Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rezervujte přímo, volají hoteliéři v kampani proti rezervačním portálům

Asociace hotelů a restaurací ČR se připojila k evropské kampani proti vyhledávání ubytování na rezervačních portálech typu Booking.com. Výzva „Book Direct„, tedy „Rezervujte přímo“ má zavést do povědomí možnost přímé rezervace a ušetřit tak hotelům náklady na provizi, kterou musí zprostředkovatelům vyplácet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i15c48h40a41l 27B75a16š36t68a 6284720735934

Jedno varování, vážení. Využívám taky booking.com, jenže jsem se od hotelu dozvěděl, že pokud platíte kartou v bookingu zapsanou, tak oni jim pošlou kompletní údaje o kartě a hotel si stáhne peníze přes svojí banku sám. Samozřejmě bez PINu. A nejedná se tak o internetovou platbu, ale o platbu obchodníka. Mně tahle "někdo" zneužil kartu, ale naštěstí mi to banka pokryla. Pokud takhle platíte, tak se Vaše údaje o kartě můžou válet po recepcích k volnému použití ...

0/0
23.12.2015 7:14

J97a13r14o86m26í47r 86P15o29s37p11í33c31h33a17l 1397371328456

Článek je víceméně jen nechutná reklama na booking.com. Přijde mi to jak vystřižené z epizod poslední série South Parku

0/0
17.12.2015 9:41

P43a21v40e48l 33Š78e39d61l91b45a46u30e69r 7368841342195

Letos v Itálii, když jsme hledali ubytování náhodně a bez přípravy, se mi paradoxně stalo, že recepční chtěl, ať si přímo před ním objednám ubytování u nich přes Booking a vyšlo to levněji, než kdybych se domlouval přímo s ním... Paradoxy...

0/0
16.12.2015 23:38

M21a77r58e16k 13K87l85u20f38a 3178944524976

Hotely brojí proti portálům, bez kterých by k nim hosté ani nepřijeli? 8-o;-D

+3/0
16.12.2015 21:13

P96e40t95r 37K39o82š66í63č80e17k 8861850935691

A majitelé Booking.com nebudou mít co žrát!!

0/0
16.12.2015 20:50

Z81d17e41n95ě45k 97Z97a28b58a72v38a 1392324546384

no - na nějaký hotýlek jim to už určitě hodilo :-)

0/0
23.12.2015 6:07

L94u70d43m18i93l47a 15Š34i42n95d12e66l54á40ř70o70v30á 7182276132131

Něco podobného jsem řešila s letenkami. Nejprve se podívám do vyhledávacího systému a najdu výhodný let, ale pak si rezervuji přímo na stránkách dopravce, kde je cena ještě o něco lepší. Prostě záleží na ceně, to stejné u hotelů... Proto hodně lidí nevyužívá ani už hotely, ale jde na airbnb...

0/0
16.12.2015 20:01

J96a21r59o53s98l78a81v 32K97a98d59l22e35c 5851459522761

Rezervuji vždy přímo. Zprostředkovatele prohlížím jen abych zjistil adresy ubytování. Zejména v ČR se ale objevují hotely, které s přímou rezervací mají problémy a mají raději zprostředkování...

+1/0
16.12.2015 19:36

J10a31k76u81b 97Z10a42j41í52c 9879872111188

Často jsou zmíněné weby o ceně a ne o přidané hodnotě. Tlačil bych spíše na provozovatele webů aby snížily poplatky ...

+1/0
16.12.2015 19:06

J31a14r51o35s96l59a83v 64K93a68d33l12e44c 5951529542291

Zpravidla je cena postejná jen ubytovatel zaplatí z ceny provizi.

0/0
16.12.2015 19:49
Foto

T53o34m28á52š 18H95e35r30c97e20g 3260229560900

Hotely si za tohle můžou samy. Moje poslední zkušenost z Hiltonu v Seattle - přijdu na recepci, že chci prodloužit pobyt o 1 den - prý že to stojí $260. Tak otevřu booking.com a ten samý hotel a typ pokoje tam stojí $79. Tak jsem jim to ukázal a prodloužili mi pobyt za cenu, která byla na tom booking.com, ale tvářili se přitom velmi neochotně. Kdybych se neozval, zaplatím 3x víc, a nehorší je, že na tohle doplatí především starší lidi, kteří neumí používat internet.

+6/0
16.12.2015 18:59

L92u30d88m77i54l69a 10Š87i84n67d21e16l62á53ř79o63v13á 7892866332431

Mám podobou zkušenost z jedné velmi zaostalé balkánské republiky. Našla jsem si rezervaci penzionu na booking.com, cena byla poměrně vysoká na jejich poměry, ovšem na místě jsem byla překvapena, jak vypadal pokoj a koupelna a přišlo mi to, že by cena měla být poloviční. Když jsem platila, tak jsem recepčnímu neřekla, že jsem to měla zarezerované přes booking a za jakou cenu, a tak mi naúčtoval jejich místní cenu, která skutečně byla poloviční. Tak doufám, že ti vyčůraní šmejdi museli platit bookingu za moji rezervaci provizi.

0/0
16.12.2015 20:07

T62o82m64a22s 18F25e14j98f48a67r 6517468762399

To je reklama na booking.com?

0/0
16.12.2015 18:58

F97r83a29n65t48i59š40e11k 42D81o50h44n17a35l 7354329574405

ano. přímo od asociace hotelů :)

+3/0
16.12.2015 19:02

J46i34ř65í 45H53u94m87l 5462109692681

To je celé nesmyslná proklamace jelikož Booking vyhledá a rezervuje během minuty, bez velkého hledání hotely v okolí destinace kde zrovna jsem, pokud toto nějak, nevím jak, dokáží zajistit hotely samotné tak proč ne :-P

+5/0
16.12.2015 18:46

P84e23t96e19r 85T91r12n13k76a 3234332336206

Tak při čtení tohoto článku jsem se docela pobavil ... to vypadá tak, jako kdyby hoteliéři chtěli, aby při dešti stékalo co nejvíc vody právě do jejich sudu ale nechtějí platit za okapy a roury, které ji tam přivedou ... nebo se jim cena zdá moc vysoká ...;-D

+7/0
16.12.2015 18:16

T75o43m62a64s 41F41e26j24f29a98r 6447298612619

problem je ve skutecnosti jinde a hotelieri se boji to priznat

jsou ted zcela zavisli na ratingu na booking.com a tripadvisor

podle ratingu je dana i cena, co za to muze nabidnout

====

druha vec k tomu je, ze hotel chce nejaky primy kontakt na zakaznika

a presvedcit ho, aby k nemu prijel jeste nekdy znova

(nyni si hotelier napr. nesmi rict o email nebo tel. cislo)

====

a to jeste specifikum Prahy a CR jsou ruske cestovky ...

+1/0
16.12.2015 19:01

J39i34n76d12ř58i70c42h 56H67r52d34l31i43č32k29a 4796264239104

Nejlepší způsob zajištění si další návštěvy je spokojenost s pobytem. Pak se málokdo z hostů chce obtěžovat s rizikem přespání v jiném, dosud neznámém, hotelu.

+7/0
16.12.2015 19:11

T54o69m20a41s 33F14e67j52f54a65r 6247628882339

samozrejme zalezi na typu pouziti hotelu

ale statisticky u hostu s rezervaci pres booking je navratnost relativne mala

0/0
16.12.2015 19:22

J39a71r78o98s20l73a61v 77K28a74d20l39e20c 5971939932481

Což svědčí o něčem jiném...

0/0
16.12.2015 19:50
Foto

M81i30c28h16a90l 29H91a53n97á90k 9285868900521

Hoteliéři nemají šanci. Booking je jasny a přehledný, navíc mne informuje o dalších akcích spojených s cestou, městem apod. Dovolí mi rezervovat pokoj včetně předakontace kreditkou na par kliku. To mi žádný hotel nenabidne. A většinou je cena nabízena hotelem vyšší než u booking.com

Všimněte si ze většina českých hotelu ma rezervaci na e-mail a dokonce jsem několikrát zaznamenal, ze stránky do kterých se zastávala platební karta byly pouze http.

Takže booking rozhodne ANO! a nic jiného.

+8/−1
16.12.2015 18:04

M89a44r96t13i59n 50J80a15n49o48u76š51e44k 4319922932694

Ta kampan mi pripada, jako kdyby taxikari po me chteli, abych misto dispecinku je obvolaval jednotlive, jestli nahodou nejsou volni. :-/

+12/0
16.12.2015 17:50

L57u59d26m41i41l69a 27Š47i52n86d55e22l81á42ř89o37v31á 7302936222931

Což je i možné, pokud hotel má co nabídnout. Například je spojený s wellness centrem nebo nabízí jiné specifické vyhledávané služby. Ale pokud je to hotel jen na přespání, proč by někdo jednotlivě něco hledal?

0/0
16.12.2015 20:10

T44o53m67á76š 80K79ř39í49ž83e69k 6593136317706

Příklad : přijdu v Praze na recepci a chci pokoj, řeknou cenu 3.500,- za noc, ťuknu na booking.com a tam mě stejný pokoj stojí cca. 1.500,- až 1.800,- Kč

+9/0
16.12.2015 17:45

H36a73n21a 57F74i78n64k16o62v34á 1926665154856

Zase na druhou stranu je jasné, že se každý snaží prodat za co nejvíc, to máte všude... Ale když řeknete, že na bookingu je pokoj levnější, věřím, že ve většině hotelů vám tu bookingovou cenu dají.

0/0
16.12.2015 18:06

J23i22ř11í 98H80u74d23e16c 4582641599882

A za takový ceny je ta noc i se striptérkou??:.-)

+1/0
16.12.2015 18:45

Z86d96e68n26ě94k 18Z60a71b62a62v20a 1712294426384

se striptérem ;-D;-D;-D

0/0
23.12.2015 6:19

D37a89n 42M83a23c74h53o35l70d68a 8607312554572

Hledam pres booking.com nebo jine. Najdu si co potrebuju a pak konkretni hotel hledam primo. Pokud je primo levnejsi tak obednavam primo. Ovsem neni to pravidlo o te cene.

+5/0
16.12.2015 17:27

I30v25a55n 96U84h91l67i47r 6469381832162

No však já si myslím že nikdo nikoho nenutí být na booking nebo nějakém jiném portále. Je jenom na hoteliérovi zda bude mít obsazenost třeba 80% za nižší peníze nebo 20% a bude spoléhat jen na vlastní rezervace.

+1/0
16.12.2015 17:25

P42a32v60l12a 39K78v47a45p84i25l25o80v46á 7249438704967

Nejlepší je přes booking zjistit hotely, eventuelní obsazenost a pak si to objednat napřímo. Moje poslední dvě zkušenosti s bookingě nejsou zrovna ok. Hlavně teda uplně poslední mi sebrala dost nervových buněk.

+1/0
16.12.2015 17:23

J57i44n85d14ř23i42c47h 63H73r44d50l70i88č53k13a 4106174419304

Také způsob, ale každý na to nemá povahu.

0/0
16.12.2015 19:09

M74a68r39t81i83n19a 71S14e98d74l60i69c57k95á 5502875931962

Jestli maji prime rezervace o marzi (nebo aspon o kousek) levnejsi, nepotrebuji delat kampane proti portalum. Jinak marzi v podstate plati klient, tak co se jim nelibi?

0/0
16.12.2015 17:22

L29u89d22ě47k 64V43o95j73t94a 8714225808380

Takže chápu to dobře, že když si udělám rezervaci přímo, jak chtějí, budu to mít o tu marži portálům levnější?

0/0
16.12.2015 17:12

L81i23b95o37r 28V62a12l94a51c37h 9484875227737

Ne marže zůstane hotelu.

+5/0
16.12.2015 17:40

K48a64r18e12l 16T22r40o61n31n73e47r 2866444760424

A nebo dokonce zaplatíte víc!

+2/0
16.12.2015 18:21

K13a77m31i68l 81S43c16h53w24a25g59e74r 3943616935896

No tak podle mě je to blbost hotelů samotných. Mají mít nějaké sdružení a můžou se jednoduše a účinně bránit. Můžou se domluvit všichni (nebo většina) a udělat si svůj portál např. pro ČR (s nezávislými recenzemi) a pak by žádný booking neměl šanci ;-) To by se ale holt musel umět někdo domluvit, že...

+1/0
16.12.2015 16:57

K85a58r74o35l94í76n18a 10H44o78r87o71v32á 3789833455302

Osobně používám buď booking, nebo hotel.info.

Jestli je někde něco o pár eur levnější při přímé rezervaci - může být, proč ne, mně osobně portály šetří čas. Mám všechny informace na jednom místě, včetně recenzí.

Portálová help linka taky řeší případné problémy, což už mám taky za sebou. Pikolík na recepci se se mnou odmítl bavit, s portálem se bavit už musel. Jistě, mohla jsem jít jinam, v době veletrhu je plno hotelů volných ;-)

Teď jsem jim udělala pěknou reklamu, mně to vyhovuje a vy si cestujte tak, jak uznáte za vhodné ;-)

+2/0
16.12.2015 16:54

M35i81c26h10a28e60l 65K16o25n26e78č56n12ý 6652213649609

Objednávám přez Booking.com,velký výběr ubytování, mluví to na mě Česky, jsou tam nezávislé recenze hostů a za reklamu se holt platí. Ono se to těm hoteliérům jak jsem pochopil nelíbí právě pro ty nezávislé recenze, které nemohou smazat a ovlivnit. A upřímě do těch portálů se hlásit nemusí;-)

+11/0
16.12.2015 16:47

P81e53t33r 30Z21a35c68h31r34d13l55a 2436311458408

Myslel jsem, že se skácím smíchy na zem. To by v těch hotelech museli prvně vědět co to znamená zákazník, jaké jsou jeho potřeby a co to je marketing!

+8/−1
16.12.2015 16:38

J23a54r69d78a 77H89o67f96m19a28n78n 4600385534

jo a portály je to naučí :-)

+1/0
16.12.2015 16:41

P42e22t75r 17Z70a95c39h22r98d23l56a 2566771938578

Portály je to nenaučí, ale bez nich bych zkrachovali. Nějaký ten "pátek" se v tom pohybuji a je to tragédie.

0/0
16.12.2015 16:43

M19i72c93h80a47e42l 57K94o41n86e70č24n55ý 6232113429749

To víte , že naučí . Pár špatných recenzí a začnete odstraňovat důvody proč se k Vám hosti nehrnou. Pomalu , ale jistě se to zvedá.

0/0
16.12.2015 17:02

P77e91t89r 78Z36a60c48h10r10d54l56a 2326301218738

No fakt je to nenaučí. Hoteliéři nemají většinou žádné PR specialisty, kteří by tupili hrany negativních hodnocení - "Děkujeme za zpětnou vazbu. Provedli jsme nápravu. Přijeďte se podívat jak jsme to napravili". Takže raději mažou profily, nechtějí pracovat se sociálními sítěmi. Ani tam nemají co dávat, protože se u nich zdánlivě nic neděje. A pak rozpočty hotelů nepočítají s různými problémy a opravami. Často říkají,že na to nemají peníze, ale to je obrácená kauzalita. Oni nemají peníze, protože hotel má vytíženost třeba jen 40%, ale ta se nezvedne pokud tam lidé budou nespokojeni a stejně tak se nestane, pokud tam budou mít deset let staré a nepůsobivé fotky, které fotil syn majitele, aby jako ušetřili. Pak weby. Weby neobsahují základní informace. Často jsou dělány opět nějak narychlo za pár kaček a je z nich poznat, že to dělal amatér. Speciální kapitolou je následný marketing, který je často velmi tristní. Často vídám kompletní selhání managementu :-/

0/0
16.12.2015 18:34

M49i98c55h84a78e90l 20K83o27n43e30č98n81ý 6832973969799

To máte samozřejmě pravdu, ale já se bavím o tom , že to že jsou na nějakém vyhledávacím portále s ostatní, třeba lepší konkurencí je donutí se k námitkám hostů alespoň částečně postavit čelem a s konkurencí se snažit srovnat. Na to srovnávání (teď namám na mysli nějakou velkou marketingovou show) jim stačí úsudek selský a prostý. A ti co se nesnaží mají smůlu a není jich škoda. Díky těmto vyhledávačům mám jako zákazník možnost si jednoduše vybrat a rozhodně si vyberu toho kdo mi jde jako zákazníkovi vstříc. Čili já to beru z pohledu uživatele. :-)

0/0
16.12.2015 20:03

P26e10t11r 66Z39a46c42h42r46d42l13a 2476191658598

Já vám to nerozporuji :-) Také zde nakupuji. Psal jsem o tom, že manažeři hotelů tomu pramálo rozumí. A to si tady fakt nehoním triko. Častěji bohužel vidím, že chtějí zrušit G+ (anebo fb) profil a vytvořit nový nebo přejmenují hotel (jen na oko) a otevřou jiný účet na bookovacích platformách, než aby udělali změny v zájmu zákazníka. Jak píšete, tak konkurence je určitě donutí, ale tento proces bude ještě několik let trvat. Někteří mamažeři hotelů jsou tak natvrdlí, že hledají problémy všude jinde než u sebe. Je to podobné jako Pohlreichovy hospody. Žádný koncept, žádný směr, ukřivděné pohledy jak je každý kritizuje. Neumí oddělit příčiny od osobní vazby. Takže kdykoliv ukážu na něco, co je špatně a navrhnu opravy. Dostane se mi asi tak tisíc výmluv a ještě to berou osobně, že jsem si dovolil je upozornit na nedostatky jejichž odstranění povede ke zvýšení obratu.

0/0
16.12.2015 20:28

K50a15r23e55l 57S95t48r66ž17a72n45o15v60s66k26ý 1118565765

Rezervační portály nepoužívám. A když najdu něco zajímavého na slevových portálech, do hotelu zavolám a objednám si ubytování za cenu inzerovanou na portále. Hoteliér má radost a ještě něco navíc přidá, protože ušetří na provizích a něco vydělá.

+3/−2
16.12.2015 16:34

J51a14r20d71a 81H68o19f51m45a54n77n 4800785344

přesně tak-.každý host v hotelu přes tyto portálu je ,,v druhé řadě,, tak to já vždy cítím a za stejné peníze mám lepší služby

+1/0
16.12.2015 16:36

M49a41r77t84i51n 32K84a76r43á93s93e93k 9408803758298

Bavime se o slevomatech nebo rezervacnim portalu? U klasickeho rezervacniho portalu jsem se nikdy nesetkal s tim, aby byl "druhorady host"

+4/0
16.12.2015 16:54

J40a55n 70S67l61a49d77k33y 8533467155598

ale jste tzv. druhy host... pokud host 1 zaplati primo hotelu a host 2 pres nejaky rezervacni portal, tak z hosta 1 bude mit hotel stale vice penez, ikdyz oba hoste zaplati stejne, protoze u hosta 2 se deli jeste s tim portalem a tim padem se host 2 stavi na druhou kolej ;-D

+2/0
16.12.2015 17:00

M93i87c36h92a20e51l 21K35o48n26e15č54n66ý 6362753769879

Taky jsem neměl nikdy ten pocit. To je zas takovej článet pro článek.

0/0
16.12.2015 17:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.