Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura Sobotkovi: Slibte soutěže na vlaky a já se jich nezúčastním

Majitel RegioJetu Radim Jančura posouvá svůj boj za otevření české železnice na další úroveň. České vládě vzkázal, že pokud schválí harmonogram, podle něhož se podaří do roku 2025 vysoutěžit všechny výkony na železnici objednávané z veřejných peněz, nebude se účastnit žádného výběrového řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a94n 25C74e32p18e90k 1254646970

Tady si stále někteří melou svou a nepochopí základní věc a tou jsou peníze daňového poplatníka. Vy radši vše necháte ČD jen aby vám uznávali všichni lístek co si koupíte, lze to ošetřit stejně jako u letenek, žádný problém. A dále do nekonečna budete podporovat žumpu na peníze ČD. Jasně, nalijeme do nich za dalších xy let stovky miliard, vždyť je to státní. Téměř vše co je státní, čest výjimkám, je jedna velká studna na peníze daňového poplatníka. Proč to neuskutečnit levněji že? Ale to by zas přišli o práci ty desetitisíce modráků u ČD.

0/0
10.12.2015 9:13

D81u90š35a34n 28M21o79u83r66e80k 7452977687351

Jančura uhodil hřebík na hlavičku v tom, že bránit soutěžení na kolejích mají zájem různé lobbistické skupiny.

Veřejný zájem to není. To, že monopol bez konkurence může udržovat vyšší ceny při nižší kvalitě služeb je fakt známý z reálného života i druhé strany každé učebnice ekonomie.

0/0
9.12.2015 12:58

V71a90c69l54a14v 65H22a75j57e16k 3756229129

Předmětem soutěže je opět monopol, byť na jen částečný a to je problém., který by měl být asi řešen. Takže R bude vozite jeden dopravce (soutěž zadává minsterstvo) a osobáky jiný dopravce (soutěž zadává kraj). A každý bude mít svůj vlastní tarif a tedy i jízdenky. Navíc může být jak tarif dopravce a tarif IDS, který může platit jen OS, ale i rychlících podaří-li se to dohodnou.

0/0
9.12.2015 15:56

R44a70d37e31k 96T13o14č87i24l 8202881819903

Slibuje, že se nebude účastnit?

Kdysi dávno taky někdo sliboval, že byty v Ostravě prodá nájemníkům....

Slibem nezarmoutíš.......

+4/−2
9.12.2015 8:50

P87e37t48r 66N16o86v69o52t82n61y 1631860591

Jančuro, dá se u tebe platit kartou ve vlaku? ;-D

+1/0
9.12.2015 5:05

K52a31r34e83l 58V21a25l75i18š 7569456828422

ČD + ČESKÉ ZDDRAVOTNICTVÍ + ČT jsou prostě obrovské černé díry, které jsme nedokázali zlikvidovat od dob totality, protože to vyhovuje našim rádoby voleným papalášům, kteří jsou od nich zřejmě nějak dotovaní.

Bude to asi ještě trvat.Rv

+6/−6
8.12.2015 23:15

J93a79n 20J60e12m87e63l25k37a 1725190

Naopak ČD, provozně za dob Žaludy se hodně vylepšily. České zdravotnictví - státní systém, je podle mě lepší než zcela soukromý.  Privatizace vodáren kanalizací - soukromé, vidíme na svých účtech, infrastruktura - nedávno byly nějaké potíže ve více městech s kvalitou vody.

 Radši často poslední dobou koukám na ČT, než na reklamní vymývání mozků, ikdyž taky ČT nejsou možná nejefektivnější.

Čez - je dobře, že zůstal naštěstí státní,  dividendy se aspoň vraci do rozpočtu a stát má kontrolu nad touto klíčovou energií.

Doly, privatizace, cca 100mld pro jistého pána za pár let, firma v problémech.

+7/−1
8.12.2015 23:28

M50i29r16e68k 28Z82á17v49o71d53n80ý 7782137650978

Díky za to, že máme "levnou" a kvalitní zdravotní péči i veřejnou dopravu. Snad se to Vám či podobným individuím nepodaří zničit :)

+5/−3
9.12.2015 8:48

J72a15n 81J40e91m64e34l22k16a 1585910

Pan Jančura, zatím v ani jedné soutěži tuším neměl nabídku blízkou přijetí.

Soutěží se na nejmenší cenu dotace. Ne nejlepší poměr cena výkon, ne nejlepší kvalita. Ne nejnižší cena pro zákazníka. Nejmenší cena dotace, tedy asi pěkné sardinkování, rajenérování a spol.

To tvrzení, ať si ČD soutěží je blbost, a myslím, že Jančura to ví.

Já rozhodně nebudu fandit zahnání ČD na bankrot. Ať si to udělá někdo řádně referendem nebo tématem voleb, ale ať nedělá nevratné kroky.

Nevím proč bychom měli zavádět něco, co se po 30 letech v Anglii ukázalo jako nedobré.

London Taunton cca 260 km, flexibilní lístek, ze dne na den 4270 Kč, 16 Kč/ km 2 třída.

1. třída 6649 Kč, 25 Kč/ km. Diselovým vlak, 180 Km/h

Pokud jsem to dobře vygooglil, tady je obrázek z venku  https://en.wikipedia.org/wiki/File:A_First_Great_Western_HST_approaching_Great_Cheverell_-_geograph.org.uk_-_1315119.jpg 

Interier: https://www.flickr.com/photos/rorymacveii/8714309698 PS: V Británii již není ČD, resp. BR.

https://cs.wikipedia.org/wiki/British_Rail.

+7/−1
8.12.2015 23:06

J80a73n 98J70e31m78e22l83k64a 1515510

A nevím, proč by se měly privatizovat "tratě", kde ČD fungují dobře - s Elephanty, zejména příměstské. Rychlíky taky nechápu, protože tam často ČD používají pohodlné jednotky např 842. Rozhodně jsem proti tomu, aby národní dopravce zcela zmizel ze všech časů a všechny časy na jedné trati dostal jeden monopolní dopravce (zejména příměstské a tam kde má vlak náskok před autem a busem). 

Asi noční můrou daňového poplatníka by bylo, že stát postaví za 200 mld rychlou infrastrukturu např na Brno a předá ji k monopolnímu užívání jednomu dopravci, který vyhraje nějakou koncesi. (jak o koncesích mluvil p. Ťok). A začne používat, všechny ty dolovací techniky, aby našel hranu a dostal ze zákazníka  nejvíc. To pak říkám, že těch 200 mld můžem radši ušetřit na umazání dluhu rovnou. 

Ps: a nádraži předá na 40 let nebo prodá developerovi..

+3/−2
8.12.2015 23:19
Foto

J96a92n 10Č16e73r38m60á24k 4759548625387

ty tratě se neprivatizují, jen se jednotliví dopravci soutěží o právo je určitou dobu provozovat... tratě už nepatří ČD, nýbrž SŽDC ...  Ostatně, podobně už to hooodně dlouho funguje u dopravy silniční...

+1/0
9.12.2015 12:14

J81a80n 84J45e17m83e37l22k57a 1765470

Neprivatizují.. což je ve výsledku to samé..  U dotované silniční dopravy je to vidět, ČD jsou lepší model..

0/0
9.12.2015 14:10

R18o17m78a49n 74J67e93s48c24h55k75e 9228805347285

Mám pocit JHMD vlastní i koleje. Ono rozbití ČD na provoz a koleje zvlášť není dobré. Ruší se čekárny, hlášení SŽDC je mizerné. Panu ministru Ťokovi to nevadí.

0/0
9.12.2015 18:55

R36a73d97k39o 13K38ř51i91v28á85n85e70k 7380563515920

Z FB Regiojet SK, uživatel Peter Vass:

najprv moja otázka vedeniu RJ:Dobrý deň vaša spoločnosť sa sprave absolútne neštandartne na vašich stránkach je je stále uvedené že končíte hovorca tvrdi že nie tak končíte alebo nie?????? 13 voznov v suprave to je vtip ak si idem rezervovat listok od 14.12 všetko je vyblokovane a realne vaše smiešne IC ma iba 4 vozne tak akože sranda???? lebo toto sranda..nieje je to je totálne arogantné správanie ? idete nahradzat IC vlak ZSSK???? a dali ste nam smiešne 3 spoje????? a total jeden nefukčny večerny z BA? ak nestihnem v KE pripoj smer TV,MI,HE preplatite mi hotel??????? odpoveď RJ stojí za to neodpovedali mi v podstate na nič...odpoveď vedenia RJ nech sa pači.

Vážený pán Vass,

ďakujeme za Váš záujem o naše služby. Pán riaditeľ Radim Jančura ma poveril odpoveďou na Váš email.

Vedenie spoločnosti dňa 23. 11. 2015 rozhodlo o odchode z linky Bratislava - Košice. Na toto stanovisko reagovalo Ministerstvo dopravy tým, že sa rozhodlo zrušiť štátne IC vlaky na tejto linke. Na základe tohto vedenie spoločnosti RegioJet svoj postoj prehodnotilo a rozhodlo sa na tejto trase prevádzkovať vlakovú dopravu i naďalej, pričom v tejto chvíli intenzívne pracujeme na sprevádzkovaní až 13 vozňových súprav na trase Bratislava - Košice tak, aby bola cestujúcim ponúknutá viac než dvojnásobná kapacita oproti tomu, čo doposiaľ na tejto trati ponúkali všetky komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy. Zatiaľ budeme prevádzkovať 3 páry spojov denne.

Ďakujeme Vám za pochopenie.

sumar vedenie RJ mi neodpovedalo na nič!

+2/0
8.12.2015 23:03

J73a58n 83D92r36b33u63š91e29k 2374403162

Ani se nedivím, že mu na tu slátaninu neodpověděli. Přečetl jsem to 4x a stejně nerozumím, co chtěl uživatel Vass říct. Interpunkce nebyla vymyšlená pro nic za nic.

+2/−2
9.12.2015 10:12

R62a69d98k59o 27K80ř20i38v81á54n47e94k 7260883925630

Ta odpověď RJ je právě nejzajímavější.

Je to přiznání RJ, že nové vlaky, zavedené od nového jízdního řádu, jezdit nebudou. Píše se jasně "budeme prevádzkovat 3 páry spojov denne".

Nejsou lidi, vozy, lokomotivy. Na 13 vozových soupravách se pracuje :-):-):-)

Takže odchod kvůli slovenským politickým komikům je komedie. Jančura je stejný komik.

XInterpunkci doporučuji si domyslet, je to Ctrl C z fb, tam nikdo interpunkci neřeší.

+3/0
9.12.2015 10:47

M13í39l47a 95P30i81š26t37ě87l96á93k 7713807773

Pan Sůra se nám dnes nějak rozohnil. Mám o něj docela strach za jeden den napsat tolik bludů musí dát hodně velkou práci a proto mám strach aby to unesl, myslím to vypětí. Ono to může mít, i když se to nezdám, dopad třeba i na psychiku.

+3/0
8.12.2015 22:03

L12a72d32i87s32l28a35v 67P89a28s27t69o48r35e62k 1673137438685

Dneska jsi jak Stachanovec Sůro. Tolik článků v jeden den, to snad ještě nebylo.

+2/0
8.12.2015 21:21

J60i62ř80í 41P19r33ů45š41a 7215622325199

A jak se pan Jančura bude tvářit až MD prosadí že po vyhlášení soutěží zakáže po vysoutěžených tratí jezdit jiným dopravcům.

+2/0
8.12.2015 19:57

T38o60m79a80s 25A17u93g69u66s95t22y21n 6307366811550

Jančura není schopen splnit ani základní podmínky z tendru, tak teď ze sebe dělá spasitele...

+6/−1
8.12.2015 19:28

F62r69a84n62t35i21š28e95k 69V62a97n52ě89k 1177714447807

Jančura spasitel lidstva, kterému nejde jako správnému podnikateli nikdy o zisk, jen o blaho jeho zákazníků.:-)

+5/0
8.12.2015 18:38
Foto

A88l66a88n 66Ř20e55p73k42a 4755726

Bože, to je šašek ;-D A neupřednostňují třeba Němci tak náhodou Siemens a jiné 'své' firmy? Poláci zase mají polské výrobce, třeba Pesu. A my máme Škodovku.. Asi se Jančurovi sype byznys, tak musí zase kopat do všech okolo.

+9/−1
8.12.2015 18:13

T47o50m60a15s 37N77o81v71o36t98n96y 1971194636205

Ty jsi za ty řeči placený jako u mBank, kterou nekriticky obhajuješ nebo to fakt myslíš vážně?

+1/−4
8.12.2015 22:08

V27l26a64d13i62m94í60r 41F31i63b46i24g44e17r 5944511861614

Ale to není novinka. Jančura kritizuje všechny bez vyjímky:-)

0/0
9.12.2015 9:15

P72e76t45r 64N35e30c69h28a80n72i46c81k78ý 7123786498930

Pokud stát nevyřeší jednotný tarif, tak tu vznikne akorát chaos. Nevím co na tom MD teda dělají, ale před 5 lety bylo pozdě. Tohle se mělo začít projednávat hned s nástupem soukromých dopravců na Ostravu, protože trend byl jasný dlouho dopředu. Jenže to tam seděl zabedněný Stanjura co ani nevěděl kterému ministerstvu velí

+8/0
8.12.2015 17:51

M90i69r79o80s22l15a28v 96Z67i22k43m74u75n83d 6228452347418

ČD nabízely jako podmínku akceptování jízdenek "jiných" dopravců akceptování propracovaných přepravních  předpisů SPPO, TR 10, Kc1 jako celostních přepravních předpisů, včetně mezistátní jízdenek, zapojení do mezistátního rezervačního systému (není to zadarmo) > bylo MD odmítnuto, ať se dopravci dohodnou.

V zemi helvetského kříže jezdí všichni železniční dopravci podle přepravních předpisů vypracovaných (soukromým) dopravcem SBB A.G., podobně v Německu se jezdí podle pravidel (soukromého) dopravce DB A.G.

Pro spolehlivé fungování veřejné železniční dopravy dopravy není potřeba ministr dopravy, ale DIKTÁTOR dopravy ...

+8/0
8.12.2015 18:15

P28e54t91r 95N93e84c81h31a23n58i51c60k67ý 7743496258340

Jenže ministr to musí posvětit, aby na to byly prachy. A je to tak, stejně to jsou státní tarify, které vznikly někdy v době říšských železnic. Proč vynalézat znova kolo? Stačí dát lidem na co jsou zvyklí

+3/0
8.12.2015 18:20

O71n15d49ř67e57j 47N96o22v85á93k 9517954599119

Ne nesouhlasím. V podstatě monopol na železnici ... to už tu bylo ... vám těch 40 let opravdu nestačilo? nebo snad nádražáci ještě nepochopili, že socialismus už skončil? Pořád chtějí něco jednotného, co by mohli nejlépe oni sami přímo řídit a regulovat?

+3/−7
8.12.2015 18:23

P57e47t83r 33N56e97c95h84a97n58i97c55k76ý 7463986478920

Nejdřív to chce pochopit jak funguje železnice. Napovím, že jinak než dálnice nebo supermarkety

+3/−1
8.12.2015 18:25

O58n50d22ř16e94j 66N82o79v57á78k 9197104439849

já vím jak fugnuje objednávání veřejné dopravy. A taky vím, jak tomu ČD ve spoupráci se socdemákama zuřivě brání, aby se ten zákon pořádně prosazoval a realizoval ... zjem. se brání vypisování veřejných výběrů na jednotlivé tratě .... proč asi?

Protože by se ukázalo, že ČD nejsou schopny konkurovat ani cenou ani kvalitou ...

+2/−5
8.12.2015 18:29

J70a21n 11K14o75b43ě27r51s28k49ý 1720556501213

Jasně a proto ČD vyhráli výběrko na Jizerskohorskou železnici a Jančura podal v poslední soutěži horší nabídku než ČD ;-D

+3/0
8.12.2015 18:48

P11e96t73r 92N44o10v82o53t15n90y 1631130751

Tak určitě. ;-D

0/0
9.12.2015 5:52

M44i43r72o62s94l95a55v 11Z70i56k67m87u94n22d 6968802747528

A jak myslíte, že to funguje v Německu a Švýcarsku. Tam se taky "soutěží" mezi dopravci o regionální dopravu, ale z hlediska přepravních podmínek musí dopravci jezdit podle jednotných německých pravidel, která stanovují DB nebo ve Švýcarsku "Swiss Travel System", resp. SBB A.G. Přesněji řečeno, licenci k provozování veřejné dopravy ve Švýcarsku (země s tržní ekonomikou a tedy konkurencí) nedostane nikdo, kdo se "dobrovolně" nepodrobí pravidlům "jezdit za stejné jízdné podle stejných pravidel". prostě páně Jančura nebo Novotný by se ve Švýcarsku, pokud by se neřídili stejnými pravidly nechytili ... Mohli by leda provozovat příležitostné "historické" vláčky pro šotouše ...

Cestujícího nezajímá kdo na té trati jezdí, ale že tam platí stejná přepravní pravidla jako tam platila "x" let. S penězi to nemá nic, ale opravdu nic společného ...

Stejně tak, jako na silnici nebo železnici platí pro všechny dopravce stejné provozní předpisy, tak v osobní dopravce na železnici pro objednanou dopravu platí stejné přepravní předpisy ...

0/0
9.12.2015 9:56

R95o34m22a52n 38J56e22s96c29h83k88e 9608145947795

Monopol státních železnic byl po zestátnění v roce 1908. Protože soukromníci byly méně pružní. Státní dráhy posílily provoz, zvětšovaly stanice a modernizovaly lokomotivní i vozový park.  To pře více než 100 lety za "prohnilého"Rakouska-Uherska.

+1/0
9.12.2015 19:01

V82a27c35l12a17v 21H28a73j37e88k 3606149439

monopol na železnici vznikl už za Rakouska-Uherska a dokončil se v zásadě už za 1. republiky kdy  po RU zbyly pouze 3 dráhy v soukromém vlastnictví. Z toho ÚTD přešla pod křídla ČSD už v roce 1927 a to z ekonomických důvodů). Jediná trať o které vím že přešla pod ČD po roce 1948 KBD. Takže Váš komentář ke 40 monopolu je vysloveně irelevantní.

0/0
10.12.2015 8:31

R95o76m25a40n 71J68e19s18c35h77k90e 9588805487985

Ještě po roce 1918 bylo více malodráh v soukromém provoze. Morkovice, Bílá, Studénka - Štramberk, Veverská Býtýška, Otrokovice - Zlín - Vizovice, Frýdlantské okresní dráhy, Ivančice atd.

0/0
10.12.2015 17:02

O79n21d96ř37e63j 42N13o32v86á49k 9807244289219

Vy chcete zase zpátky socialismus, zastarané špinavé hnusné koženky?

+2/−4
8.12.2015 18:19

P47e39t25r 86N58e69c68h70a41n73i75c64k52ý 7143366768300

Asi nechápete princip objednávky dopravy a jednotného tarifu. Nejde o jednoho dopravce

+1/0
8.12.2015 18:22

O68n22d47ř62e40j 61N96o71v39á72k 9887754599579

Jednotný tarif = stejná cena pro všechny, že ...

0/0
8.12.2015 18:24

P49e97t70r 94N62e14c10h21a79n37i48c47k30ý 7723206378760

Stejná cena jízdenek, ale objednávku dopravy od státu si musí dopravce vybojovat zajímavou nabídkou

+2/0
8.12.2015 18:27

O54n66d79ř67e76j 65N79o85v41á53k 9567844809919

a v čem ta nabídka může být zajímavá?

0/0
8.12.2015 18:28

R21a83d33e77k 92J56a51n32a76t19a 9875846974252

Nižší cenou (při splnění podmínek soutěže).

+2/0
8.12.2015 18:51
Foto

B19r88o85n43i61s28l32a94v 90G80a83b27r84y63š 2182569241

Nic jste nepochopil, jako obvykle. Vzorem může být třeba IDS JMK, kde je mnoho různých dopravců a všichni si navzájem uznávají jízdenky organizátora dopravy. Jenže u železnice by to nebylo na krajské, ale na republikové úrovni.

+2/0
8.12.2015 22:29

V40a86c25l64a23v 52H78a63j85e54k 3766569919

zjevně jste mimo. Na tom že jsou na ČD dosud koženky mají největší podíl vlády včele s ODS, respektive všechny vlády až do roku 2002/2003, kdy zanikl státní podnik a vzniklo ČD, a,s, a SŽDC financování osobní dopravy formou závazku veřejné služby s úhradou prokazatelné ztráty.

+4/−2
8.12.2015 18:24

O82n77d49ř70e95j 54N20o94v65á58k 9967294129499

Víte, já si pamatuji. Pamatuji si ty první pokusy o privatizaci železnic ... kdy stát tratě - na kterých Čd prodělávaly miliony - pronajal soukromníkům - ti byli schopni jezdit za plus mínus nulu.

Takže NE - problém je jinde. Problém je v tom, že ČD neumí hospodařit a že socdemáčtí krajští starostové v podstatě přidělili monopol ČD na další royk - bez výběrových řízení ...

Opravdu není nutné, aby stát do ČD ročně lil miliardy - nikoliv na provoz tratí, ale vůbec do toho podniku jako takového ...

A proč se socdemáci tak zuřivě brání veřejné soutěži na jednotlivé linky? Už spousty let? Proč nechtějí pro obyčejné lidi lepší / kvalitnější cestování vlakem?

+1/−6
8.12.2015 18:27

R59a18d91e42k 74J61a78n11a68t43a 9125666194322

Tu pohádku z prvního odstavce máte odkud? Jakou myslíte trať? Jediná linka, která může být na nule, je expresní vrstva na 270, ale až dnes - po modernizaci.

+2/0
8.12.2015 18:54

R56o16m50a74n 13J18e12s44c56h87k18e 9978605587815

V 90.letech prodělkové JHMD předaly soukromníkům. Díky aktraktivnímu turistickému provozu prosperovali.

0/0
9.12.2015 19:03

V89a95c61l73a91v 69H70a53j78e24k 3776899239

Blbost. Je dosáhly na lokální dotace, na které ČD neměli šance.

0/0
10.12.2015 8:17

J43a47n 13K86o32b63ě87r24s82k92ý 1210986141123

Třeba z důvodu vlastní neschopnosti vytvořit jednotný tarif a k tomu chybějící legislativa ? Ono když si člověk bude muset kupovat x jízdenek tak to cestujícího vyžene. Stačí se podívat na železnici v Polsku.

0/0
8.12.2015 18:54

V30a83c43l24a13v 95H21a72j80e37k 3736499609

Já je pamatuji také a na většině se dneska nejezdí.A na těch co se jezdí si soukromník vyjednal dotace, zpravidla regionální, na což v dané době ČD nemělo šanci dosáhnout,

0/0
8.12.2015 20:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.