Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaková hedvábná stezka. Karavana se zbožím z Číny staví i v Česku

Zájem firem o dopravu zboží mezi Čínou a Evropou začíná růst. Původně vyrážel z říše středu na cestu dlouhou přes deset tisíc kilometrů jen jeden vlak za týden, nyní se uvažuje o „karavaně“ jezdící téměř každý den. Železniční přeprava tak začíná výrazně konkurovat lodím i letadlům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92i77n28d24ř58i54c85h 37Š75k35o71p49e63k 4615371130765

že by první dobrá věc, co přišla z Číny ?

0/0
3.1.2016 11:47

J81a73r50o44s33l12a43v 61K18a76d31l62e77c 5741859532241

Bez Ruska to nepůjde;-D

+2/0
3.1.2016 9:39

J36i93n38d84ř79i42c53h 80Š81k33o91p94e28k 4625431510205

však se rusáci budou snažit. Nemůžou ztratit Evropu i Čínu. Takže budou podporovat i tento projekt EU - Čína, aby nepřišli o Čínu

+1/0
3.1.2016 11:48

L20u55k64á43š 90A44d65a15m80e32c 3337583110497

Přes Rusko proudí mraky zboží do Evropy už dávno, jen se tomu neříká Hedvábná stezka. Není to ani tak o ztrácení či nalézání jako spíše o byznysu.

+1/0
3.1.2016 12:58

J28i35r36k66a 97D27v96o49ř29á69k 4625980203478

Přímo(!) z Čína (přes Rusko) to zas takové mraky nejsou. Rozvíjí se rychlejší spojení, které před tím nefungovalo (i když koleje byly). Zorganizováno bylo především přes moře a vzduch.

0/0
4.1.2016 10:13

J42i55r42k78a 51D67v29o31ř19á33k 4915380323148

Bez Ruska to může jít taky, ale v cestě je pár států, které nejsou o mnoho lepší než Rusko. Afghánistán, Pákistán atd.

0/0
4.1.2016 10:15

M56a19r94e79k 41D15e65m68č61á64k 9265544706905

Je pro mě úplně nepředstavitelné, jak může 46 vozů úspěšně dojet 8000 km dlouhou štreku. To snad ani není statisticky možné, aby se někde na přejezdu nenašel nějaký jouda, pro kterého budou blikající světla na přejezdu jenom pro okrasu.

0/0
3.1.2016 2:18

M84a11r43t80i95n 32K59o47ž53í80n 1905806281180

Tak na o 1200km delší Transsibiřské magistrále to funguje tuším už od roku 1916.

+1/0
3.1.2016 2:24

J12i44r38k74a 22D49v40o34ř89á30k 4935530773808

Je to velká "karavana" o tisíci tunách. Kamion (jen desítky tun) na přejezdu bych šacoval na výměnu mašiny, v horších případech možná odepsání prvního vozu s kontejnerem a jede se dál. Zdržení možná den, celkově víceméně v toleranci...

+1/0
4.1.2016 10:18

M89i26r34o79s76l43a29v 75Z51i94k15m72u65n13d 6378142977228

Jenže ve Velké zemi si s nějakým joudou nedělají problémy jako třeba v Česku a takový ruský jouda není český silniční spěchálek ... prostě tam jde čas poněkud jinak ...

0/0
5.1.2016 12:44

M95a63r34e33k 88H13r14u40b66y 6947802491368

jenom aby proslula kvalita a cena SZDC nedonutila Cinany se Cesku spis vyhybat :-P

0/0
3.1.2016 1:57

P28e51t69r 30Š29i10m24e47k 2989427596498

Á pozor, aspoň obrázek se změnil.

+1/0
2.1.2016 21:50

V32a12l55e45r12i30e 91W18e96b88e53r57o11v23á 1292490207470

Odkaz pro ty co se zajímají o cestování a možnost si tuto "Hedvábnou cestu" projet, je to včetně odjezdů a cen jízdenek a tipů, trasa je vyznačena žlutě.R^

http://www.seat61.com/SilkRoute.htm#.VogxOfnhDIU

Jsem překvapena, že takový odborník na dopravu jako je p. Sůra nedá do článku žádný odkaz na net a další info.

0/0
2.1.2016 21:25

J47a35n 25S76ů63r13a 4455833363882

Text je o nákladní dopravě, nikoliv osobní, tak proto.

+4/0
2.1.2016 21:35

T59o22m63a13s 84A10u86g56u68s37t45y13n 6717516461730

proto tam byla fotka vlaku přepravující a osoby a nebyla tam ani mapka, kudy se to vlastně jezdí ani mapka záměru nové tratě... ?

+1/0
3.1.2016 10:02

D92a67v17i98d 60Z14a98j60d16á44k 8715672980201

Se Schenkerem uz nikdy vice. Z ciny uz to jezdi i z vice mist. Doba 20 dni je paradni. Lodni doprava z ciny je katastrofalni.

0/0
2.1.2016 21:03

Z60d74e40n41ě94k 43Ž85á68k 7568236659599

Vidíte ty "ku..." šikmoooké žluté na to přišly a my bílý blbečci z Evropy né. Kuwa já chcu být né valach ale číňan.

0/−6
2.1.2016 19:33

Z21d73e44n75ě83k 77Ž12á70k 7448376839759

Teda musím si zareagovat, nééééé komunista.

0/−5
2.1.2016 19:34

M84i59l61a57n 68K22r42á86l 8453178611151

nechlastej to

+1/−1
2.1.2016 21:10

J70i75r18k60a 14D46v54o51ř48á48k 4405640843328

Jako to Ar-gou-to nebo jak se to jejich svinstvo jmenuje? ;-D

0/0
4.1.2016 10:23

P65e69t96r 64Š82i76m98e54k 2809437856268

A nezaškodila by taky třeba mapa těch tras, průměrná rychlost, jak se podařilo zkrátit dobu, co tam jezdí za vlaky, kolik je členů posádek, jede to non stop? Diesel? elektrika? Jaké jsou soustavy? Pane Sůro, dejte si trochu práci s článkem.

+7/0
2.1.2016 19:19

T56o24m36a30s 52A58u67g72u98s74t26y96n 6347886841450

Přece by nepsal článek dýl jak 10 minut...

+6/0
2.1.2016 19:50

V37i54k93t75o34r 12N51á44r32o61ž40n62ý 3599882428

Proč ? Jako návod konkurenci , jak to také dělat. Tyto věci jsou know how spedičních firem , které Vám je neprozradí.

0/−1
2.1.2016 20:20

T32o44m57á31š 28K31n95a88i71f91l 6843560497710

to neni zadne know how...

+1/0
2.1.2016 20:45

V72i74k96t41o70r 10N86á66r60o23ž14n78ý 3139672228

V dnešní době každý mlčí...konkurence nespí a pro někoho detailní popis jak to dělá konkurence může být návodem...

0/−1
2.1.2016 21:04

D95a17v82i66d 52Z81a49j12d70á63k 8485472810121

V tomhle pripade to opravdu neni know how. V Cine to provozuje jedna spolecnost a vsichni to od nich nakupuji.

0/0
2.1.2016 21:15

T89o77m62a79s 71A57u63g98u90s59t12y74n 6717306521520

je to volně dostupné na webu, ale v angličtině. Pro někoho asi dost problém...

0/0
3.1.2016 10:03

T24o62m83á91š 64K19n28a14i67f31l 6703130427910

Průměrnou rychlost si spočítáte... diesel elektrika.. to si najdete na mape, kde jsou draty, a kde ne... soustavy totez ....

0/0
2.1.2016 20:45

P32e27t83r 76Š81i60m33e16k 2559137236148

No já si to najdu, ale spíš mi jde o to, ať má článek nějakou úroveň. Třeba takovou, jako v roce 2000, kdy jsem ji začal číst. Dnes je ta papírová dobrá leda na podpal grilu, a nebo vysoušení bot. Z tohoto se čtenář dozví akorát, že jede vlak z Číny do Evropy.

0/0
2.1.2016 21:33

I57v79o 90Z79d60e95b58o56r11s64k54ý 3273921700731

Zase to nepodceňujte. Já jsem se například dozvěděl, že někdy jede ten vlak i opačně.

+9/0
2.1.2016 21:48

M93i57r11o53s30l16a67v 41Z28i97k88m68u28n45d 6678582707878

Co tam asi jezdí ... elektrické lokomotivy, dílem z Československa, někde se jezdí na 3 kV =, jinde na 25 kV ~, na lokomotivě zpravidla mašinist a pomoščnik mašinista ... nejvíce času zabere překládka kontejnerů na "polské hranici" na vlak normálního rozchodu nebo tam, kde lze kontejnery přeložit ...

0/0
5.1.2016 12:48

P16e38t36r 33Š16i34m21e55k 2419367766108

Jo ale já bych ty informace čekal v tom článku...

0/0
5.1.2016 17:39

P90e15t18r 65Š74i15m12e81k 2169467256618

Jsem rád za tuto renesanci vlakové dopravy. Jen nesmí minout ČR. Napojit Bavorsko, Rakousko, postavit a obnovit kontejnerová překladiště a hlavně udělat pořádný průvan v ČD Cargo a pro začátek v něm zrušit odbory.

+6/−3
2.1.2016 19:12

J92i89ř90í 77S22t87e51h93l66í20k 9637446495872

Představ si ,že Cargo převáží Metransu většinu vlaků.Ten postavil nový terminaál v Třebové,Ennsu,Dunajské Stredě.Z Třebové odjíždí 30 vkontejnerových vlaků denně.....

0/0
2.1.2016 21:04

J33i88ř96í 88S79t89e40h37l91í80k 9137526405652

Jo ještě jsem zapoměl,že Řeci prodali část přístavu v Pireu Číňanům,kde připlouvají lodi s kontejnarama a převážejí se do Č.Třebové.Přepravu po Slovensku a Česku zajišťuje Cargo.Ono to chce mít trochu znalostí a ne jen nadávat

0/0
2.1.2016 21:08

D76a63v51i89d 76Z43a42j25d56á97k 8675892420201

Ale tenhle vlak jezdi do Polska. Tak se to vyklada a rozvazi dal.

0/0
2.1.2016 21:16

P88e36t70r 68Š77i51m25e14k 2929357556838

Ano, všechny tyto informace jsou mi známy, dokonce jsem se byl na terminál Uhříněves a Třebová podívat. Nicméně mám za to, že Metrans už si vagony i lokomotivy provozuje sám. Od roku 2008. A Cargo ztrácí a ztrácí. Mimochodem, já bych rád, aby fungovalo a prosperovalo.

+1/0
2.1.2016 21:44

P33e11t19r 87Š34i81m32e74k 2399257296858

Jen nás to zase, jako obvykle museli naučit Němci s jejich promyšlenou a puntičkářskou strategií, která vidí dál, než za 1 volební období.

+2/0
2.1.2016 21:47

J11a16n72a 75N90o39v98a47k79o51v10a 1319223340117

Ja bych uvitala kdyby misto letadel jezdili vlaky, mozna ze se doziji, ze praha pariz bude mozne za 3 hodiny vlakem,

Nebavi me letat, je to hodne stresujici. Ty kontroly, pak vas naskladaji do tubusu a vy nemate sanci neco delak kdyz se to poto, vlakem je to vetsi zbava koukate z okna, muzete chodit , kdykoliv vystouoit, to v letadle mozne neni a hlavne vlak je na zemi

+18/0
2.1.2016 19:09

G25e61o82r38g 94K15o52m41b33e36r32e26c 9444241126931

jo a pak staci jedna praskla obruc a dopadnete takhle - http://diepresse.com/images/uploads/0/3/9/1413177/FIREFIGHTERS-SEARCH-FOR-VICTIMS-OF-TRAIN-CRASH-IN-ESCHEDE._1369997605184612.jpg

navic pri soucasnym zvaneni Angely "To zvladneme" budou zrovna tak prisny kontroly u tehle rychlovlaku jak na letistich. Uz se o tom i uvazuje ze to zavedou.

+1/−6
2.1.2016 20:32

T69o61m15á75š 34K73n93a87i74f42l 6333780967620

vy by jste nemel vylezat z baraku.

+8/−1
2.1.2016 20:46

J66i69r90i 11R29u23s43n68o82k 4455532737933

A to se jako u etadel nestava?

+1/0
2.1.2016 20:58

G83e44o84r81g 59K61o59m29b34e89r86e88c 9494301726291

tvrdim to snad nekde?

0/0
3.1.2016 7:30

T62o36m73á97š 59T73a32t10í74č54e16k 5100772680318

Hm, já jsem překládal některé z těch technických zpráv po Enschede, vím o čem mluvím. Ten koncept obruče byl po tom neštěstí úplně zavržen. Už žádná obruč nepraskne.

+2/−1
2.1.2016 21:09

G59e78o19r53g 89K60o72m27b46e43r97e75c 9824121616981

nikdy nerikej nikdy. Kdyz pambu da i motyka vystreli.:-P

+1/0
3.1.2016 7:29

J50i23r15k56a 71D54v24o30ř60á43k 4205360533608

To bylo teda chytré. Ta obruč těžko může prasknout když už v těch kolech není.

0/0
4.1.2016 10:38

R80o59m13a39n 17J79e95s40c21h55k45e 9888395107825

Může se stát mnoho věcí. Člověk je tvor omylný, technika také selhává.

Můj děda sedl do 1.vagónu a nepřežil čelní srážku. Více lidí zapomnělo, že se jezdí pouze po jedné koleji na dvoukolejce.

0/0
3.1.2016 8:20

I90v30a48n75a 14N92o94v31a96k76o45v58a 7570192789333

ICE bylo v Eschede, Enschede je v Nizozemsku, tam jim pred par rokama bouchl sklad s ohnostrojem.

0/0
3.1.2016 11:23

D29a65v64i82d 94V45a74c32h64t68a38r66č69í66k 8419532405388

U vysokorychlostních vlaků jsou již zakázány používat složená kola a pokud se nepletu tak na rychlost 160+ také ne

0/0
3.1.2016 9:22

J40i93r44k32a 60D65v59o61ř35á93k 4585310863608

Víte proč se o Eschede tolik píše? Protože těch želeničních nehod vysokorychlostních vlaků je tak málo. Tohle dokonce nebylo ani na vysokorychlostní trati.

0/0
4.1.2016 10:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.