Diskuze
Kamionová doprava v Česku už nemá kam růst. Železnice zůstává pozadu
Děkujeme za pochopení.
M52a88r95e94k 33V45y47m88a42z17a53l
Nemyslím si, že pozadu zůstává železnice jako taková...pozadu zůstávají hlavně politici, kteří už před 20 lety mohli změnou zákona vytlačit tranzitní kamionovou dopravu na koleje, jako ve Švýcarsku....
R44a27d29e57k 57J45a17n51a32t81a
Změna zákona nestačí. Naší železniční síti chybí kapacita. Chybí svě koleje z východu na západ republiky. A chybí dvě koleje do Německa (dnes vede do Německa jediná pro nákladní dopravu použitelná trať a to je málo).
D77a93n98i35e13l 78D62r74n57e69c
Jsou potřeba především terminály pro rychlou překládku intermodálních jednotek (kontejnery ISO, ACTS, ale i návěsy). Kamionová doprava vyhrává hlavně z důvodu vyšší rychlosti a flexibilitě. Právě v rychlosti má železniční doprava potenciálně navrch, vždyť lze vyrobit i nákladní vagony na 160 km/h. Flexibilitou příliš konkurovat nemůže, pokud se ale oba systémy propojí, dostaneme ekologickou, rychlou a flexibilní nákladní dopravu. Za povšimnutí jistě stojí systémy Cargobeamer, Modalohr, Megaswing, BOXmover a Flexiwagon (ten ale asi není běžně použitelný v ČR).
P47a59u59l 94J62a40r29o68s
No a misto zeleznicnich trati,ktere pry nejsou nyni efektivni,udelaji cyklostezky.Vubec jsou na vedoucich mistech lidi,kteri nemysli do budoucnosti.Kdyz,cheji mit pracovni prilezitosti ve mestech a obcich,tak i male lokalni trate jsou pro investory dulezite.Na kole tam asi tezko firma potrebne veci pro vyrobu doveze.
J48i31ř17í 97E27r35b36e55n
Taky cyklostezky se pokud vím dělaly zatím jen tam, kde byla postavena nová železniční trať a původní stopa opuštěna, například na Moravě. Nevím o tom, že by se jediná trať rušila jen kvůli cyklostezce.
Na to tady jsou jiní kabrňáci, aby z běžné trati dokázali papírově vykouzlit neefektivní smětiště - ať už jde o Horní Slavkov nebo o Kozí dráhu, kde se velmi angažovali ústečtí ODSáci a jejich konfident v ČD, jistý Petr Hinterholzinger, t.č. ve výkonu trestu...
P70a43v25e88l 73Ř93a96p68e30k
Kamionová doprava se tolik rozmohla pouze vinou morálně vadného systému masového automobilismu. Kamiony jsou totiž efektivní hlavně v tom, že náklady přepravy přenášejí na všechny okolo. Privatizace zisků a socializace ztrát. Obce by měly mít pravomoc zpoplatnit průjezdy kamionů, příp. jejich průjezd zcela zakázat. Pak by se terpve věci vrátily do normálu. Místo toho máme nesmylný mýtný systém, který zpoplatňuje ty komunikace, kde kamiony vadí nejméně.
J83a24n 83F46r84o15l78í69k
Podle Vašich měřítek je morálním státem snad jen Severní Korea a IS. Všude jinde se prohánějí morálně závadné kamiony.
J96i62ř81í 75K32o62c16u39r72e90k
Ani všeobecná železniční povinnost nedokáže vyrobit kapacitu trati mezi Kladnem a Pradubicemi. Aniž by opravila pravobřežku. Vozit sýry z Želetavy vlakem do Třebíče je taky nesmysl. Jó vozit věci ze Španělska do ČR vlakem, to by smysl dávalo. Jenže to by ve Španělsku nesměl být široký rozchod a ve Francii stávka. Ten rozchod se dá překopat, ale odboráři...
P57e84t65r 96Č93e20r62v84e60n63ý
Náklaďáky je potřeba pořádně zdanit. Pak by jich tolik na silnicích nebylo. A že to zaplatí spotřebitel? Kecy. 40ti tunové kolosy devastují dálnice. Ty se pak musí opravovat. Vznikají tam kolony, zdržení a stát to stojí nemalé prostředky. Když se to sečte, to jsou obrovské náklady. Kdo to nakonec zaplatil? Každý daňový poplatník. Železnice je nevytížená. Rezervy tam jsou. Ale dopravce k přechodu na koleje nic nemotivuje. Tranzitní kamiony by po silnicích v takové míře jezdit nemuseli.
J84i32ř92í 48K65o39c92u33r94e21k
Rezervy tam jsou. Určitě. Musí. Když to řekli, tak stopro jsou. Stačí udělat ETCS a bude to pravda.
Kontejnery k volbám nechodí. Takže vláček vezoucí 55 sedaček, z toho 30 obsazených, má přednost před 40 vagony nákladního vlaku. Protože v tom osobáčkou jedou voliči.
Pak by jich tolik na silnicích nebylo. ... a díky tomu by bylo méně zboží. A třeba Škodovka by z Vrchlabí předstala vozit převodovky do Bratislavy. Protože to vlastně není potřeba, obyčejný člověk si kupuje auto, takže vožení převodovek ho nezajímá.
V62l82a43s31t15i41m44i22l 57F94i42a47l60a
Idealni by bylo logisticke centrum, ktere zajisti nalozeni celeho kamionu na vlak a tento potom pres republiku do dalsiho kde sjede z vlaku a dorazi do skladu firmy.
Problemem tu bude rychlost prepravy.
J91a30r83d40a 64H87o65f68m76a54n74n
problém je v celém systému železnice a začíná u odborářů této firmy
P86a68v44e46l 86Š95e34v27č13í22k
Je to jednoduché, pokud bude ten socialistický moloch dražší než kamionová doprava, tak kalkulačka rozhodne kde dopravu objednat. Ekologie neekologie. A k tomu ještě nutné připočítat větší pružnost kamionu.
Nedávno jsem řešil dopravu kontejneru ze Slovenska a náklaďákem až k baráku bylo o polovinu levnější než u ČD Cargo.
V58á74c50l43a91v 61P74o49u36s65t31k46a
Pořád to říkám. Drahé, neefektivní a pomalé. Zbytek jsou jen kdyby, naprosto zbytečná kdyby.
A70l10e27š 81C97h38u45d38ý
Ještě je místo na kolejích, když jsou spadlé šraňky.
J51a84n 37K68r43a45l
A kde si kluk bez maturity a nejake odbornosti vydela 35-40cisteho s vikendama doma?
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný
Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...
Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu
K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...