Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rezervujte přímo, volají hoteliéři v kampani proti rezervačním portálům

Asociace hotelů a restaurací ČR se připojila k evropské kampani proti vyhledávání ubytování na rezervačních portálech typu Booking.com. Výzva „Book Direct„, tedy „Rezervujte přímo“ má zavést do povědomí možnost přímé rezervace a ušetřit tak hotelům náklady na provizi, kterou musí zprostředkovatelům vyplácet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85i40c27h16a23l 25B39a43š58t97a 6714750265384

Jedno varování, vážení. Využívám taky booking.com, jenže jsem se od hotelu dozvěděl, že pokud platíte kartou v bookingu zapsanou, tak oni jim pošlou kompletní údaje o kartě a hotel si stáhne peníze přes svojí banku sám. Samozřejmě bez PINu. A nejedná se tak o internetovou platbu, ale o platbu obchodníka. Mně tahle "někdo" zneužil kartu, ale naštěstí mi to banka pokryla. Pokud takhle platíte, tak se Vaše údaje o kartě můžou válet po recepcích k volnému použití ...

0/0
23.12.2015 7:14

J23a70r56o95m13í26r 66P71o53s34p13í51c59h48a63l 1247701968406

Článek je víceméně jen nechutná reklama na booking.com. Přijde mi to jak vystřižené z epizod poslední série South Parku

0/0
17.12.2015 9:41

P58a68v54e84l 17Š15e89d92l74b54a12u13e27r 7488921232305

Letos v Itálii, když jsme hledali ubytování náhodně a bez přípravy, se mi paradoxně stalo, že recepční chtěl, ať si přímo před ním objednám ubytování u nich přes Booking a vyšlo to levněji, než kdybych se domlouval přímo s ním... Paradoxy...

0/0
16.12.2015 23:38

M61a74r59e29k 88K24l85u91f12a 3718654894786

Hotely brojí proti portálům, bez kterých by k nim hosté ani nepřijeli? 8-o;-D

+3/0
16.12.2015 21:13

P44e36t74r 45K67o69š68í85č49e90k 8221330915261

A majitelé Booking.com nebudou mít co žrát!!

0/0
16.12.2015 20:50

Z51d31e85n12ě65k 35Z43a61b94a46v20a 1692544686914

no - na nějaký hotýlek jim to už určitě hodilo :-)

0/0
23.12.2015 6:07

L15u43d34m12i94l20a 74Š37i81n80d33e54l44á22ř83o47v95á 7952966432691

Něco podobného jsem řešila s letenkami. Nejprve se podívám do vyhledávacího systému a najdu výhodný let, ale pak si rezervuji přímo na stránkách dopravce, kde je cena ještě o něco lepší. Prostě záleží na ceně, to stejné u hotelů... Proto hodně lidí nevyužívá ani už hotely, ale jde na airbnb...

0/0
16.12.2015 20:01

J26a68r10o64s45l81a40v 37K35a97d25l98e92c 5431579872301

Rezervuji vždy přímo. Zprostředkovatele prohlížím jen abych zjistil adresy ubytování. Zejména v ČR se ale objevují hotely, které s přímou rezervací mají problémy a mají raději zprostředkování...

+1/0
16.12.2015 19:36

J95a16k75u93b 14Z31a41j79í98c 9489212981248

Často jsou zmíněné weby o ceně a ne o přidané hodnotě. Tlačil bych spíše na provozovatele webů aby snížily poplatky ...

+1/0
16.12.2015 19:06

J72a56r34o32s88l73a33v 47K59a37d43l10e55c 5821189542501

Zpravidla je cena postejná jen ubytovatel zaplatí z ceny provizi.

0/0
16.12.2015 19:49
Foto

T78o35m58á74š 98H89e66r75c22e47g 3670839450420

Hotely si za tohle můžou samy. Moje poslední zkušenost z Hiltonu v Seattle - přijdu na recepci, že chci prodloužit pobyt o 1 den - prý že to stojí $260. Tak otevřu booking.com a ten samý hotel a typ pokoje tam stojí $79. Tak jsem jim to ukázal a prodloužili mi pobyt za cenu, která byla na tom booking.com, ale tvářili se přitom velmi neochotně. Kdybych se neozval, zaplatím 3x víc, a nehorší je, že na tohle doplatí především starší lidi, kteří neumí používat internet.

+6/0
16.12.2015 18:59

L29u37d20m34i67l73a 70Š54i82n63d82e46l78á42ř92o57v47á 7332356572691

Mám podobou zkušenost z jedné velmi zaostalé balkánské republiky. Našla jsem si rezervaci penzionu na booking.com, cena byla poměrně vysoká na jejich poměry, ovšem na místě jsem byla překvapena, jak vypadal pokoj a koupelna a přišlo mi to, že by cena měla být poloviční. Když jsem platila, tak jsem recepčnímu neřekla, že jsem to měla zarezerované přes booking a za jakou cenu, a tak mi naúčtoval jejich místní cenu, která skutečně byla poloviční. Tak doufám, že ti vyčůraní šmejdi museli platit bookingu za moji rezervaci provizi.

0/0
16.12.2015 20:07

T84o50m48a72s 66F66e55j75f36a64r 6637238942249

To je reklama na booking.com?

0/0
16.12.2015 18:58

F71r45a57n50t80i79š33e52k 93D91o62h21n34a82l 7644989444585

ano. přímo od asociace hotelů :)

+3/0
16.12.2015 19:02

J87i71ř43í 86H71u61m11l 5162259772561

To je celé nesmyslná proklamace jelikož Booking vyhledá a rezervuje během minuty, bez velkého hledání hotely v okolí destinace kde zrovna jsem, pokud toto nějak, nevím jak, dokáží zajistit hotely samotné tak proč ne :-P

+5/0
16.12.2015 18:46

P97e29t32e82r 27T30r22n89k81a 3544772466426

Tak při čtení tohoto článku jsem se docela pobavil ... to vypadá tak, jako kdyby hoteliéři chtěli, aby při dešti stékalo co nejvíc vody právě do jejich sudu ale nechtějí platit za okapy a roury, které ji tam přivedou ... nebo se jim cena zdá moc vysoká ...;-D

+7/0
16.12.2015 18:16

T55o55m20a54s 42F72e21j37f30a14r 6357328792849

problem je ve skutecnosti jinde a hotelieri se boji to priznat

jsou ted zcela zavisli na ratingu na booking.com a tripadvisor

podle ratingu je dana i cena, co za to muze nabidnout

====

druha vec k tomu je, ze hotel chce nejaky primy kontakt na zakaznika

a presvedcit ho, aby k nemu prijel jeste nekdy znova

(nyni si hotelier napr. nesmi rict o email nebo tel. cislo)

====

a to jeste specifikum Prahy a CR jsou ruske cestovky ...

+1/0
16.12.2015 19:01

J72i95n49d73ř64i54c95h 94H72r39d37l16i61č52k19a 4616144199344

Nejlepší způsob zajištění si další návštěvy je spokojenost s pobytem. Pak se málokdo z hostů chce obtěžovat s rizikem přespání v jiném, dosud neznámém, hotelu.

+7/0
16.12.2015 19:11

T11o40m25a50s 55F73e51j66f29a77r 6247968602479

samozrejme zalezi na typu pouziti hotelu

ale statisticky u hostu s rezervaci pres booking je navratnost relativne mala

0/0
16.12.2015 19:22

J45a48r92o42s80l22a91v 46K59a81d79l27e35c 5201689272671

Což svědčí o něčem jiném...

0/0
16.12.2015 19:50
Foto

M10i25c96h78a53l 56H54a92n98á22k 9865758270581

Hoteliéři nemají šanci. Booking je jasny a přehledný, navíc mne informuje o dalších akcích spojených s cestou, městem apod. Dovolí mi rezervovat pokoj včetně předakontace kreditkou na par kliku. To mi žádný hotel nenabidne. A většinou je cena nabízena hotelem vyšší než u booking.com

Všimněte si ze většina českých hotelu ma rezervaci na e-mail a dokonce jsem několikrát zaznamenal, ze stránky do kterých se zastávala platební karta byly pouze http.

Takže booking rozhodne ANO! a nic jiného.

+8/−1
16.12.2015 18:04

M42a76r68t26i13n 25J29a33n95o42u63š80e42k 4699382482414

Ta kampan mi pripada, jako kdyby taxikari po me chteli, abych misto dispecinku je obvolaval jednotlive, jestli nahodou nejsou volni. :-/

+12/0
16.12.2015 17:50

L97u11d20m23i80l62a 67Š90i90n47d49e80l10á14ř69o42v33á 7472496652931

Což je i možné, pokud hotel má co nabídnout. Například je spojený s wellness centrem nebo nabízí jiné specifické vyhledávané služby. Ale pokud je to hotel jen na přespání, proč by někdo jednotlivě něco hledal?

0/0
16.12.2015 20:10

T64o11m48á76š 28K63ř25í72ž24e84k 6643596807886

Příklad : přijdu v Praze na recepci a chci pokoj, řeknou cenu 3.500,- za noc, ťuknu na booking.com a tam mě stejný pokoj stojí cca. 1.500,- až 1.800,- Kč

+9/0
16.12.2015 17:45

H74a17n44a 60F23i11n34k22o77v78á 1516955384936

Zase na druhou stranu je jasné, že se každý snaží prodat za co nejvíc, to máte všude... Ale když řeknete, že na bookingu je pokoj levnější, věřím, že ve většině hotelů vám tu bookingovou cenu dají.

0/0
16.12.2015 18:06

J48i19ř32í 87H82u46d42e98c 4702461619982

A za takový ceny je ta noc i se striptérkou??:.-)

+1/0
16.12.2015 18:45

Z52d28e76n62ě83k 30Z29a24b94a35v87a 1862364636694

se striptérem ;-D;-D;-D

0/0
23.12.2015 6:19

D52a33n 68M35a32c35h31o34l14d62a 8757762434552

Hledam pres booking.com nebo jine. Najdu si co potrebuju a pak konkretni hotel hledam primo. Pokud je primo levnejsi tak obednavam primo. Ovsem neni to pravidlo o te cene.

+5/0
16.12.2015 17:27

I75v45a97n 98U24h58l15i44r 6249941302762

No však já si myslím že nikdo nikoho nenutí být na booking nebo nějakém jiném portále. Je jenom na hoteliérovi zda bude mít obsazenost třeba 80% za nižší peníze nebo 20% a bude spoléhat jen na vlastní rezervace.

+1/0
16.12.2015 17:25

P23a98v22l30a 44K60v28a76p89i74l12o21v39á 7729308934717

Nejlepší je přes booking zjistit hotely, eventuelní obsazenost a pak si to objednat napřímo. Moje poslední dvě zkušenosti s bookingě nejsou zrovna ok. Hlavně teda uplně poslední mi sebrala dost nervových buněk.

+1/0
16.12.2015 17:23

J10i18n53d84ř68i28c88h 89H87r22d15l63i18č18k73a 4146554219324

Také způsob, ale každý na to nemá povahu.

0/0
16.12.2015 19:09

M21a83r27t24i57n66a 65S10e43d86l69i50c37k21á 5712245851752

Jestli maji prime rezervace o marzi (nebo aspon o kousek) levnejsi, nepotrebuji delat kampane proti portalum. Jinak marzi v podstate plati klient, tak co se jim nelibi?

0/0
16.12.2015 17:22

L90u54d79ě33k 40V56o48j23t22a 8804665378160

Takže chápu to dobře, že když si udělám rezervaci přímo, jak chtějí, budu to mít o tu marži portálům levnější?

0/0
16.12.2015 17:12

L82i60b97o82r 86V82a92l94a28c12h 9284555127287

Ne marže zůstane hotelu.

+5/0
16.12.2015 17:40

K71a76r52e45l 93T86r37o63n66n52e87r 2536694750434

A nebo dokonce zaplatíte víc!

+2/0
16.12.2015 18:21

K53a83m43i15l 80S85c88h38w37a84g41e92r 3803726525606

No tak podle mě je to blbost hotelů samotných. Mají mít nějaké sdružení a můžou se jednoduše a účinně bránit. Můžou se domluvit všichni (nebo většina) a udělat si svůj portál např. pro ČR (s nezávislými recenzemi) a pak by žádný booking neměl šanci ;-) To by se ale holt musel umět někdo domluvit, že...

+1/0
16.12.2015 16:57

K76a37r38o76l46í69n45a 71H50o77r29o93v55á 3949433225272

Osobně používám buď booking, nebo hotel.info.

Jestli je někde něco o pár eur levnější při přímé rezervaci - může být, proč ne, mně osobně portály šetří čas. Mám všechny informace na jednom místě, včetně recenzí.

Portálová help linka taky řeší případné problémy, což už mám taky za sebou. Pikolík na recepci se se mnou odmítl bavit, s portálem se bavit už musel. Jistě, mohla jsem jít jinam, v době veletrhu je plno hotelů volných ;-)

Teď jsem jim udělala pěknou reklamu, mně to vyhovuje a vy si cestujte tak, jak uznáte za vhodné ;-)

+2/0
16.12.2015 16:54

M60i73c27h84a50e31l 41K81o47n24e60č61n93ý 6562893249909

Objednávám přez Booking.com,velký výběr ubytování, mluví to na mě Česky, jsou tam nezávislé recenze hostů a za reklamu se holt platí. Ono se to těm hoteliérům jak jsem pochopil nelíbí právě pro ty nezávislé recenze, které nemohou smazat a ovlivnit. A upřímě do těch portálů se hlásit nemusí;-)

+11/0
16.12.2015 16:47

P20e26t40r 97Z96a83c47h70r64d12l66a 2946821428508

Myslel jsem, že se skácím smíchy na zem. To by v těch hotelech museli prvně vědět co to znamená zákazník, jaké jsou jeho potřeby a co to je marketing!

+8/−1
16.12.2015 16:38

J28a75r29d98a 34H75o36f15m96a94n97n 4540845204

jo a portály je to naučí :-)

+1/0
16.12.2015 16:41

P56e31t38r 78Z64a83c27h81r28d63l89a 2786231858298

Portály je to nenaučí, ale bez nich bych zkrachovali. Nějaký ten "pátek" se v tom pohybuji a je to tragédie.

0/0
16.12.2015 16:43

M74i85c64h81a19e43l 27K37o90n88e25č83n20ý 6432133989389

To víte , že naučí . Pár špatných recenzí a začnete odstraňovat důvody proč se k Vám hosti nehrnou. Pomalu , ale jistě se to zvedá.

0/0
16.12.2015 17:02

P61e59t18r 80Z37a25c27h58r33d45l56a 2646181558618

No fakt je to nenaučí. Hoteliéři nemají většinou žádné PR specialisty, kteří by tupili hrany negativních hodnocení - "Děkujeme za zpětnou vazbu. Provedli jsme nápravu. Přijeďte se podívat jak jsme to napravili". Takže raději mažou profily, nechtějí pracovat se sociálními sítěmi. Ani tam nemají co dávat, protože se u nich zdánlivě nic neděje. A pak rozpočty hotelů nepočítají s různými problémy a opravami. Často říkají,že na to nemají peníze, ale to je obrácená kauzalita. Oni nemají peníze, protože hotel má vytíženost třeba jen 40%, ale ta se nezvedne pokud tam lidé budou nespokojeni a stejně tak se nestane, pokud tam budou mít deset let staré a nepůsobivé fotky, které fotil syn majitele, aby jako ušetřili. Pak weby. Weby neobsahují základní informace. Často jsou dělány opět nějak narychlo za pár kaček a je z nich poznat, že to dělal amatér. Speciální kapitolou je následný marketing, který je často velmi tristní. Často vídám kompletní selhání managementu :-/

0/0
16.12.2015 18:34

M50i85c31h18a42e72l 75K76o38n92e46č89n49ý 6982163489249

To máte samozřejmě pravdu, ale já se bavím o tom , že to že jsou na nějakém vyhledávacím portále s ostatní, třeba lepší konkurencí je donutí se k námitkám hostů alespoň částečně postavit čelem a s konkurencí se snažit srovnat. Na to srovnávání (teď namám na mysli nějakou velkou marketingovou show) jim stačí úsudek selský a prostý. A ti co se nesnaží mají smůlu a není jich škoda. Díky těmto vyhledávačům mám jako zákazník možnost si jednoduše vybrat a rozhodně si vyberu toho kdo mi jde jako zákazníkovi vstříc. Čili já to beru z pohledu uživatele. :-)

0/0
16.12.2015 20:03

P63e60t26r 63Z76a47c46h70r46d33l85a 2966701718828

Já vám to nerozporuji :-) Také zde nakupuji. Psal jsem o tom, že manažeři hotelů tomu pramálo rozumí. A to si tady fakt nehoním triko. Častěji bohužel vidím, že chtějí zrušit G+ (anebo fb) profil a vytvořit nový nebo přejmenují hotel (jen na oko) a otevřou jiný účet na bookovacích platformách, než aby udělali změny v zájmu zákazníka. Jak píšete, tak konkurence je určitě donutí, ale tento proces bude ještě několik let trvat. Někteří mamažeři hotelů jsou tak natvrdlí, že hledají problémy všude jinde než u sebe. Je to podobné jako Pohlreichovy hospody. Žádný koncept, žádný směr, ukřivděné pohledy jak je každý kritizuje. Neumí oddělit příčiny od osobní vazby. Takže kdykoliv ukážu na něco, co je špatně a navrhnu opravy. Dostane se mi asi tak tisíc výmluv a ještě to berou osobně, že jsem si dovolil je upozornit na nedostatky jejichž odstranění povede ke zvýšení obratu.

0/0
16.12.2015 20:28

K43a62r43e33l 21S94t65r65ž85a82n79o86v90s35k77ý 1588265965

Rezervační portály nepoužívám. A když najdu něco zajímavého na slevových portálech, do hotelu zavolám a objednám si ubytování za cenu inzerovanou na portále. Hoteliér má radost a ještě něco navíc přidá, protože ušetří na provizích a něco vydělá.

+3/−2
16.12.2015 16:34

J42a11r57d38a 97H72o47f83m46a95n49n 4890795674

přesně tak-.každý host v hotelu přes tyto portálu je ,,v druhé řadě,, tak to já vždy cítím a za stejné peníze mám lepší služby

+1/0
16.12.2015 16:36

M30a63r55t85i65n 82K36a28r97á94s40e79k 9968593558448

Bavime se o slevomatech nebo rezervacnim portalu? U klasickeho rezervacniho portalu jsem se nikdy nesetkal s tim, aby byl "druhorady host"

+4/0
16.12.2015 16:54

J67a74n 68S98l37a70d35k14y 8643707845368

ale jste tzv. druhy host... pokud host 1 zaplati primo hotelu a host 2 pres nejaky rezervacni portal, tak z hosta 1 bude mit hotel stale vice penez, ikdyz oba hoste zaplati stejne, protoze u hosta 2 se deli jeste s tim portalem a tim padem se host 2 stavi na druhou kolej ;-D

+2/0
16.12.2015 17:00

M57i69c26h95a13e22l 66K37o78n91e91č43n70ý 6232123619979

Taky jsem neměl nikdy ten pocit. To je zas takovej článet pro článek.

0/0
16.12.2015 17:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.