Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové vlaky za miliardy. Dráhy chystají i novou podobu interiéru

České dráhy chystají soutěže na dodávky nových vlaků za více než šest miliard. Není ale jisté, zda jich tolik skutečně odeberou. Firma chce být připravená na čerpání evropských dotací a soutěží na provoz dálkových vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B82o33h42u53m27i50l97a 48M76a77j10e93r52o84v73á 4257221904

Já chci zpět stará kupé když bylo poloprázdně tak jste si mohl lehnout nebo opřít nohy o protější sedadlo a sdílel jste ho s max dalšími pěti lidmi takto je to stejné jako v letadle cestujete jako sardinka

+1/−4
20.12.2015 10:01

R31a87d78e41k 71J85a42n25a15t63a 9725236234152

Vozy s kupé mají cca o třetinu vyšší náklady na oskm. Jste ochotna platit o třetinu více?

V Evropě i ve světě se totiž ukazuje, že to cestující platit ochotní nejsou, takže nové vozy s kupé se vyrábějí už jen pro noční vlaky.

+4/0
20.12.2015 15:25

R75o28m86a19n 44J67e59s89c71h18k71e 9538485317195

Nové neznamená dobré. Interiér v Regiopanterech se nepovedl. Chybí stěny na přestavcích, poličky kam se nic nevleze, široké díry v nich, kde mne čepice propadne, chybějící koše. Velký záchod , kde chybí popisy.

Také nové RailJety mohly mít krajní vagón či alespoň půlku nízkopodlažní pro invalidy a kočárky.

Je to tak, že páni co objednávají tyto soupravy v nich nejezdí.

0/−3
20.12.2015 7:33

T47o31m 13J73u88r44e76č15k51a 6605552205115

Railjet má zvedací plošinu a bezbariérovou toaletu ve voze první třídy, kde cestující na vozíku můžou jet za 25 % ceny druhé třídy s doprovodem zdarma. Co chcete ještě víc?

+6/0
20.12.2015 15:36

M45a44t75t62e63o 93K28o34u96n64o79v53s41k40y 1250701688273

Nejsem odborník, tak pokud to někdo ví, byl bych rád za osvětlení. Tady se někde na dálkách jezdí 200 za hodinu? Nebo je to nějaký standard, v jakém se vlaky dnes vyrábí?

+1/0
18.12.2015 17:51

P47a20v16e66l 42H68l49a34v70s98a 4239444579888

v zahraniční ano. Pokud bude vlak nasazen na spoje do Německa, tak to může být podmínka pro to, aby tam mohly CD vůbec jezdit.

Taky je potřeba vidět, že vlaky mají životnost větší než auta, pořizují se na desítky let, během kterých se (snad) zlepší a zrychlí koleje v Čechách.

+17/0
18.12.2015 17:59

M57a57t54t37e42o 19K89o53u13n84o50v65s33k30y 1560131608433

Vidíte a to jsem strávil mládí u Transport Tycoon Deluxe, ale tohle mě nenapadlo.;-D Děkuju.:-)R^

+6/0
18.12.2015 18:01

O82l42d17ř10i94c77h 11J16a23n38e33č28e20k 8629176903951

nojo jenže v TTDX jste si mohl v roce 1930 postavit koleje a 2020 po nich po páté výměně lokomotivy s těmi vagony z roku 1930 vesele jezdit 230 km/h - třeba i s uhlím ;-) to v realitě jaksi nejde.

jinak myslím, že se už kolikrát mluvilo o tom, že by se některé úseky české železnice alespoň zkušebně předělaly na 200 km/h, přitom rozdíl v ceně vozů na 200 km/h a 160 km/h asi bude zanedbatelný. ostatně vozů na 200 km/h již dopravci v ČR mají desítky - jak třeba ty (původně) červené EC vozy ČD kupované někdy před 10 až 15 lety, tak všechen ten second hand nakoupený z Rakouska

0/0
19.12.2015 20:20

J83i84r86k38a 58D37v92o17ř30á26k 4765450283768

K tomu bych dodal, že železniční vozidla mají běžně životnost 40 let, zadaří se i o dost víc. Je tedy velmi pravděpodobné, že jim během životnosti nějaká trať nad 160 km/h hrozit bude. I kdyby to bylo třeba "jen" 190 km/h.

0/0
21.12.2015 16:50

P66a47v79e61l 24H80l57a61v76s36a 4359954609298

jinak u nás je zatím max 160 km/hodinu, ale na některých tratích by už teď šlo rychleji, jenom tomu brání legislativa

+4/0
18.12.2015 18:01

R84o74b87e58r42t 33P72r28a72ž15á33k 4158236915730

Nejen legislativa, ale taky zab. zař. Např. zábrzdné vzdálenosti.

+6/−1
18.12.2015 19:00

J60i33r70k93a 61D65v79o39ř10á91k 4195480313188

Ano. Ale dá se reálně očekávat, že se i o dost dřív než do 40 let u nás legislativa i zabezpečení znatelně posune, aspoň pro některé tratě.

0/0
21.12.2015 16:53

J60i12r62k76a 72D32v55o38ř28á12k 4945130483738

Že podvozky zvládnou 200 km/h je ukazatel určité kvality. Je pravda, že se pořizují jistě i s trochou rozmyslu vzhledem k budoucnosti a k jízdám do zahraničí, ale měly by smysl i tak. Znamená to prostě, že jsou celkově kvalitní, mají dobré pružení a kotoučové brzdy. To má svůj smysl i pro 160 km/h. I ta nejlevnější auta mají v techničáku často 160 km/h, jiná i mnohem víc, přestože tak rychle s nimi nikdo jezdit nebude. Prostě je to výhoda pro dobré svezení i v nižších rychlostech, není potřeba vždycky všechno dřít na krev.

0/0
21.12.2015 16:45

R74i38c19h66a64r87d 26G12e64n11š98e63r14o44v86s65k33ý 2845515204226

Ti chystaji nove vlaky uz 30 let a porad se to nejak nedari :)

0/−19
18.12.2015 17:43

R12o69b38e49r69t 28P31r15a67ž98á57k 4278156645700

Nedaří? Pendolino, RailJet, InterPanter, Sharky....

+9/0
18.12.2015 19:01

J82i51r83k43a 91D58v46o61ř76á19k 4275210513618

... RegioSpider, CityElefant, Bmz, ...

0/0
21.12.2015 16:56

Š78i20m61o38n 61D71a68l79e26c93k69ý 8930954966125

Vypadá to dobře, snad z toho něco bude. Ale též bych si dokázal představit jiné sedačky. Ideálně ne příliš zaoblené, jako jsou např v Railjetu nebo na vizualizaci, ale raději takové, které mají u opěrátka na hlavu téměř ostrý úhel, to je na spaní nejlepší. Ještě lépe, aby to opěrátko hlavy bylo polohovatelné, protože třeba v tolik opěvovaných slovenských EC vozech mi to připadá nízké a to mám průměrných 183 cm. V tomto ohledu u mě vedou kupéčkové Bmz.

+2/0
18.12.2015 17:27

A50n45t98o78n25í81n 80D10o18u27b63e65k 3180609409

Najbrt byl zatím průšvih největší tak snad to konečně bude jinak. zatím co dělají Čd je všechno špatně. I Railjet je od OBB krásný venku i uvnitř a od ČD hnus.

+2/−18
18.12.2015 17:05

M51i16c79h53a87l 88S95e88d53l92á12č13e34k 7883731964616

Tak já to mám přesně naopak. Modrej RailJet je prostě nádhernej a s červeným se nedá vůbec srovnávat.

+6/0
18.12.2015 20:25
Foto

M49i58c36h73a28l 41S35m78í97t19k52a 8204964163606

To co se nelibi jednomu se zase muze libit druhemu. Me se Najbrt libi.

+6/0
18.12.2015 21:02

R29o85m51a62n 23J52e18s23c53h56k55e 9858235787555

Chybí mne popisy v českém jazyce. Ať si O"BB jezdí doma.

0/0
20.12.2015 7:25

J20i44r30k11a 26D58v33o65ř33á74k 4545730893788

Mě se najbrt také nelíbí. Nádražákům zjevně také ne, jinak bychom tu neměli už kdovíkolikátou verzi "jednotného" designu. Kupodivu ty mladší mi přijdou lepší než ty starší, tedy vylepšuje se to, což je leckdy nebývalý jev.;-D Ale až tak důležité mi to nepřipadá.

0/0
21.12.2015 17:00

M52i77r55o86s51l83a48v 47Z20i82k19m40u45n82d 6268722547218

Sedačky v Railjetu považuji za něco otřesného, mnohem kvalitnější jsou v kupátkových vozech Bmz od Siemense, resp. v rakouských modernizovaných velkoprostorech Bmpz, mezi nejlepší sedačky v kolejových vozidlech ČD patří jedničkové sedačky v mnohými kritizované EJ řady 471, podobně pohodlné jsou jedničkové v řídících vozech 80-29-2xx (používané k motorovým vozům 854 nebo na rychlících Praha - Rakovník ...) ... a není nad sedačky ve vozech ZSSK, které jezdí na českých vlacích ...

Nové sedačky ve vozech Ampz (od Siemense) jimiž byly nahrazeny původní (i barevně příjemnější) ...

Mám pocit, že ti, co rozhodují o nových sedačkách ve vozech ČD nebo o tom, co se dá do vozu v rámci jeho modernizace buď vlakem vůbec nejezdí nebo nemají ani potuchy o tom, co za kvalitní sedačky jezdí např. ve Švýcarsku nebo co je v regionálních vlacích ve Francii ...

+4/−8
18.12.2015 16:33

V10í51t 97G18a89b94r88i11e94l 5294283876687

Ty jsi asi moc nevyrostl, když píšeš takové věci.

+2/−3
18.12.2015 18:35

M77i27r43o10s77l98a98v 71Z94i17k72m33u46n91d 6848232507498

To tou poznámkou chtěl básník říci ... jako, že jsem malého vzrůstu ... rozhodně patřím mezi železniční cestovatele mající zmapovánu železniční Evropu od sicilského Agrigenta po norský Narvik, resp. finské Kolari za polárním kruhem, od francouzského "atlantického pobřeží" až po černomořské pobřeží v Burgasu či Varně či srbsko-makedonskou hranici v Preševu (míří tudy uprchlíci), takže na rozdíl od mnoha železničních "odporníků" vydávajících se za odborníky vím, jaká vozidla (i z hlediska jejich skutečného stáří) a s jakými sedačkami jezdí ... tudíž to, co je mediálně vydáváno jako komfortní a luxusní vozidla (Pendolino, Railjet) je ve srovnání s tím, co je v mnoha zahraničních vozidlech, vozidlech slovenského dopravce ZSSK nevyjímaje, cestujícímu nabízeno jsou to vozidla takové třetí nebo čtvrté třídy ...

+3/−2
19.12.2015 9:54

V59í29t 42G72a48b80r44i87e59l 5964493886287

Jo, očividně jsi zapomněl vyrůst. Jinak bys takovou blbost, jako že slovenské vagóny jsou super, nenapsal.

+1/−5
19.12.2015 16:47

M29a32t24ě40j 22V11o81n48d72ř55i48č14k43a 4344840528136

Sedačky Grammer z raijletů mně přijdou velmi pohodlné - poměrně měkké, dostatečně vysoké a s příjemnou mohutnou opěrkou na hlavu. Souhlasím ale s tím, že jedničková sedadla z jednotek 471 jsou velmi vydařená, je to také důvod, proč 1. třídu CE čas od času využívám. Ale naopak nemohu souhlasit s chválou na slovenské sedačky, např. v Bdmpee, která jezdí do ČR, jsou poměrně tvrdé a neergonomické.

+2/0
19.12.2015 10:12

V14í87t 53G79a67b67r35i14e78l 5624653886497

Jak vidím ty sedačky s kusem plastu kolem hlavy, tak se obávám, že to bude pro vyšší lidi naprosto nesnesitelné.

+1/−1
18.12.2015 15:54

K12a32r16e88l 53N10o32v60á71k 8229681113868

Proboha,jenom ne další Pesy (ř.844).Rv

+3/−5
18.12.2015 15:39

V72a93c68l14a55v 59H45a55j92e60k 3446479609

Co Vám na nich vadí.

+1/0
19.12.2015 18:07

P64e87t35r 43V48i25n58a33ř 6533263973547

Takže se pokusí dotáhnout Regio Jet a bude nás to všechny stát dalších 6 miliard.

Tak určitě. ;-D

0/−23
18.12.2015 15:35

A79d83a30m 51V41i75l83í78m80e93k 3416458736

Dotáhnout RegioJet? V čem?

+18/−1
18.12.2015 15:50

P16a16v53l92a 18K70v70a50p91i45l43o35v38á 7739528514637

No to taky netuším. Ale soutěž o nejhnusnější soupravy vyhrává žluťák.

+11/−3
18.12.2015 16:24

R29o76m69a58n 74S75t25o14n61e84k 1599683799691

jela jste někdy RJ? maji stejné vagony jako ČD a rozhodně jsou pohodlnější než půlka vozu ČD

0/−6
19.12.2015 4:20

A55d88a68m 41V19i14l39í44m54e36k 3146878476

Dotáhnout RegioJet? V čem?

+8/−1
18.12.2015 15:50

P85e26t12r 12V41i36n27a74ř 6633753253407

V komfortu, službách, dochvilnosti? A jeje, soudruzi odboráři mají zase směnu.. ;-D

+2/−16
18.12.2015 16:52

M40a38r88t56i85n 21N80o22v75o87t45n69ý 3416436461334

Tak minimálně v dochvilnosti prohrává RegioJet s ČD o parník.

+17/0
18.12.2015 16:56

R83i32c42h54a86r37d 39G86e58n81š28e41r62o94v91s23k53ý 2105785754496

No jasne, protoze musi prvne projet opozdene pendolino, teprve potom pusti regio.

0/−17
18.12.2015 17:45
Foto

M86i67c25h32a74l 70S97m80í42t69k97a 8884924893416

No jasne, pendo na 160 hopsa za linou zlutou lemrou 140...

+9/0
18.12.2015 21:05

J42i69r52k12a 97D11v97o13ř91á48k 4585800943318

Právě naopak, pendolino je bržděné žluťákem. Bylo to hodně znát hlavně když žluťák přidal další vozy na vlaky, takže je ty žluté lokomotivy nebyly schopné rozhýbat natolik, aby dostály těm jízdním řádům, co si nechal nalajnovat.

+2/0
21.12.2015 17:13

J25i40r63k70a 82D95v63o26ř31á21k 4655410163268

Co máte? 6 miliard je normální prostá obnova vozového parku pro dopravce velikosti ČD na 1-2 roky.

0/0
21.12.2015 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.