Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidičem Uberu: diskotéky v autě, zvědaví cestující a srazy u nabíječky

Dvoučlenný tým iDNES.cz si půjčil elektromobily a po tři dny vyzkoušel, jaké je to řídit v Praze pro UberPop. Tedy pro kontroverzní službu, jež předpisům a úřadům navzdory umožní „dělat taxikáře“ téměř každému. Ta v Praze takto funguje přes rok a její řidiči tak „udělali“ přes čtvrt milionu jízd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74i50r67o62s29l43a25v 61D44a40v52í45d72e45k 5631822950

raději využiji služeb uberu než pražských taxikářů majících stejnou pověst jako firmy provozující předváděcí akce pro důchodce (nechci uvádět výraz šmejdi, ale to si dozajista každý domyslí sám ;-)).

+1/0
22.12.2015 12:48

M33a80r80e27k 62V48a83r67o55u46s 6742434590673

1) Ano, Uber je forma taxi.

2) Klasicke taxi pomalu (nebo rychleji - jak kde) zanikne diky modernim technologiim jako Uber a s nim zanikne i okradani zakazniku. Diky bohu...

+3/−1
21.12.2015 14:00

S57t37a84n84i69s73l66a65v 25S74r47b73a 4475184318524

ti, co jezdí taxi každý den, už mají svoje "spoje". ti, co jezdí jednou za rok, těm může být nějaký uber ukradený. a ti, co jezdí párkrát do měsíce, těm uber přeju, protože ti jsou špatnou pověstí normálních taxikářů dotčeni nejvíce. a celé to píšu kvůli té poslední větě-jízda taxikem je jedna ze služeb, kde se špatná reputace vytvoří snadno, není to jako rohlík, který kupujeme každý den. takže stačí jeden uber, aby nějakým způsobem poškodil zákazníka a je po uberu....

0/0
21.12.2015 13:20

J87i88r72i 91D44o92m32i15n23i45k 1751698251680

Bratr ten zázrak zkusil, jako šofér, aby si přivydělal. A za měsíc toho nechal. Zase až takové rito to není ani omylem. Vydělal ani ne 1/3 toho, co si vydělá normálně, jako šofér u přepravní společnosti. Chápu, že je to "výhodné" a moderní pro zákazníky ale zajímavé to může být jen pro studenty , jako brigáda a nebo na "přilepšení" , ne už na uživení rodiny.

+4/0
21.12.2015 9:59

M90a71r78e28k 69H23r44u61b79y 6557382901948

Bojo, u Uberu holt vychytavky jako turbo nebo vyhlidkova jizda nefunguji ;-)

0/0
22.12.2015 2:09

M15a50r80t68i37n 48K46a42l77e81n37s38k78ý 8695675494101

Kazdy tu hodnoti UBER, ja bych rad zhodnotil článek a hlavně jeho tvůrce. Aleši Č, krásné, čtivé. Díky. Aleši M, zkuste popremyslet o zmene zamestnani, mozna by Vam sedela pozice zapisovatele v tesnopisu u soudu.........

0/−1
21.12.2015 2:04

M81i61c85h26a16l 29M98a61l22á91t 6206582200170

Já jsem si přečetl článek i diskuzi a měl bych k této "službě"toto.

1. V česku je Uber považován/provozován jako služba. Kdo zajišťuje tisk účtenek? Za každou službu kterou si zaplatíte, musíte dostat účtenku.

2. Pokud je v česku Uber provozován jako služba, je v česku Uber registrován jako fyzická nebo právnická osoba poskytující přepravní služby?

Pokud ano, měla by v česku platit všechny odvody. Je tomu tak?

3. Pokud není v česku Uber registrován a neplatí všechny odvody na území čr,

je tato služba na území čr nelegální.

4. Jak mají odvody ošetřeny řidiči? Mají s Uberem nějakou smlouvu? Jakým způsobem řeší faktury a platby?

Pokud není mezi řidiči a Uberem prokazatelný vztah na základě kterého se platí faktury, a pokud se platby převádějí bez jakéhokoliv dokladu ke zdanění odvodům,

jsou řidiči Uberu nelegální.

Když to shrnu, tak je logické, že úředníci magistrátu vedou správní řízení s nelegálními řidiči a nelegálním podnikáním Uberu na území ČR.

+1/0
20.12.2015 19:17

P76e32t66r 45S67u93c22h48ý 1118149534396

1) A když zadáte do Google Play, nebo Apple Strore kartu, tak pak taky dostanete za každou koupenou aplikaci účteku?

2) není, protože žádné přepravní služby neposkytuje

4)ú - to samé jako 1

0/−1
21.12.2015 0:02

M10a45r41e84k 64H91r21u16b38y 6197432231888

U Uberu lze danovy doklad vytisknout pres web/ziskat na vyzadani.

Ridici jezdi na zivnostak, jinak by nemohli dostavat provize.

0/0
22.12.2015 2:10

P44e60t69r 74H35a54j31i29č 2712299604555

Na téhe službě je hlavně pozitivní to, že se dá jezdit po městě bezemisně. Evidentně ale už teď schází síť nabíeček. Přitom by mohla být nějaká nabíječka v každé ulici. Připojení na síť pouličního osvětlení by nemuselo být zas až tak složité, jde jen o to vyřešit pár celkem nepříliš náročných a drahých technických záležitostí.

Pokud se týče samotné taxislužby, z výsledků je zřejmé, že toto zaměstnání není pro každého. Jde o jistou pohotovost a schopnost se rychle rozhodovat.

0/−1
20.12.2015 18:46

J13a32k81u15b 68S22e84m21e61r88á97d 2257796161551

Uber opravdu nema zadnou primou spojitost s bezemisni jizdou

+3/0
20.12.2015 18:57

M65i97c11h48a23l 32M31a77c59h60e77k 1354772984189

Jistě, schopnost rychle vyhodnotit, co je zákazník zač a o kolik ho může natáhnout, to je vlastnost, která nejvíce ovlivňuje taxikářův výdělek.

0/0
20.12.2015 20:17

F80r73a21n33z 18W87r88b33k32a 4494316375776

S emisemi je to tak, že každé elektroauto má na svědomí podobné emise jako běžné auto se spotřebou 7 litrů/100km. To, že v Praze "nečoudí" je sice pravda, jenže místo něj kouří na jiném místě tepelná elektrárna. Tuzemský energetický mix má totiž převahu uhelných elektráren ...

+1/0
20.12.2015 22:30

J82a70n 71M59e55c47e75r62a 9726281212428

Jako taxikářse na tohle můžu vykašlat. Zruším koncesi. Přihlásím se na pracovním úřadu abudu jezdit Uber. Zbavím se policejní buzerace, pro které jsem lehkou kořistí.Nebudu muset dodržovat různé nesmyslné vyhlášky a nařízení. Elektronickáevidence tržeb mě úplně mine. To by bylo za nový taxametr a gsm modul dalších20 tisíc. Státu na daních nezaplatím ani korunu. Jezdit na černo se prostěvyplatí. Tedy spolujízdu jak se teď říká :-)

+9/−3
20.12.2015 18:06
Foto

M79a10r13t54i17n 43V59á43c61l80a26v 3504678813460

Je to tak. Na druhou stranu, co se zkusit odlisit kvalitou?

0/−1
20.12.2015 18:46
Foto

V76l19a77s25t73i11m92i10l 76Č88e16r75n32ý 3607423275

Víte co? Máte pravdu. To co se léta nedařilo regulovat státem najednou funguje správně pomocí chytré aplikace. Zákazníka nemůžete okrádat turbem apod. - 1. plus, nemůžete ho vozit přes horní dolní - 2. plus, musíte se chovat mile a slušně - 3. plus, musíte mít auto minimálně uklizené - 4. plus, nechováte se tak? - nemáte kšefty - 5. plus.

Naopak - je větší poptávka? - jezdíte za víc, chováte se slušně a mile? - máte víc zákazníků, neplatíte žádné fixní poplatky ala AAA, nekupujete si spousty pitomin (taxametr, vysílačka apod.)

A UBER není jediný. S Liftagem je to víceméně to samé.

+2/−2
20.12.2015 19:27

J11a92k22u75b 18S87e30m77e41r86á77d 2437306891551

no a prave mezi Liftagem a Uber je ten rozdil, ze prvne jmenovany funguje dle ceskych zakonu a narizeni a ten druhy ne... a presne o to jde

+1/0
20.12.2015 19:31

V18á86c64l38a84v 63Š50u94b68r78t 9167133778277

Zazvonil zvonec a pohádky je konec..

0/0
20.12.2015 19:54

P37e82t20r 11S48u97c49h73ý 1698709684306

To říkáte akorár teď, nikdy by jste do toho nešel. Když se podíváte na tu tabulku, kolik vyděláte, tak zjistíte, že byste si jen pohoršil.

+1/0
21.12.2015 0:04

L56u47k41á23š 25T65o56m98a60n 1671442952

pekny clanek, proti uberu nic nemam, naopak. chtelo by to jen dotahnout posjisteni sedadel a nejaky min ridicsky schopnosti nebo zkusenosti. pak to bude rovnocena alternativa k taxi.

0/0
20.12.2015 18:00

F13r41a46n52t26i16š38e80k 27L10o23s 2590933322296

Nechápu proč je tolik článků a akcí proti Uber Taxi i ze strany magistrátu, asi proto, že někteří radní mají z oficiálního taxi výpalné a to by mohli přijít

+2/−5
20.12.2015 16:58
Foto

T50o56m67á22š 94H66e26r42c92e57g 3360649900460

Nechápu, proč taxikáře nemůže dělat kdokoliv, proč jsou pro to potřeba nějaké zkoušky. Vždyť odvézt někoho někam zvládne každý, kdo má řidičák.

Znalost místopisu v době navigací postrádá smysl, pravidelné lékařské prohlídky se stejně dělají jen na papíře, moje poslední technická u auta taky byla ve stylu "to je skoro nový auto, to bude brzdit dobře". Naprosto zbytečné.

Pokud se se mnou řidič ztratí, tak tu jízdu u Uberu reklamuju a příště pojedu s někým jiným. Pokud uvidím, že řidič jede nebezpečně, vystoupím. Pokud uvidím, že přijel nějakou šunkou na rozpadnutí, tak jízdu zruším. Pokud si tyhle věci Uber neohlídá sám, tak se brzy objeví jiná služba, která to zvládne.

Že mě ty obyčejné poctivé tradiční taxislužby, které mají určitě v pořádku všechna povolení a řidiči znají místopis, při 100% cest z Ruzyně chtěli okrást, to zjevně nikomu nevadí. U Uberu se to nemá jak stát.

+12/−1
20.12.2015 16:48

A28l76e25x75a14n44d65e13r 31P52o63m39p48o39š 8479282638303

Ale samozrejme, ze to vadi. Ale nema to nic spolecneho s tim, ze je Uber nelegalni taxisluzba. To jsou proste dva ruzne problemy, ktere se tykaji taxisluzby,ale to je jedine je spojuje. Vam by nevadilo, kdyby nekdo podnikal ve vasem oboru a nabizel daleko nizsi ceny nez vy, protoze proste nemusi dodrzovat nic? Ja nejsem taxikar,ale ve svem oboru se s tim setkavam stale. Zadne naklady, zadna odpovednost, naprosto v pohode. Zinkasovat a zmizet. A pak klienti cuci a nadavaji jaci jsme hajzlove. Kdyz se zeptam proc neprisli na zacatku a ne az kdyz jsou v pruseru tak jen cuci. Jasne, protoze jsem drazsi, musim vydelat na vsechny naklady okolo. Ok, ke me klient prijde treba pozdeji,ale tohle u taxiku fakt neplati. Proste prijede, odveze a dalsi. Uz jen cekam az lidi co budou 20 let jezdit pro Uber za otrocky nizke ceny budou rvat, ja cely zivot pracuji a duchod zadny. Ja jsem prece cely zivot makal. Jediny kdo na tomhle vydela je prave jen spolecnost provozujici Uber. Proste na svete je vzdy neco za neco

+11/−3
20.12.2015 17:06

V42á37c58l13a98v 32Š11u45b25r13t 9597683798737

R^

+1/0
20.12.2015 17:35

L89u79k78á94š 82T78o56m24a15n 1891642902

nesmite ustrnout v case. co vam konkretne brai jezdit pro uber.

+1/−3
20.12.2015 18:01

J51a13k85u93b 62S20e18m10e70r13á92d 2697726261531

znovu cist a zapnout mozek

+5/0
20.12.2015 18:59

V13á98c50l98a70v 83Š83u65b58r58t 9677323808517

Potřebuji spát a jíst;-)

0/0
20.12.2015 19:23
Foto

T85o23m52á23š 44H40e58r42c38e19g 3950589700720

1) Pokud má někdo nižší náklady, protože kašle na předpisy, a přitom dokáže poskytovat stejně kvalitní službu jako ostatní, pak jsou ty předpisy zbytečné, protože to jde i bez nich.

Což v případě taxislužby platí - Uber poskytuje dokonce lepší službu než běžná taxislužba - nezažil jsem auto, které by bylo uvnitř špinavé, a nikdy mě neokradli.

Ty předpisy jsou zbytečné a místo usilování o to, aby Uber skončil, by se mělo usilovat o to, aby se ty předpisy zrušily.

2) V mém oboru se často stává, že jsme mnohem dražší než konkurence. A věřte mi, že to není problém - zákazníky, kteří si to nenechají vysvětlit a jdou vždy za nižší cenou, nepotřebuju.

3) Pokud někdo jezdí pro Uber, platí minimální sociální pojištění a pak kňučí, že má nízký důchod, pak si za to může sám.

Já jsem pro, aby tady byla taková možnost - ať si člověk vybere, jestli chce platit víc a pak mít větší důchod, nebo jestli se chce na stáří zajistit sám. Pokud se na to vykašle, tak je to jeho problém.

4) Že na tom vydělá Uber... Oni na tom vydělají všichni - řidiči by pro ně nejezdili, pokud by se jim to nevyplatilo, zákazníci dostanou kvalitnější službu za míň peněz... Kňourají akorát taxikáři, protože 30 let nemuseli vymýšlet nic nového a dělat žádné inovace. Už dávno mohli mít mobilní aplikace, už dávno mohli mít systém, kde si odsouhlasíte cenu předem, a kde nejde zákazníky okrádat, už dlouho mohla taxikářská lobby lobbovat za to, aby se nesmyslné předpisy, které jim zvyšují náklady, zrušily. Nedělali nic a žili z podstaty.

Není mi jich líto, zaslouží si to. Já kdybych ve svém oboru (IT) kašlal na inovace a učení se něčeho nového 1 rok, tak bych byl v průšvihu.

+4/−2
20.12.2015 18:06

J28a76k84u35b 20S62e13m20e16r49á65d 2297666281301

chacha ten bod 1 myslite vazne? u nas :-D pak tedy stejnou logikou by se mely zrusit hygienicke normy v gastronomii a vubec zrusit policii :-)

+1/0
20.12.2015 19:01

V44á14c51l84a29v 29Š27u79b26r58t 9807223548657

ad 3) Pointa je v tom a myslím, že vám to nemohlo ujít, že tam bude tak nízký výdělek, že na žádné spoření na důchod dotyčnému nic nezbude. A to se bude týkat jak řidičů pro Uber, tak těch ostatních.

Vaše body 2 a 4 si odporují. Pokud bude Uber skutečně levnější pro zákazníky (a já o tom silně pochybuji), bude to jen na úkor odměn řidičů. Ti budou muset jezdit víc, spát míň, aby si vydělali, a to se pochopitelně projeví na kvalitě služby - negativně!

Článek také jednoznačně ukazuje, že Uber nijak výrazně nezeefektivňuje taxi dopravu, například tím, že by omezil kilometráž bez zákazníků, dobu prostojů a pod. oproti dnes běžně fungujícím taxislužbám (které mimochodem obdobné aplikace také již využívají a je to zmíněno i v článku).

To, na čem se Uber snaží vydělávat, není zkrátka nějaká zvláštní přidaná hodnota pro cestujícího (jak se mylně domníváte), nýbrž snaha koncentrovat požadavky na jízdu a učinit taxikáře (ať už profesionální, nebo uberovské) závislými na sobě coby výlučném zprostředkovateli taxi dopravy na určitém území, což by bez masivní reklamy a PR (ke kterému tu nezištně pomáháte) jaksi nešlo. Součástí toho PR je samozřejmě i to, že "uberovský taxikář" je samozřejmě ohromně free, stačí mu řidičák, vlastní auto a je to prostě všechno bezva. Jenže ono to asi přestává být bezva, když to má člověk dělat rok a uživit se tím - škoda, že to ti dva borci z článku takhle dlouho nevyzkoušeli a pak nenapsali, jak se jim to líbilo;-)

+1/0
20.12.2015 19:19

P21e88t73r 35B23a91ž39a81n82t 8961702874810

Článek se mi líbil. Děkuji.:-)

+4/−2
20.12.2015 16:39

V13á45c73l77a21v 90Š23u17b73r91t 9177843538987

Pokus tedy prokázal, že jakožto "taxikář" Uberu si na živobytí nevyděláte..

+3/0
20.12.2015 16:07

V59á15c18l60a80v 90Š65u49b37r75t 9547413158387

Smutnější je, že si na něj časem pořádně nevydělá žádný taxikář a že taxikaření jako živnost zanikne. Pokud se tedy z Uberu stane jediný kupující, tedy monopson, který bude diktovat cenu, budou po městě jezdit kvanta soumarů v roli taxikářů za cenu, za niž budou sotva s to obnovovat a opravovat svoje auto. Kvalita dopravy v důsledku toho samozřejmě rapidně poklesne a jediný, kdo na tom bude vydělávat, bude mobilní zprostředkovatel.

Divím se, že ještě v roce 2015 může mít někdo tak naivní představy o neviditelné ruce trhu a blahodárné deregulaci všeho, jak tu někteří diskutéři předvádějí..

+3/−1
20.12.2015 16:26

F15r31a68n87t58i40š44e76k 79L84o13s 2110623512146

A co se stane až zanikne taxi, vůbec nic, podívejte se kolik toho u nás již zaniklo od roku 1989 a nic se neděje. Pokud někdo přijde s levnější a výhodnější nabídkou a ten druhý se neumí přizpůsobit tak nemá nárok ani na místo na trhu ani na něčí lítost

+2/−1
20.12.2015 17:00

V25á81c28l37a48v 40Š31u76b88r19t 9177903478957

To je omyl, že se nic neděje. Děje se to, že lidé skutečně vykonávající určitou práci za ni dostávají stále hůř zaplaceno. Jimi vyprodukovanou hodnotu získávají zprostředkovatelé, držitelé práv, cenných papírů a pod. Nejen v této oblasti, ale toto je typický příklad. Tady vůbec nejde o konkurenci mezi taxikáři, tady jde o to, že v důsledku budou ožebračeni jak "uberisté", tak "neuberisté". Zanikne tedy mnoho příležitostí k obživě, aniž by byly nahrazeny jinými a aniž by navíc došlo k nějak hmatatelnému přínosu v oblasti osobní dopravy. Já tam tedy žádný přínos proti běžné taxislužbě nevidím..

+3/−1
20.12.2015 17:23

V46á12c65l59a18v 78G68a69j48e96r 5949670243389

Jasně, tak ať žije okrádání, z letiště turbo a cena o 2000 větší, okrádání kde se dá, jede se nejdelší trasou, přijede špinavé taxi s pupkatým taxikářem v kožené bundě a rozkrokem u kalhot u kolen. To je Vaše představa kvalitní služby současnými taxikáři. Děkuji nechci. Nechte to na zákazníkovi, on si umí vybrat. Vy si zase vlezte do káry a nahoďte turbo. Nějaká hloupá kavka se zase najde ...

0/−1
21.12.2015 11:45

P37e75t77r 89K12o96l33á60ř 2728237774891

Mně to připadá jako naprosto ukázková nelegální taxislužba ... Nechápu, že tohle je vůbec možné ... Co takhle amatérsky řešit třeba lékařské ošetření nebo advokáty?

+9/−3
20.12.2015 15:57

F73r10a90n98t48i32š53e39k 83L48o10s 2440133432356

Ani profesionální právník nebo lékař vám nezajistí lepší nebo kvalitnější službu, stačí se podívat kolik je zmršených soudních rozhodnutí nebo zmrzačených lidí a to vždy byli u registrovaných odborníků. Asi ten Uber někomu šlápl na kuří oko (nebo výpalné pro magistrát)

+1/0
20.12.2015 17:03

J55a21k78u40b 52S71e16m47e60r43á39d 2117446971231

tak. to je dobra demagogie :-D takze slepak si klidne nechate operovat kominikem ze :-)

+1/0
20.12.2015 19:04

A51l91e45š 40Z87e93l69i56n97k55a 1444702986

Demagogie je to i od pana Koláře a od Vás. Operace slepáku a řízení vozu asi nebude uplně ekvivalentní v nárocích ;-)

0/−1
20.12.2015 23:28

V52á37c76l54a98v 63G96a14j61e43r 5469460113929

Srovnávejte srovnatelné. Vytahovat klíště nemusí chirurg a lepit náplast na koleno nemusí kožní specialista. Navíc řidič taxi i Uberu - oba musí mít auto, oba řidičák a to je z kvalifikace vše. V době navigací je zkouška z místopisu stejně zbytečná, jako kdyby jste pro koupání ve vaně musel mít atestaci z vodoprávního zákona. Veškeré tyto hloupé příměry jsou pouze výmluvy těch, kterým nejde pod nos PŘESNĚ spočítaná a PŘESNĚ vyúčtovaná cena bez možností podvádět. A BEZ TURBA !!!

0/−1
21.12.2015 12:48

J52o47s15e92f 51H93o85r34n58í52k 9664130465602

No a proč ne? Vy byste se šel nechat ošetřit nebo zastupovat nějakým nýmandem? To je přeci každého boj, jaký poměr cena kvalita si zvolí.

+1/0
20.12.2015 17:04

H50y32n42e96k 37Š44l48a18h15ů62n55e44k 4449253466409

„Následuje člověk, co mi řekl do telefonu salam alejkum a pak jízdu zrušil.“

;-DR^

0/0
20.12.2015 15:47

J11a92r50o92s76l13a59v 49S51u28c14h66ý 1123279125414

Proto ten elektromobil, který je osvobozen od platby silniční daně... :-)

+1/0
20.12.2015 15:28

R59a60d52e20k 21N14e49u73m57a14n39n 5102392958595

Viz přehled v článku - Uber je dražší než taxík - drtivá většina jich přes dispečink nebo aplikaci jezdí v Praze do 22 za km

+2/−1
20.12.2015 15:26
Foto

M51a19r21t22i64n 20V94á67c73l28a81v 3564848263440

Uberpop x uberblack

0/0
20.12.2015 18:49
Foto

M50a12r44t53i12n 83K63o93u29b89e87k 3119297298986

Pokud by zákon umožňoval sjednání smluvní přepravy elektronicky, nikoliv pouze písemně v sídle firmy, a stejně tak pokud by stačilo, že je jízda zobrazená v aplikaci, a ne že se musí vozit smlouva s sebou, pak by měl uber vyhráno. Myslim ale, že i za současných podmínek opravdu víc odpovídá smluvní přepravě než taxislužbě.

0/−3
20.12.2015 15:02

R30a49d21o32s54l24a92v 15K89l75a49u64d83a 5464918324912

Dokud řidič nenaloží zákazníka, neví kam pojede.... Smluvní přeprava jak vyšitá;-D

+4/0
20.12.2015 15:15

B87o41h69u87s96l93a52v 56K67r54á27l91í74k 2311930489546

Zákazník uzavírá smlouvu s firmou, ne s řidičem.

+1/−4
20.12.2015 15:21
Foto

M29a60r16t72i92n 88K35o19u38b62e35k 3439987198816

smlouvu uzavíráte s uberem a uberu platíte

0/0
20.12.2015 17:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.