Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švédské továrny Saabu opět ožijí, majitel značky získal obří kontrakt

Konsorcium National Electric Vehicle Sweden, které v roce 2012 převzalo aktiva zkrachovalé automobilky Saab, získalo zakázku na dodání 150 000 elektromobilů. Celková hodnota kontraktu, jenž zahrnuje také další produkty a služby, činí 12 miliard dolarů, tedy asi 300 miliard Kč. Obnoví se díky tomu výroba aut ve švédském závodě Saabu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M55i67c71h13a66l 16N40ě68m59e60c 3937355667543

Počítám správně, že podle článku dodají ze Švédska do Číny 1 karoserii (nikoliv celé auto) za v přepočtu 2 mil. Kč?

0/0
18.12.2015 16:32

V27a20c97l26a35v 66V60a24v83r39a 3897234335227

A lidi takovým nesmyslům věří...

V době kdy stojí litr benzínu 12 Kč v přepočtu v USA... Bájná TESLA (jen v Česku) na kařdím autě prodělává přes 4,000 dolarů. TESLA žije v podstatě z milosti sponzorů.

Bez sponzorů by nevyderžela ani 2 měsíce. No vida a je tu další. Elektrická vozidla NEJSOU a nemohou být prodejná. Velmi drahá speciální baterie na kterou se dávala záruka až 7 let, tak dlouho ani nevydrží. Navíc elektromobil je vozidlo s kterým se jezdí zcela jinak než se spalovacím motorem. Měl jsem tu čest s tím pojíždět .Ne, ta "benzínová pumpa" vám v něm bude moc a MOC chybět. Uvidíte sami proč. A na závěr:

Ani ve Švédsku ani v USA nebudu elektromobily v hromadné výrobě ani když cena benzínu stoupne na trojnásobek. Snad palivové články ale ani příme spalování vodíku není a nebude aktuální i když stovka Fordů Focusů a mnohé jiné na něj před lety jezdila.. Je to celé nesmysl. Pochybuji že to bude někdo dotovat. Peníze ovšem banky mají ale co dál? ni chtějí (v budoucnu) vydělávat na investobvání. A v případě vámi bájené Tesly, jsou už značně netrpělivé. Tož napumpovali akcie na vysoký zisk, ateď jde o čas. Slibovaný model Tesla za slibovaných 35,000 USD se stále ještě nevyrábí a jestli bude, bude opět prodělečný.

Ty auta nejdou na odbyt a nemá to vážnost. Těch pár desítek tisíc předražených elektrovozítek ročně je nic. Vemte v úvahu že za stejnou dobu vyrobí a prodá jen GM bezmála 11 milionů vozidel a nestačí je vyrábět. Totéž Ford, osobní auta nejdou na odbyt tak jak bývalo, Američani kupují trucky a auta jako GMC Terrain, Acadia Denali, nebo truck roku Silverado. No já osobně bych bral malý 2016 Buick Encore

http://www.buick.com/encore-small-luxury-suv.html

Tak to mi Evropan nedokáže vyrobit. i s BMW, Mercedes, ani Audi..v požadované atraktivnosti a luxusu.

+2/−2
18.12.2015 2:00

P96a90v94e69l 16Š73e94v34č64í24k 6380745279650

Prodávám m.j. elektroskútry, když vezmu kalkulačku, sám bych nikdy nekoupil. Je to nerentabilní a stejně vždy někdo koupí.

Co se týká Číňanů, jsem si jist, že ten byznys mají spočítaný, dovedu si představit, že ta auta budou kupovat státní firmy pro úředníky, bohatí snobáci.,..v rámci boje o Zelenou planetu. Stejně jako solární lány, řepková a kukuřičná pole, bioplynky a obrovské dotace na zelený megabyznys.

A kdo to asi zaplatí? No přece my, z daní které nám ukradnou a přerozdělí.

0/0
18.12.2015 8:18

M38i79r72o90s59l83a65v 24S19u98c23h75y 5410419830410

Ještě před 30ti lety jsme o solární energii hovořili jako o sci-fi - dříve jak za 100 let to nebude použitelné (hrubý závěr přednášky na VŠ - obor energetická zařízení). Ještě před 5ti lety stály FV panely 1kW přes 2000€, dnes je to pod 500€ (a u tenkostěnných za polovic).

Čína se dnes dusí ve smogu. Padlo ale rozhodnutí, že do 5ti let se emise sníží o 60%. A věřte tomu, sníží je. Státní firmy a úřady to nespasí. Zaplatí to občan: chceš jezdit? Kup si elektroauto!

Vysoká cena elektroauta je dána vlatně jen baterií. Zbytek auta je naopak podstatně jednodušší. Až někdo vybuduje infrastrukturu výměnných bateriových modulů, bude po problému (místo doplňování benzinu/nafty vyměním baterii a jedu dál, baterie se budou optimálně nabíjet a v rámci systému vyměňovat, v případě poklesu kapacity se vymění, aniž by to uživatel poznal). A baterie jsou již dnes doménou Číňanů. Během 5ti let zvýší produkci o řád, tím jejich cena výrazně klesne.

+1/0
18.12.2015 8:52

P22a52v81e27l 70Š67e64v33č28í92k 6580925549820

Možná vyznělo, že jsem odpůrce využívání solárni energie, spíše naopak, o problematiku se zajímám dlouho a budu jen rád, až začne být využívání rentabilní. Beru to ovšem jen z mého osobního pohledu a ne vizionářsky a globálně. A zmíněná kalkulačka a jistá znalost fyziky mi stále velí čekat a jako efektivnější se mi jeví energii šetřit. Zateplení, pokud počasí dovolí přesunuji se pokud možno na motorce která má spotřebu do 2 lt/100 km, úsporné spotřebiče, ledky atd. Zásadní problém je zatím nákladná akumulace energie, takže musíme doufat.... Baterie není jen vyrobit, je to i o jejich likvidaci a použitých materiálech a režie v Číně také narůstá, prodávám jejich motorky. Nemyslím, že by v bateriích byl v dohledné době radikální převrat.

0/0
18.12.2015 9:45

M86i60r49o94s84l13a65v 97S62u48c55h81y 5810959560400

Jen díky nadšencům, dotacím a případně vládním nařízením se může tato technologie dostat do takových dimenzí, aby byla rentabilní. Fotovoltaika v řadě zemí už rentabilní je, baterky čekají v záloze. A za vším jsou Číňané - v obou těchto oborech jsou ve světě naprosto dominantní - díky vizím a vůli něco nového prosadit. Já pevně věřím, že se rentability i ekologické výroby a likvidace dožiji(a to jsem v dědkovském věku).

0/0
18.12.2015 15:58

M41i63r50o32s12l84a91v 98S93u70c24h48y 5720669350720

Zkuste zalistovat v archivech. Podobně se psávalo o páře i benzínu (to byly navíc pro život a zdraví člověka mimořádně nebezpečné vynálezy). Ještě před 100 lety František Josef odmítal auta.

0/0
18.12.2015 8:34

P68a35v21e61l 35Š46e55v79č74í23k 6880425719880

Před sto lety jezdilo v USA více elektromobilů než automobilů se spalovacím motorem.

Upřímně řečeno, dnes bych měl velmi rád za barákem parní stroj modernější konstrukce. Zatopil bych a nemusel koukat na elektroměr, když soustružím. Dříví mám dostupné. Nebo něco na dřevoplyn jak vyráběli bratři Cankařové. ;-)

0/0
18.12.2015 16:28

T85o68m76á87š 60B94u51r31a 4802126684

Opravdu, takovou snůšku nevkusu a aušusového zpracování jako je většina US značek, aby u evropské a japonské produkce jeden pohledal. A to nemluvím o motorizaci. Emerický spotřebitel je holt tolerantnější a bere automobil více jako spotřební materiál, než jako technologický solitér a investici - to je známá věc.

Ale jinak s Vámi, co se týče názoru na elektromotorizaci osobního vozidlového parku, souhlasím: především po marketingové stránce to vidím na slepou uličku.

0/0
18.12.2015 9:29

Z50d10e24n87ě27k 35G95o23l81d22b55e83r93g 8156945179695

Buick Encore neni nic jineho nez Opel Mokka, ktery vam evropan vyrobi. A srovnavat Opel s Audi, BMW nebo Mercedesem v atraktivnosti a luxusu mi prijde ponekud zcestne.

0/0
22.12.2015 12:20

J56a87k94u58b 36D15a83v54i71d 7841154394

skvělá zpráva, gratuluji. Jen nechápu, proč nové vozy nestaví na mnohem modernější platformě Saabu 9-5. Doufám, že se bude dařit a vzniknou nové modely. R^

0/0
17.12.2015 21:31

Z30d47e54n19ě92k 83H45a40n90z57l 1861926292884

V Číně určitě

+1/0
17.12.2015 21:57

V75a39c84l81a82v 65V87a80v73r91a 3167194245947

no v Číně nevznikne nic. máš recht. A elektromobily jsou hloupost počínaje Teslou.. taky prodělává na každém vyrobeném vloze kolem 100,000 Kč v přepočtu. O tom iDnes nenapíše. To radši přijde s dalším nesmyslem.

Nic nebude.

0/0
18.12.2015 2:05

J40a42k54u50b 89H83o60f74b11a74u10e30r 3588750785977

Protože poslední 9-5 byl po technické stránce de facto totožný s aktuálním Opelem Insignia a GM si proto toto auto nechalo pod svou střechou.

+2/0
17.12.2015 23:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.