Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec spaní v kamionu? Belgie už nocleh řidičů v kabině pokutuje

Boj proti levnějším řidičům kamionů z východních zemí Evropské unie začíná nabírat nový rozměr. Francie a Belgie se snaží do nové legislativy protlačit, aby řidiči v době nařízeného odpočinku už nemohli spát v kabině vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O29l66d12ř57i65c25h 48S39v17ě37t66l29í26k 6716469552533

Je to v Bruseli.

0/0
9.1.2016 7:50

M84i60r20o97s63l41a87v 46Z11i48k32m16u33n70d 6868112367568

No a co brání tomu, udělat totéž ... do města se kamioňák nedostane, bude ho muset nechat na parkovišti na dálnici nebo někde na okraji města s rizikem poškození / odcizení, do a zpět hotelu taxíkem ... taxík zaměstnavatel nezaplatí ...

0/0
1.1.2016 16:19

K35a59r88e58l 31N80e54d28o53p17i14l 7508506569414

Belgie je zahnivajici zeme v totalnim rozkladu. Stupen sociosilenstvi dosahl posledniho stupne. Islamizace zanik toho zdegenerovaneho dvojstati jenom urychli.

+1/0
31.12.2015 9:01

J80a32n 98K65a27d65l34e23c 7217645764255

co je komu do toho, kde řidič spí, nechtěli by náhodou řidiči určit hotel, nejlépe nejdražší;-€

+1/0
29.12.2015 0:15

T32o82m65á79š 27Z89e24m21a94n 3645358384385

"Kdo nic špatného nedělá, nemá se čeho bát", "proti kabinovým pirátům je potřeba tvrdě zasáhnout".

On to soudruh Ťok zavede i u nás když zjistí kolik na tom vyrejžuje policie.

+2/−2
26.12.2015 16:03

J52i45n87d79ř41i60c96h 75Š74k51o48p87e45k 4185901100465

tak zrovna u kamioňáků s tím problém většina lidí nemá.

Prasecký styl jízdy, ignorace přestávek, znečišťování silnice (v zimě), přětěžování, šrot stav soupravy atd.

0/−1
27.12.2015 17:30

M76a93r53e64k 32J44a86n37e86č59k35a 1457466263961

Zřejmě podpora hotelů v těchto zemích za každou cenu, akorát jsem zvědav, jak budou řešit ty obří parkoviště pro kamiony s návěsy. I když oni jsou schopni i nařídit, že to řidič nechá stát na nehlídaném odstavném parkovišti a do hotelu se dopraví taxíkem ;-D Pak se řidič dopraví zpět buď k prázdnému kamionu, nebo plného uprchlíků schovaných v návěsu a nebo ten kamion tam nebude stát už vůbec. Jo tohle může vymyslet pouze chorá hlava.

+9/0
26.12.2015 14:35

R69o36m74a29n 46M42a78r13t78í49n57e40k 3273900800808

smyslem nařízení je odlifrovat řidiče i s kamionem, žádné hotely..je to v článku napsané

+5/0
26.12.2015 15:27

J33i20ř58í 86H41o84v73o29r10k10a 8527546112715

Na choré hlavy je účinný protest ve formě zahlcení venkovského hotelu kamiony. Stačí se dohodnou, aby vybraná víska byla denně obsazena 10-15 kamiony. Místní samospráva by pak byla bombardována stížnostmi a docílilo by se rychlého řešení ;-)

+1/0
28.12.2015 11:18

M40i37c35h50a28e19l 43K70o63u13t97e89c74k24ý 3745130696

Alespoň je vidět, že stav, kdy někdo, kdo žije pár kilometrů na východ má za stejnou práci 3x-5x nižší plat, je naprosto neudržitelný. Takže já jsem pro takováhle omezení. Dokud bude západní Evropa ždímat východní zaměstnance za pár šupů a dokud čeští majitelé firem pořádně nezaplatí své zaměstnance, nic se nezmění.

+11/0
26.12.2015 13:12

J45o15s77e12f 34Š87o38l65t84e61s 8544298450893

Zaměňujete příčinu a následek. My nejsme chudí proto, že bychom byli zneužívání, naopak jsme „zneužíváni“, protože jsme chudí. A chudí nejsme kvůli nesmyslu, ale historickému vývoji. Stěžujte si jinde. K platům podobným v Německu a jinde se dá dojít pouze historickým vývojem. Nijak jinak. Nemůžete nařídit, že najednou budou mzdy o 50 % vyšší, tak to prostě nefunguje.

+11/0
26.12.2015 21:39
Foto

P33a12v17e19l 29M15a75r72t71i47n61e55k 9545885501193

V USA jsem mel v kamionu vetsi luxus, nez v smradlavym motylku u silnice.

+4/0
26.12.2015 12:31

M58a54r96t39i16n 49K32r68u15p49í95k 5846432562884

Jsme unie, kde jede kazdy stát sam za sebe, i kdyz jsou v nektere z koalicich mezi sebou. A tenhle bordel se tvari jako jednotna Evropa, pratelsky spolek států, ktery kdyz je horko, umi tahat za jeden provaz???!!!

+1/0
26.12.2015 12:09

M51a27r23t73i87n 66K15r54u96p93í72k 5436402492774

Ja jsem v referendu o vstupu dal ano. Myslim, ze byly dva typy lidi co davali ano. Ti co v tom videli kseft a ti druzi byli optimisti. Ja byl to druhe, ted vim, ze spise idealista :). A ted se stavam pesimistou. Dekuji Evropska Unie a vsem politikum nevymivaje za pokoreni me povahy.

Politycky svete, zhyň!

+3/−1
26.12.2015 12:18

P42e48t25r 74K13o98l31a16ř82í83k 2794483145783

jj, EU a tzv. volný trh práce a služeb ... :-/

zde nejde o nic jiného než aby se východoevropští dopravci museli se svýma kamionama vracet na víkend domů- prostě jim zvednout náklady a díky tomu udělat pro své západoevropskédopravce konkurenci snesitelnější...

EU prostě přestává fungovat a každý si začíná jet na sebe ... a střední a východní evropa je tu od toho aby poslouchala na slovo, přijímala tolik imigrantů kolik jim merkelová s junckerem nařídí a neotravovala moudré bruselské hlavy nějakým brbláním ...

+4/−1
26.12.2015 11:56

J18i89n39d24ř57i20c38h 41Š25k61o52p53e98k 4985451430165

pokud existují minimální mzdy rozdílné v jednotlivých státech, není možné aby se obcházeli tak, jako např. v případě přepravy.

+2/0
26.12.2015 12:23

L90i29b36o16r 57H69a68d 2539887295212

Lidi, slyšíte to?? Už je to tady, už je to tady, už je to tady !!!!! :DDDD jinak bez komentáře. Jsem docela rád, že nemusím jezdit s kamiónem.R^

0/0
26.12.2015 11:28

J39a88n 18Z28á11l75e88š13á42k 9288822395494

Belgie jen chce "chránit" svoje řidiče/dopravce. Je to velice jednoduché. Řekněme že řidiči v celé EU jezdí za průměrnou mzdu v daném státu (není to pravda ale jen pro představu). Takže Belgický řidič by teoreticky jezdil za cca 107 000 Kč měsíčně. Oproti tomu řidič z Rumunska by jezdil za 11 800 Kč měsíčně. Takže autodopravce z východních zemí může nabídnout mnohem menší cenu protože má menší náklady na plat řidiče. Toto je také důvod proč velcí západní dopravci zakládají pobočky v Rumunsku a Bulharsku, tam najmou řidiče, ale většinu zakázek jezdí v západní Evropě (stačí si všimnout když pojedete po dálnici že spousta kamionů má na návěsu SPZ Německa nebo Holandska, ale SPZ na tahači jsou Rumunské, Bulharské atd.). Toto je jen důsledek politiky EU o otevřeném trhu. Myšlenka je to hezká a spravedlivá, ale jen v případě že ve všech zemích budou srovnatelné platy potažmo náklady na danou službu. V tom případě by nebyly tak velké rozdíly v nabízené ceně za službu a takovéto návrhy by nebyly potřeba.

+7/0
26.12.2015 11:27

J11a33n 62Z31e59m10a31n 1696495774876

Budoucnost patří lokálním výrobcům a ne vožením věcí z jedné centrální výrobny po celém světě.

+14/−1
26.12.2015 10:55

M28a76r71t60i30n 70K69r67u89p26í12k 5356532342514

Absolutni souhlas. Regiony se uzivi samy, obchodovat jen se zbozim, ktere neni mozne ziskat lokalne a ktereho je prebytek. A ze prihde spousta lidi o praci kvuli doprave? Muzou jit pracovat k lokalnim vyrobcum, keterych v regionech vyroste dost. Lokalni potencial je vysoky. Tim regionem myslim velkou i malou rozlohu, dle tamnich podminek, prirodnich i lidskych.

+4/0
26.12.2015 11:59

M33a20r41t10i86n 18K89r85u15p33í16k 5466932882964

A bavim se jen o Evrope, svet me zatim nezajima :) a ze sveta dovazet jen mimoevropske suroviny ci vyrobky..

+2/0
26.12.2015 12:01

P51a88v21e29l 98O33b13d37r82ž71á57l24e48k 6336974968192

Centralizace výroby zase znamená úspory z rozsahu. A otázka co je výhodnější? Trh si poradí. ..

0/0
26.12.2015 12:57

J95i17ř75í 21F38o49g90e79l 2380901666372

Povinný návrat domů. A pak zpět. To je odpočinek;-).

A to se vyplatí.:-P

+2/0
26.12.2015 10:24

P24a33v75e77l 91O74b22d24r34ž35á27l30e81k 6586384388932

Cílem právě je, aby se to nevyplatilo.

0/0
26.12.2015 12:57

T50o61m17á35š 96F49u86k 2230851226497

Já osobně si myslím,že smyslem života je být doma s rodinou a ne spát někde v autě.Náklad může jet v návěsu na vagónu a řidič být doma.Nebo Vám připadá normální,že auto 45 hodin stojí a nevydělává?Není lepší vystřídat řidiče?

+9/−1
26.12.2015 9:37

J30a48r69o42m45í10r 67K47r81á45l 4560589854829

Někdy to lze, jindy ne. Ale aby do toho až takhle zasahoval nějaký ouřada, co zřejmě moderní kamion nikdy neviděl, mi připadá poněkud hloupé.

+8/0
26.12.2015 9:44

R84u70d88a 55S39l78a20v62í85k 5873388596111

Není to normální, jako většina toho, co vyplodí nějaký úředník.

+1/0
26.12.2015 10:44

V26o82j88t64ě16c61h 71R93o84z64s84í83v80a89l 5890553575924

kamionovou dopravu vyplodil urednik? ale puvodne asi ano...

0/0
28.12.2015 19:41

P13e30t51r 22N78a96j67d56e43k 7387666623811

Belgie akorát chrání místní kamioňáky, aby neskončili na pracáku. Což je mi velmi sympatické. Jak by se vám líbilo, kdyby vás příští týden vyhodili z práce a od ledna vaši práci začal dělat Ukrajinec za poloviční plat?

+5/−6
26.12.2015 9:06

M14i85c98h51a63l 91P80r50š96a23l88a 1103154147701

Tomu se říká smůla a nebyl by jste první ani posledni

+4/0
26.12.2015 9:18

P57e87t30r 16N38a93j34d38e58k 7147146903961

To není smůla ale debilita lidí, že se nechají vyšplouchnout nějakým čmoudem z východu. Za belgickými občany stát evidentně stojí, na ty české zvysoka se*e.

+2/0
26.12.2015 9:26

J58a27r43o36m31í82r 79K96r81á48l 4350629764529

Ale houby ! Belgický řidič bude spát v kamionu někde ve Švédsku a nic mu v tom nezabrání. Tohle je akce proti cizím řidičům, belgičanů se to vůbec netýká.

+2/0
26.12.2015 9:46

P16e17t62r 21N72a92j95d97e54k 7187606343871

Však ano, vsadím se, že ani švédského nebo francouzského řidiče Belgičan pokutovat nebude. To je vyloženě akce, která má odradit východoevropské řidiče, kteří jezdí za ceny, za které by Belgičan nebyl schopen uživit rodinu. Za mě R^

+3/−2
26.12.2015 10:11

J78a57r49o46m59í10r 83K90r78á79l 4620779324339

Vám to může být šumafuk, doplatí na to Belgičani.

0/0
26.12.2015 10:40

V73o74j49t94ě52c60h 50R28o30z95s91í40v97a10l 5600723345744

tak se vsadte. Ja tvrdim, ze pokud bude takovy zakon a bude ho porusovat Sved, dostane uplne stejnou pokutu jako Bulhar. Tak o co? ;-)

0/0
28.12.2015 19:43

P96e94t10r 48N42a12j74d61e91k 7617376373981

Pokud vím, tak zákon se vůbec neměnil. Jen belgická policie si účelově začala vykládat znění zákona přísněji. Jen proto aby mohla nějak znepříjemnit život levným řidičům z východu.

+1/0
28.12.2015 19:50

T43o50m69á32š 32F15u22k 2180721466607

Mohu Vás potěšit,že Ukrajinci si umí říct o vyšší plat velmi rychle.

+2/−1
26.12.2015 9:38

P37e52t53r 29N12a82j39d15e54k 7877806373321

To je vcelku jedno, na faktu, že polská a česká konkurence bere belgickým kamioňákům práci to nic nemění. On ten belgický řidič má kapku vyšší životní náklady a nemůže si dovolit jezdit za ceny jako ten český, je to tak těžké pochopit?

0/−1
26.12.2015 10:05

J34a42r46o29m89í68r 88K90r92á96l 4580889384779

No, pak byste se měl také zlobit na ty firmy, co u nás mají fabriky, ne ?

Neměli by raději vyrábět doma a o dost dráž ?

+4/0
26.12.2015 11:12

M37i66l21o66š 33R57i49e21m88e57r 6548598196310

a proč nemůže mít český řidič stejně? točí volantem stejně,dává blinkry stejně,couvá stejně,jede dopředu stejně...a dejte porovnání nákladů...jediné kde to na celé čáře vyhrajete,je bydlení...pak už ty propastný rozdíly mnohdy nejsou až tak takové...a nebo ano?

+2/0
26.12.2015 11:15

J31a81r21o62m22í46r 97K89r67á92l 4270149574699

Ten Ukrajinec rozhodně za polovinu dělat nebude. Dnes už ne.

+3/0
26.12.2015 9:47

L43i54b94o39r 73R15o12t48r42e30k56l 9786828220524

belgie jen vynáší svoji hamižnost na oči celé eu naprostá většina rumunských a bulharských firem patří právě beneluxu a německu a najednou brečí že jejich firmy nemají co vozit. já ale s návraty domů souhlasím tím pádem ubude kamionů z balkánu protože od tam není co vozit

0/0
28.12.2015 23:40

M88i73r40o58s66l68a20v 85Z95i75k90m79u47n98d 6288482287108

A co tak nabídka pracovat za plat Ukrajince ... to je stejné, jako když si řidiči autobusů vybojují spravedlivou mzdu za svoji práci. Kraje buď objednají menší objem dopravy, takže část kolegů přijde o práci nebo dopravce bude zvyšovat jízdné, takže lidem se vyplatí jet společně autem a nevytížené spoje se zruší a výsledek propuštění bude stejný ...

0/0
1.1.2016 16:14

P79e77t44r 62N25a84j13d29e82k 7497896153431

Co vidím, tak dopravci mají problém sehnat autobusáky a kvalita řidičů a hlavně řidiček šla poslední dobou dolů . Takže bude jen dobře, když jich už nebudou potřebovat tolik.

0/0
1.1.2016 16:21
Foto

J63a84r46o78m28í86r 54H89l10u32b68e97k 2626810354631

Tomuto tématu nerozumím, jen přemýšlím. Kamioňáka bych nedělal ani kdyby mi platili zlatem. Jsou to chudáci, jednou nohou v hrobě, druhou v kriminále. Takže jim ještě osolme, ještě je zregulujme, udělejme jim to ještě těžší. Ale hlavně jásejme, že jsme v EU, která pro nás vymýšlí samé dobro. Ti, kteří projíždějí přes Calais, by mohli hodně a velmi .... hovořit.

+8/−1
26.12.2015 7:18

J48i24n80d37ř78i12c44h 18Š35k58o54p54e47k 4855701940905

takhle to uděláme těžší ? Spíše naopak. Pokud nebudou moci spát v kabinách, budou se muset logicky vracet domů, což je určitě zlepšení podmínek

0/−1
26.12.2015 12:18

P42e37t93r 11H29á98j61e73k 2198786541749

Jasně, omezíme dopravu, nejlépe aby kamiony nejezdily uplne, to by bylo nejlepsi. To, ze to zvysi ceny zbozi je pak politikum v EU uplne jedno....ono aspon ECB se prestane bat o potencialni deflaci v Eurozone...

+3/−1
26.12.2015 5:13

J64i61ř13í 77E65r43b34e18n 1763634606507

Jste si tim tak jisty? Je opravdu nutne mit tytez jogurty v cele Evrope? A jak to, ze chleba z pekarny 200 km vzdalene je v krame levnejsi nez ten z vedlejsiho mesta - neni to trochu ujete?

+6/0
26.12.2015 16:59

I37r53e69n41a 98P52l24a61c73h17e29t54k40o62v28á 3244284630687

EU V ;-D

0/−1
26.12.2015 4:43

J33a89r43o70m95í51r 76K81r51á45l 4850239784759

Nevím, co je na tom tak k smíchu. Ano, povinný odpočinek je v pořádku, ale diktovat, kde ho mají mít mi připadá značně ujeté. Nechtějí ti úředníci ještě zkoumat, jestli mají kamioňáci doma dostatečný komfort ? :-/

+6/0
26.12.2015 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.