Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaková hedvábná stezka. Karavana se zbožím z Číny staví i v Česku

Zájem firem o dopravu zboží mezi Čínou a Evropou začíná růst. Původně vyrážel z říše středu na cestu dlouhou přes deset tisíc kilometrů jen jeden vlak za týden, nyní se uvažuje o „karavaně“ jezdící téměř každý den. Železniční přeprava tak začíná výrazně konkurovat lodím i letadlům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75i72n44d83ř42i25c36h 98Š59k27o14p69e67k 4955231500685

že by první dobrá věc, co přišla z Číny ?

0/0
3.1.2016 11:47

J66a57r92o21s83l56a63v 75K40a23d94l48e57c 5351539252501

Bez Ruska to nepůjde;-D

+2/0
3.1.2016 9:39

J27i25n63d87ř32i78c96h 64Š22k14o78p80e43k 4465351470695

však se rusáci budou snažit. Nemůžou ztratit Evropu i Čínu. Takže budou podporovat i tento projekt EU - Čína, aby nepřišli o Čínu

+1/0
3.1.2016 11:48

L41u52k13á47š 91A26d79a18m12e12c 3417593110917

Přes Rusko proudí mraky zboží do Evropy už dávno, jen se tomu neříká Hedvábná stezka. Není to ani tak o ztrácení či nalézání jako spíše o byznysu.

+1/0
3.1.2016 12:58

J59i53r27k78a 96D85v79o44ř78á94k 4555710523838

Přímo(!) z Čína (přes Rusko) to zas takové mraky nejsou. Rozvíjí se rychlejší spojení, které před tím nefungovalo (i když koleje byly). Zorganizováno bylo především přes moře a vzduch.

0/0
4.1.2016 10:13

J94i95r75k68a 10D87v93o11ř22á12k 4355980823798

Bez Ruska to může jít taky, ale v cestě je pár států, které nejsou o mnoho lepší než Rusko. Afghánistán, Pákistán atd.

0/0
4.1.2016 10:15

M30a75r65e15k 20D21e29m36č26á67k 9375604896965

Je pro mě úplně nepředstavitelné, jak může 46 vozů úspěšně dojet 8000 km dlouhou štreku. To snad ani není statisticky možné, aby se někde na přejezdu nenašel nějaký jouda, pro kterého budou blikající světla na přejezdu jenom pro okrasu.

0/0
3.1.2016 2:18

M72a17r91t29i72n 95K23o15ž35í71n 1585236971570

Tak na o 1200km delší Transsibiřské magistrále to funguje tuším už od roku 1916.

+1/0
3.1.2016 2:24

J41i24r52k97a 13D10v23o13ř39á50k 4605400643678

Je to velká "karavana" o tisíci tunách. Kamion (jen desítky tun) na přejezdu bych šacoval na výměnu mašiny, v horších případech možná odepsání prvního vozu s kontejnerem a jede se dál. Zdržení možná den, celkově víceméně v toleranci...

+1/0
4.1.2016 10:18

M79i18r41o48s96l95a38v 14Z20i15k35m86u65n24d 6498932557968

Jenže ve Velké zemi si s nějakým joudou nedělají problémy jako třeba v Česku a takový ruský jouda není český silniční spěchálek ... prostě tam jde čas poněkud jinak ...

0/0
5.1.2016 12:44

M23a70r94e12k 24H38r57u88b82y 6697772501688

jenom aby proslula kvalita a cena SZDC nedonutila Cinany se Cesku spis vyhybat :-P

0/0
3.1.2016 1:57

P42e41t55r 35Š27i40m19e25k 2119297366138

Á pozor, aspoň obrázek se změnil.

+1/0
2.1.2016 21:50

V47a72l25e43r97i62e 45W93e63b26e93r71o76v92á 1122900177230

Odkaz pro ty co se zajímají o cestování a možnost si tuto "Hedvábnou cestu" projet, je to včetně odjezdů a cen jízdenek a tipů, trasa je vyznačena žlutě.R^

http://www.seat61.com/SilkRoute.htm#.VogxOfnhDIU

Jsem překvapena, že takový odborník na dopravu jako je p. Sůra nedá do článku žádný odkaz na net a další info.

0/0
2.1.2016 21:25

J68a36n 68S45ů91r55a 4205883323622

Text je o nákladní dopravě, nikoliv osobní, tak proto.

+4/0
2.1.2016 21:35

T46o81m21a50s 68A97u75g65u42s55t83y16n 6427566151250

proto tam byla fotka vlaku přepravující a osoby a nebyla tam ani mapka, kudy se to vlastně jezdí ani mapka záměru nové tratě... ?

+1/0
3.1.2016 10:02

D47a82v57i33d 37Z28a17j87d60á98k 8435122800691

Se Schenkerem uz nikdy vice. Z ciny uz to jezdi i z vice mist. Doba 20 dni je paradni. Lodni doprava z ciny je katastrofalni.

0/0
2.1.2016 21:03
Foto

Z33d19e39n81ě56k 81Ž14á52k 7138776279469

Vidíte ty "ku..." šikmoooké žluté na to přišly a my bílý blbečci z Evropy né. Kuwa já chcu být né valach ale číňan.

0/−6
2.1.2016 19:33
Foto

Z58d61e38n61ě92k 22Ž40á75k 7188366409979

Teda musím si zareagovat, nééééé komunista.

0/−5
2.1.2016 19:34

M35i27l73a33n 89K68r64á73l 8833718311741

nechlastej to

+1/−1
2.1.2016 21:10

J75i60r98k33a 21D93v79o78ř16á89k 4695540593988

Jako to Ar-gou-to nebo jak se to jejich svinstvo jmenuje? ;-D

0/0
4.1.2016 10:23

P16e31t70r 14Š61i95m77e40k 2559387176808

A nezaškodila by taky třeba mapa těch tras, průměrná rychlost, jak se podařilo zkrátit dobu, co tam jezdí za vlaky, kolik je členů posádek, jede to non stop? Diesel? elektrika? Jaké jsou soustavy? Pane Sůro, dejte si trochu práci s článkem.

+7/0
2.1.2016 19:19

T62o43m23a52s 61A85u39g62u84s42t22y17n 6647236561600

Přece by nepsal článek dýl jak 10 minut...

+6/0
2.1.2016 19:50

V91i44k57t28o72r 89N62á42r12o79ž19n35ý 3959452148

Proč ? Jako návod konkurenci , jak to také dělat. Tyto věci jsou know how spedičních firem , které Vám je neprozradí.

0/−1
2.1.2016 20:20

T69o25m39á41š 45K65n62a38i82f25l 6953240727190

to neni zadne know how...

+1/0
2.1.2016 20:45

V63i49k48t49o26r 48N21á80r87o17ž71n80ý 3809492818

V dnešní době každý mlčí...konkurence nespí a pro někoho detailní popis jak to dělá konkurence může být návodem...

0/−1
2.1.2016 21:04

D75a14v66i49d 37Z51a90j35d80á21k 8945392160741

V tomhle pripade to opravdu neni know how. V Cine to provozuje jedna spolecnost a vsichni to od nich nakupuji.

0/0
2.1.2016 21:15

T13o76m75a88s 33A48u39g70u85s78t95y92n 6887376311680

je to volně dostupné na webu, ale v angličtině. Pro někoho asi dost problém...

0/0
3.1.2016 10:03

T63o83m22á55š 16K20n39a74i44f67l 6723240667380

Průměrnou rychlost si spočítáte... diesel elektrika.. to si najdete na mape, kde jsou draty, a kde ne... soustavy totez ....

0/0
2.1.2016 20:45

P31e19t14r 16Š84i40m95e90k 2569117516158

No já si to najdu, ale spíš mi jde o to, ať má článek nějakou úroveň. Třeba takovou, jako v roce 2000, kdy jsem ji začal číst. Dnes je ta papírová dobrá leda na podpal grilu, a nebo vysoušení bot. Z tohoto se čtenář dozví akorát, že jede vlak z Číny do Evropy.

0/0
2.1.2016 21:33

I28v86o 52Z44d61e63b13o22r56s20k26ý 3593671910461

Zase to nepodceňujte. Já jsem se například dozvěděl, že někdy jede ten vlak i opačně.

+9/0
2.1.2016 21:48

M11i53r65o75s25l14a56v 57Z86i87k82m51u89n72d 6718372217148

Co tam asi jezdí ... elektrické lokomotivy, dílem z Československa, někde se jezdí na 3 kV =, jinde na 25 kV ~, na lokomotivě zpravidla mašinist a pomoščnik mašinista ... nejvíce času zabere překládka kontejnerů na "polské hranici" na vlak normálního rozchodu nebo tam, kde lze kontejnery přeložit ...

0/0
5.1.2016 12:48

P11e91t51r 31Š10i15m19e20k 2549807206918

Jo ale já bych ty informace čekal v tom článku...

0/0
5.1.2016 17:39

P54e47t91r 93Š93i46m90e35k 2359107706388

Jsem rád za tuto renesanci vlakové dopravy. Jen nesmí minout ČR. Napojit Bavorsko, Rakousko, postavit a obnovit kontejnerová překladiště a hlavně udělat pořádný průvan v ČD Cargo a pro začátek v něm zrušit odbory.

+6/−3
2.1.2016 19:12

J64i56ř77í 21S23t48e83h82l14í55k 9657106935782

Představ si ,že Cargo převáží Metransu většinu vlaků.Ten postavil nový terminaál v Třebové,Ennsu,Dunajské Stredě.Z Třebové odjíždí 30 vkontejnerových vlaků denně.....

0/0
2.1.2016 21:04

J53i59ř65í 15S59t75e47h94l42í45k 9597956775342

Jo ještě jsem zapoměl,že Řeci prodali část přístavu v Pireu Číňanům,kde připlouvají lodi s kontejnarama a převážejí se do Č.Třebové.Přepravu po Slovensku a Česku zajišťuje Cargo.Ono to chce mít trochu znalostí a ne jen nadávat

0/0
2.1.2016 21:08

D45a85v77i10d 30Z23a66j53d36á97k 8965152960361

Ale tenhle vlak jezdi do Polska. Tak se to vyklada a rozvazi dal.

0/0
2.1.2016 21:16

P87e98t80r 90Š98i25m92e41k 2689297506948

Ano, všechny tyto informace jsou mi známy, dokonce jsem se byl na terminál Uhříněves a Třebová podívat. Nicméně mám za to, že Metrans už si vagony i lokomotivy provozuje sám. Od roku 2008. A Cargo ztrácí a ztrácí. Mimochodem, já bych rád, aby fungovalo a prosperovalo.

+1/0
2.1.2016 21:44

P90e69t23r 42Š60i27m69e58k 2479287766648

Jen nás to zase, jako obvykle museli naučit Němci s jejich promyšlenou a puntičkářskou strategií, která vidí dál, než za 1 volební období.

+2/0
2.1.2016 21:47

J79a80n21a 10N32o67v18a53k77o21v16a 1439633680957

Ja bych uvitala kdyby misto letadel jezdili vlaky, mozna ze se doziji, ze praha pariz bude mozne za 3 hodiny vlakem,

Nebavi me letat, je to hodne stresujici. Ty kontroly, pak vas naskladaji do tubusu a vy nemate sanci neco delak kdyz se to poto, vlakem je to vetsi zbava koukate z okna, muzete chodit , kdykoliv vystouoit, to v letadle mozne neni a hlavne vlak je na zemi

+18/0
2.1.2016 19:09

G62e41o14r26g 57K59o35m31b96e40r93e46c 9784451486871

jo a pak staci jedna praskla obruc a dopadnete takhle - http://diepresse.com/images/uploads/0/3/9/1413177/FIREFIGHTERS-SEARCH-FOR-VICTIMS-OF-TRAIN-CRASH-IN-ESCHEDE._1369997605184612.jpg

navic pri soucasnym zvaneni Angely "To zvladneme" budou zrovna tak prisny kontroly u tehle rychlovlaku jak na letistich. Uz se o tom i uvazuje ze to zavedou.

+1/−6
2.1.2016 20:32

T69o31m26á21š 28K13n91a18i10f21l 6963270797620

vy by jste nemel vylezat z baraku.

+8/−1
2.1.2016 20:46

J78i78r91i 30R16u26s43n11o28k 4155542587233

A to se jako u etadel nestava?

+1/0
2.1.2016 20:58

G69e38o31r38g 18K39o32m46b22e46r56e77c 9584481946251

tvrdim to snad nekde?

0/0
3.1.2016 7:30

T46o61m17á51š 44T60a24t54í58č38e31k 5540672120208

Hm, já jsem překládal některé z těch technických zpráv po Enschede, vím o čem mluvím. Ten koncept obruče byl po tom neštěstí úplně zavržen. Už žádná obruč nepraskne.

+2/−1
2.1.2016 21:09

G66e68o88r32g 78K78o81m88b86e56r25e66c 9414441526571

nikdy nerikej nikdy. Kdyz pambu da i motyka vystreli.:-P

+1/0
3.1.2016 7:29

J76i47r84k81a 52D46v17o78ř18á24k 4755790783188

To bylo teda chytré. Ta obruč těžko může prasknout když už v těch kolech není.

0/0
4.1.2016 10:38

R77o78m19a36n 89J18e69s26c25h46k63e 9728305937285

Může se stát mnoho věcí. Člověk je tvor omylný, technika také selhává.

Můj děda sedl do 1.vagónu a nepřežil čelní srážku. Více lidí zapomnělo, že se jezdí pouze po jedné koleji na dvoukolejce.

0/0
3.1.2016 8:20

I93v81a19n15a 80N53o16v81a30k67o30v61a 2202232649132

ICE bylo v Eschede, Enschede je v Nizozemsku, tam jim pred par rokama bouchl sklad s ohnostrojem.

0/0
3.1.2016 11:23

D12a19v78i78d 46V57a15c54h44t86a60r32č48í28k 8789252225608

U vysokorychlostních vlaků jsou již zakázány používat složená kola a pokud se nepletu tak na rychlost 160+ také ne

0/0
3.1.2016 9:22

J24i41r65k74a 97D63v70o95ř88á68k 4695560593138

Víte proč se o Eschede tolik píše? Protože těch želeničních nehod vysokorychlostních vlaků je tak málo. Tohle dokonce nebylo ani na vysokorychlostní trati.

0/0
4.1.2016 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.