Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spací vlaky na západ vjíždějí do posledního roku, lehátka zlevní na stokoruny

Z evropských železnic zmizí od příštího prosince velká část lůžkových a lehátkových vlaků. S provozem nočních spojů končí Deutsche Bahn. Omezení poznají i čeští zákazníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A55l57a72n 17Ř16e34p20k37a 4885686

Třeba bude mít Regiojet co kupovat, žlutí fans beztak vezmou spací vozy do Košic útokem i když u drah by si za ně nikdy nepřiplatili :-/;-D

0/0
27.12.2015 21:33

M67i14r32o34s90l15a16v 77Z13i31k24m28u44n79d 6638762297328

Takže třeba místo spacího vlaku z Mnichova na "sever" jede dnes noční ICE3 s odjezdem v 0,01, samozřejmě našvihlé, je kolem 8,00 v Porúří ...Spací vlak by s odjezdem kolem 22,00 byl tamtéž ve stejnou dobu - nemůže jet po VRT, ale po klasické trati. V opačném směru jede vlak cca ve 21,00 a v cca 6,00 je v Mnichově.

Další vlak jede 3,17 z Kölnu ve 3,17 a je v 8,07 v Mnichově. Chodit na vlak ve 3,17 je skutečně terno, nicméně jezdí s ním hodně lidí ...

+6/0
27.12.2015 16:13

J84a71n 64N12o96v88á27k 4529379196680

Aspoň že zůstanou ty na Východ. Do Košic už to stojí za to, jet nočním rychlíkem ve spacím vagonu. Jediná nevýhoda je, že se nepokocháte Vysokými Tatrami.

+7/0
27.12.2015 15:06

J79a36n 44D35v92o75ř78á35k 4883482173257

Praha-Poprad je lůžkem nebo lehátkem ideální. Dražší než autobus, ale pohodlí nesrovnatelné... Ráno se dá odpočatý vyrazit na první odpočinkovou túru. :-)

+2/0
28.12.2015 0:00

M56a60r50i20e 34V42a53ř71e36k69o43v18á 3657829944481

Proč odpočinkovou, když jste odpočatý?

+1/0
28.12.2015 15:29
Foto

O30n37d12ř86e63j 50V92a61r43o91š10č53á69k 3104497953

Pokochate, prijezd do Strby je EN Slovakia kolem 7h.

+1/0
22.2.2016 18:36

H95a33n57a 86N49o37v76á41k12o76v25á 9188102731

Heh :) No jo... spolupráce s DB to jde z kopce. Zrušili přímé spoje s Budapeští a Vídní, asi až na jeden spoj, takže z Děčína na Brno přestup v Praze. Pokud nejede vlak z Německa na čas, máte smůlu a protože teď něco na německé straně opravují, minimálně 20 min je vždycky. Dál se pak dostávejte, jak chcete. Opačný směr není zpoždění jen výjimečně, takže opět, čekejte si v Praze hodinu a půl...;-O

A jestli chtějí zrušit i ten poslední jmenovaný spoj, co jezdil minulý rok až do Amsterdamu, tak jsem v pytli úplně, protože je to poslední pořádný spoj, na který mi něco navazuje dál...

+2/0
27.12.2015 14:56

M91i84c19h95a40l 49M28i78l23l69e96r 9106272719972

tak to je skoda. ;-(

Cestovani vlakem jsem vzdycky miloval a luzkovymi vozy zvlast.

V luzkovem voze jsem jel kdysi na trase Praha - Viden, Viden - Benatky, Praha - Belehrad a zpet, Belehrad - Atheny, noveji v 2004 Pariz - Rim (uz nejezdi), predloni Praha - Karlsruhe a Basilej - Praha, vloni Pariz- Berlin ( take uz nejezdi).

Kdyz prijedeme na dovolenou do Evropy, tahat se na dlouhe vzdalenosti autem ci autobusem nepripoada v uvahu a letecky to take neni vzdycky nejsikovnejsi.

Kdo by dnes letel z Londyna do Parize, kdyz to muze vzit Eurostarem pod La Manche! Rychlovlaky jsou vyborne, ale nejsou vsude kdyz se jede smerem na vychod.

Z Parize do Berlina se sice jede rychlovlaky, ale s presedanim a nektera spojeni ze zapadu Nemecka na Prahu znamenaji trmacet se autobusem z Norimberka, jak uz bylo dole zmineno.

Kdyz jsme jeli luzkovym vozem CNL Praha - Karsruhe v 2013 ve vagonu, ktery pokracoval az do Curychu, jeste ten vlak mel luzkove vozy do Amsterdamu a Kodane, ktere byly cestou odpojeny. Jedinou nevyhodou vlaku bylo zapojeni jidelniho vozu mezi Franfurtem a Curychem obema smery, ne dal. CNL na Kodan a Amsterdam ale uz byly zruseny.

+5/0
27.12.2015 14:48
Foto

O61n71d81ř10e42j 67V68a86r70o90š42č87á73k 3204317473

Je to pomerne skoda, protoze pri vcasnem nakupu se dal poridit CNL Kolin/Praha za rozumne (na nemecke pomery) penize. Soucasna spoluprace DB se Student Agency je celkem k nicemu, protoze sice polovinu casu stravim v prijemnem ICE, ale z Norimberka se musim tahnout autobusem. A pokud chci jet levneji, nuti me rezervacni system do vice prestupu, takze se do Prahy pod 9 hodin nedostanu. Protoze casto jezdim do Tater, tak tu zbyva jeste posledni "pekna" varianta a to rano v 7 IC primo do Drazdan, svezt se lokalkou Ceskym Svycarskem, prohlednout si Decin nebo Usti a vecer se ubytovat ve spacim voze, ktery v Praze priprahnou za Slovakii a rano v 8 muzu prestupovat na TEZ v Poprade. Letecky bych v tom byl minimalne za 2-3 nasobek.

+4/0
27.12.2015 14:29

I25v46a35n90a 35N60o84v89a53k65o55v15a 2782732799392

ja se taky divim, ze ho rusi. Vzdyt byl pokazde co jsem s nim jela plny. No do Holandska uz sice poloprazdny, ale jizdenka z Prahy do Duisburgu, Arnhemu, Utrechtu nebo A'damu stala stejne.

+1/0
27.12.2015 14:56

T76o24m40á78š 62K46n28a73i59f26l 6493180687580

Jen mala technicka... To, ze je neco plne obsazene, jeste neznamena, ze je to ziskove.

0/0
27.12.2015 15:47

I90v48a58n75a 61N11o34v72a69k45o30v24a 2512232139412

no jen aby byly lowcosty ziskove, kdyz uz znicily vlaky

0/0
27.12.2015 15:57

M23i30l91o67s61l31a36v 31J10a10r79o86s32l51a36v 59D69v48o21ř61á62k 4388698571326

Tak to je škoda. Ale včil mi to už nevadí. Kdysi spoj lůžkáčem z Bohumína do Prahy byl parádní. V Bohumíně už nástup před odjezdem, pohodlíčko, v Praze před šestou s možností "dospat". Umýt se, převléknout, hurá na snídani a čerstvý do práce. Tenkrát cesta stála 133,-Kčs. Ale to je dáááááááááááávno.

0/0
27.12.2015 13:03

R91a80d23e16k 80J82a25n18a68t49a 9375206384842

133 Kčs byly sakra velké peníze, když jste se za 10 Kčs najedl v hospodě. Za to by dneska nikdo nejezdil ...

http://cliff.wz.cz/jidlo/jidel2.jpg

+6/0
27.12.2015 13:07

P89a19v36e71l 83V65ě76t12r56o94v53e85c 6296258702881

Vzpomínám si, že před třiceti lety stála jízdenka z Plzně do Banské Bystrice i s místekou necelých 90,- Kčs. Tenkrát se za desetikorunu dalo hlavní jídlo v hospodě, pivo bylo okolo dvou korun a polévka zhruba taky tak... ale v lepších podnicích si musel člověk připlatit.

0/0
27.12.2015 13:47

P60a67v63e97l 14S98t44a50v85j93a98n14í17k 6438675207421

Takže dnešních 1000 kaček a pivko za dvacku (desítka), polívka to samý. Pokud to přepočítám podle průměrné mzdy. Něco se v těchto cenách změnilo?

+5/0
27.12.2015 14:08

R38o81m76a71n 28J42e84s47c35h13k21e 9588845387395

Před 25 lety 10 km za 1 Kčs. Dnes za 16 Kč. Ale plat se mne 16 krát nezvedl.

Za 10 Kčs byl tak možná karbenátek se salátem.

0/0
28.12.2015 17:30
Foto

D87a53v78i47d 58P70o30m91m15e36r 3379439786822

Většinou bývá nástup před odjezdem.

+7/0
27.12.2015 13:44

P13e51t87r 20N27e18c81h41a16n82i94c44k65ý 7283616188460

Tak ceny těch nočních vlaků u DB byly často mimo realitu. Pár dobrodruhů koupí akční jízdenku, pár nešťastných co nemají na výběr , případne jim to firma zaplatí, koupí dražší, ale poptávka je určitě vyšší. Kdo by nechtěl usnout v Hamburku a probudit se v Mnichově místo 1) Drkotat se dlouho po dálnici autem skrz stau a bau. Vstávat brzo ráno na VRT, jet večer VRT a platit hotel, letět a platit hotel a dopravovat se z/do na letiště. Potenciál je, jen jízdenka nemůže být jak 4* hotel s all inclusive.

+19/0
27.12.2015 12:52

M74i44c23h74a76l 54M23i41l94l79e20r 9556792239152

kdyz jsme jeli vloni s CNL z Parize do Berlina, zaplatili jsme si 1. tridu, kupe de-luxe, ktere melo vlastni kabinku se zachodem a mini-sprchou.

Protoze jsme jeli uprostred tydne, ne na vikend a protoze jsme si to hlidali on-line a kupovali jakmile nase datum bylo otevreno, dostali jsme special tarif, ktery byl o dost levnejsi nez odpovidajici cesta pres den s 1. tridou a prislusnymi mistenkami na TGV do Kolina nR + ICE do Berlina plus ubytovani na 1 noc v InterCity Hotel Hauptbahnhof. A k tomu jsme meli cely den v Parizi navic!

+2/0
27.12.2015 15:02

P57e13t56r 30N18e16c96h28a21n79i70c46k40ý 7743756858350

Jenže většina lidí moc kombinovat a porovnávat neumí a chce jet v konkrétní době. A to jsou pak ceny naprosto šílené. Trochu tu západní Evropu nechápu. Hrají si na ekologii, vymýšlí kdejaké zóny pro vjezdy, ale železnice mají svými cenami naprosto antizakaznicke.

+4/−1
27.12.2015 15:09

M86i73c29h96a14l 47M88i76l21l64e14r 9756862619952

my jsme take jeli v konkretni dobe, presne v den kdy jsme to meli v planu. To byla soucast naseho 12 denniho cestovani Londyn - Normandie - Pariz - Berlin- Praha. Presuny vlakem.

+1/0
27.12.2015 15:14

M37i25c31h59a70l 58M61i26l66l38e25r 9566642749512

PS. do Evropy od protinozcu cestujeme samozrejme letecky a pak davame prednost po Evrope cestovat vlakem.

+1/0
27.12.2015 15:16

T94o63m14á44š 69K53n36a41i37f15l 6513820287390

Oni byly mimo ceskou realitu... Ono milo (ceskou) realitu jsou i nemecke nirmalni jizdenky... Nemuzete to posuzovat ceskym pohledem :)

+1/0
27.12.2015 15:48

P85e62t17r 13N83e83c44h47a60n64i75c25k24ý 7663796478190

Můžu porovnat s cenami autem a letadlem.

0/0
27.12.2015 18:24

D72a30n55i89e61l 80J33a56n61k66o 9709949280422

Za tu dob se opravdu mnoho zmenilo, dnes nez abych jel sam nekam a dorazil unaven volim prepravu a jsem odpocaty a cerstvy.

+1/0
27.12.2015 12:30

L52a19d43i47s97l39a92v 56M70i67k20a 1291669824154

Do cca 600-800 km autem a nad už letadlo....vlak mi k srdci nikdy nepřirostl, asi díky tomu, že jsem s ním jel naposledy někdy za bolševika a to byl opravdový humus, dneska jak čtu je to o něčem jinem.

0/−12
27.12.2015 12:22

M77i20c26h70a34e14l 72C54h19a39r72v54á32t 9609368813792

Máte pravdu, toho hnusu je výrazně méně. Toliko asi nejmarkantnější rozdíl.

+3/0
27.12.2015 12:24

R88a68d57e82k 70J57a46n98a20t43a 9375976284932

Ano, konkrétně do toho Zürichu jezdí toto:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WLABmz.php

+5/0
27.12.2015 12:37

I70v14a89n77a 61N92o83v11a71k28o15v69a 2922882989292

podstatne je, jak daleko je letiste

+3/0
27.12.2015 12:32

J11i48ř17í 82E46r85b93e45n 1303374546237

Přes celou republiku se kodrcat autem, mačkat se v jedné poloze, ničit si nervy, muset se soustředit... pfff, ve vlaku se uvelebím, vytáhnu notebook nebo knížku a vesele se nechám unášet krajinou.

+1/0
27.12.2015 21:51

M87i15c62h21a81e41l 53C60h60a55r46v14á28t 9959838553202

Poloviční nebo třetinový čas.

U nás tedy asi žádná sláva, když dokázali rychlíky už v době první repubiky mezi Brnem a Prahou jezdit pod tři hodiny.

+3/0
27.12.2015 12:04

Š52t51ě76p16á31n 43V17a95n79ě85k 3863679137837

No...jel jsem po dlouhé době vlakem Brno - Praha. Byl jsem překvapen, že to trvá více jak 3 hodiny. :-/

0/−9
27.12.2015 12:23

M25i72c56h56a58e39l 98C16h80a17r67v75á50t 9869608463412

ČD se holedbají, že jejich nejrychlejší spoj to zvládne za 2:30, takže tím nejrychlejším jste asi necestoval. Já měl to štěstí a jel to s Pendolinem, než mu na trase Praha-Brno totálně zamrzl CDRom i o chlup rychleji. Podle jejich jízdního řádu to mělo být dokonce snad i 2:23...;-(

+2/0
27.12.2015 12:30

P67a96v60e73l 26S11t70a21v97j41a76n73í44k 6738735737871

Dost se stavělo na trase mezi Pardubicemi a Prahou, couralo se to max. 70 km/h, tak doufám, že se to zase vrátí aspoň na původní časy. Autem bych to stejně nedal, to by bylo velký štěstí.

+2/0
27.12.2015 14:12
Foto

M42i30c12h33a36l 97S61m23í52t69k34a 8234744413556

Vlaky Brno - Praha jezdí 2:30. Pokud jste si vybral vlak jedoucí přes Havlíčkův Brod, byla to jen a jen Vaše volba. Od 5:38 do 20:38 jezdí vlak každou hodinu a jedou 2:30. Kritizovat můžete, ale jen sám sebe.

+11/0
27.12.2015 12:32

R91a35d50e35k 45J85a64n97a40t54a 9875286114742

Ne "rychlíky", ale jediný spoj, Slovenská strela, což byl jednovozový motorák pro 72 lidí. Dneska to za těch 2h30m ujede 9 vozová souprava a to každou hodinu a se dvěma zastávkami.

Samozřejmě, ideální by byla VRT a jízdní doba systémová 1h. Ale to by naši politici museli vyrůst z hraní si s autíčkama.

+9/0
27.12.2015 12:29

M13i42c33h12a75e23l 72C13h20a65r73v33á75t 9639878283502

Ó ano, se omlouvám. Za těch téměž 80 let jsme dokázali zkrátit jízdní dobu o celých 25 minut. Zatleskat si můžete sám.

+4/0
27.12.2015 12:35

R72a27d11e42k 87J80a48n32a61t96a 9445476354952

Však říkám, že na úrovní 21. století by byla VRT.

Když mají VRT v provozu i Turci a staví je i Maročani, tak my bychom to taky mohli zvládnout ...

+6/0
27.12.2015 12:39

T53o73m93á50š 93K30n80a51i38f79l 6783620477240

No... Ne nadarmo se nejvice trati a silnic postavilo v dobach , kdy se na ekologii, lidska prava a podibne aspekty moc nehledelo.

Turecko a Maroko... Majinoproti nam zasadni vyhodu... Nemaji EU a pitome ekology, nemluve o tom, ze hustota zalidneni tam bude oproti nam minimalni.

To je hlavni duvod, proc je VRT unnas scifi, ktere se nedockame... Nemluve o tom, ze za ty penize je to ekonomicky nesmysl... Pro zemi nasi velikosti je VRT vicemene nesmysl.

+1/−3
27.12.2015 15:55
Foto

M78i22c40h31a75l 66S69m76í37t56k12a 8984454303366

No pokud se podíváte na trasu vlaku z Prahy do Brna, tak uvidíte jakým terénem je vedena. Trať je zrychlena (alespoň částečně do České Třebové) a dále na jih do Brna je to problém. O ekonomickém přínosu bych nechtěl polemizovat. Tím myslím mezi stavbou tunelů nebo výstavbou VRT. Od toho jsou odborníci. [>-] v EUR^

+1/0
27.12.2015 12:42

M90i20c15h75a28e47l 37C32h89a93r76v55á52t 9459598133172

Ale, ale... K čemu výmluva na terén? Terén se za tu dobu moc nezměnil, když pomineme lepší svršek a napřímení několka oblouků. Když to v té době zvládl motorák s lepší ergonomií, proč je to takový problém dnes, adekvátně době zvýšit rychlost?

+2/−1
27.12.2015 13:01

R12a85d84e46k 28J31a16n13a29t86a 9145266234462

Protože fyzikální zákony jsou stále stejné. Hlavním omezením pro vyšší rychlost je poloměr oblouků a síly v něm za jízdy působící.

Proto je hlavním rozdílem mezi VRT a klasikcou tratí, že VRT je více rovná.

+2/0
27.12.2015 13:09
Foto

B28o81h16u18m53i87l 52P41r48o60c73h12á98z85k71a 2913301843211

Nemyslim si, ze by byl takovy problem postavit trat pro rychlovlak mezi nasimi dvema nejvetsimi mesty. Rekl bych, ze ministerstvo dopravy ceka na rok 2018, kd bude do komercni prepravy zavedena teleportace.

+1/0
27.12.2015 13:34

T51o94m37á28š 50K15n72a86i53f21l 6443180457850

Byl by to dost zasadni problem... Diky pokrivene legislative, ekologii a hustote zalidneni je v cesku postavit jakoukoli liniovou stavbu sci fi.

+1/0
27.12.2015 15:52

J76i62ř19í 33E63r53b94e63n 1243434536977

Byl by to problém - jediná dvousetkilometrová izolovaná vysokorychlostní trať se nemá šanci zaplatit bez návaznosti na okolní státy a neměla by ani takové využití.

To znamená postavit VRT nejen Praha - Brno, ale i Praha - Plzeň - Mnichov, Praha - Ústí - Berlín, Brno - Bratislava, Vídeň - Brno - Ostrava - Varšava. Podle plánů z roku 1988 i 1993 měly být v této době všechny koridorové trati už dávno hotové a už se měly stavět nezávislé vysokorychlostní trati.

0/−1
27.12.2015 22:02

R66a57d14e13k 43J24a21n94a38t35a 9765856774882

Kdo říká, že by byla izolovaná!? Ať už by byly návazné úseky postaveny nebo ne, tak dálkové linky by je využívaly - stačí se podívat do Německa, jak to mají udělané - jejich ICE přejíždějí mezi VRT a klasickými tratěmi dle potřeby. Stejně tak TGV ve Francii vás dovezou až do Svatého Mořice v Alpách ...

Jinak VRT směr Bavorsko a Sasko jsou v plánu také - ta do Saska dokonce ještě dříve než Praha-Brno (úsek Praha-Litoměřice je jediný, který jsme se v EU zavázali zprovoznit před rokem 2030).

+2/0
28.12.2015 10:23

R13o81m78a53n 93J48e38s93c63h98k94e 9398215607565

Před 100 lety se jezdilo na některých tratích rychleji než dnes. Například Znojmo - Jihlava a oblouky se stoupáním. Rychlík Wien - Děčín jezdil 7 a půl hod.

0/−1
28.12.2015 19:27
Foto

M97i98c73h14a16l 61S73m29í95t17k40a 8734304743806

To není výmluva, to je realita. Jinak odpovídající vysvětlení proč se nemůže jezdit rychleji na té trati Vám určitě ráda podá Správa železniční a dopravní cesty, s.o. (SŽDC) se sídlem v Dlážděné ulici v Praze.

+1/0
27.12.2015 14:03

T34o82m56á76š 74K16n60a41i63f10l 6143280287190

Protoze fyzika v obloucich je proste fyzika... Tam ten vlak dnes i tehdy jel vicemene stejne. A kvuli usporeni par minut stavet nivou trat... Ekonomicky nonsens.

+1/0
27.12.2015 15:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.