Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud zamítl žalobu Leo Expressu, České dráhy mu stamiliony platit nemusí

České dráhy nemusí podle rozhodnutí pražského městského soudu platit téměř půl miliardy korun soukromému dopravci Leo Express. Ten tvrdil, že ČD zavedly podnákladové ceny k vytlačení konkurence na trase mezi Prahou a Ostravou, kde si obě společnosti konkurují. Soud žalobu zamítl pro nedostatek důkazů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48i56r93i 67Z49u44z13a15ň55á29k 4808330943186

Podnikatelé Leoša si myslela,že finance se budou sypat a to hnací jednotky jsou nové,ale co za 10-15 let až budou mít rozhrkané jednotky??Asi skončí ve vytouženým podnikaní.;-D

0/0
7.3.2016 17:37

J60o36s64e74f 98H63o42n83e36š 7601972200933

Kdo "vymyslel"že firma s dominancí nemůže jezdit za podnákladové ceny.A ostatní mohou?Já myslel,že zákony platí pro všechny stejně.V praxi to může skončit tak,že noví budou jezdit za 99 Kč a zbytek budou dojit od ČD.Pěkně postavený mlýnek na peníze.Není to prasárna?

0/0
28.1.2016 9:41
Foto

J87á89n 74F10a77č32k23o82v81e39c 8865962832640

Nech ČD jazdia za tak nízke ceny, ale bez dotácie od štátu. Alebo nech dotáciu dostávajú aj súkromný prepravcovia nech je to rovnocenné ;o)

+1/0
7.1.2016 21:21

M70i84r35o53s22l44a78v 52Z33i89k52m64u29n43d 6698392507258

A to ještě může být žalobce rád, že soud neoznačil takovou žalobu za "šikanozní" a nezavázal žalobce povinností odškodnit žalovaného stejnou částkou a to ve lhůtě tří dnů od nabytí právní moci rozsudku pod výkonem rozhodnutí (exekuce) ... ta by se uskutečnila tím, že by dopravce měl zakázánu činnost, tak jako to  má třeba sportovec, který neuhradí finanční sankci udělenou disciplinárkou ...

+1/0
11.12.2015 16:01

J24a79n 29J13e10m80e34l78k95a 1765770

Základní jízdné Praha Ostrava bylo před vstupem cca 330 Kč. Rezervace Pendolína 100 Kč, tedy cca 430. Se zákaznickou kartou. Čd opakovaně šly na úroveň konkurence, ale i pod ní. Když Jančura šel z 290 na 260, ČD zavedly tuším cca 245. + Rezervace na Pendolína se mimo špičku razantně snížily. Levné Pendolíno bylo hlavní problém Lea v prvním roce. 

 A jak si to má LEO dokázat, když nemá dokumenty. To je zajimavý výsledek soudu.

+1/−1
10.12.2015 19:57

T24o97m36á66š 19K88n22a83i50f75l 6543950567530

Dukazni bremeno je na zalujici strane... Jento jednoduche.

+3/0
10.12.2015 20:47

J42a69n 28J62e95m27e67l43k49a 1905450

No, tak to bychom pak mohli tato EU pravidla taky mít na nic, že..

0/0
10.12.2015 20:54

T97o66m83á54š 29K43n48a12i74f19l 6903260967190

Eu pravidla mame... Ale jejich piruseni je treba prokazat. Neni to o dojmech

0/0
10.12.2015 20:56

J53a56n 54J98e48m68e83l72k59a 1675210

A čím :-) když k tomu  nemohou mít dokumenty.

0/0
10.12.2015 20:58

M15a26r10e59k 20M80a58r44t30i21n 8319384396310

Když nemám důkazy a předem si je nezajistím, tak těžko můžu u soudu napadat někoho druhého. To je přeci logické, ne?

0/0
10.12.2015 22:27

J41a16n 92J80e44m51e53l30k52a 1515690

Ne to není vůbec logické. To že nemá někdo možnost se dostat k důkazům, že soud si je neopatří,  neznamená, že je vše ok.

Podle mě je logické, že tady nemůže být důkazní břemeno jen na straně Lea. 

 Když ČD byly vždy s Pendolínen ve ztrátě, tak s ním byly i po slevě. To je podle mě logické, (ikdyž ta vypočítaná škoda Lea se mi moc nezdá)

0/0
10.12.2015 23:06

M22i43r10o31s61l35a17v 26Z42i23k27m47u52n63d 6378412807758

A co se do toho plete furt Pendolino, na trase Praha - Ostrava (její části) jede x vlaků, např. vlak z Berlína do Budapešti, vlak z Vídně do Varšavy přinášející tržby ...

0/0
11.12.2015 16:04

J97o31s28e25f 77H17o62n90e90š 7241262660843

Takže jezdit za 1 Kč je legální?Kdo tuhle bizarnost "vymyslel"?Pro všechny by měly platit stejná pravidla-bez vyjímky

+2/−1
10.12.2015 19:23

J57a89n 97F46i58s22c68h85e24r 9224955180

To bylo řečí o tom, že si přejí konkreční souboj a pak si stěžují, že jim nevychází byznys plán, protože ČD snížily ceny.

+7/−3
10.12.2015 19:09

R24o68m50a26n 16P19o71l53á54č30e51k 5956659915

Je hezké vidět, když se medicína Jančury a Leoše obrátí proti jim samým. To je najednou řevu.:-)

+11/−3
10.12.2015 18:22

P68e70t43r 91B10e75z38s53t89a62r65o90s82t67i 2179226173151

Nevím, kdo jako první šel na stovku?

+6/0
10.12.2015 17:30

F29r69a92n92t49i73š18e16k 93V40a28n37ě47k 1117794657537

Leošovi neprošel příspěvek od Českých drah na jeho dopravu. :-)

+5/−1
10.12.2015 17:16

M97i51c31h22a30e78l 69Z77e87l60e24n36k13a 3466422232451

Když pominu LEO Express, tak Regio Jet, potažmo Student Agency, na podobných praktikách postavil svůj business, tak proč najednou tak řvou? Ono je to najednou špatné jezdit pod náklady (Viz Praha-Hradec/Brno za 50 Kč)? :-P:-/

+16/−3
10.12.2015 16:46

R76a95d98e74k 30N69o83v92o80t96n35ý 5628242636215

V rámci vstupu na trh se pod náklady jezdit může.  Podnákladová cena je zakázána u soutěžitele, který má na relevantním trhu dominantní postavení (obvykle cca 40 % daného trhu) v případě, že by jejím prostřednictvím chtěl vytlačit z trhu ostatní soutěžitele.

+2/0
10.12.2015 16:51

J26a24n 18K69o84b92ě97r89s32k25ý 1600226921793

Ano, ale o tom že chce dominant vytlačit konkurenty z trhu musí být důkazy. I dominant může snížit ceny pokud mu hrozí vytlačení z trhu. A ČD se jen přizpůsobili nízkým cenám RJ a později LE.

+10/−1
10.12.2015 16:57

K89r93y85š24t12o34f 83L65a77n77í80k 1479280495815

a pokud by nechtel a jen se prizpusobil jejich cenove politice, aby z tržeb na  jizdne získal alespoň nejaky příspěvek na pokryti fixních nakladu?

0/0
10.12.2015 16:58

R44a25d73e95k 13N19o88v37o71t37n52ý 5778162766595

To už je věc dokazování, které je v podobných případech velmi složité, jak už ostatně poznal i LEO Expres.

+1/0
10.12.2015 16:59

T68o56m89á23š 89K13n48a48i22f39l 6363600457400

Coz je ale pekna blbost. Dominantnimu dopravci to brani konkurovat.

0/0
10.12.2015 20:49

A46l73e58š 17V87o98d86i26č88k70a 4112653248858

Tady jde snad i o to, ze dominantni dopravce jezdil dumpingově, peníze na dopravu po konkretni trati presouval z jinych, navic ovsem to byly penize, kterymi stat kazdorocne zalepuje diru zvanou ČD. Seberte ČD dotace, davejte jim jen tolik co konkurenci a uvidime, jak dlouho budou "konkurovat". Na Praha–Ostrava jezdi podnakladove a pritom jinde rusily spoje a jezdilo se ve vozech 40 let starych – to plati do dneška. Provoz Pendolin je dlouhodobe dotovan, protoze si na sebe nevydelaji... EC je pritom jen asi o 20 minut pomalejsi na stejne trati.. atd. Idealne zacit transformaci ČD.

+1/−6
10.12.2015 17:53

J58i55ř76í 88P27r18ů34š56a 7155582775949

Které dotace myslíte? Myslíte ty samé co dostává RJ a LEO?  Konkurence na trase do Ostravy je pro zákazníka prima,ale platíme jí všichni, protože stát na doplatcích za nařízené slevy zaplatí víc než dříve chtěli ČD za prokazatelnou ztrátu.

+4/0
10.12.2015 20:15

R76a60d66e75k 57N52o96v82o89t78n28ý 5978872606805

Jaké dotace u nás dostává RJ a LEO?

0/0
10.12.2015 22:53

M40i11r52o87s47l34a61v 62Z82i59k70m27u32n63d 6898672107398

Jak víte, že osobní vlak z Přerova do Bohumína (část trasy Praha - Ostrava) jede podnákladově ? V podstatě ani Leo,  ani Jančura nemohou říci - náklady na jízdu dnešního vlaku abcd činí tolik a tolik ... to mohou vypočítat až po uzavření účetnictví za rok 2015 a rozpočítání celkových provozních nákladů na konkrétní vozidla a konkrétní zaměstnance a stejně mnohé položky budou muset paušalizovat ... např. práci pokladníků, která se nedá navázat na konkrétní vlak ...

0/0
11.12.2015 16:09

L91u31k35á58š 22Š22m57a68h40e94l 2797364782104

To myslím, že je dobrá zpráva. To vypočtené jízdné za 1.190 Kč Pendolinem bylo totiž takové... no absurdní. Obsazenost by šla k nule a tržby by tak byly podstatně nižší než při nižších cenách. A navíc, při takové ceně by bylo snad levnější i letadlo.:-)

+10/−1
10.12.2015 16:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.