Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PŘEHLED: Peněz na železnici ubude. Kde čekají cestující výluky?

O čtyřicet procent méně peněz na opravy tratí oproti loňskému roku má letos k dispozici Správa železniční dopravní cesty. Na české železnici čekají cestující i přesto dlouhé výluky, které přinesou nejprve komplikace, ale následně i rychlejší cestování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H85o70n14z63a 27K43a90r22á33s29e60k 1405971652278

V článku chybí revitalizace trati Zastávka u Brna - Okříšky, která měla být zahájena v polovině roku 2016 (viz mj. plán výluk pro rok 2016).

+1/0
5.1.2016 0:20

M27i77c23h18a12l 68S45e94d25l23á77č13e68k 7953751814366

Pane Sůro, Zábřeh - Jeseník fiasko? Oni tu rekonstrukci nedokončili? Celé léto byla výluka na trati a jezdilo se autobusy - takže to nedopadlo? Co tam teda dělali?

+2/0
4.1.2016 20:13

M38i75r78o21s69l77a64v 97H39r10u15š94k72a 1540415683315

A jak byste to jinak nazval? Udělal se sice kus tratě dole, ale hlavní část trasy, kterou měla na starost maďarská firma, se nezměnil. Autobusy jezdily prakticky zbytečně a byl jsem z toho v říjnu při cestě z Brna do Jeseníku "nadšený", řidiči jezdili jak draci, málem mi bylo špatně...

+4/0
4.1.2016 21:46

J56a46n 20S76ů38r57a 4175383543832

Nedokončeno, v podstatě pořádně ani nezahájeno, soutěž proběhne znovu.

+1/0
4.1.2016 22:21

J16a83n 42J10e42m11e97l61k68a 1765230

Sranda, sdružení obcí (Šumperk - Kouty) zdá se dokáže za cca 20 mil/ km trať zabezpečit, elektrifikovat, vyměnit svršek a spodek, vyměnit vyhybky.

400 mil za 19 km. Kdyby se jim povedlo přiblížit průměru 50 km/h bylo by to super.

SŽDC za 65 mil/km pouze výměna svršku, spodku, řízení, zabezpečení + pár nesmyslných podchodů, ale již bez podstatné elektrifikace (cca 900 mil za 14 km Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát)

A k tomu by se mělo připočítat 450 mil za převážně podchody Frýdlant nad Ostravicí. Tedy cca 90 mil / km za repas jednokolejné tratě bez elektrifikace v původní stopě. sdružení 20.

Rychlostní průměr donedávna 33 km/h. Uvidíme nakolik se zvedne.

Před 10 lety 300mega za stanici Frýdek Místek (podchody a spol) bez vlivu na rychlost tratě. Pak 10 let nic.

+1/0
4.1.2016 16:20

O47l25d67ř51i96c41h 26J55a83n95e20č91e41k 8749246133261

jakkoliv si o efektivitě SŽDC a spol. nedělám žádné iluze, tak podle mě srovnáváte nesrovnatelné.

cenu rekonstrukce určitě výrazně zvyšují právě ty 'nesmyslné podchody' a dost možná i mnoho dalších prací mimo vlastní dráhu - na nádražích apod. pokud se do Koutů opravdu jen modernizovala dráha a v zastávkách předláždila nástupiště (toliko pár desítek metrů v každé zastávce) a vyměnily plechové budky, tak to opravdu je levnější.

0/0
4.1.2016 16:51

J30a14n 89J78e87m96e20l16k90a 1595420

A o to tady jde. O průměrnou rychlost...

0/0
4.1.2016 16:54

J82a58n 18J94e12m69e88l87k48a 1235720

Tak otázkou zda je opravdu nutné všude dělat podchody na regionální trati. (+ náklady na revize, zatékání do výtahů a spol). To je česká volba.

Budka vs Nádraží. Tak ta otázka není. 450milionů nešlo do do budovy. Střecha + vymalování + fasáda obvykle nestojí 450 M. Většina šla jinam. Nástupiště, podchody a spol. Za ty peníze by mohly být čekárny přetopené na 1000 let otevřeny 24/7 :-) ;-D

+1/0
5.1.2016 8:03

J35a33n 53J81e56m19e73l50k68a 1675850

Tak otázkou zda je opravdu nutné všude dělat podchody na regionální trati. (+ náklady na revize, zatékání do výtahů a spol). To je česká volba.

Budka vs Nádraží. Tak ta otázka není. 450 milionů nešlo do budovy. Střecha + vymalování + fasáda obvykle nestojí 450 M. Většina šla jinam. Nástupiště, podchody a spol. Za ty peníze by mohly být čekárny přetopené na 1000 let otevřeny 24/7 s úschovou a půjčovnou kol :-) ;-D

0/0
5.1.2016 8:05

M94i45r48o71s32l67a37v 69Z41i90k49m66u22n10d 6468112967398

Šumperk - Kouty je "novostavba" z popovodňového obnovení trati (trať v podstatě zničena v roce 1997), včetně mostů, takže v podstatě šlo o postavení trakčního vedení a úpravy zabezpečovacího zařízení pro vozidla elektrické trakce ... navíc tam jezdily lehké motoráčky s minimálním ojetím kolejnic ... ve Švýcarsku jsou k vidění kolejnice ze začátku minulého století ...

+1/0
4.1.2016 16:58

J14a35n 25J76e16m41e64l54k44a 1255620

Novostavba za 68 milionů ?:-) (náklady na opravu po povodni)

0/0
4.1.2016 17:40

O96l27d18ř73i25c72h 23J58a62n97e65č29e21k 8529406443821

pane Sůra prosím kdy je ta celozávodní dovolená ve Škodě Auto??? tahle informace 'běžnému cestujícímu' moc neřekne :-(

0/0
4.1.2016 15:10

J85a69n 56S71ů71r52a 4385623603782

červenec

0/0
4.1.2016 15:14

O67l41d39ř67i22c91h 54J78a92n32e57č48e84k 8739876473751

ok díky. hlavně doufám, že to bude až po skončení výluky HK - Jaroměř, aby zůstalo aspoň jedno spojení z Turnova do Pardubic bez NAD (kromě couráku přes Jičín...)

0/0
4.1.2016 15:17
Foto

O16n68d95r65e63j 11V29a71l57o54u16s34e54k 4650441617211

práce na dalším úseku Olbramovice-Chotoviny?? Nebyl náhodou už tento úsek slavnostně dokončen v listopadu loňského roku?

Asi se myslí Olbramovice - Votice ne?

+1/0
4.1.2016 14:29

J43a90n 31S67ů96r16a 4285973613502

takto to poslalo sždc, ale jdu ověřit:)

0/0
4.1.2016 14:45

M59a38r31t70i97n 83Š14v61a56n90c82a11r 5772383

Praha - Liberec, 56 km/h , vlakem, totální průser železnice, krajské město a hlavní město.. ble

+4/0
4.1.2016 13:32

P48e50t44r 98S71c68h77w90a13r32z 7628549563541

No jo, to je pravda. Ale trasování moc rychlejší jízdu nedovolí, jen než se dostane vlak z Liberec do Turnova...

0/0
4.1.2016 14:12

M48a71r88t47i64n 48Š78v21a28n33c44a36r 5692603

no nevím, myslím že a 70-80 km/h by to šlo i při současném trasování nebo jeho nějakou lehkou změnou .. už 150 let se nic neděje.. dost ostuda pro správce železničních sítí.. nevím proč by na takovou dopravu měly daňoví poplatníci přispívat

0/0
4.1.2016 14:28

O82l15d30ř59i88c53h 38J58a65n83e97č88e80k 8819466273481

protože se tím vlakem nejezdí z Prahy do Liberce (ostatně ani žádné přímé vlaky nejezdí), ale z/do stanic ležící mezi Prahou a Turnovem, resp. do Turnova a dál směr Tanvald, kde vlak není o tolik pomalejší než autobus.

to je jako kdybyste se ptal, k čemu jsou dotované rychlíky Praha - Brno, když tím rychlíkem nikdo z Prahy do Brna nepojede, protože může jet o hodinu rychleji EC/RJ.

traťová rychlost z Prahy do Turnova a z Liberce do Pardubic přes Starou Paku dnes již kolem 80 km/h zpravidla je (v minulém roce byly obě tyto tratě opravdu dlouho rozkopané) - jenže když vlak tu a tam musí pomaleji, tráví čas ve stanicích, někde dokonce čeká na křižování nebo na přípoje - tak ten průměr prostě rychle padá.

vlaky z Prahy do Liberce busům nejspíš moc konkurovat nebudou ani když se trať optimalizuje na průměr kolem 80km/h - při vzdálenosti 140km to je stále 1:45hod, na to by byla potřeba ještě masivnější přestavba.

mimochodem, kdy že je ta celozávodní dovolená ve Škodovce? doufám, že se výluka MB - Nymburk nepotká s výlukou HK - Jaroměř...

+4/−1
4.1.2016 14:50

M44a39r57t17i17n 29Š92v63a22n89c68a38r 5252753

jak může vlak tu a tam čekat.. když investovaly miliardy do řídících systémů...

0/−3
4.1.2016 15:01

O36l42d17ř40i30c27h 42J93a66n10e20č22e33k 8629666583961

prosím naučte se číst. vlak čeká na přípoje, na jednokolejné trati na křižování. ani se sebelepším zabezpečením nemůžete vlaky poslat proti sobě. zrovna na tomhle ty rychlíky Praha - Tanvald ztrácí docela dost času.

+1/0
4.1.2016 15:05

M39a81r15t95i90n 40Š12v74a96n10c65a35r 5402483

Křižování by mělo být tak husté, aby nezdržovalo provoz, v souladu z utracenými miliardami to není zas tak přehnaný požadavek. číst umím

0/0
4.1.2016 15:26

O88l36d68ř32i62c47h 73J16a96n30e12č45e90k 8169966163691

a pokud na jedné trati rekonstrukcí zvýšíte traťovou rychlost o 20% a na sousední navazující trati o 10%, tak všude přestavíte (posunete) výhybny, aby vlaky neustále mohly jezdit maximální traťovou rychlostí a všude na sebe perfektně navazovaly? a budete mít extra výhybny pro rychlíky a pro couráky, protože kvůli odlišnému zastavování mají odlišné jízdní doby?

jo, kéž by se do železnice investovalo tolik peněz jako do dálnic - to by asi všude byla čtyřkolejná trať, dvě koleje pro couráky a dvě pro rychlíky???

+2/0
4.1.2016 15:38

O10l54d40ř70i97c42h 69J40a51n76e37č54e30k 8419376403681

a ještě jsem zapomněl dodat - a pokud se pak odjezd vlaku zpozdí o 3 minuty kvůli nástupu školního výletu nebo jednoho vozíčkáře, tak máte za chvíli zpoždění po celé republice po zbytek dne, protože přeci všechna křižování a přestupy jsou vypočítaná na minutu.

+1/0
4.1.2016 16:53

P70e32t96r 93S44c95h59w65a74r17z 7758879943211

No, třeba proto, že rychlejší vlak jaksi mimo výhybnu neumí "předjet" ten pomalejší?

0/0
4.1.2016 15:07

J67a98n 93V95a35l84a17l28í37k 6356619310956

třeba čeká i v zastávce než nastoupí a vystoupí cestující... to nevíte...

a nebo než do stanice přijede vlak z protisměru

0/0
4.1.2016 15:11

P95e77t52r 98S70c17h59w46a36r82z 7728159203431

Což ostatně platí i pro trasu Liberec - Pardubice.

0/0
4.1.2016 14:28

M21a42r67t61i64n 63Š81t26r85o31s 4469407150828

Pomohla by dostavba propojení "Milovice-Mladá Boleslav".

+2/0
4.1.2016 14:42

M63a14r68t68i81n 73Š62v68a96n64c75a26r 5862603

za 100 let a 100 miliard to možná bude

0/−1
4.1.2016 14:58

O31l72d21ř33i29c74h 72J16a93n67e10č66e42k 8249616653771

asi jako D8 přes České středohoří. nebo D3. s tím rozdílem, že tam ani těch 100 miliard nestačí.

0/0
4.1.2016 15:18

M34a75r54t62i71n 77Š13t46r38o69s 4589727690958

To stejné je ale i Karlovy Vary a Jihlava....

+2/0
4.1.2016 14:27

J88i46ř94í 65K64o58c35u17r85e18k 6895974735108

Brno se Zlínem a s Olomoucí. V druhém případě alespoň existují přímé spoje.

0/0
4.1.2016 20:10

J80a17n 30J54e45m98e96l91k20a 1155670

Tak hlavně taky Mladá Boleslav.. Přitom třeba jen Boleslav Nymburk by šla jednoduše předělat na 100-120.

0/0
4.1.2016 16:25

M10a42r29t81i45n 13Š57v30a96n13c77a94r 5292943

ee sorry 55 km/h , Liberec-Pardubice spojení dvou krajských měst, ostuda železniční dopravy v ČR

+1/−2
4.1.2016 13:30

R10a29d97i68m 68Š53o81l79c 1385465565614

Spojení Pardubice - Liberec busem nejrychlejší spojení 48,8 km/h, ostuda silniční dopravy v ČR

+1/0
4.1.2016 13:46

M37a28r34t96i90n 53Š83v59a96n58c91a86r 5132723

autem 80 km/h

0/−1
4.1.2016 13:48

R85a49d52i13m 77Š38o34l35c 1495975775924

Tak to musíte dost porušovat předpisy. Předpisově se to dá tak cca za 70 km/h. A srovnával jsem veřejnou dopravu a ne individuální.

+4/0
4.1.2016 13:50

M51a46r23t27i62n 89Š45v87a50n29c12a71r 5162863

72 km/h podle plánovače na seznamu. žELEZNIČNÍ DOPRAVA, KTERÁ JE POMALEJŠÍ NEŽ AUTO NEMÁ NÁROK NA EXISTENCI

+1/−6
4.1.2016 14:29

J50a44n 45V13a70l16a80l64í80k 6946399850426

viz příspěvek níže... až pojedete stejnou trasu tak autem jste na tom stejně jako ten vlak... tudíž i to auto nema nárok na existenci když jede po stejné trase a je pomalejší???

0/0
4.1.2016 14:36

O78l33d12ř92i84c97h 23J59a41n22e82č40e39k 8969676843451

já bych Vám všem autofilům přál, aby všichni, kdo standardně jezdí hromadnou dopravou, mohli přesednout do aut - každý jednotlivě do svého. myslím, že po pár dnech byste brečeli a modlili se, aby konečně zas začly jezdit ty neefektivní vlaky a autobusy, které musíte ze svých daní dotovat.

plánovač na netu a realita jsou někdy dvě dost odlišné věci. já těch cca. 100km ze svého 'letního bytu' do kanceláře v centru velkoměsta (mimo ČR) dojedu podle plánovače za 1:17hod. už to je jen teorie, protože pokud nechci za parkovné zaplatit 20 eur, tak nemohu stát přímo přede dveřmi. takže se zaparkováním řekněme 1:30 a jen to samotné parkování nejspíš nebude o moc levnější, než měsíční jízdenka na vlak na celou trasu. ale hlavně pokud se na tuhle trasu vydám ve všední den ráno, za 1:30 budu možná někde na kraji města na přeplněné dálnici, když to hodně dobře půjde, tak to do kanceláře pod 2 hodiny možná zvládnu.

vlak jede 1:25hod, samotná cesta vlakem je tedy pomalejší, než cesta autem od dveří ke dveřím - plus 10 minut na nádraží a 20 minut přes město na kole z nádraží do kanceláře. pomalejší než auto ráno rozhodně nebudu a to vše bez stresu, parkovacích poplatků a ve vlaku se můžu vyspat, nasnídat nebo cokoliv jiného.

+3/0
4.1.2016 15:04

J29a50n 40V70a51l83a89l13í94k 6166869700806

tak jsem si to zadal do mapy a přibližně stejná trasa autem dle vlaku vychází

158 km – 2:55 h

tudíž když pojedete dle veřejné obslužnosti jako vlak tak jste na tom stejně a tudíž jste také pěkná ostuda ;-D;-D

0/0
4.1.2016 14:08

M42a32r33t14i12n 18Š27v27a19n86c18a72r 5892123

tak jste to zadal blbě, mě vychází 1:42, průměr 72 km/h

0/0
4.1.2016 14:59

J32a29n 39V76a83l96a94l59í19k 6446129170806

a měl jste trasu jako ten vlak????

https://mapy.cz/s/oX3R

0/0
4.1.2016 15:02

J28a12n 80V12a16l72a70l41í50k 6186159910646

zde to máte přesnější dle vlaku a vynechal jsem že zajíždíte do Rychnova u Jablonce nad Nisou

https://mapy.cz/s/oXnm

o proti vlaku o 3km kratší a o 4min delší

0/0
4.1.2016 15:09

M75a27r12t40i52n 62Š78v92a86n79c74a75r 5202863

tak jste to zadal špatně, mě vychází 1:42, průměr 72 km/h

0/0
4.1.2016 14:59

J82a46n 71V23a69l10a10l45í97k 6176169150666

autem 120km vlakem 161km no a zkuste jet autem po trase kudy jede vlak dělejte zastávky a pak porovnejte :-P

+3/0
4.1.2016 13:58

M27a41r90t78i31n 70Š91v42a29n42c16a14r 5592543

několik miliard korun, mnoho hodin výluk, výsledek Liberec-Pardubice zrychlení o 4 min., cestovní rychlost 65 km/h.. středověk, SDŽ tunel na peníze, kde nic tu nic

+2/−2
4.1.2016 13:27

O12l35d24ř10i37c39h 61J83a57n14e45č91e32k 8649746803131

na jednokolejné trati s poměrně silným provozem prostě nemůžete každé zvýšení traťové rychlosti přímo přenést do jízdních dob

0/0
4.1.2016 15:10

M33a46r57t21i74n 55Š88v95a54n49c94a49r 5272393

smutné... k čemu ty investované miliardy ?

0/0
4.1.2016 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.