Diskuze

Kamionová doprava v Česku už nemá kam růst. Železnice zůstává pozadu

Vlakům se nedaří dohnat silniční přepravu zboží. Na jednu tunu na kolejích připadají čtyři tuny nákladu na silnici. Za prvních devět měsíců stoupl objem přepravy v kamionech téměř o 17 procent, na železnici o necelých šest procent. Česká kamionová doprava už narazila na své kapacitní limity.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nemyslím si, že pozadu zůstává železnice jako taková...pozadu zůstávají hlavně politici, kteří už před 20 lety mohli změnou zákona vytlačit tranzitní kamionovou dopravu na koleje, jako ve Švýcarsku....

3 0
možnosti

Změna zákona nestačí. Naší železniční síti chybí kapacita. Chybí svě koleje z východu na západ republiky. A chybí dvě koleje do Německa (dnes vede do Německa jediná pro nákladní dopravu použitelná trať a to je málo).

0 0
možnosti

Jsou potřeba především terminály pro rychlou překládku intermodálních jednotek (kontejnery ISO, ACTS, ale i návěsy). Kamionová doprava vyhrává hlavně z důvodu vyšší rychlosti a flexibilitě. Právě v rychlosti má železniční doprava potenciálně navrch, vždyť lze vyrobit i nákladní vagony na 160 km/h. Flexibilitou příliš konkurovat nemůže, pokud se ale oba systémy propojí, dostaneme ekologickou, rychlou a flexibilní nákladní dopravu. Za povšimnutí jistě stojí systémy Cargobeamer, Modalohr, Megaswing, BOXmover a Flexiwagon (ten ale asi není běžně použitelný v ČR).

3 0
možnosti

P52a48u84l 94J89a31r49o50s

31. 12. 2015 18:14

No a misto zeleznicnich trati,ktere pry nejsou nyni efektivni,udelaji cyklostezky.Vubec jsou na vedoucich mistech lidi,kteri nemysli do budoucnosti.Kdyz,cheji mit pracovni prilezitosti ve mestech a obcich,tak i male lokalni trate jsou pro investory dulezite.Na kole tam asi tezko firma potrebne veci pro vyrobu doveze.

5 0
možnosti
Foto

J47i55ř42í 47E30r33b74e93n

31. 12. 2015 18:18

Taky cyklostezky se pokud vím dělaly zatím jen tam, kde byla postavena nová železniční trať a původní stopa opuštěna, například na Moravě. Nevím o tom, že by se jediná trať rušila jen kvůli cyklostezce.

Na to tady jsou jiní kabrňáci, aby z běžné trati dokázali papírově vykouzlit neefektivní smětiště - ať už jde o Horní Slavkov nebo o Kozí dráhu, kde se velmi angažovali ústečtí ODSáci a jejich konfident v ČD, jistý Petr Hinterholzinger, t.č. ve výkonu trestu...

1 0
možnosti

P84a40v77e96l 98Ř63a85p83e68k

31. 12. 2015 13:50

Kamionová doprava se tolik rozmohla pouze vinou morálně vadného systému masového automobilismu. Kamiony jsou totiž efektivní hlavně v tom, že náklady přepravy přenášejí na všechny okolo. Privatizace zisků a socializace ztrát. Obce by měly mít pravomoc zpoplatnit průjezdy kamionů, příp. jejich průjezd zcela zakázat. Pak by se terpve věci vrátily do normálu. Místo toho máme nesmylný mýtný systém, který zpoplatňuje ty komunikace, kde kamiony vadí nejméně.

11 2
možnosti

J76a86n 62F45r51o72l54í57k

31. 12. 2015 13:52

Podle Vašich měřítek je morálním státem snad jen Severní Korea a IS. Všude jinde se prohánějí morálně závadné kamiony.;-D

2 6
možnosti

Ani všeobecná železniční povinnost nedokáže vyrobit kapacitu trati mezi Kladnem a Pradubicemi. Aniž by opravila pravobřežku. Vozit sýry z Želetavy vlakem do Třebíče je taky nesmysl. Jó vozit věci ze Španělska do ČR vlakem, to by smysl dávalo. Jenže to by ve Španělsku nesměl být široký rozchod a ve Francii stávka. Ten rozchod se dá překopat, ale odboráři...

1 1
možnosti

P73a88v89e23l 37Ř93a87p64e46k

31. 12. 2015 13:51

...leda nakopat :-P

0 0
možnosti

Náklaďáky je potřeba pořádně zdanit. Pak by jich tolik na silnicích nebylo. A že to zaplatí spotřebitel? Kecy. 40ti tunové kolosy devastují dálnice. Ty se pak musí opravovat. Vznikají tam kolony, zdržení a stát to stojí nemalé prostředky. Když se to sečte, to jsou obrovské náklady. Kdo to nakonec zaplatil? Každý daňový poplatník. Železnice je nevytížená. Rezervy tam jsou. Ale dopravce k přechodu na koleje nic nemotivuje. Tranzitní kamiony by po silnicích v takové míře jezdit nemuseli.

4 1
možnosti

Rezervy tam jsou. Určitě. Musí. Když to řekli, tak stopro jsou. Stačí udělat ETCS a bude to pravda.

Kontejnery k volbám nechodí. Takže vláček vezoucí 55 sedaček, z toho 30 obsazených, má přednost před 40 vagony nákladního vlaku. Protože v tom osobáčkou jedou voliči.

Pak by jich tolik na silnicích nebylo. ... a díky tomu by bylo méně zboží. A třeba Škodovka by z Vrchlabí předstala vozit převodovky do Bratislavy. Protože to vlastně není potřeba, obyčejný člověk si kupuje auto, takže vožení převodovek ho nezajímá.

0 2
možnosti

Idealni by bylo logisticke centrum, ktere zajisti nalozeni celeho kamionu na vlak a tento potom pres republiku do dalsiho kde sjede z vlaku a dorazi do skladu firmy.

Problemem tu bude rychlost prepravy.

1 2
možnosti

problém je v celém systému železnice a začíná u odborářů této firmy

1 9
možnosti

Je to jednoduché, pokud bude ten socialistický moloch dražší než kamionová doprava, tak kalkulačka rozhodne kde dopravu objednat. Ekologie neekologie. A k tomu ještě nutné připočítat větší pružnost kamionu.

Nedávno jsem řešil dopravu kontejneru ze Slovenska a náklaďákem až k baráku bylo o polovinu levnější než u ČD Cargo.

3 3
možnosti

Pořád to říkám. Drahé, neefektivní a pomalé. Zbytek jsou jen kdyby, naprosto zbytečná kdyby.

1 2
možnosti

A19l56e97š 63C89h40u54d14ý

31. 12. 2015 10:45

Ještě je místo na kolejích, když jsou spadlé šraňky.

0 0
možnosti

J97a46n 24K60r80a89l

31. 12. 2015 10:10

A kde si kluk bez maturity a nejake odbornosti vydela 35-40cisteho s vikendama doma?

0 0
možnosti