Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodej dieselů padá. Skandál Volkswagenu ovlivňuje výsledky německého trhu

Krátce po vypuknutí takzvaného emisního skandálu automobilky Volkswagen se v Německu propadly prodeje aut s dieselovými motory. Ke konci října největší evropská automobilka prodala o 14 procent méně vozů oproti letošnímu průměru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36a22r61t90i17n 20D29o87h16n25a35l 5357153978288

Nevím, jak si někdo může kupovat diesel. Za těch pár Kč usetřených při jízdě to za to nestojí: komplikace jako turbo (dnes se cpe i do benzínu), filtr pevných částic, problémy se vstřiky. Každý ví, jaká se dá v ČR natankovat nafta, takže diesel ani náhodou. V zimě se motor zahřeje po 20km jízdy, benzín za 5 minut. Nafta patří do autobusu a náklaďáku nebo do kamen a ne do auta.

0/0
8.12.2015 9:38

M97a74r16e64k 86J21a34n13e80č17k87a 1547246863651

Myslím, že Němci nemusí mít obavy, český človíček bohužel vždy upřednostní ten smradlavý diesel, i kdyby jim prodej v jiných státech úplně propadl, tím spíše, když mu dá slevu.

+1/−1
7.12.2015 15:30

V14l59a89d69i38s70l18a16v 84B25u64r65y20š62e81k 1319692867754

čeští človíčci nakonec ty zlé Němce zachrání a pohádka bude mít, alespň pro vás, šťastný konec

0/0
7.12.2015 15:34

M21a71r76e63k 48J21a24n86e57č19k98a 1317736733291

Pokud diesel v Evropě u osobních aut skončí, pak ano, ale obávám se, že je to pouze dočasný pokles.

0/0
7.12.2015 15:41

T59o30m74á24š 38K89u37c66h10a78ř 3717561678911

Český človíček kupodivu raději jezdí s naftou po dálnici v levém pruhu za 6l, než v pomalém pruhu s benzínovou haťapkou za 9l. Je to záhada.

0/0
8.12.2015 8:45

M28a34r66e83k 36M21a53l42ý 1822368311260

Při dálničním tempu kolem 120 km/h u stejných aut (třeba Fabie) ten rozdíl zdaleka nebude takový jak zmiňujete. Jezdil jsem hodně s naftou i benzinem a u stejně výkonných aut řekněme (nižší) střední třídy je ten rozdíl tak 1-2 litry. A to je opravdu záhada, že to u někoho může vyústit v preferenci nafty :-)

0/0
10.12.2015 14:18

V56l31a57d75i25s42l91a46v 43B32u10r93y71š46e31k 1449202627684

tak většina lidí jaksi tuší, že dávat do fábie diesel je kravina, u nižší střední třídy třeba superba, ten na hranici střední třídy, tam je to diskutabilní, ale sám jsem fanda SUV a po dálnici jezdím dieselem za 7 litru a to nešetřím, kolega má naprosto identické SUV, ale benzín a chlubí se při úsporné jízdě po dálnici spotřebou 11 l, v městském provozu je ten rozdíl ale mnohem vyšší, řekněme tedy v průměru 5l, to sice není mnoho, ale za 5 let je to jen u mě svátečního řidiče rozdíl neuvěřitelných 5000 litrů a vynásobením jen 27 korunami, časem to bude jistě 40, je to 135 tisíc korun, případně 200 tisíc,  neříkám, že je to moc nebo málo, ale nějaké peníze to jsou, také je potřeba vidět, že to jsou čísla svátečního řidiče za 5 let

0/0
10.12.2015 17:23

Z48d67e29n64ě90k 73H64a88n46z18l 1151876912874

25 starej Favorit je teď nejvíc Eko

0/0
7.12.2015 13:49

P16e72t80r 45P52o13s55p24í75š55i83l 4128654896646

Pokles o 14% - to už je slušný sešup. VW ale litovat nebudu. Jen sklízejí co si zaseli. Kdyby aspoň vyráběli kvalitní a spolehlivá auta jako dříve, ale bohužel kvalita a spolehlivost novějších modelů jde dolů.

+1/−1
7.12.2015 12:16

T73o32m97á72š 73K62u76c88h11a91ř 3847501768121

Zajímavé, jak rychle článek zmizel z první strany nahrazen dokonce články staršími. Že by někdo zavolal do redakce, že takové zprávy není vhodné šířit, protože spouští lavinovou reakci? ;-)

+1/−1
7.12.2015 11:56

V98l35a27d22i12s83l40a58v 62B73u20r64y91š52e52k 1199162717974

zavolal tam president, lekli se a stáhli to, jsou odhaleni

+1/0
7.12.2015 12:02

T98o81m43á82š 88K29u24c53h94a91ř 3437601278151

Prezident ne, ale někdo se Škodovky klidně. To jsou výzmanní partneři, s těmi si to není vhodné rozházet.

0/0
7.12.2015 12:24

Z46d72e56n58ě84k 53H86a79n43z73l 1441976622964

Moc koukáte na scifi

0/0
7.12.2015 13:48

V83l45a58d82i78m78í77r 13C27i90h43l32a 8811698857623

Zaplaťpánbu, každej den potkám na silnici několik smradlavých dieslů, co jim jde z výfuku smrad jak z Terezínskýho komína :-/

+1/−1
7.12.2015 11:32

V70l40a59d46i86s16l79a62v 56B86u54r21y11š10e18k 1549312607564

ale to asi nebudou nový volkswageny, jinak ale zrovna včera jsem jel z brněnské Olympie do Brna, večer a předemnou se hrnulo něco hroznýho a nadýchatelnýho z oktávky RWE a na benzín, takže si nevyberete

0/−1
7.12.2015 11:59

W20a56l83t76e48r 35D67i69v38i67š 6507302152192

Sorry, ale potkat benzínovýho smraďocha je tedy unikát (není-li to veterán starší 30 let), zatímco páchnoucí nafťáky jsou na každém kroku, včetně těch odporně nakyslých nových vw. Takže na výběr rozhodně je.

+6/0
7.12.2015 12:11

T56o20m73á66š 13K59u96c38h78a30ř 3317911338901

Jenže to odporně nakyslé budou mít brzy povinně všechny TDI. :-/

+1/0
7.12.2015 12:49

V25l89a35d77i59s19l39a51v 23B55u81r97y60š48e19k 1339872457334

nevypadalo to staře, byla to oktávka, šíleně se z toho kouřilo, byl to jistě benzíňák, smrdělo to hrozně benzínem a na boku to mělo RWE

0/−1
7.12.2015 15:37

P16e90t52r 97P79e64t57r 9961235283159

tak to mělo motor po smrti. což není normální stav jak u nafty.

0/0
7.12.2015 16:16

J56i27n43d44ř78i22c77h 25Š52k54o10p27e67k 4595201300615

fakt ? Máš to nějak změřený nebo je to odhad typu jedna paní povídala ?

0/0
8.12.2015 7:34

D45a88l68i95b42o55r 98H84o33d46i37s 1963946605413

Češi jsou ovce pastýře VAG:-P

+3/0
7.12.2015 10:47

J38a94n 50S34t79e27h14l39i20k 9205307796601

Jojo .Tehdy jsem četl, že testovaly emise autobusu na zemní plyn a ty byly naprosto bezproblémové . Duvodem bylo městské ovzduší . Je zajímavé , že se o tom moc nepíše.

0/0
7.12.2015 9:36

J89a35n 39B30o53h36a44t77ý 7387450598832

Oni si snad opravdu mysleli, že z toho jejich naftového "mazlíčka" vychází jen teplý vzduch. Tak teď si koupíme benzín a budeme zase eko. Ti zmanipulovaní chudáci si myslí, že když mají doma čistý záchod a třídí víčka od pet lahví, zachraňují planetu. Ne, opravdu to tak není. Je to ve skutečnosti hodně špatné. Výroba a provoz jakéhokoli technického zařízení přispívá k likvidaci životního prostředí. Klidně to těm lidem řekněte. Oni to stejně budou kupovat, i kdyby jejich děti měly pochcípat na astma, viz čínská města, kde se nedá ani nadechnout. Na co si tu pořád hrajeme? Žádné "eko" neexistuje. Kupte si ovci, postavte si chatrč z větví. Pak budete možná eko. Jinak se prostě podílíte na destrukci, bez ohledu na to, jaké vymyšlené číslo vám do té reklamy s naleštěným auťákem napíšou.

+4/0
7.12.2015 9:33

T87o44m93á88š 40K87u55c58h48a84ř 3397631698951

No ale když nebudou kupovat, tak nám ten kapitálismus zkrachuje. To si nevyberete.

+3/0
7.12.2015 10:09

J80a28n 84B38o85h31a34t28ý 7337420218962

Stačí trochu větší sucho v Africe a je po kapitalismu : ))). Teď je na cestě do Evropy 10 milionů lidí. Když jich dorazí třeba jen čtvrt miliardy (žije jich tam miliarda), rozpadne se to tu jako domeček z karet. Žádné vlády si s ničím takovým neporadí.

+1/0
7.12.2015 10:22

P75e51t34r 96B60o66c14e74k 1947386682450

Máme krásné a účinné zbraně, tak se tak nebojte ;-D

+1/0
7.12.2015 10:45

J31a79n 42B34o12h51a49t10ý 7657830408622

Myslíte ty konvenční, kterými se už asi 14 let snažíme zlikvidovat pár chudáků ve špinavých hadrech? Nebo chcete vymazat Řecko z mapy? : )

0/0
7.12.2015 12:29

P58e52t16r 73B62o62c26e70k 1557286892780

jojo Afgánistán, ten nikdo nikdy nedobyl, tak proč se tam pořád se.ou;-D Ale na ty ostatní to celkem platí. Irak dobyli za pár dnů a "konvenčeně".;-D

0/0
7.12.2015 12:40

M17i24l87o77s95l65a31v 85U88r26b92a63n 4518919920313

Víte, ona ani ta ovce není eko. Slupne trávu a vyjde z ní metan. Blbý, co?;-)

+2/0
7.12.2015 10:44

J90a71n 96B20o66h93a43t11ý 7247960108422

Já myslím, že ovce by snad měla být carbon neutral. A jestli ne, tak okamžitě zregulovat!!

0/0
7.12.2015 12:41

M75i52c74h75a60l 51K55o93l36o60v31r69a27t 5187763695362

Jasně, je třeba zase zvednout cenu ropy.

0/0
7.12.2015 9:30

R23a20d20e70k 32H48o63l56e91c68e49k 3296540768811

A jak zvedání ceny ropy souvisí s prodejem dieslových aut?

0/0
7.12.2015 10:07

Z68b30y52n23ě72k 27Č87e90j49k47a 5366638201753

vyšší spotřeba

+1/0
7.12.2015 11:49
Foto

M49i49r84o65s40l86a82v 89S31t14e29i35n21e13r 6598854533175

Diesel byl ještě v šedesátých letech vzácnost, kupovali si ho jenom fandové, kteří už tehdy chtěli šetřit tenkrát levné palivo. Nejvíc pokročilé byly tenkrát Mercedesy, Peugeoty, Volkswagen vstoupil do dieslové technologie Golfem I., jeho motor byl z japonského dovozu.

Ve vývoji se však VW stal špičkou, když začali vyrábět motory s přímým vstřikováním. Mercedesy měly tenkrát ještě předkomůrku, která měla zachytit špičkový tlak a snížit hluk. Přímé vstřikování mělo vyšší termickou účinnost, spotřeba klesla. Další pokrok bylo pak zkracování potrubí, vedoucího k tryskám, tím, že se vyvinul systém PD- písty palivového čerpadla se zabudovaly přímo do hlavy motoru.

Mezitím však konkurence přišla s Common Rail systémem, CR. Tím se výkony rychle přiblížily výkonům benzinových motorů. Diesel vždy spaloval dokonale, CO tíměř neemitoval. Za to však byl citlivý na síru v palivu, ta pomáhala tvoření sazí.

Technologie spalovacích motorů dosáhla už svých technických limitů. Jak spotřebu, tak i emise už se nedá s přijatelným nákladem vylepšit. Euro 6 je asi konec, jak u benzinových, tak i dieslových pohonů. Jakmile se začly vychytávat i nejmenší složky emise, byl postižen i benzinový motor, produkuje NOx stejně, jako diesel. Dilemma je: buď méně NOx a větší emise CO2 zvýšením spotřeby, nebo menší spotřeba, ale při jízdě s kopce dost NOx.

Kvůli daním se tento hoax bude provozovat ještě dlouho, ale život si vynutí svoje. Bez náklaďáků, a ty jsou bez diesla nemyslitelné, to zkrátka nepůjde. Spalovat ropu bude lidstvo ještě tak dlouho, dokud jí bude dost. A problém je právě to spalování, oxydace, které vytváří emise- i mimo auta, třeba v elektrárnách, topeništích, zkrátka všude, kde se uhlovodíky spalují.

+5/−1
7.12.2015 9:28

P16e54t86r 58B87o33c56e62k 1947316292310

osobně mi hlavně vadí ty saze, zkuste jet někdy za avií nebo jiným ne zrovna novým dieselem..... O legerce, když budete tam procházet ani nemluvím, ty benzinové ji nezasviní ani z poloviny...

0/0
7.12.2015 10:53

J83a22n 98P45l26e28v10a 3431876451938

No vida, vsude prodej stagnuje, jen u nas dokazi zakaznici ocenit, ze nekdo sere na EU legislativu a nabizi solidni vykon a kroutak na ukor nejakych trapnych papirovych nesmyslu ;-D

+7/−1
7.12.2015 9:20
Foto

M84i40r30o18s53l91a75v 86S88t61e81i56n14e31r 6628894963415

V EU politika využívá tento hoax k vybírání nesmyslných daní, třeba v Nizozemí se za diesel platí trestná daň v několikanásobné výši ve srovnání se stejným motorem na benzin. V Německ totéž.

+5/0
7.12.2015 9:32

R83o34b86e67r12t 82P45e23l22c 5664439674530

EU si nic jiného nezasloužíRv

0/0
7.12.2015 10:33

P73e27t19r 91P73o56s12p47í19š13i55l 4418414326396

Jenže v ČR nová auta kupují hlavně firmy a ty koukají jen na náklady a nějaká ekologie je jim víte kde (ale samosebou mají certifikáty ISO). Na západě kupují nová auta i obyčejní lidé a ti už zřejmě koukají na pověst auta.

+1/0
7.12.2015 12:25

J52i41ř94í 65K19r45a56m60p69l 4966724286356

do dieslu už rozhodně nejdu a nemůže za to VW, ale EU a její diskriminační politika. Bohužel se začnou cpát i do benzínu a montovat filtry pevných částic i tam.

Ale aby přišli (podpořili) nějakou rozumnou náhradu spalovacích motorů, to ne.

+5/0
7.12.2015 9:08

J18o77s63e29f 55B92a38l82o85u21n 4690266505381

Nafta patří do kamen;-)!!

+4/−5
7.12.2015 9:03

M45i24c83h22a70l 51R22a82t69h35o47u12s43k37ý 8700572312757

To říkali soudruzi pořád :-) A lodě,vlaky,náklaďáky a traktory budou jezdit na vodu,co ?:-P

+5/0
7.12.2015 9:25

J83i83n22d11ř35i91c21h 84Š38k10o68p54e82k 4945921940275

a benzín do zapalovače.

Takže auto na dřevoplyn ?

+1/0
7.12.2015 9:53

A24n55d23r60e56j 82K94r94á92l 7935186905945

Ach, ta nemecka ekologicka uvedomelost.. 8-o

0/0
7.12.2015 8:58

J54a25r63o47s49l66a53v 33S23c58h29a58r66f 2830816109793

Tomu nemůžu věřit, kdo z majitelů aut kdy řešil nějaké emise. Rozhodující je pro každého kupce poměr cena/užitná hodnota potažmo výkon.

+8/0
7.12.2015 8:57

V64á16c49l42a53v 43M75a62l33ý 3364388164399

Nemusí být každý jako vy.;-D

+2/0
7.12.2015 9:03

V97l27a75d46i15s23l39a29v 56B52u38r72y90š42e64k 1409962267214

já tomu uvěřit můžu, samozřejmě že majiteli, který sedí uvnitř auta je jedno, kolik otráví jiných lidi po kterých mu nic neni, to je pravda, jenže takový majitel myslí i dopředu a bojí se možných negativních důsledků z vlastnictví takového auta, vždyť třeba v Paříži se vážně mluví o zákazu dieslů a to je jen začátek

+1/−1
7.12.2015 9:05

E22r92i23c52h 84L54o22r70m30a71n 9862424265937

no, mne by napr. nebolo jedno ak by som jazdil s vykuchanym dpf - hanbil by som sa ako pes

+2/0
7.12.2015 9:18

V16l28a31d41i89s46l76a85v 50B44u59r95y13š79e52k 1439962917394

no vidíte a Jarda Scharf nikoho tak ohleduplného jako vy nezná, faktem ale je, že kolem nás je spousta vagabundů, kterým je úplně jedno, jak nás tráví, to si nebudeme namlouvat, že to tak neni

0/0
7.12.2015 10:59

T22o94m27á15š 13K33u61c59h10a67ř 3987841658941

Lidé často sice eko neřeší, ale je tu jakási nejistota, co s těmi auty bude.

0/0
7.12.2015 10:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.