Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PŘEHLED: Peněz na železnici ubude. Kde čekají cestující výluky?

O čtyřicet procent méně peněz na opravy tratí oproti loňskému roku má letos k dispozici Správa železniční dopravní cesty. Na české železnici čekají cestující i přesto dlouhé výluky, které přinesou nejprve komplikace, ale následně i rychlejší cestování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H52o84n40z70a 87K45a23r75á14s32e54k 1945371632718

V článku chybí revitalizace trati Zastávka u Brna - Okříšky, která měla být zahájena v polovině roku 2016 (viz mj. plán výluk pro rok 2016).

+1/0
5.1.2016 0:20

M72i79c55h93a69l 11S76e89d24l37á73č94e29k 7923111554796

Pane Sůro, Zábřeh - Jeseník fiasko? Oni tu rekonstrukci nedokončili? Celé léto byla výluka na trati a jezdilo se autobusy - takže to nedopadlo? Co tam teda dělali?

+2/0
4.1.2016 20:13

M25i82r10o86s90l90a18v 72H17r76u44š66k10a 1390255933325

A jak byste to jinak nazval? Udělal se sice kus tratě dole, ale hlavní část trasy, kterou měla na starost maďarská firma, se nezměnil. Autobusy jezdily prakticky zbytečně a byl jsem z toho v říjnu při cestě z Brna do Jeseníku "nadšený", řidiči jezdili jak draci, málem mi bylo špatně...

+4/0
4.1.2016 21:46

J76a82n 18S78ů90r37a 4625703133962

Nedokončeno, v podstatě pořádně ani nezahájeno, soutěž proběhne znovu.

+1/0
4.1.2016 22:21

J91a26n 30J73e58m51e39l21k36a 1765800

Sranda, sdružení obcí (Šumperk - Kouty) zdá se dokáže za cca 20 mil/ km trať zabezpečit, elektrifikovat, vyměnit svršek a spodek, vyměnit vyhybky.

400 mil za 19 km. Kdyby se jim povedlo přiblížit průměru 50 km/h bylo by to super.

SŽDC za 65 mil/km pouze výměna svršku, spodku, řízení, zabezpečení + pár nesmyslných podchodů, ale již bez podstatné elektrifikace (cca 900 mil za 14 km Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát)

A k tomu by se mělo připočítat 450 mil za převážně podchody Frýdlant nad Ostravicí. Tedy cca 90 mil / km za repas jednokolejné tratě bez elektrifikace v původní stopě. sdružení 20.

Rychlostní průměr donedávna 33 km/h. Uvidíme nakolik se zvedne.

Před 10 lety 300mega za stanici Frýdek Místek (podchody a spol) bez vlivu na rychlost tratě. Pak 10 let nic.

+1/0
4.1.2016 16:20

O80l70d81ř85i91c66h 20J89a83n21e78č72e51k 8209926753881

jakkoliv si o efektivitě SŽDC a spol. nedělám žádné iluze, tak podle mě srovnáváte nesrovnatelné.

cenu rekonstrukce určitě výrazně zvyšují právě ty 'nesmyslné podchody' a dost možná i mnoho dalších prací mimo vlastní dráhu - na nádražích apod. pokud se do Koutů opravdu jen modernizovala dráha a v zastávkách předláždila nástupiště (toliko pár desítek metrů v každé zastávce) a vyměnily plechové budky, tak to opravdu je levnější.

0/0
4.1.2016 16:51

J86a30n 39J82e92m98e91l52k43a 1285920

A o to tady jde. O průměrnou rychlost...

0/0
4.1.2016 16:54

J37a87n 13J47e23m50e16l10k31a 1855330

Tak otázkou zda je opravdu nutné všude dělat podchody na regionální trati. (+ náklady na revize, zatékání do výtahů a spol). To je česká volba.

Budka vs Nádraží. Tak ta otázka není. 450milionů nešlo do do budovy. Střecha + vymalování + fasáda obvykle nestojí 450 M. Většina šla jinam. Nástupiště, podchody a spol. Za ty peníze by mohly být čekárny přetopené na 1000 let otevřeny 24/7 :-) ;-D

+1/0
5.1.2016 8:03

J26a71n 86J90e27m29e73l20k79a 1815610

Tak otázkou zda je opravdu nutné všude dělat podchody na regionální trati. (+ náklady na revize, zatékání do výtahů a spol). To je česká volba.

Budka vs Nádraží. Tak ta otázka není. 450 milionů nešlo do budovy. Střecha + vymalování + fasáda obvykle nestojí 450 M. Většina šla jinam. Nástupiště, podchody a spol. Za ty peníze by mohly být čekárny přetopené na 1000 let otevřeny 24/7 s úschovou a půjčovnou kol :-) ;-D

0/0
5.1.2016 8:05

M51i90r96o92s86l81a77v 39Z52i73k73m82u11n79d 6728652317458

Šumperk - Kouty je "novostavba" z popovodňového obnovení trati (trať v podstatě zničena v roce 1997), včetně mostů, takže v podstatě šlo o postavení trakčního vedení a úpravy zabezpečovacího zařízení pro vozidla elektrické trakce ... navíc tam jezdily lehké motoráčky s minimálním ojetím kolejnic ... ve Švýcarsku jsou k vidění kolejnice ze začátku minulého století ...

+1/0
4.1.2016 16:58

J19a70n 89J64e70m57e51l91k75a 1785280

Novostavba za 68 milionů ?:-) (náklady na opravu po povodni)

0/0
4.1.2016 17:40

O42l62d45ř40i84c96h 16J54a35n67e38č69e78k 8229596433701

pane Sůra prosím kdy je ta celozávodní dovolená ve Škodě Auto??? tahle informace 'běžnému cestujícímu' moc neřekne :-(

0/0
4.1.2016 15:10

J16a27n 60S97ů37r10a 4195913953802

červenec

0/0
4.1.2016 15:14

O43l54d11ř21i13c58h 96J88a37n42e96č14e73k 8289406623171

ok díky. hlavně doufám, že to bude až po skončení výluky HK - Jaroměř, aby zůstalo aspoň jedno spojení z Turnova do Pardubic bez NAD (kromě couráku přes Jičín...)

0/0
4.1.2016 15:17
Foto

O49n90d76r15e36j 85V45a73l24o80u89s41e53k 4530441147621

práce na dalším úseku Olbramovice-Chotoviny?? Nebyl náhodou už tento úsek slavnostně dokončen v listopadu loňského roku?

Asi se myslí Olbramovice - Votice ne?

+1/0
4.1.2016 14:29

J61a53n 23S64ů78r71a 4885833273452

takto to poslalo sždc, ale jdu ověřit:)

0/0
4.1.2016 14:45

M65a41r98t30i44n 30Š59v27a24n90c53a56r 5182363

Praha - Liberec, 56 km/h , vlakem, totální průser železnice, krajské město a hlavní město.. ble

+4/0
4.1.2016 13:32

P96e32t67r 64S45c83h97w92a50r22z 7748269973381

No jo, to je pravda. Ale trasování moc rychlejší jízdu nedovolí, jen než se dostane vlak z Liberec do Turnova...

0/0
4.1.2016 14:12

M76a12r92t86i90n 30Š13v74a92n45c69a81r 5352393

no nevím, myslím že a 70-80 km/h by to šlo i při současném trasování nebo jeho nějakou lehkou změnou .. už 150 let se nic neděje.. dost ostuda pro správce železničních sítí.. nevím proč by na takovou dopravu měly daňoví poplatníci přispívat

0/0
4.1.2016 14:28

O52l59d16ř52i26c26h 42J20a17n52e10č29e52k 8259296343131

protože se tím vlakem nejezdí z Prahy do Liberce (ostatně ani žádné přímé vlaky nejezdí), ale z/do stanic ležící mezi Prahou a Turnovem, resp. do Turnova a dál směr Tanvald, kde vlak není o tolik pomalejší než autobus.

to je jako kdybyste se ptal, k čemu jsou dotované rychlíky Praha - Brno, když tím rychlíkem nikdo z Prahy do Brna nepojede, protože může jet o hodinu rychleji EC/RJ.

traťová rychlost z Prahy do Turnova a z Liberce do Pardubic přes Starou Paku dnes již kolem 80 km/h zpravidla je (v minulém roce byly obě tyto tratě opravdu dlouho rozkopané) - jenže když vlak tu a tam musí pomaleji, tráví čas ve stanicích, někde dokonce čeká na křižování nebo na přípoje - tak ten průměr prostě rychle padá.

vlaky z Prahy do Liberce busům nejspíš moc konkurovat nebudou ani když se trať optimalizuje na průměr kolem 80km/h - při vzdálenosti 140km to je stále 1:45hod, na to by byla potřeba ještě masivnější přestavba.

mimochodem, kdy že je ta celozávodní dovolená ve Škodovce? doufám, že se výluka MB - Nymburk nepotká s výlukou HK - Jaroměř...

+4/−1
4.1.2016 14:50

M46a90r82t25i31n 13Š62v36a15n61c13a85r 5972823

jak může vlak tu a tam čekat.. když investovaly miliardy do řídících systémů...

0/−3
4.1.2016 15:01

O20l54d54ř42i44c69h 57J10a65n27e69č58e91k 8669486143821

prosím naučte se číst. vlak čeká na přípoje, na jednokolejné trati na křižování. ani se sebelepším zabezpečením nemůžete vlaky poslat proti sobě. zrovna na tomhle ty rychlíky Praha - Tanvald ztrácí docela dost času.

+1/0
4.1.2016 15:05

M49a88r98t77i98n 20Š17v48a96n79c46a63r 5222553

Křižování by mělo být tak husté, aby nezdržovalo provoz, v souladu z utracenými miliardami to není zas tak přehnaný požadavek. číst umím

0/0
4.1.2016 15:26

O22l33d42ř55i74c19h 79J59a75n13e79č73e22k 8659386463231

a pokud na jedné trati rekonstrukcí zvýšíte traťovou rychlost o 20% a na sousední navazující trati o 10%, tak všude přestavíte (posunete) výhybny, aby vlaky neustále mohly jezdit maximální traťovou rychlostí a všude na sebe perfektně navazovaly? a budete mít extra výhybny pro rychlíky a pro couráky, protože kvůli odlišnému zastavování mají odlišné jízdní doby?

jo, kéž by se do železnice investovalo tolik peněz jako do dálnic - to by asi všude byla čtyřkolejná trať, dvě koleje pro couráky a dvě pro rychlíky???

+2/0
4.1.2016 15:38

O31l31d21ř23i85c29h 83J98a46n15e44č64e32k 8929866193151

a ještě jsem zapomněl dodat - a pokud se pak odjezd vlaku zpozdí o 3 minuty kvůli nástupu školního výletu nebo jednoho vozíčkáře, tak máte za chvíli zpoždění po celé republice po zbytek dne, protože přeci všechna křižování a přestupy jsou vypočítaná na minutu.

+1/0
4.1.2016 16:53

P45e25t46r 91S38c34h33w73a85r28z 7148859533781

No, třeba proto, že rychlejší vlak jaksi mimo výhybnu neumí "předjet" ten pomalejší?

0/0
4.1.2016 15:07
Foto

J12a82n 57V25a52l97a68l91í49k 6426199680746

třeba čeká i v zastávce než nastoupí a vystoupí cestující... to nevíte...

a nebo než do stanice přijede vlak z protisměru

0/0
4.1.2016 15:11

P25e37t81r 25S70c67h75w49a90r53z 7848969973471

Což ostatně platí i pro trasu Liberec - Pardubice.

0/0
4.1.2016 14:28

M37a66r24t96i55n 66Š12t60r16o16s 4509877490228

Pomohla by dostavba propojení "Milovice-Mladá Boleslav".

+2/0
4.1.2016 14:42

M95a82r37t32i63n 18Š95v90a69n57c46a20r 5132873

za 100 let a 100 miliard to možná bude

0/−1
4.1.2016 14:58

O58l97d60ř27i15c70h 12J76a52n86e51č66e23k 8199306403371

asi jako D8 přes České středohoří. nebo D3. s tím rozdílem, že tam ani těch 100 miliard nestačí.

0/0
4.1.2016 15:18

M30a54r79t66i62n 30Š31t87r11o55s 4669197770868

To stejné je ale i Karlovy Vary a Jihlava....

+2/0
4.1.2016 14:27

J51i78ř53í 62K54o88c45u26r47e45k 6535944855658

Brno se Zlínem a s Olomoucí. V druhém případě alespoň existují přímé spoje.

0/0
4.1.2016 20:10

J49a98n 74J60e42m37e90l40k45a 1345370

Tak hlavně taky Mladá Boleslav.. Přitom třeba jen Boleslav Nymburk by šla jednoduše předělat na 100-120.

0/0
4.1.2016 16:25

M75a71r25t58i14n 92Š98v64a44n72c22a59r 5632413

ee sorry 55 km/h , Liberec-Pardubice spojení dvou krajských měst, ostuda železniční dopravy v ČR

+1/−2
4.1.2016 13:30

R94a20d81i19m 35Š70o76l64c 1805885365944

Spojení Pardubice - Liberec busem nejrychlejší spojení 48,8 km/h, ostuda silniční dopravy v ČR

+1/0
4.1.2016 13:46

M34a80r85t56i15n 54Š26v85a81n72c85a22r 5542453

autem 80 km/h

0/−1
4.1.2016 13:48

R87a60d22i53m 89Š44o42l64c 1325545815144

Tak to musíte dost porušovat předpisy. Předpisově se to dá tak cca za 70 km/h. A srovnával jsem veřejnou dopravu a ne individuální.

+4/0
4.1.2016 13:50

M74a56r71t94i82n 88Š63v78a21n22c18a39r 5272943

72 km/h podle plánovače na seznamu. žELEZNIČNÍ DOPRAVA, KTERÁ JE POMALEJŠÍ NEŽ AUTO NEMÁ NÁROK NA EXISTENCI

+1/−6
4.1.2016 14:29
Foto

J73a80n 67V18a96l36a72l46í20k 6636219900536

viz příspěvek níže... až pojedete stejnou trasu tak autem jste na tom stejně jako ten vlak... tudíž i to auto nema nárok na existenci když jede po stejné trase a je pomalejší???

0/0
4.1.2016 14:36

O92l39d11ř35i14c51h 40J96a53n90e98č83e31k 8429436333781

já bych Vám všem autofilům přál, aby všichni, kdo standardně jezdí hromadnou dopravou, mohli přesednout do aut - každý jednotlivě do svého. myslím, že po pár dnech byste brečeli a modlili se, aby konečně zas začly jezdit ty neefektivní vlaky a autobusy, které musíte ze svých daní dotovat.

plánovač na netu a realita jsou někdy dvě dost odlišné věci. já těch cca. 100km ze svého 'letního bytu' do kanceláře v centru velkoměsta (mimo ČR) dojedu podle plánovače za 1:17hod. už to je jen teorie, protože pokud nechci za parkovné zaplatit 20 eur, tak nemohu stát přímo přede dveřmi. takže se zaparkováním řekněme 1:30 a jen to samotné parkování nejspíš nebude o moc levnější, než měsíční jízdenka na vlak na celou trasu. ale hlavně pokud se na tuhle trasu vydám ve všední den ráno, za 1:30 budu možná někde na kraji města na přeplněné dálnici, když to hodně dobře půjde, tak to do kanceláře pod 2 hodiny možná zvládnu.

vlak jede 1:25hod, samotná cesta vlakem je tedy pomalejší, než cesta autem od dveří ke dveřím - plus 10 minut na nádraží a 20 minut přes město na kole z nádraží do kanceláře. pomalejší než auto ráno rozhodně nebudu a to vše bez stresu, parkovacích poplatků a ve vlaku se můžu vyspat, nasnídat nebo cokoliv jiného.

+3/0
4.1.2016 15:04
Foto

J30a94n 57V25a63l74a55l34í27k 6186669630916

tak jsem si to zadal do mapy a přibližně stejná trasa autem dle vlaku vychází

158 km – 2:55 h

tudíž když pojedete dle veřejné obslužnosti jako vlak tak jste na tom stejně a tudíž jste také pěkná ostuda ;-D;-D

0/0
4.1.2016 14:08

M14a38r94t34i76n 84Š17v66a97n29c51a82r 5812833

tak jste to zadal blbě, mě vychází 1:42, průměr 72 km/h

0/0
4.1.2016 14:59
Foto

J86a63n 92V48a66l88a68l63í74k 6896289820766

a měl jste trasu jako ten vlak????

https://mapy.cz/s/oX3R

0/0
4.1.2016 15:02
Foto

J17a94n 83V75a15l92a85l69í87k 6966659570256

zde to máte přesnější dle vlaku a vynechal jsem že zajíždíte do Rychnova u Jablonce nad Nisou

https://mapy.cz/s/oXnm

o proti vlaku o 3km kratší a o 4min delší

0/0
4.1.2016 15:09

M74a15r42t80i89n 68Š70v34a69n10c73a32r 5952383

tak jste to zadal špatně, mě vychází 1:42, průměr 72 km/h

0/0
4.1.2016 14:59
Foto

J48a76n 50V10a76l22a82l31í24k 6576959210946

autem 120km vlakem 161km no a zkuste jet autem po trase kudy jede vlak dělejte zastávky a pak porovnejte :-P

+3/0
4.1.2016 13:58

M88a97r44t33i54n 66Š93v57a41n18c37a24r 5152823

několik miliard korun, mnoho hodin výluk, výsledek Liberec-Pardubice zrychlení o 4 min., cestovní rychlost 65 km/h.. středověk, SDŽ tunel na peníze, kde nic tu nic

+2/−2
4.1.2016 13:27

O83l12d82ř95i56c30h 21J56a64n80e13č39e10k 8599576463691

na jednokolejné trati s poměrně silným provozem prostě nemůžete každé zvýšení traťové rychlosti přímo přenést do jízdních dob

0/0
4.1.2016 15:10

M94a79r71t88i45n 54Š17v37a48n96c39a48r 5362933

smutné... k čemu ty investované miliardy ?

0/0
4.1.2016 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.