- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No, Arriva u nás na východě Čech je ostuda. Nerad s ní jezdím, naštěstí nemusím moc často. Většina autobusů je smradlavých, špinavých a starých, řidiči jsou často protivní.
Hlavne ne SOR... kdyz uz je to tedy nemecka spolecnost at koupi MANy, Mercedesy, Setry nebo Neoplany...
s Mercedesy jezdí ICOM. Hrůza a děs... malá tvrdá sedadla, busy bez výbavy... Ostatně, co od tureckých školních busů čekat, že?...
Arriva shání, ale řidičů k nim za ty prachy moc nebude. Proto se ani nedivím,že někteří riskují a jezdí tzv. za hotové ( bez lístku a pro cestujícího se slevou - aspoň je to férovka ) a nebo teď jsem viděl nový trik ( pro cestujícího bez slevy, jen lístek byl dětský - takže 50% pro šoféra ).
Pro pana Škopka a Hanzla. "Jde o běžnou obnovu části vozového parku,“ řekl generální ředitel", čili žádné rozšiřování a já dodávám, že opravdu s tím nebude mít, pomalu, kdo jezdit. Jsem z branže , mám k tomu blízko, nejsem Odborář, ani levičák, tedy rozumně pravím :
Řidiči se snaží o to, aby měli alespoň ! - 100 Kč á hodinu - hrubého ... Výpočet mzdy je pak jednoduchý - Počet pracovních dnů měsíce - např. únor - 160 hod = 16.000 Kč + příplatky dle ZP + výkonnostní odměny + práce přesčas - pokud to zaměstnavatel umožní - je veden snahou hledat levnější zdroje - brigádníci - důchodci , aby nemusel vydat přesčasový příplatek ... Řada řidičů, podobně pak, jako strojvůdci, pracují souběžně u jiných společností - Porušuje se tím, kde co ...
Režim práce se dle společností liší, hlavní nevýhoda Arrivy je - Čekačka řidiče v jiném městě jeho bydliště, je placena směšně málo - bráno jako doba odpočinku ... Čili on, viz únor, odpracuje 160 hod, dalších 100 "pročeká", v práci za měsíc strávil 260 hod ! Mj., dobré v zimě, motor nelze zapnout - sledování spotřeby PHM ...
První nástup směny je v 03:08 hod, tedy zásah do osobního života, shlédnout TV a jít spát ... Denní, namátkové dechové zkoušky, minimálně 10 řidičů ... Tvrdé sankce porušení, polovojenský režim ...
V zásadě se dá říci, že kdo profesi nemá rád, dlouho nevydrží. Ty mzdy, jsou opravdu až potupné - není normální, aby řidič neuživil rodinu a jako řádně zaměstnaný ještě pobíral dávky ! Zde jde systém proti systému - Na mzdě ušetří - zaměstnavatel + zřizovatel a následuje výdaj z jiného měšce dávek MPSV !? ... (Fakt, to nemá chybu) ...
Výhody - Busy se skutečně modernizují, i vhodná práce pro ženy - řada jich jezdí , stále lepší mzda, než-li v Kauflandu na kase, nebo v prodejně jízdenek - Žel , péče o děti - rodinu !? Řidiči nejsou a nebudou - Pokud člověk něco fatálního nevyvede - Práce je dost, pravda, blbě placená ...
já netvrdím, že se nejedná o běžnou obměnu
Já spíše obdivuji řidiče, kteří mají plat kolem 13 tisíc, přestože mají zásadní zodpovědnost. Nu což, jak ale píší pravicoví diskutující: Nikdo je tam pracovat nenutí (proto také asi jezdí především důchodci).
13 tisíc hrubého? A to jste si vycucal z kterého prstu?
tak je to obnova parku, takže by problém s řidiči neměl být tak velký, jako kdyby o 160 vozů park rozšiřovali
Snad to zase nebudou zahradní sekačky od SOR. Na druhou stranu alespoň dostávají v poslední době poměrně dobrá sedadla.
Ty 2 věty, které jste napsal si naprosto odporují.
Společnost Arriva, která je nejhorším provozovatelem autobusové dopravy v Česku...
No, Icom jim minimálně dobře konkuruje v tom být nejhorší. A ani jiní dopravci moc nezaostávají. A když přidáme i různé menší dopravce, tak oproti Štáhlichovi na Plzni je Arriva ještě zlatá