Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec sporů, který vlak pojede první. Odteď už rychlejší

Neustálé spory dopravců na trati mezi Prahou a Ostravou o to, kdo má jet první, by měly být definitivně u konce. Správa železniční dopravní cesty dala dispečerů a výpravčím nová jasná pravidla, podle kterých se mají rozhodovat, koho na frekventovanou trasu pošlou jako první a koho mohou pozdržet. Rozhodovat bude rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P26a65v65e71l 18Z12a29p53l63e97t69a81l 3617627689836

Přeji hezký a štědrý den.

Pan redaktor by se zřejmě měl lépe informovat. Ve směrnici je jednoznačně napsané, že:

1) že u vlaků kategorie Ex má přednost ten vlak, který má vyšší rychlost, bez ohledu na výši zpoždění

2) za směrodatnou se považuje rychlost daná aktuální sestavou vlaku

3....

A dále platí tato pravidla upřesňující pravidla základní:

1) mezinárodní expresní vlak o rychlosti 160 km/h má přednost před mezinárodním expresním vlakem o rychlosti 140 km/h

2) vnitrostátní expresní vlak o rychlosti 160 km/h má přednost před vnitrostátním expresním vlakem o rychlosti 140 km/h

3...

takže není všechno zlato, co se třpytí

0/−1
24.12.2015 8:46

T33o37m83á46š 91K69a79p24l51a46n 8483449333383

Tedy pro ty, co to nepochopili jako redaktor, pomalejší mezinárodní vlak bude stále mít orednost

0/0
25.12.2015 8:37
Foto

L11i16b79o37r 69D76o65h51n69a56l 4839534217210

Konečně ! To trvalo, než zkostnatělý systém bludů o mezistátních vlacích byl prolomen ! Snad skončí poskakování rychlejších vlaků za pomalejšími !

+8/0
23.12.2015 12:20

M98i29r55o27s80l48a95v 38Z53i26k28m56u85n51d 6308702627838

Ty bludy jsou dány obecně závazným právním předpisem, tedy vyhláškou MD číslo 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah ... coby prováděcí vyhláška k zákonu o dráhách

Provozovatel dráhy stanovící si odlišná pravidla může být za porušování "obecně závazného předpisu" postihován ...

+1/0
23.12.2015 14:06

P30e35t95r 63N11o34v91o90t27n81y 1671360621

Že se něco dostalo az do vyhlášky neznamená, že to neni blud.

+1/0
24.12.2015 4:54

R47o57m67a24n 31P90o30l62á83č41e71k 5616639185

Leošova tramvaj je v pohodě. Vzhledem k tomu, že je lehká a má cca podobný výkon jako Pendolino.

Za to ta souprava RJ o 10 vozech bude líná jako šnek...

+11/−1
23.12.2015 12:13

T23o90m24á30š 97K93l98í32m85a 4244457273313

Uz to vidim Karle uz jedu od mi tam zelenou mas u men bedynku plzne :D

0/0
23.12.2015 10:30

R35o89m31a23n 70P27o62l79á97č27e36k 5976799415

V dnešní době, kdy jsou chlapci z IT vytáhnout každý tuk nevím nevím.

0/0
23.12.2015 12:44

M31a45r92t33i11n 47N25o78v98o12t60n68ý 3426636251714

No konečně R^

+5/0
23.12.2015 10:06
Foto

A53l77a13n 68Ř94e72p61k27a 4115446

Takže žlutý cirkus bude jezdit stabilně až poslední ;-D

+14/−2
23.12.2015 9:34

J10a37r24o73m87i31r 28C61h77a86l91o89u44p79k15a 4559897295627

Zajímavé, jak málo někomu stačí k potřísnění trenýrek. ;-D

+1/−3
23.12.2015 9:41

M11a83r98t64i36n 73Š58p94á20d 4462579831746

Jojo, to bude zase breku...

+2/0
23.12.2015 9:45

P32e65t46r 86V63i35n24a39ř 6493803853377

A stejně bude mit desetkrát menší zpozdeni, než ten odborářský státní kozenkocirkus.. ��

0/−4
24.12.2015 12:05

V78l62a42s33t62i48m82i42l 64S98v60o11b72o87d10a 7383368185254

No vida, chápu-li to správně, je to malá záplata na to, že ČD zbytečně vyhodila majlant za nákup (a provoz) příliš rychlostně naddimenzovaných Pendolin pro naše tratě :-D.

Tak je to správně, odměnit hloupost, trestat racionalitu, přesně, jsem pro :-D.

+2/−23
23.12.2015 9:30

J13a26n 67V78a42l28a91l64í14k 6326619130236

Vlaky mohou jezdit 160 a když má někdo jen na 140 tak je to jeho hloupost

+7/0
23.12.2015 10:27

V36l57a20s25t71i56m96i74l 50S19v32o15b45o24d75a 7343848125414

Jančurovi to dělá jen 140?

0/−1
23.12.2015 11:45

M64i65r34o61s93l63a89v 44Z56i28k37m41u47n56d 6868452397888

Má-li vlak stanovenou rychlost 140, musí jet strojvedoucí rychlostí 140 i kdyby měl lokomotivu na 200 a trať dovoluje jet 160 ... to platí pro všechny dopravce ...

+7/0
23.12.2015 14:08

P23e64t60r 27N54o61v17o44t72n95y 1131250391

Jančurovi vlaky mají 140 jen kvůli mašině. A kdo z těch soukromníků by si nechal napsat dobrovolně do GVD menší rychlost než mají vozidla, že?

0/0
25.12.2015 4:50

P29e30t29r 47N56o11v94o25t61n80y 1211490551

yyy, oh no :-)

0/0
25.12.2015 4:54

R22a76d84e57k 57J77a45n45a71t47a 9805466214722

O nákupu Pendolin rozhodla v 90. letech a) spíše vláda ČR, než ČD; b) za situace, kdy bylo v plánu do roku 2000 opravit koridory a pak začít s VRT. Tj dnes už by se těch 230 jezdilo.

Jenže jistě víte, jak se stát ke stavbě tratí staví ...

+3/0
23.12.2015 10:39

V54l59a89s92t41i41m88i18l 21S28v18o40b43o43d72a 7613828485774

a) To je problém generálního, že se pasoval do role loutky.

b) V českém bordelu je naivní počítat s něčím, do čehož se ještě ani neťuklo ;-).

Třeba syn paštikáře o mnoho let později s tím nepočítal a podle toho objednal mašinky a je zjevné, že se rozhodl velmi dobře ;-).

0/−1
23.12.2015 11:51

P97e48t39r 59N25o47v34o78t92n57y 1821480101

Leoš je +/- stejne rychlej jako pendolino. O mnoho let později už bylo mnohe jasnejsi. O bitve a generálovi to znáte, že?

+2/0
23.12.2015 11:55

V44l38a50s65t70i86m79i18l 66S14v65o65b48o27d44a 7123718195634

No, o 30 km/h pomalejší ;-). Trochu větší plus mínus ;-).

0/−1
23.12.2015 20:45

P41e68t23r 33N25o98v74o54t16n62y 1941600381

U nás se někde jezdí vic jak 160?

0/0
23.12.2015 23:19

M79i17r94o14s92l16a89v 95Z67i69k40m44u72n92d 6758302897768

Vláda o nákupu Pendolin nikdy nerozhodovala, smlouvu podepsal v roce 1996 tehdejší generální ředitel ČD ing. Rudolf Mládek s někdejším konsorciem firem ... původní představa byla, že Pendolina v počtu 10 kusů budou jezdit na trase Berlín - Praha - Vídeň a dojde k výraznému zkrácení cestovní doby. K tomu nikdy nedošlo a nikdy nedojde, protože Pendolino má malou kapacitu a nesplňuje představy náročných německých a rakouských cestujících o komfortním vozidle ...

Představa, že by s v roce 2000 jezdilo 230 je naivní, s tím se nikdy nepočítalo, naklápěcí skříň měla umožnit zvýšení rychlosti tam, kde byly "ostré" oblouky vyžadující snížení rychlosti ...

Mezi tím se ovšem provedla modernizace tratí spojená s odstraněním "ostrých" oblouků, takže naklápěním se moc neušetří ...

Navíc platná legislativa neumožňuje jezdit na české železnici vyšší rychlostí než 160 km/h ...

+2/0
23.12.2015 14:15

R31a47d29e16k 41J31a15n35a65t95a 9415736554712

Nepsal jse, že by se v roce 2000 jezdilo 230, ale že v té doě měla být hotova modernizace tranzitních koridorů a tedy by byly volné rozpočtové prostředky pro budování rychlých tratí (už i komunisti měli nějaké plány).

Pokud uvažujeme doby stavby delší uceleného úseku 10-15 let, tak dnes už by se jezdilo.

0/0
23.12.2015 18:14

J53a37n 85N41e31š39p18o64r 4286668726982

Co mají pendolina společného s tím, že Regiojet jezdí 140?

+2/0
23.12.2015 10:48

P81e87t51r 16N97o34v25o84t73n22y 1181720751

Racionalita je jezdit se slabou lokomotivou a tolika vagony, že nestiha ani svuj jizdni řád?

+1/0
23.12.2015 11:10

V73l98a66s50t93i63m93i23l 68S90v45o17b44o98d59a 7673658285614

A děje se tak?

0/−1
23.12.2015 11:46

P42e41t49r 27N83o59v96o17t57n69y 1971400281

U Jančury ano.

+7/0
23.12.2015 11:49

V22l64a57s40t51i24m34i13l 78S84v23o96b15o98d63a 7343648275174

Dobrá. Tak pokud se Jančura loudá, nemůže nikoho blokovat, to je jasné. Já uvažoval trochu jiné případy.

0/−1
23.12.2015 20:44

R92o56m39a44n 34J80e82s89c96h55k45e 9538695597275

O tom je jádro článku. také mne vadí, když náš vlak zastaví a Jančura nás předjíždí. Rozum mne to nebere.

0/0
24.12.2015 15:08

R78o51m29a26n 50P93o58l63á55č35e29k 5776609425

Až Jančura začne tahat Praha - Ostrava o 10 vagonech Vektorem, tak SŽDC ho nebude mít problém pouštět...

+1/−1
23.12.2015 12:45

M82i91r51e89k 47Z70á81v29o32d58n67ý 7332377560428

No jo, v socialismu vyvinuly lokomotivy pro rychlost 160 km/h. Jezdí dodnes na elitních mezistátních vlacích. A to v té době sotva trať atakovala 100 km/h. Bylo to špatné rozhodnutí? Zjevně ne.

0/−2
23.12.2015 16:01

R87o14m83a82n 45J11e65s98c97h74k87e 9978615157395

Už ve 30.letech minulého století se jezdilo 130 km v hodině - motorák Slovenská strela a kouřovky jezdily 120 km.

0/0
24.12.2015 15:11

T63o72m52a11s 79A22u55g21u58s28t70y58n 6277656111310

JS a RJ se pohádali? :-P

+1/0
23.12.2015 9:25

M24a82r82t88i55n 57Š98p56á50d 4332479721176

Mám za to, že nahlížíte na články pana Sůry příliš schematicky. Zas tak přílišný příklon k Yellow manovi (vypůjčil jsem si název z karikatury v posledním Železničáři, která mě dost pobavila ;-D) u něj v poslední době nepozoruju.

0/0
23.12.2015 9:32

V41l34a96s61t93i73m83i88l 39S72v34o42b92o34d63a 7733528485424

Jako p. Sůra s Jančurou? Proč?

Co já vím, tak p. Sůra obvykle píše racionálně, tj. ve prospěch soukromých dopravců a proti tomu příšernému molochu ČD.

+1/−1
23.12.2015 9:35

T95o53m73a25s 77A25u83g15u72s95t59y55n 6737826141270

Mě to jeho kopnutí si za každou cenu do ČD racionální nepřipadá. Kolikrát je to kopnutí uplně mimo téma článku. A hlavně v diskuzích se pěkně vybarvoval, škoda že přestal, byla to sranda...

Mimochodem základní manipulativní technika novinařiny je, že o některých věcech autor záměrně nepíše... (obvykle ty negativní pro RJ, i když se v posledních dvou týdnech docela zlepšil, proto můj dotaz, jestli se pohádali s RJ)

0/0
24.12.2015 13:34
Foto

M92i72l95o32s91l27a42v 84Z19í57t56k61a 8330454817970

Dynamika rozjezdu ř.162 s 10 vozy je opravdu špatná a pendolíno v pohodě ujede a nikoho zdržovat nebude.

+15/0
23.12.2015 9:07

M83i14r75o62s67l19a28v 45Z20i67k20m92u78n27d 6598592887178

S kolika takovými vlaky jste se ráčil rozjíždět ... dělal jste to na ruku nebo na ARR ? V jaké poloze byl přepínač poměrného tahu ?

0/0
23.12.2015 18:06

P69e10t55r 26N50o78v21o88t15n29y 1681310811

To je asi zbytečná výmluva. Peršing s 400+ tunama to nedá jako pendolino. Takže pokud oba stojí u nástupiště v Olomouci směr Zábřeh(a nebo opačně), je jasné, kdo by měl jet dřív. I bez SŽDC vyhlášek a informačních systémů.

+1/0
25.12.2015 4:40

P37e23t60r 70N69o16v50o59t83n54y 1591220331

Nebo jezdí na ruku takhle? https://www.youtube.com/watch?v=feWOPxZJn20 :-)

0/0
25.12.2015 5:08

T17o48m15á91š 97K96n72a25i74f80l 6513670637960

Se divim, ze Jancurovi po precteni tohohle nepraskla cevma.

To zas bude zalobička

+11/−1
23.12.2015 8:59

D47a56v85i55d 95Č13e26r71n71o82h22o31r71s57k65ý 1626414186126

chudáček Jančura i Leo ... to zlé Pendolino bude mít před nima přednost ....

+5/−1
23.12.2015 9:06

Z16b19y98n80ě79k 55K81o33ř47í34n68e86k 9454173539342

Pendolino by mělo dostat soudní příkaz aby tahalo minimálně dva vagony uhlí jako dodatečnou zátěž ;-D

+6/−3
23.12.2015 9:10

P18e53t83r 43N47o74v15o98t24n79y 1781470121

Leoš může byt v klidu.

0/0
23.12.2015 11:13

D94a75v23i27d 33Č95e72r16n62o47h68o82r30s85k87ý 1786764926276

nemuze .... pred Leo bude mit pinda prednost :-)

0/0
23.12.2015 11:20

P14e31t78r 91N33o20v85o92t82n35y 1411830671

Černá rakev ma menší vykon, ale mensi hmotnost nez pendolino. Rychlost oba 160. Zalezi co bude mit SZDC v tom jejich novem IS.

0/0
23.12.2015 11:43

D87a75v98i24d 62Č87e16r32n56o40h54o16r24s59k27ý 1886264306466

leo neklopi ... takze na nejakych usecich ma povolenou mensi rychlost a proto pendolino bude vzdycky mit prioritu :)

0/0
23.12.2015 13:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.