Diskuze

Místo strojvůdce autopilot. SŽDC přidala zařízení pro plynulou jízdu

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dokončila další část pokrytí české železnice zařízením pro automatické vedení vlaků. Pokrývá už přes tisíc kilometrů. Strojvedoucí tak na některých tratích v Česku mohou nově řízení vlaků přenechat víceméně kompletně automatu. Využívat ho může zatím ale jen část lokomotiv a jednotek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je to nové, bude to k ničemu. Posměváčků se najde tolik, že ... jaktože to sami dávno nevymysleli líp a nedali zdarma ke stažení?

Každý je odborník, přece ví, že když je to nové ... a když o tom čte prvně, tak to přece musí být nové. Rozhodně to nebude tak, že by to mohlo už být dávno vyzkoušené, to by se o tom už dávno přece psalo. Jenže odborníci se přece nebudou zabývat ověřováním doměnek, to je pod úroveň odborníka.

Článek z roku 2008:

http://technet.idnes.cz/city-elefant-pantograf-ktery-je-lepsi-nez-pendolino-fhw-/tec_technika.aspx?c=A080406_170731_tec_technika_rja

1 0
možnosti

Co je na tom nového ? Zkušební provoz se dělal na elektrických jednotkách 470.001-004 a lok 136.034 cca před 20 lety na trati Praha - Kolín ... ... především je nutná montáž balíz, které slouží k informování vlakového počítače o poloze vlaku ... a řídící obvody musí být přizpůsobeny k tomu, aby mohly s AVV komunikovat ...

V zásadě je to vymakané a pokud TO strojvedoucí omylem nevypne, jako na té Masaryčce, tak je to bezvadné ...

0 0
možnosti

Tak už to víme skoro všechno :-) Teď jen tedy kolik při té zakázce za 200 M bylo nainstalováno těch MIBů.

0 0
možnosti

J58a83n 13S69ů25r20a

6. 1. 2016 11:48

poslední >použít pro ECTS

Spolupráce s ETCSúspěšně odzkoušena na 362.166 a 471/971.042. Ve spojení s ETCS je to ideálnídvojice.

Pod záštitou EU běžípodobný projekt, takže časem to bude i interoperabilní.

Jinak systém jevyužíván už od roku 1991 a celkově má „najeto“ něco mezi 40 a 80 milionykilometrů, takže se dá říci, že dětské i pubertální nemoci už překonal :-)

0 0
možnosti

J91a56n 17S54ů27r81a

6. 1. 2016 11:46

3.část >Šikovnýstrojvedoucí to umí bez zpoždění.

Šikovnýstrojvedoucí si omezí tažnou sílu, aby mašina neklouzala. Jinak samozřejmě prokaždé zařízení existují limity jeho použitelnosti. Když bude dálnice samý led,bude sněžit a mlha, tak taky nedojedete z Prahy do Brna za 2 hodiny

>Jsemzvědav,jak automat bude fungovat při bouřkách.

Normálně.Systém je pod několikerým elmg stíněním (Faradayova klec), bouřky mu nevadí.

>vychýlenívagonu do vedlejší koleje

Od toho tamje ten strojvedoucí, který má řešit mimořádnosti, ale nemá se zabývat rutinníregulační činností (kterou křemík zvládá o několik řádů lépe).

> kolik tenklandr mezi koleje může stát

Samotnýklandr stojí pár tisíc, něco stojí jeho náplň (asi taky tak), něco jeho montáž,něco výluka pro montáž, něco vymyšlení, jaký kód do něj "nasypat"(protože to kódování musí splňovat určitá kritéria) a něco stojí i vypapírování.Suma sumárum jsou to desetitisíce

>jestli tok něčemu je.

Je. Šetří tofírům práci, šetří to technická zařízení na mašině a vozech a šetří to energii/ naftu. Změřené úspory na jednom vlaku až okolo 30%.

2 0
možnosti

30% no.. Zajímalo by mě jaké algoritmy na to používají, s čím počítají. Ale v Dubai na zcela automatické příměstské dráze, která je asi top, je vidět, že to udělalo kus cesty, ale stále je vidět občas nějaká drobná moucha. Zejména třeba u klesání a spol.

0 0
možnosti

J85a46n 38S50ů38r84a

6. 1. 2016 11:44

2. část

>průmyslový PC

PC se nepoužívá, jsou to průmyslové systémy na jiné architektuře a bez operačního systému (který jen zdržuje a navíc obsahuje chyby, které sice můžete najít, ale ne už odstranit).

>Podobné odpovídače i s bateriemi stojí řádově stovky korun.

S RFID systémem se uvažovalo, ale není dostatečně zajištěna jeho spolehlivost pro uvažované rychlosti a prostředí např. pod vrstvou sněhu a ledu (útlum vf signálu, dostatečná ostrost křivky síly signálu)

>Ve vlaku pak je potřeba počítač s dětsky jednoduchým prográmkem, který si pomatuje kdy přejel předchozí bod a zná mapu kolejí. A dle nějakého algoritmu dopočítá rychlost.

No a ten "dětsky jednoduchý algoritmus" zas tak jednoduchý není. A nestačí tu rychlost jen spočítat, neméně důležité je i "donutit" mašinu, aby tou rychlostí taky jela. Pokud si myslíte, že když jedete 160 a mašině řeknete "teď jeď 100" a ona vám to za sekundu vyplní, tak jste na poměrně zásadním omylu.

3 0
možnosti

J15a33n 16S66ů56r69a

6. 1. 2016 11:43

Spoluautor systému AVV, který zde nemá profil a nemůže tak přispívat do diskuze, mě požádal o zveřejnění odpovědí na některé dotazy diskutujících, rád tak činím:

soupravysoukromých dopravců: soukromídopravci (zatím) zájem neprojevili.

>kdyžnějaký vtipálek rozmístí pár falešných bodů,

Nestane senic, systém ví, kde má jaký bod očekávat a kódování je zabezpečené. Když vpůlce dálničního tunelu u Plzně nějaký vtipálek namontuje ceduli"Bratislava doleva", tak taky nezabočíte.

>Traťováčást včetně propojení a řídících systémů vyjde na daleko víc než pár milionů.

Traťová částse nikam nepropojuje, mobilní část vychází z toho, že většina zařízení už namašině stejně je. To "navíc" je opravdu za několik málo set tisíckorun.

>Stačítrať pokrýt přitroublímy odpovídači, kteří vědí kde se nachází.

Odpovídačneví, kde se nachází. On jenom dává nějaký kód. Ale vymyslet to kódování tak,aby splňovalo požadavky na určitou spolehlivost a bezpečnost není zas až takovásranda.Polohu kpřijatému kódu doplní mobilní část na základě mapy tratě.

>software,který je schopný napsat talentovanější žák ZŠ v mobilním telefonu.

Soft sám osobě složitý není, ale je to mnoho různých jednoduchých věcí, které se musejíudělat tak, aby dohromady dělaly to, co dělat mají, a dělaly to správně. Třebaměření rychlosti se zdá být zdánlivě jednoduché, ale když se přidají požadavkyna její derivaci (a kdo jste někdy derivoval číslicový signál, tak víte, o čemmluvím :-), která zároveň ale nesmí být zpracována až za dlouhý čas (což jetřeba už 1 sekunda), tak si myslím, že ten talentovanější žák ZŠ by se museljmenovat třeba Einstein. Řízení vzduchové brzdy je něco podobného. Představtesi, že sedíte v autě, jedete 130, šlápnete na brzdu a 10 sekund se nic neděje,poté začne brzda pozvolna nabíhat.

2 0
možnosti

A můžu se zeptat. Počítá s vtipálky, idioty, teroristy, když by někdo značky před zatáčkou ukradl, zneškodnil, zastínil. Srovnává to systém s mapou a stavem km? Když ty značky jsou pasivní..

0 0
možnosti

Nebude nutné před zavedením do "ostrého" provozu 100% eliminovat zloděje kovů (drážních kabelů)?

1 0
možnosti

Na traťové části moc kovů není.

0 0
možnosti

Jsem zvědav,jak automat bude fungovat při bouřkách.Pokud vypadne,tak je zaděláno na obrovský kolaps,protože tolik strojvůdců nebude k dispozici.Nebo když dojde k vychýlení vagonu do vedlejší koleje,které dispečeři nezazamenají a pustí tam soupravu.Stalo se to v Horaždovicích

0 4
možnosti

To jste asi spatne pochopil, strojvedoucí tam porad sedí a ještě dlouho sedět bude.

9 0
možnosti

Nesmí ale pršet, sněžit, být mlha a vůbec nějak vlhko, protože se city elefant prokluzuje a dokáže na 10km při třech zastaveních udělat i čtyři minuty zpoždění. Šikovný strojvedoucí to umí bez zpoždění.

5 1
možnosti

Ani nejšikovnější strojvedoucí neodkáže nahradit pískovač, který na kěkterých CityElefantech není nainstalován. Což, ale určitě víte.

1 0
možnosti

Když to není povinné.. Když už to tam je, tak se divím, že to povinně nehlídá překročení rychlosti a přejetí červené. Zejména, když jsou soukromí dopravci osobní i nákladní.

0 2
možnosti
Foto

J57a96n 74V25o37l81f

6. 1. 2016 10:18

K tomuto slouží povinný VZ... Není-li VZ, musí být na stanovišti dva strojvedoucí...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vlakový_zabezpečovač

0 0
možnosti