Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unipetrol chce zrušit vlaky na letiště. Kerosin by vozil po silnici

Až tři vlaky denně vozí letecké palivo do velkých zásobníků na Letišti Václava Havla. Takový obrázek může být brzo minulostí. Unipetrol jako jeden z hlavních dodavatelů tohoto paliva chce vlaky vyměnit za silniční cisterny. Okolní obce jsou proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34i60r38o25s15l84a75v 17Z38i93k42m14u87n38d 6868882657668

Skutečně pozoruhodné, tím spíše, že UNIPETROL je provozovatelem drážní dopravy, čili není závislý na jiném dopravci a může si TO vozit ve vlastní režii ,,, Navíc přístup je zajištěn v obou stran, takže pokud by nebyla sjízdná tra%t přes Podlešín, je sjízdná trať přes Dejvice, resp. z Kralup se dá jet přes Kladno a v extrémním případě i přes Rudnou u Prahy ...

Obcím lze doporučit, aby se prosadil zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 tuny, ostatní vozidla by musela mít výjimku udělenou obcí, která bude platit pro jednu jízdu a bude zpoplatněna, třeba částkou 1 000 Kč žádost bude muset být podána řekněme 30 dnů předem na konkrétní vozidlo a čas ... pro jiné vozidlo nebo jiný čas by neplatilo a za porušení zákazu pokuta pro řidiče i dopravce ...

+3/0
27.12.2015 15:57

J17i12ř61í 91H74o66v66o77r43k81a 8147426132865

Mě by zajímalo, kde vezmou tolik řidičů. Už dnes autodopravci pláčou, jak je jich málo. I kdyby každý vlak měl vlastního strojvedoucí (3 vlaky denně může teoreticky odvézt 1-2 strojvedoucí dle turnusu), tak to znamená o nějakých 30 lidí navíc. + nutné cisternové vozy

+6/0
25.12.2015 21:42

M79a27r11t88i58n 80K49r14u86p56í42k 5866822492534

A to neni jen tak 30 obycejnych kamionaku soferu, na vozeni takive horlaviny musi mit skoleni a nutnou praxi.

+4/0
25.12.2015 23:10

J43o15s35e14f 47H80o12n25e42š 7851702580373

Ridiči chybí na dlouhých štrekách,tady jeden kamion se může otočit 3x pokud se to zvládne logisticky

0/−1
27.12.2015 13:25

M51í92l12a 95P90o54r34a70z37i97l 7403841275120

Pohodové Vánoce, v současnosti dostali dotčené obce k vyjádření dokumentaci k přeložce silnice II/240, jako spojnici D8 a R7 (D7). Ta se důsledně vyhýbá všem obcím a představuje ideální spojnici mezi Kralupy a Středokluky, potažmo letištěm.

Zdroj zde:http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_STC1945. O téhle silnici se sice mluví už dlouho, ale v posledních letech vše jakoby usnulo, až teď. Původně se měla napojovat na R7 u Makotřas, vést přes údolí, mezi Lichocevsí a Noutonicemi, okolo V. Přílep, dále ke Kralupům. Tehdy tahle varianta neprošla i přesunula se ke sjezdu z R7 u Stehelčevsi, měla vést nedaleko Budče a znovu neprošla a odsunula se ještě dál od Prahy, kde taky neprošla. Teď se tedy vrací a mám podezření, že v tom podstata tohoto článku hraje významnou roli. To se to bude vozit kerosin, když nám stát postaví novou silnici od fabriky až k zákazníkovi. Trochu vše zbrzdil nesouhlas Tuchoměřic (napojení mělo být na současném nájezdu na R7), z kterého vyplynulo napojení mezi Tuchoměřicemi a Středokluky, kam také bude přivedena silnice od Amazonu. Stavět by se mělo začít v r.2020. Jinak, námitky lze podávat do 28.12.

+1/0
25.12.2015 17:09

J24i15ř58í 86K82o26c33u98r76e77k 6375654165768

Vždyť mají vlastního železničního dopravce - UNIDO. To se jim fakt neoplatí vozit to po kolejích? Nechápu.

+7/0
25.12.2015 16:13

A12d67a12m 86K32a22r61a93b53a 9461957385248

Ano mají, zjevně je tam nějaký jiný problém nebo motiv jinak by o tom těžko uvažovali.

+2/0
25.12.2015 18:18

M82i16r17o94s29l29a77v 86K19a82š97p87a41r 3132527261341

Zdůvodnění Unipetrolu je až komické, přechodem na kamionovou dopravu by mohli zásobovat i letiště bez vlečky. On jim snad někdo brání si pár cisteren pořídit? Ale přepravovat takové objemy po silnici když je funkční vlečka, copak za tím asi je?

+13/0
25.12.2015 15:07

J68i35ř48í 56K68o68c94u53r62e15k 6505304615228

Určitě Jančura. ;-D

0/0
25.12.2015 16:03

A90d54a11m 50K92a69r82a17b45a 9371887925848

Mají celou autocisternovou firmu ;-) ale toto konkrétně jimi nevozí

0/0
25.12.2015 18:18

V14á98c89l18a19v 77S29v76o69b88o67d24a 5476218509

Asi nějaká silniční lobby?:-/

+1/0
26.12.2015 10:55

M66a24r37t66i56n 69N16e42r39m62u59t 9557507608899

Rychlomanažeři zřejmě počítají se současnou cenou nafty i do budoucna

+2/−1
25.12.2015 14:24
Foto

B21o67h75u82m89i54l 71P95r41o52c42h45á31z65k43a 2363541573421

Absurdita. I montovna Lego na Kladne ma vlastni zeleznicni pripojku. Opravdu nechapu, v cem by si pomohli. Nicmene, je to jejich byznys.

+3/0
25.12.2015 14:09

J50a30r98o32m45í24r 96K65r60á55l 4590319774269

Otáskou je, jaké jsou náklady. Ono dost firem začalo vozit kamiony kvůli ceně a nespolehlivosti ČD Cargo. A vlečky mají také.

+1/−5
25.12.2015 14:21

J79a76k10u47b 63Š30a94f93a28n95d24a 7245347841751

To ale není tato situace když letiště má zásobníky paliva na několik dní.

+2/0
25.12.2015 18:08

R94o36m14a96n 18J19e69s22c44h39k68e 9918875207505

Nesvádějte to na Cargo. Mají vlastní dopravu. Mají pouze pomalejší a slabší lokomotivy.

+2/0
26.12.2015 8:38

L80u30k64á28š 51V87a43ň87u90r36a 1465554113133

Zajem statu by mela byt preference zeleznicni dopravy. Navic vozit silnou horlavinu po silnici je blbost.

+10/0
25.12.2015 13:59

A17d31a89m 22K88a65r29a55b34a 9691167205648

No jelikož je to soukromá firma, asi těžko by se sama od sebe rozhodla převážet to po silnici pokud by bylo výhodnější vozit to po kolejích, zvášť když má svou vlastní přepravní fimu jak pro železniční tak pro silniční přepravu. Je tedy zjevné, že za tím bude něco shnilého. V tuto chvíli mě napadá jak moc veliké komplikaci mohou mít s přepravou nákladu z Kralupské rafinerie k letišti po železnici a jak dobře jim vychází vstříc nebo naopak komplikuje život moloch zvaný SŽDC a kolik je jedna taková cesta po "jejich kolejích" asi stojí.

+1/0
25.12.2015 18:22

R64o18m93a38n 17J83e77s24c93h58k15e 9438875607475

Zrušily se stovky vleček. Podpora státu je velmi malá.

0/0
26.12.2015 8:40

K22a69r71e63l 67F18i37l18i78p 3798985540300

celkem mne taková zpráva překvapuje zvlášt když i tak zabedněné firmy jako matonka - karlovarské minerální vody přechází na železniční dopravu. Jak tu někdo psal produktovod není až taková blbost divím se že jej neudělali už soudruzi. Nebo možná udělali jen někomu kdo to vozí jak po železnici tak i autem se nehodil do krámu a je odpojený. Páni redaktoři poptejte se.

+1/0
25.12.2015 13:59

L35u95k94á21š 41V33a78ň79u95r97a 1395714333873

Kralupy maji produktovod na mnoho mist. Ale Ruzyne je daleko.

0/0
25.12.2015 14:01
Foto

B23o71h83u78m11i14l 80P42r63o96c52h51á55z37k10a 2253571173391

Hodinka na kole. Nevim presne, kolik km. Ale preci jen by takova stavba byla dost slozita. Osobne mi pripada nejlepsi nalozit cisterny na koleje a odlifrovat na Ruzyn. Nicmene je to byznys unipetrolu.

0/0
25.12.2015 14:12

M56i87c97h63a92l 12B63a81š67t25a 6704410905444

Třeba je, ale vojenskej ...

0/0
25.12.2015 14:38

R30o23m45a93n 10J96e49s49c91h41k96e 9688885777515

Do Kyselky je vlečka už 120 let. Nic nového pod sluncem.

0/0
26.12.2015 8:41
Foto

L79u79k50á31š 41N75o10v25o17t89n76ý 6476327228278

Spise bych se zamyslel nad cenovou politikou SZDC, kdyz vubec je ekonomickou alternativou silnicni doprava v takovem rozsahu.

+9/−1
25.12.2015 13:40

M91i64r60o17s35l23a63v 31Z57i20k89m17u95n65d 6668342227858

Poplatek za používání železniční dopravní cesty nestanoví SŽDC ...

+1/0
27.12.2015 15:59

M40i87l44o30š 20H59l67a29v97á38č 9143331597264

To je zas taková pitomost, že nevím, jak o tom může někdo vůbec uvažovat.Rv

+3/0
25.12.2015 13:40

J36a74k49u41b 18K81o51s 3376252580914

Je zajímavé kolik lidí vždycky přesně ví, co někdo jiný smí nebo nesmí dělat. Hlavně v případě, když nejde o jejich živobytí.

0/−4
25.12.2015 13:37

I21v51a67n 14M58a49r64e63k 6604918342

A nakolik by vyšel takový produktovod ? ! Z Kralup do Ruzyně není nepřekonatelná vzdálenost 8-o

+4/0
25.12.2015 13:34

J82a70k54u11b 48F15e25i35f26a33r 7599729806319

představte si jen ty problémy s majiteli dotčených pozemků. S tím se neporadí stát při liniových stavbách, soukromá firma má nulové možnosti....

0/0
25.12.2015 18:13

M26i35c26h40a43l 12K71ř84í38ž 1984170981252

tři vlky denně je 120 cisteren a ne 60.To snad nemůžou myslet vážně?doufám že obce na trase jim zakážou vjezd a mají po pr...

+3/0
25.12.2015 13:25

J48a87n 48F68r97o34l12í90k 6776850165424

Huml zapoměl k dopravní značce žáby přidat zákaz vjezdu vozidlům firmy Unipetrol;-D

+1/0
25.12.2015 13:30

M46a22r89t42i67n 60K78r86u82p42í24k 5486332262894

A to mate jen pocet cisteren ne pocet jizd. To bude 240, plni tam a prazdni zpet pro novou varku. Ty jo, bydlet na trase s takovou hustotou dopravy horlaviny I.tridy, tak se stehuji.

+5/0
25.12.2015 14:39

J61a96k42u55b 93F48e88i75f46a77r 7649619486779

obce mají mizivou šanci takový zákaz prosadit. Silnice po kterých pojedou jsou státní nebo krajské.

0/0
25.12.2015 18:20

M39a47r48t19i97n 96K89r81u52p69í47k 5376212422164

Ale to neni bezny provoz. Myslim, ze zrovna takove nebezpecne latky by meli jezdit po kolejich, kdyz je to mozne a ne po verejnych komunikaci. A to jen kvuli usetrenym prachum v soukrome firme. Kapitalismus je hold sh.i.t. Penize jsou nad bezpecnost a zivoty lidi a nad zdravy rozum.

+3/0
25.12.2015 18:32

J73a10n 45P80r44i49c93h44y40s22t93a56l 8451528643

Proc cpou tu propagandu i do clanku o leteckem palivu v rubrice Ekonomika? Rude Pravo hadr.

0/−2
25.12.2015 13:24

J13a98k40u18b 52N93e74p38e35ř29e98n79ý 4545724176658

No to snad nikdo nemůže myslet vážně..

+7/0
25.12.2015 13:06

Z36d55e69n72e76k 29S79e14i38d44l 6124185960137

Ale může, v tomto státě je možné všechno.

+1/0
25.12.2015 13:07

J49a53k38u87b 65K48o96r13e88c 6214980701193

To, ze o tom někdo mluví, neznamena, ze se tak stane.

0/0
25.12.2015 17:07

P61a44v68e49l 71Ř33a56p66e10k 7742786869825

Vozit takový náklad po silnici skrze obce by mělo být automaticky trestným činem obecného ohrožení.

+5/−1
25.12.2015 13:00

Z29d35e79n18e90k 65S41e31i78d54l 6504665160677

A co brání obcím zakázat vjezd takovému nákladu do obce. A když to udělají všechny obce, tak mají po ptákách. A jen tak mimochodem, vzpomínám si jak v tomto plátku většina učurávala blahem nad tím jak Amazon postaví v této oblasti Skald. A dnes se dočítám, že jim vadí nárůst kamionové dopravy. To si neuvědomovali už dřív?

0/0
25.12.2015 13:04

Z67d33e65n58e73k 15S19e27i68d68l 6944405840497

oprava "sklad"

0/0
25.12.2015 13:05

J46a49n 77F58r10o81l29í70k 6326800295424

Zatím značku zákaz vjezdu pro vozidla Unipetrolu a pana Seidla nemáme. Škoda.;-D

+2/0
25.12.2015 13:32

J39a87k81u88b 28F81e64i64f87a42r 7439269156809

Co brání? Zákon přece.

Silnice I. třídy jsou v gesci ŘSD a zákaz pro nebezpečný náklad typu leteckého paliva lze uplatnit jen při ochraně vodního zdroje.

Silnice II. a III. třídy jsou ve správě příslušného kraje, k zákazu vjezdu vozidel např. na 12t musí mít souhlasné stanovisko PČR, která ho udělí jen vyjímečně. Ale velmi vyjímečně.

Obec "vládne" pouze na obecních komunikacích.

Jasné?

+1/0
25.12.2015 18:16

R73o11m66a20n 22J60e80s90c83h39k75e 9908655337485

Zákony ČR.

0/0
26.12.2015 8:43

J95o10s84e38f 41K75u30c45i79r50e22k 4744292610131

Pri hustote dopravnich nehod v CR, odhaduji pri denim provozu 60 cisteren, kazdy mesic tezkou havarii s vylitym kerosinem. Rikam to uz dlouho, dnes stat neridi vlada, ale velke konzerny. Vse tomu nasvecuje.

+12/0
25.12.2015 12:36

P15a61v53e29l 18Ř28a14p21e68k 7682616489145

V čele s automobilkami a asfaltovou lobby

+2/0
25.12.2015 13:01

V52á22c36l26a41v 26Z91e42l58i87n73k15a 2522650853692

Čemu se divíme? Je to názorná ukázka moci špeditérské lobby a toho, kam dnešní doba zdegenerovala. Vymyslí se něco, co je technicky, ekonomicky i ekologicky naprostou zhovadilostí a k tomu jako bonus nemalým bezpečnostním rizikem, ale protože to nějaký okvádrovaný manažerský důležák opentlí vzletnými frázemi, které se napapouškoval v nějakých rádoby vysokých školách, tak tomu všichni nadšeně tleskají a plkají něco o kapitalismu. Když se na to někdo podívá zdravým rozumem a něco namítne, tak je hned za komunistu. Smutná vizitka dnešní doby.

O kapitalismu bude možné začít hovořit teprve až kamionová doprava přestane být protěžována na úkor nás všech. Do té doby bude stále více dominovat ten energeticky druhý nejméně efektivní (po letecké) a bezpečnostně nejhorší způsob přepravy. Jenže do narovnání podmínek se nikomu nechce, protože kamionová lobby je velice silná, má skvěle propracované nátlakové a korupční mechanismy, a pak je tady obava kam s desetitisíci motáků, co umějí akorát šlapat na pedály a točit volantem.

V tomto případě bych tomu, kdo tohle vymyslel a prosazuje, dal plnou trestní zodpovědnost až to dopadne jako aktuálně v Nigérii. On by si pak nejeden manažarský panák rychle rozmyslel, zda si bude chtít za svůj nápad jít sednout na 20 let a rodinu připravit o vše v exekucích ve prospěch postižených a příbuzných obětí.

+21/−1
25.12.2015 12:33

L98u85k60á39š 80Š33m24a47h46e25l 2297914872254

Predbehl jste mne. Jen bych dodal, že kamióny na všech silnicích kromě dálnic a sem tam nějakou jedničku neplatí mýtné, zato nákladní železniční doprava platí docela dost a všude.

+6/0
25.12.2015 12:39

M69a79r37e26k 91V66o23k95á43l 1136684705559

vašim argumentům nerozumím .. (a to samozřejmě nejsem žádným příznivcem převozu po silnici) - vážně si myslíte, že to management chce na silnici přehodit jen tak z plezíru ?? Jako tvrdíte, že na kamionovou přepravu dostanou dotaci nebo jak ?? Předpokládám, že je nepodezíráte z toho, že už roupama nevědí co vymýšlet a klidně tedy zvednou náklady na dopravu ...

Opravdu nechápu, co myslíte tou kamionovou loby

+2/−1
25.12.2015 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.