Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec sporů, který vlak pojede první. Odteď už rychlejší

Neustálé spory dopravců na trati mezi Prahou a Ostravou o to, kdo má jet první, by měly být definitivně u konce. Správa železniční dopravní cesty dala dispečerů a výpravčím nová jasná pravidla, podle kterých se mají rozhodovat, koho na frekventovanou trasu pošlou jako první a koho mohou pozdržet. Rozhodovat bude rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41a21v40e49l 66Z70a96p15l67e11t74a79l 3487777449106

Přeji hezký a štědrý den.

Pan redaktor by se zřejmě měl lépe informovat. Ve směrnici je jednoznačně napsané, že:

1) že u vlaků kategorie Ex má přednost ten vlak, který má vyšší rychlost, bez ohledu na výši zpoždění

2) za směrodatnou se považuje rychlost daná aktuální sestavou vlaku

3....

A dále platí tato pravidla upřesňující pravidla základní:

1) mezinárodní expresní vlak o rychlosti 160 km/h má přednost před mezinárodním expresním vlakem o rychlosti 140 km/h

2) vnitrostátní expresní vlak o rychlosti 160 km/h má přednost před vnitrostátním expresním vlakem o rychlosti 140 km/h

3...

takže není všechno zlato, co se třpytí

0/−1
24.12.2015 8:46

T27o15m34á81š 65K54a30p85l69a56n 8763709623473

Tedy pro ty, co to nepochopili jako redaktor, pomalejší mezinárodní vlak bude stále mít orednost

0/0
25.12.2015 8:37
Foto

L19i18b83o63r 35D23o14h28n32a74l 4899334337660

Konečně ! To trvalo, než zkostnatělý systém bludů o mezistátních vlacích byl prolomen ! Snad skončí poskakování rychlejších vlaků za pomalejšími !

+8/0
23.12.2015 12:20

M81i94r25o26s43l68a25v 12Z79i66k85m90u54n79d 6208932357518

Ty bludy jsou dány obecně závazným právním předpisem, tedy vyhláškou MD číslo 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah ... coby prováděcí vyhláška k zákonu o dráhách

Provozovatel dráhy stanovící si odlišná pravidla může být za porušování "obecně závazného předpisu" postihován ...

+1/0
23.12.2015 14:06

P29e10t64r 70N64o23v19o86t23n86y 1111160741

Že se něco dostalo az do vyhlášky neznamená, že to neni blud.

+1/0
24.12.2015 4:54

R31o95m28a86n 60P60o54l29á78č84e16k 5386279775

Leošova tramvaj je v pohodě. Vzhledem k tomu, že je lehká a má cca podobný výkon jako Pendolino.

Za to ta souprava RJ o 10 vozech bude líná jako šnek...

+11/−1
23.12.2015 12:13

T44o68m33á17š 38K48l48í13m33a 4124217403123

Uz to vidim Karle uz jedu od mi tam zelenou mas u men bedynku plzne :D

0/0
23.12.2015 10:30

R16o56m54a38n 10P72o90l64á93č35e91k 5596429795

V dnešní době, kdy jsou chlapci z IT vytáhnout každý tuk nevím nevím.

0/0
23.12.2015 12:44

M32a50r24t58i42n 46N45o74v27o88t78n72ý 3676366271724

No konečně R^

+5/0
23.12.2015 10:06

A26l74a29n 58Ř47e71p33k56a 4155646

Takže žlutý cirkus bude jezdit stabilně až poslední ;-D

+14/−2
23.12.2015 9:34

J35a22r49o43m40i56r 94C67h25a62l18o52u78p93k65a 4419387655587

Zajímavé, jak málo někomu stačí k potřísnění trenýrek. ;-D

+1/−3
23.12.2015 9:41

M37a15r63t47i30n 18Š27p40á83d 4422599261676

Jojo, to bude zase breku...

+2/0
23.12.2015 9:45

P52e76t20r 32V34i83n57a32ř 6773983213637

A stejně bude mit desetkrát menší zpozdeni, než ten odborářský státní kozenkocirkus.. ��

0/−4
24.12.2015 12:05

V64l73a95s34t91i15m43i67l 97S77v59o71b74o29d34a 7233258215354

No vida, chápu-li to správně, je to malá záplata na to, že ČD zbytečně vyhodila majlant za nákup (a provoz) příliš rychlostně naddimenzovaných Pendolin pro naše tratě :-D.

Tak je to správně, odměnit hloupost, trestat racionalitu, přesně, jsem pro :-D.

+2/−23
23.12.2015 9:30
Foto

J64a46n 49V98a11l82a43l17í54k 6176359580156

Vlaky mohou jezdit 160 a když má někdo jen na 140 tak je to jeho hloupost

+7/0
23.12.2015 10:27

V51l82a65s44t30i15m90i36l 26S57v68o74b26o48d56a 7153588435164

Jančurovi to dělá jen 140?

0/−1
23.12.2015 11:45

M65i72r56o27s24l73a94v 51Z58i97k87m59u71n28d 6538292917628

Má-li vlak stanovenou rychlost 140, musí jet strojvedoucí rychlostí 140 i kdyby měl lokomotivu na 200 a trať dovoluje jet 160 ... to platí pro všechny dopravce ...

+7/0
23.12.2015 14:08

P89e92t19r 30N98o47v87o79t34n83y 1441850121

Jančurovi vlaky mají 140 jen kvůli mašině. A kdo z těch soukromníků by si nechal napsat dobrovolně do GVD menší rychlost než mají vozidla, že?

0/0
25.12.2015 4:50

P95e73t28r 91N42o94v65o50t70n34y 1631410371

yyy, oh no :-)

0/0
25.12.2015 4:54

R38a97d96e55k 72J28a64n51a68t49a 9955456734182

O nákupu Pendolin rozhodla v 90. letech a) spíše vláda ČR, než ČD; b) za situace, kdy bylo v plánu do roku 2000 opravit koridory a pak začít s VRT. Tj dnes už by se těch 230 jezdilo.

Jenže jistě víte, jak se stát ke stavbě tratí staví ...

+3/0
23.12.2015 10:39

V38l43a49s20t17i71m95i90l 85S52v35o21b33o35d22a 7293678555874

a) To je problém generálního, že se pasoval do role loutky.

b) V českém bordelu je naivní počítat s něčím, do čehož se ještě ani neťuklo ;-).

Třeba syn paštikáře o mnoho let později s tím nepočítal a podle toho objednal mašinky a je zjevné, že se rozhodl velmi dobře ;-).

0/−1
23.12.2015 11:51

P70e19t89r 82N77o21v25o31t59n37y 1331310561

Leoš je +/- stejne rychlej jako pendolino. O mnoho let později už bylo mnohe jasnejsi. O bitve a generálovi to znáte, že?

+2/0
23.12.2015 11:55

V67l86a36s16t30i24m56i69l 41S46v21o53b29o61d94a 7383398485804

No, o 30 km/h pomalejší ;-). Trochu větší plus mínus ;-).

0/−1
23.12.2015 20:45

P50e57t12r 98N48o59v70o98t91n49y 1451630621

U nás se někde jezdí vic jak 160?

0/0
23.12.2015 23:19

M30i78r52o45s98l15a97v 53Z98i28k39m71u77n39d 6578592297928

Vláda o nákupu Pendolin nikdy nerozhodovala, smlouvu podepsal v roce 1996 tehdejší generální ředitel ČD ing. Rudolf Mládek s někdejším konsorciem firem ... původní představa byla, že Pendolina v počtu 10 kusů budou jezdit na trase Berlín - Praha - Vídeň a dojde k výraznému zkrácení cestovní doby. K tomu nikdy nedošlo a nikdy nedojde, protože Pendolino má malou kapacitu a nesplňuje představy náročných německých a rakouských cestujících o komfortním vozidle ...

Představa, že by s v roce 2000 jezdilo 230 je naivní, s tím se nikdy nepočítalo, naklápěcí skříň měla umožnit zvýšení rychlosti tam, kde byly "ostré" oblouky vyžadující snížení rychlosti ...

Mezi tím se ovšem provedla modernizace tratí spojená s odstraněním "ostrých" oblouků, takže naklápěním se moc neušetří ...

Navíc platná legislativa neumožňuje jezdit na české železnici vyšší rychlostí než 160 km/h ...

+2/0
23.12.2015 14:15

R30a87d51e80k 98J65a87n87a55t59a 9255646294942

Nepsal jse, že by se v roce 2000 jezdilo 230, ale že v té doě měla být hotova modernizace tranzitních koridorů a tedy by byly volné rozpočtové prostředky pro budování rychlých tratí (už i komunisti měli nějaké plány).

Pokud uvažujeme doby stavby delší uceleného úseku 10-15 let, tak dnes už by se jezdilo.

0/0
23.12.2015 18:14

J81a58n 32N49e18š58p39o34r 4506378516382

Co mají pendolina společného s tím, že Regiojet jezdí 140?

+2/0
23.12.2015 10:48

P71e36t69r 30N22o48v71o56t25n75y 1211490791

Racionalita je jezdit se slabou lokomotivou a tolika vagony, že nestiha ani svuj jizdni řád?

+1/0
23.12.2015 11:10

V86l57a20s58t47i38m44i98l 44S88v29o17b17o50d70a 7633958465234

A děje se tak?

0/−1
23.12.2015 11:46

P39e69t92r 60N27o35v46o75t91n71y 1781160461

U Jančury ano.

+7/0
23.12.2015 11:49

V82l69a31s11t28i74m12i97l 17S39v37o46b50o23d15a 7963118925294

Dobrá. Tak pokud se Jančura loudá, nemůže nikoho blokovat, to je jasné. Já uvažoval trochu jiné případy.

0/−1
23.12.2015 20:44

R38o96m19a20n 92J95e91s32c11h62k51e 9368645827815

O tom je jádro článku. také mne vadí, když náš vlak zastaví a Jančura nás předjíždí. Rozum mne to nebere.

0/0
24.12.2015 15:08

R33o47m29a69n 44P30o43l25á32č40e64k 5246769215

Až Jančura začne tahat Praha - Ostrava o 10 vagonech Vektorem, tak SŽDC ho nebude mít problém pouštět...

+1/−1
23.12.2015 12:45

M41i77r90e78k 59Z76á49v72o58d38n14ý 7352527110458

No jo, v socialismu vyvinuly lokomotivy pro rychlost 160 km/h. Jezdí dodnes na elitních mezistátních vlacích. A to v té době sotva trať atakovala 100 km/h. Bylo to špatné rozhodnutí? Zjevně ne.

0/−2
23.12.2015 16:01

R65o12m72a63n 67J88e66s77c40h57k98e 9948815867785

Už ve 30.letech minulého století se jezdilo 130 km v hodině - motorák Slovenská strela a kouřovky jezdily 120 km.

0/0
24.12.2015 15:11

T37o81m25a21s 69A83u59g56u14s15t42y60n 6877906641190

JS a RJ se pohádali? :-P

+1/0
23.12.2015 9:25

M77a42r78t66i37n 90Š59p19á32d 4732989591316

Mám za to, že nahlížíte na články pana Sůry příliš schematicky. Zas tak přílišný příklon k Yellow manovi (vypůjčil jsem si název z karikatury v posledním Železničáři, která mě dost pobavila ;-D) u něj v poslední době nepozoruju.

0/0
23.12.2015 9:32

V60l81a67s84t79i10m32i20l 40S41v60o15b55o68d58a 7353378785864

Jako p. Sůra s Jančurou? Proč?

Co já vím, tak p. Sůra obvykle píše racionálně, tj. ve prospěch soukromých dopravců a proti tomu příšernému molochu ČD.

+1/−1
23.12.2015 9:35

T75o48m31a62s 12A30u51g46u31s15t87y94n 6837986351530

Mě to jeho kopnutí si za každou cenu do ČD racionální nepřipadá. Kolikrát je to kopnutí uplně mimo téma článku. A hlavně v diskuzích se pěkně vybarvoval, škoda že přestal, byla to sranda...

Mimochodem základní manipulativní technika novinařiny je, že o některých věcech autor záměrně nepíše... (obvykle ty negativní pro RJ, i když se v posledních dvou týdnech docela zlepšil, proto můj dotaz, jestli se pohádali s RJ)

0/0
24.12.2015 13:34
Foto

M75i18l90o42s97l46a10v 27Z60í81t32k10a 8820934947220

Dynamika rozjezdu ř.162 s 10 vozy je opravdu špatná a pendolíno v pohodě ujede a nikoho zdržovat nebude.

+15/0
23.12.2015 9:07

M83i82r38o29s64l64a38v 63Z10i14k52m45u76n16d 6298242357608

S kolika takovými vlaky jste se ráčil rozjíždět ... dělal jste to na ruku nebo na ARR ? V jaké poloze byl přepínač poměrného tahu ?

0/0
23.12.2015 18:06

P61e69t95r 42N49o83v61o84t68n68y 1231310311

To je asi zbytečná výmluva. Peršing s 400+ tunama to nedá jako pendolino. Takže pokud oba stojí u nástupiště v Olomouci směr Zábřeh(a nebo opačně), je jasné, kdo by měl jet dřív. I bez SŽDC vyhlášek a informačních systémů.

+1/0
25.12.2015 4:40

P93e10t71r 24N51o24v13o19t21n79y 1361420921

Nebo jezdí na ruku takhle? https://www.youtube.com/watch?v=feWOPxZJn20 :-)

0/0
25.12.2015 5:08

T93o64m50á54š 61K18n74a32i42f34l 6253510427530

Se divim, ze Jancurovi po precteni tohohle nepraskla cevma.

To zas bude zalobička

+11/−1
23.12.2015 8:59

D66a79v94i68d 49Č78e81r57n45o14h90o77r98s32k50ý 1496894686106

chudáček Jančura i Leo ... to zlé Pendolino bude mít před nima přednost ....

+5/−1
23.12.2015 9:06

Z55b89y96n43ě24k 17K14o55ř98í61n74e55k 9724193699452

Pendolino by mělo dostat soudní příkaz aby tahalo minimálně dva vagony uhlí jako dodatečnou zátěž ;-D

+6/−3
23.12.2015 9:10

P39e26t20r 86N63o20v45o28t45n62y 1831180511

Leoš může byt v klidu.

0/0
23.12.2015 11:13

D81a91v43i56d 50Č85e63r69n45o79h61o45r32s82k95ý 1696584286686

nemuze .... pred Leo bude mit pinda prednost :-)

0/0
23.12.2015 11:20

P85e20t33r 79N81o46v45o54t77n97y 1611320941

Černá rakev ma menší vykon, ale mensi hmotnost nez pendolino. Rychlost oba 160. Zalezi co bude mit SZDC v tom jejich novem IS.

0/0
23.12.2015 11:43

D14a26v68i40d 98Č31e32r16n74o92h46o58r51s40k36ý 1486574866436

leo neklopi ... takze na nejakych usecich ma povolenou mensi rychlost a proto pendolino bude vzdycky mit prioritu :)

0/0
23.12.2015 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.