- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je samozřejmě škoda, že se peníze neinvesovaly do nové infrastruktury, zejména do prioritních dálnic. Na druhou stranu na železnici se povedlo opravit popř. zmodernizovat mnohé vedlejší tratě k výraznému prospěchu cestujících. Namátkou mírné urychlení tratě Liberec-Jablonec-Tanvald umožňuje zavést půlhodinový takt (dříve 40-minutový), lépe vykrýt špičku a zkrátit prostoje při křižování, což ve výsledku vede k významnému urychlení dopravy. Modernizace na trati Ústí-Chomutov-Cheb umožňuje urychlit rychlíky cca o 10 minut a stíhat přípoje v Chebu směr Nürnberg. Atd.
NEVYČERPÁ a pak to budem vracet i spenále
Vracet ne. Projekty se financují z národních zdrojů a pak se žádá o jejich proplacení z EU (jen částečně, vždy je národní spoluúčast), tzv. certifikaci. Pokud EU něco odmítne certifikovat, zůstane to proplacené z národních zdrojů. Za určitých okolností se samozřejmě může o certifikaci rovnou vůbec nežádat, pokud je zjevné, že nemá šanci na úspěch.
Jasně, ve vyhazování peněz z okna, tam teď máme odborníky.
Nekecaj, rozhazujou
Peníze se především nepodařilo čerpat na stavby nových dálnic (které se buď zdržely o několik let nebo vůbec nezačaly - D1 přerov - lipník, R49 hulín - fryšták, R35, R48 - obchvat frýdku, D11 osičky - hradec) a tak se to utratilo jinde (na železnici či za opravy). Já jen doufám, že ty peníze na těch dálnicích nebudou zase naopak chybět, až se konečně podaří začít něco stavět.
Minulý rok v prosinci vyfrézovali docela dlouhý úsek čtyřproudovky Frýdek-Místek - Frýdlant, který byl naprosto v pořádku a položili tam nový asfalt. Tento rok v prosinci totéž v Mošnově, na Plzeňské ul. v Ostravě apod. Pokldádá se nový asfalt v úsecích které jsou 90% kondici. Naprosoto vyhozené peníze.
Takže se budeme radovat z toho, že se všechno zdražilo a nebylo potřeba složitě vymýšlet za co ty prachy utratit. To se mi zdá ...
Ano, pro státního úředníka je větší problém, když se nedočerpají EU dotace, než když zdraží zakázky.
Hllavně aby byly rozumně a užitečně vyčerpány, v jiném případě by bylo lepší je vrátit.
Systém je nastavený tak, že je lepší to utratit v podstatě za cokoli.