Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha začne po ulicích půjčovat kola, v první etapě chce tisíc bicyklů

Praha začne po vzoru jiných evropských metropolí nabízet lidem možnost půjčit si pro cestu po městě kolo. Městem vlastněný Dopravní podnik hlavního města Prahy už vypsal první soutěž na provoz nového systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49o91z46e90f 47Č53e92r48n64ý 3951719543911

Rómovia sa potešia

0/0
18.2.2016 17:20
Foto

P34ř14e45m26e72k 12H88o30m16o62l94a 5498425725246

Problém je v centru Prahu, je tam problém jít rychle pěšky (praktická zkušenost), na kole nemožné. Bohužel ty starý uličky nikdo nepřestaví. takže se dá jezdit maximálně podél Vltavy nebo kolem magistrály po cyklostezkách.

Líbil se mi ten systém v Paříži ale u nás asi půjde jen o malou domů pro pár úředníků :-/

0/0
2.1.2016 11:59

M44a81r87e79k 10H57r46u25b46y 6107442671898

Hmm, zakazka jde pres MHMP, takze klasicky bezna cena x 10:-/

A potom se s prekvapenim zjisti, ze v Praze jsou - narozdil od Amsterodamu ci Berlina - kopce :-P

Alespon ze mezitim zprisnily podminky vykupu zelezneho srotu ;-D

0/0
30.12.2015 21:22

M64i41c35h27a78l 94T43o95m93i18n15s23k12ý 9861965957584

A kdo ty kola bude svážet z míst kde se budou hromadit ?

Pravděpodobně nějaký taxík na kola.

200 lidí pude chtít ráno do centra. kol na stanovišti bude 10. Takže bude muset existovat nějaký taxík kol, co ty kola bude svážet na místo.

;-D

0/0
30.12.2015 0:58

M73i38c58h66a76l 26T71o95m55i19n66s45k81ý 9151215817644

není pak lepší, když ty cyklisty rovnou odveze na místo určení ?;-D

+1/0
30.12.2015 1:00

O73l36d77ř70i46c39h 28J49a72n81e65č96e70k 8489286863351

ano takhle nějak to funguje. nicméně ne zas tak, že by ten 'taxík kol' během rána dvacetrkát dovezl kola z centra na sídliště.

tenhle systém není totiž myšlený na to, aby na těch kolech jezdili ráno lidé ze sídlišť z kopce do centra a odpoledne zpátky jezdili MHD. na sídlištích ta kola dost možná nikdy nebudou, kdo chce ráno jezdit z kopce na kole, musí hold mít vlastní a odpoledne ho nějak dostat zpátky.

tohle má sloužit hlavně v (širším) centru, kde ty přepravní toky v průběhu dne nejsou tak jednostranné, i když ano i tak to většinou dopadá tak, že se kola někde soustavně hromadí a jinde se jich nedostává.

0/0
30.12.2015 11:20

P16a18t33r39i48k 69K39o70u68b37a 3972242880965

Na to bych nesedl ani kdyby me to za platili.

Hloupost pro par postizenych pumpickaru.

+1/−5
29.12.2015 19:47

T33o58m37a59s 29N35o21v43o20t18n92y 1941594736355

V podstatě jde jen o jiné odklánění dotací. Současné vedení měst, vezoucí se na vlně kritiky předchozích (typicky Praha nebo Brno) to prostě odklání přes jiný druh projektů než dřívější šíbři. Teď frčí rádoby ekologie, cyklolobby, neziskovky a granty na různé "akce" v ulicích. Problém je ten, že předtím aspoň zbyla nějaká ta nekvalitní silnice nebo stavba, po tady těch zelených nezbyde nic, protože rozeberou všechno bez viditelného výsledku právě přes "mzdové náklady" kamarádů z neziskovek atd. Automat, Brnonakole a další už se těší na ty sharingy a podobné nefukční nesmysly

+5/−3
29.12.2015 17:40

P16a89v78e19l 74N95o86v52o25t14n96ý 6165116198416

Praha začne po ulicích rozdávat kola, v první etapě chce tisíc bicyklů :-P

+1/0
29.12.2015 17:36

T13a60d75e57á17š 69V21y29s92k75o90č94i10l 4397437888941

To bude kšeft, to si někdo namaže kapsu R^R^

+1/0
29.12.2015 17:18

T13o63m78a57s 87N49o91v19o80t42n33y 1611224336115

Filler už se těší

+1/−1
29.12.2015 17:41

D12a17v57i27d 46K51r14a23j85í95č13e27k 7783953566187

spolu s Hraboshem.

0/0
29.12.2015 19:47

T36o18m92a52s 32A61u53g62u67s65t76y74n 6467586171690

moc si nedokážu představit, kudy budu na tom kole jezdit, ale i tak chvályhodný počin

0/−1
29.12.2015 14:57

J73a88n 87F51i22a95l47a 7904887765819

Mě vadí nevraživost mezi jednotlivými účastníky provozu. Nevraživost mezi řidiči aut navzájem, mezi automobilisty a motocyklisty, mezi automobilisty a cyklisty.

A tu nevraživost ještě rozdmýchávají různé spolky na obou stranách. Kdo chce, ať jede autem, kdo chce, ať jede na kole.

Cílem by mělo být snižování napětí. Pochopení. Umožnit kolegovi řidičovi uskutečnit zamýšlený manévr. Neprudit, pokud druhý udělá chybu. Dá se tak přežít i větší hustota provozu.

Když se na kole blížím k úzkému místu a jedu pomalu, nechám auta předjet. Když z auta vidím skupinu cyklistů, beru je jako celek a necpu se mezi ně.

Ideální to nebude nikdy, vždycky se najde hlupák, ale spolupráce funguje v Římě, ve Vídni, v Londýně, i v Nepálu. Jen v Praze, Brně i Plzni je to boj. Proč?

+4/0
29.12.2015 14:49

V54í69t 69Z95l61á72m16a24l 7678693110491

Jel jste někdy v Římě? Já bych tam nejel ani autem a na kole by to byl vyloženě hazard se zdravím :-P

+2/0
29.12.2015 16:52

T58o53m89a60s 69N76o66v64o78t36n38y 1381904536445

Mě vadí nevraživost a arogance téměř všech cyklistů. Vůči všem pravidlům a hlavně vůči chodcům, o řidičích nemluvě. V každé skupině se najde určité procento arogantních, ovšem u cyklistů je to zdaleka nejvíce, potkat nějakého slušného je pomalu zázrak.

+3/−2
29.12.2015 17:42

T21o87m27a13s 74N49o16v82o92t70n13y 1131684316905

Btw v té Vídni to funguje možná okolo Ringu, kde cyklisti pochopili, že musí dávat pozor, protože tam je velký pohyb turistů a lidí. Zkuste si zajet o pár ulic dál do širšího centra, tam jsou k vidění věci, nejvíc asi od cyklistů a skútrařů.

+2/0
29.12.2015 17:44

V47l67a34d40i44m61í61r 35Š70t33ě34r97b55a 2262411782517

Tipněte nejkratší dobu, za jakou v systému nebude ani jedno kolo. Budou všecky rozkradené.;-);-)

+3/−2
29.12.2015 14:47

J27a60n 27F96i63a94l61a 7424747595289

Jenže to kolo je neprodejné.

0/−1
29.12.2015 14:50

P57a65v18e45l 72N41o67v13o96t55n91ý 6815846278926

nepovídej

+1/0
29.12.2015 17:37

L78u76k93á89š 50Š24l28e84h52o50f34e36r 1513169905649

V Karlíně funguje půjčování kol už několik let a všechna tam stále jsou :-P

+3/0
29.12.2015 15:47

L83e42o13š 68N62a87v61r65á86t22i44l 9323590455745

biky su fajn... hlavne obdivujem system BiCiNg v Barcelone... uzasne ako sa da obyvatelom sprijemnit zivot v uz tak fajn meste...

+2/−3
29.12.2015 14:33

T10o13m84a28s 67N52o34v45o98t71n23y 1661204466885

A to nemají na to, si pořídit vlastní kolo, když na něm chtějí jezdit?

+1/−3
29.12.2015 17:45

B61o22h42u70s59l77a26v 64K14r26á20l16í77k 2161900689496

22 hodin má někde stát a překážet, když ho člověk potřebuje max. na 2 hodiny denně?

+3/0
30.12.2015 0:21

R77a50d30e51k 33Č48o48s 3406486428418

Určitě skvělý nápad. Jen vzhledem ke stavu "cyklostezek", které jsou součástí běžných komunikací to bude dost adrenalinová disciplína. Např. ve Vídni to funguje perfektně, ale předpokládá to civilizované uživatele a civilizované řidiče. A to vidím jako dost rizikové faktory :-)

0/0
29.12.2015 14:30

K55a94t76e25ř76i35n98a 12V61a10š66á58k44o98v67á 5171602739275

jenze dokud se s tim nezacne, nebudou tady ridici "civilizovani" nikdy...taky nechapu, proc tady to nejde, když to v pohode funguje ve vetsine evropských mest..ale dejme tomu, ze je to proste proces....casem se to zlepsi

0/0
29.12.2015 15:08

T53o40m32a45s 26N89o93v64o22t73n11y 1321264466695

Doporučuju tu Vídeň navštívit jinak než procházkou po pěší zóně a památkách. To uvidíte pak civilizovaných obyvatel na těch kolech

+1/−1
29.12.2015 17:47

O68l37d11ř43i80c77h 14J39a68n82e28č15e31k 8829266873731

a ještě více v autech a hlavně na skútrech a motorkách

0/0
30.12.2015 11:23

O22l94d12ř19i20c78h 86J30a21n23e35č10e39k 8829296873751

a jaké je tedy zamýšlené zpoplatnění pro uživatele? to předpokládám do podmínek soutěže napíší, protože jak by pak chtěli porovnávat nabídku potenciálního provozovatele, který od uživatelů nepožaduje žádný registrační poplatek a půjčovné je první hodinu zdarma - požaduje ale víc peněz od města - s provozovatelem, který by chtěl měsíční paušál a ještě platbu za každou výpůjčku?

aby to mohlo ve významném měřítku fungovat, tak je potřeba nemít (významné) registrační / paušální poplatky a když zpoplatňovat jednotlivé výpůjčky, tak rozumně. a mít dostatečně širokou síť stanovišť a pokud to mají používat turisté, tak i jednoduchou a rychlou registraci.

'bikesharing' s jedním stanovištěm a poplatkem 700Kč ročně moc nechápu - to už je lepší mít vlastní kolo??

+1/−1
29.12.2015 14:21

L70u66k73á79š 94Š23l24e71h48o26f21e68r 1213489345109

Rekola fungují parádně, 700 Kč za rok je dobrá cena, navíc kolo můžete nechat v podstatě kde chcete, stačí ho jen zamknout a pomocí aplikace ho najde kdokoliv jiný a zase si ho půjčí ;-)

0/0
29.12.2015 14:26

R88u36d23o37l59f 89H50r80a32z67d52í14r10a 1845629403398

mě tedy 700 korun za rok teda moc super nepřipadá, když roční Opencard stojí 3.650,- (MHD na celou Prahu).

+1/0
29.12.2015 14:31

M59i26c51h18a77l 97K79r40č69á92l 6668288186712

Není to málo ale zase je v tom kompletní servis kola.

0/0
29.12.2015 14:48

T88o34m21a12s 69N91o38v84o30t84n51y 1221514196235

Viděl jste třeba ta "Rekola"? To je teda kompletní servis ;-D

+1/0
29.12.2015 17:48

O85l85d85ř80i18c94h 96J26a31n89e56č82e67k 8659326313711

o.k. tak pokud ho můžete nechat 'kdekoliv' a taky si 'kdekoliv' kolo přes mobil najít, tak je to něco jiného.

nevím, ten systém neznám.

0/0
29.12.2015 14:31

O59l78d28ř91i97c25h 70J11a54n38e40č10e94k 8359886663531

každopádně Rekola jsou pro jinou cílovou skupinu než např. vídeňské Citybike, kterému by se alespoň podle popisu v článku měl nový pražský systém měl podobat. samozřejmě kdo používá Rekola, asi by používal i Citybike, ten má ale určitě výrazně širší záběr - navíc i pro občasné uživatele, kterým by vzhledem k frekvenci jízd těch 700Kč bylo moc, nebo návštěvníky města.

0/0
29.12.2015 15:29

L82u17k84á19š 23Š74l71e13h30o55f85e34r 1713619975229

Souhlasím, cílovka je jiná. Rekola jsou pro dlouhodobé uživatele.

0/0
29.12.2015 15:48

T90o43m33a26s 25N70o25v83o36t78n63y 1951304946105

Myslíte ty růžové vraky posvařované kdo ví z čeho, co nemají ani povinnou výbavu a válí se to vždycky přivázané někde, kde to týden zavazí? Jo, to funguje, bezva byznys pro ty co to spustili

+2/0
29.12.2015 17:47

J88a38n 83N57o46v22á58k 9845168244715

Do Prahy bych jako vhodné městské kolo na půjčování turistům viděl třeba toto:

http://www.akumo.cz/crussis-e-city-1-1-2015-2

0/−1
29.12.2015 14:09

M52a38t45o39u91š 39B27á18r61t12a 4716510826678

Mohou rovnou vypsat soutěž na systém, který vypůjčená kola bude zase shánět zpátky.

0/0
29.12.2015 13:52

J33a58n 39F58r77o51l17í30k 6656560505234

V Brně jsou dál a už ví kolik to bude stát. Jedno kolo za dvacet litrů. Se vyplatí zřídit si firmu na přemístování a reexport kol. Věřím, že se brzy někdo najde.;-D

0/−1
29.12.2015 13:57

F24r85a63n16t37i19š54e71k 42H78á53j44e48k 2456869671925

Dotace !

0/0
29.12.2015 13:59

T37o47m55a25s 34N87o82v98o16t63n17y 1511854806945

Tak hlavně je to na míru šitý kamarádkšeft od Anderů a Hollanů pro Šindeláře (v Brně). Nejde o cyklistiku nebo zlepšení dopravy.

+1/0
29.12.2015 17:50

B25o77h53u63m12i34l 91P27e78s49e88k 6785237893224

To nevypsali soutěž?

0/0
30.12.2015 10:38

J89a83n 23N91o27v10á34k 9885358134635

Pokrytí 10 km2? Takže to není pro žádnou větší část Prahy, ale nanejvýš tak pro Prahu 1.

+3/0
29.12.2015 13:50

L98u72k11á13š 85Š60l82e38h65o94f81e84r 1423109205689

10 km2 stačí na pokrytí centra města. Věřme že časem se rozšíří i do lokalit jako Dejvice či Břevnov, mít možnost rychle na kole sjet z kopečka do centra bych rozhodně využíval R^

0/0
29.12.2015 13:57

J15a36n 55F73i91a85l25a 7784927585689

S tím je v Londýně trošku problém, hodně lidí ráno sjede na kole z výše položených míst dolů k Temži a večer se vrací busem. U řeky se hromadí kola (Barclays), ty pak vyvážejí do kopců speciální auta.

+2/0
29.12.2015 14:25

L79u69k36á51š 50Š98l12e60h90o24f91e88r 1153509565949

To není problém, tak to funguje všude. Redistribuce kol je důležitý prvek funkčnosti takového systému ;-)

+1/0
29.12.2015 14:27

O39l15d50ř22i80c57h 93J97a42n60e20č77e83k 8939186533261

a stejně tak by to bylo v Praze, pokud by stanoviště byla i na sídlištích na kopcích.

ale to myslím smysl systému není a proto ani moc nedává smysl rozšiřovat ho i do sídlišť.

ve Vídni jsou stanoviště jen v centru a částečně v širším centru a je to myšleno právě hlavně na kratší ježdění v centru anebo od S-Bahn či metra ke kanceláři, nikoliv nahradit tím celou cestu metrem z domova na okraji města.

0/0
29.12.2015 14:30

T79o23m11a24s 53N82o81v80o19t95n75y 1261314156265

To je zajímavé, že tady cyklopokrytcům auta nevadí, ale jinak pořád řvou, že se mají všechna zakázat, že stačí kolo... ale tak co chtít po "cyklistech", kteří si na propagační cyklojízdy dojedou autem s kolem na střeše a pak propagují, jak je kolo ve městě báječné a auto špatné ;-D

+1/−2
29.12.2015 17:51

O95l55d20ř37i79c76h 20J84a71n92e90č40e30k 8289666813691

s takovýmito projekty se vždycky začíná v centru města a teprve když to funguje a jsou peníze na rozšiřování, tak se pokrytá oblast zvětšuje

+2/0
29.12.2015 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.