Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlouba drah je i po roce bez internetu. Tendr pro railjety se protahuje

Chlouba Českých drah - jednotky Railjet nasazované na vlaky z Prahy do Vídně a Štýrského Hradce, budou nejméně dalšího čtvrt roku jezdit bez možnosti připojit se za jízdy k internetu. Podle původních slibů dopravce přitom připojení k wi-fi mělo být ve vozech ještě letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58a40r42t80i94n 86N64o47v49o43t57n16ý 3826636741424

To je zase bouře ve sklenici vody. Jane Sůro, to se opravdu neděje na železnici nic důležitějšího?

+4/−4
9.12.2015 10:37

O27l23d12ř78i34c25h 34J92a77n76e13č20e30k 8229376273611

pro někoho služby v railjetech důležité jsou. já jimi jezdím hodně často a těm v barvách ČD se pokud možno vyhýbám. argumenty viz níže, navíc jezdí permanentně opožděné. nějak nechápu, jak za té situace chtějí zkracovat jízdní dobu. to teď bude průměrné zpoždění 18 minut místo snesitelných 6??

+1/−2
9.12.2015 11:28

J76a14n 59V48a22l25a24l78í94k 6856269810766

na zpoždění si stěžujte u SŽDC... a ty črvené jezdí přesně na čas když jsou rakouské nebo mají také zpoždění a dle vás za to jistě může čd že :-P

+1/0
9.12.2015 13:50

O57l32d23ř81i12c68h 44J48a45n78e16č26e55k 8119186873431

ano, červený railjet na trase Wien - Graz odjíždí z Vídně přesně na čas, protože ve Vídni začíná, narozdíl od modrého, který přijíždí z Prahy zpožděný a ještě navíc se musí vystřídat vlaková četa ;-)

mně je celkem jedno, kdo za to může, ale prostě to tak je a je to jen další důvod, proč z Vídně směr Graz jezdím mnohem raději červenými než modrými

0/−1
9.12.2015 15:28

J39a22n 44V78a65l12a96l38í67k 6736889620206

no ale než dojede do prahy ten červený tak má také zpoždění :-P

tudíž z prahy kde začína modrý tak doufám jedete modrým neb odjíždí také včas;-D

0/0
9.12.2015 16:20

O46l39d17ř60i93c36h 61J96a98n54e24č92e41k 8649236693161

to nepopírám, ale já tím jezdím hlavně mezi Vídní a Grazem, kde jezdí zhruba na střídačku jednou červený jednou modrý, takže mám na výběr. a mám řadu důvodů, proč preferovat červené.

z / do Prahy tím nejezdím téměř vůbec, z Pardubic směr Vídeň jedu většinou červeným protože je to poslední denní spoj. a má wifi a lepší první třídu než modrý o 2 hodiny dřív. bohužel má taky rakouský servis v jídelním voze s rakouskými cenami i na území ČR. ano ta pravděpodobnost, že do Vídně dojedou zpožděné, je u obou zhruba stejná.

0/0
9.12.2015 17:19

J98a68n 77V86a96l82a52l63í22k 6536579790146

aby jste se z toho že není wifi nepotento... to opravdu k životu není důležité

si vemte knihu a čtěte si :-P

+4/−3
9.12.2015 9:47

M74a56r25t95i79n 25K93ř56í93ž16e77k 4244455336507

Ono jde asi spíš o to, že pokud někdo řekne, že se něco udělá, tak by se to taky udělat mělo. A pokud se to neudělá, tak je otázka proč. Byl to slib, který už od začátku nešlo splnit, nebo šlo o nějakou výjimečnou situaci, nebo se na to prostě jen někdo vykašlal? ;-)

Nereálné to zřejmě nebude. To by to asi nefungovalo ani v soupravách z Rakouska. Ani ten roční termín mi nepřijde moc šibeniční. Pak tu je už jen výjimečná situace, nebo fakt, že se na to někdo vykašlal. Já o žádné výjimečné situaci (která by tohle mohla ovlivnit) nevím, ale třeba mám jen málo informací...

+2/0
9.12.2015 10:24
Foto

A18l65a72n 54Ř14e82p63k51a 4685516

No Jančura už těch slibů dal daleko daleko víc, většinu z nich nesplnil a taky se nic neděje ;-D

+1/0
9.12.2015 10:37

O20l77d51ř71i48c53h 50J74a20n62e64č89e65k 8539206293521

jak pro koho. mně je Jančura ukradený, ale že railjety dodnes nemají wifi mi docela vadí. čímž ale nechci omlouvat pana autora

0/0
9.12.2015 11:19

M83a39r13t75i74n 49K75ř30í16ž70e47k 4664315696727

Nějak nechápu, co to má společného s panem Jančurou. Že jeden něco dělá je výmluva pro to, aby to dělal i druhý? To je panečku argument. To ani nemluvím o tom, že pokud někdo neporušuje zákon, tak mi může být jedno, co si dělá ve své soukromé firmě, když s nimi nemám nic společného. Proti tomu státní firma, to je trochu něco jiného...

0/0
9.12.2015 13:09

P61e54t20r 73V82e78s52e44l38ý 8705935572396

Nemůžu si pomoct, ale někteří diskutující mi připadají jak z Marsu. Řeší cypoviny typu nefunkční WiFi, místo toho, že ministerstvo dopravy 25 let kálelo na železnici a ta se z toho velice těžko vzpamatovává.

Holt, Vrtěti psem.

+3/−1
9.12.2015 9:46

P55e10t81r 87R59i72h43a97k 7831218178116

RJ jako dobry, to ne ze ne, ale cekal jsem to lepsi. Na zasuvky aby clovek vozil rozdvojku, hladky stolecek bez okraje o ktery si muzete oprit knizku ci tablet. Nic hrozneho, ale drobnosti, ktere zamrzi.

0/0
9.12.2015 9:46

T76o32m72á32š 44N14o71v94o42t29n92ý 4910648188777

No co bychom chteli od CD za pouhých 13 miliard/rocne státních dotací.

+2/−5
9.12.2015 9:31

P10e60t59r 41V45e77s80e71l75ý 8245475832436

Dotace? Od koho?

+1/0
9.12.2015 9:43

K20a10r28e55l 36Ř61e75h76á74č22e64k 9472590531662

Jaké dotace ČD dostávají?

+1/0
9.12.2015 12:20

O59l66d61ř93i67c17h 34J29a83n60e56č69e40k 8539906603671

Railjety ČD jsou katastrofa ;-( přinejmenším ve srovnání s jejich bratříčky v barvách ÖBB. Poddimenzovaná 1. třída, Business class katastrofa a ta ani po roce nefungující WiFi tomu nasazuje korunu. V rakouských jednotkách už dávno funguje i na české straně, jak to, že v těch českých dosud není ani na české - přitom co je tady vlastně za dodatečnou práci, vždyť že mají mít WiFi, bylo jasné už při výrobě!!

+3/−4
9.12.2015 9:18

M88i34r20o98s19l92a72v 19Z81i26k33m83u84n29d 6808392317278

Mluvíte mi z duše, kdyby místo 7 souprav = 49 vozidel koupily ČD 49 ojetin, resp. za tu cenu by jich mohly mít daleko více, tak by cestujícím poskytly víc komfortu.

Když před léty začal jezdit "zkušebně" RailJet z Vídně do Bregenzu, tak jsem se na jízdu těšil jako dítě na slíbeného medvídka od Ježíška a marně jsem hledal a dodnes marně v RailJetu hledám ten slibovaný komfort. V rakouském kupátku Bmz nebo velkoprostoru Bmpz (a nejen tam) je toho komfortu a pohodlí mnohem více než v "luxusním" vozidle ... Luxusním vozidlem byla rakouská jednotka 4010 "Transalpin" ze 60. let minulého století. RailJet je taková třetí a čtvrtá třída ...

+2/−3
9.12.2015 9:28

O18l64d79ř31i48c52h 91J92a35n51e11č29e17k 8449676733851

někteří je milují, někteří je nenávidí... když jsem railjetem jel poprvé, právě z Vídně (skoro) do Bregenzu, byl jsem taky dost zklamaný, pro dlouhé cesty mi to přišlo dost nepohodlné. 2. třída mi nikdy k srdci nepřirostla, klasické IC vozy kde si člověk může vybrat mezi kupé a velkoprostorem mi vždycky přišly lepší.

1. třída v railjetech ÖBB je fajn, ČD ji ve svých jednotkách ale naprosto zprznily. v business sedíte uprostřed volného prostoru a krom mrňavého vyklápěcího stolečku si nemáte kam odložit věci. s laptopem a kafem už máte dost problém. 'obyčejná' 1. třída není horší. jenže je poddimenzovaná, protože ČD nevědí co chtějí - nejprve objednají jen jeden vagon 1. třídy s poukazem na to, že tím skoro nikdo nejezdí, pak to zlevní aby tím lidi jezdili - výsledkem je narvaná 1. třída jak na rakouské, tak na české straně :-( navíc v ní jsou téměř všechny sedačky jedním směrem a tak cestou směr Graz musí takřka všichni sedět proti směru jízdy.

obecně to ale vypadá, že cestující veřejnost railjety přijala převážně pozitivně, přinejmenším v Rakousku - na linkách, kde jezdí, rostou počty cestujících a píše se o 'pověstném komfortu railjetů' - ale když vidím, jak jsou v rakouských IC vytížené velkoprostorové vozy a jak kupé, tak mě to ani nepřekvapuje. odlišné preference...??

jak moc za růst počtu cestujících mezi Prahou a Vídní mohou railjety, o tom by se dalo polemizovat. protože spolu s novými jednotkami se taky výrazně zkrátila jízdní doba, zlepšil jízdní řád (předtím byla ve směru Praha - Vídeň odpoledne velká mezera, takže člověk z Prahy musel jet už brzo odpoledne nebo do Vídně přijel až před půlnocí) a určitě taky výrazně rozšířila nabídka Včasných jízdenek, ÖBB je navíc zlevnily.

0/0
9.12.2015 9:56

J64a42n 49J67e52m11e93l96k51a 1135600

Tak jistě, protože dřív nabízely ČD za 50% příplatek pouze často škaredé staré vagony. Což je dnes někdy jinak.

0/0
9.12.2015 18:32

K75a71r50e59l 23Ř69e43h58á33č54e87k 9592660101792

Protože se tam můžete roztáhnout a zabrat půl kupé sám pro sebe. Ale na to ty vlaky udělaný nejsou. Zajímalo by mě jaké máte pohodlí, pokud je takový vůz plný. Ani nohama hnout nemůžete. Zatím co v railjetu sedí vedle vás maximálně jeden člověk a proti nikdo. Když si tedy nevyberete čtyřku.

+1/0
9.12.2015 12:27

O82l40d25ř14i76c49h 60J16a52n38e61č75e25k 8219786473571

naprostý souhlas. plné kupé je určitě horší než plný velkoprostor a když je velkoprostor skoroprázdný, můžete si sám sednout na čtyřku a horší než v kupé to určitě není - ale rozkládací sedačky resp. nedělená koženka na kterou si můžete v prázdném vlaku lehnout mají za určitých okolností taky něco do sebe. problém ve velkoprostoru nastává, když tam někdo začne dělat kravál. což se bohužel děje poměrně často.

ale je taky rozdíl, jestli tím vlakem jedete jednu hodinu nebo šest. když šest a chcete si 'sednout jinak' - např. napříč - v railjetu se Vám to prostě nepovede, i když jste sám v celém vagonu.

+1/0
9.12.2015 12:59

O93l50d32ř90i34c57h 65J84a53n14e52č42e41k 8869606183851

docela bych od panů mínusářů (Doležal, Řepka, Novotný) ocenil nějaké argumenty, za co mě mínusují.

závidí, že jezdím 1. třídou?

nebo jde o žoldáky ČD, kteří, když už nemohou proti konkurenci psát články jako Pan Sůra, mají aspoň za úkol mínusovat jakoukoliv kritiku, jakkoliv oprávněnou?

+1/0
9.12.2015 11:23

K11a23r24e21l 86Ř56e98h31á88č52e70k 9402810811182

Vidíte a já mám radši české Railjety, právě kvůli té vyšší kapacitě druhé třídy.

+1/0
9.12.2015 12:24

L43u19b22o18š 15M39a60š49í90n 9559206647178

Proč ten průměrný pisálek je tak zaujatý proti ČD?A bylo mi to smazáno,píšu to po druhé.

+2/−2
9.12.2015 8:52

J11a10n 95K30o88b63ě12r92s45k43ý 1790386451443

Pane Sůro, vy už jste se asi definitivně pomátl ;-D To teď budete psát každý den 10 článků proti ČD (a dalším oblíbeným firmám) jako oplatu za to, že vám většina čtenářů včera řekla co si o těch vašich článcích a o vás myslí ? Jinak mi zase nezapomeňte napsat nějaký hezký email.

Jinak k tématu: radši si počkat a mít jistotu že ta WiFi bude fungovat a ne jako parodie na WiFi u soukromých dopravců. Posledně jsem v Leo Expressu ani nepřipojil.

+11/−5
9.12.2015 8:04

P34e35t76r 41N82e73c70h59a32n53i50c95k76ý 7953836628710

Zas neblbněte, tohle je normální konstatování aktuální situace. Problém je ten, že státní firma má ze zákona asi 10x víc povinností a úředničiny, než soukromá. A k tomu případné žaloby a odvolání poražených. Na tom zákonu mi nejhorší přijde, že se snad vždy musí vzít ta nejlevnější nabídka.

+9/−1
9.12.2015 8:18

O94l10d88ř66i80c51h 69J44a60n92e53č40e26k 8759746343101

že je internet v railjetech ČD katastrofa, protože ani po roce prostě není, v tom s autorem naprosto souhlasím.

+1/−1
9.12.2015 9:19

P25e15t66r 30V42e33s34e37l39ý 8455965442236

Je to zadarmo. Je. Jaké promile cestujících, kromě závisláků si vybírá vlak podle připojení? To nedokážete žít ani hodinu bez netu?

0/−2
9.12.2015 9:42

O16l25d49ř58i27c66h 49J43a44n68e94č89e22k 8389196663771

proč bych měl žít bez netu, když v tom vlaku sedím několik hodin, které bych rád strávil věcmi, na které potřebuju net? psaní mailů na které jinak těžko hledám čas atp.?

v dnešní době je wifi standardní služba, kterou svým zákazníkům poskytuje kde kdo. chápu, že dodatečně vybavit připojením stovky rychlíkových vozů není snadné a zabere to čas. ale opravdu nechápu, že se to neřešilo hned při výrobě 'vlajkové lodi', kdy bylo dávno jasné, že wifi k dispozici být má!

+1/0
9.12.2015 10:02

I23v34o 29D12o70s83t46á66l 8388782557438

I když zjevný anti-ČD tón většiny zdejších článků (viz ten včerejší) nemám rád, tak tentokrát se musím autora zastat. Na ostudu s wi-fi poukazuje správně - byl to slib vedení ČD (uvedený přímo v jízdním řádu - viz popis služeb Railjet), že bude zavedeno v průběhu jeho platnosti, přičemž dnes 4 dny před jeho koncem se na trase z Brna do Prahy nezměnilo vůbec nic. K Internetu se stále připojíte akorát v těch dvou rakouských soupravách; jo a ještě v Rypáku co jezdí vymetáky z Brna do Letovic ...

+2/0
9.12.2015 9:44

M56i23r40e98k 62Z58á40v33o10d36n25ý 7172427750708

No jo, když stát ze společností, které vlastní, dělá nekonkurenceschopné, je to špatné. To Radim si řekne, že koupí rachotinu v Itálii a má ji. Koupí rachotinu z Německa a má ji. Jen tedy ty nové vagóny ne a ne se pořádně rozšířit, přestože jsme měli s 6 vozovými třídami jezdit před 4 lety :o)

+1/0
9.12.2015 8:02

M31i61l47a43n 21L97a29š77ť29o31v87k86a 8232774743798

ČD si řeknou, koupíme rachotiny v Rakousku a Radim jim je vyfoukne! ;-D;-D;-D

+1/0
9.12.2015 8:09

M10i21r64e88k 35Z48á75v81o39d55n18ý 7472887340918

Ano, i to se stalo :) Rachotiny frčí :)

0/0
9.12.2015 8:26

P85e63t51r 70V94e16s27e18l10ý 8445245202306

Nevyfoukne, UHOS jim je zakáže na Jančurův podnět koupit.

+1/0
9.12.2015 9:48

M43i37r52e46k 85Z57á50v36o42d64n16ý 7422367970668

Ještě omluva - rachotina nebyla z Německa, ale Rakouska :)

0/0
9.12.2015 8:27

L39u67m72í69r 81V41i62t93h36a 2247327186142

Klasická ukázka efektivity systému státního hosoodaření. Na zasíťování sedmi souprav v hodnotě max. statisíců korun se pořádá tendr, trvající víc než rok... Kolik asi stál? České dráhy rozprodat, pak začnou fungovat. Je jasný, že režijkáři z toho mít radost nebudou, ale ČD tu není jen pro ně.

+5/−10
9.12.2015 7:41

M14i46c79h35a13l 60P70a19l22e79č93e52k 2471448452364

A co když se ČD jen drží zákona??

+7/0
9.12.2015 7:58

M19i16r88e73k 90Z19á42v15o55d46n59ý 7612947880528

Přesně tak. Blbě kritizovat umí každý. A nejlépe to jde, když tomu vůbec nerozumí :)

+6/−2
9.12.2015 8:03
Foto

M58i43c27h27a37l 59S68m61í11t94k16a 8674584603886

To melo byt plus.

0/0
9.12.2015 8:44

J86i87ř24í 59P89r86ů23š12a 7255402555699

Klasická ukázka toho že stát musí vypsat výběrové řízení a splnit všechny zákonné podmínky a doufat že se poražený neodvolá. Nestátní firmy to to mají daleko jednoduší.

+4/0
9.12.2015 8:12

L91u96k14á34š 58S59l83á15n10s88k10ý 4281193807566

Railjet je v rámci ČD asi nejpříjemnější vlákna cesty - i v porovnání s Pendolinem. Chybějící wifi připojení je jen drobným nedostatkem,škoda, že na něj ještě chvíli budeme muset čekat.

Horší je to někdy s chováním cestujících, zejména v tichém voze, ale za to ČD nemohou.

+15/0
9.12.2015 7:20

I30v21o 89D24o36s47t96á84l 8698732177738

Osobně Railjety ve srovnání s původně nasazovanými vozy (např. řady Bmz) považuji za významný krok dolů - všechny vozy jsou velkoprostorové dobytčáky se zářivkami přesvíceným prostorem. Přitom nahradily ve jménu zvýšení kvality původní pohodlné vozy s kupé po 6 sedadlech.

0/0
9.12.2015 9:55

P91e67t56r 13V25e22s28e23l90ý 8185965112426

Ani den bez plivance na České dráhy, viďte, pane Sůro.

+16/−9
9.12.2015 6:58

L98u10k14á80š 87S35l59á71n76s41k54ý 4931293647556

Konstatování faktu je plivání? Jsem rád, že jsem se dozvěděl, že zavedení wifi je posunuto, že jsem se dozvěděl příčiny.

Právě jedu v railjetu (připojen přes mobilní síť) a ve Vlakovém průvodci verze 1.9.2015 je na straně 8 napsáno: "Bezdrátové připojení k internetu v jednotkách CD railjet bude dostupné od vyhlášení v průběhu roku 2015."

Jak říkáme v práci - slibem neurazíš.

+7/0
9.12.2015 7:12

J65o58h17a48n 87Z85i76n41g17e30l 7522244923681

A na co potřebujete ve vlaku wifi, když máte mobilní připojení?

0/−1
9.12.2015 7:19

L37u16k29á80š 27S35l15á96n84s65k92ý 4291473427956

Rychlost, baterka, pokrytí...

0/0
9.12.2015 7:22

J78o70h69a27n 98Z58i45n52g47e93l 7932204243371

A ten vlak tu rychlost a pokrytí asi bere kde?

0/−1
9.12.2015 7:27

J49i79ř15í 16Z56ý83k72a 9279873101820

uvnitř vlaku máte díky kovové skříni vozu a pokoveným sklům horší příjem signálu, než vestavěný router, který má vyvedenou GSM anténu vně.

+4/0
9.12.2015 7:37

J38o40h53a19n 63Z32i92n57g92e73l 7332724523321

Takže by to vyřešil repeater, wifi netřeba.

0/0
9.12.2015 7:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.