Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slováci si plácli s Jaguarem, automobilka v zemi investuje miliardu liber

Britská automobilka Jaguar Land Rover v pátek podepsala se slovenskou vládou investiční smlouvu, na jejímž základě společnost na Slovensku investuje 1,1 miliardy liber (41 miliard korun). V novém závodě u Nitry zaměstná 2 800 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R73o70m88a83n 52S95m62a65t89a66n75a 6895482907298

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/377210-jaguar-slubuje-plat-1-225-eur/

0/0
16.12.2015 16:01

J26a28n 44N86o23v65a71k 5171407979374

o tom co delaji ve vyvojovem centru Skoda v Cesane je na netu informaci celkem dost, namatkou :S novým motorovým centrem získala mladoboleslavská automobilka velkou zodpovědnost. Nově totiž bude mít na starosti kompletní vývoj atmosférických motorů s vícebodovým vstřikováním (MPI) pro potřeby celého koncernu. Momentálně jde konkrétně o agregáty 1.0 MPI, 1.4 MPI a 1.6 MPI, určené pro trhy prakticky po celém světe.....Škoda se chlubí tím, že jako jediná automobilka z regionu střední a východní Evropy se rozsáhle zabývá vývojem motorů. Její nové motorové centrum je v rámci těchto zemí jedinečné a i celosvětově patří ke špičce, byť velikostí je v globálním měřítku spíše menším pracovištěm. Pro českou automobilku je však nesmírně důležité.

0/0
15.12.2015 10:44

D66a93n75i54e85l 71S94c41h22n59i47t44z60e45r 5491974551796

kdyby vláda SR přesunula investici víc na východ, Slovensko to není BA a okolí 100 km.

+3/0
12.12.2015 12:30

R23o42m32a43n 13S51m48a11t15a31n37a 6115622577848

Nedá sa nanútiť investorovi lokalita do oblasti, odkiaľ je to na hlavné trhy a od hlavných dodávateľov ďaleko.

+1/0
12.12.2015 17:17

D25a38n67i89e44l 80S14c94h17n78i69t78z83e83r 5501724661266

hm, nanutit neda, ale vyjednat ano, kde je cesta je vůle.

+2/−1
12.12.2015 18:37

D36a27n65i14e33l 90O34r16a83v65e72c 7137201953899

http://www.topky.sk/cl/11/1510797/Zakulisie-obchodu-desatrocia--Takto-si-to-Poliaci-pokaslali-s-Jaguarom--Fico-vytiahol-sukromne-cislo

Iba trocha ba vyjasnenie preco Jaguar odmietol Poliakov.

0/0
12.12.2015 9:06

Z58b45y16n80ě18k 20H97o19l46í24k 1647437715630

slovákům to přeju, dělají velké kroky vpřed, tohle bude další dobrý impuls jejich ekonomiceR^

+6/0
11.12.2015 22:13

M27a63r58e70k 84G36a39j28d20a 4153764656382

Slováci postaví fabriku a nám se ze subdodávek ucpe 1/50, paráda. Že by se taky konečně začala stavět R49 ( D49 ) ?????

+1/−1
11.12.2015 19:54

M96a47r31i14a67n 72K88a34r48a43b90a 4583151370172

Keďže to bude pri Nitre, tak to pojde cez D2...

Inak ale D49 by mohli stavať, nakoľko dialničné spojenie medzi SR a ČR je len cez BA.

+2/0
11.12.2015 21:15

T28o89m67á56š 61Z51e65m11a24n 3425348694595

Slovenská vláda zaplatí část investice a v ČR se bude vyrábět a vyvíjet značná část subdodávek.

Nemám důvod jim závidět;)

+2/−2
11.12.2015 19:13

R40o34m11a14n 51S81m11a70t25a20n95a 6695822397788

Dobrý vtip ;-D

+2/−1
12.12.2015 8:01

M29a66r21i79a97n 32K98a30r46a30b14a 4853401450162

Kalkulácie sú jednoduché. V podstate "socialistom" ani nezáleží na tom, či LR zaplatí nejaké dane. Keď si spočítame vysoké daňové zaťaženie - čistá mzda vs cena práce, a budeme počítať že v priemere na zamestnanca pritečie do kasy každý mesiac min.750 EUR, tak pri 12 tis.pracovníkov * 12 mesiacov =  108 mil.EUR do štátneho...Mzda zamestnanca sa kompletne minie v SR, teda min. ďalši 20 mil. na DPH a za rok maju spať celu investiciu. Tých ďalších X rokov budú politici rozkrádať všetko čo pracovníci zarobia....

+3/0
11.12.2015 18:54

J71a43n 13M38a93z23ů42r86e16k 2338364468135

jak tady řada lidí píše....euro rozhodně nebylo klíčové kritérium....předně britům je v celku jedno, zda budou převádět z libry na euro nebo korunu, ale euro samo o sobě není záruka stability...stačí další průser někde v PIGS (je to otázka času jenom) a euro půjde dolů stejně.

+2/−1
11.12.2015 16:34

G78e71o85r77g 22K86o81m57b30e54r70e37c 9404141646821

Haha

+3/0
11.12.2015 23:04

M47a95r69e34k 18V47y62m66a53z45a65l 5868796142560

Myslím si, že orientace jen na jeden průmyslový sektor není dobré.....Ale je to jen jejich rozhodnutí. V Česku se už dnes více investuje v IT technologiích s vyšší přidanou hodnotou. To si myslím, že je budoucnost ekonomiky. Ne, montovny. Tím ale nemám na mysli Jaguar, to je auto na špičkové úrovni.

+3/0
11.12.2015 16:29

L95u50c74i43a35n 73P53a63p58a50z87i11a62n 5194777131685

Mají euro a to je jistota. My máme nejistou měnu v rukách ČNB, to seriozní investory jedině odradí.Levná pracovní síla neláká. Naopak, je rizikem stávkového hnutí.

+2/0
11.12.2015 15:31

J36a65n 21M94a41z18ů29r34e75k 2318944768255

britové ale platí librou ;-)

+5/0
11.12.2015 16:29

J97o98z51e44f 62K88o48t22a31č26k70a 1582958746335

a indove rupii ;)

0/0
12.12.2015 19:04

B52r81a55n18i75s45l29a15v 73Z10o19c65h24a 7115969318681

V niektorých príspevkoch je spochybnená výhodnosť štátnej podpory. Treba si však uvedomiť dve veci:

1. Nie celá podpora je nejaká dotácia. Ide o odpustenie dane alebo sociálnych odvodov, ktoré by proste neboli, keby ten investor neprišiel. A priama dotácia často ide na zaučenie, rekvalifikáciu pracovníkov a školstvo i učňovské vo veľkej miere financuje štát.

2. A treba vždy zvažovať alternatívu: čo by štát spravil s peniazmi, ktoré dá ako dotáciu, ak by žiaden investor nedošiel? Obávam sa, že na sociálne dávky alebo na predražené projekty.

Takže z tohto pohľadu sa mi to zdá ako výhodné. Avšak tiež sa mi takáto prax "podplácania" súkromných investorov nepáči. Štáty by mali súťažiť všeobecnými podmienkami na podnikanie a nie licitovaním o znášaní časti nákladov súkromných firiem.

+8/0
11.12.2015 15:00

M80i34c88h43a59l 28H55i87r63k55a 4147496500453

To bude ve střední Evropě průšvih, až se automobilová produkce propadne ... raději na to nemyslet.

+5/0
11.12.2015 14:48

R44a43d94i80m 93K74a85l11a79s 2780936762431

Propadne, ale nepůjde o trvalý jev. Jezdit autem nás všechny tak nějak totiž baví:-)

+7/0
11.12.2015 14:57

P53e33t34r 21S34e93d11i77v71y 6847898925637

Slovensko bylo vybráno zejména kvuli tomu, ze ma euro. Odpadla tak kurzova rizika.

+2/−2
11.12.2015 14:16

R10o30m22a88n 24S64m33a64t73a31n29a 6295132567828

Euru ako kritériu v rozhodovaní investície tak veľkého významu by som dával maximálne 5% váhu.  Za najväčšiu výhodu danej lokality by som považoval tzv. efekt VW Bratislava + dopravnú infraštruktúru. Pokiaľ niekto nevie, čo je efekt VW BA - je to plne vybudovaná dodávateľská sieť výrobcov automitive so špecializáciou na luxusné autá spolu s tradíciou a výrobno-vývojovými kapcitami na zložitú technológiu nosných hliníkových dielov (zvarovňa, lakovňa a lisovňa hliníkovách karosérii). Plus dostatok vyškolených technikov, schopných fluktuovať ku konkurencii. V Poľsku alebo Čechách by to museli takmer všetko vybudovať na zelenej lúke a k tomu doviesť kvalifikovaný personál.  Je totižto rozdiel  veľký rozdiel vyrábať Škodu, Peugeot, Kiu (bežné oceľové autá - skladačky na koncernových platformách) a vyrábať Porsche, Touareg a Audi Q7.  Kto videl továreň v BA, vie, o čom píšem.

+4/0
11.12.2015 14:40

R79a54d20i49m 81K83a11l63a39s 2440796542481

Dostatek vyškolených techniků je iluze... Vždyť to bylo vidět i tady v Nošovicích. Nebyli lidi (nejsou lidi) a žádné přetahování od konkurence nefungovalo a pak se nabíralo všude možně po světě.

A u vás také nepobíhá na zelené louce stádo volných lidí připravených naskočit jen tak rovnou do výroby.

Samozřejmě pár lidí přejde, ale o žádné drama nepůjde. A fabrika si stejně přiveze vlastní technologii a postupy, které budou do jisté míry podobné i odlišné.

Ostatně to, že si firmy lidi pro vlastní technologii zaškolí, je celkem běžná praxe... a to i v případě, že za rok není odbyt a tyhle lidi se propustí, přestože zaškolení bylo drahé.

+2/0
11.12.2015 14:55

R67a72d58i14m 87K39a73l65a87s 2890646382531

A mimochodem, když už se tak podřadně vyjadřujete o ocelové plechařině. Podívejte se na dnešní auta a značky, jak které rezivějí atd. Jak jsou na tom japonská auta, jak se vylepšil Ford, poté co koupil Volvo atd. 

Nelze si myslet, máme to z plechu, tak to jen nastříkáme a pohoda. Každá lakovna je téměř posvátné místo a dobře ošetřit takový plech je poměrně náročné a každá automobilka se s tím vypořádává jinak.

0/−1
11.12.2015 15:04

R78o78m12a14n 90S31m47a28t96a26n73a 6505212797988

Vidno, že nepoznáte technologický rozdiel medzi "oceľovou plechárinou" a spojovaním vysokopevnej hliníkovej zliatiny s oceľou v prípade luxusných vozidiel.  O nejakú protikoróznu ochranu tu vôbec nejde. Urobte si výlet do Devínskej Novej Vsi na deň otvorených dverí. Potom pochopíte, o čo ide.

+3/0
12.12.2015 8:08

B65r82a53n43i19s83l95a11v 71Z24o41c72h81a 7265909638551

Samozrejme. Nábor nových pracovníkov je asi vždy ťažký. Kvalitný vyškolený technik a všeobecne kvalifikovaný robotník je väčšinou už zamestnaný. Nečaká roky niekde na pracovnom úrade, kým dôjde do krajiny nejaká investícia, najmä pokiaľ je hospodárske oživenie. Rozumní dlhodobí investori si svojich ľudí pripravujú už v učňovkách. To už pochopili aj automobilky na Slovensku a zapájajú sa do učňovského školstva.

Nemyslím si však, že tento investor nedokáže nabrať nových ľudí. Priemerná mzda v automobilovom priemysle v SR je výrazne nad priemerom v strojárskom priemysle. To by mohlo byť lákadlo pre nových pracovníkov.

+4/0
11.12.2015 15:15

J20a37n 14N31o61v34a53k 5571177299694

pane Smatana, myslim, ze se mylite a precenujete vyznam slovenska v automobilovem prumyslu,Jaguaru jde v prvni rade jen o penize, protoze o takovych investicich rozhoduji hlavne ekonomicke aspekty. Jakou tradici ma zeme jako Slovensko v automobilovem prumyslu?Reknete mi jedinou slovenskou automobilovou znacku?Na zapade nikdo nema ani poneti, ze se na Slovensku vubec nejake auta vyrabeji. Vsechny technologie o kterech mluvite tam dovezly cizi automobilky a stejne tak je mohou privest kdekoliv jinde a vyrabet hlinikove Porsche treba na Ukrajine. Nicmene Slovensku investici preji at se vam dari, ale neprecenujte vyznam Slovenska v auto,prumyslu a jeho "vyrobno-vyvojove" kapacity, Na SR se zadne auta nevyvijeji jen montuji.

0/−3
11.12.2015 23:44

R55o84m62a76n 59S74m10a15t45a30n28a 6685812777398

Asi ste ma nepochopil. Pod slovom tradícia nemyslím nejakú historickú dejinnú udalosť (Laurin a Klement). Slovensko má novodobú tradíciu  (samozrejme iba vďaka nemeckému rozhodnutiu vybudovať VW BA ako stredisko výroby luxusných koncernových áut s veľkým podielom hliníkových dielov) a schopnosť s technickým zázemím vyrábať "hliníkové" luxusné autá.  Keby išlo iba o peniaze, postavili by to v EU v stabilnom Bulharsku. Na taj drahom aute ako LRJ nie je ale cena práce  rozhodujúcim faktorom. No a slovné hračky typu montovňa/továreň sa dajú chápať rôzne. Je Škoda montovňa, alebo samostatná automobilka s vývojom?  Čo je vývoj? Prekresľovanie a upravovanie koncernových platforiem na karosériu Škoda? Čo vyvinula Škoda v rámci koncernu? Podvozok? Motor? Klímu? Je to česká alebo nemecká firma?  Je Hyundai česká alebo kórejská firma?

+3/0
12.12.2015 8:23

J88a59n 58N65o12v15a61k 5271407829744

OK, Skoda je samozrejme ceska znacka v nemeckych rukou,Lamborghini italska, Rolls britska, Jaguar britska znacka v Indickych rukou , Volvo v cinskych atd atd ...tak vnimaji znacky vsichni zakaznici po celem svete myslim. I  v nemeckem automobiovem tisku pisou vzdy o skode jako o ceske company. Hyundai samozrejme nastesti neni ceska znacka ani za mak. To ze tu ma tovarnu a montuje auta nikoho za hranici CR vubec nezajima.

0/0
12.12.2015 16:15

R76o13m57a10n 85S12m64a35t55a86n61a 6645222167268

A ja som myslel, že značka je toho,kto ju kúpil a kto ju vlastní. Mini je tiež nemecké auto, ktoré používa techniku BMW a kupujú si ju Briti v domnení, že je britské.   Tatrovka je podľa mňa jediný český výrobca automobilov v Čechách a vôbec v súčasnosti nie je podstatné, že ju založili a preslávili Nemci.  Ja považujem Škodu za nemecký low-end Volkswagen, ktorý používa jej staršiu motorizáciu a v rámci synergie všetky VW platformy, ktoré neohrozia VW a úspešne to funguje. Generuje zisky pre koncern a zachováva lacnú pracovnú silu v Čechách pre spokojnosť oboch strán. Okrem práce ale znaku na kapote na nej nič českého nenachádzam.  Pokiaľ niečo skutočne prevratné a pôvodné z MB niekto nájde, napíšte to sem.   Mne sa to nepodarilo. Napriek tomu považujem firmu Škoda (či už pre nacionalistov historicky českú, alebo po majiteľovi a dodávateľovi technológií nemeckú) na najvýznamnejšiu a najúspešnejšiu firmu v Čechách.R^

+1/0
12.12.2015 17:34

J84a27n 35N90o67v32a53k 5321447939984

Pane Smatana, kde jste na to prisel, ze si britove mysli, ze je Mini britske?Ja tam nejakou dobu zil a vsichni vedi, ze je to nemecka znacka, protoze ji zalozili a vybudovali Nemci. Automobilka Mini nikdy britska nebyla.Asi si to pletete s modelem Mini od automobilky Austin Morris a pozdeji Rover.Koupi Roveru Nemci ziskali prava pouzivat nazev Mini a tak zalozili stejnojmenou Automobilku, to vi v UK skoro kazdy.Asi nerad skousnete to, ze Skodu v UK bere taky kazdy jako ceskou, stejne tak o ni pisou v nemeckem autozeitungu atd.Vsude kde sem byl tak kazdy zna skodu jako ceskou automobilku dokonce i v Izraeli.A ze se divite, ze sdili komponenty od VW?To je realita napric celym autom.prumyslem, jinak by dnes znacky nepreziliy. Stejne tak Rolls je prevlecene BMW, Bentley opet VW a mohl bych pokracovat....Bohuzel po 40 letech komunismu neni zadna ceska znacka v pozici velkeho koncernu a na Tatru, Pragu atd muzem jen vzpominat.

0/0
12.12.2015 22:51

J50i27ř64í 92K66o32c92u84r97e95k 6575454445268

Zajímavé. A jaktože v užším výběru bylo Polsko (Zlotý) a ne ČR (Koruna). A obzvlášť u britské frimy (Libra).

0/0
11.12.2015 18:01

J14a55r31o52m37í93r 45P59e84t30l44a91c48h 2254512335803

V Polsku už o tom psali jako o hotové věci. Fico ale přihodil další miliardy a Poláci z toho vycouvali, že už by se jim to nevyplatilo....

+2/−4
11.12.2015 12:59

R23a15d85i60m 46K70a61l29a38s 2710376182291

Nic proti Polákům, ale polského Jaguara bych se docela bál... No, bál je silné slovo, ale moc velkou důvěru by ve mně nebudil.

+1/0
11.12.2015 13:02

M37i81l90a74n 62K75r31á78l 8163988621901

No ono popravdě, na záapdě pokud jdete do velkoskladů či velkých továren tak ta pracují na linkách z 90% arabové, nejsem rasista ani xenofob ale radši auto od Poláka než od Araba

+3/0
11.12.2015 13:21

R42a43d58i73m 82K76a42l73a25s 2430396572641

Tam je myslím otázka, kdo a jak tomu velí. Jací jsou mistrové, šéfové výroby, techničtí ředitelé atd.

A tak nějak stále věřím, že domácí výrobce si dokáže i tyto zaměstnance ohlídat. Ale podnik, který je vzdálen, je přeci jen méně "viditelný" a myši mohou mít pré, protože mnohé pozice jsou obsazeny i lidskými zdroji z místa samotné výroby.

+1/0
11.12.2015 13:51

R67o83m68a32n 97S32m18a50t64a91n61a 6115732617758

Aké miliardy? Prečítaj si článok. Daňových poplatníkov to bude stáť  jednorázových 130 mil. €. V druhej fáze, keď sa zatvorí drahý britský výrobný podnika a celá európska produkcia sa presunie do Nitry, zvýši sa kapacita Jaguaru na 300.000  kusov ročne, čo pre európsky a americký trh úplne postačuje. Celú Áziu bude obsluhovať nový podnik v Číne.

+3/0
11.12.2015 13:32
Foto

B11o11h16u16m32i69l 14P37r13o55c55h93á93z43k14a 2923511423191

No vida. Konecne se v byvalem vychodnim bloku budou vyrabet auta. Opravdova auta.

+2/−2
11.12.2015 12:54

V94l90a61s56t18i75m54i49l 76T51e95n72c19e24r 4660720237370

To jsem nevěděl že na Slovensku vyrobený VW Touareg a Audi Q7 jsou jenom takové šlapací autíčka.

+5/0
11.12.2015 16:46

P33e34t93r 62V56l65c76e52k 5382245175597

V ČR je přeautováno,  už teď by to chtělo ty české montovny více diverzifikovat  a  vyrábět těch aut méně na úkor jiných produktů......

+9/−1
11.12.2015 12:49

J97o19z67e63f 66K83o48t54a97č39k77a 1302368846165

presne tak ... to iste aj v SR

0/−1
12.12.2015 19:09
Foto

J82a45r78e36k 70J90a65k28u17b24č41e43k 7959790648478

Gratuluji Slovakum k zajimavemu investorovi. Obecne se mi ale nelibi trend kdy se zeme z verejnych prostredku primo podili na investici

+15/−1
11.12.2015 12:43
Foto

B40o42h26u52m85i14l 54P57r82o33c68h39á92z56k73a 2363711583921

Investuje do svych vlastnich obcanu. A v pripade takoveho brandu i do sve narodni prestize.

+6/0
11.12.2015 12:55

R16a58d86i45m 68K42a90l59a48s 2340496522741

Prestiž určitě ano, ale otázka je, kolik automobilek může ještě na Slovensko přijít. Myslím, že už je docela nasyceno.

+1/0
11.12.2015 13:06

R43o91m46a86n 20S42m30a77t90a30n53a 6465322357348

Ešte jedna továreň na aeroauto sa uživí.

+3/0
11.12.2015 13:35

M60i50r15e71k 46P85r57o87k52š 4952561198

prestiž ? v podstatě u automobilek ve střední Evropě  nesmí nikdo bez příkazu ze zahraničí ani stáhnout okénko u hotového  auta..

0/−1
11.12.2015 13:32

D94a53l15i33b42o79r 92R95o11z19s85y26p38a38l 7250253386439

Vláda ČR dá raději 3 miliardy Bakalovi a jeho OKD.

+20/0
11.12.2015 12:26

J98o46h17a65n 98Z97i28n76g16e87l 7842134933901

Letos 3 miliardy.

+1/0
11.12.2015 13:59

M62i32r35e34k 85P96r20o66k38š 4392331508

jen tak na okraj, Slovensko je stát v Evropě, který je nejvíce závislý na výrobě automobilů,A tyto automobilové firmy vyvážejí 99 % zisku za hranice.

+8/−2
11.12.2015 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.