Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lokomotivní transakce roku: České dráhy prodávají 23 "peršingů“

Na zatím největším obchodě s lokomotivami letošního roku na české železnici se dohodly České dráhy se svojí dceřinou firmou ČD Cargo. Nákladnímu dopravci prodají lokomotivy, které už nepotřebují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a79r71e49k 70Š37i67m87o74n 2304877628208

Není nějakej projekt na sjednocení pohonných systémů v EU nebo v ČR?

+1/0
28.12.2015 14:12

O47l83d35ř59i48c52h 90J81a97n81e34č56e55k 8599786843821

v EU asi těžko - to by totiž znamenalo mj. komplet přestavět německy mluvící země a k tomu je těžko někdo donutí.

v ČR se o tom aspoň čas od času mluví, smysl by to asi mělo, ale nejspíš chybí politická odvaha (a peníze?) se do tak náročné akce pustit.

+4/0
28.12.2015 14:26
Foto

B21r76o87n68i54s70l80a75v 43G38a94b49r76y68š 2742239521

Politická odvaha..., škoda, že se to bez politiků neobejde. Měli bychom spoustu věcí.

+1/0
28.12.2015 19:40

M90i10c51h97a76l 62M50a59l95ý 5802894259233

Politická odvaha chyběla při přestavbě tranzitních koridorů, stejnosměrných strojů bylo příliš na to, aby se cokoliv stejnosměrného přestavovalo na střídavý systém.

Od té doby se to zametlo pod koberec a zacementovalo se to zásadně velkou rekonstrukcí napájecích stanic stejnosměrného systému, která proběhla v letošním roce. Čímž se vyrobil další argument proti přepínání...

+1/0
28.12.2015 21:36

P80e17t19r 88F47r76a84n32c 9777381638778

O nejakem planu sla rec pred zhruba pulrokem. Ale podle me je to ve stadiu planu vystavby kompletni dalnicni site v CR.

0/0
28.12.2015 17:07

M71i19c62h86a58l 14M64a81l42ý 5172874849403

Asi tak. Ta prezentace před zhruba půlrokem byl výkřik do tmy jednoho člověka.

0/0
28.12.2015 21:37

J23o98s34e28f 94H74o10n85e27š 7241232410673

Myslím,že ke sjednocení jenom tak nedojde.Třeba donutit Polsko,aby 3kV předělaly na 25kV není reálné.Proto asi budou jezdit vícesystémové lokomotivy

0/0
28.12.2015 19:09

O78l36d46ř66i67c32h 22J43a97n89e41č96e18k 8329856603411

když mají různé státy různé napájecí systémy tak je to ještě pochopitelné, mezinárodní provoz má v porovnání s vnitrostátním mnohem menší výkony, na hranicích se stejně mnohdy přepřahá nebo aspoň déle stojí, takže v tom (že tam jsou pro mezinárodní rychlíky potřeba dvousystémové lokomotivy) nevidím takovou katastrofu, toho se těžko zbavíme.

ale s tím českým gulášem, kdy se s jednosystémovou lokomotivou nedá přejet ani mezi dvěma největšími městy, by se fakt něco dělat mělo.

0/0
28.12.2015 21:02

M48i10c31h14a17l 62M85a96l59ý 5432884779853

To je asi jako že "by se mělo" letět na Mars. :)

Shodneme se určitě v tom, že technologicky je lepší střídavý systém, ovšem nalézt desítky miliard nutné na změnu systému asi těžko najdeme.

+1/0
28.12.2015 21:40

J90o48s73e26f 45H85o54n95e49š 7291622280793

S tím těžko něco uděláte.Bylo by nutné postavit nové měnírny a vyměnit izolátory na vedení a některé měnírny zrušit,pokud by se přecházelo na 25 kV střídavých.

Jinak Francie má směs napájecích systémů daleko větší než Česko

0/0
28.12.2015 22:20

L10i44b86o96r 66V77e98s66e81l74ý 2419466742292

Izolátory nejsou problém, větší problém by byla kabelizace, která na stejnosměru neřeší vlivy střídavé trakce.

0/0
28.12.2015 23:24

R83o80m69a71n 78J53e30s13c49h57k43e 9168495737865

Pořád se bijeme v prsa jak jsme lepší než Slováci. A ti rozhodli jeden systém.

Polsko mne netrápí, u nás se nekoná.

0/0
29.12.2015 8:47

P52e59t11r 50V87e81s84e62l71ý 8455325102856

Jejich pár kilometrů elektrifikovaných tratí nebyl problém

0/0
5.2.2016 9:35

R34o65m98a83n 98J21e34s21c68h58k89e 9498355797405

Poradil bych Vám projít těch "pár" kilometrů pěšky. Ani za týden by jste to neprošel.

0/0
5.2.2016 15:31

M46i48r32o70s59l91a94v 31G81r44o33s40s11m94a17n10n 8422319304

Ano, je to ale projekt na desítky let. Prvním úsekem by mohla byt v blízké době část 2. koridoru, která by měla přejít pod střídavý proud v souvislosti s elektrizací tratě z Otrokovic do Vizovic. Motorem přechodu bude jistě Slovensko, kde už napájení začali měnit s modernizaci koridoru Bratislava - Žilina. A také, doufejme, VRT, které musí být střídavé kvůli dosažení potřebného příkonu.

0/0
28.12.2015 20:48

J26i25ř91í 44U31r49b62a61n 4404896523608

Ono nejde ani tak o napájení to je dnes vyřešené vícesystemovými lokomotivami, že projedete Evropou od španělských hranic až po hranice bývalého SSSR:) (jiné rozchody, ve Španělsku jsou VRT ve std. rozchodu, takže tam by se i dalo pokračovat:). Problém je v zabezpečení. Tzv. ETCS (European Train Control System) se už stal nekompatibilním i v rámci střední Evropy, nejenom úrovní(Level1,2,3), ale i v rámci jednotlivých Levelů. Prostě jednotlivé správy železniční infrastruktury se nejsou schopné domluvit.

0/−1
28.12.2015 21:02

J48i56ř15í 32U34r95b98a38n 4364416703768

Mám spíš takový pocit, že Škoda Trasportation se neúčastní žádných výběrových řízení, protože se chystá v tichosti zavřít krám. Příští rok má dodat DB 6 souprav loko 109 + tuším 7 patrových vozů, tj 42ks a v tuto chvíli je má tak akorát na papíře. Sankce za nedodání je asi trochu větší než vysouzená na ČD.

0/−5
28.12.2015 13:48

M12a63r87e93k 20Š73i51m89o16n 2134597238318

Proč by někdo zavíral fungující krám, kterej má na kontě řadu patentů.

+6/−1
28.12.2015 14:11

J56i86ř49í 20U39r43b90a90n 4914716903538

Protože ta sankce za nedodání ten krám stejně pošle ke dnu nejenom finančně, ale i zkaženou pověstí.

+2/−1
28.12.2015 14:24

M89a83t74ú45š 31B90e89n82a30k 9678294842743

Akurát, že Škoda má toľko zákaziek, že má plne obsadenú výrobnú kapacitu a nestíha vyrábať, ona totiž nerobí len lokomotívy.

Dalšia vec je, že v tendri ČDC nemala šancu, kedže by musela vyvinúť novú lokomotívu, 109e nesĺna to čo ČDC požadovalo, hlavne keď to šilo na mieru Siemensu.

0/0
28.12.2015 16:53

J66i29ř26í 10U69r41b52a54n 4184136493228

Zakázky možná mají, ale tu nejprestižnější asi tak nějak odpískali a to je asi bude stát krk. Rád bych se mýlil. Jejich 109 se mi třeba moc líbí a rád bych jich viděl víc nejenom u nás a v okolí. Chtěla by ale i trochu evoluce:) Jinak co třeba předvádí PARS, je ve většině případů docela... výkal (regonova, byť už neaktuální věc), ale některé rekonstrukce...

0/0
28.12.2015 20:48

T88o26m12á36š 84F20u71k 2250121656827

Ano krám-přesný výraz pro 109

0/0
29.12.2015 10:42

J66a25n 70C80r67h33á48n 4352293293

Protože si arbitráží inteligentně nastavili cenu 109 na 175% ceny konkurence (http://ekonomika.idnes.cz/jak-si-ceske-drahy-koupily-nejdrazsi-lokomotivu-na-svete-pzc-/eko-doprava.aspx?c=A151118_174246_eko-doprava_rts). Taková lokomotiva je neprodejná.

0/0
29.12.2015 11:28

B34ř63e75t70i73s91l11a58v 11Š44í74m71a 9954191122

Jan Macek, Karel Novák

Pánové, proc mínusy, uklidnete se, nikdo tady vasí Ukrajine neublizuje....;-D

+4/0
28.12.2015 12:13

M73i80l92a81n 18V23o59t64a62v43a 5434546701702

zrovna jsem jim odepisoval. To je tak, když neznalí lezou do těchto diskusí :-)

+1/0
28.12.2015 12:45

J86i84ř63í 23S91t68e90h47l60í23k 9457796235522

Divný,že si je nekoupil "nejlepší dopravce".

0/0
28.12.2015 12:07

L64i47b90o53r 73V71e65s58e67l41ý 2479216202142

A to je kdo?

0/0
28.12.2015 13:26

O20l18d40ř57i55c87h 39J57a88n17e82č26e42k 8819426423671

na co?

0/0
28.12.2015 14:15

P71a43v45e21l 97D94v51o11ř95á98k 3309364956802

Ostatním ani nebyly nabídnuty, důvody nechť si odvodí každý sám :-)

0/0
28.12.2015 15:38

P54e57t79r 43B49u15r15e31š 2669648341882

Proč "peršingy" raději nenahradí zastaralé lokomotivy řady 242 např. na rychlících Plzeň - Brno ? Předpokládám, že jsou dvousystémové.

0/−14
28.12.2015 11:32

P11e45t90r 54B32e76z34s98t78a48r76o67s98t19i 2449166543901

Nejsou, jedná se o pomalé stejnosměrné...

+15/0
28.12.2015 11:36

J40a36k62u20b 11N71o84v11á97k 9912614664221

nápověda: Lokomotivy řady 100 jezdí na 3kV DC, řada 200 na 25kV AC 50Hz, řada 300 je vícesystémová

+7/0
28.12.2015 11:56

M78a56r73t16i49n 64K15o54ž96í59n 1705806741180

Takže na střídě v Plzni by si peršing ani neškrtl.

+1/0
28.12.2015 12:43

P13e75t50r 95N69o25v22o72t92n61y 1481350881

Neškrtl. Ale shořet by mohl. :-)

+12/0
28.12.2015 12:49

R81o47m74a36n 16J27e81s64c88h52k44e 9388655887855

Pane lokomotiva ř. 100 byla 6nápravová lokomotiva. řada 200 byla malá dvouosá a 300 tříosá parní . Tak jak to píšete, takové řady neznám. Bydlím na 25 000 ale řadu 200 jsem ještě neviděl ani řadu 300.

0/0
6.2.2016 6:56

J85a38k13u48b 30N95o75v97á32k 9512644964951

Dobře rejpale, opravuji na 1xx, 2xx, 3xx, aby to pochopil i slabomyslny.

0/0
6.2.2016 15:59

R66o82m79a53n 11J39e25s71c59h83k44e 9738575367475

Vy jste se navážel do Bureše, že neví, že Peršink nemůže jezdit na 25000 V. Pro mne jsou také lokomotivy hodně podobné.

Současný systém v označovaní vozidel není dobrý. Proč jsou elektrické jednotky na 25 000 voltů označeny jak 5XX tak 6XX.

0/0
7.2.2016 7:56

J86a97k60u40b 58N33o86v17á33k 9442854684851

Patrně kvůli tomu, jestli jsou oddelitelne nebo ne, může to i souviset s trakcnimi motory a podvozky. Btw, do nikoho jsem se nenavazel pokud se nepletu

0/0
7.2.2016 22:07

J71a76k13u64b 61N84o67v32á68k 9642844634581

Patrně kvůli tomu, jestli jsou oddelitelne nebo ne, může to i souviset s trakcnimi motory a podvozky. Btw, do nikoho jsem se nenavazel pokud se nepletu

0/0
7.2.2016 22:07

J70o24s78e28f 13H55o48n49e59š 7451522140653

Z Plzně do Jihlavy se jezdí na střídavou trakci,takže 2-systémové lokomotivy nemají smysl

+1/0
28.12.2015 13:21

J46a42r94e72k 30K66a52l55i84v86o17d40a 7196943501796

Myslím, že by měli větší šanci po založení svého DispoLoku a nabízení 109e do pronájmu. Koupit už to asi nikdo nekoupí...

0/−1
28.12.2015 10:51

J64a38r95e54k 94K73a26l92i53v25o81d23a 7476323261676

Pardon, tenhle příspěvek měl být jako reakce na příspěvek níže.

0/0
28.12.2015 10:54

M21i57r29e30k 88J73a91n64í96š15e24k 4389918219723

Proč se Škoda nepřihlásila do výběrového řízení na dodávku lokomotiv pro CD Cargo? V nabídce mají i nákladní verze jejich lokomotivy 109E. Z mého pohledu už evidentně nemají o výrobu lokomotiv zájem. Nevidím od Škody snahu být konkurence schopný. Třeba pokračovat ve schvalování lokomotiv v dalších zemích, aby mohly nabídnout zákazníkum už schválený produkt, jak to dělá Siemens nebo Bombardier či vyrobit alespoň jednu lokomotivu za učelem testování nebo zapůjčení pro budoucí zákazníky, aby mohli poznat její kvality.

0/−3
28.12.2015 10:08

R46o52m97a79n 79S24t17o20n51e68k 1779783759501

a co když jenom mají jenom maximálně vytížené výrobní kapacity ?

+3/0
28.12.2015 10:23

J70a41n 47S64ů90r71a 4965473313582

Nesplňuje podmínky soutěže, např.schválení k provozu v Německu či Nizozemsku

+9/−2
28.12.2015 10:28

R75o64m13a89n 96P67o12l64á61č14e19k 5766939335

Škoda se zaměřila na ucelené jednotky typu CityElefant , Interpanter atd.

+2/0
28.12.2015 10:29

V46a86c96l49a18v 78P29e94r22o87u56t44k81a 6898367304101

nedobrá zpráva pro cestující, Elefant je neskutečný paskvil,kde v uličkách se nedá stát, prostor pro zavazadla malý a tak jsou zavazadla na sedačkách a 1. třída v přecpaných vlacích jen provokace..

0/−17
28.12.2015 11:59

D48a15v76i31d 14H59a14m30b53á10l75e24k 4242450600644

Dobrá zpráva pro vás tedy může být, že se Městosloni už pár let nevyrábí...

+4/0
28.12.2015 12:35

R52a41d53e84k 98J96a23n78a55t68a 9905116504332

Že nejste schopen dát těch 20-30% navíc za první třídu, je jen váš problém. I v letadle se lidi v economy mačkají (tam je ovšem rozdíl oproti business či first mnohem vyšší) ...

+5/−1
28.12.2015 12:49

V29a73c34l82a19v 37P88e55r25o82u47t45k87a 6348287284971

Nejsem tak bohat jako vy,ale co si trm jednickar pocne az se bude dozadovat sve 1.tridy v tramvaji..to ho adi klepne..proste v mhd v Praze nema jednicka co delat ,zaklad je dopravit lidi do prace..

+2/−5
28.12.2015 13:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.