Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec sporů, který vlak pojede první. Odteď už rychlejší

Neustálé spory dopravců na trati mezi Prahou a Ostravou o to, kdo má jet první, by měly být definitivně u konce. Správa železniční dopravní cesty dala dispečerů a výpravčím nová jasná pravidla, podle kterých se mají rozhodovat, koho na frekventovanou trasu pošlou jako první a koho mohou pozdržet. Rozhodovat bude rychlost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58a92v75e14l 21Z57a54p37l12e20t98a38l 3247767199496

Přeji hezký a štědrý den.

Pan redaktor by se zřejmě měl lépe informovat. Ve směrnici je jednoznačně napsané, že:

1) že u vlaků kategorie Ex má přednost ten vlak, který má vyšší rychlost, bez ohledu na výši zpoždění

2) za směrodatnou se považuje rychlost daná aktuální sestavou vlaku

3....

A dále platí tato pravidla upřesňující pravidla základní:

1) mezinárodní expresní vlak o rychlosti 160 km/h má přednost před mezinárodním expresním vlakem o rychlosti 140 km/h

2) vnitrostátní expresní vlak o rychlosti 160 km/h má přednost před vnitrostátním expresním vlakem o rychlosti 140 km/h

3...

takže není všechno zlato, co se třpytí

0/−1
24.12.2015 8:46

T16o21m16á55š 86K34a79p30l32a97n 8523919693663

Tedy pro ty, co to nepochopili jako redaktor, pomalejší mezinárodní vlak bude stále mít orednost

0/0
25.12.2015 8:37
Foto

L33i35b78o55r 63D69o15h27n65a14l 4219104527930

Konečně ! To trvalo, než zkostnatělý systém bludů o mezistátních vlacích byl prolomen ! Snad skončí poskakování rychlejších vlaků za pomalejšími !

+8/0
23.12.2015 12:20

M78i94r93o90s41l19a21v 42Z95i41k93m34u23n54d 6808232147618

Ty bludy jsou dány obecně závazným právním předpisem, tedy vyhláškou MD číslo 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah ... coby prováděcí vyhláška k zákonu o dráhách

Provozovatel dráhy stanovící si odlišná pravidla může být za porušování "obecně závazného předpisu" postihován ...

+1/0
23.12.2015 14:06

P67e44t86r 72N59o67v22o48t43n88y 1541120431

Že se něco dostalo az do vyhlášky neznamená, že to neni blud.

+1/0
24.12.2015 4:54

R86o80m84a50n 37P14o61l60á60č54e89k 5396469605

Leošova tramvaj je v pohodě. Vzhledem k tomu, že je lehká a má cca podobný výkon jako Pendolino.

Za to ta souprava RJ o 10 vozech bude líná jako šnek...

+11/−1
23.12.2015 12:13

T39o56m59á45š 52K10l59í41m18a 4174167453353

Uz to vidim Karle uz jedu od mi tam zelenou mas u men bedynku plzne :D

0/0
23.12.2015 10:30

R78o91m74a32n 86P92o97l17á52č37e13k 5536189525

V dnešní době, kdy jsou chlapci z IT vytáhnout každý tuk nevím nevím.

0/0
23.12.2015 12:44

M11a17r88t95i42n 23N17o82v90o83t52n11ý 3126836551724

No konečně R^

+5/0
23.12.2015 10:06
Foto

A77l44a91n 78Ř82e67p85k32a 4135456

Takže žlutý cirkus bude jezdit stabilně až poslední ;-D

+14/−2
23.12.2015 9:34

J48a53r85o29m56i91r 44C57h57a33l28o20u72p32k28a 4949117905787

Zajímavé, jak málo někomu stačí k potřísnění trenýrek. ;-D

+1/−3
23.12.2015 9:41

M84a90r23t60i79n 58Š68p61á38d 4692439311666

Jojo, to bude zase breku...

+2/0
23.12.2015 9:45

P92e95t73r 62V96i71n36a60ř 6663533353317

A stejně bude mit desetkrát menší zpozdeni, než ten odborářský státní kozenkocirkus.. ��

0/−4
24.12.2015 12:05

V54l67a70s68t60i86m66i94l 52S27v54o34b91o15d69a 7873398155874

No vida, chápu-li to správně, je to malá záplata na to, že ČD zbytečně vyhodila majlant za nákup (a provoz) příliš rychlostně naddimenzovaných Pendolin pro naše tratě :-D.

Tak je to správně, odměnit hloupost, trestat racionalitu, přesně, jsem pro :-D.

+2/−23
23.12.2015 9:30

J24a12n 60V27a75l57a64l97í38k 6636289280466

Vlaky mohou jezdit 160 a když má někdo jen na 140 tak je to jeho hloupost

+7/0
23.12.2015 10:27

V86l39a35s90t96i91m77i81l 75S36v23o75b51o48d69a 7903118485304

Jančurovi to dělá jen 140?

0/−1
23.12.2015 11:45

M60i65r21o28s92l49a94v 21Z94i87k37m40u34n97d 6178472627798

Má-li vlak stanovenou rychlost 140, musí jet strojvedoucí rychlostí 140 i kdyby měl lokomotivu na 200 a trať dovoluje jet 160 ... to platí pro všechny dopravce ...

+7/0
23.12.2015 14:08

P77e89t47r 37N15o47v75o47t51n34y 1181930171

Jančurovi vlaky mají 140 jen kvůli mašině. A kdo z těch soukromníků by si nechal napsat dobrovolně do GVD menší rychlost než mají vozidla, že?

0/0
25.12.2015 4:50

P36e24t96r 66N80o75v20o41t50n12y 1791810921

yyy, oh no :-)

0/0
25.12.2015 4:54

R48a94d87e76k 44J11a17n20a32t57a 9825336604722

O nákupu Pendolin rozhodla v 90. letech a) spíše vláda ČR, než ČD; b) za situace, kdy bylo v plánu do roku 2000 opravit koridory a pak začít s VRT. Tj dnes už by se těch 230 jezdilo.

Jenže jistě víte, jak se stát ke stavbě tratí staví ...

+3/0
23.12.2015 10:39

V52l55a97s69t13i10m80i10l 25S37v40o36b71o51d47a 7373878665544

a) To je problém generálního, že se pasoval do role loutky.

b) V českém bordelu je naivní počítat s něčím, do čehož se ještě ani neťuklo ;-).

Třeba syn paštikáře o mnoho let později s tím nepočítal a podle toho objednal mašinky a je zjevné, že se rozhodl velmi dobře ;-).

0/−1
23.12.2015 11:51

P21e98t79r 58N73o89v16o86t95n14y 1661240431

Leoš je +/- stejne rychlej jako pendolino. O mnoho let později už bylo mnohe jasnejsi. O bitve a generálovi to znáte, že?

+2/0
23.12.2015 11:55

V29l12a67s85t52i41m76i80l 22S47v79o60b45o17d39a 7643718945684

No, o 30 km/h pomalejší ;-). Trochu větší plus mínus ;-).

0/−1
23.12.2015 20:45

P25e78t49r 73N72o95v33o79t95n23y 1831950581

U nás se někde jezdí vic jak 160?

0/0
23.12.2015 23:19

M23i96r16o68s83l61a83v 56Z89i72k97m60u10n97d 6388812767328

Vláda o nákupu Pendolin nikdy nerozhodovala, smlouvu podepsal v roce 1996 tehdejší generální ředitel ČD ing. Rudolf Mládek s někdejším konsorciem firem ... původní představa byla, že Pendolina v počtu 10 kusů budou jezdit na trase Berlín - Praha - Vídeň a dojde k výraznému zkrácení cestovní doby. K tomu nikdy nedošlo a nikdy nedojde, protože Pendolino má malou kapacitu a nesplňuje představy náročných německých a rakouských cestujících o komfortním vozidle ...

Představa, že by s v roce 2000 jezdilo 230 je naivní, s tím se nikdy nepočítalo, naklápěcí skříň měla umožnit zvýšení rychlosti tam, kde byly "ostré" oblouky vyžadující snížení rychlosti ...

Mezi tím se ovšem provedla modernizace tratí spojená s odstraněním "ostrých" oblouků, takže naklápěním se moc neušetří ...

Navíc platná legislativa neumožňuje jezdit na české železnici vyšší rychlostí než 160 km/h ...

+2/0
23.12.2015 14:15

R33a18d96e97k 63J79a38n93a88t28a 9615796674372

Nepsal jse, že by se v roce 2000 jezdilo 230, ale že v té doě měla být hotova modernizace tranzitních koridorů a tedy by byly volné rozpočtové prostředky pro budování rychlých tratí (už i komunisti měli nějaké plány).

Pokud uvažujeme doby stavby delší uceleného úseku 10-15 let, tak dnes už by se jezdilo.

0/0
23.12.2015 18:14

J51a30n 46N47e10š69p79o19r 4206228356152

Co mají pendolina společného s tím, že Regiojet jezdí 140?

+2/0
23.12.2015 10:48

P50e22t71r 97N94o96v29o90t60n87y 1601240431

Racionalita je jezdit se slabou lokomotivou a tolika vagony, že nestiha ani svuj jizdni řád?

+1/0
23.12.2015 11:10

V36l40a88s72t65i93m19i14l 70S19v78o60b89o80d16a 7513238965834

A děje se tak?

0/−1
23.12.2015 11:46

P72e57t39r 25N32o90v33o63t60n76y 1761630681

U Jančury ano.

+7/0
23.12.2015 11:49

V32l14a73s39t89i46m54i27l 25S11v78o12b92o46d14a 7263238485464

Dobrá. Tak pokud se Jančura loudá, nemůže nikoho blokovat, to je jasné. Já uvažoval trochu jiné případy.

0/−1
23.12.2015 20:44

R89o76m51a84n 96J24e66s80c42h40k58e 9378935557205

O tom je jádro článku. také mne vadí, když náš vlak zastaví a Jančura nás předjíždí. Rozum mne to nebere.

0/0
24.12.2015 15:08

R38o85m17a76n 60P76o51l65á56č56e59k 5236389545

Až Jančura začne tahat Praha - Ostrava o 10 vagonech Vektorem, tak SŽDC ho nebude mít problém pouštět...

+1/−1
23.12.2015 12:45

M28i47r46e37k 39Z72á91v79o29d76n24ý 7332647220868

No jo, v socialismu vyvinuly lokomotivy pro rychlost 160 km/h. Jezdí dodnes na elitních mezistátních vlacích. A to v té době sotva trať atakovala 100 km/h. Bylo to špatné rozhodnutí? Zjevně ne.

0/−2
23.12.2015 16:01

R66o73m84a55n 81J17e27s18c46h87k69e 9478205937375

Už ve 30.letech minulého století se jezdilo 130 km v hodině - motorák Slovenská strela a kouřovky jezdily 120 km.

0/0
24.12.2015 15:11

T46o11m37a36s 23A92u21g98u63s82t27y57n 6667396611370

JS a RJ se pohádali? :-P

+1/0
23.12.2015 9:25

M21a39r78t89i82n 74Š66p55á46d 4102389101496

Mám za to, že nahlížíte na články pana Sůry příliš schematicky. Zas tak přílišný příklon k Yellow manovi (vypůjčil jsem si název z karikatury v posledním Železničáři, která mě dost pobavila ;-D) u něj v poslední době nepozoruju.

0/0
23.12.2015 9:32

V69l34a81s85t90i39m22i94l 37S97v92o54b74o30d72a 7643588605784

Jako p. Sůra s Jančurou? Proč?

Co já vím, tak p. Sůra obvykle píše racionálně, tj. ve prospěch soukromých dopravců a proti tomu příšernému molochu ČD.

+1/−1
23.12.2015 9:35

T83o60m57a18s 40A14u54g70u43s80t89y23n 6647206581920

Mě to jeho kopnutí si za každou cenu do ČD racionální nepřipadá. Kolikrát je to kopnutí uplně mimo téma článku. A hlavně v diskuzích se pěkně vybarvoval, škoda že přestal, byla to sranda...

Mimochodem základní manipulativní technika novinařiny je, že o některých věcech autor záměrně nepíše... (obvykle ty negativní pro RJ, i když se v posledních dvou týdnech docela zlepšil, proto můj dotaz, jestli se pohádali s RJ)

0/0
24.12.2015 13:34
Foto

M57i45l71o75s98l49a42v 82Z41í84t44k18a 8530934907860

Dynamika rozjezdu ř.162 s 10 vozy je opravdu špatná a pendolíno v pohodě ujede a nikoho zdržovat nebude.

+15/0
23.12.2015 9:07

M49i59r26o88s21l26a51v 81Z46i68k77m23u47n84d 6388442257378

S kolika takovými vlaky jste se ráčil rozjíždět ... dělal jste to na ruku nebo na ARR ? V jaké poloze byl přepínač poměrného tahu ?

0/0
23.12.2015 18:06

P24e29t86r 84N78o44v28o74t75n54y 1691450271

To je asi zbytečná výmluva. Peršing s 400+ tunama to nedá jako pendolino. Takže pokud oba stojí u nástupiště v Olomouci směr Zábřeh(a nebo opačně), je jasné, kdo by měl jet dřív. I bez SŽDC vyhlášek a informačních systémů.

+1/0
25.12.2015 4:40

P49e89t12r 72N15o93v69o80t40n92y 1891380401

Nebo jezdí na ruku takhle? https://www.youtube.com/watch?v=feWOPxZJn20 :-)

0/0
25.12.2015 5:08

T70o28m45á55š 56K10n92a26i79f70l 6983640797800

Se divim, ze Jancurovi po precteni tohohle nepraskla cevma.

To zas bude zalobička

+11/−1
23.12.2015 8:59

D70a46v49i95d 21Č11e50r38n32o44h21o33r49s54k55ý 1826354966556

chudáček Jančura i Leo ... to zlé Pendolino bude mít před nima přednost ....

+5/−1
23.12.2015 9:06

Z47b73y98n39ě30k 96K68o52ř10í69n28e13k 9174343239982

Pendolino by mělo dostat soudní příkaz aby tahalo minimálně dva vagony uhlí jako dodatečnou zátěž ;-D

+6/−3
23.12.2015 9:10

P44e90t96r 77N37o89v41o94t10n44y 1331590471

Leoš může byt v klidu.

0/0
23.12.2015 11:13

D70a95v45i12d 19Č42e17r70n17o29h97o52r57s49k68ý 1146414136976

nemuze .... pred Leo bude mit pinda prednost :-)

0/0
23.12.2015 11:20

P36e55t21r 91N38o29v27o57t41n13y 1381850731

Černá rakev ma menší vykon, ale mensi hmotnost nez pendolino. Rychlost oba 160. Zalezi co bude mit SZDC v tom jejich novem IS.

0/0
23.12.2015 11:43

D18a14v39i72d 82Č10e97r90n15o37h36o70r97s35k78ý 1496724906686

leo neklopi ... takze na nejakych usecich ma povolenou mensi rychlost a proto pendolino bude vzdycky mit prioritu :)

0/0
23.12.2015 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.