Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura Sobotkovi: Slibte soutěže na vlaky a já se jich nezúčastním

Majitel RegioJetu Radim Jančura posouvá svůj boj za otevření české železnice na další úroveň. České vládě vzkázal, že pokud schválí harmonogram, podle něhož se podaří do roku 2025 vysoutěžit všechny výkony na železnici objednávané z veřejných peněz, nebude se účastnit žádného výběrového řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a44n 68C45e23p29e98k 1204916450

Tady si stále někteří melou svou a nepochopí základní věc a tou jsou peníze daňového poplatníka. Vy radši vše necháte ČD jen aby vám uznávali všichni lístek co si koupíte, lze to ošetřit stejně jako u letenek, žádný problém. A dále do nekonečna budete podporovat žumpu na peníze ČD. Jasně, nalijeme do nich za dalších xy let stovky miliard, vždyť je to státní. Téměř vše co je státní, čest výjimkám, je jedna velká studna na peníze daňového poplatníka. Proč to neuskutečnit levněji že? Ale to by zas přišli o práci ty desetitisíce modráků u ČD.

0/0
10.12.2015 9:13

D64u25š26a14n 17M22o78u30r14e90k 7972277767331

Jančura uhodil hřebík na hlavičku v tom, že bránit soutěžení na kolejích mají zájem různé lobbistické skupiny.

Veřejný zájem to není. To, že monopol bez konkurence může udržovat vyšší ceny při nižší kvalitě služeb je fakt známý z reálného života i druhé strany každé učebnice ekonomie.

0/0
9.12.2015 12:58

V18a97c86l33a72v 84H31a70j85e66k 3576229169

Předmětem soutěže je opět monopol, byť na jen částečný a to je problém., který by měl být asi řešen. Takže R bude vozite jeden dopravce (soutěž zadává minsterstvo) a osobáky jiný dopravce (soutěž zadává kraj). A každý bude mít svůj vlastní tarif a tedy i jízdenky. Navíc může být jak tarif dopravce a tarif IDS, který může platit jen OS, ale i rychlících podaří-li se to dohodnou.

0/0
9.12.2015 15:56

R46a25d34e63k 47T88o87č47i41l 8962411189373

Slibuje, že se nebude účastnit?

Kdysi dávno taky někdo sliboval, že byty v Ostravě prodá nájemníkům....

Slibem nezarmoutíš.......

+4/−2
9.12.2015 8:50

P54e10t15r 83N44o95v36o69t58n88y 1561240871

Jančuro, dá se u tebe platit kartou ve vlaku? ;-D

+1/0
9.12.2015 5:05

K30a59r97e67l 13V96a70l96i53š 7659666118192

ČD + ČESKÉ ZDDRAVOTNICTVÍ + ČT jsou prostě obrovské černé díry, které jsme nedokázali zlikvidovat od dob totality, protože to vyhovuje našim rádoby voleným papalášům, kteří jsou od nich zřejmě nějak dotovaní.

Bude to asi ještě trvat.Rv

+6/−6
8.12.2015 23:15

J78a45n 35J75e89m59e78l71k79a 1475350

Naopak ČD, provozně za dob Žaludy se hodně vylepšily. České zdravotnictví - státní systém, je podle mě lepší než zcela soukromý.  Privatizace vodáren kanalizací - soukromé, vidíme na svých účtech, infrastruktura - nedávno byly nějaké potíže ve více městech s kvalitou vody.

 Radši často poslední dobou koukám na ČT, než na reklamní vymývání mozků, ikdyž taky ČT nejsou možná nejefektivnější.

Čez - je dobře, že zůstal naštěstí státní,  dividendy se aspoň vraci do rozpočtu a stát má kontrolu nad touto klíčovou energií.

Doly, privatizace, cca 100mld pro jistého pána za pár let, firma v problémech.

+7/−1
8.12.2015 23:28

M89i39r87e62k 26Z88á11v45o42d86n90ý 7302437440368

Díky za to, že máme "levnou" a kvalitní zdravotní péči i veřejnou dopravu. Snad se to Vám či podobným individuím nepodaří zničit :)

+5/−3
9.12.2015 8:48

J44a63n 70J87e97m94e14l98k69a 1605790

Pan Jančura, zatím v ani jedné soutěži tuším neměl nabídku blízkou přijetí.

Soutěží se na nejmenší cenu dotace. Ne nejlepší poměr cena výkon, ne nejlepší kvalita. Ne nejnižší cena pro zákazníka. Nejmenší cena dotace, tedy asi pěkné sardinkování, rajenérování a spol.

To tvrzení, ať si ČD soutěží je blbost, a myslím, že Jančura to ví.

Já rozhodně nebudu fandit zahnání ČD na bankrot. Ať si to udělá někdo řádně referendem nebo tématem voleb, ale ať nedělá nevratné kroky.

Nevím proč bychom měli zavádět něco, co se po 30 letech v Anglii ukázalo jako nedobré.

London Taunton cca 260 km, flexibilní lístek, ze dne na den 4270 Kč, 16 Kč/ km 2 třída.

1. třída 6649 Kč, 25 Kč/ km. Diselovým vlak, 180 Km/h

Pokud jsem to dobře vygooglil, tady je obrázek z venku   en.wikipedia.org:A_First_Great_Western_HST_approaching_Great_Cheverell_-_geograph.org.uk_-_1315119.jpg 

Interier:  www.flickr.com PS: V Británii již není ČD, resp. BR.

cs.wikipedia.org

+7/−1
8.12.2015 23:06

J98a20n 83J43e50m93e68l67k78a 1505790

A nevím, proč by se měly privatizovat "tratě", kde ČD fungují dobře - s Elephanty, zejména příměstské. Rychlíky taky nechápu, protože tam často ČD používají pohodlné jednotky např 842. Rozhodně jsem proti tomu, aby národní dopravce zcela zmizel ze všech časů a všechny časy na jedné trati dostal jeden monopolní dopravce (zejména příměstské a tam kde má vlak náskok před autem a busem). 

Asi noční můrou daňového poplatníka by bylo, že stát postaví za 200 mld rychlou infrastrukturu např na Brno a předá ji k monopolnímu užívání jednomu dopravci, který vyhraje nějakou koncesi. (jak o koncesích mluvil p. Ťok). A začne používat, všechny ty dolovací techniky, aby našel hranu a dostal ze zákazníka  nejvíc. To pak říkám, že těch 200 mld můžem radši ušetřit na umazání dluhu rovnou. 

Ps: a nádraži předá na 40 let nebo prodá developerovi..

+3/−2
8.12.2015 23:19
Foto

J80a94n 17Č33e78r20m88á44k 4109988405357

ty tratě se neprivatizují, jen se jednotliví dopravci soutěží o právo je určitou dobu provozovat... tratě už nepatří ČD, nýbrž SŽDC ...  Ostatně, podobně už to hooodně dlouho funguje u dopravy silniční...

+1/0
9.12.2015 12:14

J87a89n 73J83e42m36e29l77k17a 1635150

Neprivatizují.. což je ve výsledku to samé..  U dotované silniční dopravy je to vidět, ČD jsou lepší model..

0/0
9.12.2015 14:10

R15o66m94a48n 28J33e50s92c63h54k48e 9558475197875

Mám pocit JHMD vlastní i koleje. Ono rozbití ČD na provoz a koleje zvlášť není dobré. Ruší se čekárny, hlášení SŽDC je mizerné. Panu ministru Ťokovi to nevadí.

0/0
9.12.2015 18:55

R16a68d97k69o 30K53ř20i30v20á59n17e67k 7480883715850

Z FB Regiojet SK, uživatel Peter Vass:

najprv moja otázka vedeniu RJ:Dobrý deň vaša spoločnosť sa sprave absolútne neštandartne na vašich stránkach je je stále uvedené že končíte hovorca tvrdi že nie tak končíte alebo nie?????? 13 voznov v suprave to je vtip ak si idem rezervovat listok od 14.12 všetko je vyblokovane a realne vaše smiešne IC ma iba 4 vozne tak akože sranda???? lebo toto sranda..nieje je to je totálne arogantné správanie ? idete nahradzat IC vlak ZSSK???? a dali ste nam smiešne 3 spoje????? a total jeden nefukčny večerny z BA? ak nestihnem v KE pripoj smer TV,MI,HE preplatite mi hotel??????? odpoveď RJ stojí za to neodpovedali mi v podstate na nič...odpoveď vedenia RJ nech sa pači.

Vážený pán Vass,

ďakujeme za Váš záujem o naše služby. Pán riaditeľ Radim Jančura ma poveril odpoveďou na Váš email.

Vedenie spoločnosti dňa 23. 11. 2015 rozhodlo o odchode z linky Bratislava - Košice. Na toto stanovisko reagovalo Ministerstvo dopravy tým, že sa rozhodlo zrušiť štátne IC vlaky na tejto linke. Na základe tohto vedenie spoločnosti RegioJet svoj postoj prehodnotilo a rozhodlo sa na tejto trase prevádzkovať vlakovú dopravu i naďalej, pričom v tejto chvíli intenzívne pracujeme na sprevádzkovaní až 13 vozňových súprav na trase Bratislava - Košice tak, aby bola cestujúcim ponúknutá viac než dvojnásobná kapacita oproti tomu, čo doposiaľ na tejto trati ponúkali všetky komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy. Zatiaľ budeme prevádzkovať 3 páry spojov denne.

Ďakujeme Vám za pochopenie.

sumar vedenie RJ mi neodpovedalo na nič!

+2/0
8.12.2015 23:03

J73a75n 38D22r83b59u86š47e50k 2464543902

Ani se nedivím, že mu na tu slátaninu neodpověděli. Přečetl jsem to 4x a stejně nerozumím, co chtěl uživatel Vass říct. Interpunkce nebyla vymyšlená pro nic za nic.

+2/−2
9.12.2015 10:12

R78a50d79k84o 76K72ř37i59v57á63n53e84k 7940163865800

Ta odpověď RJ je právě nejzajímavější.

Je to přiznání RJ, že nové vlaky, zavedené od nového jízdního řádu, jezdit nebudou. Píše se jasně "budeme prevádzkovat 3 páry spojov denne".

Nejsou lidi, vozy, lokomotivy. Na 13 vozových soupravách se pracuje :-):-):-)

Takže odchod kvůli slovenským politickým komikům je komedie. Jančura je stejný komik.

XInterpunkci doporučuji si domyslet, je to Ctrl C z fb, tam nikdo interpunkci neřeší.

+3/0
9.12.2015 10:47

M78í43l78a 17P88i77š20t43ě62l59á11k 7683277613

Pan Sůra se nám dnes nějak rozohnil. Mám o něj docela strach za jeden den napsat tolik bludů musí dát hodně velkou práci a proto mám strach aby to unesl, myslím to vypětí. Ono to může mít, i když se to nezdám, dopad třeba i na psychiku.

+3/0
8.12.2015 22:03

L25a38d73i69s50l34a82v 44P39a88s40t17o41r88e80k 1323357138795

Dneska jsi jak Stachanovec Sůro. Tolik článků v jeden den, to snad ještě nebylo.

+2/0
8.12.2015 21:21

J52i67ř43í 56P75r80ů45š86a 7305832175559

A jak se pan Jančura bude tvářit až MD prosadí že po vyhlášení soutěží zakáže po vysoutěžených tratí jezdit jiným dopravcům.

+2/0
8.12.2015 19:57

T74o43m29a88s 83A43u69g32u52s50t89y12n 6717746101950

Jančura není schopen splnit ani základní podmínky z tendru, tak teď ze sebe dělá spasitele...

+6/−1
8.12.2015 19:28

F86r18a59n78t57i11š83e15k 48V57a38n81ě30k 1497744887647

Jančura spasitel lidstva, kterému nejde jako správnému podnikateli nikdy o zisk, jen o blaho jeho zákazníků.:-)

+5/0
8.12.2015 18:38

A55l21a28n 57Ř55e20p98k81a 4625896

Bože, to je šašek ;-D A neupřednostňují třeba Němci tak náhodou Siemens a jiné 'své' firmy? Poláci zase mají polské výrobce, třeba Pesu. A my máme Škodovku.. Asi se Jančurovi sype byznys, tak musí zase kopat do všech okolo.

+9/−1
8.12.2015 18:13

T50o95m67a56s 79N92o37v36o51t35n16y 1701694936705

Ty jsi za ty řeči placený jako u mBank, kterou nekriticky obhajuješ nebo to fakt myslíš vážně?

+1/−4
8.12.2015 22:08

V60l11a23d30i57m63í85r 43F89i52b26i54g84e87r 5354961871174

Ale to není novinka. Jančura kritizuje všechny bez vyjímky:-)

0/0
9.12.2015 9:15

P15e26t58r 68N64e10c54h78a23n68i27c93k60ý 7493666568410

Pokud stát nevyřeší jednotný tarif, tak tu vznikne akorát chaos. Nevím co na tom MD teda dělají, ale před 5 lety bylo pozdě. Tohle se mělo začít projednávat hned s nástupem soukromých dopravců na Ostravu, protože trend byl jasný dlouho dopředu. Jenže to tam seděl zabedněný Stanjura co ani nevěděl kterému ministerstvu velí

+8/0
8.12.2015 17:51

M89i50r28o76s55l59a52v 50Z12i93k14m12u39n62d 6288112547218

ČD nabízely jako podmínku akceptování jízdenek "jiných" dopravců akceptování propracovaných přepravních  předpisů SPPO, TR 10, Kc1 jako celostních přepravních předpisů, včetně mezistátní jízdenek, zapojení do mezistátního rezervačního systému (není to zadarmo) > bylo MD odmítnuto, ať se dopravci dohodnou.

V zemi helvetského kříže jezdí všichni železniční dopravci podle přepravních předpisů vypracovaných (soukromým) dopravcem SBB A.G., podobně v Německu se jezdí podle pravidel (soukromého) dopravce DB A.G.

Pro spolehlivé fungování veřejné železniční dopravy dopravy není potřeba ministr dopravy, ale DIKTÁTOR dopravy ...

+8/0
8.12.2015 18:15

P35e16t59r 55N44e16c88h45a90n82i50c85k69ý 7223946468160

Jenže ministr to musí posvětit, aby na to byly prachy. A je to tak, stejně to jsou státní tarify, které vznikly někdy v době říšských železnic. Proč vynalézat znova kolo? Stačí dát lidem na co jsou zvyklí

+3/0
8.12.2015 18:20

O30n41d56ř61e74j 56N73o59v97á25k 9257944669729

Ne nesouhlasím. V podstatě monopol na železnici ... to už tu bylo ... vám těch 40 let opravdu nestačilo? nebo snad nádražáci ještě nepochopili, že socialismus už skončil? Pořád chtějí něco jednotného, co by mohli nejlépe oni sami přímo řídit a regulovat?

+3/−7
8.12.2015 18:23

P82e35t43r 16N11e96c82h61a82n84i72c19k65ý 7803886988660

Nejdřív to chce pochopit jak funguje železnice. Napovím, že jinak než dálnice nebo supermarkety

+3/−1
8.12.2015 18:25

O94n19d31ř70e48j 78N64o60v56á61k 9407284219319

já vím jak fugnuje objednávání veřejné dopravy. A taky vím, jak tomu ČD ve spoupráci se socdemákama zuřivě brání, aby se ten zákon pořádně prosazoval a realizoval ... zjem. se brání vypisování veřejných výběrů na jednotlivé tratě .... proč asi?

Protože by se ukázalo, že ČD nejsou schopny konkurovat ani cenou ani kvalitou ...

+2/−5
8.12.2015 18:29

J71a18n 56K16o79b67ě24r21s83k33ý 1440676471953

Jasně a proto ČD vyhráli výběrko na Jizerskohorskou železnici a Jančura podal v poslední soutěži horší nabídku než ČD ;-D

+3/0
8.12.2015 18:48

P93e66t74r 91N13o15v92o33t28n93y 1271740861

Tak určitě. ;-D

0/0
9.12.2015 5:52

M54i70r77o71s40l20a75v 25Z12i85k22m73u87n82d 6718742627338

A jak myslíte, že to funguje v Německu a Švýcarsku. Tam se taky "soutěží" mezi dopravci o regionální dopravu, ale z hlediska přepravních podmínek musí dopravci jezdit podle jednotných německých pravidel, která stanovují DB nebo ve Švýcarsku "Swiss Travel System", resp. SBB A.G. Přesněji řečeno, licenci k provozování veřejné dopravy ve Švýcarsku (země s tržní ekonomikou a tedy konkurencí) nedostane nikdo, kdo se "dobrovolně" nepodrobí pravidlům "jezdit za stejné jízdné podle stejných pravidel". prostě páně Jančura nebo Novotný by se ve Švýcarsku, pokud by se neřídili stejnými pravidly nechytili ... Mohli by leda provozovat příležitostné "historické" vláčky pro šotouše ...

Cestujícího nezajímá kdo na té trati jezdí, ale že tam platí stejná přepravní pravidla jako tam platila "x" let. S penězi to nemá nic, ale opravdu nic společného ...

Stejně tak, jako na silnici nebo železnici platí pro všechny dopravce stejné provozní předpisy, tak v osobní dopravce na železnici pro objednanou dopravu platí stejné přepravní předpisy ...

0/0
9.12.2015 9:56

R84o96m84a63n 58J34e35s87c12h77k89e 9818295347965

Monopol státních železnic byl po zestátnění v roce 1908. Protože soukromníci byly méně pružní. Státní dráhy posílily provoz, zvětšovaly stanice a modernizovaly lokomotivní i vozový park.  To pře více než 100 lety za "prohnilého"Rakouska-Uherska.

+1/0
9.12.2015 19:01

V45a48c53l22a67v 51H44a19j80e91k 3866199409

monopol na železnici vznikl už za Rakouska-Uherska a dokončil se v zásadě už za 1. republiky kdy  po RU zbyly pouze 3 dráhy v soukromém vlastnictví. Z toho ÚTD přešla pod křídla ČSD už v roce 1927 a to z ekonomických důvodů). Jediná trať o které vím že přešla pod ČD po roce 1948 KBD. Takže Váš komentář ke 40 monopolu je vysloveně irelevantní.

0/0
10.12.2015 8:31

R40o39m98a74n 18J29e88s32c95h45k52e 9838375417855

Ještě po roce 1918 bylo více malodráh v soukromém provoze. Morkovice, Bílá, Studénka - Štramberk, Veverská Býtýška, Otrokovice - Zlín - Vizovice, Frýdlantské okresní dráhy, Ivančice atd.

0/0
10.12.2015 17:02

O43n81d61ř25e37j 48N38o58v16á21k 9877434149159

Vy chcete zase zpátky socialismus, zastarané špinavé hnusné koženky?

+2/−4
8.12.2015 18:19

P97e54t27r 93N94e87c36h68a70n92i96c38k60ý 7923646258790

Asi nechápete princip objednávky dopravy a jednotného tarifu. Nejde o jednoho dopravce

+1/0
8.12.2015 18:22

O81n18d61ř57e64j 63N48o79v81á34k 9287204419149

Jednotný tarif = stejná cena pro všechny, že ...

0/0
8.12.2015 18:24

P24e90t77r 78N51e57c94h10a72n25i49c84k32ý 7643446828220

Stejná cena jízdenek, ale objednávku dopravy od státu si musí dopravce vybojovat zajímavou nabídkou

+2/0
8.12.2015 18:27

O77n33d12ř35e85j 48N50o59v73á45k 9697754769949

a v čem ta nabídka může být zajímavá?

0/0
8.12.2015 18:28

R63a55d11e29k 59J19a44n69a25t17a 9665676764342

Nižší cenou (při splnění podmínek soutěže).

+2/0
8.12.2015 18:51
Foto

B10r29o64n66i13s10l26a83v 55G65a73b41r14y42š 2812809271

Nic jste nepochopil, jako obvykle. Vzorem může být třeba IDS JMK, kde je mnoho různých dopravců a všichni si navzájem uznávají jízdenky organizátora dopravy. Jenže u železnice by to nebylo na krajské, ale na republikové úrovni.

+2/0
8.12.2015 22:29

V15a18c68l48a65v 72H55a10j23e96k 3706669439

zjevně jste mimo. Na tom že jsou na ČD dosud koženky mají největší podíl vlády včele s ODS, respektive všechny vlády až do roku 2002/2003, kdy zanikl státní podnik a vzniklo ČD, a,s, a SŽDC financování osobní dopravy formou závazku veřejné služby s úhradou prokazatelné ztráty.

+4/−2
8.12.2015 18:24

O58n60d48ř30e93j 16N41o69v59á91k 9487974819699

Víte, já si pamatuji. Pamatuji si ty první pokusy o privatizaci železnic ... kdy stát tratě - na kterých Čd prodělávaly miliony - pronajal soukromníkům - ti byli schopni jezdit za plus mínus nulu.

Takže NE - problém je jinde. Problém je v tom, že ČD neumí hospodařit a že socdemáčtí krajští starostové v podstatě přidělili monopol ČD na další royk - bez výběrových řízení ...

Opravdu není nutné, aby stát do ČD ročně lil miliardy - nikoliv na provoz tratí, ale vůbec do toho podniku jako takového ...

A proč se socdemáci tak zuřivě brání veřejné soutěži na jednotlivé linky? Už spousty let? Proč nechtějí pro obyčejné lidi lepší / kvalitnější cestování vlakem?

+1/−6
8.12.2015 18:27

R24a26d37e62k 51J19a97n96a29t21a 9615546294502

Tu pohádku z prvního odstavce máte odkud? Jakou myslíte trať? Jediná linka, která může být na nule, je expresní vrstva na 270, ale až dnes - po modernizaci.

+2/0
8.12.2015 18:54

R69o41m42a81n 35J94e26s52c46h96k11e 9228315357655

V 90.letech prodělkové JHMD předaly soukromníkům. Díky aktraktivnímu turistickému provozu prosperovali.

0/0
9.12.2015 19:03

V19a86c77l50a55v 28H46a71j87e71k 3686249479

Blbost. Je dosáhly na lokální dotace, na které ČD neměli šance.

0/0
10.12.2015 8:17

J98a93n 11K52o45b98ě36r77s66k53ý 1800386331273

Třeba z důvodu vlastní neschopnosti vytvořit jednotný tarif a k tomu chybějící legislativa ? Ono když si člověk bude muset kupovat x jízdenek tak to cestujícího vyžene. Stačí se podívat na železnici v Polsku.

0/0
8.12.2015 18:54

V25a24c41l25a52v 88H20a51j69e15k 3366819789

Já je pamatuji také a na většině se dneska nejezdí.A na těch co se jezdí si soukromník vyjednal dotace, zpravidla regionální, na což v dané době ČD nemělo šanci dosáhnout,

0/0
8.12.2015 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.