Diskuze

Spací vlaky na západ vjíždějí do posledního roku, lehátka zlevní na stokoruny

Z evropských železnic zmizí od příštího prosince velká část lůžkových a lehátkových vlaků. S provozem nočních spojů končí Deutsche Bahn. Omezení poznají i čeští zákazníci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A58l60a77n 38Ř71e63p39k18a

27. 12. 2015 21:33

Třeba bude mít Regiojet co kupovat, žlutí fans beztak vezmou spací vozy do Košic útokem i když u drah by si za ně nikdy nepřiplatili :-/;-D

0 0
možnosti

Takže třeba místo spacího vlaku z Mnichova na "sever" jede dnes noční ICE3 s odjezdem v 0,01, samozřejmě našvihlé, je kolem 8,00 v Porúří ...Spací vlak by s odjezdem kolem 22,00 byl tamtéž ve stejnou dobu - nemůže jet po VRT, ale po klasické trati. V opačném směru jede vlak cca ve 21,00 a v cca 6,00 je v Mnichově.

Další vlak jede 3,17 z Kölnu ve 3,17 a je v 8,07 v Mnichově. Chodit na vlak ve 3,17 je skutečně terno, nicméně jezdí s ním hodně lidí ...

6 0
možnosti

J53a62n 42N14o76v51á56k

27. 12. 2015 15:06

Aspoň že zůstanou ty na Východ. Do Košic už to stojí za to, jet nočním rychlíkem ve spacím vagonu. Jediná nevýhoda je, že se nepokocháte Vysokými Tatrami.

7 0
možnosti

J97a60n 17D89v66o31ř35á27k

28. 12. 2015 0:00

Praha-Poprad je lůžkem nebo lehátkem ideální. Dražší než autobus, ale pohodlí nesrovnatelné... Ráno se dá odpočatý vyrazit na první odpočinkovou túru. :-)

2 0
možnosti

Heh :) No jo... spolupráce s DB to jde z kopce. Zrušili přímé spoje s Budapeští a Vídní, asi až na jeden spoj, takže z Děčína na Brno přestup v Praze. Pokud nejede vlak z Německa na čas, máte smůlu a protože teď něco na německé straně opravují, minimálně 20 min je vždycky. Dál se pak dostávejte, jak chcete. Opačný směr není zpoždění jen výjimečně, takže opět, čekejte si v Praze hodinu a půl...;-O

A jestli chtějí zrušit i ten poslední jmenovaný spoj, co jezdil minulý rok až do Amsterdamu, tak jsem v pytli úplně, protože je to poslední pořádný spoj, na který mi něco navazuje dál...

2 0
možnosti

tak to je skoda. ;-(

Cestovani vlakem jsem vzdycky miloval a luzkovymi vozy zvlast.

V luzkovem voze jsem jel kdysi na trase Praha - Viden, Viden - Benatky, Praha - Belehrad a zpet, Belehrad - Atheny, noveji v 2004 Pariz - Rim (uz nejezdi), predloni Praha - Karlsruhe a Basilej - Praha, vloni Pariz- Berlin ( take uz nejezdi).

Kdyz prijedeme na dovolenou do Evropy, tahat se na dlouhe vzdalenosti autem ci autobusem nepripoada v uvahu a letecky to take neni vzdycky nejsikovnejsi.

Kdo by dnes letel z Londyna do Parize, kdyz to muze vzit Eurostarem pod La Manche! Rychlovlaky jsou vyborne, ale nejsou vsude kdyz se jede smerem na vychod.

Z Parize do Berlina se sice jede rychlovlaky, ale s presedanim a nektera spojeni ze zapadu Nemecka na Prahu znamenaji trmacet se autobusem z Norimberka, jak uz bylo dole zmineno.

Kdyz jsme jeli luzkovym vozem CNL Praha - Karsruhe v 2013 ve vagonu, ktery pokracoval az do Curychu, jeste ten vlak mel luzkove vozy do Amsterdamu a Kodane, ktere byly cestou odpojeny. Jedinou nevyhodou vlaku bylo zapojeni jidelniho vozu mezi Franfurtem a Curychem obema smery, ne dal. CNL na Kodan a Amsterdam ale uz byly zruseny.

5 0
možnosti
Foto

Je to pomerne skoda, protoze pri vcasnem nakupu se dal poridit CNL Kolin/Praha za rozumne (na nemecke pomery) penize. Soucasna spoluprace DB se Student Agency je celkem k nicemu, protoze sice polovinu casu stravim v prijemnem ICE, ale z Norimberka se musim tahnout autobusem. A pokud chci jet levneji, nuti me rezervacni system do vice prestupu, takze se do Prahy pod 9 hodin nedostanu. Protoze casto jezdim do Tater, tak tu zbyva jeste posledni "pekna" varianta a to rano v 7 IC primo do Drazdan, svezt se lokalkou Ceskym Svycarskem, prohlednout si Decin nebo Usti a vecer se ubytovat ve spacim voze, ktery v Praze priprahnou za Slovakii a rano v 8 muzu prestupovat na TEZ v Poprade. Letecky bych v tom byl minimalne za 2-3 nasobek.

4 0
možnosti

ja se taky divim, ze ho rusi. Vzdyt byl pokazde co jsem s nim jela plny. No do Holandska uz sice poloprazdny, ale jizdenka z Prahy do Duisburgu, Arnhemu, Utrechtu nebo A'damu stala stejne.

1 0
možnosti

Tak to je škoda. Ale včil mi to už nevadí. Kdysi spoj lůžkáčem z Bohumína do Prahy byl parádní. V Bohumíně už nástup před odjezdem, pohodlíčko, v Praze před šestou s možností "dospat". Umýt se, převléknout, hurá na snídani a čerstvý do práce. Tenkrát cesta stála 133,-Kčs. Ale to je dáááááááááááávno.

0 0
možnosti

133 Kčs byly sakra velké peníze, když jste se za 10 Kčs najedl v hospodě. Za to by dneska nikdo nejezdil ...

http://cliff.wz.cz/jidlo/jidel2.jpg

6 0
možnosti

Tak ceny těch nočních vlaků u DB byly často mimo realitu. Pár dobrodruhů koupí akční jízdenku, pár nešťastných co nemají na výběr , případne jim to firma zaplatí, koupí dražší, ale poptávka je určitě vyšší. Kdo by nechtěl usnout v Hamburku a probudit se v Mnichově místo 1) Drkotat se dlouho po dálnici autem skrz stau a bau. Vstávat brzo ráno na VRT, jet večer VRT a platit hotel, letět a platit hotel a dopravovat se z/do na letiště. Potenciál je, jen jízdenka nemůže být jak 4* hotel s all inclusive.

19 0
možnosti

kdyz jsme jeli vloni s CNL z Parize do Berlina, zaplatili jsme si 1. tridu, kupe de-luxe, ktere melo vlastni kabinku se zachodem a mini-sprchou.

Protoze jsme jeli uprostred tydne, ne na vikend a protoze jsme si to hlidali on-line a kupovali jakmile nase datum bylo otevreno, dostali jsme special tarif, ktery byl o dost levnejsi nez odpovidajici cesta pres den s 1. tridou a prislusnymi mistenkami na TGV do Kolina nR + ICE do Berlina plus ubytovani na 1 noc v InterCity Hotel Hauptbahnhof. A k tomu jsme meli cely den v Parizi navic!

2 0
možnosti

Za tu dob se opravdu mnoho zmenilo, dnes nez abych jel sam nekam a dorazil unaven volim prepravu a jsem odpocaty a cerstvy.

1 0
možnosti

Do cca 600-800 km autem a nad už letadlo....vlak mi k srdci nikdy nepřirostl, asi díky tomu, že jsem s ním jel naposledy někdy za bolševika a to byl opravdový humus, dneska jak čtu je to o něčem jinem.

0 12
možnosti

Máte pravdu, toho hnusu je výrazně méně. Toliko asi nejmarkantnější rozdíl.

3 0
možnosti