Diskuze

Kultovní reklamy: Nejlepší spot všech dob měl namále. Prosadil si ho Jobs

Žádná reklama se neproslavila tak, jako spot oznamující nástup počítače Macintosh z roku 1984. Snímek natočený režisérem filmu Blade Runner Riddley Scottem se manažerům Applu zpočátku nelíbil, nakonec se však o jeho komerčním nasazení nechali přesvědčit. Udělali dobře. Stal se z něj reklamní zázrak, ke kterému stačilo jediné vysílání - během utkání Super Bowlu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ty řady pochodujicich jsou jednoznacne odkaz na Languv Metropolis.

6 0
možnosti
Foto

Já v tom zase vidím odkaz na The Wall...

0 0
možnosti

Reklama je kultovní, nicméně realita statistiky je neúprosná. Takto vypadá zastoupení MAC ve vzorku 223 milionů zařízení, které dostávají pravidelné aktualizace Avast. Zároveň tristních 6% pro Windows 10. XP mají stále ještě 13%. :-)

-

http://www.imagebam.com/image/afb1d8456931603

1 1
možnosti

P84e16t33r 24J86a79n27d91a

7. 1. 2016 2:26

Ano, neúprosná, ale rovněž tak hloupá a nicneříkající. Nezlobte se na mě, ale posuzovat rozšíření platformy nebo OS dle distribuce Avastu ...

Jenom tak od boku, nebylo by mnohem více vypovídající podívat se na statistiku přístupů na nějaký web, server apod.?

5 0
možnosti

Aha, takže rip-off devatenácetvosumdesátštyry je nej spor všech dob. Takhle se to má. Kreativita je pomalu vulgarismus.

2 1
možnosti

Super Bowl mě nezajímá, reklamy mě nezajímají, Apple mě nezajímá a tuhle reklamu jsem viděl teď poprvé v sekci ekonomika. A ekonomii jsem na střední vždycky nesnášel. Trochu moc paradoxů na jeden článek. Asi to bude tím Orwellem, ten mě sem přitáhl.

Mimochodem iDnes nesnáším taky, připomíná Velkého Bratra. :-P

0 4
možnosti

Trochu masochismus, utrácet svůj cenný čas zrovna tady - a ještě další psaním komentáře... by možná i jeden řekl? :-D

8 0
možnosti

Paradoxne dnesni uzivatele jsou casto uz v tom Orwelovskem 1984. Tehdy to byla svym zpusobem revoluce v uvazovani o osobnich pocitacich (nebo pozdeji chytrych telefonech). Dnes uz je to casto opravdu jen vysledek marketingu a s myslenkou to nema nic spolecneho - krome toho ze mit 1 usb port zaroven jako nabijecku je super cool featura.

5 0
možnosti
Foto

"Paradoxne dnesni uzivatele jsou casto uz v tom Orwelovskem 1984."

Souhlas. Vynucené upgrady OS, OS, který odesílá neznámá data, sledování uživatelů za pomoci cookies...

1 0
možnosti

Mate tam dvakrat za treti :-)

0 0
možnosti

To patri jinam. Prosim cele vymazat.

0 0
možnosti

To je ale legrační, ta diskuze níže. Asi jako kdyby vyšel článek o tom, že Kmotr je jedním z nejlepších filmů všech dob a někdo napsal, že se mu to nelíbí. OK, proti vkusu žádný dišputát, říkalo se. Že to není reklama na výrobek? Ani neměla být. Měla to být reklama na to, že přichází revoluce v této oblasti. A ona opravdu přišla. A navíc - o žádné reklamě se v těch letech nepsalo víc, takže miliony čtenářů se o Macintosh dozvěděli následně z novin. Nastartovalo to novou éru. A bylo to inspirací i pro ostatní reklamní tvůrce, kteří pochopili, že reklama někdy o výrobku vůbec být nemusí. Příklad - viděl jsem skvělou reklamu s bubnující gorilou na čokoládu Cadbury. Není to vůbec o té čokoládě. Ale vidělo jí na TV a na netu snad sto milionů lidí. A ti pak ostatním říkají "viděl jsem skvělou reklamu na Cadbury, i když to o té čokoládě vůbec není" - mluví tedy mimoděk i o výrobku, který získal úžasnou popularitu. Je to mimochodem další "kultovní reklama" do tohoto seriálu. https://www.youtube.com/watch?v=Wy52yueBX_s

4 0
možnosti

J22a25n 16U43l39r88i84c71h

6. 1. 2016 22:18

1. V reklamě je jakžtakž vyjádřeno poselství, že s nějakým Macintoshem začíná nová éra, revoluce. To je značně vágní a také fádní. tahle myšlenka je v některém spotu snad v každém reklamním bloku.

2. Macintosh znamenal novou éru, ale z ničeho neplyne, že to bylo v důsledku toho spotu. Vždyť na ty počítače musela běžet masivní reklamní kampaň a ten spot byl jen jedním z mnoha jejích prvků.

3. Reklamy, které propagují jen značku a nikoli výrobek je a vždy bylo hodně. Typické je to třeba v potravinářství, jak píšete. Ale u typově nového výrobku je nutné komunikovat i jeho vlastnosti, ne jen emblém výrobce.

0 2
možnosti

J88a31n 77S39i88m31o82n

6. 1. 2016 21:43

Osobně si myslím, že ze Steva žijí ještě dnes. Reklama má nádech Another brick in the wall od Pink floyd. Mě se líbí.

5 0
možnosti

Reklama skvělá. Perfektní. A ad výtka diskutéra Králíčka k "sportovnímu kladivu". Vůbec jste to nepochopil - jedná se o jeden ze symbolů bolševického (srp a kladivo),resp. totalitního režimu, takže přesné v detailu.

21 3
možnosti

Eeeeee? Symbol komunismu (delnicke tridy) je uplne neco jineho. Sportovni kladivo, kterym se hazi vypada uuuplne jinak: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Hod_kladivem :-P

2 4
možnosti

to se mi nelíbí :-/

8 3
možnosti