Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České zákony jsou zastaralé a s naší službou nepočítají, říká manažer Uberu

V Německu soud službu Uber už minulý rok zakázal. Problémy má firma nebo její řidiči i s českými zákony. Manažer odpovědný za Prahu Lokman Kuriş přesto věří, že Uber v Česku stejný osud nepotká. I proto, že je pro kontroverzní kalifornskou firmu prosperující a rychle rostoucí lokalitou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a36n 24M62e52c67e34r28a 9776901662198

Přijde velkáfirma s hromadou peněz a armádou právníků. Konkurenci ničí nedodržovánímzákonů. My nejsme Taxi, ale spolujízda. Co bude příště? Řetězec restaurací Vařímedoma? My nejsme restaurace, ale vaříme doma na objednávku. Proto pro nás zákonyneplatí. A zničíme všechny restaurace v okolí. Atd. Zkuste si jako obyčejnýsoukromník kašlat na zákony. Dneska je to Uber. Příště to může být muže býtjiná firma, která s hromadou peněz zničí a nedodržováním zákonů vašepodnikání. A vy nebudete mít proti nim žádnou šanci.

+1/0
25.12.2015 18:35

R53o84b68i78n 76Ž87i78ž90k77a 2818554666506

Pokud ta firma bude poskytovat lepší službu (bezpečnější, vyšší spokojenost, levnější, rychlejší) tak by se měly zákony změnit podle ní.

0/−2
25.12.2015 22:30

L69a37d44i79s34l22a17v 52S50a54u25e21r 8397641483774

Uber bude levnější, protože podniká nelegálně, neodvádí daně, jejich řidiči ze zisku neodvádí sociální a zdravotní pojištění. Nemusí dodržovat standardy bezpečnosti, školení, vybavení atd., které vyžaduje zákon pro přepravu osob do 3.5tuny. Že je omezují zákony? Ano zákony jsou vytvořeny, aby omezovaly jinak by panovala anarchie. Jako příklad bych uvedl kamionovou přepravu. Třeba tam taky Uber přijde a začne křičet, že je omezují zákony například na povinou přestávku řidiče a oni přitom chcou, aby ten šofer řídil 15 hodin nonstop. Pak se budeme všichni cítit strašně bezpečně na těch silnicích, když budeme vědět že jede UBER.

+3/0
25.12.2015 11:23

R90o30b59i48n 44Ž18i15ž51k94a 2418434126656

A tohle "podniká nelegálně, neodvádí daně, jejich řidiči ze zisku neodvádí sociální a zdravotní pojištění" máte odkud?

0/−2
25.12.2015 22:30

R51o46b79i56n 22Ž82i39ž88k47a 2528784596656

Státní regulace taxislužeb se díky technologickému pokroku pomalu ale jistě stává anachronismem.

Uživatelská hodnocení a související vyspělé vnitřní regulace párovacích služeb řidič-zákazník zvládají ochranu spotřebitele daleko lépe než děravé, zastaralé a nevymahatelné předpisy pro taxislužby a prostě pro ně v budoucnu nebude žádné rozumné užití.

Je jasné, že taxislužby kopou co to dá, ale procento domácích i zahraničních spokojených uživatelů koncesovaných taxíků a vozidel uberu by pro legislativce mělo být více než jasným signálem, kudy vede cesta.

0/−2
24.12.2015 23:20

P13e40t52r 67N47o32v39á22k 8865609940

STAT a UREDNICI miluji REGULACE a chteji mit vse pod kontrolou

Mafie miluje regulace

NENI na zakaznikovi svobodnem rozhodnuti zda chce regulovane Taxi nebo Uber?

proc by mi mel Urednik zakazovat pouzivat UBER?!!

+1/−2
24.12.2015 14:26

A27l15e61n32a 91V84e92s77e15l86á 3973171455638

Stát vám nic nezakazuje používat. Stát pouze tvrdí, že pro výdělečnou činnost je třeba mít živnostenský list, popř. jiné podobné oprávnění.

Jo, klidně to zrušme - ale pak pro všechny a nejen pro Uber.

+2/0
25.12.2015 11:56

M27i81c19h88a52l 77M80a88c77h15e74k 1984362924219

Taxi je nadstandardní druh přepravy. Zákazník požívá výhod pravidelně ověřovaného a zaplombovaného taxametru, má zaručeno, že řidič má potvrzení, že absolvoval psychotesty, má výhodu, že řidič má potvrzení o školení řidičů ne starší než rok, má potvrzení o zdravotní prohlídce, a po zkoušce magistrátem určené má i průkaz o způsobilosti. Pak má zákazník taxi výhodu, že taxikář má potvrzení o prohlídce na STK ne starší než rok. Má zaručeno, že ve voze je stanovený hasičák s revizí ne starší než rok a řidič má potvrzení, že jeho vůz je pravidelně vystříkáván dezinfekcí. Má výhodu, že řidič nebude unaven, protože každý 3 hodiny musí vyplňovat záznamy o přestávkách, dále pak řidič má obvykle vyšší pojištění na úraz či smrt zákazníka.

Kdo tyto a další výhody nadstandardní přepravy osob zvanou taxi nepotřebuje, pak ať si zvolí levnější přepravu, zvanou třeba Uber.

+2/−1
24.12.2015 12:02

M71a52r64t84i84n 39B16a31r16t95e62k 5597111541783

O těch jistotách s taxislužbou bych si nebyl tak jistý. Taxikáři mají velmi špatnou pověst.

0/−1
24.12.2015 22:30

D14a32v16i14d 30K50o30n33d43ě82l24k37a 4377562566911

Nejde o nic jiného než o konkurenční boj, jehož součástí je i tato série PR článků. Osobně raději využívám Liftago, ale Uber mi nijak nevadí, i když do nějakých mantinelů by se jeho činnost ve variantě Pop měla usměrnit. Klasickým taxislužbám stejně časem odzvoní, nebo budou muset být konkurenceschopnější. Je to podobný "spor" jako v hotelovém byznysu Airbnb vs. hotely.

+1/−1
24.12.2015 11:17

K57a98t66e42ř43i42n31a 60V33ý21b60o12r91n89á 6280789439

Uber je v pohodě. Jen by řidiči a jejich auta měli splňovat stejné podmínky, jako řidiči, kteří shánějí zákazníky klasickým způsobem. Nevím, proč se tomu brání. Tedy spíše vím.;-)

0/0
24.12.2015 8:26

M98i10c51h91a32l 72M70a50c29h31e12k 1694112774749

Tak jste si odpověděla sama na to, co je zřejmé. Tedy že se jejich činnost nějak liší a proto by se měla lišit i legislativa, která tu činnost upravuje.

0/0
24.12.2015 8:57

A59l13e15n59a 44V21e45s71e10l55á 3793191885288

Nezlobte se, ale to je jako byste řekl, že činnost zedníka, kterému lze poslat objednávku mailem se liší od zedníka, který má jen telefon a tedy mají mít jinou legislativu...

Všichni přepravují lidi podle jejich objednávek. To je fakt stejná činnost, která se liší jen vcelku v drobých detailech.

+2/0
25.12.2015 12:02

J40i52r64k44a 93D38r55a14k 7105347350

Může mi někdo ze zastánců Uberu říci jakou že to činnost řidiči Uberu dělají? Instalatér to asi nebude, ani truhlář to nebude!! Ano správně, je to taxikář, protože právě taxikář vozí lidi z místa A do místa B a to vše za peníze. Jelikož žijeme v právním státě a platí zde jasné pravidla pro provozování taxislužby, tak by je měli všichni dodržovat.

Pokud tady mluvíte o nové technologii, tak vás mohu ujistit, že v Praze existují aplikace které zákony dodržují, ceny mají levnější včetně kontroly trasy a ceny i s možností platby kartou, takže uber není novum.

Další problém tohoto projektu jsou daně, cca 10% z tržby odchází do ameriky bez toho aby někdo zaplatil DPH a další poplatky, Pochybuji, že by Uber dával úřadům data kdo a kolik peněz vyjezdil, takže k placení daně z příjmu asi nehrozí a to nemluvím o silniční dani, sociálnímu a zdravotního pojištění. Možná bych se ani nedivil, kdyby některý z řidičů byl veden na pracáku jako nezaměstnaný.

Krásný den všem

+4/0
24.12.2015 2:54

L94a91d24i21s29l89a31v 42J85o52d87l84o67v44s31k63i 2380515467521

Můžete mi dát tip na nějakou vámi avizovanou aplikaci s levnějšími cenami

0/0
24.12.2015 7:58

J63i80r32k87a 77D47r34a17k 7495287540

AAAtaxi : 25,- nástup, 19,90/km a 6,- čekání

Liftago : po zadání místa nástupu a výstupu Vám řidiči nabídnou cenu a vy si můžete vybrat podle ceny, řidiče, vozu a hodnocení.

Dále mají aplikace všechny větší dispečinky, ale tam neznám přesné podmínky.

Krásné vánoce

0/0
24.12.2015 8:34

M13i79c34h48a29l 31M60a80c64h57e75k 1134742524679

Podle toho, co jste napsal, je taxikář i řidič MHD, dokonce i pilot letadla nebo mašinfíra :-P

0/−2
24.12.2015 8:29

J95i10r71k73a 27D62r62a81k 7715247690

Pane Machek, zacházíte do extrému, samozřejmě se tu bavíme o přepravě maximálně devíti osob včetně řidiče.

Nebo Uber už dělá i autobusy a leteckou přepravu? :-)

0/0
24.12.2015 8:40

M35i42c81h64a24l 91M66a97c83h14e43k 1954122424779

No když je to tak, pak bude stačit legislativu upravit, aby popuberář mohl přepravovat max. 4 osoby. A hranice mezi nimi bude určena bez diskuze.

0/0
24.12.2015 8:49

J69i80r93k86a 77D56r45a20k 7505347440

Pane, jdete z extrému do extrému!! Proč za každou cenu podporujete nelegální činnost?

Četl jste jak redaktoři iDnes jezdili tři dny jako řidiči Uberu? Redaktor tam píše že ujel 4,5 km za 191,-kč a to vše po 12,-/km. Taxíkem by to stálo určitě méně!

0/0
24.12.2015 9:08

M74i10c90h50a96l 62M33a58c94h27e98k 1104432824459

Jak jste na to přišel, proboha? Říkám, že na jejich činnost v zákoně neexistuje "škatulka" a proto by se měla vytvořit. Anebo ještě lépe, taxislužbu nestanovit jako živnost koncesovanou, ale volnou, bez spousty buzeračních a ničemu nepomáhajících nařízení.

0/0
24.12.2015 11:39

M76i67c62h62a14l 69M41a49c91h81e86k 1834452234889

Dle toho, co jste napsal, je taxikář i řidič MHD, i pilot letadla, či mašinfíra :-P

0/0
24.12.2015 8:33

M31a40r40t78i26n 65B16a43r16t79e71k 5527461591703

Daniel Kraus: Jenom mě zaráží jedna věc. Proč taxikáři bojují proti Uberu? Proč za ně raději nejezdí. Volná pracovní doba je asi výhodnější. Pokud jde o nějakou úroveň poskytované služby, kvalitní auto atd, tak Uber nabízí i dražší (pořád levnější než klasický taxík) a kvalitnější službu UberBlack, kdy řidič musí jezdit v obleku a musí vlastnit auto mladší 5 let. A pokud si myslíte, že se na tom nedá vydělat a že si řidiči Uberu nevydělají na živobytí, tak zkušenosti ze světa mluví o opaku.

+1/−1
24.12.2015 1:29

D80a60n14i42e78l 77K56r86a30u74s 4431603972684

Jistě jde o konkurenční boj. Ale vemte to tak, že taxikáři vydali nějaké náklady, které je vpustily do odvětví a čekají, že budoucí konkurence tyto náklady bude mít také. Tudíž je pochopitelné, že se brání.

Níže jsem použil příklad z pohostinství. Určitě budete souhlasit, že v mnoha restauracích se vaří hůř, než jak vaří mnohé hospodyňky. Ale restaurace musejí dodržovat nějaká pravidla (mnohdy zřejmě nesmyslná) a těžko od nich očekávat, že by se radovaly z nabídky nedělních obědů v rodinách za cca 2/3 cenu oproti restauraci (ale pro hospodyňku stále ziskovou, protože pro rodinu stejně vařit musí), kterou by si lidi kupovali přes mobily a někdo kdesi na druhé straně světa by za to bral provize. A přitom si takový přivýdělek v mnoha rodinách dovedu docela dobře představit. Co vy, dal byste kilčo za dobrý domácí nedělní oběd (a třeba nejen nedělní)?

+1/0
24.12.2015 1:42

P20e78t87r 45K16o95l67á68ř 2638667784701

Trapný PR placený článek. Ano, naše zákony nepočítají s ilegální amatérskou taxi službou stejně jako např. nedovolují vraždy ....

0/−2
24.12.2015 1:11

M34a55r82t42i26n 94B88a31r10t35e78k 5137441201733

Srovnávat amaterský převoz lidí, který dobře funguje v mnoha zemích světa s vraždama už chce hodně velkou dávku tuposti.

+2/0
24.12.2015 1:16

D53a19n14i82e15l 18K74r95a11u83s 4171393632124

V tomhle bych i souhlasil. I příklady by měly být adekvátní. Ovšem stejně tak byste měl dodat, že jsou i státy, kde to nefunguje.

0/0
24.12.2015 1:22

M21a96r46t62i18n 53B11a14r87t58e47k 5707761671833

Nefunguje nebo je to zakázané. Pokud to někde nefunguje, jako že to funguje špatně, tak o tom nevím. A rád od vás takovou informaci získám.

Pokud je to jenom zakázané ze stejných důvodů jako se o tom hovoří u nás, pak to není argument.

0/0
24.12.2015 1:24

M98a83r11t95i31n 24B59a58r82t73e62k 5587581801573

Samozřejmě pokud by tato služba fungovala špatně, tak už dávno neexistuje. To že Uber a jemu podobní celosvětově raketově rostou a nejsou zašlapáni do země tradičními taxislužbami spíše svědčí o tom, že tahle služba funguje velmi dobře.

0/0
24.12.2015 1:25

D18a65n35i28e88l 38K42r49a35u66s 4721483312544

Ano, měl jsem na mysli - je to zakázané.

0/0
24.12.2015 1:47

K44a43r40e16l 22T12o98m16e43k 3416874619475

Nevim jestli jste jel Uberem. Ja to vyzkousel. Pravda je takova,ze naopak u Uberu fakturu dostanete. Nikdo se nepta jestli chcete nebo ne. Proste vam prijde. S ridicem nic neresite. penize se vam automaticky strhnou z karty. Takze z tohohle by mel mit Babis radost. Vse je evidovane a dohledatelne

+1/−1
24.12.2015 0:55

D63a88n55i93e51l 32K39r49a81u44s 4571783542664

V Paříži jsem platil v taxi kartou už v polovině devadesátých let a v Praze je do sem tam možné taky. Takže v tomhle je to v pohodě. Jde ale o ty ostatní náklady, které taxikáři mají ze zákona a UBER je ignoruje. Tady je nerovnováha, kterou stát musí narovnat. Pokud za stejných nákladů bude i tak UBER levnější, pak není důvod, aby taxislužba budoucnosti nešla tímto směrem.

+1/0
24.12.2015 1:12

M43a74r38t58i75n 38B13a48r39t31e51k 5467781581123

Správný přístup. Jenom Uber by neměl jít cestou větší regulace taxislužeb, ale taxislužby by měly jít benevolentnější cestou Uberu.

Nutit Uber přizpůsobit se tomu co je špatně, není cesta inovace.

0/0
24.12.2015 1:15

D31a93n40i36e89l 78K59r79a71u30s 4251903152614

A co je špatně? Označení vozidel? Povinné pojištění?

Osobně bych v době snadno dostupných navigací výrazně slevil z požadavků na místní znalost. I když navigace taky není samospásné řešení. A naopak bych přitvrdil v požadavcích na technický stav vozidel. I těch stávajích taxi. Volnější by mělo být stanovování ceny, ale s intenzivním dohledem, že se nejedná do dumping s cílem vytlačit konkurenci z trhu.

Ale to jsou jen mé osobní názory.

0/0
24.12.2015 1:27

M97a82r37t66i44n 65B41a14r82t22e32k 5437241591333

Zaprvé je špatně označení placení v hotovosti. Zadruhé je špatně to že zákazník je pomalu nucen mít navigaci a pokud to tam nezná, tak mu taxikář může nakecat cokoliv - tudy je to rychlejší, tam se to opravuje, nebo je tam zácpa a zákazník nemá šanci poznat rozdíl.

Nehoráznost je použití různých vychytávek jako jsou Turba a podobně. Určitě víte co to je. To, že taxi v ČR získalo pověst jako má a že ti poctiví taxikáři s tím nebyli schopni nic udělat, magistrátu je to jedno a policii tím více, jenom dokládá, že taxikařina potřebuje konkurenci jako koza drbání.

0/−1
24.12.2015 1:34

D51a15n53i80e47l 59K50r27a51u64s 4871823932664

Vámi vyjmenované věci nejsou pravidly oboru, ale přestupky proti oficiálním pravidlům. Přestupce je třeba vyřadit z oboru. V tom se shodneme. Ale jinak myslím, že jasné odlišení vozidla taxislužby od běžného soukromého či firemního vozidla není tak dramatický požadavek a osobně jej považuji za správný. Stejně tak povinnost mít pojištění pro pasažéry nad rámec běžného POV. Nebo jsou to snad zbytečné byrokratické překážky?

+1/0
24.12.2015 1:46

M37a59r46t97i85n 40B48a24r78t43e91k 5697271211273

Ano, to jsou. K odlišení není vůbec žádný důvod. Uber má podmínky vozidlo. Dostačující. Pojištění nad rámec standardu není nutné. Kdo jede Uberem, tak souhlasí s určitými podmínkami. Je jenom na něm, jestli si zvolí je, nebo taxi.

Stejně jako každoroční STK není nutné. Pokud je auto způsobilé s běžným STK pro převoz mojí rodiny v normálním autě, tak může převézt i někoho jiného. Pokud by auto bylo v opravdu špatném stavu, tak pro Uber nemůže vůbec jezdit, nebo zákazník může cestu odmítnou, případně řidiče negativně ohodnotit.

V praxi je to v zahraničí tak, že auta Uberu patří obvykle k tomu lepšímu.

0/0
24.12.2015 11:57

D13a55n63i10e56l 29K25r71a20u66s 4121573642854

No a to je právě to obcházení pravidel. Náklady, které taxi mají UBERáci nemají, ačkoliv by je mít měli. Tím získávají nekalou konkurenční výhodu. Princip svobodného podnikání netkví v tom, že si každý dělá co chce, ale že všichni mají stejné podmínky. Nadto i promítnutí minimálních nákladů na amortizaci do ceny služby by mělo být povinné a sledovatelné. Jinak jde opět o nekalou konkurenci ve formě dumpingu. A jak už po několikáté opakuji, stát nemá svou činností odrazovat od podnikání, ale současně musí hlídat dodržování daných pravidel. Až se pravidla změní, budou moci vstupovat do odvětví noví, efektivnější účastníci. Ne naopak.

0/0
24.12.2015 12:52

M12a56r81t47i46n 54B61a85r45t38e28k 5847371351193

Proč se tu vlastně za Uber biju? Za mě tu určitě Uber chci. Ne abych za ně jezdil, ale abych mohl jezdit s nimi. Nejde jenom o nižší cenu, ale i o to, že vím s kým pojedu, nemusím platit v hotovosti, vím že mě neošulí, tak jak to mají taxikáři ve zvyku. Ta pověst taxikářů je tak špatná, že raději jedu MHD nebo jdu pěšky třeba hodinu než abych vlezl do tága. A rozhodně ne kvůli penězům. Jenom se mi nechce neustále hlídat počet kilometrů a kudy taxikář jede, počítat nástupku, čas a zjišťovat jestli jsem nezaplatil více. Nechci tvrdit, že to dělají všichni, ale opravdu nemám v úmyslu si hlídat toho s kým jedu jenom tak pro sychr.

Taxikáři si stěžují na Uber, že jim bere práci. Ale to není pravda. Taxikáři se vyšachovali sami svým dlouhodobým chováním a přístupem. Tím že u nás je taxislužba až tou úplně poslední možností, když už nic jiného nezbude.

Proto mi tak neskonale vadí, že jediný důvod proč se brání Uberu v provozu není špatná služba, ale špatný zákon. To že byrokratické překážky nepružného zákona brání přichodu nových inovativních služeb, které řeší většinu problémů a ještě nabídnou nižší ceny. A že řidiči Uberu nemusí splňovat stejné nesmyslné předpisy jako řidiči taxislužeb? To není chyba Uberu ale těch předpisů. Řidiče ani zákazníka to nikterak nepoškozuje a to jediné je důležité.

+2/−1
24.12.2015 0:51

D87a77n42i39e98l 47K18r33a81u47s 4471223872364

Opravdu to zákazníky nepoškozuje? A co případy poškození při nehodě?

0/−1
24.12.2015 0:59

M41a83r82t82i38n 76B85a20r32t80e66k 5657271201343

1) se řeší přes normální pojistku jako při jakékoliv nehodě

2) Nikdo nenutí zákazníky Uberem jezdit. Pokud jsou ochotni přijmout podmínky v případě vyjímečné události, tak ať jezdí.

Opravdu operovat odškodňováním v případě nehody a uvádět to jako jediný argument proti Uberu, když jsou tady desítky výrazně důležitějších kladných přínosů pro zákazníky, tak je to s taxislužbama opravdu hodně špatné.

+1/0
24.12.2015 1:03

D81a70n90i88e61l 31K88r68a28u65s 4471933322984

Desítky, znamená nejméně dvacet. Prosím vyjmenovat jen těch prvních dvacet přínosů.

Nikdo nenutí lidi jezdit ani taxi, ale jsou tu nějaká pravidla, která platí pro placenou jízdu a pokud je někdo i s jejich náklady dodržuje a druhý ne, potom se jedná o nekalou konkurenci.

0/0
24.12.2015 1:09

M10a98r41t73i58n 13B54a44r12t98e58k 5337771541613

Pokud jste taxikář, tak víte jak funguje Uber a proto máte strach a proto vám nemusím nic vyjmenovávat, protože to sám víte. Jinak bychom se teď o tom spolu nebavili.

Nikdo nenutí jezdit taxi, nikdo nenutí jezdit Uberem. Obě služby nabízejí přepravu a každá funguje jinak a platí pro ně jiná pravidla. Pusťme sem Uber a nechme lidi rozhodnout co přežije.

+1/−1
24.12.2015 1:12

D71a43n29i96e98l 10K75r55a33u36s 4141513242644

Chválabohu nejsem. Jen řeším otázku dodržování daných pravidel.

0/0
24.12.2015 1:29

M27a89r81t62i20n 32B80a34r90t67e17k 5797461681913

Nechme lidi rozhodnout která pravidla chtějí a která ne. Uber si taky zakládá na kvalitě. Lidi můžou hodnotit řidiče, auto atd.

0/−1
24.12.2015 1:35

D40a37n53i43e17l 55K31r27a96u33s 4971333532184

Musím ale trvat na upřesnění vaší argumentace - desítky výhod byly jen nadsázkou nebo skutečným argumentem, které jste schopen obhájit?

0/0
24.12.2015 1:49

R47o54b61e39r79t 83S18v75o69b66o32d79a 6473521616895

Jak se řeší dopravní nehoda zaviněná řidičem Uberu, při které dojde ke zranění převážené osoby? Z povinného asi těžko.

0/0
24.12.2015 7:58

O28t63a 16K62i91n97c 6609178162196

Pokud Uber chce podnikat v České republice, bude muset dodržovat naše zákony a nevymlouvat se na zastaralé zákony. Pokud já budu chtít podnikat v USA, taky budu muset dodržovat americké zákony.

+3/−1
24.12.2015 0:07

D94a71n84i39e21l 97K37r25a53u23s 4541493652834

Pan Mroczkowski nesouhlasí. Asi má zkušenost, že v USA se pravidla dodržovat nemusejí.

+1/−1
24.12.2015 0:20

R82o63b67e85r21t 37M17r78o65c16z15k44o26w89s25k48i 7938530339704

jestli chcete středověk, tak si za něj bojujte, já chci pokrok, flexibilní, právní, moderní stát a společnost v něm

pokud chcete buzerovat pokrok jen na základě neefektivnosti zákonodárců, je to vaše věc

0/−2
24.12.2015 0:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.