Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud zamítl žalobu Leo Expressu, České dráhy mu stamiliony platit nemusí

České dráhy nemusí podle rozhodnutí pražského městského soudu platit téměř půl miliardy korun soukromému dopravci Leo Express. Ten tvrdil, že ČD zavedly podnákladové ceny k vytlačení konkurence na trase mezi Prahou a Ostravou, kde si obě společnosti konkurují. Soud žalobu zamítl pro nedostatek důkazů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i21r27i 55Z93u30z24a27ň35á44k 4638250983316

Podnikatelé Leoša si myslela,že finance se budou sypat a to hnací jednotky jsou nové,ale co za 10-15 let až budou mít rozhrkané jednotky??Asi skončí ve vytouženým podnikaní.;-D

0/0
7.3.2016 17:37

J10o62s87e28f 84H20o81n34e19š 7191112210963

Kdo "vymyslel"že firma s dominancí nemůže jezdit za podnákladové ceny.A ostatní mohou?Já myslel,že zákony platí pro všechny stejně.V praxi to může skončit tak,že noví budou jezdit za 99 Kč a zbytek budou dojit od ČD.Pěkně postavený mlýnek na peníze.Není to prasárna?

0/0
28.1.2016 9:41
Foto

J41á77n 85F98a87č23k10o12v67e47c 8715812702730

Nech ČD jazdia za tak nízke ceny, ale bez dotácie od štátu. Alebo nech dotáciu dostávajú aj súkromný prepravcovia nech je to rovnocenné ;o)

+1/0
7.1.2016 21:21

M80i61r46o69s49l18a34v 23Z76i48k64m91u47n44d 6678112267448

A to ještě může být žalobce rád, že soud neoznačil takovou žalobu za "šikanozní" a nezavázal žalobce povinností odškodnit žalovaného stejnou částkou a to ve lhůtě tří dnů od nabytí právní moci rozsudku pod výkonem rozhodnutí (exekuce) ... ta by se uskutečnila tím, že by dopravce měl zakázánu činnost, tak jako to  má třeba sportovec, který neuhradí finanční sankci udělenou disciplinárkou ...

+1/0
11.12.2015 16:01

J96a88n 45J41e35m56e49l25k96a 1635620

Základní jízdné Praha Ostrava bylo před vstupem cca 330 Kč. Rezervace Pendolína 100 Kč, tedy cca 430. Se zákaznickou kartou. Čd opakovaně šly na úroveň konkurence, ale i pod ní. Když Jančura šel z 290 na 260, ČD zavedly tuším cca 245. + Rezervace na Pendolína se mimo špičku razantně snížily. Levné Pendolíno bylo hlavní problém Lea v prvním roce. 

 A jak si to má LEO dokázat, když nemá dokumenty. To je zajimavý výsledek soudu.

+1/−1
10.12.2015 19:57

T90o15m56á21š 38K30n87a49i69f92l 6853830637390

Dukazni bremeno je na zalujici strane... Jento jednoduche.

+3/0
10.12.2015 20:47

J31a17n 50J77e41m10e51l13k74a 1925350

No, tak to bychom pak mohli tato EU pravidla taky mít na nic, že..

0/0
10.12.2015 20:54

T41o55m15á96š 53K52n54a71i31f71l 6903520627270

Eu pravidla mame... Ale jejich piruseni je treba prokazat. Neni to o dojmech

0/0
10.12.2015 20:56

J56a28n 41J33e57m23e34l15k20a 1285150

A čím :-) když k tomu  nemohou mít dokumenty.

0/0
10.12.2015 20:58

M70a82r96e21k 58M26a22r31t78i82n 8249894946260

Když nemám důkazy a předem si je nezajistím, tak těžko můžu u soudu napadat někoho druhého. To je přeci logické, ne?

0/0
10.12.2015 22:27

J48a23n 61J91e48m77e53l33k30a 1225670

Ne to není vůbec logické. To že nemá někdo možnost se dostat k důkazům, že soud si je neopatří,  neznamená, že je vše ok.

Podle mě je logické, že tady nemůže být důkazní břemeno jen na straně Lea. 

 Když ČD byly vždy s Pendolínen ve ztrátě, tak s ním byly i po slevě. To je podle mě logické, (ikdyž ta vypočítaná škoda Lea se mi moc nezdá)

0/0
10.12.2015 23:06

M28i55r60o67s29l31a37v 98Z35i69k54m42u23n15d 6598692737798

A co se do toho plete furt Pendolino, na trase Praha - Ostrava (její části) jede x vlaků, např. vlak z Berlína do Budapešti, vlak z Vídně do Varšavy přinášející tržby ...

0/0
11.12.2015 16:04

J12o66s33e24f 84H43o60n42e66š 7411732810493

Takže jezdit za 1 Kč je legální?Kdo tuhle bizarnost "vymyslel"?Pro všechny by měly platit stejná pravidla-bez vyjímky

+2/−1
10.12.2015 19:23

J70a38n 92F12i64s53c11h56e55r 9244645340

To bylo řečí o tom, že si přejí konkreční souboj a pak si stěžují, že jim nevychází byznys plán, protože ČD snížily ceny.

+7/−3
10.12.2015 19:09

R70o16m10a56n 42P77o13l72á30č63e88k 5526439215

Je hezké vidět, když se medicína Jančury a Leoše obrátí proti jim samým. To je najednou řevu.:-)

+11/−3
10.12.2015 18:22

P10e35t61r 88B62e27z84s98t26a48r20o49s15t67i 2269346873111

Nevím, kdo jako první šel na stovku?

+6/0
10.12.2015 17:30

F97r52a77n43t14i98š87e37k 10V60a84n80ě84k 1597904647277

Leošovi neprošel příspěvek od Českých drah na jeho dopravu. :-)

+5/−1
10.12.2015 17:16

M48i66c91h96a78e34l 54Z66e88l16e36n20k85a 3486422622901

Když pominu LEO Express, tak Regio Jet, potažmo Student Agency, na podobných praktikách postavil svůj business, tak proč najednou tak řvou? Ono je to najednou špatné jezdit pod náklady (Viz Praha-Hradec/Brno za 50 Kč)? :-P:-/

+16/−3
10.12.2015 16:46

R10a64d77e94k 36N73o60v61o65t98n28ý 5418872286845

V rámci vstupu na trh se pod náklady jezdit může.  Podnákladová cena je zakázána u soutěžitele, který má na relevantním trhu dominantní postavení (obvykle cca 40 % daného trhu) v případě, že by jejím prostřednictvím chtěl vytlačit z trhu ostatní soutěžitele.

+2/0
10.12.2015 16:51

J87a28n 59K41o90b31ě73r97s21k53ý 1970726771513

Ano, ale o tom že chce dominant vytlačit konkurenty z trhu musí být důkazy. I dominant může snížit ceny pokud mu hrozí vytlačení z trhu. A ČD se jen přizpůsobili nízkým cenám RJ a později LE.

+10/−1
10.12.2015 16:57

K61r28y32š89t84o94f 23L68a90n74í15k 1409400795155

a pokud by nechtel a jen se prizpusobil jejich cenove politice, aby z tržeb na  jizdne získal alespoň nejaky příspěvek na pokryti fixních nakladu?

0/0
10.12.2015 16:58

R23a78d69e30k 48N90o36v16o51t40n26ý 5118522336965

To už je věc dokazování, které je v podobných případech velmi složité, jak už ostatně poznal i LEO Expres.

+1/0
10.12.2015 16:59

T62o94m19á98š 46K75n38a55i92f15l 6253960537530

Coz je ale pekna blbost. Dominantnimu dopravci to brani konkurovat.

0/0
10.12.2015 20:49

A11l59e51š 67V84o42d82i76č34k85a 4242553768918

Tady jde snad i o to, ze dominantni dopravce jezdil dumpingově, peníze na dopravu po konkretni trati presouval z jinych, navic ovsem to byly penize, kterymi stat kazdorocne zalepuje diru zvanou ČD. Seberte ČD dotace, davejte jim jen tolik co konkurenci a uvidime, jak dlouho budou "konkurovat". Na Praha–Ostrava jezdi podnakladove a pritom jinde rusily spoje a jezdilo se ve vozech 40 let starych – to plati do dneška. Provoz Pendolin je dlouhodobe dotovan, protoze si na sebe nevydelaji... EC je pritom jen asi o 20 minut pomalejsi na stejne trati.. atd. Idealne zacit transformaci ČD.

+1/−6
10.12.2015 17:53

J72i82ř51í 89P70r37ů78š95a 7405922135769

Které dotace myslíte? Myslíte ty samé co dostává RJ a LEO?  Konkurence na trase do Ostravy je pro zákazníka prima,ale platíme jí všichni, protože stát na doplatcích za nařízené slevy zaplatí víc než dříve chtěli ČD za prokazatelnou ztrátu.

+4/0
10.12.2015 20:15

R66a84d64e14k 50N47o82v14o90t87n58ý 5268202496305

Jaké dotace u nás dostává RJ a LEO?

0/0
10.12.2015 22:53

M38i19r94o53s69l83a65v 72Z50i25k54m68u73n57d 6708652487898

Jak víte, že osobní vlak z Přerova do Bohumína (část trasy Praha - Ostrava) jede podnákladově ? V podstatě ani Leo,  ani Jančura nemohou říci - náklady na jízdu dnešního vlaku abcd činí tolik a tolik ... to mohou vypočítat až po uzavření účetnictví za rok 2015 a rozpočítání celkových provozních nákladů na konkrétní vozidla a konkrétní zaměstnance a stejně mnohé položky budou muset paušalizovat ... např. práci pokladníků, která se nedá navázat na konkrétní vlak ...

0/0
11.12.2015 16:09

L27u56k27á71š 82Š48m41a51h84e14l 2237654402494

To myslím, že je dobrá zpráva. To vypočtené jízdné za 1.190 Kč Pendolinem bylo totiž takové... no absurdní. Obsazenost by šla k nule a tržby by tak byly podstatně nižší než při nižších cenách. A navíc, při takové ceně by bylo snad levnější i letadlo.:-)

+10/−1
10.12.2015 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.