Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha začne po ulicích půjčovat kola, v první etapě chce tisíc bicyklů

Praha začne po vzoru jiných evropských metropolí nabízet lidem možnost půjčit si pro cestu po městě kolo. Městem vlastněný Dopravní podnik hlavního města Prahy už vypsal první soutěž na provoz nového systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37o26z47e19f 34Č69e73r66n85ý 3821589803521

Rómovia sa potešia

0/0
18.2.2016 17:20

P93ř69e58m89e50k 49H56o47m29o38l17a 5378145375626

Problém je v centru Prahu, je tam problém jít rychle pěšky (praktická zkušenost), na kole nemožné. Bohužel ty starý uličky nikdo nepřestaví. takže se dá jezdit maximálně podél Vltavy nebo kolem magistrály po cyklostezkách.

Líbil se mi ten systém v Paříži ale u nás asi půjde jen o malou domů pro pár úředníků :-/

0/0
2.1.2016 11:59

M58a41r47e45k 38H39r14u88b17y 6927282491738

Hmm, zakazka jde pres MHMP, takze klasicky bezna cena x 10:-/

A potom se s prekvapenim zjisti, ze v Praze jsou - narozdil od Amsterodamu ci Berlina - kopce :-P

Alespon ze mezitim zprisnily podminky vykupu zelezneho srotu ;-D

0/0
30.12.2015 21:22

M70i34c15h13a31l 53T97o73m67i60n42s91k52ý 9531255337624

A kdo ty kola bude svážet z míst kde se budou hromadit ?

Pravděpodobně nějaký taxík na kola.

200 lidí pude chtít ráno do centra. kol na stanovišti bude 10. Takže bude muset existovat nějaký taxík kol, co ty kola bude svážet na místo.

;-D

0/0
30.12.2015 0:58

M91i45c20h96a53l 97T84o71m61i84n89s79k50ý 9951325987814

není pak lepší, když ty cyklisty rovnou odveze na místo určení ?;-D

+1/0
30.12.2015 1:00

O75l93d33ř13i16c59h 39J87a90n79e15č52e85k 8859876653541

ano takhle nějak to funguje. nicméně ne zas tak, že by ten 'taxík kol' během rána dvacetrkát dovezl kola z centra na sídliště.

tenhle systém není totiž myšlený na to, aby na těch kolech jezdili ráno lidé ze sídlišť z kopce do centra a odpoledne zpátky jezdili MHD. na sídlištích ta kola dost možná nikdy nebudou, kdo chce ráno jezdit z kopce na kole, musí hold mít vlastní a odpoledne ho nějak dostat zpátky.

tohle má sloužit hlavně v (širším) centru, kde ty přepravní toky v průběhu dne nejsou tak jednostranné, i když ano i tak to většinou dopadá tak, že se kola někde soustavně hromadí a jinde se jich nedostává.

0/0
30.12.2015 11:20

P69a31t34r41i29k 65K12o12u90b96a 3162312740335

Na to bych nesedl ani kdyby me to za platili.

Hloupost pro par postizenych pumpickaru.

+1/−5
29.12.2015 19:47

T35o61m66a69s 73N81o31v36o50t60n14y 1891354126815

V podstatě jde jen o jiné odklánění dotací. Současné vedení měst, vezoucí se na vlně kritiky předchozích (typicky Praha nebo Brno) to prostě odklání přes jiný druh projektů než dřívější šíbři. Teď frčí rádoby ekologie, cyklolobby, neziskovky a granty na různé "akce" v ulicích. Problém je ten, že předtím aspoň zbyla nějaká ta nekvalitní silnice nebo stavba, po tady těch zelených nezbyde nic, protože rozeberou všechno bez viditelného výsledku právě přes "mzdové náklady" kamarádů z neziskovek atd. Automat, Brnonakole a další už se těší na ty sharingy a podobné nefukční nesmysly

+5/−3
29.12.2015 17:40

P77a64v52e90l 55N53o58v93o56t36n55ý 6885946478846

Praha začne po ulicích rozdávat kola, v první etapě chce tisíc bicyklů :-P

+1/0
29.12.2015 17:36

T25a33d77e12á90š 47V82y50s40k65o81č25i27l 4427467778241

To bude kšeft, to si někdo namaže kapsu R^R^

+1/0
29.12.2015 17:18

T77o65m63a10s 23N67o88v88o30t24n59y 1531574446215

Filler už se těší

+1/−1
29.12.2015 17:41

D18a34v30i81d 76K47r54a50j45í13č10e86k 7333653776287

spolu s Hraboshem.

0/0
29.12.2015 19:47

T97o84m29a82s 74A14u95g54u57s42t34y36n 6137426921970

moc si nedokážu představit, kudy budu na tom kole jezdit, ale i tak chvályhodný počin

0/−1
29.12.2015 14:57

J57a31n 11F98i65a15l14a 7134827205399

Mě vadí nevraživost mezi jednotlivými účastníky provozu. Nevraživost mezi řidiči aut navzájem, mezi automobilisty a motocyklisty, mezi automobilisty a cyklisty.

A tu nevraživost ještě rozdmýchávají různé spolky na obou stranách. Kdo chce, ať jede autem, kdo chce, ať jede na kole.

Cílem by mělo být snižování napětí. Pochopení. Umožnit kolegovi řidičovi uskutečnit zamýšlený manévr. Neprudit, pokud druhý udělá chybu. Dá se tak přežít i větší hustota provozu.

Když se na kole blížím k úzkému místu a jedu pomalu, nechám auta předjet. Když z auta vidím skupinu cyklistů, beru je jako celek a necpu se mezi ně.

Ideální to nebude nikdy, vždycky se najde hlupák, ale spolupráce funguje v Římě, ve Vídni, v Londýně, i v Nepálu. Jen v Praze, Brně i Plzni je to boj. Proč?

+4/0
29.12.2015 14:49

V97í61t 12Z50l30á39m56a94l 7438783880821

Jel jste někdy v Římě? Já bych tam nejel ani autem a na kole by to byl vyloženě hazard se zdravím :-P

+2/0
29.12.2015 16:52

T54o35m66a50s 82N77o57v85o47t25n60y 1911364746135

Mě vadí nevraživost a arogance téměř všech cyklistů. Vůči všem pravidlům a hlavně vůči chodcům, o řidičích nemluvě. V každé skupině se najde určité procento arogantních, ovšem u cyklistů je to zdaleka nejvíce, potkat nějakého slušného je pomalu zázrak.

+3/−2
29.12.2015 17:42

T43o71m68a47s 32N86o48v56o13t92n26y 1631164156965

Btw v té Vídni to funguje možná okolo Ringu, kde cyklisti pochopili, že musí dávat pozor, protože tam je velký pohyb turistů a lidí. Zkuste si zajet o pár ulic dál do širšího centra, tam jsou k vidění věci, nejvíc asi od cyklistů a skútrařů.

+2/0
29.12.2015 17:44

V79l68a29d89i82m43í97r 81Š20t15ě49r77b35a 2742871982487

Tipněte nejkratší dobu, za jakou v systému nebude ani jedno kolo. Budou všecky rozkradené.;-);-)

+3/−2
29.12.2015 14:47

J61a76n 35F28i66a10l23a 7444237875359

Jenže to kolo je neprodejné.

0/−1
29.12.2015 14:50

P41a42v44e55l 84N51o76v15o21t65n94ý 6345746548856

nepovídej

+1/0
29.12.2015 17:37

L76u48k30á20š 56Š95l48e56h57o74f65e90r 1663159555169

V Karlíně funguje půjčování kol už několik let a všechna tam stále jsou :-P

+3/0
29.12.2015 15:47

L50e60o88š 57N49a87v22r79á37t81i46l 9473780575945

biky su fajn... hlavne obdivujem system BiCiNg v Barcelone... uzasne ako sa da obyvatelom sprijemnit zivot v uz tak fajn meste...

+2/−3
29.12.2015 14:33

T23o65m95a34s 73N94o79v65o63t17n29y 1681834876795

A to nemají na to, si pořídit vlastní kolo, když na něm chtějí jezdit?

+1/−3
29.12.2015 17:45

B20o95h17u94s52l49a58v 80K27r88á70l94í34k 2491290289386

22 hodin má někde stát a překážet, když ho člověk potřebuje max. na 2 hodiny denně?

+3/0
30.12.2015 0:21

R53a95d56e80k 47Č54o84s 3466966908768

Určitě skvělý nápad. Jen vzhledem ke stavu "cyklostezek", které jsou součástí běžných komunikací to bude dost adrenalinová disciplína. Např. ve Vídni to funguje perfektně, ale předpokládá to civilizované uživatele a civilizované řidiče. A to vidím jako dost rizikové faktory :-)

0/0
29.12.2015 14:30

K67a84t20e23ř23i62n24a 69V50a67š13á61k88o50v70á 5581952809525

jenze dokud se s tim nezacne, nebudou tady ridici "civilizovani" nikdy...taky nechapu, proc tady to nejde, když to v pohode funguje ve vetsine evropských mest..ale dejme tomu, ze je to proste proces....casem se to zlepsi

0/0
29.12.2015 15:08

T98o27m28a72s 17N51o60v18o68t11n47y 1101404936285

Doporučuju tu Vídeň navštívit jinak než procházkou po pěší zóně a památkách. To uvidíte pak civilizovaných obyvatel na těch kolech

+1/−1
29.12.2015 17:47

O18l24d68ř11i66c79h 45J95a42n16e95č51e77k 8879146333191

a ještě více v autech a hlavně na skútrech a motorkách

0/0
30.12.2015 11:23

O14l50d21ř75i12c63h 32J42a76n78e81č66e72k 8679516123271

a jaké je tedy zamýšlené zpoplatnění pro uživatele? to předpokládám do podmínek soutěže napíší, protože jak by pak chtěli porovnávat nabídku potenciálního provozovatele, který od uživatelů nepožaduje žádný registrační poplatek a půjčovné je první hodinu zdarma - požaduje ale víc peněz od města - s provozovatelem, který by chtěl měsíční paušál a ještě platbu za každou výpůjčku?

aby to mohlo ve významném měřítku fungovat, tak je potřeba nemít (významné) registrační / paušální poplatky a když zpoplatňovat jednotlivé výpůjčky, tak rozumně. a mít dostatečně širokou síť stanovišť a pokud to mají používat turisté, tak i jednoduchou a rychlou registraci.

'bikesharing' s jedním stanovištěm a poplatkem 700Kč ročně moc nechápu - to už je lepší mít vlastní kolo??

+1/−1
29.12.2015 14:21

L79u83k83á77š 45Š19l62e31h84o65f21e10r 1813299645769

Rekola fungují parádně, 700 Kč za rok je dobrá cena, navíc kolo můžete nechat v podstatě kde chcete, stačí ho jen zamknout a pomocí aplikace ho najde kdokoliv jiný a zase si ho půjčí ;-)

0/0
29.12.2015 14:26

R89u82d51o16l60f 46H68r89a11z62d39í68r48a 1535499603178

mě tedy 700 korun za rok teda moc super nepřipadá, když roční Opencard stojí 3.650,- (MHD na celou Prahu).

+1/0
29.12.2015 14:31

M22i45c38h95a37l 58K33r97č88á62l 6358368946512

Není to málo ale zase je v tom kompletní servis kola.

0/0
29.12.2015 14:48

T45o49m34a76s 91N29o85v42o94t11n32y 1221334586615

Viděl jste třeba ta "Rekola"? To je teda kompletní servis ;-D

+1/0
29.12.2015 17:48

O79l52d80ř73i46c81h 60J47a42n12e94č76e84k 8699216813601

o.k. tak pokud ho můžete nechat 'kdekoliv' a taky si 'kdekoliv' kolo přes mobil najít, tak je to něco jiného.

nevím, ten systém neznám.

0/0
29.12.2015 14:31

O63l51d90ř48i74c40h 44J78a49n36e73č25e35k 8749466863811

každopádně Rekola jsou pro jinou cílovou skupinu než např. vídeňské Citybike, kterému by se alespoň podle popisu v článku měl nový pražský systém měl podobat. samozřejmě kdo používá Rekola, asi by používal i Citybike, ten má ale určitě výrazně širší záběr - navíc i pro občasné uživatele, kterým by vzhledem k frekvenci jízd těch 700Kč bylo moc, nebo návštěvníky města.

0/0
29.12.2015 15:29

L81u54k30á15š 63Š88l85e44h88o34f19e57r 1343889495619

Souhlasím, cílovka je jiná. Rekola jsou pro dlouhodobé uživatele.

0/0
29.12.2015 15:48

T66o94m19a19s 41N77o50v39o67t41n33y 1731274766305

Myslíte ty růžové vraky posvařované kdo ví z čeho, co nemají ani povinnou výbavu a válí se to vždycky přivázané někde, kde to týden zavazí? Jo, to funguje, bezva byznys pro ty co to spustili

+2/0
29.12.2015 17:47

J14a77n 59N46o59v22á31k 9165938564145

Do Prahy bych jako vhodné městské kolo na půjčování turistům viděl třeba toto:

http://www.akumo.cz/crussis-e-city-1-1-2015-2

0/−1
29.12.2015 14:09

M43a14t11o23u44š 57B45á80r68t94a 4196420126788

Mohou rovnou vypsat soutěž na systém, který vypůjčená kola bude zase shánět zpátky.

0/0
29.12.2015 13:52

J34a33n 90F84r98o72l91í23k 6936620425584

V Brně jsou dál a už ví kolik to bude stát. Jedno kolo za dvacet litrů. Se vyplatí zřídit si firmu na přemístování a reexport kol. Věřím, že se brzy někdo najde.;-D

0/−1
29.12.2015 13:57

F43r94a73n79t55i11š46e91k 82H76á69j50e98k 2806259221355

Dotace !

0/0
29.12.2015 13:59

T48o80m85a23s 49N17o88v48o18t94n19y 1941574626505

Tak hlavně je to na míru šitý kamarádkšeft od Anderů a Hollanů pro Šindeláře (v Brně). Nejde o cyklistiku nebo zlepšení dopravy.

+1/0
29.12.2015 17:50

B84o27h56u79m87i50l 46P20e93s19e84k 6215507463144

To nevypsali soutěž?

0/0
30.12.2015 10:38

J54a31n 23N30o31v90á46k 9835478614355

Pokrytí 10 km2? Takže to není pro žádnou větší část Prahy, ale nanejvýš tak pro Prahu 1.

+3/0
29.12.2015 13:50

L77u35k38á38š 70Š68l49e78h29o64f74e66r 1673899375399

10 km2 stačí na pokrytí centra města. Věřme že časem se rozšíří i do lokalit jako Dejvice či Břevnov, mít možnost rychle na kole sjet z kopečka do centra bych rozhodně využíval R^

0/0
29.12.2015 13:57

J11a12n 83F81i64a65l33a 7164557885569

S tím je v Londýně trošku problém, hodně lidí ráno sjede na kole z výše položených míst dolů k Temži a večer se vrací busem. U řeky se hromadí kola (Barclays), ty pak vyvážejí do kopců speciální auta.

+2/0
29.12.2015 14:25

L30u85k37á55š 27Š20l77e87h34o54f53e44r 1433269905409

To není problém, tak to funguje všude. Redistribuce kol je důležitý prvek funkčnosti takového systému ;-)

+1/0
29.12.2015 14:27

O22l76d88ř32i11c64h 85J43a70n94e70č46e19k 8779786883791

a stejně tak by to bylo v Praze, pokud by stanoviště byla i na sídlištích na kopcích.

ale to myslím smysl systému není a proto ani moc nedává smysl rozšiřovat ho i do sídlišť.

ve Vídni jsou stanoviště jen v centru a částečně v širším centru a je to myšleno právě hlavně na kratší ježdění v centru anebo od S-Bahn či metra ke kanceláři, nikoliv nahradit tím celou cestu metrem z domova na okraji města.

0/0
29.12.2015 14:30

T40o12m30a28s 42N39o46v83o52t38n61y 1141124286675

To je zajímavé, že tady cyklopokrytcům auta nevadí, ale jinak pořád řvou, že se mají všechna zakázat, že stačí kolo... ale tak co chtít po "cyklistech", kteří si na propagační cyklojízdy dojedou autem s kolem na střeše a pak propagují, jak je kolo ve městě báječné a auto špatné ;-D

+1/−2
29.12.2015 17:51

O60l59d21ř37i13c61h 34J65a98n93e83č31e48k 8419786563751

s takovýmito projekty se vždycky začíná v centru města a teprve když to funguje a jsou peníze na rozšiřování, tak se pokrytá oblast zvětšuje

+2/0
29.12.2015 14:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.