Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rezervujte přímo, volají hoteliéři v kampani proti rezervačním portálům

Asociace hotelů a restaurací ČR se připojila k evropské kampani proti vyhledávání ubytování na rezervačních portálech typu Booking.com. Výzva „Book Direct„, tedy „Rezervujte přímo“ má zavést do povědomí možnost přímé rezervace a ušetřit tak hotelům náklady na provizi, kterou musí zprostředkovatelům vyplácet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i55c12h41a13l 96B78a36š74t24a 6184650945834

Jedno varování, vážení. Využívám taky booking.com, jenže jsem se od hotelu dozvěděl, že pokud platíte kartou v bookingu zapsanou, tak oni jim pošlou kompletní údaje o kartě a hotel si stáhne peníze přes svojí banku sám. Samozřejmě bez PINu. A nejedná se tak o internetovou platbu, ale o platbu obchodníka. Mně tahle "někdo" zneužil kartu, ale naštěstí mi to banka pokryla. Pokud takhle platíte, tak se Vaše údaje o kartě můžou válet po recepcích k volnému použití ...

0/0
23.12.2015 7:14

J89a13r30o74m95í72r 79P83o37s65p85í65c36h53a88l 1207251268286

Článek je víceméně jen nechutná reklama na booking.com. Přijde mi to jak vystřižené z epizod poslední série South Parku

0/0
17.12.2015 9:41

P65a71v80e74l 61Š69e71d61l24b64a56u70e62r 7118621872515

Letos v Itálii, když jsme hledali ubytování náhodně a bez přípravy, se mi paradoxně stalo, že recepční chtěl, ať si přímo před ním objednám ubytování u nich přes Booking a vyšlo to levněji, než kdybych se domlouval přímo s ním... Paradoxy...

0/0
16.12.2015 23:38

M23a47r18e15k 59K39l60u29f69a 3238494184876

Hotely brojí proti portálům, bez kterých by k nim hosté ani nepřijeli? 8-o;-D

+3/0
16.12.2015 21:13

P63e75t84r 68K51o31š34í40č48e98k 8431120175311

A majitelé Booking.com nebudou mít co žrát!!

0/0
16.12.2015 20:50

Z23d10e38n94ě72k 51Z36a31b72a12v79a 1562664316454

no - na nějaký hotýlek jim to už určitě hodilo :-)

0/0
23.12.2015 6:07

L10u50d12m47i73l55a 68Š16i86n26d92e45l29á87ř16o68v16á 7252376532961

Něco podobného jsem řešila s letenkami. Nejprve se podívám do vyhledávacího systému a najdu výhodný let, ale pak si rezervuji přímo na stránkách dopravce, kde je cena ještě o něco lepší. Prostě záleží na ceně, to stejné u hotelů... Proto hodně lidí nevyužívá ani už hotely, ale jde na airbnb...

0/0
16.12.2015 20:01

J55a22r21o23s24l21a48v 62K94a48d50l76e73c 5261629432601

Rezervuji vždy přímo. Zprostředkovatele prohlížím jen abych zjistil adresy ubytování. Zejména v ČR se ale objevují hotely, které s přímou rezervací mají problémy a mají raději zprostředkování...

+1/0
16.12.2015 19:36

J14a82k49u54b 69Z87a85j35í42c 9859532241738

Často jsou zmíněné weby o ceně a ne o přidané hodnotě. Tlačil bych spíše na provozovatele webů aby snížily poplatky ...

+1/0
16.12.2015 19:06

J86a60r16o18s55l52a55v 35K61a42d53l93e47c 5631979952771

Zpravidla je cena postejná jen ubytovatel zaplatí z ceny provizi.

0/0
16.12.2015 19:49
Foto

T20o42m52á52š 80H75e49r24c16e67g 3500349370850

Hotely si za tohle můžou samy. Moje poslední zkušenost z Hiltonu v Seattle - přijdu na recepci, že chci prodloužit pobyt o 1 den - prý že to stojí $260. Tak otevřu booking.com a ten samý hotel a typ pokoje tam stojí $79. Tak jsem jim to ukázal a prodloužili mi pobyt za cenu, která byla na tom booking.com, ale tvářili se přitom velmi neochotně. Kdybych se neozval, zaplatím 3x víc, a nehorší je, že na tohle doplatí především starší lidi, kteří neumí používat internet.

+6/0
16.12.2015 18:59

L16u76d50m34i76l89a 23Š20i54n87d18e57l57á86ř21o26v92á 7482716442881

Mám podobou zkušenost z jedné velmi zaostalé balkánské republiky. Našla jsem si rezervaci penzionu na booking.com, cena byla poměrně vysoká na jejich poměry, ovšem na místě jsem byla překvapena, jak vypadal pokoj a koupelna a přišlo mi to, že by cena měla být poloviční. Když jsem platila, tak jsem recepčnímu neřekla, že jsem to měla zarezerované přes booking a za jakou cenu, a tak mi naúčtoval jejich místní cenu, která skutečně byla poloviční. Tak doufám, že ti vyčůraní šmejdi museli platit bookingu za moji rezervaci provizi.

0/0
16.12.2015 20:07

T74o13m40a44s 17F34e42j16f38a49r 6667218172259

To je reklama na booking.com?

0/0
16.12.2015 18:58

F18r41a85n56t71i10š30e29k 41D97o92h66n90a65l 7294559344405

ano. přímo od asociace hotelů :)

+3/0
16.12.2015 19:02

J88i24ř70í 86H75u31m45l 5542159852211

To je celé nesmyslná proklamace jelikož Booking vyhledá a rezervuje během minuty, bez velkého hledání hotely v okolí destinace kde zrovna jsem, pokud toto nějak, nevím jak, dokáží zajistit hotely samotné tak proč ne :-P

+5/0
16.12.2015 18:46

P13e10t84e17r 84T86r27n73k81a 3214132196406

Tak při čtení tohoto článku jsem se docela pobavil ... to vypadá tak, jako kdyby hoteliéři chtěli, aby při dešti stékalo co nejvíc vody právě do jejich sudu ale nechtějí platit za okapy a roury, které ji tam přivedou ... nebo se jim cena zdá moc vysoká ...;-D

+7/0
16.12.2015 18:16

T74o24m71a30s 21F86e76j36f92a69r 6987808502649

problem je ve skutecnosti jinde a hotelieri se boji to priznat

jsou ted zcela zavisli na ratingu na booking.com a tripadvisor

podle ratingu je dana i cena, co za to muze nabidnout

====

druha vec k tomu je, ze hotel chce nejaky primy kontakt na zakaznika

a presvedcit ho, aby k nemu prijel jeste nekdy znova

(nyni si hotelier napr. nesmi rict o email nebo tel. cislo)

====

a to jeste specifikum Prahy a CR jsou ruske cestovky ...

+1/0
16.12.2015 19:01

J75i24n55d85ř21i86c82h 75H53r51d33l54i80č39k82a 4696114489344

Nejlepší způsob zajištění si další návštěvy je spokojenost s pobytem. Pak se málokdo z hostů chce obtěžovat s rizikem přespání v jiném, dosud neznámém, hotelu.

+7/0
16.12.2015 19:11

T51o94m54a45s 66F17e86j78f87a36r 6737918462849

samozrejme zalezi na typu pouziti hotelu

ale statisticky u hostu s rezervaci pres booking je navratnost relativne mala

0/0
16.12.2015 19:22

J16a76r19o16s96l57a33v 28K87a41d95l76e68c 5621319542621

Což svědčí o něčem jiném...

0/0
16.12.2015 19:50
Foto

M85i38c79h12a39l 34H28a10n49á54k 9795948960641

Hoteliéři nemají šanci. Booking je jasny a přehledný, navíc mne informuje o dalších akcích spojených s cestou, městem apod. Dovolí mi rezervovat pokoj včetně předakontace kreditkou na par kliku. To mi žádný hotel nenabidne. A většinou je cena nabízena hotelem vyšší než u booking.com

Všimněte si ze většina českých hotelu ma rezervaci na e-mail a dokonce jsem několikrát zaznamenal, ze stránky do kterých se zastávala platební karta byly pouze http.

Takže booking rozhodne ANO! a nic jiného.

+8/−1
16.12.2015 18:04

M24a59r62t44i53n 76J92a90n41o37u92š71e36k 4579342202204

Ta kampan mi pripada, jako kdyby taxikari po me chteli, abych misto dispecinku je obvolaval jednotlive, jestli nahodou nejsou volni. :-/

+12/0
16.12.2015 17:50

L19u35d15m28i39l59a 56Š35i73n78d81e77l57á82ř72o18v46á 7982226532121

Což je i možné, pokud hotel má co nabídnout. Například je spojený s wellness centrem nebo nabízí jiné specifické vyhledávané služby. Ale pokud je to hotel jen na přespání, proč by někdo jednotlivě něco hledal?

0/0
16.12.2015 20:10

T67o20m18á19š 45K88ř69í12ž40e56k 6733916297686

Příklad : přijdu v Praze na recepci a chci pokoj, řeknou cenu 3.500,- za noc, ťuknu na booking.com a tam mě stejný pokoj stojí cca. 1.500,- až 1.800,- Kč

+9/0
16.12.2015 17:45

H83a86n38a 19F41i33n83k96o50v28á 1216585584456

Zase na druhou stranu je jasné, že se každý snaží prodat za co nejvíc, to máte všude... Ale když řeknete, že na bookingu je pokoj levnější, věřím, že ve většině hotelů vám tu bookingovou cenu dají.

0/0
16.12.2015 18:06

J88i62ř49í 87H21u97d64e33c 4472171309502

A za takový ceny je ta noc i se striptérkou??:.-)

+1/0
16.12.2015 18:45

Z20d46e14n76ě51k 31Z82a90b53a48v61a 1212824446704

se striptérem ;-D;-D;-D

0/0
23.12.2015 6:19

D44a36n 20M68a26c76h21o53l93d67a 8217512414572

Hledam pres booking.com nebo jine. Najdu si co potrebuju a pak konkretni hotel hledam primo. Pokud je primo levnejsi tak obednavam primo. Ovsem neni to pravidlo o te cene.

+5/0
16.12.2015 17:27

I85v31a15n 70U33h13l42i86r 6139241442172

No však já si myslím že nikdo nikoho nenutí být na booking nebo nějakém jiném portále. Je jenom na hoteliérovi zda bude mít obsazenost třeba 80% za nižší peníze nebo 20% a bude spoléhat jen na vlastní rezervace.

+1/0
16.12.2015 17:25

P36a61v96l19a 10K36v98a25p29i61l12o80v19á 7819928684927

Nejlepší je přes booking zjistit hotely, eventuelní obsazenost a pak si to objednat napřímo. Moje poslední dvě zkušenosti s bookingě nejsou zrovna ok. Hlavně teda uplně poslední mi sebrala dost nervových buněk.

+1/0
16.12.2015 17:23

J32i56n63d71ř48i22c90h 75H89r76d72l46i41č92k33a 4646124429134

Také způsob, ale každý na to nemá povahu.

0/0
16.12.2015 19:09

M26a41r69t12i50n14a 57S69e11d52l67i52c92k60á 5922435311212

Jestli maji prime rezervace o marzi (nebo aspon o kousek) levnejsi, nepotrebuji delat kampane proti portalum. Jinak marzi v podstate plati klient, tak co se jim nelibi?

0/0
16.12.2015 17:22

L59u72d88ě57k 95V19o60j19t47a 8554255708860

Takže chápu to dobře, že když si udělám rezervaci přímo, jak chtějí, budu to mít o tu marži portálům levnější?

0/0
16.12.2015 17:12

L84i26b90o36r 88V16a24l93a69c96h 9174435157877

Ne marže zůstane hotelu.

+5/0
16.12.2015 17:40

K34a15r93e47l 42T40r30o80n31n52e53r 2516214150414

A nebo dokonce zaplatíte víc!

+2/0
16.12.2015 18:21

K53a47m32i54l 37S95c64h17w43a11g17e41r 3153456775296

No tak podle mě je to blbost hotelů samotných. Mají mít nějaké sdružení a můžou se jednoduše a účinně bránit. Můžou se domluvit všichni (nebo většina) a udělat si svůj portál např. pro ČR (s nezávislými recenzemi) a pak by žádný booking neměl šanci ;-) To by se ale holt musel umět někdo domluvit, že...

+1/0
16.12.2015 16:57

K60a88r75o54l31í22n50a 31H33o54r54o94v19á 3149453615712

Osobně používám buď booking, nebo hotel.info.

Jestli je někde něco o pár eur levnější při přímé rezervaci - může být, proč ne, mně osobně portály šetří čas. Mám všechny informace na jednom místě, včetně recenzí.

Portálová help linka taky řeší případné problémy, což už mám taky za sebou. Pikolík na recepci se se mnou odmítl bavit, s portálem se bavit už musel. Jistě, mohla jsem jít jinam, v době veletrhu je plno hotelů volných ;-)

Teď jsem jim udělala pěknou reklamu, mně to vyhovuje a vy si cestujte tak, jak uznáte za vhodné ;-)

+2/0
16.12.2015 16:54

M81i64c65h62a94e81l 42K96o18n38e40č97n38ý 6232483269179

Objednávám přez Booking.com,velký výběr ubytování, mluví to na mě Česky, jsou tam nezávislé recenze hostů a za reklamu se holt platí. Ono se to těm hoteliérům jak jsem pochopil nelíbí právě pro ty nezávislé recenze, které nemohou smazat a ovlivnit. A upřímě do těch portálů se hlásit nemusí;-)

+11/0
16.12.2015 16:47

P74e32t60r 25Z65a97c26h20r14d15l72a 2196611488918

Myslel jsem, že se skácím smíchy na zem. To by v těch hotelech museli prvně vědět co to znamená zákazník, jaké jsou jeho potřeby a co to je marketing!

+8/−1
16.12.2015 16:38

J13a95r52d72a 95H63o93f35m80a71n88n 4250425914

jo a portály je to naučí :-)

+1/0
16.12.2015 16:41

P92e56t25r 81Z70a87c37h85r48d31l49a 2106631778718

Portály je to nenaučí, ale bez nich bych zkrachovali. Nějaký ten "pátek" se v tom pohybuji a je to tragédie.

0/0
16.12.2015 16:43

M38i90c44h28a77e59l 46K20o52n72e44č78n68ý 6652883849369

To víte , že naučí . Pár špatných recenzí a začnete odstraňovat důvody proč se k Vám hosti nehrnou. Pomalu , ale jistě se to zvedá.

0/0
16.12.2015 17:02

P37e93t70r 23Z79a62c45h65r30d24l67a 2666331738248

No fakt je to nenaučí. Hoteliéři nemají většinou žádné PR specialisty, kteří by tupili hrany negativních hodnocení - "Děkujeme za zpětnou vazbu. Provedli jsme nápravu. Přijeďte se podívat jak jsme to napravili". Takže raději mažou profily, nechtějí pracovat se sociálními sítěmi. Ani tam nemají co dávat, protože se u nich zdánlivě nic neděje. A pak rozpočty hotelů nepočítají s různými problémy a opravami. Často říkají,že na to nemají peníze, ale to je obrácená kauzalita. Oni nemají peníze, protože hotel má vytíženost třeba jen 40%, ale ta se nezvedne pokud tam lidé budou nespokojeni a stejně tak se nestane, pokud tam budou mít deset let staré a nepůsobivé fotky, které fotil syn majitele, aby jako ušetřili. Pak weby. Weby neobsahují základní informace. Často jsou dělány opět nějak narychlo za pár kaček a je z nich poznat, že to dělal amatér. Speciální kapitolou je následný marketing, který je často velmi tristní. Často vídám kompletní selhání managementu :-/

0/0
16.12.2015 18:34

M93i71c12h10a59e33l 97K72o24n96e78č71n27ý 6252923179799

To máte samozřejmě pravdu, ale já se bavím o tom , že to že jsou na nějakém vyhledávacím portále s ostatní, třeba lepší konkurencí je donutí se k námitkám hostů alespoň částečně postavit čelem a s konkurencí se snažit srovnat. Na to srovnávání (teď namám na mysli nějakou velkou marketingovou show) jim stačí úsudek selský a prostý. A ti co se nesnaží mají smůlu a není jich škoda. Díky těmto vyhledávačům mám jako zákazník možnost si jednoduše vybrat a rozhodně si vyberu toho kdo mi jde jako zákazníkovi vstříc. Čili já to beru z pohledu uživatele. :-)

0/0
16.12.2015 20:03

P64e59t25r 37Z49a77c66h77r63d65l41a 2926251948838

Já vám to nerozporuji :-) Také zde nakupuji. Psal jsem o tom, že manažeři hotelů tomu pramálo rozumí. A to si tady fakt nehoním triko. Častěji bohužel vidím, že chtějí zrušit G+ (anebo fb) profil a vytvořit nový nebo přejmenují hotel (jen na oko) a otevřou jiný účet na bookovacích platformách, než aby udělali změny v zájmu zákazníka. Jak píšete, tak konkurence je určitě donutí, ale tento proces bude ještě několik let trvat. Někteří mamažeři hotelů jsou tak natvrdlí, že hledají problémy všude jinde než u sebe. Je to podobné jako Pohlreichovy hospody. Žádný koncept, žádný směr, ukřivděné pohledy jak je každý kritizuje. Neumí oddělit příčiny od osobní vazby. Takže kdykoliv ukážu na něco, co je špatně a navrhnu opravy. Dostane se mi asi tak tisíc výmluv a ještě to berou osobně, že jsem si dovolil je upozornit na nedostatky jejichž odstranění povede ke zvýšení obratu.

0/0
16.12.2015 20:28

K15a20r14e53l 71S27t81r35ž76a69n72o49v64s65k66ý 1938135975

Rezervační portály nepoužívám. A když najdu něco zajímavého na slevových portálech, do hotelu zavolám a objednám si ubytování za cenu inzerovanou na portále. Hoteliér má radost a ještě něco navíc přidá, protože ušetří na provizích a něco vydělá.

+3/−2
16.12.2015 16:34

J74a58r52d18a 63H78o43f61m32a92n55n 4430175824

přesně tak-.každý host v hotelu přes tyto portálu je ,,v druhé řadě,, tak to já vždy cítím a za stejné peníze mám lepší služby

+1/0
16.12.2015 16:36

M13a62r75t42i19n 81K12a36r92á42s42e11k 9728173938378

Bavime se o slevomatech nebo rezervacnim portalu? U klasickeho rezervacniho portalu jsem se nikdy nesetkal s tim, aby byl "druhorady host"

+4/0
16.12.2015 16:54

J98a98n 73S98l22a95d19k56y 8663947885928

ale jste tzv. druhy host... pokud host 1 zaplati primo hotelu a host 2 pres nejaky rezervacni portal, tak z hosta 1 bude mit hotel stale vice penez, ikdyz oba hoste zaplati stejne, protoze u hosta 2 se deli jeste s tim portalem a tim padem se host 2 stavi na druhou kolej ;-D

+2/0
16.12.2015 17:00

M83i29c13h83a24e38l 41K80o61n13e27č69n88ý 6912563269259

Taky jsem neměl nikdy ten pocit. To je zas takovej článet pro článek.

0/0
16.12.2015 17:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.