Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slováci si plácli s Jaguarem, automobilka v zemi investuje miliardu liber

Britská automobilka Jaguar Land Rover v pátek podepsala se slovenskou vládou investiční smlouvu, na jejímž základě společnost na Slovensku investuje 1,1 miliardy liber (41 miliard korun). V novém závodě u Nitry zaměstná 2 800 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R53o51m91a86n 61S94m35a24t13a62n37a 6805292947558

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/377210-jaguar-slubuje-plat-1-225-eur/

0/0
16.12.2015 16:01

J97a75n 87N87o57v95a10k 5801867569164

o tom co delaji ve vyvojovem centru Skoda v Cesane je na netu informaci celkem dost, namatkou :S novým motorovým centrem získala mladoboleslavská automobilka velkou zodpovědnost. Nově totiž bude mít na starosti kompletní vývoj atmosférických motorů s vícebodovým vstřikováním (MPI) pro potřeby celého koncernu. Momentálně jde konkrétně o agregáty 1.0 MPI, 1.4 MPI a 1.6 MPI, určené pro trhy prakticky po celém světe.....Škoda se chlubí tím, že jako jediná automobilka z regionu střední a východní Evropy se rozsáhle zabývá vývojem motorů. Její nové motorové centrum je v rámci těchto zemí jedinečné a i celosvětově patří ke špičce, byť velikostí je v globálním měřítku spíše menším pracovištěm. Pro českou automobilku je však nesmírně důležité.

0/0
15.12.2015 10:44

D38a51n29i61e24l 19S94c98h74n86i13t22z70e34r 5921194121836

kdyby vláda SR přesunula investici víc na východ, Slovensko to není BA a okolí 100 km.

+3/0
12.12.2015 12:30

R16o29m88a53n 82S13m36a33t13a72n18a 6945552907158

Nedá sa nanútiť investorovi lokalita do oblasti, odkiaľ je to na hlavné trhy a od hlavných dodávateľov ďaleko.

+1/0
12.12.2015 17:17

D73a47n28i84e60l 42S74c66h19n98i55t33z87e84r 5741864701166

hm, nanutit neda, ale vyjednat ano, kde je cesta je vůle.

+2/−1
12.12.2015 18:37

D70a84n72i10e19l 62O74r78a21v82e71c 7947111783179

http://www.topky.sk/cl/11/1510797/Zakulisie-obchodu-desatrocia--Takto-si-to-Poliaci-pokaslali-s-Jaguarom--Fico-vytiahol-sukromne-cislo

Iba trocha ba vyjasnenie preco Jaguar odmietol Poliakov.

0/0
12.12.2015 9:06

Z66b79y29n29ě71k 83H98o54l85í23k 1867727135790

slovákům to přeju, dělají velké kroky vpřed, tohle bude další dobrý impuls jejich ekonomiceR^

+6/0
11.12.2015 22:13

M10a24r87e42k 18G83a83j43d88a 4743284756972

Slováci postaví fabriku a nám se ze subdodávek ucpe 1/50, paráda. Že by se taky konečně začala stavět R49 ( D49 ) ?????

+1/−1
11.12.2015 19:54

M67a95r55i35a37n 59K31a19r76a18b16a 4513861980102

Keďže to bude pri Nitre, tak to pojde cez D2...

Inak ale D49 by mohli stavať, nakoľko dialničné spojenie medzi SR a ČR je len cez BA.

+2/0
11.12.2015 21:15

T72o54m32á48š 87Z15e17m13a71n 3805238454985

Slovenská vláda zaplatí část investice a v ČR se bude vyrábět a vyvíjet značná část subdodávek.

Nemám důvod jim závidět;)

+2/−2
11.12.2015 19:13

R81o94m84a39n 95S64m33a56t28a27n40a 6465752297778

Dobrý vtip ;-D

+2/−1
12.12.2015 8:01

M15a20r33i11a42n 95K44a87r11a73b52a 4583781890472

Kalkulácie sú jednoduché. V podstate "socialistom" ani nezáleží na tom, či LR zaplatí nejaké dane. Keď si spočítame vysoké daňové zaťaženie - čistá mzda vs cena práce, a budeme počítať že v priemere na zamestnanca pritečie do kasy každý mesiac min.750 EUR, tak pri 12 tis.pracovníkov * 12 mesiacov =  108 mil.EUR do štátneho...Mzda zamestnanca sa kompletne minie v SR, teda min. ďalši 20 mil. na DPH a za rok maju spať celu investiciu. Tých ďalších X rokov budú politici rozkrádať všetko čo pracovníci zarobia....

+3/0
11.12.2015 18:54

J32a65n 78M18a73z76ů36r21e65k 2568134458495

jak tady řada lidí píše....euro rozhodně nebylo klíčové kritérium....předně britům je v celku jedno, zda budou převádět z libry na euro nebo korunu, ale euro samo o sobě není záruka stability...stačí další průser někde v PIGS (je to otázka času jenom) a euro půjde dolů stejně.

+2/−1
11.12.2015 16:34

G97e13o31r56g 67K41o82m92b74e12r21e97c 9494971506511

Haha

+3/0
11.12.2015 23:04

M93a90r79e97k 49V36y92m24a19z50a69l 5418436962880

Myslím si, že orientace jen na jeden průmyslový sektor není dobré.....Ale je to jen jejich rozhodnutí. V Česku se už dnes více investuje v IT technologiích s vyšší přidanou hodnotou. To si myslím, že je budoucnost ekonomiky. Ne, montovny. Tím ale nemám na mysli Jaguar, to je auto na špičkové úrovni.

+3/0
11.12.2015 16:29

L75u49c40i52a61n 74P49a36p31a31z15i48a71n 5134157611785

Mají euro a to je jistota. My máme nejistou měnu v rukách ČNB, to seriozní investory jedině odradí.Levná pracovní síla neláká. Naopak, je rizikem stávkového hnutí.

+2/0
11.12.2015 15:31

J85a22n 25M15a18z54ů69r10e63k 2938634538315

britové ale platí librou ;-)

+5/0
11.12.2015 16:29

J42o32z43e68f 23K18o73t58a19č98k42a 1252408706285

a indove rupii ;)

0/0
12.12.2015 19:04

B15r86a74n47i46s64l78a63v 21Z75o59c43h32a 7965909748841

V niektorých príspevkoch je spochybnená výhodnosť štátnej podpory. Treba si však uvedomiť dve veci:

1. Nie celá podpora je nejaká dotácia. Ide o odpustenie dane alebo sociálnych odvodov, ktoré by proste neboli, keby ten investor neprišiel. A priama dotácia často ide na zaučenie, rekvalifikáciu pracovníkov a školstvo i učňovské vo veľkej miere financuje štát.

2. A treba vždy zvažovať alternatívu: čo by štát spravil s peniazmi, ktoré dá ako dotáciu, ak by žiaden investor nedošiel? Obávam sa, že na sociálne dávky alebo na predražené projekty.

Takže z tohto pohľadu sa mi to zdá ako výhodné. Avšak tiež sa mi takáto prax "podplácania" súkromných investorov nepáči. Štáty by mali súťažiť všeobecnými podmienkami na podnikanie a nie licitovaním o znášaní časti nákladov súkromných firiem.

+8/0
11.12.2015 15:00

M41i66c76h83a16l 48H69i46r47k70a 4227636160163

To bude ve střední Evropě průšvih, až se automobilová produkce propadne ... raději na to nemyslet.

+5/0
11.12.2015 14:48

R75a38d39i38m 45K88a75l77a83s 2950676632141

Propadne, ale nepůjde o trvalý jev. Jezdit autem nás všechny tak nějak totiž baví:-)

+7/0
11.12.2015 14:57

P12e41t23r 24S85e11d50i49v54y 6387608375137

Slovensko bylo vybráno zejména kvuli tomu, ze ma euro. Odpadla tak kurzova rizika.

+2/−2
11.12.2015 14:16

R68o97m75a27n 41S92m98a22t53a37n56a 6685602467498

Euru ako kritériu v rozhodovaní investície tak veľkého významu by som dával maximálne 5% váhu.  Za najväčšiu výhodu danej lokality by som považoval tzv. efekt VW Bratislava + dopravnú infraštruktúru. Pokiaľ niekto nevie, čo je efekt VW BA - je to plne vybudovaná dodávateľská sieť výrobcov automitive so špecializáciou na luxusné autá spolu s tradíciou a výrobno-vývojovými kapcitami na zložitú technológiu nosných hliníkových dielov (zvarovňa, lakovňa a lisovňa hliníkovách karosérii). Plus dostatok vyškolených technikov, schopných fluktuovať ku konkurencii. V Poľsku alebo Čechách by to museli takmer všetko vybudovať na zelenej lúke a k tomu doviesť kvalifikovaný personál.  Je totižto rozdiel  veľký rozdiel vyrábať Škodu, Peugeot, Kiu (bežné oceľové autá - skladačky na koncernových platformách) a vyrábať Porsche, Touareg a Audi Q7.  Kto videl továreň v BA, vie, o čom píšem.

+4/0
11.12.2015 14:40

R52a90d98i98m 20K80a15l42a45s 2380976492291

Dostatek vyškolených techniků je iluze... Vždyť to bylo vidět i tady v Nošovicích. Nebyli lidi (nejsou lidi) a žádné přetahování od konkurence nefungovalo a pak se nabíralo všude možně po světě.

A u vás také nepobíhá na zelené louce stádo volných lidí připravených naskočit jen tak rovnou do výroby.

Samozřejmě pár lidí přejde, ale o žádné drama nepůjde. A fabrika si stejně přiveze vlastní technologii a postupy, které budou do jisté míry podobné i odlišné.

Ostatně to, že si firmy lidi pro vlastní technologii zaškolí, je celkem běžná praxe... a to i v případě, že za rok není odbyt a tyhle lidi se propustí, přestože zaškolení bylo drahé.

+2/0
11.12.2015 14:55

R14a34d87i84m 98K83a60l72a19s 2850296502321

A mimochodem, když už se tak podřadně vyjadřujete o ocelové plechařině. Podívejte se na dnešní auta a značky, jak které rezivějí atd. Jak jsou na tom japonská auta, jak se vylepšil Ford, poté co koupil Volvo atd. 

Nelze si myslet, máme to z plechu, tak to jen nastříkáme a pohoda. Každá lakovna je téměř posvátné místo a dobře ošetřit takový plech je poměrně náročné a každá automobilka se s tím vypořádává jinak.

0/−1
11.12.2015 15:04

R20o12m29a69n 85S39m41a88t13a14n85a 6695382147588

Vidno, že nepoznáte technologický rozdiel medzi "oceľovou plechárinou" a spojovaním vysokopevnej hliníkovej zliatiny s oceľou v prípade luxusných vozidiel.  O nejakú protikoróznu ochranu tu vôbec nejde. Urobte si výlet do Devínskej Novej Vsi na deň otvorených dverí. Potom pochopíte, o čo ide.

+3/0
12.12.2015 8:08

B27r70a84n94i64s11l72a33v 32Z31o79c75h46a 7645919288881

Samozrejme. Nábor nových pracovníkov je asi vždy ťažký. Kvalitný vyškolený technik a všeobecne kvalifikovaný robotník je väčšinou už zamestnaný. Nečaká roky niekde na pracovnom úrade, kým dôjde do krajiny nejaká investícia, najmä pokiaľ je hospodárske oživenie. Rozumní dlhodobí investori si svojich ľudí pripravujú už v učňovkách. To už pochopili aj automobilky na Slovensku a zapájajú sa do učňovského školstva.

Nemyslím si však, že tento investor nedokáže nabrať nových ľudí. Priemerná mzda v automobilovom priemysle v SR je výrazne nad priemerom v strojárskom priemysle. To by mohlo byť lákadlo pre nových pracovníkov.

+4/0
11.12.2015 15:15

J22a89n 39N82o31v42a19k 5371627889724

pane Smatana, myslim, ze se mylite a precenujete vyznam slovenska v automobilovem prumyslu,Jaguaru jde v prvni rade jen o penize, protoze o takovych investicich rozhoduji hlavne ekonomicke aspekty. Jakou tradici ma zeme jako Slovensko v automobilovem prumyslu?Reknete mi jedinou slovenskou automobilovou znacku?Na zapade nikdo nema ani poneti, ze se na Slovensku vubec nejake auta vyrabeji. Vsechny technologie o kterech mluvite tam dovezly cizi automobilky a stejne tak je mohou privest kdekoliv jinde a vyrabet hlinikove Porsche treba na Ukrajine. Nicmene Slovensku investici preji at se vam dari, ale neprecenujte vyznam Slovenska v auto,prumyslu a jeho "vyrobno-vyvojove" kapacity, Na SR se zadne auta nevyvijeji jen montuji.

0/−3
11.12.2015 23:44

R44o84m80a23n 24S31m67a60t68a58n64a 6375552117558

Asi ste ma nepochopil. Pod slovom tradícia nemyslím nejakú historickú dejinnú udalosť (Laurin a Klement). Slovensko má novodobú tradíciu  (samozrejme iba vďaka nemeckému rozhodnutiu vybudovať VW BA ako stredisko výroby luxusných koncernových áut s veľkým podielom hliníkových dielov) a schopnosť s technickým zázemím vyrábať "hliníkové" luxusné autá.  Keby išlo iba o peniaze, postavili by to v EU v stabilnom Bulharsku. Na taj drahom aute ako LRJ nie je ale cena práce  rozhodujúcim faktorom. No a slovné hračky typu montovňa/továreň sa dajú chápať rôzne. Je Škoda montovňa, alebo samostatná automobilka s vývojom?  Čo je vývoj? Prekresľovanie a upravovanie koncernových platforiem na karosériu Škoda? Čo vyvinula Škoda v rámci koncernu? Podvozok? Motor? Klímu? Je to česká alebo nemecká firma?  Je Hyundai česká alebo kórejská firma?

+3/0
12.12.2015 8:23

J45a63n 17N60o23v65a48k 5931517489904

OK, Skoda je samozrejme ceska znacka v nemeckych rukou,Lamborghini italska, Rolls britska, Jaguar britska znacka v Indickych rukou , Volvo v cinskych atd atd ...tak vnimaji znacky vsichni zakaznici po celem svete myslim. I  v nemeckem automobiovem tisku pisou vzdy o skode jako o ceske company. Hyundai samozrejme nastesti neni ceska znacka ani za mak. To ze tu ma tovarnu a montuje auta nikoho za hranici CR vubec nezajima.

0/0
12.12.2015 16:15

R67o86m86a63n 61S54m72a19t44a59n86a 6945942337508

A ja som myslel, že značka je toho,kto ju kúpil a kto ju vlastní. Mini je tiež nemecké auto, ktoré používa techniku BMW a kupujú si ju Briti v domnení, že je britské.   Tatrovka je podľa mňa jediný český výrobca automobilov v Čechách a vôbec v súčasnosti nie je podstatné, že ju založili a preslávili Nemci.  Ja považujem Škodu za nemecký low-end Volkswagen, ktorý používa jej staršiu motorizáciu a v rámci synergie všetky VW platformy, ktoré neohrozia VW a úspešne to funguje. Generuje zisky pre koncern a zachováva lacnú pracovnú silu v Čechách pre spokojnosť oboch strán. Okrem práce ale znaku na kapote na nej nič českého nenachádzam.  Pokiaľ niečo skutočne prevratné a pôvodné z MB niekto nájde, napíšte to sem.   Mne sa to nepodarilo. Napriek tomu považujem firmu Škoda (či už pre nacionalistov historicky českú, alebo po majiteľovi a dodávateľovi technológií nemeckú) na najvýznamnejšiu a najúspešnejšiu firmu v Čechách.R^

+1/0
12.12.2015 17:34

J69a59n 38N53o41v74a55k 5741417629914

Pane Smatana, kde jste na to prisel, ze si britove mysli, ze je Mini britske?Ja tam nejakou dobu zil a vsichni vedi, ze je to nemecka znacka, protoze ji zalozili a vybudovali Nemci. Automobilka Mini nikdy britska nebyla.Asi si to pletete s modelem Mini od automobilky Austin Morris a pozdeji Rover.Koupi Roveru Nemci ziskali prava pouzivat nazev Mini a tak zalozili stejnojmenou Automobilku, to vi v UK skoro kazdy.Asi nerad skousnete to, ze Skodu v UK bere taky kazdy jako ceskou, stejne tak o ni pisou v nemeckem autozeitungu atd.Vsude kde sem byl tak kazdy zna skodu jako ceskou automobilku dokonce i v Izraeli.A ze se divite, ze sdili komponenty od VW?To je realita napric celym autom.prumyslem, jinak by dnes znacky nepreziliy. Stejne tak Rolls je prevlecene BMW, Bentley opet VW a mohl bych pokracovat....Bohuzel po 40 letech komunismu neni zadna ceska znacka v pozici velkeho koncernu a na Tatru, Pragu atd muzem jen vzpominat.

0/0
12.12.2015 22:51

J98i80ř21í 30K28o41c29u72r81e76k 6915814705118

Zajímavé. A jaktože v užším výběru bylo Polsko (Zlotý) a ne ČR (Koruna). A obzvlášť u britské frimy (Libra).

0/0
11.12.2015 18:01

J74a11r38o45m11í13r 30P65e28t42l97a33c90h 2204472365223

V Polsku už o tom psali jako o hotové věci. Fico ale přihodil další miliardy a Poláci z toho vycouvali, že už by se jim to nevyplatilo....

+2/−4
11.12.2015 12:59

R30a90d80i20m 62K48a65l76a62s 2140766862821

Nic proti Polákům, ale polského Jaguara bych se docela bál... No, bál je silné slovo, ale moc velkou důvěru by ve mně nebudil.

+1/0
11.12.2015 13:02

M70i70l72a79n 73K12r26á89l 8953608551121

No ono popravdě, na záapdě pokud jdete do velkoskladů či velkých továren tak ta pracují na linkách z 90% arabové, nejsem rasista ani xenofob ale radši auto od Poláka než od Araba

+3/0
11.12.2015 13:21

R84a43d94i81m 71K38a65l69a38s 2220536192561

Tam je myslím otázka, kdo a jak tomu velí. Jací jsou mistrové, šéfové výroby, techničtí ředitelé atd.

A tak nějak stále věřím, že domácí výrobce si dokáže i tyto zaměstnance ohlídat. Ale podnik, který je vzdálen, je přeci jen méně "viditelný" a myši mohou mít pré, protože mnohé pozice jsou obsazeny i lidskými zdroji z místa samotné výroby.

+1/0
11.12.2015 13:51

R35o47m63a63n 87S64m37a30t46a18n73a 6755652487608

Aké miliardy? Prečítaj si článok. Daňových poplatníkov to bude stáť  jednorázových 130 mil. €. V druhej fáze, keď sa zatvorí drahý britský výrobný podnika a celá európska produkcia sa presunie do Nitry, zvýši sa kapacita Jaguaru na 300.000  kusov ročne, čo pre európsky a americký trh úplne postačuje. Celú Áziu bude obsluhovať nový podnik v Číne.

+3/0
11.12.2015 13:32
Foto

B24o27h73u89m24i12l 92P63r90o28c19h94á25z53k80a 2113411603361

No vida. Konecne se v byvalem vychodnim bloku budou vyrabet auta. Opravdova auta.

+2/−2
11.12.2015 12:54

V63l54a90s52t41i95m66i46l 57T22e57n72c97e61r 4980300777970

To jsem nevěděl že na Slovensku vyrobený VW Touareg a Audi Q7 jsou jenom takové šlapací autíčka.

+5/0
11.12.2015 16:46

P35e45t66r 20V44l69c10e95k 5452285355317

V ČR je přeautováno,  už teď by to chtělo ty české montovny více diverzifikovat  a  vyrábět těch aut méně na úkor jiných produktů......

+9/−1
11.12.2015 12:49

J63o92z74e33f 87K34o59t72a81č47k82a 1152368266435

presne tak ... to iste aj v SR

0/−1
12.12.2015 19:09
Foto

J15a60r31e26k 91J80a79k63u61b10č28e87k 7809170708958

Gratuluji Slovakum k zajimavemu investorovi. Obecne se mi ale nelibi trend kdy se zeme z verejnych prostredku primo podili na investici

+15/−1
11.12.2015 12:43
Foto

B69o10h38u86m36i18l 15P85r75o42c52h47á62z62k29a 2373381433831

Investuje do svych vlastnich obcanu. A v pripade takoveho brandu i do sve narodni prestize.

+6/0
11.12.2015 12:55

R62a39d67i13m 14K71a21l93a69s 2350346412831

Prestiž určitě ano, ale otázka je, kolik automobilek může ještě na Slovensko přijít. Myslím, že už je docela nasyceno.

+1/0
11.12.2015 13:06

R11o39m21a19n 65S25m15a28t33a23n21a 6155152477208

Ešte jedna továreň na aeroauto sa uživí.

+3/0
11.12.2015 13:35

M23i46r65e67k 52P77r36o22k17š 4692701828

prestiž ? v podstatě u automobilek ve střední Evropě  nesmí nikdo bez příkazu ze zahraničí ani stáhnout okénko u hotového  auta..

0/−1
11.12.2015 13:32

D16a27l16i78b60o89r 25R29o77z67s57y21p43a89l 7920653166559

Vláda ČR dá raději 3 miliardy Bakalovi a jeho OKD.

+20/0
11.12.2015 12:26

J58o21h87a75n 25Z58i60n83g96e57l 7542434453111

Letos 3 miliardy.

+1/0
11.12.2015 13:59

M75i27r23e98k 40P91r17o66k14š 4772361588

jen tak na okraj, Slovensko je stát v Evropě, který je nejvíce závislý na výrobě automobilů,A tyto automobilové firmy vyvážejí 99 % zisku za hranice.

+8/−2
11.12.2015 12:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.