Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy nechají opravit pendolino zničené ve Studénce. Firma chce 210 milionů

České dráhy se rozhodly vrátit svoji sedmou jednotku pendolino na koleje. Nechají opravit pendolino, o které přišly při červencové srážce s kamionem ve Studénce. Na koleje se vrátí ale až za dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D35a14n76i10e31l 63S23c43h90n20i12t56z21e79r 5681964141286

Nebylo by jednoduší, levnější udělat mimoúrovnou trat?

0/−1
12.12.2015 12:02

P88a52v80e76l 16Ř98a81p89e76k 7932816249885

Je to dobrá zpráva, ale vsadil bych se, že do toho roku 2017 potká podobný osud další pendolino. Chování řidičů kamionů je naprosto katastrofální a čím dál horší. A policie místo aby konečně potírala skutečné zlo, šikanuje vesměs slušné lidi a mává plácačkou někde ve městě u krajnice.

+1/0
11.12.2015 19:03

J88i41ř78í 85K70o11c27u88r72e45k 6235114305438

Blbé je, že tohle se vysoutěžit snad ani nedá. Alstom to umí, ale nikdo další. A v Číně ... vyrábějí spíš větší a rychlejší.

+1/0
11.12.2015 17:06

P89e60t70r 76S55t79e49j10s26k30a41l 3219428664846

Radu dilu nedrzi skladem? Ted to vypada, ze cast zaplati polsti motoriste na navysenem povinnem ruceni.

+1/0
10.12.2015 22:23

V20l30a66s44t84i86m81i25l 38S54v34o73b19o86d34a 7903138705844

No, nový stálo 0,7 miliardy Kč, tak to je za poměrně zdemolovaný kus necelá třetina ceny nového. To není zase tak nevýhodné.

Mimochodem dle Wikipedie stojí generální oprava každého Pendolina kolem 200 milionů Kč. Provádí se nějak po milionu a něco najetých km, takže po cca 1700 jízdách Praha - Ostrava a zpět. Řekněme, že jednu denně to udělá, takže po cca 5 letech ČD dají na dřevo 200 mio Kč za soupravu tak jako tak, ať to má nehodu či nikoliv.

+5/0
10.12.2015 22:14

J79a68n 43J14e30m53e22l43k61a 1395840

To jako fakt? :-) to je drsné.

0/0
10.12.2015 22:31

J53a80n 85J77e40m77e37l89k10a 1755550

Tak to jestli počítám dobře je cca 0,5 Kč/km pro jednoho cestujícího při plném obsazení vlaku a tedy 1 Kč/km na cestujícího při polovičním obsazení. Jen na servis ;-D

+2/0
10.12.2015 23:25

O74l82d93ř39i50c93h 75J52a20n53e86č51e63k 8239346503961

přitom ČD tvrdí, že na nich při ceně 200 až 280 Kč (+místenka) za cestu Praha - Ostrava vydělávají ;-D

on ten údaj na wiki, na nějž se pan Svoboda nejspíš odkazuje, je dost nejasně napsaný - já tam vidím toliko "Jednou z příčin je cca 200 milionů Kč ročně za generální opravy, kterým jsou jednotky podrobeny po ujetí 1 200 000 kilometrů." - nepíše se tam, za kolik souprav těch 200mio Kč vlastně je, vychází mi to cca. za dvě (každá by měla ujet cca. 400 000 km ročně), ani jestli takovouhle drahou opravu musí absolvovat po každých 1,2mio km - ale stejně je to šílená pálka, která na ekonomiku provozu vrhá úplně nové světlo a ještě více znevěrohodňuje řeči o ziskovosti.

0/0
11.12.2015 9:20

M10i79r66o38s13l94a91v 93Z87i64k16m48u23n72d 6918572887688

Průměrný denní "proběh" Pendolina je cca 1 200 km, takže za rok se těch cca 400 000 km najede.

otázka je, zda se ta "plánovaná oprava" skutečně nazývá generální oprava, resp. zda nejde jen o pravidelnou prohlídku ... generální opravy vozidel, kde se vozidlo v podstatě rozebere na "prvočinitele" a po výměně zejména silových kabelů apod. znovu složí dělá tak po deseti až 12 letech provozu, zpravidla je spojeno s modernizací vozidla - např. německé ICE 1 > řada 401.

Ovšem cca 200 milionů za opravu dvou vozidel ze sedmi je docela dost ...

0/0
11.12.2015 10:29

O66l58d54ř69i27c13h 20J44a19n11e69č41e90k 8889246243641

souhlas, nejsem odborník, ale to teď není podstatné - pokud se za každou jednotku platí každé 3 roky 100 mio za prohlídky / revize / opravy, tak to při průměrném 50% obsazení (a reálné bude spíš nižší) znamená cca. 0,50 Kč / km, což je při cenách jízdného 0,60 - 1,50 Kč / km šílené!

+1/0
11.12.2015 10:59

J76a61n 38F43r31o21l67í84k 6906810585774

Takže pokud beru údaj 1700 jízd tam i zpět plnou obsazenost 333 míst a cenu 280 kč pak je obrat 317 milionů za 5 let a po zaplacení 200 mio za generálku, elektřiny, dopravní cesty a obsluhy vlaku zisk není žádná sláva.:-P

+1/0
11.12.2015 15:15
Foto

J63a46r16o31s83l77a42v 33M19o87u13r59e53č61e76k 1640426377468

Dobry kup. Koupili vlak, ktery se uz nevyrabi a tak jakakoli oprava je vydiratelna cenou.

+2/−11
10.12.2015 21:54

M24i93c52h60a33l 92R87e96c49z21e72k 6154969505

Se holt občas podaří no, ony se ty vlaky nějak potvory nevyrábějí dvacet let v kuse stejné, ale vždycky po pár letech vyvinou nějaký nový typ a ten starý už nevyrábějí. To jsou ale chuligáni, že?

+13/0
10.12.2015 21:58

F63i29l31i85p 90S10i41r16o16t52e43k 9372289542271

Jakože vy kupujete jen věci, které se budou vyrábět ještě i za padesát let, nebo jak tomu mám rozumět?

+12/0
10.12.2015 22:00

O60l23d32ř24i26c26h 49J27a32n22e78č33e54k 8499456213471

předpokládám, že díly, které se u vlaků "běžně" mění na skladě resp. ve výrobě jsou.

ono se přeci jen moc často nestává, že vlak utrpí totální škodu a přesto se pak opravuje. že ve výrobě ani na skladě není skříň nebo podvozek se asi moc divit nelze.

+2/0
11.12.2015 9:23

P91a85v48e63l 35M10a22c15h60e32k 6923219537260

210 milionu za opravu ???  pro srovnani :  kolik tak asi stoji jedna nova moderni souprava leo expresu ??? proc chteji ceske drahy opravovat zastaraly srot jmenem pendolino ??? kam vede ten tunel a ci kapsy jsou na jeho konci ?????? jdu blejt vasnosto

+1/−21
10.12.2015 21:36

P50a53v69e31l 65M55a53c82h27e49k 6133159457730

Fakt to nemuzu rozdejchat - opravu srotu za 210 milionu nota bene statnich penez povazuji za vlastizradu. Je třeba zrušit státní dráhy !!!

0/−18
10.12.2015 21:46

F77i28l36i82p 97S93i91r16o17t35e73k 9742679872251

"Jdu blejt" mělo být na začátku toho příspěvku jako varování. Škoda

+6/0
10.12.2015 21:46

M13a43r65t10i29n 67K78o37ž98í91n 1515266361400

To nemyslíte vážně srovnávat Stadler Flirt s Pendolinem? A to jak výkonem, maximální rychlostí, jízdními vlastnostmi, tak především pohodlím.

+15/0
10.12.2015 21:52

P93a80v17e60l 19M10a25c57h24e92k 6273439527580

jak definujete výkon ? jak definujete jízdní vlastnosti ? a jak definujete pohodlí ? S Leo z Prahy do Ostravy jezdím za tři hodiny plus pár minut k tomu. 160 km/h. Super pohodlí. Wifi. 220 V zásuvka. Jako v letadle :-)

+2/−12
10.12.2015 22:04

M76a24r58e30k 78L18o59j61í86n 7123114181778

A v pendolinu se muzete citit jako ve vlaku. 160 km/h, super pohodli, hodne mista na nohy.

+5/0
10.12.2015 22:07

M97i67r14o69s93l10a63v 89Z97i42k79m86u79n64d 6928432507518

Na to nepotřebuji Pendolino, stejné pohodlí mám ve vozem Ampz, kde jsou lepší sedačky než v Pendolinu. Konec konců i kupátkové vozy Bmz  poskutují stejný komfort a dokonce jako bonus navíc i jisté soukromí, na rozdíl od velkoprostoru Pendolina ...

+1/−1
11.12.2015 10:32

J15a74n 60F92r56o42l74í11k 6776200255714

A v té hliníkové skříni úžasný pocit bezpečí.;-D Stačí jeden Polák s kamionem naloženým železnými plechy.

0/0
11.12.2015 15:18

M57a98r31t96i23n 49K46o93ž58í39n 1815636761600

Takže výkon Pendolino 3920kW/ Flirt 2600kW. Počet míst 331/237, hmotnost 385/150t, max. rychlost 230/160km/h. Pendolino třísystémové, Flirt u Lea jednosystémový. Pendolinem neprotahuje při otevření dveří a je v něm ticho. Stadler Flirt nemá tlakotěsnou skříň. Z toho vidíte, že srovnávat Pendolino a Stadler je po technické stránce, jako srovnávat Fabii s Audi A8.

+17/0
10.12.2015 22:18

O67l31d45ř38i71c80h 31J18a66n66e35č92e92k 8529766473661

souhlas s tím, že řady 680 a 480 nelze srovnávat, byť Fabie vs. Audi A8 je dost přehnaný příměr.

pendolino se dá srovnávat řekněme s railjetem a ten by i s výhodnou cenou z obří zakázky ÖBB vyšel na nějakých 450 až 500 mio.

ale:

výkon: na tom je vlastně flirt lépe ;-) ono totiž jeho 2600kW na 150t hmotnosti dává výrazně lepší jízdní dynamiku než 3920kW na 385t pendolina ;-) tady nemůžete srovnávat absolutní čísla.

max. rychlost: v ČR (a SR) irelevantní, protože více než 160km/h se stejně nikde nevyužije. navíc myslím, že flirty by mohly jezdit i rychleji (190?), ale proč by se s tím Leoš měl formálně zatěžovat, když více než 160 stejně nikde nevyužije?

třísystémovost a tlakotěsnost - souhlas.

0/0
11.12.2015 9:39

M88i88r30o32s64l25a32v 65Z70i46k36m12u68n79d 6128632747778

Mezi jednosystémovým a třísystémovým vozidlem není zase tak zásadní cenový rozdíl, tím spíše, že Stadler má taková vozidla v podstatě vyvinuta (dvousystémovka BR SBB 524.0xx  a 524.1xx  na 15 kV 16, Hz a 3 kV = jezdila i na napěťové soustavě 1,5 kV na  trase Geneve (Cornavin) - La Plaine - Bellegarde (Ain), dvousystémovka BR SBB 522 jezdí na 15 kV 16,7 Hz / 25 kV 50 Hz po reelektrifikaci příhraniční trati do Bellegarde (Ain)).

0/0
11.12.2015 10:45

O97l50d19ř88i78c43h 85J27a10n88e56č81e20k 8119646853141

to je možné, nicméně i kdyby ř. 680 a 480 uměly jezdit pod stejnými soustavami, obě (ne)byly tlakotěsné - netuším, kolik to stojí - a i když upustíme od hodnocení komfortu pro cestující, což je značně subjektivní kritérium (já s v pendolinu nikdy nijak dobře necítil, pochybuju, že je lepší než railjet. s LE srovnávat nemohu, zatím jsem neměl příležitost vyzkoušet, nicméně 'dvoupatrové flirty', které provozuje rakouská Westbahn, mi nikterak katastrofální nepřišly), stále tu zůstává jeden zcela objektivní důvod nesrovnatelnosti: 680 má o 40% vyšší kapacitu. takže pokud chceme srovnávat, prosím přinejmenším těch 40% k ceně Leošových flirtů přičíst. takže máme 210 mio za opravu vs. 420 za nové. to se podle mě vyplatí.

ale nic to nemění na faktu, že pendolina podle mě byla předražený krám. srovnejte s railjety - nižší kapacita, nižší výkon, vyšší hmotnost (?!), stejné napěťové soustavy, nižší flexibilita (ucelená jednotka - a pak problémy při demolici jednoho vozu - vs. netrakční vozy s lokomotivou). naklápění asi fakt není takové terno, když se nedokázalo prosadit ani na rakouských horských tratích...??

0/0
11.12.2015 20:56

J26a19r71o78s11l23a72v 55H58a65m46á30č39e33k 6343226508222

Vy jezdíte s paštikářem? Mrkněte co je zač a nebuťe blázen...;-)

0/0
10.12.2015 22:47

J72a87r89e48k 20K43a85l80i45v47o70d57a 7796303571786

Navíc má podle vás Leo 220V, Pendolino už má 230V ;o)

+2/0
11.12.2015 0:01

K46a76r69e61l 87F77i40l87i64p 3698395680430

Pan Machek kterou třídou v LE to je celkem podstatné. Economy nelze srovnávat takže zbývá Business a premium ten je však jiný level a upřímně mne moc neoslovil. Jo takhle business v railjetu to je jiné, ale to nejezdí na Ol a Ova.

0/0
12.12.2015 9:47

T51o36m 51J86u76r51e45č91k52a 6305802395895

A taky třeba kapacitou, schopností jezdit i na střídavině...

+4/0
10.12.2015 22:12

M79i86c74h22a27l 74R71e59c13z75e43k 6134449125

Jsem si zadal do strýčka Googla kouzelnou formulku "leo express soupravy cena" a dle několika zdrojů ho 5 souprav stálo 1,5 mld, takže 300 mil. za soupravu, ale tak s piňdou se ty flirty úplně nedají srovnávat, že jo.

+4/0
10.12.2015 22:03

P36a12v69e78l 55M30a20c16h78e37k 6153529777700

300 M za novou soupravu versus 210 M za opravu stareho kramu se fakt neda srovnat.

+1/0
10.12.2015 22:10

M11a93r41t77i19n 67K96o10ž96í84n 1825646551250

Stáří třináct roků je u železničního vozidla naprosto nic.

+8/0
10.12.2015 22:22

O75l63d91ř83i11c18h 42J56a49n93e78č69e20k 8339666633161

nedá. jakkoliv podle mého názoru pendolina byla předražený krám, tak srovnávat náklady na jeho opravu s pořízením nové regionální jednosystémové jednotky je jako srovnávat náklady na opravu zánovního BMW s cenou nové škodovky.

když už chcete srovnávat, tak řekněme s novým railjetem - a ten by i s výhodnou cenou z obří zakázky ÖBB vyšel na nějakých 450 až 500 mio Kč.

+3/0
11.12.2015 9:31

M48a47r66e17k 34L14o42j19í13n 7343274431718

Tak precijen je pochopitelne, ze to bude drazsi, nez oprava naboreneho motoraku rady 810 ...

0/0
10.12.2015 22:05

J77a57n 44J37e51m32e21l38k87a 1855860

Tak Pendolíno má jednu velkou výhodu - naklápěcí soupravu - se kterou naše koridory počítaly např. na Brno. A někde je ten rozdíl dost velký, třeba 115km/h vs 150km/h

+3/0
10.12.2015 22:34

M10i85r97o31s68l72a28v 40Z85i60k26m10u49n76d 6388962837588

A na kolika kilometrech této "výhody" využijete a kolik činí časová úspora versus náklady na údržbu. DB už od naklápění ustupují, naklápění je vypnuto, protože časová úspora v řádu jednotek minut nezíská ani další zákazníky ani nezvýší tržby, ale zlevní se údržba vozidel ...

0/0
11.12.2015 10:49

J95a74n 33J52e25m76e44l96k42a 1755310

Tak do Ostravy malá, ale do Brna si myslí, že už by to bylo víc jak 5 min. Kdyby se mohlo jezdit rychleji napři 180, 190, rozdíly by se zvětšily.

0/0
12.12.2015 11:42
Foto

P36e64t25e35r 37J28a48b27l41o32n14o13v58s70k53y 1479716821211

Ten Polak at chcipne

0/−13
10.12.2015 20:56

M50a82r44t10i90n 11K38o13ž20í74n 1775526951830

To nepomůže ani jemu, ani mě, ani vám, ani ČD, ani SŽDC.

+12/0
10.12.2015 21:17

M42i53c84h93a73l 83G60r12e69g65o20r 8786434100472

Neudělal jste nikdy v životě chybu?

0/−1
11.12.2015 17:51

L21i28b73o53r 93F13i47e24d24l42e90r 6369377469880

kolik by za to bylo fábií??

+4/0
10.12.2015 20:38

M37a22r39e35k 15L73o69j14í28n 7973264751978

A kolik hnacích vozů jednotky pendolino se vejde na fotbalové hřiště ?

+2/0
10.12.2015 20:49

M82a96r30t45i28n 34K76o74ž39í40n 1775206881580

Časy se mění. Kolik běženců přepraví kamion na německé hranice?

+4/0
10.12.2015 21:17

P80e55t58r 69V27l21c42e38k 5722895155877

Tak takový limit na povinné ručení ani neexistuje, který by ty škody zaplatil....

+1/0
10.12.2015 20:33

J18o85s22e98f 83N88á84d49b96ě47l44a 3175395166112

210 milionů za opravu... jednoho vlaku??? Něco mi asi ušlo, protože za tu cenu by byly 4 stíhačky L-159...

http://www.lidovky.cz/vlada-schvalila-prodej-letounu-l-159-do-iraku-fk6-/zpravy-domov.aspx?c=A150309_145958_ln_domov_rof

+2/−14
10.12.2015 20:20

M70a13r45t63i94n 73K94o58ž25í68n 1265706271370

L-159 není stíhačka. Jen obyčejná současná lokomotiva stojí dnes kolem 100 milionů. Moderní vagón kolem 50mio Kč.

+6/0
10.12.2015 20:32

I64v84a87n16a 54N44o70v85á 2312542649208

Nebylo by jednodušší koupit v bazoši celý řídící vůz? Určitě ve světě existuje řachlé pendolino s nebouraným řídícím vozem....;-)

0/−4
10.12.2015 20:19

M14a68r95t15i60n 32K82o13ž13í32n 1705296121520

Určitě neexistuje. Nebylo jich vyrobeno tolik.

+6/0
10.12.2015 20:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.