Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pozemky Masarykova nádraží míří pod Pentu. Vznikne centrum za miliardy

Areál Masarykova nádraží v Praze čeká v příštích letech zásadní proměna. Roky dohadování o jeho budoucnosti utnula ve středu dozorčí rada Českých drah. Ta schválila převod pozemků investiční skupině Penta, která na ně měla nárok podle deset let staré smlouvy. Dozorčí rada však přesuny až dosud oddalovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i58l58e10n94a 47N72o20v65a74n31s39k49a 4832357439579

Tak další tunýlek vyvedení státního - přesněji městského majetku soukromé firmě. Za nějaký čas Penta prohlásí, že rekonstrukce budov spojených s provozem nádraží a kolejiště není možná pro ten či onen důvod, nádraží se zruší, v centru Prahy vznikne další administrativně-obchodní moloch. Zlodějny, lumpárny a tunely neskončí nikdy?

0/0
11.1.2016 8:23
Foto

S31t94a70n28i89s95l31a16v 19T66e65s69a67ř 9267574332294

Tak určitě... Vizualizace plné zeleně a architektonických skvostů, realita bude hektar betonových ploch uprostřed uzavřených areálů sterilních kancelářských budov.

0/0
9.1.2016 19:15

M52a71r32t54i24n 85Z36e13l23e38n24y 2477110169889

Je zajímavé, ze kvůli této kauze je vcelku politicky klid. Kdyz vezmu jak lidi řvali při církevních restitucich, řešili veci, které nikdo ze současně žijících lidi nezažil a těžko může nezkresleně posoudit a teď je tady kauza, kdy je nějaká "smlouva", spousta lidi dostalo všimne do kapsi a nic se neděje.Prostě pohoda.

+2/0
6.1.2016 19:49

J22a69n 64S95ů81r20a 4255683613782

Ta smlouva byla uzavřena 2004-6 a nelze s ní udělat nic jiného, než ji plnit....

0/0
6.1.2016 21:19

M87a38r15t54i95n 17Z14e81l25e63n81y 2707340759799

To je pravda, ze je smlouva z minulosti, ale nevěřím, že by takovou smlouvu podepsal soukromý subjekt. Takový nevýhodný paskvil dokáže podepsat jenom státní úředník.

0/0
6.1.2016 21:24

M84i91l85e81n91a 91N71o64v58a80n55s56k92a 4372477429569

V tomto případě městský - Magistrát hl.m.Prahy z doby vlády ODS tuneláře Béma.

0/0
11.1.2016 8:24

J63a91n 45J96e97m97e68l42k17a 1425280

Tak otázka, co by se stalo, Kdyby neplnili. Stát může i vyvlastňovat. Smlouvy by měly být obvykle vyvážené. Ikdyž ta dohoda je možná částečně zlepšená. Ale stejně jsou to jen tiskové prohlášení a spol. Ne smlouva. Smlouvu z ČD minule tahali několik let. Přes soudy. Do té doby se věci obvykle promlčí. Obávám se. že je to precedens pro zasmluvněné brněnské nádraží.

+1/0
7.1.2016 9:15

P90e34t39r 98R40u29m11p35l32i82k 4789867959663

nedivil bych se jestli někdo od penty nemá ruce v té škodovce. Tyhle obchody se neplánují každý den.

0/0
6.1.2016 19:20

M49a94t25ě60j 57V88o86n26d49ř23i69č83k44a 4864930878236

Pěkně nesmyslný, možná senzacechtivý nadpis. Masarykovo nádraží jako takové se v žádném případě prodávat nebude, počítá se s ním do budoucna jako s nádražím Hlavním. Prodávat se budou jen pozemky k němu přilehlé, dnes nevyužívané.

+1/−1
6.1.2016 18:12

R58a83d38e46k 66J55a26n56a62t18a 9455176334792

Ono je to vidět i ta té mapce dole. Ale holt málokterý novinář se na mapě vyzná a titulkář zřejmě ze všech nejmíň.

0/0
6.1.2016 18:20

J22i57r11i 40D57o72m27i56n84i39k 1131178891840

Naopak - titulkář dobře ví, co dělá . Rating - to je to, oč tu běží . :-)

+4/0
6.1.2016 18:25

J69i44ř66í 47K38o94c64u37r21e37k 6135384685438

No a jedná se tedy o pozemky vyznačené v mapě nebo teda jde o pozemky, které v mapě v článku vyznačeny nejsou, na kterých stojí to nádraží.

0/−1
6.1.2016 18:08

J10a35n 78J80e42m88e88l70k85a 1855620

Z historie:

http://www.bezkorupce.cz/blog/2010/01/18/prodej-masarykova-nadrazi-ceske-drahy-schvalily-neuveritelnou-cenu-8-tisic-za-metr/

http://www.bezkorupce.cz/blog/2011/10/07/tajemne-ceske-drahy-konci-musi-dat-informace-o-nadrazi/

http://www.bezkorupce.cz/documents/masarykovo-nadr-smlouva.pdf

Takže další na řadě je nádraží Brno. Tam je to podobné.

0/0
6.1.2016 18:04
Foto

J39i50ř41í 37S53t16r63a47t36i70l 4913728775682

V takových přestavbách, kde ještě původně nějak žijí lidé, se potom rozprostírají odlidštěné podmínky zoufalé provozní tuposti.

+1/0
6.1.2016 17:49

K94a84r56e29l 88D13r53d44a 6573225847139

Nerozumíte tomu kruhovému objezdu na magistrále? To si Penta řeší připojení z ulic Na Florenci a Křižíkova a všem řidičům zmasakruje rovnou magistrálu?

A mohl by někdo, nejlépe z dobře placených novinářů, zjistit, co to tedy znamená?

To "kolejiště" je tady otřes. Všichni ho tady roky obchází jak trubky. Na Vinohrady se nedostanete, do Karlína se nedostanete, na Žižkov se nedostanete. Pražská civilizace končí na hranicích v Šervůdu.

Měl vzniknout Centrální terminál a vyřešit chodce. Vznikne? Čekal bych, že by potřeboval státní pozemky. S Pentou patrně nevznikne a nastává tedy stav zakonzervování stavu zmasakrovaného Florence a Šervůdu z 19. století?

Centrální terminál měl umožnit pěším projít z "Václaváku" do Karlína. Propojit Hlavní nádraží, Masaryčku a Florenc. Spojit metro B, C (Hl. Nádraží + Florenc) a snad i D jedním vestibulem. Dát sem i pohyblivé pásy pro chodce, jak na letišti. Mělo se dát konečně pěšky projít ze Šervůdu na Žižkov a do Karlína. Tato vize padá? Místo toho tady bude všude Penta a lidé pobíhající oklikou navěky Hybernskou?

A co propojení Masaryčky a Hlavního nádraží? To je ve hře nebo šance na propojení padla prodejem pozemků? Byla šance pustit vlaky z Hlavního nádraží na Ruzyň, když tedy budujeme trať na letiště.

A co zbourání Masaryčky? Nebyl by to pro Pentu bonus, získat to komplet bez nádraží? Podle textu se zdá, že právě to nikdo neuvažuje. Není to cílem? Nebude to nakonec etapa 2? ;-)

0/−2
6.1.2016 17:27

R34a36d56e95k 79J73a79n61a75t64a 9245956834832

Vaš text je nějaký zmatený. Pletete to všechno dohromady.

Jenom k vaší obavě, že se nikdo nikam nedostane: bude to logicky naopak lepší, když místo různých neveřejných skladů budou retail prostory, tak se tam bude normálně dát chodit.

Konkrétně při rekostrukci Masaryčky se udělá podchod z Opletalovy do ulice na Florenci. A východ z Hlaváku na Žižkov je také v plánu, výstavba má začít po dokončení opravy střechy haly, tj. do 2 let.

0/0
6.1.2016 18:19

K96a73r30e17l 38D43r16d12a 6723935137239

Podchod v Opletalově je fajn (máte to ověřeno?), ale není to Centrální terminál. O tom mluvím, zda bude nebo zda již nově nemůže vzniknout?

To samé propojení Masaryčky a Hlavního nádraží. Projekt má nějaký "železniční" název. Běží dál nebo padl?

Zbourání Masaryčky se před pár lety diskutovalo a ustoupilo se od toho. Náhradou mělo být nákladné přeložení Masaryčky pod Hlavní nádraží. Kdo to tehdy sondoval? Penta? Není to skrytě stále ve hře? Když jde o nejcennější pozemky v Praze, čekal bych to. To by se teprve pěkně chodilo, pokud by zmizelo celé nádraží. ;-)

0/0
8.1.2016 9:13

T65o95m59á85š 16B82e24n67d12í39k 6218784745220

Známá firma, to jsou ti co zlikvidovali severomoravské vodovody a kanalizace, ti už mají mít dávno zákaz vstupu na český trh a majitele v lochu!!

+3/0
6.1.2016 17:21

P97a96v17e29l 30H42o33f15f28m56a69n37n 4157550691276

Je to ještě horší Tomáši

+1/0
6.1.2016 17:47

D34a83n11a 75K59o24c65i26á78n17o23v68á 2253948449198

Jestli to půjde stejně "rychle" jako s maršmelounem, tak investorovi pevné nervy:-P

0/−1
6.1.2016 17:19

M37i62r30o17s14l65a74v 82P80a42v89l40í39č45e55k 7183220415214

To zas bude kanceláří. :(

0/0
6.1.2016 17:10

J86i94ř72í 45O47u82k50r13o51p34e20c 5450128603349

Jako by to bylo něco špatného...

0/0
6.1.2016 17:11

T27o77m92á49š 20T29r27o36j92a78n 9807746845486

na to jsem zvědavej co z toho bude

0/0
6.1.2016 17:04

V70l66a60d13i63m33í32r 41N88o84v68á30k 3242704416551

Mluvčí Penty,Ivo Mravinec.Nedělal už mluvčího Čseké pošty,pak Aera Vodochody a nyní Penty.Závidím lidem,kteří se umějí živit jen hubou a na víc zřejmě nemají.

+2/−2
6.1.2016 17:02

P31a54v37e77l 21R38e40z29n91i11c66e76k 3455524684112

Nezavidte jim, musi denne drit a trenovat lhani tak aby to vypadalo ze jsou jeste dobromyslni... viz pan tiskovy mluvci O2 pri "kauze" ligy mistru v televizi

http://ekonomika.idnes.cz/liga-mistru-na-ct-nepatri-0hi-/ekonomika.aspx?c=A151119_155924_ekonomika_rts

+3/0
6.1.2016 17:04

V75l27a12d62i52m84í98r 96N11o93v45á13k 3632504976131

No,máte zřejmě pravdu,tiskoví muvčí určitě nebudou ozdobou této společnosti.

+1/0
6.1.2016 18:36

J64i60ř33í 59R30y56s 3704597386304

Nejrozšířenější argument různých konzerv je,říci o nové stavbě,že zapadá nebo ne do okolí.Kdyby se tak uvažovalo vždy,stavěli bychom stále jenom chýše ze slámy,respekrive ani to.Na Praze ,obzvlášť,je krásný ten mix slohů,to,že každý barák je svůj ,na rozdíl od sídlišť,která bývala uniformní.Pokud se podíváte na Václavák,tak tam je všechno a nikdo neříká,že tam to či ono nepatří.Staré mizí a nové se rodí,jako v životě.

+3/−4
6.1.2016 16:59

E83v71ž31e64n 64P53o41l10á29k 3488538391913

Až na to, že posledních necelých sto let se architektura snaží jen maximálně neladit a šokovat za každou cenu. Jediným jejím rysem je arogance a totální negace všeho předchozího.

+1/0
6.1.2016 18:59

T19o43m93a25s 37S59t68r73i79h90a44v51k54a 6692403128246

to už je ovšem jenom váš subjektivní pohled, paušalizovat se nedá.

0/0
7.1.2016 13:54

J64i25r35i 79D38o80m59i32n50i78k 1631218311400

A jako vždy se tady sešli hned "kritici s odborníky", kteří hzned vědí, že to je podvod, že je to zadarmo, že je to krádež ze státního atd. :-) A že se ten stát o tu rujnu pěkně staral, co ? Za posledních 30 let tam nedal ani korunu...A nedá ani do budoucna, nemá z čeho. Ale já vím, "někdo se napakuje, to je přece jasné" , co ? A nejvíce to štve ty, kteří se u toho nebudou pohybovat.:-) Místo, abyste byli rádi, že do toho někdo chce strkat SVÉ peníze, tak brbláte. Umíte i něco jiného ?

+5/−4
6.1.2016 16:43

L14u23k55á38š 14V23a65ň14u19r88a 1195684693143

Nádraží není majetkem státu, ale Drah. A ty nezažádali o dotaci. A pokud tvrdíte, že se za posledních 30 let do nádraží nedaly žádné peníze, tak si asi nepamatujete, jak nádraží před 30ti lety vypadalo. Penta nechce opravit nádraží, Penta chce vydělat na nádražních pozemcích. Postavit na nich kanceláře a jiné budovy. Tím se ale do budoucna zablokuje možnost rozšířit nádraží.

+4/0
6.1.2016 16:47

J70i93r51i 50D60o28m38i56n90i18k 1411898851820

Vy víte, co tam chtějí stavět, za kolik atd. ? Máte poslední typ křišťálové koule?

+2/−4
6.1.2016 16:49

L84u12k70á38š 33V50a26ň56u15r43a 1225904223113

Ale vždyť je to věc řešená už několik let. Existují studie a i Penta o pozemky drah dlouhodobě usiluje a dělala několik studií.

0/0
6.1.2016 16:51

L39u61k17á79š 13V79a60ň15u98r41a 1565384443743

Radní hlavního města Prahy vyřadili na svém zasedání dne 13. října 2009 dvanáct kontroverzních návrhů ke změnám územního plánu z dalšího projednávání. Případné rozhodnutí o změně funkce předmětných pozemků se tak pozdrží a developeři nemohou žádat o povolení výstavby.

O co se přesně jedná? Vyřazeny byly záměry na představu čtyř pražských nádraží – Masarykova, Smíchovského, Nákladového nádraží Žižkov a Nádraží Bubny. Na využívaných drážních pozemcích měly vzniknout nové čtvrti.

0/0
6.1.2016 16:55

J65i64ř30í 71R32y78s 3314337866484

Penta především nebo až v druhém sledu zařídí,že se pražané za tento kout města nebudou muset stydět.Kdykoliv tam jdu je mě smutno.Každá nová stavba město obohatí

+2/−2
6.1.2016 17:01

L39u45k62á54š 46V45a17ň48u37r26a 1545604553343

A nebylo by řešením celou Prahu zbourat a postavit ji znovu, když každá nová stavba město obohatí? Když vidím ty hrůzy, které se staví místo krásných historických budov. Když se zastavují parky a zelené plochy. Pamatujete statistický úřad na Invalidovně? Když ho vyplavila povodeň, tak SKANSKA postavila na Skalce nový, 13 patrový objekt v zástavbě rodinných domků na místě plánovaného domu služeb. Jako důvod uvedla nevhodnost stavby v záplavové oblasti. Obratem stát pod cenou prodal pozemky statistického úřadu na Invalidovně, kde firma podobná Pentě postavila kancelářské budovy. Je to jen honba za ziskem.

+1/−1
6.1.2016 17:08

T19o82m12á34š 96H71o96l76i22č 5808814481788

Penta nemá žiadne vlastné peniaze.Všetky prachy čo majú ukradli Slovenským a ruským daňovým poplatníkom. Viete kdo šéfuje v Pente a je pravdepodobne reálnym vlastníkom?Generál Lórenc posledný šéf ŠTB.

0/0
6.1.2016 16:50

J90i28r88i 32D17o37m30i41n73i43k 1961598611940

A víte, že je mi úplně jedno, kdo šéfuje jaké firmě ? :-)

0/−1
6.1.2016 16:55

L48u88k17á57š 21V13a74ň47u22r95a 1285984893753

A v tom je právě problém. Že takový jako vy, slepý ke svému okolí a dědictví českého národa zničí svou slepostí a tupostí to, za co naši předci bojovali a zemřeli.

0/0
6.1.2016 16:59

J42i68ř50í 73O64u96k37r57o19p37e32c 5520278143779

Jak ji ničí?

0/0
6.1.2016 17:03

L18u68k36á46š 20V12a37ň32u73r33a 1375754263803

Svým nezájmem o dění kolem sebe.

0/−1
6.1.2016 17:10

J75i35ř88í 38O40u64k40r73o56p85e95c 5970218403979

To z jeho příspěvku nevyplývá

+1/0
6.1.2016 17:11

J30i88r59i 56D43o44m86i58n71i53k 1651408411270

;-D jak duchaplné....:-)

0/0
6.1.2016 17:11

J98i41ř68í 61K41o37c60u95r63e88k 6725224775948

Bylo by tedy lépe aby penta byla zrušena, zaměstnanci vyhnáni a nebo by bylo lépe kdyby Penta byla znárodněna a přidělena třeba Tvrdíkovi?

+1/0
6.1.2016 18:05

T59o23m13á26š 90H75o13l48i25č 5688474401478

A k tým investíciám.To je klasický taktika,pomocou úplatkou sa zabráni štátu aby investoval do niakej budovy a potom sa objavý súkromní záchranca,ktorý to akože opraví.

+1/0
6.1.2016 16:55

L39u65k86á98š 10V42a39ň85u64r38a 1585984693683

To znamená, že se z nádraží udělají kancelářské prostory a vlaky nebudou mít kde stát.

0/−3
6.1.2016 16:43

L91u95k67á69š 32V19a63ň91u92r52a 1365254353333

Celý projekt nádraží byl již několikrát prezentován. Zůstanou jen základní koleje, vše ostatní se vytrhá a zbourá (včetně historických budov) a na pozemcích postaví administrativní budovy. Totéž se má stát i s ostatními nádražími v Praze.

0/−2
6.1.2016 17:01

L12u51k30á93š 61V57a43ň28u93r74a 1275704213213

Jak rozkrást státní majetek. Skupina Penta je vlastněna pěti společníky, kterými jsou Marek Dospiva, Jaroslav Haščák, Martin Kúšik, Jozef Oravkin a Jozef Špirko. Má pět poboček – v České republice, na Slovensku, v Polsku, na Kypru a v Nizozemí.

0/−3
6.1.2016 16:42

J98i66r66i 96D43o78m14i55n67i15k 1251618901250

No a co ? mají peníze, které chtějí sami dobrovolně investovat, státní kasu to nebude stát ani korunu. To je špatně ? 8-o

+2/−2
6.1.2016 16:44

L92u38k44á80š 71V52a78ň35u41r65a 1365374223653

Ale to je nesmysl. Chtějí jen rozkrást státní majetek, který byl v rukou státních drah.

+1/−2
6.1.2016 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.