Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy nechají opravit pendolino zničené ve Studénce. Firma chce 210 milionů

České dráhy se rozhodly vrátit svoji sedmou jednotku pendolino na koleje. Nechají opravit pendolino, o které přišly při červencové srážce s kamionem ve Studénce. Na koleje se vrátí ale až za dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D31a92n77i23e64l 13S23c40h16n71i67t27z77e95r 5461854581626

Nebylo by jednoduší, levnější udělat mimoúrovnou trat?

0/−1
12.12.2015 12:02

P31a27v45e37l 37Ř85a67p21e83k 7902216679145

Je to dobrá zpráva, ale vsadil bych se, že do toho roku 2017 potká podobný osud další pendolino. Chování řidičů kamionů je naprosto katastrofální a čím dál horší. A policie místo aby konečně potírala skutečné zlo, šikanuje vesměs slušné lidi a mává plácačkou někde ve městě u krajnice.

+1/0
11.12.2015 19:03

J75i48ř98í 58K49o81c32u82r60e27k 6535614985588

Blbé je, že tohle se vysoutěžit snad ani nedá. Alstom to umí, ale nikdo další. A v Číně ... vyrábějí spíš větší a rychlejší.

+1/0
11.12.2015 17:06

P45e44t41r 70S33t88e78j47s32k91a92l 3179198114806

Radu dilu nedrzi skladem? Ted to vypada, ze cast zaplati polsti motoriste na navysenem povinnem ruceni.

+1/0
10.12.2015 22:23

V22l11a72s11t95i28m27i29l 55S63v63o74b12o14d73a 7823388785504

No, nový stálo 0,7 miliardy Kč, tak to je za poměrně zdemolovaný kus necelá třetina ceny nového. To není zase tak nevýhodné.

Mimochodem dle Wikipedie stojí generální oprava každého Pendolina kolem 200 milionů Kč. Provádí se nějak po milionu a něco najetých km, takže po cca 1700 jízdách Praha - Ostrava a zpět. Řekněme, že jednu denně to udělá, takže po cca 5 letech ČD dají na dřevo 200 mio Kč za soupravu tak jako tak, ať to má nehodu či nikoliv.

+5/0
10.12.2015 22:14

J33a79n 22J66e31m87e65l53k55a 1155500

To jako fakt? :-) to je drsné.

0/0
10.12.2015 22:31

J39a79n 50J70e58m53e51l65k79a 1405250

Tak to jestli počítám dobře je cca 0,5 Kč/km pro jednoho cestujícího při plném obsazení vlaku a tedy 1 Kč/km na cestujícího při polovičním obsazení. Jen na servis ;-D

+2/0
10.12.2015 23:25

O87l76d16ř57i86c73h 73J48a63n24e66č85e31k 8679546783831

přitom ČD tvrdí, že na nich při ceně 200 až 280 Kč (+místenka) za cestu Praha - Ostrava vydělávají ;-D

on ten údaj na wiki, na nějž se pan Svoboda nejspíš odkazuje, je dost nejasně napsaný - já tam vidím toliko "Jednou z příčin je cca 200 milionů Kč ročně za generální opravy, kterým jsou jednotky podrobeny po ujetí 1 200 000 kilometrů." - nepíše se tam, za kolik souprav těch 200mio Kč vlastně je, vychází mi to cca. za dvě (každá by měla ujet cca. 400 000 km ročně), ani jestli takovouhle drahou opravu musí absolvovat po každých 1,2mio km - ale stejně je to šílená pálka, která na ekonomiku provozu vrhá úplně nové světlo a ještě více znevěrohodňuje řeči o ziskovosti.

0/0
11.12.2015 9:20

M45i51r71o21s78l26a83v 22Z14i53k60m32u27n57d 6488342447128

Průměrný denní "proběh" Pendolina je cca 1 200 km, takže za rok se těch cca 400 000 km najede.

otázka je, zda se ta "plánovaná oprava" skutečně nazývá generální oprava, resp. zda nejde jen o pravidelnou prohlídku ... generální opravy vozidel, kde se vozidlo v podstatě rozebere na "prvočinitele" a po výměně zejména silových kabelů apod. znovu složí dělá tak po deseti až 12 letech provozu, zpravidla je spojeno s modernizací vozidla - např. německé ICE 1 > řada 401.

Ovšem cca 200 milionů za opravu dvou vozidel ze sedmi je docela dost ...

0/0
11.12.2015 10:29

O15l19d44ř23i91c15h 91J90a83n53e57č82e26k 8789696153231

souhlas, nejsem odborník, ale to teď není podstatné - pokud se za každou jednotku platí každé 3 roky 100 mio za prohlídky / revize / opravy, tak to při průměrném 50% obsazení (a reálné bude spíš nižší) znamená cca. 0,50 Kč / km, což je při cenách jízdného 0,60 - 1,50 Kč / km šílené!

+1/0
11.12.2015 10:59

J17a28n 46F71r92o93l53í43k 6236500315154

Takže pokud beru údaj 1700 jízd tam i zpět plnou obsazenost 333 míst a cenu 280 kč pak je obrat 317 milionů za 5 let a po zaplacení 200 mio za generálku, elektřiny, dopravní cesty a obsluhy vlaku zisk není žádná sláva.:-P

+1/0
11.12.2015 15:15

J75a41r50o29s61l45a44v 69M53o46u79r30e93č71e35k 1390876737908

Dobry kup. Koupili vlak, ktery se uz nevyrabi a tak jakakoli oprava je vydiratelna cenou.

+2/−11
10.12.2015 21:54

M26i13c50h29a87l 72R19e21c65z11e10k 6504839855

Se holt občas podaří no, ony se ty vlaky nějak potvory nevyrábějí dvacet let v kuse stejné, ale vždycky po pár letech vyvinou nějaký nový typ a ten starý už nevyrábějí. To jsou ale chuligáni, že?

+13/0
10.12.2015 21:58

F25i52l12i38p 30S79i44r98o61t76e37k 9972519982661

Jakože vy kupujete jen věci, které se budou vyrábět ještě i za padesát let, nebo jak tomu mám rozumět?

+12/0
10.12.2015 22:00

O64l64d69ř32i33c27h 64J55a52n76e20č50e79k 8439696123621

předpokládám, že díly, které se u vlaků "běžně" mění na skladě resp. ve výrobě jsou.

ono se přeci jen moc často nestává, že vlak utrpí totální škodu a přesto se pak opravuje. že ve výrobě ani na skladě není skříň nebo podvozek se asi moc divit nelze.

+2/0
11.12.2015 9:23

P92a14v51e69l 96M18a17c38h91e64k 6353229307450

210 milionu za opravu ???  pro srovnani :  kolik tak asi stoji jedna nova moderni souprava leo expresu ??? proc chteji ceske drahy opravovat zastaraly srot jmenem pendolino ??? kam vede ten tunel a ci kapsy jsou na jeho konci ?????? jdu blejt vasnosto

+1/−21
10.12.2015 21:36

P73a51v56e10l 40M76a26c65h31e68k 6983349287790

Fakt to nemuzu rozdejchat - opravu srotu za 210 milionu nota bene statnich penez povazuji za vlastizradu. Je třeba zrušit státní dráhy !!!

0/−18
10.12.2015 21:46

F10i11l38i58p 23S43i92r10o39t69e55k 9572409402681

"Jdu blejt" mělo být na začátku toho příspěvku jako varování. Škoda

+6/0
10.12.2015 21:46

M91a51r35t17i13n 67K92o78ž12í92n 1845966711450

To nemyslíte vážně srovnávat Stadler Flirt s Pendolinem? A to jak výkonem, maximální rychlostí, jízdními vlastnostmi, tak především pohodlím.

+15/0
10.12.2015 21:52

P51a44v78e37l 16M37a62c15h21e78k 6363449447810

jak definujete výkon ? jak definujete jízdní vlastnosti ? a jak definujete pohodlí ? S Leo z Prahy do Ostravy jezdím za tři hodiny plus pár minut k tomu. 160 km/h. Super pohodlí. Wifi. 220 V zásuvka. Jako v letadle :-)

+2/−12
10.12.2015 22:04

M10a52r10e46k 57L72o78j43í91n 7313594861318

A v pendolinu se muzete citit jako ve vlaku. 160 km/h, super pohodli, hodne mista na nohy.

+5/0
10.12.2015 22:07

M97i45r72o26s70l57a58v 93Z90i28k50m12u76n62d 6798712977718

Na to nepotřebuji Pendolino, stejné pohodlí mám ve vozem Ampz, kde jsou lepší sedačky než v Pendolinu. Konec konců i kupátkové vozy Bmz  poskutují stejný komfort a dokonce jako bonus navíc i jisté soukromí, na rozdíl od velkoprostoru Pendolina ...

+1/−1
11.12.2015 10:32

J68a85n 92F36r11o55l37í33k 6916110595224

A v té hliníkové skříni úžasný pocit bezpečí.;-D Stačí jeden Polák s kamionem naloženým železnými plechy.

0/0
11.12.2015 15:18

M28a50r84t39i27n 41K94o17ž77í85n 1495896801110

Takže výkon Pendolino 3920kW/ Flirt 2600kW. Počet míst 331/237, hmotnost 385/150t, max. rychlost 230/160km/h. Pendolino třísystémové, Flirt u Lea jednosystémový. Pendolinem neprotahuje při otevření dveří a je v něm ticho. Stadler Flirt nemá tlakotěsnou skříň. Z toho vidíte, že srovnávat Pendolino a Stadler je po technické stránce, jako srovnávat Fabii s Audi A8.

+17/0
10.12.2015 22:18

O97l68d94ř92i16c45h 30J62a72n92e93č95e88k 8459926783561

souhlas s tím, že řady 680 a 480 nelze srovnávat, byť Fabie vs. Audi A8 je dost přehnaný příměr.

pendolino se dá srovnávat řekněme s railjetem a ten by i s výhodnou cenou z obří zakázky ÖBB vyšel na nějakých 450 až 500 mio.

ale:

výkon: na tom je vlastně flirt lépe ;-) ono totiž jeho 2600kW na 150t hmotnosti dává výrazně lepší jízdní dynamiku než 3920kW na 385t pendolina ;-) tady nemůžete srovnávat absolutní čísla.

max. rychlost: v ČR (a SR) irelevantní, protože více než 160km/h se stejně nikde nevyužije. navíc myslím, že flirty by mohly jezdit i rychleji (190?), ale proč by se s tím Leoš měl formálně zatěžovat, když více než 160 stejně nikde nevyužije?

třísystémovost a tlakotěsnost - souhlas.

0/0
11.12.2015 9:39

M97i81r71o77s64l72a58v 30Z84i64k29m84u28n95d 6218342137868

Mezi jednosystémovým a třísystémovým vozidlem není zase tak zásadní cenový rozdíl, tím spíše, že Stadler má taková vozidla v podstatě vyvinuta (dvousystémovka BR SBB 524.0xx  a 524.1xx  na 15 kV 16, Hz a 3 kV = jezdila i na napěťové soustavě 1,5 kV na  trase Geneve (Cornavin) - La Plaine - Bellegarde (Ain), dvousystémovka BR SBB 522 jezdí na 15 kV 16,7 Hz / 25 kV 50 Hz po reelektrifikaci příhraniční trati do Bellegarde (Ain)).

0/0
11.12.2015 10:45

O41l39d84ř65i38c59h 54J56a90n42e38č95e12k 8389316873671

to je možné, nicméně i kdyby ř. 680 a 480 uměly jezdit pod stejnými soustavami, obě (ne)byly tlakotěsné - netuším, kolik to stojí - a i když upustíme od hodnocení komfortu pro cestující, což je značně subjektivní kritérium (já s v pendolinu nikdy nijak dobře necítil, pochybuju, že je lepší než railjet. s LE srovnávat nemohu, zatím jsem neměl příležitost vyzkoušet, nicméně 'dvoupatrové flirty', které provozuje rakouská Westbahn, mi nikterak katastrofální nepřišly), stále tu zůstává jeden zcela objektivní důvod nesrovnatelnosti: 680 má o 40% vyšší kapacitu. takže pokud chceme srovnávat, prosím přinejmenším těch 40% k ceně Leošových flirtů přičíst. takže máme 210 mio za opravu vs. 420 za nové. to se podle mě vyplatí.

ale nic to nemění na faktu, že pendolina podle mě byla předražený krám. srovnejte s railjety - nižší kapacita, nižší výkon, vyšší hmotnost (?!), stejné napěťové soustavy, nižší flexibilita (ucelená jednotka - a pak problémy při demolici jednoho vozu - vs. netrakční vozy s lokomotivou). naklápění asi fakt není takové terno, když se nedokázalo prosadit ani na rakouských horských tratích...??

0/0
11.12.2015 20:56

J27a13r45o34s19l73a18v 51H25a45m44á76č80e68k 6913126138622

Vy jezdíte s paštikářem? Mrkněte co je zač a nebuťe blázen...;-)

0/0
10.12.2015 22:47

J92a90r68e31k 27K30a73l39i30v34o81d35a 7966963591776

Navíc má podle vás Leo 220V, Pendolino už má 230V ;o)

+2/0
11.12.2015 0:01

K18a87r78e76l 67F31i42l49i92p 3258765740310

Pan Machek kterou třídou v LE to je celkem podstatné. Economy nelze srovnávat takže zbývá Business a premium ten je však jiný level a upřímně mne moc neoslovil. Jo takhle business v railjetu to je jiné, ale to nejezdí na Ol a Ova.

0/0
12.12.2015 9:47

T49o36m 91J48u45r40e28č45k10a 6815712945885

A taky třeba kapacitou, schopností jezdit i na střídavině...

+4/0
10.12.2015 22:12

M49i35c26h28a48l 83R98e72c79z23e34k 6454419595

Jsem si zadal do strýčka Googla kouzelnou formulku "leo express soupravy cena" a dle několika zdrojů ho 5 souprav stálo 1,5 mld, takže 300 mil. za soupravu, ale tak s piňdou se ty flirty úplně nedají srovnávat, že jo.

+4/0
10.12.2015 22:03

P51a74v16e49l 55M51a88c93h42e43k 6893669777240

300 M za novou soupravu versus 210 M za opravu stareho kramu se fakt neda srovnat.

+1/0
10.12.2015 22:10

M76a35r26t83i87n 28K94o26ž31í54n 1415776121510

Stáří třináct roků je u železničního vozidla naprosto nic.

+8/0
10.12.2015 22:22

O55l17d84ř88i52c39h 60J36a29n15e93č16e91k 8369606693681

nedá. jakkoliv podle mého názoru pendolina byla předražený krám, tak srovnávat náklady na jeho opravu s pořízením nové regionální jednosystémové jednotky je jako srovnávat náklady na opravu zánovního BMW s cenou nové škodovky.

když už chcete srovnávat, tak řekněme s novým railjetem - a ten by i s výhodnou cenou z obří zakázky ÖBB vyšel na nějakých 450 až 500 mio Kč.

+3/0
11.12.2015 9:31

M32a46r63e39k 46L27o45j43í29n 7303744701538

Tak precijen je pochopitelne, ze to bude drazsi, nez oprava naboreneho motoraku rady 810 ...

0/0
10.12.2015 22:05

J10a62n 91J85e35m14e77l35k84a 1255980

Tak Pendolíno má jednu velkou výhodu - naklápěcí soupravu - se kterou naše koridory počítaly např. na Brno. A někde je ten rozdíl dost velký, třeba 115km/h vs 150km/h

+3/0
10.12.2015 22:34

M89i82r29o51s11l29a65v 31Z81i43k83m16u47n66d 6608522167418

A na kolika kilometrech této "výhody" využijete a kolik činí časová úspora versus náklady na údržbu. DB už od naklápění ustupují, naklápění je vypnuto, protože časová úspora v řádu jednotek minut nezíská ani další zákazníky ani nezvýší tržby, ale zlevní se údržba vozidel ...

0/0
11.12.2015 10:49

J58a44n 13J25e87m22e66l37k58a 1635620

Tak do Ostravy malá, ale do Brna si myslí, že už by to bylo víc jak 5 min. Kdyby se mohlo jezdit rychleji napři 180, 190, rozdíly by se zvětšily.

0/0
12.12.2015 11:42
Foto

P19e13t30e35r 26J75a36b91l90o46n67o87v50s86k48y 1279306441221

Ten Polak at chcipne

0/−13
10.12.2015 20:56

M31a39r96t19i86n 60K73o93ž17í83n 1735706121670

To nepomůže ani jemu, ani mě, ani vám, ani ČD, ani SŽDC.

+12/0
10.12.2015 21:17

M72i40c62h79a30l 89G33r60e24g94o84r 8706934250752

Neudělal jste nikdy v životě chybu?

0/−1
11.12.2015 17:51

L69i90b31o24r 36F33i64e10d25l69e60r 6319687529270

kolik by za to bylo fábií??

+4/0
10.12.2015 20:38

M29a43r98e25k 19L33o68j95í40n 7213614161448

A kolik hnacích vozů jednotky pendolino se vejde na fotbalové hřiště ?

+2/0
10.12.2015 20:49

M22a47r91t44i97n 33K26o62ž58í43n 1785136721240

Časy se mění. Kolik běženců přepraví kamion na německé hranice?

+4/0
10.12.2015 21:17

P92e29t98r 31V80l42c94e60k 5842555835907

Tak takový limit na povinné ručení ani neexistuje, který by ty škody zaplatil....

+1/0
10.12.2015 20:33

J17o73s60e20f 62N30á88d52b61ě32l35a 3625965516882

210 milionů za opravu... jednoho vlaku??? Něco mi asi ušlo, protože za tu cenu by byly 4 stíhačky L-159...

http://www.lidovky.cz/vlada-schvalila-prodej-letounu-l-159-do-iraku-fk6-/zpravy-domov.aspx?c=A150309_145958_ln_domov_rof

+2/−14
10.12.2015 20:20

M67a84r64t95i52n 93K40o49ž96í18n 1395286211820

L-159 není stíhačka. Jen obyčejná současná lokomotiva stojí dnes kolem 100 milionů. Moderní vagón kolem 50mio Kč.

+6/0
10.12.2015 20:32

I36v91a18n52a 90N59o65v51á 2942232889598

Nebylo by jednodušší koupit v bazoši celý řídící vůz? Určitě ve světě existuje řachlé pendolino s nebouraným řídícím vozem....;-)

0/−4
10.12.2015 20:19

M20a90r66t65i11n 78K90o74ž19í94n 1875136881600

Určitě neexistuje. Nebylo jich vyrobeno tolik.

+6/0
10.12.2015 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.