Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unipetrol chce zrušit vlaky na letiště. Kerosin by vozil po silnici

Až tři vlaky denně vozí letecké palivo do velkých zásobníků na Letišti Václava Havla. Takový obrázek může být brzo minulostí. Unipetrol jako jeden z hlavních dodavatelů tohoto paliva chce vlaky vyměnit za silniční cisterny. Okolní obce jsou proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M89i25r84o56s51l87a52v 22Z43i68k96m77u96n89d 6618472877508

Skutečně pozoruhodné, tím spíše, že UNIPETROL je provozovatelem drážní dopravy, čili není závislý na jiném dopravci a může si TO vozit ve vlastní režii ,,, Navíc přístup je zajištěn v obou stran, takže pokud by nebyla sjízdná tra%t přes Podlešín, je sjízdná trať přes Dejvice, resp. z Kralup se dá jet přes Kladno a v extrémním případě i přes Rudnou u Prahy ...

Obcím lze doporučit, aby se prosadil zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 tuny, ostatní vozidla by musela mít výjimku udělenou obcí, která bude platit pro jednu jízdu a bude zpoplatněna, třeba částkou 1 000 Kč žádost bude muset být podána řekněme 30 dnů předem na konkrétní vozidlo a čas ... pro jiné vozidlo nebo jiný čas by neplatilo a za porušení zákazu pokuta pro řidiče i dopravce ...

+3/0
27.12.2015 15:57

J24i15ř40í 31H45o68v16o61r75k27a 8567966832555

Mě by zajímalo, kde vezmou tolik řidičů. Už dnes autodopravci pláčou, jak je jich málo. I kdyby každý vlak měl vlastního strojvedoucí (3 vlaky denně může teoreticky odvézt 1-2 strojvedoucí dle turnusu), tak to znamená o nějakých 30 lidí navíc. + nutné cisternové vozy

+6/0
25.12.2015 21:42

M84a84r48t18i90n 20K44r94u66p18í89k 5156222812354

A to neni jen tak 30 obycejnych kamionaku soferu, na vozeni takive horlaviny musi mit skoleni a nutnou praxi.

+4/0
25.12.2015 23:10

J53o55s95e91f 79H97o54n63e67š 7791252490883

Ridiči chybí na dlouhých štrekách,tady jeden kamion se může otočit 3x pokud se to zvládne logisticky

0/−1
27.12.2015 13:25

M21í35l65a 45P84o50r91a22z51i52l 7553761155280

Pohodové Vánoce, v současnosti dostali dotčené obce k vyjádření dokumentaci k přeložce silnice II/240, jako spojnici D8 a R7 (D7). Ta se důsledně vyhýbá všem obcím a představuje ideální spojnici mezi Kralupy a Středokluky, potažmo letištěm.

Zdroj zde:http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_STC1945. O téhle silnici se sice mluví už dlouho, ale v posledních letech vše jakoby usnulo, až teď. Původně se měla napojovat na R7 u Makotřas, vést přes údolí, mezi Lichocevsí a Noutonicemi, okolo V. Přílep, dále ke Kralupům. Tehdy tahle varianta neprošla i přesunula se ke sjezdu z R7 u Stehelčevsi, měla vést nedaleko Budče a znovu neprošla a odsunula se ještě dál od Prahy, kde taky neprošla. Teď se tedy vrací a mám podezření, že v tom podstata tohoto článku hraje významnou roli. To se to bude vozit kerosin, když nám stát postaví novou silnici od fabriky až k zákazníkovi. Trochu vše zbrzdil nesouhlas Tuchoměřic (napojení mělo být na současném nájezdu na R7), z kterého vyplynulo napojení mezi Tuchoměřicemi a Středokluky, kam také bude přivedena silnice od Amazonu. Stavět by se mělo začít v r.2020. Jinak, námitky lze podávat do 28.12.

+1/0
25.12.2015 17:09

J48i32ř41í 39K56o34c36u32r71e60k 6155134575408

Vždyť mají vlastního železničního dopravce - UNIDO. To se jim fakt neoplatí vozit to po kolejích? Nechápu.

+7/0
25.12.2015 16:13
Foto

A30d79a37m 74K70a55r82a41b51a 9531307705888

Ano mají, zjevně je tam nějaký jiný problém nebo motiv jinak by o tom těžko uvažovali.

+2/0
25.12.2015 18:18

M22i12r12o49s25l73a78v 15K40a36š49p68a25r 3612887621151

Zdůvodnění Unipetrolu je až komické, přechodem na kamionovou dopravu by mohli zásobovat i letiště bez vlečky. On jim snad někdo brání si pár cisteren pořídit? Ale přepravovat takové objemy po silnici když je funkční vlečka, copak za tím asi je?

+13/0
25.12.2015 15:07

J40i80ř92í 61K90o70c24u80r16e59k 6445174795868

Určitě Jančura. ;-D

0/0
25.12.2015 16:03
Foto

A19d84a44m 23K30a68r20a89b38a 9771347885528

Mají celou autocisternovou firmu ;-) ale toto konkrétně jimi nevozí

0/0
25.12.2015 18:18

V86á16c54l92a93v 77S46v23o48b76o36d30a 5406868689

Asi nějaká silniční lobby?:-/

+1/0
26.12.2015 10:55

M19a24r44t97i60n 48N40e82r79m47u68t 9937937508519

Rychlomanažeři zřejmě počítají se současnou cenou nafty i do budoucna

+2/−1
25.12.2015 14:24
Foto

B25o36h11u28m36i73l 60P65r50o39c43h73á70z18k17a 2923881803511

Absurdita. I montovna Lego na Kladne ma vlastni zeleznicni pripojku. Opravdu nechapu, v cem by si pomohli. Nicmene, je to jejich byznys.

+3/0
25.12.2015 14:09

J80a24r43o36m38í13r 56K32r73á54l 4340829514729

Otáskou je, jaké jsou náklady. Ono dost firem začalo vozit kamiony kvůli ceně a nespolehlivosti ČD Cargo. A vlečky mají také.

+1/−5
25.12.2015 14:21

J95a61k10u29b 22Š59a93f57a58n92d67a 7275747681741

To ale není tato situace když letiště má zásobníky paliva na několik dní.

+2/0
25.12.2015 18:08

R71o54m78a23n 52J69e37s81c98h72k24e 9798515857205

Nesvádějte to na Cargo. Mají vlastní dopravu. Mají pouze pomalejší a slabší lokomotivy.

+2/0
26.12.2015 8:38

L26u56k90á10š 73V55a17ň73u76r30a 1565324653493

Zajem statu by mela byt preference zeleznicni dopravy. Navic vozit silnou horlavinu po silnici je blbost.

+10/0
25.12.2015 13:59
Foto

A67d21a37m 87K57a11r10a54b69a 9971137685788

No jelikož je to soukromá firma, asi těžko by se sama od sebe rozhodla převážet to po silnici pokud by bylo výhodnější vozit to po kolejích, zvášť když má svou vlastní přepravní fimu jak pro železniční tak pro silniční přepravu. Je tedy zjevné, že za tím bude něco shnilého. V tuto chvíli mě napadá jak moc veliké komplikaci mohou mít s přepravou nákladu z Kralupské rafinerie k letišti po železnici a jak dobře jim vychází vstříc nebo naopak komplikuje život moloch zvaný SŽDC a kolik je jedna taková cesta po "jejich kolejích" asi stojí.

+1/0
25.12.2015 18:22

R10o55m97a79n 52J70e47s76c21h35k74e 9948285647805

Zrušily se stovky vleček. Podpora státu je velmi malá.

0/0
26.12.2015 8:40

K12a91r94e46l 70F41i41l60i85p 3918925840200

celkem mne taková zpráva překvapuje zvlášt když i tak zabedněné firmy jako matonka - karlovarské minerální vody přechází na železniční dopravu. Jak tu někdo psal produktovod není až taková blbost divím se že jej neudělali už soudruzi. Nebo možná udělali jen někomu kdo to vozí jak po železnici tak i autem se nehodil do krámu a je odpojený. Páni redaktoři poptejte se.

+1/0
25.12.2015 13:59

L70u85k91á96š 14V75a17ň27u78r49a 1145614273723

Kralupy maji produktovod na mnoho mist. Ale Ruzyne je daleko.

0/0
25.12.2015 14:01
Foto

B56o85h62u91m38i46l 28P52r76o13c65h96á47z68k94a 2213871583851

Hodinka na kole. Nevim presne, kolik km. Ale preci jen by takova stavba byla dost slozita. Osobne mi pripada nejlepsi nalozit cisterny na koleje a odlifrovat na Ruzyn. Nicmene je to byznys unipetrolu.

0/0
25.12.2015 14:12

M37i15c34h42a76l 89B51a57š63t33a 6524890845534

Třeba je, ale vojenskej ...

0/0
25.12.2015 14:38

R68o83m74a32n 98J64e47s90c28h19k88e 9408175387475

Do Kyselky je vlečka už 120 let. Nic nového pod sluncem.

0/0
26.12.2015 8:41
Foto

L32u66k60á55š 74N89o67v31o53t85n11ý 6856887648288

Spise bych se zamyslel nad cenovou politikou SZDC, kdyz vubec je ekonomickou alternativou silnicni doprava v takovem rozsahu.

+9/−1
25.12.2015 13:40

M34i22r80o53s77l83a30v 87Z88i92k47m45u85n25d 6528452827238

Poplatek za používání železniční dopravní cesty nestanoví SŽDC ...

+1/0
27.12.2015 15:59

M19i41l65o90š 44H19l62a11v62á31č 9463961777584

To je zas taková pitomost, že nevím, jak o tom může někdo vůbec uvažovat.Rv

+3/0
25.12.2015 13:40

J36a98k83u76b 59K62o59s 3636122770714

Je zajímavé kolik lidí vždycky přesně ví, co někdo jiný smí nebo nesmí dělat. Hlavně v případě, když nejde o jejich živobytí.

0/−4
25.12.2015 13:37

I61v36a53n 80M15a10r49e28k 6724788322

A nakolik by vyšel takový produktovod ? ! Z Kralup do Ruzyně není nepřekonatelná vzdálenost 8-o

+4/0
25.12.2015 13:34

J62a43k76u70b 90F76e31i98f51a90r 7249889196869

představte si jen ty problémy s majiteli dotčených pozemků. S tím se neporadí stát při liniových stavbách, soukromá firma má nulové možnosti....

0/0
25.12.2015 18:13

M40i74c85h30a62l 55K39ř86í28ž 1824820181302

tři vlky denně je 120 cisteren a ne 60.To snad nemůžou myslet vážně?doufám že obce na trase jim zakážou vjezd a mají po pr...

+3/0
25.12.2015 13:25

J56a30n 96F78r15o79l13í46k 6506980885714

Huml zapoměl k dopravní značce žáby přidat zákaz vjezdu vozidlům firmy Unipetrol;-D

+1/0
25.12.2015 13:30

M82a41r13t36i79n 46K47r44u93p73í34k 5636962202324

A to mate jen pocet cisteren ne pocet jizd. To bude 240, plni tam a prazdni zpet pro novou varku. Ty jo, bydlet na trase s takovou hustotou dopravy horlaviny I.tridy, tak se stehuji.

+5/0
25.12.2015 14:39

J92a74k24u93b 87F81e56i73f77a53r 7219199196169

obce mají mizivou šanci takový zákaz prosadit. Silnice po kterých pojedou jsou státní nebo krajské.

0/0
25.12.2015 18:20

M50a89r74t96i58n 78K23r36u60p47í45k 5446732352814

Ale to neni bezny provoz. Myslim, ze zrovna takove nebezpecne latky by meli jezdit po kolejich, kdyz je to mozne a ne po verejnych komunikaci. A to jen kvuli usetrenym prachum v soukrome firme. Kapitalismus je hold sh.i.t. Penize jsou nad bezpecnost a zivoty lidi a nad zdravy rozum.

+3/0
25.12.2015 18:32

J94a43n 81P94r56i19c70h35y15s10t88a35l 8671348813

Proc cpou tu propagandu i do clanku o leteckem palivu v rubrice Ekonomika? Rude Pravo hadr.

0/−2
25.12.2015 13:24

J68a37k38u38b 53N83e59p66e48ř40e18n66ý 4245754586528

No to snad nikdo nemůže myslet vážně..

+7/0
25.12.2015 13:06

Z18d30e90n82e20k 39S23e61i95d78l 6634695950687

Ale může, v tomto státě je možné všechno.

+1/0
25.12.2015 13:07

J53a55k12u77b 78K17o16r45e81c 6974450761433

To, ze o tom někdo mluví, neznamena, ze se tak stane.

0/0
25.12.2015 17:07

P64a47v52e55l 59Ř56a57p80e15k 7762506709385

Vozit takový náklad po silnici skrze obce by mělo být automaticky trestným činem obecného ohrožení.

+5/−1
25.12.2015 13:00

Z23d75e41n73e30k 88S70e78i85d62l 6644455960507

A co brání obcím zakázat vjezd takovému nákladu do obce. A když to udělají všechny obce, tak mají po ptákách. A jen tak mimochodem, vzpomínám si jak v tomto plátku většina učurávala blahem nad tím jak Amazon postaví v této oblasti Skald. A dnes se dočítám, že jim vadí nárůst kamionové dopravy. To si neuvědomovali už dřív?

0/0
25.12.2015 13:04

Z45d72e47n92e47k 43S95e58i23d53l 6334145230477

oprava "sklad"

0/0
25.12.2015 13:05

J87a47n 77F60r16o49l93í39k 6136180765554

Zatím značku zákaz vjezdu pro vozidla Unipetrolu a pana Seidla nemáme. Škoda.;-D

+2/0
25.12.2015 13:32

J16a63k77u84b 86F19e61i15f22a17r 7669829136379

Co brání? Zákon přece.

Silnice I. třídy jsou v gesci ŘSD a zákaz pro nebezpečný náklad typu leteckého paliva lze uplatnit jen při ochraně vodního zdroje.

Silnice II. a III. třídy jsou ve správě příslušného kraje, k zákazu vjezdu vozidel např. na 12t musí mít souhlasné stanovisko PČR, která ho udělí jen vyjímečně. Ale velmi vyjímečně.

Obec "vládne" pouze na obecních komunikacích.

Jasné?

+1/0
25.12.2015 18:16

R41o64m62a87n 50J26e75s32c89h48k83e 9138385567555

Zákony ČR.

0/0
26.12.2015 8:43

J15o68s39e25f 90K37u41c79i38r65e23k 4514172350791

Pri hustote dopravnich nehod v CR, odhaduji pri denim provozu 60 cisteren, kazdy mesic tezkou havarii s vylitym kerosinem. Rikam to uz dlouho, dnes stat neridi vlada, ale velke konzerny. Vse tomu nasvecuje.

+12/0
25.12.2015 12:36

P80a94v57e78l 17Ř39a76p24e67k 7602796829735

V čele s automobilkami a asfaltovou lobby

+2/0
25.12.2015 13:01

V39á10c82l80a15v 58Z16e47l37i67n21k10a 2102830343312

Čemu se divíme? Je to názorná ukázka moci špeditérské lobby a toho, kam dnešní doba zdegenerovala. Vymyslí se něco, co je technicky, ekonomicky i ekologicky naprostou zhovadilostí a k tomu jako bonus nemalým bezpečnostním rizikem, ale protože to nějaký okvádrovaný manažerský důležák opentlí vzletnými frázemi, které se napapouškoval v nějakých rádoby vysokých školách, tak tomu všichni nadšeně tleskají a plkají něco o kapitalismu. Když se na to někdo podívá zdravým rozumem a něco namítne, tak je hned za komunistu. Smutná vizitka dnešní doby.

O kapitalismu bude možné začít hovořit teprve až kamionová doprava přestane být protěžována na úkor nás všech. Do té doby bude stále více dominovat ten energeticky druhý nejméně efektivní (po letecké) a bezpečnostně nejhorší způsob přepravy. Jenže do narovnání podmínek se nikomu nechce, protože kamionová lobby je velice silná, má skvěle propracované nátlakové a korupční mechanismy, a pak je tady obava kam s desetitisíci motáků, co umějí akorát šlapat na pedály a točit volantem.

V tomto případě bych tomu, kdo tohle vymyslel a prosazuje, dal plnou trestní zodpovědnost až to dopadne jako aktuálně v Nigérii. On by si pak nejeden manažarský panák rychle rozmyslel, zda si bude chtít za svůj nápad jít sednout na 20 let a rodinu připravit o vše v exekucích ve prospěch postižených a příbuzných obětí.

+21/−1
25.12.2015 12:33

L37u73k67á96š 19Š66m88a55h59e48l 2267384542704

Predbehl jste mne. Jen bych dodal, že kamióny na všech silnicích kromě dálnic a sem tam nějakou jedničku neplatí mýtné, zato nákladní železniční doprava platí docela dost a všude.

+6/0
25.12.2015 12:39

M64a21r53e67k 50V37o81k42á46l 1576294415539

vašim argumentům nerozumím .. (a to samozřejmě nejsem žádným příznivcem převozu po silnici) - vážně si myslíte, že to management chce na silnici přehodit jen tak z plezíru ?? Jako tvrdíte, že na kamionovou přepravu dostanou dotaci nebo jak ?? Předpokládám, že je nepodezíráte z toho, že už roupama nevědí co vymýšlet a klidně tedy zvednou náklady na dopravu ...

Opravdu nechápu, co myslíte tou kamionovou loby

+2/−1
25.12.2015 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.