Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodej dieselů padá. Skandál Volkswagenu ovlivňuje výsledky německého trhu

Krátce po vypuknutí takzvaného emisního skandálu automobilky Volkswagen se v Německu propadly prodeje aut s dieselovými motory. Ke konci října největší evropská automobilka prodala o 14 procent méně vozů oproti letošnímu průměru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a26r98t63i67n 72D51o29h66n36a58l 5587533218468

Nevím, jak si někdo může kupovat diesel. Za těch pár Kč usetřených při jízdě to za to nestojí: komplikace jako turbo (dnes se cpe i do benzínu), filtr pevných částic, problémy se vstřiky. Každý ví, jaká se dá v ČR natankovat nafta, takže diesel ani náhodou. V zimě se motor zahřeje po 20km jízdy, benzín za 5 minut. Nafta patří do autobusu a náklaďáku nebo do kamen a ne do auta.

0/0
8.12.2015 9:38

M58a10r40e72k 61J54a55n60e97č39k46a 1397686263781

Myslím, že Němci nemusí mít obavy, český človíček bohužel vždy upřednostní ten smradlavý diesel, i kdyby jim prodej v jiných státech úplně propadl, tím spíše, když mu dá slevu.

+1/−1
7.12.2015 15:30

V39l55a11d20i76s49l23a61v 97B37u11r57y24š49e26k 1909192287164

čeští človíčci nakonec ty zlé Němce zachrání a pohádka bude mít, alespň pro vás, šťastný konec

0/0
7.12.2015 15:34

M47a56r27e85k 62J33a97n55e72č49k63a 1207216283971

Pokud diesel v Evropě u osobních aut skončí, pak ano, ale obávám se, že je to pouze dočasný pokles.

0/0
7.12.2015 15:41

T19o36m80á60š 27K21u62c27h54a13ř 3837881308471

Český človíček kupodivu raději jezdí s naftou po dálnici v levém pruhu za 6l, než v pomalém pruhu s benzínovou haťapkou za 9l. Je to záhada.

0/0
8.12.2015 8:45

M68a64r73e96k 65M87a91l53ý 1422958411840

Při dálničním tempu kolem 120 km/h u stejných aut (třeba Fabie) ten rozdíl zdaleka nebude takový jak zmiňujete. Jezdil jsem hodně s naftou i benzinem a u stejně výkonných aut řekněme (nižší) střední třídy je ten rozdíl tak 1-2 litry. A to je opravdu záhada, že to u někoho může vyústit v preferenci nafty :-)

0/0
10.12.2015 14:18

V57l10a16d19i21s60l50a75v 16B72u76r60y68š69e75k 1189512647954

tak většina lidí jaksi tuší, že dávat do fábie diesel je kravina, u nižší střední třídy třeba superba, ten na hranici střední třídy, tam je to diskutabilní, ale sám jsem fanda SUV a po dálnici jezdím dieselem za 7 litru a to nešetřím, kolega má naprosto identické SUV, ale benzín a chlubí se při úsporné jízdě po dálnici spotřebou 11 l, v městském provozu je ten rozdíl ale mnohem vyšší, řekněme tedy v průměru 5l, to sice není mnoho, ale za 5 let je to jen u mě svátečního řidiče rozdíl neuvěřitelných 5000 litrů a vynásobením jen 27 korunami, časem to bude jistě 40, je to 135 tisíc korun, případně 200 tisíc,  neříkám, že je to moc nebo málo, ale nějaké peníze to jsou, také je potřeba vidět, že to jsou čísla svátečního řidiče za 5 let

0/0
10.12.2015 17:23

Z30d64e73n61ě41k 82H50a10n64z63l 1441456632154

25 starej Favorit je teď nejvíc Eko

0/0
7.12.2015 13:49

P13e92t48r 39P35o67s36p40í24š90i14l 4158364886796

Pokles o 14% - to už je slušný sešup. VW ale litovat nebudu. Jen sklízejí co si zaseli. Kdyby aspoň vyráběli kvalitní a spolehlivá auta jako dříve, ale bohužel kvalita a spolehlivost novějších modelů jde dolů.

+1/−1
7.12.2015 12:16

T49o88m46á75š 76K21u85c25h27a65ř 3197551958151

Zajímavé, jak rychle článek zmizel z první strany nahrazen dokonce články staršími. Že by někdo zavolal do redakce, že takové zprávy není vhodné šířit, protože spouští lavinovou reakci? ;-)

+1/−1
7.12.2015 11:56

V39l52a67d73i66s29l40a49v 50B25u33r80y39š59e68k 1349512137104

zavolal tam president, lekli se a stáhli to, jsou odhaleni

+1/0
7.12.2015 12:02

T21o28m87á67š 34K77u88c85h37a39ř 3827381618951

Prezident ne, ale někdo se Škodovky klidně. To jsou výzmanní partneři, s těmi si to není vhodné rozházet.

0/0
7.12.2015 12:24

Z87d56e27n47ě84k 95H49a38n34z64l 1651466272524

Moc koukáte na scifi

0/0
7.12.2015 13:48

V60l72a24d64i97m37í18r 47C15i73h77l86a 8381888567203

Zaplaťpánbu, každej den potkám na silnici několik smradlavých dieslů, co jim jde z výfuku smrad jak z Terezínskýho komína :-/

+1/−1
7.12.2015 11:32

V87l29a44d33i21s22l82a38v 12B73u75r55y61š51e50k 1819262257714

ale to asi nebudou nový volkswageny, jinak ale zrovna včera jsem jel z brněnské Olympie do Brna, večer a předemnou se hrnulo něco hroznýho a nadýchatelnýho z oktávky RWE a na benzín, takže si nevyberete

0/−1
7.12.2015 11:59

W72a41l54t30e24r 89D23i77v39i18š 6947482382502

Sorry, ale potkat benzínovýho smraďocha je tedy unikát (není-li to veterán starší 30 let), zatímco páchnoucí nafťáky jsou na každém kroku, včetně těch odporně nakyslých nových vw. Takže na výběr rozhodně je.

+6/0
7.12.2015 12:11

T14o30m41á34š 15K68u31c70h49a87ř 3517751668961

Jenže to odporně nakyslé budou mít brzy povinně všechny TDI. :-/

+1/0
7.12.2015 12:49

V33l57a62d25i65s57l12a89v 72B38u31r55y81š13e86k 1899722327704

nevypadalo to staře, byla to oktávka, šíleně se z toho kouřilo, byl to jistě benzíňák, smrdělo to hrozně benzínem a na boku to mělo RWE

0/−1
7.12.2015 15:37

P35e29t26r 44P22e94t53r 8311838888782

tak to mělo motor po smrti. což není normální stav jak u nafty.

0/0
7.12.2015 16:16

J62i27n66d65ř25i23c52h 47Š46k48o77p75e97k 4855521120805

fakt ? Máš to nějak změřený nebo je to odhad typu jedna paní povídala ?

0/0
8.12.2015 7:34

D41a96l27i27b26o55r 49H61o20d61i18s 1933806675323

Češi jsou ovce pastýře VAG:-P

+3/0
7.12.2015 10:47

J36a55n 70S64t39e67h59l49i53k 9345547936361

Jojo .Tehdy jsem četl, že testovaly emise autobusu na zemní plyn a ty byly naprosto bezproblémové . Duvodem bylo městské ovzduší . Je zajímavé , že se o tom moc nepíše.

0/0
7.12.2015 9:36

J43a73n 42B41o62h55a14t66ý 7727330238652

Oni si snad opravdu mysleli, že z toho jejich naftového "mazlíčka" vychází jen teplý vzduch. Tak teď si koupíme benzín a budeme zase eko. Ti zmanipulovaní chudáci si myslí, že když mají doma čistý záchod a třídí víčka od pet lahví, zachraňují planetu. Ne, opravdu to tak není. Je to ve skutečnosti hodně špatné. Výroba a provoz jakéhokoli technického zařízení přispívá k likvidaci životního prostředí. Klidně to těm lidem řekněte. Oni to stejně budou kupovat, i kdyby jejich děti měly pochcípat na astma, viz čínská města, kde se nedá ani nadechnout. Na co si tu pořád hrajeme? Žádné "eko" neexistuje. Kupte si ovci, postavte si chatrč z větví. Pak budete možná eko. Jinak se prostě podílíte na destrukci, bez ohledu na to, jaké vymyšlené číslo vám do té reklamy s naleštěným auťákem napíšou.

+4/0
7.12.2015 9:33

T56o13m16á29š 70K78u24c21h31a15ř 3437551838511

No ale když nebudou kupovat, tak nám ten kapitálismus zkrachuje. To si nevyberete.

+3/0
7.12.2015 10:09

J41a87n 72B71o32h88a21t75ý 7287770988612

Stačí trochu větší sucho v Africe a je po kapitalismu : ))). Teď je na cestě do Evropy 10 milionů lidí. Když jich dorazí třeba jen čtvrt miliardy (žije jich tam miliarda), rozpadne se to tu jako domeček z karet. Žádné vlády si s ničím takovým neporadí.

+1/0
7.12.2015 10:22

P88e24t94r 97B23o89c23e60k 1337486872690

Máme krásné a účinné zbraně, tak se tak nebojte ;-D

+1/0
7.12.2015 10:45

J39a22n 32B88o92h86a88t90ý 7987740828412

Myslíte ty konvenční, kterými se už asi 14 let snažíme zlikvidovat pár chudáků ve špinavých hadrech? Nebo chcete vymazat Řecko z mapy? : )

0/0
7.12.2015 12:29

P43e82t22r 47B46o78c14e53k 1397566832250

jojo Afgánistán, ten nikdo nikdy nedobyl, tak proč se tam pořád se.ou;-D Ale na ty ostatní to celkem platí. Irak dobyli za pár dnů a "konvenčeně".;-D

0/0
7.12.2015 12:40

M97i41l90o81s32l45a63v 70U58r59b48a42n 4958349850373

Víte, ona ani ta ovce není eko. Slupne trávu a vyjde z ní metan. Blbý, co?;-)

+2/0
7.12.2015 10:44

J77a33n 78B56o80h21a85t75ý 7527440568792

Já myslím, že ovce by snad měla být carbon neutral. A jestli ne, tak okamžitě zregulovat!!

0/0
7.12.2015 12:41

M18i41c84h23a24l 90K96o20l64o53v36r37a26t 5327923105852

Jasně, je třeba zase zvednout cenu ropy.

0/0
7.12.2015 9:30

R86a60d19e10k 79H73o81l74e71c39e32k 3886560348521

A jak zvedání ceny ropy souvisí s prodejem dieslových aut?

0/0
7.12.2015 10:07

Z36b32y85n45ě45k 57Č45e84j69k42a 5106498171553

vyšší spotřeba

+1/0
7.12.2015 11:49
Foto

M63i79r35o97s24l42a43v 75S15t36e65i22n82e91r 6118494853215

Diesel byl ještě v šedesátých letech vzácnost, kupovali si ho jenom fandové, kteří už tehdy chtěli šetřit tenkrát levné palivo. Nejvíc pokročilé byly tenkrát Mercedesy, Peugeoty, Volkswagen vstoupil do dieslové technologie Golfem I., jeho motor byl z japonského dovozu.

Ve vývoji se však VW stal špičkou, když začali vyrábět motory s přímým vstřikováním. Mercedesy měly tenkrát ještě předkomůrku, která měla zachytit špičkový tlak a snížit hluk. Přímé vstřikování mělo vyšší termickou účinnost, spotřeba klesla. Další pokrok bylo pak zkracování potrubí, vedoucího k tryskám, tím, že se vyvinul systém PD- písty palivového čerpadla se zabudovaly přímo do hlavy motoru.

Mezitím však konkurence přišla s Common Rail systémem, CR. Tím se výkony rychle přiblížily výkonům benzinových motorů. Diesel vždy spaloval dokonale, CO tíměř neemitoval. Za to však byl citlivý na síru v palivu, ta pomáhala tvoření sazí.

Technologie spalovacích motorů dosáhla už svých technických limitů. Jak spotřebu, tak i emise už se nedá s přijatelným nákladem vylepšit. Euro 6 je asi konec, jak u benzinových, tak i dieslových pohonů. Jakmile se začly vychytávat i nejmenší složky emise, byl postižen i benzinový motor, produkuje NOx stejně, jako diesel. Dilemma je: buď méně NOx a větší emise CO2 zvýšením spotřeby, nebo menší spotřeba, ale při jízdě s kopce dost NOx.

Kvůli daním se tento hoax bude provozovat ještě dlouho, ale život si vynutí svoje. Bez náklaďáků, a ty jsou bez diesla nemyslitelné, to zkrátka nepůjde. Spalovat ropu bude lidstvo ještě tak dlouho, dokud jí bude dost. A problém je právě to spalování, oxydace, které vytváří emise- i mimo auta, třeba v elektrárnách, topeništích, zkrátka všude, kde se uhlovodíky spalují.

+5/−1
7.12.2015 9:28

P26e14t51r 80B86o44c64e10k 1277276182590

osobně mi hlavně vadí ty saze, zkuste jet někdy za avií nebo jiným ne zrovna novým dieselem..... O legerce, když budete tam procházet ani nemluvím, ty benzinové ji nezasviní ani z poloviny...

0/0
7.12.2015 10:53

J28a27n 94P46l41e17v55a 3221576471988

No vida, vsude prodej stagnuje, jen u nas dokazi zakaznici ocenit, ze nekdo sere na EU legislativu a nabizi solidni vykon a kroutak na ukor nejakych trapnych papirovych nesmyslu ;-D

+7/−1
7.12.2015 9:20
Foto

M65i72r61o52s55l94a98v 57S26t95e97i35n67e29r 6248344793965

V EU politika využívá tento hoax k vybírání nesmyslných daní, třeba v Nizozemí se za diesel platí trestná daň v několikanásobné výši ve srovnání se stejným motorem na benzin. V Německ totéž.

+5/0
7.12.2015 9:32

R34o83b13e86r18t 69P75e50l84c 5554379374730

EU si nic jiného nezasloužíRv

0/0
7.12.2015 10:33

P26e47t78r 28P44o87s69p10í69š11i22l 4618464596976

Jenže v ČR nová auta kupují hlavně firmy a ty koukají jen na náklady a nějaká ekologie je jim víte kde (ale samosebou mají certifikáty ISO). Na západě kupují nová auta i obyčejní lidé a ti už zřejmě koukají na pověst auta.

+1/0
7.12.2015 12:25

J80i21ř60í 19K31r38a54m60p90l 4946964206666

do dieslu už rozhodně nejdu a nemůže za to VW, ale EU a její diskriminační politika. Bohužel se začnou cpát i do benzínu a montovat filtry pevných částic i tam.

Ale aby přišli (podpořili) nějakou rozumnou náhradu spalovacích motorů, to ne.

+5/0
7.12.2015 9:08

J10o67s71e82f 98B57a28l17o33u40n 4530336205941

Nafta patří do kamen;-)!!

+4/−5
7.12.2015 9:03

M21i32c65h36a20l 88R63a88t74h33o97u82s23k35ý 8520812172767

To říkali soudruzi pořád :-) A lodě,vlaky,náklaďáky a traktory budou jezdit na vodu,co ?:-P

+5/0
7.12.2015 9:25

J12i38n85d11ř64i42c39h 35Š67k36o87p50e24k 4195161870335

a benzín do zapalovače.

Takže auto na dřevoplyn ?

+1/0
7.12.2015 9:53

A79n16d42r31e91j 75K68r88á69l 7735156465985

Ach, ta nemecka ekologicka uvedomelost.. 8-o

0/0
7.12.2015 8:58

J56a52r51o94s34l92a56v 88S36c11h52a61r75f 2480606249913

Tomu nemůžu věřit, kdo z majitelů aut kdy řešil nějaké emise. Rozhodující je pro každého kupce poměr cena/užitná hodnota potažmo výkon.

+8/0
7.12.2015 8:57

V93á89c54l45a48v 85M84a21l43ý 3494258374599

Nemusí být každý jako vy.;-D

+2/0
7.12.2015 9:03

V94l40a78d24i84s92l26a30v 62B26u61r32y37š53e66k 1819402617754

já tomu uvěřit můžu, samozřejmě že majiteli, který sedí uvnitř auta je jedno, kolik otráví jiných lidi po kterých mu nic neni, to je pravda, jenže takový majitel myslí i dopředu a bojí se možných negativních důsledků z vlastnictví takového auta, vždyť třeba v Paříži se vážně mluví o zákazu dieslů a to je jen začátek

+1/−1
7.12.2015 9:05

E93r79i28c68h 97L22o70r41m18a54n 9182654955927

no, mne by napr. nebolo jedno ak by som jazdil s vykuchanym dpf - hanbil by som sa ako pes

+2/0
7.12.2015 9:18

V94l31a37d76i82s31l39a60v 75B42u66r27y91š80e13k 1539582667544

no vidíte a Jarda Scharf nikoho tak ohleduplného jako vy nezná, faktem ale je, že kolem nás je spousta vagabundů, kterým je úplně jedno, jak nás tráví, to si nebudeme namlouvat, že to tak neni

0/0
7.12.2015 10:59

T45o19m90á96š 27K17u82c76h47a17ř 3647651328651

Lidé často sice eko neřeší, ale je tu jakási nejistota, co s těmi auty bude.

0/0
7.12.2015 10:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.