Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové vlaky za miliardy. Dráhy chystají i novou podobu interiéru

České dráhy chystají soutěže na dodávky nových vlaků za více než šest miliard. Není ale jisté, zda jich tolik skutečně odeberou. Firma chce být připravená na čerpání evropských dotací a soutěží na provoz dálkových vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B88o28h96u42m78i90l78a 22M27a20j97e25r57o31v20á 4487381864

Já chci zpět stará kupé když bylo poloprázdně tak jste si mohl lehnout nebo opřít nohy o protější sedadlo a sdílel jste ho s max dalšími pěti lidmi takto je to stejné jako v letadle cestujete jako sardinka

+1/−4
20.12.2015 10:01

R21a30d76e12k 85J32a38n31a93t22a 9405286804152

Vozy s kupé mají cca o třetinu vyšší náklady na oskm. Jste ochotna platit o třetinu více?

V Evropě i ve světě se totiž ukazuje, že to cestující platit ochotní nejsou, takže nové vozy s kupé se vyrábějí už jen pro noční vlaky.

+4/0
20.12.2015 15:25

R59o51m30a53n 90J11e49s30c69h39k65e 9988235787495

Nové neznamená dobré. Interiér v Regiopanterech se nepovedl. Chybí stěny na přestavcích, poličky kam se nic nevleze, široké díry v nich, kde mne čepice propadne, chybějící koše. Velký záchod , kde chybí popisy.

Také nové RailJety mohly mít krajní vagón či alespoň půlku nízkopodlažní pro invalidy a kočárky.

Je to tak, že páni co objednávají tyto soupravy v nich nejezdí.

0/−3
20.12.2015 7:33

T98o87m 83J37u57r12e94č68k20a 6835782475925

Railjet má zvedací plošinu a bezbariérovou toaletu ve voze první třídy, kde cestující na vozíku můžou jet za 25 % ceny druhé třídy s doprovodem zdarma. Co chcete ještě víc?

+6/0
20.12.2015 15:36

M46a15t48t72e36o 76K29o47u88n65o50v90s20k12y 1720531888173

Nejsem odborník, tak pokud to někdo ví, byl bych rád za osvětlení. Tady se někde na dálkách jezdí 200 za hodinu? Nebo je to nějaký standard, v jakém se vlaky dnes vyrábí?

+1/0
18.12.2015 17:51

P65a84v41e40l 95H76l12a49v35s84a 4799264709828

v zahraniční ano. Pokud bude vlak nasazen na spoje do Německa, tak to může být podmínka pro to, aby tam mohly CD vůbec jezdit.

Taky je potřeba vidět, že vlaky mají životnost větší než auta, pořizují se na desítky let, během kterých se (snad) zlepší a zrychlí koleje v Čechách.

+17/0
18.12.2015 17:59

M75a91t60t60e50o 51K72o93u89n46o42v46s91k27y 1540391508793

Vidíte a to jsem strávil mládí u Transport Tycoon Deluxe, ale tohle mě nenapadlo.;-D Děkuju.:-)R^

+6/0
18.12.2015 18:01

O13l27d92ř15i62c49h 37J46a32n11e91č48e30k 8289826743971

nojo jenže v TTDX jste si mohl v roce 1930 postavit koleje a 2020 po nich po páté výměně lokomotivy s těmi vagony z roku 1930 vesele jezdit 230 km/h - třeba i s uhlím ;-) to v realitě jaksi nejde.

jinak myslím, že se už kolikrát mluvilo o tom, že by se některé úseky české železnice alespoň zkušebně předělaly na 200 km/h, přitom rozdíl v ceně vozů na 200 km/h a 160 km/h asi bude zanedbatelný. ostatně vozů na 200 km/h již dopravci v ČR mají desítky - jak třeba ty (původně) červené EC vozy ČD kupované někdy před 10 až 15 lety, tak všechen ten second hand nakoupený z Rakouska

0/0
19.12.2015 20:20

J33i24r27k50a 79D54v68o28ř59á71k 4925660133178

K tomu bych dodal, že železniční vozidla mají běžně životnost 40 let, zadaří se i o dost víc. Je tedy velmi pravděpodobné, že jim během životnosti nějaká trať nad 160 km/h hrozit bude. I kdyby to bylo třeba "jen" 190 km/h.

0/0
21.12.2015 16:50

P60a55v36e36l 14H61l44a67v16s29a 4489324209928

jinak u nás je zatím max 160 km/hodinu, ale na některých tratích by už teď šlo rychleji, jenom tomu brání legislativa

+4/0
18.12.2015 18:01

R52o13b44e51r86t 55P32r70a54ž17á55k 4348156335930

Nejen legislativa, ale taky zab. zař. Např. zábrzdné vzdálenosti.

+6/−1
18.12.2015 19:00

J82i45r77k54a 20D47v40o75ř12á86k 4285310443348

Ano. Ale dá se reálně očekávat, že se i o dost dřív než do 40 let u nás legislativa i zabezpečení znatelně posune, aspoň pro některé tratě.

0/0
21.12.2015 16:53

J12i98r37k50a 83D70v51o93ř21á71k 4615760103578

Že podvozky zvládnou 200 km/h je ukazatel určité kvality. Je pravda, že se pořizují jistě i s trochou rozmyslu vzhledem k budoucnosti a k jízdám do zahraničí, ale měly by smysl i tak. Znamená to prostě, že jsou celkově kvalitní, mají dobré pružení a kotoučové brzdy. To má svůj smysl i pro 160 km/h. I ta nejlevnější auta mají v techničáku často 160 km/h, jiná i mnohem víc, přestože tak rychle s nimi nikdo jezdit nebude. Prostě je to výhoda pro dobré svezení i v nižších rychlostech, není potřeba vždycky všechno dřít na krev.

0/0
21.12.2015 16:45

R32i64c21h97a12r19d 81G71e87n94š51e58r97o68v59s19k15ý 2985595734136

Ti chystaji nove vlaky uz 30 let a porad se to nejak nedari :)

0/−19
18.12.2015 17:43

R58o76b47e73r82t 72P33r61a31ž68á18k 4338226295650

Nedaří? Pendolino, RailJet, InterPanter, Sharky....

+9/0
18.12.2015 19:01

J29i41r95k65a 18D23v13o85ř91á84k 4115900833168

... RegioSpider, CityElefant, Bmz, ...

0/0
21.12.2015 16:56

Š72i11m12o96n 97D54a27l46e24c39k84ý 8300494296865

Vypadá to dobře, snad z toho něco bude. Ale též bych si dokázal představit jiné sedačky. Ideálně ne příliš zaoblené, jako jsou např v Railjetu nebo na vizualizaci, ale raději takové, které mají u opěrátka na hlavu téměř ostrý úhel, to je na spaní nejlepší. Ještě lépe, aby to opěrátko hlavy bylo polohovatelné, protože třeba v tolik opěvovaných slovenských EC vozech mi to připadá nízké a to mám průměrných 183 cm. V tomto ohledu u mě vedou kupéčkové Bmz.

+2/0
18.12.2015 17:27

A27n46t78o13n40í77n 18D43o51u60b98e72k 3840619719

Najbrt byl zatím průšvih největší tak snad to konečně bude jinak. zatím co dělají Čd je všechno špatně. I Railjet je od OBB krásný venku i uvnitř a od ČD hnus.

+2/−18
18.12.2015 17:05

M91i88c27h88a30l 66S21e35d66l11á28č15e12k 7213441674926

Tak já to mám přesně naopak. Modrej RailJet je prostě nádhernej a s červeným se nedá vůbec srovnávat.

+6/0
18.12.2015 20:25
Foto

M26i68c54h15a97l 59S15m96í38t58k51a 8964354693646

To co se nelibi jednomu se zase muze libit druhemu. Me se Najbrt libi.

+6/0
18.12.2015 21:02

R74o31m49a66n 40J29e62s75c90h79k77e 9838355757965

Chybí mne popisy v českém jazyce. Ať si O"BB jezdí doma.

0/0
20.12.2015 7:25

J97i83r66k82a 13D39v55o72ř42á82k 4295590703258

Mě se najbrt také nelíbí. Nádražákům zjevně také ne, jinak bychom tu neměli už kdovíkolikátou verzi "jednotného" designu. Kupodivu ty mladší mi přijdou lepší než ty starší, tedy vylepšuje se to, což je leckdy nebývalý jev.;-D Ale až tak důležité mi to nepřipadá.

0/0
21.12.2015 17:00

M23i10r96o46s52l82a61v 53Z14i48k40m50u76n74d 6378232347398

Sedačky v Railjetu považuji za něco otřesného, mnohem kvalitnější jsou v kupátkových vozech Bmz od Siemense, resp. v rakouských modernizovaných velkoprostorech Bmpz, mezi nejlepší sedačky v kolejových vozidlech ČD patří jedničkové sedačky v mnohými kritizované EJ řady 471, podobně pohodlné jsou jedničkové v řídících vozech 80-29-2xx (používané k motorovým vozům 854 nebo na rychlících Praha - Rakovník ...) ... a není nad sedačky ve vozech ZSSK, které jezdí na českých vlacích ...

Nové sedačky ve vozech Ampz (od Siemense) jimiž byly nahrazeny původní (i barevně příjemnější) ...

Mám pocit, že ti, co rozhodují o nových sedačkách ve vozech ČD nebo o tom, co se dá do vozu v rámci jeho modernizace buď vlakem vůbec nejezdí nebo nemají ani potuchy o tom, co za kvalitní sedačky jezdí např. ve Švýcarsku nebo co je v regionálních vlacích ve Francii ...

+4/−8
18.12.2015 16:33

V10í40t 74G83a24b31r39i18e11l 5884663476807

Ty jsi asi moc nevyrostl, když píšeš takové věci.

+2/−3
18.12.2015 18:35

M58i47r61o90s82l40a40v 51Z24i53k93m45u36n42d 6358642287588

To tou poznámkou chtěl básník říci ... jako, že jsem malého vzrůstu ... rozhodně patřím mezi železniční cestovatele mající zmapovánu železniční Evropu od sicilského Agrigenta po norský Narvik, resp. finské Kolari za polárním kruhem, od francouzského "atlantického pobřeží" až po černomořské pobřeží v Burgasu či Varně či srbsko-makedonskou hranici v Preševu (míří tudy uprchlíci), takže na rozdíl od mnoha železničních "odporníků" vydávajících se za odborníky vím, jaká vozidla (i z hlediska jejich skutečného stáří) a s jakými sedačkami jezdí ... tudíž to, co je mediálně vydáváno jako komfortní a luxusní vozidla (Pendolino, Railjet) je ve srovnání s tím, co je v mnoha zahraničních vozidlech, vozidlech slovenského dopravce ZSSK nevyjímaje, cestujícímu nabízeno jsou to vozidla takové třetí nebo čtvrté třídy ...

+3/−2
19.12.2015 9:54

V17í53t 29G29a94b40r98i77e66l 5374513936947

Jo, očividně jsi zapomněl vyrůst. Jinak bys takovou blbost, jako že slovenské vagóny jsou super, nenapsal.

+1/−5
19.12.2015 16:47

M16a32t88ě92j 87V85o91n95d82ř81i25č56k45a 4394570818946

Sedačky Grammer z raijletů mně přijdou velmi pohodlné - poměrně měkké, dostatečně vysoké a s příjemnou mohutnou opěrkou na hlavu. Souhlasím ale s tím, že jedničková sedadla z jednotek 471 jsou velmi vydařená, je to také důvod, proč 1. třídu CE čas od času využívám. Ale naopak nemohu souhlasit s chválou na slovenské sedačky, např. v Bdmpee, která jezdí do ČR, jsou poměrně tvrdé a neergonomické.

+2/0
19.12.2015 10:12

V74í89t 52G80a23b27r60i62e16l 5624223256137

Jak vidím ty sedačky s kusem plastu kolem hlavy, tak se obávám, že to bude pro vyšší lidi naprosto nesnesitelné.

+1/−1
18.12.2015 15:54

K88a57r28e46l 70N55o42v53á49k 8719311753358

Proboha,jenom ne další Pesy (ř.844).Rv

+3/−5
18.12.2015 15:39

V37a72c83l65a82v 26H82a91j46e97k 3226809879

Co Vám na nich vadí.

+1/0
19.12.2015 18:07

P71e36t85r 35V72i75n92a92ř 6333953193737

Takže se pokusí dotáhnout Regio Jet a bude nás to všechny stát dalších 6 miliard.

Tak určitě. ;-D

0/−23
18.12.2015 15:35

A82d24a37m 54V12i68l75í54m84e54k 3766958336

Dotáhnout RegioJet? V čem?

+18/−1
18.12.2015 15:50

P45a39v32l65a 90K45v47a58p98i28l56o28v76á 7949388824127

No to taky netuším. Ale soutěž o nejhnusnější soupravy vyhrává žluťák.

+11/−3
18.12.2015 16:24

R41o62m19a81n 68S87t37o89n77e31k 1669953429931

jela jste někdy RJ? maji stejné vagony jako ČD a rozhodně jsou pohodlnější než půlka vozu ČD

0/−6
19.12.2015 4:20

A39d62a88m 43V53i36l12í86m58e60k 3736648666

Dotáhnout RegioJet? V čem?

+8/−1
18.12.2015 15:50

P19e77t16r 40V92i52n53a91ř 6663233633577

V komfortu, službách, dochvilnosti? A jeje, soudruzi odboráři mají zase směnu.. ;-D

+2/−16
18.12.2015 16:52

M12a42r87t68i78n 51N25o15v87o92t39n43ý 3516116791244

Tak minimálně v dochvilnosti prohrává RegioJet s ČD o parník.

+17/0
18.12.2015 16:56

R82i11c44h27a11r78d 58G83e47n38š23e51r50o36v25s97k41ý 2405205474436

No jasne, protoze musi prvne projet opozdene pendolino, teprve potom pusti regio.

0/−17
18.12.2015 17:45
Foto

M18i17c45h68a75l 73S79m44í63t38k22a 8384704893316

No jasne, pendo na 160 hopsa za linou zlutou lemrou 140...

+9/0
18.12.2015 21:05

J95i62r77k52a 58D50v39o64ř98á73k 4775710943968

Právě naopak, pendolino je bržděné žluťákem. Bylo to hodně znát hlavně když žluťák přidal další vozy na vlaky, takže je ty žluté lokomotivy nebyly schopné rozhýbat natolik, aby dostály těm jízdním řádům, co si nechal nalajnovat.

+2/0
21.12.2015 17:13

J12i40r63k46a 15D75v65o75ř51á37k 4975230293188

Co máte? 6 miliard je normální prostá obnova vozového parku pro dopravce velikosti ČD na 1-2 roky.

0/0
21.12.2015 17:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.