Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nulová inflace, levná nafta. Stát přesto Českým drahám na rychlíky přidá

Inflace je téměř na nule, ceny nafty klesají. Za motorové rychlíky mezi Plzní a Mostem přesto ministerstvo dopravy zaplatí v aktuálním jízdním řádě o osm procent víc než v minulém roce. České dráhy to vysvětlují především chystanými výlukami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i11r27i 87Z38u34z98a32ň57á39k 4448240603766

Už někdo viděl soukromníka aby prodělával!!jen hlupák si to může myslet nebo tvrdit a to platí ve všem jak dr.dopravě.A co autobusy a sil.doprava ta jezdí na jinou naftu?Je to jen boj akydy,že já to udělám levněji než ten druhý!!;-D

0/0
12.1.2016 11:18
Foto

M38i34c38h22a93l 71S64m25í22t63k33a 8864394213806

To je zase blabol, pate pres devate. Tradicni Surovina

+3/−1
28.12.2015 22:23

J87a26n 22V17a98l58a61l29í39k 6956819950636

Za motorové rychlíky mezi Plzní a Mostem přesto ministerstvo dopravy zaplatí v aktuálním jízdním řádě o osm procent víc než v minulém roce. České dráhy to vysvětlují především chystanými výlukami.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rychliky-plzen-most-se-statu-prodrazi-dh6-/eko-doprava.aspx?c=A151223_115759_eko-doprava_suj

Českým drahám letos kvůli největšímu počtu výluk v historii české železnice výrazně vzrostou náklady na náhradní autobusovou dopravu. V řadě případů budou náhradní autobusy pro dopravce nakonec dražší než provoz vlaků.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rekordni-rok-vyluk-na-zeleznici-komplikuje-provoz-cd-pdq-/eko-doprava.aspx?c=A150506_173756_eko-doprava_suj

No a když ty autobusy za výluky jsou dražší než vlaky tak proč by nedostali víc peněz...

+5/0
27.12.2015 17:20

D24a14v82i31d 27G40a34j46d48a 5780719472841

Pan Sůra prostě píše konfrontačně už i nadpisy. Zajišťuje si čtenost.Aby snad nedostal na Idnes padáka.Nafta je levnější ,ale já furt jezdím MHD stejně dráho,platím stejně a více za zboží atd..atd. Zatímco, když nafta zdraží,tak se zdražují i rohlíky.Ach jo.Ten bulvár.Jenomže spojení soukromých firem a státu je ještě horší varianta.

+7/−3
27.12.2015 9:03

D91a70v80i35d 22V64a32c12h58t12a87r90č41í72k 8269232855568

Jste jen pouhý i.d.i.o.t. Vaše argumentace pod bodem mrazu, IQ houpacího koněRv

+1/−7
27.12.2015 12:49

D23a44v48i16d 51G16a66j67d24a 5910359532321

Děkuji za hodnocení.Vaše argumentace má naopak velký potenciál... ;-)

+3/−1
27.12.2015 15:18

L19a62d18i31s86l45a89v 80K16o22v73a75ř52í42k 2150297250799

Davide nechte už ten rum na pokoji. Střílíte pak od pasu.

+1/−1
28.12.2015 7:03

M95a65r86e49k 69M14a33r47t69i87n 8339394146160

Nadpisy většiou píší editoři, nikoliv redaktoři.

+1/0
27.12.2015 21:24

J95a57n 93S24ů29r71a 4145703293932

Titulek je v tomto případě moje práce. Podle mého názoru plně vystihuje situace. O tom, že nezlevňují autobusoví dopravci, i když prostor je, jsem psal před týdnem. Tam to kupodivu nikomu nevadilo za to, že je kritizuji.

+2/0
27.12.2015 21:37

J39a56n 19J30e26m10e26l25k18a 1735950

Jenom hlupácí můžou volat po zrušení jednotného státního systému ČD.

Jakou práci odvádí ČD s Elephanty na lince třeba S2 na Nymburk. Jezdí tím tolik lidí, že vlaky musí být zdvojeny a pod. Naprosto dostatečná kvalita, dobrý uklid, pohodlný vlak, dobrý úklid. Pohodlná první třída. Jediné čím dostává Elephant zabrat jsou vandalové - chtělo by to kamery.

21 km, 23 min, 29 Kč s in25, 19 Kč s IN50, Pohodlná první třída se sklopným sedadlem 37 Kč.

Městské řešení s metrem a rozhrkaným přecpaným autobusem 40 Kč.

Ariva 10 km 21 min, 26 Kč.

Takže klidně si volejte po soukromých dopravcích, ale já tvrdím, že si těžce připlatíte systémem jeden dopravce jedna trať.

Pokud by třeba soukromý dopravce dostal jenom některé časy, například nové při častějších jízdách v jízdním řádu, tak klidně, ale jinak..

+15/−2
27.12.2015 8:58

R33o79m48a25n 35S29t69o25n74e24k 1379933529391

bez soukromých dopravců je dost možné že by nejezdilo u ČD tolik nových vlaku

+1/−4
27.12.2015 10:02

V63a89c81l48a85v 71H25a22j64e63k 3236809929

CD pořizovali nové či modernizované vozy již dávní před vstupem soukromníků. Např. Jídelní vozy s vozy na EC kolem roku 1995, stejně jako regionovy

+4/0
27.12.2015 12:43

J46a35n 17J75e10m61e47l70k93a 1755540

Ano, ale volný trh na Praze Ostravě je něco zcela jiného než jeden dopravce, jedna trať, 15 let.

0/0
27.12.2015 20:17
Foto

V47á61c82l96a51v 19K10a30m45í29r 9942187281956

Furt to slovo ,,DOTACE,, Kdy už někdo panu Sůrovi vysvětlí,že platba za objednané služby - tj. vlaková doprava v čr na objednaných úsecích,v objednaném rozsahu a kapacitě NENÍ DOTACE!!

+7/−5
27.12.2015 8:22
Foto

V79á26c91l73a55v 73K36a67m76í44r 9172727441706

Nebo chce pan novinář tvrdit,že když pojedu autobusem třeba z Prahy do Karlových Varů,tak neplatím za objednanou službu,tedy dopravu z bodu A do bodu B,ale dopravce dotuji?To je fór... :D

+1/−1
27.12.2015 8:25

D30a22v35i36d 33V75a19c47h97t47a14r89č31í31k 8889152165698

A další trubka...bože já bych blil

0/−3
27.12.2015 12:52

D24a78v21i46d 58G97a66j27d33a 5380579372181

Pane Vachtaříku, asi moc bramborového salátu nebo hysterie. Obojí by mělo odeznít.

+3/0
27.12.2015 15:21

J90a13n 28S94ů67r96a 4145643493382

Slovo dotace je v textu použito jednou a nikoliv v souvislosti s úhradou objednávky rychlíků

+1/0
27.12.2015 8:55
Foto

V66á35c12l50a66v 67K51a66m56í54r 9792447851636

Pane Sůra,nejde jen o tento text,slovo dotace používáte pomalu v každém článku o ČD.Nikdy se nezmíníte,že ČD jedou na objednávku krajů,potažmo ČR.Tudíž nikdy nejde o dotace.A nevím,kde se zmiňuji o rychlících,já psal o všech objednávaných vlacích,což nejdou jen rychlíky,ale i vlaky kategorie Os,Sp.

0/−1
27.12.2015 10:04
Foto

V39á75c84l78a50v 32K43a41m80í97r 9792587581546

pardon - *nejsou

0/0
27.12.2015 10:06

L18a22d20i25s92l17a93v 33P10a29s31t45o85r12e84k 1503407838175

Vítej do diskuzí.

0/0
27.12.2015 12:27

V82a95c26l78a90v 74H21a77j42e90k 3316789499

On to moc dobre vi ale tohle jen jeden z jeho projevů až patologické nenávisti vůči ČD.

+3/−1
27.12.2015 12:46

M98í36l71a 75P14i97š51t18ě14l23á98k 7463447623

To přeci po panu Sůrovi nemůžete chtít, ten má jen jeden cíl a to pošpinit ČD, jako v každém jeho článku o ČD.

+3/−1
27.12.2015 15:10
Foto

M44i30c67h89a21l 12S55m74í94t19k39a 8654774563256

Protoze Sura je d.... on nepochopi nikdy ze se za objednane sluzby v civilizovanem svete plati.

0/0
28.12.2015 22:25

M37i39l89a19n 52B79u28r32i73á13n27e41k 6193361509367

Tržní prostředí jak poleno...

+4/−2
27.12.2015 0:57

T70o61m79á30š 46K24n71a26i38f10l 6493850777240

V hromadne (regionalni) doprave nikdy trzni prostredi fungovat nebude (nemuze... Uz z orincipu)

+3/0
27.12.2015 1:06

A12n35t86o47n71í49n 75K29a72t62z94e83r 8202313106330

p.Buriánek,to není tržní prostředí jako poleno,to je zlodějna po česku jak poleno!!!:-P!!

+1/−2
27.12.2015 11:25

D48a42n51u88š26e 35K62r14a49m26o14l76i96š87o42v24á 3612217208689

Nedá mi to....benzin je nejníže, co by mohl být....nafta rovněž a už vám slevnili dodavatelé rohlíky, oblečení apod....to totiž neudělá nikdy nikdo...!!.

+9/−1
26.12.2015 23:10

M89a27r71e79k 57H17r78u44b67y 6227522811188

Ale obvykle vysokou cenu obhajuji poskytovatele sluzby, ne jejich zakaznici ;-)

To je vysada statni spravy a samospravy :-/

0/0
27.12.2015 0:44

J77i66ř29í 45P92a86u42l 3866415737832

Vsak pekari se uz nechali slyset, ze pecivo nezlevni, protoze ceny PHM v jejich produktech hraji minimalni roli, na rozdil od cen surovin. Tedy alespon do doby nez budou muset zdrazit, az ceny PHM zacnou rust nebo budou muset totez prohlasit o surovinach v pripade, ze by jejich ceny zacaly klesat. :-D

+1/0
27.12.2015 8:09

M63i13r48e61k 14Z74á86v42o40d15n28ý 7422217560738

Aha, takže když se zvýší cena o 7 Kč, je to nehorázné zdražení, zatímco když se cena sníží o 38 Kč, jedná se o virtuální zlevnění :))

+4/0
26.12.2015 23:09

P22e27t42r 97P51e29t81r 6233632798823

a když neumíte číst, tak vám dokonce i připadne, že jste vtipný :)))

+1/−4
26.12.2015 23:39

M88i21r54e54k 11Z67á65v67o78d31n73ý 7572327210498

Ano, jde vidět, že tuto skutečnost o sobě dosti dobře víte :))

+1/0
26.12.2015 23:52

M67i45r91e91k 23Z69á92v90o56d54n44ý 7872857450288

A jelikož jsou tady tací, kteří bohužel nepochopí text jednoduše, tak to raději rozepíšu. Nejdříve se píše o tom, jak je nehorázné, že v době nulové inflace rostou ceny kompenzací o 9 procent. Následně je vysvětleno, že se jedná o nutné investice do údržby vozidel. Následně je napsané, že na jiné trati poklesla objednávaná cena o 38 Kč z důvodu nasazení moderních vozidel. Jinými slovy, autor si sám odpovídá, že jakmile bude potřebná údržba vozidla dokončena, je více než pravděpodobné, že cena kompenzací zase poklesne. .... Ale to by pak nevyznělo tak bombasticky, když by byla pravda zobrazena celá :) A ještě jednou pro ty pomalejší. Toto není vtipný komentář :)

+8/−1
27.12.2015 0:02

M29a81r68e29k 40H58r76u13b19y 6567932631948

Hmm, státní úředníci zase obhajují přemisťování státních peněz do neprůhledných polosoukromých kapes. No, jsem zvědav, čeho zas budou ČD "hrdým sponzorem":-P

+1/−4
26.12.2015 22:54

J30i58ř82í 82E89r30b49e20n 1893964636987

Kterou polosoukromou kapsu máte na mysli?

0/0
26.12.2015 23:41

M23a80r30e48k 31H55r82u38b49y 6517292371868

Staci se podivat, kde vsude si CD objednavaji sluzby ci co sponzoruji.

Jak vubec muze subjekt jednou rukou skemrajici o dotace zaroven druhou rukou tyto rozhazovat na sponzoring? 8-o

0/−4
27.12.2015 0:43

T25o87m14á22š 97K36n61a34i85f14l 6123550967170

Cd ale o dotace v zasade neskemraji.

Protestujete stejne proti tomu, ze napr. Firma, ktera vam dodava rohliky, nekoho sponzoruje?

Ceske drahy dostavaji "dotace", ktere nejsou dotaci v pravem slova smyslu. Stat si id nich objednava dopravu. Z pohkedu CD je to sluzba jako kazda jina.

+3/−1
27.12.2015 1:08

M10a31r28e69k 19H27r76u56b64y 6877112211358

CD každoročně dostává od státu "kompenzaci" za ztráty v osobní dopravě (mmch. účetně nafouknuté), tj. peníze mimo platby za objednanou dopravu.

Firma, která mi dodává rohlíky, žádné peníze ze státního rozpočtu nedostává.

+1/−3
27.12.2015 12:06

T54o78m38á55š 95K73n41a45i96f90l 6693110747330

Ta kompenzace za ztratu v osobni doprave... To jenprave ta platba za objednanou dopravu.

+1/0
27.12.2015 12:07

D18a78n74u50š23e 88K81r17a31m81o19l20i20š67o33v26á 3212867118179

No...to je jako s nulou inflací u sýrů, hovězího masa a třeba léků....

+3/0
26.12.2015 22:52

M55a56r58t16i80n 65Š71v68a18n60c26a93r 5852183

Většinu tratí je třeba zrušit a ušetřené peníze investovat do těch zbylých. Železnice u nás je špatně funkční žumpa, ve které se topí peníze.

0/−4
26.12.2015 22:48

R31o91b64e71r27t 18J95a42n73u30l96í76k 3845569854191

A co ty babičky co jeodu z Velkého Pěčína do Dačic třeba,... autobus tam nejede,..celej život daně platili! Jančura tam jezdit nebude,... Státní drahy jsou služba tak je potřeba nato nahlížet!

+7/0
26.12.2015 23:37

J69a49n 45N51o29v37á98k 9457692637827

V Pičíně je krásně. A je tam i autobusová zastávka, hned za mostem u Dyje... :-)

0/0
27.12.2015 0:46

J23a23n 52N85o96v81á29k 9177922207667

Ale teď koukám do Idosu, že už to na ní asi fakt nestaví.

+3/0
27.12.2015 0:49

J53i58ř74í 97E56r15b22e14n 1683234836677

A uvědomuje si vaše nebetyčná osobnost, že železnice je síťové odvětví a že zrušením většiny tratí zlikvidujete zákaznictvo i pro ty zbylé, neboť nikdo nebude mít zájem na trase Železná Ruda - Děčín třikrát přesedat mezi busy a vlaky a pokaždé platit novou jízdenku?

+2/0
26.12.2015 23:39

T98o32m55á93š 18K43n93a81i89f87l 6323250567760

Zkus se zamyslet, nez neco vyplodis.

+1/0
27.12.2015 1:09

J12i39ř81í 95M61a97c12e33k 3555575904671

Aha. Takže když ČD špatně hospodaří a jejich vozy budou potřebovat více oprav, stát – tedy my všichni – to zaplatíme. Úžasné.

+7/−5
26.12.2015 21:21

R31o43m27a31n 92P39o69l83á58č58e87k 5916309985

Konkuerence tam chce jezdit s podobnými plečkami... Takže je otázka roku, než i konkurence bude natahovat ruku...

+7/−5
26.12.2015 21:34

R18o80m59a72n 84S37t60o85n92e42k 1609253639721

můžete napsat z jakýma plečkami tam chce jezdit konkurence?

+3/0
26.12.2015 22:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.