Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber vzdává boj s úřady, stáhl se z několika německých měst

Alternativní „taxislužba“ Uber se stáhla z Hamburku, Düsseldorfu a nejnověji i z Frankfurtu. Poté, co úřady loni postavily službu UberPop v Německu mimo zákon, hledala americká firma cesty, jak k sobě nalákat licencované taxikáře. To se však nedaří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V70l68a91d96i71m59í29r 36C96i86h24l38a 8221798407433

Nemohl bych na základě nějaké aplikace provozovat třeba lékařskou praxi? ;-D;-D;-D

+2/0
5.1.2016 10:53

P78e30t91r 72N80i36v31n34i68c70k25ý 3322694795457

Stávající zkostnatělý systém omezeného počtu taxikářů je z principu dlouhodobě neudržitelný. Úředníci a stávající texikáři se ho logicky budou zastávat do posledního dechu. Stát nedokáže dlouhodobě udržet dražší a horší službu, když na trhu existují levnější a kvalitnější alternativy. Jistě, ze začátku to bude skřípat, bude se šermovat zákony, ale inovace nakonec zvítězí a zákony se změní, aby reflektovaly realitu.

Opravdu bystě chtěli, aby před každým automobilem běhal běžec z červeným praporkem a zvoncem nebo píšťalou, jak bylo uzákoněno v počátcích automobilismu? A to si piště, že úředníci chtěli, aby se to dodržovalo, i když rychlost automobilů se zvyšovala a běžci už tak nějak nestíhali. Kvůli inovacím v automobilovém průmyslu to nakonec i ti úředníci a politici vzdali a nařízení se zrušilo.

0/0
5.1.2016 9:35

M14a20r36t12i58n 60K61a38r23á36s87e59k 9178643438648

No problem je kdyz ta "levnejsi" alternativa je levnejsi predevsim kvuli tomu, ze se vyhyba placeni dani a nesplnuje zakonne pozadavky.

To je jako kdyby prodejci phm kteri podvadeli s dph pres karuselove obchody se hajili tim, ze poskytuji lepsi a levnejsi bezin a zakon, ktery po nich chce platit dph je zastaraly a zkonstately a na dukaz jejich tvrzeni argumentuji tim, ze prece je o jejich levny benzin velky zajem.....

Ono na trhu totiz neni jen UBER ale i dalsi nezavisle aplikace, ktere jsou taky uzivatelsky prijemne a nabizi podobne sluzby za podobne nizke ceny (casto i levneji), ale zadna z nich zadne predpisy neporusuje...

+3/0
5.1.2016 9:46

P97e23t93r 49N55i71v62n23i43c46k67ý 3372104445967

Čas je nakonec nejlepší rozhodčí. Ukáže, co je životaschopné a co zahyne. Je to i příležitost pro stát, aby ukázal, jak se dokáže přizpůsobovat techonolgickému pokroku.

Jeden problém jsou licence. Proč stát tuto činnost vůbec licencuje? Má to dnes ještě nějaký význam? Proč některá města výdávají jen omezený počet licencí a tím zjevně omezují trh?

Druhý problém josu daně. I tady má stát velké možnosti, jak inovace promítnout i daních. Proč třeba nemít extrémně jednoduchý systém denní paušální zálohové daně. Každý takový taxikář by zaplatil třeba 200 Kč daní a mohl by den jezdit. Bez složitých živností a daňových přiznání? Ta podnikatelská administrativa a byrokracie škrtí podnikání. Jistě všichni daňoví úředníci budou rozhodně proti zjednodušování (podřezávají si tím vlastní větev).

0/−1
5.1.2016 10:08

V65l26a51d20i27m84í77r 81C82i27h91l78a 8451928757233

Třeba v New Yorku jsou taxi také licencované a je jich omezený počet. Přesto výborně fungují.

0/0
5.1.2016 10:54
Foto

M69a35r15t26i18n 75P40i88š41t57o23r67a 8218918346379

Dělá to dobře. Dokud má pohádkové příjmy jinde (od investorů a v pokrokovějších zemích), může v klidu posečkat.

Až se to zavede v těch pokrokovějších zemích, včetně legislativy, prosákne to i do německé legislativy a pak tam s tím nikdy mít problém nebude. Tedy až na staré taxíkáře.

0/−1
5.1.2016 0:10

P77e39t31r 42A64g53u26l78á30r 4417208320634

Podle mne je to jen pokus jak vyvést peníze z Evropy do USA a při tom je nedanit. Proto všechny ty řečičiky o sdílené jízdě. Tam kde to pochopili a jsou ochotni se postavit to pojmenovali jasně - mimo zákon. A absolutně nechápu drzost představitele UBERu u nás, který je schopen říci něco v tom smyslu, že naše zákony jsou zastaralé a že si je máme změnit. S tím by se možná dalo souhlasit, ale nejdřív by se měl postarat o změnu a pak podnikat. Ale u nás jsou si někteří rovnější. Docela jsem zvědavý, jak budou řidiči UBERu u nás podávat měsíční přiznání DPH.

+5/−1
4.1.2016 18:58
Foto

J92i27ř30í 67K33r96á12k94o27r87a 9899853

Další ouřada...

0/−5
4.1.2016 19:03

P62e78t69r 71A19g69u89l91á63r 4107158700424

Pokud myslíte mne, tak nic nemůže být vzdálenějšího pravdě. Jako daňového poplatníka, který ročně odvede na daních několikanásobně než je průměr a občana země, která má stále se zvětšující dluh, mne občas nadzvedne ze židle, když vidím, kterak úředníci laxně přihlíží daňovým únikům. Ony by se ty peníze daly použít třeba na opravy silnic. Alespoň jejich část.

+3/0
4.1.2016 19:07
Foto

J58i25ř19í 35K95r76á64k17o34r47a 9399913

Mluvíte jako ouřada, je mi líto.

0/−5
4.1.2016 20:18

J10a87k94u32b 42S60e51m41e56r11á74d 2557176201701

no zato ty tady predvadis myslitele ;-D

+1/0
5.1.2016 10:49

A30n39t10o91n21í58n 34J74i81ř92í68k 5319207349784

Aby mohl být člověk lékařem, musí splňovat určité požadavky. Aby mohl být člověk soudcem, musí splňovat určité požadavky, aby mohl být člověk řidičem autobusu, musí splňovat určité požadavky...... Tato pravidla existují a mají být dodržována do doby, než dojde ke změně zákona. Typ aplikace, jako je UBER, může sloužit i pro obyčejné taxikáře (tuším, že např. Liftago funguje na obdobném principu). UBER si ale zakládá na tom, že jeho řidiči zákon prvoplánově porušují a tím získávají výhodu před konkurencí (absurdí tvrzení, že jde o sdílenou jízdu, nikoliv taxislužbu, neplacení daní a podobně). Neodsuzuju nikoho, že s nimi jezdí, jsou-li levnější. Na druhou stranu je ale pochopitelné pokutování řidičů za porušování zákona.

+8/0
4.1.2016 18:00
Foto

J38i40ř40í 79K19r81á94k69o31r49a 9639393

Ta služba je dobrá a je široce poptávaná. Má úspěch.

Úřady jsou tu pro lidi, je tedy jen logické deregulovat trh. Místo toho ho ještě více zregulují, aby tu službu úplně zlikvidovali. Z čehož můžou mít prospěch stávající taxislužby, ale rozhodně ne zákazníci, tedy všichni ostatní občané.

Z toho vyplývá, že úředníci nejednají v zájmu občanů, nýbrž spíš několika málo zainteresovaných firem.

0/−6
4.1.2016 18:10

R85a56d49o62s28l84a15v 44K76l34a55u28d42a 5744238224392

To jste hodně na omylu. Tak třeba řada studentů si řekne, že bude jezdit jen o víkendech a o prázdninách. Díky tomu mnoho taxikářů, pro které je to jediný příjem, budou muset jít dělat něco jiného. Takže to dopadne tak, že ve všední den člověk taxikáře nesežene. Fakt na tom zákazníci vydělají?

+5/0
4.1.2016 18:15

Z73d38e40n16ě77k 72W44e25r36n11h88a34r69t 6787525572298

Ve standardním a přirozeném systému to funguje tak, že kde je poptávka, objeví se vzápětí i nabídka. Naopak, přemíra regulace a omezení vede k nerovnováze a převaze poptávky nad nabídkou, koneckonců, toho jsme si za socialismu užili dosyta. Takže to, že někde bude nedostatek možností si zajistit odvoz (záměrně nepíšu taxíků), je právě důsledkem zbytečné regulace. Při zrušení regulace a nastolení přirozených podmínek by problém zmizel.

0/0
4.1.2016 18:21

J47a27k41u39b 49S46e15m89e11r13á84d 2217466431671

no jenze tady nejde o nedostatek moznosti :-) tady jde o nabizeni nizsi ceny, kterou dosahli nedodrzovanim pravidel

+3/0
4.1.2016 18:23

Z82d39e56n20ě32k 33W18e82r15n47h90a83r25t 6207175552128

Takových služeb jako UBER je víc, jen nejsou tak vidět a tolik se o nich nemluví. A pokud padne jedna, případně jí zakážou, objeví se ještě další, lišící se v nějakých nepodstatných detailech. Ten trend je jasný a žádný zákon to už nezvrátí. Takže by to chtělo mít rozum a místo omezování a vymáhání přežitých pravidel by se mělo vyjít vstříc požadavkům lidí a tyto služby povolit, nebo pro ně vytvořit prostor. Ony se stejně budou využívat, i když jsou třeba protizákonné. Není to sice správné, ale taková je holt realita.

0/−1
4.1.2016 18:31

J69a23k37u94b 80S98e33m91e35r26á76d 2687586131891

A kdo zakazuje sluzby odvozu zakaznika??? 8-o :-) Jen proste maji nejaka pravidla, nekdo (treba Liftago) je splnuji, Uber ne

+3/0
4.1.2016 19:22

R66a30d51o39s31l42a34v 95K39l44a35u91d58a 5624888784922

Jenže takhle to právě nefunguje. To je jen naivní představa. Kor když do toho zapojím někoho, kdo má nějakou výhodu... Dám trochu jiný příklad... Jistý řetězec rychlého občerstvení se rozhodl, že postaví svoje restaurace na brigádnících, především z řad studentů... Ono to má obrovské výhody. Možnost poslat domů když není práce, jednodušší administrativa a pod. Jenže za chvíli zjistili, že to prostě nejde. Ve všední dny dopoledne a o zkouškovém období nebyl nikdo, kdo by tam přišel. Pokud se vám tohle podaří udělat v prostředí nějaké živnosti, bude to tragédie.

0/0
4.1.2016 18:27

Z57d82e51n33ě16k 72W11e40r33n27h96a16r41t 6237565442118

A není to třeba tím, že zaměstnat člověka jen na dobu, kdy jej ta firma skutečně potřebuje, je v našem systému v podstatě nemožné a musí se to kompenzovat přes brigádníky? Není tedy i tady příčinou problému zbytečná přeregulace a zasahování státu do vztahů mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem?

0/−1
4.1.2016 18:34

R26a93d67o76s34l68a44v 26K96l60a54u17d73a 5394458464822

Vy si vážně myslíte že by taková firma takové zaměstnance našla? Nemít možnost získat hypotéku, vědět že si s ním firma může kdykoliv vytřít .... To tady bylo před sto lety. A mělo to katastrofální následek. 40 let bolševismu. To byste si přál? Svět se naštěstí poučil a tak má zaměstnanec svoje práva, aby ho nenapadlo dělat revoluci.

+1/0
4.1.2016 18:39

Z21d75e61n65ě59k 57W49e98r96n24h37a88r96t 6307785562568

V USA to do značné míry funguje a tak nějak jsem si nevšiml, že by tam proto vznikla bolševická revoluce. A možná by to chtělo nějakou učebnici historie, některé jsou i obrázkové. Zjistil by jste, že i u nás ten neblahý socialismus nevznikl z mozolů povstavšich porobených proletářů, co hrdě vztyčili hlavy a rozlomili své okovy, ale spíš z dohody velmocí o rozdělení světa po světové válce.

0/−1
4.1.2016 18:45

R45a93d20o26s33l23a16v 17K19l21a56u32d58a 5874608684582

Odbory jaké mají v USA bych našim firmám nepřál ani za trest.

0/0
4.1.2016 19:10
Foto

J11i79ř81í 45K66r46á28k77o36r53a 9179363

Ježiš to je blábol.

Ale jinak kvalitní doomsaying. R^

0/−3
4.1.2016 18:28

R98a39d74o59s27l92a50v 35K66l87a62u55d58a 5504458914752

Zatím tady blábolíte jen vy. A ještě se dožadujete toho aby úředníci nejednali podle zákonů, ale podle vás, protože vy jste občan.

+1/0
4.1.2016 18:30
Foto

J47i36ř75í 29K48r28á98k74o21r78a 9579913

Tak předpokládám, že máte nějaký solidní podklad pro své tvrzení, že kvůli Uberu nebudou mít mimo prázdniny taxikáři práci.

0/−3
4.1.2016 18:32

J48a95k68u97b 79S19e81m81e71r41á93d 2207436901231

urednici jednaji podle stavajiciho zakona, jinak ani nemuzou :-)

0/0
4.1.2016 18:17

L27u36b85o25m10i35r 11K87u27b41a17t 4607213751840

Kdybyste si přečetl příspěvek, na který reagujete, zjistil byste, že je tam dokonce zmíněna konkurenční služba, která funguje podobně a bez problémů se drží v rámci existujících zákonů. Takže to evidentně jde a zcela jasně to demonstruje, že Uber nemá v úmyslu o dodržování zákonů ani uvažovat. Ono jim ani nic jiného nezbývá, při dodržování zákonů by brzy zkrachovali.

+4/0
4.1.2016 18:18
Foto

J15i24ř92í 43K28r90á92k56o78r41a 9639203

"při dodržování zákonů by brzy zkrachovali"

Protože ty regulace zkriplují trh a nechávají na něm příliš málo prostoru pro konkurenci. Už to tady vysvětluji potřetí.

0/−4
4.1.2016 18:30

R14a16d42o65s85l56a15v 81K47l34a62u56d65a 5464178514662

Ale prdlajs. Zkrachovali by proto, protože jsou drazí. Taxikář zkrátka nemůže z tržby dát 20% jen za "dispečink".

+4/0
4.1.2016 18:31
Foto

J72i57ř70í 15K86r35á78k26o98r72a 9319333

Nejsou drazí. Jsou nejlevnější. Jezdím s nimi dost pravidelně.

Vy fakt musíte dneska něco hulit, to jinak není možný. Padají z vás perly jako vrata.

0/−5
4.1.2016 18:33

R79a17d83o46s25l96a81v 83K75l30a13u15d93a 5474808604462

Nemůžu za to že jste blb. Jsou drazí pro řidiče. Ne pro vás. Z toho co vy zaplatíte, dostane taxikář 80%.

+5/0
4.1.2016 18:34
Foto

J76i80ř83í 51K89r16á82k91o15r26a 9799623

A? Co je mi do toho? Pro mě jsou levní a ty řidiče nikdo nenutí jezdit.

Vy řešíte marži prodejce pečiva, když si kupujete rohlíky?

0/−4
4.1.2016 18:38

R48a85d82o82s57l67a26v 78K19l50a49u34d66a 5894518544642

Chlape vy se mi snad jenom zdáte. Než něco plácnete, nechtěl byste si aspoň přečíst článek? UBER chtěl dodržovat zákony, ale nesehnal řidiče.

+4/0
4.1.2016 18:41
Foto

J21i48ř54í 27K79r31á91k47o80r88a 9119103

Zajímavé halucinace máte, jen co je pravda.

Já tam čtu - Uber vzdává boj s úřady, stáhl se z několika německých měst.

0/−3
4.1.2016 18:46

R53a20d79o12s30l36a44v 29K32l45a79u63d81a 5364368414582

"...hledala americká firma cesty, jak k sobě nalákat licencované taxikáře. To se však nedaří." To jsou halucinace? Pokud by je sehnala, pak jí nikdo postavit mimo zákon nemůže. To jsou fakta.

+4/0
4.1.2016 19:13
Foto

J83i98ř63í 38K37r92á77k34o45r68a 9639903

A všiml jste si, že je to na totálně zregulovaném trhu, kde regulují i počty taxikářů? Na trhu, který je tím pádem naprosto saturovaný a prostor pro dalšího hráče tam není?

To je asi jako kdybyste se divil, proč se sem nehrnou další mobilní operátoři, vy inženýre. ;-D

0/−3
4.1.2016 20:18

P45e76t77r 24A77g64u39l68á32r 4467638170344

Aby nevzdával, když porušovali zákon a buď by to draze zaplatili, nebo by šli bručet.

0/0
4.1.2016 19:14

R41a74d68e90k 45N52e94u60m87a96n89n 5472712268265

Jsou drazí.

Byla tady série článků a vycházela tam průměrná cena vyšší než s běžným taxíkem!!

+3/0
4.1.2016 19:03
Foto

J12i76ř84í 66K79r38á86k68o11r48a 9149713

Mně je jedno, co kde vycházelo. Já s nimi jezdím max. do 15 korun.

0/−2
4.1.2016 19:04

P96e71t36r 47A44g56u14l94á28r 4187438980264

Mluvíte, jako by u vás na prvním místě byla vždy cena. Takže by jste v bazaru sáhnul také po vozidle s nejistým původem, ale hlavně po nejnižší ceně? Pominu-li fakt, že přesně v takovém může vydělávat ten váš superlevný UBERdriver?

+3/0
4.1.2016 19:19
Foto

J68i40ř56í 78K87r76á16k48o23r66a 9559603

Pro mě je hlavní cena a výkon. Obojí má Uber ve výborném stavu.

0/−3
4.1.2016 20:19

L95a37d94i54s15l66a51v 41S80a97u88e61r 8597541893664

Pokud regulace "zkriplují" trh tak určitě nebudete protestovat když léky nakoupíte v nonstop zástavárně, zbraně ve večerce atd. Pokud je trh regulován nějakým zákonem tak ho má každý dodržovat, potom se vytvoří konkurenční prostředí. Když ho někdo nedodržuje tak získává nějakou výhodu nemyslíte?

+2/0
4.1.2016 18:55
Foto

J30i96ř92í 42K84r50á20k97o39r88a 9239713

A z toho vyplývá, že každý zákon je správný!

Mimochodem, znáte to, že neznalost zákona neomlouvá? A víte, že jste povinen znát přes 8800 zákonů a jiných předpisů, nemluvě o místních vyhláškách? Znáte je všechny? Jestli ne, zcela jistě každý den porušíte nějaký ten zákon. Věděl jste to? Asi by vás měli zavřít za katr.

0/−3
4.1.2016 18:59

R96a32d82o14s79l85a48v 29K18l49a22u51d91a 5674448704512

A víte že zase žvaníte blbosti? Většina zákonů se většiny lidí vůbec netýká. Asi těžko se někdo kdo bydlí v paneláku a doma má jen rybičky bude učit zákon o hospodářských zvířatech, případně o drážní inspekci a pod.

+2/0
4.1.2016 19:08
Foto

J94i29ř43í 85K48r28á25k73o23r75a 9559263

Člověče pane Klaudo, jak vlastně víte, který z těch takřka devíti tisíc zákonů a předpisů se vás týká či netýká, když je neznáte? ;-D

http://www.zakonyprolidi.cz/blog/platne-predpisy-ke-konci-roku-2015.htm

0/−1
4.1.2016 20:22

R96a25d25o53s79l43a57v 24K83l80a72u16d70a 5584798844512

Pokud chci provádět nějakou činnost, tak se pochopitelně zajímám o to jaký potřebuju znát zákon. Tj. když chci řídit auto, když chci podnikat, když chci někoho zaměstnat, atd. Pak jsou pochopitelně obecné zákony které vychází z morálky, možná i z Bible.

0/0
4.1.2016 20:53
Foto

J49i26ř15í 49K56r43á69k79o84r57a 9149673

Denně přijdete do kontaktu se spoustou lidí ve spoustě případů, ve kterých jsou zapojeny nějaké zákony, o kterých ani nevíte. Legislativní inflace, mluví se o ní stále častěji.

0/−1
4.1.2016 20:56

P40e66t20r 92A12g20u34l95á96r 4227348850564

Zákonů a souvisejících závazných předpisů je přes 1.500.000. A rozhodně neplatí, že pokud je někdo nezná, porušuje je. Pokud někdo chce podnikat v nějakém oboru, předpokladem úspěchu je minimálně znalost legislativy. Manažeři UBERu na to kašlou, takže se jim snadno stane, že to musí někde zabalit.

+1/0
4.1.2016 19:34
Foto

D66a23l56i37b24o89r 47B40a31r72t58o49š 5754500807559

Přesně! ....a právě jste popřel našeho největšího ekonoma profesora Klause, který hlásal, že regulace je nesmysl, a že je nutné vše deregulovat. Ovšem on sám pak přiznal, že finanční krizi způsobily banky, které byly málo regulovány....ten pán měl vždy problém s logikou

0/0
4.1.2016 18:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.