Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nulová inflace, levná nafta. Stát přesto Českým drahám na rychlíky přidá

Inflace je téměř na nule, ceny nafty klesají. Za motorové rychlíky mezi Plzní a Mostem přesto ministerstvo dopravy zaplatí v aktuálním jízdním řádě o osm procent víc než v minulém roce. České dráhy to vysvětlují především chystanými výlukami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19i48r81i 95Z27u56z75a26ň57á58k 4238620603636

Už někdo viděl soukromníka aby prodělával!!jen hlupák si to může myslet nebo tvrdit a to platí ve všem jak dr.dopravě.A co autobusy a sil.doprava ta jezdí na jinou naftu?Je to jen boj akydy,že já to udělám levněji než ten druhý!!;-D

0/0
12.1.2016 11:18
Foto

M93i14c73h26a41l 83S77m52í62t18k31a 8634294493236

To je zase blabol, pate pres devate. Tradicni Surovina

+3/−1
28.12.2015 22:23
Foto

J83a94n 48V42a26l75a73l37í41k 6966729490416

Za motorové rychlíky mezi Plzní a Mostem přesto ministerstvo dopravy zaplatí v aktuálním jízdním řádě o osm procent víc než v minulém roce. České dráhy to vysvětlují především chystanými výlukami.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rychliky-plzen-most-se-statu-prodrazi-dh6-/eko-doprava.aspx?c=A151223_115759_eko-doprava_suj

Českým drahám letos kvůli největšímu počtu výluk v historii české železnice výrazně vzrostou náklady na náhradní autobusovou dopravu. V řadě případů budou náhradní autobusy pro dopravce nakonec dražší než provoz vlaků.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rekordni-rok-vyluk-na-zeleznici-komplikuje-provoz-cd-pdq-/eko-doprava.aspx?c=A150506_173756_eko-doprava_suj

No a když ty autobusy za výluky jsou dražší než vlaky tak proč by nedostali víc peněz...

+5/0
27.12.2015 17:20

D27a32v11i49d 78G26a40j77d81a 5610279662851

Pan Sůra prostě píše konfrontačně už i nadpisy. Zajišťuje si čtenost.Aby snad nedostal na Idnes padáka.Nafta je levnější ,ale já furt jezdím MHD stejně dráho,platím stejně a více za zboží atd..atd. Zatímco, když nafta zdraží,tak se zdražují i rohlíky.Ach jo.Ten bulvár.Jenomže spojení soukromých firem a státu je ještě horší varianta.

+7/−3
27.12.2015 9:03

D72a74v62i36d 36V13a17c73h28t23a27r46č47í30k 8759422285688

Jste jen pouhý i.d.i.o.t. Vaše argumentace pod bodem mrazu, IQ houpacího koněRv

+1/−7
27.12.2015 12:49

D43a45v34i39d 16G81a83j13d18a 5440679322761

Děkuji za hodnocení.Vaše argumentace má naopak velký potenciál... ;-)

+3/−1
27.12.2015 15:18

L81a55d52i11s21l11a14v 93K64o75v22a14ř14í64k 2110587490979

Davide nechte už ten rum na pokoji. Střílíte pak od pasu.

+1/−1
28.12.2015 7:03

M59a23r27e80k 41M55a66r92t77i33n 8279684496500

Nadpisy většiou píší editoři, nikoliv redaktoři.

+1/0
27.12.2015 21:24

J50a40n 71S93ů45r19a 4745373343132

Titulek je v tomto případě moje práce. Podle mého názoru plně vystihuje situace. O tom, že nezlevňují autobusoví dopravci, i když prostor je, jsem psal před týdnem. Tam to kupodivu nikomu nevadilo za to, že je kritizuji.

+2/0
27.12.2015 21:37

J66a32n 30J35e51m79e35l62k20a 1835530

Jenom hlupácí můžou volat po zrušení jednotného státního systému ČD.

Jakou práci odvádí ČD s Elephanty na lince třeba S2 na Nymburk. Jezdí tím tolik lidí, že vlaky musí být zdvojeny a pod. Naprosto dostatečná kvalita, dobrý uklid, pohodlný vlak, dobrý úklid. Pohodlná první třída. Jediné čím dostává Elephant zabrat jsou vandalové - chtělo by to kamery.

21 km, 23 min, 29 Kč s in25, 19 Kč s IN50, Pohodlná první třída se sklopným sedadlem 37 Kč.

Městské řešení s metrem a rozhrkaným přecpaným autobusem 40 Kč.

Ariva 10 km 21 min, 26 Kč.

Takže klidně si volejte po soukromých dopravcích, ale já tvrdím, že si těžce připlatíte systémem jeden dopravce jedna trať.

Pokud by třeba soukromý dopravce dostal jenom některé časy, například nové při častějších jízdách v jízdním řádu, tak klidně, ale jinak..

+15/−2
27.12.2015 8:58

R14o94m49a10n 85S18t42o77n85e35k 1259353719721

bez soukromých dopravců je dost možné že by nejezdilo u ČD tolik nových vlaku

+1/−4
27.12.2015 10:02

V64a49c73l69a34v 20H60a57j21e30k 3246229529

CD pořizovali nové či modernizované vozy již dávní před vstupem soukromníků. Např. Jídelní vozy s vozy na EC kolem roku 1995, stejně jako regionovy

+4/0
27.12.2015 12:43

J25a84n 87J49e59m43e53l47k37a 1785710

Ano, ale volný trh na Praze Ostravě je něco zcela jiného než jeden dopravce, jedna trať, 15 let.

0/0
27.12.2015 20:17

V89á17c78l50a29v 88K26a80m70í62r 9372737761286

Furt to slovo ,,DOTACE,, Kdy už někdo panu Sůrovi vysvětlí,že platba za objednané služby - tj. vlaková doprava v čr na objednaných úsecích,v objednaném rozsahu a kapacitě NENÍ DOTACE!!

+7/−5
27.12.2015 8:22

V35á32c29l96a63v 38K43a96m66í80r 9672347611916

Nebo chce pan novinář tvrdit,že když pojedu autobusem třeba z Prahy do Karlových Varů,tak neplatím za objednanou službu,tedy dopravu z bodu A do bodu B,ale dopravce dotuji?To je fór... :D

+1/−1
27.12.2015 8:25

D17a62v91i45d 41V85a89c71h57t68a51r43č74í31k 8279862215218

A další trubka...bože já bych blil

0/−3
27.12.2015 12:52

D30a33v21i34d 50G72a50j37d98a 5320359202261

Pane Vachtaříku, asi moc bramborového salátu nebo hysterie. Obojí by mělo odeznít.

+3/0
27.12.2015 15:21

J66a95n 19S28ů77r27a 4955873863562

Slovo dotace je v textu použito jednou a nikoliv v souvislosti s úhradou objednávky rychlíků

+1/0
27.12.2015 8:55

V77á63c76l62a88v 16K25a19m55í68r 9462107501676

Pane Sůra,nejde jen o tento text,slovo dotace používáte pomalu v každém článku o ČD.Nikdy se nezmíníte,že ČD jedou na objednávku krajů,potažmo ČR.Tudíž nikdy nejde o dotace.A nevím,kde se zmiňuji o rychlících,já psal o všech objednávaných vlacích,což nejdou jen rychlíky,ale i vlaky kategorie Os,Sp.

0/−1
27.12.2015 10:04

V66á88c51l17a41v 62K63a60m40í11r 9542347561526

pardon - *nejsou

0/0
27.12.2015 10:06

L10a90d33i34s72l55a57v 57P86a83s43t22o89r76e65k 1733267258385

Vítej do diskuzí.

0/0
27.12.2015 12:27

V52a38c35l19a63v 34H32a95j46e61k 3316389419

On to moc dobre vi ale tohle jen jeden z jeho projevů až patologické nenávisti vůči ČD.

+3/−1
27.12.2015 12:46

M63í24l27a 31P44i72š54t92ě20l78á15k 7183937513

To přeci po panu Sůrovi nemůžete chtít, ten má jen jeden cíl a to pošpinit ČD, jako v každém jeho článku o ČD.

+3/−1
27.12.2015 15:10
Foto

M96i86c24h85a26l 80S28m26í90t37k97a 8114764183946

Protoze Sura je d.... on nepochopi nikdy ze se za objednane sluzby v civilizovanem svete plati.

0/0
28.12.2015 22:25

M35i58l51a79n 97B71u55r31i10á70n32e28k 6733331279247

Tržní prostředí jak poleno...

+4/−2
27.12.2015 0:57

T29o30m12á38š 42K74n82a32i88f14l 6353340447540

V hromadne (regionalni) doprave nikdy trzni prostredi fungovat nebude (nemuze... Uz z orincipu)

+3/0
27.12.2015 1:06

A46n16t17o22n62í19n 94K28a20t57z31e76r 8742563806370

p.Buriánek,to není tržní prostředí jako poleno,to je zlodějna po česku jak poleno!!!:-P!!

+1/−2
27.12.2015 11:25

D35a51n88u53š69e 50K63r24a98m12o85l58i64š16o51v80á 3802347878269

Nedá mi to....benzin je nejníže, co by mohl být....nafta rovněž a už vám slevnili dodavatelé rohlíky, oblečení apod....to totiž neudělá nikdy nikdo...!!.

+9/−1
26.12.2015 23:10

M59a49r45e50k 97H53r33u67b76y 6257682291338

Ale obvykle vysokou cenu obhajuji poskytovatele sluzby, ne jejich zakaznici ;-)

To je vysada statni spravy a samospravy :-/

0/0
27.12.2015 0:44

J19i41ř20í 12P72a60u15l 3196485467892

Vsak pekari se uz nechali slyset, ze pecivo nezlevni, protoze ceny PHM v jejich produktech hraji minimalni roli, na rozdil od cen surovin. Tedy alespon do doby nez budou muset zdrazit, az ceny PHM zacnou rust nebo budou muset totez prohlasit o surovinach v pripade, ze by jejich ceny zacaly klesat. :-D

+1/0
27.12.2015 8:09

M86i31r62e23k 95Z26á34v23o90d18n31ý 7982477850848

Aha, takže když se zvýší cena o 7 Kč, je to nehorázné zdražení, zatímco když se cena sníží o 38 Kč, jedná se o virtuální zlevnění :))

+4/0
26.12.2015 23:09

P22e72t25r 71P71e94t40r 6423192718653

a když neumíte číst, tak vám dokonce i připadne, že jste vtipný :)))

+1/−4
26.12.2015 23:39

M37i35r12e25k 43Z60á32v62o80d25n12ý 7252547270198

Ano, jde vidět, že tuto skutečnost o sobě dosti dobře víte :))

+1/0
26.12.2015 23:52

M16i45r61e95k 59Z40á25v33o56d12n89ý 7382737530868

A jelikož jsou tady tací, kteří bohužel nepochopí text jednoduše, tak to raději rozepíšu. Nejdříve se píše o tom, jak je nehorázné, že v době nulové inflace rostou ceny kompenzací o 9 procent. Následně je vysvětleno, že se jedná o nutné investice do údržby vozidel. Následně je napsané, že na jiné trati poklesla objednávaná cena o 38 Kč z důvodu nasazení moderních vozidel. Jinými slovy, autor si sám odpovídá, že jakmile bude potřebná údržba vozidla dokončena, je více než pravděpodobné, že cena kompenzací zase poklesne. .... Ale to by pak nevyznělo tak bombasticky, když by byla pravda zobrazena celá :) A ještě jednou pro ty pomalejší. Toto není vtipný komentář :)

+8/−1
27.12.2015 0:02

M33a53r70e24k 69H15r83u68b31y 6407632491138

Hmm, státní úředníci zase obhajují přemisťování státních peněz do neprůhledných polosoukromých kapes. No, jsem zvědav, čeho zas budou ČD "hrdým sponzorem":-P

+1/−4
26.12.2015 22:54

J77i98ř35í 15E85r77b74e28n 1683554796647

Kterou polosoukromou kapsu máte na mysli?

0/0
26.12.2015 23:41

M58a63r54e65k 51H49r68u89b91y 6797852291898

Staci se podivat, kde vsude si CD objednavaji sluzby ci co sponzoruji.

Jak vubec muze subjekt jednou rukou skemrajici o dotace zaroven druhou rukou tyto rozhazovat na sponzoring? 8-o

0/−4
27.12.2015 0:43

T88o90m19á32š 33K35n46a56i91f42l 6353410267350

Cd ale o dotace v zasade neskemraji.

Protestujete stejne proti tomu, ze napr. Firma, ktera vam dodava rohliky, nekoho sponzoruje?

Ceske drahy dostavaji "dotace", ktere nejsou dotaci v pravem slova smyslu. Stat si id nich objednava dopravu. Z pohkedu CD je to sluzba jako kazda jina.

+3/−1
27.12.2015 1:08

M36a11r69e55k 18H32r80u64b69y 6527812761638

CD každoročně dostává od státu "kompenzaci" za ztráty v osobní dopravě (mmch. účetně nafouknuté), tj. peníze mimo platby za objednanou dopravu.

Firma, která mi dodává rohlíky, žádné peníze ze státního rozpočtu nedostává.

+1/−3
27.12.2015 12:06

T38o88m67á93š 69K15n13a96i30f50l 6173970727500

Ta kompenzace za ztratu v osobni doprave... To jenprave ta platba za objednanou dopravu.

+1/0
27.12.2015 12:07

D86a79n33u42š94e 18K15r33a60m87o55l28i62š15o47v31á 3732287728309

No...to je jako s nulou inflací u sýrů, hovězího masa a třeba léků....

+3/0
26.12.2015 22:52

M52a33r74t61i45n 66Š86v15a56n30c97a50r 5612313

Většinu tratí je třeba zrušit a ušetřené peníze investovat do těch zbylých. Železnice u nás je špatně funkční žumpa, ve které se topí peníze.

0/−4
26.12.2015 22:48

R22o30b17e16r91t 63J96a79n64u69l58í46k 3865539834121

A co ty babičky co jeodu z Velkého Pěčína do Dačic třeba,... autobus tam nejede,..celej život daně platili! Jančura tam jezdit nebude,... Státní drahy jsou služba tak je potřeba nato nahlížet!

+7/0
26.12.2015 23:37

J77a61n 35N14o78v49á87k 9787182717267

V Pičíně je krásně. A je tam i autobusová zastávka, hned za mostem u Dyje... :-)

0/0
27.12.2015 0:46

J87a72n 98N93o17v25á45k 9737102807497

Ale teď koukám do Idosu, že už to na ní asi fakt nestaví.

+3/0
27.12.2015 0:49

J38i94ř80í 57E62r11b58e78n 1413804426187

A uvědomuje si vaše nebetyčná osobnost, že železnice je síťové odvětví a že zrušením většiny tratí zlikvidujete zákaznictvo i pro ty zbylé, neboť nikdo nebude mít zájem na trase Železná Ruda - Děčín třikrát přesedat mezi busy a vlaky a pokaždé platit novou jízdenku?

+2/0
26.12.2015 23:39

T79o83m21á37š 95K64n49a65i54f56l 6263480397100

Zkus se zamyslet, nez neco vyplodis.

+1/0
27.12.2015 1:09

J96i15ř17í 39M72a47c70e25k 3195975494551

Aha. Takže když ČD špatně hospodaří a jejich vozy budou potřebovat více oprav, stát – tedy my všichni – to zaplatíme. Úžasné.

+7/−5
26.12.2015 21:21

R27o64m42a72n 14P16o20l53á45č53e10k 5706469875

Konkuerence tam chce jezdit s podobnými plečkami... Takže je otázka roku, než i konkurence bude natahovat ruku...

+7/−5
26.12.2015 21:34

R15o52m27a15n 11S48t85o74n59e95k 1379643229241

můžete napsat z jakýma plečkami tam chce jezdit konkurence?

+3/0
26.12.2015 22:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.