Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidičem Uberu: diskotéky v autě, zvědaví cestující a srazy u nabíječky

Dvoučlenný tým iDNES.cz si půjčil elektromobily a po tři dny vyzkoušel, jaké je to řídit v Praze pro UberPop. Tedy pro kontroverzní službu, jež předpisům a úřadům navzdory umožní „dělat taxikáře“ téměř každému. Ta v Praze takto funguje přes rok a její řidiči tak „udělali“ přes čtvrt milionu jízd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67i79r81o58s66l53a67v 68D84a35v69í66d56e91k 5941982450

raději využiji služeb uberu než pražských taxikářů majících stejnou pověst jako firmy provozující předváděcí akce pro důchodce (nechci uvádět výraz šmejdi, ale to si dozajista každý domyslí sám ;-)).

+1/0
22.12.2015 12:48

M13a28r52e14k 70V44a74r37o54u42s 6112274190463

1) Ano, Uber je forma taxi.

2) Klasicke taxi pomalu (nebo rychleji - jak kde) zanikne diky modernim technologiim jako Uber a s nim zanikne i okradani zakazniku. Diky bohu...

+3/−1
21.12.2015 14:00

S78t95a84n84i33s16l78a47v 34S66r41b43a 4615204258634

ti, co jezdí taxi každý den, už mají svoje "spoje". ti, co jezdí jednou za rok, těm může být nějaký uber ukradený. a ti, co jezdí párkrát do měsíce, těm uber přeju, protože ti jsou špatnou pověstí normálních taxikářů dotčeni nejvíce. a celé to píšu kvůli té poslední větě-jízda taxikem je jedna ze služeb, kde se špatná reputace vytvoří snadno, není to jako rohlík, který kupujeme každý den. takže stačí jeden uber, aby nějakým způsobem poškodil zákazníka a je po uberu....

0/0
21.12.2015 13:20

J46i21r77i 70D30o56m22i48n62i18k 1471838391970

Bratr ten zázrak zkusil, jako šofér, aby si přivydělal. A za měsíc toho nechal. Zase až takové rito to není ani omylem. Vydělal ani ne 1/3 toho, co si vydělá normálně, jako šofér u přepravní společnosti. Chápu, že je to "výhodné" a moderní pro zákazníky ale zajímavé to může být jen pro studenty , jako brigáda a nebo na "přilepšení" , ne už na uživení rodiny.

+4/0
21.12.2015 9:59

M25a33r87e59k 17H19r75u39b33y 6797272471388

Bojo, u Uberu holt vychytavky jako turbo nebo vyhlidkova jizda nefunguji ;-)

0/0
22.12.2015 2:09

M11a23r27t39i78n 63K15a41l74e57n49s71k46ý 8695965414631

Kazdy tu hodnoti UBER, ja bych rad zhodnotil článek a hlavně jeho tvůrce. Aleši Č, krásné, čtivé. Díky. Aleši M, zkuste popremyslet o zmene zamestnani, mozna by Vam sedela pozice zapisovatele v tesnopisu u soudu.........

0/−1
21.12.2015 2:04

M68i55c13h62a83l 57M39a20l44á71t 6166422910250

Já jsem si přečetl článek i diskuzi a měl bych k této "službě"toto.

1. V česku je Uber považován/provozován jako služba. Kdo zajišťuje tisk účtenek? Za každou službu kterou si zaplatíte, musíte dostat účtenku.

2. Pokud je v česku Uber provozován jako služba, je v česku Uber registrován jako fyzická nebo právnická osoba poskytující přepravní služby?

Pokud ano, měla by v česku platit všechny odvody. Je tomu tak?

3. Pokud není v česku Uber registrován a neplatí všechny odvody na území čr,

je tato služba na území čr nelegální.

4. Jak mají odvody ošetřeny řidiči? Mají s Uberem nějakou smlouvu? Jakým způsobem řeší faktury a platby?

Pokud není mezi řidiči a Uberem prokazatelný vztah na základě kterého se platí faktury, a pokud se platby převádějí bez jakéhokoliv dokladu ke zdanění odvodům,

jsou řidiči Uberu nelegální.

Když to shrnu, tak je logické, že úředníci magistrátu vedou správní řízení s nelegálními řidiči a nelegálním podnikáním Uberu na území ČR.

+1/0
20.12.2015 19:17

P32e79t31r 34S29u32c46h12ý 1768109724786

1) A když zadáte do Google Play, nebo Apple Strore kartu, tak pak taky dostanete za každou koupenou aplikaci účteku?

2) není, protože žádné přepravní služby neposkytuje

4)ú - to samé jako 1

0/−1
21.12.2015 0:02

M66a26r38e25k 54H27r93u92b82y 6977602721408

U Uberu lze danovy doklad vytisknout pres web/ziskat na vyzadani.

Ridici jezdi na zivnostak, jinak by nemohli dostavat provize.

0/0
22.12.2015 2:10

P20e44t45r 75H68a95r88i57p40r27a97s44a57d 21H49a88j32i52č 8353610214777

Na téhe službě je hlavně pozitivní to, že se dá jezdit po městě bezemisně. Evidentně ale už teď schází síť nabíeček. Přitom by mohla být nějaká nabíječka v každé ulici. Připojení na síť pouličního osvětlení by nemuselo být zas až tak složité, jde jen o to vyřešit pár celkem nepříliš náročných a drahých technických záležitostí.

Pokud se týče samotné taxislužby, z výsledků je zřejmé, že toto zaměstnání není pro každého. Jde o jistou pohotovost a schopnost se rychle rozhodovat.

0/−1
20.12.2015 18:46

J71a93k16u56b 60S25e97m31e48r81á70d 2617886221121

Uber opravdu nema zadnou primou spojitost s bezemisni jizdou

+3/0
20.12.2015 18:57

M66i11c41h76a89l 19M85a21c26h19e68k 1814522934749

Jistě, schopnost rychle vyhodnotit, co je zákazník zač a o kolik ho může natáhnout, to je vlastnost, která nejvíce ovlivňuje taxikářův výdělek.

0/0
20.12.2015 20:17

F17r47a77n97z 65W73r81b62k48a 4374426415946

S emisemi je to tak, že každé elektroauto má na svědomí podobné emise jako běžné auto se spotřebou 7 litrů/100km. To, že v Praze "nečoudí" je sice pravda, jenže místo něj kouří na jiném místě tepelná elektrárna. Tuzemský energetický mix má totiž převahu uhelných elektráren ...

+1/0
20.12.2015 22:30

J58a62n 85M59e60c75e30r85a 9346301432878

Jako taxikářse na tohle můžu vykašlat. Zruším koncesi. Přihlásím se na pracovním úřadu abudu jezdit Uber. Zbavím se policejní buzerace, pro které jsem lehkou kořistí.Nebudu muset dodržovat různé nesmyslné vyhlášky a nařízení. Elektronickáevidence tržeb mě úplně mine. To by bylo za nový taxametr a gsm modul dalších20 tisíc. Státu na daních nezaplatím ani korunu. Jezdit na černo se prostěvyplatí. Tedy spolujízdu jak se teď říká :-)

+9/−3
20.12.2015 18:06

M62a17r93t39i51n 55V25á77c54l16a62v 3234208233450

Je to tak. Na druhou stranu, co se zkusit odlisit kvalitou?

0/−1
20.12.2015 18:46
Foto

V92l28a77s37t62i75m53i26l 67Č56e81r32n91ý 3277543315

Víte co? Máte pravdu. To co se léta nedařilo regulovat státem najednou funguje správně pomocí chytré aplikace. Zákazníka nemůžete okrádat turbem apod. - 1. plus, nemůžete ho vozit přes horní dolní - 2. plus, musíte se chovat mile a slušně - 3. plus, musíte mít auto minimálně uklizené - 4. plus, nechováte se tak? - nemáte kšefty - 5. plus.

Naopak - je větší poptávka? - jezdíte za víc, chováte se slušně a mile? - máte víc zákazníků, neplatíte žádné fixní poplatky ala AAA, nekupujete si spousty pitomin (taxametr, vysílačka apod.)

A UBER není jediný. S Liftagem je to víceméně to samé.

+2/−2
20.12.2015 19:27

J22a57k63u77b 20S73e68m18e85r86á26d 2267136561331

no a prave mezi Liftagem a Uber je ten rozdil, ze prvne jmenovany funguje dle ceskych zakonu a narizeni a ten druhy ne... a presne o to jde

+1/0
20.12.2015 19:31

V45á49c61l83a92v 15Š51u16b35r86t 9637773718937

Zazvonil zvonec a pohádky je konec..

0/0
20.12.2015 19:54

P72e92t85r 37S60u40c10h62ý 1588679814536

To říkáte akorár teď, nikdy by jste do toho nešel. Když se podíváte na tu tabulku, kolik vyděláte, tak zjistíte, že byste si jen pohoršil.

+1/0
21.12.2015 0:04

L19u29k75á88š 36T98o63m98a58n 1851522642

pekny clanek, proti uberu nic nemam, naopak. chtelo by to jen dotahnout posjisteni sedadel a nejaky min ridicsky schopnosti nebo zkusenosti. pak to bude rovnocena alternativa k taxi.

0/0
20.12.2015 18:00

F69r38a17n15t57i52š33e19k 89L46o90s 2230333402756

Nechápu proč je tolik článků a akcí proti Uber Taxi i ze strany magistrátu, asi proto, že někteří radní mají z oficiálního taxi výpalné a to by mohli přijít

+2/−5
20.12.2015 16:58
Foto

T94o92m44á85š 12H26e20r61c42e86g 3580969370770

Nechápu, proč taxikáře nemůže dělat kdokoliv, proč jsou pro to potřeba nějaké zkoušky. Vždyť odvézt někoho někam zvládne každý, kdo má řidičák.

Znalost místopisu v době navigací postrádá smysl, pravidelné lékařské prohlídky se stejně dělají jen na papíře, moje poslední technická u auta taky byla ve stylu "to je skoro nový auto, to bude brzdit dobře". Naprosto zbytečné.

Pokud se se mnou řidič ztratí, tak tu jízdu u Uberu reklamuju a příště pojedu s někým jiným. Pokud uvidím, že řidič jede nebezpečně, vystoupím. Pokud uvidím, že přijel nějakou šunkou na rozpadnutí, tak jízdu zruším. Pokud si tyhle věci Uber neohlídá sám, tak se brzy objeví jiná služba, která to zvládne.

Že mě ty obyčejné poctivé tradiční taxislužby, které mají určitě v pořádku všechna povolení a řidiči znají místopis, při 100% cest z Ruzyně chtěli okrást, to zjevně nikomu nevadí. U Uberu se to nemá jak stát.

+12/−1
20.12.2015 16:48

A18l93e23x17a42n71d89e12r 92P56o11m25p58o43š 8289812848743

Ale samozrejme, ze to vadi. Ale nema to nic spolecneho s tim, ze je Uber nelegalni taxisluzba. To jsou proste dva ruzne problemy, ktere se tykaji taxisluzby,ale to je jedine je spojuje. Vam by nevadilo, kdyby nekdo podnikal ve vasem oboru a nabizel daleko nizsi ceny nez vy, protoze proste nemusi dodrzovat nic? Ja nejsem taxikar,ale ve svem oboru se s tim setkavam stale. Zadne naklady, zadna odpovednost, naprosto v pohode. Zinkasovat a zmizet. A pak klienti cuci a nadavaji jaci jsme hajzlove. Kdyz se zeptam proc neprisli na zacatku a ne az kdyz jsou v pruseru tak jen cuci. Jasne, protoze jsem drazsi, musim vydelat na vsechny naklady okolo. Ok, ke me klient prijde treba pozdeji,ale tohle u taxiku fakt neplati. Proste prijede, odveze a dalsi. Uz jen cekam az lidi co budou 20 let jezdit pro Uber za otrocky nizke ceny budou rvat, ja cely zivot pracuji a duchod zadny. Ja jsem prece cely zivot makal. Jediny kdo na tomhle vydela je prave jen spolecnost provozujici Uber. Proste na svete je vzdy neco za neco

+11/−3
20.12.2015 17:06

V13á68c86l14a65v 50Š65u61b53r28t 9547723708927

R^

+1/0
20.12.2015 17:35

L35u81k21á37š 95T98o26m96a14n 1151892512

nesmite ustrnout v case. co vam konkretne brai jezdit pro uber.

+1/−3
20.12.2015 18:01

J39a11k10u60b 27S23e14m73e32r34á19d 2317896571651

znovu cist a zapnout mozek

+5/0
20.12.2015 18:59

V76á20c45l83a48v 83Š40u31b32r61t 9167543878747

Potřebuji spát a jíst;-)

0/0
20.12.2015 19:23
Foto

T85o70m82á97š 74H98e36r60c52e66g 3370589660290

1) Pokud má někdo nižší náklady, protože kašle na předpisy, a přitom dokáže poskytovat stejně kvalitní službu jako ostatní, pak jsou ty předpisy zbytečné, protože to jde i bez nich.

Což v případě taxislužby platí - Uber poskytuje dokonce lepší službu než běžná taxislužba - nezažil jsem auto, které by bylo uvnitř špinavé, a nikdy mě neokradli.

Ty předpisy jsou zbytečné a místo usilování o to, aby Uber skončil, by se mělo usilovat o to, aby se ty předpisy zrušily.

2) V mém oboru se často stává, že jsme mnohem dražší než konkurence. A věřte mi, že to není problém - zákazníky, kteří si to nenechají vysvětlit a jdou vždy za nižší cenou, nepotřebuju.

3) Pokud někdo jezdí pro Uber, platí minimální sociální pojištění a pak kňučí, že má nízký důchod, pak si za to může sám.

Já jsem pro, aby tady byla taková možnost - ať si člověk vybere, jestli chce platit víc a pak mít větší důchod, nebo jestli se chce na stáří zajistit sám. Pokud se na to vykašle, tak je to jeho problém.

4) Že na tom vydělá Uber... Oni na tom vydělají všichni - řidiči by pro ně nejezdili, pokud by se jim to nevyplatilo, zákazníci dostanou kvalitnější službu za míň peněz... Kňourají akorát taxikáři, protože 30 let nemuseli vymýšlet nic nového a dělat žádné inovace. Už dávno mohli mít mobilní aplikace, už dávno mohli mít systém, kde si odsouhlasíte cenu předem, a kde nejde zákazníky okrádat, už dlouho mohla taxikářská lobby lobbovat za to, aby se nesmyslné předpisy, které jim zvyšují náklady, zrušily. Nedělali nic a žili z podstaty.

Není mi jich líto, zaslouží si to. Já kdybych ve svém oboru (IT) kašlal na inovace a učení se něčeho nového 1 rok, tak bych byl v průšvihu.

+4/−2
20.12.2015 18:06

J13a57k12u16b 16S51e59m30e92r68á16d 2127546701781

chacha ten bod 1 myslite vazne? u nas :-D pak tedy stejnou logikou by se mely zrusit hygienicke normy v gastronomii a vubec zrusit policii :-)

+1/0
20.12.2015 19:01

V38á65c17l58a85v 56Š47u48b47r90t 9827663498587

ad 3) Pointa je v tom a myslím, že vám to nemohlo ujít, že tam bude tak nízký výdělek, že na žádné spoření na důchod dotyčnému nic nezbude. A to se bude týkat jak řidičů pro Uber, tak těch ostatních.

Vaše body 2 a 4 si odporují. Pokud bude Uber skutečně levnější pro zákazníky (a já o tom silně pochybuji), bude to jen na úkor odměn řidičů. Ti budou muset jezdit víc, spát míň, aby si vydělali, a to se pochopitelně projeví na kvalitě služby - negativně!

Článek také jednoznačně ukazuje, že Uber nijak výrazně nezeefektivňuje taxi dopravu, například tím, že by omezil kilometráž bez zákazníků, dobu prostojů a pod. oproti dnes běžně fungujícím taxislužbám (které mimochodem obdobné aplikace také již využívají a je to zmíněno i v článku).

To, na čem se Uber snaží vydělávat, není zkrátka nějaká zvláštní přidaná hodnota pro cestujícího (jak se mylně domníváte), nýbrž snaha koncentrovat požadavky na jízdu a učinit taxikáře (ať už profesionální, nebo uberovské) závislými na sobě coby výlučném zprostředkovateli taxi dopravy na určitém území, což by bez masivní reklamy a PR (ke kterému tu nezištně pomáháte) jaksi nešlo. Součástí toho PR je samozřejmě i to, že "uberovský taxikář" je samozřejmě ohromně free, stačí mu řidičák, vlastní auto a je to prostě všechno bezva. Jenže ono to asi přestává být bezva, když to má člověk dělat rok a uživit se tím - škoda, že to ti dva borci z článku takhle dlouho nevyzkoušeli a pak nenapsali, jak se jim to líbilo;-)

+1/0
20.12.2015 19:19

P92e26t21r 35B73a12ž29a14n14t 8471812334360

Článek se mi líbil. Děkuji.:-)

+4/−2
20.12.2015 16:39

V50á88c39l67a95v 80Š88u73b37r70t 9507173438557

Pokus tedy prokázal, že jakožto "taxikář" Uberu si na živobytí nevyděláte..

+3/0
20.12.2015 16:07

V19á62c67l24a68v 91Š79u44b75r88t 9907293968757

Smutnější je, že si na něj časem pořádně nevydělá žádný taxikář a že taxikaření jako živnost zanikne. Pokud se tedy z Uberu stane jediný kupující, tedy monopson, který bude diktovat cenu, budou po městě jezdit kvanta soumarů v roli taxikářů za cenu, za niž budou sotva s to obnovovat a opravovat svoje auto. Kvalita dopravy v důsledku toho samozřejmě rapidně poklesne a jediný, kdo na tom bude vydělávat, bude mobilní zprostředkovatel.

Divím se, že ještě v roce 2015 může mít někdo tak naivní představy o neviditelné ruce trhu a blahodárné deregulaci všeho, jak tu někteří diskutéři předvádějí..

+3/−1
20.12.2015 16:26

F19r60a12n21t13i33š21e97k 58L61o24s 2700683692286

A co se stane až zanikne taxi, vůbec nic, podívejte se kolik toho u nás již zaniklo od roku 1989 a nic se neděje. Pokud někdo přijde s levnější a výhodnější nabídkou a ten druhý se neumí přizpůsobit tak nemá nárok ani na místo na trhu ani na něčí lítost

+2/−1
20.12.2015 17:00

V88á49c83l65a68v 72Š93u50b79r67t 9637433698547

To je omyl, že se nic neděje. Děje se to, že lidé skutečně vykonávající určitou práci za ni dostávají stále hůř zaplaceno. Jimi vyprodukovanou hodnotu získávají zprostředkovatelé, držitelé práv, cenných papírů a pod. Nejen v této oblasti, ale toto je typický příklad. Tady vůbec nejde o konkurenci mezi taxikáři, tady jde o to, že v důsledku budou ožebračeni jak "uberisté", tak "neuberisté". Zanikne tedy mnoho příležitostí k obživě, aniž by byly nahrazeny jinými a aniž by navíc došlo k nějak hmatatelnému přínosu v oblasti osobní dopravy. Já tam tedy žádný přínos proti běžné taxislužbě nevidím..

+3/−1
20.12.2015 17:23

V63á77c14l60a91v 96G28a19j48e95r 5399310963649

Jasně, tak ať žije okrádání, z letiště turbo a cena o 2000 větší, okrádání kde se dá, jede se nejdelší trasou, přijede špinavé taxi s pupkatým taxikářem v kožené bundě a rozkrokem u kalhot u kolen. To je Vaše představa kvalitní služby současnými taxikáři. Děkuji nechci. Nechte to na zákazníkovi, on si umí vybrat. Vy si zase vlezte do káry a nahoďte turbo. Nějaká hloupá kavka se zase najde ...

0/−1
21.12.2015 11:45

P19e62t53r 31K20o73l56á10ř 2518457404171

Mně to připadá jako naprosto ukázková nelegální taxislužba ... Nechápu, že tohle je vůbec možné ... Co takhle amatérsky řešit třeba lékařské ošetření nebo advokáty?

+9/−3
20.12.2015 15:57

F45r66a61n40t45i68š77e37k 14L96o45s 2660183762316

Ani profesionální právník nebo lékař vám nezajistí lepší nebo kvalitnější službu, stačí se podívat kolik je zmršených soudních rozhodnutí nebo zmrzačených lidí a to vždy byli u registrovaných odborníků. Asi ten Uber někomu šlápl na kuří oko (nebo výpalné pro magistrát)

+1/0
20.12.2015 17:03

J69a39k45u69b 38S51e95m85e70r14á20d 2217586791161

tak. to je dobra demagogie :-D takze slepak si klidne nechate operovat kominikem ze :-)

+1/0
20.12.2015 19:04

A76l61e24š 60Z88e82l52i86n64k92a 1614292366

Demagogie je to i od pana Koláře a od Vás. Operace slepáku a řízení vozu asi nebude uplně ekvivalentní v nárocích ;-)

0/−1
20.12.2015 23:28

V14á64c17l64a12v 96G35a40j22e10r 5699770933699

Srovnávejte srovnatelné. Vytahovat klíště nemusí chirurg a lepit náplast na koleno nemusí kožní specialista. Navíc řidič taxi i Uberu - oba musí mít auto, oba řidičák a to je z kvalifikace vše. V době navigací je zkouška z místopisu stejně zbytečná, jako kdyby jste pro koupání ve vaně musel mít atestaci z vodoprávního zákona. Veškeré tyto hloupé příměry jsou pouze výmluvy těch, kterým nejde pod nos PŘESNĚ spočítaná a PŘESNĚ vyúčtovaná cena bez možností podvádět. A BEZ TURBA !!!

0/−1
21.12.2015 12:48

J74o69s40e58f 65H77o33r90n67í14k 9924260415852

No a proč ne? Vy byste se šel nechat ošetřit nebo zastupovat nějakým nýmandem? To je přeci každého boj, jaký poměr cena kvalita si zvolí.

+1/0
20.12.2015 17:04

H85y57n15e45k 88Š76l58a65h49ů12n56e56k 4829793466499

„Následuje člověk, co mi řekl do telefonu salam alejkum a pak jízdu zrušil.“

;-DR^

0/0
20.12.2015 15:47

J23a90r20o88s82l21a93v 62S13u62c57h79ý 1723489595184

Proto ten elektromobil, který je osvobozen od platby silniční daně... :-)

+1/0
20.12.2015 15:28

R80a93d53e36k 51N63e42u15m91a26n13n 5892562198315

Viz přehled v článku - Uber je dražší než taxík - drtivá většina jich přes dispečink nebo aplikaci jezdí v Praze do 22 za km

+2/−1
20.12.2015 15:26

M50a20r31t64i78n 34V30á96c12l46a20v 3814848233100

Uberpop x uberblack

0/0
20.12.2015 18:49
Foto

M84a76r62t95i47n 12K85o91u22b71e36k 3769837898946

Pokud by zákon umožňoval sjednání smluvní přepravy elektronicky, nikoliv pouze písemně v sídle firmy, a stejně tak pokud by stačilo, že je jízda zobrazená v aplikaci, a ne že se musí vozit smlouva s sebou, pak by měl uber vyhráno. Myslim ale, že i za současných podmínek opravdu víc odpovídá smluvní přepravě než taxislužbě.

0/−3
20.12.2015 15:02

R90a71d56o53s36l39a61v 27K94l39a55u72d56a 5334158534602

Dokud řidič nenaloží zákazníka, neví kam pojede.... Smluvní přeprava jak vyšitá;-D

+4/0
20.12.2015 15:15

B29o78h25u28s23l92a23v 82K48r34á39l51í17k 2971520239226

Zákazník uzavírá smlouvu s firmou, ne s řidičem.

+1/−4
20.12.2015 15:21
Foto

M51a29r20t38i69n 73K55o24u45b10e18k 3569227448886

smlouvu uzavíráte s uberem a uberu platíte

0/0
20.12.2015 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.