Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha začne po ulicích půjčovat kola, v první etapě chce tisíc bicyklů

Praha začne po vzoru jiných evropských metropolí nabízet lidem možnost půjčit si pro cestu po městě kolo. Městem vlastněný Dopravní podnik hlavního města Prahy už vypsal první soutěž na provoz nového systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10o50z44e53f 89Č61e84r38n44ý 3371489623791

Rómovia sa potešia

0/0
18.2.2016 17:20
Foto

P35ř18e66m43e50k 17H12o57m77o19l31a 5978305595216

Problém je v centru Prahu, je tam problém jít rychle pěšky (praktická zkušenost), na kole nemožné. Bohužel ty starý uličky nikdo nepřestaví. takže se dá jezdit maximálně podél Vltavy nebo kolem magistrály po cyklostezkách.

Líbil se mi ten systém v Paříži ale u nás asi půjde jen o malou domů pro pár úředníků :-/

0/0
2.1.2016 11:59

M37a34r98e41k 71H89r39u85b82y 6167332331418

Hmm, zakazka jde pres MHMP, takze klasicky bezna cena x 10:-/

A potom se s prekvapenim zjisti, ze v Praze jsou - narozdil od Amsterodamu ci Berlina - kopce :-P

Alespon ze mezitim zprisnily podminky vykupu zelezneho srotu ;-D

0/0
30.12.2015 21:22

M32i25c75h88a85l 56T93o67m25i41n63s89k28ý 9361785527244

A kdo ty kola bude svážet z míst kde se budou hromadit ?

Pravděpodobně nějaký taxík na kola.

200 lidí pude chtít ráno do centra. kol na stanovišti bude 10. Takže bude muset existovat nějaký taxík kol, co ty kola bude svážet na místo.

;-D

0/0
30.12.2015 0:58

M93i77c34h59a38l 12T65o57m32i92n52s11k42ý 9191195837864

není pak lepší, když ty cyklisty rovnou odveze na místo určení ?;-D

+1/0
30.12.2015 1:00

O81l88d33ř73i14c61h 43J79a72n43e80č15e92k 8479256913141

ano takhle nějak to funguje. nicméně ne zas tak, že by ten 'taxík kol' během rána dvacetrkát dovezl kola z centra na sídliště.

tenhle systém není totiž myšlený na to, aby na těch kolech jezdili ráno lidé ze sídlišť z kopce do centra a odpoledne zpátky jezdili MHD. na sídlištích ta kola dost možná nikdy nebudou, kdo chce ráno jezdit z kopce na kole, musí hold mít vlastní a odpoledne ho nějak dostat zpátky.

tohle má sloužit hlavně v (širším) centru, kde ty přepravní toky v průběhu dne nejsou tak jednostranné, i když ano i tak to většinou dopadá tak, že se kola někde soustavně hromadí a jinde se jich nedostává.

0/0
30.12.2015 11:20

P80a73t94r38i66k 66K52o94u42b55a 3602582160565

Na to bych nesedl ani kdyby me to za platili.

Hloupost pro par postizenych pumpickaru.

+1/−5
29.12.2015 19:47

T76o18m39a12s 14N48o61v59o97t60n25y 1571964726205

V podstatě jde jen o jiné odklánění dotací. Současné vedení měst, vezoucí se na vlně kritiky předchozích (typicky Praha nebo Brno) to prostě odklání přes jiný druh projektů než dřívější šíbři. Teď frčí rádoby ekologie, cyklolobby, neziskovky a granty na různé "akce" v ulicích. Problém je ten, že předtím aspoň zbyla nějaká ta nekvalitní silnice nebo stavba, po tady těch zelených nezbyde nic, protože rozeberou všechno bez viditelného výsledku právě přes "mzdové náklady" kamarádů z neziskovek atd. Automat, Brnonakole a další už se těší na ty sharingy a podobné nefukční nesmysly

+5/−3
29.12.2015 17:40

P16a11v47e29l 68N23o80v27o29t38n92ý 6895286528136

Praha začne po ulicích rozdávat kola, v první etapě chce tisíc bicyklů :-P

+1/0
29.12.2015 17:36

T37a32d95e35á50š 12V87y98s63k41o16č30i57l 4477417928561

To bude kšeft, to si někdo namaže kapsu R^R^

+1/0
29.12.2015 17:18

T46o92m93a35s 90N44o35v39o56t78n45y 1221844946575

Filler už se těší

+1/−1
29.12.2015 17:41

D32a74v64i88d 16K93r83a20j52í69č41e98k 7213743486337

spolu s Hraboshem.

0/0
29.12.2015 19:47

T71o91m98a94s 92A61u67g12u92s48t55y15n 6897126141150

moc si nedokážu představit, kudy budu na tom kole jezdit, ale i tak chvályhodný počin

0/−1
29.12.2015 14:57

J18a40n 64F67i41a46l18a 7454937335629

Mě vadí nevraživost mezi jednotlivými účastníky provozu. Nevraživost mezi řidiči aut navzájem, mezi automobilisty a motocyklisty, mezi automobilisty a cyklisty.

A tu nevraživost ještě rozdmýchávají různé spolky na obou stranách. Kdo chce, ať jede autem, kdo chce, ať jede na kole.

Cílem by mělo být snižování napětí. Pochopení. Umožnit kolegovi řidičovi uskutečnit zamýšlený manévr. Neprudit, pokud druhý udělá chybu. Dá se tak přežít i větší hustota provozu.

Když se na kole blížím k úzkému místu a jedu pomalu, nechám auta předjet. Když z auta vidím skupinu cyklistů, beru je jako celek a necpu se mezi ně.

Ideální to nebude nikdy, vždycky se najde hlupák, ale spolupráce funguje v Římě, ve Vídni, v Londýně, i v Nepálu. Jen v Praze, Brně i Plzni je to boj. Proč?

+4/0
29.12.2015 14:49

V35í78t 68Z85l15á84m86a45l 7268913420891

Jel jste někdy v Římě? Já bych tam nejel ani autem a na kole by to byl vyloženě hazard se zdravím :-P

+2/0
29.12.2015 16:52

T30o80m26a43s 10N14o80v16o47t60n10y 1441524436125

Mě vadí nevraživost a arogance téměř všech cyklistů. Vůči všem pravidlům a hlavně vůči chodcům, o řidičích nemluvě. V každé skupině se najde určité procento arogantních, ovšem u cyklistů je to zdaleka nejvíce, potkat nějakého slušného je pomalu zázrak.

+3/−2
29.12.2015 17:42

T24o35m96a75s 42N67o81v98o25t87n63y 1671694726205

Btw v té Vídni to funguje možná okolo Ringu, kde cyklisti pochopili, že musí dávat pozor, protože tam je velký pohyb turistů a lidí. Zkuste si zajet o pár ulic dál do širšího centra, tam jsou k vidění věci, nejvíc asi od cyklistů a skútrařů.

+2/0
29.12.2015 17:44

V70l25a87d59i47m34í41r 42Š37t39ě55r72b61a 2892361352837

Tipněte nejkratší dobu, za jakou v systému nebude ani jedno kolo. Budou všecky rozkradené.;-);-)

+3/−2
29.12.2015 14:47

J89a58n 88F69i83a33l59a 7904147925629

Jenže to kolo je neprodejné.

0/−1
29.12.2015 14:50

P74a40v40e70l 44N31o71v50o95t28n12ý 6685866958516

nepovídej

+1/0
29.12.2015 17:37

L12u79k76á55š 72Š41l96e14h77o10f88e86r 1213349835669

V Karlíně funguje půjčování kol už několik let a všechna tam stále jsou :-P

+3/0
29.12.2015 15:47

L84e58o11š 12N65a93v33r10á21t92i17l 9323240125615

biky su fajn... hlavne obdivujem system BiCiNg v Barcelone... uzasne ako sa da obyvatelom sprijemnit zivot v uz tak fajn meste...

+2/−3
29.12.2015 14:33

T47o66m14a55s 13N27o71v94o57t95n39y 1501834336965

A to nemají na to, si pořídit vlastní kolo, když na něm chtějí jezdit?

+1/−3
29.12.2015 17:45

B87o83h21u68s11l65a30v 12K27r12á67l83í48k 2491260939526

22 hodin má někde stát a překážet, když ho člověk potřebuje max. na 2 hodiny denně?

+3/0
30.12.2015 0:21

R39a42d84e40k 17Č16o21s 3706366618708

Určitě skvělý nápad. Jen vzhledem ke stavu "cyklostezek", které jsou součástí běžných komunikací to bude dost adrenalinová disciplína. Např. ve Vídni to funguje perfektně, ale předpokládá to civilizované uživatele a civilizované řidiče. A to vidím jako dost rizikové faktory :-)

0/0
29.12.2015 14:30

K60a81t69e36ř22i37n80a 47V31a58š81á59k30o64v45á 5711642769555

jenze dokud se s tim nezacne, nebudou tady ridici "civilizovani" nikdy...taky nechapu, proc tady to nejde, když to v pohode funguje ve vetsine evropských mest..ale dejme tomu, ze je to proste proces....casem se to zlepsi

0/0
29.12.2015 15:08

T10o15m65a95s 65N52o26v90o76t22n84y 1171394146475

Doporučuju tu Vídeň navštívit jinak než procházkou po pěší zóně a památkách. To uvidíte pak civilizovaných obyvatel na těch kolech

+1/−1
29.12.2015 17:47

O41l90d88ř39i12c11h 28J67a22n91e18č77e48k 8689516393641

a ještě více v autech a hlavně na skútrech a motorkách

0/0
30.12.2015 11:23

O69l31d94ř73i94c39h 53J44a44n25e95č40e90k 8539436283391

a jaké je tedy zamýšlené zpoplatnění pro uživatele? to předpokládám do podmínek soutěže napíší, protože jak by pak chtěli porovnávat nabídku potenciálního provozovatele, který od uživatelů nepožaduje žádný registrační poplatek a půjčovné je první hodinu zdarma - požaduje ale víc peněz od města - s provozovatelem, který by chtěl měsíční paušál a ještě platbu za každou výpůjčku?

aby to mohlo ve významném měřítku fungovat, tak je potřeba nemít (významné) registrační / paušální poplatky a když zpoplatňovat jednotlivé výpůjčky, tak rozumně. a mít dostatečně širokou síť stanovišť a pokud to mají používat turisté, tak i jednoduchou a rychlou registraci.

'bikesharing' s jedním stanovištěm a poplatkem 700Kč ročně moc nechápu - to už je lepší mít vlastní kolo??

+1/−1
29.12.2015 14:21

L74u16k68á63š 58Š86l87e22h56o28f26e83r 1733609215529

Rekola fungují parádně, 700 Kč za rok je dobrá cena, navíc kolo můžete nechat v podstatě kde chcete, stačí ho jen zamknout a pomocí aplikace ho najde kdokoliv jiný a zase si ho půjčí ;-)

0/0
29.12.2015 14:26

R63u21d65o19l18f 86H55r53a24z16d69í36r24a 1775739783138

mě tedy 700 korun za rok teda moc super nepřipadá, když roční Opencard stojí 3.650,- (MHD na celou Prahu).

+1/0
29.12.2015 14:31

M42i98c87h80a76l 80K18r48č55á78l 6548788836332

Není to málo ale zase je v tom kompletní servis kola.

0/0
29.12.2015 14:48

T71o42m29a35s 44N35o40v83o30t90n61y 1921314726195

Viděl jste třeba ta "Rekola"? To je teda kompletní servis ;-D

+1/0
29.12.2015 17:48

O48l77d24ř82i83c85h 79J43a70n54e72č19e40k 8629186713301

o.k. tak pokud ho můžete nechat 'kdekoliv' a taky si 'kdekoliv' kolo přes mobil najít, tak je to něco jiného.

nevím, ten systém neznám.

0/0
29.12.2015 14:31

O51l73d50ř10i79c52h 42J93a81n51e46č93e58k 8139716683691

každopádně Rekola jsou pro jinou cílovou skupinu než např. vídeňské Citybike, kterému by se alespoň podle popisu v článku měl nový pražský systém měl podobat. samozřejmě kdo používá Rekola, asi by používal i Citybike, ten má ale určitě výrazně širší záběr - navíc i pro občasné uživatele, kterým by vzhledem k frekvenci jízd těch 700Kč bylo moc, nebo návštěvníky města.

0/0
29.12.2015 15:29

L40u94k70á92š 13Š89l11e86h56o26f13e71r 1323229105499

Souhlasím, cílovka je jiná. Rekola jsou pro dlouhodobé uživatele.

0/0
29.12.2015 15:48

T87o52m31a92s 65N15o83v42o41t46n91y 1301394986855

Myslíte ty růžové vraky posvařované kdo ví z čeho, co nemají ani povinnou výbavu a válí se to vždycky přivázané někde, kde to týden zavazí? Jo, to funguje, bezva byznys pro ty co to spustili

+2/0
29.12.2015 17:47

J12a77n 44N91o24v67á40k 9495868934835

Do Prahy bych jako vhodné městské kolo na půjčování turistům viděl třeba toto:

http://www.akumo.cz/crussis-e-city-1-1-2015-2

0/−1
29.12.2015 14:09

M75a80t20o80u81š 12B58á51r37t20a 4156630846978

Mohou rovnou vypsat soutěž na systém, který vypůjčená kola bude zase shánět zpátky.

0/0
29.12.2015 13:52

J63a33n 11F82r59o12l10í53k 6476680795174

V Brně jsou dál a už ví kolik to bude stát. Jedno kolo za dvacet litrů. Se vyplatí zřídit si firmu na přemístování a reexport kol. Věřím, že se brzy někdo najde.;-D

0/−1
29.12.2015 13:57

F54r69a98n11t57i46š27e84k 94H12á59j39e87k 2496929291925

Dotace !

0/0
29.12.2015 13:59

T31o27m78a80s 67N23o83v79o47t85n50y 1451164116125

Tak hlavně je to na míru šitý kamarádkšeft od Anderů a Hollanů pro Šindeláře (v Brně). Nejde o cyklistiku nebo zlepšení dopravy.

+1/0
29.12.2015 17:50

B36o22h12u57m92i89l 91P30e67s82e47k 6335457603894

To nevypsali soutěž?

0/0
30.12.2015 10:38

J40a18n 78N35o67v87á21k 9925698884605

Pokrytí 10 km2? Takže to není pro žádnou větší část Prahy, ale nanejvýš tak pro Prahu 1.

+3/0
29.12.2015 13:50

L24u17k11á21š 83Š91l75e47h36o40f56e12r 1373729625439

10 km2 stačí na pokrytí centra města. Věřme že časem se rozšíří i do lokalit jako Dejvice či Břevnov, mít možnost rychle na kole sjet z kopečka do centra bych rozhodně využíval R^

0/0
29.12.2015 13:57

J41a56n 32F62i93a49l38a 7174247765289

S tím je v Londýně trošku problém, hodně lidí ráno sjede na kole z výše položených míst dolů k Temži a večer se vrací busem. U řeky se hromadí kola (Barclays), ty pak vyvážejí do kopců speciální auta.

+2/0
29.12.2015 14:25

L88u18k65á32š 51Š42l85e88h79o45f75e17r 1103959155139

To není problém, tak to funguje všude. Redistribuce kol je důležitý prvek funkčnosti takového systému ;-)

+1/0
29.12.2015 14:27

O87l12d45ř25i91c36h 40J88a40n75e48č32e17k 8919336913941

a stejně tak by to bylo v Praze, pokud by stanoviště byla i na sídlištích na kopcích.

ale to myslím smysl systému není a proto ani moc nedává smysl rozšiřovat ho i do sídlišť.

ve Vídni jsou stanoviště jen v centru a částečně v širším centru a je to myšleno právě hlavně na kratší ježdění v centru anebo od S-Bahn či metra ke kanceláři, nikoliv nahradit tím celou cestu metrem z domova na okraji města.

0/0
29.12.2015 14:30

T83o19m24a84s 96N70o22v56o36t86n36y 1411594276585

To je zajímavé, že tady cyklopokrytcům auta nevadí, ale jinak pořád řvou, že se mají všechna zakázat, že stačí kolo... ale tak co chtít po "cyklistech", kteří si na propagační cyklojízdy dojedou autem s kolem na střeše a pak propagují, jak je kolo ve městě báječné a auto špatné ;-D

+1/−2
29.12.2015 17:51

O16l46d92ř91i32c50h 87J98a77n89e83č28e35k 8929646873501

s takovýmito projekty se vždycky začíná v centru města a teprve když to funguje a jsou peníze na rozšiřování, tak se pokrytá oblast zvětšuje

+2/0
29.12.2015 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.