Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové vlaky za miliardy. Dráhy chystají i novou podobu interiéru

České dráhy chystají soutěže na dodávky nových vlaků za více než šest miliard. Není ale jisté, zda jich tolik skutečně odeberou. Firma chce být připravená na čerpání evropských dotací a soutěží na provoz dálkových vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B37o86h28u79m95i30l51a 12M33a86j72e45r94o54v22á 4967761234

Já chci zpět stará kupé když bylo poloprázdně tak jste si mohl lehnout nebo opřít nohy o protější sedadlo a sdílel jste ho s max dalšími pěti lidmi takto je to stejné jako v letadle cestujete jako sardinka

+1/−4
20.12.2015 10:01

R38a24d27e67k 12J11a88n73a72t55a 9365106234632

Vozy s kupé mají cca o třetinu vyšší náklady na oskm. Jste ochotna platit o třetinu více?

V Evropě i ve světě se totiž ukazuje, že to cestující platit ochotní nejsou, takže nové vozy s kupé se vyrábějí už jen pro noční vlaky.

+4/0
20.12.2015 15:25

R88o91m23a35n 16J34e80s95c49h19k26e 9298955677425

Nové neznamená dobré. Interiér v Regiopanterech se nepovedl. Chybí stěny na přestavcích, poličky kam se nic nevleze, široké díry v nich, kde mne čepice propadne, chybějící koše. Velký záchod , kde chybí popisy.

Také nové RailJety mohly mít krajní vagón či alespoň půlku nízkopodlažní pro invalidy a kočárky.

Je to tak, že páni co objednávají tyto soupravy v nich nejezdí.

0/−3
20.12.2015 7:33

T40o48m 47J36u13r39e76č31k69a 6835272905325

Railjet má zvedací plošinu a bezbariérovou toaletu ve voze první třídy, kde cestující na vozíku můžou jet za 25 % ceny druhé třídy s doprovodem zdarma. Co chcete ještě víc?

+6/0
20.12.2015 15:36

M57a94t75t33e73o 19K55o13u41n85o89v51s42k41y 1730181508813

Nejsem odborník, tak pokud to někdo ví, byl bych rád za osvětlení. Tady se někde na dálkách jezdí 200 za hodinu? Nebo je to nějaký standard, v jakém se vlaky dnes vyrábí?

+1/0
18.12.2015 17:51

P14a30v40e41l 17H87l72a19v33s22a 4699524509888

v zahraniční ano. Pokud bude vlak nasazen na spoje do Německa, tak to může být podmínka pro to, aby tam mohly CD vůbec jezdit.

Taky je potřeba vidět, že vlaky mají životnost větší než auta, pořizují se na desítky let, během kterých se (snad) zlepší a zrychlí koleje v Čechách.

+17/0
18.12.2015 17:59

M43a58t48t54e42o 92K55o86u21n39o98v61s57k83y 1700961138223

Vidíte a to jsem strávil mládí u Transport Tycoon Deluxe, ale tohle mě nenapadlo.;-D Děkuju.:-)R^

+6/0
18.12.2015 18:01

O28l12d22ř70i91c25h 87J86a59n63e84č43e42k 8879456103181

nojo jenže v TTDX jste si mohl v roce 1930 postavit koleje a 2020 po nich po páté výměně lokomotivy s těmi vagony z roku 1930 vesele jezdit 230 km/h - třeba i s uhlím ;-) to v realitě jaksi nejde.

jinak myslím, že se už kolikrát mluvilo o tom, že by se některé úseky české železnice alespoň zkušebně předělaly na 200 km/h, přitom rozdíl v ceně vozů na 200 km/h a 160 km/h asi bude zanedbatelný. ostatně vozů na 200 km/h již dopravci v ČR mají desítky - jak třeba ty (původně) červené EC vozy ČD kupované někdy před 10 až 15 lety, tak všechen ten second hand nakoupený z Rakouska

0/0
19.12.2015 20:20

J83i92r29k75a 57D36v27o19ř11á42k 4545400873478

K tomu bych dodal, že železniční vozidla mají běžně životnost 40 let, zadaří se i o dost víc. Je tedy velmi pravděpodobné, že jim během životnosti nějaká trať nad 160 km/h hrozit bude. I kdyby to bylo třeba "jen" 190 km/h.

0/0
21.12.2015 16:50

P36a18v56e34l 48H75l71a65v32s65a 4549424909118

jinak u nás je zatím max 160 km/hodinu, ale na některých tratích by už teď šlo rychleji, jenom tomu brání legislativa

+4/0
18.12.2015 18:01

R76o95b20e26r56t 75P86r14a83ž46á70k 4748936615890

Nejen legislativa, ale taky zab. zař. Např. zábrzdné vzdálenosti.

+6/−1
18.12.2015 19:00

J82i42r56k70a 26D58v35o84ř63á95k 4345450273698

Ano. Ale dá se reálně očekávat, že se i o dost dřív než do 40 let u nás legislativa i zabezpečení znatelně posune, aspoň pro některé tratě.

0/0
21.12.2015 16:53

J62i30r24k44a 26D41v15o32ř37á83k 4225590313348

Že podvozky zvládnou 200 km/h je ukazatel určité kvality. Je pravda, že se pořizují jistě i s trochou rozmyslu vzhledem k budoucnosti a k jízdám do zahraničí, ale měly by smysl i tak. Znamená to prostě, že jsou celkově kvalitní, mají dobré pružení a kotoučové brzdy. To má svůj smysl i pro 160 km/h. I ta nejlevnější auta mají v techničáku často 160 km/h, jiná i mnohem víc, přestože tak rychle s nimi nikdo jezdit nebude. Prostě je to výhoda pro dobré svezení i v nižších rychlostech, není potřeba vždycky všechno dřít na krev.

0/0
21.12.2015 16:45

R20i62c73h80a20r74d 49G32e97n71š74e52r51o20v56s30k31ý 2395695434306

Ti chystaji nove vlaky uz 30 let a porad se to nejak nedari :)

0/−19
18.12.2015 17:43

R26o55b39e77r29t 84P59r15a71ž58á65k 4368116745100

Nedaří? Pendolino, RailJet, InterPanter, Sharky....

+9/0
18.12.2015 19:01

J32i52r35k51a 30D39v31o52ř69á72k 4895930743178

... RegioSpider, CityElefant, Bmz, ...

0/0
21.12.2015 16:56

Š61i81m89o87n 13D93a17l43e12c89k89ý 8880274366225

Vypadá to dobře, snad z toho něco bude. Ale též bych si dokázal představit jiné sedačky. Ideálně ne příliš zaoblené, jako jsou např v Railjetu nebo na vizualizaci, ale raději takové, které mají u opěrátka na hlavu téměř ostrý úhel, to je na spaní nejlepší. Ještě lépe, aby to opěrátko hlavy bylo polohovatelné, protože třeba v tolik opěvovaných slovenských EC vozech mi to připadá nízké a to mám průměrných 183 cm. V tomto ohledu u mě vedou kupéčkové Bmz.

+2/0
18.12.2015 17:27

A19n25t50o44n55í96n 78D14o28u23b90e93k 3120699159

Najbrt byl zatím průšvih největší tak snad to konečně bude jinak. zatím co dělají Čd je všechno špatně. I Railjet je od OBB krásný venku i uvnitř a od ČD hnus.

+2/−18
18.12.2015 17:05

M39i89c84h96a20l 75S75e48d96l80á92č87e49k 7443611404216

Tak já to mám přesně naopak. Modrej RailJet je prostě nádhernej a s červeným se nedá vůbec srovnávat.

+6/0
18.12.2015 20:25
Foto

M94i39c59h56a48l 59S28m20í81t77k71a 8734224983146

To co se nelibi jednomu se zase muze libit druhemu. Me se Najbrt libi.

+6/0
18.12.2015 21:02

R73o96m60a98n 14J30e25s46c43h76k52e 9638625187385

Chybí mne popisy v českém jazyce. Ať si O"BB jezdí doma.

0/0
20.12.2015 7:25

J68i65r81k78a 98D71v19o57ř89á40k 4655860373968

Mě se najbrt také nelíbí. Nádražákům zjevně také ne, jinak bychom tu neměli už kdovíkolikátou verzi "jednotného" designu. Kupodivu ty mladší mi přijdou lepší než ty starší, tedy vylepšuje se to, což je leckdy nebývalý jev.;-D Ale až tak důležité mi to nepřipadá.

0/0
21.12.2015 17:00

M13i73r84o81s88l24a51v 83Z62i36k90m78u92n26d 6798952957658

Sedačky v Railjetu považuji za něco otřesného, mnohem kvalitnější jsou v kupátkových vozech Bmz od Siemense, resp. v rakouských modernizovaných velkoprostorech Bmpz, mezi nejlepší sedačky v kolejových vozidlech ČD patří jedničkové sedačky v mnohými kritizované EJ řady 471, podobně pohodlné jsou jedničkové v řídících vozech 80-29-2xx (používané k motorovým vozům 854 nebo na rychlících Praha - Rakovník ...) ... a není nad sedačky ve vozech ZSSK, které jezdí na českých vlacích ...

Nové sedačky ve vozech Ampz (od Siemense) jimiž byly nahrazeny původní (i barevně příjemnější) ...

Mám pocit, že ti, co rozhodují o nových sedačkách ve vozech ČD nebo o tom, co se dá do vozu v rámci jeho modernizace buď vlakem vůbec nejezdí nebo nemají ani potuchy o tom, co za kvalitní sedačky jezdí např. ve Švýcarsku nebo co je v regionálních vlacích ve Francii ...

+4/−8
18.12.2015 16:33

V11í52t 18G15a91b43r98i41e63l 5484693676477

Ty jsi asi moc nevyrostl, když píšeš takové věci.

+2/−3
18.12.2015 18:35

M43i87r48o39s12l67a80v 73Z93i86k84m13u54n87d 6298782917778

To tou poznámkou chtěl básník říci ... jako, že jsem malého vzrůstu ... rozhodně patřím mezi železniční cestovatele mající zmapovánu železniční Evropu od sicilského Agrigenta po norský Narvik, resp. finské Kolari za polárním kruhem, od francouzského "atlantického pobřeží" až po černomořské pobřeží v Burgasu či Varně či srbsko-makedonskou hranici v Preševu (míří tudy uprchlíci), takže na rozdíl od mnoha železničních "odporníků" vydávajících se za odborníky vím, jaká vozidla (i z hlediska jejich skutečného stáří) a s jakými sedačkami jezdí ... tudíž to, co je mediálně vydáváno jako komfortní a luxusní vozidla (Pendolino, Railjet) je ve srovnání s tím, co je v mnoha zahraničních vozidlech, vozidlech slovenského dopravce ZSSK nevyjímaje, cestujícímu nabízeno jsou to vozidla takové třetí nebo čtvrté třídy ...

+3/−2
19.12.2015 9:54

V93í44t 10G84a83b88r97i81e51l 5814563596127

Jo, očividně jsi zapomněl vyrůst. Jinak bys takovou blbost, jako že slovenské vagóny jsou super, nenapsal.

+1/−5
19.12.2015 16:47

M24a93t87ě56j 90V54o86n76d37ř24i91č16k65a 4324120478546

Sedačky Grammer z raijletů mně přijdou velmi pohodlné - poměrně měkké, dostatečně vysoké a s příjemnou mohutnou opěrkou na hlavu. Souhlasím ale s tím, že jedničková sedadla z jednotek 471 jsou velmi vydařená, je to také důvod, proč 1. třídu CE čas od času využívám. Ale naopak nemohu souhlasit s chválou na slovenské sedačky, např. v Bdmpee, která jezdí do ČR, jsou poměrně tvrdé a neergonomické.

+2/0
19.12.2015 10:12

V78í62t 71G70a74b33r47i57e13l 5584413306267

Jak vidím ty sedačky s kusem plastu kolem hlavy, tak se obávám, že to bude pro vyšší lidi naprosto nesnesitelné.

+1/−1
18.12.2015 15:54

K98a26r43e83l 70N18o65v40á38k 8339151103658

Proboha,jenom ne další Pesy (ř.844).Rv

+3/−5
18.12.2015 15:39

V30a17c77l27a65v 94H44a95j12e93k 3876419489

Co Vám na nich vadí.

+1/0
19.12.2015 18:07

P70e50t98r 86V94i54n56a21ř 6243743723817

Takže se pokusí dotáhnout Regio Jet a bude nás to všechny stát dalších 6 miliard.

Tak určitě. ;-D

0/−23
18.12.2015 15:35

A61d92a80m 24V50i38l65í69m19e12k 3396788856

Dotáhnout RegioJet? V čem?

+18/−1
18.12.2015 15:50

P92a45v85l29a 95K31v55a51p31i47l25o41v51á 7389608534537

No to taky netuším. Ale soutěž o nejhnusnější soupravy vyhrává žluťák.

+11/−3
18.12.2015 16:24

R15o41m15a44n 13S12t62o80n61e65k 1319703399671

jela jste někdy RJ? maji stejné vagony jako ČD a rozhodně jsou pohodlnější než půlka vozu ČD

0/−6
19.12.2015 4:20

A20d29a10m 11V18i69l91í28m53e26k 3396398546

Dotáhnout RegioJet? V čem?

+8/−1
18.12.2015 15:50

P65e82t98r 98V15i26n64a95ř 6963723503887

V komfortu, službách, dochvilnosti? A jeje, soudruzi odboráři mají zase směnu.. ;-D

+2/−16
18.12.2015 16:52

M43a33r48t44i64n 33N80o91v79o14t21n50ý 3366516821614

Tak minimálně v dochvilnosti prohrává RegioJet s ČD o parník.

+17/0
18.12.2015 16:56

R86i87c87h15a73r56d 96G97e62n65š26e54r74o70v22s55k59ý 2225745464526

No jasne, protoze musi prvne projet opozdene pendolino, teprve potom pusti regio.

0/−17
18.12.2015 17:45
Foto

M82i87c92h58a47l 74S60m71í57t72k63a 8424124193196

No jasne, pendo na 160 hopsa za linou zlutou lemrou 140...

+9/0
18.12.2015 21:05

J84i45r25k85a 35D50v80o97ř17á35k 4275180913648

Právě naopak, pendolino je bržděné žluťákem. Bylo to hodně znát hlavně když žluťák přidal další vozy na vlaky, takže je ty žluté lokomotivy nebyly schopné rozhýbat natolik, aby dostály těm jízdním řádům, co si nechal nalajnovat.

+2/0
21.12.2015 17:13

J89i24r75k46a 18D13v98o94ř55á36k 4815450353148

Co máte? 6 miliard je normální prostá obnova vozového parku pro dopravce velikosti ČD na 1-2 roky.

0/0
21.12.2015 17:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.