Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lokomotivní transakce roku: České dráhy prodávají 23 "peršingů“

Na zatím největším obchodě s lokomotivami letošního roku na české železnici se dohodly České dráhy se svojí dceřinou firmou ČD Cargo. Nákladnímu dopravci prodají lokomotivy, které už nepotřebují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a82r10e95k 90Š32i62m95o36n 2164377378428

Není nějakej projekt na sjednocení pohonných systémů v EU nebo v ČR?

+1/0
28.12.2015 14:12

O59l32d25ř95i19c48h 36J29a61n41e94č42e91k 8489766543421

v EU asi těžko - to by totiž znamenalo mj. komplet přestavět německy mluvící země a k tomu je těžko někdo donutí.

v ČR se o tom aspoň čas od času mluví, smysl by to asi mělo, ale nejspíš chybí politická odvaha (a peníze?) se do tak náročné akce pustit.

+4/0
28.12.2015 14:26
Foto

B49r55o28n41i44s89l95a96v 58G43a84b16r97y41š 2302899361

Politická odvaha..., škoda, že se to bez politiků neobejde. Měli bychom spoustu věcí.

+1/0
28.12.2015 19:40

M45i32c42h69a34l 29M34a52l53ý 5502154629983

Politická odvaha chyběla při přestavbě tranzitních koridorů, stejnosměrných strojů bylo příliš na to, aby se cokoliv stejnosměrného přestavovalo na střídavý systém.

Od té doby se to zametlo pod koberec a zacementovalo se to zásadně velkou rekonstrukcí napájecích stanic stejnosměrného systému, která proběhla v letošním roce. Čímž se vyrobil další argument proti přepínání...

+1/0
28.12.2015 21:36

P82e84t50r 92F66r80a18n11c 9247411298978

O nejakem planu sla rec pred zhruba pulrokem. Ale podle me je to ve stadiu planu vystavby kompletni dalnicni site v CR.

0/0
28.12.2015 17:07

M60i15c50h23a62l 10M74a51l64ý 5122544229723

Asi tak. Ta prezentace před zhruba půlrokem byl výkřik do tmy jednoho člověka.

0/0
28.12.2015 21:37

J24o35s93e87f 90H49o89n44e58š 7591982640153

Myslím,že ke sjednocení jenom tak nedojde.Třeba donutit Polsko,aby 3kV předělaly na 25kV není reálné.Proto asi budou jezdit vícesystémové lokomotivy

0/0
28.12.2015 19:09

O74l48d81ř35i30c89h 23J71a73n24e82č39e89k 8509406213441

když mají různé státy různé napájecí systémy tak je to ještě pochopitelné, mezinárodní provoz má v porovnání s vnitrostátním mnohem menší výkony, na hranicích se stejně mnohdy přepřahá nebo aspoň déle stojí, takže v tom (že tam jsou pro mezinárodní rychlíky potřeba dvousystémové lokomotivy) nevidím takovou katastrofu, toho se těžko zbavíme.

ale s tím českým gulášem, kdy se s jednosystémovou lokomotivou nedá přejet ani mezi dvěma největšími městy, by se fakt něco dělat mělo.

0/0
28.12.2015 21:02

M80i40c38h30a51l 54M24a23l32ý 5912384639113

To je asi jako že "by se mělo" letět na Mars. :)

Shodneme se určitě v tom, že technologicky je lepší střídavý systém, ovšem nalézt desítky miliard nutné na změnu systému asi těžko najdeme.

+1/0
28.12.2015 21:40

J54o50s57e57f 35H35o69n39e80š 7631972100503

S tím těžko něco uděláte.Bylo by nutné postavit nové měnírny a vyměnit izolátory na vedení a některé měnírny zrušit,pokud by se přecházelo na 25 kV střídavých.

Jinak Francie má směs napájecích systémů daleko větší než Česko

0/0
28.12.2015 22:20

L21i20b57o11r 97V59e32s24e77l68ý 2369836322932

Izolátory nejsou problém, větší problém by byla kabelizace, která na stejnosměru neřeší vlivy střídavé trakce.

0/0
28.12.2015 23:24

R66o21m97a97n 83J18e71s68c42h81k42e 9258145507155

Pořád se bijeme v prsa jak jsme lepší než Slováci. A ti rozhodli jeden systém.

Polsko mne netrápí, u nás se nekoná.

0/0
29.12.2015 8:47

P98e76t39r 29V10e43s14e64l31ý 8925785402866

Jejich pár kilometrů elektrifikovaných tratí nebyl problém

0/0
5.2.2016 9:35

R75o81m30a73n 12J41e13s27c82h65k24e 9918785517775

Poradil bych Vám projít těch "pár" kilometrů pěšky. Ani za týden by jste to neprošel.

0/0
5.2.2016 15:31

M75i68r82o54s81l19a78v 91G96r63o32s59s62m56a75n14n 8142769834

Ano, je to ale projekt na desítky let. Prvním úsekem by mohla byt v blízké době část 2. koridoru, která by měla přejít pod střídavý proud v souvislosti s elektrizací tratě z Otrokovic do Vizovic. Motorem přechodu bude jistě Slovensko, kde už napájení začali měnit s modernizaci koridoru Bratislava - Žilina. A také, doufejme, VRT, které musí být střídavé kvůli dosažení potřebného příkonu.

0/0
28.12.2015 20:48

J91i59ř60í 67U22r72b47a87n 4254206243368

Ono nejde ani tak o napájení to je dnes vyřešené vícesystemovými lokomotivami, že projedete Evropou od španělských hranic až po hranice bývalého SSSR:) (jiné rozchody, ve Španělsku jsou VRT ve std. rozchodu, takže tam by se i dalo pokračovat:). Problém je v zabezpečení. Tzv. ETCS (European Train Control System) se už stal nekompatibilním i v rámci střední Evropy, nejenom úrovní(Level1,2,3), ale i v rámci jednotlivých Levelů. Prostě jednotlivé správy železniční infrastruktury se nejsou schopné domluvit.

0/−1
28.12.2015 21:02

J31i90ř35í 88U62r20b33a58n 4764966893338

Mám spíš takový pocit, že Škoda Trasportation se neúčastní žádných výběrových řízení, protože se chystá v tichosti zavřít krám. Příští rok má dodat DB 6 souprav loko 109 + tuším 7 patrových vozů, tj 42ks a v tuto chvíli je má tak akorát na papíře. Sankce za nedodání je asi trochu větší než vysouzená na ČD.

0/−5
28.12.2015 13:48

M19a79r80e49k 69Š17i60m20o25n 2934587288258

Proč by někdo zavíral fungující krám, kterej má na kontě řadu patentů.

+6/−1
28.12.2015 14:11

J10i69ř81í 44U31r62b80a81n 4364106683368

Protože ta sankce za nedodání ten krám stejně pošle ke dnu nejenom finančně, ale i zkaženou pověstí.

+2/−1
28.12.2015 14:24

M67a22t93ú79š 28B16e94n68a36k 9588424902963

Akurát, že Škoda má toľko zákaziek, že má plne obsadenú výrobnú kapacitu a nestíha vyrábať, ona totiž nerobí len lokomotívy.

Dalšia vec je, že v tendri ČDC nemala šancu, kedže by musela vyvinúť novú lokomotívu, 109e nesĺna to čo ČDC požadovalo, hlavne keď to šilo na mieru Siemensu.

0/0
28.12.2015 16:53

J27i18ř58í 14U21r37b41a17n 4724626493518

Zakázky možná mají, ale tu nejprestižnější asi tak nějak odpískali a to je asi bude stát krk. Rád bych se mýlil. Jejich 109 se mi třeba moc líbí a rád bych jich viděl víc nejenom u nás a v okolí. Chtěla by ale i trochu evoluce:) Jinak co třeba předvádí PARS, je ve většině případů docela... výkal (regonova, byť už neaktuální věc), ale některé rekonstrukce...

0/0
28.12.2015 20:48

T23o55m43á19š 50F81u78k 2220221126937

Ano krám-přesný výraz pro 109

0/0
29.12.2015 10:42

J66a39n 95C86r63h58á87n 4502373893

Protože si arbitráží inteligentně nastavili cenu 109 na 175% ceny konkurence (http://ekonomika.idnes.cz/jak-si-ceske-drahy-koupily-nejdrazsi-lokomotivu-na-svete-pzc-/eko-doprava.aspx?c=A151118_174246_eko-doprava_rts). Taková lokomotiva je neprodejná.

0/0
29.12.2015 11:28

B46ř13e54t31i77s25l72a36v 29Š93í59m53a 9384141602

Jan Macek, Karel Novák

Pánové, proc mínusy, uklidnete se, nikdo tady vasí Ukrajine neublizuje....;-D

+4/0
28.12.2015 12:13

M60i59l85a75n 63V78o83t25a24v91a 5744256491772

zrovna jsem jim odepisoval. To je tak, když neznalí lezou do těchto diskusí :-)

+1/0
28.12.2015 12:45

J58i84ř21í 22S60t76e51h88l86í72k 9667156855922

Divný,že si je nekoupil "nejlepší dopravce".

0/0
28.12.2015 12:07

L17i43b22o10r 90V36e12s98e12l73ý 2739216612872

A to je kdo?

0/0
28.12.2015 13:26

O40l39d13ř10i33c57h 69J19a47n41e77č37e18k 8719716223191

na co?

0/0
28.12.2015 14:15

P57a91v90e17l 79D78v73o33ř23á74k 3599824466472

Ostatním ani nebyly nabídnuty, důvody nechť si odvodí každý sám :-)

0/0
28.12.2015 15:38

P49e24t63r 57B57u68r66e81š 2379328971952

Proč "peršingy" raději nenahradí zastaralé lokomotivy řady 242 např. na rychlících Plzeň - Brno ? Předpokládám, že jsou dvousystémové.

0/−14
28.12.2015 11:32

P79e32t63r 27B40e36z88s64t25a28r70o80s60t59i 2389766193811

Nejsou, jedná se o pomalé stejnosměrné...

+15/0
28.12.2015 11:36

J20a36k11u93b 38N23o54v23á23k 9522514744631

nápověda: Lokomotivy řady 100 jezdí na 3kV DC, řada 200 na 25kV AC 50Hz, řada 300 je vícesystémová

+7/0
28.12.2015 11:56

M67a19r83t97i51n 68K94o44ž32í92n 1815326301520

Takže na střídě v Plzni by si peršing ani neškrtl.

+1/0
28.12.2015 12:43

P81e96t96r 40N89o71v55o21t71n94y 1851930501

Neškrtl. Ale shořet by mohl. :-)

+12/0
28.12.2015 12:49

R72o26m23a45n 22J49e63s13c71h76k61e 9868175237465

Pane lokomotiva ř. 100 byla 6nápravová lokomotiva. řada 200 byla malá dvouosá a 300 tříosá parní . Tak jak to píšete, takové řady neznám. Bydlím na 25 000 ale řadu 200 jsem ještě neviděl ani řadu 300.

0/0
6.2.2016 6:56

J87a42k28u70b 17N69o71v25á25k 9222614124181

Dobře rejpale, opravuji na 1xx, 2xx, 3xx, aby to pochopil i slabomyslny.

0/0
6.2.2016 15:59

R55o46m88a21n 56J28e32s28c18h57k68e 9818655497205

Vy jste se navážel do Bureše, že neví, že Peršink nemůže jezdit na 25000 V. Pro mne jsou také lokomotivy hodně podobné.

Současný systém v označovaní vozidel není dobrý. Proč jsou elektrické jednotky na 25 000 voltů označeny jak 5XX tak 6XX.

0/0
7.2.2016 7:56

J30a45k52u82b 58N18o33v39á75k 9242854794111

Patrně kvůli tomu, jestli jsou oddelitelne nebo ne, může to i souviset s trakcnimi motory a podvozky. Btw, do nikoho jsem se nenavazel pokud se nepletu

0/0
7.2.2016 22:07

J11a96k32u60b 46N55o56v34á86k 9492394874901

Patrně kvůli tomu, jestli jsou oddelitelne nebo ne, může to i souviset s trakcnimi motory a podvozky. Btw, do nikoho jsem se nenavazel pokud se nepletu

0/0
7.2.2016 22:07

J28o78s83e59f 88H51o29n60e93š 7781682780533

Z Plzně do Jihlavy se jezdí na střídavou trakci,takže 2-systémové lokomotivy nemají smysl

+1/0
28.12.2015 13:21

J98a32r17e22k 96K70a47l30i27v21o34d18a 7446193921856

Myslím, že by měli větší šanci po založení svého DispoLoku a nabízení 109e do pronájmu. Koupit už to asi nikdo nekoupí...

0/−1
28.12.2015 10:51

J42a95r23e93k 66K88a53l54i26v35o44d60a 7496163281636

Pardon, tenhle příspěvek měl být jako reakce na příspěvek níže.

0/0
28.12.2015 10:54

M80i92r55e33k 26J74a51n68í50š69e11k 4679598509543

Proč se Škoda nepřihlásila do výběrového řízení na dodávku lokomotiv pro CD Cargo? V nabídce mají i nákladní verze jejich lokomotivy 109E. Z mého pohledu už evidentně nemají o výrobu lokomotiv zájem. Nevidím od Škody snahu být konkurence schopný. Třeba pokračovat ve schvalování lokomotiv v dalších zemích, aby mohly nabídnout zákazníkum už schválený produkt, jak to dělá Siemens nebo Bombardier či vyrobit alespoň jednu lokomotivu za učelem testování nebo zapůjčení pro budoucí zákazníky, aby mohli poznat její kvality.

0/−3
28.12.2015 10:08

R41o36m74a61n 81S55t84o86n19e77k 1629953709351

a co když jenom mají jenom maximálně vytížené výrobní kapacity ?

+3/0
28.12.2015 10:23

J86a79n 21S91ů70r36a 4515623683682

Nesplňuje podmínky soutěže, např.schválení k provozu v Německu či Nizozemsku

+9/−2
28.12.2015 10:28

R67o53m53a52n 95P87o85l93á74č80e12k 5336749535

Škoda se zaměřila na ucelené jednotky typu CityElefant , Interpanter atd.

+2/0
28.12.2015 10:29

V45a17c95l15a46v 54P63e77r79o42u62t88k89a 6748887234131

nedobrá zpráva pro cestující, Elefant je neskutečný paskvil,kde v uličkách se nedá stát, prostor pro zavazadla malý a tak jsou zavazadla na sedačkách a 1. třída v přecpaných vlacích jen provokace..

0/−17
28.12.2015 11:59

D77a66v15i92d 37H12a41m89b31á91l67e30k 4892330620154

Dobrá zpráva pro vás tedy může být, že se Městosloni už pár let nevyrábí...

+4/0
28.12.2015 12:35

R66a56d63e40k 45J26a24n15a89t73a 9215896164962

Že nejste schopen dát těch 20-30% navíc za první třídu, je jen váš problém. I v letadle se lidi v economy mačkají (tam je ovšem rozdíl oproti business či first mnohem vyšší) ...

+5/−1
28.12.2015 12:49

V20a15c61l76a33v 66P69e60r17o15u64t25k25a 6618947564891

Nejsem tak bohat jako vy,ale co si trm jednickar pocne az se bude dozadovat sve 1.tridy v tramvaji..to ho adi klepne..proste v mhd v Praze nema jednicka co delat ,zaklad je dopravit lidi do prace..

+2/−5
28.12.2015 13:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.