Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Švédské továrny Saabu opět ožijí, majitel značky získal obří kontrakt

Konsorcium National Electric Vehicle Sweden, které v roce 2012 převzalo aktiva zkrachovalé automobilky Saab, získalo zakázku na dodání 150 000 elektromobilů. Celková hodnota kontraktu, jenž zahrnuje také další produkty a služby, činí 12 miliard dolarů, tedy asi 300 miliard Kč. Obnoví se díky tomu výroba aut ve švédském závodě Saabu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i45c98h44a14l 22N64ě72m93e53c 3487485177843

Počítám správně, že podle článku dodají ze Švédska do Číny 1 karoserii (nikoliv celé auto) za v přepočtu 2 mil. Kč?

0/0
18.12.2015 16:32

V64a10c37l48a54v 51V19a95v98r48a 3947804325737

A lidi takovým nesmyslům věří...

V době kdy stojí litr benzínu 12 Kč v přepočtu v USA... Bájná TESLA (jen v Česku) na kařdím autě prodělává přes 4,000 dolarů. TESLA žije v podstatě z milosti sponzorů.

Bez sponzorů by nevyderžela ani 2 měsíce. No vida a je tu další. Elektrická vozidla NEJSOU a nemohou být prodejná. Velmi drahá speciální baterie na kterou se dávala záruka až 7 let, tak dlouho ani nevydrží. Navíc elektromobil je vozidlo s kterým se jezdí zcela jinak než se spalovacím motorem. Měl jsem tu čest s tím pojíždět .Ne, ta "benzínová pumpa" vám v něm bude moc a MOC chybět. Uvidíte sami proč. A na závěr:

Ani ve Švédsku ani v USA nebudu elektromobily v hromadné výrobě ani když cena benzínu stoupne na trojnásobek. Snad palivové články ale ani příme spalování vodíku není a nebude aktuální i když stovka Fordů Focusů a mnohé jiné na něj před lety jezdila.. Je to celé nesmysl. Pochybuji že to bude někdo dotovat. Peníze ovšem banky mají ale co dál? ni chtějí (v budoucnu) vydělávat na investobvání. A v případě vámi bájené Tesly, jsou už značně netrpělivé. Tož napumpovali akcie na vysoký zisk, ateď jde o čas. Slibovaný model Tesla za slibovaných 35,000 USD se stále ještě nevyrábí a jestli bude, bude opět prodělečný.

Ty auta nejdou na odbyt a nemá to vážnost. Těch pár desítek tisíc předražených elektrovozítek ročně je nic. Vemte v úvahu že za stejnou dobu vyrobí a prodá jen GM bezmála 11 milionů vozidel a nestačí je vyrábět. Totéž Ford, osobní auta nejdou na odbyt tak jak bývalo, Američani kupují trucky a auta jako GMC Terrain, Acadia Denali, nebo truck roku Silverado. No já osobně bych bral malý 2016 Buick Encore

http://www.buick.com/encore-small-luxury-suv.html

Tak to mi Evropan nedokáže vyrobit. i s BMW, Mercedes, ani Audi..v požadované atraktivnosti a luxusu.

+2/−2
18.12.2015 2:00

P73a26v54e32l 70Š18e96v50č49í38k 6120285779290

Prodávám m.j. elektroskútry, když vezmu kalkulačku, sám bych nikdy nekoupil. Je to nerentabilní a stejně vždy někdo koupí.

Co se týká Číňanů, jsem si jist, že ten byznys mají spočítaný, dovedu si představit, že ta auta budou kupovat státní firmy pro úředníky, bohatí snobáci.,..v rámci boje o Zelenou planetu. Stejně jako solární lány, řepková a kukuřičná pole, bioplynky a obrovské dotace na zelený megabyznys.

A kdo to asi zaplatí? No přece my, z daní které nám ukradnou a přerozdělí.

0/0
18.12.2015 8:18

M42i80r74o38s67l92a65v 77S65u11c24h92y 5890479150730

Ještě před 30ti lety jsme o solární energii hovořili jako o sci-fi - dříve jak za 100 let to nebude použitelné (hrubý závěr přednášky na VŠ - obor energetická zařízení). Ještě před 5ti lety stály FV panely 1kW přes 2000€, dnes je to pod 500€ (a u tenkostěnných za polovic).

Čína se dnes dusí ve smogu. Padlo ale rozhodnutí, že do 5ti let se emise sníží o 60%. A věřte tomu, sníží je. Státní firmy a úřady to nespasí. Zaplatí to občan: chceš jezdit? Kup si elektroauto!

Vysoká cena elektroauta je dána vlatně jen baterií. Zbytek auta je naopak podstatně jednodušší. Až někdo vybuduje infrastrukturu výměnných bateriových modulů, bude po problému (místo doplňování benzinu/nafty vyměním baterii a jedu dál, baterie se budou optimálně nabíjet a v rámci systému vyměňovat, v případě poklesu kapacity se vymění, aniž by to uživatel poznal). A baterie jsou již dnes doménou Číňanů. Během 5ti let zvýší produkci o řád, tím jejich cena výrazně klesne.

+1/0
18.12.2015 8:52

P68a91v70e79l 74Š31e61v62č93í95k 6610235609970

Možná vyznělo, že jsem odpůrce využívání solárni energie, spíše naopak, o problematiku se zajímám dlouho a budu jen rád, až začne být využívání rentabilní. Beru to ovšem jen z mého osobního pohledu a ne vizionářsky a globálně. A zmíněná kalkulačka a jistá znalost fyziky mi stále velí čekat a jako efektivnější se mi jeví energii šetřit. Zateplení, pokud počasí dovolí přesunuji se pokud možno na motorce která má spotřebu do 2 lt/100 km, úsporné spotřebiče, ledky atd. Zásadní problém je zatím nákladná akumulace energie, takže musíme doufat.... Baterie není jen vyrobit, je to i o jejich likvidaci a použitých materiálech a režie v Číně také narůstá, prodávám jejich motorky. Nemyslím, že by v bateriích byl v dohledné době radikální převrat.

0/0
18.12.2015 9:45

M46i36r73o88s62l27a73v 65S23u38c17h94y 5590539180760

Jen díky nadšencům, dotacím a případně vládním nařízením se může tato technologie dostat do takových dimenzí, aby byla rentabilní. Fotovoltaika v řadě zemí už rentabilní je, baterky čekají v záloze. A za vším jsou Číňané - v obou těchto oborech jsou ve světě naprosto dominantní - díky vizím a vůli něco nového prosadit. Já pevně věřím, že se rentability i ekologické výroby a likvidace dožiji(a to jsem v dědkovském věku).

0/0
18.12.2015 15:58

M27i58r45o75s69l19a56v 96S53u21c29h21y 5430709410510

Zkuste zalistovat v archivech. Podobně se psávalo o páře i benzínu (to byly navíc pro život a zdraví člověka mimořádně nebezpečné vynálezy). Ještě před 100 lety František Josef odmítal auta.

0/0
18.12.2015 8:34

P27a67v63e86l 29Š10e83v87č10í12k 6780415719790

Před sto lety jezdilo v USA více elektromobilů než automobilů se spalovacím motorem.

Upřímně řečeno, dnes bych měl velmi rád za barákem parní stroj modernější konstrukce. Zatopil bych a nemusel koukat na elektroměr, když soustružím. Dříví mám dostupné. Nebo něco na dřevoplyn jak vyráběli bratři Cankařové. ;-)

0/0
18.12.2015 16:28

T70o18m54á26š 78B12u77r83a 1389366

Opravdu, takovou snůšku nevkusu a aušusového zpracování jako je většina US značek, aby u evropské a japonské produkce jeden pohledal. A to nemluvím o motorizaci. Emerický spotřebitel je holt tolerantnější a bere automobil více jako spotřební materiál, než jako technologický solitér a investici - to je známá věc.

Ale jinak s Vámi, co se týče názoru na elektromotorizaci osobního vozidlového parku, souhlasím: především po marketingové stránce to vidím na slepou uličku.

0/0
18.12.2015 9:29

Z78d75e45n51ě96k 61G32o51l96d64b76e91r88g 8306575269735

Buick Encore neni nic jineho nez Opel Mokka, ktery vam evropan vyrobi. A srovnavat Opel s Audi, BMW nebo Mercedesem v atraktivnosti a luxusu mi prijde ponekud zcestne.

0/0
22.12.2015 12:20
Foto

J56a75k66u40b 24D34a72v49i21d 7661264914

skvělá zpráva, gratuluji. Jen nechápu, proč nové vozy nestaví na mnohem modernější platformě Saabu 9-5. Doufám, že se bude dařit a vzniknou nové modely. R^

0/0
17.12.2015 21:31

Z39d73e42n39ě37k 18H52a64n42z89l 1471796362444

V Číně určitě

+1/0
17.12.2015 21:57

V17a12c78l28a34v 68V61a37v30r18a 3707944635507

no v Číně nevznikne nic. máš recht. A elektromobily jsou hloupost počínaje Teslou.. taky prodělává na každém vyrobeném vloze kolem 100,000 Kč v přepočtu. O tom iDnes nenapíše. To radši přijde s dalším nesmyslem.

Nic nebude.

0/0
18.12.2015 2:05

J71a12k85u93b 15H59o67f89b43a62u61e21r 3148600415667

Protože poslední 9-5 byl po technické stránce de facto totožný s aktuálním Opelem Insignia a GM si proto toto auto nechalo pod svou střechou.

+2/0
17.12.2015 23:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.