Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chlouba drah je i po roce bez internetu. Tendr pro railjety se protahuje

Chlouba Českých drah - jednotky Railjet nasazované na vlaky z Prahy do Vídně a Štýrského Hradce, budou nejméně dalšího čtvrt roku jezdit bez možnosti připojit se za jízdy k internetu. Podle původních slibů dopravce přitom připojení k wi-fi mělo být ve vozech ještě letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84a75r77t16i80n 52N75o35v48o74t20n77ý 3126676561744

To je zase bouře ve sklenici vody. Jane Sůro, to se opravdu neděje na železnici nic důležitějšího?

+4/−4
9.12.2015 10:37

O15l80d66ř55i27c71h 13J73a23n81e29č17e15k 8909176253331

pro někoho služby v railjetech důležité jsou. já jimi jezdím hodně často a těm v barvách ČD se pokud možno vyhýbám. argumenty viz níže, navíc jezdí permanentně opožděné. nějak nechápu, jak za té situace chtějí zkracovat jízdní dobu. to teď bude průměrné zpoždění 18 minut místo snesitelných 6??

+1/−2
9.12.2015 11:28

J12a83n 14V72a24l93a78l33í17k 6676429510366

na zpoždění si stěžujte u SŽDC... a ty črvené jezdí přesně na čas když jsou rakouské nebo mají také zpoždění a dle vás za to jistě může čd že :-P

+1/0
9.12.2015 13:50

O12l62d77ř64i72c70h 42J66a71n76e93č63e44k 8409706543821

ano, červený railjet na trase Wien - Graz odjíždí z Vídně přesně na čas, protože ve Vídni začíná, narozdíl od modrého, který přijíždí z Prahy zpožděný a ještě navíc se musí vystřídat vlaková četa ;-)

mně je celkem jedno, kdo za to může, ale prostě to tak je a je to jen další důvod, proč z Vídně směr Graz jezdím mnohem raději červenými než modrými

0/−1
9.12.2015 15:28

J86a27n 72V11a56l54a70l13í46k 6676499610216

no ale než dojede do prahy ten červený tak má také zpoždění :-P

tudíž z prahy kde začína modrý tak doufám jedete modrým neb odjíždí také včas;-D

0/0
9.12.2015 16:20

O62l60d49ř98i67c33h 83J51a33n53e43č35e21k 8689136723491

to nepopírám, ale já tím jezdím hlavně mezi Vídní a Grazem, kde jezdí zhruba na střídačku jednou červený jednou modrý, takže mám na výběr. a mám řadu důvodů, proč preferovat červené.

z / do Prahy tím nejezdím téměř vůbec, z Pardubic směr Vídeň jedu většinou červeným protože je to poslední denní spoj. a má wifi a lepší první třídu než modrý o 2 hodiny dřív. bohužel má taky rakouský servis v jídelním voze s rakouskými cenami i na území ČR. ano ta pravděpodobnost, že do Vídně dojedou zpožděné, je u obou zhruba stejná.

0/0
9.12.2015 17:19

J39a11n 96V24a72l40a25l20í10k 6166329930696

aby jste se z toho že není wifi nepotento... to opravdu k životu není důležité

si vemte knihu a čtěte si :-P

+4/−3
9.12.2015 9:47

M34a74r27t20i64n 41K12ř93í41ž12e31k 4984455936297

Ono jde asi spíš o to, že pokud někdo řekne, že se něco udělá, tak by se to taky udělat mělo. A pokud se to neudělá, tak je otázka proč. Byl to slib, který už od začátku nešlo splnit, nebo šlo o nějakou výjimečnou situaci, nebo se na to prostě jen někdo vykašlal? ;-)

Nereálné to zřejmě nebude. To by to asi nefungovalo ani v soupravách z Rakouska. Ani ten roční termín mi nepřijde moc šibeniční. Pak tu je už jen výjimečná situace, nebo fakt, že se na to někdo vykašlal. Já o žádné výjimečné situaci (která by tohle mohla ovlivnit) nevím, ale třeba mám jen málo informací...

+2/0
9.12.2015 10:24
Foto

A66l30a43n 11Ř98e73p27k20a 4595246

No Jančura už těch slibů dal daleko daleko víc, většinu z nich nesplnil a taky se nic neděje ;-D

+1/0
9.12.2015 10:37

O47l87d19ř83i57c32h 76J28a38n83e19č60e93k 8589476403461

jak pro koho. mně je Jančura ukradený, ale že railjety dodnes nemají wifi mi docela vadí. čímž ale nechci omlouvat pana autora

0/0
9.12.2015 11:19

M72a93r31t90i42n 84K88ř92í70ž60e56k 4174595506927

Nějak nechápu, co to má společného s panem Jančurou. Že jeden něco dělá je výmluva pro to, aby to dělal i druhý? To je panečku argument. To ani nemluvím o tom, že pokud někdo neporušuje zákon, tak mi může být jedno, co si dělá ve své soukromé firmě, když s nimi nemám nic společného. Proti tomu státní firma, to je trochu něco jiného...

0/0
9.12.2015 13:09

P24e84t56r 54V97e31s27e64l45ý 8575695492526

Nemůžu si pomoct, ale někteří diskutující mi připadají jak z Marsu. Řeší cypoviny typu nefunkční WiFi, místo toho, že ministerstvo dopravy 25 let kálelo na železnici a ta se z toho velice těžko vzpamatovává.

Holt, Vrtěti psem.

+3/−1
9.12.2015 9:46

P60e42t79r 74R89i29h54a24k 7241628668886

RJ jako dobry, to ne ze ne, ale cekal jsem to lepsi. Na zasuvky aby clovek vozil rozdvojku, hladky stolecek bez okraje o ktery si muzete oprit knizku ci tablet. Nic hrozneho, ale drobnosti, ktere zamrzi.

0/0
9.12.2015 9:46

T91o39m45á23š 58N14o86v97o96t47n32ý 4580228498947

No co bychom chteli od CD za pouhých 13 miliard/rocne státních dotací.

+2/−5
9.12.2015 9:31

P51e75t65r 54V84e24s48e49l19ý 8285755412686

Dotace? Od koho?

+1/0
9.12.2015 9:43

K30a48r98e70l 93Ř86e18h38á87č29e31k 9982650621532

Jaké dotace ČD dostávají?

+1/0
9.12.2015 12:20

O62l94d57ř25i77c79h 58J72a47n95e21č14e76k 8899946133401

Railjety ČD jsou katastrofa ;-( přinejmenším ve srovnání s jejich bratříčky v barvách ÖBB. Poddimenzovaná 1. třída, Business class katastrofa a ta ani po roce nefungující WiFi tomu nasazuje korunu. V rakouských jednotkách už dávno funguje i na české straně, jak to, že v těch českých dosud není ani na české - přitom co je tady vlastně za dodatečnou práci, vždyť že mají mít WiFi, bylo jasné už při výrobě!!

+3/−4
9.12.2015 9:18

M37i54r38o76s97l33a87v 28Z61i85k23m87u46n33d 6858582857958

Mluvíte mi z duše, kdyby místo 7 souprav = 49 vozidel koupily ČD 49 ojetin, resp. za tu cenu by jich mohly mít daleko více, tak by cestujícím poskytly víc komfortu.

Když před léty začal jezdit "zkušebně" RailJet z Vídně do Bregenzu, tak jsem se na jízdu těšil jako dítě na slíbeného medvídka od Ježíška a marně jsem hledal a dodnes marně v RailJetu hledám ten slibovaný komfort. V rakouském kupátku Bmz nebo velkoprostoru Bmpz (a nejen tam) je toho komfortu a pohodlí mnohem více než v "luxusním" vozidle ... Luxusním vozidlem byla rakouská jednotka 4010 "Transalpin" ze 60. let minulého století. RailJet je taková třetí a čtvrtá třída ...

+2/−3
9.12.2015 9:28

O32l28d25ř90i49c88h 36J32a96n75e14č60e97k 8339286673371

někteří je milují, někteří je nenávidí... když jsem railjetem jel poprvé, právě z Vídně (skoro) do Bregenzu, byl jsem taky dost zklamaný, pro dlouhé cesty mi to přišlo dost nepohodlné. 2. třída mi nikdy k srdci nepřirostla, klasické IC vozy kde si člověk může vybrat mezi kupé a velkoprostorem mi vždycky přišly lepší.

1. třída v railjetech ÖBB je fajn, ČD ji ve svých jednotkách ale naprosto zprznily. v business sedíte uprostřed volného prostoru a krom mrňavého vyklápěcího stolečku si nemáte kam odložit věci. s laptopem a kafem už máte dost problém. 'obyčejná' 1. třída není horší. jenže je poddimenzovaná, protože ČD nevědí co chtějí - nejprve objednají jen jeden vagon 1. třídy s poukazem na to, že tím skoro nikdo nejezdí, pak to zlevní aby tím lidi jezdili - výsledkem je narvaná 1. třída jak na rakouské, tak na české straně :-( navíc v ní jsou téměř všechny sedačky jedním směrem a tak cestou směr Graz musí takřka všichni sedět proti směru jízdy.

obecně to ale vypadá, že cestující veřejnost railjety přijala převážně pozitivně, přinejmenším v Rakousku - na linkách, kde jezdí, rostou počty cestujících a píše se o 'pověstném komfortu railjetů' - ale když vidím, jak jsou v rakouských IC vytížené velkoprostorové vozy a jak kupé, tak mě to ani nepřekvapuje. odlišné preference...??

jak moc za růst počtu cestujících mezi Prahou a Vídní mohou railjety, o tom by se dalo polemizovat. protože spolu s novými jednotkami se taky výrazně zkrátila jízdní doba, zlepšil jízdní řád (předtím byla ve směru Praha - Vídeň odpoledne velká mezera, takže člověk z Prahy musel jet už brzo odpoledne nebo do Vídně přijel až před půlnocí) a určitě taky výrazně rozšířila nabídka Včasných jízdenek, ÖBB je navíc zlevnily.

0/0
9.12.2015 9:56

J24a85n 95J33e37m58e28l72k58a 1595590

Tak jistě, protože dřív nabízely ČD za 50% příplatek pouze často škaredé staré vagony. Což je dnes někdy jinak.

0/0
9.12.2015 18:32

K87a27r28e13l 98Ř57e17h18á39č46e36k 9182950641302

Protože se tam můžete roztáhnout a zabrat půl kupé sám pro sebe. Ale na to ty vlaky udělaný nejsou. Zajímalo by mě jaké máte pohodlí, pokud je takový vůz plný. Ani nohama hnout nemůžete. Zatím co v railjetu sedí vedle vás maximálně jeden člověk a proti nikdo. Když si tedy nevyberete čtyřku.

+1/0
9.12.2015 12:27

O85l81d61ř88i22c14h 27J30a78n80e68č36e93k 8879416313261

naprostý souhlas. plné kupé je určitě horší než plný velkoprostor a když je velkoprostor skoroprázdný, můžete si sám sednout na čtyřku a horší než v kupé to určitě není - ale rozkládací sedačky resp. nedělená koženka na kterou si můžete v prázdném vlaku lehnout mají za určitých okolností taky něco do sebe. problém ve velkoprostoru nastává, když tam někdo začne dělat kravál. což se bohužel děje poměrně často.

ale je taky rozdíl, jestli tím vlakem jedete jednu hodinu nebo šest. když šest a chcete si 'sednout jinak' - např. napříč - v railjetu se Vám to prostě nepovede, i když jste sám v celém vagonu.

+1/0
9.12.2015 12:59

O76l72d47ř86i85c42h 93J34a70n60e29č77e76k 8599866373711

docela bych od panů mínusářů (Doležal, Řepka, Novotný) ocenil nějaké argumenty, za co mě mínusují.

závidí, že jezdím 1. třídou?

nebo jde o žoldáky ČD, kteří, když už nemohou proti konkurenci psát články jako Pan Sůra, mají aspoň za úkol mínusovat jakoukoliv kritiku, jakkoliv oprávněnou?

+1/0
9.12.2015 11:23

K38a41r89e96l 69Ř46e82h10á96č34e27k 9872800241512

Vidíte a já mám radši české Railjety, právě kvůli té vyšší kapacitě druhé třídy.

+1/0
9.12.2015 12:24

L15u14b91o29š 91M82a97š95í28n 9939876437668

Proč ten průměrný pisálek je tak zaujatý proti ČD?A bylo mi to smazáno,píšu to po druhé.

+2/−2
9.12.2015 8:52

J11a10n 13K19o48b66ě25r13s88k35ý 1780126101143

Pane Sůro, vy už jste se asi definitivně pomátl ;-D To teď budete psát každý den 10 článků proti ČD (a dalším oblíbeným firmám) jako oplatu za to, že vám většina čtenářů včera řekla co si o těch vašich článcích a o vás myslí ? Jinak mi zase nezapomeňte napsat nějaký hezký email.

Jinak k tématu: radši si počkat a mít jistotu že ta WiFi bude fungovat a ne jako parodie na WiFi u soukromých dopravců. Posledně jsem v Leo Expressu ani nepřipojil.

+11/−5
9.12.2015 8:04

P85e45t69r 16N81e79c14h36a71n55i94c18k78ý 7553436938780

Zas neblbněte, tohle je normální konstatování aktuální situace. Problém je ten, že státní firma má ze zákona asi 10x víc povinností a úředničiny, než soukromá. A k tomu případné žaloby a odvolání poražených. Na tom zákonu mi nejhorší přijde, že se snad vždy musí vzít ta nejlevnější nabídka.

+9/−1
9.12.2015 8:18

O74l57d49ř42i94c33h 23J78a41n57e35č12e24k 8659496883811

že je internet v railjetech ČD katastrofa, protože ani po roce prostě není, v tom s autorem naprosto souhlasím.

+1/−1
9.12.2015 9:19

P92e20t81r 34V80e60s86e96l73ý 8415625522586

Je to zadarmo. Je. Jaké promile cestujících, kromě závisláků si vybírá vlak podle připojení? To nedokážete žít ani hodinu bez netu?

0/−2
9.12.2015 9:42

O45l56d55ř41i10c37h 52J64a52n49e45č92e13k 8479566103691

proč bych měl žít bez netu, když v tom vlaku sedím několik hodin, které bych rád strávil věcmi, na které potřebuju net? psaní mailů na které jinak těžko hledám čas atp.?

v dnešní době je wifi standardní služba, kterou svým zákazníkům poskytuje kde kdo. chápu, že dodatečně vybavit připojením stovky rychlíkových vozů není snadné a zabere to čas. ale opravdu nechápu, že se to neřešilo hned při výrobě 'vlajkové lodi', kdy bylo dávno jasné, že wifi k dispozici být má!

+1/0
9.12.2015 10:02

I40v38o 67D89o73s49t83á95l 8508752877558

I když zjevný anti-ČD tón většiny zdejších článků (viz ten včerejší) nemám rád, tak tentokrát se musím autora zastat. Na ostudu s wi-fi poukazuje správně - byl to slib vedení ČD (uvedený přímo v jízdním řádu - viz popis služeb Railjet), že bude zavedeno v průběhu jeho platnosti, přičemž dnes 4 dny před jeho koncem se na trase z Brna do Prahy nezměnilo vůbec nic. K Internetu se stále připojíte akorát v těch dvou rakouských soupravách; jo a ještě v Rypáku co jezdí vymetáky z Brna do Letovic ...

+2/0
9.12.2015 9:44

M81i25r88e97k 88Z54á68v34o48d61n39ý 7382667420878

No jo, když stát ze společností, které vlastní, dělá nekonkurenceschopné, je to špatné. To Radim si řekne, že koupí rachotinu v Itálii a má ji. Koupí rachotinu z Německa a má ji. Jen tedy ty nové vagóny ne a ne se pořádně rozšířit, přestože jsme měli s 6 vozovými třídami jezdit před 4 lety :o)

+1/0
9.12.2015 8:02

M14i28l37a44n 20L26a63š61ť87o40v16k58a 8862204923748

ČD si řeknou, koupíme rachotiny v Rakousku a Radim jim je vyfoukne! ;-D;-D;-D

+1/0
9.12.2015 8:09

M18i43r71e62k 76Z44á74v63o61d69n89ý 7122767680898

Ano, i to se stalo :) Rachotiny frčí :)

0/0
9.12.2015 8:26

P90e61t55r 59V19e71s27e48l93ý 8405495342866

Nevyfoukne, UHOS jim je zakáže na Jančurův podnět koupit.

+1/0
9.12.2015 9:48

M45i89r91e97k 10Z94á83v49o76d52n18ý 7362827620808

Ještě omluva - rachotina nebyla z Německa, ale Rakouska :)

0/0
9.12.2015 8:27

L58u56m72í58r 20V71i26t66h35a 2637427646462

Klasická ukázka efektivity systému státního hosoodaření. Na zasíťování sedmi souprav v hodnotě max. statisíců korun se pořádá tendr, trvající víc než rok... Kolik asi stál? České dráhy rozprodat, pak začnou fungovat. Je jasný, že režijkáři z toho mít radost nebudou, ale ČD tu není jen pro ně.

+5/−10
9.12.2015 7:41

M25i33c68h46a94l 49P75a26l79e96č14e75k 2721168512834

A co když se ČD jen drží zákona??

+7/0
9.12.2015 7:58

M12i51r82e87k 64Z66á45v82o76d74n76ý 7722727350728

Přesně tak. Blbě kritizovat umí každý. A nejlépe to jde, když tomu vůbec nerozumí :)

+6/−2
9.12.2015 8:03
Foto

M46i62c28h13a60l 29S49m88í87t22k15a 8414764743546

To melo byt plus.

0/0
9.12.2015 8:44

J43i97ř19í 24P50r60ů90š81a 7575602655329

Klasická ukázka toho že stát musí vypsat výběrové řízení a splnit všechny zákonné podmínky a doufat že se poražený neodvolá. Nestátní firmy to to mají daleko jednoduší.

+4/0
9.12.2015 8:12

L63u27k73á97š 52S16l71á41n39s20k87ý 4481333827126

Railjet je v rámci ČD asi nejpříjemnější vlákna cesty - i v porovnání s Pendolinem. Chybějící wifi připojení je jen drobným nedostatkem,škoda, že na něj ještě chvíli budeme muset čekat.

Horší je to někdy s chováním cestujících, zejména v tichém voze, ale za to ČD nemohou.

+15/0
9.12.2015 7:20

I92v98o 51D61o14s16t11á30l 8438742637218

Osobně Railjety ve srovnání s původně nasazovanými vozy (např. řady Bmz) považuji za významný krok dolů - všechny vozy jsou velkoprostorové dobytčáky se zářivkami přesvíceným prostorem. Přitom nahradily ve jménu zvýšení kvality původní pohodlné vozy s kupé po 6 sedadlech.

0/0
9.12.2015 9:55

P31e84t71r 45V54e10s63e26l35ý 8695485162876

Ani den bez plivance na České dráhy, viďte, pane Sůro.

+16/−9
9.12.2015 6:58

L69u13k23á14š 86S31l75á27n77s88k88ý 4581183137286

Konstatování faktu je plivání? Jsem rád, že jsem se dozvěděl, že zavedení wifi je posunuto, že jsem se dozvěděl příčiny.

Právě jedu v railjetu (připojen přes mobilní síť) a ve Vlakovém průvodci verze 1.9.2015 je na straně 8 napsáno: "Bezdrátové připojení k internetu v jednotkách CD railjet bude dostupné od vyhlášení v průběhu roku 2015."

Jak říkáme v práci - slibem neurazíš.

+7/0
9.12.2015 7:12

J56o26h53a64n 77Z52i60n19g53e48l 7512934323281

A na co potřebujete ve vlaku wifi, když máte mobilní připojení?

0/−1
9.12.2015 7:19

L84u66k38á13š 55S25l45á97n16s38k86ý 4411443137176

Rychlost, baterka, pokrytí...

0/0
9.12.2015 7:22

J82o56h94a91n 60Z96i78n53g93e51l 7202274523141

A ten vlak tu rychlost a pokrytí asi bere kde?

0/−1
9.12.2015 7:27

J59i48ř79í 80Z94ý58k13a 9319293141570

uvnitř vlaku máte díky kovové skříni vozu a pokoveným sklům horší příjem signálu, než vestavěný router, který má vyvedenou GSM anténu vně.

+4/0
9.12.2015 7:37

J13o20h28a47n 35Z89i20n25g15e45l 7652934973391

Takže by to vyřešil repeater, wifi netřeba.

0/0
9.12.2015 7:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.