Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaková hedvábná stezka. Karavana se zbožím z Číny staví i v Česku

Zájem firem o dopravu zboží mezi Čínou a Evropou začíná růst. Původně vyrážel z říše středu na cestu dlouhou přes deset tisíc kilometrů jen jeden vlak za týden, nyní se uvažuje o „karavaně“ jezdící téměř každý den. Železniční přeprava tak začíná výrazně konkurovat lodím i letadlům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47i32n13d74ř79i19c61h 62Š17k36o10p21e67k 4555241750625

že by první dobrá věc, co přišla z Číny ?

0/0
3.1.2016 11:47

J41a46r22o49s60l35a10v 33K47a47d94l47e96c 5331619582151

Bez Ruska to nepůjde;-D

+2/0
3.1.2016 9:39

J18i53n85d40ř29i16c60h 25Š14k76o60p35e93k 4955621140295

však se rusáci budou snažit. Nemůžou ztratit Evropu i Čínu. Takže budou podporovat i tento projekt EU - Čína, aby nepřišli o Čínu

+1/0
3.1.2016 11:48

L83u54k16á84š 35A82d51a48m78e84c 3247253210887

Přes Rusko proudí mraky zboží do Evropy už dávno, jen se tomu neříká Hedvábná stezka. Není to ani tak o ztrácení či nalézání jako spíše o byznysu.

+1/0
3.1.2016 12:58

J13i87r15k95a 18D67v18o54ř15á91k 4425100193948

Přímo(!) z Čína (přes Rusko) to zas takové mraky nejsou. Rozvíjí se rychlejší spojení, které před tím nefungovalo (i když koleje byly). Zorganizováno bylo především přes moře a vzduch.

0/0
4.1.2016 10:13

J85i21r10k50a 44D28v42o74ř60á11k 4685600573778

Bez Ruska to může jít taky, ale v cestě je pár států, které nejsou o mnoho lepší než Rusko. Afghánistán, Pákistán atd.

0/0
4.1.2016 10:15

M67a80r40e89k 60D49e46m90č18á56k 9175204256455

Je pro mě úplně nepředstavitelné, jak může 46 vozů úspěšně dojet 8000 km dlouhou štreku. To snad ani není statisticky možné, aby se někde na přejezdu nenašel nějaký jouda, pro kterého budou blikající světla na přejezdu jenom pro okrasu.

0/0
3.1.2016 2:18

M60a79r42t50i51n 38K83o37ž38í13n 1205476671680

Tak na o 1200km delší Transsibiřské magistrále to funguje tuším už od roku 1916.

+1/0
3.1.2016 2:24

J72i30r57k65a 49D93v57o24ř74á28k 4785150943458

Je to velká "karavana" o tisíci tunách. Kamion (jen desítky tun) na přejezdu bych šacoval na výměnu mašiny, v horších případech možná odepsání prvního vozu s kontejnerem a jede se dál. Zdržení možná den, celkově víceméně v toleranci...

+1/0
4.1.2016 10:18

M74i19r41o86s20l31a59v 24Z50i87k28m16u36n38d 6968122607568

Jenže ve Velké zemi si s nějakým joudou nedělají problémy jako třeba v Česku a takový ruský jouda není český silniční spěchálek ... prostě tam jde čas poněkud jinak ...

0/0
5.1.2016 12:44

M38a97r32e49k 83H86r61u59b95y 6667312271758

jenom aby proslula kvalita a cena SZDC nedonutila Cinany se Cesku spis vyhybat :-P

0/0
3.1.2016 1:57

P32e59t78r 42Š91i38m11e16k 2809577516708

Á pozor, aspoň obrázek se změnil.

+1/0
2.1.2016 21:50

V43a25l60e74r50i87e 45W31e76b54e48r17o76v85á 1912130337680

Odkaz pro ty co se zajímají o cestování a možnost si tuto "Hedvábnou cestu" projet, je to včetně odjezdů a cen jízdenek a tipů, trasa je vyznačena žlutě.R^

http://www.seat61.com/SilkRoute.htm#.VogxOfnhDIU

Jsem překvapena, že takový odborník na dopravu jako je p. Sůra nedá do článku žádný odkaz na net a další info.

0/0
2.1.2016 21:25

J98a27n 82S66ů10r40a 4135773273692

Text je o nákladní dopravě, nikoliv osobní, tak proto.

+4/0
2.1.2016 21:35

T67o28m37a90s 50A91u41g25u28s44t45y90n 6797396391100

proto tam byla fotka vlaku přepravující a osoby a nebyla tam ani mapka, kudy se to vlastně jezdí ani mapka záměru nové tratě... ?

+1/0
3.1.2016 10:02

D61a24v24i77d 33Z81a71j25d41á92k 8735202830671

Se Schenkerem uz nikdy vice. Z ciny uz to jezdi i z vice mist. Doba 20 dni je paradni. Lodni doprava z ciny je katastrofalni.

0/0
2.1.2016 21:03
Foto

Z13d16e85n30ě78k 84Ž45á10k 7708186509649

Vidíte ty "ku..." šikmoooké žluté na to přišly a my bílý blbečci z Evropy né. Kuwa já chcu být né valach ale číňan.

0/−6
2.1.2016 19:33
Foto

Z81d90e85n70ě11k 13Ž94á92k 7758816669239

Teda musím si zareagovat, nééééé komunista.

0/−5
2.1.2016 19:34

M76i72l67a59n 52K12r12á51l 8263698541711

nechlastej to

+1/−1
2.1.2016 21:10

J95i75r47k72a 16D75v78o23ř17á25k 4415170433508

Jako to Ar-gou-to nebo jak se to jejich svinstvo jmenuje? ;-D

0/0
4.1.2016 10:23

P17e13t18r 80Š71i19m40e13k 2639657176718

A nezaškodila by taky třeba mapa těch tras, průměrná rychlost, jak se podařilo zkrátit dobu, co tam jezdí za vlaky, kolik je členů posádek, jede to non stop? Diesel? elektrika? Jaké jsou soustavy? Pane Sůro, dejte si trochu práci s článkem.

+7/0
2.1.2016 19:19

T41o21m64a47s 62A39u73g25u26s39t16y28n 6557126751890

Přece by nepsal článek dýl jak 10 minut...

+6/0
2.1.2016 19:50

V44i62k65t52o27r 45N67á60r43o23ž61n73ý 3989862458

Proč ? Jako návod konkurenci , jak to také dělat. Tyto věci jsou know how spedičních firem , které Vám je neprozradí.

0/−1
2.1.2016 20:20

T43o19m49á68š 16K81n94a59i92f54l 6133760907850

to neni zadne know how...

+1/0
2.1.2016 20:45

V78i73k53t63o37r 37N72á30r53o16ž88n92ý 3289782118

V dnešní době každý mlčí...konkurence nespí a pro někoho detailní popis jak to dělá konkurence může být návodem...

0/−1
2.1.2016 21:04

D59a63v52i39d 29Z82a21j91d35á30k 8385802690911

V tomhle pripade to opravdu neni know how. V Cine to provozuje jedna spolecnost a vsichni to od nich nakupuji.

0/0
2.1.2016 21:15

T33o90m64a83s 52A36u81g98u55s32t17y16n 6457296251980

je to volně dostupné na webu, ale v angličtině. Pro někoho asi dost problém...

0/0
3.1.2016 10:03

T91o12m40á24š 52K17n26a37i43f49l 6543690517440

Průměrnou rychlost si spočítáte... diesel elektrika.. to si najdete na mape, kde jsou draty, a kde ne... soustavy totez ....

0/0
2.1.2016 20:45

P11e52t91r 71Š46i96m68e36k 2249267526328

No já si to najdu, ale spíš mi jde o to, ať má článek nějakou úroveň. Třeba takovou, jako v roce 2000, kdy jsem ji začal číst. Dnes je ta papírová dobrá leda na podpal grilu, a nebo vysoušení bot. Z tohoto se čtenář dozví akorát, že jede vlak z Číny do Evropy.

0/0
2.1.2016 21:33

I81v52o 83Z95d74e15b55o16r15s38k88ý 3673601190481

Zase to nepodceňujte. Já jsem se například dozvěděl, že někdy jede ten vlak i opačně.

+9/0
2.1.2016 21:48

M56i67r25o92s42l53a84v 79Z71i14k92m36u52n61d 6948422147988

Co tam asi jezdí ... elektrické lokomotivy, dílem z Československa, někde se jezdí na 3 kV =, jinde na 25 kV ~, na lokomotivě zpravidla mašinist a pomoščnik mašinista ... nejvíce času zabere překládka kontejnerů na "polské hranici" na vlak normálního rozchodu nebo tam, kde lze kontejnery přeložit ...

0/0
5.1.2016 12:48

P36e64t92r 54Š89i65m58e94k 2469887946468

Jo ale já bych ty informace čekal v tom článku...

0/0
5.1.2016 17:39

P62e82t78r 45Š59i87m67e58k 2379397496988

Jsem rád za tuto renesanci vlakové dopravy. Jen nesmí minout ČR. Napojit Bavorsko, Rakousko, postavit a obnovit kontejnerová překladiště a hlavně udělat pořádný průvan v ČD Cargo a pro začátek v něm zrušit odbory.

+6/−3
2.1.2016 19:12

J97i25ř12í 10S62t79e62h75l93í35k 9567206225912

Představ si ,že Cargo převáží Metransu většinu vlaků.Ten postavil nový terminaál v Třebové,Ennsu,Dunajské Stredě.Z Třebové odjíždí 30 vkontejnerových vlaků denně.....

0/0
2.1.2016 21:04

J73i69ř12í 76S94t89e43h82l19í55k 9727686825582

Jo ještě jsem zapoměl,že Řeci prodali část přístavu v Pireu Číňanům,kde připlouvají lodi s kontejnarama a převážejí se do Č.Třebové.Přepravu po Slovensku a Česku zajišťuje Cargo.Ono to chce mít trochu znalostí a ne jen nadávat

0/0
2.1.2016 21:08

D81a25v41i76d 36Z63a15j90d66á42k 8915462350251

Ale tenhle vlak jezdi do Polska. Tak se to vyklada a rozvazi dal.

0/0
2.1.2016 21:16

P83e85t88r 53Š88i49m75e74k 2839677366718

Ano, všechny tyto informace jsou mi známy, dokonce jsem se byl na terminál Uhříněves a Třebová podívat. Nicméně mám za to, že Metrans už si vagony i lokomotivy provozuje sám. Od roku 2008. A Cargo ztrácí a ztrácí. Mimochodem, já bych rád, aby fungovalo a prosperovalo.

+1/0
2.1.2016 21:44

P14e18t81r 29Š89i16m16e92k 2929447526418

Jen nás to zase, jako obvykle museli naučit Němci s jejich promyšlenou a puntičkářskou strategií, která vidí dál, než za 1 volební období.

+2/0
2.1.2016 21:47

J77a44n64a 20N63o21v19a61k96o95v56a 1939713850797

Ja bych uvitala kdyby misto letadel jezdili vlaky, mozna ze se doziji, ze praha pariz bude mozne za 3 hodiny vlakem,

Nebavi me letat, je to hodne stresujici. Ty kontroly, pak vas naskladaji do tubusu a vy nemate sanci neco delak kdyz se to poto, vlakem je to vetsi zbava koukate z okna, muzete chodit , kdykoliv vystouoit, to v letadle mozne neni a hlavne vlak je na zemi

+18/0
2.1.2016 19:09

G39e69o42r48g 65K91o68m36b42e86r58e60c 9724551296181

jo a pak staci jedna praskla obruc a dopadnete takhle - http://diepresse.com/images/uploads/0/3/9/1413177/FIREFIGHTERS-SEARCH-FOR-VICTIMS-OF-TRAIN-CRASH-IN-ESCHEDE._1369997605184612.jpg

navic pri soucasnym zvaneni Angely "To zvladneme" budou zrovna tak prisny kontroly u tehle rychlovlaku jak na letistich. Uz se o tom i uvazuje ze to zavedou.

+1/−6
2.1.2016 20:32

T90o92m54á10š 56K70n41a20i73f14l 6253620517200

vy by jste nemel vylezat z baraku.

+8/−1
2.1.2016 20:46

J84i71r95i 44R30u22s63n73o19k 4915212517953

A to se jako u etadel nestava?

+1/0
2.1.2016 20:58

G83e30o34r59g 10K34o50m36b85e79r91e35c 9384221706171

tvrdim to snad nekde?

0/0
3.1.2016 7:30

T55o28m63á20š 79T44a48t75í10č59e84k 5860772390798

Hm, já jsem překládal některé z těch technických zpráv po Enschede, vím o čem mluvím. Ten koncept obruče byl po tom neštěstí úplně zavržen. Už žádná obruč nepraskne.

+2/−1
2.1.2016 21:09

G90e64o59r89g 23K88o82m90b12e50r85e44c 9444191636371

nikdy nerikej nikdy. Kdyz pambu da i motyka vystreli.:-P

+1/0
3.1.2016 7:29

J86i34r60k48a 84D65v32o41ř72á49k 4885210343338

To bylo teda chytré. Ta obruč těžko může prasknout když už v těch kolech není.

0/0
4.1.2016 10:38

R89o51m97a11n 62J55e47s57c21h26k42e 9398795297775

Může se stát mnoho věcí. Člověk je tvor omylný, technika také selhává.

Můj děda sedl do 1.vagónu a nepřežil čelní srážku. Více lidí zapomnělo, že se jezdí pouze po jedné koleji na dvoukolejce.

0/0
3.1.2016 8:20

I92v61a40n65a 50N30o59v90a14k28o51v78a 2922662809262

ICE bylo v Eschede, Enschede je v Nizozemsku, tam jim pred par rokama bouchl sklad s ohnostrojem.

0/0
3.1.2016 11:23

D43a11v89i26d 61V53a92c21h61t74a41r86č13í36k 8679332925618

U vysokorychlostních vlaků jsou již zakázány používat složená kola a pokud se nepletu tak na rychlost 160+ také ne

0/0
3.1.2016 9:22

J53i71r95k59a 92D67v49o30ř48á20k 4575360943778

Víte proč se o Eschede tolik píše? Protože těch želeničních nehod vysokorychlostních vlaků je tak málo. Tohle dokonce nebylo ani na vysokorychlostní trati.

0/0
4.1.2016 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.