Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud zamítl žalobu Leo Expressu, České dráhy mu stamiliony platit nemusí

České dráhy nemusí podle rozhodnutí pražského městského soudu platit téměř půl miliardy korun soukromému dopravci Leo Express. Ten tvrdil, že ČD zavedly podnákladové ceny k vytlačení konkurence na trase mezi Prahou a Ostravou, kde si obě společnosti konkurují. Soud žalobu zamítl pro nedostatek důkazů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31i84r31i 77Z50u15z70a44ň43á52k 4418830303296

Podnikatelé Leoša si myslela,že finance se budou sypat a to hnací jednotky jsou nové,ale co za 10-15 let až budou mít rozhrkané jednotky??Asi skončí ve vytouženým podnikaní.;-D

0/0
7.3.2016 17:37

J79o12s59e34f 81H82o16n94e76š 7251942860833

Kdo "vymyslel"že firma s dominancí nemůže jezdit za podnákladové ceny.A ostatní mohou?Já myslel,že zákony platí pro všechny stejně.V praxi to může skončit tak,že noví budou jezdit za 99 Kč a zbytek budou dojit od ČD.Pěkně postavený mlýnek na peníze.Není to prasárna?

0/0
28.1.2016 9:41
Foto

J55á32n 77F30a74č65k75o74v87e61c 8885362832830

Nech ČD jazdia za tak nízke ceny, ale bez dotácie od štátu. Alebo nech dotáciu dostávajú aj súkromný prepravcovia nech je to rovnocenné ;o)

+1/0
7.1.2016 21:21

M30i41r44o16s22l65a41v 49Z50i78k53m63u13n25d 6238852447968

A to ještě může být žalobce rád, že soud neoznačil takovou žalobu za "šikanozní" a nezavázal žalobce povinností odškodnit žalovaného stejnou částkou a to ve lhůtě tří dnů od nabytí právní moci rozsudku pod výkonem rozhodnutí (exekuce) ... ta by se uskutečnila tím, že by dopravce měl zakázánu činnost, tak jako to  má třeba sportovec, který neuhradí finanční sankci udělenou disciplinárkou ...

+1/0
11.12.2015 16:01

J73a86n 24J23e39m60e80l69k93a 1395950

Základní jízdné Praha Ostrava bylo před vstupem cca 330 Kč. Rezervace Pendolína 100 Kč, tedy cca 430. Se zákaznickou kartou. Čd opakovaně šly na úroveň konkurence, ale i pod ní. Když Jančura šel z 290 na 260, ČD zavedly tuším cca 245. + Rezervace na Pendolína se mimo špičku razantně snížily. Levné Pendolíno bylo hlavní problém Lea v prvním roce. 

 A jak si to má LEO dokázat, když nemá dokumenty. To je zajimavý výsledek soudu.

+1/−1
10.12.2015 19:57

T94o64m56á65š 87K29n20a31i92f26l 6653190897550

Dukazni bremeno je na zalujici strane... Jento jednoduche.

+3/0
10.12.2015 20:47

J13a42n 23J75e48m89e14l40k56a 1915770

No, tak to bychom pak mohli tato EU pravidla taky mít na nic, že..

0/0
10.12.2015 20:54

T70o64m98á93š 64K43n21a77i46f35l 6643670297150

Eu pravidla mame... Ale jejich piruseni je treba prokazat. Neni to o dojmech

0/0
10.12.2015 20:56

J50a36n 70J30e66m23e15l53k29a 1985630

A čím :-) když k tomu  nemohou mít dokumenty.

0/0
10.12.2015 20:58

M85a15r46e73k 18M74a54r35t72i70n 8639114406460

Když nemám důkazy a předem si je nezajistím, tak těžko můžu u soudu napadat někoho druhého. To je přeci logické, ne?

0/0
10.12.2015 22:27

J23a33n 94J24e16m22e38l82k28a 1565220

Ne to není vůbec logické. To že nemá někdo možnost se dostat k důkazům, že soud si je neopatří,  neznamená, že je vše ok.

Podle mě je logické, že tady nemůže být důkazní břemeno jen na straně Lea. 

 Když ČD byly vždy s Pendolínen ve ztrátě, tak s ním byly i po slevě. To je podle mě logické, (ikdyž ta vypočítaná škoda Lea se mi moc nezdá)

0/0
10.12.2015 23:06

M43i74r56o96s22l36a53v 31Z57i39k78m52u58n40d 6838372957978

A co se do toho plete furt Pendolino, na trase Praha - Ostrava (její části) jede x vlaků, např. vlak z Berlína do Budapešti, vlak z Vídně do Varšavy přinášející tržby ...

0/0
11.12.2015 16:04

J47o37s30e27f 11H66o59n29e48š 7811352540203

Takže jezdit za 1 Kč je legální?Kdo tuhle bizarnost "vymyslel"?Pro všechny by měly platit stejná pravidla-bez vyjímky

+2/−1
10.12.2015 19:23

J60a21n 10F47i21s52c93h35e56r 9394155260

To bylo řečí o tom, že si přejí konkreční souboj a pak si stěžují, že jim nevychází byznys plán, protože ČD snížily ceny.

+7/−3
10.12.2015 19:09

R40o11m94a22n 94P59o98l93á17č70e59k 5106169315

Je hezké vidět, když se medicína Jančury a Leoše obrátí proti jim samým. To je najednou řevu.:-)

+11/−3
10.12.2015 18:22

P35e49t81r 57B10e72z26s54t50a56r59o91s56t17i 2789966793771

Nevím, kdo jako první šel na stovku?

+6/0
10.12.2015 17:30

F11r78a29n40t14i19š87e69k 34V17a97n17ě27k 1747894807477

Leošovi neprošel příspěvek od Českých drah na jeho dopravu. :-)

+5/−1
10.12.2015 17:16

M91i30c79h11a10e15l 34Z10e97l86e84n44k20a 3276582312621

Když pominu LEO Express, tak Regio Jet, potažmo Student Agency, na podobných praktikách postavil svůj business, tak proč najednou tak řvou? Ono je to najednou špatné jezdit pod náklady (Viz Praha-Hradec/Brno za 50 Kč)? :-P:-/

+16/−3
10.12.2015 16:46

R96a20d79e52k 59N26o26v68o49t79n43ý 5468552556245

V rámci vstupu na trh se pod náklady jezdit může.  Podnákladová cena je zakázána u soutěžitele, který má na relevantním trhu dominantní postavení (obvykle cca 40 % daného trhu) v případě, že by jejím prostřednictvím chtěl vytlačit z trhu ostatní soutěžitele.

+2/0
10.12.2015 16:51

J54a44n 85K95o79b12ě22r29s88k89ý 1800386621813

Ano, ale o tom že chce dominant vytlačit konkurenty z trhu musí být důkazy. I dominant může snížit ceny pokud mu hrozí vytlačení z trhu. A ČD se jen přizpůsobili nízkým cenám RJ a později LE.

+10/−1
10.12.2015 16:57

K86r89y51š77t50o97f 39L72a74n58í21k 1279370765845

a pokud by nechtel a jen se prizpusobil jejich cenove politice, aby z tržeb na  jizdne získal alespoň nejaky příspěvek na pokryti fixních nakladu?

0/0
10.12.2015 16:58

R71a16d22e19k 28N43o75v80o20t16n55ý 5798922216125

To už je věc dokazování, které je v podobných případech velmi složité, jak už ostatně poznal i LEO Expres.

+1/0
10.12.2015 16:59

T78o82m79á23š 92K64n88a12i68f59l 6433510317660

Coz je ale pekna blbost. Dominantnimu dopravci to brani konkurovat.

0/0
10.12.2015 20:49

A17l89e31š 83V65o16d12i90č85k84a 4412883598788

Tady jde snad i o to, ze dominantni dopravce jezdil dumpingově, peníze na dopravu po konkretni trati presouval z jinych, navic ovsem to byly penize, kterymi stat kazdorocne zalepuje diru zvanou ČD. Seberte ČD dotace, davejte jim jen tolik co konkurenci a uvidime, jak dlouho budou "konkurovat". Na Praha–Ostrava jezdi podnakladove a pritom jinde rusily spoje a jezdilo se ve vozech 40 let starych – to plati do dneška. Provoz Pendolin je dlouhodobe dotovan, protoze si na sebe nevydelaji... EC je pritom jen asi o 20 minut pomalejsi na stejne trati.. atd. Idealne zacit transformaci ČD.

+1/−6
10.12.2015 17:53

J13i90ř85í 22P44r96ů72š49a 7215242675669

Které dotace myslíte? Myslíte ty samé co dostává RJ a LEO?  Konkurence na trase do Ostravy je pro zákazníka prima,ale platíme jí všichni, protože stát na doplatcích za nařízené slevy zaplatí víc než dříve chtěli ČD za prokazatelnou ztrátu.

+4/0
10.12.2015 20:15

R38a39d40e98k 21N86o94v87o97t14n75ý 5968222966185

Jaké dotace u nás dostává RJ a LEO?

0/0
10.12.2015 22:53

M23i92r77o54s43l31a46v 79Z11i52k53m29u47n10d 6108862407968

Jak víte, že osobní vlak z Přerova do Bohumína (část trasy Praha - Ostrava) jede podnákladově ? V podstatě ani Leo,  ani Jančura nemohou říci - náklady na jízdu dnešního vlaku abcd činí tolik a tolik ... to mohou vypočítat až po uzavření účetnictví za rok 2015 a rozpočítání celkových provozních nákladů na konkrétní vozidla a konkrétní zaměstnance a stejně mnohé položky budou muset paušalizovat ... např. práci pokladníků, která se nedá navázat na konkrétní vlak ...

0/0
11.12.2015 16:09

L80u74k23á40š 17Š81m49a12h47e43l 2157284462104

To myslím, že je dobrá zpráva. To vypočtené jízdné za 1.190 Kč Pendolinem bylo totiž takové... no absurdní. Obsazenost by šla k nule a tržby by tak byly podstatně nižší než při nižších cenách. A navíc, při takové ceně by bylo snad levnější i letadlo.:-)

+10/−1
10.12.2015 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.