Diskuze

Jančura Sobotkovi: Slibte soutěže na vlaky a já se jich nezúčastním

Majitel RegioJetu Radim Jančura posouvá svůj boj za otevření české železnice na další úroveň. České vládě vzkázal, že pokud schválí harmonogram, podle něhož se podaří do roku 2025 vysoutěžit všechny výkony na železnici objednávané z veřejných peněz, nebude se účastnit žádného výběrového řízení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

J89a90n 16C90e53p19e78k

10. 12. 2015 9:13

Tady si stále někteří melou svou a nepochopí základní věc a tou jsou peníze daňového poplatníka. Vy radši vše necháte ČD jen aby vám uznávali všichni lístek co si koupíte, lze to ošetřit stejně jako u letenek, žádný problém. A dále do nekonečna budete podporovat žumpu na peníze ČD. Jasně, nalijeme do nich za dalších xy let stovky miliard, vždyť je to státní. Téměř vše co je státní, čest výjimkám, je jedna velká studna na peníze daňového poplatníka. Proč to neuskutečnit levněji že? Ale to by zas přišli o práci ty desetitisíce modráků u ČD.

0 0
možnosti
DM

Jančura uhodil hřebík na hlavičku v tom, že bránit soutěžení na kolejích mají zájem různé lobbistické skupiny.

Veřejný zájem to není. To, že monopol bez konkurence může udržovat vyšší ceny při nižší kvalitě služeb je fakt známý z reálného života i druhé strany každé učebnice ekonomie.

0 0
možnosti
VH

Předmětem soutěže je opět monopol, byť na jen částečný a to je problém., který by měl být asi řešen. Takže R bude vozite jeden dopravce (soutěž zadává minsterstvo) a osobáky jiný dopravce (soutěž zadává kraj). A každý bude mít svůj vlastní tarif a tedy i jízdenky. Navíc může být jak tarif dopravce a tarif IDS, který může platit jen OS, ale i rychlících podaří-li se to dohodnou.

0 0
možnosti
RT

Slibuje, že se nebude účastnit?

Kdysi dávno taky někdo sliboval, že byty v Ostravě prodá nájemníkům....

Slibem nezarmoutíš.......

4 2
možnosti
PN

Jančuro, dá se u tebe platit kartou ve vlaku? ;-D

1 0
možnosti
KV

ČD + ČESKÉ ZDDRAVOTNICTVÍ + ČT jsou prostě obrovské černé díry, které jsme nedokázali zlikvidovat od dob totality, protože to vyhovuje našim rádoby voleným papalášům, kteří jsou od nich zřejmě nějak dotovaní.

Bude to asi ještě trvat.Rv

6 6
možnosti
JJ

J58a56n 10J89e35m64e28l60k68a

8. 12. 2015 23:28

Naopak ČD, provozně za dob Žaludy se hodně vylepšily. České zdravotnictví - státní systém, je podle mě lepší než zcela soukromý.  Privatizace vodáren kanalizací - soukromé, vidíme na svých účtech, infrastruktura - nedávno byly nějaké potíže ve více městech s kvalitou vody.

 Radši často poslední dobou koukám na ČT, než na reklamní vymývání mozků, ikdyž taky ČT nejsou možná nejefektivnější.

Čez - je dobře, že zůstal naštěstí státní,  dividendy se aspoň vraci do rozpočtu a stát má kontrolu nad touto klíčovou energií.

Doly, privatizace, cca 100mld pro jistého pána za pár let, firma v problémech.

7 1
možnosti
JJ

J98a35n 54J91e48m61e69l48k72a

8. 12. 2015 23:06

Pan Jančura, zatím v ani jedné soutěži tuším neměl nabídku blízkou přijetí.

Soutěží se na nejmenší cenu dotace. Ne nejlepší poměr cena výkon, ne nejlepší kvalita. Ne nejnižší cena pro zákazníka. Nejmenší cena dotace, tedy asi pěkné sardinkování, rajenérování a spol.

To tvrzení, ať si ČD soutěží je blbost, a myslím, že Jančura to ví.

Já rozhodně nebudu fandit zahnání ČD na bankrot. Ať si to udělá někdo řádně referendem nebo tématem voleb, ale ať nedělá nevratné kroky.

Nevím proč bychom měli zavádět něco, co se po 30 letech v Anglii ukázalo jako nedobré.

London Taunton cca 260 km, flexibilní lístek, ze dne na den 4270 Kč, 16 Kč/ km 2 třída.

1. třída 6649 Kč, 25 Kč/ km. Diselovým vlak, 180 Km/h

Pokud jsem to dobře vygooglil, tady je obrázek z venku  https://en.wikipedia.org/wiki/File:A_First_Great_Western_HST_approaching_Great_Cheverell_-_geograph.org.uk_-_1315119.jpg 

Interier: https://www.flickr.com/photos/rorymacveii/8714309698 PS: V Británii již není ČD, resp. BR.

https://cs.wikipedia.org/wiki/British_Rail.

7 1
možnosti
JJ

J66a35n 87J97e23m16e21l45k97a

8. 12. 2015 23:19

A nevím, proč by se měly privatizovat "tratě", kde ČD fungují dobře - s Elephanty, zejména příměstské. Rychlíky taky nechápu, protože tam často ČD používají pohodlné jednotky např 842. Rozhodně jsem proti tomu, aby národní dopravce zcela zmizel ze všech časů a všechny časy na jedné trati dostal jeden monopolní dopravce (zejména příměstské a tam kde má vlak náskok před autem a busem). 

Asi noční můrou daňového poplatníka by bylo, že stát postaví za 200 mld rychlou infrastrukturu např na Brno a předá ji k monopolnímu užívání jednomu dopravci, který vyhraje nějakou koncesi. (jak o koncesích mluvil p. Ťok). A začne používat, všechny ty dolovací techniky, aby našel hranu a dostal ze zákazníka  nejvíc. To pak říkám, že těch 200 mld můžem radši ušetřit na umazání dluhu rovnou. 

Ps: a nádraži předá na 40 let nebo prodá developerovi..

3 2
možnosti
RK

Z FB Regiojet SK, uživatel Peter Vass:

najprv moja otázka vedeniu RJ:Dobrý deň vaša spoločnosť sa sprave absolútne neštandartne na vašich stránkach je je stále uvedené že končíte hovorca tvrdi že nie tak končíte alebo nie?????? 13 voznov v suprave to je vtip ak si idem rezervovat listok od 14.12 všetko je vyblokovane a realne vaše smiešne IC ma iba 4 vozne tak akože sranda???? lebo toto sranda..nieje je to je totálne arogantné správanie ? idete nahradzat IC vlak ZSSK???? a dali ste nam smiešne 3 spoje????? a total jeden nefukčny večerny z BA? ak nestihnem v KE pripoj smer TV,MI,HE preplatite mi hotel??????? odpoveď RJ stojí za to neodpovedali mi v podstate na nič...odpoveď vedenia RJ nech sa pači.

Vážený pán Vass,

ďakujeme za Váš záujem o naše služby. Pán riaditeľ Radim Jančura ma poveril odpoveďou na Váš email.

Vedenie spoločnosti dňa 23. 11. 2015 rozhodlo o odchode z linky Bratislava - Košice. Na toto stanovisko reagovalo Ministerstvo dopravy tým, že sa rozhodlo zrušiť štátne IC vlaky na tejto linke. Na základe tohto vedenie spoločnosti RegioJet svoj postoj prehodnotilo a rozhodlo sa na tejto trase prevádzkovať vlakovú dopravu i naďalej, pričom v tejto chvíli intenzívne pracujeme na sprevádzkovaní až 13 vozňových súprav na trase Bratislava - Košice tak, aby bola cestujúcim ponúknutá viac než dvojnásobná kapacita oproti tomu, čo doposiaľ na tejto trati ponúkali všetky komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy. Zatiaľ budeme prevádzkovať 3 páry spojov denne.

Ďakujeme Vám za pochopenie.

sumar vedenie RJ mi neodpovedalo na nič!

2 0
možnosti
JD

J78a28n 84D19r34b47u59š52e19k

9. 12. 2015 10:12

Ani se nedivím, že mu na tu slátaninu neodpověděli. Přečetl jsem to 4x a stejně nerozumím, co chtěl uživatel Vass říct. Interpunkce nebyla vymyšlená pro nic za nic.

2 2
možnosti
MP

Pan Sůra se nám dnes nějak rozohnil. Mám o něj docela strach za jeden den napsat tolik bludů musí dát hodně velkou práci a proto mám strach aby to unesl, myslím to vypětí. Ono to může mít, i když se to nezdám, dopad třeba i na psychiku.

3 0
možnosti
LP

Dneska jsi jak Stachanovec Sůro. Tolik článků v jeden den, to snad ještě nebylo.

2 0
možnosti
JP

J78i53ř43í 71P55r92ů77š10a

8. 12. 2015 19:57

A jak se pan Jančura bude tvářit až MD prosadí že po vyhlášení soutěží zakáže po vysoutěžených tratí jezdit jiným dopravcům.

2 0
možnosti