Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec spaní v kamionu? Belgie už nocleh řidičů v kabině pokutuje

Boj proti levnějším řidičům kamionů z východních zemí Evropské unie začíná nabírat nový rozměr. Francie a Belgie se snaží do nové legislativy protlačit, aby řidiči v době nařízeného odpočinku už nemohli spát v kabině vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O39l23d61ř11i89c55h 56S24v19ě71t64l40í81k 6486599962713

Je to v Bruseli.

0/0
9.1.2016 7:50

M91i94r39o42s60l85a56v 37Z33i19k52m95u73n26d 6148652117838

No a co brání tomu, udělat totéž ... do města se kamioňák nedostane, bude ho muset nechat na parkovišti na dálnici nebo někde na okraji města s rizikem poškození / odcizení, do a zpět hotelu taxíkem ... taxík zaměstnavatel nezaplatí ...

0/0
1.1.2016 16:19

K92a98r72e84l 49N55e85d25o63p41i31l 7738466279454

Belgie je zahnivajici zeme v totalnim rozkladu. Stupen sociosilenstvi dosahl posledniho stupne. Islamizace zanik toho zdegenerovaneho dvojstati jenom urychli.

+1/0
31.12.2015 9:01

J73a14n 20K82a43d53l65e33c 7767805134595

co je komu do toho, kde řidič spí, nechtěli by náhodou řidiči určit hotel, nejlépe nejdražší;-€

+1/0
29.12.2015 0:15

T49o91m67á98š 39Z97e55m60a33n 3865528494525

"Kdo nic špatného nedělá, nemá se čeho bát", "proti kabinovým pirátům je potřeba tvrdě zasáhnout".

On to soudruh Ťok zavede i u nás když zjistí kolik na tom vyrejžuje policie.

+2/−2
26.12.2015 16:03

J26i95n54d34ř63i85c91h 16Š31k69o16p30e31k 4575271680315

tak zrovna u kamioňáků s tím problém většina lidí nemá.

Prasecký styl jízdy, ignorace přestávek, znečišťování silnice (v zimě), přětěžování, šrot stav soupravy atd.

0/−1
27.12.2015 17:30

M91a81r88e16k 92J57a64n11e33č27k84a 1927586313641

Zřejmě podpora hotelů v těchto zemích za každou cenu, akorát jsem zvědav, jak budou řešit ty obří parkoviště pro kamiony s návěsy. I když oni jsou schopni i nařídit, že to řidič nechá stát na nehlídaném odstavném parkovišti a do hotelu se dopraví taxíkem ;-D Pak se řidič dopraví zpět buď k prázdnému kamionu, nebo plného uprchlíků schovaných v návěsu a nebo ten kamion tam nebude stát už vůbec. Jo tohle může vymyslet pouze chorá hlava.

+9/0
26.12.2015 14:35

R66o66m46a98n 40M69a89r87t95í37n79e85k 3463760810798

smyslem nařízení je odlifrovat řidiče i s kamionem, žádné hotely..je to v článku napsané

+5/0
26.12.2015 15:27

J85i39ř41í 15H62o43v59o68r41k52a 8117466102975

Na choré hlavy je účinný protest ve formě zahlcení venkovského hotelu kamiony. Stačí se dohodnou, aby vybraná víska byla denně obsazena 10-15 kamiony. Místní samospráva by pak byla bombardována stížnostmi a docílilo by se rychlého řešení ;-)

+1/0
28.12.2015 11:18

M56i10c14h48a63e84l 58K85o98u40t13e84c61k35ý 3165200876

Alespoň je vidět, že stav, kdy někdo, kdo žije pár kilometrů na východ má za stejnou práci 3x-5x nižší plat, je naprosto neudržitelný. Takže já jsem pro takováhle omezení. Dokud bude západní Evropa ždímat východní zaměstnance za pár šupů a dokud čeští majitelé firem pořádně nezaplatí své zaměstnance, nic se nezmění.

+11/0
26.12.2015 13:12

J29o53s40e55f 61Š53o67l31t17e97s 8154558390323

Zaměňujete příčinu a následek. My nejsme chudí proto, že bychom byli zneužívání, naopak jsme „zneužíváni“, protože jsme chudí. A chudí nejsme kvůli nesmyslu, ale historickému vývoji. Stěžujte si jinde. K platům podobným v Německu a jinde se dá dojít pouze historickým vývojem. Nijak jinak. Nemůžete nařídit, že najednou budou mzdy o 50 % vyšší, tak to prostě nefunguje.

+11/0
26.12.2015 21:39
Foto

P89a88v49e37l 74M47a82r90t33i92n86e97k 9375295111173

V USA jsem mel v kamionu vetsi luxus, nez v smradlavym motylku u silnice.

+4/0
26.12.2015 12:31

M52a57r52t32i56n 15K53r46u13p41í82k 5406652792124

Jsme unie, kde jede kazdy stát sam za sebe, i kdyz jsou v nektere z koalicich mezi sebou. A tenhle bordel se tvari jako jednotna Evropa, pratelsky spolek států, ktery kdyz je horko, umi tahat za jeden provaz???!!!

+1/0
26.12.2015 12:09

M55a75r50t23i45n 34K59r68u37p96í95k 5596532572334

Ja jsem v referendu o vstupu dal ano. Myslim, ze byly dva typy lidi co davali ano. Ti co v tom videli kseft a ti druzi byli optimisti. Ja byl to druhe, ted vim, ze spise idealista :). A ted se stavam pesimistou. Dekuji Evropska Unie a vsem politikum nevymivaje za pokoreni me povahy.

Politycky svete, zhyň!

+3/−1
26.12.2015 12:18

P33e66t23r 63K49o61l33a81ř27í45k 2524453945913

jj, EU a tzv. volný trh práce a služeb ... :-/

zde nejde o nic jiného než aby se východoevropští dopravci museli se svýma kamionama vracet na víkend domů- prostě jim zvednout náklady a díky tomu udělat pro své západoevropskédopravce konkurenci snesitelnější...

EU prostě přestává fungovat a každý si začíná jet na sebe ... a střední a východní evropa je tu od toho aby poslouchala na slovo, přijímala tolik imigrantů kolik jim merkelová s junckerem nařídí a neotravovala moudré bruselské hlavy nějakým brbláním ...

+4/−1
26.12.2015 11:56

J16i27n21d31ř46i20c57h 23Š83k76o56p83e30k 4555361960605

pokud existují minimální mzdy rozdílné v jednotlivých státech, není možné aby se obcházeli tak, jako např. v případě přepravy.

+2/0
26.12.2015 12:23

L95i22b78o74r 68H76a25d 2279777735582

Lidi, slyšíte to?? Už je to tady, už je to tady, už je to tady !!!!! :DDDD jinak bez komentáře. Jsem docela rád, že nemusím jezdit s kamiónem.R^

0/0
26.12.2015 11:28

J15a69n 98Z38á67l61e19š85á73k 9228432105204

Belgie jen chce "chránit" svoje řidiče/dopravce. Je to velice jednoduché. Řekněme že řidiči v celé EU jezdí za průměrnou mzdu v daném státu (není to pravda ale jen pro představu). Takže Belgický řidič by teoreticky jezdil za cca 107 000 Kč měsíčně. Oproti tomu řidič z Rumunska by jezdil za 11 800 Kč měsíčně. Takže autodopravce z východních zemí může nabídnout mnohem menší cenu protože má menší náklady na plat řidiče. Toto je také důvod proč velcí západní dopravci zakládají pobočky v Rumunsku a Bulharsku, tam najmou řidiče, ale většinu zakázek jezdí v západní Evropě (stačí si všimnout když pojedete po dálnici že spousta kamionů má na návěsu SPZ Německa nebo Holandska, ale SPZ na tahači jsou Rumunské, Bulharské atd.). Toto je jen důsledek politiky EU o otevřeném trhu. Myšlenka je to hezká a spravedlivá, ale jen v případě že ve všech zemích budou srovnatelné platy potažmo náklady na danou službu. V tom případě by nebyly tak velké rozdíly v nabízené ceně za službu a takovéto návrhy by nebyly potřeba.

+7/0
26.12.2015 11:27

J48a89n 66Z79e29m16a95n 1846665484406

Budoucnost patří lokálním výrobcům a ne vožením věcí z jedné centrální výrobny po celém světě.

+14/−1
26.12.2015 10:55

M66a30r33t38i12n 92K52r72u61p51í52k 5846472882314

Absolutni souhlas. Regiony se uzivi samy, obchodovat jen se zbozim, ktere neni mozne ziskat lokalne a ktereho je prebytek. A ze prihde spousta lidi o praci kvuli doprave? Muzou jit pracovat k lokalnim vyrobcum, keterych v regionech vyroste dost. Lokalni potencial je vysoky. Tim regionem myslim velkou i malou rozlohu, dle tamnich podminek, prirodnich i lidskych.

+4/0
26.12.2015 11:59

M20a69r61t84i27n 95K11r39u83p11í96k 5946212812874

A bavim se jen o Evrope, svet me zatim nezajima :) a ze sveta dovazet jen mimoevropske suroviny ci vyrobky..

+2/0
26.12.2015 12:01

P91a65v39e42l 18O44b33d17r91ž31á48l80e57k 6666634518772

Centralizace výroby zase znamená úspory z rozsahu. A otázka co je výhodnější? Trh si poradí. ..

0/0
26.12.2015 12:57

J57i19ř46í 44F10o48g51e38l 2360451316412

Povinný návrat domů. A pak zpět. To je odpočinek;-).

A to se vyplatí.:-P

+2/0
26.12.2015 10:24

P16a81v70e84l 69O84b23d52r39ž54á97l13e76k 6406454458482

Cílem právě je, aby se to nevyplatilo.

0/0
26.12.2015 12:57

T44o75m42á33š 48F85u73k 2470871526237

Já osobně si myslím,že smyslem života je být doma s rodinou a ne spát někde v autě.Náklad může jet v návěsu na vagónu a řidič být doma.Nebo Vám připadá normální,že auto 45 hodin stojí a nevydělává?Není lepší vystřídat řidiče?

+9/−1
26.12.2015 9:37

J10a15r71o22m90í10r 19K60r63á21l 4710539204229

Někdy to lze, jindy ne. Ale aby do toho až takhle zasahoval nějaký ouřada, co zřejmě moderní kamion nikdy neviděl, mi připadá poněkud hloupé.

+8/0
26.12.2015 9:44

R32u59d15a 68S13l63a12v13í93k 5593138966911

Není to normální, jako většina toho, co vyplodí nějaký úředník.

+1/0
26.12.2015 10:44

V30o17j33t95ě26c70h 22R46o66z41s16í13v66a79l 5810343755904

kamionovou dopravu vyplodil urednik? ale puvodne asi ano...

0/0
28.12.2015 19:41

P65e29t10r 88N79a15j43d34e49k 7207166553681

Belgie akorát chrání místní kamioňáky, aby neskončili na pracáku. Což je mi velmi sympatické. Jak by se vám líbilo, kdyby vás příští týden vyhodili z práce a od ledna vaši práci začal dělat Ukrajinec za poloviční plat?

+5/−6
26.12.2015 9:06

M25i97c78h12a36l 66P93r10š40a72l54a 1903524127111

Tomu se říká smůla a nebyl by jste první ani posledni

+4/0
26.12.2015 9:18

P33e81t77r 37N12a93j82d95e13k 7497126893711

To není smůla ale debilita lidí, že se nechají vyšplouchnout nějakým čmoudem z východu. Za belgickými občany stát evidentně stojí, na ty české zvysoka se*e.

+2/0
26.12.2015 9:26

J76a60r15o90m97í26r 18K33r64á52l 4240399754599

Ale houby ! Belgický řidič bude spát v kamionu někde ve Švédsku a nic mu v tom nezabrání. Tohle je akce proti cizím řidičům, belgičanů se to vůbec netýká.

+2/0
26.12.2015 9:46

P91e74t19r 46N77a13j19d52e70k 7827146613841

Však ano, vsadím se, že ani švédského nebo francouzského řidiče Belgičan pokutovat nebude. To je vyloženě akce, která má odradit východoevropské řidiče, kteří jezdí za ceny, za které by Belgičan nebyl schopen uživit rodinu. Za mě R^

+3/−2
26.12.2015 10:11

J28a94r39o98m46í94r 26K48r35á81l 4560739444789

Vám to může být šumafuk, doplatí na to Belgičani.

0/0
26.12.2015 10:40

V45o80j66t47ě61c52h 11R18o85z66s70í97v79a29l 5150773115384

tak se vsadte. Ja tvrdim, ze pokud bude takovy zakon a bude ho porusovat Sved, dostane uplne stejnou pokutu jako Bulhar. Tak o co? ;-)

0/0
28.12.2015 19:43

P22e96t22r 92N64a15j28d23e36k 7347196273441

Pokud vím, tak zákon se vůbec neměnil. Jen belgická policie si účelově začala vykládat znění zákona přísněji. Jen proto aby mohla nějak znepříjemnit život levným řidičům z východu.

+1/0
28.12.2015 19:50

T11o98m66á38š 84F33u31k 2610591766417

Mohu Vás potěšit,že Ukrajinci si umí říct o vyšší plat velmi rychle.

+2/−1
26.12.2015 9:38

P38e67t11r 65N75a21j70d33e52k 7447756313841

To je vcelku jedno, na faktu, že polská a česká konkurence bere belgickým kamioňákům práci to nic nemění. On ten belgický řidič má kapku vyšší životní náklady a nemůže si dovolit jezdit za ceny jako ten český, je to tak těžké pochopit?

0/−1
26.12.2015 10:05

J80a74r48o34m34í27r 90K89r51á64l 4710409514449

No, pak byste se měl také zlobit na ty firmy, co u nás mají fabriky, ne ?

Neměli by raději vyrábět doma a o dost dráž ?

+4/0
26.12.2015 11:12

M81i56l49o77š 44R65i83e35m63e49r 6528128646100

a proč nemůže mít český řidič stejně? točí volantem stejně,dává blinkry stejně,couvá stejně,jede dopředu stejně...a dejte porovnání nákladů...jediné kde to na celé čáře vyhrajete,je bydlení...pak už ty propastný rozdíly mnohdy nejsou až tak takové...a nebo ano?

+2/0
26.12.2015 11:15

J65a82r67o79m24í85r 62K46r97á95l 4430689854899

Ten Ukrajinec rozhodně za polovinu dělat nebude. Dnes už ne.

+3/0
26.12.2015 9:47

L73i95b69o24r 41R38o23t83r74e98k20l 9476588260354

belgie jen vynáší svoji hamižnost na oči celé eu naprostá většina rumunských a bulharských firem patří právě beneluxu a německu a najednou brečí že jejich firmy nemají co vozit. já ale s návraty domů souhlasím tím pádem ubude kamionů z balkánu protože od tam není co vozit

0/0
28.12.2015 23:40

M94i32r69o27s35l17a82v 83Z56i54k88m96u82n60d 6168192587758

A co tak nabídka pracovat za plat Ukrajince ... to je stejné, jako když si řidiči autobusů vybojují spravedlivou mzdu za svoji práci. Kraje buď objednají menší objem dopravy, takže část kolegů přijde o práci nebo dopravce bude zvyšovat jízdné, takže lidem se vyplatí jet společně autem a nevytížené spoje se zruší a výsledek propuštění bude stejný ...

0/0
1.1.2016 16:14

P19e38t93r 34N21a72j50d26e90k 7827576413641

Co vidím, tak dopravci mají problém sehnat autobusáky a kvalita řidičů a hlavně řidiček šla poslední dobou dolů . Takže bude jen dobře, když jich už nebudou potřebovat tolik.

0/0
1.1.2016 16:21
Foto

J69a37r50o75m35í25r 43H77l16u88b48e24k 2356430544621

Tomuto tématu nerozumím, jen přemýšlím. Kamioňáka bych nedělal ani kdyby mi platili zlatem. Jsou to chudáci, jednou nohou v hrobě, druhou v kriminále. Takže jim ještě osolme, ještě je zregulujme, udělejme jim to ještě těžší. Ale hlavně jásejme, že jsme v EU, která pro nás vymýšlí samé dobro. Ti, kteří projíždějí přes Calais, by mohli hodně a velmi .... hovořit.

+8/−1
26.12.2015 7:18

J77i64n50d44ř37i30c31h 10Š83k58o28p11e43k 4345351510915

takhle to uděláme těžší ? Spíše naopak. Pokud nebudou moci spát v kabinách, budou se muset logicky vracet domů, což je určitě zlepšení podmínek

0/−1
26.12.2015 12:18

P83e60t56r 17H34á89j75e79k 2688306881789

Jasně, omezíme dopravu, nejlépe aby kamiony nejezdily uplne, to by bylo nejlepsi. To, ze to zvysi ceny zbozi je pak politikum v EU uplne jedno....ono aspon ECB se prestane bat o potencialni deflaci v Eurozone...

+3/−1
26.12.2015 5:13

J98i76ř27í 87E47r36b42e22n 1133444476367

Jste si tim tak jisty? Je opravdu nutne mit tytez jogurty v cele Evrope? A jak to, ze chleba z pekarny 200 km vzdalene je v krame levnejsi nez ten z vedlejsiho mesta - neni to trochu ujete?

+6/0
26.12.2015 16:59

I66r26e17n24a 98P53l80a46c56h39e73t86k47o38v87á 3874694750177

EU V ;-D

0/−1
26.12.2015 4:43

J40a52r10o16m41í40r 62K16r90á22l 4480569464349

Nevím, co je na tom tak k smíchu. Ano, povinný odpočinek je v pořádku, ale diktovat, kde ho mají mít mi připadá značně ujeté. Nechtějí ti úředníci ještě zkoumat, jestli mají kamioňáci doma dostatečný komfort ? :-/

+6/0
26.12.2015 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.