Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pozemky Masarykova nádraží míří pod Pentu. Vznikne centrum za miliardy

Areál Masarykova nádraží v Praze čeká v příštích letech zásadní proměna. Roky dohadování o jeho budoucnosti utnula ve středu dozorčí rada Českých drah. Ta schválila převod pozemků investiční skupině Penta, která na ně měla nárok podle deset let staré smlouvy. Dozorčí rada však přesuny až dosud oddalovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i13l26e94n45a 58N75o93v77a94n23s85k31a 4272877479909

Tak další tunýlek vyvedení státního - přesněji městského majetku soukromé firmě. Za nějaký čas Penta prohlásí, že rekonstrukce budov spojených s provozem nádraží a kolejiště není možná pro ten či onen důvod, nádraží se zruší, v centru Prahy vznikne další administrativně-obchodní moloch. Zlodějny, lumpárny a tunely neskončí nikdy?

0/0
11.1.2016 8:23
Foto

S39t95a39n73i40s33l74a30v 33T81e29s18a58ř 9617154522324

Tak určitě... Vizualizace plné zeleně a architektonických skvostů, realita bude hektar betonových ploch uprostřed uzavřených areálů sterilních kancelářských budov.

0/0
9.1.2016 19:15

M24a31r43t69i57n 12Z15e68l56e65n24y 2517770129949

Je zajímavé, ze kvůli této kauze je vcelku politicky klid. Kdyz vezmu jak lidi řvali při církevních restitucich, řešili veci, které nikdo ze současně žijících lidi nezažil a těžko může nezkresleně posoudit a teď je tady kauza, kdy je nějaká "smlouva", spousta lidi dostalo všimne do kapsi a nic se neděje.Prostě pohoda.

+2/0
6.1.2016 19:49

J48a73n 20S75ů23r56a 4525783503732

Ta smlouva byla uzavřena 2004-6 a nelze s ní udělat nic jiného, než ji plnit....

0/0
6.1.2016 21:19

M21a75r56t84i28n 43Z17e43l98e12n66y 2147300819929

To je pravda, ze je smlouva z minulosti, ale nevěřím, že by takovou smlouvu podepsal soukromý subjekt. Takový nevýhodný paskvil dokáže podepsat jenom státní úředník.

0/0
6.1.2016 21:24

M34i14l82e67n59a 77N54o78v34a68n84s50k39a 4382747719529

V tomto případě městský - Magistrát hl.m.Prahy z doby vlády ODS tuneláře Béma.

0/0
11.1.2016 8:24

J91a95n 45J35e57m82e38l31k17a 1185770

Tak otázka, co by se stalo, Kdyby neplnili. Stát může i vyvlastňovat. Smlouvy by měly být obvykle vyvážené. Ikdyž ta dohoda je možná částečně zlepšená. Ale stejně jsou to jen tiskové prohlášení a spol. Ne smlouva. Smlouvu z ČD minule tahali několik let. Přes soudy. Do té doby se věci obvykle promlčí. Obávám se. že je to precedens pro zasmluvněné brněnské nádraží.

+1/0
7.1.2016 9:15

P10e38t44r 52R38u82m88p51l68i21k 4909947669953

nedivil bych se jestli někdo od penty nemá ruce v té škodovce. Tyhle obchody se neplánují každý den.

0/0
6.1.2016 19:20

M32a25t42ě92j 77V14o34n39d23ř21i34č46k66a 4754310548456

Pěkně nesmyslný, možná senzacechtivý nadpis. Masarykovo nádraží jako takové se v žádném případě prodávat nebude, počítá se s ním do budoucna jako s nádražím Hlavním. Prodávat se budou jen pozemky k němu přilehlé, dnes nevyužívané.

+1/−1
6.1.2016 18:12

R52a68d76e78k 95J34a42n22a56t48a 9335136414112

Ono je to vidět i ta té mapce dole. Ale holt málokterý novinář se na mapě vyzná a titulkář zřejmě ze všech nejmíň.

0/0
6.1.2016 18:20

J10i78r39i 35D66o94m38i38n14i53k 1691248331270

Naopak - titulkář dobře ví, co dělá . Rating - to je to, oč tu běží . :-)

+4/0
6.1.2016 18:25

J90i25ř23í 30K23o74c48u35r88e27k 6365904985798

No a jedná se tedy o pozemky vyznačené v mapě nebo teda jde o pozemky, které v mapě v článku vyznačeny nejsou, na kterých stojí to nádraží.

0/−1
6.1.2016 18:08

J31a64n 11J36e81m20e34l67k37a 1505630

Z historie:

http://www.bezkorupce.cz/blog/2010/01/18/prodej-masarykova-nadrazi-ceske-drahy-schvalily-neuveritelnou-cenu-8-tisic-za-metr/

http://www.bezkorupce.cz/blog/2011/10/07/tajemne-ceske-drahy-konci-musi-dat-informace-o-nadrazi/

http://www.bezkorupce.cz/documents/masarykovo-nadr-smlouva.pdf

Takže další na řadě je nádraží Brno. Tam je to podobné.

0/0
6.1.2016 18:04
Foto

J58i16ř23í 64S33t18r80a11t25i31l 4403358125882

V takových přestavbách, kde ještě původně nějak žijí lidé, se potom rozprostírají odlidštěné podmínky zoufalé provozní tuposti.

+1/0
6.1.2016 17:49

K65a62r73e88l 22D97r75d95a 6583175487519

Nerozumíte tomu kruhovému objezdu na magistrále? To si Penta řeší připojení z ulic Na Florenci a Křižíkova a všem řidičům zmasakruje rovnou magistrálu?

A mohl by někdo, nejlépe z dobře placených novinářů, zjistit, co to tedy znamená?

To "kolejiště" je tady otřes. Všichni ho tady roky obchází jak trubky. Na Vinohrady se nedostanete, do Karlína se nedostanete, na Žižkov se nedostanete. Pražská civilizace končí na hranicích v Šervůdu.

Měl vzniknout Centrální terminál a vyřešit chodce. Vznikne? Čekal bych, že by potřeboval státní pozemky. S Pentou patrně nevznikne a nastává tedy stav zakonzervování stavu zmasakrovaného Florence a Šervůdu z 19. století?

Centrální terminál měl umožnit pěším projít z "Václaváku" do Karlína. Propojit Hlavní nádraží, Masaryčku a Florenc. Spojit metro B, C (Hl. Nádraží + Florenc) a snad i D jedním vestibulem. Dát sem i pohyblivé pásy pro chodce, jak na letišti. Mělo se dát konečně pěšky projít ze Šervůdu na Žižkov a do Karlína. Tato vize padá? Místo toho tady bude všude Penta a lidé pobíhající oklikou navěky Hybernskou?

A co propojení Masaryčky a Hlavního nádraží? To je ve hře nebo šance na propojení padla prodejem pozemků? Byla šance pustit vlaky z Hlavního nádraží na Ruzyň, když tedy budujeme trať na letiště.

A co zbourání Masaryčky? Nebyl by to pro Pentu bonus, získat to komplet bez nádraží? Podle textu se zdá, že právě to nikdo neuvažuje. Není to cílem? Nebude to nakonec etapa 2? ;-)

0/−2
6.1.2016 17:27

R43a42d22e91k 32J87a71n66a64t68a 9345706654182

Vaš text je nějaký zmatený. Pletete to všechno dohromady.

Jenom k vaší obavě, že se nikdo nikam nedostane: bude to logicky naopak lepší, když místo různých neveřejných skladů budou retail prostory, tak se tam bude normálně dát chodit.

Konkrétně při rekostrukci Masaryčky se udělá podchod z Opletalovy do ulice na Florenci. A východ z Hlaváku na Žižkov je také v plánu, výstavba má začít po dokončení opravy střechy haly, tj. do 2 let.

0/0
6.1.2016 18:19

K55a89r83e58l 89D38r97d47a 6253565607789

Podchod v Opletalově je fajn (máte to ověřeno?), ale není to Centrální terminál. O tom mluvím, zda bude nebo zda již nově nemůže vzniknout?

To samé propojení Masaryčky a Hlavního nádraží. Projekt má nějaký "železniční" název. Běží dál nebo padl?

Zbourání Masaryčky se před pár lety diskutovalo a ustoupilo se od toho. Náhradou mělo být nákladné přeložení Masaryčky pod Hlavní nádraží. Kdo to tehdy sondoval? Penta? Není to skrytě stále ve hře? Když jde o nejcennější pozemky v Praze, čekal bych to. To by se teprve pěkně chodilo, pokud by zmizelo celé nádraží. ;-)

0/0
8.1.2016 9:13

T24o51m86á62š 57B15e25n80d74í48k 6878324975520

Známá firma, to jsou ti co zlikvidovali severomoravské vodovody a kanalizace, ti už mají mít dávno zákaz vstupu na český trh a majitele v lochu!!

+3/0
6.1.2016 17:21

P62a45v34e96l 37H12o32f13f52m84a22n98n 4277190531956

Je to ještě horší Tomáši

+1/0
6.1.2016 17:47

D26a64n41a 53K72o30c78i11á20n29o54v84á 2433168129618

Jestli to půjde stejně "rychle" jako s maršmelounem, tak investorovi pevné nervy:-P

0/−1
6.1.2016 17:19

M60i46r75o62s23l28a29v 57P55a21v97l11í50č57e86k 7153370775314

To zas bude kanceláří. :(

0/0
6.1.2016 17:10

J32i89ř54í 79O42u65k32r85o18p56e47c 5690458823609

Jako by to bylo něco špatného...

0/0
6.1.2016 17:11
Foto

T48o79m43á89š 82T97r45o83j96a60n 9317766605626

na to jsem zvědavej co z toho bude

0/0
6.1.2016 17:04

V41l49a57d64i84m78í70r 15N66o42v95á89k 3422204106181

Mluvčí Penty,Ivo Mravinec.Nedělal už mluvčího Čseké pošty,pak Aera Vodochody a nyní Penty.Závidím lidem,kteří se umějí živit jen hubou a na víc zřejmě nemají.

+2/−2
6.1.2016 17:02

P51a62v27e89l 19R17e71z46n94i33c85e15k 3565284204872

Nezavidte jim, musi denne drit a trenovat lhani tak aby to vypadalo ze jsou jeste dobromyslni... viz pan tiskovy mluvci O2 pri "kauze" ligy mistru v televizi

http://ekonomika.idnes.cz/liga-mistru-na-ct-nepatri-0hi-/ekonomika.aspx?c=A151119_155924_ekonomika_rts

+3/0
6.1.2016 17:04

V70l33a76d17i89m14í60r 14N88o42v23á10k 3922914656351

No,máte zřejmě pravdu,tiskoví muvčí určitě nebudou ozdobou této společnosti.

+1/0
6.1.2016 18:36

J83i88ř19í 68R58y70s 3524337766204

Nejrozšířenější argument různých konzerv je,říci o nové stavbě,že zapadá nebo ne do okolí.Kdyby se tak uvažovalo vždy,stavěli bychom stále jenom chýše ze slámy,respekrive ani to.Na Praze ,obzvlášť,je krásný ten mix slohů,to,že každý barák je svůj ,na rozdíl od sídlišť,která bývala uniformní.Pokud se podíváte na Václavák,tak tam je všechno a nikdo neříká,že tam to či ono nepatří.Staré mizí a nové se rodí,jako v životě.

+3/−4
6.1.2016 16:59

E68v61ž91e64n 58P48o32l17á28k 3188428911273

Až na to, že posledních necelých sto let se architektura snaží jen maximálně neladit a šokovat za každou cenu. Jediným jejím rysem je arogance a totální negace všeho předchozího.

+1/0
6.1.2016 18:59

T46o11m23a10s 75S92t70r52i13h67a60v31k66a 6182513388106

to už je ovšem jenom váš subjektivní pohled, paušalizovat se nedá.

0/0
7.1.2016 13:54

J79i52r39i 78D44o97m21i33n83i74k 1771848721560

A jako vždy se tady sešli hned "kritici s odborníky", kteří hzned vědí, že to je podvod, že je to zadarmo, že je to krádež ze státního atd. :-) A že se ten stát o tu rujnu pěkně staral, co ? Za posledních 30 let tam nedal ani korunu...A nedá ani do budoucna, nemá z čeho. Ale já vím, "někdo se napakuje, to je přece jasné" , co ? A nejvíce to štve ty, kteří se u toho nebudou pohybovat.:-) Místo, abyste byli rádi, že do toho někdo chce strkat SVÉ peníze, tak brbláte. Umíte i něco jiného ?

+5/−4
6.1.2016 16:43

L91u90k70á72š 66V45a70ň76u40r16a 1675654933413

Nádraží není majetkem státu, ale Drah. A ty nezažádali o dotaci. A pokud tvrdíte, že se za posledních 30 let do nádraží nedaly žádné peníze, tak si asi nepamatujete, jak nádraží před 30ti lety vypadalo. Penta nechce opravit nádraží, Penta chce vydělat na nádražních pozemcích. Postavit na nich kanceláře a jiné budovy. Tím se ale do budoucna zablokuje možnost rozšířit nádraží.

+4/0
6.1.2016 16:47

J43i90r39i 79D77o28m38i89n61i48k 1111128121750

Vy víte, co tam chtějí stavět, za kolik atd. ? Máte poslední typ křišťálové koule?

+2/−4
6.1.2016 16:49

L91u28k91á66š 39V20a68ň39u94r45a 1835924393133

Ale vždyť je to věc řešená už několik let. Existují studie a i Penta o pozemky drah dlouhodobě usiluje a dělala několik studií.

0/0
6.1.2016 16:51

L22u33k21á78š 14V79a89ň91u44r96a 1175534273113

Radní hlavního města Prahy vyřadili na svém zasedání dne 13. října 2009 dvanáct kontroverzních návrhů ke změnám územního plánu z dalšího projednávání. Případné rozhodnutí o změně funkce předmětných pozemků se tak pozdrží a developeři nemohou žádat o povolení výstavby.

O co se přesně jedná? Vyřazeny byly záměry na představu čtyř pražských nádraží – Masarykova, Smíchovského, Nákladového nádraží Žižkov a Nádraží Bubny. Na využívaných drážních pozemcích měly vzniknout nové čtvrti.

0/0
6.1.2016 16:55

J39i32ř70í 64R42y93s 3834217236104

Penta především nebo až v druhém sledu zařídí,že se pražané za tento kout města nebudou muset stydět.Kdykoliv tam jdu je mě smutno.Každá nová stavba město obohatí

+2/−2
6.1.2016 17:01

L35u82k71á13š 95V93a95ň84u88r35a 1765384373313

A nebylo by řešením celou Prahu zbourat a postavit ji znovu, když každá nová stavba město obohatí? Když vidím ty hrůzy, které se staví místo krásných historických budov. Když se zastavují parky a zelené plochy. Pamatujete statistický úřad na Invalidovně? Když ho vyplavila povodeň, tak SKANSKA postavila na Skalce nový, 13 patrový objekt v zástavbě rodinných domků na místě plánovaného domu služeb. Jako důvod uvedla nevhodnost stavby v záplavové oblasti. Obratem stát pod cenou prodal pozemky statistického úřadu na Invalidovně, kde firma podobná Pentě postavila kancelářské budovy. Je to jen honba za ziskem.

+1/−1
6.1.2016 17:08

T96o32m85á10š 83H94o59l85i92č 5678104721748

Penta nemá žiadne vlastné peniaze.Všetky prachy čo majú ukradli Slovenským a ruským daňovým poplatníkom. Viete kdo šéfuje v Pente a je pravdepodobne reálnym vlastníkom?Generál Lórenc posledný šéf ŠTB.

0/0
6.1.2016 16:50

J29i60r44i 28D10o19m20i53n31i18k 1851948501100

A víte, že je mi úplně jedno, kdo šéfuje jaké firmě ? :-)

0/−1
6.1.2016 16:55

L32u64k91á33š 11V94a48ň66u20r17a 1835374283503

A v tom je právě problém. Že takový jako vy, slepý ke svému okolí a dědictví českého národa zničí svou slepostí a tupostí to, za co naši předci bojovali a zemřeli.

0/0
6.1.2016 16:59

J49i88ř13í 13O33u28k76r33o53p17e75c 5280268773759

Jak ji ničí?

0/0
6.1.2016 17:03

L24u10k14á43š 93V37a30ň10u43r98a 1765354613493

Svým nezájmem o dění kolem sebe.

0/−1
6.1.2016 17:10

J37i43ř72í 90O69u14k41r14o82p71e31c 5330978203849

To z jeho příspěvku nevyplývá

+1/0
6.1.2016 17:11

J56i81r77i 70D89o95m17i79n93i34k 1221288881690

;-D jak duchaplné....:-)

0/0
6.1.2016 17:11

J13i55ř92í 24K82o26c72u13r36e56k 6735434195268

Bylo by tedy lépe aby penta byla zrušena, zaměstnanci vyhnáni a nebo by bylo lépe kdyby Penta byla znárodněna a přidělena třeba Tvrdíkovi?

+1/0
6.1.2016 18:05

T41o21m69á39š 20H25o85l26i98č 5648714531298

A k tým investíciám.To je klasický taktika,pomocou úplatkou sa zabráni štátu aby investoval do niakej budovy a potom sa objavý súkromní záchranca,ktorý to akože opraví.

+1/0
6.1.2016 16:55

L62u78k65á56š 84V52a43ň78u26r37a 1185244933213

To znamená, že se z nádraží udělají kancelářské prostory a vlaky nebudou mít kde stát.

0/−3
6.1.2016 16:43

L53u55k30á96š 56V85a89ň47u81r63a 1825184723823

Celý projekt nádraží byl již několikrát prezentován. Zůstanou jen základní koleje, vše ostatní se vytrhá a zbourá (včetně historických budov) a na pozemcích postaví administrativní budovy. Totéž se má stát i s ostatními nádražími v Praze.

0/−2
6.1.2016 17:01

L86u55k38á52š 39V95a19ň33u69r10a 1875894753473

Jak rozkrást státní majetek. Skupina Penta je vlastněna pěti společníky, kterými jsou Marek Dospiva, Jaroslav Haščák, Martin Kúšik, Jozef Oravkin a Jozef Špirko. Má pět poboček – v České republice, na Slovensku, v Polsku, na Kypru a v Nizozemí.

0/−3
6.1.2016 16:42

J25i82r61i 24D26o13m42i70n77i67k 1241678391240

No a co ? mají peníze, které chtějí sami dobrovolně investovat, státní kasu to nebude stát ani korunu. To je špatně ? 8-o

+2/−2
6.1.2016 16:44

L96u12k73á76š 79V59a91ň69u98r65a 1845964113303

Ale to je nesmysl. Chtějí jen rozkrást státní majetek, který byl v rukou státních drah.

+1/−2
6.1.2016 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.