- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nemohl bych na základě nějaké aplikace provozovat třeba lékařskou praxi?
Stávající zkostnatělý systém omezeného počtu taxikářů je z principu dlouhodobě neudržitelný. Úředníci a stávající texikáři se ho logicky budou zastávat do posledního dechu. Stát nedokáže dlouhodobě udržet dražší a horší službu, když na trhu existují levnější a kvalitnější alternativy. Jistě, ze začátku to bude skřípat, bude se šermovat zákony, ale inovace nakonec zvítězí a zákony se změní, aby reflektovaly realitu.
Opravdu bystě chtěli, aby před každým automobilem běhal běžec z červeným praporkem a zvoncem nebo píšťalou, jak bylo uzákoněno v počátcích automobilismu? A to si piště, že úředníci chtěli, aby se to dodržovalo, i když rychlost automobilů se zvyšovala a běžci už tak nějak nestíhali. Kvůli inovacím v automobilovém průmyslu to nakonec i ti úředníci a politici vzdali a nařízení se zrušilo.
No problem je kdyz ta "levnejsi" alternativa je levnejsi predevsim kvuli tomu, ze se vyhyba placeni dani a nesplnuje zakonne pozadavky.
To je jako kdyby prodejci phm kteri podvadeli s dph pres karuselove obchody se hajili tim, ze poskytuji lepsi a levnejsi bezin a zakon, ktery po nich chce platit dph je zastaraly a zkonstately a na dukaz jejich tvrzeni argumentuji tim, ze prece je o jejich levny benzin velky zajem.....
Ono na trhu totiz neni jen UBER ale i dalsi nezavisle aplikace, ktere jsou taky uzivatelsky prijemne a nabizi podobne sluzby za podobne nizke ceny (casto i levneji), ale zadna z nich zadne predpisy neporusuje...
Dělá to dobře. Dokud má pohádkové příjmy jinde (od investorů a v pokrokovějších zemích), může v klidu posečkat.
Až se to zavede v těch pokrokovějších zemích, včetně legislativy, prosákne to i do německé legislativy a pak tam s tím nikdy mít problém nebude. Tedy až na staré taxíkáře.
Podle mne je to jen pokus jak vyvést peníze z Evropy do USA a při tom je nedanit. Proto všechny ty řečičiky o sdílené jízdě. Tam kde to pochopili a jsou ochotni se postavit to pojmenovali jasně - mimo zákon. A absolutně nechápu drzost představitele UBERu u nás, který je schopen říci něco v tom smyslu, že naše zákony jsou zastaralé a že si je máme změnit. S tím by se možná dalo souhlasit, ale nejdřív by se měl postarat o změnu a pak podnikat. Ale u nás jsou si někteří rovnější. Docela jsem zvědavý, jak budou řidiči UBERu u nás podávat měsíční přiznání DPH.
Aby mohl být člověk lékařem, musí splňovat určité požadavky. Aby mohl být člověk soudcem, musí splňovat určité požadavky, aby mohl být člověk řidičem autobusu, musí splňovat určité požadavky...... Tato pravidla existují a mají být dodržována do doby, než dojde ke změně zákona. Typ aplikace, jako je UBER, může sloužit i pro obyčejné taxikáře (tuším, že např. Liftago funguje na obdobném principu). UBER si ale zakládá na tom, že jeho řidiči zákon prvoplánově porušují a tím získávají výhodu před konkurencí (absurdí tvrzení, že jde o sdílenou jízdu, nikoliv taxislužbu, neplacení daní a podobně). Neodsuzuju nikoho, že s nimi jezdí, jsou-li levnější. Na druhou stranu je ale pochopitelné pokutování řidičů za porušování zákona.
Ta služba je dobrá a je široce poptávaná. Má úspěch.
Úřady jsou tu pro lidi, je tedy jen logické deregulovat trh. Místo toho ho ještě více zregulují, aby tu službu úplně zlikvidovali. Z čehož můžou mít prospěch stávající taxislužby, ale rozhodně ne zákazníci, tedy všichni ostatní občané.
Z toho vyplývá, že úředníci nejednají v zájmu občanů, nýbrž spíš několika málo zainteresovaných firem.
Jeste chybi silnicni dan a placena zdravotni prohlidka. Jinak pekne sepsano!
Fascinují mně někteří diskutéři... Zákon se mi nelíbí, tak ho budu porušovat... A děsně se pak diví, když jim někdo přivře kyslík.
Jawohl, Herr Oberleutnant. Sákony se musí totršovat za každý Preis! To by nebyl Ordnung. Šida musíte udat! Verstehst du? Na to jsou sákony!
Uber jednoznačně porušuje zákony ve většině zemí kde působí a zástupci Uberu se diví v čem je problém :-D Uber by měl být jednoznačně zakázán a pronásledován policií protože porušují zákony, nebo ať se zruší veškerá regulace taxislužeb a rovnou i placení daní.
Vždyť je to jednoduché. Ať naši/němečtí/evropští zákonodárci ZRUŠÍ POVINNOST mít pro provozování taxislužby:
- živnost (1000 Kč) + koncesi (10000 Kč)
- taxametr (cca 12 000 Kč + montáž 2000 Kč + metrologie 600 Kč)
- zkoušky z právních předpisů a zkoušky z místopisu pro každou (!) obec, která je vyžaduje (0 Kč)
- průkaz řidiče taxislužby (500 Kč)
- dražší povinné ručení (1-2x, než pro běžný provoz)
- STK a emise každý rok (1500-2000 podle typu auta a pohonu)
- registraci na FÚ pro platbu daně z příjmů fyzických osob
- registraci na zdravotní pojišťovně a ČSSZ a platbu minimálních záloh
A pak se každý může stát taxikářem, nainstalujeme si appky, pustíme GPS a bude to pohoda. Uber bude jeden ze stovek aplikací a všichni budou spokojení. A nikdo nebude nadávat na předražené služby a vychvalovat Uber do nebes. Stejná pravidla pro všechny. Buď zákony platí pro všechny, anebo jsou tu pro srandu králíkům (anebo je potřeba je změnit). Ale pokud někdo oprávněně křičí, že on zákony dodržovat musí (jinak pokuta) a druhý mu ukazuje dlouhý nos, pak to špatně. Ne že bych měl taxikáře nějak v lásce, ale v tom s nimi souhlasím.
Rozhodně zrušit 1b a 2. To ostatní jsou rozumné věcí + povinnost každého osvč. Máte naprostou pravdu. Jenže zase to vemte z té strany, že ani špatné zákony se obvykle nemění pokdu an to není vyvíjen tlak. Uber takovým tlakem je a v tomhle ohledu jsem rád že se něco takového objevilo.
Uber by chtěl provozovat taxislužbu, ale nehodlá respektovat zákony, která ji upravují ... Velmi vypečené ... Nic jim nebrání podnikat za stejných podmínek, jako všichni ostatní ...