Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokomotivní transakce roku: České dráhy prodávají 23 "peršingů“

Na zatím největším obchodě s lokomotivami letošního roku na české železnici se dohodly České dráhy se svojí dceřinou firmou ČD Cargo. Nákladnímu dopravci prodají lokomotivy, které už nepotřebují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14a28r70e96k 28Š69i20m22o83n 2184697288778

Není nějakej projekt na sjednocení pohonných systémů v EU nebo v ČR?

+1/0
28.12.2015 14:12

O71l25d59ř19i36c81h 62J30a34n79e87č63e57k 8759516783941

v EU asi těžko - to by totiž znamenalo mj. komplet přestavět německy mluvící země a k tomu je těžko někdo donutí.

v ČR se o tom aspoň čas od času mluví, smysl by to asi mělo, ale nejspíš chybí politická odvaha (a peníze?) se do tak náročné akce pustit.

+4/0
28.12.2015 14:26
Foto

B74r11o80n46i76s25l48a91v 84G15a95b71r81y36š 2432699321

Politická odvaha..., škoda, že se to bez politiků neobejde. Měli bychom spoustu věcí.

+1/0
28.12.2015 19:40

M85i94c35h73a95l 75M28a15l78ý 5482824439703

Politická odvaha chyběla při přestavbě tranzitních koridorů, stejnosměrných strojů bylo příliš na to, aby se cokoliv stejnosměrného přestavovalo na střídavý systém.

Od té doby se to zametlo pod koberec a zacementovalo se to zásadně velkou rekonstrukcí napájecích stanic stejnosměrného systému, která proběhla v letošním roce. Čímž se vyrobil další argument proti přepínání...

+1/0
28.12.2015 21:36

P93e67t42r 88F42r67a47n40c 9937101208268

O nejakem planu sla rec pred zhruba pulrokem. Ale podle me je to ve stadiu planu vystavby kompletni dalnicni site v CR.

0/0
28.12.2015 17:07

M51i75c66h58a52l 52M54a92l34ý 5882554529303

Asi tak. Ta prezentace před zhruba půlrokem byl výkřik do tmy jednoho člověka.

0/0
28.12.2015 21:37

J77o35s61e41f 96H76o65n58e23š 7211372380913

Myslím,že ke sjednocení jenom tak nedojde.Třeba donutit Polsko,aby 3kV předělaly na 25kV není reálné.Proto asi budou jezdit vícesystémové lokomotivy

0/0
28.12.2015 19:09

O92l74d32ř91i91c94h 24J57a54n98e61č56e36k 8949376493461

když mají různé státy různé napájecí systémy tak je to ještě pochopitelné, mezinárodní provoz má v porovnání s vnitrostátním mnohem menší výkony, na hranicích se stejně mnohdy přepřahá nebo aspoň déle stojí, takže v tom (že tam jsou pro mezinárodní rychlíky potřeba dvousystémové lokomotivy) nevidím takovou katastrofu, toho se těžko zbavíme.

ale s tím českým gulášem, kdy se s jednosystémovou lokomotivou nedá přejet ani mezi dvěma největšími městy, by se fakt něco dělat mělo.

0/0
28.12.2015 21:02

M14i22c88h67a64l 41M85a97l95ý 5322544669373

To je asi jako že "by se mělo" letět na Mars. :)

Shodneme se určitě v tom, že technologicky je lepší střídavý systém, ovšem nalézt desítky miliard nutné na změnu systému asi těžko najdeme.

+1/0
28.12.2015 21:40

J64o38s29e59f 58H78o70n42e96š 7601382710333

S tím těžko něco uděláte.Bylo by nutné postavit nové měnírny a vyměnit izolátory na vedení a některé měnírny zrušit,pokud by se přecházelo na 25 kV střídavých.

Jinak Francie má směs napájecích systémů daleko větší než Česko

0/0
28.12.2015 22:20

L36i98b83o70r 80V37e19s76e16l25ý 2489346382422

Izolátory nejsou problém, větší problém by byla kabelizace, která na stejnosměru neřeší vlivy střídavé trakce.

0/0
28.12.2015 23:24

R46o92m94a71n 69J90e26s44c33h36k75e 9458575787135

Pořád se bijeme v prsa jak jsme lepší než Slováci. A ti rozhodli jeden systém.

Polsko mne netrápí, u nás se nekoná.

0/0
29.12.2015 8:47

P48e12t88r 67V80e17s90e75l56ý 8935445792396

Jejich pár kilometrů elektrifikovaných tratí nebyl problém

0/0
5.2.2016 9:35

R97o64m86a38n 96J36e59s78c68h30k53e 9428645857205

Poradil bych Vám projít těch "pár" kilometrů pěšky. Ani za týden by jste to neprošel.

0/0
5.2.2016 15:31

M55i50r25o21s54l63a15v 70G92r24o33s23s20m66a41n15n 8462279864

Ano, je to ale projekt na desítky let. Prvním úsekem by mohla byt v blízké době část 2. koridoru, která by měla přejít pod střídavý proud v souvislosti s elektrizací tratě z Otrokovic do Vizovic. Motorem přechodu bude jistě Slovensko, kde už napájení začali měnit s modernizaci koridoru Bratislava - Žilina. A také, doufejme, VRT, které musí být střídavé kvůli dosažení potřebného příkonu.

0/0
28.12.2015 20:48

J58i57ř93í 95U32r19b72a69n 4424676233478

Ono nejde ani tak o napájení to je dnes vyřešené vícesystemovými lokomotivami, že projedete Evropou od španělských hranic až po hranice bývalého SSSR:) (jiné rozchody, ve Španělsku jsou VRT ve std. rozchodu, takže tam by se i dalo pokračovat:). Problém je v zabezpečení. Tzv. ETCS (European Train Control System) se už stal nekompatibilním i v rámci střední Evropy, nejenom úrovní(Level1,2,3), ale i v rámci jednotlivých Levelů. Prostě jednotlivé správy železniční infrastruktury se nejsou schopné domluvit.

0/−1
28.12.2015 21:02

J51i15ř64í 11U52r29b67a83n 4194926923938

Mám spíš takový pocit, že Škoda Trasportation se neúčastní žádných výběrových řízení, protože se chystá v tichosti zavřít krám. Příští rok má dodat DB 6 souprav loko 109 + tuším 7 patrových vozů, tj 42ks a v tuto chvíli je má tak akorát na papíře. Sankce za nedodání je asi trochu větší než vysouzená na ČD.

0/−5
28.12.2015 13:48

M23a72r23e49k 21Š36i24m17o24n 2774367618608

Proč by někdo zavíral fungující krám, kterej má na kontě řadu patentů.

+6/−1
28.12.2015 14:11

J92i12ř80í 92U71r13b78a76n 4814186543648

Protože ta sankce za nedodání ten krám stejně pošle ke dnu nejenom finančně, ale i zkaženou pověstí.

+2/−1
28.12.2015 14:24

M88a85t77ú42š 77B65e64n98a82k 9588954332583

Akurát, že Škoda má toľko zákaziek, že má plne obsadenú výrobnú kapacitu a nestíha vyrábať, ona totiž nerobí len lokomotívy.

Dalšia vec je, že v tendri ČDC nemala šancu, kedže by musela vyvinúť novú lokomotívu, 109e nesĺna to čo ČDC požadovalo, hlavne keď to šilo na mieru Siemensu.

0/0
28.12.2015 16:53

J15i53ř16í 32U72r77b13a49n 4974356653138

Zakázky možná mají, ale tu nejprestižnější asi tak nějak odpískali a to je asi bude stát krk. Rád bych se mýlil. Jejich 109 se mi třeba moc líbí a rád bych jich viděl víc nejenom u nás a v okolí. Chtěla by ale i trochu evoluce:) Jinak co třeba předvádí PARS, je ve většině případů docela... výkal (regonova, byť už neaktuální věc), ale některé rekonstrukce...

0/0
28.12.2015 20:48

T25o30m89á24š 46F90u14k 2930561476377

Ano krám-přesný výraz pro 109

0/0
29.12.2015 10:42

J38a81n 98C70r96h61á70n 4442153573

Protože si arbitráží inteligentně nastavili cenu 109 na 175% ceny konkurence (http://ekonomika.idnes.cz/jak-si-ceske-drahy-koupily-nejdrazsi-lokomotivu-na-svete-pzc-/eko-doprava.aspx?c=A151118_174246_eko-doprava_rts). Taková lokomotiva je neprodejná.

0/0
29.12.2015 11:28

B44ř66e59t71i53s18l40a51v 24Š89í60m22a 9394621442

Jan Macek, Karel Novák

Pánové, proc mínusy, uklidnete se, nikdo tady vasí Ukrajine neublizuje....;-D

+4/0
28.12.2015 12:13

M73i83l45a67n 91V39o11t66a25v76a 5504736161152

zrovna jsem jim odepisoval. To je tak, když neznalí lezou do těchto diskusí :-)

+1/0
28.12.2015 12:45

J87i36ř90í 59S55t79e63h40l52í92k 9817726525412

Divný,že si je nekoupil "nejlepší dopravce".

0/0
28.12.2015 12:07

L57i76b26o51r 46V35e32s76e35l75ý 2239276422982

A to je kdo?

0/0
28.12.2015 13:26

O43l93d12ř44i33c46h 35J62a69n61e83č81e80k 8439416523851

na co?

0/0
28.12.2015 14:15

P28a86v69e19l 48D60v98o36ř80á81k 3219114246462

Ostatním ani nebyly nabídnuty, důvody nechť si odvodí každý sám :-)

0/0
28.12.2015 15:38

P37e46t64r 95B57u89r46e48š 2159158931162

Proč "peršingy" raději nenahradí zastaralé lokomotivy řady 242 např. na rychlících Plzeň - Brno ? Předpokládám, že jsou dvousystémové.

0/−14
28.12.2015 11:32

P63e66t63r 53B88e44z82s89t94a40r72o88s94t43i 2139176523631

Nejsou, jedná se o pomalé stejnosměrné...

+15/0
28.12.2015 11:36

J24a61k54u25b 56N45o26v47á83k 9612484784801

nápověda: Lokomotivy řady 100 jezdí na 3kV DC, řada 200 na 25kV AC 50Hz, řada 300 je vícesystémová

+7/0
28.12.2015 11:56

M63a25r41t96i41n 72K36o92ž76í28n 1345506951730

Takže na střídě v Plzni by si peršing ani neškrtl.

+1/0
28.12.2015 12:43

P74e11t24r 85N38o95v51o90t41n61y 1471200271

Neškrtl. Ale shořet by mohl. :-)

+12/0
28.12.2015 12:49

R37o51m60a30n 50J25e59s19c72h63k46e 9718435257705

Pane lokomotiva ř. 100 byla 6nápravová lokomotiva. řada 200 byla malá dvouosá a 300 tříosá parní . Tak jak to píšete, takové řady neznám. Bydlím na 25 000 ale řadu 200 jsem ještě neviděl ani řadu 300.

0/0
6.2.2016 6:56

J47a43k30u73b 59N71o51v45á69k 9742204814381

Dobře rejpale, opravuji na 1xx, 2xx, 3xx, aby to pochopil i slabomyslny.

0/0
6.2.2016 15:59

R71o83m78a58n 31J54e98s51c26h96k83e 9358455637115

Vy jste se navážel do Bureše, že neví, že Peršink nemůže jezdit na 25000 V. Pro mne jsou také lokomotivy hodně podobné.

Současný systém v označovaní vozidel není dobrý. Proč jsou elektrické jednotky na 25 000 voltů označeny jak 5XX tak 6XX.

0/0
7.2.2016 7:56

J47a77k24u93b 80N80o53v97á41k 9732594554841

Patrně kvůli tomu, jestli jsou oddelitelne nebo ne, může to i souviset s trakcnimi motory a podvozky. Btw, do nikoho jsem se nenavazel pokud se nepletu

0/0
7.2.2016 22:07

J15a89k54u40b 42N31o46v88á83k 9862494884251

Patrně kvůli tomu, jestli jsou oddelitelne nebo ne, může to i souviset s trakcnimi motory a podvozky. Btw, do nikoho jsem se nenavazel pokud se nepletu

0/0
7.2.2016 22:07

J28o31s45e46f 48H24o17n49e97š 7911602250103

Z Plzně do Jihlavy se jezdí na střídavou trakci,takže 2-systémové lokomotivy nemají smysl

+1/0
28.12.2015 13:21

J56a28r85e47k 84K70a98l24i45v35o52d52a 7916243271226

Myslím, že by měli větší šanci po založení svého DispoLoku a nabízení 109e do pronájmu. Koupit už to asi nikdo nekoupí...

0/−1
28.12.2015 10:51

J62a89r73e15k 65K61a32l61i94v34o45d48a 7456163971936

Pardon, tenhle příspěvek měl být jako reakce na příspěvek níže.

0/0
28.12.2015 10:54

M24i41r73e27k 13J45a12n78í89š11e82k 4949928929553

Proč se Škoda nepřihlásila do výběrového řízení na dodávku lokomotiv pro CD Cargo? V nabídce mají i nákladní verze jejich lokomotivy 109E. Z mého pohledu už evidentně nemají o výrobu lokomotiv zájem. Nevidím od Škody snahu být konkurence schopný. Třeba pokračovat ve schvalování lokomotiv v dalších zemích, aby mohly nabídnout zákazníkum už schválený produkt, jak to dělá Siemens nebo Bombardier či vyrobit alespoň jednu lokomotivu za učelem testování nebo zapůjčení pro budoucí zákazníky, aby mohli poznat její kvality.

0/−3
28.12.2015 10:08

R10o88m37a44n 11S85t19o44n94e95k 1339523599351

a co když jenom mají jenom maximálně vytížené výrobní kapacity ?

+3/0
28.12.2015 10:23

J59a77n 39S36ů58r37a 4605493103182

Nesplňuje podmínky soutěže, např.schválení k provozu v Německu či Nizozemsku

+9/−2
28.12.2015 10:28

R27o86m94a25n 64P78o36l68á11č78e44k 5596189715

Škoda se zaměřila na ucelené jednotky typu CityElefant , Interpanter atd.

+2/0
28.12.2015 10:29

V95a18c15l96a78v 30P78e92r52o52u39t32k53a 6688447644941

nedobrá zpráva pro cestující, Elefant je neskutečný paskvil,kde v uličkách se nedá stát, prostor pro zavazadla malý a tak jsou zavazadla na sedačkách a 1. třída v přecpaných vlacích jen provokace..

0/−17
28.12.2015 11:59

D59a88v28i27d 24H89a93m78b25á69l64e50k 4792890100694

Dobrá zpráva pro vás tedy může být, že se Městosloni už pár let nevyrábí...

+4/0
28.12.2015 12:35

R67a40d49e32k 62J70a78n39a34t44a 9515846424352

Že nejste schopen dát těch 20-30% navíc za první třídu, je jen váš problém. I v letadle se lidi v economy mačkají (tam je ovšem rozdíl oproti business či first mnohem vyšší) ...

+5/−1
28.12.2015 12:49

V67a34c46l83a83v 70P89e53r81o27u21t28k62a 6608247514721

Nejsem tak bohat jako vy,ale co si trm jednickar pocne az se bude dozadovat sve 1.tridy v tramvaji..to ho adi klepne..proste v mhd v Praze nema jednicka co delat ,zaklad je dopravit lidi do prace..

+2/−5
28.12.2015 13:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.