Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PŘEHLED: Peněz na železnici ubude. Kde čekají cestující výluky?

O čtyřicet procent méně peněz na opravy tratí oproti loňskému roku má letos k dispozici Správa železniční dopravní cesty. Na české železnici čekají cestující i přesto dlouhé výluky, které přinesou nejprve komplikace, ale následně i rychlejší cestování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H74o26n38z11a 67K78a46r33á61s94e27k 1835951602798

V článku chybí revitalizace trati Zastávka u Brna - Okříšky, která měla být zahájena v polovině roku 2016 (viz mj. plán výluk pro rok 2016).

+1/0
5.1.2016 0:20

M42i73c49h77a76l 76S26e93d27l31á23č52e53k 7613731804106

Pane Sůro, Zábřeh - Jeseník fiasko? Oni tu rekonstrukci nedokončili? Celé léto byla výluka na trati a jezdilo se autobusy - takže to nedopadlo? Co tam teda dělali?

+2/0
4.1.2016 20:13

M40i25r17o34s52l74a83v 36H41r25u54š57k78a 1320825813165

A jak byste to jinak nazval? Udělal se sice kus tratě dole, ale hlavní část trasy, kterou měla na starost maďarská firma, se nezměnil. Autobusy jezdily prakticky zbytečně a byl jsem z toho v říjnu při cestě z Brna do Jeseníku "nadšený", řidiči jezdili jak draci, málem mi bylo špatně...

+4/0
4.1.2016 21:46

J52a16n 24S66ů72r53a 4315713763362

Nedokončeno, v podstatě pořádně ani nezahájeno, soutěž proběhne znovu.

+1/0
4.1.2016 22:21

J86a78n 15J18e53m69e74l18k22a 1345470

Sranda, sdružení obcí (Šumperk - Kouty) zdá se dokáže za cca 20 mil/ km trať zabezpečit, elektrifikovat, vyměnit svršek a spodek, vyměnit vyhybky.

400 mil za 19 km. Kdyby se jim povedlo přiblížit průměru 50 km/h bylo by to super.

SŽDC za 65 mil/km pouze výměna svršku, spodku, řízení, zabezpečení + pár nesmyslných podchodů, ale již bez podstatné elektrifikace (cca 900 mil za 14 km Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát)

A k tomu by se mělo připočítat 450 mil za převážně podchody Frýdlant nad Ostravicí. Tedy cca 90 mil / km za repas jednokolejné tratě bez elektrifikace v původní stopě. sdružení 20.

Rychlostní průměr donedávna 33 km/h. Uvidíme nakolik se zvedne.

Před 10 lety 300mega za stanici Frýdek Místek (podchody a spol) bez vlivu na rychlost tratě. Pak 10 let nic.

+1/0
4.1.2016 16:20

O26l28d91ř98i53c93h 43J86a74n25e97č84e80k 8179516183321

jakkoliv si o efektivitě SŽDC a spol. nedělám žádné iluze, tak podle mě srovnáváte nesrovnatelné.

cenu rekonstrukce určitě výrazně zvyšují právě ty 'nesmyslné podchody' a dost možná i mnoho dalších prací mimo vlastní dráhu - na nádražích apod. pokud se do Koutů opravdu jen modernizovala dráha a v zastávkách předláždila nástupiště (toliko pár desítek metrů v každé zastávce) a vyměnily plechové budky, tak to opravdu je levnější.

0/0
4.1.2016 16:51

J14a37n 38J28e43m31e23l60k33a 1135300

A o to tady jde. O průměrnou rychlost...

0/0
4.1.2016 16:54

J19a61n 13J90e82m61e58l71k37a 1915570

Tak otázkou zda je opravdu nutné všude dělat podchody na regionální trati. (+ náklady na revize, zatékání do výtahů a spol). To je česká volba.

Budka vs Nádraží. Tak ta otázka není. 450milionů nešlo do do budovy. Střecha + vymalování + fasáda obvykle nestojí 450 M. Většina šla jinam. Nástupiště, podchody a spol. Za ty peníze by mohly být čekárny přetopené na 1000 let otevřeny 24/7 :-) ;-D

+1/0
5.1.2016 8:03

J55a46n 90J69e83m77e55l10k79a 1255510

Tak otázkou zda je opravdu nutné všude dělat podchody na regionální trati. (+ náklady na revize, zatékání do výtahů a spol). To je česká volba.

Budka vs Nádraží. Tak ta otázka není. 450 milionů nešlo do budovy. Střecha + vymalování + fasáda obvykle nestojí 450 M. Většina šla jinam. Nástupiště, podchody a spol. Za ty peníze by mohly být čekárny přetopené na 1000 let otevřeny 24/7 s úschovou a půjčovnou kol :-) ;-D

0/0
5.1.2016 8:05

M40i86r98o72s24l23a97v 81Z46i50k12m59u34n26d 6528702917338

Šumperk - Kouty je "novostavba" z popovodňového obnovení trati (trať v podstatě zničena v roce 1997), včetně mostů, takže v podstatě šlo o postavení trakčního vedení a úpravy zabezpečovacího zařízení pro vozidla elektrické trakce ... navíc tam jezdily lehké motoráčky s minimálním ojetím kolejnic ... ve Švýcarsku jsou k vidění kolejnice ze začátku minulého století ...

+1/0
4.1.2016 16:58

J61a15n 27J62e30m59e81l27k63a 1155710

Novostavba za 68 milionů ?:-) (náklady na opravu po povodni)

0/0
4.1.2016 17:40

O30l45d13ř57i94c47h 15J19a46n21e55č21e12k 8749146833531

pane Sůra prosím kdy je ta celozávodní dovolená ve Škodě Auto??? tahle informace 'běžnému cestujícímu' moc neřekne :-(

0/0
4.1.2016 15:10

J67a17n 78S59ů92r79a 4305433333762

červenec

0/0
4.1.2016 15:14

O81l36d52ř78i19c49h 85J97a44n92e23č23e69k 8409686263281

ok díky. hlavně doufám, že to bude až po skončení výluky HK - Jaroměř, aby zůstalo aspoň jedno spojení z Turnova do Pardubic bez NAD (kromě couráku přes Jičín...)

0/0
4.1.2016 15:17
Foto

O76n60d59r54e51j 98V88a47l43o71u48s52e63k 4760141267381

práce na dalším úseku Olbramovice-Chotoviny?? Nebyl náhodou už tento úsek slavnostně dokončen v listopadu loňského roku?

Asi se myslí Olbramovice - Votice ne?

+1/0
4.1.2016 14:29

J64a32n 47S76ů61r97a 4875143723252

takto to poslalo sždc, ale jdu ověřit:)

0/0
4.1.2016 14:45

M37a48r40t27i10n 47Š38v30a54n84c43a19r 5872983

Praha - Liberec, 56 km/h , vlakem, totální průser železnice, krajské město a hlavní město.. ble

+4/0
4.1.2016 13:32

P24e42t45r 69S69c78h70w74a45r18z 7428799213541

No jo, to je pravda. Ale trasování moc rychlejší jízdu nedovolí, jen než se dostane vlak z Liberec do Turnova...

0/0
4.1.2016 14:12

M61a33r20t24i33n 97Š50v19a22n26c62a19r 5532873

no nevím, myslím že a 70-80 km/h by to šlo i při současném trasování nebo jeho nějakou lehkou změnou .. už 150 let se nic neděje.. dost ostuda pro správce železničních sítí.. nevím proč by na takovou dopravu měly daňoví poplatníci přispívat

0/0
4.1.2016 14:28

O15l11d94ř29i61c77h 97J89a32n52e95č40e45k 8259926783931

protože se tím vlakem nejezdí z Prahy do Liberce (ostatně ani žádné přímé vlaky nejezdí), ale z/do stanic ležící mezi Prahou a Turnovem, resp. do Turnova a dál směr Tanvald, kde vlak není o tolik pomalejší než autobus.

to je jako kdybyste se ptal, k čemu jsou dotované rychlíky Praha - Brno, když tím rychlíkem nikdo z Prahy do Brna nepojede, protože může jet o hodinu rychleji EC/RJ.

traťová rychlost z Prahy do Turnova a z Liberce do Pardubic přes Starou Paku dnes již kolem 80 km/h zpravidla je (v minulém roce byly obě tyto tratě opravdu dlouho rozkopané) - jenže když vlak tu a tam musí pomaleji, tráví čas ve stanicích, někde dokonce čeká na křižování nebo na přípoje - tak ten průměr prostě rychle padá.

vlaky z Prahy do Liberce busům nejspíš moc konkurovat nebudou ani když se trať optimalizuje na průměr kolem 80km/h - při vzdálenosti 140km to je stále 1:45hod, na to by byla potřeba ještě masivnější přestavba.

mimochodem, kdy že je ta celozávodní dovolená ve Škodovce? doufám, že se výluka MB - Nymburk nepotká s výlukou HK - Jaroměř...

+4/−1
4.1.2016 14:50

M88a32r14t31i13n 75Š30v92a34n89c69a53r 5402683

jak může vlak tu a tam čekat.. když investovaly miliardy do řídících systémů...

0/−3
4.1.2016 15:01

O73l58d19ř96i47c27h 19J37a25n23e25č18e26k 8459396183281

prosím naučte se číst. vlak čeká na přípoje, na jednokolejné trati na křižování. ani se sebelepším zabezpečením nemůžete vlaky poslat proti sobě. zrovna na tomhle ty rychlíky Praha - Tanvald ztrácí docela dost času.

+1/0
4.1.2016 15:05

M14a89r23t86i87n 60Š63v24a40n50c88a91r 5132483

Křižování by mělo být tak husté, aby nezdržovalo provoz, v souladu z utracenými miliardami to není zas tak přehnaný požadavek. číst umím

0/0
4.1.2016 15:26

O80l35d14ř78i31c18h 98J78a62n85e71č86e74k 8229846703401

a pokud na jedné trati rekonstrukcí zvýšíte traťovou rychlost o 20% a na sousední navazující trati o 10%, tak všude přestavíte (posunete) výhybny, aby vlaky neustále mohly jezdit maximální traťovou rychlostí a všude na sebe perfektně navazovaly? a budete mít extra výhybny pro rychlíky a pro couráky, protože kvůli odlišnému zastavování mají odlišné jízdní doby?

jo, kéž by se do železnice investovalo tolik peněz jako do dálnic - to by asi všude byla čtyřkolejná trať, dvě koleje pro couráky a dvě pro rychlíky???

+2/0
4.1.2016 15:38

O78l47d12ř19i89c25h 38J32a69n27e92č98e46k 8839326463911

a ještě jsem zapomněl dodat - a pokud se pak odjezd vlaku zpozdí o 3 minuty kvůli nástupu školního výletu nebo jednoho vozíčkáře, tak máte za chvíli zpoždění po celé republice po zbytek dne, protože přeci všechna křižování a přestupy jsou vypočítaná na minutu.

+1/0
4.1.2016 16:53

P17e18t47r 81S53c45h40w39a76r37z 7258579803251

No, třeba proto, že rychlejší vlak jaksi mimo výhybnu neumí "předjet" ten pomalejší?

0/0
4.1.2016 15:07
Foto

J22a31n 60V73a63l79a78l63í41k 6146429460846

třeba čeká i v zastávce než nastoupí a vystoupí cestující... to nevíte...

a nebo než do stanice přijede vlak z protisměru

0/0
4.1.2016 15:11

P62e86t54r 76S34c14h31w76a53r41z 7628519313541

Což ostatně platí i pro trasu Liberec - Pardubice.

0/0
4.1.2016 14:28

M37a73r13t17i71n 95Š62t22r30o81s 4519277140548

Pomohla by dostavba propojení "Milovice-Mladá Boleslav".

+2/0
4.1.2016 14:42

M32a55r60t36i75n 21Š36v17a10n83c82a93r 5392923

za 100 let a 100 miliard to možná bude

0/−1
4.1.2016 14:58

O67l92d85ř69i56c17h 82J10a28n83e59č93e66k 8589416323311

asi jako D8 přes České středohoří. nebo D3. s tím rozdílem, že tam ani těch 100 miliard nestačí.

0/0
4.1.2016 15:18

M73a76r54t64i27n 33Š61t66r48o59s 4969807440238

To stejné je ale i Karlovy Vary a Jihlava....

+2/0
4.1.2016 14:27

J85i35ř16í 14K47o81c33u43r54e60k 6645954295148

Brno se Zlínem a s Olomoucí. V druhém případě alespoň existují přímé spoje.

0/0
4.1.2016 20:10

J54a46n 58J62e44m65e58l41k71a 1545180

Tak hlavně taky Mladá Boleslav.. Přitom třeba jen Boleslav Nymburk by šla jednoduše předělat na 100-120.

0/0
4.1.2016 16:25

M94a14r35t42i31n 56Š93v23a45n76c70a32r 5142793

ee sorry 55 km/h , Liberec-Pardubice spojení dvou krajských měst, ostuda železniční dopravy v ČR

+1/−2
4.1.2016 13:30

R67a34d54i72m 98Š28o67l70c 1265115885274

Spojení Pardubice - Liberec busem nejrychlejší spojení 48,8 km/h, ostuda silniční dopravy v ČR

+1/0
4.1.2016 13:46

M35a35r36t28i80n 10Š72v82a89n86c19a96r 5762883

autem 80 km/h

0/−1
4.1.2016 13:48

R41a91d48i45m 30Š91o85l62c 1265975875244

Tak to musíte dost porušovat předpisy. Předpisově se to dá tak cca za 70 km/h. A srovnával jsem veřejnou dopravu a ne individuální.

+4/0
4.1.2016 13:50

M70a64r89t69i78n 97Š24v49a56n30c39a55r 5882603

72 km/h podle plánovače na seznamu. žELEZNIČNÍ DOPRAVA, KTERÁ JE POMALEJŠÍ NEŽ AUTO NEMÁ NÁROK NA EXISTENCI

+1/−6
4.1.2016 14:29
Foto

J35a36n 90V35a41l16a36l78í36k 6806179100126

viz příspěvek níže... až pojedete stejnou trasu tak autem jste na tom stejně jako ten vlak... tudíž i to auto nema nárok na existenci když jede po stejné trase a je pomalejší???

0/0
4.1.2016 14:36

O11l12d63ř70i46c58h 12J11a58n43e43č65e78k 8519866373161

já bych Vám všem autofilům přál, aby všichni, kdo standardně jezdí hromadnou dopravou, mohli přesednout do aut - každý jednotlivě do svého. myslím, že po pár dnech byste brečeli a modlili se, aby konečně zas začly jezdit ty neefektivní vlaky a autobusy, které musíte ze svých daní dotovat.

plánovač na netu a realita jsou někdy dvě dost odlišné věci. já těch cca. 100km ze svého 'letního bytu' do kanceláře v centru velkoměsta (mimo ČR) dojedu podle plánovače za 1:17hod. už to je jen teorie, protože pokud nechci za parkovné zaplatit 20 eur, tak nemohu stát přímo přede dveřmi. takže se zaparkováním řekněme 1:30 a jen to samotné parkování nejspíš nebude o moc levnější, než měsíční jízdenka na vlak na celou trasu. ale hlavně pokud se na tuhle trasu vydám ve všední den ráno, za 1:30 budu možná někde na kraji města na přeplněné dálnici, když to hodně dobře půjde, tak to do kanceláře pod 2 hodiny možná zvládnu.

vlak jede 1:25hod, samotná cesta vlakem je tedy pomalejší, než cesta autem od dveří ke dveřím - plus 10 minut na nádraží a 20 minut přes město na kole z nádraží do kanceláře. pomalejší než auto ráno rozhodně nebudu a to vše bez stresu, parkovacích poplatků a ve vlaku se můžu vyspat, nasnídat nebo cokoliv jiného.

+3/0
4.1.2016 15:04
Foto

J64a56n 20V87a85l59a82l89í26k 6796249670636

tak jsem si to zadal do mapy a přibližně stejná trasa autem dle vlaku vychází

158 km – 2:55 h

tudíž když pojedete dle veřejné obslužnosti jako vlak tak jste na tom stejně a tudíž jste také pěkná ostuda ;-D;-D

0/0
4.1.2016 14:08

M87a15r18t61i64n 46Š54v71a95n22c32a81r 5822493

tak jste to zadal blbě, mě vychází 1:42, průměr 72 km/h

0/0
4.1.2016 14:59
Foto

J63a28n 75V58a26l90a50l31í34k 6196859300866

a měl jste trasu jako ten vlak????

https://mapy.cz/s/oX3R

0/0
4.1.2016 15:02
Foto

J94a16n 57V52a93l49a92l95í87k 6936829390636

zde to máte přesnější dle vlaku a vynechal jsem že zajíždíte do Rychnova u Jablonce nad Nisou

https://mapy.cz/s/oXnm

o proti vlaku o 3km kratší a o 4min delší

0/0
4.1.2016 15:09

M55a32r25t92i90n 21Š36v42a90n49c93a55r 5142803

tak jste to zadal špatně, mě vychází 1:42, průměr 72 km/h

0/0
4.1.2016 14:59
Foto

J42a10n 19V11a13l21a52l14í77k 6106339380986

autem 120km vlakem 161km no a zkuste jet autem po trase kudy jede vlak dělejte zastávky a pak porovnejte :-P

+3/0
4.1.2016 13:58

M53a84r17t95i59n 64Š34v79a23n87c42a69r 5912743

několik miliard korun, mnoho hodin výluk, výsledek Liberec-Pardubice zrychlení o 4 min., cestovní rychlost 65 km/h.. středověk, SDŽ tunel na peníze, kde nic tu nic

+2/−2
4.1.2016 13:27

O82l23d73ř57i43c92h 46J80a53n82e25č81e15k 8359556773401

na jednokolejné trati s poměrně silným provozem prostě nemůžete každé zvýšení traťové rychlosti přímo přenést do jízdních dob

0/0
4.1.2016 15:10

M84a93r60t70i18n 21Š35v15a23n44c88a66r 5272943

smutné... k čemu ty investované miliardy ?

0/0
4.1.2016 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.