Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodej dieselů padá. Skandál Volkswagenu ovlivňuje výsledky německého trhu

Krátce po vypuknutí takzvaného emisního skandálu automobilky Volkswagen se v Německu propadly prodeje aut s dieselovými motory. Ke konci října největší evropská automobilka prodala o 14 procent méně vozů oproti letošnímu průměru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a55r50t29i62n 29D74o80h71n33a70l 5107983948868

Nevím, jak si někdo může kupovat diesel. Za těch pár Kč usetřených při jízdě to za to nestojí: komplikace jako turbo (dnes se cpe i do benzínu), filtr pevných částic, problémy se vstřiky. Každý ví, jaká se dá v ČR natankovat nafta, takže diesel ani náhodou. V zimě se motor zahřeje po 20km jízdy, benzín za 5 minut. Nafta patří do autobusu a náklaďáku nebo do kamen a ne do auta.

0/0
8.12.2015 9:38

M64a75r16e25k 86J57a72n32e68č97k33a 1327726413331

Myslím, že Němci nemusí mít obavy, český človíček bohužel vždy upřednostní ten smradlavý diesel, i kdyby jim prodej v jiných státech úplně propadl, tím spíše, když mu dá slevu.

+1/−1
7.12.2015 15:30

V94l27a47d43i28s93l92a50v 54B68u39r97y52š34e82k 1219322527554

čeští človíčci nakonec ty zlé Němce zachrání a pohádka bude mít, alespň pro vás, šťastný konec

0/0
7.12.2015 15:34

M97a76r75e93k 58J87a44n33e80č31k39a 1967116483471

Pokud diesel v Evropě u osobních aut skončí, pak ano, ale obávám se, že je to pouze dočasný pokles.

0/0
7.12.2015 15:41

T38o52m61á64š 75K92u71c35h61a56ř 3567581298961

Český človíček kupodivu raději jezdí s naftou po dálnici v levém pruhu za 6l, než v pomalém pruhu s benzínovou haťapkou za 9l. Je to záhada.

0/0
8.12.2015 8:45

M84a85r11e79k 27M42a55l29ý 1322878551820

Při dálničním tempu kolem 120 km/h u stejných aut (třeba Fabie) ten rozdíl zdaleka nebude takový jak zmiňujete. Jezdil jsem hodně s naftou i benzinem a u stejně výkonných aut řekněme (nižší) střední třídy je ten rozdíl tak 1-2 litry. A to je opravdu záhada, že to u někoho může vyústit v preferenci nafty :-)

0/0
10.12.2015 14:18

V70l21a29d25i71s38l59a14v 95B39u58r66y75š61e36k 1519232477124

tak většina lidí jaksi tuší, že dávat do fábie diesel je kravina, u nižší střední třídy třeba superba, ten na hranici střední třídy, tam je to diskutabilní, ale sám jsem fanda SUV a po dálnici jezdím dieselem za 7 litru a to nešetřím, kolega má naprosto identické SUV, ale benzín a chlubí se při úsporné jízdě po dálnici spotřebou 11 l, v městském provozu je ten rozdíl ale mnohem vyšší, řekněme tedy v průměru 5l, to sice není mnoho, ale za 5 let je to jen u mě svátečního řidiče rozdíl neuvěřitelných 5000 litrů a vynásobením jen 27 korunami, časem to bude jistě 40, je to 135 tisíc korun, případně 200 tisíc,  neříkám, že je to moc nebo málo, ale nějaké peníze to jsou, také je potřeba vidět, že to jsou čísla svátečního řidiče za 5 let

0/0
10.12.2015 17:23

Z38d25e35n94ě44k 38H26a83n16z91l 1181306722194

25 starej Favorit je teď nejvíc Eko

0/0
7.12.2015 13:49

P91e32t59r 16P45o84s28p98í24š10i55l 4368434136646

Pokles o 14% - to už je slušný sešup. VW ale litovat nebudu. Jen sklízejí co si zaseli. Kdyby aspoň vyráběli kvalitní a spolehlivá auta jako dříve, ale bohužel kvalita a spolehlivost novějších modelů jde dolů.

+1/−1
7.12.2015 12:16

T16o14m15á84š 85K26u67c44h25a83ř 3867541538521

Zajímavé, jak rychle článek zmizel z první strany nahrazen dokonce články staršími. Že by někdo zavolal do redakce, že takové zprávy není vhodné šířit, protože spouští lavinovou reakci? ;-)

+1/−1
7.12.2015 11:56

V22l87a19d85i57s82l39a75v 45B76u61r82y39š10e34k 1499172937224

zavolal tam president, lekli se a stáhli to, jsou odhaleni

+1/0
7.12.2015 12:02

T29o10m86á12š 44K85u91c33h86a43ř 3317581408741

Prezident ne, ale někdo se Škodovky klidně. To jsou výzmanní partneři, s těmi si to není vhodné rozházet.

0/0
7.12.2015 12:24

Z50d84e30n34ě39k 68H37a32n13z86l 1671196752764

Moc koukáte na scifi

0/0
7.12.2015 13:48

V82l97a22d13i65m19í91r 93C69i28h74l22a 8821158657763

Zaplaťpánbu, každej den potkám na silnici několik smradlavých dieslů, co jim jde z výfuku smrad jak z Terezínskýho komína :-/

+1/−1
7.12.2015 11:32

V74l73a68d60i33s67l79a30v 83B40u24r89y30š22e73k 1729642217874

ale to asi nebudou nový volkswageny, jinak ale zrovna včera jsem jel z brněnské Olympie do Brna, večer a předemnou se hrnulo něco hroznýho a nadýchatelnýho z oktávky RWE a na benzín, takže si nevyberete

0/−1
7.12.2015 11:59

W27a18l42t54e48r 36D57i96v93i78š 6357762732572

Sorry, ale potkat benzínovýho smraďocha je tedy unikát (není-li to veterán starší 30 let), zatímco páchnoucí nafťáky jsou na každém kroku, včetně těch odporně nakyslých nových vw. Takže na výběr rozhodně je.

+6/0
7.12.2015 12:11

T58o58m66á28š 88K29u52c15h51a86ř 3177441628761

Jenže to odporně nakyslé budou mít brzy povinně všechny TDI. :-/

+1/0
7.12.2015 12:49

V79l22a52d59i79s13l77a74v 89B55u22r16y72š74e21k 1669542477144

nevypadalo to staře, byla to oktávka, šíleně se z toho kouřilo, byl to jistě benzíňák, smrdělo to hrozně benzínem a na boku to mělo RWE

0/−1
7.12.2015 15:37

P73e80t51r 37P26e87t84r 9421645473309

tak to mělo motor po smrti. což není normální stav jak u nafty.

0/0
7.12.2015 16:16

J93i56n89d18ř72i92c98h 37Š36k41o83p12e64k 4215491400285

fakt ? Máš to nějak změřený nebo je to odhad typu jedna paní povídala ?

0/0
8.12.2015 7:34

D22a36l69i61b65o25r 63H12o28d67i26s 1203716895773

Češi jsou ovce pastýře VAG:-P

+3/0
7.12.2015 10:47

J44a18n 72S66t41e70h71l75i94k 9595827246631

Jojo .Tehdy jsem četl, že testovaly emise autobusu na zemní plyn a ty byly naprosto bezproblémové . Duvodem bylo městské ovzduší . Je zajímavé , že se o tom moc nepíše.

0/0
7.12.2015 9:36

J58a23n 38B92o38h42a33t91ý 7767580858662

Oni si snad opravdu mysleli, že z toho jejich naftového "mazlíčka" vychází jen teplý vzduch. Tak teď si koupíme benzín a budeme zase eko. Ti zmanipulovaní chudáci si myslí, že když mají doma čistý záchod a třídí víčka od pet lahví, zachraňují planetu. Ne, opravdu to tak není. Je to ve skutečnosti hodně špatné. Výroba a provoz jakéhokoli technického zařízení přispívá k likvidaci životního prostředí. Klidně to těm lidem řekněte. Oni to stejně budou kupovat, i kdyby jejich děti měly pochcípat na astma, viz čínská města, kde se nedá ani nadechnout. Na co si tu pořád hrajeme? Žádné "eko" neexistuje. Kupte si ovci, postavte si chatrč z větví. Pak budete možná eko. Jinak se prostě podílíte na destrukci, bez ohledu na to, jaké vymyšlené číslo vám do té reklamy s naleštěným auťákem napíšou.

+4/0
7.12.2015 9:33

T77o54m92á32š 25K92u49c24h52a13ř 3777431428711

No ale když nebudou kupovat, tak nám ten kapitálismus zkrachuje. To si nevyberete.

+3/0
7.12.2015 10:09

J66a16n 65B77o95h51a90t17ý 7437940258592

Stačí trochu větší sucho v Africe a je po kapitalismu : ))). Teď je na cestě do Evropy 10 milionů lidí. Když jich dorazí třeba jen čtvrt miliardy (žije jich tam miliarda), rozpadne se to tu jako domeček z karet. Žádné vlády si s ničím takovým neporadí.

+1/0
7.12.2015 10:22

P59e12t64r 80B35o79c15e34k 1547476832350

Máme krásné a účinné zbraně, tak se tak nebojte ;-D

+1/0
7.12.2015 10:45

J77a14n 12B63o35h17a82t36ý 7857280148402

Myslíte ty konvenční, kterými se už asi 14 let snažíme zlikvidovat pár chudáků ve špinavých hadrech? Nebo chcete vymazat Řecko z mapy? : )

0/0
7.12.2015 12:29

P32e30t44r 98B34o56c59e10k 1797646452260

jojo Afgánistán, ten nikdo nikdy nedobyl, tak proč se tam pořád se.ou;-D Ale na ty ostatní to celkem platí. Irak dobyli za pár dnů a "konvenčeně".;-D

0/0
7.12.2015 12:40

M43i91l45o22s12l91a58v 89U65r67b47a82n 4408419310233

Víte, ona ani ta ovce není eko. Slupne trávu a vyjde z ní metan. Blbý, co?;-)

+2/0
7.12.2015 10:44

J67a84n 69B36o11h23a83t60ý 7517390398862

Já myslím, že ovce by snad měla být carbon neutral. A jestli ne, tak okamžitě zregulovat!!

0/0
7.12.2015 12:41

M48i77c34h90a54l 58K65o87l28o33v23r11a49t 5247143845872

Jasně, je třeba zase zvednout cenu ropy.

0/0
7.12.2015 9:30

R92a44d68e23k 67H97o88l71e74c98e30k 3186840708711

A jak zvedání ceny ropy souvisí s prodejem dieslových aut?

0/0
7.12.2015 10:07

Z61b71y51n87ě42k 55Č37e80j74k43a 5946448701683

vyšší spotřeba

+1/0
7.12.2015 11:49
Foto

M72i57r94o69s72l80a78v 45S29t14e59i45n78e42r 1625515488773

Diesel byl ještě v šedesátých letech vzácnost, kupovali si ho jenom fandové, kteří už tehdy chtěli šetřit tenkrát levné palivo. Nejvíc pokročilé byly tenkrát Mercedesy, Peugeoty, Volkswagen vstoupil do dieslové technologie Golfem I., jeho motor byl z japonského dovozu.

Ve vývoji se však VW stal špičkou, když začali vyrábět motory s přímým vstřikováním. Mercedesy měly tenkrát ještě předkomůrku, která měla zachytit špičkový tlak a snížit hluk. Přímé vstřikování mělo vyšší termickou účinnost, spotřeba klesla. Další pokrok bylo pak zkracování potrubí, vedoucího k tryskám, tím, že se vyvinul systém PD- písty palivového čerpadla se zabudovaly přímo do hlavy motoru.

Mezitím však konkurence přišla s Common Rail systémem, CR. Tím se výkony rychle přiblížily výkonům benzinových motorů. Diesel vždy spaloval dokonale, CO tíměř neemitoval. Za to však byl citlivý na síru v palivu, ta pomáhala tvoření sazí.

Technologie spalovacích motorů dosáhla už svých technických limitů. Jak spotřebu, tak i emise už se nedá s přijatelným nákladem vylepšit. Euro 6 je asi konec, jak u benzinových, tak i dieslových pohonů. Jakmile se začly vychytávat i nejmenší složky emise, byl postižen i benzinový motor, produkuje NOx stejně, jako diesel. Dilemma je: buď méně NOx a větší emise CO2 zvýšením spotřeby, nebo menší spotřeba, ale při jízdě s kopce dost NOx.

Kvůli daním se tento hoax bude provozovat ještě dlouho, ale život si vynutí svoje. Bez náklaďáků, a ty jsou bez diesla nemyslitelné, to zkrátka nepůjde. Spalovat ropu bude lidstvo ještě tak dlouho, dokud jí bude dost. A problém je právě to spalování, oxydace, které vytváří emise- i mimo auta, třeba v elektrárnách, topeništích, zkrátka všude, kde se uhlovodíky spalují.

+5/−1
7.12.2015 9:28

P72e25t51r 42B64o62c93e78k 1717636272130

osobně mi hlavně vadí ty saze, zkuste jet někdy za avií nebo jiným ne zrovna novým dieselem..... O legerce, když budete tam procházet ani nemluvím, ty benzinové ji nezasviní ani z poloviny...

0/0
7.12.2015 10:53

J88a21n 21P19l22e22v76a 3911976691188

No vida, vsude prodej stagnuje, jen u nas dokazi zakaznici ocenit, ze nekdo sere na EU legislativu a nabizi solidni vykon a kroutak na ukor nejakych trapnych papirovych nesmyslu ;-D

+7/−1
7.12.2015 9:20
Foto

M96i36r33o30s39l63a61v 80S29t29e17i24n92e55r 1395915418753

V EU politika využívá tento hoax k vybírání nesmyslných daní, třeba v Nizozemí se za diesel platí trestná daň v několikanásobné výši ve srovnání se stejným motorem na benzin. V Německ totéž.

+5/0
7.12.2015 9:32

R93o18b25e27r25t 24P47e34l69c 5304509734560

EU si nic jiného nezasloužíRv

0/0
7.12.2015 10:33

P79e12t17r 54P16o41s41p63í24š20i81l 4978824806966

Jenže v ČR nová auta kupují hlavně firmy a ty koukají jen na náklady a nějaká ekologie je jim víte kde (ale samosebou mají certifikáty ISO). Na západě kupují nová auta i obyčejní lidé a ti už zřejmě koukají na pověst auta.

+1/0
7.12.2015 12:25

J27i62ř81í 29K44r25a13m60p92l 4786204186826

do dieslu už rozhodně nejdu a nemůže za to VW, ale EU a její diskriminační politika. Bohužel se začnou cpát i do benzínu a montovat filtry pevných částic i tam.

Ale aby přišli (podpořili) nějakou rozumnou náhradu spalovacích motorů, to ne.

+5/0
7.12.2015 9:08

J15o93s41e40f 54B72a37l21o85u11n 4330606985211

Nafta patří do kamen;-)!!

+4/−5
7.12.2015 9:03

M78i97c42h29a41l 43R49a16t16h47o30u38s40k75ý 8510232752947

To říkali soudruzi pořád :-) A lodě,vlaky,náklaďáky a traktory budou jezdit na vodu,co ?:-P

+5/0
7.12.2015 9:25

J32i58n58d30ř78i50c52h 19Š52k85o41p61e57k 4685451140335

a benzín do zapalovače.

Takže auto na dřevoplyn ?

+1/0
7.12.2015 9:53

A62n59d58r77e74j 42K98r86á92l 7205256425615

Ach, ta nemecka ekologicka uvedomelost.. 8-o

0/0
7.12.2015 8:58

J69a71r34o38s37l50a62v 58S28c90h76a32r89f 2630736549893

Tomu nemůžu věřit, kdo z majitelů aut kdy řešil nějaké emise. Rozhodující je pro každého kupce poměr cena/užitná hodnota potažmo výkon.

+8/0
7.12.2015 8:57

V61á92c36l51a87v 63M26a26l57ý 3254598434859

Nemusí být každý jako vy.;-D

+2/0
7.12.2015 9:03

V40l36a76d89i26s69l37a29v 40B94u50r74y43š67e81k 1559832787344

já tomu uvěřit můžu, samozřejmě že majiteli, který sedí uvnitř auta je jedno, kolik otráví jiných lidi po kterých mu nic neni, to je pravda, jenže takový majitel myslí i dopředu a bojí se možných negativních důsledků z vlastnictví takového auta, vždyť třeba v Paříži se vážně mluví o zákazu dieslů a to je jen začátek

+1/−1
7.12.2015 9:05

E42r13i57c32h 16L20o80r18m17a21n 9792344125257

no, mne by napr. nebolo jedno ak by som jazdil s vykuchanym dpf - hanbil by som sa ako pes

+2/0
7.12.2015 9:18

V84l76a53d94i44s70l72a46v 35B10u81r82y14š69e79k 1449612297174

no vidíte a Jarda Scharf nikoho tak ohleduplného jako vy nezná, faktem ale je, že kolem nás je spousta vagabundů, kterým je úplně jedno, jak nás tráví, to si nebudeme namlouvat, že to tak neni

0/0
7.12.2015 10:59

T25o42m37á33š 30K42u37c22h71a49ř 3167871768241

Lidé často sice eko neřeší, ale je tu jakási nejistota, co s těmi auty bude.

0/0
7.12.2015 10:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.