- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Třeba bude mít Regiojet co kupovat, žlutí fans beztak vezmou spací vozy do Košic útokem i když u drah by si za ně nikdy nepřiplatili
Takže třeba místo spacího vlaku z Mnichova na "sever" jede dnes noční ICE3 s odjezdem v 0,01, samozřejmě našvihlé, je kolem 8,00 v Porúří ...Spací vlak by s odjezdem kolem 22,00 byl tamtéž ve stejnou dobu - nemůže jet po VRT, ale po klasické trati. V opačném směru jede vlak cca ve 21,00 a v cca 6,00 je v Mnichově.
Další vlak jede 3,17 z Kölnu ve 3,17 a je v 8,07 v Mnichově. Chodit na vlak ve 3,17 je skutečně terno, nicméně jezdí s ním hodně lidí ...
Aspoň že zůstanou ty na Východ. Do Košic už to stojí za to, jet nočním rychlíkem ve spacím vagonu. Jediná nevýhoda je, že se nepokocháte Vysokými Tatrami.
Praha-Poprad je lůžkem nebo lehátkem ideální. Dražší než autobus, ale pohodlí nesrovnatelné... Ráno se dá odpočatý vyrazit na první odpočinkovou túru. :-)
Heh :) No jo... spolupráce s DB to jde z kopce. Zrušili přímé spoje s Budapeští a Vídní, asi až na jeden spoj, takže z Děčína na Brno přestup v Praze. Pokud nejede vlak z Německa na čas, máte smůlu a protože teď něco na německé straně opravují, minimálně 20 min je vždycky. Dál se pak dostávejte, jak chcete. Opačný směr není zpoždění jen výjimečně, takže opět, čekejte si v Praze hodinu a půl...
A jestli chtějí zrušit i ten poslední jmenovaný spoj, co jezdil minulý rok až do Amsterdamu, tak jsem v pytli úplně, protože je to poslední pořádný spoj, na který mi něco navazuje dál...
tak to je skoda.
Cestovani vlakem jsem vzdycky miloval a luzkovymi vozy zvlast.
V luzkovem voze jsem jel kdysi na trase Praha - Viden, Viden - Benatky, Praha - Belehrad a zpet, Belehrad - Atheny, noveji v 2004 Pariz - Rim (uz nejezdi), predloni Praha - Karlsruhe a Basilej - Praha, vloni Pariz- Berlin ( take uz nejezdi).
Kdyz prijedeme na dovolenou do Evropy, tahat se na dlouhe vzdalenosti autem ci autobusem nepripoada v uvahu a letecky to take neni vzdycky nejsikovnejsi.
Kdo by dnes letel z Londyna do Parize, kdyz to muze vzit Eurostarem pod La Manche! Rychlovlaky jsou vyborne, ale nejsou vsude kdyz se jede smerem na vychod.
Z Parize do Berlina se sice jede rychlovlaky, ale s presedanim a nektera spojeni ze zapadu Nemecka na Prahu znamenaji trmacet se autobusem z Norimberka, jak uz bylo dole zmineno.
Kdyz jsme jeli luzkovym vozem CNL Praha - Karsruhe v 2013 ve vagonu, ktery pokracoval az do Curychu, jeste ten vlak mel luzkove vozy do Amsterdamu a Kodane, ktere byly cestou odpojeny. Jedinou nevyhodou vlaku bylo zapojeni jidelniho vozu mezi Franfurtem a Curychem obema smery, ne dal. CNL na Kodan a Amsterdam ale uz byly zruseny.
Je to pomerne skoda, protoze pri vcasnem nakupu se dal poridit CNL Kolin/Praha za rozumne (na nemecke pomery) penize. Soucasna spoluprace DB se Student Agency je celkem k nicemu, protoze sice polovinu casu stravim v prijemnem ICE, ale z Norimberka se musim tahnout autobusem. A pokud chci jet levneji, nuti me rezervacni system do vice prestupu, takze se do Prahy pod 9 hodin nedostanu. Protoze casto jezdim do Tater, tak tu zbyva jeste posledni "pekna" varianta a to rano v 7 IC primo do Drazdan, svezt se lokalkou Ceskym Svycarskem, prohlednout si Decin nebo Usti a vecer se ubytovat ve spacim voze, ktery v Praze priprahnou za Slovakii a rano v 8 muzu prestupovat na TEZ v Poprade. Letecky bych v tom byl minimalne za 2-3 nasobek.
ja se taky divim, ze ho rusi. Vzdyt byl pokazde co jsem s nim jela plny. No do Holandska uz sice poloprazdny, ale jizdenka z Prahy do Duisburgu, Arnhemu, Utrechtu nebo A'damu stala stejne.
Tak to je škoda. Ale včil mi to už nevadí. Kdysi spoj lůžkáčem z Bohumína do Prahy byl parádní. V Bohumíně už nástup před odjezdem, pohodlíčko, v Praze před šestou s možností "dospat". Umýt se, převléknout, hurá na snídani a čerstvý do práce. Tenkrát cesta stála 133,-Kčs. Ale to je dáááááááááááávno.
133 Kčs byly sakra velké peníze, když jste se za 10 Kčs najedl v hospodě. Za to by dneska nikdo nejezdil ...
Tak ceny těch nočních vlaků u DB byly často mimo realitu. Pár dobrodruhů koupí akční jízdenku, pár nešťastných co nemají na výběr , případne jim to firma zaplatí, koupí dražší, ale poptávka je určitě vyšší. Kdo by nechtěl usnout v Hamburku a probudit se v Mnichově místo 1) Drkotat se dlouho po dálnici autem skrz stau a bau. Vstávat brzo ráno na VRT, jet večer VRT a platit hotel, letět a platit hotel a dopravovat se z/do na letiště. Potenciál je, jen jízdenka nemůže být jak 4* hotel s all inclusive.
kdyz jsme jeli vloni s CNL z Parize do Berlina, zaplatili jsme si 1. tridu, kupe de-luxe, ktere melo vlastni kabinku se zachodem a mini-sprchou.
Protoze jsme jeli uprostred tydne, ne na vikend a protoze jsme si to hlidali on-line a kupovali jakmile nase datum bylo otevreno, dostali jsme special tarif, ktery byl o dost levnejsi nez odpovidajici cesta pres den s 1. tridou a prislusnymi mistenkami na TGV do Kolina nR + ICE do Berlina plus ubytovani na 1 noc v InterCity Hotel Hauptbahnhof. A k tomu jsme meli cely den v Parizi navic!
Za tu dob se opravdu mnoho zmenilo, dnes nez abych jel sam nekam a dorazil unaven volim prepravu a jsem odpocaty a cerstvy.
Do cca 600-800 km autem a nad už letadlo....vlak mi k srdci nikdy nepřirostl, asi díky tomu, že jsem s ním jel naposledy někdy za bolševika a to byl opravdový humus, dneska jak čtu je to o něčem jinem.
Máte pravdu, toho hnusu je výrazně méně. Toliko asi nejmarkantnější rozdíl.