Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidičem Uberu: diskotéky v autě, zvědaví cestující a srazy u nabíječky

Dvoučlenný tým iDNES.cz si půjčil elektromobily a po tři dny vyzkoušel, jaké je to řídit v Praze pro UberPop. Tedy pro kontroverzní službu, jež předpisům a úřadům navzdory umožní „dělat taxikáře“ téměř každému. Ta v Praze takto funguje přes rok a její řidiči tak „udělali“ přes čtvrt milionu jízd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57i53r12o22s66l20a92v 36D10a53v90í20d16e24k 5451802390

raději využiji služeb uberu než pražských taxikářů majících stejnou pověst jako firmy provozující předváděcí akce pro důchodce (nechci uvádět výraz šmejdi, ale to si dozajista každý domyslí sám ;-)).

+1/0
22.12.2015 12:48

M44a35r34e64k 86V67a34r69o44u86s 6312634500313

1) Ano, Uber je forma taxi.

2) Klasicke taxi pomalu (nebo rychleji - jak kde) zanikne diky modernim technologiim jako Uber a s nim zanikne i okradani zakazniku. Diky bohu...

+3/−1
21.12.2015 14:00

S31t58a69n26i15s59l97a15v 55S94r30b87a 4495604878844

ti, co jezdí taxi každý den, už mají svoje "spoje". ti, co jezdí jednou za rok, těm může být nějaký uber ukradený. a ti, co jezdí párkrát do měsíce, těm uber přeju, protože ti jsou špatnou pověstí normálních taxikářů dotčeni nejvíce. a celé to píšu kvůli té poslední větě-jízda taxikem je jedna ze služeb, kde se špatná reputace vytvoří snadno, není to jako rohlík, který kupujeme každý den. takže stačí jeden uber, aby nějakým způsobem poškodil zákazníka a je po uberu....

0/0
21.12.2015 13:20

J43i19r12i 37D71o37m10i30n69i84k 1771518311330

Bratr ten zázrak zkusil, jako šofér, aby si přivydělal. A za měsíc toho nechal. Zase až takové rito to není ani omylem. Vydělal ani ne 1/3 toho, co si vydělá normálně, jako šofér u přepravní společnosti. Chápu, že je to "výhodné" a moderní pro zákazníky ale zajímavé to může být jen pro studenty , jako brigáda a nebo na "přilepšení" , ne už na uživení rodiny.

+4/0
21.12.2015 9:59

M70a71r59e31k 69H60r46u96b40y 6317412391798

Bojo, u Uberu holt vychytavky jako turbo nebo vyhlidkova jizda nefunguji ;-)

0/0
22.12.2015 2:09

M39a43r97t28i72n 80K59a52l22e61n22s58k93ý 8585485564291

Kazdy tu hodnoti UBER, ja bych rad zhodnotil článek a hlavně jeho tvůrce. Aleši Č, krásné, čtivé. Díky. Aleši M, zkuste popremyslet o zmene zamestnani, mozna by Vam sedela pozice zapisovatele v tesnopisu u soudu.........

0/−1
21.12.2015 2:04

M81i55c82h32a33l 57M38a27l90á36t 6476452780790

Já jsem si přečetl článek i diskuzi a měl bych k této "službě"toto.

1. V česku je Uber považován/provozován jako služba. Kdo zajišťuje tisk účtenek? Za každou službu kterou si zaplatíte, musíte dostat účtenku.

2. Pokud je v česku Uber provozován jako služba, je v česku Uber registrován jako fyzická nebo právnická osoba poskytující přepravní služby?

Pokud ano, měla by v česku platit všechny odvody. Je tomu tak?

3. Pokud není v česku Uber registrován a neplatí všechny odvody na území čr,

je tato služba na území čr nelegální.

4. Jak mají odvody ošetřeny řidiči? Mají s Uberem nějakou smlouvu? Jakým způsobem řeší faktury a platby?

Pokud není mezi řidiči a Uberem prokazatelný vztah na základě kterého se platí faktury, a pokud se platby převádějí bez jakéhokoliv dokladu ke zdanění odvodům,

jsou řidiči Uberu nelegální.

Když to shrnu, tak je logické, že úředníci magistrátu vedou správní řízení s nelegálními řidiči a nelegálním podnikáním Uberu na území ČR.

+1/0
20.12.2015 19:17

P94e41t57r 69S86u71c66h14ý 1698719794586

1) A když zadáte do Google Play, nebo Apple Strore kartu, tak pak taky dostanete za každou koupenou aplikaci účteku?

2) není, protože žádné přepravní služby neposkytuje

4)ú - to samé jako 1

0/−1
21.12.2015 0:02

M20a46r71e75k 12H96r50u20b49y 6857562571168

U Uberu lze danovy doklad vytisknout pres web/ziskat na vyzadani.

Ridici jezdi na zivnostak, jinak by nemohli dostavat provize.

0/0
22.12.2015 2:10

P84e69t10r 81H53a21r16i43p80r27a27s45a87d 61H84a62j76i84č 8203510734467

Na téhe službě je hlavně pozitivní to, že se dá jezdit po městě bezemisně. Evidentně ale už teď schází síť nabíeček. Přitom by mohla být nějaká nabíječka v každé ulici. Připojení na síť pouličního osvětlení by nemuselo být zas až tak složité, jde jen o to vyřešit pár celkem nepříliš náročných a drahých technických záležitostí.

Pokud se týče samotné taxislužby, z výsledků je zřejmé, že toto zaměstnání není pro každého. Jde o jistou pohotovost a schopnost se rychle rozhodovat.

0/−1
20.12.2015 18:46

J90a54k25u34b 50S93e67m40e19r84á98d 2637116111651

Uber opravdu nema zadnou primou spojitost s bezemisni jizdou

+3/0
20.12.2015 18:57

M32i25c59h72a25l 39M29a54c39h24e44k 1654562714109

Jistě, schopnost rychle vyhodnotit, co je zákazník zač a o kolik ho může natáhnout, to je vlastnost, která nejvíce ovlivňuje taxikářův výdělek.

0/0
20.12.2015 20:17

F45r15a41n47z 78W54r65b29k70a 4214746495176

S emisemi je to tak, že každé elektroauto má na svědomí podobné emise jako běžné auto se spotřebou 7 litrů/100km. To, že v Praze "nečoudí" je sice pravda, jenže místo něj kouří na jiném místě tepelná elektrárna. Tuzemský energetický mix má totiž převahu uhelných elektráren ...

+1/0
20.12.2015 22:30

J41a46n 33M60e82c95e54r68a 9606781582178

Jako taxikářse na tohle můžu vykašlat. Zruším koncesi. Přihlásím se na pracovním úřadu abudu jezdit Uber. Zbavím se policejní buzerace, pro které jsem lehkou kořistí.Nebudu muset dodržovat různé nesmyslné vyhlášky a nařízení. Elektronickáevidence tržeb mě úplně mine. To by bylo za nový taxametr a gsm modul dalších20 tisíc. Státu na daních nezaplatím ani korunu. Jezdit na černo se prostěvyplatí. Tedy spolujízdu jak se teď říká :-)

+9/−3
20.12.2015 18:06

M70a98r85t19i15n 38V21á68c18l48a93v 3314628313210

Je to tak. Na druhou stranu, co se zkusit odlisit kvalitou?

0/−1
20.12.2015 18:46
Foto

V65l94a88s60t49i89m21i23l 91Č89e83r82n60ý 3267413845

Víte co? Máte pravdu. To co se léta nedařilo regulovat státem najednou funguje správně pomocí chytré aplikace. Zákazníka nemůžete okrádat turbem apod. - 1. plus, nemůžete ho vozit přes horní dolní - 2. plus, musíte se chovat mile a slušně - 3. plus, musíte mít auto minimálně uklizené - 4. plus, nechováte se tak? - nemáte kšefty - 5. plus.

Naopak - je větší poptávka? - jezdíte za víc, chováte se slušně a mile? - máte víc zákazníků, neplatíte žádné fixní poplatky ala AAA, nekupujete si spousty pitomin (taxametr, vysílačka apod.)

A UBER není jediný. S Liftagem je to víceméně to samé.

+2/−2
20.12.2015 19:27

J36a81k40u17b 54S79e20m64e82r63á80d 2987916511121

no a prave mezi Liftagem a Uber je ten rozdil, ze prvne jmenovany funguje dle ceskych zakonu a narizeni a ten druhy ne... a presne o to jde

+1/0
20.12.2015 19:31

V96á60c84l87a72v 70Š27u18b27r59t 9857923288317

Zazvonil zvonec a pohádky je konec..

0/0
20.12.2015 19:54

P55e60t51r 76S63u66c48h32ý 1248659854846

To říkáte akorár teď, nikdy by jste do toho nešel. Když se podíváte na tu tabulku, kolik vyděláte, tak zjistíte, že byste si jen pohoršil.

+1/0
21.12.2015 0:04

L33u77k85á19š 22T30o50m87a86n 1311742382

pekny clanek, proti uberu nic nemam, naopak. chtelo by to jen dotahnout posjisteni sedadel a nejaky min ridicsky schopnosti nebo zkusenosti. pak to bude rovnocena alternativa k taxi.

0/0
20.12.2015 18:00

F23r19a72n23t57i68š85e90k 43L37o12s 2380323382846

Nechápu proč je tolik článků a akcí proti Uber Taxi i ze strany magistrátu, asi proto, že někteří radní mají z oficiálního taxi výpalné a to by mohli přijít

+2/−5
20.12.2015 16:58
Foto

T62o74m46á29š 12H87e47r49c32e17g 3460649520400

Nechápu, proč taxikáře nemůže dělat kdokoliv, proč jsou pro to potřeba nějaké zkoušky. Vždyť odvézt někoho někam zvládne každý, kdo má řidičák.

Znalost místopisu v době navigací postrádá smysl, pravidelné lékařské prohlídky se stejně dělají jen na papíře, moje poslední technická u auta taky byla ve stylu "to je skoro nový auto, to bude brzdit dobře". Naprosto zbytečné.

Pokud se se mnou řidič ztratí, tak tu jízdu u Uberu reklamuju a příště pojedu s někým jiným. Pokud uvidím, že řidič jede nebezpečně, vystoupím. Pokud uvidím, že přijel nějakou šunkou na rozpadnutí, tak jízdu zruším. Pokud si tyhle věci Uber neohlídá sám, tak se brzy objeví jiná služba, která to zvládne.

Že mě ty obyčejné poctivé tradiční taxislužby, které mají určitě v pořádku všechna povolení a řidiči znají místopis, při 100% cest z Ruzyně chtěli okrást, to zjevně nikomu nevadí. U Uberu se to nemá jak stát.

+12/−1
20.12.2015 16:48

A44l33e84x23a19n49d57e74r 19P65o95m98p92o89š 8499832798893

Ale samozrejme, ze to vadi. Ale nema to nic spolecneho s tim, ze je Uber nelegalni taxisluzba. To jsou proste dva ruzne problemy, ktere se tykaji taxisluzby,ale to je jedine je spojuje. Vam by nevadilo, kdyby nekdo podnikal ve vasem oboru a nabizel daleko nizsi ceny nez vy, protoze proste nemusi dodrzovat nic? Ja nejsem taxikar,ale ve svem oboru se s tim setkavam stale. Zadne naklady, zadna odpovednost, naprosto v pohode. Zinkasovat a zmizet. A pak klienti cuci a nadavaji jaci jsme hajzlove. Kdyz se zeptam proc neprisli na zacatku a ne az kdyz jsou v pruseru tak jen cuci. Jasne, protoze jsem drazsi, musim vydelat na vsechny naklady okolo. Ok, ke me klient prijde treba pozdeji,ale tohle u taxiku fakt neplati. Proste prijede, odveze a dalsi. Uz jen cekam az lidi co budou 20 let jezdit pro Uber za otrocky nizke ceny budou rvat, ja cely zivot pracuji a duchod zadny. Ja jsem prece cely zivot makal. Jediny kdo na tomhle vydela je prave jen spolecnost provozujici Uber. Proste na svete je vzdy neco za neco

+11/−3
20.12.2015 17:06

V91á64c34l21a83v 55Š35u79b75r69t 9507153208137

R^

+1/0
20.12.2015 17:35

L43u60k98á13š 26T25o23m87a36n 1861642792

nesmite ustrnout v case. co vam konkretne brai jezdit pro uber.

+1/−3
20.12.2015 18:01

J32a12k93u56b 98S48e37m56e72r86á15d 2327486391861

znovu cist a zapnout mozek

+5/0
20.12.2015 18:59

V38á72c86l34a13v 54Š92u65b42r89t 9457663638767

Potřebuji spát a jíst;-)

0/0
20.12.2015 19:23
Foto

T13o37m47á56š 14H32e33r84c28e69g 3120769630400

1) Pokud má někdo nižší náklady, protože kašle na předpisy, a přitom dokáže poskytovat stejně kvalitní službu jako ostatní, pak jsou ty předpisy zbytečné, protože to jde i bez nich.

Což v případě taxislužby platí - Uber poskytuje dokonce lepší službu než běžná taxislužba - nezažil jsem auto, které by bylo uvnitř špinavé, a nikdy mě neokradli.

Ty předpisy jsou zbytečné a místo usilování o to, aby Uber skončil, by se mělo usilovat o to, aby se ty předpisy zrušily.

2) V mém oboru se často stává, že jsme mnohem dražší než konkurence. A věřte mi, že to není problém - zákazníky, kteří si to nenechají vysvětlit a jdou vždy za nižší cenou, nepotřebuju.

3) Pokud někdo jezdí pro Uber, platí minimální sociální pojištění a pak kňučí, že má nízký důchod, pak si za to může sám.

Já jsem pro, aby tady byla taková možnost - ať si člověk vybere, jestli chce platit víc a pak mít větší důchod, nebo jestli se chce na stáří zajistit sám. Pokud se na to vykašle, tak je to jeho problém.

4) Že na tom vydělá Uber... Oni na tom vydělají všichni - řidiči by pro ně nejezdili, pokud by se jim to nevyplatilo, zákazníci dostanou kvalitnější službu za míň peněz... Kňourají akorát taxikáři, protože 30 let nemuseli vymýšlet nic nového a dělat žádné inovace. Už dávno mohli mít mobilní aplikace, už dávno mohli mít systém, kde si odsouhlasíte cenu předem, a kde nejde zákazníky okrádat, už dlouho mohla taxikářská lobby lobbovat za to, aby se nesmyslné předpisy, které jim zvyšují náklady, zrušily. Nedělali nic a žili z podstaty.

Není mi jich líto, zaslouží si to. Já kdybych ve svém oboru (IT) kašlal na inovace a učení se něčeho nového 1 rok, tak bych byl v průšvihu.

+4/−2
20.12.2015 18:06

J55a55k76u64b 86S38e83m24e48r62á61d 2347396451611

chacha ten bod 1 myslite vazne? u nas :-D pak tedy stejnou logikou by se mely zrusit hygienicke normy v gastronomii a vubec zrusit policii :-)

+1/0
20.12.2015 19:01

V66á63c81l73a79v 68Š58u67b75r44t 9167623538547

ad 3) Pointa je v tom a myslím, že vám to nemohlo ujít, že tam bude tak nízký výdělek, že na žádné spoření na důchod dotyčnému nic nezbude. A to se bude týkat jak řidičů pro Uber, tak těch ostatních.

Vaše body 2 a 4 si odporují. Pokud bude Uber skutečně levnější pro zákazníky (a já o tom silně pochybuji), bude to jen na úkor odměn řidičů. Ti budou muset jezdit víc, spát míň, aby si vydělali, a to se pochopitelně projeví na kvalitě služby - negativně!

Článek také jednoznačně ukazuje, že Uber nijak výrazně nezeefektivňuje taxi dopravu, například tím, že by omezil kilometráž bez zákazníků, dobu prostojů a pod. oproti dnes běžně fungujícím taxislužbám (které mimochodem obdobné aplikace také již využívají a je to zmíněno i v článku).

To, na čem se Uber snaží vydělávat, není zkrátka nějaká zvláštní přidaná hodnota pro cestujícího (jak se mylně domníváte), nýbrž snaha koncentrovat požadavky na jízdu a učinit taxikáře (ať už profesionální, nebo uberovské) závislými na sobě coby výlučném zprostředkovateli taxi dopravy na určitém území, což by bez masivní reklamy a PR (ke kterému tu nezištně pomáháte) jaksi nešlo. Součástí toho PR je samozřejmě i to, že "uberovský taxikář" je samozřejmě ohromně free, stačí mu řidičák, vlastní auto a je to prostě všechno bezva. Jenže ono to asi přestává být bezva, když to má člověk dělat rok a uživit se tím - škoda, že to ti dva borci z článku takhle dlouho nevyzkoušeli a pak nenapsali, jak se jim to líbilo;-)

+1/0
20.12.2015 19:19

P27e31t36r 90B62a20ž86a23n80t 8781352924880

Článek se mi líbil. Děkuji.:-)

+4/−2
20.12.2015 16:39

V87á83c93l78a92v 87Š33u61b16r30t 9137833708957

Pokus tedy prokázal, že jakožto "taxikář" Uberu si na živobytí nevyděláte..

+3/0
20.12.2015 16:07

V86á11c29l79a74v 39Š69u31b41r35t 9437763348737

Smutnější je, že si na něj časem pořádně nevydělá žádný taxikář a že taxikaření jako živnost zanikne. Pokud se tedy z Uberu stane jediný kupující, tedy monopson, který bude diktovat cenu, budou po městě jezdit kvanta soumarů v roli taxikářů za cenu, za niž budou sotva s to obnovovat a opravovat svoje auto. Kvalita dopravy v důsledku toho samozřejmě rapidně poklesne a jediný, kdo na tom bude vydělávat, bude mobilní zprostředkovatel.

Divím se, že ještě v roce 2015 může mít někdo tak naivní představy o neviditelné ruce trhu a blahodárné deregulaci všeho, jak tu někteří diskutéři předvádějí..

+3/−1
20.12.2015 16:26

F52r81a12n47t86i79š69e82k 80L64o23s 2740303912206

A co se stane až zanikne taxi, vůbec nic, podívejte se kolik toho u nás již zaniklo od roku 1989 a nic se neděje. Pokud někdo přijde s levnější a výhodnější nabídkou a ten druhý se neumí přizpůsobit tak nemá nárok ani na místo na trhu ani na něčí lítost

+2/−1
20.12.2015 17:00

V11á32c17l90a24v 98Š22u60b98r59t 9627283668527

To je omyl, že se nic neděje. Děje se to, že lidé skutečně vykonávající určitou práci za ni dostávají stále hůř zaplaceno. Jimi vyprodukovanou hodnotu získávají zprostředkovatelé, držitelé práv, cenných papírů a pod. Nejen v této oblasti, ale toto je typický příklad. Tady vůbec nejde o konkurenci mezi taxikáři, tady jde o to, že v důsledku budou ožebračeni jak "uberisté", tak "neuberisté". Zanikne tedy mnoho příležitostí k obživě, aniž by byly nahrazeny jinými a aniž by navíc došlo k nějak hmatatelnému přínosu v oblasti osobní dopravy. Já tam tedy žádný přínos proti běžné taxislužbě nevidím..

+3/−1
20.12.2015 17:23

V68á45c26l62a58v 18G33a28j64e95r 5899350143299

Jasně, tak ať žije okrádání, z letiště turbo a cena o 2000 větší, okrádání kde se dá, jede se nejdelší trasou, přijede špinavé taxi s pupkatým taxikářem v kožené bundě a rozkrokem u kalhot u kolen. To je Vaše představa kvalitní služby současnými taxikáři. Děkuji nechci. Nechte to na zákazníkovi, on si umí vybrat. Vy si zase vlezte do káry a nahoďte turbo. Nějaká hloupá kavka se zase najde ...

0/−1
21.12.2015 11:45

P63e66t98r 19K77o21l40á12ř 2358847204741

Mně to připadá jako naprosto ukázková nelegální taxislužba ... Nechápu, že tohle je vůbec možné ... Co takhle amatérsky řešit třeba lékařské ošetření nebo advokáty?

+9/−3
20.12.2015 15:57

F40r31a13n86t33i61š13e40k 21L29o95s 2210703832856

Ani profesionální právník nebo lékař vám nezajistí lepší nebo kvalitnější službu, stačí se podívat kolik je zmršených soudních rozhodnutí nebo zmrzačených lidí a to vždy byli u registrovaných odborníků. Asi ten Uber někomu šlápl na kuří oko (nebo výpalné pro magistrát)

+1/0
20.12.2015 17:03

J81a66k20u11b 87S94e91m96e41r60á52d 2507546221661

tak. to je dobra demagogie :-D takze slepak si klidne nechate operovat kominikem ze :-)

+1/0
20.12.2015 19:04

A19l41e52š 83Z76e12l24i77n72k38a 1314722186

Demagogie je to i od pana Koláře a od Vás. Operace slepáku a řízení vozu asi nebude uplně ekvivalentní v nárocích ;-)

0/−1
20.12.2015 23:28

V44á69c87l48a92v 35G57a44j25e82r 5319790483339

Srovnávejte srovnatelné. Vytahovat klíště nemusí chirurg a lepit náplast na koleno nemusí kožní specialista. Navíc řidič taxi i Uberu - oba musí mít auto, oba řidičák a to je z kvalifikace vše. V době navigací je zkouška z místopisu stejně zbytečná, jako kdyby jste pro koupání ve vaně musel mít atestaci z vodoprávního zákona. Veškeré tyto hloupé příměry jsou pouze výmluvy těch, kterým nejde pod nos PŘESNĚ spočítaná a PŘESNĚ vyúčtovaná cena bez možností podvádět. A BEZ TURBA !!!

0/−1
21.12.2015 12:48

J70o36s79e21f 58H28o54r20n64í68k 9864160825662

No a proč ne? Vy byste se šel nechat ošetřit nebo zastupovat nějakým nýmandem? To je přeci každého boj, jaký poměr cena kvalita si zvolí.

+1/0
20.12.2015 17:04

H88y47n72e65k 31Š83l61a70h72ů14n56e29k 4639313926579

„Následuje člověk, co mi řekl do telefonu salam alejkum a pak jízdu zrušil.“

;-DR^

0/0
20.12.2015 15:47

J30a14r38o77s53l50a91v 27S72u54c62h34ý 1153289615864

Proto ten elektromobil, který je osvobozen od platby silniční daně... :-)

+1/0
20.12.2015 15:28

R51a89d55e77k 20N65e57u63m71a98n63n 5752632398635

Viz přehled v článku - Uber je dražší než taxík - drtivá většina jich přes dispečink nebo aplikaci jezdí v Praze do 22 za km

+2/−1
20.12.2015 15:26

M32a26r16t48i81n 76V14á23c48l54a54v 3924758303370

Uberpop x uberblack

0/0
20.12.2015 18:49
Foto

M65a53r52t68i76n 73K75o25u46b64e55k 3739167538856

Pokud by zákon umožňoval sjednání smluvní přepravy elektronicky, nikoliv pouze písemně v sídle firmy, a stejně tak pokud by stačilo, že je jízda zobrazená v aplikaci, a ne že se musí vozit smlouva s sebou, pak by měl uber vyhráno. Myslim ale, že i za současných podmínek opravdu víc odpovídá smluvní přepravě než taxislužbě.

0/−3
20.12.2015 15:02

R26a62d43o90s40l17a97v 78K78l20a47u75d16a 5334648714802

Dokud řidič nenaloží zákazníka, neví kam pojede.... Smluvní přeprava jak vyšitá;-D

+4/0
20.12.2015 15:15

B43o43h43u19s32l93a61v 88K56r11á69l83í36k 2121960699616

Zákazník uzavírá smlouvu s firmou, ne s řidičem.

+1/−4
20.12.2015 15:21
Foto

M38a91r59t84i89n 30K66o74u73b58e39k 3979687918806

smlouvu uzavíráte s uberem a uberu platíte

0/0
20.12.2015 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.