Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec spaní v kamionu? Belgie už nocleh řidičů v kabině pokutuje

Boj proti levnějším řidičům kamionů z východních zemí Evropské unie začíná nabírat nový rozměr. Francie a Belgie se snaží do nové legislativy protlačit, aby řidiči v době nařízeného odpočinku už nemohli spát v kabině vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O26l41d68ř58i71c67h 91S94v32ě61t77l87í42k 6226129132923

Je to v Bruseli.

0/0
9.1.2016 7:50

M81i11r12o94s51l42a52v 51Z27i58k44m26u18n85d 6368682507568

No a co brání tomu, udělat totéž ... do města se kamioňák nedostane, bude ho muset nechat na parkovišti na dálnici nebo někde na okraji města s rizikem poškození / odcizení, do a zpět hotelu taxíkem ... taxík zaměstnavatel nezaplatí ...

0/0
1.1.2016 16:19

K16a71r73e42l 69N94e90d54o51p92i84l 7308926399214

Belgie je zahnivajici zeme v totalnim rozkladu. Stupen sociosilenstvi dosahl posledniho stupne. Islamizace zanik toho zdegenerovaneho dvojstati jenom urychli.

+1/0
31.12.2015 9:01

J65a16n 26K97a88d74l98e26c 7177535184565

co je komu do toho, kde řidič spí, nechtěli by náhodou řidiči určit hotel, nejlépe nejdražší;-€

+1/0
29.12.2015 0:15

T77o23m75á50š 29Z91e65m94a40n 3295498404165

"Kdo nic špatného nedělá, nemá se čeho bát", "proti kabinovým pirátům je potřeba tvrdě zasáhnout".

On to soudruh Ťok zavede i u nás když zjistí kolik na tom vyrejžuje policie.

+2/−2
26.12.2015 16:03

J14i95n89d58ř66i96c65h 15Š15k52o79p20e70k 4605801170555

tak zrovna u kamioňáků s tím problém většina lidí nemá.

Prasecký styl jízdy, ignorace přestávek, znečišťování silnice (v zimě), přětěžování, šrot stav soupravy atd.

0/−1
27.12.2015 17:30

M66a87r61e48k 22J40a75n51e64č38k37a 1437806463651

Zřejmě podpora hotelů v těchto zemích za každou cenu, akorát jsem zvědav, jak budou řešit ty obří parkoviště pro kamiony s návěsy. I když oni jsou schopni i nařídit, že to řidič nechá stát na nehlídaném odstavném parkovišti a do hotelu se dopraví taxíkem ;-D Pak se řidič dopraví zpět buď k prázdnému kamionu, nebo plného uprchlíků schovaných v návěsu a nebo ten kamion tam nebude stát už vůbec. Jo tohle může vymyslet pouze chorá hlava.

+9/0
26.12.2015 14:35

R84o90m84a77n 18M66a49r56t52í50n72e70k 3953400570408

smyslem nařízení je odlifrovat řidiče i s kamionem, žádné hotely..je to v článku napsané

+5/0
26.12.2015 15:27

J83i87ř84í 62H61o78v66o90r65k23a 8167116682385

Na choré hlavy je účinný protest ve formě zahlcení venkovského hotelu kamiony. Stačí se dohodnou, aby vybraná víska byla denně obsazena 10-15 kamiony. Místní samospráva by pak byla bombardována stížnostmi a docílilo by se rychlého řešení ;-)

+1/0
28.12.2015 11:18

M71i33c15h23a34e78l 75K13o97u87t26e40c19k96ý 3495680796

Alespoň je vidět, že stav, kdy někdo, kdo žije pár kilometrů na východ má za stejnou práci 3x-5x nižší plat, je naprosto neudržitelný. Takže já jsem pro takováhle omezení. Dokud bude západní Evropa ždímat východní zaměstnance za pár šupů a dokud čeští majitelé firem pořádně nezaplatí své zaměstnance, nic se nezmění.

+11/0
26.12.2015 13:12

J21o16s96e52f 54Š94o83l14t15e33s 8924228940603

Zaměňujete příčinu a následek. My nejsme chudí proto, že bychom byli zneužívání, naopak jsme „zneužíváni“, protože jsme chudí. A chudí nejsme kvůli nesmyslu, ale historickému vývoji. Stěžujte si jinde. K platům podobným v Německu a jinde se dá dojít pouze historickým vývojem. Nijak jinak. Nemůžete nařídit, že najednou budou mzdy o 50 % vyšší, tak to prostě nefunguje.

+11/0
26.12.2015 21:39
Foto

P48a87v23e78l 48M64a81r15t78i63n80e88k 9955455301693

V USA jsem mel v kamionu vetsi luxus, nez v smradlavym motylku u silnice.

+4/0
26.12.2015 12:31

M69a50r95t42i94n 93K70r84u26p38í31k 5196282542824

Jsme unie, kde jede kazdy stát sam za sebe, i kdyz jsou v nektere z koalicich mezi sebou. A tenhle bordel se tvari jako jednotna Evropa, pratelsky spolek států, ktery kdyz je horko, umi tahat za jeden provaz???!!!

+1/0
26.12.2015 12:09

M89a13r37t76i52n 94K27r10u14p97í15k 5376422712654

Ja jsem v referendu o vstupu dal ano. Myslim, ze byly dva typy lidi co davali ano. Ti co v tom videli kseft a ti druzi byli optimisti. Ja byl to druhe, ted vim, ze spise idealista :). A ted se stavam pesimistou. Dekuji Evropska Unie a vsem politikum nevymivaje za pokoreni me povahy.

Politycky svete, zhyň!

+3/−1
26.12.2015 12:18

P98e47t82r 45K63o51l25a61ř65í54k 2264383625203

jj, EU a tzv. volný trh práce a služeb ... :-/

zde nejde o nic jiného než aby se východoevropští dopravci museli se svýma kamionama vracet na víkend domů- prostě jim zvednout náklady a díky tomu udělat pro své západoevropskédopravce konkurenci snesitelnější...

EU prostě přestává fungovat a každý si začíná jet na sebe ... a střední a východní evropa je tu od toho aby poslouchala na slovo, přijímala tolik imigrantů kolik jim merkelová s junckerem nařídí a neotravovala moudré bruselské hlavy nějakým brbláním ...

+4/−1
26.12.2015 11:56

J42i72n86d34ř80i89c85h 67Š67k76o74p51e49k 4915441880655

pokud existují minimální mzdy rozdílné v jednotlivých státech, není možné aby se obcházeli tak, jako např. v případě přepravy.

+2/0
26.12.2015 12:23

L37i23b60o38r 83H35a82d 2899407735502

Lidi, slyšíte to?? Už je to tady, už je to tady, už je to tady !!!!! :DDDD jinak bez komentáře. Jsem docela rád, že nemusím jezdit s kamiónem.R^

0/0
26.12.2015 11:28

J71a32n 35Z66á64l89e70š34á28k 9138612805794

Belgie jen chce "chránit" svoje řidiče/dopravce. Je to velice jednoduché. Řekněme že řidiči v celé EU jezdí za průměrnou mzdu v daném státu (není to pravda ale jen pro představu). Takže Belgický řidič by teoreticky jezdil za cca 107 000 Kč měsíčně. Oproti tomu řidič z Rumunska by jezdil za 11 800 Kč měsíčně. Takže autodopravce z východních zemí může nabídnout mnohem menší cenu protože má menší náklady na plat řidiče. Toto je také důvod proč velcí západní dopravci zakládají pobočky v Rumunsku a Bulharsku, tam najmou řidiče, ale většinu zakázek jezdí v západní Evropě (stačí si všimnout když pojedete po dálnici že spousta kamionů má na návěsu SPZ Německa nebo Holandska, ale SPZ na tahači jsou Rumunské, Bulharské atd.). Toto je jen důsledek politiky EU o otevřeném trhu. Myšlenka je to hezká a spravedlivá, ale jen v případě že ve všech zemích budou srovnatelné platy potažmo náklady na danou službu. V tom případě by nebyly tak velké rozdíly v nabízené ceně za službu a takovéto návrhy by nebyly potřeba.

+7/0
26.12.2015 11:27

J40a78n 15Z69e21m11a33n 1276755874876

Budoucnost patří lokálním výrobcům a ne vožením věcí z jedné centrální výrobny po celém světě.

+14/−1
26.12.2015 10:55

M24a11r80t58i47n 13K43r50u25p44í95k 5456512182854

Absolutni souhlas. Regiony se uzivi samy, obchodovat jen se zbozim, ktere neni mozne ziskat lokalne a ktereho je prebytek. A ze prihde spousta lidi o praci kvuli doprave? Muzou jit pracovat k lokalnim vyrobcum, keterych v regionech vyroste dost. Lokalni potencial je vysoky. Tim regionem myslim velkou i malou rozlohu, dle tamnich podminek, prirodnich i lidskych.

+4/0
26.12.2015 11:59

M59a30r19t69i62n 75K41r80u96p14í29k 5226782382504

A bavim se jen o Evrope, svet me zatim nezajima :) a ze sveta dovazet jen mimoevropske suroviny ci vyrobky..

+2/0
26.12.2015 12:01

P33a94v44e46l 51O62b18d22r86ž24á69l21e64k 6446444438632

Centralizace výroby zase znamená úspory z rozsahu. A otázka co je výhodnější? Trh si poradí. ..

0/0
26.12.2015 12:57

J61i34ř51í 13F18o15g34e22l 2810301836532

Povinný návrat domů. A pak zpět. To je odpočinek;-).

A to se vyplatí.:-P

+2/0
26.12.2015 10:24

P28a90v64e22l 74O21b10d11r14ž65á33l50e17k 6326554928642

Cílem právě je, aby se to nevyplatilo.

0/0
26.12.2015 12:57

T75o45m61á70š 64F59u53k 2850461256897

Já osobně si myslím,že smyslem života je být doma s rodinou a ne spát někde v autě.Náklad může jet v návěsu na vagónu a řidič být doma.Nebo Vám připadá normální,že auto 45 hodin stojí a nevydělává?Není lepší vystřídat řidiče?

+9/−1
26.12.2015 9:37

J19a34r68o41m34í68r 68K33r15á97l 4890339444419

Někdy to lze, jindy ne. Ale aby do toho až takhle zasahoval nějaký ouřada, co zřejmě moderní kamion nikdy neviděl, mi připadá poněkud hloupé.

+8/0
26.12.2015 9:44

R59u94d11a 10S94l85a59v41í57k 5163848316811

Není to normální, jako většina toho, co vyplodí nějaký úředník.

+1/0
26.12.2015 10:44

V62o40j20t35ě37c95h 19R90o79z96s90í26v48a62l 5310873655854

kamionovou dopravu vyplodil urednik? ale puvodne asi ano...

0/0
28.12.2015 19:41

P22e27t38r 15N64a51j85d51e39k 7397776753621

Belgie akorát chrání místní kamioňáky, aby neskončili na pracáku. Což je mi velmi sympatické. Jak by se vám líbilo, kdyby vás příští týden vyhodili z práce a od ledna vaši práci začal dělat Ukrajinec za poloviční plat?

+5/−6
26.12.2015 9:06

M56i12c85h15a92l 93P72r61š36a34l50a 1793974207821

Tomu se říká smůla a nebyl by jste první ani posledni

+4/0
26.12.2015 9:18

P55e32t37r 52N91a29j72d14e53k 7577756683481

To není smůla ale debilita lidí, že se nechají vyšplouchnout nějakým čmoudem z východu. Za belgickými občany stát evidentně stojí, na ty české zvysoka se*e.

+2/0
26.12.2015 9:26

J85a66r79o23m13í44r 43K24r62á56l 4380939914349

Ale houby ! Belgický řidič bude spát v kamionu někde ve Švédsku a nic mu v tom nezabrání. Tohle je akce proti cizím řidičům, belgičanů se to vůbec netýká.

+2/0
26.12.2015 9:46

P84e91t87r 34N66a41j12d94e16k 7127346833421

Však ano, vsadím se, že ani švédského nebo francouzského řidiče Belgičan pokutovat nebude. To je vyloženě akce, která má odradit východoevropské řidiče, kteří jezdí za ceny, za které by Belgičan nebyl schopen uživit rodinu. Za mě R^

+3/−2
26.12.2015 10:11

J83a97r42o57m27í34r 33K74r69á54l 4360759624759

Vám to může být šumafuk, doplatí na to Belgičani.

0/0
26.12.2015 10:40

V68o92j74t98ě58c98h 94R86o21z64s32í19v37a46l 5900593775884

tak se vsadte. Ja tvrdim, ze pokud bude takovy zakon a bude ho porusovat Sved, dostane uplne stejnou pokutu jako Bulhar. Tak o co? ;-)

0/0
28.12.2015 19:43

P28e11t59r 26N30a98j20d68e67k 7587246473611

Pokud vím, tak zákon se vůbec neměnil. Jen belgická policie si účelově začala vykládat znění zákona přísněji. Jen proto aby mohla nějak znepříjemnit život levným řidičům z východu.

+1/0
28.12.2015 19:50

T58o13m64á43š 12F40u12k 2740831476957

Mohu Vás potěšit,že Ukrajinci si umí říct o vyšší plat velmi rychle.

+2/−1
26.12.2015 9:38

P85e76t35r 18N96a86j83d20e76k 7477566613251

To je vcelku jedno, na faktu, že polská a česká konkurence bere belgickým kamioňákům práci to nic nemění. On ten belgický řidič má kapku vyšší životní náklady a nemůže si dovolit jezdit za ceny jako ten český, je to tak těžké pochopit?

0/−1
26.12.2015 10:05

J52a72r75o87m89í40r 45K71r73á13l 4730159714129

No, pak byste se měl také zlobit na ty firmy, co u nás mají fabriky, ne ?

Neměli by raději vyrábět doma a o dost dráž ?

+4/0
26.12.2015 11:12

M88i28l74o23š 44R62i62e39m52e72r 6128708806740

a proč nemůže mít český řidič stejně? točí volantem stejně,dává blinkry stejně,couvá stejně,jede dopředu stejně...a dejte porovnání nákladů...jediné kde to na celé čáře vyhrajete,je bydlení...pak už ty propastný rozdíly mnohdy nejsou až tak takové...a nebo ano?

+2/0
26.12.2015 11:15

J14a69r24o11m50í49r 90K39r64á23l 4840539114349

Ten Ukrajinec rozhodně za polovinu dělat nebude. Dnes už ne.

+3/0
26.12.2015 9:47

L22i73b60o12r 35R83o93t90r11e33k22l 9986628230294

belgie jen vynáší svoji hamižnost na oči celé eu naprostá většina rumunských a bulharských firem patří právě beneluxu a německu a najednou brečí že jejich firmy nemají co vozit. já ale s návraty domů souhlasím tím pádem ubude kamionů z balkánu protože od tam není co vozit

0/0
28.12.2015 23:40

M58i70r66o13s88l72a64v 32Z21i59k63m60u37n90d 6608382267778

A co tak nabídka pracovat za plat Ukrajince ... to je stejné, jako když si řidiči autobusů vybojují spravedlivou mzdu za svoji práci. Kraje buď objednají menší objem dopravy, takže část kolegů přijde o práci nebo dopravce bude zvyšovat jízdné, takže lidem se vyplatí jet společně autem a nevytížené spoje se zruší a výsledek propuštění bude stejný ...

0/0
1.1.2016 16:14

P21e10t44r 96N80a22j68d89e87k 7517856763191

Co vidím, tak dopravci mají problém sehnat autobusáky a kvalita řidičů a hlavně řidiček šla poslední dobou dolů . Takže bude jen dobře, když jich už nebudou potřebovat tolik.

0/0
1.1.2016 16:21
Foto

J61a37r66o93m40í66r 19H84l87u46b13e71k 2436370494951

Tomuto tématu nerozumím, jen přemýšlím. Kamioňáka bych nedělal ani kdyby mi platili zlatem. Jsou to chudáci, jednou nohou v hrobě, druhou v kriminále. Takže jim ještě osolme, ještě je zregulujme, udělejme jim to ještě těžší. Ale hlavně jásejme, že jsme v EU, která pro nás vymýšlí samé dobro. Ti, kteří projíždějí přes Calais, by mohli hodně a velmi .... hovořit.

+8/−1
26.12.2015 7:18

J31i47n33d95ř50i90c84h 82Š61k89o54p43e97k 4835231450445

takhle to uděláme těžší ? Spíše naopak. Pokud nebudou moci spát v kabinách, budou se muset logicky vracet domů, což je určitě zlepšení podmínek

0/−1
26.12.2015 12:18

P50e11t33r 70H96á29j70e16k 2928326621419

Jasně, omezíme dopravu, nejlépe aby kamiony nejezdily uplne, to by bylo nejlepsi. To, ze to zvysi ceny zbozi je pak politikum v EU uplne jedno....ono aspon ECB se prestane bat o potencialni deflaci v Eurozone...

+3/−1
26.12.2015 5:13

J34i46ř84í 28E93r66b13e62n 1803674706527

Jste si tim tak jisty? Je opravdu nutne mit tytez jogurty v cele Evrope? A jak to, ze chleba z pekarny 200 km vzdalene je v krame levnejsi nez ten z vedlejsiho mesta - neni to trochu ujete?

+6/0
26.12.2015 16:59

I82r41e50n22a 74P85l14a33c67h37e92t35k26o34v34á 3274624890577

EU V ;-D

0/−1
26.12.2015 4:43

J67a31r51o36m52í68r 25K14r27á19l 4820639814409

Nevím, co je na tom tak k smíchu. Ano, povinný odpočinek je v pořádku, ale diktovat, kde ho mají mít mi připadá značně ujeté. Nechtějí ti úředníci ještě zkoumat, jestli mají kamioňáci doma dostatečný komfort ? :-/

+6/0
26.12.2015 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.