- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale nejsou všechny pumpy samoobslužné? Nebo u nějaké nemusíte vylézt z auta a obsluha vám natankuje benzín?
V Poděbradech vedle Teska benzinka je a je nonstop,tak teď tam budou 2 vedle sebe.To je potreba
Přepadávači obsluh musí najít nový zdroj, ale vážně teď o útocích na pumpy není skoro slyšet.
Parada. To, co v Americe funguje uplne bezne uz snad 30 let, se jako horka novinka dostava k nam. Vivat civilizace. Gratuluji.
Vítám to, každý kdo nutí jiného manipulovat s hotovostí větší než malou nabádá ke zpronevěře, krádeži a loupeži.
Výhrady mám akorát k názvu. Samoobslužnost nijak nesouvisí s expresností, ani 24 hodinovým provozem. U nás na Petřinách máme (už dlouho) Samojídelnu, tak by se to mohlo jmenovat Samobenzina.
Návez je úplně ok. Express také značí jednoduchost, bez výraznějšího komfortu, ale za nízkou cenu. Běžně toto označení používají hotelové řetezce jako například Holiday Inn.
Možností jak dál růst je i úprava cen. Ve Vrchlabí tři čerpačky-jedna cena.
A jak upravit cenu? Zvysit aby byl maly objem prodeje nebo snizit a mit velmi maly zisk?
Pěkně se nám to v průběhu let všechno otáčí...
Pamatuju, když ještě koncem 60.let byla na všech benzinkách obsluha, řidič přijel, otevřel nádrž, obsluha natankovala požadované množství paliva, řidič zaplatil, zavřel nádrž a odjel.
Počátkem 70.let se začaly zavádět samoobslužné čerpací stanice - řidič si sám natankoval a obsluze, která přišla ke stojanu, ze kterého řidič tankoval, se jen zaplatilo a obsluha pak magnetem vynulovala stojan. Setkalo se to s obrovskou kritikou řidičů, protože zatím co si u nás (v ČSSR) musí chudák řidič špinit ruce a tankovat si sám, na západě nemusíte ani vystoupit z auta - přijedete, stáhnete okénko, podáte obsluze klíče od nádrže, řeknete, kolik čeho chcete, obsluha vám natankuje a když vám vrací klíčky, tak zaplatíte a odjíždíte. To byl podle mnohých pokrok a ne jako v "zaostalém" Československu
Uplynulo pár let a tehdejší Benzina zkoušela (zhruba v polině 70.let) kompletně samoobslužné čerpací stanice -ze stojanu vyjel šuplík, do něj se vložila dvacetikoruna (papírová 20Kčs - nic jiného to neumělo) a odčerpalo se příslušné množství (u benzinu většinou 5 litrů, protože obyčejný benzin, na který jezdila většina aut, stál 4,-Kčs) paliva. Problém byl, že lidem se to moc nelíbilo, navíc ta dvacetikoruna musela být zcela nepoškozená, jinak ji to nevzalo, takže se to neprosadilo a tento systém po nedlouhém čase zcela vymizel.
S obsluhou obcházející a kasírující tankující řidiče a nulující stojany to vydrželo až do r. 1989.
Po r. 1989 se začaly zavádět (podle západního vzoru) benzinky, kde si řidič musí natankovat sám a pak jít zaplatit do pokladny. A bylo to úžasně IN, protože to tak mají na západě (na to, že předtím se vychvalovalo západní "ani z auta vystoupit nemusíš" a naše "natankuj si sám" bylo strašně FUJ si najednou nikdo nevzpoměl).
Nyní se tedy (malým obloučkem) vracíme, k tomu, co už tady jednou bylo a bylo to strašně FUJ (s m
Nyní se tedy (malým obloučkem) vracíme, k tomu, co už tady jednou bylo a bylo to strašně FUJ (s malou obměnou - tenkrát se platilo bankovkou, dnes je to kartou), dnes je to naopak strašně IN
Není to komedie?
Sice vznikne nejaka nezamnestnanost, ale ta se snadno dozene v naucnych krouzkach a prevychovnych projektech pro takzvane uprchliky.
Pokladny bez pokladních, továrny bez dělníků (nahrazení robotem), letadla bez pilotů, auta bez řidičů (dodávky)....... benzinky bez obsluhy.
Když nebudou zaměstnanci, nebude kupní síla!!! Co na tom, že: "tohle se mě netýká, protože nejsem pokladní". Dneska pokladní, zítra to bude další profese, třeba zrovna ta moje nebo vaše.
Tím se straší od průmyslové revoluce a světe div se, stále je práce dost.