Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Uber vzdává boj s úřady, stáhl se z několika německých měst

Alternativní „taxislužba“ Uber se stáhla z Hamburku, Düsseldorfu a nejnověji i z Frankfurtu. Poté, co úřady loni postavily službu UberPop v Německu mimo zákon, hledala americká firma cesty, jak k sobě nalákat licencované taxikáře. To se však nedaří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V29l91a65d55i61m85í78r 61C88i56h18l33a 8471528557433

Nemohl bych na základě nějaké aplikace provozovat třeba lékařskou praxi? ;-D;-D;-D

+2/0
5.1.2016 10:53

P36e94t63r 42N64i11v56n31i75c12k87ý 3902434685157

Stávající zkostnatělý systém omezeného počtu taxikářů je z principu dlouhodobě neudržitelný. Úředníci a stávající texikáři se ho logicky budou zastávat do posledního dechu. Stát nedokáže dlouhodobě udržet dražší a horší službu, když na trhu existují levnější a kvalitnější alternativy. Jistě, ze začátku to bude skřípat, bude se šermovat zákony, ale inovace nakonec zvítězí a zákony se změní, aby reflektovaly realitu.

Opravdu bystě chtěli, aby před každým automobilem běhal běžec z červeným praporkem a zvoncem nebo píšťalou, jak bylo uzákoněno v počátcích automobilismu? A to si piště, že úředníci chtěli, aby se to dodržovalo, i když rychlost automobilů se zvyšovala a běžci už tak nějak nestíhali. Kvůli inovacím v automobilovém průmyslu to nakonec i ti úředníci a politici vzdali a nařízení se zrušilo.

0/0
5.1.2016 9:35

M65a64r59t37i73n 15K96a86r11á98s75e73k 9358563268838

No problem je kdyz ta "levnejsi" alternativa je levnejsi predevsim kvuli tomu, ze se vyhyba placeni dani a nesplnuje zakonne pozadavky.

To je jako kdyby prodejci phm kteri podvadeli s dph pres karuselove obchody se hajili tim, ze poskytuji lepsi a levnejsi bezin a zakon, ktery po nich chce platit dph je zastaraly a zkonstately a na dukaz jejich tvrzeni argumentuji tim, ze prece je o jejich levny benzin velky zajem.....

Ono na trhu totiz neni jen UBER ale i dalsi nezavisle aplikace, ktere jsou taky uzivatelsky prijemne a nabizi podobne sluzby za podobne nizke ceny (casto i levneji), ale zadna z nich zadne predpisy neporusuje...

+3/0
5.1.2016 9:46

P53e70t67r 10N76i58v46n82i64c90k18ý 3332844825907

Čas je nakonec nejlepší rozhodčí. Ukáže, co je životaschopné a co zahyne. Je to i příležitost pro stát, aby ukázal, jak se dokáže přizpůsobovat techonolgickému pokroku.

Jeden problém jsou licence. Proč stát tuto činnost vůbec licencuje? Má to dnes ještě nějaký význam? Proč některá města výdávají jen omezený počet licencí a tím zjevně omezují trh?

Druhý problém josu daně. I tady má stát velké možnosti, jak inovace promítnout i daních. Proč třeba nemít extrémně jednoduchý systém denní paušální zálohové daně. Každý takový taxikář by zaplatil třeba 200 Kč daní a mohl by den jezdit. Bez složitých živností a daňových přiznání? Ta podnikatelská administrativa a byrokracie škrtí podnikání. Jistě všichni daňoví úředníci budou rozhodně proti zjednodušování (podřezávají si tím vlastní větev).

0/−1
5.1.2016 10:08

V70l54a86d13i67m82í91r 28C68i31h97l75a 8411658357823

Třeba v New Yorku jsou taxi také licencované a je jich omezený počet. Přesto výborně fungují.

0/0
5.1.2016 10:54

M95a28r84t13i46n 72P10i14š87t15o23r54a 8188238876639

Dělá to dobře. Dokud má pohádkové příjmy jinde (od investorů a v pokrokovějších zemích), může v klidu posečkat.

Až se to zavede v těch pokrokovějších zemích, včetně legislativy, prosákne to i do německé legislativy a pak tam s tím nikdy mít problém nebude. Tedy až na staré taxíkáře.

0/−1
5.1.2016 0:10

P25e25t83r 13A80g69u23l26á70r 4777498400544

Podle mne je to jen pokus jak vyvést peníze z Evropy do USA a při tom je nedanit. Proto všechny ty řečičiky o sdílené jízdě. Tam kde to pochopili a jsou ochotni se postavit to pojmenovali jasně - mimo zákon. A absolutně nechápu drzost představitele UBERu u nás, který je schopen říci něco v tom smyslu, že naše zákony jsou zastaralé a že si je máme změnit. S tím by se možná dalo souhlasit, ale nejdřív by se měl postarat o změnu a pak podnikat. Ale u nás jsou si někteří rovnější. Docela jsem zvědavý, jak budou řidiči UBERu u nás podávat měsíční přiznání DPH.

+5/−1
4.1.2016 18:58
Foto

J60i70ř50í 98K65r34á36k65o97r86a 9339813

Další ouřada...

0/−5
4.1.2016 19:03

P85e97t78r 76A78g73u59l18á19r 4217268490504

Pokud myslíte mne, tak nic nemůže být vzdálenějšího pravdě. Jako daňového poplatníka, který ročně odvede na daních několikanásobně než je průměr a občana země, která má stále se zvětšující dluh, mne občas nadzvedne ze židle, když vidím, kterak úředníci laxně přihlíží daňovým únikům. Ony by se ty peníze daly použít třeba na opravy silnic. Alespoň jejich část.

+3/0
4.1.2016 19:07
Foto

J79i25ř58í 70K86r75á93k59o73r42a 9549513

Mluvíte jako ouřada, je mi líto.

0/−5
4.1.2016 20:18

J13a19k57u62b 36S58e27m96e78r97á82d 2257466921981

no zato ty tady predvadis myslitele ;-D

+1/0
5.1.2016 10:49

A75n79t46o50n58í34n 58J25i54ř21í17k 5369107569864

Aby mohl být člověk lékařem, musí splňovat určité požadavky. Aby mohl být člověk soudcem, musí splňovat určité požadavky, aby mohl být člověk řidičem autobusu, musí splňovat určité požadavky...... Tato pravidla existují a mají být dodržována do doby, než dojde ke změně zákona. Typ aplikace, jako je UBER, může sloužit i pro obyčejné taxikáře (tuším, že např. Liftago funguje na obdobném principu). UBER si ale zakládá na tom, že jeho řidiči zákon prvoplánově porušují a tím získávají výhodu před konkurencí (absurdí tvrzení, že jde o sdílenou jízdu, nikoliv taxislužbu, neplacení daní a podobně). Neodsuzuju nikoho, že s nimi jezdí, jsou-li levnější. Na druhou stranu je ale pochopitelné pokutování řidičů za porušování zákona.

+8/0
4.1.2016 18:00
Foto

J36i33ř45í 32K36r69á50k60o55r83a 9669313

Ta služba je dobrá a je široce poptávaná. Má úspěch.

Úřady jsou tu pro lidi, je tedy jen logické deregulovat trh. Místo toho ho ještě více zregulují, aby tu službu úplně zlikvidovali. Z čehož můžou mít prospěch stávající taxislužby, ale rozhodně ne zákazníci, tedy všichni ostatní občané.

Z toho vyplývá, že úředníci nejednají v zájmu občanů, nýbrž spíš několika málo zainteresovaných firem.

0/−6
4.1.2016 18:10

R52a10d26o75s55l49a82v 94K82l92a95u13d91a 5774598414182

To jste hodně na omylu. Tak třeba řada studentů si řekne, že bude jezdit jen o víkendech a o prázdninách. Díky tomu mnoho taxikářů, pro které je to jediný příjem, budou muset jít dělat něco jiného. Takže to dopadne tak, že ve všední den člověk taxikáře nesežene. Fakt na tom zákazníci vydělají?

+5/0
4.1.2016 18:15

Z25d51e90n95ě32k 21W56e90r10n69h71a16r39t 6857935742668

Ve standardním a přirozeném systému to funguje tak, že kde je poptávka, objeví se vzápětí i nabídka. Naopak, přemíra regulace a omezení vede k nerovnováze a převaze poptávky nad nabídkou, koneckonců, toho jsme si za socialismu užili dosyta. Takže to, že někde bude nedostatek možností si zajistit odvoz (záměrně nepíšu taxíků), je právě důsledkem zbytečné regulace. Při zrušení regulace a nastolení přirozených podmínek by problém zmizel.

0/0
4.1.2016 18:21

J37a71k53u94b 40S79e60m73e90r52á40d 2497296441901

no jenze tady nejde o nedostatek moznosti :-) tady jde o nabizeni nizsi ceny, kterou dosahli nedodrzovanim pravidel

+3/0
4.1.2016 18:23

Z89d28e47n68ě25k 40W56e77r14n29h63a48r22t 6327765622198

Takových služeb jako UBER je víc, jen nejsou tak vidět a tolik se o nich nemluví. A pokud padne jedna, případně jí zakážou, objeví se ještě další, lišící se v nějakých nepodstatných detailech. Ten trend je jasný a žádný zákon to už nezvrátí. Takže by to chtělo mít rozum a místo omezování a vymáhání přežitých pravidel by se mělo vyjít vstříc požadavkům lidí a tyto služby povolit, nebo pro ně vytvořit prostor. Ony se stejně budou využívat, i když jsou třeba protizákonné. Není to sice správné, ale taková je holt realita.

0/−1
4.1.2016 18:31

J18a27k20u32b 69S64e29m20e20r45á57d 2307136591591

A kdo zakazuje sluzby odvozu zakaznika??? 8-o :-) Jen proste maji nejaka pravidla, nekdo (treba Liftago) je splnuji, Uber ne

+3/0
4.1.2016 19:22

R50a37d24o49s67l56a15v 51K95l25a74u90d21a 5254218604672

Jenže takhle to právě nefunguje. To je jen naivní představa. Kor když do toho zapojím někoho, kdo má nějakou výhodu... Dám trochu jiný příklad... Jistý řetězec rychlého občerstvení se rozhodl, že postaví svoje restaurace na brigádnících, především z řad studentů... Ono to má obrovské výhody. Možnost poslat domů když není práce, jednodušší administrativa a pod. Jenže za chvíli zjistili, že to prostě nejde. Ve všední dny dopoledne a o zkouškovém období nebyl nikdo, kdo by tam přišel. Pokud se vám tohle podaří udělat v prostředí nějaké živnosti, bude to tragédie.

0/0
4.1.2016 18:27

Z74d77e40n20ě26k 79W66e57r81n49h14a29r20t 6307825252148

A není to třeba tím, že zaměstnat člověka jen na dobu, kdy jej ta firma skutečně potřebuje, je v našem systému v podstatě nemožné a musí se to kompenzovat přes brigádníky? Není tedy i tady příčinou problému zbytečná přeregulace a zasahování státu do vztahů mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem?

0/−1
4.1.2016 18:34

R88a71d94o62s23l51a61v 22K68l36a54u89d38a 5984938344952

Vy si vážně myslíte že by taková firma takové zaměstnance našla? Nemít možnost získat hypotéku, vědět že si s ním firma může kdykoliv vytřít .... To tady bylo před sto lety. A mělo to katastrofální následek. 40 let bolševismu. To byste si přál? Svět se naštěstí poučil a tak má zaměstnanec svoje práva, aby ho nenapadlo dělat revoluci.

+1/0
4.1.2016 18:39

Z61d38e81n29ě40k 21W43e81r19n74h64a46r75t 6147545172948

V USA to do značné míry funguje a tak nějak jsem si nevšiml, že by tam proto vznikla bolševická revoluce. A možná by to chtělo nějakou učebnici historie, některé jsou i obrázkové. Zjistil by jste, že i u nás ten neblahý socialismus nevznikl z mozolů povstavšich porobených proletářů, co hrdě vztyčili hlavy a rozlomili své okovy, ale spíš z dohody velmocí o rozdělení světa po světové válce.

0/−1
4.1.2016 18:45

R21a32d88o72s21l63a88v 57K13l21a40u12d90a 5214158354842

Odbory jaké mají v USA bych našim firmám nepřál ani za trest.

0/0
4.1.2016 19:10
Foto

J33i30ř86í 31K68r40á83k28o40r41a 9869563

Ježiš to je blábol.

Ale jinak kvalitní doomsaying. R^

0/−3
4.1.2016 18:28

R31a59d49o45s30l13a82v 12K16l88a26u27d40a 5814178324502

Zatím tady blábolíte jen vy. A ještě se dožadujete toho aby úředníci nejednali podle zákonů, ale podle vás, protože vy jste občan.

+1/0
4.1.2016 18:30
Foto

J16i82ř53í 41K50r29á30k85o18r89a 9629573

Tak předpokládám, že máte nějaký solidní podklad pro své tvrzení, že kvůli Uberu nebudou mít mimo prázdniny taxikáři práci.

0/−3
4.1.2016 18:32

J87a92k32u56b 70S56e88m80e62r55á89d 2127516821261

urednici jednaji podle stavajiciho zakona, jinak ani nemuzou :-)

0/0
4.1.2016 18:17

L41u69b13o38m58i76r 95K89u34b13a13t 4897183301240

Kdybyste si přečetl příspěvek, na který reagujete, zjistil byste, že je tam dokonce zmíněna konkurenční služba, která funguje podobně a bez problémů se drží v rámci existujících zákonů. Takže to evidentně jde a zcela jasně to demonstruje, že Uber nemá v úmyslu o dodržování zákonů ani uvažovat. Ono jim ani nic jiného nezbývá, při dodržování zákonů by brzy zkrachovali.

+4/0
4.1.2016 18:18
Foto

J43i93ř91í 49K58r11á33k94o82r20a 9609423

"při dodržování zákonů by brzy zkrachovali"

Protože ty regulace zkriplují trh a nechávají na něm příliš málo prostoru pro konkurenci. Už to tady vysvětluji potřetí.

0/−4
4.1.2016 18:30

R69a53d36o62s38l97a45v 13K54l48a85u33d98a 5214958424322

Ale prdlajs. Zkrachovali by proto, protože jsou drazí. Taxikář zkrátka nemůže z tržby dát 20% jen za "dispečink".

+4/0
4.1.2016 18:31
Foto

J67i52ř98í 71K41r40á55k17o58r42a 9679393

Nejsou drazí. Jsou nejlevnější. Jezdím s nimi dost pravidelně.

Vy fakt musíte dneska něco hulit, to jinak není možný. Padají z vás perly jako vrata.

0/−5
4.1.2016 18:33

R46a18d55o48s26l62a29v 79K75l49a60u20d83a 5214888554162

Nemůžu za to že jste blb. Jsou drazí pro řidiče. Ne pro vás. Z toho co vy zaplatíte, dostane taxikář 80%.

+5/0
4.1.2016 18:34
Foto

J26i59ř88í 36K61r59á52k17o42r97a 9229953

A? Co je mi do toho? Pro mě jsou levní a ty řidiče nikdo nenutí jezdit.

Vy řešíte marži prodejce pečiva, když si kupujete rohlíky?

0/−4
4.1.2016 18:38

R16a30d48o13s45l24a11v 77K76l59a94u43d22a 5514908124482

Chlape vy se mi snad jenom zdáte. Než něco plácnete, nechtěl byste si aspoň přečíst článek? UBER chtěl dodržovat zákony, ale nesehnal řidiče.

+4/0
4.1.2016 18:41
Foto

J60i56ř29í 66K61r52á26k18o50r20a 9569943

Zajímavé halucinace máte, jen co je pravda.

Já tam čtu - Uber vzdává boj s úřady, stáhl se z několika německých měst.

0/−3
4.1.2016 18:46

R95a18d29o31s67l79a43v 39K70l80a75u73d53a 5374488984922

"...hledala americká firma cesty, jak k sobě nalákat licencované taxikáře. To se však nedaří." To jsou halucinace? Pokud by je sehnala, pak jí nikdo postavit mimo zákon nemůže. To jsou fakta.

+4/0
4.1.2016 19:13
Foto

J92i48ř18í 60K14r93á46k64o76r48a 9689943

A všiml jste si, že je to na totálně zregulovaném trhu, kde regulují i počty taxikářů? Na trhu, který je tím pádem naprosto saturovaný a prostor pro dalšího hráče tam není?

To je asi jako kdybyste se divil, proč se sem nehrnou další mobilní operátoři, vy inženýre. ;-D

0/−3
4.1.2016 20:18

P85e36t73r 90A31g81u63l85á23r 4907828210684

Aby nevzdával, když porušovali zákon a buď by to draze zaplatili, nebo by šli bručet.

0/0
4.1.2016 19:14

R18a89d75e53k 91N18e24u77m19a56n26n 5172862448145

Jsou drazí.

Byla tady série článků a vycházela tam průměrná cena vyšší než s běžným taxíkem!!

+3/0
4.1.2016 19:03
Foto

J35i84ř12í 13K93r70á74k94o48r10a 9619163

Mně je jedno, co kde vycházelo. Já s nimi jezdím max. do 15 korun.

0/−2
4.1.2016 19:04

P66e45t17r 79A56g34u49l45á84r 4567888320564

Mluvíte, jako by u vás na prvním místě byla vždy cena. Takže by jste v bazaru sáhnul také po vozidle s nejistým původem, ale hlavně po nejnižší ceně? Pominu-li fakt, že přesně v takovém může vydělávat ten váš superlevný UBERdriver?

+3/0
4.1.2016 19:19
Foto

J60i80ř17í 27K26r74á23k93o28r81a 9869163

Pro mě je hlavní cena a výkon. Obojí má Uber ve výborném stavu.

0/−3
4.1.2016 20:19

L79a17d74i47s24l79a14v 91S55a17u21e72r 8497461593614

Pokud regulace "zkriplují" trh tak určitě nebudete protestovat když léky nakoupíte v nonstop zástavárně, zbraně ve večerce atd. Pokud je trh regulován nějakým zákonem tak ho má každý dodržovat, potom se vytvoří konkurenční prostředí. Když ho někdo nedodržuje tak získává nějakou výhodu nemyslíte?

+2/0
4.1.2016 18:55
Foto

J94i68ř49í 37K23r79á47k20o93r86a 9319823

A z toho vyplývá, že každý zákon je správný!

Mimochodem, znáte to, že neznalost zákona neomlouvá? A víte, že jste povinen znát přes 8800 zákonů a jiných předpisů, nemluvě o místních vyhláškách? Znáte je všechny? Jestli ne, zcela jistě každý den porušíte nějaký ten zákon. Věděl jste to? Asi by vás měli zavřít za katr.

0/−3
4.1.2016 18:59

R86a92d71o27s34l91a50v 53K41l69a46u41d18a 5284648144722

A víte že zase žvaníte blbosti? Většina zákonů se většiny lidí vůbec netýká. Asi těžko se někdo kdo bydlí v paneláku a doma má jen rybičky bude učit zákon o hospodářských zvířatech, případně o drážní inspekci a pod.

+2/0
4.1.2016 19:08
Foto

J95i54ř76í 37K62r42á32k23o47r77a 9669373

Člověče pane Klaudo, jak vlastně víte, který z těch takřka devíti tisíc zákonů a předpisů se vás týká či netýká, když je neznáte? ;-D

http://www.zakonyprolidi.cz/blog/platne-predpisy-ke-konci-roku-2015.htm

0/−1
4.1.2016 20:22

R36a37d30o92s82l18a68v 24K49l55a24u54d19a 5184628974122

Pokud chci provádět nějakou činnost, tak se pochopitelně zajímám o to jaký potřebuju znát zákon. Tj. když chci řídit auto, když chci podnikat, když chci někoho zaměstnat, atd. Pak jsou pochopitelně obecné zákony které vychází z morálky, možná i z Bible.

0/0
4.1.2016 20:53
Foto

J95i14ř61í 82K15r31á89k75o16r58a 9409383

Denně přijdete do kontaktu se spoustou lidí ve spoustě případů, ve kterých jsou zapojeny nějaké zákony, o kterých ani nevíte. Legislativní inflace, mluví se o ní stále častěji.

0/−1
4.1.2016 20:56

P93e21t54r 71A85g14u43l19á21r 4257448550444

Zákonů a souvisejících závazných předpisů je přes 1.500.000. A rozhodně neplatí, že pokud je někdo nezná, porušuje je. Pokud někdo chce podnikat v nějakém oboru, předpokladem úspěchu je minimálně znalost legislativy. Manažeři UBERu na to kašlou, takže se jim snadno stane, že to musí někde zabalit.

+1/0
4.1.2016 19:34
Foto

D58a56l98i61b82o52r 33B68a24r44t80o62š 5744530317979

Přesně! ....a právě jste popřel našeho největšího ekonoma profesora Klause, který hlásal, že regulace je nesmysl, a že je nutné vše deregulovat. Ovšem on sám pak přiznal, že finanční krizi způsobily banky, které byly málo regulovány....ten pán měl vždy problém s logikou

0/0
4.1.2016 18:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.