Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lokomotivní transakce roku: České dráhy prodávají 23 "peršingů“

Na zatím největším obchodě s lokomotivami letošního roku na české železnici se dohodly České dráhy se svojí dceřinou firmou ČD Cargo. Nákladnímu dopravci prodají lokomotivy, které už nepotřebují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92a15r93e18k 64Š88i56m69o70n 2834217248718

Není nějakej projekt na sjednocení pohonných systémů v EU nebo v ČR?

+1/0
28.12.2015 14:12

O20l57d67ř26i62c78h 52J41a86n17e97č40e80k 8129396663231

v EU asi těžko - to by totiž znamenalo mj. komplet přestavět německy mluvící země a k tomu je těžko někdo donutí.

v ČR se o tom aspoň čas od času mluví, smysl by to asi mělo, ale nejspíš chybí politická odvaha (a peníze?) se do tak náročné akce pustit.

+4/0
28.12.2015 14:26

B45r15o16n22i51s33l23a39v 82G52a76b81r36y94š 6425434810

Politická odvaha..., škoda, že se to bez politiků neobejde. Měli bychom spoustu věcí.

+1/0
28.12.2015 19:40

M49i47c76h30a65l 81M25a64l21ý 5132644509503

Politická odvaha chyběla při přestavbě tranzitních koridorů, stejnosměrných strojů bylo příliš na to, aby se cokoliv stejnosměrného přestavovalo na střídavý systém.

Od té doby se to zametlo pod koberec a zacementovalo se to zásadně velkou rekonstrukcí napájecích stanic stejnosměrného systému, která proběhla v letošním roce. Čímž se vyrobil další argument proti přepínání...

+1/0
28.12.2015 21:36

P52e50t62r 58F42r86a11n41c 9367141898438

O nejakem planu sla rec pred zhruba pulrokem. Ale podle me je to ve stadiu planu vystavby kompletni dalnicni site v CR.

0/0
28.12.2015 17:07

M82i20c97h15a66l 60M62a59l46ý 5562504579333

Asi tak. Ta prezentace před zhruba půlrokem byl výkřik do tmy jednoho člověka.

0/0
28.12.2015 21:37

J12o51s71e10f 80H71o76n34e19š 7881802930683

Myslím,že ke sjednocení jenom tak nedojde.Třeba donutit Polsko,aby 3kV předělaly na 25kV není reálné.Proto asi budou jezdit vícesystémové lokomotivy

0/0
28.12.2015 19:09

O37l53d47ř22i64c66h 32J59a25n64e12č60e65k 8179106923281

když mají různé státy různé napájecí systémy tak je to ještě pochopitelné, mezinárodní provoz má v porovnání s vnitrostátním mnohem menší výkony, na hranicích se stejně mnohdy přepřahá nebo aspoň déle stojí, takže v tom (že tam jsou pro mezinárodní rychlíky potřeba dvousystémové lokomotivy) nevidím takovou katastrofu, toho se těžko zbavíme.

ale s tím českým gulášem, kdy se s jednosystémovou lokomotivou nedá přejet ani mezi dvěma největšími městy, by se fakt něco dělat mělo.

0/0
28.12.2015 21:02

M48i21c86h41a16l 39M64a12l94ý 5102614429243

To je asi jako že "by se mělo" letět na Mars. :)

Shodneme se určitě v tom, že technologicky je lepší střídavý systém, ovšem nalézt desítky miliard nutné na změnu systému asi těžko najdeme.

+1/0
28.12.2015 21:40

J81o54s66e54f 94H94o37n86e41š 7841552710463

S tím těžko něco uděláte.Bylo by nutné postavit nové měnírny a vyměnit izolátory na vedení a některé měnírny zrušit,pokud by se přecházelo na 25 kV střídavých.

Jinak Francie má směs napájecích systémů daleko větší než Česko

0/0
28.12.2015 22:20

L43i70b17o61r 32V65e47s76e82l51ý 2399656422522

Izolátory nejsou problém, větší problém by byla kabelizace, která na stejnosměru neřeší vlivy střídavé trakce.

0/0
28.12.2015 23:24

R84o79m49a83n 77J92e69s69c17h33k78e 9758245477565

Pořád se bijeme v prsa jak jsme lepší než Slováci. A ti rozhodli jeden systém.

Polsko mne netrápí, u nás se nekoná.

0/0
29.12.2015 8:47

P11e76t25r 34V54e16s98e63l27ý 8275205122576

Jejich pár kilometrů elektrifikovaných tratí nebyl problém

0/0
5.2.2016 9:35

R49o11m80a73n 54J20e58s92c70h25k48e 9478675677565

Poradil bych Vám projít těch "pár" kilometrů pěšky. Ani za týden by jste to neprošel.

0/0
5.2.2016 15:31

M69i15r30o87s31l52a38v 44G40r12o24s35s73m77a91n44n 8752219954

Ano, je to ale projekt na desítky let. Prvním úsekem by mohla byt v blízké době část 2. koridoru, která by měla přejít pod střídavý proud v souvislosti s elektrizací tratě z Otrokovic do Vizovic. Motorem přechodu bude jistě Slovensko, kde už napájení začali měnit s modernizaci koridoru Bratislava - Žilina. A také, doufejme, VRT, které musí být střídavé kvůli dosažení potřebného příkonu.

0/0
28.12.2015 20:48

J24i95ř74í 84U15r97b98a18n 4434196673648

Ono nejde ani tak o napájení to je dnes vyřešené vícesystemovými lokomotivami, že projedete Evropou od španělských hranic až po hranice bývalého SSSR:) (jiné rozchody, ve Španělsku jsou VRT ve std. rozchodu, takže tam by se i dalo pokračovat:). Problém je v zabezpečení. Tzv. ETCS (European Train Control System) se už stal nekompatibilním i v rámci střední Evropy, nejenom úrovní(Level1,2,3), ale i v rámci jednotlivých Levelů. Prostě jednotlivé správy železniční infrastruktury se nejsou schopné domluvit.

0/−1
28.12.2015 21:02

J48i84ř20í 41U73r87b75a71n 4554346743168

Mám spíš takový pocit, že Škoda Trasportation se neúčastní žádných výběrových řízení, protože se chystá v tichosti zavřít krám. Příští rok má dodat DB 6 souprav loko 109 + tuším 7 patrových vozů, tj 42ks a v tuto chvíli je má tak akorát na papíře. Sankce za nedodání je asi trochu větší než vysouzená na ČD.

0/−5
28.12.2015 13:48

M95a62r75e82k 81Š73i11m51o72n 2814617588708

Proč by někdo zavíral fungující krám, kterej má na kontě řadu patentů.

+6/−1
28.12.2015 14:11

J96i86ř77í 63U87r88b58a29n 4694496463978

Protože ta sankce za nedodání ten krám stejně pošle ke dnu nejenom finančně, ale i zkaženou pověstí.

+2/−1
28.12.2015 14:24

M15a45t19ú10š 14B10e60n30a91k 9138404952563

Akurát, že Škoda má toľko zákaziek, že má plne obsadenú výrobnú kapacitu a nestíha vyrábať, ona totiž nerobí len lokomotívy.

Dalšia vec je, že v tendri ČDC nemala šancu, kedže by musela vyvinúť novú lokomotívu, 109e nesĺna to čo ČDC požadovalo, hlavne keď to šilo na mieru Siemensu.

0/0
28.12.2015 16:53

J44i60ř56í 19U92r51b97a41n 4774856983268

Zakázky možná mají, ale tu nejprestižnější asi tak nějak odpískali a to je asi bude stát krk. Rád bych se mýlil. Jejich 109 se mi třeba moc líbí a rád bych jich viděl víc nejenom u nás a v okolí. Chtěla by ale i trochu evoluce:) Jinak co třeba předvádí PARS, je ve většině případů docela... výkal (regonova, byť už neaktuální věc), ale některé rekonstrukce...

0/0
28.12.2015 20:48

T51o85m84á38š 18F89u27k 2650811766737

Ano krám-přesný výraz pro 109

0/0
29.12.2015 10:42

J50a31n 80C78r31h61á23n 4612353313

Protože si arbitráží inteligentně nastavili cenu 109 na 175% ceny konkurence (http://ekonomika.idnes.cz/jak-si-ceske-drahy-koupily-nejdrazsi-lokomotivu-na-svete-pzc-/eko-doprava.aspx?c=A151118_174246_eko-doprava_rts). Taková lokomotiva je neprodejná.

0/0
29.12.2015 11:28

B53ř93e46t59i87s90l63a47v 80Š62í59m34a 9714951192

Jan Macek, Karel Novák

Pánové, proc mínusy, uklidnete se, nikdo tady vasí Ukrajine neublizuje....;-D

+4/0
28.12.2015 12:13

M36i65l55a35n 62V81o35t57a78v89a 5724206331912

zrovna jsem jim odepisoval. To je tak, když neznalí lezou do těchto diskusí :-)

+1/0
28.12.2015 12:45

J62i66ř63í 93S31t89e37h36l66í41k 9197806635172

Divný,že si je nekoupil "nejlepší dopravce".

0/0
28.12.2015 12:07

L66i70b52o64r 16V87e97s52e95l95ý 2249566862762

A to je kdo?

0/0
28.12.2015 13:26

O66l70d83ř24i98c64h 13J80a67n82e75č31e10k 8549126483671

na co?

0/0
28.12.2015 14:15

P51a89v90e29l 24D37v76o16ř78á85k 3369594166232

Ostatním ani nebyly nabídnuty, důvody nechť si odvodí každý sám :-)

0/0
28.12.2015 15:38

P37e12t38r 37B22u80r40e45š 2709968621672

Proč "peršingy" raději nenahradí zastaralé lokomotivy řady 242 např. na rychlících Plzeň - Brno ? Předpokládám, že jsou dvousystémové.

0/−14
28.12.2015 11:32

P30e17t23r 35B54e33z64s66t62a39r93o77s44t22i 2379526743541

Nejsou, jedná se o pomalé stejnosměrné...

+15/0
28.12.2015 11:36

J54a73k91u71b 42N30o17v31á30k 9422164834691

nápověda: Lokomotivy řady 100 jezdí na 3kV DC, řada 200 na 25kV AC 50Hz, řada 300 je vícesystémová

+7/0
28.12.2015 11:56

M42a59r97t85i80n 28K70o63ž80í60n 1735566501370

Takže na střídě v Plzni by si peršing ani neškrtl.

+1/0
28.12.2015 12:43

P33e88t40r 86N47o76v39o10t16n19y 1741930501

Neškrtl. Ale shořet by mohl. :-)

+12/0
28.12.2015 12:49

R78o31m77a73n 33J70e96s34c69h21k88e 9688595587495

Pane lokomotiva ř. 100 byla 6nápravová lokomotiva. řada 200 byla malá dvouosá a 300 tříosá parní . Tak jak to píšete, takové řady neznám. Bydlím na 25 000 ale řadu 200 jsem ještě neviděl ani řadu 300.

0/0
6.2.2016 6:56

J24a98k53u35b 42N97o24v89á95k 9662454874871

Dobře rejpale, opravuji na 1xx, 2xx, 3xx, aby to pochopil i slabomyslny.

0/0
6.2.2016 15:59

R47o19m29a63n 12J54e47s91c83h35k14e 9458615687725

Vy jste se navážel do Bureše, že neví, že Peršink nemůže jezdit na 25000 V. Pro mne jsou také lokomotivy hodně podobné.

Současný systém v označovaní vozidel není dobrý. Proč jsou elektrické jednotky na 25 000 voltů označeny jak 5XX tak 6XX.

0/0
7.2.2016 7:56

J39a89k72u47b 32N14o66v18á94k 9842974834421

Patrně kvůli tomu, jestli jsou oddelitelne nebo ne, může to i souviset s trakcnimi motory a podvozky. Btw, do nikoho jsem se nenavazel pokud se nepletu

0/0
7.2.2016 22:07

J43a88k35u24b 51N43o32v24á73k 9952844334541

Patrně kvůli tomu, jestli jsou oddelitelne nebo ne, může to i souviset s trakcnimi motory a podvozky. Btw, do nikoho jsem se nenavazel pokud se nepletu

0/0
7.2.2016 22:07

J13o61s40e80f 95H52o34n75e66š 7901982370923

Z Plzně do Jihlavy se jezdí na střídavou trakci,takže 2-systémové lokomotivy nemají smysl

+1/0
28.12.2015 13:21

J12a49r34e85k 30K22a28l32i50v50o13d88a 7716653831486

Myslím, že by měli větší šanci po založení svého DispoLoku a nabízení 109e do pronájmu. Koupit už to asi nikdo nekoupí...

0/−1
28.12.2015 10:51

J83a85r21e17k 51K17a24l82i28v28o16d83a 7156493861856

Pardon, tenhle příspěvek měl být jako reakce na příspěvek níže.

0/0
28.12.2015 10:54

M88i65r22e19k 95J50a54n44í29š65e41k 4949568419223

Proč se Škoda nepřihlásila do výběrového řízení na dodávku lokomotiv pro CD Cargo? V nabídce mají i nákladní verze jejich lokomotivy 109E. Z mého pohledu už evidentně nemají o výrobu lokomotiv zájem. Nevidím od Škody snahu být konkurence schopný. Třeba pokračovat ve schvalování lokomotiv v dalších zemích, aby mohly nabídnout zákazníkum už schválený produkt, jak to dělá Siemens nebo Bombardier či vyrobit alespoň jednu lokomotivu za učelem testování nebo zapůjčení pro budoucí zákazníky, aby mohli poznat její kvality.

0/−3
28.12.2015 10:08

R65o23m68a25n 83S84t53o73n83e43k 1509793799351

a co když jenom mají jenom maximálně vytížené výrobní kapacity ?

+3/0
28.12.2015 10:23

J42a43n 84S37ů93r91a 4305203493282

Nesplňuje podmínky soutěže, např.schválení k provozu v Německu či Nizozemsku

+9/−2
28.12.2015 10:28

R28o54m25a60n 19P94o58l69á59č13e31k 5976619755

Škoda se zaměřila na ucelené jednotky typu CityElefant , Interpanter atd.

+2/0
28.12.2015 10:29

V12a52c48l84a41v 82P63e17r69o16u35t72k20a 6848177224921

nedobrá zpráva pro cestující, Elefant je neskutečný paskvil,kde v uličkách se nedá stát, prostor pro zavazadla malý a tak jsou zavazadla na sedačkách a 1. třída v přecpaných vlacích jen provokace..

0/−17
28.12.2015 11:59

D20a96v17i15d 88H36a82m23b80á21l51e27k 4142330890944

Dobrá zpráva pro vás tedy může být, že se Městosloni už pár let nevyrábí...

+4/0
28.12.2015 12:35

R98a94d21e38k 23J49a42n92a55t43a 9395526964112

Že nejste schopen dát těch 20-30% navíc za první třídu, je jen váš problém. I v letadle se lidi v economy mačkají (tam je ovšem rozdíl oproti business či first mnohem vyšší) ...

+5/−1
28.12.2015 12:49

V47a71c51l96a42v 71P78e61r31o40u95t66k37a 6588737224701

Nejsem tak bohat jako vy,ale co si trm jednickar pocne az se bude dozadovat sve 1.tridy v tramvaji..to ho adi klepne..proste v mhd v Praze nema jednicka co delat ,zaklad je dopravit lidi do prace..

+2/−5
28.12.2015 13:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.