Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na tři dny „taxikářem“ pro Uber. Abyste si vydělali, musíte se otáčet

Kalifornská firma Uber, zprostředkovávající spolujízdu pomocí mobilní aplikace, se stala fenoménem. Investoři v ní spatřují budoucnost a investují do ní miliardy dolarů. Taxikáři a úředníci ji ale nemohou vystát. Dvoučlenný tým iDNES.cz se rozhodl zkusit si třídenní „šichtu“ pro Uber na vlastní kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47a76t91r15i72k 27K32o71u23b83a 3262882600405

To je taky napad si pujcit elektrickyho krama a jezdit neustale nabijet.

0/0
23.12.2015 15:13

P11a96t60r30i50k 25K88o48u56b13a 3442792710955

Pulku co clovek vydela da pujcovne, super napad R^

0/0
23.12.2015 15:15
Foto

E43v61a 85P88á52n75e56k 8800959207504

A Uber byl zamýšlený jako regulérní konkurence taxi službě? Myslela jsem,že to měla být alternativa dopravy ve stylu carpoolingu. Někam zrovna jedu,hodim trasu do app a někdo se ke mne přidá a mně to něco hodí a nebo se nepřihlásí nikdo a já jedu sám tam,kam bych jel stejně tak i tak. Ale ne že budu někde stát a čekat celou noc na zakose.

+1/0
18.12.2015 22:03

Z38d21e28n21ě38k 48M95á48č68a50l85a 1593415869290

Nevim, tak hlavně jít jezdit s tím, že si na to za prachy půjčím auto je pěkná blbost. Když máš vlastní, je to jiné.....

+2/0
18.12.2015 16:31

M40i31c87h52a58l 68H81i52r10k27a 4497636130713

Jestli není v tabulce chyba, tak se jezdil 1 km s pasažérem za cca 30 km. Tak nevím, v čem je finanční výhoda pro klienty, když mohu jezdit za 19 Kč.

+2/0
18.12.2015 13:22

R86a35d49e79k 34N39e74u59m36a38n91n 5162402748575

noo .... jedou americkým Uberem, který funguje na skvělé aplikaci na iPhonu a "většinou" je levnější než taxi

0/0
18.12.2015 13:40

R73a20d10e38k 20N87e37u50m74a32n96n 5792522458685

šel jsem na stránky Uberu Praha - "spočítejte si cenu odhadem" = "při počítání ceny se vyskytly problémy"

Dozvím se, že mohu použít běžné auto, SUV, luxusní, sedan, ..... ale ani stopa po cenách

Není to web seriózní firmy

0/0
18.12.2015 12:35

P37e31t56r 83K65o78n97v34a91l17i93n10k55a 2377263295761

Petr Karas - zhrzeny taxikar :-D jen houst, me se to velicd libi :-)

0/0
18.12.2015 11:39

M75a21r34t69i74n 53M12a42t75ý46s21e39k 6598171766790

Opravdu pan redaktor ve čtvrtek ujel 46 km s cestujícím a po srážce od Uberu vydělal 1399? Tedy 30,41 čistého na kilometr? Nejezdí náhodou Uber pop za 10 kč/km?

Za celé tři dny měl 230 km se zákazníkem a vydělal si (již po odečtení 10% pro Uber) 6024. Tedy 26 kč na jeden kilometr? V Praze se běžně jezdí za cca 20 kč / km.

Tak já nevím ...

+1/0
18.12.2015 11:11

R83a91d32o78s19l28a72v 18K41l12a14u28d79a 5424498284932

UBER POP je spolujízda... Řidič jede z místa A do místa B a protože má volná místa, nabídne je přes UBER jiným lidem.... To je ale služba, která těžko může fungovat v Praze nebo jiných velkých městech. UBER který je v Praze je zkrátka normální taxislužba a jak je vidět, tak dost drahá.

+2/0
18.12.2015 11:19

M80a59r74t69i57n 12M60a80t40ý63s45e31k 6868791776440

UBER POP byl zamýšlen jako spolujízda. Samozřejmě to od spolujízdy nemá ani to S. Obzvláště, pokud si řidiči půjčují komerčně automobil speciálně na tuto činnost. Ještě bych to pohcopil, že jezdí svým autem, které jinak stojí venku na ulici a on dřepí u TV. Jenže tohle je prostě normální pokud o podnikání. Jen k otmu chybí ty náležitosti, povinnosti a poplatky.

Ukažte mi JEDNOHO řidiče Uberu, který bude v březnu podávat daňové přiznání k výdělkům z UBERu.

+2/0
18.12.2015 11:33

R91a78d57o41s37l53a95v 11K16l96a66u22d10a 5384578664782

Tak naposled. Dokud platí i sebeblbější zákon, nebo vyhláška, musí ho všichni dodržovat. Ten kdo ho dodržovat nebude, tak pochopitelně bude mít určitou výhodu. Je-li to poskytovatel služby, nebo výrobce, tato výhoda může zlikvidovat konkurenci. Jestliže chce někdo změnu, musí lobbovat u svých poslanců, ne zákon svévolně porušovat.

+3/−2
18.12.2015 10:47

R88a41d23o94s30l18a31v 74K75l57a47u41d54a 5944798264472

To by mě zajímalo, co konkrétně se panu Petříkovi nezdá...

0/0
18.12.2015 10:55

P11e97t56r 48N46i48v31n31i72c55k95ý 3632234285627

V principu souhlasím a věřím, že stát časem i legislativně rezignuje na dnes již technologicky překonanou regulaci v taxislužbě.

Jaká je ale dnes reálná situace? Stát se tváří, že něco reguluje (sice nechápu, jaké to má výhody, ale dělá to). Jak je ale možné, že ROKY existují podvodní taxikáři, kteří mají tu SLAVNOU licenci, okrádají zákazníky, montují si turba? Dobře se o nich ví, ale regulátor NIC nedělá!!! Jak je možné, že i po zjištěných prohřešcích si klidně jezdí dál!? K čemu je ta "regulace", když zjevně a dlouhodobě nefunguje a regulátor vůbec nemá představu, jak to zlepšit?

A ty přijdeš s tím, že sebeblbější zákon se má dodržovat. :-P Teoreticky moc hezké... Taky bych chtěl, aby to tak bylo.

K tomu se přidává technologický pokrok, který ani politici nechápou, natož, aby na něj legislativně dokázali reagovat v rozumném čase. Takže politici udržují historický, nefunkční a nekvalitní systém. To z principu není dlouhodobě udržitelné,

+6/−1
18.12.2015 10:57

P16e73t30r 11N88i13v78n82i37c33k15ý 3782304535677

Někde jsem četl zajímavou myšlenku, že stát nedokáže dlouhodobě vzdorovat trhu a zakazovat lidem používat lepší a zároveň levnější službu. Chvíli to sice bude drhnout,ale lidi si cestu nakonec najdou a stát rezignuje.

Taxi je typickou ukázkou, kdy se stát (třeba v roli pražského magistrátu, nebo některých měst ve světě) zuby nehty snaží regulací udržet při životě drahou a méně kvalitní službu (licencovaný taxikář, regulované sazby). Přitom Praha ani po dvou desetiletích není schopna eliminovat nepoctivé taxikáře, o kterých se roky píše ve v turistických průvodcích (JAK JE TO MOŽNÉ?). Je to směšné, kdy udržuje při životě systém s mnoha podvodníky.

Politici a následně legislativa, kterou tvoří, absolutně nestíhá technologickému pokroku a snaží se udržet neudržitelný stav.

+10/−2
18.12.2015 10:00

P64e22t26r 30N22e19c64h80a42n91i76c56k97ý 7863586288780

Podívejme se na pirátství. Nejdřív byly žaloby a volání po zákazech a restrikcích. Pak přišlo Valve se Steamem a lidi najednou začali nakupovat i hry jen tak z nostalogie nebo protože to je v akci aniž by je hráli. Pak se objevil GOG, Origin atd. a kdo byl schopný dokázal vydělat víc než dřív, kdy měl problém prorazit mezi lidi. Nebo v hudbě služby jako Spotify nebo Apple music. Podobně očekávám přizpůsobení trhu i v těchto odvětvích.

+5/0
18.12.2015 10:13

L92a33d23a 90N87o15v94a46k 4222933767

bohužel ten tvůj trh nefunguje tak jak v ideálním prostředí.., válkou slev je zboží už v tragické kvalitě, služby na kterých se nic nevydělá nestojí za nic a zákazníkům to vůbec nevadí a nakupují a nakupují... Nějak nikde nevidim ten zlom, za kterým se přesunou od koupě laciného šmejdu ke kvalitě, za trochu víc peněz...

+1/−1
18.12.2015 10:36

P65e19t25r 25N51i51v12n38i98c11k11ý 3422934645657

Trh je segmentovaný, jsou zákazníci, kteří jedou jen po ceně. S těmi nic neuděláš. Ale existuje i segment zákazníků, kteří chtějí kvality a jsou ochotni za ni zaplatit. Trh by měl nabízet možnosti pro různé segmenty zákazníků. Pak budou spokojeni všichni.

Dnšes existují nízkonákladové letecké společnosti i ty standardní. Zákazník si vybere.

U taxi služby s online službou je přece mnohem větší výběr (auta, řidiče - včetně hodnocení ostatních zákazníků), je to kvalitativně zcela jinde, než přijít ke znuděným taxikářům čekající na parkovišti a nesednout k tomu, na kterého zrovna vyšla řada.

+1/0
18.12.2015 10:47

R30a55d21o12s36l38a46v 56K59l51a59u43d50a 5304378244262

Letečtí přepravci musí splňovat totožné předpisy, bez ohledu na to jestli je aerolinka klasická, nebo nízkonákladová. Fakt nemůže pilotovat kdejakej Lojza, kterej do té doby na pouti obsluhoval labutě, díly na Boeing musí být originál, nemůže je z kulatiny vyfrézovat místní zámečník atd.

+2/−1
18.12.2015 10:50

P71e51t85r 64N36i67v41n81i44c16k26ý 3502934315217

Přesně tak to funguje v autodopravě a i u taxislužbu. Auto ani taxík fakt nemůže řidit nějaký Lojza. Musí absolvovat autoškolu a získat řidičák. Má tedy kvalifikaci potřebnou k tomu, aby řísil auto a vozil spolucestující.

+3/−2
18.12.2015 11:00

R57a92d50o39s26l65a82v 74K39l79a77u68d91a 5104528934572

No a stačí pilotní průkaz na kapitána letadla? Měl by, ne?

+2/−1
18.12.2015 11:06

P80e73t28r 77N91i24v43n90i84c44k93ý 3552114505437

Uniká mi paralela s automobilismem. O kapitánovi jsi v předchozím příspěvku nic nepsal. Taxikář má být paralela kapitána letadla? 8-o

Pokud máš na mysli, že na dopravni Boeing musí být jiná kvalifikace než na čmeláka, pak je jiná třída řidičáku na motorku, jiná na osobní auto, jiná na náklaďák a jiná na autobus.

+2/−1
18.12.2015 11:13

R11a64d22o39s71l43a73v 85K55l84a12u89d95a 5864628234522

Tak dobře, stačí pilot, který musí procházet pravidelným a přirozeně placeným školením... Ale i ten kapitán v tom letadle v podstatě být nemusí. Když ho tam aerolinka neposadí, co se stane?

0/0
18.12.2015 11:20

P15e73t55r 45R50i47h39a25k 7571248818746

Jenze kdo Vam zaruci, ze s vyssi cenou je i vyssi kvalita a ze nekupujete levny smejd za vyssi cenu? To je ten kamen urazu.

+1/0
18.12.2015 13:32

T97o40m44á33š 76K27n57a98i86f81l 6283180397530

Tohle neni o tom, ze by stat za kazdou venu drzel nejakou sluzbu... Tohle je o tom, ze jenpotreba tomu nasadit nejaky legislativni ramec... A tomholt chvili trva.

0/0
18.12.2015 10:55

P90e46t39r 41N11i87v56n41i42c58k44ý 3682544295707

Myslíš organizační nebo daňový rámec?

Stát zuby nehty udržuje regulaci taxislužby stejnou jako před desítkami let: licence a diktát cen. Ale trh je dnes jinde, technologie to posunula, legislativa však ustrnula a politici ji jen udržují při životě v klinické smrti. Navíc ani stávající systém regulátor nezvládá: okrádání zákazníků, ponechávání licencí usvědčeným podvádějícím taxikářům, ....

Samozřejmě že je to o tom, že stát (třeba magistrát) drží taxislužbu v zakonzervované a nekvalitní podobě, přestože je možná změna díky dostupným technologiím.

+2/0
18.12.2015 11:05

T90o42m28á25š 70K72n19a13i59f61l 6623840947930

Samozrejme ze oboji... Ono je fajn, ze tunsluzby jako uber apod jsiu, ale legislativni vakuum kolem toho (jako treba odpovednost ridicu apod) jsou jeste dost nevyjasnene...

0/0
18.12.2015 11:12

P16e86t73r 26N42i18v84n33i20c84k50ý 3732204825127

O to v celé diskusi jde. Stávající legislativa a regulace je zastaralá a nefunkční. Politici zjevně nejsou schopni ji přizpůsobit stávajícímu techologickému stavu a držet legislativu na stejné vlně jako technologický vývoj. Takže dnes různé firmy zkouší nasadit nové modely a uvidí se, které se nakonec prosadí. Pak to politici vezmou na vědomí a ten stav "zlegalizují". Ono jim ani nic jiného nezbude...

+1/0
18.12.2015 11:18

P90e28t82r 88N54o66v20a37k 9748206386300

No nedivim se ze je to ve spousty mistech zakazany, vcetne toho kde bydlim. Jenom to zotrocuje lidi, velice maly vydelek kdy pak musite ridit unaveny a ve stresu na takovou almuznu. Ridici nemaji kvalitu soferu, bezpecnost, znalosti mist a ulic v danem meste male...ridic taxiku je ma licenci a auto splnujici pozadavky. Amici..omg

+2/−13
18.12.2015 9:56

J73o29s37e51f 35N92o55v46á63k 6383810792129

"zotročuje lidi"? zkuste se podívat do kalendáře. jsme asi o 35 let dále, než si myslíte

+8/0
18.12.2015 10:03

L38a82d56a 94N14o84v32a45k 4922753597

spíše vůbec netušíš o co jde...

+2/−4
18.12.2015 10:38

P71e66t22r 15N61i29v63n88i66c97k56ý 3122464655227

"Ridici nemaji kvalitu soferu, bezpecnost, znalosti mist a ulic v danem meste male...ridic taxiku je ma licenci a auto splnujici pozadavky."

- kvalita řidičů: myslíš tím taxikáře jezdící jak prasata?

- bezpečnost: co to má přesně znamenat?

- znalost ulic: proč ne, ale dnes celkem zbytečné, požadavek minulosti, dnes má navigaci, navíc je to kontrola i pro zákazníka.

- licenci: proč? k řízení mu stačí řidičák

- "auto splňujcí požadavky" - tím myslíš namontované turbo?

+10/−4
18.12.2015 10:06

L32a83d88a 55N53o63v53a16k 4732643807

já taxikáře nesnášim a nevyužívam, ale baví mě lidi, kteří si myslí, že se dá dnes dělat taxi s navigací a oloupanou felicií... Ale jo, dá se to, když ti stačí to co bys dostal jako noční vrátnej...

0/−1
18.12.2015 10:44

P53e28t24r 33N44i51v82n43i74c75k31ý 3872344585767

Jestliže existují zákazníci, kterým to stačí a jestliže existují taxikáři, kterým to vyhovuje, PROČ jim to chceš zakazovat?

Existují různí zákazníci mající různé priority, trh by měl umět uspokojit všechny. Někdo chce jezdit mercedesem (a klidně to zaplatí), někomu stačí felcka.

+5/0
18.12.2015 10:49

M62a25r22e71k 84H10o91f66f29m19a23n 3185854130270

Pridam jen svou zkusenost... Aplikace funguje bezvadne, dojezdove casy Uberu jsou bezkonkurencni, zatimco na dispecinku taxi jsem nejednou obdrzel informaci, ze musim cekat cca 30 az 40 minut... Ridici Uberu ( jel jsem asi sedmkrat ) vzdy pohodovi, auta cista, typove od Fabie az po opravdu dobre vozy ( MB GLK, Audi A6 ) a to v kategorii pop... Za tyhle auta bych jinde platil 60 kc za km... Ridic ma vzdy pustenou navigaci s optimalni trasou a zakaznik vidi kudy jede... Z pohledu zakaznika je to perfektni sluzba...

+5/−1
18.12.2015 9:38

P86e63t81r 44K47a82r32a67s 3942822776565

Za 60 sev praze nejezdi. Nicmene sluzba asi dobra, ale jelikoz ji vyuzivas, tak jsi podporovatel nelegalni prace, jeste dodam, ze v praze je maximalni sazba 28 za km, ale zhruba tak 80% ridicu za takove ceny nejezdi, jen se jim o nich zda. Ale je pravda, ze volat na dispecink, to je urcite o nervy, ostatne si myslim, ze dispecinky jsou v upadku a case vymizi a budou jen aplikace jako treba legalni liftago, ktere dnes vyuziva i spousta ridicu jako doplnek k dispecinku. Takze budoucnost je rozhodne diky dostupnosti v aplikacich s tim souhlasim.

+3/−1
18.12.2015 9:52

M18a66r67i29u15s76z 52H57u51d19e68c27z31e65k 8240419691354

Ja jezdím s modrým andělem za částku 21 CZK/km. Uberem jsem parkrat jel a musím uznat, ze to není typ sluzby pro mne.

0/0
18.12.2015 10:42

M87a72r14t84i65n 59M89a97t43ý76s33e11k 6768341716460

A je v pořádku, že Vám milovaný Uber počítá i čas, tedy nejen 15 kilometrů, ale i 20 minut času. Plus násobí koeficientem, pokud je špička. Co kdyby taxikář jezdil normálně za 20/km a když by začlo pršet, tak by zvedl sumu na 40. To by byl zloděj, že?

+2/0
18.12.2015 11:02

M40a66r10e29k 45H96o97f90f55m38a21n 3715744300610

15 km je 150 kc, 20 minut je 80 kc + 20 kc nastup... Celkem cca 250 kc... Je to kilometrove dejme tomu cesta z Vinohrad do Hornich Pocernic... Za kolik pojedu s normalni taxisluzbou?? Nebo treba letiste z centra, pres tunely a Vypich jedu za 300 az 350 kc... Za kolik me odveze taxi??

+1/0
18.12.2015 12:20

M66a53r62e22k 52H67o45f62f81m62a54n 3865534240730

A o nikom jsem tady neprohlasil, ze je zlodej...

+1/0
18.12.2015 12:21

J85i67ř50í 96P93r77a11ž12á35k 9680372161862

Kdyby taxikáři neokrádali zákazníky, tak by assi uber nebyl populární. Co kdyby ho taxikáři porazili v konkurenčním boji poctivě? Pokoušejí se okrádat i i objednaní přes dispečink. Turbo na taxametru a po cestě se ptají, zda je objednáno přes dispečink a za kolik.

+9/−2
18.12.2015 9:25

P74e14t60r 86K70a12r13a48s 3202792186335

Lzes, to co pises nemuzenapsat clovek, ktery by kdy jezdil taxikem. Vzdy nejvice reci maji ti co na taxika ani nemaji, proto sihonemuzou dovolit a tak je plivou jedovate sliny kolem sebe a urazi kde koho aniz by si uvedomil, ze se dopousti krivd na spouste poctivych lidech. Jsou vyjimky, ale nastesti tech je tak malo, ze opak daleko predci tech par jedinci ze staromaku a hlavniho nadrazi.

+1/−8
18.12.2015 9:32

J86i97ř63í 65P62r44a52ž13á11k 9240462851162

PodívejTE se na streamu na seriál Praha vs prachy a pak pište.

+3/0
18.12.2015 9:36

P78e64t72r 74K61a19r27a97s 3182552946865

Ja to videl, ale ty si to pust znova a poslouchej dobre co se tam povida a hlavne samotneho redaktora, ktery v kazdem dile rika, ze se to tyka jen nekolika jedincu, a v kazdem dile to jsou jedni a ti stejni lide. Jedna se o par lidi z okoli staromaku a hlavniho nadrazi. Nevim kolik jich muzebyt... do 20? V hpraze jezdi pres 4000 taxiku.

0/0
18.12.2015 9:42

T50o35m66á52š 71R82ó29t39h 2264846542239

podívejte se vy a tentokrát si zapněte i zvuk

+1/−1
18.12.2015 10:05

P14e70t12r 73C71h43v71á13t46a49l 4842942330834

Ano, věřím, že dost taxikářů je poctivých....bohužel je jich taky dost nepoctivých...nejsnadněji si můžete udělat pořádek mezi sebou sami....ale to chce odvahu a čistý štít....a kdo nemá aspoň malý hříšek na triku, co??

+3/0
18.12.2015 10:00

M47a15r55t23i69n 10M55a20t67ý57s12e76k 6438701746120

Já nemám na triku žádný hříšek. Jenže zároveň nemám na to jí si zahrávat s mafií. Nevím proč by měli dělat taxikáří práci za orgány činné v trestním řízení. Od čeho platím daně, když pak musím dělat práci za PČR?

0/0
18.12.2015 11:04

M86a48r47i86u30s47z 15H55u94d43e83c60z25e47k 8880279661764

V Praze jsou nejlevnější taxiky v republice. Jen musíte umět jezdit

+1/0
18.12.2015 10:45

J59i44ř91í 21P39r40a53ž14á24k 9910152241412

;-D;-D T o tedy poraďte čtenářům. Bude je to zajímat.

0/0
18.12.2015 10:49

T93o68m74á73š 82K17n83a45i60f83l 6173170237140

Jezdim taxikem v praze celkem casto... Nikdy se me nikdo na dispecink neptal... A jikdy me nikdo nenatahl... Takze?

0/0
18.12.2015 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.