Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spací vlaky na západ vjíždějí do posledního roku, lehátka zlevní na stokoruny

Z evropských železnic zmizí od příštího prosince velká část lůžkových a lehátkových vlaků. S provozem nočních spojů končí Deutsche Bahn. Omezení poznají i čeští zákazníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A95l94a96n 43Ř47e72p39k66a 4355956

Třeba bude mít Regiojet co kupovat, žlutí fans beztak vezmou spací vozy do Košic útokem i když u drah by si za ně nikdy nepřiplatili :-/;-D

0/0
27.12.2015 21:33

M60i24r94o74s19l28a22v 81Z74i31k58m24u94n71d 6298442947608

Takže třeba místo spacího vlaku z Mnichova na "sever" jede dnes noční ICE3 s odjezdem v 0,01, samozřejmě našvihlé, je kolem 8,00 v Porúří ...Spací vlak by s odjezdem kolem 22,00 byl tamtéž ve stejnou dobu - nemůže jet po VRT, ale po klasické trati. V opačném směru jede vlak cca ve 21,00 a v cca 6,00 je v Mnichově.

Další vlak jede 3,17 z Kölnu ve 3,17 a je v 8,07 v Mnichově. Chodit na vlak ve 3,17 je skutečně terno, nicméně jezdí s ním hodně lidí ...

+6/0
27.12.2015 16:13

J41a22n 96N86o42v93á59k 4139599156970

Aspoň že zůstanou ty na Východ. Do Košic už to stojí za to, jet nočním rychlíkem ve spacím vagonu. Jediná nevýhoda je, že se nepokocháte Vysokými Tatrami.

+7/0
27.12.2015 15:06

J53a95n 38D71v76o65ř74á13k 4883922283727

Praha-Poprad je lůžkem nebo lehátkem ideální. Dražší než autobus, ale pohodlí nesrovnatelné... Ráno se dá odpočatý vyrazit na první odpočinkovou túru. :-)

+2/0
28.12.2015 0:00

M96a54r35i51e 81V10a34ř23e13k76o77v35á 3227989724801

Proč odpočinkovou, když jste odpočatý?

+1/0
28.12.2015 15:29
Foto

O11n24d16ř68e16j 83V31a34r30o51š27č16á54k 3404167673

Pokochate, prijezd do Strby je EN Slovakia kolem 7h.

+1/0
22.2.2016 18:36

H22a49n98a 41N17o51v77á13k35o91v94á 9768272131

Heh :) No jo... spolupráce s DB to jde z kopce. Zrušili přímé spoje s Budapeští a Vídní, asi až na jeden spoj, takže z Děčína na Brno přestup v Praze. Pokud nejede vlak z Německa na čas, máte smůlu a protože teď něco na německé straně opravují, minimálně 20 min je vždycky. Dál se pak dostávejte, jak chcete. Opačný směr není zpoždění jen výjimečně, takže opět, čekejte si v Praze hodinu a půl...;-O

A jestli chtějí zrušit i ten poslední jmenovaný spoj, co jezdil minulý rok až do Amsterdamu, tak jsem v pytli úplně, protože je to poslední pořádný spoj, na který mi něco navazuje dál...

+2/0
27.12.2015 14:56

M59i77c91h92a12l 73M86i59l65l22e33r 9106312399812

tak to je skoda. ;-(

Cestovani vlakem jsem vzdycky miloval a luzkovymi vozy zvlast.

V luzkovem voze jsem jel kdysi na trase Praha - Viden, Viden - Benatky, Praha - Belehrad a zpet, Belehrad - Atheny, noveji v 2004 Pariz - Rim (uz nejezdi), predloni Praha - Karlsruhe a Basilej - Praha, vloni Pariz- Berlin ( take uz nejezdi).

Kdyz prijedeme na dovolenou do Evropy, tahat se na dlouhe vzdalenosti autem ci autobusem nepripoada v uvahu a letecky to take neni vzdycky nejsikovnejsi.

Kdo by dnes letel z Londyna do Parize, kdyz to muze vzit Eurostarem pod La Manche! Rychlovlaky jsou vyborne, ale nejsou vsude kdyz se jede smerem na vychod.

Z Parize do Berlina se sice jede rychlovlaky, ale s presedanim a nektera spojeni ze zapadu Nemecka na Prahu znamenaji trmacet se autobusem z Norimberka, jak uz bylo dole zmineno.

Kdyz jsme jeli luzkovym vozem CNL Praha - Karsruhe v 2013 ve vagonu, ktery pokracoval az do Curychu, jeste ten vlak mel luzkove vozy do Amsterdamu a Kodane, ktere byly cestou odpojeny. Jedinou nevyhodou vlaku bylo zapojeni jidelniho vozu mezi Franfurtem a Curychem obema smery, ne dal. CNL na Kodan a Amsterdam ale uz byly zruseny.

+5/0
27.12.2015 14:48
Foto

O28n68d71ř69e20j 22V72a98r41o73š59č45á12k 3434247883

Je to pomerne skoda, protoze pri vcasnem nakupu se dal poridit CNL Kolin/Praha za rozumne (na nemecke pomery) penize. Soucasna spoluprace DB se Student Agency je celkem k nicemu, protoze sice polovinu casu stravim v prijemnem ICE, ale z Norimberka se musim tahnout autobusem. A pokud chci jet levneji, nuti me rezervacni system do vice prestupu, takze se do Prahy pod 9 hodin nedostanu. Protoze casto jezdim do Tater, tak tu zbyva jeste posledni "pekna" varianta a to rano v 7 IC primo do Drazdan, svezt se lokalkou Ceskym Svycarskem, prohlednout si Decin nebo Usti a vecer se ubytovat ve spacim voze, ktery v Praze priprahnou za Slovakii a rano v 8 muzu prestupovat na TEZ v Poprade. Letecky bych v tom byl minimalne za 2-3 nasobek.

+4/0
27.12.2015 14:29

I53v17a26n91a 49N23o61v38a42k79o61v82a 2852172169302

ja se taky divim, ze ho rusi. Vzdyt byl pokazde co jsem s nim jela plny. No do Holandska uz sice poloprazdny, ale jizdenka z Prahy do Duisburgu, Arnhemu, Utrechtu nebo A'damu stala stejne.

+1/0
27.12.2015 14:56

T48o30m16á33š 32K16n17a89i86f77l 6603280517370

Jen mala technicka... To, ze je neco plne obsazene, jeste neznamena, ze je to ziskove.

0/0
27.12.2015 15:47

I83v26a50n33a 78N92o14v47a41k14o16v43a 2372392609882

no jen aby byly lowcosty ziskove, kdyz uz znicily vlaky

0/0
27.12.2015 15:57

M23i33l67o38s96l80a36v 90J65a47r98o35s15l71a62v 42D85v14o95ř44á42k 4618378231256

Tak to je škoda. Ale včil mi to už nevadí. Kdysi spoj lůžkáčem z Bohumína do Prahy byl parádní. V Bohumíně už nástup před odjezdem, pohodlíčko, v Praze před šestou s možností "dospat". Umýt se, převléknout, hurá na snídani a čerstvý do práce. Tenkrát cesta stála 133,-Kčs. Ale to je dáááááááááááávno.

0/0
27.12.2015 13:03

R10a88d12e26k 87J77a76n39a96t64a 9365606224392

133 Kčs byly sakra velké peníze, když jste se za 10 Kčs najedl v hospodě. Za to by dneska nikdo nejezdil ...

http://cliff.wz.cz/jidlo/jidel2.jpg

+6/0
27.12.2015 13:07

P12a89v59e66l 40V92ě78t42r69o50v73e56c 6326438252561

Vzpomínám si, že před třiceti lety stála jízdenka z Plzně do Banské Bystrice i s místekou necelých 90,- Kčs. Tenkrát se za desetikorunu dalo hlavní jídlo v hospodě, pivo bylo okolo dvou korun a polévka zhruba taky tak... ale v lepších podnicích si musel člověk připlatit.

0/0
27.12.2015 13:47

P23a96v91e33l 74S77t69a31v95j17a16n36í80k 6728745927531

Takže dnešních 1000 kaček a pivko za dvacku (desítka), polívka to samý. Pokud to přepočítám podle průměrné mzdy. Něco se v těchto cenách změnilo?

+5/0
27.12.2015 14:08

R81o94m95a30n 46J67e28s60c51h40k54e 9438235507145

Před 25 lety 10 km za 1 Kčs. Dnes za 16 Kč. Ale plat se mne 16 krát nezvedl.

Za 10 Kčs byl tak možná karbenátek se salátem.

0/0
28.12.2015 17:30

D65a98v33i76d 38P73o72m46m25e86r 3819659126952

Většinou bývá nástup před odjezdem.

+7/0
27.12.2015 13:44

P73e73t41r 82N86e97c15h35a58n63i42c65k46ý 7583566958930

Tak ceny těch nočních vlaků u DB byly často mimo realitu. Pár dobrodruhů koupí akční jízdenku, pár nešťastných co nemají na výběr , případne jim to firma zaplatí, koupí dražší, ale poptávka je určitě vyšší. Kdo by nechtěl usnout v Hamburku a probudit se v Mnichově místo 1) Drkotat se dlouho po dálnici autem skrz stau a bau. Vstávat brzo ráno na VRT, jet večer VRT a platit hotel, letět a platit hotel a dopravovat se z/do na letiště. Potenciál je, jen jízdenka nemůže být jak 4* hotel s all inclusive.

+19/0
27.12.2015 12:52

M51i76c48h40a82l 31M13i45l92l61e52r 9556822109682

kdyz jsme jeli vloni s CNL z Parize do Berlina, zaplatili jsme si 1. tridu, kupe de-luxe, ktere melo vlastni kabinku se zachodem a mini-sprchou.

Protoze jsme jeli uprostred tydne, ne na vikend a protoze jsme si to hlidali on-line a kupovali jakmile nase datum bylo otevreno, dostali jsme special tarif, ktery byl o dost levnejsi nez odpovidajici cesta pres den s 1. tridou a prislusnymi mistenkami na TGV do Kolina nR + ICE do Berlina plus ubytovani na 1 noc v InterCity Hotel Hauptbahnhof. A k tomu jsme meli cely den v Parizi navic!

+2/0
27.12.2015 15:02

P59e27t28r 19N26e65c83h75a59n73i73c23k95ý 7173356738880

Jenže většina lidí moc kombinovat a porovnávat neumí a chce jet v konkrétní době. A to jsou pak ceny naprosto šílené. Trochu tu západní Evropu nechápu. Hrají si na ekologii, vymýšlí kdejaké zóny pro vjezdy, ale železnice mají svými cenami naprosto antizakaznicke.

+4/−1
27.12.2015 15:09

M28i92c39h88a63l 65M89i51l37l47e92r 9466612789752

my jsme take jeli v konkretni dobe, presne v den kdy jsme to meli v planu. To byla soucast naseho 12 denniho cestovani Londyn - Normandie - Pariz - Berlin- Praha. Presuny vlakem.

+1/0
27.12.2015 15:14

M62i73c15h28a39l 47M79i38l67l10e87r 9666182189172

PS. do Evropy od protinozcu cestujeme samozrejme letecky a pak davame prednost po Evrope cestovat vlakem.

+1/0
27.12.2015 15:16

T37o67m86á62š 36K89n70a78i95f61l 6373660877280

Oni byly mimo ceskou realitu... Ono milo (ceskou) realitu jsou i nemecke nirmalni jizdenky... Nemuzete to posuzovat ceskym pohledem :)

+1/0
27.12.2015 15:48

P89e39t96r 93N97e59c32h12a16n43i50c48k63ý 7703886758970

Můžu porovnat s cenami autem a letadlem.

0/0
27.12.2015 18:24

D80a42n30i19e35l 58J98a52n85k91o 9939199660112

Za tu dob se opravdu mnoho zmenilo, dnes nez abych jel sam nekam a dorazil unaven volim prepravu a jsem odpocaty a cerstvy.

+1/0
27.12.2015 12:30

L79a90d20i77s70l89a72v 20M58i83k35a 1601539214874

Do cca 600-800 km autem a nad už letadlo....vlak mi k srdci nikdy nepřirostl, asi díky tomu, že jsem s ním jel naposledy někdy za bolševika a to byl opravdový humus, dneska jak čtu je to o něčem jinem.

0/−12
27.12.2015 12:22

M35i10c89h29a62e55l 33C66h18a63r80v97á51t 9229678373922

Máte pravdu, toho hnusu je výrazně méně. Toliko asi nejmarkantnější rozdíl.

+3/0
27.12.2015 12:24

R49a41d70e56k 53J91a27n85a35t70a 9835466824732

Ano, konkrétně do toho Zürichu jezdí toto:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WLABmz.php

+5/0
27.12.2015 12:37

I14v86a63n59a 90N14o88v13a55k56o34v11a 2242892909312

podstatne je, jak daleko je letiste

+3/0
27.12.2015 12:32

J96i89ř56í 41E21r22b50e41n 1803174716437

Přes celou republiku se kodrcat autem, mačkat se v jedné poloze, ničit si nervy, muset se soustředit... pfff, ve vlaku se uvelebím, vytáhnu notebook nebo knížku a vesele se nechám unášet krajinou.

+1/0
27.12.2015 21:51

M37i84c49h30a34e89l 75C21h86a62r75v32á13t 9459858243312

Poloviční nebo třetinový čas.

U nás tedy asi žádná sláva, když dokázali rychlíky už v době první repubiky mezi Brnem a Prahou jezdit pod tři hodiny.

+3/0
27.12.2015 12:04

Š52t77ě36p93á14n 73V93a89n51ě61k 3913459317777

No...jel jsem po dlouhé době vlakem Brno - Praha. Byl jsem překvapen, že to trvá více jak 3 hodiny. :-/

0/−9
27.12.2015 12:23

M83i42c55h75a69e17l 13C75h33a24r79v43á44t 9249338373752

ČD se holedbají, že jejich nejrychlejší spoj to zvládne za 2:30, takže tím nejrychlejším jste asi necestoval. Já měl to štěstí a jel to s Pendolinem, než mu na trase Praha-Brno totálně zamrzl CDRom i o chlup rychleji. Podle jejich jízdního řádu to mělo být dokonce snad i 2:23...;-(

+2/0
27.12.2015 12:30

P35a36v19e38l 38S44t49a32v20j55a40n82í37k 6828755657831

Dost se stavělo na trase mezi Pardubicemi a Prahou, couralo se to max. 70 km/h, tak doufám, že se to zase vrátí aspoň na původní časy. Autem bych to stejně nedal, to by bylo velký štěstí.

+2/0
27.12.2015 14:12
Foto

M91i89c57h68a25l 17S28m75í53t22k24a 8704384793656

Vlaky Brno - Praha jezdí 2:30. Pokud jste si vybral vlak jedoucí přes Havlíčkův Brod, byla to jen a jen Vaše volba. Od 5:38 do 20:38 jezdí vlak každou hodinu a jedou 2:30. Kritizovat můžete, ale jen sám sebe.

+11/0
27.12.2015 12:32

R23a85d65e18k 21J49a54n96a16t53a 9595606724912

Ne "rychlíky", ale jediný spoj, Slovenská strela, což byl jednovozový motorák pro 72 lidí. Dneska to za těch 2h30m ujede 9 vozová souprava a to každou hodinu a se dvěma zastávkami.

Samozřejmě, ideální by byla VRT a jízdní doba systémová 1h. Ale to by naši politici museli vyrůst z hraní si s autíčkama.

+9/0
27.12.2015 12:29

M95i40c14h76a60e31l 42C79h16a20r29v90á61t 9849328343602

Ó ano, se omlouvám. Za těch téměž 80 let jsme dokázali zkrátit jízdní dobu o celých 25 minut. Zatleskat si můžete sám.

+4/0
27.12.2015 12:35

R81a75d73e69k 51J27a66n53a44t46a 9925516254652

Však říkám, že na úrovní 21. století by byla VRT.

Když mají VRT v provozu i Turci a staví je i Maročani, tak my bychom to taky mohli zvládnout ...

+6/0
27.12.2015 12:39

T55o55m83á57š 81K19n92a77i57f33l 6423790557880

No... Ne nadarmo se nejvice trati a silnic postavilo v dobach , kdy se na ekologii, lidska prava a podibne aspekty moc nehledelo.

Turecko a Maroko... Majinoproti nam zasadni vyhodu... Nemaji EU a pitome ekology, nemluve o tom, ze hustota zalidneni tam bude oproti nam minimalni.

To je hlavni duvod, proc je VRT unnas scifi, ktere se nedockame... Nemluve o tom, ze za ty penize je to ekonomicky nesmysl... Pro zemi nasi velikosti je VRT vicemene nesmysl.

+1/−3
27.12.2015 15:55
Foto

M30i86c69h74a80l 91S76m84í97t32k54a 8224464333266

No pokud se podíváte na trasu vlaku z Prahy do Brna, tak uvidíte jakým terénem je vedena. Trať je zrychlena (alespoň částečně do České Třebové) a dále na jih do Brna je to problém. O ekonomickém přínosu bych nechtěl polemizovat. Tím myslím mezi stavbou tunelů nebo výstavbou VRT. Od toho jsou odborníci. [>-] v EUR^

+1/0
27.12.2015 12:42

M84i48c38h89a54e73l 45C77h37a49r24v67á13t 9289508363702

Ale, ale... K čemu výmluva na terén? Terén se za tu dobu moc nezměnil, když pomineme lepší svršek a napřímení několka oblouků. Když to v té době zvládl motorák s lepší ergonomií, proč je to takový problém dnes, adekvátně době zvýšit rychlost?

+2/−1
27.12.2015 13:01

R71a77d32e56k 76J28a70n33a87t69a 9575616124682

Protože fyzikální zákony jsou stále stejné. Hlavním omezením pro vyšší rychlost je poloměr oblouků a síly v něm za jízdy působící.

Proto je hlavním rozdílem mezi VRT a klasikcou tratí, že VRT je více rovná.

+2/0
27.12.2015 13:09
Foto

B72o69h61u71m83i14l 88P11r24o84c18h41á34z65k33a 2733661573941

Nemyslim si, ze by byl takovy problem postavit trat pro rychlovlak mezi nasimi dvema nejvetsimi mesty. Rekl bych, ze ministerstvo dopravy ceka na rok 2018, kd bude do komercni prepravy zavedena teleportace.

+1/0
27.12.2015 13:34

T82o50m68á10š 68K17n30a66i65f65l 6143870267340

Byl by to dost zasadni problem... Diky pokrivene legislative, ekologii a hustote zalidneni je v cesku postavit jakoukoli liniovou stavbu sci fi.

+1/0
27.12.2015 15:52

J79i51ř97í 51E55r65b31e81n 1703624476487

Byl by to problém - jediná dvousetkilometrová izolovaná vysokorychlostní trať se nemá šanci zaplatit bez návaznosti na okolní státy a neměla by ani takové využití.

To znamená postavit VRT nejen Praha - Brno, ale i Praha - Plzeň - Mnichov, Praha - Ústí - Berlín, Brno - Bratislava, Vídeň - Brno - Ostrava - Varšava. Podle plánů z roku 1988 i 1993 měly být v této době všechny koridorové trati už dávno hotové a už se měly stavět nezávislé vysokorychlostní trati.

0/−1
27.12.2015 22:02

R44a92d14e98k 24J12a98n65a29t28a 9135686914632

Kdo říká, že by byla izolovaná!? Ať už by byly návazné úseky postaveny nebo ne, tak dálkové linky by je využívaly - stačí se podívat do Německa, jak to mají udělané - jejich ICE přejíždějí mezi VRT a klasickými tratěmi dle potřeby. Stejně tak TGV ve Francii vás dovezou až do Svatého Mořice v Alpách ...

Jinak VRT směr Bavorsko a Sasko jsou v plánu také - ta do Saska dokonce ještě dříve než Praha-Brno (úsek Praha-Litoměřice je jediný, který jsme se v EU zavázali zprovoznit před rokem 2030).

+2/0
28.12.2015 10:23

R63o46m32a44n 20J96e90s17c53h23k35e 9328215907725

Před 100 lety se jezdilo na některých tratích rychleji než dnes. Například Znojmo - Jihlava a oblouky se stoupáním. Rychlík Wien - Děčín jezdil 7 a půl hod.

0/−1
28.12.2015 19:27
Foto

M11i79c15h62a30l 72S36m62í65t51k11a 8874604153616

To není výmluva, to je realita. Jinak odpovídající vysvětlení proč se nemůže jezdit rychleji na té trati Vám určitě ráda podá Správa železniční a dopravní cesty, s.o. (SŽDC) se sídlem v Dlážděné ulici v Praze.

+1/0
27.12.2015 14:03

T48o38m58á90š 12K84n58a35i52f49l 6563370497900

Protoze fyzika v obloucich je proste fyzika... Tam ten vlak dnes i tehdy jel vicemene stejne. A kvuli usporeni par minut stavet nivou trat... Ekonomicky nonsens.

+1/0
27.12.2015 15:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.