Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlouba drah je i po roce bez internetu. Tendr pro railjety se protahuje

Chlouba Českých drah - jednotky Railjet nasazované na vlaky z Prahy do Vídně a Štýrského Hradce, budou nejméně dalšího čtvrt roku jezdit bez možnosti připojit se za jízdy k internetu. Podle původních slibů dopravce přitom připojení k wi-fi mělo být ve vozech ještě letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a25r63t60i85n 17N53o30v88o77t83n80ý 3396316611404

To je zase bouře ve sklenici vody. Jane Sůro, to se opravdu neděje na železnici nic důležitějšího?

+4/−4
9.12.2015 10:37

O47l26d89ř79i25c91h 52J47a18n47e60č97e61k 8689766663761

pro někoho služby v railjetech důležité jsou. já jimi jezdím hodně často a těm v barvách ČD se pokud možno vyhýbám. argumenty viz níže, navíc jezdí permanentně opožděné. nějak nechápu, jak za té situace chtějí zkracovat jízdní dobu. to teď bude průměrné zpoždění 18 minut místo snesitelných 6??

+1/−2
9.12.2015 11:28
Foto

J68a75n 14V60a86l84a26l37í68k 6776239210216

na zpoždění si stěžujte u SŽDC... a ty črvené jezdí přesně na čas když jsou rakouské nebo mají také zpoždění a dle vás za to jistě může čd že :-P

+1/0
9.12.2015 13:50

O74l19d88ř40i17c69h 67J85a18n78e72č25e52k 8489556553671

ano, červený railjet na trase Wien - Graz odjíždí z Vídně přesně na čas, protože ve Vídni začíná, narozdíl od modrého, který přijíždí z Prahy zpožděný a ještě navíc se musí vystřídat vlaková četa ;-)

mně je celkem jedno, kdo za to může, ale prostě to tak je a je to jen další důvod, proč z Vídně směr Graz jezdím mnohem raději červenými než modrými

0/−1
9.12.2015 15:28
Foto

J29a10n 26V14a70l55a56l79í59k 6406739520566

no ale než dojede do prahy ten červený tak má také zpoždění :-P

tudíž z prahy kde začína modrý tak doufám jedete modrým neb odjíždí také včas;-D

0/0
9.12.2015 16:20

O23l38d36ř95i71c51h 18J31a61n17e98č89e59k 8959416443441

to nepopírám, ale já tím jezdím hlavně mezi Vídní a Grazem, kde jezdí zhruba na střídačku jednou červený jednou modrý, takže mám na výběr. a mám řadu důvodů, proč preferovat červené.

z / do Prahy tím nejezdím téměř vůbec, z Pardubic směr Vídeň jedu většinou červeným protože je to poslední denní spoj. a má wifi a lepší první třídu než modrý o 2 hodiny dřív. bohužel má taky rakouský servis v jídelním voze s rakouskými cenami i na území ČR. ano ta pravděpodobnost, že do Vídně dojedou zpožděné, je u obou zhruba stejná.

0/0
9.12.2015 17:19
Foto

J46a70n 80V11a57l23a94l17í14k 6636429590566

aby jste se z toho že není wifi nepotento... to opravdu k životu není důležité

si vemte knihu a čtěte si :-P

+4/−3
9.12.2015 9:47

M38a93r43t61i65n 44K88ř56í75ž14e46k 4454675916277

Ono jde asi spíš o to, že pokud někdo řekne, že se něco udělá, tak by se to taky udělat mělo. A pokud se to neudělá, tak je otázka proč. Byl to slib, který už od začátku nešlo splnit, nebo šlo o nějakou výjimečnou situaci, nebo se na to prostě jen někdo vykašlal? ;-)

Nereálné to zřejmě nebude. To by to asi nefungovalo ani v soupravách z Rakouska. Ani ten roční termín mi nepřijde moc šibeniční. Pak tu je už jen výjimečná situace, nebo fakt, že se na to někdo vykašlal. Já o žádné výjimečné situaci (která by tohle mohla ovlivnit) nevím, ale třeba mám jen málo informací...

+2/0
9.12.2015 10:24

A23l20a59n 25Ř44e25p92k12a 4705556

No Jančura už těch slibů dal daleko daleko víc, většinu z nich nesplnil a taky se nic neděje ;-D

+1/0
9.12.2015 10:37

O25l40d87ř67i86c75h 71J15a78n14e56č97e40k 8969556873701

jak pro koho. mně je Jančura ukradený, ale že railjety dodnes nemají wifi mi docela vadí. čímž ale nechci omlouvat pana autora

0/0
9.12.2015 11:19

M66a44r64t89i30n 76K93ř93í14ž27e24k 4404445906727

Nějak nechápu, co to má společného s panem Jančurou. Že jeden něco dělá je výmluva pro to, aby to dělal i druhý? To je panečku argument. To ani nemluvím o tom, že pokud někdo neporušuje zákon, tak mi může být jedno, co si dělá ve své soukromé firmě, když s nimi nemám nic společného. Proti tomu státní firma, to je trochu něco jiného...

0/0
9.12.2015 13:09

P16e10t28r 57V67e17s26e70l73ý 8625235222656

Nemůžu si pomoct, ale někteří diskutující mi připadají jak z Marsu. Řeší cypoviny typu nefunkční WiFi, místo toho, že ministerstvo dopravy 25 let kálelo na železnici a ta se z toho velice těžko vzpamatovává.

Holt, Vrtěti psem.

+3/−1
9.12.2015 9:46

P37e32t45r 36R89i73h94a63k 7931738828576

RJ jako dobry, to ne ze ne, ale cekal jsem to lepsi. Na zasuvky aby clovek vozil rozdvojku, hladky stolecek bez okraje o ktery si muzete oprit knizku ci tablet. Nic hrozneho, ale drobnosti, ktere zamrzi.

0/0
9.12.2015 9:46

T73o43m23á83š 90N39o77v97o29t62n49ý 4720898378167

No co bychom chteli od CD za pouhých 13 miliard/rocne státních dotací.

+2/−5
9.12.2015 9:31

P64e37t80r 84V98e35s13e22l55ý 8465255352336

Dotace? Od koho?

+1/0
9.12.2015 9:43

K93a72r43e43l 22Ř27e87h78á98č81e30k 9882490901172

Jaké dotace ČD dostávají?

+1/0
9.12.2015 12:20

O68l94d62ř10i46c87h 98J65a91n96e58č31e70k 8319666473751

Railjety ČD jsou katastrofa ;-( přinejmenším ve srovnání s jejich bratříčky v barvách ÖBB. Poddimenzovaná 1. třída, Business class katastrofa a ta ani po roce nefungující WiFi tomu nasazuje korunu. V rakouských jednotkách už dávno funguje i na české straně, jak to, že v těch českých dosud není ani na české - přitom co je tady vlastně za dodatečnou práci, vždyť že mají mít WiFi, bylo jasné už při výrobě!!

+3/−4
9.12.2015 9:18

M13i53r14o56s28l16a59v 72Z49i37k64m55u60n94d 6588442947538

Mluvíte mi z duše, kdyby místo 7 souprav = 49 vozidel koupily ČD 49 ojetin, resp. za tu cenu by jich mohly mít daleko více, tak by cestujícím poskytly víc komfortu.

Když před léty začal jezdit "zkušebně" RailJet z Vídně do Bregenzu, tak jsem se na jízdu těšil jako dítě na slíbeného medvídka od Ježíška a marně jsem hledal a dodnes marně v RailJetu hledám ten slibovaný komfort. V rakouském kupátku Bmz nebo velkoprostoru Bmpz (a nejen tam) je toho komfortu a pohodlí mnohem více než v "luxusním" vozidle ... Luxusním vozidlem byla rakouská jednotka 4010 "Transalpin" ze 60. let minulého století. RailJet je taková třetí a čtvrtá třída ...

+2/−3
9.12.2015 9:28

O60l82d25ř88i45c93h 17J51a45n63e95č26e56k 8429446543851

někteří je milují, někteří je nenávidí... když jsem railjetem jel poprvé, právě z Vídně (skoro) do Bregenzu, byl jsem taky dost zklamaný, pro dlouhé cesty mi to přišlo dost nepohodlné. 2. třída mi nikdy k srdci nepřirostla, klasické IC vozy kde si člověk může vybrat mezi kupé a velkoprostorem mi vždycky přišly lepší.

1. třída v railjetech ÖBB je fajn, ČD ji ve svých jednotkách ale naprosto zprznily. v business sedíte uprostřed volného prostoru a krom mrňavého vyklápěcího stolečku si nemáte kam odložit věci. s laptopem a kafem už máte dost problém. 'obyčejná' 1. třída není horší. jenže je poddimenzovaná, protože ČD nevědí co chtějí - nejprve objednají jen jeden vagon 1. třídy s poukazem na to, že tím skoro nikdo nejezdí, pak to zlevní aby tím lidi jezdili - výsledkem je narvaná 1. třída jak na rakouské, tak na české straně :-( navíc v ní jsou téměř všechny sedačky jedním směrem a tak cestou směr Graz musí takřka všichni sedět proti směru jízdy.

obecně to ale vypadá, že cestující veřejnost railjety přijala převážně pozitivně, přinejmenším v Rakousku - na linkách, kde jezdí, rostou počty cestujících a píše se o 'pověstném komfortu railjetů' - ale když vidím, jak jsou v rakouských IC vytížené velkoprostorové vozy a jak kupé, tak mě to ani nepřekvapuje. odlišné preference...??

jak moc za růst počtu cestujících mezi Prahou a Vídní mohou railjety, o tom by se dalo polemizovat. protože spolu s novými jednotkami se taky výrazně zkrátila jízdní doba, zlepšil jízdní řád (předtím byla ve směru Praha - Vídeň odpoledne velká mezera, takže člověk z Prahy musel jet už brzo odpoledne nebo do Vídně přijel až před půlnocí) a určitě taky výrazně rozšířila nabídka Včasných jízdenek, ÖBB je navíc zlevnily.

0/0
9.12.2015 9:56

J95a86n 60J49e87m12e37l96k59a 1435200

Tak jistě, protože dřív nabízely ČD za 50% příplatek pouze často škaredé staré vagony. Což je dnes někdy jinak.

0/0
9.12.2015 18:32

K40a12r10e86l 75Ř77e15h63á60č23e17k 9192480761692

Protože se tam můžete roztáhnout a zabrat půl kupé sám pro sebe. Ale na to ty vlaky udělaný nejsou. Zajímalo by mě jaké máte pohodlí, pokud je takový vůz plný. Ani nohama hnout nemůžete. Zatím co v railjetu sedí vedle vás maximálně jeden člověk a proti nikdo. Když si tedy nevyberete čtyřku.

+1/0
9.12.2015 12:27

O95l75d32ř79i32c21h 16J19a61n56e43č14e71k 8799866913841

naprostý souhlas. plné kupé je určitě horší než plný velkoprostor a když je velkoprostor skoroprázdný, můžete si sám sednout na čtyřku a horší než v kupé to určitě není - ale rozkládací sedačky resp. nedělená koženka na kterou si můžete v prázdném vlaku lehnout mají za určitých okolností taky něco do sebe. problém ve velkoprostoru nastává, když tam někdo začne dělat kravál. což se bohužel děje poměrně často.

ale je taky rozdíl, jestli tím vlakem jedete jednu hodinu nebo šest. když šest a chcete si 'sednout jinak' - např. napříč - v railjetu se Vám to prostě nepovede, i když jste sám v celém vagonu.

+1/0
9.12.2015 12:59

O60l96d20ř43i62c19h 50J78a36n79e93č71e87k 8769216713281

docela bych od panů mínusářů (Doležal, Řepka, Novotný) ocenil nějaké argumenty, za co mě mínusují.

závidí, že jezdím 1. třídou?

nebo jde o žoldáky ČD, kteří, když už nemohou proti konkurenci psát články jako Pan Sůra, mají aspoň za úkol mínusovat jakoukoliv kritiku, jakkoliv oprávněnou?

+1/0
9.12.2015 11:23

K15a60r73e79l 21Ř97e34h92á47č39e41k 9732430821722

Vidíte a já mám radši české Railjety, právě kvůli té vyšší kapacitě druhé třídy.

+1/0
9.12.2015 12:24

L65u35b42o66š 80M10a95š40í22n 9469726797318

Proč ten průměrný pisálek je tak zaujatý proti ČD?A bylo mi to smazáno,píšu to po druhé.

+2/−2
9.12.2015 8:52

J53a73n 36K27o15b49ě97r85s50k25ý 1780186151913

Pane Sůro, vy už jste se asi definitivně pomátl ;-D To teď budete psát každý den 10 článků proti ČD (a dalším oblíbeným firmám) jako oplatu za to, že vám většina čtenářů včera řekla co si o těch vašich článcích a o vás myslí ? Jinak mi zase nezapomeňte napsat nějaký hezký email.

Jinak k tématu: radši si počkat a mít jistotu že ta WiFi bude fungovat a ne jako parodie na WiFi u soukromých dopravců. Posledně jsem v Leo Expressu ani nepřipojil.

+11/−5
9.12.2015 8:04

P95e30t50r 65N29e69c16h91a72n92i92c78k25ý 7673226558730

Zas neblbněte, tohle je normální konstatování aktuální situace. Problém je ten, že státní firma má ze zákona asi 10x víc povinností a úředničiny, než soukromá. A k tomu případné žaloby a odvolání poražených. Na tom zákonu mi nejhorší přijde, že se snad vždy musí vzít ta nejlevnější nabídka.

+9/−1
9.12.2015 8:18

O59l19d42ř89i18c45h 13J27a18n53e78č84e27k 8869716943131

že je internet v railjetech ČD katastrofa, protože ani po roce prostě není, v tom s autorem naprosto souhlasím.

+1/−1
9.12.2015 9:19

P43e90t95r 16V59e61s34e60l11ý 8425345352346

Je to zadarmo. Je. Jaké promile cestujících, kromě závisláků si vybírá vlak podle připojení? To nedokážete žít ani hodinu bez netu?

0/−2
9.12.2015 9:42

O40l73d93ř50i29c97h 72J12a86n83e46č48e20k 8269366163541

proč bych měl žít bez netu, když v tom vlaku sedím několik hodin, které bych rád strávil věcmi, na které potřebuju net? psaní mailů na které jinak těžko hledám čas atp.?

v dnešní době je wifi standardní služba, kterou svým zákazníkům poskytuje kde kdo. chápu, že dodatečně vybavit připojením stovky rychlíkových vozů není snadné a zabere to čas. ale opravdu nechápu, že se to neřešilo hned při výrobě 'vlajkové lodi', kdy bylo dávno jasné, že wifi k dispozici být má!

+1/0
9.12.2015 10:02

I15v30o 83D21o33s31t59á66l 8988572177388

I když zjevný anti-ČD tón většiny zdejších článků (viz ten včerejší) nemám rád, tak tentokrát se musím autora zastat. Na ostudu s wi-fi poukazuje správně - byl to slib vedení ČD (uvedený přímo v jízdním řádu - viz popis služeb Railjet), že bude zavedeno v průběhu jeho platnosti, přičemž dnes 4 dny před jeho koncem se na trase z Brna do Prahy nezměnilo vůbec nic. K Internetu se stále připojíte akorát v těch dvou rakouských soupravách; jo a ještě v Rypáku co jezdí vymetáky z Brna do Letovic ...

+2/0
9.12.2015 9:44

M17i13r78e90k 83Z22á15v90o75d67n73ý 7312117560168

No jo, když stát ze společností, které vlastní, dělá nekonkurenceschopné, je to špatné. To Radim si řekne, že koupí rachotinu v Itálii a má ji. Koupí rachotinu z Německa a má ji. Jen tedy ty nové vagóny ne a ne se pořádně rozšířit, přestože jsme měli s 6 vozovými třídami jezdit před 4 lety :o)

+1/0
9.12.2015 8:02

M36i13l31a25n 77L47a56š62ť20o76v24k11a 8982594223208

ČD si řeknou, koupíme rachotiny v Rakousku a Radim jim je vyfoukne! ;-D;-D;-D

+1/0
9.12.2015 8:09

M59i75r74e50k 70Z16á62v56o92d46n32ý 7652377750348

Ano, i to se stalo :) Rachotiny frčí :)

0/0
9.12.2015 8:26

P91e20t22r 41V75e37s77e87l57ý 8865125392376

Nevyfoukne, UHOS jim je zakáže na Jančurův podnět koupit.

+1/0
9.12.2015 9:48

M42i82r70e37k 54Z86á29v15o91d16n65ý 7962677680848

Ještě omluva - rachotina nebyla z Německa, ale Rakouska :)

0/0
9.12.2015 8:27

L11u33m95í81r 10V89i18t88h46a 2807437566812

Klasická ukázka efektivity systému státního hosoodaření. Na zasíťování sedmi souprav v hodnotě max. statisíců korun se pořádá tendr, trvající víc než rok... Kolik asi stál? České dráhy rozprodat, pak začnou fungovat. Je jasný, že režijkáři z toho mít radost nebudou, ale ČD tu není jen pro ně.

+5/−10
9.12.2015 7:41

M26i62c67h75a35l 23P19a75l94e20č50e55k 2291988132554

A co když se ČD jen drží zákona??

+7/0
9.12.2015 7:58

M43i18r68e91k 86Z33á90v29o38d46n33ý 7932337550218

Přesně tak. Blbě kritizovat umí každý. A nejlépe to jde, když tomu vůbec nerozumí :)

+6/−2
9.12.2015 8:03
Foto

M39i47c27h74a52l 96S30m41í54t75k35a 8384844413546

To melo byt plus.

0/0
9.12.2015 8:44

J69i19ř84í 90P46r35ů87š89a 7105922715489

Klasická ukázka toho že stát musí vypsat výběrové řízení a splnit všechny zákonné podmínky a doufat že se poražený neodvolá. Nestátní firmy to to mají daleko jednoduší.

+4/0
9.12.2015 8:12

L47u87k89á24š 51S48l98á20n18s11k34ý 4601583237756

Railjet je v rámci ČD asi nejpříjemnější vlákna cesty - i v porovnání s Pendolinem. Chybějící wifi připojení je jen drobným nedostatkem,škoda, že na něj ještě chvíli budeme muset čekat.

Horší je to někdy s chováním cestujících, zejména v tichém voze, ale za to ČD nemohou.

+15/0
9.12.2015 7:20

I23v25o 60D94o15s87t83á76l 8248182427198

Osobně Railjety ve srovnání s původně nasazovanými vozy (např. řady Bmz) považuji za významný krok dolů - všechny vozy jsou velkoprostorové dobytčáky se zářivkami přesvíceným prostorem. Přitom nahradily ve jménu zvýšení kvality původní pohodlné vozy s kupé po 6 sedadlech.

0/0
9.12.2015 9:55

P84e51t56r 27V81e80s58e82l52ý 8645615822896

Ani den bez plivance na České dráhy, viďte, pane Sůro.

+16/−9
9.12.2015 6:58

L85u31k45á68š 84S34l42á33n59s73k74ý 4481963667596

Konstatování faktu je plivání? Jsem rád, že jsem se dozvěděl, že zavedení wifi je posunuto, že jsem se dozvěděl příčiny.

Právě jedu v railjetu (připojen přes mobilní síť) a ve Vlakovém průvodci verze 1.9.2015 je na straně 8 napsáno: "Bezdrátové připojení k internetu v jednotkách CD railjet bude dostupné od vyhlášení v průběhu roku 2015."

Jak říkáme v práci - slibem neurazíš.

+7/0
9.12.2015 7:12

J24o67h61a82n 51Z78i98n40g32e58l 7632774153291

A na co potřebujete ve vlaku wifi, když máte mobilní připojení?

0/−1
9.12.2015 7:19

L79u14k66á64š 10S21l91á69n18s13k54ý 4571133637326

Rychlost, baterka, pokrytí...

0/0
9.12.2015 7:22

J95o37h66a91n 98Z61i69n18g92e76l 7152144363511

A ten vlak tu rychlost a pokrytí asi bere kde?

0/−1
9.12.2015 7:27

J31i63ř16í 82Z71ý14k79a 9759893411800

uvnitř vlaku máte díky kovové skříni vozu a pokoveným sklům horší příjem signálu, než vestavěný router, který má vyvedenou GSM anténu vně.

+4/0
9.12.2015 7:37

J44o55h12a66n 46Z89i88n60g80e50l 7942524603881

Takže by to vyřešil repeater, wifi netřeba.

0/0
9.12.2015 7:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.