Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spací vlaky na západ vjíždějí do posledního roku, lehátka zlevní na stokoruny

Z evropských železnic zmizí od příštího prosince velká část lůžkových a lehátkových vlaků. S provozem nočních spojů končí Deutsche Bahn. Omezení poznají i čeští zákazníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A32l49a27n 20Ř32e82p89k54a 4515286

Třeba bude mít Regiojet co kupovat, žlutí fans beztak vezmou spací vozy do Košic útokem i když u drah by si za ně nikdy nepřiplatili :-/;-D

0/0
27.12.2015 21:33

M35i59r95o92s31l23a15v 39Z77i96k65m23u44n71d 6138892867838

Takže třeba místo spacího vlaku z Mnichova na "sever" jede dnes noční ICE3 s odjezdem v 0,01, samozřejmě našvihlé, je kolem 8,00 v Porúří ...Spací vlak by s odjezdem kolem 22,00 byl tamtéž ve stejnou dobu - nemůže jet po VRT, ale po klasické trati. V opačném směru jede vlak cca ve 21,00 a v cca 6,00 je v Mnichově.

Další vlak jede 3,17 z Kölnu ve 3,17 a je v 8,07 v Mnichově. Chodit na vlak ve 3,17 je skutečně terno, nicméně jezdí s ním hodně lidí ...

+6/0
27.12.2015 16:13

J32a74n 78N37o55v98á79k 4559499586200

Aspoň že zůstanou ty na Východ. Do Košic už to stojí za to, jet nočním rychlíkem ve spacím vagonu. Jediná nevýhoda je, že se nepokocháte Vysokými Tatrami.

+7/0
27.12.2015 15:06

J89a95n 98D96v25o34ř38á65k 4693492173107

Praha-Poprad je lůžkem nebo lehátkem ideální. Dražší než autobus, ale pohodlí nesrovnatelné... Ráno se dá odpočatý vyrazit na první odpočinkovou túru. :-)

+2/0
28.12.2015 0:00

M10a47r15i14e 19V15a54ř16e42k94o16v32á 3767499974131

Proč odpočinkovou, když jste odpočatý?

+1/0
28.12.2015 15:29
Foto

O96n22d75ř72e56j 28V87a11r66o26š28č47á73k 3334277443

Pokochate, prijezd do Strby je EN Slovakia kolem 7h.

+1/0
22.2.2016 18:36

H24a74n77a 89N50o94v70á49k93o51v77á 9938882751

Heh :) No jo... spolupráce s DB to jde z kopce. Zrušili přímé spoje s Budapeští a Vídní, asi až na jeden spoj, takže z Děčína na Brno přestup v Praze. Pokud nejede vlak z Německa na čas, máte smůlu a protože teď něco na německé straně opravují, minimálně 20 min je vždycky. Dál se pak dostávejte, jak chcete. Opačný směr není zpoždění jen výjimečně, takže opět, čekejte si v Praze hodinu a půl...;-O

A jestli chtějí zrušit i ten poslední jmenovaný spoj, co jezdil minulý rok až do Amsterdamu, tak jsem v pytli úplně, protože je to poslední pořádný spoj, na který mi něco navazuje dál...

+2/0
27.12.2015 14:56

M30i75c36h35a68l 56M72i43l52l81e59r 9136462929862

tak to je skoda. ;-(

Cestovani vlakem jsem vzdycky miloval a luzkovymi vozy zvlast.

V luzkovem voze jsem jel kdysi na trase Praha - Viden, Viden - Benatky, Praha - Belehrad a zpet, Belehrad - Atheny, noveji v 2004 Pariz - Rim (uz nejezdi), predloni Praha - Karlsruhe a Basilej - Praha, vloni Pariz- Berlin ( take uz nejezdi).

Kdyz prijedeme na dovolenou do Evropy, tahat se na dlouhe vzdalenosti autem ci autobusem nepripoada v uvahu a letecky to take neni vzdycky nejsikovnejsi.

Kdo by dnes letel z Londyna do Parize, kdyz to muze vzit Eurostarem pod La Manche! Rychlovlaky jsou vyborne, ale nejsou vsude kdyz se jede smerem na vychod.

Z Parize do Berlina se sice jede rychlovlaky, ale s presedanim a nektera spojeni ze zapadu Nemecka na Prahu znamenaji trmacet se autobusem z Norimberka, jak uz bylo dole zmineno.

Kdyz jsme jeli luzkovym vozem CNL Praha - Karsruhe v 2013 ve vagonu, ktery pokracoval az do Curychu, jeste ten vlak mel luzkove vozy do Amsterdamu a Kodane, ktere byly cestou odpojeny. Jedinou nevyhodou vlaku bylo zapojeni jidelniho vozu mezi Franfurtem a Curychem obema smery, ne dal. CNL na Kodan a Amsterdam ale uz byly zruseny.

+5/0
27.12.2015 14:48
Foto

O17n41d18ř77e71j 17V11a71r18o61š12č51á35k 3774157493

Je to pomerne skoda, protoze pri vcasnem nakupu se dal poridit CNL Kolin/Praha za rozumne (na nemecke pomery) penize. Soucasna spoluprace DB se Student Agency je celkem k nicemu, protoze sice polovinu casu stravim v prijemnem ICE, ale z Norimberka se musim tahnout autobusem. A pokud chci jet levneji, nuti me rezervacni system do vice prestupu, takze se do Prahy pod 9 hodin nedostanu. Protoze casto jezdim do Tater, tak tu zbyva jeste posledni "pekna" varianta a to rano v 7 IC primo do Drazdan, svezt se lokalkou Ceskym Svycarskem, prohlednout si Decin nebo Usti a vecer se ubytovat ve spacim voze, ktery v Praze priprahnou za Slovakii a rano v 8 muzu prestupovat na TEZ v Poprade. Letecky bych v tom byl minimalne za 2-3 nasobek.

+4/0
27.12.2015 14:29

I93v22a89n95a 52N20o48v63a69k70o79v31a 2952392479572

ja se taky divim, ze ho rusi. Vzdyt byl pokazde co jsem s nim jela plny. No do Holandska uz sice poloprazdny, ale jizdenka z Prahy do Duisburgu, Arnhemu, Utrechtu nebo A'damu stala stejne.

+1/0
27.12.2015 14:56

T77o62m86á19š 69K25n26a68i28f14l 6283730667150

Jen mala technicka... To, ze je neco plne obsazene, jeste neznamena, ze je to ziskove.

0/0
27.12.2015 15:47

I47v64a47n41a 65N90o56v95a43k95o92v53a 2182112379792

no jen aby byly lowcosty ziskove, kdyz uz znicily vlaky

0/0
27.12.2015 15:57

M74i77l24o53s73l71a90v 94J79a77r94o31s77l48a91v 73D96v64o33ř24á83k 4648738551116

Tak to je škoda. Ale včil mi to už nevadí. Kdysi spoj lůžkáčem z Bohumína do Prahy byl parádní. V Bohumíně už nástup před odjezdem, pohodlíčko, v Praze před šestou s možností "dospat". Umýt se, převléknout, hurá na snídani a čerstvý do práce. Tenkrát cesta stála 133,-Kčs. Ale to je dáááááááááááávno.

0/0
27.12.2015 13:03

R80a28d89e25k 25J17a24n40a47t38a 9505586224412

133 Kčs byly sakra velké peníze, když jste se za 10 Kčs najedl v hospodě. Za to by dneska nikdo nejezdil ...

http://cliff.wz.cz/jidlo/jidel2.jpg

+6/0
27.12.2015 13:07

P74a73v51e60l 86V94ě34t28r94o14v28e55c 6536778222951

Vzpomínám si, že před třiceti lety stála jízdenka z Plzně do Banské Bystrice i s místekou necelých 90,- Kčs. Tenkrát se za desetikorunu dalo hlavní jídlo v hospodě, pivo bylo okolo dvou korun a polévka zhruba taky tak... ale v lepších podnicích si musel člověk připlatit.

0/0
27.12.2015 13:47

P20a13v67e52l 91S53t11a78v64j70a79n89í39k 6198515257841

Takže dnešních 1000 kaček a pivko za dvacku (desítka), polívka to samý. Pokud to přepočítám podle průměrné mzdy. Něco se v těchto cenách změnilo?

+5/0
27.12.2015 14:08

R33o58m50a41n 14J86e59s75c61h33k85e 9968685637465

Před 25 lety 10 km za 1 Kčs. Dnes za 16 Kč. Ale plat se mne 16 krát nezvedl.

Za 10 Kčs byl tak možná karbenátek se salátem.

0/0
28.12.2015 17:30
Foto

D28a51v27i46d 89P68o48m31m72e71r 3949269246442

Většinou bývá nástup před odjezdem.

+7/0
27.12.2015 13:44

P88e84t62r 13N70e29c29h71a63n16i26c17k76ý 7403296248810

Tak ceny těch nočních vlaků u DB byly často mimo realitu. Pár dobrodruhů koupí akční jízdenku, pár nešťastných co nemají na výběr , případne jim to firma zaplatí, koupí dražší, ale poptávka je určitě vyšší. Kdo by nechtěl usnout v Hamburku a probudit se v Mnichově místo 1) Drkotat se dlouho po dálnici autem skrz stau a bau. Vstávat brzo ráno na VRT, jet večer VRT a platit hotel, letět a platit hotel a dopravovat se z/do na letiště. Potenciál je, jen jízdenka nemůže být jak 4* hotel s all inclusive.

+19/0
27.12.2015 12:52

M94i17c43h71a86l 91M14i34l26l83e36r 9766682189702

kdyz jsme jeli vloni s CNL z Parize do Berlina, zaplatili jsme si 1. tridu, kupe de-luxe, ktere melo vlastni kabinku se zachodem a mini-sprchou.

Protoze jsme jeli uprostred tydne, ne na vikend a protoze jsme si to hlidali on-line a kupovali jakmile nase datum bylo otevreno, dostali jsme special tarif, ktery byl o dost levnejsi nez odpovidajici cesta pres den s 1. tridou a prislusnymi mistenkami na TGV do Kolina nR + ICE do Berlina plus ubytovani na 1 noc v InterCity Hotel Hauptbahnhof. A k tomu jsme meli cely den v Parizi navic!

+2/0
27.12.2015 15:02

P45e40t72r 47N32e92c97h43a27n55i87c21k30ý 7813906188110

Jenže většina lidí moc kombinovat a porovnávat neumí a chce jet v konkrétní době. A to jsou pak ceny naprosto šílené. Trochu tu západní Evropu nechápu. Hrají si na ekologii, vymýšlí kdejaké zóny pro vjezdy, ale železnice mají svými cenami naprosto antizakaznicke.

+4/−1
27.12.2015 15:09

M57i89c98h18a80l 72M11i92l57l78e53r 9456912939942

my jsme take jeli v konkretni dobe, presne v den kdy jsme to meli v planu. To byla soucast naseho 12 denniho cestovani Londyn - Normandie - Pariz - Berlin- Praha. Presuny vlakem.

+1/0
27.12.2015 15:14

M96i55c71h46a66l 80M90i88l96l73e26r 9256982799832

PS. do Evropy od protinozcu cestujeme samozrejme letecky a pak davame prednost po Evrope cestovat vlakem.

+1/0
27.12.2015 15:16

T51o34m75á35š 29K78n18a61i63f67l 6703540747240

Oni byly mimo ceskou realitu... Ono milo (ceskou) realitu jsou i nemecke nirmalni jizdenky... Nemuzete to posuzovat ceskym pohledem :)

+1/0
27.12.2015 15:48

P53e96t34r 61N91e23c73h19a54n50i29c65k10ý 7123436648560

Můžu porovnat s cenami autem a letadlem.

0/0
27.12.2015 18:24

D12a23n73i36e28l 68J65a74n25k87o 9929189770952

Za tu dob se opravdu mnoho zmenilo, dnes nez abych jel sam nekam a dorazil unaven volim prepravu a jsem odpocaty a cerstvy.

+1/0
27.12.2015 12:30

L36a26d73i52s75l90a62v 16M65i19k41a 1791359154624

Do cca 600-800 km autem a nad už letadlo....vlak mi k srdci nikdy nepřirostl, asi díky tomu, že jsem s ním jel naposledy někdy za bolševika a to byl opravdový humus, dneska jak čtu je to o něčem jinem.

0/−12
27.12.2015 12:22

M77i16c27h97a20e68l 41C11h87a34r38v68á86t 9759358793112

Máte pravdu, toho hnusu je výrazně méně. Toliko asi nejmarkantnější rozdíl.

+3/0
27.12.2015 12:24

R75a54d92e49k 36J58a67n73a92t94a 9565636934482

Ano, konkrétně do toho Zürichu jezdí toto:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WLABmz.php

+5/0
27.12.2015 12:37

I43v60a21n47a 81N75o19v67a36k93o25v85a 2272472329752

podstatne je, jak daleko je letiste

+3/0
27.12.2015 12:32

J39i40ř38í 40E14r79b21e23n 1513574596347

Přes celou republiku se kodrcat autem, mačkat se v jedné poloze, ničit si nervy, muset se soustředit... pfff, ve vlaku se uvelebím, vytáhnu notebook nebo knížku a vesele se nechám unášet krajinou.

+1/0
27.12.2015 21:51

M26i72c83h46a92e85l 94C17h75a38r53v14á90t 9189278973332

Poloviční nebo třetinový čas.

U nás tedy asi žádná sláva, když dokázali rychlíky už v době první repubiky mezi Brnem a Prahou jezdit pod tři hodiny.

+3/0
27.12.2015 12:04

Š49t40ě30p51á27n 64V26a34n62ě43k 3623489967957

No...jel jsem po dlouhé době vlakem Brno - Praha. Byl jsem překvapen, že to trvá více jak 3 hodiny. :-/

0/−9
27.12.2015 12:23

M33i25c84h50a63e20l 77C91h41a51r24v10á11t 9869348483952

ČD se holedbají, že jejich nejrychlejší spoj to zvládne za 2:30, takže tím nejrychlejším jste asi necestoval. Já měl to štěstí a jel to s Pendolinem, než mu na trase Praha-Brno totálně zamrzl CDRom i o chlup rychleji. Podle jejich jízdního řádu to mělo být dokonce snad i 2:23...;-(

+2/0
27.12.2015 12:30

P62a23v88e11l 26S39t81a98v17j67a22n40í51k 6418685777411

Dost se stavělo na trase mezi Pardubicemi a Prahou, couralo se to max. 70 km/h, tak doufám, že se to zase vrátí aspoň na původní časy. Autem bych to stejně nedal, to by bylo velký štěstí.

+2/0
27.12.2015 14:12
Foto

M29i87c16h66a63l 87S55m56í98t77k36a 8264634383106

Vlaky Brno - Praha jezdí 2:30. Pokud jste si vybral vlak jedoucí přes Havlíčkův Brod, byla to jen a jen Vaše volba. Od 5:38 do 20:38 jezdí vlak každou hodinu a jedou 2:30. Kritizovat můžete, ale jen sám sebe.

+11/0
27.12.2015 12:32

R23a47d98e35k 18J93a16n85a12t51a 9555516654612

Ne "rychlíky", ale jediný spoj, Slovenská strela, což byl jednovozový motorák pro 72 lidí. Dneska to za těch 2h30m ujede 9 vozová souprava a to každou hodinu a se dvěma zastávkami.

Samozřejmě, ideální by byla VRT a jízdní doba systémová 1h. Ale to by naši politici museli vyrůst z hraní si s autíčkama.

+9/0
27.12.2015 12:29

M88i19c54h32a68e66l 45C42h38a98r34v43á54t 9279618553812

Ó ano, se omlouvám. Za těch téměž 80 let jsme dokázali zkrátit jízdní dobu o celých 25 minut. Zatleskat si můžete sám.

+4/0
27.12.2015 12:35

R53a38d22e26k 13J42a43n69a47t22a 9115136244172

Však říkám, že na úrovní 21. století by byla VRT.

Když mají VRT v provozu i Turci a staví je i Maročani, tak my bychom to taky mohli zvládnout ...

+6/0
27.12.2015 12:39

T45o89m94á20š 67K81n93a93i70f63l 6803190107100

No... Ne nadarmo se nejvice trati a silnic postavilo v dobach , kdy se na ekologii, lidska prava a podibne aspekty moc nehledelo.

Turecko a Maroko... Majinoproti nam zasadni vyhodu... Nemaji EU a pitome ekology, nemluve o tom, ze hustota zalidneni tam bude oproti nam minimalni.

To je hlavni duvod, proc je VRT unnas scifi, ktere se nedockame... Nemluve o tom, ze za ty penize je to ekonomicky nesmysl... Pro zemi nasi velikosti je VRT vicemene nesmysl.

+1/−3
27.12.2015 15:55
Foto

M74i49c88h34a56l 68S12m23í52t44k84a 8764214623316

No pokud se podíváte na trasu vlaku z Prahy do Brna, tak uvidíte jakým terénem je vedena. Trať je zrychlena (alespoň částečně do České Třebové) a dále na jih do Brna je to problém. O ekonomickém přínosu bych nechtěl polemizovat. Tím myslím mezi stavbou tunelů nebo výstavbou VRT. Od toho jsou odborníci. [>-] v EUR^

+1/0
27.12.2015 12:42

M54i43c38h23a90e87l 52C59h17a92r72v87á58t 9669578453932

Ale, ale... K čemu výmluva na terén? Terén se za tu dobu moc nezměnil, když pomineme lepší svršek a napřímení několka oblouků. Když to v té době zvládl motorák s lepší ergonomií, proč je to takový problém dnes, adekvátně době zvýšit rychlost?

+2/−1
27.12.2015 13:01

R41a42d94e96k 33J76a56n55a14t32a 9465596344892

Protože fyzikální zákony jsou stále stejné. Hlavním omezením pro vyšší rychlost je poloměr oblouků a síly v něm za jízdy působící.

Proto je hlavním rozdílem mezi VRT a klasikcou tratí, že VRT je více rovná.

+2/0
27.12.2015 13:09
Foto

B69o41h71u26m29i51l 94P18r21o31c88h81á40z82k80a 2523551933981

Nemyslim si, ze by byl takovy problem postavit trat pro rychlovlak mezi nasimi dvema nejvetsimi mesty. Rekl bych, ze ministerstvo dopravy ceka na rok 2018, kd bude do komercni prepravy zavedena teleportace.

+1/0
27.12.2015 13:34

T90o45m78á67š 33K30n66a81i67f86l 6653150107810

Byl by to dost zasadni problem... Diky pokrivene legislative, ekologii a hustote zalidneni je v cesku postavit jakoukoli liniovou stavbu sci fi.

+1/0
27.12.2015 15:52

J13i13ř55í 86E49r38b93e97n 1323304726177

Byl by to problém - jediná dvousetkilometrová izolovaná vysokorychlostní trať se nemá šanci zaplatit bez návaznosti na okolní státy a neměla by ani takové využití.

To znamená postavit VRT nejen Praha - Brno, ale i Praha - Plzeň - Mnichov, Praha - Ústí - Berlín, Brno - Bratislava, Vídeň - Brno - Ostrava - Varšava. Podle plánů z roku 1988 i 1993 měly být v této době všechny koridorové trati už dávno hotové a už se měly stavět nezávislé vysokorychlostní trati.

0/−1
27.12.2015 22:02

R51a45d72e73k 60J75a51n59a43t53a 9905736474942

Kdo říká, že by byla izolovaná!? Ať už by byly návazné úseky postaveny nebo ne, tak dálkové linky by je využívaly - stačí se podívat do Německa, jak to mají udělané - jejich ICE přejíždějí mezi VRT a klasickými tratěmi dle potřeby. Stejně tak TGV ve Francii vás dovezou až do Svatého Mořice v Alpách ...

Jinak VRT směr Bavorsko a Sasko jsou v plánu také - ta do Saska dokonce ještě dříve než Praha-Brno (úsek Praha-Litoměřice je jediný, který jsme se v EU zavázali zprovoznit před rokem 2030).

+2/0
28.12.2015 10:23

R61o68m37a31n 55J25e88s98c36h78k34e 9658165657155

Před 100 lety se jezdilo na některých tratích rychleji než dnes. Například Znojmo - Jihlava a oblouky se stoupáním. Rychlík Wien - Děčín jezdil 7 a půl hod.

0/−1
28.12.2015 19:27
Foto

M91i23c57h93a25l 78S31m18í93t35k89a 8634494473596

To není výmluva, to je realita. Jinak odpovídající vysvětlení proč se nemůže jezdit rychleji na té trati Vám určitě ráda podá Správa železniční a dopravní cesty, s.o. (SŽDC) se sídlem v Dlážděné ulici v Praze.

+1/0
27.12.2015 14:03

T21o81m48á53š 76K34n70a10i74f56l 6283510187930

Protoze fyzika v obloucich je proste fyzika... Tam ten vlak dnes i tehdy jel vicemene stejne. A kvuli usporeni par minut stavet nivou trat... Ekonomicky nonsens.

+1/0
27.12.2015 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.