Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nulová inflace, levná nafta. Stát přesto Českým drahám na rychlíky přidá

Inflace je téměř na nule, ceny nafty klesají. Za motorové rychlíky mezi Plzní a Mostem přesto ministerstvo dopravy zaplatí v aktuálním jízdním řádě o osm procent víc než v minulém roce. České dráhy to vysvětlují především chystanými výlukami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96i77r44i 38Z55u70z31a71ň38á23k 4488640343206

Už někdo viděl soukromníka aby prodělával!!jen hlupák si to může myslet nebo tvrdit a to platí ve všem jak dr.dopravě.A co autobusy a sil.doprava ta jezdí na jinou naftu?Je to jen boj akydy,že já to udělám levněji než ten druhý!!;-D

0/0
12.1.2016 11:18
Foto

M13i34c23h19a77l 74S56m28í82t47k11a 8674294133206

To je zase blabol, pate pres devate. Tradicni Surovina

+3/−1
28.12.2015 22:23

J46a17n 98V44a25l83a98l69í50k 6186229290896

Za motorové rychlíky mezi Plzní a Mostem přesto ministerstvo dopravy zaplatí v aktuálním jízdním řádě o osm procent víc než v minulém roce. České dráhy to vysvětlují především chystanými výlukami.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rychliky-plzen-most-se-statu-prodrazi-dh6-/eko-doprava.aspx?c=A151223_115759_eko-doprava_suj

Českým drahám letos kvůli největšímu počtu výluk v historii české železnice výrazně vzrostou náklady na náhradní autobusovou dopravu. V řadě případů budou náhradní autobusy pro dopravce nakonec dražší než provoz vlaků.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rekordni-rok-vyluk-na-zeleznici-komplikuje-provoz-cd-pdq-/eko-doprava.aspx?c=A150506_173756_eko-doprava_suj

No a když ty autobusy za výluky jsou dražší než vlaky tak proč by nedostali víc peněz...

+5/0
27.12.2015 17:20

D52a81v89i63d 97G85a52j16d34a 5940499952501

Pan Sůra prostě píše konfrontačně už i nadpisy. Zajišťuje si čtenost.Aby snad nedostal na Idnes padáka.Nafta je levnější ,ale já furt jezdím MHD stejně dráho,platím stejně a více za zboží atd..atd. Zatímco, když nafta zdraží,tak se zdražují i rohlíky.Ach jo.Ten bulvár.Jenomže spojení soukromých firem a státu je ještě horší varianta.

+7/−3
27.12.2015 9:03

D77a94v96i37d 86V50a27c60h91t15a48r29č18í35k 8139642725118

Jste jen pouhý i.d.i.o.t. Vaše argumentace pod bodem mrazu, IQ houpacího koněRv

+1/−7
27.12.2015 12:49

D64a54v65i75d 11G56a46j68d42a 5590149212211

Děkuji za hodnocení.Vaše argumentace má naopak velký potenciál... ;-)

+3/−1
27.12.2015 15:18

L59a48d73i16s14l72a23v 30K70o11v39a60ř76í50k 2440897600489

Davide nechte už ten rum na pokoji. Střílíte pak od pasu.

+1/−1
28.12.2015 7:03

M50a61r93e83k 50M83a12r93t49i89n 8279184666550

Nadpisy většiou píší editoři, nikoliv redaktoři.

+1/0
27.12.2015 21:24

J92a88n 79S43ů29r98a 4915593793932

Titulek je v tomto případě moje práce. Podle mého názoru plně vystihuje situace. O tom, že nezlevňují autobusoví dopravci, i když prostor je, jsem psal před týdnem. Tam to kupodivu nikomu nevadilo za to, že je kritizuji.

+2/0
27.12.2015 21:37

J52a36n 25J33e16m11e78l81k20a 1625580

Jenom hlupácí můžou volat po zrušení jednotného státního systému ČD.

Jakou práci odvádí ČD s Elephanty na lince třeba S2 na Nymburk. Jezdí tím tolik lidí, že vlaky musí být zdvojeny a pod. Naprosto dostatečná kvalita, dobrý uklid, pohodlný vlak, dobrý úklid. Pohodlná první třída. Jediné čím dostává Elephant zabrat jsou vandalové - chtělo by to kamery.

21 km, 23 min, 29 Kč s in25, 19 Kč s IN50, Pohodlná první třída se sklopným sedadlem 37 Kč.

Městské řešení s metrem a rozhrkaným přecpaným autobusem 40 Kč.

Ariva 10 km 21 min, 26 Kč.

Takže klidně si volejte po soukromých dopravcích, ale já tvrdím, že si těžce připlatíte systémem jeden dopravce jedna trať.

Pokud by třeba soukromý dopravce dostal jenom některé časy, například nové při častějších jízdách v jízdním řádu, tak klidně, ale jinak..

+15/−2
27.12.2015 8:58

R27o75m96a89n 13S19t32o32n12e61k 1449823799821

bez soukromých dopravců je dost možné že by nejezdilo u ČD tolik nových vlaku

+1/−4
27.12.2015 10:02

V60a63c56l40a49v 58H12a23j88e96k 3576869699

CD pořizovali nové či modernizované vozy již dávní před vstupem soukromníků. Např. Jídelní vozy s vozy na EC kolem roku 1995, stejně jako regionovy

+4/0
27.12.2015 12:43

J42a88n 48J35e55m91e31l75k23a 1825530

Ano, ale volný trh na Praze Ostravě je něco zcela jiného než jeden dopravce, jedna trať, 15 let.

0/0
27.12.2015 20:17

V25á88c68l37a76v 41K18a52m45í50r 9542477321506

Furt to slovo ,,DOTACE,, Kdy už někdo panu Sůrovi vysvětlí,že platba za objednané služby - tj. vlaková doprava v čr na objednaných úsecích,v objednaném rozsahu a kapacitě NENÍ DOTACE!!

+7/−5
27.12.2015 8:22

V70á14c56l13a85v 10K41a26m49í89r 9432637361876

Nebo chce pan novinář tvrdit,že když pojedu autobusem třeba z Prahy do Karlových Varů,tak neplatím za objednanou službu,tedy dopravu z bodu A do bodu B,ale dopravce dotuji?To je fór... :D

+1/−1
27.12.2015 8:25

D89a57v17i46d 80V13a24c60h89t74a45r57č87í14k 8509282875508

A další trubka...bože já bych blil

0/−3
27.12.2015 12:52

D26a83v84i87d 73G71a37j82d21a 5980489782921

Pane Vachtaříku, asi moc bramborového salátu nebo hysterie. Obojí by mělo odeznít.

+3/0
27.12.2015 15:21

J23a15n 30S61ů86r43a 4175663283362

Slovo dotace je v textu použito jednou a nikoliv v souvislosti s úhradou objednávky rychlíků

+1/0
27.12.2015 8:55

V20á24c81l66a38v 21K37a74m30í12r 9912477511126

Pane Sůra,nejde jen o tento text,slovo dotace používáte pomalu v každém článku o ČD.Nikdy se nezmíníte,že ČD jedou na objednávku krajů,potažmo ČR.Tudíž nikdy nejde o dotace.A nevím,kde se zmiňuji o rychlících,já psal o všech objednávaných vlacích,což nejdou jen rychlíky,ale i vlaky kategorie Os,Sp.

0/−1
27.12.2015 10:04

V12á83c44l19a97v 90K25a21m20í80r 9322517661516

pardon - *nejsou

0/0
27.12.2015 10:06

L63a84d79i83s96l57a74v 72P91a14s98t70o83r33e28k 1763117758635

Vítej do diskuzí.

0/0
27.12.2015 12:27

V28a59c13l97a97v 68H37a20j98e13k 3106449859

On to moc dobre vi ale tohle jen jeden z jeho projevů až patologické nenávisti vůči ČD.

+3/−1
27.12.2015 12:46

M53í84l21a 45P31i17š49t92ě36l38á90k 7393207363

To přeci po panu Sůrovi nemůžete chtít, ten má jen jeden cíl a to pošpinit ČD, jako v každém jeho článku o ČD.

+3/−1
27.12.2015 15:10
Foto

M17i91c92h43a79l 56S87m48í91t60k85a 8804254683476

Protoze Sura je d.... on nepochopi nikdy ze se za objednane sluzby v civilizovanem svete plati.

0/0
28.12.2015 22:25

M75i69l90a69n 22B27u97r21i81á54n92e35k 6703901309217

Tržní prostředí jak poleno...

+4/−2
27.12.2015 0:57

T67o86m41á29š 27K15n69a30i86f97l 6153920607580

V hromadne (regionalni) doprave nikdy trzni prostredi fungovat nebude (nemuze... Uz z orincipu)

+3/0
27.12.2015 1:06

A49n91t80o54n60í68n 98K69a97t19z19e79r 8202873856310

p.Buriánek,to není tržní prostředí jako poleno,to je zlodějna po česku jak poleno!!!:-P!!

+1/−2
27.12.2015 11:25

D26a56n70u48š28e 93K82r49a29m69o98l70i82š23o22v14á 3602337148109

Nedá mi to....benzin je nejníže, co by mohl být....nafta rovněž a už vám slevnili dodavatelé rohlíky, oblečení apod....to totiž neudělá nikdy nikdo...!!.

+9/−1
26.12.2015 23:10

M54a25r39e60k 22H97r88u32b20y 6477942801438

Ale obvykle vysokou cenu obhajuji poskytovatele sluzby, ne jejich zakaznici ;-)

To je vysada statni spravy a samospravy :-/

0/0
27.12.2015 0:44

J64i80ř57í 32P22a39u55l 3186405357902

Vsak pekari se uz nechali slyset, ze pecivo nezlevni, protoze ceny PHM v jejich produktech hraji minimalni roli, na rozdil od cen surovin. Tedy alespon do doby nez budou muset zdrazit, az ceny PHM zacnou rust nebo budou muset totez prohlasit o surovinach v pripade, ze by jejich ceny zacaly klesat. :-D

+1/0
27.12.2015 8:09

M69i38r86e83k 96Z14á28v85o83d85n76ý 7112277190358

Aha, takže když se zvýší cena o 7 Kč, je to nehorázné zdražení, zatímco když se cena sníží o 38 Kč, jedná se o virtuální zlevnění :))

+4/0
26.12.2015 23:09

P30e15t60r 38P81e73t27r 6363272418633

a když neumíte číst, tak vám dokonce i připadne, že jste vtipný :)))

+1/−4
26.12.2015 23:39

M81i48r92e58k 91Z23á89v48o90d82n21ý 7142357150288

Ano, jde vidět, že tuto skutečnost o sobě dosti dobře víte :))

+1/0
26.12.2015 23:52

M18i96r57e87k 79Z40á22v85o19d50n57ý 7122537260518

A jelikož jsou tady tací, kteří bohužel nepochopí text jednoduše, tak to raději rozepíšu. Nejdříve se píše o tom, jak je nehorázné, že v době nulové inflace rostou ceny kompenzací o 9 procent. Následně je vysvětleno, že se jedná o nutné investice do údržby vozidel. Následně je napsané, že na jiné trati poklesla objednávaná cena o 38 Kč z důvodu nasazení moderních vozidel. Jinými slovy, autor si sám odpovídá, že jakmile bude potřebná údržba vozidla dokončena, je více než pravděpodobné, že cena kompenzací zase poklesne. .... Ale to by pak nevyznělo tak bombasticky, když by byla pravda zobrazena celá :) A ještě jednou pro ty pomalejší. Toto není vtipný komentář :)

+8/−1
27.12.2015 0:02

M11a68r51e42k 32H79r92u34b92y 6637202771278

Hmm, státní úředníci zase obhajují přemisťování státních peněz do neprůhledných polosoukromých kapes. No, jsem zvědav, čeho zas budou ČD "hrdým sponzorem":-P

+1/−4
26.12.2015 22:54

J51i18ř10í 34E33r62b65e30n 1783384616337

Kterou polosoukromou kapsu máte na mysli?

0/0
26.12.2015 23:41

M68a62r82e17k 43H21r46u32b49y 6817512621928

Staci se podivat, kde vsude si CD objednavaji sluzby ci co sponzoruji.

Jak vubec muze subjekt jednou rukou skemrajici o dotace zaroven druhou rukou tyto rozhazovat na sponzoring? 8-o

0/−4
27.12.2015 0:43

T82o48m25á71š 63K34n69a62i93f43l 6113500337780

Cd ale o dotace v zasade neskemraji.

Protestujete stejne proti tomu, ze napr. Firma, ktera vam dodava rohliky, nekoho sponzoruje?

Ceske drahy dostavaji "dotace", ktere nejsou dotaci v pravem slova smyslu. Stat si id nich objednava dopravu. Z pohkedu CD je to sluzba jako kazda jina.

+3/−1
27.12.2015 1:08

M89a59r31e31k 40H89r18u62b26y 6197262591528

CD každoročně dostává od státu "kompenzaci" za ztráty v osobní dopravě (mmch. účetně nafouknuté), tj. peníze mimo platby za objednanou dopravu.

Firma, která mi dodává rohlíky, žádné peníze ze státního rozpočtu nedostává.

+1/−3
27.12.2015 12:06

T73o54m77á69š 66K46n41a49i23f49l 6573250147910

Ta kompenzace za ztratu v osobni doprave... To jenprave ta platba za objednanou dopravu.

+1/0
27.12.2015 12:07

D70a74n28u81š66e 20K42r55a71m28o60l21i72š83o30v31á 3152547148819

No...to je jako s nulou inflací u sýrů, hovězího masa a třeba léků....

+3/0
26.12.2015 22:52

M94a17r26t73i43n 13Š90v38a76n19c72a16r 5352973

Většinu tratí je třeba zrušit a ušetřené peníze investovat do těch zbylých. Železnice u nás je špatně funkční žumpa, ve které se topí peníze.

0/−4
26.12.2015 22:48

R47o87b96e37r58t 48J19a27n81u59l19í54k 3735569294911

A co ty babičky co jeodu z Velkého Pěčína do Dačic třeba,... autobus tam nejede,..celej život daně platili! Jančura tam jezdit nebude,... Státní drahy jsou služba tak je potřeba nato nahlížet!

+7/0
26.12.2015 23:37

J44a12n 21N32o95v62á57k 9547472637287

V Pičíně je krásně. A je tam i autobusová zastávka, hned za mostem u Dyje... :-)

0/0
27.12.2015 0:46

J13a78n 61N54o53v85á74k 9467422337767

Ale teď koukám do Idosu, že už to na ní asi fakt nestaví.

+3/0
27.12.2015 0:49

J94i64ř71í 76E35r66b63e87n 1383444196837

A uvědomuje si vaše nebetyčná osobnost, že železnice je síťové odvětví a že zrušením většiny tratí zlikvidujete zákaznictvo i pro ty zbylé, neboť nikdo nebude mít zájem na trase Železná Ruda - Děčín třikrát přesedat mezi busy a vlaky a pokaždé platit novou jízdenku?

+2/0
26.12.2015 23:39

T74o70m94á12š 11K83n39a52i88f94l 6293160487290

Zkus se zamyslet, nez neco vyplodis.

+1/0
27.12.2015 1:09

J14i64ř68í 97M20a85c67e66k 3165555604281

Aha. Takže když ČD špatně hospodaří a jejich vozy budou potřebovat více oprav, stát – tedy my všichni – to zaplatíme. Úžasné.

+7/−5
26.12.2015 21:21

R37o90m90a59n 34P83o93l93á86č83e58k 5826729615

Konkuerence tam chce jezdit s podobnými plečkami... Takže je otázka roku, než i konkurence bude natahovat ruku...

+7/−5
26.12.2015 21:34

R12o80m87a10n 44S64t38o15n61e98k 1289403339321

můžete napsat z jakýma plečkami tam chce jezdit konkurence?

+3/0
26.12.2015 22:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.