Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České zákony jsou zastaralé a s naší službou nepočítají, říká manažer Uberu

V Německu soud službu Uber už minulý rok zakázal. Problémy má firma nebo její řidiči i s českými zákony. Manažer odpovědný za Prahu Lokman Kuriş přesto věří, že Uber v Česku stejný osud nepotká. I proto, že je pro kontroverzní kalifornskou firmu prosperující a rychle rostoucí lokalitou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a63n 47M23e60c13e57r13a 9226431382588

Přijde velkáfirma s hromadou peněz a armádou právníků. Konkurenci ničí nedodržovánímzákonů. My nejsme Taxi, ale spolujízda. Co bude příště? Řetězec restaurací Vařímedoma? My nejsme restaurace, ale vaříme doma na objednávku. Proto pro nás zákonyneplatí. A zničíme všechny restaurace v okolí. Atd. Zkuste si jako obyčejnýsoukromník kašlat na zákony. Dneska je to Uber. Příště to může být muže býtjiná firma, která s hromadou peněz zničí a nedodržováním zákonů vašepodnikání. A vy nebudete mít proti nim žádnou šanci.

+1/0
25.12.2015 18:35

R68o19b27i33n 88Ž85i70ž79k78a 2298284386816

Pokud ta firma bude poskytovat lepší službu (bezpečnější, vyšší spokojenost, levnější, rychlejší) tak by se měly zákony změnit podle ní.

0/−2
25.12.2015 22:30

L88a10d45i91s73l45a23v 11S52a97u24e31r 8587651163564

Uber bude levnější, protože podniká nelegálně, neodvádí daně, jejich řidiči ze zisku neodvádí sociální a zdravotní pojištění. Nemusí dodržovat standardy bezpečnosti, školení, vybavení atd., které vyžaduje zákon pro přepravu osob do 3.5tuny. Že je omezují zákony? Ano zákony jsou vytvořeny, aby omezovaly jinak by panovala anarchie. Jako příklad bych uvedl kamionovou přepravu. Třeba tam taky Uber přijde a začne křičet, že je omezují zákony například na povinou přestávku řidiče a oni přitom chcou, aby ten šofer řídil 15 hodin nonstop. Pak se budeme všichni cítit strašně bezpečně na těch silnicích, když budeme vědět že jede UBER.

+3/0
25.12.2015 11:23

R85o27b96i69n 23Ž81i22ž80k95a 2248554236396

A tohle "podniká nelegálně, neodvádí daně, jejich řidiči ze zisku neodvádí sociální a zdravotní pojištění" máte odkud?

0/−2
25.12.2015 22:30

R65o23b35i65n 33Ž60i67ž64k39a 2768294366166

Státní regulace taxislužeb se díky technologickému pokroku pomalu ale jistě stává anachronismem.

Uživatelská hodnocení a související vyspělé vnitřní regulace párovacích služeb řidič-zákazník zvládají ochranu spotřebitele daleko lépe než děravé, zastaralé a nevymahatelné předpisy pro taxislužby a prostě pro ně v budoucnu nebude žádné rozumné užití.

Je jasné, že taxislužby kopou co to dá, ale procento domácích i zahraničních spokojených uživatelů koncesovaných taxíků a vozidel uberu by pro legislativce mělo být více než jasným signálem, kudy vede cesta.

0/−2
24.12.2015 23:20

P69e94t94r 73N32o78v24á93k 8615319580

STAT a UREDNICI miluji REGULACE a chteji mit vse pod kontrolou

Mafie miluje regulace

NENI na zakaznikovi svobodnem rozhodnuti zda chce regulovane Taxi nebo Uber?

proc by mi mel Urednik zakazovat pouzivat UBER?!!

+1/−2
24.12.2015 14:26

A24l10e75n29a 48V76e27s31e83l44á 3383721585968

Stát vám nic nezakazuje používat. Stát pouze tvrdí, že pro výdělečnou činnost je třeba mít živnostenský list, popř. jiné podobné oprávnění.

Jo, klidně to zrušme - ale pak pro všechny a nejen pro Uber.

+2/0
25.12.2015 11:56

M97i97c50h27a19l 96M70a62c53h86e26k 1164722444419

Taxi je nadstandardní druh přepravy. Zákazník požívá výhod pravidelně ověřovaného a zaplombovaného taxametru, má zaručeno, že řidič má potvrzení, že absolvoval psychotesty, má výhodu, že řidič má potvrzení o školení řidičů ne starší než rok, má potvrzení o zdravotní prohlídce, a po zkoušce magistrátem určené má i průkaz o způsobilosti. Pak má zákazník taxi výhodu, že taxikář má potvrzení o prohlídce na STK ne starší než rok. Má zaručeno, že ve voze je stanovený hasičák s revizí ne starší než rok a řidič má potvrzení, že jeho vůz je pravidelně vystříkáván dezinfekcí. Má výhodu, že řidič nebude unaven, protože každý 3 hodiny musí vyplňovat záznamy o přestávkách, dále pak řidič má obvykle vyšší pojištění na úraz či smrt zákazníka.

Kdo tyto a další výhody nadstandardní přepravy osob zvanou taxi nepotřebuje, pak ať si zvolí levnější přepravu, zvanou třeba Uber.

+2/−1
24.12.2015 12:02

M29a76r44t64i20n 65B57a40r28t87e21k 5547451901773

O těch jistotách s taxislužbou bych si nebyl tak jistý. Taxikáři mají velmi špatnou pověst.

0/−1
24.12.2015 22:30

D95a46v97i75d 34K38o95n84d64ě60l94k70a 4227582236741

Nejde o nic jiného než o konkurenční boj, jehož součástí je i tato série PR článků. Osobně raději využívám Liftago, ale Uber mi nijak nevadí, i když do nějakých mantinelů by se jeho činnost ve variantě Pop měla usměrnit. Klasickým taxislužbám stejně časem odzvoní, nebo budou muset být konkurenceschopnější. Je to podobný "spor" jako v hotelovém byznysu Airbnb vs. hotely.

+1/−1
24.12.2015 11:17

K41a85t12e16ř10i72n62a 91V49ý66b78o62r15n63á 6600789849

Uber je v pohodě. Jen by řidiči a jejich auta měli splňovat stejné podmínky, jako řidiči, kteří shánějí zákazníky klasickým způsobem. Nevím, proč se tomu brání. Tedy spíše vím.;-)

0/0
24.12.2015 8:26

M56i50c28h39a48l 16M44a44c22h82e69k 1484522974279

Tak jste si odpověděla sama na to, co je zřejmé. Tedy že se jejich činnost nějak liší a proto by se měla lišit i legislativa, která tu činnost upravuje.

0/0
24.12.2015 8:57

A52l55e35n51a 39V90e14s43e53l57á 3193541755898

Nezlobte se, ale to je jako byste řekl, že činnost zedníka, kterému lze poslat objednávku mailem se liší od zedníka, který má jen telefon a tedy mají mít jinou legislativu...

Všichni přepravují lidi podle jejich objednávek. To je fakt stejná činnost, která se liší jen vcelku v drobých detailech.

+2/0
25.12.2015 12:02

J30i13r81k19a 24D71r40a82k 7365357500

Může mi někdo ze zastánců Uberu říci jakou že to činnost řidiči Uberu dělají? Instalatér to asi nebude, ani truhlář to nebude!! Ano správně, je to taxikář, protože právě taxikář vozí lidi z místa A do místa B a to vše za peníze. Jelikož žijeme v právním státě a platí zde jasné pravidla pro provozování taxislužby, tak by je měli všichni dodržovat.

Pokud tady mluvíte o nové technologii, tak vás mohu ujistit, že v Praze existují aplikace které zákony dodržují, ceny mají levnější včetně kontroly trasy a ceny i s možností platby kartou, takže uber není novum.

Další problém tohoto projektu jsou daně, cca 10% z tržby odchází do ameriky bez toho aby někdo zaplatil DPH a další poplatky, Pochybuji, že by Uber dával úřadům data kdo a kolik peněz vyjezdil, takže k placení daně z příjmu asi nehrozí a to nemluvím o silniční dani, sociálnímu a zdravotního pojištění. Možná bych se ani nedivil, kdyby některý z řidičů byl veden na pracáku jako nezaměstnaný.

Krásný den všem

+4/0
24.12.2015 2:54

L67a92d26i13s24l49a51v 48J36o17d79l21o31v87s80k23i 2960705307931

Můžete mi dát tip na nějakou vámi avizovanou aplikaci s levnějšími cenami

0/0
24.12.2015 7:58

J40i53r23k18a 11D59r33a79k 7665437260

AAAtaxi : 25,- nástup, 19,90/km a 6,- čekání

Liftago : po zadání místa nástupu a výstupu Vám řidiči nabídnou cenu a vy si můžete vybrat podle ceny, řidiče, vozu a hodnocení.

Dále mají aplikace všechny větší dispečinky, ale tam neznám přesné podmínky.

Krásné vánoce

0/0
24.12.2015 8:34

M29i84c83h45a73l 11M28a13c15h69e27k 1674202184819

Podle toho, co jste napsal, je taxikář i řidič MHD, dokonce i pilot letadla nebo mašinfíra :-P

0/−2
24.12.2015 8:29

J93i38r11k74a 68D62r42a94k 7955537830

Pane Machek, zacházíte do extrému, samozřejmě se tu bavíme o přepravě maximálně devíti osob včetně řidiče.

Nebo Uber už dělá i autobusy a leteckou přepravu? :-)

0/0
24.12.2015 8:40

M25i52c89h69a83l 15M20a86c94h37e85k 1234782934929

No když je to tak, pak bude stačit legislativu upravit, aby popuberář mohl přepravovat max. 4 osoby. A hranice mezi nimi bude určena bez diskuze.

0/0
24.12.2015 8:49

J64i60r75k71a 43D15r36a17k 7305327150

Pane, jdete z extrému do extrému!! Proč za každou cenu podporujete nelegální činnost?

Četl jste jak redaktoři iDnes jezdili tři dny jako řidiči Uberu? Redaktor tam píše že ujel 4,5 km za 191,-kč a to vše po 12,-/km. Taxíkem by to stálo určitě méně!

0/0
24.12.2015 9:08

M97i80c83h34a88l 39M60a58c57h38e43k 1314642174809

Jak jste na to přišel, proboha? Říkám, že na jejich činnost v zákoně neexistuje "škatulka" a proto by se měla vytvořit. Anebo ještě lépe, taxislužbu nestanovit jako živnost koncesovanou, ale volnou, bez spousty buzeračních a ničemu nepomáhajících nařízení.

0/0
24.12.2015 11:39

M25i79c94h79a59l 16M80a14c12h65e32k 1614482574179

Dle toho, co jste napsal, je taxikář i řidič MHD, i pilot letadla, či mašinfíra :-P

0/0
24.12.2015 8:33

M32a66r63t85i34n 36B61a16r97t34e63k 5307641591433

Daniel Kraus: Jenom mě zaráží jedna věc. Proč taxikáři bojují proti Uberu? Proč za ně raději nejezdí. Volná pracovní doba je asi výhodnější. Pokud jde o nějakou úroveň poskytované služby, kvalitní auto atd, tak Uber nabízí i dražší (pořád levnější než klasický taxík) a kvalitnější službu UberBlack, kdy řidič musí jezdit v obleku a musí vlastnit auto mladší 5 let. A pokud si myslíte, že se na tom nedá vydělat a že si řidiči Uberu nevydělají na živobytí, tak zkušenosti ze světa mluví o opaku.

+1/−1
24.12.2015 1:29

D95a67n89i28e34l 40K36r70a26u33s 4921773272124

Jistě jde o konkurenční boj. Ale vemte to tak, že taxikáři vydali nějaké náklady, které je vpustily do odvětví a čekají, že budoucí konkurence tyto náklady bude mít také. Tudíž je pochopitelné, že se brání.

Níže jsem použil příklad z pohostinství. Určitě budete souhlasit, že v mnoha restauracích se vaří hůř, než jak vaří mnohé hospodyňky. Ale restaurace musejí dodržovat nějaká pravidla (mnohdy zřejmě nesmyslná) a těžko od nich očekávat, že by se radovaly z nabídky nedělních obědů v rodinách za cca 2/3 cenu oproti restauraci (ale pro hospodyňku stále ziskovou, protože pro rodinu stejně vařit musí), kterou by si lidi kupovali přes mobily a někdo kdesi na druhé straně světa by za to bral provize. A přitom si takový přivýdělek v mnoha rodinách dovedu docela dobře představit. Co vy, dal byste kilčo za dobrý domácí nedělní oběd (a třeba nejen nedělní)?

+1/0
24.12.2015 1:42

P36e89t13r 51K35o71l78á44ř 2398807294191

Trapný PR placený článek. Ano, naše zákony nepočítají s ilegální amatérskou taxi službou stejně jako např. nedovolují vraždy ....

0/−2
24.12.2015 1:11

M81a70r25t38i51n 31B69a16r96t41e43k 5247261791603

Srovnávat amaterský převoz lidí, který dobře funguje v mnoha zemích světa s vraždama už chce hodně velkou dávku tuposti.

+2/0
24.12.2015 1:16

D49a40n91i55e18l 59K78r17a31u22s 4941923792984

V tomhle bych i souhlasil. I příklady by měly být adekvátní. Ovšem stejně tak byste měl dodat, že jsou i státy, kde to nefunguje.

0/0
24.12.2015 1:22

M65a86r70t19i51n 69B21a42r74t11e33k 5717301691923

Nefunguje nebo je to zakázané. Pokud to někde nefunguje, jako že to funguje špatně, tak o tom nevím. A rád od vás takovou informaci získám.

Pokud je to jenom zakázané ze stejných důvodů jako se o tom hovoří u nás, pak to není argument.

0/0
24.12.2015 1:24

M75a85r70t73i31n 47B51a83r71t68e39k 5747481121423

Samozřejmě pokud by tato služba fungovala špatně, tak už dávno neexistuje. To že Uber a jemu podobní celosvětově raketově rostou a nejsou zašlapáni do země tradičními taxislužbami spíše svědčí o tom, že tahle služba funguje velmi dobře.

0/0
24.12.2015 1:25

D57a51n70i50e19l 69K33r71a55u68s 4281743392684

Ano, měl jsem na mysli - je to zakázané.

0/0
24.12.2015 1:47

K83a87r88e85l 40T44o51m30e70k 3416564819245

Nevim jestli jste jel Uberem. Ja to vyzkousel. Pravda je takova,ze naopak u Uberu fakturu dostanete. Nikdo se nepta jestli chcete nebo ne. Proste vam prijde. S ridicem nic neresite. penize se vam automaticky strhnou z karty. Takze z tohohle by mel mit Babis radost. Vse je evidovane a dohledatelne

+1/−1
24.12.2015 0:55

D12a79n76i30e18l 98K26r58a61u30s 4201983682144

V Paříži jsem platil v taxi kartou už v polovině devadesátých let a v Praze je do sem tam možné taky. Takže v tomhle je to v pohodě. Jde ale o ty ostatní náklady, které taxikáři mají ze zákona a UBER je ignoruje. Tady je nerovnováha, kterou stát musí narovnat. Pokud za stejných nákladů bude i tak UBER levnější, pak není důvod, aby taxislužba budoucnosti nešla tímto směrem.

+1/0
24.12.2015 1:12

M40a11r54t55i18n 81B98a83r79t52e44k 5147601221863

Správný přístup. Jenom Uber by neměl jít cestou větší regulace taxislužeb, ale taxislužby by měly jít benevolentnější cestou Uberu.

Nutit Uber přizpůsobit se tomu co je špatně, není cesta inovace.

0/0
24.12.2015 1:15

D19a24n68i94e67l 53K94r35a60u29s 4581793172624

A co je špatně? Označení vozidel? Povinné pojištění?

Osobně bych v době snadno dostupných navigací výrazně slevil z požadavků na místní znalost. I když navigace taky není samospásné řešení. A naopak bych přitvrdil v požadavcích na technický stav vozidel. I těch stávajích taxi. Volnější by mělo být stanovování ceny, ale s intenzivním dohledem, že se nejedná do dumping s cílem vytlačit konkurenci z trhu.

Ale to jsou jen mé osobní názory.

0/0
24.12.2015 1:27

M77a88r27t35i14n 49B74a24r32t73e81k 5407311361413

Zaprvé je špatně označení placení v hotovosti. Zadruhé je špatně to že zákazník je pomalu nucen mít navigaci a pokud to tam nezná, tak mu taxikář může nakecat cokoliv - tudy je to rychlejší, tam se to opravuje, nebo je tam zácpa a zákazník nemá šanci poznat rozdíl.

Nehoráznost je použití různých vychytávek jako jsou Turba a podobně. Určitě víte co to je. To, že taxi v ČR získalo pověst jako má a že ti poctiví taxikáři s tím nebyli schopni nic udělat, magistrátu je to jedno a policii tím více, jenom dokládá, že taxikařina potřebuje konkurenci jako koza drbání.

0/−1
24.12.2015 1:34

D26a56n85i39e49l 46K61r24a41u24s 4191153502354

Vámi vyjmenované věci nejsou pravidly oboru, ale přestupky proti oficiálním pravidlům. Přestupce je třeba vyřadit z oboru. V tom se shodneme. Ale jinak myslím, že jasné odlišení vozidla taxislužby od běžného soukromého či firemního vozidla není tak dramatický požadavek a osobně jej považuji za správný. Stejně tak povinnost mít pojištění pro pasažéry nad rámec běžného POV. Nebo jsou to snad zbytečné byrokratické překážky?

+1/0
24.12.2015 1:46

M96a38r74t45i15n 89B35a18r10t21e46k 5717851491853

Ano, to jsou. K odlišení není vůbec žádný důvod. Uber má podmínky vozidlo. Dostačující. Pojištění nad rámec standardu není nutné. Kdo jede Uberem, tak souhlasí s určitými podmínkami. Je jenom na něm, jestli si zvolí je, nebo taxi.

Stejně jako každoroční STK není nutné. Pokud je auto způsobilé s běžným STK pro převoz mojí rodiny v normálním autě, tak může převézt i někoho jiného. Pokud by auto bylo v opravdu špatném stavu, tak pro Uber nemůže vůbec jezdit, nebo zákazník může cestu odmítnou, případně řidiče negativně ohodnotit.

V praxi je to v zahraničí tak, že auta Uberu patří obvykle k tomu lepšímu.

0/0
24.12.2015 11:57

D63a45n27i62e18l 13K42r29a40u69s 4111623572124

No a to je právě to obcházení pravidel. Náklady, které taxi mají UBERáci nemají, ačkoliv by je mít měli. Tím získávají nekalou konkurenční výhodu. Princip svobodného podnikání netkví v tom, že si každý dělá co chce, ale že všichni mají stejné podmínky. Nadto i promítnutí minimálních nákladů na amortizaci do ceny služby by mělo být povinné a sledovatelné. Jinak jde opět o nekalou konkurenci ve formě dumpingu. A jak už po několikáté opakuji, stát nemá svou činností odrazovat od podnikání, ale současně musí hlídat dodržování daných pravidel. Až se pravidla změní, budou moci vstupovat do odvětví noví, efektivnější účastníci. Ne naopak.

0/0
24.12.2015 12:52

M26a97r97t49i26n 93B98a46r34t41e10k 5327251451493

Proč se tu vlastně za Uber biju? Za mě tu určitě Uber chci. Ne abych za ně jezdil, ale abych mohl jezdit s nimi. Nejde jenom o nižší cenu, ale i o to, že vím s kým pojedu, nemusím platit v hotovosti, vím že mě neošulí, tak jak to mají taxikáři ve zvyku. Ta pověst taxikářů je tak špatná, že raději jedu MHD nebo jdu pěšky třeba hodinu než abych vlezl do tága. A rozhodně ne kvůli penězům. Jenom se mi nechce neustále hlídat počet kilometrů a kudy taxikář jede, počítat nástupku, čas a zjišťovat jestli jsem nezaplatil více. Nechci tvrdit, že to dělají všichni, ale opravdu nemám v úmyslu si hlídat toho s kým jedu jenom tak pro sychr.

Taxikáři si stěžují na Uber, že jim bere práci. Ale to není pravda. Taxikáři se vyšachovali sami svým dlouhodobým chováním a přístupem. Tím že u nás je taxislužba až tou úplně poslední možností, když už nic jiného nezbude.

Proto mi tak neskonale vadí, že jediný důvod proč se brání Uberu v provozu není špatná služba, ale špatný zákon. To že byrokratické překážky nepružného zákona brání přichodu nových inovativních služeb, které řeší většinu problémů a ještě nabídnou nižší ceny. A že řidiči Uberu nemusí splňovat stejné nesmyslné předpisy jako řidiči taxislužeb? To není chyba Uberu ale těch předpisů. Řidiče ani zákazníka to nikterak nepoškozuje a to jediné je důležité.

+2/−1
24.12.2015 0:51

D66a62n96i75e60l 94K95r55a95u46s 4911773972144

Opravdu to zákazníky nepoškozuje? A co případy poškození při nehodě?

0/−1
24.12.2015 0:59

M44a52r41t33i91n 11B22a96r54t91e50k 5487381141273

1) se řeší přes normální pojistku jako při jakékoliv nehodě

2) Nikdo nenutí zákazníky Uberem jezdit. Pokud jsou ochotni přijmout podmínky v případě vyjímečné události, tak ať jezdí.

Opravdu operovat odškodňováním v případě nehody a uvádět to jako jediný argument proti Uberu, když jsou tady desítky výrazně důležitějších kladných přínosů pro zákazníky, tak je to s taxislužbama opravdu hodně špatné.

+1/0
24.12.2015 1:03

D39a92n67i92e61l 76K72r34a12u62s 4151703122604

Desítky, znamená nejméně dvacet. Prosím vyjmenovat jen těch prvních dvacet přínosů.

Nikdo nenutí lidi jezdit ani taxi, ale jsou tu nějaká pravidla, která platí pro placenou jízdu a pokud je někdo i s jejich náklady dodržuje a druhý ne, potom se jedná o nekalou konkurenci.

0/0
24.12.2015 1:09

M56a48r95t93i11n 81B98a76r40t24e33k 5527211701553

Pokud jste taxikář, tak víte jak funguje Uber a proto máte strach a proto vám nemusím nic vyjmenovávat, protože to sám víte. Jinak bychom se teď o tom spolu nebavili.

Nikdo nenutí jezdit taxi, nikdo nenutí jezdit Uberem. Obě služby nabízejí přepravu a každá funguje jinak a platí pro ně jiná pravidla. Pusťme sem Uber a nechme lidi rozhodnout co přežije.

+1/−1
24.12.2015 1:12

D36a31n89i78e25l 13K78r98a25u30s 4411203492774

Chválabohu nejsem. Jen řeším otázku dodržování daných pravidel.

0/0
24.12.2015 1:29

M27a31r97t60i49n 16B94a55r47t56e14k 5507971771433

Nechme lidi rozhodnout která pravidla chtějí a která ne. Uber si taky zakládá na kvalitě. Lidi můžou hodnotit řidiče, auto atd.

0/−1
24.12.2015 1:35

D50a50n16i26e96l 80K72r36a54u98s 4811563332754

Musím ale trvat na upřesnění vaší argumentace - desítky výhod byly jen nadsázkou nebo skutečným argumentem, které jste schopen obhájit?

0/0
24.12.2015 1:49

R62o90b42e31r58t 19S25v71o12b15o74d10a 6883731846375

Jak se řeší dopravní nehoda zaviněná řidičem Uberu, při které dojde ke zranění převážené osoby? Z povinného asi těžko.

0/0
24.12.2015 7:58

O26t34a 44K58i74n23c 6259228672156

Pokud Uber chce podnikat v České republice, bude muset dodržovat naše zákony a nevymlouvat se na zastaralé zákony. Pokud já budu chtít podnikat v USA, taky budu muset dodržovat americké zákony.

+3/−1
24.12.2015 0:07

D89a75n98i78e91l 82K29r92a55u23s 4821903882614

Pan Mroczkowski nesouhlasí. Asi má zkušenost, že v USA se pravidla dodržovat nemusejí.

+1/−1
24.12.2015 0:20

R71o47b44e40r26t 18M16r86o97c37z74k46o97w57s61k47i 7788730259684

jestli chcete středověk, tak si za něj bojujte, já chci pokrok, flexibilní, právní, moderní stát a společnost v něm

pokud chcete buzerovat pokrok jen na základě neefektivnosti zákonodárců, je to vaše věc

0/−2
24.12.2015 0:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.