Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura Sobotkovi: Slibte soutěže na vlaky a já se jich nezúčastním

Majitel RegioJetu Radim Jančura posouvá svůj boj za otevření české železnice na další úroveň. České vládě vzkázal, že pokud schválí harmonogram, podle něhož se podaří do roku 2025 vysoutěžit všechny výkony na železnici objednávané z veřejných peněz, nebude se účastnit žádného výběrového řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a87n 92C89e69p80e91k 1814386130

Tady si stále někteří melou svou a nepochopí základní věc a tou jsou peníze daňového poplatníka. Vy radši vše necháte ČD jen aby vám uznávali všichni lístek co si koupíte, lze to ošetřit stejně jako u letenek, žádný problém. A dále do nekonečna budete podporovat žumpu na peníze ČD. Jasně, nalijeme do nich za dalších xy let stovky miliard, vždyť je to státní. Téměř vše co je státní, čest výjimkám, je jedna velká studna na peníze daňového poplatníka. Proč to neuskutečnit levněji že? Ale to by zas přišli o práci ty desetitisíce modráků u ČD.

0/0
10.12.2015 9:13

D30u58š64a48n 50M55o72u69r96e51k 7902627557711

Jančura uhodil hřebík na hlavičku v tom, že bránit soutěžení na kolejích mají zájem různé lobbistické skupiny.

Veřejný zájem to není. To, že monopol bez konkurence může udržovat vyšší ceny při nižší kvalitě služeb je fakt známý z reálného života i druhé strany každé učebnice ekonomie.

0/0
9.12.2015 12:58

V82a69c98l61a39v 84H24a26j72e91k 3976899179

Předmětem soutěže je opět monopol, byť na jen částečný a to je problém., který by měl být asi řešen. Takže R bude vozite jeden dopravce (soutěž zadává minsterstvo) a osobáky jiný dopravce (soutěž zadává kraj). A každý bude mít svůj vlastní tarif a tedy i jízdenky. Navíc může být jak tarif dopravce a tarif IDS, který může platit jen OS, ale i rychlících podaří-li se to dohodnou.

0/0
9.12.2015 15:56

R97a82d29e33k 85T14o62č64i61l 8922501679553

Slibuje, že se nebude účastnit?

Kdysi dávno taky někdo sliboval, že byty v Ostravě prodá nájemníkům....

Slibem nezarmoutíš.......

+4/−2
9.12.2015 8:50

P44e79t76r 61N44o83v42o31t16n98y 1801390511

Jančuro, dá se u tebe platit kartou ve vlaku? ;-D

+1/0
9.12.2015 5:05

K53a87r13e84l 71V49a59l48i74š 7859766278152

ČD + ČESKÉ ZDDRAVOTNICTVÍ + ČT jsou prostě obrovské černé díry, které jsme nedokázali zlikvidovat od dob totality, protože to vyhovuje našim rádoby voleným papalášům, kteří jsou od nich zřejmě nějak dotovaní.

Bude to asi ještě trvat.Rv

+6/−6
8.12.2015 23:15

J58a91n 16J30e75m58e93l83k50a 1445490

Naopak ČD, provozně za dob Žaludy se hodně vylepšily. České zdravotnictví - státní systém, je podle mě lepší než zcela soukromý.  Privatizace vodáren kanalizací - soukromé, vidíme na svých účtech, infrastruktura - nedávno byly nějaké potíže ve více městech s kvalitou vody.

 Radši často poslední dobou koukám na ČT, než na reklamní vymývání mozků, ikdyž taky ČT nejsou možná nejefektivnější.

Čez - je dobře, že zůstal naštěstí státní,  dividendy se aspoň vraci do rozpočtu a stát má kontrolu nad touto klíčovou energií.

Doly, privatizace, cca 100mld pro jistého pána za pár let, firma v problémech.

+7/−1
8.12.2015 23:28

M20i57r23e57k 84Z90á83v47o92d43n60ý 7732607760318

Díky za to, že máme "levnou" a kvalitní zdravotní péči i veřejnou dopravu. Snad se to Vám či podobným individuím nepodaří zničit :)

+5/−3
9.12.2015 8:48

J10a17n 17J69e93m98e44l39k35a 1495240

Pan Jančura, zatím v ani jedné soutěži tuším neměl nabídku blízkou přijetí.

Soutěží se na nejmenší cenu dotace. Ne nejlepší poměr cena výkon, ne nejlepší kvalita. Ne nejnižší cena pro zákazníka. Nejmenší cena dotace, tedy asi pěkné sardinkování, rajenérování a spol.

To tvrzení, ať si ČD soutěží je blbost, a myslím, že Jančura to ví.

Já rozhodně nebudu fandit zahnání ČD na bankrot. Ať si to udělá někdo řádně referendem nebo tématem voleb, ale ať nedělá nevratné kroky.

Nevím proč bychom měli zavádět něco, co se po 30 letech v Anglii ukázalo jako nedobré.

London Taunton cca 260 km, flexibilní lístek, ze dne na den 4270 Kč, 16 Kč/ km 2 třída.

1. třída 6649 Kč, 25 Kč/ km. Diselovým vlak, 180 Km/h

Pokud jsem to dobře vygooglil, tady je obrázek z venku  https://en.wikipedia.org/wiki/File:A_First_Great_Western_HST_approaching_Great_Cheverell_-_geograph.org.uk_-_1315119.jpg 

Interier: https://www.flickr.com/photos/rorymacveii/8714309698 PS: V Británii již není ČD, resp. BR.

https://cs.wikipedia.org/wiki/British_Rail.

+7/−1
8.12.2015 23:06

J85a32n 32J45e67m12e53l63k73a 1245360

A nevím, proč by se měly privatizovat "tratě", kde ČD fungují dobře - s Elephanty, zejména příměstské. Rychlíky taky nechápu, protože tam často ČD používají pohodlné jednotky např 842. Rozhodně jsem proti tomu, aby národní dopravce zcela zmizel ze všech časů a všechny časy na jedné trati dostal jeden monopolní dopravce (zejména příměstské a tam kde má vlak náskok před autem a busem). 

Asi noční můrou daňového poplatníka by bylo, že stát postaví za 200 mld rychlou infrastrukturu např na Brno a předá ji k monopolnímu užívání jednomu dopravci, který vyhraje nějakou koncesi. (jak o koncesích mluvil p. Ťok). A začne používat, všechny ty dolovací techniky, aby našel hranu a dostal ze zákazníka  nejvíc. To pak říkám, že těch 200 mld můžem radši ušetřit na umazání dluhu rovnou. 

Ps: a nádraži předá na 40 let nebo prodá developerovi..

+3/−2
8.12.2015 23:19
Foto

J12a62n 82Č12e38r33m70á97k 4279548535547

ty tratě se neprivatizují, jen se jednotliví dopravci soutěží o právo je určitou dobu provozovat... tratě už nepatří ČD, nýbrž SŽDC ...  Ostatně, podobně už to hooodně dlouho funguje u dopravy silniční...

+1/0
9.12.2015 12:14

J57a86n 76J80e49m49e75l28k86a 1175700

Neprivatizují.. což je ve výsledku to samé..  U dotované silniční dopravy je to vidět, ČD jsou lepší model..

0/0
9.12.2015 14:10

R15o60m25a57n 74J57e30s96c12h17k73e 9158535857915

Mám pocit JHMD vlastní i koleje. Ono rozbití ČD na provoz a koleje zvlášť není dobré. Ruší se čekárny, hlášení SŽDC je mizerné. Panu ministru Ťokovi to nevadí.

0/0
9.12.2015 18:55

R70a20d67k37o 31K68ř42i77v74á57n90e31k 7130243975940

Z FB Regiojet SK, uživatel Peter Vass:

najprv moja otázka vedeniu RJ:Dobrý deň vaša spoločnosť sa sprave absolútne neštandartne na vašich stránkach je je stále uvedené že končíte hovorca tvrdi že nie tak končíte alebo nie?????? 13 voznov v suprave to je vtip ak si idem rezervovat listok od 14.12 všetko je vyblokovane a realne vaše smiešne IC ma iba 4 vozne tak akože sranda???? lebo toto sranda..nieje je to je totálne arogantné správanie ? idete nahradzat IC vlak ZSSK???? a dali ste nam smiešne 3 spoje????? a total jeden nefukčny večerny z BA? ak nestihnem v KE pripoj smer TV,MI,HE preplatite mi hotel??????? odpoveď RJ stojí za to neodpovedali mi v podstate na nič...odpoveď vedenia RJ nech sa pači.

Vážený pán Vass,

ďakujeme za Váš záujem o naše služby. Pán riaditeľ Radim Jančura ma poveril odpoveďou na Váš email.

Vedenie spoločnosti dňa 23. 11. 2015 rozhodlo o odchode z linky Bratislava - Košice. Na toto stanovisko reagovalo Ministerstvo dopravy tým, že sa rozhodlo zrušiť štátne IC vlaky na tejto linke. Na základe tohto vedenie spoločnosti RegioJet svoj postoj prehodnotilo a rozhodlo sa na tejto trase prevádzkovať vlakovú dopravu i naďalej, pričom v tejto chvíli intenzívne pracujeme na sprevádzkovaní až 13 vozňových súprav na trase Bratislava - Košice tak, aby bola cestujúcim ponúknutá viac než dvojnásobná kapacita oproti tomu, čo doposiaľ na tejto trati ponúkali všetky komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy. Zatiaľ budeme prevádzkovať 3 páry spojov denne.

Ďakujeme Vám za pochopenie.

sumar vedenie RJ mi neodpovedalo na nič!

+2/0
8.12.2015 23:03

J48a93n 90D77r50b23u74š94e49k 2964573502

Ani se nedivím, že mu na tu slátaninu neodpověděli. Přečetl jsem to 4x a stejně nerozumím, co chtěl uživatel Vass říct. Interpunkce nebyla vymyšlená pro nic za nic.

+2/−2
9.12.2015 10:12

R47a83d81k32o 93K57ř78i64v60á59n84e12k 7710813505980

Ta odpověď RJ je právě nejzajímavější.

Je to přiznání RJ, že nové vlaky, zavedené od nového jízdního řádu, jezdit nebudou. Píše se jasně "budeme prevádzkovat 3 páry spojov denne".

Nejsou lidi, vozy, lokomotivy. Na 13 vozových soupravách se pracuje :-):-):-)

Takže odchod kvůli slovenským politickým komikům je komedie. Jančura je stejný komik.

XInterpunkci doporučuji si domyslet, je to Ctrl C z fb, tam nikdo interpunkci neřeší.

+3/0
9.12.2015 10:47

M83í36l26a 82P14i21š35t20ě62l18á50k 7563447713

Pan Sůra se nám dnes nějak rozohnil. Mám o něj docela strach za jeden den napsat tolik bludů musí dát hodně velkou práci a proto mám strach aby to unesl, myslím to vypětí. Ono to může mít, i když se to nezdám, dopad třeba i na psychiku.

+3/0
8.12.2015 22:03

L86a34d20i90s40l89a75v 68P36a55s44t42o44r88e18k 1883157688725

Dneska jsi jak Stachanovec Sůro. Tolik článků v jeden den, to snad ještě nebylo.

+2/0
8.12.2015 21:21

J75i21ř23í 79P74r45ů35š58a 7705692845179

A jak se pan Jančura bude tvářit až MD prosadí že po vyhlášení soutěží zakáže po vysoutěžených tratí jezdit jiným dopravcům.

+2/0
8.12.2015 19:57

T31o30m87a71s 60A90u79g51u59s32t25y98n 6707476711750

Jančura není schopen splnit ani základní podmínky z tendru, tak teď ze sebe dělá spasitele...

+6/−1
8.12.2015 19:28

F45r11a72n13t81i83š68e59k 73V53a45n55ě14k 1417154977507

Jančura spasitel lidstva, kterému nejde jako správnému podnikateli nikdy o zisk, jen o blaho jeho zákazníků.:-)

+5/0
8.12.2015 18:38
Foto

A47l23a22n 55Ř26e57p97k34a 4265236

Bože, to je šašek ;-D A neupřednostňují třeba Němci tak náhodou Siemens a jiné 'své' firmy? Poláci zase mají polské výrobce, třeba Pesu. A my máme Škodovku.. Asi se Jančurovi sype byznys, tak musí zase kopat do všech okolo.

+9/−1
8.12.2015 18:13

T52o94m24a19s 37N73o58v22o68t95n81y 1351474606375

Ty jsi za ty řeči placený jako u mBank, kterou nekriticky obhajuješ nebo to fakt myslíš vážně?

+1/−4
8.12.2015 22:08

V96l16a55d34i47m27í27r 26F57i32b34i59g30e29r 5534741771644

Ale to není novinka. Jančura kritizuje všechny bez vyjímky:-)

0/0
9.12.2015 9:15

P69e26t63r 58N44e17c80h54a29n45i12c68k22ý 7743606278280

Pokud stát nevyřeší jednotný tarif, tak tu vznikne akorát chaos. Nevím co na tom MD teda dělají, ale před 5 lety bylo pozdě. Tohle se mělo začít projednávat hned s nástupem soukromých dopravců na Ostravu, protože trend byl jasný dlouho dopředu. Jenže to tam seděl zabedněný Stanjura co ani nevěděl kterému ministerstvu velí

+8/0
8.12.2015 17:51

M50i52r98o78s94l34a78v 66Z86i13k24m38u92n25d 6318132697778

ČD nabízely jako podmínku akceptování jízdenek "jiných" dopravců akceptování propracovaných přepravních  předpisů SPPO, TR 10, Kc1 jako celostních přepravních předpisů, včetně mezistátní jízdenek, zapojení do mezistátního rezervačního systému (není to zadarmo) > bylo MD odmítnuto, ať se dopravci dohodnou.

V zemi helvetského kříže jezdí všichni železniční dopravci podle přepravních předpisů vypracovaných (soukromým) dopravcem SBB A.G., podobně v Německu se jezdí podle pravidel (soukromého) dopravce DB A.G.

Pro spolehlivé fungování veřejné železniční dopravy dopravy není potřeba ministr dopravy, ale DIKTÁTOR dopravy ...

+8/0
8.12.2015 18:15

P44e72t48r 71N47e53c91h96a81n24i87c19k58ý 7973126108120

Jenže ministr to musí posvětit, aby na to byly prachy. A je to tak, stejně to jsou státní tarify, které vznikly někdy v době říšských železnic. Proč vynalézat znova kolo? Stačí dát lidem na co jsou zvyklí

+3/0
8.12.2015 18:20

O31n78d85ř74e90j 84N91o57v14á66k 9267364299799

Ne nesouhlasím. V podstatě monopol na železnici ... to už tu bylo ... vám těch 40 let opravdu nestačilo? nebo snad nádražáci ještě nepochopili, že socialismus už skončil? Pořád chtějí něco jednotného, co by mohli nejlépe oni sami přímo řídit a regulovat?

+3/−7
8.12.2015 18:23

P64e52t96r 26N54e79c78h15a55n86i97c51k63ý 7773766538250

Nejdřív to chce pochopit jak funguje železnice. Napovím, že jinak než dálnice nebo supermarkety

+3/−1
8.12.2015 18:25

O36n91d22ř98e34j 83N12o52v87á56k 9247424859749

já vím jak fugnuje objednávání veřejné dopravy. A taky vím, jak tomu ČD ve spoupráci se socdemákama zuřivě brání, aby se ten zákon pořádně prosazoval a realizoval ... zjem. se brání vypisování veřejných výběrů na jednotlivé tratě .... proč asi?

Protože by se ukázalo, že ČD nejsou schopny konkurovat ani cenou ani kvalitou ...

+2/−5
8.12.2015 18:29

J70a61n 43K33o66b61ě81r57s29k33ý 1260326981753

Jasně a proto ČD vyhráli výběrko na Jizerskohorskou železnici a Jančura podal v poslední soutěži horší nabídku než ČD ;-D

+3/0
8.12.2015 18:48

P48e30t23r 79N60o51v88o43t16n80y 1401670931

Tak určitě. ;-D

0/0
9.12.2015 5:52

M72i65r33o63s71l68a21v 37Z88i30k54m19u90n42d 6788722887818

A jak myslíte, že to funguje v Německu a Švýcarsku. Tam se taky "soutěží" mezi dopravci o regionální dopravu, ale z hlediska přepravních podmínek musí dopravci jezdit podle jednotných německých pravidel, která stanovují DB nebo ve Švýcarsku "Swiss Travel System", resp. SBB A.G. Přesněji řečeno, licenci k provozování veřejné dopravy ve Švýcarsku (země s tržní ekonomikou a tedy konkurencí) nedostane nikdo, kdo se "dobrovolně" nepodrobí pravidlům "jezdit za stejné jízdné podle stejných pravidel". prostě páně Jančura nebo Novotný by se ve Švýcarsku, pokud by se neřídili stejnými pravidly nechytili ... Mohli by leda provozovat příležitostné "historické" vláčky pro šotouše ...

Cestujícího nezajímá kdo na té trati jezdí, ale že tam platí stejná přepravní pravidla jako tam platila "x" let. S penězi to nemá nic, ale opravdu nic společného ...

Stejně tak, jako na silnici nebo železnici platí pro všechny dopravce stejné provozní předpisy, tak v osobní dopravce na železnici pro objednanou dopravu platí stejné přepravní předpisy ...

0/0
9.12.2015 9:56

R11o84m36a13n 66J42e43s80c44h85k36e 9558625927975

Monopol státních železnic byl po zestátnění v roce 1908. Protože soukromníci byly méně pružní. Státní dráhy posílily provoz, zvětšovaly stanice a modernizovaly lokomotivní i vozový park.  To pře více než 100 lety za "prohnilého"Rakouska-Uherska.

+1/0
9.12.2015 19:01

V67a18c90l95a68v 54H63a86j48e59k 3106679699

monopol na železnici vznikl už za Rakouska-Uherska a dokončil se v zásadě už za 1. republiky kdy  po RU zbyly pouze 3 dráhy v soukromém vlastnictví. Z toho ÚTD přešla pod křídla ČSD už v roce 1927 a to z ekonomických důvodů). Jediná trať o které vím že přešla pod ČD po roce 1948 KBD. Takže Váš komentář ke 40 monopolu je vysloveně irelevantní.

0/0
10.12.2015 8:31

R69o18m20a70n 27J97e38s82c67h69k98e 9898295897345

Ještě po roce 1918 bylo více malodráh v soukromém provoze. Morkovice, Bílá, Studénka - Štramberk, Veverská Býtýška, Otrokovice - Zlín - Vizovice, Frýdlantské okresní dráhy, Ivančice atd.

0/0
10.12.2015 17:02

O35n10d43ř66e61j 21N32o34v87á76k 9297374479969

Vy chcete zase zpátky socialismus, zastarané špinavé hnusné koženky?

+2/−4
8.12.2015 18:19

P86e53t66r 73N73e21c35h75a64n37i64c63k24ý 7103486918150

Asi nechápete princip objednávky dopravy a jednotného tarifu. Nejde o jednoho dopravce

+1/0
8.12.2015 18:22

O48n63d38ř61e47j 25N42o16v58á46k 9837314939969

Jednotný tarif = stejná cena pro všechny, že ...

0/0
8.12.2015 18:24

P69e90t85r 79N25e41c25h55a78n97i58c44k16ý 7123966958320

Stejná cena jízdenek, ale objednávku dopravy od státu si musí dopravce vybojovat zajímavou nabídkou

+2/0
8.12.2015 18:27

O84n94d70ř79e73j 19N44o48v38á33k 9677244749519

a v čem ta nabídka může být zajímavá?

0/0
8.12.2015 18:28

R53a70d40e94k 72J38a29n32a59t88a 9925846394122

Nižší cenou (při splnění podmínek soutěže).

+2/0
8.12.2015 18:51
Foto

B12r19o40n18i62s23l97a36v 32G26a94b81r51y41š 2862179571

Nic jste nepochopil, jako obvykle. Vzorem může být třeba IDS JMK, kde je mnoho různých dopravců a všichni si navzájem uznávají jízdenky organizátora dopravy. Jenže u železnice by to nebylo na krajské, ale na republikové úrovni.

+2/0
8.12.2015 22:29

V41a13c56l15a73v 74H16a34j66e13k 3616459819

zjevně jste mimo. Na tom že jsou na ČD dosud koženky mají největší podíl vlády včele s ODS, respektive všechny vlády až do roku 2002/2003, kdy zanikl státní podnik a vzniklo ČD, a,s, a SŽDC financování osobní dopravy formou závazku veřejné služby s úhradou prokazatelné ztráty.

+4/−2
8.12.2015 18:24

O86n88d78ř41e45j 29N92o58v60á60k 9527274489239

Víte, já si pamatuji. Pamatuji si ty první pokusy o privatizaci železnic ... kdy stát tratě - na kterých Čd prodělávaly miliony - pronajal soukromníkům - ti byli schopni jezdit za plus mínus nulu.

Takže NE - problém je jinde. Problém je v tom, že ČD neumí hospodařit a že socdemáčtí krajští starostové v podstatě přidělili monopol ČD na další royk - bez výběrových řízení ...

Opravdu není nutné, aby stát do ČD ročně lil miliardy - nikoliv na provoz tratí, ale vůbec do toho podniku jako takového ...

A proč se socdemáci tak zuřivě brání veřejné soutěži na jednotlivé linky? Už spousty let? Proč nechtějí pro obyčejné lidi lepší / kvalitnější cestování vlakem?

+1/−6
8.12.2015 18:27

R10a90d86e87k 45J51a41n60a80t82a 9965386434332

Tu pohádku z prvního odstavce máte odkud? Jakou myslíte trať? Jediná linka, která může být na nule, je expresní vrstva na 270, ale až dnes - po modernizaci.

+2/0
8.12.2015 18:54

R83o95m20a46n 89J50e38s15c12h19k94e 9678245977805

V 90.letech prodělkové JHMD předaly soukromníkům. Díky aktraktivnímu turistickému provozu prosperovali.

0/0
9.12.2015 19:03

V51a13c87l34a61v 16H42a79j24e26k 3926499369

Blbost. Je dosáhly na lokální dotace, na které ČD neměli šance.

0/0
10.12.2015 8:17

J17a95n 44K16o85b69ě73r64s50k16ý 1360976841933

Třeba z důvodu vlastní neschopnosti vytvořit jednotný tarif a k tomu chybějící legislativa ? Ono když si člověk bude muset kupovat x jízdenek tak to cestujícího vyžene. Stačí se podívat na železnici v Polsku.

0/0
8.12.2015 18:54

V88a76c91l77a37v 42H79a39j78e18k 3146819269

Já je pamatuji také a na většině se dneska nejezdí.A na těch co se jezdí si soukromník vyjednal dotace, zpravidla regionální, na což v dané době ČD nemělo šanci dosáhnout,

0/0
8.12.2015 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.