Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slováci si plácli s Jaguarem, automobilka v zemi investuje miliardu liber

Britská automobilka Jaguar Land Rover v pátek podepsala se slovenskou vládou investiční smlouvu, na jejímž základě společnost na Slovensku investuje 1,1 miliardy liber (41 miliard korun). V novém závodě u Nitry zaměstná 2 800 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R67o21m45a72n 66S73m42a37t50a67n47a 6585202257458

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/377210-jaguar-slubuje-plat-1-225-eur/

0/0
16.12.2015 16:01

J56a58n 12N38o62v57a48k 5711467959954

o tom co delaji ve vyvojovem centru Skoda v Cesane je na netu informaci celkem dost, namatkou :S novým motorovým centrem získala mladoboleslavská automobilka velkou zodpovědnost. Nově totiž bude mít na starosti kompletní vývoj atmosférických motorů s vícebodovým vstřikováním (MPI) pro potřeby celého koncernu. Momentálně jde konkrétně o agregáty 1.0 MPI, 1.4 MPI a 1.6 MPI, určené pro trhy prakticky po celém světe.....Škoda se chlubí tím, že jako jediná automobilka z regionu střední a východní Evropy se rozsáhle zabývá vývojem motorů. Její nové motorové centrum je v rámci těchto zemí jedinečné a i celosvětově patří ke špičce, byť velikostí je v globálním měřítku spíše menším pracovištěm. Pro českou automobilku je však nesmírně důležité.

0/0
15.12.2015 10:44

D57a40n16i94e26l 31S59c85h16n29i68t58z58e10r 5751104251966

kdyby vláda SR přesunula investici víc na východ, Slovensko to není BA a okolí 100 km.

+3/0
12.12.2015 12:30

R69o56m20a51n 65S56m26a33t52a10n58a 6285482987768

Nedá sa nanútiť investorovi lokalita do oblasti, odkiaľ je to na hlavné trhy a od hlavných dodávateľov ďaleko.

+1/0
12.12.2015 17:17

D69a25n12i30e54l 50S25c98h34n18i26t86z10e53r 5381864571336

hm, nanutit neda, ale vyjednat ano, kde je cesta je vůle.

+2/−1
12.12.2015 18:37

D74a76n48i85e16l 74O59r78a92v78e59c 7367871793699

http://www.topky.sk/cl/11/1510797/Zakulisie-obchodu-desatrocia--Takto-si-to-Poliaci-pokaslali-s-Jaguarom--Fico-vytiahol-sukromne-cislo

Iba trocha ba vyjasnenie preco Jaguar odmietol Poliakov.

0/0
12.12.2015 9:06

Z81b87y83n73ě78k 69H55o53l57í85k 1427497685260

slovákům to přeju, dělají velké kroky vpřed, tohle bude další dobrý impuls jejich ekonomiceR^

+6/0
11.12.2015 22:13

M78a24r23e10k 93G72a32j37d83a 4193374706752

Slováci postaví fabriku a nám se ze subdodávek ucpe 1/50, paráda. Že by se taky konečně začala stavět R49 ( D49 ) ?????

+1/−1
11.12.2015 19:54

M57a46r49i96a30n 45K27a28r64a53b22a 4783631290322

Keďže to bude pri Nitre, tak to pojde cez D2...

Inak ale D49 by mohli stavať, nakoľko dialničné spojenie medzi SR a ČR je len cez BA.

+2/0
11.12.2015 21:15

T89o10m72á34š 89Z62e23m63a45n 3365928164475

Slovenská vláda zaplatí část investice a v ČR se bude vyrábět a vyvíjet značná část subdodávek.

Nemám důvod jim závidět;)

+2/−2
11.12.2015 19:13

R53o14m74a46n 17S92m97a17t18a87n22a 6135512967248

Dobrý vtip ;-D

+2/−1
12.12.2015 8:01

M69a10r31i40a53n 98K47a82r45a12b79a 4233431810132

Kalkulácie sú jednoduché. V podstate "socialistom" ani nezáleží na tom, či LR zaplatí nejaké dane. Keď si spočítame vysoké daňové zaťaženie - čistá mzda vs cena práce, a budeme počítať že v priemere na zamestnanca pritečie do kasy každý mesiac min.750 EUR, tak pri 12 tis.pracovníkov * 12 mesiacov =  108 mil.EUR do štátneho...Mzda zamestnanca sa kompletne minie v SR, teda min. ďalši 20 mil. na DPH a za rok maju spať celu investiciu. Tých ďalších X rokov budú politici rozkrádať všetko čo pracovníci zarobia....

+3/0
11.12.2015 18:54

J69a36n 38M79a73z60ů78r74e70k 2698304258815

jak tady řada lidí píše....euro rozhodně nebylo klíčové kritérium....předně britům je v celku jedno, zda budou převádět z libry na euro nebo korunu, ale euro samo o sobě není záruka stability...stačí další průser někde v PIGS (je to otázka času jenom) a euro půjde dolů stejně.

+2/−1
11.12.2015 16:34

G21e59o31r48g 64K98o93m45b14e62r62e47c 9164301396441

Haha

+3/0
11.12.2015 23:04

M36a79r63e34k 15V27y85m73a70z33a62l 5908356602700

Myslím si, že orientace jen na jeden průmyslový sektor není dobré.....Ale je to jen jejich rozhodnutí. V Česku se už dnes více investuje v IT technologiích s vyšší přidanou hodnotou. To si myslím, že je budoucnost ekonomiky. Ne, montovny. Tím ale nemám na mysli Jaguar, to je auto na špičkové úrovni.

+3/0
11.12.2015 16:29

L32u82c64i70a84n 80P41a58p44a87z66i65a72n 5754417671395

Mají euro a to je jistota. My máme nejistou měnu v rukách ČNB, to seriozní investory jedině odradí.Levná pracovní síla neláká. Naopak, je rizikem stávkového hnutí.

+2/0
11.12.2015 15:31

J48a40n 43M89a66z89ů75r93e73k 2568764418455

britové ale platí librou ;-)

+5/0
11.12.2015 16:29

J12o19z53e91f 39K63o50t59a53č63k94a 1302298466475

a indove rupii ;)

0/0
12.12.2015 19:04

B61r23a97n39i64s32l51a94v 26Z79o65c92h87a 7765219338641

V niektorých príspevkoch je spochybnená výhodnosť štátnej podpory. Treba si však uvedomiť dve veci:

1. Nie celá podpora je nejaká dotácia. Ide o odpustenie dane alebo sociálnych odvodov, ktoré by proste neboli, keby ten investor neprišiel. A priama dotácia často ide na zaučenie, rekvalifikáciu pracovníkov a školstvo i učňovské vo veľkej miere financuje štát.

2. A treba vždy zvažovať alternatívu: čo by štát spravil s peniazmi, ktoré dá ako dotáciu, ak by žiaden investor nedošiel? Obávam sa, že na sociálne dávky alebo na predražené projekty.

Takže z tohto pohľadu sa mi to zdá ako výhodné. Avšak tiež sa mi takáto prax "podplácania" súkromných investorov nepáči. Štáty by mali súťažiť všeobecnými podmienkami na podnikanie a nie licitovaním o znášaní časti nákladov súkromných firiem.

+8/0
11.12.2015 15:00

M27i97c84h57a21l 80H46i76r26k79a 4947756480683

To bude ve střední Evropě průšvih, až se automobilová produkce propadne ... raději na to nemyslet.

+5/0
11.12.2015 14:48

R46a53d38i41m 60K57a46l75a22s 2600246372211

Propadne, ale nepůjde o trvalý jev. Jezdit autem nás všechny tak nějak totiž baví:-)

+7/0
11.12.2015 14:57

P73e70t61r 82S42e39d39i13v31y 6617898495417

Slovensko bylo vybráno zejména kvuli tomu, ze ma euro. Odpadla tak kurzova rizika.

+2/−2
11.12.2015 14:16

R61o61m47a52n 56S28m77a21t29a48n59a 6445592747278

Euru ako kritériu v rozhodovaní investície tak veľkého významu by som dával maximálne 5% váhu.  Za najväčšiu výhodu danej lokality by som považoval tzv. efekt VW Bratislava + dopravnú infraštruktúru. Pokiaľ niekto nevie, čo je efekt VW BA - je to plne vybudovaná dodávateľská sieť výrobcov automitive so špecializáciou na luxusné autá spolu s tradíciou a výrobno-vývojovými kapcitami na zložitú technológiu nosných hliníkových dielov (zvarovňa, lakovňa a lisovňa hliníkovách karosérii). Plus dostatok vyškolených technikov, schopných fluktuovať ku konkurencii. V Poľsku alebo Čechách by to museli takmer všetko vybudovať na zelenej lúke a k tomu doviesť kvalifikovaný personál.  Je totižto rozdiel  veľký rozdiel vyrábať Škodu, Peugeot, Kiu (bežné oceľové autá - skladačky na koncernových platformách) a vyrábať Porsche, Touareg a Audi Q7.  Kto videl továreň v BA, vie, o čom píšem.

+4/0
11.12.2015 14:40

R50a84d33i42m 83K68a71l16a64s 2950616462181

Dostatek vyškolených techniků je iluze... Vždyť to bylo vidět i tady v Nošovicích. Nebyli lidi (nejsou lidi) a žádné přetahování od konkurence nefungovalo a pak se nabíralo všude možně po světě.

A u vás také nepobíhá na zelené louce stádo volných lidí připravených naskočit jen tak rovnou do výroby.

Samozřejmě pár lidí přejde, ale o žádné drama nepůjde. A fabrika si stejně přiveze vlastní technologii a postupy, které budou do jisté míry podobné i odlišné.

Ostatně to, že si firmy lidi pro vlastní technologii zaškolí, je celkem běžná praxe... a to i v případě, že za rok není odbyt a tyhle lidi se propustí, přestože zaškolení bylo drahé.

+2/0
11.12.2015 14:55

R65a24d90i48m 90K28a95l84a37s 2690146942581

A mimochodem, když už se tak podřadně vyjadřujete o ocelové plechařině. Podívejte se na dnešní auta a značky, jak které rezivějí atd. Jak jsou na tom japonská auta, jak se vylepšil Ford, poté co koupil Volvo atd. 

Nelze si myslet, máme to z plechu, tak to jen nastříkáme a pohoda. Každá lakovna je téměř posvátné místo a dobře ošetřit takový plech je poměrně náročné a každá automobilka se s tím vypořádává jinak.

0/−1
11.12.2015 15:04

R10o53m31a12n 47S82m63a21t61a46n37a 6565652727888

Vidno, že nepoznáte technologický rozdiel medzi "oceľovou plechárinou" a spojovaním vysokopevnej hliníkovej zliatiny s oceľou v prípade luxusných vozidiel.  O nejakú protikoróznu ochranu tu vôbec nejde. Urobte si výlet do Devínskej Novej Vsi na deň otvorených dverí. Potom pochopíte, o čo ide.

+3/0
12.12.2015 8:08

B55r82a55n94i81s68l54a14v 57Z21o53c41h78a 7425239248291

Samozrejme. Nábor nových pracovníkov je asi vždy ťažký. Kvalitný vyškolený technik a všeobecne kvalifikovaný robotník je väčšinou už zamestnaný. Nečaká roky niekde na pracovnom úrade, kým dôjde do krajiny nejaká investícia, najmä pokiaľ je hospodárske oživenie. Rozumní dlhodobí investori si svojich ľudí pripravujú už v učňovkách. To už pochopili aj automobilky na Slovensku a zapájajú sa do učňovského školstva.

Nemyslím si však, že tento investor nedokáže nabrať nových ľudí. Priemerná mzda v automobilovom priemysle v SR je výrazne nad priemerom v strojárskom priemysle. To by mohlo byť lákadlo pre nových pracovníkov.

+4/0
11.12.2015 15:15

J46a34n 68N28o83v61a58k 5781817959134

pane Smatana, myslim, ze se mylite a precenujete vyznam slovenska v automobilovem prumyslu,Jaguaru jde v prvni rade jen o penize, protoze o takovych investicich rozhoduji hlavne ekonomicke aspekty. Jakou tradici ma zeme jako Slovensko v automobilovem prumyslu?Reknete mi jedinou slovenskou automobilovou znacku?Na zapade nikdo nema ani poneti, ze se na Slovensku vubec nejake auta vyrabeji. Vsechny technologie o kterech mluvite tam dovezly cizi automobilky a stejne tak je mohou privest kdekoliv jinde a vyrabet hlinikove Porsche treba na Ukrajine. Nicmene Slovensku investici preji at se vam dari, ale neprecenujte vyznam Slovenska v auto,prumyslu a jeho "vyrobno-vyvojove" kapacity, Na SR se zadne auta nevyvijeji jen montuji.

0/−3
11.12.2015 23:44

R77o62m90a35n 55S17m39a53t23a19n23a 6895542487738

Asi ste ma nepochopil. Pod slovom tradícia nemyslím nejakú historickú dejinnú udalosť (Laurin a Klement). Slovensko má novodobú tradíciu  (samozrejme iba vďaka nemeckému rozhodnutiu vybudovať VW BA ako stredisko výroby luxusných koncernových áut s veľkým podielom hliníkových dielov) a schopnosť s technickým zázemím vyrábať "hliníkové" luxusné autá.  Keby išlo iba o peniaze, postavili by to v EU v stabilnom Bulharsku. Na taj drahom aute ako LRJ nie je ale cena práce  rozhodujúcim faktorom. No a slovné hračky typu montovňa/továreň sa dajú chápať rôzne. Je Škoda montovňa, alebo samostatná automobilka s vývojom?  Čo je vývoj? Prekresľovanie a upravovanie koncernových platforiem na karosériu Škoda? Čo vyvinula Škoda v rámci koncernu? Podvozok? Motor? Klímu? Je to česká alebo nemecká firma?  Je Hyundai česká alebo kórejská firma?

+3/0
12.12.2015 8:23

J89a93n 50N84o78v48a31k 5181197409134

OK, Skoda je samozrejme ceska znacka v nemeckych rukou,Lamborghini italska, Rolls britska, Jaguar britska znacka v Indickych rukou , Volvo v cinskych atd atd ...tak vnimaji znacky vsichni zakaznici po celem svete myslim. I  v nemeckem automobiovem tisku pisou vzdy o skode jako o ceske company. Hyundai samozrejme nastesti neni ceska znacka ani za mak. To ze tu ma tovarnu a montuje auta nikoho za hranici CR vubec nezajima.

0/0
12.12.2015 16:15

R70o71m30a96n 26S10m71a51t36a93n29a 6285842717138

A ja som myslel, že značka je toho,kto ju kúpil a kto ju vlastní. Mini je tiež nemecké auto, ktoré používa techniku BMW a kupujú si ju Briti v domnení, že je britské.   Tatrovka je podľa mňa jediný český výrobca automobilov v Čechách a vôbec v súčasnosti nie je podstatné, že ju založili a preslávili Nemci.  Ja považujem Škodu za nemecký low-end Volkswagen, ktorý používa jej staršiu motorizáciu a v rámci synergie všetky VW platformy, ktoré neohrozia VW a úspešne to funguje. Generuje zisky pre koncern a zachováva lacnú pracovnú silu v Čechách pre spokojnosť oboch strán. Okrem práce ale znaku na kapote na nej nič českého nenachádzam.  Pokiaľ niečo skutočne prevratné a pôvodné z MB niekto nájde, napíšte to sem.   Mne sa to nepodarilo. Napriek tomu považujem firmu Škoda (či už pre nacionalistov historicky českú, alebo po majiteľovi a dodávateľovi technológií nemeckú) na najvýznamnejšiu a najúspešnejšiu firmu v Čechách.R^

+1/0
12.12.2015 17:34

J68a11n 20N33o44v23a78k 5191717639374

Pane Smatana, kde jste na to prisel, ze si britove mysli, ze je Mini britske?Ja tam nejakou dobu zil a vsichni vedi, ze je to nemecka znacka, protoze ji zalozili a vybudovali Nemci. Automobilka Mini nikdy britska nebyla.Asi si to pletete s modelem Mini od automobilky Austin Morris a pozdeji Rover.Koupi Roveru Nemci ziskali prava pouzivat nazev Mini a tak zalozili stejnojmenou Automobilku, to vi v UK skoro kazdy.Asi nerad skousnete to, ze Skodu v UK bere taky kazdy jako ceskou, stejne tak o ni pisou v nemeckem autozeitungu atd.Vsude kde sem byl tak kazdy zna skodu jako ceskou automobilku dokonce i v Izraeli.A ze se divite, ze sdili komponenty od VW?To je realita napric celym autom.prumyslem, jinak by dnes znacky nepreziliy. Stejne tak Rolls je prevlecene BMW, Bentley opet VW a mohl bych pokracovat....Bohuzel po 40 letech komunismu neni zadna ceska znacka v pozici velkeho koncernu a na Tatru, Pragu atd muzem jen vzpominat.

0/0
12.12.2015 22:51

J96i26ř64í 55K54o80c93u51r45e66k 6325254925228

Zajímavé. A jaktože v užším výběru bylo Polsko (Zlotý) a ne ČR (Koruna). A obzvlášť u britské frimy (Libra).

0/0
11.12.2015 18:01

J27a13r22o79m69í75r 65P23e75t79l29a97c85h 2954882915613

V Polsku už o tom psali jako o hotové věci. Fico ale přihodil další miliardy a Poláci z toho vycouvali, že už by se jim to nevyplatilo....

+2/−4
11.12.2015 12:59

R58a43d87i13m 55K86a80l48a48s 2330426352451

Nic proti Polákům, ale polského Jaguara bych se docela bál... No, bál je silné slovo, ale moc velkou důvěru by ve mně nebudil.

+1/0
11.12.2015 13:02

M45i85l27a20n 27K20r66á39l 8113878711821

No ono popravdě, na záapdě pokud jdete do velkoskladů či velkých továren tak ta pracují na linkách z 90% arabové, nejsem rasista ani xenofob ale radši auto od Poláka než od Araba

+3/0
11.12.2015 13:21

R50a83d35i56m 94K97a62l53a15s 2730816142191

Tam je myslím otázka, kdo a jak tomu velí. Jací jsou mistrové, šéfové výroby, techničtí ředitelé atd.

A tak nějak stále věřím, že domácí výrobce si dokáže i tyto zaměstnance ohlídat. Ale podnik, který je vzdálen, je přeci jen méně "viditelný" a myši mohou mít pré, protože mnohé pozice jsou obsazeny i lidskými zdroji z místa samotné výroby.

+1/0
11.12.2015 13:51

R71o26m40a40n 31S51m32a87t40a43n43a 6805742787788

Aké miliardy? Prečítaj si článok. Daňových poplatníkov to bude stáť  jednorázových 130 mil. €. V druhej fáze, keď sa zatvorí drahý britský výrobný podnika a celá európska produkcia sa presunie do Nitry, zvýši sa kapacita Jaguaru na 300.000  kusov ročne, čo pre európsky a americký trh úplne postačuje. Celú Áziu bude obsluhovať nový podnik v Číne.

+3/0
11.12.2015 13:32
Foto

B35o32h57u54m26i29l 14P12r54o91c53h35á79z80k39a 2713141233101

No vida. Konecne se v byvalem vychodnim bloku budou vyrabet auta. Opravdova auta.

+2/−2
11.12.2015 12:54

V54l93a35s98t78i45m48i94l 19T49e91n74c29e28r 4820280827250

To jsem nevěděl že na Slovensku vyrobený VW Touareg a Audi Q7 jsou jenom takové šlapací autíčka.

+5/0
11.12.2015 16:46

P36e86t89r 66V23l85c47e77k 5262515165107

V ČR je přeautováno,  už teď by to chtělo ty české montovny více diverzifikovat  a  vyrábět těch aut méně na úkor jiných produktů......

+9/−1
11.12.2015 12:49

J71o39z67e74f 33K83o98t33a78č19k77a 1332948616625

presne tak ... to iste aj v SR

0/−1
12.12.2015 19:09
Foto

J26a33r16e96k 61J56a55k76u35b20č87e79k 7489600108298

Gratuluji Slovakum k zajimavemu investorovi. Obecne se mi ale nelibi trend kdy se zeme z verejnych prostredku primo podili na investici

+15/−1
11.12.2015 12:43
Foto

B96o87h19u77m62i17l 54P94r97o29c59h46á27z18k66a 2713611333311

Investuje do svych vlastnich obcanu. A v pripade takoveho brandu i do sve narodni prestize.

+6/0
11.12.2015 12:55

R53a20d54i54m 53K25a61l41a64s 2440146592711

Prestiž určitě ano, ale otázka je, kolik automobilek může ještě na Slovensko přijít. Myslím, že už je docela nasyceno.

+1/0
11.12.2015 13:06

R77o89m79a44n 85S83m98a18t78a20n97a 6425962197598

Ešte jedna továreň na aeroauto sa uživí.

+3/0
11.12.2015 13:35

M52i26r28e25k 39P56r19o52k43š 4642611108

prestiž ? v podstatě u automobilek ve střední Evropě  nesmí nikdo bez příkazu ze zahraničí ani stáhnout okénko u hotového  auta..

0/−1
11.12.2015 13:32

D75a89l60i93b68o86r 68R37o38z31s84y76p33a22l 7730983556229

Vláda ČR dá raději 3 miliardy Bakalovi a jeho OKD.

+20/0
11.12.2015 12:26

J55o16h12a24n 21Z28i85n44g42e30l 7802374113301

Letos 3 miliardy.

+1/0
11.12.2015 13:59

M31i98r42e88k 59P13r73o19k50š 4322871318

jen tak na okraj, Slovensko je stát v Evropě, který je nejvíce závislý na výrobě automobilů,A tyto automobilové firmy vyvážejí 99 % zisku za hranice.

+8/−2
11.12.2015 12:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.