Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na tři dny „taxikářem“ pro Uber. Abyste si vydělali, musíte se otáčet

Kalifornská firma Uber, zprostředkovávající spolujízdu pomocí mobilní aplikace, se stala fenoménem. Investoři v ní spatřují budoucnost a investují do ní miliardy dolarů. Taxikáři a úředníci ji ale nemohou vystát. Dvoučlenný tým iDNES.cz se rozhodl zkusit si třídenní „šichtu“ pro Uber na vlastní kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31a50t36r86i16k 59K85o72u64b87a 3602452920275

To je taky napad si pujcit elektrickyho krama a jezdit neustale nabijet.

0/0
23.12.2015 15:13

P67a23t89r71i74k 53K61o80u27b51a 3862902780275

Pulku co clovek vydela da pujcovne, super napad R^

0/0
23.12.2015 15:15
Foto

E81v85a 83P50á70n82e60k 8650239517144

A Uber byl zamýšlený jako regulérní konkurence taxi službě? Myslela jsem,že to měla být alternativa dopravy ve stylu carpoolingu. Někam zrovna jedu,hodim trasu do app a někdo se ke mne přidá a mně to něco hodí a nebo se nepřihlásí nikdo a já jedu sám tam,kam bych jel stejně tak i tak. Ale ne že budu někde stát a čekat celou noc na zakose.

+1/0
18.12.2015 22:03

Z16d90e36n33ě87k 33M57á33č20a20l10a 1203295649980

Nevim, tak hlavně jít jezdit s tím, že si na to za prachy půjčím auto je pěkná blbost. Když máš vlastní, je to jiné.....

+2/0
18.12.2015 16:31

M34i89c81h47a33l 49H58i51r19k21a 4207226440193

Jestli není v tabulce chyba, tak se jezdil 1 km s pasažérem za cca 30 km. Tak nevím, v čem je finanční výhoda pro klienty, když mohu jezdit za 19 Kč.

+2/0
18.12.2015 13:22

R65a79d26e26k 20N31e57u62m66a11n44n 5102322128905

noo .... jedou americkým Uberem, který funguje na skvělé aplikaci na iPhonu a "většinou" je levnější než taxi

0/0
18.12.2015 13:40

R88a72d95e87k 26N15e11u22m25a66n58n 5462352248585

šel jsem na stránky Uberu Praha - "spočítejte si cenu odhadem" = "při počítání ceny se vyskytly problémy"

Dozvím se, že mohu použít běžné auto, SUV, luxusní, sedan, ..... ale ani stopa po cenách

Není to web seriózní firmy

0/0
18.12.2015 12:35

P90e74t81r 30K61o29n81v38a78l39i52n75k68a 2447103535981

Petr Karas - zhrzeny taxikar :-D jen houst, me se to velicd libi :-)

0/0
18.12.2015 11:39

M57a47r25t14i27n 89M25a26t86ý76s68e12k 6518171726680

Opravdu pan redaktor ve čtvrtek ujel 46 km s cestujícím a po srážce od Uberu vydělal 1399? Tedy 30,41 čistého na kilometr? Nejezdí náhodou Uber pop za 10 kč/km?

Za celé tři dny měl 230 km se zákazníkem a vydělal si (již po odečtení 10% pro Uber) 6024. Tedy 26 kč na jeden kilometr? V Praze se běžně jezdí za cca 20 kč / km.

Tak já nevím ...

+1/0
18.12.2015 11:11

R37a54d57o55s54l36a30v 87K58l55a91u38d62a 5724748534272

UBER POP je spolujízda... Řidič jede z místa A do místa B a protože má volná místa, nabídne je přes UBER jiným lidem.... To je ale služba, která těžko může fungovat v Praze nebo jiných velkých městech. UBER který je v Praze je zkrátka normální taxislužba a jak je vidět, tak dost drahá.

+2/0
18.12.2015 11:19

M37a43r54t40i24n 92M81a82t26ý90s31e72k 6938521536520

UBER POP byl zamýšlen jako spolujízda. Samozřejmě to od spolujízdy nemá ani to S. Obzvláště, pokud si řidiči půjčují komerčně automobil speciálně na tuto činnost. Ještě bych to pohcopil, že jezdí svým autem, které jinak stojí venku na ulici a on dřepí u TV. Jenže tohle je prostě normální pokud o podnikání. Jen k otmu chybí ty náležitosti, povinnosti a poplatky.

Ukažte mi JEDNOHO řidiče Uberu, který bude v březnu podávat daňové přiznání k výdělkům z UBERu.

+2/0
18.12.2015 11:33

R90a22d80o80s40l85a51v 18K88l71a87u49d21a 5264238114262

Tak naposled. Dokud platí i sebeblbější zákon, nebo vyhláška, musí ho všichni dodržovat. Ten kdo ho dodržovat nebude, tak pochopitelně bude mít určitou výhodu. Je-li to poskytovatel služby, nebo výrobce, tato výhoda může zlikvidovat konkurenci. Jestliže chce někdo změnu, musí lobbovat u svých poslanců, ne zákon svévolně porušovat.

+3/−2
18.12.2015 10:47

R69a24d67o72s95l39a64v 72K71l19a38u65d84a 5614498844192

To by mě zajímalo, co konkrétně se panu Petříkovi nezdá...

0/0
18.12.2015 10:55

P80e62t72r 46N37i51v90n46i51c51k15ý 3412714105777

V principu souhlasím a věřím, že stát časem i legislativně rezignuje na dnes již technologicky překonanou regulaci v taxislužbě.

Jaká je ale dnes reálná situace? Stát se tváří, že něco reguluje (sice nechápu, jaké to má výhody, ale dělá to). Jak je ale možné, že ROKY existují podvodní taxikáři, kteří mají tu SLAVNOU licenci, okrádají zákazníky, montují si turba? Dobře se o nich ví, ale regulátor NIC nedělá!!! Jak je možné, že i po zjištěných prohřešcích si klidně jezdí dál!? K čemu je ta "regulace", když zjevně a dlouhodobě nefunguje a regulátor vůbec nemá představu, jak to zlepšit?

A ty přijdeš s tím, že sebeblbější zákon se má dodržovat. :-P Teoreticky moc hezké... Taky bych chtěl, aby to tak bylo.

K tomu se přidává technologický pokrok, který ani politici nechápou, natož, aby na něj legislativně dokázali reagovat v rozumném čase. Takže politici udržují historický, nefunkční a nekvalitní systém. To z principu není dlouhodobě udržitelné,

+6/−1
18.12.2015 10:57

P29e56t33r 37N84i79v93n81i26c17k68ý 3752234515137

Někde jsem četl zajímavou myšlenku, že stát nedokáže dlouhodobě vzdorovat trhu a zakazovat lidem používat lepší a zároveň levnější službu. Chvíli to sice bude drhnout,ale lidi si cestu nakonec najdou a stát rezignuje.

Taxi je typickou ukázkou, kdy se stát (třeba v roli pražského magistrátu, nebo některých měst ve světě) zuby nehty snaží regulací udržet při životě drahou a méně kvalitní službu (licencovaný taxikář, regulované sazby). Přitom Praha ani po dvou desetiletích není schopna eliminovat nepoctivé taxikáře, o kterých se roky píše ve v turistických průvodcích (JAK JE TO MOŽNÉ?). Je to směšné, kdy udržuje při životě systém s mnoha podvodníky.

Politici a následně legislativa, kterou tvoří, absolutně nestíhá technologickému pokroku a snaží se udržet neudržitelný stav.

+10/−2
18.12.2015 10:00

P20e47t64r 12N44e59c38h79a42n72i75c35k54ý 7873586418100

Podívejme se na pirátství. Nejdřív byly žaloby a volání po zákazech a restrikcích. Pak přišlo Valve se Steamem a lidi najednou začali nakupovat i hry jen tak z nostalogie nebo protože to je v akci aniž by je hráli. Pak se objevil GOG, Origin atd. a kdo byl schopný dokázal vydělat víc než dřív, kdy měl problém prorazit mezi lidi. Nebo v hudbě služby jako Spotify nebo Apple music. Podobně očekávám přizpůsobení trhu i v těchto odvětvích.

+5/0
18.12.2015 10:13

L19a59d46a 38N37o21v98a38k 4862793557

bohužel ten tvůj trh nefunguje tak jak v ideálním prostředí.., válkou slev je zboží už v tragické kvalitě, služby na kterých se nic nevydělá nestojí za nic a zákazníkům to vůbec nevadí a nakupují a nakupují... Nějak nikde nevidim ten zlom, za kterým se přesunou od koupě laciného šmejdu ke kvalitě, za trochu víc peněz...

+1/−1
18.12.2015 10:36

P38e67t74r 77N93i47v40n66i76c68k65ý 3272894755907

Trh je segmentovaný, jsou zákazníci, kteří jedou jen po ceně. S těmi nic neuděláš. Ale existuje i segment zákazníků, kteří chtějí kvality a jsou ochotni za ni zaplatit. Trh by měl nabízet možnosti pro různé segmenty zákazníků. Pak budou spokojeni všichni.

Dnšes existují nízkonákladové letecké společnosti i ty standardní. Zákazník si vybere.

U taxi služby s online službou je přece mnohem větší výběr (auta, řidiče - včetně hodnocení ostatních zákazníků), je to kvalitativně zcela jinde, než přijít ke znuděným taxikářům čekající na parkovišti a nesednout k tomu, na kterého zrovna vyšla řada.

+1/0
18.12.2015 10:47

R64a18d53o49s93l66a75v 68K66l62a15u73d82a 5354648724572

Letečtí přepravci musí splňovat totožné předpisy, bez ohledu na to jestli je aerolinka klasická, nebo nízkonákladová. Fakt nemůže pilotovat kdejakej Lojza, kterej do té doby na pouti obsluhoval labutě, díly na Boeing musí být originál, nemůže je z kulatiny vyfrézovat místní zámečník atd.

+2/−1
18.12.2015 10:50

P81e51t73r 96N97i41v17n56i91c64k40ý 3522414555627

Přesně tak to funguje v autodopravě a i u taxislužbu. Auto ani taxík fakt nemůže řidit nějaký Lojza. Musí absolvovat autoškolu a získat řidičák. Má tedy kvalifikaci potřebnou k tomu, aby řísil auto a vozil spolucestující.

+3/−2
18.12.2015 11:00

R89a83d47o84s88l61a98v 17K24l88a72u57d40a 5214948174472

No a stačí pilotní průkaz na kapitána letadla? Měl by, ne?

+2/−1
18.12.2015 11:06

P17e33t27r 66N20i22v41n47i74c21k38ý 3232314585217

Uniká mi paralela s automobilismem. O kapitánovi jsi v předchozím příspěvku nic nepsal. Taxikář má být paralela kapitána letadla? 8-o

Pokud máš na mysli, že na dopravni Boeing musí být jiná kvalifikace než na čmeláka, pak je jiná třída řidičáku na motorku, jiná na osobní auto, jiná na náklaďák a jiná na autobus.

+2/−1
18.12.2015 11:13

R45a92d48o38s28l88a79v 71K15l47a23u50d69a 5934928404612

Tak dobře, stačí pilot, který musí procházet pravidelným a přirozeně placeným školením... Ale i ten kapitán v tom letadle v podstatě být nemusí. Když ho tam aerolinka neposadí, co se stane?

0/0
18.12.2015 11:20

P56e79t48r 14R94i89h21a81k 7861988168376

Jenze kdo Vam zaruci, ze s vyssi cenou je i vyssi kvalita a ze nekupujete levny smejd za vyssi cenu? To je ten kamen urazu.

+1/0
18.12.2015 13:32

T32o40m67á27š 92K22n45a83i41f40l 6983260337930

Tohle neni o tom, ze by stat za kazdou venu drzel nejakou sluzbu... Tohle je o tom, ze jenpotreba tomu nasadit nejaky legislativni ramec... A tomholt chvili trva.

0/0
18.12.2015 10:55

P25e40t54r 65N43i64v76n52i56c45k57ý 3682344885737

Myslíš organizační nebo daňový rámec?

Stát zuby nehty udržuje regulaci taxislužby stejnou jako před desítkami let: licence a diktát cen. Ale trh je dnes jinde, technologie to posunula, legislativa však ustrnula a politici ji jen udržují při životě v klinické smrti. Navíc ani stávající systém regulátor nezvládá: okrádání zákazníků, ponechávání licencí usvědčeným podvádějícím taxikářům, ....

Samozřejmě že je to o tom, že stát (třeba magistrát) drží taxislužbu v zakonzervované a nekvalitní podobě, přestože je možná změna díky dostupným technologiím.

+2/0
18.12.2015 11:05

T30o96m13á74š 44K78n69a92i89f43l 6873870687370

Samozrejme ze oboji... Ono je fajn, ze tunsluzby jako uber apod jsiu, ale legislativni vakuum kolem toho (jako treba odpovednost ridicu apod) jsou jeste dost nevyjasnene...

0/0
18.12.2015 11:12

P18e79t48r 68N60i75v61n37i23c63k91ý 3472304625237

O to v celé diskusi jde. Stávající legislativa a regulace je zastaralá a nefunkční. Politici zjevně nejsou schopni ji přizpůsobit stávajícímu techologickému stavu a držet legislativu na stejné vlně jako technologický vývoj. Takže dnes různé firmy zkouší nasadit nové modely a uvidí se, které se nakonec prosadí. Pak to politici vezmou na vědomí a ten stav "zlegalizují". Ono jim ani nic jiného nezbude...

+1/0
18.12.2015 11:18

P66e82t80r 24N48o33v67a38k 9468586976170

No nedivim se ze je to ve spousty mistech zakazany, vcetne toho kde bydlim. Jenom to zotrocuje lidi, velice maly vydelek kdy pak musite ridit unaveny a ve stresu na takovou almuznu. Ridici nemaji kvalitu soferu, bezpecnost, znalosti mist a ulic v danem meste male...ridic taxiku je ma licenci a auto splnujici pozadavky. Amici..omg

+2/−13
18.12.2015 9:56

J33o25s89e51f 63N74o90v39á45k 6263310712869

"zotročuje lidi"? zkuste se podívat do kalendáře. jsme asi o 35 let dále, než si myslíte

+8/0
18.12.2015 10:03

L81a19d28a 31N45o62v96a97k 4792543147

spíše vůbec netušíš o co jde...

+2/−4
18.12.2015 10:38

P32e10t71r 56N66i64v45n84i19c75k59ý 3662904795787

"Ridici nemaji kvalitu soferu, bezpecnost, znalosti mist a ulic v danem meste male...ridic taxiku je ma licenci a auto splnujici pozadavky."

- kvalita řidičů: myslíš tím taxikáře jezdící jak prasata?

- bezpečnost: co to má přesně znamenat?

- znalost ulic: proč ne, ale dnes celkem zbytečné, požadavek minulosti, dnes má navigaci, navíc je to kontrola i pro zákazníka.

- licenci: proč? k řízení mu stačí řidičák

- "auto splňujcí požadavky" - tím myslíš namontované turbo?

+10/−4
18.12.2015 10:06

L14a71d47a 69N63o73v49a59k 4802653827

já taxikáře nesnášim a nevyužívam, ale baví mě lidi, kteří si myslí, že se dá dnes dělat taxi s navigací a oloupanou felicií... Ale jo, dá se to, když ti stačí to co bys dostal jako noční vrátnej...

0/−1
18.12.2015 10:44

P12e91t50r 37N96i35v91n84i57c40k96ý 3782754425107

Jestliže existují zákazníci, kterým to stačí a jestliže existují taxikáři, kterým to vyhovuje, PROČ jim to chceš zakazovat?

Existují různí zákazníci mající různé priority, trh by měl umět uspokojit všechny. Někdo chce jezdit mercedesem (a klidně to zaplatí), někomu stačí felcka.

+5/0
18.12.2015 10:49

M70a41r10e28k 43H91o23f86f24m91a92n 3955594320830

Pridam jen svou zkusenost... Aplikace funguje bezvadne, dojezdove casy Uberu jsou bezkonkurencni, zatimco na dispecinku taxi jsem nejednou obdrzel informaci, ze musim cekat cca 30 az 40 minut... Ridici Uberu ( jel jsem asi sedmkrat ) vzdy pohodovi, auta cista, typove od Fabie az po opravdu dobre vozy ( MB GLK, Audi A6 ) a to v kategorii pop... Za tyhle auta bych jinde platil 60 kc za km... Ridic ma vzdy pustenou navigaci s optimalni trasou a zakaznik vidi kudy jede... Z pohledu zakaznika je to perfektni sluzba...

+5/−1
18.12.2015 9:38

P10e51t75r 24K71a45r83a66s 3192312166345

Za 60 sev praze nejezdi. Nicmene sluzba asi dobra, ale jelikoz ji vyuzivas, tak jsi podporovatel nelegalni prace, jeste dodam, ze v praze je maximalni sazba 28 za km, ale zhruba tak 80% ridicu za takove ceny nejezdi, jen se jim o nich zda. Ale je pravda, ze volat na dispecink, to je urcite o nervy, ostatne si myslim, ze dispecinky jsou v upadku a case vymizi a budou jen aplikace jako treba legalni liftago, ktere dnes vyuziva i spousta ridicu jako doplnek k dispecinku. Takze budoucnost je rozhodne diky dostupnosti v aplikacich s tim souhlasim.

+3/−1
18.12.2015 9:52

M71a57r43i16u50s21z 13H54u21d30e31c97z69e69k 8340119651284

Ja jezdím s modrým andělem za částku 21 CZK/km. Uberem jsem parkrat jel a musím uznat, ze to není typ sluzby pro mne.

0/0
18.12.2015 10:42

M28a80r72t28i66n 95M96a50t41ý96s28e14k 6608171296460

A je v pořádku, že Vám milovaný Uber počítá i čas, tedy nejen 15 kilometrů, ale i 20 minut času. Plus násobí koeficientem, pokud je špička. Co kdyby taxikář jezdil normálně za 20/km a když by začlo pršet, tak by zvedl sumu na 40. To by byl zloděj, že?

+2/0
18.12.2015 11:02

M83a23r17e55k 42H66o11f74f89m13a64n 3755784930490

15 km je 150 kc, 20 minut je 80 kc + 20 kc nastup... Celkem cca 250 kc... Je to kilometrove dejme tomu cesta z Vinohrad do Hornich Pocernic... Za kolik pojedu s normalni taxisluzbou?? Nebo treba letiste z centra, pres tunely a Vypich jedu za 300 az 350 kc... Za kolik me odveze taxi??

+1/0
18.12.2015 12:20

M43a79r75e12k 43H94o73f72f13m50a60n 3795964370630

A o nikom jsem tady neprohlasil, ze je zlodej...

+1/0
18.12.2015 12:21

J40i41ř30í 12P94r64a23ž48á83k 9200972611732

Kdyby taxikáři neokrádali zákazníky, tak by assi uber nebyl populární. Co kdyby ho taxikáři porazili v konkurenčním boji poctivě? Pokoušejí se okrádat i i objednaní přes dispečink. Turbo na taxametru a po cestě se ptají, zda je objednáno přes dispečink a za kolik.

+9/−2
18.12.2015 9:25

P65e56t74r 92K72a49r86a78s 3872272606925

Lzes, to co pises nemuzenapsat clovek, ktery by kdy jezdil taxikem. Vzdy nejvice reci maji ti co na taxika ani nemaji, proto sihonemuzou dovolit a tak je plivou jedovate sliny kolem sebe a urazi kde koho aniz by si uvedomil, ze se dopousti krivd na spouste poctivych lidech. Jsou vyjimky, ale nastesti tech je tak malo, ze opak daleko predci tech par jedinci ze staromaku a hlavniho nadrazi.

+1/−8
18.12.2015 9:32

J37i68ř19í 51P77r85a41ž66á92k 9670382281822

PodívejTE se na streamu na seriál Praha vs prachy a pak pište.

+3/0
18.12.2015 9:36

P71e91t71r 15K94a11r84a57s 3242692276445

Ja to videl, ale ty si to pust znova a poslouchej dobre co se tam povida a hlavne samotneho redaktora, ktery v kazdem dile rika, ze se to tyka jen nekolika jedincu, a v kazdem dile to jsou jedni a ti stejni lide. Jedna se o par lidi z okoli staromaku a hlavniho nadrazi. Nevim kolik jich muzebyt... do 20? V hpraze jezdi pres 4000 taxiku.

0/0
18.12.2015 9:42

T39o54m74á80š 48R54ó32t60h 2244136292199

podívejte se vy a tentokrát si zapněte i zvuk

+1/−1
18.12.2015 10:05

P55e87t11r 64C33h86v73á79t80a61l 4622882410304

Ano, věřím, že dost taxikářů je poctivých....bohužel je jich taky dost nepoctivých...nejsnadněji si můžete udělat pořádek mezi sebou sami....ale to chce odvahu a čistý štít....a kdo nemá aspoň malý hříšek na triku, co??

+3/0
18.12.2015 10:00

M28a40r39t55i72n 48M63a66t96ý10s86e67k 6378291926850

Já nemám na triku žádný hříšek. Jenže zároveň nemám na to jí si zahrávat s mafií. Nevím proč by měli dělat taxikáří práci za orgány činné v trestním řízení. Od čeho platím daně, když pak musím dělat práci za PČR?

0/0
18.12.2015 11:04

M36a58r32i30u86s69z 33H13u39d57e36c78z60e45k 8320199641924

V Praze jsou nejlevnější taxiky v republice. Jen musíte umět jezdit

+1/0
18.12.2015 10:45

J58i90ř46í 13P47r96a42ž76á96k 9620922941682

;-D;-D T o tedy poraďte čtenářům. Bude je to zajímat.

0/0
18.12.2015 10:49

T22o84m16á61š 77K76n12a43i70f12l 6483330207340

Jezdim taxikem v praze celkem casto... Nikdy se me nikdo na dispecink neptal... A jikdy me nikdo nenatahl... Takze?

0/0
18.12.2015 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.