Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chlouba drah je i po roce bez internetu. Tendr pro railjety se protahuje

Chlouba Českých drah - jednotky Railjet nasazované na vlaky z Prahy do Vídně a Štýrského Hradce, budou nejméně dalšího čtvrt roku jezdit bez možnosti připojit se za jízdy k internetu. Podle původních slibů dopravce přitom připojení k wi-fi mělo být ve vozech ještě letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a82r59t39i66n 51N81o47v63o34t21n15ý 3216706861904

To je zase bouře ve sklenici vody. Jane Sůro, to se opravdu neděje na železnici nic důležitějšího?

+4/−4
9.12.2015 10:37

O67l16d49ř25i53c92h 95J29a95n20e25č89e95k 8109356803311

pro někoho služby v railjetech důležité jsou. já jimi jezdím hodně často a těm v barvách ČD se pokud možno vyhýbám. argumenty viz níže, navíc jezdí permanentně opožděné. nějak nechápu, jak za té situace chtějí zkracovat jízdní dobu. to teď bude průměrné zpoždění 18 minut místo snesitelných 6??

+1/−2
9.12.2015 11:28
Foto

J97a10n 69V92a28l24a33l95í63k 6756679490666

na zpoždění si stěžujte u SŽDC... a ty črvené jezdí přesně na čas když jsou rakouské nebo mají také zpoždění a dle vás za to jistě může čd že :-P

+1/0
9.12.2015 13:50

O42l44d93ř68i64c52h 14J18a21n60e86č39e42k 8569366913511

ano, červený railjet na trase Wien - Graz odjíždí z Vídně přesně na čas, protože ve Vídni začíná, narozdíl od modrého, který přijíždí z Prahy zpožděný a ještě navíc se musí vystřídat vlaková četa ;-)

mně je celkem jedno, kdo za to může, ale prostě to tak je a je to jen další důvod, proč z Vídně směr Graz jezdím mnohem raději červenými než modrými

0/−1
9.12.2015 15:28
Foto

J62a97n 40V83a22l70a26l96í49k 6906269280896

no ale než dojede do prahy ten červený tak má také zpoždění :-P

tudíž z prahy kde začína modrý tak doufám jedete modrým neb odjíždí také včas;-D

0/0
9.12.2015 16:20

O27l38d79ř39i76c79h 94J36a44n82e75č22e85k 8499826623841

to nepopírám, ale já tím jezdím hlavně mezi Vídní a Grazem, kde jezdí zhruba na střídačku jednou červený jednou modrý, takže mám na výběr. a mám řadu důvodů, proč preferovat červené.

z / do Prahy tím nejezdím téměř vůbec, z Pardubic směr Vídeň jedu většinou červeným protože je to poslední denní spoj. a má wifi a lepší první třídu než modrý o 2 hodiny dřív. bohužel má taky rakouský servis v jídelním voze s rakouskými cenami i na území ČR. ano ta pravděpodobnost, že do Vídně dojedou zpožděné, je u obou zhruba stejná.

0/0
9.12.2015 17:19
Foto

J67a96n 14V22a22l68a19l82í29k 6736769700256

aby jste se z toho že není wifi nepotento... to opravdu k životu není důležité

si vemte knihu a čtěte si :-P

+4/−3
9.12.2015 9:47

M61a87r88t31i42n 57K59ř13í78ž56e95k 4244285256637

Ono jde asi spíš o to, že pokud někdo řekne, že se něco udělá, tak by se to taky udělat mělo. A pokud se to neudělá, tak je otázka proč. Byl to slib, který už od začátku nešlo splnit, nebo šlo o nějakou výjimečnou situaci, nebo se na to prostě jen někdo vykašlal? ;-)

Nereálné to zřejmě nebude. To by to asi nefungovalo ani v soupravách z Rakouska. Ani ten roční termín mi nepřijde moc šibeniční. Pak tu je už jen výjimečná situace, nebo fakt, že se na to někdo vykašlal. Já o žádné výjimečné situaci (která by tohle mohla ovlivnit) nevím, ale třeba mám jen málo informací...

+2/0
9.12.2015 10:24

A70l36a31n 43Ř44e63p32k29a 4245776

No Jančura už těch slibů dal daleko daleko víc, většinu z nich nesplnil a taky se nic neděje ;-D

+1/0
9.12.2015 10:37

O15l68d69ř55i57c15h 27J65a28n31e86č32e64k 8169346133811

jak pro koho. mně je Jančura ukradený, ale že railjety dodnes nemají wifi mi docela vadí. čímž ale nechci omlouvat pana autora

0/0
9.12.2015 11:19

M88a49r17t96i92n 53K54ř22í92ž52e43k 4364615386687

Nějak nechápu, co to má společného s panem Jančurou. Že jeden něco dělá je výmluva pro to, aby to dělal i druhý? To je panečku argument. To ani nemluvím o tom, že pokud někdo neporušuje zákon, tak mi může být jedno, co si dělá ve své soukromé firmě, když s nimi nemám nic společného. Proti tomu státní firma, to je trochu něco jiného...

0/0
9.12.2015 13:09

P74e53t36r 87V88e56s31e50l78ý 8575985922766

Nemůžu si pomoct, ale někteří diskutující mi připadají jak z Marsu. Řeší cypoviny typu nefunkční WiFi, místo toho, že ministerstvo dopravy 25 let kálelo na železnici a ta se z toho velice těžko vzpamatovává.

Holt, Vrtěti psem.

+3/−1
9.12.2015 9:46

P47e70t24r 18R40i80h43a78k 7171798218246

RJ jako dobry, to ne ze ne, ale cekal jsem to lepsi. Na zasuvky aby clovek vozil rozdvojku, hladky stolecek bez okraje o ktery si muzete oprit knizku ci tablet. Nic hrozneho, ale drobnosti, ktere zamrzi.

0/0
9.12.2015 9:46

T24o43m63á62š 82N39o66v91o28t57n21ý 4790458248347

No co bychom chteli od CD za pouhých 13 miliard/rocne státních dotací.

+2/−5
9.12.2015 9:31

P67e98t38r 48V93e59s77e73l31ý 8375355942796

Dotace? Od koho?

+1/0
9.12.2015 9:43

K94a89r67e72l 25Ř73e73h23á66č87e94k 9282410111572

Jaké dotace ČD dostávají?

+1/0
9.12.2015 12:20

O89l59d44ř71i25c56h 74J78a77n40e27č63e46k 8699416343571

Railjety ČD jsou katastrofa ;-( přinejmenším ve srovnání s jejich bratříčky v barvách ÖBB. Poddimenzovaná 1. třída, Business class katastrofa a ta ani po roce nefungující WiFi tomu nasazuje korunu. V rakouských jednotkách už dávno funguje i na české straně, jak to, že v těch českých dosud není ani na české - přitom co je tady vlastně za dodatečnou práci, vždyť že mají mít WiFi, bylo jasné už při výrobě!!

+3/−4
9.12.2015 9:18

M43i86r96o38s88l47a63v 71Z49i21k10m20u42n30d 6618582297828

Mluvíte mi z duše, kdyby místo 7 souprav = 49 vozidel koupily ČD 49 ojetin, resp. za tu cenu by jich mohly mít daleko více, tak by cestujícím poskytly víc komfortu.

Když před léty začal jezdit "zkušebně" RailJet z Vídně do Bregenzu, tak jsem se na jízdu těšil jako dítě na slíbeného medvídka od Ježíška a marně jsem hledal a dodnes marně v RailJetu hledám ten slibovaný komfort. V rakouském kupátku Bmz nebo velkoprostoru Bmpz (a nejen tam) je toho komfortu a pohodlí mnohem více než v "luxusním" vozidle ... Luxusním vozidlem byla rakouská jednotka 4010 "Transalpin" ze 60. let minulého století. RailJet je taková třetí a čtvrtá třída ...

+2/−3
9.12.2015 9:28

O98l74d44ř74i68c45h 19J64a15n26e85č69e40k 8939636633761

někteří je milují, někteří je nenávidí... když jsem railjetem jel poprvé, právě z Vídně (skoro) do Bregenzu, byl jsem taky dost zklamaný, pro dlouhé cesty mi to přišlo dost nepohodlné. 2. třída mi nikdy k srdci nepřirostla, klasické IC vozy kde si člověk může vybrat mezi kupé a velkoprostorem mi vždycky přišly lepší.

1. třída v railjetech ÖBB je fajn, ČD ji ve svých jednotkách ale naprosto zprznily. v business sedíte uprostřed volného prostoru a krom mrňavého vyklápěcího stolečku si nemáte kam odložit věci. s laptopem a kafem už máte dost problém. 'obyčejná' 1. třída není horší. jenže je poddimenzovaná, protože ČD nevědí co chtějí - nejprve objednají jen jeden vagon 1. třídy s poukazem na to, že tím skoro nikdo nejezdí, pak to zlevní aby tím lidi jezdili - výsledkem je narvaná 1. třída jak na rakouské, tak na české straně :-( navíc v ní jsou téměř všechny sedačky jedním směrem a tak cestou směr Graz musí takřka všichni sedět proti směru jízdy.

obecně to ale vypadá, že cestující veřejnost railjety přijala převážně pozitivně, přinejmenším v Rakousku - na linkách, kde jezdí, rostou počty cestujících a píše se o 'pověstném komfortu railjetů' - ale když vidím, jak jsou v rakouských IC vytížené velkoprostorové vozy a jak kupé, tak mě to ani nepřekvapuje. odlišné preference...??

jak moc za růst počtu cestujících mezi Prahou a Vídní mohou railjety, o tom by se dalo polemizovat. protože spolu s novými jednotkami se taky výrazně zkrátila jízdní doba, zlepšil jízdní řád (předtím byla ve směru Praha - Vídeň odpoledne velká mezera, takže člověk z Prahy musel jet už brzo odpoledne nebo do Vídně přijel až před půlnocí) a určitě taky výrazně rozšířila nabídka Včasných jízdenek, ÖBB je navíc zlevnily.

0/0
9.12.2015 9:56

J27a10n 15J65e62m22e67l74k56a 1945460

Tak jistě, protože dřív nabízely ČD za 50% příplatek pouze často škaredé staré vagony. Což je dnes někdy jinak.

0/0
9.12.2015 18:32

K17a54r10e82l 60Ř23e63h13á87č54e51k 9532320421142

Protože se tam můžete roztáhnout a zabrat půl kupé sám pro sebe. Ale na to ty vlaky udělaný nejsou. Zajímalo by mě jaké máte pohodlí, pokud je takový vůz plný. Ani nohama hnout nemůžete. Zatím co v railjetu sedí vedle vás maximálně jeden člověk a proti nikdo. Když si tedy nevyberete čtyřku.

+1/0
9.12.2015 12:27

O20l66d64ř32i53c29h 89J36a12n10e15č23e46k 8629766983221

naprostý souhlas. plné kupé je určitě horší než plný velkoprostor a když je velkoprostor skoroprázdný, můžete si sám sednout na čtyřku a horší než v kupé to určitě není - ale rozkládací sedačky resp. nedělená koženka na kterou si můžete v prázdném vlaku lehnout mají za určitých okolností taky něco do sebe. problém ve velkoprostoru nastává, když tam někdo začne dělat kravál. což se bohužel děje poměrně často.

ale je taky rozdíl, jestli tím vlakem jedete jednu hodinu nebo šest. když šest a chcete si 'sednout jinak' - např. napříč - v railjetu se Vám to prostě nepovede, i když jste sám v celém vagonu.

+1/0
9.12.2015 12:59

O49l72d56ř59i26c12h 19J27a39n59e74č32e75k 8569826333581

docela bych od panů mínusářů (Doležal, Řepka, Novotný) ocenil nějaké argumenty, za co mě mínusují.

závidí, že jezdím 1. třídou?

nebo jde o žoldáky ČD, kteří, když už nemohou proti konkurenci psát články jako Pan Sůra, mají aspoň za úkol mínusovat jakoukoliv kritiku, jakkoliv oprávněnou?

+1/0
9.12.2015 11:23

K12a10r20e33l 51Ř26e26h28á96č82e54k 9982270501212

Vidíte a já mám radši české Railjety, právě kvůli té vyšší kapacitě druhé třídy.

+1/0
9.12.2015 12:24

L54u39b13o58š 85M53a93š64í55n 9159236697258

Proč ten průměrný pisálek je tak zaujatý proti ČD?A bylo mi to smazáno,píšu to po druhé.

+2/−2
9.12.2015 8:52

J13a35n 52K31o89b86ě60r76s88k87ý 1970566391413

Pane Sůro, vy už jste se asi definitivně pomátl ;-D To teď budete psát každý den 10 článků proti ČD (a dalším oblíbeným firmám) jako oplatu za to, že vám většina čtenářů včera řekla co si o těch vašich článcích a o vás myslí ? Jinak mi zase nezapomeňte napsat nějaký hezký email.

Jinak k tématu: radši si počkat a mít jistotu že ta WiFi bude fungovat a ne jako parodie na WiFi u soukromých dopravců. Posledně jsem v Leo Expressu ani nepřipojil.

+11/−5
9.12.2015 8:04

P28e29t63r 27N22e18c63h76a46n52i34c47k14ý 7173456638270

Zas neblbněte, tohle je normální konstatování aktuální situace. Problém je ten, že státní firma má ze zákona asi 10x víc povinností a úředničiny, než soukromá. A k tomu případné žaloby a odvolání poražených. Na tom zákonu mi nejhorší přijde, že se snad vždy musí vzít ta nejlevnější nabídka.

+9/−1
9.12.2015 8:18

O37l55d11ř24i71c39h 33J19a39n89e44č65e50k 8159116553211

že je internet v railjetech ČD katastrofa, protože ani po roce prostě není, v tom s autorem naprosto souhlasím.

+1/−1
9.12.2015 9:19

P75e44t91r 86V11e60s60e35l88ý 8105965522826

Je to zadarmo. Je. Jaké promile cestujících, kromě závisláků si vybírá vlak podle připojení? To nedokážete žít ani hodinu bez netu?

0/−2
9.12.2015 9:42

O52l40d34ř70i69c10h 38J26a56n88e40č18e82k 8289296213941

proč bych měl žít bez netu, když v tom vlaku sedím několik hodin, které bych rád strávil věcmi, na které potřebuju net? psaní mailů na které jinak těžko hledám čas atp.?

v dnešní době je wifi standardní služba, kterou svým zákazníkům poskytuje kde kdo. chápu, že dodatečně vybavit připojením stovky rychlíkových vozů není snadné a zabere to čas. ale opravdu nechápu, že se to neřešilo hned při výrobě 'vlajkové lodi', kdy bylo dávno jasné, že wifi k dispozici být má!

+1/0
9.12.2015 10:02

I47v32o 90D91o41s10t71á40l 8368942507878

I když zjevný anti-ČD tón většiny zdejších článků (viz ten včerejší) nemám rád, tak tentokrát se musím autora zastat. Na ostudu s wi-fi poukazuje správně - byl to slib vedení ČD (uvedený přímo v jízdním řádu - viz popis služeb Railjet), že bude zavedeno v průběhu jeho platnosti, přičemž dnes 4 dny před jeho koncem se na trase z Brna do Prahy nezměnilo vůbec nic. K Internetu se stále připojíte akorát v těch dvou rakouských soupravách; jo a ještě v Rypáku co jezdí vymetáky z Brna do Letovic ...

+2/0
9.12.2015 9:44

M81i39r36e65k 56Z47á13v40o79d44n11ý 7262947280548

No jo, když stát ze společností, které vlastní, dělá nekonkurenceschopné, je to špatné. To Radim si řekne, že koupí rachotinu v Itálii a má ji. Koupí rachotinu z Německa a má ji. Jen tedy ty nové vagóny ne a ne se pořádně rozšířit, přestože jsme měli s 6 vozovými třídami jezdit před 4 lety :o)

+1/0
9.12.2015 8:02

M60i77l28a42n 40L24a92š61ť73o60v89k20a 8402614393428

ČD si řeknou, koupíme rachotiny v Rakousku a Radim jim je vyfoukne! ;-D;-D;-D

+1/0
9.12.2015 8:09

M15i87r38e73k 59Z14á51v35o80d26n79ý 7252127310748

Ano, i to se stalo :) Rachotiny frčí :)

0/0
9.12.2015 8:26

P96e22t54r 20V61e18s62e19l73ý 8885765612156

Nevyfoukne, UHOS jim je zakáže na Jančurův podnět koupit.

+1/0
9.12.2015 9:48

M66i36r71e77k 49Z11á95v38o65d54n94ý 7562357910618

Ještě omluva - rachotina nebyla z Německa, ale Rakouska :)

0/0
9.12.2015 8:27

L24u43m76í59r 52V85i91t97h85a 2507777346512

Klasická ukázka efektivity systému státního hosoodaření. Na zasíťování sedmi souprav v hodnotě max. statisíců korun se pořádá tendr, trvající víc než rok... Kolik asi stál? České dráhy rozprodat, pak začnou fungovat. Je jasný, že režijkáři z toho mít radost nebudou, ale ČD tu není jen pro ně.

+5/−10
9.12.2015 7:41

M77i63c83h82a51l 46P68a53l54e11č75e11k 2341458412664

A co když se ČD jen drží zákona??

+7/0
9.12.2015 7:58

M59i63r35e26k 11Z94á39v21o27d19n29ý 7732387850368

Přesně tak. Blbě kritizovat umí každý. A nejlépe to jde, když tomu vůbec nerozumí :)

+6/−2
9.12.2015 8:03
Foto

M70i76c53h60a11l 70S21m14í88t32k17a 8684424113586

To melo byt plus.

0/0
9.12.2015 8:44

J27i49ř59í 40P35r86ů52š17a 7505822345729

Klasická ukázka toho že stát musí vypsat výběrové řízení a splnit všechny zákonné podmínky a doufat že se poražený neodvolá. Nestátní firmy to to mají daleko jednoduší.

+4/0
9.12.2015 8:12

L64u42k27á93š 24S67l73á14n33s80k84ý 4391953477596

Railjet je v rámci ČD asi nejpříjemnější vlákna cesty - i v porovnání s Pendolinem. Chybějící wifi připojení je jen drobným nedostatkem,škoda, že na něj ještě chvíli budeme muset čekat.

Horší je to někdy s chováním cestujících, zejména v tichém voze, ale za to ČD nemohou.

+15/0
9.12.2015 7:20

I45v93o 92D35o96s19t68á90l 8788232977598

Osobně Railjety ve srovnání s původně nasazovanými vozy (např. řady Bmz) považuji za významný krok dolů - všechny vozy jsou velkoprostorové dobytčáky se zářivkami přesvíceným prostorem. Přitom nahradily ve jménu zvýšení kvality původní pohodlné vozy s kupé po 6 sedadlech.

0/0
9.12.2015 9:55

P49e28t68r 13V77e76s96e56l70ý 8715375912116

Ani den bez plivance na České dráhy, viďte, pane Sůro.

+16/−9
9.12.2015 6:58

L67u96k34á45š 64S30l43á87n37s16k23ý 4561563377626

Konstatování faktu je plivání? Jsem rád, že jsem se dozvěděl, že zavedení wifi je posunuto, že jsem se dozvěděl příčiny.

Právě jedu v railjetu (připojen přes mobilní síť) a ve Vlakovém průvodci verze 1.9.2015 je na straně 8 napsáno: "Bezdrátové připojení k internetu v jednotkách CD railjet bude dostupné od vyhlášení v průběhu roku 2015."

Jak říkáme v práci - slibem neurazíš.

+7/0
9.12.2015 7:12

J95o51h47a80n 26Z17i34n85g64e77l 7172624973901

A na co potřebujete ve vlaku wifi, když máte mobilní připojení?

0/−1
9.12.2015 7:19

L87u73k66á11š 34S38l22á44n54s23k92ý 4641713227226

Rychlost, baterka, pokrytí...

0/0
9.12.2015 7:22

J54o55h30a48n 44Z59i29n33g56e75l 7922434213681

A ten vlak tu rychlost a pokrytí asi bere kde?

0/−1
9.12.2015 7:27

J67i57ř67í 44Z95ý48k41a 9569553321970

uvnitř vlaku máte díky kovové skříni vozu a pokoveným sklům horší příjem signálu, než vestavěný router, který má vyvedenou GSM anténu vně.

+4/0
9.12.2015 7:37

J49o61h95a33n 86Z61i45n21g72e19l 7312854233631

Takže by to vyřešil repeater, wifi netřeba.

0/0
9.12.2015 7:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.