Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy nechají opravit pendolino zničené ve Studénce. Firma chce 210 milionů

České dráhy se rozhodly vrátit svoji sedmou jednotku pendolino na koleje. Nechají opravit pendolino, o které přišly při červencové srážce s kamionem ve Studénce. Na koleje se vrátí ale až za dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D90a50n90i94e58l 25S66c66h29n77i16t17z64e79r 5751864591146

Nebylo by jednoduší, levnější udělat mimoúrovnou trat?

0/−1
12.12.2015 12:02

P90a84v60e37l 39Ř80a47p18e57k 7782986299655

Je to dobrá zpráva, ale vsadil bych se, že do toho roku 2017 potká podobný osud další pendolino. Chování řidičů kamionů je naprosto katastrofální a čím dál horší. A policie místo aby konečně potírala skutečné zlo, šikanuje vesměs slušné lidi a mává plácačkou někde ve městě u krajnice.

+1/0
11.12.2015 19:03

J34i55ř19í 90K50o24c16u83r43e15k 6155854145418

Blbé je, že tohle se vysoutěžit snad ani nedá. Alstom to umí, ale nikdo další. A v Číně ... vyrábějí spíš větší a rychlejší.

+1/0
11.12.2015 17:06

P41e18t81r 37S38t38e19j94s25k87a63l 3219198574506

Radu dilu nedrzi skladem? Ted to vypada, ze cast zaplati polsti motoriste na navysenem povinnem ruceni.

+1/0
10.12.2015 22:23

V67l86a66s98t22i80m60i54l 88S35v72o52b29o56d79a 7553508355494

No, nový stálo 0,7 miliardy Kč, tak to je za poměrně zdemolovaný kus necelá třetina ceny nového. To není zase tak nevýhodné.

Mimochodem dle Wikipedie stojí generální oprava každého Pendolina kolem 200 milionů Kč. Provádí se nějak po milionu a něco najetých km, takže po cca 1700 jízdách Praha - Ostrava a zpět. Řekněme, že jednu denně to udělá, takže po cca 5 letech ČD dají na dřevo 200 mio Kč za soupravu tak jako tak, ať to má nehodu či nikoliv.

+5/0
10.12.2015 22:14

J16a10n 74J51e70m89e55l38k39a 1315370

To jako fakt? :-) to je drsné.

0/0
10.12.2015 22:31

J39a15n 58J43e75m27e47l86k91a 1595790

Tak to jestli počítám dobře je cca 0,5 Kč/km pro jednoho cestujícího při plném obsazení vlaku a tedy 1 Kč/km na cestujícího při polovičním obsazení. Jen na servis ;-D

+2/0
10.12.2015 23:25

O62l91d11ř65i85c89h 48J44a41n22e85č68e51k 8499916453951

přitom ČD tvrdí, že na nich při ceně 200 až 280 Kč (+místenka) za cestu Praha - Ostrava vydělávají ;-D

on ten údaj na wiki, na nějž se pan Svoboda nejspíš odkazuje, je dost nejasně napsaný - já tam vidím toliko "Jednou z příčin je cca 200 milionů Kč ročně za generální opravy, kterým jsou jednotky podrobeny po ujetí 1 200 000 kilometrů." - nepíše se tam, za kolik souprav těch 200mio Kč vlastně je, vychází mi to cca. za dvě (každá by měla ujet cca. 400 000 km ročně), ani jestli takovouhle drahou opravu musí absolvovat po každých 1,2mio km - ale stejně je to šílená pálka, která na ekonomiku provozu vrhá úplně nové světlo a ještě více znevěrohodňuje řeči o ziskovosti.

0/0
11.12.2015 9:20

M19i65r51o31s33l61a95v 66Z93i85k79m62u18n63d 6428892357468

Průměrný denní "proběh" Pendolina je cca 1 200 km, takže za rok se těch cca 400 000 km najede.

otázka je, zda se ta "plánovaná oprava" skutečně nazývá generální oprava, resp. zda nejde jen o pravidelnou prohlídku ... generální opravy vozidel, kde se vozidlo v podstatě rozebere na "prvočinitele" a po výměně zejména silových kabelů apod. znovu složí dělá tak po deseti až 12 letech provozu, zpravidla je spojeno s modernizací vozidla - např. německé ICE 1 > řada 401.

Ovšem cca 200 milionů za opravu dvou vozidel ze sedmi je docela dost ...

0/0
11.12.2015 10:29

O82l50d14ř14i65c89h 94J88a25n53e45č17e92k 8839816503771

souhlas, nejsem odborník, ale to teď není podstatné - pokud se za každou jednotku platí každé 3 roky 100 mio za prohlídky / revize / opravy, tak to při průměrném 50% obsazení (a reálné bude spíš nižší) znamená cca. 0,50 Kč / km, což je při cenách jízdného 0,60 - 1,50 Kč / km šílené!

+1/0
11.12.2015 10:59

J35a17n 58F39r40o15l98í90k 6136670815324

Takže pokud beru údaj 1700 jízd tam i zpět plnou obsazenost 333 míst a cenu 280 kč pak je obrat 317 milionů za 5 let a po zaplacení 200 mio za generálku, elektřiny, dopravní cesty a obsluhy vlaku zisk není žádná sláva.:-P

+1/0
11.12.2015 15:15
Foto

J57a52r78o25s13l19a94v 91M14o10u61r35e43č45e52k 1310866917948

Dobry kup. Koupili vlak, ktery se uz nevyrabi a tak jakakoli oprava je vydiratelna cenou.

+2/−11
10.12.2015 21:54

M80i67c85h16a81l 76R17e51c44z15e23k 6614319235

Se holt občas podaří no, ony se ty vlaky nějak potvory nevyrábějí dvacet let v kuse stejné, ale vždycky po pár letech vyvinou nějaký nový typ a ten starý už nevyrábějí. To jsou ale chuligáni, že?

+13/0
10.12.2015 21:58

F66i66l10i66p 90S89i74r86o57t72e35k 9552329942931

Jakože vy kupujete jen věci, které se budou vyrábět ještě i za padesát let, nebo jak tomu mám rozumět?

+12/0
10.12.2015 22:00

O62l76d14ř21i72c11h 64J70a45n95e47č94e66k 8599866903471

předpokládám, že díly, které se u vlaků "běžně" mění na skladě resp. ve výrobě jsou.

ono se přeci jen moc často nestává, že vlak utrpí totální škodu a přesto se pak opravuje. že ve výrobě ani na skladě není skříň nebo podvozek se asi moc divit nelze.

+2/0
11.12.2015 9:23

P39a22v76e78l 51M63a94c12h30e92k 6193229807360

210 milionu za opravu ???  pro srovnani :  kolik tak asi stoji jedna nova moderni souprava leo expresu ??? proc chteji ceske drahy opravovat zastaraly srot jmenem pendolino ??? kam vede ten tunel a ci kapsy jsou na jeho konci ?????? jdu blejt vasnosto

+1/−21
10.12.2015 21:36

P54a21v56e81l 37M18a49c58h22e11k 6943649697530

Fakt to nemuzu rozdejchat - opravu srotu za 210 milionu nota bene statnich penez povazuji za vlastizradu. Je třeba zrušit státní dráhy !!!

0/−18
10.12.2015 21:46

F93i17l36i69p 81S87i25r20o28t25e20k 9232199192511

"Jdu blejt" mělo být na začátku toho příspěvku jako varování. Škoda

+6/0
10.12.2015 21:46

M17a54r58t64i68n 91K83o19ž76í59n 1815966801980

To nemyslíte vážně srovnávat Stadler Flirt s Pendolinem? A to jak výkonem, maximální rychlostí, jízdními vlastnostmi, tak především pohodlím.

+15/0
10.12.2015 21:52

P74a82v85e92l 50M17a22c65h48e39k 6923219447910

jak definujete výkon ? jak definujete jízdní vlastnosti ? a jak definujete pohodlí ? S Leo z Prahy do Ostravy jezdím za tři hodiny plus pár minut k tomu. 160 km/h. Super pohodlí. Wifi. 220 V zásuvka. Jako v letadle :-)

+2/−12
10.12.2015 22:04

M41a70r23e98k 40L16o15j55í46n 7103104601208

A v pendolinu se muzete citit jako ve vlaku. 160 km/h, super pohodli, hodne mista na nohy.

+5/0
10.12.2015 22:07

M97i59r20o10s89l44a20v 52Z41i34k29m67u11n39d 6508152287708

Na to nepotřebuji Pendolino, stejné pohodlí mám ve vozem Ampz, kde jsou lepší sedačky než v Pendolinu. Konec konců i kupátkové vozy Bmz  poskutují stejný komfort a dokonce jako bonus navíc i jisté soukromí, na rozdíl od velkoprostoru Pendolina ...

+1/−1
11.12.2015 10:32

J57a57n 90F77r16o45l82í65k 6736930295464

A v té hliníkové skříni úžasný pocit bezpečí.;-D Stačí jeden Polák s kamionem naloženým železnými plechy.

0/0
11.12.2015 15:18

M84a91r88t96i24n 16K38o39ž12í76n 1335496981460

Takže výkon Pendolino 3920kW/ Flirt 2600kW. Počet míst 331/237, hmotnost 385/150t, max. rychlost 230/160km/h. Pendolino třísystémové, Flirt u Lea jednosystémový. Pendolinem neprotahuje při otevření dveří a je v něm ticho. Stadler Flirt nemá tlakotěsnou skříň. Z toho vidíte, že srovnávat Pendolino a Stadler je po technické stránce, jako srovnávat Fabii s Audi A8.

+17/0
10.12.2015 22:18

O93l40d39ř76i63c49h 28J38a52n13e29č29e52k 8739276333691

souhlas s tím, že řady 680 a 480 nelze srovnávat, byť Fabie vs. Audi A8 je dost přehnaný příměr.

pendolino se dá srovnávat řekněme s railjetem a ten by i s výhodnou cenou z obří zakázky ÖBB vyšel na nějakých 450 až 500 mio.

ale:

výkon: na tom je vlastně flirt lépe ;-) ono totiž jeho 2600kW na 150t hmotnosti dává výrazně lepší jízdní dynamiku než 3920kW na 385t pendolina ;-) tady nemůžete srovnávat absolutní čísla.

max. rychlost: v ČR (a SR) irelevantní, protože více než 160km/h se stejně nikde nevyužije. navíc myslím, že flirty by mohly jezdit i rychleji (190?), ale proč by se s tím Leoš měl formálně zatěžovat, když více než 160 stejně nikde nevyužije?

třísystémovost a tlakotěsnost - souhlas.

0/0
11.12.2015 9:39

M25i33r94o48s36l77a14v 24Z43i76k87m68u80n33d 6508772687518

Mezi jednosystémovým a třísystémovým vozidlem není zase tak zásadní cenový rozdíl, tím spíše, že Stadler má taková vozidla v podstatě vyvinuta (dvousystémovka BR SBB 524.0xx  a 524.1xx  na 15 kV 16, Hz a 3 kV = jezdila i na napěťové soustavě 1,5 kV na  trase Geneve (Cornavin) - La Plaine - Bellegarde (Ain), dvousystémovka BR SBB 522 jezdí na 15 kV 16,7 Hz / 25 kV 50 Hz po reelektrifikaci příhraniční trati do Bellegarde (Ain)).

0/0
11.12.2015 10:45

O51l36d95ř39i78c28h 55J49a85n77e93č63e64k 8229786163171

to je možné, nicméně i kdyby ř. 680 a 480 uměly jezdit pod stejnými soustavami, obě (ne)byly tlakotěsné - netuším, kolik to stojí - a i když upustíme od hodnocení komfortu pro cestující, což je značně subjektivní kritérium (já s v pendolinu nikdy nijak dobře necítil, pochybuju, že je lepší než railjet. s LE srovnávat nemohu, zatím jsem neměl příležitost vyzkoušet, nicméně 'dvoupatrové flirty', které provozuje rakouská Westbahn, mi nikterak katastrofální nepřišly), stále tu zůstává jeden zcela objektivní důvod nesrovnatelnosti: 680 má o 40% vyšší kapacitu. takže pokud chceme srovnávat, prosím přinejmenším těch 40% k ceně Leošových flirtů přičíst. takže máme 210 mio za opravu vs. 420 za nové. to se podle mě vyplatí.

ale nic to nemění na faktu, že pendolina podle mě byla předražený krám. srovnejte s railjety - nižší kapacita, nižší výkon, vyšší hmotnost (?!), stejné napěťové soustavy, nižší flexibilita (ucelená jednotka - a pak problémy při demolici jednoho vozu - vs. netrakční vozy s lokomotivou). naklápění asi fakt není takové terno, když se nedokázalo prosadit ani na rakouských horských tratích...??

0/0
11.12.2015 20:56

J25a13r96o66s62l34a62v 30H72a39m69á71č78e77k 6503836318742

Vy jezdíte s paštikářem? Mrkněte co je zač a nebuťe blázen...;-)

0/0
10.12.2015 22:47

J95a73r85e54k 76K91a86l90i36v29o79d21a 7756893731256

Navíc má podle vás Leo 220V, Pendolino už má 230V ;o)

+2/0
11.12.2015 0:01

K35a74r70e84l 88F12i43l18i15p 3878855760170

Pan Machek kterou třídou v LE to je celkem podstatné. Economy nelze srovnávat takže zbývá Business a premium ten je však jiný level a upřímně mne moc neoslovil. Jo takhle business v railjetu to je jiné, ale to nejezdí na Ol a Ova.

0/0
12.12.2015 9:47

T10o53m 78J42u47r81e42č31k70a 6365152795705

A taky třeba kapacitou, schopností jezdit i na střídavině...

+4/0
10.12.2015 22:12

M97i42c50h61a63l 79R97e62c52z75e22k 6464859935

Jsem si zadal do strýčka Googla kouzelnou formulku "leo express soupravy cena" a dle několika zdrojů ho 5 souprav stálo 1,5 mld, takže 300 mil. za soupravu, ale tak s piňdou se ty flirty úplně nedají srovnávat, že jo.

+4/0
10.12.2015 22:03

P40a76v48e87l 16M19a83c36h75e10k 6773389177410

300 M za novou soupravu versus 210 M za opravu stareho kramu se fakt neda srovnat.

+1/0
10.12.2015 22:10

M93a63r47t65i14n 27K13o10ž67í53n 1345166781530

Stáří třináct roků je u železničního vozidla naprosto nic.

+8/0
10.12.2015 22:22

O57l76d66ř95i60c87h 12J54a31n47e98č69e85k 8719666503821

nedá. jakkoliv podle mého názoru pendolina byla předražený krám, tak srovnávat náklady na jeho opravu s pořízením nové regionální jednosystémové jednotky je jako srovnávat náklady na opravu zánovního BMW s cenou nové škodovky.

když už chcete srovnávat, tak řekněme s novým railjetem - a ten by i s výhodnou cenou z obří zakázky ÖBB vyšel na nějakých 450 až 500 mio Kč.

+3/0
11.12.2015 9:31

M35a71r66e68k 87L37o55j41í67n 7893394191948

Tak precijen je pochopitelne, ze to bude drazsi, nez oprava naboreneho motoraku rady 810 ...

0/0
10.12.2015 22:05

J63a98n 39J39e78m97e42l81k76a 1295380

Tak Pendolíno má jednu velkou výhodu - naklápěcí soupravu - se kterou naše koridory počítaly např. na Brno. A někde je ten rozdíl dost velký, třeba 115km/h vs 150km/h

+3/0
10.12.2015 22:34

M48i41r10o66s44l41a41v 43Z26i69k98m43u22n84d 6688482217638

A na kolika kilometrech této "výhody" využijete a kolik činí časová úspora versus náklady na údržbu. DB už od naklápění ustupují, naklápění je vypnuto, protože časová úspora v řádu jednotek minut nezíská ani další zákazníky ani nezvýší tržby, ale zlevní se údržba vozidel ...

0/0
11.12.2015 10:49

J92a97n 71J45e35m82e98l39k55a 1915670

Tak do Ostravy malá, ale do Brna si myslí, že už by to bylo víc jak 5 min. Kdyby se mohlo jezdit rychleji napři 180, 190, rozdíly by se zvětšily.

0/0
12.12.2015 11:42
Foto

P17e10t57e52r 37J30a55b37l87o96n36o57v95s91k35y 1649656271541

Ten Polak at chcipne

0/−13
10.12.2015 20:56

M19a58r31t28i83n 30K66o13ž16í26n 1675146841480

To nepomůže ani jemu, ani mě, ani vám, ani ČD, ani SŽDC.

+12/0
10.12.2015 21:17

M74i19c69h50a89l 84G63r23e21g32o65r 8656494750532

Neudělal jste nikdy v životě chybu?

0/−1
11.12.2015 17:51

L10i28b42o22r 11F82i19e85d80l73e32r 6699267499200

kolik by za to bylo fábií??

+4/0
10.12.2015 20:38

M29a92r51e18k 30L82o65j23í74n 7413894951468

A kolik hnacích vozů jednotky pendolino se vejde na fotbalové hřiště ?

+2/0
10.12.2015 20:49

M97a62r27t79i90n 59K15o97ž34í90n 1835656651320

Časy se mění. Kolik běženců přepraví kamion na německé hranice?

+4/0
10.12.2015 21:17

P87e76t67r 24V47l72c10e12k 5722245415547

Tak takový limit na povinné ručení ani neexistuje, který by ty škody zaplatil....

+1/0
10.12.2015 20:33

J69o44s15e67f 80N20á86d71b87ě28l55a 3515785666432

210 milionů za opravu... jednoho vlaku??? Něco mi asi ušlo, protože za tu cenu by byly 4 stíhačky L-159...

http://www.lidovky.cz/vlada-schvalila-prodej-letounu-l-159-do-iraku-fk6-/zpravy-domov.aspx?c=A150309_145958_ln_domov_rof

+2/−14
10.12.2015 20:20

M22a94r12t67i52n 63K59o77ž45í16n 1265526321460

L-159 není stíhačka. Jen obyčejná současná lokomotiva stojí dnes kolem 100 milionů. Moderní vagón kolem 50mio Kč.

+6/0
10.12.2015 20:32

I94v89a13n48a 45N88o70v91á 2662202739788

Nebylo by jednodušší koupit v bazoši celý řídící vůz? Určitě ve světě existuje řachlé pendolino s nebouraným řídícím vozem....;-)

0/−4
10.12.2015 20:19

M93a43r68t31i26n 45K79o39ž87í17n 1695566881900

Určitě neexistuje. Nebylo jich vyrobeno tolik.

+6/0
10.12.2015 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.