Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec spaní v kamionu? Belgie už nocleh řidičů v kabině pokutuje

Boj proti levnějším řidičům kamionů z východních zemí Evropské unie začíná nabírat nový rozměr. Francie a Belgie se snaží do nové legislativy protlačit, aby řidiči v době nařízeného odpočinku už nemohli spát v kabině vozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O93l95d56ř38i54c19h 88S33v70ě51t11l88í67k 6686769452873

Je to v Bruseli.

0/0
9.1.2016 7:50

M81i95r53o42s95l49a18v 22Z59i29k70m97u38n87d 6168422407988

No a co brání tomu, udělat totéž ... do města se kamioňák nedostane, bude ho muset nechat na parkovišti na dálnici nebo někde na okraji města s rizikem poškození / odcizení, do a zpět hotelu taxíkem ... taxík zaměstnavatel nezaplatí ...

0/0
1.1.2016 16:19

K31a36r74e10l 22N22e83d29o16p50i21l 7938806559314

Belgie je zahnivajici zeme v totalnim rozkladu. Stupen sociosilenstvi dosahl posledniho stupne. Islamizace zanik toho zdegenerovaneho dvojstati jenom urychli.

+1/0
31.12.2015 9:01

J66a41n 10K35a71d97l55e47c 7257945894275

co je komu do toho, kde řidič spí, nechtěli by náhodou řidiči určit hotel, nejlépe nejdražší;-€

+1/0
29.12.2015 0:15

T35o42m63á93š 56Z37e68m54a18n 3235808834405

"Kdo nic špatného nedělá, nemá se čeho bát", "proti kabinovým pirátům je potřeba tvrdě zasáhnout".

On to soudruh Ťok zavede i u nás když zjistí kolik na tom vyrejžuje policie.

+2/−2
26.12.2015 16:03

J58i75n43d66ř11i65c48h 25Š75k70o56p15e16k 4675111750875

tak zrovna u kamioňáků s tím problém většina lidí nemá.

Prasecký styl jízdy, ignorace přestávek, znečišťování silnice (v zimě), přětěžování, šrot stav soupravy atd.

0/−1
27.12.2015 17:30

M58a15r32e94k 57J86a52n55e63č66k21a 1107226533591

Zřejmě podpora hotelů v těchto zemích za každou cenu, akorát jsem zvědav, jak budou řešit ty obří parkoviště pro kamiony s návěsy. I když oni jsou schopni i nařídit, že to řidič nechá stát na nehlídaném odstavném parkovišti a do hotelu se dopraví taxíkem ;-D Pak se řidič dopraví zpět buď k prázdnému kamionu, nebo plného uprchlíků schovaných v návěsu a nebo ten kamion tam nebude stát už vůbec. Jo tohle může vymyslet pouze chorá hlava.

+9/0
26.12.2015 14:35

R26o93m23a31n 22M79a24r39t50í11n58e70k 3163880490688

smyslem nařízení je odlifrovat řidiče i s kamionem, žádné hotely..je to v článku napsané

+5/0
26.12.2015 15:27

J66i78ř30í 63H75o60v45o10r88k89a 8217466972365

Na choré hlavy je účinný protest ve formě zahlcení venkovského hotelu kamiony. Stačí se dohodnou, aby vybraná víska byla denně obsazena 10-15 kamiony. Místní samospráva by pak byla bombardována stížnostmi a docílilo by se rychlého řešení ;-)

+1/0
28.12.2015 11:18

M24i62c27h96a87e22l 54K79o62u17t44e75c80k92ý 3985250456

Alespoň je vidět, že stav, kdy někdo, kdo žije pár kilometrů na východ má za stejnou práci 3x-5x nižší plat, je naprosto neudržitelný. Takže já jsem pro takováhle omezení. Dokud bude západní Evropa ždímat východní zaměstnance za pár šupů a dokud čeští majitelé firem pořádně nezaplatí své zaměstnance, nic se nezmění.

+11/0
26.12.2015 13:12

J66o23s97e53f 31Š91o88l82t64e58s 8224418310683

Zaměňujete příčinu a následek. My nejsme chudí proto, že bychom byli zneužívání, naopak jsme „zneužíváni“, protože jsme chudí. A chudí nejsme kvůli nesmyslu, ale historickému vývoji. Stěžujte si jinde. K platům podobným v Německu a jinde se dá dojít pouze historickým vývojem. Nijak jinak. Nemůžete nařídit, že najednou budou mzdy o 50 % vyšší, tak to prostě nefunguje.

+11/0
26.12.2015 21:39
Foto

P76a40v24e85l 94M52a19r10t37i23n86e25k 9225285101793

V USA jsem mel v kamionu vetsi luxus, nez v smradlavym motylku u silnice.

+4/0
26.12.2015 12:31

M51a10r73t54i53n 33K10r81u92p70í38k 5236322622414

Jsme unie, kde jede kazdy stát sam za sebe, i kdyz jsou v nektere z koalicich mezi sebou. A tenhle bordel se tvari jako jednotna Evropa, pratelsky spolek států, ktery kdyz je horko, umi tahat za jeden provaz???!!!

+1/0
26.12.2015 12:09

M41a47r67t44i66n 17K13r72u35p65í84k 5836662162784

Ja jsem v referendu o vstupu dal ano. Myslim, ze byly dva typy lidi co davali ano. Ti co v tom videli kseft a ti druzi byli optimisti. Ja byl to druhe, ted vim, ze spise idealista :). A ted se stavam pesimistou. Dekuji Evropska Unie a vsem politikum nevymivaje za pokoreni me povahy.

Politycky svete, zhyň!

+3/−1
26.12.2015 12:18

P69e81t84r 16K21o67l75a25ř53í40k 2414923345243

jj, EU a tzv. volný trh práce a služeb ... :-/

zde nejde o nic jiného než aby se východoevropští dopravci museli se svýma kamionama vracet na víkend domů- prostě jim zvednout náklady a díky tomu udělat pro své západoevropskédopravce konkurenci snesitelnější...

EU prostě přestává fungovat a každý si začíná jet na sebe ... a střední a východní evropa je tu od toho aby poslouchala na slovo, přijímala tolik imigrantů kolik jim merkelová s junckerem nařídí a neotravovala moudré bruselské hlavy nějakým brbláním ...

+4/−1
26.12.2015 11:56

J73i80n48d82ř73i60c65h 23Š44k95o11p29e86k 4475251250855

pokud existují minimální mzdy rozdílné v jednotlivých státech, není možné aby se obcházeli tak, jako např. v případě přepravy.

+2/0
26.12.2015 12:23

L90i67b40o47r 56H29a80d 2659327235132

Lidi, slyšíte to?? Už je to tady, už je to tady, už je to tady !!!!! :DDDD jinak bez komentáře. Jsem docela rád, že nemusím jezdit s kamiónem.R^

0/0
26.12.2015 11:28

J23a78n 57Z39á87l20e12š28á33k 9148192265704

Belgie jen chce "chránit" svoje řidiče/dopravce. Je to velice jednoduché. Řekněme že řidiči v celé EU jezdí za průměrnou mzdu v daném státu (není to pravda ale jen pro představu). Takže Belgický řidič by teoreticky jezdil za cca 107 000 Kč měsíčně. Oproti tomu řidič z Rumunska by jezdil za 11 800 Kč měsíčně. Takže autodopravce z východních zemí může nabídnout mnohem menší cenu protože má menší náklady na plat řidiče. Toto je také důvod proč velcí západní dopravci zakládají pobočky v Rumunsku a Bulharsku, tam najmou řidiče, ale většinu zakázek jezdí v západní Evropě (stačí si všimnout když pojedete po dálnici že spousta kamionů má na návěsu SPZ Německa nebo Holandska, ale SPZ na tahači jsou Rumunské, Bulharské atd.). Toto je jen důsledek politiky EU o otevřeném trhu. Myšlenka je to hezká a spravedlivá, ale jen v případě že ve všech zemích budou srovnatelné platy potažmo náklady na danou službu. V tom případě by nebyly tak velké rozdíly v nabízené ceně za službu a takovéto návrhy by nebyly potřeba.

+7/0
26.12.2015 11:27

J71a25n 66Z56e37m15a25n 1266165424566

Budoucnost patří lokálním výrobcům a ne vožením věcí z jedné centrální výrobny po celém světě.

+14/−1
26.12.2015 10:55

M64a39r27t60i66n 27K51r47u61p87í30k 5276522882974

Absolutni souhlas. Regiony se uzivi samy, obchodovat jen se zbozim, ktere neni mozne ziskat lokalne a ktereho je prebytek. A ze prihde spousta lidi o praci kvuli doprave? Muzou jit pracovat k lokalnim vyrobcum, keterych v regionech vyroste dost. Lokalni potencial je vysoky. Tim regionem myslim velkou i malou rozlohu, dle tamnich podminek, prirodnich i lidskych.

+4/0
26.12.2015 11:59

M36a22r95t62i85n 58K24r76u83p14í24k 5186942172874

A bavim se jen o Evrope, svet me zatim nezajima :) a ze sveta dovazet jen mimoevropske suroviny ci vyrobky..

+2/0
26.12.2015 12:01

P18a16v45e11l 73O58b92d51r60ž15á62l71e63k 6816504968232

Centralizace výroby zase znamená úspory z rozsahu. A otázka co je výhodnější? Trh si poradí. ..

0/0
26.12.2015 12:57

J66i38ř78í 12F29o53g55e96l 2500621426562

Povinný návrat domů. A pak zpět. To je odpočinek;-).

A to se vyplatí.:-P

+2/0
26.12.2015 10:24

P52a18v56e39l 73O79b23d80r50ž25á49l43e70k 6446574338852

Cílem právě je, aby se to nevyplatilo.

0/0
26.12.2015 12:57

T59o93m43á17š 10F51u65k 2380841886627

Já osobně si myslím,že smyslem života je být doma s rodinou a ne spát někde v autě.Náklad může jet v návěsu na vagónu a řidič být doma.Nebo Vám připadá normální,že auto 45 hodin stojí a nevydělává?Není lepší vystřídat řidiče?

+9/−1
26.12.2015 9:37

J13a33r95o59m93í17r 95K16r41á89l 4120379254729

Někdy to lze, jindy ne. Ale aby do toho až takhle zasahoval nějaký ouřada, co zřejmě moderní kamion nikdy neviděl, mi připadá poněkud hloupé.

+8/0
26.12.2015 9:44

R88u44d41a 83S94l32a21v89í67k 5983488526661

Není to normální, jako většina toho, co vyplodí nějaký úředník.

+1/0
26.12.2015 10:44

V87o89j59t90ě46c90h 52R82o75z37s60í27v53a69l 5910153905374

kamionovou dopravu vyplodil urednik? ale puvodne asi ano...

0/0
28.12.2015 19:41

P10e75t92r 53N14a66j66d91e43k 7387596553641

Belgie akorát chrání místní kamioňáky, aby neskončili na pracáku. Což je mi velmi sympatické. Jak by se vám líbilo, kdyby vás příští týden vyhodili z práce a od ledna vaši práci začal dělat Ukrajinec za poloviční plat?

+5/−6
26.12.2015 9:06

M39i25c41h11a21l 76P34r35š59a46l61a 1643564447141

Tomu se říká smůla a nebyl by jste první ani posledni

+4/0
26.12.2015 9:18

P66e30t74r 92N57a25j66d23e16k 7447846923341

To není smůla ale debilita lidí, že se nechají vyšplouchnout nějakým čmoudem z východu. Za belgickými občany stát evidentně stojí, na ty české zvysoka se*e.

+2/0
26.12.2015 9:26

J54a57r23o32m30í71r 30K11r22á67l 4800389664119

Ale houby ! Belgický řidič bude spát v kamionu někde ve Švédsku a nic mu v tom nezabrání. Tohle je akce proti cizím řidičům, belgičanů se to vůbec netýká.

+2/0
26.12.2015 9:46

P49e39t41r 87N57a32j61d35e22k 7637666963481

Však ano, vsadím se, že ani švédského nebo francouzského řidiče Belgičan pokutovat nebude. To je vyloženě akce, která má odradit východoevropské řidiče, kteří jezdí za ceny, za které by Belgičan nebyl schopen uživit rodinu. Za mě R^

+3/−2
26.12.2015 10:11

J72a11r34o66m35í83r 10K80r12á32l 4380449834239

Vám to může být šumafuk, doplatí na to Belgičani.

0/0
26.12.2015 10:40

V13o53j61t93ě63c90h 23R26o83z74s56í37v69a71l 5280443595654

tak se vsadte. Ja tvrdim, ze pokud bude takovy zakon a bude ho porusovat Sved, dostane uplne stejnou pokutu jako Bulhar. Tak o co? ;-)

0/0
28.12.2015 19:43

P33e32t57r 10N87a11j54d54e65k 7307466163121

Pokud vím, tak zákon se vůbec neměnil. Jen belgická policie si účelově začala vykládat znění zákona přísněji. Jen proto aby mohla nějak znepříjemnit život levným řidičům z východu.

+1/0
28.12.2015 19:50

T53o73m18á58š 80F60u68k 2120151356557

Mohu Vás potěšit,že Ukrajinci si umí říct o vyšší plat velmi rychle.

+2/−1
26.12.2015 9:38

P27e58t20r 97N23a37j61d67e71k 7717216603641

To je vcelku jedno, na faktu, že polská a česká konkurence bere belgickým kamioňákům práci to nic nemění. On ten belgický řidič má kapku vyšší životní náklady a nemůže si dovolit jezdit za ceny jako ten český, je to tak těžké pochopit?

0/−1
26.12.2015 10:05

J13a65r59o48m19í34r 91K78r76á71l 4120639604229

No, pak byste se měl také zlobit na ty firmy, co u nás mají fabriky, ne ?

Neměli by raději vyrábět doma a o dost dráž ?

+4/0
26.12.2015 11:12

M46i82l90o63š 27R96i12e81m38e90r 6568418376670

a proč nemůže mít český řidič stejně? točí volantem stejně,dává blinkry stejně,couvá stejně,jede dopředu stejně...a dejte porovnání nákladů...jediné kde to na celé čáře vyhrajete,je bydlení...pak už ty propastný rozdíly mnohdy nejsou až tak takové...a nebo ano?

+2/0
26.12.2015 11:15

J18a93r63o62m30í37r 68K90r77á95l 4330109424419

Ten Ukrajinec rozhodně za polovinu dělat nebude. Dnes už ne.

+3/0
26.12.2015 9:47

L70i50b18o66r 31R82o69t70r45e63k35l 9426518830234

belgie jen vynáší svoji hamižnost na oči celé eu naprostá většina rumunských a bulharských firem patří právě beneluxu a německu a najednou brečí že jejich firmy nemají co vozit. já ale s návraty domů souhlasím tím pádem ubude kamionů z balkánu protože od tam není co vozit

0/0
28.12.2015 23:40

M78i22r52o94s62l31a47v 57Z89i34k86m41u39n25d 6838192757178

A co tak nabídka pracovat za plat Ukrajince ... to je stejné, jako když si řidiči autobusů vybojují spravedlivou mzdu za svoji práci. Kraje buď objednají menší objem dopravy, takže část kolegů přijde o práci nebo dopravce bude zvyšovat jízdné, takže lidem se vyplatí jet společně autem a nevytížené spoje se zruší a výsledek propuštění bude stejný ...

0/0
1.1.2016 16:14

P54e46t91r 53N57a93j11d21e47k 7577106373871

Co vidím, tak dopravci mají problém sehnat autobusáky a kvalita řidičů a hlavně řidiček šla poslední dobou dolů . Takže bude jen dobře, když jich už nebudou potřebovat tolik.

0/0
1.1.2016 16:21
Foto

J85a84r77o97m82í80r 15H78l19u32b91e27k 2416430514401

Tomuto tématu nerozumím, jen přemýšlím. Kamioňáka bych nedělal ani kdyby mi platili zlatem. Jsou to chudáci, jednou nohou v hrobě, druhou v kriminále. Takže jim ještě osolme, ještě je zregulujme, udělejme jim to ještě těžší. Ale hlavně jásejme, že jsme v EU, která pro nás vymýšlí samé dobro. Ti, kteří projíždějí přes Calais, by mohli hodně a velmi .... hovořit.

+8/−1
26.12.2015 7:18

J55i61n54d59ř34i95c47h 30Š35k64o58p92e51k 4835891570615

takhle to uděláme těžší ? Spíše naopak. Pokud nebudou moci spát v kabinách, budou se muset logicky vracet domů, což je určitě zlepšení podmínek

0/−1
26.12.2015 12:18

P46e11t55r 60H26á10j37e70k 2378446231989

Jasně, omezíme dopravu, nejlépe aby kamiony nejezdily uplne, to by bylo nejlepsi. To, ze to zvysi ceny zbozi je pak politikum v EU uplne jedno....ono aspon ECB se prestane bat o potencialni deflaci v Eurozone...

+3/−1
26.12.2015 5:13

J35i25ř59í 58E79r91b95e54n 1773624886477

Jste si tim tak jisty? Je opravdu nutne mit tytez jogurty v cele Evrope? A jak to, ze chleba z pekarny 200 km vzdalene je v krame levnejsi nez ten z vedlejsiho mesta - neni to trochu ujete?

+6/0
26.12.2015 16:59

I56r72e28n31a 21P37l35a42c44h64e94t41k94o78v38á 1606264876950

EU V ;-D

0/−1
26.12.2015 4:43

J61a33r30o98m48í97r 44K71r91á92l 4120839824229

Nevím, co je na tom tak k smíchu. Ano, povinný odpočinek je v pořádku, ale diktovat, kde ho mají mít mi připadá značně ujeté. Nechtějí ti úředníci ještě zkoumat, jestli mají kamioňáci doma dostatečný komfort ? :-/

+6/0
26.12.2015 9:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.