Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Skrytá hrozba: test protipožárních dveří inspektory šokoval, prohoří hned

Ohnivzdorné dveře vydrží vystavení žáru výrazně kratší dobu, než je zákonem stanovených třicet minut, vyplývá z testů České obchodní inspekce. Úřad se třemi tuzemskými výrobci: Ador, Masonite a Gerbrich již vede správní řízení. Alarmující je, že testované dveře během schvalovacího procesu před uvedením na trh splnily všechny normy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e66t67r 30N80o33v57á41k 8335829840

samozřejmě nevím zda podváděli tyto firmy nebo zda se jedná např o konkurenční boj

ALE co velmi dobře vím podvádějí ve velkém nadnárodní koncerny!!

které díky dominantní síle (pokud se na něco náhodou přijde) všechny PODVODY většinou velmi hravě ustojí!!;-€ !!

několik málo příkladů např. zde: 8-o

http://1url.cz/MmRL

;-€

0/0
17.12.2015 2:07

J23a52r32o49s81l31a54v 36S89z45a29b49o 5359492462945

Myslim si, ze vyrobce, ktery zada o atest na novy vyrobek musi dolozit velmi podrobnou dokumentaci a vzorky ke schvaleni. V pripade, ze je schvalen, tento vyrobek muze ven, na trh.

Kde je tedy chyba ?

Ze by vyrobce uvedl na trh jiny vyrobek a zastresoval ho atestem z jineho ? To je nesmysl. Nebavime se o kutilech, kteri delaji neco doma v garazi. Seriova vyroba stoji zpousty penez. Toto by si nikdo nedovolil. Tento clanek je vyslovne poskodil.

Ze by slo o zpackany, neobjektivni, zaplaceny test a nebo prvotni atest ?

0/−2
17.12.2015 0:49

J38i87ř37í 66E62r62b37e98n 1373854186947

Atest do toho netahejte, atest vystavuje přímo výrobce a týká se shody vlastností konkrétního kusu výrobku s vlastnostmi požadovanými v konkrétní objednávce.

U stavebních výrobků probíhá certifikace, která prokazuje shodu konkrétního typu nebo typové řady s požadavky technického a právního předpisu. Tuto certifikaci provádějí nezávislé autorizované osoby - obvykle státní nebo soukromé zkušebny typu EZÚ, SZÚ, PAVÚS apod.

0/0
17.12.2015 8:44
Foto

I95m97r63i52c41h 18S23u74c43h28a47r59s78k31ý 8506873635451

Jak jinak když jsem ukazoval inspektorce ze stavebního úřadu, že celo kovové dveře (svařované s úhelníku a plechu) jsou protipožární už ze své podstaty (prostě nehoří) tak pomě chtěla od nich atest (certifikát) s protipožární odolností. :-P Holt zdravý rozum nepoužívat a na všechno mít evropský certifikát s kterými si můžu jak vidno akorát však víte co ;-) WC.

+3/−4
16.12.2015 19:12

M59i26c23h29a16l 42T82o76m35i59n25s33k21ý 9951225587394

přesně tak. Mám stejnou zkušenost.:-/ Někteří úředníci a hasiči jsou úplně vygumovaný nebo závistivý. A nebo to prostě nechápu.

Měli by jít raději někam makat a ne si nechat tyto testy platit státem !

0/−4
16.12.2015 20:22

M91i81c75h18a26l 35T71o61m19i49n77s86k40ý 9221495447914

je prdel když vám kvůli kovovým dveřím do garáže které nemají atest proti prohoření do 15 minut nezkolaudujou barák.

Co je komu do toho, jaký mám dveře do garáže !!

Hasiči komunistický závistiví.

0/−4
16.12.2015 20:26

L36u91k80á75š 90R30y68c64h82l63ý 5597206173517

To jste se sešli dva odborníciR^

1) kov sice nehoří, ale žárem taky měkne

2) požár není jen oheň, ale i splodiny, ale to už je na vás dva vyšší liga, takže nebudu zacházet do detailů.

+5/0
17.12.2015 8:22

J92i15ř88í 93E47r74b87e28n 1683294766627

Jestli to není tím, že garáž v rodinném domu musí být samostatným požárním úsekem, ty komunisto.

+4/0
17.12.2015 8:45

L10u61k16á52š 42R71y22c50h12l97ý 5397666493637

To neplatí vždy, viz vyhl. 23/2008 Sb. §15

+1/0
17.12.2015 9:08

L43u56k64á92š 11R39y18c93h37l63ý 5757886263837

možná by se slušel dodat tento odkaz, situace není úplně jasná:

http://www.hzscr.cz/clanek/otazky-a-odpovedi-k-vyhlasce-c-23-2008-sb-o-technickych-podminkach-pozarni-ochrany-staveb-757704.aspx

6. otázka v pořadí od vrchu. Navíc asi ne uplně chápu, proč u RD je odkazováno na ČSN o výrobních objektech.

0/−1
17.12.2015 9:52

J32i87ř81í 27E52r38b57e53n 1803834106287

Jakou mají ty ocelové dveře kouřotěsnost v podmínkách požáru? Jak dlouho si udrží tvar? Nezkroutí se během pěti minut natolik, že okolo nich vznikne pěticentimetrová fuka, skrz kterou vesele prošlehávají plameny a line se toxický kouř?

+4/0
17.12.2015 8:47

L39u27k93á93š 75R31y54c82h40l40ý 5627756283477

Dle mě se tady ani nemusí nic kroutit, protože to vidím na nějaké jednoduché kovové dveře bez těsnění, které budou mít mezi rámem vždycky nějakou tu milimetrovou mezírku a k šíření kouře do dalších místností postačí průvan.

A samozřejmě s požárem a kroucením materiálu se celý proces jen urychlí.

+2/0
17.12.2015 9:11

K54a15r33e52l 76N53o55v37á28k 1234258223236

Podprahová reklama na Star Wars

0/0
16.12.2015 18:02

R89ó75b80e91r82t 98H89e98g42e87d53u44s 6429529905345

Je to problem pouze s emisema jako u aut, kdyz hori tak coudi vic jak maji;-D

+1/0
16.12.2015 14:36

D15a98n15i83e51l 29T38s17c55h72e11r97n80a78y 2625182439772

tak trochu podvodnicci, ale to je bezne, hlavne u elektroniky, tam jde ke schvaleni vyrobek, nerusi, a kdyz jeje koupite tak rusi vsude po rozebrani se zjisti ze mnoho soucastek chYbi, soucastky se doplni a zarizeni nerusi. Takhle to bude asi i s tema dverma, staci doplnit tu nehorlavou vrstvu a dbere budou nehorlave

+1/0
16.12.2015 12:21

J50i64ř81í 83E44r48b63e16n 1903644326197

"Problém může být v tom, že současné zákony umožňují výrobcům, aby si nechali schválit pro prodej kvalitní výrobek. A pak vyráběli a dodávali na stavby produkt v odlišné a levnější variantě." - to je velký omyl!

Zákon o výrobku č. 22/1997 Sb. ani Nařízení vlády 163/2002 Sb., o stavebních výrobcích, tento postup neumožňují. Výrobce je povinen vystavovat prohlášení o shodě a v něm musí jasně deklarovat, že to, co uvádí na trh, odpovídá normě a bylo to ověřeno nezávislou autorizovanou osobou. Pokud pod stejnou dokumentací dodává něco jiného, je to nejen jasné porušení výše uvedené legislativy, ale také klamání spotřebitele podle Občanského zákoníku!

+3/0
16.12.2015 12:18

J22a83n 37V87o20p22i18č36k62a 8693472722464

Takze jak rikaji jini. Koupit anonymne dvere, normalne je riznout a srovnat z ceho jsou udelane. Evt. koupit, pozvat vyrobce at si je "odborne namontuje", pak je zapalit ...

+2/0
16.12.2015 12:34

P20a96v90e28l 63Ř34a45p10e64k 7122356529315

Líbí se mi, jak tu někteří píší o selhání kapitalismu, přitom zcela evidentně selhal stát a státem nastavený systém.

+4/−2
16.12.2015 12:07

M63a66r29c45e37l 72G83i45r59e27t70h 6915680505105

Ano kapitalismus neselhal - chamtivost kvete. Jak za co nejmíň, vytlačit co nejvíc. Jedno jak, podvodem, vlastně uváděním v omyl, atd. hlavně když to sype. Nedejbože, aby tyhle firmičky dostali pokutu ve výši 50 procent z obratu a víc - to ne, že? To by všichni řvali, jak je to likvidační, jak ten stát stojí za ... a je naprosto protipodnikatelsky zaměřen.

Tohle jsou jediný momenty, kdy chválím americký nesmyslný žaloby o 300 milliard dolarů, protože nezpůsobilé protipožární dveře mi způsobily psychickou újmu, neboť jejich možné selhání, o kterém jsem nevěděl, mi narušuje spánek už tři dni.

+1/0
16.12.2015 23:18

J17a24n 79V27o18p46i34č50k71a 8873372392864

Ja porad nerozumim tomu, ze to neni podvod. Je to prodavano s nalepkou/atestem? Ma to vlastnosti, ktere by melo mit (zaruceno tou nalepkou)?

"Problém může být v tom, že současné zákony umožňují výrobcům, aby si nechali schválit pro prodej kvalitní výrobek. A pak vyráběli a dodávali na stavby produkt v odlišné a levnější variantě."

+4/0
16.12.2015 11:51

J19i57ř81í 11Z45á87h58o50r16a 5273415732889

Důležitější, než reálné prohoření je glejt a nálepky, že to odpovídá normě.

+4/0
16.12.2015 11:07

R10o59b79e30r35t 93B83a45l92a49b31á17n 9432833392

Docela mě zaráží: "Na rozdíl od dodavatele jediného vzorku, který ve zkoušce vyhověl – a ten si tyto dveře na zkoušku sám připravoval". Jestli je to pravda, tak to dělá z celého testu šaškárnu.

+8/0
16.12.2015 10:40

J25i56ř57í 10E42r96b36e12n 1443684566797

Nikoliv, test je zcela v pořádku - problém je v tom, pokud výrobce pak stejné vlastnosti deklaruje i u úplně jiných typů a hlavně si za ně jako za ty drahé typy nechá zaplatit...

+2/0
16.12.2015 12:20

D91a58n10i96e47l 53T29s45c73h70e51r61n42a55y 2505252179592

vsak to taky saskarna je, zkusebna si nahrabe na testu a pak se uz vyrabi jedna radost, udela se prohlaseni o shode a o nic nejde. Byvavaly doby, kdy v kazde vyrobe existovala vystupni kontrola a tyto problemy vetsinou nebyly

0/−2
16.12.2015 12:24

V92i12l13é28m 34P59ř68í41h40o91d72a 2574449603787

Výstupní kontrola a prohlášení o shodě na výrobek (včetně certifikátu od zkušebny) jsou poněkud rozdílné věci. Pokud narážíte na výstupní kontroly doby předrevoluční, to byste koukal, co se všechno pouštělo do prodeje, aby se splnil plán.

+3/0
16.12.2015 13:51

J24o90s86e91f 52V83o63t23í48p64k54a 5145944662865

On to trh neošetřil? Pak je něco špatně... Tohle by se před rokem 1990 stát nemohlo...

+2/−15
16.12.2015 10:27

M63i13c16h47a46l 45F40r32ý65d88a 1542379903352

Tak existuje "Potvrzení (prohlášení) o shodě", které ošetřuje právě to, že se nemusí schvalovat každý jeden výrobek, který opustí výrobu, ale výrobce provede atestaci na jednom a poté tímto prohlášením ručí za to, že každý jeho výrobek podmínky atestace bez výjimky splňuje. Toto prohlášení je nedílnou součástí dodávky výrobku odběrateli.

+4/0
16.12.2015 10:38

T88o62m16á17š 34H38o15l33i95č 5678454621678

Netesniace dvere v Metre boli čo?

0/0
16.12.2015 10:45

M16o13j22m25í90r 55M38o43t56y28č54k32a 3512745214570

No jistě, už proto že tehdy jste do bytu protipožární dveře ani nekoupil.

+9/0
16.12.2015 11:09

J79i11ř55í 51E54r96b66e87n 1403174486127

Tehdy nebyly požadované, kvalitní požární legislativu máme až od roku 1985 a je to mj. reakce na požár Veletržního paláce, kde správci zanedbali co mohli...

+1/0
17.12.2015 8:49

P83e76t98r 88N73o81v51o25t75n43y 1431330711

Ne, určitě nemohlo. ;-D

0/0
16.12.2015 11:46

T60o16m83á82š 81M30í55č86e63k 2868406851499

Moc držím ČOI palce, aby donutila všechny výrobce, kteří v rámci úspor odrbou normu a zákazníky a donutila je všechny jejich vadné výrobky nahradit bez-vadnými. A logicky na jejich náklady. A vůbec by mne nezajímalo, že to firmu položí.

+3/0
16.12.2015 10:26

J61o16z54e36f 60B48e89v41i72l50a54q42u76a 9925699421321

Zmysel protipožiarnych dverí je hlavne v bytových domoch - majú zabrániť rozšíreniu požiaru z jedného bytu na celý bytový dom, resp. umožniť dostatočnú dobu na evakuáciu obyvateľov nepostihnutých bytov. Ak sú v postihnutom byte ľudia, obyčajne pri úniku za sebou nezavrú protipožiarne dvere...ak ich neotvoria, tak sú odkázaní na evakuáciu cez okná a balkóny. Takže ak si ako obyvateľ bytového domu dám namontovať kvalitné protipožiarne dvere, tak vlastne chránim obyvateľov iných bytov...napr. aj tých, ktorí také dvere nemajú!:-(

P.S.: Testovanie takýchto dverí má určite svoje zásadné pravidlá,ale aj tak únik dymu okolo špár dverí začal v teste na videu veľmi veľmi skoro. Tesnenie na rámoch takýchto dverí aj na samotných dverách sa "nafúkne" vplyvom zvýšenej teploty rámov aj dverí, takže kvalita tohoto tesnenia bola hlavná príčina zlyhanie v teste.Prehorenie dverí? Tak asi najistejšia je kombinácia bezpečnostných a protipožiarnych prvkov - 2mm oceľová platňa predsa neprehorí ani za 30 min.:-)

P.S.2:Mám kombináciu bezpečnostné a protipožiarne dvere...cca pred 15 rokmi stáli aj s montážou okolo 30tis.Sk. Nemám záujem o ich testovanie!:-P

+1/0
16.12.2015 10:15

J46a66n 31F79r93o90l82í15k 6586850915244

Kdyby tam byl 2 mm plech tak by ty dveře byly o víc jak 30 kg těžší. (Beru běžný rozměr 0,9 x 2 m.)

+3/0
16.12.2015 11:44

J29o88z68e13f 34B30e44v69i49l82a94q43u39a 9865649381491

:-) Veď aj sú!R^

0/0
16.12.2015 14:38

R15e37g84i53n41e 50M72a63r69t67i25n 6702318120618

Pracoval jsem u výrobce spotřební elektroniky - 3 cykly:

1. Náběh výroby (měsíc až dvě) - nebrat ještě se "dolaďuje", pracovníci nejsou zruční.:-(

2. Následně asi půl roku, než se vzpamatují manažeři a ekonomové, výrobky v nejlepší kvalitě.R^

3. Pak se řežou náklady na výrobu (jiné materiály a úprava konstrukce) a kvalita již začíná klesat. Rv

+13/0
16.12.2015 9:51

M96i26l53a60n 85K39l51o71u35č72e82k 9634717879496

To ale asi nemám jako kupující šanci poznat, v které fázi byl můj mixer vyroben, ale třeba u herních konzolí jsou ty novější verze té samé konzole obvykle lepší.

+2/0
16.12.2015 10:17

J16a35n 54F65r52o58l16í70k 6876480945484

Vychytají se mouchy. Většinou se výrobky časem zlepšují, ale pokud příjde do firmy úsporný managor jde životnost do kopru.

+2/0
16.12.2015 11:45

J63a62n 28N97o28v79ý 3438453239437

Tohle ČOIce nevyjde, tady se netestuje salám z lidlu, ale dveře kde nezáleží jen na dveřích,ale i celkovém provedení testu a tomu zda odpovídá podmínkám certifikace a pokynům pro instalaci.

+2/−2
16.12.2015 9:44

Z13d52e19n62ě64k 59W80e58r86n10h75a30r60t 6897265642588

Tak dveře jsou dveře, ne? Pokud výrobce poslal k certifikaci něco a v prodeji je něco, co je je označeno stejně, ale fakticky je jiné, z jiného materiálu nebo v jiném provedení, tak je to zkrátka podvod. A na tom není co řešit, s instalací to nemá nic společného.

+11/0
16.12.2015 9:49

R12o90s55t65i22s89l90a86v 19C16a73h64a 8825381510362

no mohou porad operovat neodbornou montazi....

Rekl bych, ze u takovych vyrobku se vyzaduje odborna montaz

+3/−1
16.12.2015 9:53

A71l31e11š 55J89a93v55ů88r38e61k 2942729430110

castecne mas pravdu, ale porad je tam ta cast tykajicic se primo tech dveri, z ceho jsou vyrobeny. To ze ty dvere hori jak papir nebude asi tak uplne zpusobene montazi, ale pouzitim jinych materialu pri vyrobe.

Samozrejme, pravnici se budou tocit na montazi ... .

Idealni by bylo, objednat "anomnymen ty dvere", po te co je privezou, tak zavolat vyrobce s tim at je ODBORNE namontuje, a pak je otestovat.

Pokud by je COI primo pozadala o dvere a montaz kvuli testum, tak samozrejme privezou ty vzorove ... .

+5/0
16.12.2015 9:57

R38o81s62t31i40s54l66a77v 90C61a28h74a 8545531170932

Naprosty souhlas.

+2/0
16.12.2015 10:01

A13l71e33š 92J87a67v24ů19r68e18k 2442659360600

:-)

0/0
16.12.2015 10:02

J94a28n 52F17r76o91l11í61k 6966960685934

Jedná se o prohoření dveří a ne kvalitu utěsnění. Pokud je "odborně" zavěsíte do pantů tak pak snad jde spíše o intezitu ohně, teplotu plamene a další parametry "ohřevu".

0/0
16.12.2015 11:49

J39a48n 36N24o48v12ý 3818443579337

Netvrdím, že firmy nekradou a nešidí.Tvrdím, že pokud se ČOI ohání takovými argumenty tak by měli být dodrženy všechny předepsané a schválené postupy přesně tak jak mají být, což se evidentně nestalo.Navíc pokud je pravda to, že jediný vzorek který prošel tak jeho výrobce byl informován a dveře si "připravil" tak to je hodně za hranou férového testu.

+3/0
16.12.2015 9:55

A48l49e23š 70J66a52v61ů32r19e10k 2512409660100

stejne nechapu, jak muze "spatna", montaz zmenit deklarovanou dobu horeni dveri a to z 30ti minut na 5 minut. To je trochu divoly rozdil. To ty dvere montovali do ramu ze ztuhleho petroleje ?

+2/0
16.12.2015 10:01

J31a46n 76N25o91v51ý 3738353349927

Navštivte google a přečtěte si něco o takových dveřích.

0/0
16.12.2015 10:05

Z74d82e54n68ě42k 83W90e12r70n78h13a93r16t 6347585982748

To je přece úplně jedno, jak se montují. Jde o to, že ten produkt je jiný, než byl certifikovaný. To vůbec neměli testovat, ale náhodně zakoupený rozříznout a porovnat s tím, co výrobce poslal do testování. Pokud se to sebeméně liší, je to problém.

Samozřejmě, že pokud ČOI udělala chyby při montáži a testování, snižuje to hodnotu takové zprávy. Ale to hlavní snad potvrdili a to je pro mě osobně to, že prodávají něco jiného, než mají.

+1/0
16.12.2015 10:14

P57a38v37e21l 73N47o30v21á14k 7131626669443

Za hranou to je ale prostě to tak funguje. Dam vám příklad pracují ve firmě zabývající se výrobou ocelových konstrukcí. Potrebovali certifikát na sváření přijel chlap vybral se jeden člověk z firmy co umí svaret a tak dlouho tom svařoval až to bylo dobrý. A celá firma má certifikát přitom tu svaruje asi 60 lidí

+2/0
16.12.2015 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.