Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidičem Uberu: diskotéky v autě, zvědaví cestující a srazy u nabíječky

Dvoučlenný tým iDNES.cz si půjčil elektromobily a po tři dny vyzkoušel, jaké je to řídit v Praze pro UberPop. Tedy pro kontroverzní službu, jež předpisům a úřadům navzdory umožní „dělat taxikáře“ téměř každému. Ta v Praze takto funguje přes rok a její řidiči tak „udělali“ přes čtvrt milionu jízd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29i30r93o11s64l91a12v 46D92a29v79í77d29e94k 5291722560

raději využiji služeb uberu než pražských taxikářů majících stejnou pověst jako firmy provozující předváděcí akce pro důchodce (nechci uvádět výraz šmejdi, ale to si dozajista každý domyslí sám ;-)).

+1/0
22.12.2015 12:48

M32a39r22e50k 71V12a60r60o12u63s 8242864245

1) Ano, Uber je forma taxi.

2) Klasicke taxi pomalu (nebo rychleji - jak kde) zanikne diky modernim technologiim jako Uber a s nim zanikne i okradani zakazniku. Diky bohu...

+3/−1
21.12.2015 14:00

S25t14a64n65i24s25l31a48v 74S63r52b71a 4405224448244

ti, co jezdí taxi každý den, už mají svoje "spoje". ti, co jezdí jednou za rok, těm může být nějaký uber ukradený. a ti, co jezdí párkrát do měsíce, těm uber přeju, protože ti jsou špatnou pověstí normálních taxikářů dotčeni nejvíce. a celé to píšu kvůli té poslední větě-jízda taxikem je jedna ze služeb, kde se špatná reputace vytvoří snadno, není to jako rohlík, který kupujeme každý den. takže stačí jeden uber, aby nějakým způsobem poškodil zákazníka a je po uberu....

0/0
21.12.2015 13:20

J21i60r56i 42D27o72m68i89n33i56k 1281438491610

Bratr ten zázrak zkusil, jako šofér, aby si přivydělal. A za měsíc toho nechal. Zase až takové rito to není ani omylem. Vydělal ani ne 1/3 toho, co si vydělá normálně, jako šofér u přepravní společnosti. Chápu, že je to "výhodné" a moderní pro zákazníky ale zajímavé to může být jen pro studenty , jako brigáda a nebo na "přilepšení" , ne už na uživení rodiny.

+4/0
21.12.2015 9:59

M37a86r59e78k 14H74r23u62b80y 6147512181568

Bojo, u Uberu holt vychytavky jako turbo nebo vyhlidkova jizda nefunguji ;-)

0/0
22.12.2015 2:09

M74a68r78t41i88n 26K46a90l13e67n54s96k52ý 8455745424661

Kazdy tu hodnoti UBER, ja bych rad zhodnotil článek a hlavně jeho tvůrce. Aleši Č, krásné, čtivé. Díky. Aleši M, zkuste popremyslet o zmene zamestnani, mozna by Vam sedela pozice zapisovatele v tesnopisu u soudu.........

0/−1
21.12.2015 2:04

M96i87c97h22a35l 64M22a61l18á68t 6106572780520

Já jsem si přečetl článek i diskuzi a měl bych k této "službě"toto.

1. V česku je Uber považován/provozován jako služba. Kdo zajišťuje tisk účtenek? Za každou službu kterou si zaplatíte, musíte dostat účtenku.

2. Pokud je v česku Uber provozován jako služba, je v česku Uber registrován jako fyzická nebo právnická osoba poskytující přepravní služby?

Pokud ano, měla by v česku platit všechny odvody. Je tomu tak?

3. Pokud není v česku Uber registrován a neplatí všechny odvody na území čr,

je tato služba na území čr nelegální.

4. Jak mají odvody ošetřeny řidiči? Mají s Uberem nějakou smlouvu? Jakým způsobem řeší faktury a platby?

Pokud není mezi řidiči a Uberem prokazatelný vztah na základě kterého se platí faktury, a pokud se platby převádějí bez jakéhokoliv dokladu ke zdanění odvodům,

jsou řidiči Uberu nelegální.

Když to shrnu, tak je logické, že úředníci magistrátu vedou správní řízení s nelegálními řidiči a nelegálním podnikáním Uberu na území ČR.

+1/0
20.12.2015 19:17

P90e18t25r 92S30u54c25h38ý 1278139704346

1) A když zadáte do Google Play, nebo Apple Strore kartu, tak pak taky dostanete za každou koupenou aplikaci účteku?

2) není, protože žádné přepravní služby neposkytuje

4)ú - to samé jako 1

0/−1
21.12.2015 0:02

M28a15r80e60k 39H47r30u23b16y 6627192431488

U Uberu lze danovy doklad vytisknout pres web/ziskat na vyzadani.

Ridici jezdi na zivnostak, jinak by nemohli dostavat provize.

0/0
22.12.2015 2:10

P13e65t78r 80H56a45j42i34č 1250629878368

Na téhe službě je hlavně pozitivní to, že se dá jezdit po městě bezemisně. Evidentně ale už teď schází síť nabíeček. Přitom by mohla být nějaká nabíječka v každé ulici. Připojení na síť pouličního osvětlení by nemuselo být zas až tak složité, jde jen o to vyřešit pár celkem nepříliš náročných a drahých technických záležitostí.

Pokud se týče samotné taxislužby, z výsledků je zřejmé, že toto zaměstnání není pro každého. Jde o jistou pohotovost a schopnost se rychle rozhodovat.

0/−1
20.12.2015 18:46

J51a54k86u51b 68S69e93m51e11r46á17d 2797566391621

Uber opravdu nema zadnou primou spojitost s bezemisni jizdou

+3/0
20.12.2015 18:57

M37i64c45h37a98l 81M54a26c87h45e56k 1694672374109

Jistě, schopnost rychle vyhodnotit, co je zákazník zač a o kolik ho může natáhnout, to je vlastnost, která nejvíce ovlivňuje taxikářův výdělek.

0/0
20.12.2015 20:17

F13r51a92n34z 86W92r42b71k46a 4914246915466

S emisemi je to tak, že každé elektroauto má na svědomí podobné emise jako běžné auto se spotřebou 7 litrů/100km. To, že v Praze "nečoudí" je sice pravda, jenže místo něj kouří na jiném místě tepelná elektrárna. Tuzemský energetický mix má totiž převahu uhelných elektráren ...

+1/0
20.12.2015 22:30

J66a58n 98M34e27c82e14r68a 9786341882548

Jako taxikářse na tohle můžu vykašlat. Zruším koncesi. Přihlásím se na pracovním úřadu abudu jezdit Uber. Zbavím se policejní buzerace, pro které jsem lehkou kořistí.Nebudu muset dodržovat různé nesmyslné vyhlášky a nařízení. Elektronickáevidence tržeb mě úplně mine. To by bylo za nový taxametr a gsm modul dalších20 tisíc. Státu na daních nezaplatím ani korunu. Jezdit na černo se prostěvyplatí. Tedy spolujízdu jak se teď říká :-)

+9/−3
20.12.2015 18:06
Foto

M37a97r15t22i10n 36V23á11c42l64a86v 3314518683930

Je to tak. Na druhou stranu, co se zkusit odlisit kvalitou?

0/−1
20.12.2015 18:46
Foto

V92l98a44s83t88i17m58i38l 46Č32e52r83n33ý 3417343265

Víte co? Máte pravdu. To co se léta nedařilo regulovat státem najednou funguje správně pomocí chytré aplikace. Zákazníka nemůžete okrádat turbem apod. - 1. plus, nemůžete ho vozit přes horní dolní - 2. plus, musíte se chovat mile a slušně - 3. plus, musíte mít auto minimálně uklizené - 4. plus, nechováte se tak? - nemáte kšefty - 5. plus.

Naopak - je větší poptávka? - jezdíte za víc, chováte se slušně a mile? - máte víc zákazníků, neplatíte žádné fixní poplatky ala AAA, nekupujete si spousty pitomin (taxametr, vysílačka apod.)

A UBER není jediný. S Liftagem je to víceméně to samé.

+2/−2
20.12.2015 19:27

J14a79k89u64b 43S66e34m91e87r77á45d 2347936211121

no a prave mezi Liftagem a Uber je ten rozdil, ze prvne jmenovany funguje dle ceskych zakonu a narizeni a ten druhy ne... a presne o to jde

+1/0
20.12.2015 19:31

V75á23c20l74a79v 89Š15u64b88r77t 9697673898577

Zazvonil zvonec a pohádky je konec..

0/0
20.12.2015 19:54

P51e89t69r 18S47u82c50h60ý 1138599364736

To říkáte akorár teď, nikdy by jste do toho nešel. Když se podíváte na tu tabulku, kolik vyděláte, tak zjistíte, že byste si jen pohoršil.

+1/0
21.12.2015 0:04

L52u95k20á70š 34T44o35m29a75n 1701222652

pekny clanek, proti uberu nic nemam, naopak. chtelo by to jen dotahnout posjisteni sedadel a nejaky min ridicsky schopnosti nebo zkusenosti. pak to bude rovnocena alternativa k taxi.

0/0
20.12.2015 18:00

F53r36a97n25t11i86š73e97k 44L44o45s 2870753262556

Nechápu proč je tolik článků a akcí proti Uber Taxi i ze strany magistrátu, asi proto, že někteří radní mají z oficiálního taxi výpalné a to by mohli přijít

+2/−5
20.12.2015 16:58
Foto

T60o25m19á59š 48H15e46r19c53e27g 3530349420700

Nechápu, proč taxikáře nemůže dělat kdokoliv, proč jsou pro to potřeba nějaké zkoušky. Vždyť odvézt někoho někam zvládne každý, kdo má řidičák.

Znalost místopisu v době navigací postrádá smysl, pravidelné lékařské prohlídky se stejně dělají jen na papíře, moje poslední technická u auta taky byla ve stylu "to je skoro nový auto, to bude brzdit dobře". Naprosto zbytečné.

Pokud se se mnou řidič ztratí, tak tu jízdu u Uberu reklamuju a příště pojedu s někým jiným. Pokud uvidím, že řidič jede nebezpečně, vystoupím. Pokud uvidím, že přijel nějakou šunkou na rozpadnutí, tak jízdu zruším. Pokud si tyhle věci Uber neohlídá sám, tak se brzy objeví jiná služba, která to zvládne.

Že mě ty obyčejné poctivé tradiční taxislužby, které mají určitě v pořádku všechna povolení a řidiči znají místopis, při 100% cest z Ruzyně chtěli okrást, to zjevně nikomu nevadí. U Uberu se to nemá jak stát.

+12/−1
20.12.2015 16:48

A80l80e76x13a63n21d83e35r 58P26o85m37p39o18š 8599322948183

Ale samozrejme, ze to vadi. Ale nema to nic spolecneho s tim, ze je Uber nelegalni taxisluzba. To jsou proste dva ruzne problemy, ktere se tykaji taxisluzby,ale to je jedine je spojuje. Vam by nevadilo, kdyby nekdo podnikal ve vasem oboru a nabizel daleko nizsi ceny nez vy, protoze proste nemusi dodrzovat nic? Ja nejsem taxikar,ale ve svem oboru se s tim setkavam stale. Zadne naklady, zadna odpovednost, naprosto v pohode. Zinkasovat a zmizet. A pak klienti cuci a nadavaji jaci jsme hajzlove. Kdyz se zeptam proc neprisli na zacatku a ne az kdyz jsou v pruseru tak jen cuci. Jasne, protoze jsem drazsi, musim vydelat na vsechny naklady okolo. Ok, ke me klient prijde treba pozdeji,ale tohle u taxiku fakt neplati. Proste prijede, odveze a dalsi. Uz jen cekam az lidi co budou 20 let jezdit pro Uber za otrocky nizke ceny budou rvat, ja cely zivot pracuji a duchod zadny. Ja jsem prece cely zivot makal. Jediny kdo na tomhle vydela je prave jen spolecnost provozujici Uber. Proste na svete je vzdy neco za neco

+11/−3
20.12.2015 17:06

V87á95c67l60a61v 62Š26u48b88r88t 9707833438487

R^

+1/0
20.12.2015 17:35

L65u73k62á63š 20T71o61m44a54n 1351652912

nesmite ustrnout v case. co vam konkretne brai jezdit pro uber.

+1/−3
20.12.2015 18:01

J72a21k75u38b 58S30e31m44e46r45á12d 2307296231861

znovu cist a zapnout mozek

+5/0
20.12.2015 18:59

V25á31c93l63a74v 82Š46u70b65r54t 9957213338557

Potřebuji spát a jíst;-)

0/0
20.12.2015 19:23
Foto

T53o51m41á94š 68H88e14r71c59e40g 3500619970120

1) Pokud má někdo nižší náklady, protože kašle na předpisy, a přitom dokáže poskytovat stejně kvalitní službu jako ostatní, pak jsou ty předpisy zbytečné, protože to jde i bez nich.

Což v případě taxislužby platí - Uber poskytuje dokonce lepší službu než běžná taxislužba - nezažil jsem auto, které by bylo uvnitř špinavé, a nikdy mě neokradli.

Ty předpisy jsou zbytečné a místo usilování o to, aby Uber skončil, by se mělo usilovat o to, aby se ty předpisy zrušily.

2) V mém oboru se často stává, že jsme mnohem dražší než konkurence. A věřte mi, že to není problém - zákazníky, kteří si to nenechají vysvětlit a jdou vždy za nižší cenou, nepotřebuju.

3) Pokud někdo jezdí pro Uber, platí minimální sociální pojištění a pak kňučí, že má nízký důchod, pak si za to může sám.

Já jsem pro, aby tady byla taková možnost - ať si člověk vybere, jestli chce platit víc a pak mít větší důchod, nebo jestli se chce na stáří zajistit sám. Pokud se na to vykašle, tak je to jeho problém.

4) Že na tom vydělá Uber... Oni na tom vydělají všichni - řidiči by pro ně nejezdili, pokud by se jim to nevyplatilo, zákazníci dostanou kvalitnější službu za míň peněz... Kňourají akorát taxikáři, protože 30 let nemuseli vymýšlet nic nového a dělat žádné inovace. Už dávno mohli mít mobilní aplikace, už dávno mohli mít systém, kde si odsouhlasíte cenu předem, a kde nejde zákazníky okrádat, už dlouho mohla taxikářská lobby lobbovat za to, aby se nesmyslné předpisy, které jim zvyšují náklady, zrušily. Nedělali nic a žili z podstaty.

Není mi jich líto, zaslouží si to. Já kdybych ve svém oboru (IT) kašlal na inovace a učení se něčeho nového 1 rok, tak bych byl v průšvihu.

+4/−2
20.12.2015 18:06

J29a70k42u44b 95S83e46m22e59r70á89d 2187366501201

chacha ten bod 1 myslite vazne? u nas :-D pak tedy stejnou logikou by se mely zrusit hygienicke normy v gastronomii a vubec zrusit policii :-)

+1/0
20.12.2015 19:01

V83á62c18l97a87v 91Š93u70b34r59t 9347823528707

ad 3) Pointa je v tom a myslím, že vám to nemohlo ujít, že tam bude tak nízký výdělek, že na žádné spoření na důchod dotyčnému nic nezbude. A to se bude týkat jak řidičů pro Uber, tak těch ostatních.

Vaše body 2 a 4 si odporují. Pokud bude Uber skutečně levnější pro zákazníky (a já o tom silně pochybuji), bude to jen na úkor odměn řidičů. Ti budou muset jezdit víc, spát míň, aby si vydělali, a to se pochopitelně projeví na kvalitě služby - negativně!

Článek také jednoznačně ukazuje, že Uber nijak výrazně nezeefektivňuje taxi dopravu, například tím, že by omezil kilometráž bez zákazníků, dobu prostojů a pod. oproti dnes běžně fungujícím taxislužbám (které mimochodem obdobné aplikace také již využívají a je to zmíněno i v článku).

To, na čem se Uber snaží vydělávat, není zkrátka nějaká zvláštní přidaná hodnota pro cestujícího (jak se mylně domníváte), nýbrž snaha koncentrovat požadavky na jízdu a učinit taxikáře (ať už profesionální, nebo uberovské) závislými na sobě coby výlučném zprostředkovateli taxi dopravy na určitém území, což by bez masivní reklamy a PR (ke kterému tu nezištně pomáháte) jaksi nešlo. Součástí toho PR je samozřejmě i to, že "uberovský taxikář" je samozřejmě ohromně free, stačí mu řidičák, vlastní auto a je to prostě všechno bezva. Jenže ono to asi přestává být bezva, když to má člověk dělat rok a uživit se tím - škoda, že to ti dva borci z článku takhle dlouho nevyzkoušeli a pak nenapsali, jak se jim to líbilo;-)

+1/0
20.12.2015 19:19

P63e23t23r 83B44a50ž93a21n60t 8251482194410

Článek se mi líbil. Děkuji.:-)

+4/−2
20.12.2015 16:39

V59á62c63l60a75v 76Š41u62b20r20t 9357983178847

Pokus tedy prokázal, že jakožto "taxikář" Uberu si na živobytí nevyděláte..

+3/0
20.12.2015 16:07

V71á11c93l50a94v 57Š76u34b90r98t 9257713128927

Smutnější je, že si na něj časem pořádně nevydělá žádný taxikář a že taxikaření jako živnost zanikne. Pokud se tedy z Uberu stane jediný kupující, tedy monopson, který bude diktovat cenu, budou po městě jezdit kvanta soumarů v roli taxikářů za cenu, za niž budou sotva s to obnovovat a opravovat svoje auto. Kvalita dopravy v důsledku toho samozřejmě rapidně poklesne a jediný, kdo na tom bude vydělávat, bude mobilní zprostředkovatel.

Divím se, že ještě v roce 2015 může mít někdo tak naivní představy o neviditelné ruce trhu a blahodárné deregulaci všeho, jak tu někteří diskutéři předvádějí..

+3/−1
20.12.2015 16:26

F59r78a60n11t10i30š98e70k 28L90o94s 2860813602736

A co se stane až zanikne taxi, vůbec nic, podívejte se kolik toho u nás již zaniklo od roku 1989 a nic se neděje. Pokud někdo přijde s levnější a výhodnější nabídkou a ten druhý se neumí přizpůsobit tak nemá nárok ani na místo na trhu ani na něčí lítost

+2/−1
20.12.2015 17:00

V34á25c93l14a75v 52Š46u24b89r96t 9237373358707

To je omyl, že se nic neděje. Děje se to, že lidé skutečně vykonávající určitou práci za ni dostávají stále hůř zaplaceno. Jimi vyprodukovanou hodnotu získávají zprostředkovatelé, držitelé práv, cenných papírů a pod. Nejen v této oblasti, ale toto je typický příklad. Tady vůbec nejde o konkurenci mezi taxikáři, tady jde o to, že v důsledku budou ožebračeni jak "uberisté", tak "neuberisté". Zanikne tedy mnoho příležitostí k obživě, aniž by byly nahrazeny jinými a aniž by navíc došlo k nějak hmatatelnému přínosu v oblasti osobní dopravy. Já tam tedy žádný přínos proti běžné taxislužbě nevidím..

+3/−1
20.12.2015 17:23

V64á45c14l74a47v 12G40a58j33e98r 5859840113819

Jasně, tak ať žije okrádání, z letiště turbo a cena o 2000 větší, okrádání kde se dá, jede se nejdelší trasou, přijede špinavé taxi s pupkatým taxikářem v kožené bundě a rozkrokem u kalhot u kolen. To je Vaše představa kvalitní služby současnými taxikáři. Děkuji nechci. Nechte to na zákazníkovi, on si umí vybrat. Vy si zase vlezte do káry a nahoďte turbo. Nějaká hloupá kavka se zase najde ...

0/−1
21.12.2015 11:45

P12e55t18r 74K25o59l66á82ř 2308667354501

Mně to připadá jako naprosto ukázková nelegální taxislužba ... Nechápu, že tohle je vůbec možné ... Co takhle amatérsky řešit třeba lékařské ošetření nebo advokáty?

+9/−3
20.12.2015 15:57

F22r63a69n14t86i92š73e98k 63L55o90s 2210443572426

Ani profesionální právník nebo lékař vám nezajistí lepší nebo kvalitnější službu, stačí se podívat kolik je zmršených soudních rozhodnutí nebo zmrzačených lidí a to vždy byli u registrovaných odborníků. Asi ten Uber někomu šlápl na kuří oko (nebo výpalné pro magistrát)

+1/0
20.12.2015 17:03

J74a90k94u27b 90S51e64m22e43r88á47d 2217756141801

tak. to je dobra demagogie :-D takze slepak si klidne nechate operovat kominikem ze :-)

+1/0
20.12.2015 19:04

A24l46e48š 95Z88e76l87i28n22k92a 1204112276

Demagogie je to i od pana Koláře a od Vás. Operace slepáku a řízení vozu asi nebude uplně ekvivalentní v nárocích ;-)

0/−1
20.12.2015 23:28

V56á64c95l40a66v 26G91a91j35e49r 5449980573519

Srovnávejte srovnatelné. Vytahovat klíště nemusí chirurg a lepit náplast na koleno nemusí kožní specialista. Navíc řidič taxi i Uberu - oba musí mít auto, oba řidičák a to je z kvalifikace vše. V době navigací je zkouška z místopisu stejně zbytečná, jako kdyby jste pro koupání ve vaně musel mít atestaci z vodoprávního zákona. Veškeré tyto hloupé příměry jsou pouze výmluvy těch, kterým nejde pod nos PŘESNĚ spočítaná a PŘESNĚ vyúčtovaná cena bez možností podvádět. A BEZ TURBA !!!

0/−1
21.12.2015 12:48

J35o25s48e80f 97H94o82r40n53í71k 9474680655852

No a proč ne? Vy byste se šel nechat ošetřit nebo zastupovat nějakým nýmandem? To je přeci každého boj, jaký poměr cena kvalita si zvolí.

+1/0
20.12.2015 17:04

H72y81n33e79k 49Š46l64a78h91ů16n53e58k 4219883876959

„Následuje člověk, co mi řekl do telefonu salam alejkum a pak jízdu zrušil.“

;-DR^

0/0
20.12.2015 15:47

J14a96r40o34s62l12a73v 22S22u16c44h25ý 1203339925974

Proto ten elektromobil, který je osvobozen od platby silniční daně... :-)

+1/0
20.12.2015 15:28

R59a16d28e53k 25N63e58u21m85a56n33n 5422362488825

Viz přehled v článku - Uber je dražší než taxík - drtivá většina jich přes dispečink nebo aplikaci jezdí v Praze do 22 za km

+2/−1
20.12.2015 15:26
Foto

M93a52r57t67i49n 37V40á33c69l18a21v 3674438123490

Uberpop x uberblack

0/0
20.12.2015 18:49
Foto

M68a67r22t55i97n 15K69o44u80b49e48k 3299487158786

Pokud by zákon umožňoval sjednání smluvní přepravy elektronicky, nikoliv pouze písemně v sídle firmy, a stejně tak pokud by stačilo, že je jízda zobrazená v aplikaci, a ne že se musí vozit smlouva s sebou, pak by měl uber vyhráno. Myslim ale, že i za současných podmínek opravdu víc odpovídá smluvní přepravě než taxislužbě.

0/−3
20.12.2015 15:02

R40a84d73o32s49l72a62v 65K53l70a29u82d58a 5454148954252

Dokud řidič nenaloží zákazníka, neví kam pojede.... Smluvní přeprava jak vyšitá;-D

+4/0
20.12.2015 15:15

B19o46h86u64s29l80a49v 77K34r18á76l27í10k 2171910279896

Zákazník uzavírá smlouvu s firmou, ne s řidičem.

+1/−4
20.12.2015 15:21
Foto

M76a35r92t20i61n 75K16o11u68b83e78k 3329207978756

smlouvu uzavíráte s uberem a uberu platíte

0/0
20.12.2015 17:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.