Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na tři dny „taxikářem“ pro Uber. Abyste si vydělali, musíte se otáčet

Kalifornská firma Uber, zprostředkovávající spolujízdu pomocí mobilní aplikace, se stala fenoménem. Investoři v ní spatřují budoucnost a investují do ní miliardy dolarů. Taxikáři a úředníci ji ale nemohou vystát. Dvoučlenný tým iDNES.cz se rozhodl zkusit si třídenní „šichtu“ pro Uber na vlastní kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85a83t70r46i57k 78K51o70u39b97a 3602632920765

To je taky napad si pujcit elektrickyho krama a jezdit neustale nabijet.

0/0
23.12.2015 15:13

P74a39t19r57i61k 26K21o12u35b50a 3692652170175

Pulku co clovek vydela da pujcovne, super napad R^

0/0
23.12.2015 15:15

E23v25a 23P55á54n72e50k 8740379437144

A Uber byl zamýšlený jako regulérní konkurence taxi službě? Myslela jsem,že to měla být alternativa dopravy ve stylu carpoolingu. Někam zrovna jedu,hodim trasu do app a někdo se ke mne přidá a mně to něco hodí a nebo se nepřihlásí nikdo a já jedu sám tam,kam bych jel stejně tak i tak. Ale ne že budu někde stát a čekat celou noc na zakose.

+1/0
18.12.2015 22:03

Z50d11e10n90ě42k 25M64á68č23a46l60a 1703885629190

Nevim, tak hlavně jít jezdit s tím, že si na to za prachy půjčím auto je pěkná blbost. Když máš vlastní, je to jiné.....

+2/0
18.12.2015 16:31

M64i77c75h56a30l 43H32i95r96k88a 4327336290883

Jestli není v tabulce chyba, tak se jezdil 1 km s pasažérem za cca 30 km. Tak nevím, v čem je finanční výhoda pro klienty, když mohu jezdit za 19 Kč.

+2/0
18.12.2015 13:22

R35a73d39e28k 25N46e61u51m88a88n88n 5972762548965

noo .... jedou americkým Uberem, který funguje na skvělé aplikaci na iPhonu a "většinou" je levnější než taxi

0/0
18.12.2015 13:40

R57a47d47e97k 34N38e27u78m39a54n80n 5272802208645

šel jsem na stránky Uberu Praha - "spočítejte si cenu odhadem" = "při počítání ceny se vyskytly problémy"

Dozvím se, že mohu použít běžné auto, SUV, luxusní, sedan, ..... ale ani stopa po cenách

Není to web seriózní firmy

0/0
18.12.2015 12:35

P68e84t45r 53K75o84n18v81a98l73i20n87k33a 2777973825951

Petr Karas - zhrzeny taxikar :-D jen houst, me se to velicd libi :-)

0/0
18.12.2015 11:39

M33a71r67t70i53n 92M74a17t18ý91s28e62k 6558601256970

Opravdu pan redaktor ve čtvrtek ujel 46 km s cestujícím a po srážce od Uberu vydělal 1399? Tedy 30,41 čistého na kilometr? Nejezdí náhodou Uber pop za 10 kč/km?

Za celé tři dny měl 230 km se zákazníkem a vydělal si (již po odečtení 10% pro Uber) 6024. Tedy 26 kč na jeden kilometr? V Praze se běžně jezdí za cca 20 kč / km.

Tak já nevím ...

+1/0
18.12.2015 11:11

R22a14d79o26s76l80a85v 69K23l68a10u50d42a 5934178704822

UBER POP je spolujízda... Řidič jede z místa A do místa B a protože má volná místa, nabídne je přes UBER jiným lidem.... To je ale služba, která těžko může fungovat v Praze nebo jiných velkých městech. UBER který je v Praze je zkrátka normální taxislužba a jak je vidět, tak dost drahá.

+2/0
18.12.2015 11:19

M37a33r16t13i55n 75M66a81t96ý25s68e20k 6698931936930

UBER POP byl zamýšlen jako spolujízda. Samozřejmě to od spolujízdy nemá ani to S. Obzvláště, pokud si řidiči půjčují komerčně automobil speciálně na tuto činnost. Ještě bych to pohcopil, že jezdí svým autem, které jinak stojí venku na ulici a on dřepí u TV. Jenže tohle je prostě normální pokud o podnikání. Jen k otmu chybí ty náležitosti, povinnosti a poplatky.

Ukažte mi JEDNOHO řidiče Uberu, který bude v březnu podávat daňové přiznání k výdělkům z UBERu.

+2/0
18.12.2015 11:33

R21a52d90o38s68l36a33v 30K35l76a45u32d90a 5784848854252

Tak naposled. Dokud platí i sebeblbější zákon, nebo vyhláška, musí ho všichni dodržovat. Ten kdo ho dodržovat nebude, tak pochopitelně bude mít určitou výhodu. Je-li to poskytovatel služby, nebo výrobce, tato výhoda může zlikvidovat konkurenci. Jestliže chce někdo změnu, musí lobbovat u svých poslanců, ne zákon svévolně porušovat.

+3/−2
18.12.2015 10:47

R17a79d93o42s10l96a44v 68K56l81a85u91d58a 5704768704812

To by mě zajímalo, co konkrétně se panu Petříkovi nezdá...

0/0
18.12.2015 10:55

P16e70t85r 45N16i90v11n24i33c70k89ý 3512744275317

V principu souhlasím a věřím, že stát časem i legislativně rezignuje na dnes již technologicky překonanou regulaci v taxislužbě.

Jaká je ale dnes reálná situace? Stát se tváří, že něco reguluje (sice nechápu, jaké to má výhody, ale dělá to). Jak je ale možné, že ROKY existují podvodní taxikáři, kteří mají tu SLAVNOU licenci, okrádají zákazníky, montují si turba? Dobře se o nich ví, ale regulátor NIC nedělá!!! Jak je možné, že i po zjištěných prohřešcích si klidně jezdí dál!? K čemu je ta "regulace", když zjevně a dlouhodobě nefunguje a regulátor vůbec nemá představu, jak to zlepšit?

A ty přijdeš s tím, že sebeblbější zákon se má dodržovat. :-P Teoreticky moc hezké... Taky bych chtěl, aby to tak bylo.

K tomu se přidává technologický pokrok, který ani politici nechápou, natož, aby na něj legislativně dokázali reagovat v rozumném čase. Takže politici udržují historický, nefunkční a nekvalitní systém. To z principu není dlouhodobě udržitelné,

+6/−1
18.12.2015 10:57

P36e19t72r 59N34i46v38n65i98c79k96ý 3592614475297

Někde jsem četl zajímavou myšlenku, že stát nedokáže dlouhodobě vzdorovat trhu a zakazovat lidem používat lepší a zároveň levnější službu. Chvíli to sice bude drhnout,ale lidi si cestu nakonec najdou a stát rezignuje.

Taxi je typickou ukázkou, kdy se stát (třeba v roli pražského magistrátu, nebo některých měst ve světě) zuby nehty snaží regulací udržet při životě drahou a méně kvalitní službu (licencovaný taxikář, regulované sazby). Přitom Praha ani po dvou desetiletích není schopna eliminovat nepoctivé taxikáře, o kterých se roky píše ve v turistických průvodcích (JAK JE TO MOŽNÉ?). Je to směšné, kdy udržuje při životě systém s mnoha podvodníky.

Politici a následně legislativa, kterou tvoří, absolutně nestíhá technologickému pokroku a snaží se udržet neudržitelný stav.

+10/−2
18.12.2015 10:00

P15e59t86r 84N86e83c70h90a46n88i51c66k82ý 7743186598830

Podívejme se na pirátství. Nejdřív byly žaloby a volání po zákazech a restrikcích. Pak přišlo Valve se Steamem a lidi najednou začali nakupovat i hry jen tak z nostalogie nebo protože to je v akci aniž by je hráli. Pak se objevil GOG, Origin atd. a kdo byl schopný dokázal vydělat víc než dřív, kdy měl problém prorazit mezi lidi. Nebo v hudbě služby jako Spotify nebo Apple music. Podobně očekávám přizpůsobení trhu i v těchto odvětvích.

+5/0
18.12.2015 10:13

L32a61d55a 29N15o77v90a83k 4552193477

bohužel ten tvůj trh nefunguje tak jak v ideálním prostředí.., válkou slev je zboží už v tragické kvalitě, služby na kterých se nic nevydělá nestojí za nic a zákazníkům to vůbec nevadí a nakupují a nakupují... Nějak nikde nevidim ten zlom, za kterým se přesunou od koupě laciného šmejdu ke kvalitě, za trochu víc peněz...

+1/−1
18.12.2015 10:36

P26e10t41r 23N38i45v86n29i59c38k38ý 3782684355967

Trh je segmentovaný, jsou zákazníci, kteří jedou jen po ceně. S těmi nic neuděláš. Ale existuje i segment zákazníků, kteří chtějí kvality a jsou ochotni za ni zaplatit. Trh by měl nabízet možnosti pro různé segmenty zákazníků. Pak budou spokojeni všichni.

Dnšes existují nízkonákladové letecké společnosti i ty standardní. Zákazník si vybere.

U taxi služby s online službou je přece mnohem větší výběr (auta, řidiče - včetně hodnocení ostatních zákazníků), je to kvalitativně zcela jinde, než přijít ke znuděným taxikářům čekající na parkovišti a nesednout k tomu, na kterého zrovna vyšla řada.

+1/0
18.12.2015 10:47

R50a73d62o15s13l53a59v 90K81l69a63u72d95a 5214698844552

Letečtí přepravci musí splňovat totožné předpisy, bez ohledu na to jestli je aerolinka klasická, nebo nízkonákladová. Fakt nemůže pilotovat kdejakej Lojza, kterej do té doby na pouti obsluhoval labutě, díly na Boeing musí být originál, nemůže je z kulatiny vyfrézovat místní zámečník atd.

+2/−1
18.12.2015 10:50

P69e41t54r 59N69i90v38n54i95c48k33ý 3862804875927

Přesně tak to funguje v autodopravě a i u taxislužbu. Auto ani taxík fakt nemůže řidit nějaký Lojza. Musí absolvovat autoškolu a získat řidičák. Má tedy kvalifikaci potřebnou k tomu, aby řísil auto a vozil spolucestující.

+3/−2
18.12.2015 11:00

R24a12d34o41s91l73a48v 83K52l14a30u53d53a 5894278864152

No a stačí pilotní průkaz na kapitána letadla? Měl by, ne?

+2/−1
18.12.2015 11:06

P78e67t86r 40N80i10v12n50i74c33k24ý 3602454885577

Uniká mi paralela s automobilismem. O kapitánovi jsi v předchozím příspěvku nic nepsal. Taxikář má být paralela kapitána letadla? 8-o

Pokud máš na mysli, že na dopravni Boeing musí být jiná kvalifikace než na čmeláka, pak je jiná třída řidičáku na motorku, jiná na osobní auto, jiná na náklaďák a jiná na autobus.

+2/−1
18.12.2015 11:13

R38a70d98o56s36l27a79v 34K26l86a63u41d81a 5854598854192

Tak dobře, stačí pilot, který musí procházet pravidelným a přirozeně placeným školením... Ale i ten kapitán v tom letadle v podstatě být nemusí. Když ho tam aerolinka neposadí, co se stane?

0/0
18.12.2015 11:20

P17e51t86r 78R47i27h89a86k 7731948138256

Jenze kdo Vam zaruci, ze s vyssi cenou je i vyssi kvalita a ze nekupujete levny smejd za vyssi cenu? To je ten kamen urazu.

+1/0
18.12.2015 13:32

T20o23m53á56š 92K35n72a64i10f98l 6503460857100

Tohle neni o tom, ze by stat za kazdou venu drzel nejakou sluzbu... Tohle je o tom, ze jenpotreba tomu nasadit nejaky legislativni ramec... A tomholt chvili trva.

0/0
18.12.2015 10:55

P79e93t89r 93N97i87v54n76i42c55k12ý 3832424675827

Myslíš organizační nebo daňový rámec?

Stát zuby nehty udržuje regulaci taxislužby stejnou jako před desítkami let: licence a diktát cen. Ale trh je dnes jinde, technologie to posunula, legislativa však ustrnula a politici ji jen udržují při životě v klinické smrti. Navíc ani stávající systém regulátor nezvládá: okrádání zákazníků, ponechávání licencí usvědčeným podvádějícím taxikářům, ....

Samozřejmě že je to o tom, že stát (třeba magistrát) drží taxislužbu v zakonzervované a nekvalitní podobě, přestože je možná změna díky dostupným technologiím.

+2/0
18.12.2015 11:05

T46o23m73á32š 41K89n23a97i40f81l 6443230107180

Samozrejme ze oboji... Ono je fajn, ze tunsluzby jako uber apod jsiu, ale legislativni vakuum kolem toho (jako treba odpovednost ridicu apod) jsou jeste dost nevyjasnene...

0/0
18.12.2015 11:12

P36e57t95r 83N48i39v44n19i40c49k11ý 3412764555697

O to v celé diskusi jde. Stávající legislativa a regulace je zastaralá a nefunkční. Politici zjevně nejsou schopni ji přizpůsobit stávajícímu techologickému stavu a držet legislativu na stejné vlně jako technologický vývoj. Takže dnes různé firmy zkouší nasadit nové modely a uvidí se, které se nakonec prosadí. Pak to politici vezmou na vědomí a ten stav "zlegalizují". Ono jim ani nic jiného nezbude...

+1/0
18.12.2015 11:18

P20e79t61r 50N33o20v85a51k 9158136656660

No nedivim se ze je to ve spousty mistech zakazany, vcetne toho kde bydlim. Jenom to zotrocuje lidi, velice maly vydelek kdy pak musite ridit unaveny a ve stresu na takovou almuznu. Ridici nemaji kvalitu soferu, bezpecnost, znalosti mist a ulic v danem meste male...ridic taxiku je ma licenci a auto splnujici pozadavky. Amici..omg

+2/−13
18.12.2015 9:56

J93o81s66e50f 90N70o37v13á21k 6913520922669

"zotročuje lidi"? zkuste se podívat do kalendáře. jsme asi o 35 let dále, než si myslíte

+8/0
18.12.2015 10:03

L51a68d67a 14N21o60v38a72k 4732303957

spíše vůbec netušíš o co jde...

+2/−4
18.12.2015 10:38

P91e17t95r 52N69i62v24n26i97c47k72ý 3802364385187

"Ridici nemaji kvalitu soferu, bezpecnost, znalosti mist a ulic v danem meste male...ridic taxiku je ma licenci a auto splnujici pozadavky."

- kvalita řidičů: myslíš tím taxikáře jezdící jak prasata?

- bezpečnost: co to má přesně znamenat?

- znalost ulic: proč ne, ale dnes celkem zbytečné, požadavek minulosti, dnes má navigaci, navíc je to kontrola i pro zákazníka.

- licenci: proč? k řízení mu stačí řidičák

- "auto splňujcí požadavky" - tím myslíš namontované turbo?

+10/−4
18.12.2015 10:06

L87a82d88a 27N51o22v57a38k 4722813227

já taxikáře nesnášim a nevyužívam, ale baví mě lidi, kteří si myslí, že se dá dnes dělat taxi s navigací a oloupanou felicií... Ale jo, dá se to, když ti stačí to co bys dostal jako noční vrátnej...

0/−1
18.12.2015 10:44

P76e83t17r 72N59i96v38n96i86c76k54ý 3382654475207

Jestliže existují zákazníci, kterým to stačí a jestliže existují taxikáři, kterým to vyhovuje, PROČ jim to chceš zakazovat?

Existují různí zákazníci mající různé priority, trh by měl umět uspokojit všechny. Někdo chce jezdit mercedesem (a klidně to zaplatí), někomu stačí felcka.

+5/0
18.12.2015 10:49

M25a64r57e63k 84H77o85f69f48m80a44n 3115484830240

Pridam jen svou zkusenost... Aplikace funguje bezvadne, dojezdove casy Uberu jsou bezkonkurencni, zatimco na dispecinku taxi jsem nejednou obdrzel informaci, ze musim cekat cca 30 az 40 minut... Ridici Uberu ( jel jsem asi sedmkrat ) vzdy pohodovi, auta cista, typove od Fabie az po opravdu dobre vozy ( MB GLK, Audi A6 ) a to v kategorii pop... Za tyhle auta bych jinde platil 60 kc za km... Ridic ma vzdy pustenou navigaci s optimalni trasou a zakaznik vidi kudy jede... Z pohledu zakaznika je to perfektni sluzba...

+5/−1
18.12.2015 9:38

P32e88t79r 19K65a84r28a21s 3692282516705

Za 60 sev praze nejezdi. Nicmene sluzba asi dobra, ale jelikoz ji vyuzivas, tak jsi podporovatel nelegalni prace, jeste dodam, ze v praze je maximalni sazba 28 za km, ale zhruba tak 80% ridicu za takove ceny nejezdi, jen se jim o nich zda. Ale je pravda, ze volat na dispecink, to je urcite o nervy, ostatne si myslim, ze dispecinky jsou v upadku a case vymizi a budou jen aplikace jako treba legalni liftago, ktere dnes vyuziva i spousta ridicu jako doplnek k dispecinku. Takze budoucnost je rozhodne diky dostupnosti v aplikacich s tim souhlasim.

+3/−1
18.12.2015 9:52

M89a96r71i27u40s63z 65H43u70d67e33c11z77e75k 8450339571364

Ja jezdím s modrým andělem za částku 21 CZK/km. Uberem jsem parkrat jel a musím uznat, ze to není typ sluzby pro mne.

0/0
18.12.2015 10:42

M17a58r86t31i90n 35M27a94t29ý68s54e74k 6608901666470

A je v pořádku, že Vám milovaný Uber počítá i čas, tedy nejen 15 kilometrů, ale i 20 minut času. Plus násobí koeficientem, pokud je špička. Co kdyby taxikář jezdil normálně za 20/km a když by začlo pršet, tak by zvedl sumu na 40. To by byl zloděj, že?

+2/0
18.12.2015 11:02

M31a13r14e19k 75H76o47f16f48m86a65n 3315824570360

15 km je 150 kc, 20 minut je 80 kc + 20 kc nastup... Celkem cca 250 kc... Je to kilometrove dejme tomu cesta z Vinohrad do Hornich Pocernic... Za kolik pojedu s normalni taxisluzbou?? Nebo treba letiste z centra, pres tunely a Vypich jedu za 300 az 350 kc... Za kolik me odveze taxi??

+1/0
18.12.2015 12:20

M40a89r78e91k 34H74o70f38f27m52a79n 3725974940480

A o nikom jsem tady neprohlasil, ze je zlodej...

+1/0
18.12.2015 12:21

J63i28ř90í 11P97r97a27ž18á48k 9510362141732

Kdyby taxikáři neokrádali zákazníky, tak by assi uber nebyl populární. Co kdyby ho taxikáři porazili v konkurenčním boji poctivě? Pokoušejí se okrádat i i objednaní přes dispečink. Turbo na taxametru a po cestě se ptají, zda je objednáno přes dispečink a za kolik.

+9/−2
18.12.2015 9:25

P63e94t37r 26K36a43r78a13s 3322732246675

Lzes, to co pises nemuzenapsat clovek, ktery by kdy jezdil taxikem. Vzdy nejvice reci maji ti co na taxika ani nemaji, proto sihonemuzou dovolit a tak je plivou jedovate sliny kolem sebe a urazi kde koho aniz by si uvedomil, ze se dopousti krivd na spouste poctivych lidech. Jsou vyjimky, ale nastesti tech je tak malo, ze opak daleko predci tech par jedinci ze staromaku a hlavniho nadrazi.

+1/−8
18.12.2015 9:32

J58i15ř19í 69P21r57a55ž14á50k 9870482231432

PodívejTE se na streamu na seriál Praha vs prachy a pak pište.

+3/0
18.12.2015 9:36

P15e10t36r 26K24a96r96a58s 3432932476485

Ja to videl, ale ty si to pust znova a poslouchej dobre co se tam povida a hlavne samotneho redaktora, ktery v kazdem dile rika, ze se to tyka jen nekolika jedincu, a v kazdem dile to jsou jedni a ti stejni lide. Jedna se o par lidi z okoli staromaku a hlavniho nadrazi. Nevim kolik jich muzebyt... do 20? V hpraze jezdi pres 4000 taxiku.

0/0
18.12.2015 9:42

T57o97m83á37š 89R58ó19t30h 2884496512229

podívejte se vy a tentokrát si zapněte i zvuk

+1/−1
18.12.2015 10:05

P67e60t12r 22C69h67v62á67t20a11l 4392462290694

Ano, věřím, že dost taxikářů je poctivých....bohužel je jich taky dost nepoctivých...nejsnadněji si můžete udělat pořádek mezi sebou sami....ale to chce odvahu a čistý štít....a kdo nemá aspoň malý hříšek na triku, co??

+3/0
18.12.2015 10:00

M37a35r74t20i59n 31M80a79t62ý48s35e24k 6118451366550

Já nemám na triku žádný hříšek. Jenže zároveň nemám na to jí si zahrávat s mafií. Nevím proč by měli dělat taxikáří práci za orgány činné v trestním řízení. Od čeho platím daně, když pak musím dělat práci za PČR?

0/0
18.12.2015 11:04

M82a12r86i66u57s60z 38H85u56d13e56c27z78e29k 8710189261394

V Praze jsou nejlevnější taxiky v republice. Jen musíte umět jezdit

+1/0
18.12.2015 10:45

J37i37ř49í 36P11r26a96ž65á24k 9750662851642

;-D;-D T o tedy poraďte čtenářům. Bude je to zajímat.

0/0
18.12.2015 10:49

T75o11m61á50š 11K60n72a65i80f17l 6953900867220

Jezdim taxikem v praze celkem casto... Nikdy se me nikdo na dispecink neptal... A jikdy me nikdo nenatahl... Takze?

0/0
18.12.2015 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.