- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Nemecku je uplne fuk jakym dopravcem pojedu, protoze mezi nimi, resp. sluzbami jsou rozdily minimalni. To zas jen v CR se hadame na svem dvorecku.... kdyby byli vsichni tri rozumni (RegioJet, Leo a CD) mohli si jiz dnes navzajem uznavat jizdenky... a cestujici mohli byt spokojeni...
Jenže v Německu je "ordnung", tam až na výjimku soukromí dopravci skáčí tak, jak píská soukromý dopravce DB A.G., tratě patří DB, jsou na nich jízdenkové automaty DB, případně "agenturní" prodej jízdenek, dopravní trh je tam více méně rozdělen, dálkovou dopravu zajišťují DB a ostatní dopravci se zajímají (soutěží) o oblastní dopravu v jednotlivých spolkových zemích ...
U nás se dopravci nemohou domluvit z podstaty věci, protože to by postrádalo smysl konkurence ... RegioJet a Leo by museli akceptovat mezistátní jízdenky, jejich vlaková nabídka by se musela objevit v mezistátní rezervačním systému. S tím je spojené riziko, že si nějaká cestovka skoupí třeba 50 míst (nebo jen rezervací, protože cestující budou mít InterRail) z Prahy do Pardubic nebo naopak a pro zbylý úsek trasy se ta místa neobsadí ...
Vyřešit akceptaci režijek nebo IN100 podílem z jejich tržby je početní úkol pro žáka druhého stupně základní školy ...
IC vlaky na komerční riziko = se zvláštním jízdným a povinnou rezervací lze nahradit klasickými rychlíky provozovanými sice na komerční riziko, ale bez zvláštního jízdného a bez povinné rezervace ... ty ostatní rychlíky jezdí i přes přidání posilových zpravidla z Bratislavy do Žiliny vozů přeplněné a na "stojáka" jede v každém voze cca 40 lidí, takže takový vlak by klidně snesl další minimálně tři vozy navíc, ale to už by byl problém s tíém, aby se do některých stanic "vešel".
Jejda, takže ufňukánek zase změnil rozhodnutí? Ten chlap si opravdu do huby nevidí.
Nemám Jančuru rád. Lže. A kdo lže, ten ...
Hurá, cirkus se sem stěhovat nebude.
Kdo tedy lže?Jančura říkal,že nemůže konkurovat vlakům placených státem.V článku je napsáno,že vlaky IC jezdí na komerční riziko(tedy bez dotací).Je pravda mnoho slimáčků-malo kapustičky.Jančura až získá podíl na trhu-zdraží
Opět mi chybí základní informace za KOLIK to bude Jančura jezdit? Bude zdražení oproti současnému stavu "soupeření"?
Zadny odpovedny manazer statniho podniku nedovoli aby byl v zisku. Protoze to by zas nebyl v zisku ten manazer a to je nemyslitelne. Hlavni manazer statnich podniku na Slovensku - komunista Fico - potrebuje vlaky zdarma pro studenty, duchodce a bezdomovce - tudiz je na ostatnich "podmanazerech"aby tenhle deficit vyrovnali. Jelikoz ti potrebuji zit taky - tak poslou vsechno do minusu. Pak se objevi zidovsky mesias Jancura a bude je vydirat s jeho zlutym zazrakem, ktery funguje tak jako vsechno v byvalem Ceskoslovensku. Tedy spatne. To nevadi - vzdyt to lidi co cestuji na nejvytizenejsi trati radi zaplati. Takhle vypada moderni komunismus v praxi.
Jančura přece nemůže za to, že, jak píšete, "žádný manažer státního podniku nedovolí, aby byl v zisku" atd. Já bych spíš vinila ty manažery a celý ten "moderní komunistcký systém", ne?
Tak to je fajn, monopol za monopol Ale věřím že příznivci Jančury vyrazí slavit Pro mě je důležité, že Pendolino se snad z Ostravy nestáhne. Pro mě je důležitý vůz jídelní či bistro a tady Jančura nemá co nabídnout
Absolutně nic Vám nebrání tam zítra začít jezdit:-)jinak jaká je definice.monopolu?
Končíme, protože jsme odpovědní manažeři a nemůžeme se chovat iracionálně a nehospodárně:
"A pretože sa chováme racionalne a hospodárne budeme dotovať už len rýchliky kde cestuje 80% cestujúcich zadarmo"
Rychlíky, včetně požadavku na bezplatnou přepravu studentů a důchodců, jsou objednávka slovenského ministerstva dopravy. Takže s největší pravděpodobností ztrátové nejsou.