Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unipetrol chce zrušit vlaky na letiště. Kerosin by vozil po silnici

Až tři vlaky denně vozí letecké palivo do velkých zásobníků na Letišti Václava Havla. Takový obrázek může být brzo minulostí. Unipetrol jako jeden z hlavních dodavatelů tohoto paliva chce vlaky vyměnit za silniční cisterny. Okolní obce jsou proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i20r55o18s47l32a85v 65Z24i57k19m23u53n36d 6718922847708

Skutečně pozoruhodné, tím spíše, že UNIPETROL je provozovatelem drážní dopravy, čili není závislý na jiném dopravci a může si TO vozit ve vlastní režii ,,, Navíc přístup je zajištěn v obou stran, takže pokud by nebyla sjízdná tra%t přes Podlešín, je sjízdná trať přes Dejvice, resp. z Kralup se dá jet přes Kladno a v extrémním případě i přes Rudnou u Prahy ...

Obcím lze doporučit, aby se prosadil zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 tuny, ostatní vozidla by musela mít výjimku udělenou obcí, která bude platit pro jednu jízdu a bude zpoplatněna, třeba částkou 1 000 Kč žádost bude muset být podána řekněme 30 dnů předem na konkrétní vozidlo a čas ... pro jiné vozidlo nebo jiný čas by neplatilo a za porušení zákazu pokuta pro řidiče i dopravce ...

+3/0
27.12.2015 15:57

J53i48ř89í 22H83o13v34o65r46k16a 8757966382895

Mě by zajímalo, kde vezmou tolik řidičů. Už dnes autodopravci pláčou, jak je jich málo. I kdyby každý vlak měl vlastního strojvedoucí (3 vlaky denně může teoreticky odvézt 1-2 strojvedoucí dle turnusu), tak to znamená o nějakých 30 lidí navíc. + nutné cisternové vozy

+6/0
25.12.2015 21:42

M61a87r42t37i26n 76K77r87u88p45í41k 5496492742844

A to neni jen tak 30 obycejnych kamionaku soferu, na vozeni takive horlaviny musi mit skoleni a nutnou praxi.

+4/0
25.12.2015 23:10

J19o90s66e42f 69H19o49n40e32š 7351522820813

Ridiči chybí na dlouhých štrekách,tady jeden kamion se může otočit 3x pokud se to zvládne logisticky

0/−1
27.12.2015 13:25

M79í89l27a 28P28o61r64a92z43i76l 7173911655590

Pohodové Vánoce, v současnosti dostali dotčené obce k vyjádření dokumentaci k přeložce silnice II/240, jako spojnici D8 a R7 (D7). Ta se důsledně vyhýbá všem obcím a představuje ideální spojnici mezi Kralupy a Středokluky, potažmo letištěm.

Zdroj zde:http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_STC1945. O téhle silnici se sice mluví už dlouho, ale v posledních letech vše jakoby usnulo, až teď. Původně se měla napojovat na R7 u Makotřas, vést přes údolí, mezi Lichocevsí a Noutonicemi, okolo V. Přílep, dále ke Kralupům. Tehdy tahle varianta neprošla i přesunula se ke sjezdu z R7 u Stehelčevsi, měla vést nedaleko Budče a znovu neprošla a odsunula se ještě dál od Prahy, kde taky neprošla. Teď se tedy vrací a mám podezření, že v tom podstata tohoto článku hraje významnou roli. To se to bude vozit kerosin, když nám stát postaví novou silnici od fabriky až k zákazníkovi. Trochu vše zbrzdil nesouhlas Tuchoměřic (napojení mělo být na současném nájezdu na R7), z kterého vyplynulo napojení mezi Tuchoměřicemi a Středokluky, kam také bude přivedena silnice od Amazonu. Stavět by se mělo začít v r.2020. Jinak, námitky lze podávat do 28.12.

+1/0
25.12.2015 17:09

J53i79ř44í 63K59o79c37u24r19e63k 6685804215578

Vždyť mají vlastního železničního dopravce - UNIDO. To se jim fakt neoplatí vozit to po kolejích? Nechápu.

+7/0
25.12.2015 16:13
Foto

A20d12a73m 93K95a12r18a55b24a 9301317235308

Ano mají, zjevně je tam nějaký jiný problém nebo motiv jinak by o tom těžko uvažovali.

+2/0
25.12.2015 18:18

M26i56r88o35s76l53a89v 85K52a90š88p33a11r 3562647791631

Zdůvodnění Unipetrolu je až komické, přechodem na kamionovou dopravu by mohli zásobovat i letiště bez vlečky. On jim snad někdo brání si pár cisteren pořídit? Ale přepravovat takové objemy po silnici když je funkční vlečka, copak za tím asi je?

+13/0
25.12.2015 15:07

J59i46ř49í 16K82o41c12u22r95e62k 6505974645238

Určitě Jančura. ;-D

0/0
25.12.2015 16:03
Foto

A41d45a59m 21K67a29r38a90b37a 9311717665208

Mají celou autocisternovou firmu ;-) ale toto konkrétně jimi nevozí

0/0
25.12.2015 18:18

V84á70c93l55a53v 74S60v70o83b73o24d42a 5246868229

Asi nějaká silniční lobby?:-/

+1/0
26.12.2015 10:55

M79a89r48t86i86n 77N56e86r51m45u96t 9597357688189

Rychlomanažeři zřejmě počítají se současnou cenou nafty i do budoucna

+2/−1
25.12.2015 14:24
Foto

B28o44h25u31m27i51l 12P17r96o33c14h51á57z71k45a 2773521423251

Absurdita. I montovna Lego na Kladne ma vlastni zeleznicni pripojku. Opravdu nechapu, v cem by si pomohli. Nicmene, je to jejich byznys.

+3/0
25.12.2015 14:09

J20a46r81o83m78í41r 38K82r51á19l 4560249354129

Otáskou je, jaké jsou náklady. Ono dost firem začalo vozit kamiony kvůli ceně a nespolehlivosti ČD Cargo. A vlečky mají také.

+1/−5
25.12.2015 14:21

J74a54k79u27b 92Š69a69f77a82n51d63a 7825357981241

To ale není tato situace když letiště má zásobníky paliva na několik dní.

+2/0
25.12.2015 18:08

R16o66m53a27n 19J57e71s46c59h45k88e 9878675597965

Nesvádějte to na Cargo. Mají vlastní dopravu. Mají pouze pomalejší a slabší lokomotivy.

+2/0
26.12.2015 8:38

L49u18k77á49š 81V26a65ň60u59r71a 1555424633393

Zajem statu by mela byt preference zeleznicni dopravy. Navic vozit silnou horlavinu po silnici je blbost.

+10/0
25.12.2015 13:59
Foto

A29d95a16m 38K67a45r51a12b96a 9261547135188

No jelikož je to soukromá firma, asi těžko by se sama od sebe rozhodla převážet to po silnici pokud by bylo výhodnější vozit to po kolejích, zvášť když má svou vlastní přepravní fimu jak pro železniční tak pro silniční přepravu. Je tedy zjevné, že za tím bude něco shnilého. V tuto chvíli mě napadá jak moc veliké komplikaci mohou mít s přepravou nákladu z Kralupské rafinerie k letišti po železnici a jak dobře jim vychází vstříc nebo naopak komplikuje život moloch zvaný SŽDC a kolik je jedna taková cesta po "jejich kolejích" asi stojí.

+1/0
25.12.2015 18:22

R29o80m13a80n 11J28e84s12c55h14k85e 9268975507165

Zrušily se stovky vleček. Podpora státu je velmi malá.

0/0
26.12.2015 8:40

K93a54r63e24l 18F16i39l49i82p 3598105230550

celkem mne taková zpráva překvapuje zvlášt když i tak zabedněné firmy jako matonka - karlovarské minerální vody přechází na železniční dopravu. Jak tu někdo psal produktovod není až taková blbost divím se že jej neudělali už soudruzi. Nebo možná udělali jen někomu kdo to vozí jak po železnici tak i autem se nehodil do krámu a je odpojený. Páni redaktoři poptejte se.

+1/0
25.12.2015 13:59

L94u12k89á40š 30V31a11ň14u39r64a 1445524893473

Kralupy maji produktovod na mnoho mist. Ale Ruzyne je daleko.

0/0
25.12.2015 14:01
Foto

B89o15h35u47m63i19l 10P39r78o65c58h62á46z39k28a 2193371683981

Hodinka na kole. Nevim presne, kolik km. Ale preci jen by takova stavba byla dost slozita. Osobne mi pripada nejlepsi nalozit cisterny na koleje a odlifrovat na Ruzyn. Nicmene je to byznys unipetrolu.

0/0
25.12.2015 14:12

M64i82c15h55a49l 35B68a52š19t47a 6724380475384

Třeba je, ale vojenskej ...

0/0
25.12.2015 14:38

R73o78m88a19n 70J87e52s38c64h33k33e 9808665837705

Do Kyselky je vlečka už 120 let. Nic nového pod sluncem.

0/0
26.12.2015 8:41
Foto

L84u30k36á75š 52N34o64v84o58t85n22ý 6936667908918

Spise bych se zamyslel nad cenovou politikou SZDC, kdyz vubec je ekonomickou alternativou silnicni doprava v takovem rozsahu.

+9/−1
25.12.2015 13:40

M16i36r21o33s72l60a38v 10Z66i80k56m36u27n81d 6318672677848

Poplatek za používání železniční dopravní cesty nestanoví SŽDC ...

+1/0
27.12.2015 15:59

M80i33l27o45š 62H93l14a18v93á40č 9323571927844

To je zas taková pitomost, že nevím, jak o tom může někdo vůbec uvažovat.Rv

+3/0
25.12.2015 13:40

J46a72k26u96b 69K42o20s 3206552290684

Je zajímavé kolik lidí vždycky přesně ví, co někdo jiný smí nebo nesmí dělat. Hlavně v případě, když nejde o jejich živobytí.

0/−4
25.12.2015 13:37

I94v95a97n 46M12a37r27e53k 6194848662

A nakolik by vyšel takový produktovod ? ! Z Kralup do Ruzyně není nepřekonatelná vzdálenost 8-o

+4/0
25.12.2015 13:34

J73a69k73u26b 29F63e65i97f76a18r 7869709886549

představte si jen ty problémy s majiteli dotčených pozemků. S tím se neporadí stát při liniových stavbách, soukromá firma má nulové možnosti....

0/0
25.12.2015 18:13

M64i34c97h35a73l 69K76ř96í76ž 1664970151712

tři vlky denně je 120 cisteren a ne 60.To snad nemůžou myslet vážně?doufám že obce na trase jim zakážou vjezd a mají po pr...

+3/0
25.12.2015 13:25

J90a12n 14F14r83o10l79í98k 6566320525234

Huml zapoměl k dopravní značce žáby přidat zákaz vjezdu vozidlům firmy Unipetrol;-D

+1/0
25.12.2015 13:30

M55a54r57t52i59n 17K35r18u91p47í13k 5296282442254

A to mate jen pocet cisteren ne pocet jizd. To bude 240, plni tam a prazdni zpet pro novou varku. Ty jo, bydlet na trase s takovou hustotou dopravy horlaviny I.tridy, tak se stehuji.

+5/0
25.12.2015 14:39

J89a75k92u16b 27F24e91i73f94a71r 7149139706199

obce mají mizivou šanci takový zákaz prosadit. Silnice po kterých pojedou jsou státní nebo krajské.

0/0
25.12.2015 18:20

M55a18r11t54i22n 28K25r29u54p26í59k 5726962782534

Ale to neni bezny provoz. Myslim, ze zrovna takove nebezpecne latky by meli jezdit po kolejich, kdyz je to mozne a ne po verejnych komunikaci. A to jen kvuli usetrenym prachum v soukrome firme. Kapitalismus je hold sh.i.t. Penize jsou nad bezpecnost a zivoty lidi a nad zdravy rozum.

+3/0
25.12.2015 18:32

J98a84n 85P48r83i88c32h63y26s35t97a62l 8791618793

Proc cpou tu propagandu i do clanku o leteckem palivu v rubrice Ekonomika? Rude Pravo hadr.

0/−2
25.12.2015 13:24

J55a14k64u98b 46N39e11p73e16ř26e98n69ý 4315754566548

No to snad nikdo nemůže myslet vážně..

+7/0
25.12.2015 13:06

Z27d22e29n94e85k 28S63e85i29d32l 6534845290237

Ale může, v tomto státě je možné všechno.

+1/0
25.12.2015 13:07

J64a45k66u73b 70K54o18r96e42c 6244970211793

To, ze o tom někdo mluví, neznamena, ze se tak stane.

0/0
25.12.2015 17:07

P32a84v29e10l 86Ř68a79p80e50k 7592666939375

Vozit takový náklad po silnici skrze obce by mělo být automaticky trestným činem obecného ohrožení.

+5/−1
25.12.2015 13:00

Z49d77e78n23e84k 26S53e91i61d63l 6134575150117

A co brání obcím zakázat vjezd takovému nákladu do obce. A když to udělají všechny obce, tak mají po ptákách. A jen tak mimochodem, vzpomínám si jak v tomto plátku většina učurávala blahem nad tím jak Amazon postaví v této oblasti Skald. A dnes se dočítám, že jim vadí nárůst kamionové dopravy. To si neuvědomovali už dřív?

0/0
25.12.2015 13:04

Z46d29e79n14e96k 74S47e41i10d10l 6314655260497

oprava "sklad"

0/0
25.12.2015 13:05

J41a24n 84F10r79o43l15í39k 6286290395814

Zatím značku zákaz vjezdu pro vozidla Unipetrolu a pana Seidla nemáme. Škoda.;-D

+2/0
25.12.2015 13:32

J66a86k70u31b 25F52e81i66f43a61r 7699559686289

Co brání? Zákon přece.

Silnice I. třídy jsou v gesci ŘSD a zákaz pro nebezpečný náklad typu leteckého paliva lze uplatnit jen při ochraně vodního zdroje.

Silnice II. a III. třídy jsou ve správě příslušného kraje, k zákazu vjezdu vozidel např. na 12t musí mít souhlasné stanovisko PČR, která ho udělí jen vyjímečně. Ale velmi vyjímečně.

Obec "vládne" pouze na obecních komunikacích.

Jasné?

+1/0
25.12.2015 18:16

R88o18m77a77n 90J28e10s14c60h46k78e 9128765717955

Zákony ČR.

0/0
26.12.2015 8:43

J17o10s60e74f 24K17u60c69i78r83e78k 4834582160781

Pri hustote dopravnich nehod v CR, odhaduji pri denim provozu 60 cisteren, kazdy mesic tezkou havarii s vylitym kerosinem. Rikam to uz dlouho, dnes stat neridi vlada, ale velke konzerny. Vse tomu nasvecuje.

+12/0
25.12.2015 12:36

P53a38v40e60l 54Ř96a61p49e37k 7202816629355

V čele s automobilkami a asfaltovou lobby

+2/0
25.12.2015 13:01

V33á51c23l74a20v 70Z35e61l19i79n53k21a 2372470973932

Čemu se divíme? Je to názorná ukázka moci špeditérské lobby a toho, kam dnešní doba zdegenerovala. Vymyslí se něco, co je technicky, ekonomicky i ekologicky naprostou zhovadilostí a k tomu jako bonus nemalým bezpečnostním rizikem, ale protože to nějaký okvádrovaný manažerský důležák opentlí vzletnými frázemi, které se napapouškoval v nějakých rádoby vysokých školách, tak tomu všichni nadšeně tleskají a plkají něco o kapitalismu. Když se na to někdo podívá zdravým rozumem a něco namítne, tak je hned za komunistu. Smutná vizitka dnešní doby.

O kapitalismu bude možné začít hovořit teprve až kamionová doprava přestane být protěžována na úkor nás všech. Do té doby bude stále více dominovat ten energeticky druhý nejméně efektivní (po letecké) a bezpečnostně nejhorší způsob přepravy. Jenže do narovnání podmínek se nikomu nechce, protože kamionová lobby je velice silná, má skvěle propracované nátlakové a korupční mechanismy, a pak je tady obava kam s desetitisíci motáků, co umějí akorát šlapat na pedály a točit volantem.

V tomto případě bych tomu, kdo tohle vymyslel a prosazuje, dal plnou trestní zodpovědnost až to dopadne jako aktuálně v Nigérii. On by si pak nejeden manažarský panák rychle rozmyslel, zda si bude chtít za svůj nápad jít sednout na 20 let a rodinu připravit o vše v exekucích ve prospěch postižených a příbuzných obětí.

+21/−1
25.12.2015 12:33

L22u43k50á96š 80Š92m49a71h26e27l 2987544602324

Predbehl jste mne. Jen bych dodal, že kamióny na všech silnicích kromě dálnic a sem tam nějakou jedničku neplatí mýtné, zato nákladní železniční doprava platí docela dost a všude.

+6/0
25.12.2015 12:39

M63a42r53e34k 46V36o70k13á73l 1876794275439

vašim argumentům nerozumím .. (a to samozřejmě nejsem žádným příznivcem převozu po silnici) - vážně si myslíte, že to management chce na silnici přehodit jen tak z plezíru ?? Jako tvrdíte, že na kamionovou přepravu dostanou dotaci nebo jak ?? Předpokládám, že je nepodezíráte z toho, že už roupama nevědí co vymýšlet a klidně tedy zvednou náklady na dopravu ...

Opravdu nechápu, co myslíte tou kamionovou loby

+2/−1
25.12.2015 13:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.