Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přes 3500 nových aut denně. Češi vyrábějí nejvíce vozidel v historii

Tuzemské automobilky mají za sebou další úspěšný rok. Přestože do konce roku ještě několik týdnů chybí, už dnes je jasné, že vyrobí více aut, než loni. Vyplývá to z čerstvých dat Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37o61s18e84f 70V94l12t42a41v41s45k54y 3235585161583

Montovat auta, to je dobra prace pro Cechy, tam jsou na ocich. Bez dohledu prestanou makat. A neumi se moc chovat.

0/0
9.1.2016 20:29
Foto

J83a66r48o79m94í81r 96P68r20a10u40s 9107267630496

A to jen u nás. To mi připadne, že je někde za kopcem snad sypou do rokle :-)

+2/0
13.12.2015 16:57

P93a85v26e24l 16Ř40a42p45e87k 7842176719645

My ten Detroit prostě vybudujeme ... Rv

0/0
13.12.2015 14:32

K90a74r40e36l 24H43o76r32á41k 2788219263603

No to se mají čím chlubit! Ještě zapomněli napsat, kolik ta auta vyprodukují skleníkových plynu během své životnosti.

0/0
13.12.2015 9:21

J93a71r41o24s76l94a80v 75D74o22s71t66a51l 2414491625459

My jen montujeme auta na linkách pro vlastníky automobilek. My nic nevlastníme, jsme jen nájemní pracovní síla. Automobilová velmoc jsou Němci nebo Japonci, my né!!!!

+10/−4
13.12.2015 6:45

V18a82c13l38a74v 19V51a32v23r58a 3127164705547

to jsou ty světlé zítřky... autory by měl někdo poučit že v Sovětském Svazu vyrobili.......

Tyhle nesmysly jen vymývají mozky čtenářům  a věří takovým článkům jen ti bez mozku. Škoda že nám nenapsali o kolik VÍC vyrobily motorek Jawa oproti roku 1980 (třeba) to by se asi do článku nehodilo. Nebo kolik traktorů Zetor, osobních aut Tatra, koberců a jiného bytového textilu.. Kašmíru z Textilany, kolik se vyvezlo oceli z SONP do USA a Kanady oproti roku 1988...a za dumpingové ceny nebo Škodovek do Kanady.. Jak si vede Skloexport a Bižu.. Co vím tak Swarovski v Rakousku nakupuje v Jablonci jen haléřový šmelc a dělá a prodává šperky doslova na všech kontinentech světa. To že vyrobíte víc těch autíček velikosti plechovek od olejovek asi moc velkou roli nehraje. Ostatně zisk jde přece stejně jako u Škodovky do zahraničí. Doma zůstane jen jakási daň. To v čem mělo Československo zvuk a pověst, to je v hajzlu a země se rozdělila na jedno jakési Údolí a jedny jakési Hory. Význam = nula.

0/−2
13.12.2015 3:49

M46i13r89o79s47l72a56v 69B39r76o82z24i10k 7271639574917

To jste asi trochu zaspal dobu, nebo jste nějak zahořklý?

- Jawa oproti roku 1980? Vždyť v roce 1980 už se vozily motorky hlavně do SSSR, dostávali jsme za ně tzv. konvertibilní Rubly, se kterými jsme si tak maximálně mohli vytřít zadel. S fabrikou to šlo z kopce od těch dob, co se na Jawě zabil Billy Ivy. Nekvalitní ložiska, vydřené skříně, zadřené motory, praskající rámy. Utlumený vývoj.

- Textilní export zlikvidovala levná asijská konkurence a dumpingové ceny. Místo toho jsme dnes velmocí ve výrobě nanovláken a netkaných textilií obecně.

- Škoda v Kanadě absolvovala skandál s emisemi a z trhu se musela stáhnout ještě před rokem 89.

- Bižuterie si vede celkem dobře. Zahraniční zákazníci si ale stěžují na nekonečné dodací lhůty. Swarovski má úspěšnou licenční politiku.

- Česku se přezdívá Autoland. V Evropě dnes neexistuje jediné auto, které by němělo nějakou součástku nebo komponent z Česka (nebo Slovenska). Vyrábí se tady stabilizační systémy pro Porsche, přední skla pro Ferrari, interiéry pro Bentley, kapoty a části karoserií pro většinu modelů VW, světla pro Ford, plastové díly, výfukové soustavy, přístrojové desky, turbodmychadla, a tak dále.

- 80 procent českého průmyslu je přímo nebo nepřímo v českých rukou.

- Československo v roce 1989 je ekonomický trpaslík oproti Česku 2015. Výroba aut v roce 1989 byla 190 tisíc. Dnes je 1,2 milionu. Výroba počítačů v roce 1989 čítala cca 25 tisíc. V roce 2000 už to bylo přes 2 miliony, ve 2015 to bude 6 milionu.

V roce 1989 byl výkon československé ekonomiky 614 miliard Kčs. V roce 2015 má jen samotná (bez Slovenska) výkon 4215 miliard CZK. Jeden Dolar v roce 1989 stál 47 Kčs. Dnes 24,60 CZK...

+8/0
13.12.2015 6:32

P45e82t78r 43J13a42r56o65š 2954321725547

Nerekl bych ze 80 procent prumyslu. Spise 80 procent firem.

Narpiklad z tech nejvetsich molochu nam zustali snad uz jen CEZ a OKD. Kdo vi jak je to s plzenskou Skodou.

0/0
13.12.2015 19:06

P80e32t73r 67M51i27c29h48a51l 2690244711612

Thyronx, nevynechávaj pořád ty pilulky. ;-)

0/0
13.12.2015 9:39

J22a73n 61S91z93a51m15a59r11á20n70s87z74k13ý 1982562327818

Az firmy odtud vemou roha nekde na vychod kde opet dostanou od statu penize a ulevu na danich. Tak budem zit ve stanu a jist travu...

+1/−3
12.12.2015 19:26

R76o33m96a84n 94S60t50o41n75e45k 1379523929221

to asi sbalí celou automobilku jak cirkusový stan ;-D

0/0
13.12.2015 10:12

J63i70ř51í 29J82u13ř14i37c31a 2498313311

Ano. Není to takový problém jak to vypadá.

0/0
13.12.2015 20:48

P63a96t63r51i26k 48S94v47o42b94o37d25a 3879661416535

Vozidel. Je v tom tedy započítaná i kára (bez motoru, ale s volantem), kterou jsem v létě vyrobil klukovi?

+1/0
12.12.2015 16:39

P19e39t23r 72M66i77c74h21a42l 2570364481782

Jedině pokud jsi ji registroval a zaplatil za ni DPH. ;-D

0/0
13.12.2015 9:39

M71a94r75e45k 72J38a86n44e21č92k21a 1137976743311

Jojo ještě více plechovek s mizernou kvalitou a životností.

+2/−10
12.12.2015 16:17
Foto

P75e23t14e93r 46J71a83b21l19o18n57o95v29s87k40y 1829906671971

Na Slovensku vyrábajú autá t.č. 3 automobilky,onedlho postaví výrobný závod Jaguar Land Rover.Včera na TA info,že Slovensko je na 1.mieste,samozrejme v prepočte na počet obyvateľov,do konca r.2015 sa predpokladá dosiahnutie hranice 1 milióna vyrobených áut;-)

0/0
12.12.2015 16:12

J63a32n 42Č49e52r92m12á65k 2740271293618

A proč je to tady všude samej čobol..proč nemakají doma za eura, ale tady za pár korun??

+3/−1
12.12.2015 16:13

L63u78b10o88š 65U44l32r53i41c10h 5201630358644

Tí čo v ČR makajú za pár korún si  pre svoju neschopnosť nedokážu nájsť prácu na Slovensku, alebo za podstatne viac € v Rakúsku. 

Jednoducho sú to neschopní ľudia.

0/−3
12.12.2015 20:37

M80i90r24o33s61l37a22v 40B75r67o52z80i63k 7511539684287

Pochybuji, že by se "neschopní lidé" prosadili na jakémkoliv pracovním trhu kdekoliv v Evropě. Spíš je to o tom, že v Česku sídlí více mezinárodních korporací, a je to lepší odrazový můstek pro kariéru dále ve světě.

Úspěch slovenských vyjednavačů ve vztahu k investici LandRoveru je nepřehlédnutelný.

Naopak neschopnost CzechInvestu už je do očí bijící. LandRover byla už cca 6 tá významná mezinárodní investice v regionu, kterou CzechInvest totálně pros.ral. :-/

+3/0
13.12.2015 5:37

L45u91b87o95š 42U49l87r50i27c55h 5441530318324

Stým súhlasím, ale písal som o ľuďoch zo Slovenska, ktorí pracujú v ČR za pár korún hlavne cez agentúry niektorí aj za min. mzdu, pritom ak by boli schopnejší a vedeli sa presadiť tak môžu tú istú prácu vykonávať aj na Slovensku, alebo v Rakúsku. Minimálna mzda je na Slovensku vyššia ako v Česku.

0/0
13.12.2015 11:48
Foto

J31a85n 27Č38e31r74m59á93k 4669338505487

bejvávalo...  Od Dzurindových reforem a vzrůstu prestiže i ekonomiky Slovenska se jich mnoho vrátilo domů...

0/0
13.12.2015 12:03

P33e31t23r 62N68o12v87o40t91n27y 1421750831

Blalhopřeji k takovému úspěchu. Takže zanedlouho předběhnete Německo v životní úrovni, kde se zdaleka tolik aut na obyvatele nevyrobí.

+2/−2
12.12.2015 16:31

J57o74z44e21f 20Š65i94l32d 4456300590

Kedze sa v automobilkach u nas zaraba viac, ako je priemerna mzda na Slovensku, tak k zvyseniu zivotnej urovne ludi, ktori tam budu pracovat, urcite pride.

+1/0
12.12.2015 17:35

J77o33s24e47f 52D85o97u30d71e90r10a 5644280136917

Automobily jsou dneska spotřební zboží. Podobně jako televize, trička, kabelové svazky nebo plastové výlisky. Jinými slovy není se čím chlubit. Bangladéš se taky nechlubí, že vyrobí nejvíc triček na osobu na světě. Neznamená to ani vysokou životní úroveň země ani její technologickou vyspělost. Naopak ty nejvyspělejší krajiny tuto výrobu outsourcují do chudší zemí, např. Slovensko;-)

+4/−2
12.12.2015 16:54

M75i51r43e90k 38P67r84o61k47š 4262841588

automobilky jsou známé tím, že 99 % svého zisku vyvážejí do zahraničí. A Slovensko jako stát, nejvíce v Evropě závislý na výrobě osobních automobilů, při které nemúže na příkaz ze zahraničí ani stáhnout okenko u hotového auta potom nemá třeba pro chod státu tolik peněz co třeba česká republika.

T.j. v dnešní době být toálně závislý na automobilovém průmyslu není zase taková bomba.A to platí jak pro ČR a tak hlavně pro Slovensko

+1/0
12.12.2015 17:16

L55u23b83o52š 10U85l92r13i89c78h 5721920498414

99% svojho zisku odvážajú do zahraničia. Podľa Vás ho majú odovzdať štátu?

Štátu odvedú dane a odvody za zamestnancov zahraniční ako aj domáci, a zo ziskom nech si robia čo chcú. Alebo chcete zisk znárodniť?

0/0
12.12.2015 20:08

M43i55c21h66a73l 78N91o16v73á29k 7800119387304

Daně pokud počítám mají tak akurát od zaměstanců, nikoliv od zaměstnavatele.

0/0
12.12.2015 20:11

L20u48b62o98š 35U11l48r74i58c16h 5571630428204

Dane zo zisku na Slovensku 20%.

0/0
12.12.2015 20:16

L87u84b71o69š 97U87l36r50i16c35h 5591200788634

Napr. Volkswagen

https://dennikn.sk/167879/volkswagen-a-10-dalsich-firiem-ma-statu-doplatit-dan-spolu-za-26-milionov-eur/

Porsche o ostatné Slovenské a zahraničné firmy

http://www.etrend.sk/firmy/kto-plati-na-slovensku-najvacsie-dane.html

0/0
12.12.2015 20:24

M16i20c32h29a83l 63N82o79v40á19k 7920239397934

No nevím je to složité, jak jsem psal níže, ten podnik na Q7 je samá robotika. Sice to stojí na Slovensku, ale slovenská firma to není, takže je to dost problematické...

+1/0
12.12.2015 20:57

M80i61c59h26a25l 58N94o84v44á18k 7410399417824

Viděl jsem fabriku na Audi na slovensku, samá roRvbotika...

0/0
12.12.2015 20:05

M96i56c73h75a89l 69Š20e52v94č34í43k 8583556154

Hlavně na montáži, co? Ve svařovnách a lisovnách je vysoká úroveň automatizace ve všech automobilkách. Přesto tam pracují tisíce lidí.

0/0
13.12.2015 12:16

L14a41d59i14s73l95a55v 35H72n98y92k 6630142200356

Jak je možné, že jako dělník jsem si za komunistů ze svého platu (já 2500, manželka 1800 a přídavky na tři děti 660 kčs, vše v čistém) za 4 roky našetřil na Š120 a dneska si jako dělník s platem 10000 a manželka 8500 na Fabii neušetříme.Asi to bude tím, že za komunistů byly ceny stáááálýýý (jak to zpíval Matuška v písničce (a ceny jsou stáálýý a lidi se maj) a vše bylo lacinější.

Po celou dobu šetření se nezvedaly ceny vody, elektřiny, odpadů, domovní daně,neplatili jsme léky, doktora, NEMUSEL JSEM MÍT PENÍZE NA TO, ŽE BUDU NEZAMĚSTNANÝ, pečiva atd. Ukažte mi dneska některé 4 roky, kdy byla cena těchto komponetů po celou dobu stejná.

+1/−17
12.12.2015 16:11

P87a21t52r34i50k 95S42v62o29b47o49d34a 3699191636915

No vidíte to. A já za komunistů neměl ani škodovku a teď mám tři auta.

+13/−1
12.12.2015 16:40

R80o10m49a78n 39J76e80s34c66h86k50e 9318105757965

Kolik z nich je nových ? Já také za komárů neměl auto. To jsem si koupil až v roce 2011. Pro mne je lepší vlastní bydlení nový dům. Auto dnes, kdy jsou města a silnice  přecpaná a těžko se parkuje je drahý špás, který moc nevyužiji. Dobrá IDS a žádné škrábání okna ráno.

0/0
13.12.2015 15:21

P15a15v41e69l 45P32r15a31z64a18k 3978961842

Jste moc velikášskej, co třeba začít šetřit na Dacii? Fobie je móc velkej luxus ;-)

+1/0
12.12.2015 17:33

L36a56d31i64s63l44a10v 81H14n70y56k 6580442710986

Já jsem jen chtěl ukázat, že za komunistů JSEM SI VYDĚLAL NA ČESKÉ AUTO.Dneska si na něj nevydělám.

Ono také tenkrát jsem si mohl koupit TRABANTA, který stál méně než škodovka a měl bych na něj vyděláno dříve, ale já chtěl auto čtyřdvéřové kvůli dětem.

+1/−3
12.12.2015 17:48

Z82b19y91n41ě29k 71H51o29l63í76k 1937567585930

když to neumíte.... váš problém.

+2/−2
12.12.2015 22:12

M27a23r31k77é83t49a 40Ž40e29m65l45i40č95k32o11v70á 1224860863433

A jak jste zapracoval za těch 26 let na své odbornosti nebo vzdělání? Za 10 hrubého již nepracují ani Ukrajinci.

+1/−1
12.12.2015 23:58

Z32b81y97n16ě64k 65H63o14l12í11k 1867507535330

desítka je dnes už minimální mzda, ne? za to dělá kolik, 2% zaměstnanců? pán je hodně mimo mísu...

+2/−2
13.12.2015 0:21

M19i53c43h37a65l 86Š59e51v78č71í75k 8823406554

Samozřejmě žvatlal. Za 10tis. dělají dnes opravdu jen chudáci. Většinou nějaké šičky z Asie nebo retardovaní v chráněných dílnách apod. To dostanou přiznáno víc i ti, co berou většinu peněz bokem.

0/0
13.12.2015 12:22

P95a61v16e80l 69P70r60a93z40a32k 3718281822

https://www.youtube.com/watch?v=ko8NsZtqw38

+1/0
12.12.2015 17:34

B76e35n 27P64a58v89k51a 1987913277781

No spíše to bude tím, že prostě berete naprosté minimum oproti ostatním. To berete s manželkou invalidní? Jste chudí prostě. Se s tím smiřte a nebo začněte něco dělat.

+6/0
12.12.2015 19:00

J59a30k55u72b 40J29e43m88e82l32k58a 7159484798686

No vidíte ,moji rodině vrátili to co ji soudruhové sebrali a máme se relativně dobře.

+1/0
12.12.2015 23:18

J83a61n 58K58u12b14a93l68e75k 4739520543216

Vite, porad muzete zalozit firmu a vyzkouset stesti. Treba ho mit budete, treba prijdete s veci, ktera se bude lidem libit a potom si budete moci koupit aut treba deset.

Za socialismu byl pruser v tom, ze "kazdy mel stejne" a vubec nezalezolo, jak moc jste dobry ci jakeho vzdelani jste dosahl. Coz je v zakladu proste spatne.

+2/0
13.12.2015 1:34

P33e50t13r 96M69i87c12h20a49l 2140314981132

Tak se neválej a začni dělat něco pro to, abys vydělal víc.

+1/0
13.12.2015 9:42

P37e39t10r 53M76i21c25h77a30l 2670464431682

Tak se neválej a začni dělat něco pro to, aby sis vydělal víc.

0/0
13.12.2015 9:43

P75e54t36r 86N95a65j75d88e77k 7587816543181

Ostudou je, že pro většinu lidí je koupě nového auta luxus a většina národa jezdí v ojetinách ze západní Evropy.

+7/−1
12.12.2015 16:03

J78i91n66d73ř21i53c36h 12Š11k65o39p75e30k 4755421940555

tak ono je (z hlediska spolehlivosti a nákladů na servis) mít lepší 10 let starou ojetinu s relativně malým množstvím elektroniky než současnou funglovku plnou zbytné elektroniky

+4/−1
12.12.2015 16:11

P30a45t59r35i29k 35S64v23o27b34o43d36a 3489601506715

Ale to pohodlí....to pohodlí.....

0/−1
12.12.2015 16:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.