Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber vzdává boj s úřady, stáhl se z několika německých měst

Alternativní „taxislužba“ Uber se stáhla z Hamburku, Düsseldorfu a nejnověji i z Frankfurtu. Poté, co úřady loni postavily službu UberPop v Německu mimo zákon, hledala americká firma cesty, jak k sobě nalákat licencované taxikáře. To se však nedaří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42l59a70d51i93m26í21r 36C17i54h16l81a 8381148277693

Nemohl bych na základě nějaké aplikace provozovat třeba lékařskou praxi? ;-D;-D;-D

+2/0
5.1.2016 10:53

P44e19t95r 92N77i35v72n48i41c10k47ý 3592474945557

Stávající zkostnatělý systém omezeného počtu taxikářů je z principu dlouhodobě neudržitelný. Úředníci a stávající texikáři se ho logicky budou zastávat do posledního dechu. Stát nedokáže dlouhodobě udržet dražší a horší službu, když na trhu existují levnější a kvalitnější alternativy. Jistě, ze začátku to bude skřípat, bude se šermovat zákony, ale inovace nakonec zvítězí a zákony se změní, aby reflektovaly realitu.

Opravdu bystě chtěli, aby před každým automobilem běhal běžec z červeným praporkem a zvoncem nebo píšťalou, jak bylo uzákoněno v počátcích automobilismu? A to si piště, že úředníci chtěli, aby se to dodržovalo, i když rychlost automobilů se zvyšovala a běžci už tak nějak nestíhali. Kvůli inovacím v automobilovém průmyslu to nakonec i ti úředníci a politici vzdali a nařízení se zrušilo.

0/0
5.1.2016 9:35

M42a25r91t15i85n 27K29a87r42á61s62e31k 9308963438308

No problem je kdyz ta "levnejsi" alternativa je levnejsi predevsim kvuli tomu, ze se vyhyba placeni dani a nesplnuje zakonne pozadavky.

To je jako kdyby prodejci phm kteri podvadeli s dph pres karuselove obchody se hajili tim, ze poskytuji lepsi a levnejsi bezin a zakon, ktery po nich chce platit dph je zastaraly a zkonstately a na dukaz jejich tvrzeni argumentuji tim, ze prece je o jejich levny benzin velky zajem.....

Ono na trhu totiz neni jen UBER ale i dalsi nezavisle aplikace, ktere jsou taky uzivatelsky prijemne a nabizi podobne sluzby za podobne nizke ceny (casto i levneji), ale zadna z nich zadne predpisy neporusuje...

+3/0
5.1.2016 9:46

P81e31t12r 88N47i50v34n74i63c33k97ý 3122624255737

Čas je nakonec nejlepší rozhodčí. Ukáže, co je životaschopné a co zahyne. Je to i příležitost pro stát, aby ukázal, jak se dokáže přizpůsobovat techonolgickému pokroku.

Jeden problém jsou licence. Proč stát tuto činnost vůbec licencuje? Má to dnes ještě nějaký význam? Proč některá města výdávají jen omezený počet licencí a tím zjevně omezují trh?

Druhý problém josu daně. I tady má stát velké možnosti, jak inovace promítnout i daních. Proč třeba nemít extrémně jednoduchý systém denní paušální zálohové daně. Každý takový taxikář by zaplatil třeba 200 Kč daní a mohl by den jezdit. Bez složitých živností a daňových přiznání? Ta podnikatelská administrativa a byrokracie škrtí podnikání. Jistě všichni daňoví úředníci budou rozhodně proti zjednodušování (podřezávají si tím vlastní větev).

0/−1
5.1.2016 10:08

V76l69a58d59i49m22í22r 21C82i27h89l17a 8601268717513

Třeba v New Yorku jsou taxi také licencované a je jich omezený počet. Přesto výborně fungují.

0/0
5.1.2016 10:54
Foto

M28a43r65t26i76n 25P91i65š94t74o66r39a 8318928306859

Dělá to dobře. Dokud má pohádkové příjmy jinde (od investorů a v pokrokovějších zemích), může v klidu posečkat.

Až se to zavede v těch pokrokovějších zemích, včetně legislativy, prosákne to i do německé legislativy a pak tam s tím nikdy mít problém nebude. Tedy až na staré taxíkáře.

0/−1
5.1.2016 0:10

P78e45t88r 53A59g47u82l80á69r 4197908160294

Podle mne je to jen pokus jak vyvést peníze z Evropy do USA a při tom je nedanit. Proto všechny ty řečičiky o sdílené jízdě. Tam kde to pochopili a jsou ochotni se postavit to pojmenovali jasně - mimo zákon. A absolutně nechápu drzost představitele UBERu u nás, který je schopen říci něco v tom smyslu, že naše zákony jsou zastaralé a že si je máme změnit. S tím by se možná dalo souhlasit, ale nejdřív by se měl postarat o změnu a pak podnikat. Ale u nás jsou si někteří rovnější. Docela jsem zvědavý, jak budou řidiči UBERu u nás podávat měsíční přiznání DPH.

+5/−1
4.1.2016 18:58
Foto

J59i27ř24í 47K60r56á82k29o59r56a 9989533

Další ouřada...

0/−5
4.1.2016 19:03

P66e93t53r 47A54g80u60l33á69r 4307808790814

Pokud myslíte mne, tak nic nemůže být vzdálenějšího pravdě. Jako daňového poplatníka, který ročně odvede na daních několikanásobně než je průměr a občana země, která má stále se zvětšující dluh, mne občas nadzvedne ze židle, když vidím, kterak úředníci laxně přihlíží daňovým únikům. Ony by se ty peníze daly použít třeba na opravy silnic. Alespoň jejich část.

+3/0
4.1.2016 19:07
Foto

J96i67ř94í 81K45r17á16k11o59r75a 9249493

Mluvíte jako ouřada, je mi líto.

0/−5
4.1.2016 20:18

J25a82k41u73b 13S59e85m42e54r16á80d 2887376311641

no zato ty tady predvadis myslitele ;-D

+1/0
5.1.2016 10:49

A19n54t94o89n95í42n 67J78i58ř24í33k 5769217919474

Aby mohl být člověk lékařem, musí splňovat určité požadavky. Aby mohl být člověk soudcem, musí splňovat určité požadavky, aby mohl být člověk řidičem autobusu, musí splňovat určité požadavky...... Tato pravidla existují a mají být dodržována do doby, než dojde ke změně zákona. Typ aplikace, jako je UBER, může sloužit i pro obyčejné taxikáře (tuším, že např. Liftago funguje na obdobném principu). UBER si ale zakládá na tom, že jeho řidiči zákon prvoplánově porušují a tím získávají výhodu před konkurencí (absurdí tvrzení, že jde o sdílenou jízdu, nikoliv taxislužbu, neplacení daní a podobně). Neodsuzuju nikoho, že s nimi jezdí, jsou-li levnější. Na druhou stranu je ale pochopitelné pokutování řidičů za porušování zákona.

+8/0
4.1.2016 18:00
Foto

J65i43ř77í 32K14r65á76k91o94r27a 9309933

Ta služba je dobrá a je široce poptávaná. Má úspěch.

Úřady jsou tu pro lidi, je tedy jen logické deregulovat trh. Místo toho ho ještě více zregulují, aby tu službu úplně zlikvidovali. Z čehož můžou mít prospěch stávající taxislužby, ale rozhodně ne zákazníci, tedy všichni ostatní občané.

Z toho vyplývá, že úředníci nejednají v zájmu občanů, nýbrž spíš několika málo zainteresovaných firem.

0/−6
4.1.2016 18:10

R49a52d61o23s91l18a84v 50K90l15a79u34d52a 5814258624242

To jste hodně na omylu. Tak třeba řada studentů si řekne, že bude jezdit jen o víkendech a o prázdninách. Díky tomu mnoho taxikářů, pro které je to jediný příjem, budou muset jít dělat něco jiného. Takže to dopadne tak, že ve všední den člověk taxikáře nesežene. Fakt na tom zákazníci vydělají?

+5/0
4.1.2016 18:15

Z87d35e18n31ě62k 68W25e55r58n98h59a53r76t 6137935782228

Ve standardním a přirozeném systému to funguje tak, že kde je poptávka, objeví se vzápětí i nabídka. Naopak, přemíra regulace a omezení vede k nerovnováze a převaze poptávky nad nabídkou, koneckonců, toho jsme si za socialismu užili dosyta. Takže to, že někde bude nedostatek možností si zajistit odvoz (záměrně nepíšu taxíků), je právě důsledkem zbytečné regulace. Při zrušení regulace a nastolení přirozených podmínek by problém zmizel.

0/0
4.1.2016 18:21

J72a38k16u62b 20S84e12m16e95r73á38d 2977976611821

no jenze tady nejde o nedostatek moznosti :-) tady jde o nabizeni nizsi ceny, kterou dosahli nedodrzovanim pravidel

+3/0
4.1.2016 18:23

Z61d38e80n38ě93k 85W28e88r91n97h46a58r85t 6907475382758

Takových služeb jako UBER je víc, jen nejsou tak vidět a tolik se o nich nemluví. A pokud padne jedna, případně jí zakážou, objeví se ještě další, lišící se v nějakých nepodstatných detailech. Ten trend je jasný a žádný zákon to už nezvrátí. Takže by to chtělo mít rozum a místo omezování a vymáhání přežitých pravidel by se mělo vyjít vstříc požadavkům lidí a tyto služby povolit, nebo pro ně vytvořit prostor. Ony se stejně budou využívat, i když jsou třeba protizákonné. Není to sice správné, ale taková je holt realita.

0/−1
4.1.2016 18:31

J39a73k69u52b 34S17e35m25e33r28á56d 2727506261601

A kdo zakazuje sluzby odvozu zakaznika??? 8-o :-) Jen proste maji nejaka pravidla, nekdo (treba Liftago) je splnuji, Uber ne

+3/0
4.1.2016 19:22

R10a97d70o24s74l23a50v 27K86l19a26u69d21a 5474538294142

Jenže takhle to právě nefunguje. To je jen naivní představa. Kor když do toho zapojím někoho, kdo má nějakou výhodu... Dám trochu jiný příklad... Jistý řetězec rychlého občerstvení se rozhodl, že postaví svoje restaurace na brigádnících, především z řad studentů... Ono to má obrovské výhody. Možnost poslat domů když není práce, jednodušší administrativa a pod. Jenže za chvíli zjistili, že to prostě nejde. Ve všední dny dopoledne a o zkouškovém období nebyl nikdo, kdo by tam přišel. Pokud se vám tohle podaří udělat v prostředí nějaké živnosti, bude to tragédie.

0/0
4.1.2016 18:27

Z36d98e31n68ě86k 22W19e13r72n12h77a62r10t 6427295562298

A není to třeba tím, že zaměstnat člověka jen na dobu, kdy jej ta firma skutečně potřebuje, je v našem systému v podstatě nemožné a musí se to kompenzovat přes brigádníky? Není tedy i tady příčinou problému zbytečná přeregulace a zasahování státu do vztahů mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem?

0/−1
4.1.2016 18:34

R96a84d92o75s23l11a25v 32K52l64a24u90d65a 5144848744362

Vy si vážně myslíte že by taková firma takové zaměstnance našla? Nemít možnost získat hypotéku, vědět že si s ním firma může kdykoliv vytřít .... To tady bylo před sto lety. A mělo to katastrofální následek. 40 let bolševismu. To byste si přál? Svět se naštěstí poučil a tak má zaměstnanec svoje práva, aby ho nenapadlo dělat revoluci.

+1/0
4.1.2016 18:39

Z67d24e26n39ě41k 20W57e15r70n50h47a48r34t 6197825492638

V USA to do značné míry funguje a tak nějak jsem si nevšiml, že by tam proto vznikla bolševická revoluce. A možná by to chtělo nějakou učebnici historie, některé jsou i obrázkové. Zjistil by jste, že i u nás ten neblahý socialismus nevznikl z mozolů povstavšich porobených proletářů, co hrdě vztyčili hlavy a rozlomili své okovy, ale spíš z dohody velmocí o rozdělení světa po světové válce.

0/−1
4.1.2016 18:45

R27a55d43o21s59l85a30v 52K64l69a53u87d80a 5464738764352

Odbory jaké mají v USA bych našim firmám nepřál ani za trest.

0/0
4.1.2016 19:10
Foto

J16i61ř42í 12K67r53á81k27o17r39a 9749843

Ježiš to je blábol.

Ale jinak kvalitní doomsaying. R^

0/−3
4.1.2016 18:28

R13a40d15o17s25l49a66v 28K91l55a63u40d18a 5884558874612

Zatím tady blábolíte jen vy. A ještě se dožadujete toho aby úředníci nejednali podle zákonů, ale podle vás, protože vy jste občan.

+1/0
4.1.2016 18:30
Foto

J81i68ř11í 73K56r83á76k86o31r25a 9869893

Tak předpokládám, že máte nějaký solidní podklad pro své tvrzení, že kvůli Uberu nebudou mít mimo prázdniny taxikáři práci.

0/−3
4.1.2016 18:32

J39a41k78u90b 76S78e65m23e82r73á30d 2347206161231

urednici jednaji podle stavajiciho zakona, jinak ani nemuzou :-)

0/0
4.1.2016 18:17

L16u77b71o59m63i36r 39K55u56b15a82t 4397833311400

Kdybyste si přečetl příspěvek, na který reagujete, zjistil byste, že je tam dokonce zmíněna konkurenční služba, která funguje podobně a bez problémů se drží v rámci existujících zákonů. Takže to evidentně jde a zcela jasně to demonstruje, že Uber nemá v úmyslu o dodržování zákonů ani uvažovat. Ono jim ani nic jiného nezbývá, při dodržování zákonů by brzy zkrachovali.

+4/0
4.1.2016 18:18
Foto

J38i28ř51í 40K12r26á32k61o27r21a 9759323

"při dodržování zákonů by brzy zkrachovali"

Protože ty regulace zkriplují trh a nechávají na něm příliš málo prostoru pro konkurenci. Už to tady vysvětluji potřetí.

0/−4
4.1.2016 18:30

R47a98d94o80s49l46a76v 62K80l52a52u37d35a 5124128324432

Ale prdlajs. Zkrachovali by proto, protože jsou drazí. Taxikář zkrátka nemůže z tržby dát 20% jen za "dispečink".

+4/0
4.1.2016 18:31
Foto

J70i95ř35í 38K61r42á90k15o67r74a 9209893

Nejsou drazí. Jsou nejlevnější. Jezdím s nimi dost pravidelně.

Vy fakt musíte dneska něco hulit, to jinak není možný. Padají z vás perly jako vrata.

0/−5
4.1.2016 18:33

R55a20d41o51s60l16a17v 57K20l12a88u47d53a 5764578744982

Nemůžu za to že jste blb. Jsou drazí pro řidiče. Ne pro vás. Z toho co vy zaplatíte, dostane taxikář 80%.

+5/0
4.1.2016 18:34
Foto

J13i76ř23í 29K38r82á49k78o95r19a 9469613

A? Co je mi do toho? Pro mě jsou levní a ty řidiče nikdo nenutí jezdit.

Vy řešíte marži prodejce pečiva, když si kupujete rohlíky?

0/−4
4.1.2016 18:38

R88a43d77o11s52l89a95v 41K94l82a51u94d24a 5854608924462

Chlape vy se mi snad jenom zdáte. Než něco plácnete, nechtěl byste si aspoň přečíst článek? UBER chtěl dodržovat zákony, ale nesehnal řidiče.

+4/0
4.1.2016 18:41
Foto

J90i17ř65í 43K40r68á71k43o75r35a 9809573

Zajímavé halucinace máte, jen co je pravda.

Já tam čtu - Uber vzdává boj s úřady, stáhl se z několika německých měst.

0/−3
4.1.2016 18:46

R12a80d19o97s20l58a23v 54K68l51a34u66d77a 5664178924712

"...hledala americká firma cesty, jak k sobě nalákat licencované taxikáře. To se však nedaří." To jsou halucinace? Pokud by je sehnala, pak jí nikdo postavit mimo zákon nemůže. To jsou fakta.

+4/0
4.1.2016 19:13
Foto

J33i23ř96í 88K85r59á27k38o94r54a 9139193

A všiml jste si, že je to na totálně zregulovaném trhu, kde regulují i počty taxikářů? Na trhu, který je tím pádem naprosto saturovaný a prostor pro dalšího hráče tam není?

To je asi jako kdybyste se divil, proč se sem nehrnou další mobilní operátoři, vy inženýre. ;-D

0/−3
4.1.2016 20:18

P39e18t23r 70A60g46u80l70á85r 4267748120794

Aby nevzdával, když porušovali zákon a buď by to draze zaplatili, nebo by šli bručet.

0/0
4.1.2016 19:14

R91a32d65e41k 75N61e12u63m50a14n12n 5672602228935

Jsou drazí.

Byla tady série článků a vycházela tam průměrná cena vyšší než s běžným taxíkem!!

+3/0
4.1.2016 19:03
Foto

J59i80ř80í 62K67r50á59k22o26r52a 9179163

Mně je jedno, co kde vycházelo. Já s nimi jezdím max. do 15 korun.

0/−2
4.1.2016 19:04

P69e22t10r 47A96g32u86l15á67r 4937728630784

Mluvíte, jako by u vás na prvním místě byla vždy cena. Takže by jste v bazaru sáhnul také po vozidle s nejistým původem, ale hlavně po nejnižší ceně? Pominu-li fakt, že přesně v takovém může vydělávat ten váš superlevný UBERdriver?

+3/0
4.1.2016 19:19
Foto

J51i17ř74í 66K19r67á91k85o67r75a 9359443

Pro mě je hlavní cena a výkon. Obojí má Uber ve výborném stavu.

0/−3
4.1.2016 20:19

L92a48d21i50s72l52a24v 32S53a94u92e38r 8137631703374

Pokud regulace "zkriplují" trh tak určitě nebudete protestovat když léky nakoupíte v nonstop zástavárně, zbraně ve večerce atd. Pokud je trh regulován nějakým zákonem tak ho má každý dodržovat, potom se vytvoří konkurenční prostředí. Když ho někdo nedodržuje tak získává nějakou výhodu nemyslíte?

+2/0
4.1.2016 18:55
Foto

J35i87ř91í 85K17r97á88k98o52r46a 9589433

A z toho vyplývá, že každý zákon je správný!

Mimochodem, znáte to, že neznalost zákona neomlouvá? A víte, že jste povinen znát přes 8800 zákonů a jiných předpisů, nemluvě o místních vyhláškách? Znáte je všechny? Jestli ne, zcela jistě každý den porušíte nějaký ten zákon. Věděl jste to? Asi by vás měli zavřít za katr.

0/−3
4.1.2016 18:59

R48a23d83o53s34l21a61v 39K48l93a26u31d30a 5484558964212

A víte že zase žvaníte blbosti? Většina zákonů se většiny lidí vůbec netýká. Asi těžko se někdo kdo bydlí v paneláku a doma má jen rybičky bude učit zákon o hospodářských zvířatech, případně o drážní inspekci a pod.

+2/0
4.1.2016 19:08
Foto

J81i38ř15í 13K31r57á42k86o43r58a 9849493

Člověče pane Klaudo, jak vlastně víte, který z těch takřka devíti tisíc zákonů a předpisů se vás týká či netýká, když je neznáte? ;-D

http://www.zakonyprolidi.cz/blog/platne-predpisy-ke-konci-roku-2015.htm

0/−1
4.1.2016 20:22

R32a50d30o16s65l88a15v 81K19l84a78u52d19a 5974858934742

Pokud chci provádět nějakou činnost, tak se pochopitelně zajímám o to jaký potřebuju znát zákon. Tj. když chci řídit auto, když chci podnikat, když chci někoho zaměstnat, atd. Pak jsou pochopitelně obecné zákony které vychází z morálky, možná i z Bible.

0/0
4.1.2016 20:53
Foto

J63i86ř58í 42K12r40á64k29o38r45a 9919353

Denně přijdete do kontaktu se spoustou lidí ve spoustě případů, ve kterých jsou zapojeny nějaké zákony, o kterých ani nevíte. Legislativní inflace, mluví se o ní stále častěji.

0/−1
4.1.2016 20:56

P20e47t76r 12A53g97u70l75á11r 4237828660914

Zákonů a souvisejících závazných předpisů je přes 1.500.000. A rozhodně neplatí, že pokud je někdo nezná, porušuje je. Pokud někdo chce podnikat v nějakém oboru, předpokladem úspěchu je minimálně znalost legislativy. Manažeři UBERu na to kašlou, takže se jim snadno stane, že to musí někde zabalit.

+1/0
4.1.2016 19:34
Foto

D39a71l53i36b60o22r 59B55a91r68t93o96š 5894880487889

Přesně! ....a právě jste popřel našeho největšího ekonoma profesora Klause, který hlásal, že regulace je nesmysl, a že je nutné vše deregulovat. Ovšem on sám pak přiznal, že finanční krizi způsobily banky, které byly málo regulovány....ten pán měl vždy problém s logikou

0/0
4.1.2016 18:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.