Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLED: Peněz na železnici ubude. Kde čekají cestující výluky?

O čtyřicet procent méně peněz na opravy tratí oproti loňskému roku má letos k dispozici Správa železniční dopravní cesty. Na české železnici čekají cestující i přesto dlouhé výluky, které přinesou nejprve komplikace, ale následně i rychlejší cestování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H20o30n97z63a 54K63a17r67á34s51e96k 1645331472108

V článku chybí revitalizace trati Zastávka u Brna - Okříšky, která měla být zahájena v polovině roku 2016 (viz mj. plán výluk pro rok 2016).

+1/0
5.1.2016 0:20

M79i74c72h90a12l 56S72e67d53l26á88č56e97k 7723431204416

Pane Sůro, Zábřeh - Jeseník fiasko? Oni tu rekonstrukci nedokončili? Celé léto byla výluka na trati a jezdilo se autobusy - takže to nedopadlo? Co tam teda dělali?

+2/0
4.1.2016 20:13

M38i69r90o27s54l61a54v 85H96r13u58š37k98a 1830375333795

A jak byste to jinak nazval? Udělal se sice kus tratě dole, ale hlavní část trasy, kterou měla na starost maďarská firma, se nezměnil. Autobusy jezdily prakticky zbytečně a byl jsem z toho v říjnu při cestě z Brna do Jeseníku "nadšený", řidiči jezdili jak draci, málem mi bylo špatně...

+4/0
4.1.2016 21:46

J28a15n 83S88ů10r29a 4475623533472

Nedokončeno, v podstatě pořádně ani nezahájeno, soutěž proběhne znovu.

+1/0
4.1.2016 22:21

J64a17n 18J94e89m41e65l36k62a 1565810

Sranda, sdružení obcí (Šumperk - Kouty) zdá se dokáže za cca 20 mil/ km trať zabezpečit, elektrifikovat, vyměnit svršek a spodek, vyměnit vyhybky.

400 mil za 19 km. Kdyby se jim povedlo přiblížit průměru 50 km/h bylo by to super.

SŽDC za 65 mil/km pouze výměna svršku, spodku, řízení, zabezpečení + pár nesmyslných podchodů, ale již bez podstatné elektrifikace (cca 900 mil za 14 km Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát)

A k tomu by se mělo připočítat 450 mil za převážně podchody Frýdlant nad Ostravicí. Tedy cca 90 mil / km za repas jednokolejné tratě bez elektrifikace v původní stopě. sdružení 20.

Rychlostní průměr donedávna 33 km/h. Uvidíme nakolik se zvedne.

Před 10 lety 300mega za stanici Frýdek Místek (podchody a spol) bez vlivu na rychlost tratě. Pak 10 let nic.

+1/0
4.1.2016 16:20

O35l22d28ř15i14c52h 23J39a54n41e61č32e27k 8539386363511

jakkoliv si o efektivitě SŽDC a spol. nedělám žádné iluze, tak podle mě srovnáváte nesrovnatelné.

cenu rekonstrukce určitě výrazně zvyšují právě ty 'nesmyslné podchody' a dost možná i mnoho dalších prací mimo vlastní dráhu - na nádražích apod. pokud se do Koutů opravdu jen modernizovala dráha a v zastávkách předláždila nástupiště (toliko pár desítek metrů v každé zastávce) a vyměnily plechové budky, tak to opravdu je levnější.

0/0
4.1.2016 16:51

J37a50n 52J63e10m23e88l77k88a 1185680

A o to tady jde. O průměrnou rychlost...

0/0
4.1.2016 16:54

J94a43n 56J73e75m96e92l91k64a 1825940

Tak otázkou zda je opravdu nutné všude dělat podchody na regionální trati. (+ náklady na revize, zatékání do výtahů a spol). To je česká volba.

Budka vs Nádraží. Tak ta otázka není. 450milionů nešlo do do budovy. Střecha + vymalování + fasáda obvykle nestojí 450 M. Většina šla jinam. Nástupiště, podchody a spol. Za ty peníze by mohly být čekárny přetopené na 1000 let otevřeny 24/7 :-) ;-D

+1/0
5.1.2016 8:03

J75a34n 33J98e15m12e84l89k51a 1615150

Tak otázkou zda je opravdu nutné všude dělat podchody na regionální trati. (+ náklady na revize, zatékání do výtahů a spol). To je česká volba.

Budka vs Nádraží. Tak ta otázka není. 450 milionů nešlo do budovy. Střecha + vymalování + fasáda obvykle nestojí 450 M. Většina šla jinam. Nástupiště, podchody a spol. Za ty peníze by mohly být čekárny přetopené na 1000 let otevřeny 24/7 s úschovou a půjčovnou kol :-) ;-D

0/0
5.1.2016 8:05

M23i97r22o14s28l35a97v 38Z37i25k44m53u43n20d 6848872567298

Šumperk - Kouty je "novostavba" z popovodňového obnovení trati (trať v podstatě zničena v roce 1997), včetně mostů, takže v podstatě šlo o postavení trakčního vedení a úpravy zabezpečovacího zařízení pro vozidla elektrické trakce ... navíc tam jezdily lehké motoráčky s minimálním ojetím kolejnic ... ve Švýcarsku jsou k vidění kolejnice ze začátku minulého století ...

+1/0
4.1.2016 16:58

J59a45n 70J68e42m74e28l40k10a 1185860

Novostavba za 68 milionů ?:-) (náklady na opravu po povodni)

0/0
4.1.2016 17:40

O92l97d65ř16i89c29h 57J60a71n78e67č92e36k 8559796403791

pane Sůra prosím kdy je ta celozávodní dovolená ve Škodě Auto??? tahle informace 'běžnému cestujícímu' moc neřekne :-(

0/0
4.1.2016 15:10

J88a87n 29S24ů37r69a 4905263443542

červenec

0/0
4.1.2016 15:14

O65l46d84ř86i34c89h 51J43a26n77e47č53e90k 8369366833501

ok díky. hlavně doufám, že to bude až po skončení výluky HK - Jaroměř, aby zůstalo aspoň jedno spojení z Turnova do Pardubic bez NAD (kromě couráku přes Jičín...)

0/0
4.1.2016 15:17

O91n51d43r22e62j 43V48a51l21o87u71s64e37k 4740891557741

práce na dalším úseku Olbramovice-Chotoviny?? Nebyl náhodou už tento úsek slavnostně dokončen v listopadu loňského roku?

Asi se myslí Olbramovice - Votice ne?

+1/0
4.1.2016 14:29

J91a24n 85S90ů42r13a 4845223623612

takto to poslalo sždc, ale jdu ověřit:)

0/0
4.1.2016 14:45

M42a44r96t91i86n 53Š29v98a73n10c42a13r 5132463

Praha - Liberec, 56 km/h , vlakem, totální průser železnice, krajské město a hlavní město.. ble

+4/0
4.1.2016 13:32

P45e23t11r 78S78c87h13w56a96r25z 7448229963581

No jo, to je pravda. Ale trasování moc rychlejší jízdu nedovolí, jen než se dostane vlak z Liberec do Turnova...

0/0
4.1.2016 14:12

M58a48r58t10i98n 80Š15v16a23n94c84a21r 5182743

no nevím, myslím že a 70-80 km/h by to šlo i při současném trasování nebo jeho nějakou lehkou změnou .. už 150 let se nic neděje.. dost ostuda pro správce železničních sítí.. nevím proč by na takovou dopravu měly daňoví poplatníci přispívat

0/0
4.1.2016 14:28

O25l55d42ř88i21c49h 55J29a11n15e42č73e58k 8849476813571

protože se tím vlakem nejezdí z Prahy do Liberce (ostatně ani žádné přímé vlaky nejezdí), ale z/do stanic ležící mezi Prahou a Turnovem, resp. do Turnova a dál směr Tanvald, kde vlak není o tolik pomalejší než autobus.

to je jako kdybyste se ptal, k čemu jsou dotované rychlíky Praha - Brno, když tím rychlíkem nikdo z Prahy do Brna nepojede, protože může jet o hodinu rychleji EC/RJ.

traťová rychlost z Prahy do Turnova a z Liberce do Pardubic přes Starou Paku dnes již kolem 80 km/h zpravidla je (v minulém roce byly obě tyto tratě opravdu dlouho rozkopané) - jenže když vlak tu a tam musí pomaleji, tráví čas ve stanicích, někde dokonce čeká na křižování nebo na přípoje - tak ten průměr prostě rychle padá.

vlaky z Prahy do Liberce busům nejspíš moc konkurovat nebudou ani když se trať optimalizuje na průměr kolem 80km/h - při vzdálenosti 140km to je stále 1:45hod, na to by byla potřeba ještě masivnější přestavba.

mimochodem, kdy že je ta celozávodní dovolená ve Škodovce? doufám, že se výluka MB - Nymburk nepotká s výlukou HK - Jaroměř...

+4/−1
4.1.2016 14:50

M74a55r70t50i35n 50Š41v13a31n40c38a98r 5152933

jak může vlak tu a tam čekat.. když investovaly miliardy do řídících systémů...

0/−3
4.1.2016 15:01

O66l79d38ř40i51c82h 55J11a57n12e38č46e52k 8669356323301

prosím naučte se číst. vlak čeká na přípoje, na jednokolejné trati na křižování. ani se sebelepším zabezpečením nemůžete vlaky poslat proti sobě. zrovna na tomhle ty rychlíky Praha - Tanvald ztrácí docela dost času.

+1/0
4.1.2016 15:05

M68a41r47t20i64n 47Š34v88a14n10c85a88r 5182263

Křižování by mělo být tak husté, aby nezdržovalo provoz, v souladu z utracenými miliardami to není zas tak přehnaný požadavek. číst umím

0/0
4.1.2016 15:26

O30l94d21ř74i93c29h 53J94a98n12e72č97e67k 8219886963741

a pokud na jedné trati rekonstrukcí zvýšíte traťovou rychlost o 20% a na sousední navazující trati o 10%, tak všude přestavíte (posunete) výhybny, aby vlaky neustále mohly jezdit maximální traťovou rychlostí a všude na sebe perfektně navazovaly? a budete mít extra výhybny pro rychlíky a pro couráky, protože kvůli odlišnému zastavování mají odlišné jízdní doby?

jo, kéž by se do železnice investovalo tolik peněz jako do dálnic - to by asi všude byla čtyřkolejná trať, dvě koleje pro couráky a dvě pro rychlíky???

+2/0
4.1.2016 15:38

O76l97d20ř69i67c67h 83J12a41n14e50č46e81k 8699216483851

a ještě jsem zapomněl dodat - a pokud se pak odjezd vlaku zpozdí o 3 minuty kvůli nástupu školního výletu nebo jednoho vozíčkáře, tak máte za chvíli zpoždění po celé republice po zbytek dne, protože přeci všechna křižování a přestupy jsou vypočítaná na minutu.

+1/0
4.1.2016 16:53

P17e50t41r 90S41c12h75w72a41r45z 7468669793221

No, třeba proto, že rychlejší vlak jaksi mimo výhybnu neumí "předjet" ten pomalejší?

0/0
4.1.2016 15:07

J10a16n 34V18a89l97a55l62í37k 6376729610256

třeba čeká i v zastávce než nastoupí a vystoupí cestující... to nevíte...

a nebo než do stanice přijede vlak z protisměru

0/0
4.1.2016 15:11

P12e57t26r 42S61c59h81w14a48r65z 7838449953441

Což ostatně platí i pro trasu Liberec - Pardubice.

0/0
4.1.2016 14:28

M96a35r32t46i44n 61Š91t50r40o56s 4609307500398

Pomohla by dostavba propojení "Milovice-Mladá Boleslav".

+2/0
4.1.2016 14:42

M54a22r14t27i79n 86Š72v24a25n13c84a17r 5962183

za 100 let a 100 miliard to možná bude

0/−1
4.1.2016 14:58

O60l50d50ř72i93c63h 57J37a15n89e37č98e33k 8619276683801

asi jako D8 přes České středohoří. nebo D3. s tím rozdílem, že tam ani těch 100 miliard nestačí.

0/0
4.1.2016 15:18

M40a18r51t58i35n 61Š65t64r18o70s 4829197280618

To stejné je ale i Karlovy Vary a Jihlava....

+2/0
4.1.2016 14:27

J37i64ř83í 88K89o16c86u36r85e80k 6275174235888

Brno se Zlínem a s Olomoucí. V druhém případě alespoň existují přímé spoje.

0/0
4.1.2016 20:10

J80a62n 21J95e55m31e54l97k55a 1585350

Tak hlavně taky Mladá Boleslav.. Přitom třeba jen Boleslav Nymburk by šla jednoduše předělat na 100-120.

0/0
4.1.2016 16:25

M87a83r18t85i92n 73Š27v85a38n10c44a49r 5712373

ee sorry 55 km/h , Liberec-Pardubice spojení dvou krajských měst, ostuda železniční dopravy v ČR

+1/−2
4.1.2016 13:30

R62a93d13i32m 69Š40o28l48c 1765835545584

Spojení Pardubice - Liberec busem nejrychlejší spojení 48,8 km/h, ostuda silniční dopravy v ČR

+1/0
4.1.2016 13:46

M86a63r96t17i39n 19Š34v63a11n32c78a50r 5922163

autem 80 km/h

0/−1
4.1.2016 13:48

R10a30d84i88m 46Š23o49l68c 1925375505754

Tak to musíte dost porušovat předpisy. Předpisově se to dá tak cca za 70 km/h. A srovnával jsem veřejnou dopravu a ne individuální.

+4/0
4.1.2016 13:50

M84a27r16t49i17n 34Š40v43a86n63c88a30r 5702343

72 km/h podle plánovače na seznamu. žELEZNIČNÍ DOPRAVA, KTERÁ JE POMALEJŠÍ NEŽ AUTO NEMÁ NÁROK NA EXISTENCI

+1/−6
4.1.2016 14:29

J24a17n 35V40a24l62a38l62í40k 6976629870466

viz příspěvek níže... až pojedete stejnou trasu tak autem jste na tom stejně jako ten vlak... tudíž i to auto nema nárok na existenci když jede po stejné trase a je pomalejší???

0/0
4.1.2016 14:36

O41l19d27ř69i68c66h 63J33a16n57e60č25e53k 8199596293451

já bych Vám všem autofilům přál, aby všichni, kdo standardně jezdí hromadnou dopravou, mohli přesednout do aut - každý jednotlivě do svého. myslím, že po pár dnech byste brečeli a modlili se, aby konečně zas začly jezdit ty neefektivní vlaky a autobusy, které musíte ze svých daní dotovat.

plánovač na netu a realita jsou někdy dvě dost odlišné věci. já těch cca. 100km ze svého 'letního bytu' do kanceláře v centru velkoměsta (mimo ČR) dojedu podle plánovače za 1:17hod. už to je jen teorie, protože pokud nechci za parkovné zaplatit 20 eur, tak nemohu stát přímo přede dveřmi. takže se zaparkováním řekněme 1:30 a jen to samotné parkování nejspíš nebude o moc levnější, než měsíční jízdenka na vlak na celou trasu. ale hlavně pokud se na tuhle trasu vydám ve všední den ráno, za 1:30 budu možná někde na kraji města na přeplněné dálnici, když to hodně dobře půjde, tak to do kanceláře pod 2 hodiny možná zvládnu.

vlak jede 1:25hod, samotná cesta vlakem je tedy pomalejší, než cesta autem od dveří ke dveřím - plus 10 minut na nádraží a 20 minut přes město na kole z nádraží do kanceláře. pomalejší než auto ráno rozhodně nebudu a to vše bez stresu, parkovacích poplatků a ve vlaku se můžu vyspat, nasnídat nebo cokoliv jiného.

+3/0
4.1.2016 15:04

J40a63n 28V21a98l41a42l62í22k 6866469310866

tak jsem si to zadal do mapy a přibližně stejná trasa autem dle vlaku vychází

158 km – 2:55 h

tudíž když pojedete dle veřejné obslužnosti jako vlak tak jste na tom stejně a tudíž jste také pěkná ostuda ;-D;-D

0/0
4.1.2016 14:08

M17a85r28t86i98n 33Š68v92a30n63c17a10r 5182593

tak jste to zadal blbě, mě vychází 1:42, průměr 72 km/h

0/0
4.1.2016 14:59

J73a24n 69V52a78l43a93l66í98k 6696359420766

a měl jste trasu jako ten vlak????

https://mapy.cz/s/oX3R

0/0
4.1.2016 15:02

J84a17n 55V79a26l12a29l49í73k 6956669200356

zde to máte přesnější dle vlaku a vynechal jsem že zajíždíte do Rychnova u Jablonce nad Nisou

https://mapy.cz/s/oXnm

o proti vlaku o 3km kratší a o 4min delší

0/0
4.1.2016 15:09

M59a52r20t10i20n 20Š89v81a68n47c51a43r 5672863

tak jste to zadal špatně, mě vychází 1:42, průměr 72 km/h

0/0
4.1.2016 14:59

J91a50n 86V58a60l66a56l83í84k 6736829890976

autem 120km vlakem 161km no a zkuste jet autem po trase kudy jede vlak dělejte zastávky a pak porovnejte :-P

+3/0
4.1.2016 13:58

M87a20r98t28i13n 42Š52v82a51n56c97a58r 5252513

několik miliard korun, mnoho hodin výluk, výsledek Liberec-Pardubice zrychlení o 4 min., cestovní rychlost 65 km/h.. středověk, SDŽ tunel na peníze, kde nic tu nic

+2/−2
4.1.2016 13:27

O94l26d69ř14i46c58h 25J36a98n86e46č15e53k 8789756663461

na jednokolejné trati s poměrně silným provozem prostě nemůžete každé zvýšení traťové rychlosti přímo přenést do jízdních dob

0/0
4.1.2016 15:10

M26a30r22t12i71n 68Š28v48a11n24c13a50r 5932883

smutné... k čemu ty investované miliardy ?

0/0
4.1.2016 15:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.