Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pozemky Masarykova nádraží míří pod Pentu. Vznikne centrum za miliardy

Areál Masarykova nádraží v Praze čeká v příštích letech zásadní proměna. Roky dohadování o jeho budoucnosti utnula ve středu dozorčí rada Českých drah. Ta schválila převod pozemků investiční skupině Penta, která na ně měla nárok podle deset let staré smlouvy. Dozorčí rada však přesuny až dosud oddalovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i62l58e69n88a 17N51o30v65a18n31s47k97a 4972457979679

Tak další tunýlek vyvedení státního - přesněji městského majetku soukromé firmě. Za nějaký čas Penta prohlásí, že rekonstrukce budov spojených s provozem nádraží a kolejiště není možná pro ten či onen důvod, nádraží se zruší, v centru Prahy vznikne další administrativně-obchodní moloch. Zlodějny, lumpárny a tunely neskončí nikdy?

0/0
11.1.2016 8:23
Foto

S57t78a94n67i24s25l22a89v 22T48e70s67a89ř 9177394352254

Tak určitě... Vizualizace plné zeleně a architektonických skvostů, realita bude hektar betonových ploch uprostřed uzavřených areálů sterilních kancelářských budov.

0/0
9.1.2016 19:15

M18a27r73t35i44n 64Z19e42l73e29n10y 2337500689769

Je zajímavé, ze kvůli této kauze je vcelku politicky klid. Kdyz vezmu jak lidi řvali při církevních restitucich, řešili veci, které nikdo ze současně žijících lidi nezažil a těžko může nezkresleně posoudit a teď je tady kauza, kdy je nějaká "smlouva", spousta lidi dostalo všimne do kapsi a nic se neděje.Prostě pohoda.

+2/0
6.1.2016 19:49

J55a21n 69S13ů49r80a 4635483423572

Ta smlouva byla uzavřena 2004-6 a nelze s ní udělat nic jiného, než ji plnit....

0/0
6.1.2016 21:19

M97a93r12t58i97n 28Z24e17l71e82n36y 2807920329449

To je pravda, ze je smlouva z minulosti, ale nevěřím, že by takovou smlouvu podepsal soukromý subjekt. Takový nevýhodný paskvil dokáže podepsat jenom státní úředník.

0/0
6.1.2016 21:24

M40i58l80e51n92a 88N88o97v11a90n44s94k69a 4312757369629

V tomto případě městský - Magistrát hl.m.Prahy z doby vlády ODS tuneláře Béma.

0/0
11.1.2016 8:24

J35a92n 85J65e24m40e24l31k80a 1185420

Tak otázka, co by se stalo, Kdyby neplnili. Stát může i vyvlastňovat. Smlouvy by měly být obvykle vyvážené. Ikdyž ta dohoda je možná částečně zlepšená. Ale stejně jsou to jen tiskové prohlášení a spol. Ne smlouva. Smlouvu z ČD minule tahali několik let. Přes soudy. Do té doby se věci obvykle promlčí. Obávám se. že je to precedens pro zasmluvněné brněnské nádraží.

+1/0
7.1.2016 9:15

P96e92t28r 40R75u80m14p50l15i67k 4899647199153

nedivil bych se jestli někdo od penty nemá ruce v té škodovce. Tyhle obchody se neplánují každý den.

0/0
6.1.2016 19:20

M13a56t16ě83j 28V46o49n16d98ř27i67č38k57a 4744430498376

Pěkně nesmyslný, možná senzacechtivý nadpis. Masarykovo nádraží jako takové se v žádném případě prodávat nebude, počítá se s ním do budoucna jako s nádražím Hlavním. Prodávat se budou jen pozemky k němu přilehlé, dnes nevyužívané.

+1/−1
6.1.2016 18:12

R71a17d79e65k 14J96a25n64a93t50a 9705856564672

Ono je to vidět i ta té mapce dole. Ale holt málokterý novinář se na mapě vyzná a titulkář zřejmě ze všech nejmíň.

0/0
6.1.2016 18:20

J12i31r56i 19D36o66m24i96n89i95k 1561868281220

Naopak - titulkář dobře ví, co dělá . Rating - to je to, oč tu běží . :-)

+4/0
6.1.2016 18:25

J18i51ř55í 74K71o27c62u91r11e34k 6475524195678

No a jedná se tedy o pozemky vyznačené v mapě nebo teda jde o pozemky, které v mapě v článku vyznačeny nejsou, na kterých stojí to nádraží.

0/−1
6.1.2016 18:08

J63a52n 98J44e23m69e98l36k36a 1285330

Z historie:

http://www.bezkorupce.cz/blog/2010/01/18/prodej-masarykova-nadrazi-ceske-drahy-schvalily-neuveritelnou-cenu-8-tisic-za-metr/

http://www.bezkorupce.cz/blog/2011/10/07/tajemne-ceske-drahy-konci-musi-dat-informace-o-nadrazi/

http://www.bezkorupce.cz/documents/masarykovo-nadr-smlouva.pdf

Takže další na řadě je nádraží Brno. Tam je to podobné.

0/0
6.1.2016 18:04
Foto

J23i69ř57í 20S89t68r57a20t96i52l 4853978255202

V takových přestavbách, kde ještě původně nějak žijí lidé, se potom rozprostírají odlidštěné podmínky zoufalé provozní tuposti.

+1/0
6.1.2016 17:49

K84a50r48e38l 54D83r88d24a 6143385367539

Nerozumíte tomu kruhovému objezdu na magistrále? To si Penta řeší připojení z ulic Na Florenci a Křižíkova a všem řidičům zmasakruje rovnou magistrálu?

A mohl by někdo, nejlépe z dobře placených novinářů, zjistit, co to tedy znamená?

To "kolejiště" je tady otřes. Všichni ho tady roky obchází jak trubky. Na Vinohrady se nedostanete, do Karlína se nedostanete, na Žižkov se nedostanete. Pražská civilizace končí na hranicích v Šervůdu.

Měl vzniknout Centrální terminál a vyřešit chodce. Vznikne? Čekal bych, že by potřeboval státní pozemky. S Pentou patrně nevznikne a nastává tedy stav zakonzervování stavu zmasakrovaného Florence a Šervůdu z 19. století?

Centrální terminál měl umožnit pěším projít z "Václaváku" do Karlína. Propojit Hlavní nádraží, Masaryčku a Florenc. Spojit metro B, C (Hl. Nádraží + Florenc) a snad i D jedním vestibulem. Dát sem i pohyblivé pásy pro chodce, jak na letišti. Mělo se dát konečně pěšky projít ze Šervůdu na Žižkov a do Karlína. Tato vize padá? Místo toho tady bude všude Penta a lidé pobíhající oklikou navěky Hybernskou?

A co propojení Masaryčky a Hlavního nádraží? To je ve hře nebo šance na propojení padla prodejem pozemků? Byla šance pustit vlaky z Hlavního nádraží na Ruzyň, když tedy budujeme trať na letiště.

A co zbourání Masaryčky? Nebyl by to pro Pentu bonus, získat to komplet bez nádraží? Podle textu se zdá, že právě to nikdo neuvažuje. Není to cílem? Nebude to nakonec etapa 2? ;-)

0/−2
6.1.2016 17:27

R56a51d15e51k 18J25a29n56a48t14a 9925446894442

Vaš text je nějaký zmatený. Pletete to všechno dohromady.

Jenom k vaší obavě, že se nikdo nikam nedostane: bude to logicky naopak lepší, když místo různých neveřejných skladů budou retail prostory, tak se tam bude normálně dát chodit.

Konkrétně při rekostrukci Masaryčky se udělá podchod z Opletalovy do ulice na Florenci. A východ z Hlaváku na Žižkov je také v plánu, výstavba má začít po dokončení opravy střechy haly, tj. do 2 let.

0/0
6.1.2016 18:19

K77a93r98e70l 21D66r10d29a 6123845587869

Podchod v Opletalově je fajn (máte to ověřeno?), ale není to Centrální terminál. O tom mluvím, zda bude nebo zda již nově nemůže vzniknout?

To samé propojení Masaryčky a Hlavního nádraží. Projekt má nějaký "železniční" název. Běží dál nebo padl?

Zbourání Masaryčky se před pár lety diskutovalo a ustoupilo se od toho. Náhradou mělo být nákladné přeložení Masaryčky pod Hlavní nádraží. Kdo to tehdy sondoval? Penta? Není to skrytě stále ve hře? Když jde o nejcennější pozemky v Praze, čekal bych to. To by se teprve pěkně chodilo, pokud by zmizelo celé nádraží. ;-)

0/0
8.1.2016 9:13

T96o72m48á33š 54B52e80n63d25í11k 6678914105760

Známá firma, to jsou ti co zlikvidovali severomoravské vodovody a kanalizace, ti už mají mít dávno zákaz vstupu na český trh a majitele v lochu!!

+3/0
6.1.2016 17:21

P82a94v63e46l 45H55o92f63f49m20a29n15n 4677240851566

Je to ještě horší Tomáši

+1/0
6.1.2016 17:47

D31a12n65a 59K37o32c83i98á79n47o91v19á 2803618929408

Jestli to půjde stejně "rychle" jako s maršmelounem, tak investorovi pevné nervy:-P

0/−1
6.1.2016 17:19

M77i20r88o26s34l47a48v 22P41a13v18l98í23č35e47k 7223480395544

To zas bude kanceláří. :(

0/0
6.1.2016 17:10

J46i88ř43í 27O55u72k79r46o65p17e11c 5540678573369

Jako by to bylo něco špatného...

0/0
6.1.2016 17:11
Foto

T73o88m14á96š 39T96r63o27j46a95n 9287746985666

na to jsem zvědavej co z toho bude

0/0
6.1.2016 17:04

V22l53a95d42i32m48í93r 88N75o71v70á60k 3672114566331

Mluvčí Penty,Ivo Mravinec.Nedělal už mluvčího Čseké pošty,pak Aera Vodochody a nyní Penty.Závidím lidem,kteří se umějí živit jen hubou a na víc zřejmě nemají.

+2/−2
6.1.2016 17:02

P11a63v40e64l 97R72e32z43n41i24c48e34k 3265794594532

Nezavidte jim, musi denne drit a trenovat lhani tak aby to vypadalo ze jsou jeste dobromyslni... viz pan tiskovy mluvci O2 pri "kauze" ligy mistru v televizi

http://ekonomika.idnes.cz/liga-mistru-na-ct-nepatri-0hi-/ekonomika.aspx?c=A151119_155924_ekonomika_rts

+3/0
6.1.2016 17:04

V15l47a98d94i57m57í35r 35N86o79v10á37k 3342674466951

No,máte zřejmě pravdu,tiskoví muvčí určitě nebudou ozdobou této společnosti.

+1/0
6.1.2016 18:36

J25i89ř71í 26R20y67s 3114237806724

Nejrozšířenější argument různých konzerv je,říci o nové stavbě,že zapadá nebo ne do okolí.Kdyby se tak uvažovalo vždy,stavěli bychom stále jenom chýše ze slámy,respekrive ani to.Na Praze ,obzvlášť,je krásný ten mix slohů,to,že každý barák je svůj ,na rozdíl od sídlišť,která bývala uniformní.Pokud se podíváte na Václavák,tak tam je všechno a nikdo neříká,že tam to či ono nepatří.Staré mizí a nové se rodí,jako v životě.

+3/−4
6.1.2016 16:59

E97v89ž33e54n 63P59o90l21á16k 3628638561373

Až na to, že posledních necelých sto let se architektura snaží jen maximálně neladit a šokovat za každou cenu. Jediným jejím rysem je arogance a totální negace všeho předchozího.

+1/0
6.1.2016 18:59

T53o15m15a38s 21S91t32r16i17h56a12v38k11a 6892863368936

to už je ovšem jenom váš subjektivní pohled, paušalizovat se nedá.

0/0
7.1.2016 13:54

J78i96r80i 75D84o37m44i62n35i46k 1771438561390

A jako vždy se tady sešli hned "kritici s odborníky", kteří hzned vědí, že to je podvod, že je to zadarmo, že je to krádež ze státního atd. :-) A že se ten stát o tu rujnu pěkně staral, co ? Za posledních 30 let tam nedal ani korunu...A nedá ani do budoucna, nemá z čeho. Ale já vím, "někdo se napakuje, to je přece jasné" , co ? A nejvíce to štve ty, kteří se u toho nebudou pohybovat.:-) Místo, abyste byli rádi, že do toho někdo chce strkat SVÉ peníze, tak brbláte. Umíte i něco jiného ?

+5/−4
6.1.2016 16:43

L42u60k42á43š 71V15a62ň71u12r87a 1505914823763

Nádraží není majetkem státu, ale Drah. A ty nezažádali o dotaci. A pokud tvrdíte, že se za posledních 30 let do nádraží nedaly žádné peníze, tak si asi nepamatujete, jak nádraží před 30ti lety vypadalo. Penta nechce opravit nádraží, Penta chce vydělat na nádražních pozemcích. Postavit na nich kanceláře a jiné budovy. Tím se ale do budoucna zablokuje možnost rozšířit nádraží.

+4/0
6.1.2016 16:47

J52i35r58i 10D33o78m68i84n59i56k 1761308761930

Vy víte, co tam chtějí stavět, za kolik atd. ? Máte poslední typ křišťálové koule?

+2/−4
6.1.2016 16:49

L57u66k85á37š 72V98a72ň94u49r57a 1525644883253

Ale vždyť je to věc řešená už několik let. Existují studie a i Penta o pozemky drah dlouhodobě usiluje a dělala několik studií.

0/0
6.1.2016 16:51

L34u78k87á43š 45V60a85ň81u20r29a 1425324593733

Radní hlavního města Prahy vyřadili na svém zasedání dne 13. října 2009 dvanáct kontroverzních návrhů ke změnám územního plánu z dalšího projednávání. Případné rozhodnutí o změně funkce předmětných pozemků se tak pozdrží a developeři nemohou žádat o povolení výstavby.

O co se přesně jedná? Vyřazeny byly záměry na představu čtyř pražských nádraží – Masarykova, Smíchovského, Nákladového nádraží Žižkov a Nádraží Bubny. Na využívaných drážních pozemcích měly vzniknout nové čtvrti.

0/0
6.1.2016 16:55

J75i82ř86í 94R83y85s 3774547306644

Penta především nebo až v druhém sledu zařídí,že se pražané za tento kout města nebudou muset stydět.Kdykoliv tam jdu je mě smutno.Každá nová stavba město obohatí

+2/−2
6.1.2016 17:01

L63u20k77á79š 39V18a52ň80u24r79a 1685344763883

A nebylo by řešením celou Prahu zbourat a postavit ji znovu, když každá nová stavba město obohatí? Když vidím ty hrůzy, které se staví místo krásných historických budov. Když se zastavují parky a zelené plochy. Pamatujete statistický úřad na Invalidovně? Když ho vyplavila povodeň, tak SKANSKA postavila na Skalce nový, 13 patrový objekt v zástavbě rodinných domků na místě plánovaného domu služeb. Jako důvod uvedla nevhodnost stavby v záplavové oblasti. Obratem stát pod cenou prodal pozemky statistického úřadu na Invalidovně, kde firma podobná Pentě postavila kancelářské budovy. Je to jen honba za ziskem.

+1/−1
6.1.2016 17:08

T85o41m42á71š 84H74o18l40i76č 5228314731738

Penta nemá žiadne vlastné peniaze.Všetky prachy čo majú ukradli Slovenským a ruským daňovým poplatníkom. Viete kdo šéfuje v Pente a je pravdepodobne reálnym vlastníkom?Generál Lórenc posledný šéf ŠTB.

0/0
6.1.2016 16:50

J64i68r14i 39D56o34m67i78n80i50k 1171128801200

A víte, že je mi úplně jedno, kdo šéfuje jaké firmě ? :-)

0/−1
6.1.2016 16:55

L88u50k44á93š 16V58a20ň15u96r53a 1445814453893

A v tom je právě problém. Že takový jako vy, slepý ke svému okolí a dědictví českého národa zničí svou slepostí a tupostí to, za co naši předci bojovali a zemřeli.

0/0
6.1.2016 16:59

J55i78ř11í 66O17u44k78r25o54p74e39c 5770528303179

Jak ji ničí?

0/0
6.1.2016 17:03

L67u25k54á63š 17V85a21ň51u32r87a 1355704163453

Svým nezájmem o dění kolem sebe.

0/−1
6.1.2016 17:10

J62i70ř90í 67O53u65k10r97o28p35e30c 5560458303329

To z jeho příspěvku nevyplývá

+1/0
6.1.2016 17:11

J39i98r87i 18D90o44m86i77n27i92k 1671338681910

;-D jak duchaplné....:-)

0/0
6.1.2016 17:11

J76i42ř40í 55K92o97c57u63r97e60k 6325244665858

Bylo by tedy lépe aby penta byla zrušena, zaměstnanci vyhnáni a nebo by bylo lépe kdyby Penta byla znárodněna a přidělena třeba Tvrdíkovi?

+1/0
6.1.2016 18:05

T70o66m32á70š 27H74o35l97i75č 5118704841278

A k tým investíciám.To je klasický taktika,pomocou úplatkou sa zabráni štátu aby investoval do niakej budovy a potom sa objavý súkromní záchranca,ktorý to akože opraví.

+1/0
6.1.2016 16:55

L83u22k50á60š 96V76a39ň36u57r87a 1265894373333

To znamená, že se z nádraží udělají kancelářské prostory a vlaky nebudou mít kde stát.

0/−3
6.1.2016 16:43

L81u45k89á57š 68V30a29ň91u55r35a 1455624513263

Celý projekt nádraží byl již několikrát prezentován. Zůstanou jen základní koleje, vše ostatní se vytrhá a zbourá (včetně historických budov) a na pozemcích postaví administrativní budovy. Totéž se má stát i s ostatními nádražími v Praze.

0/−2
6.1.2016 17:01

L51u43k64á54š 31V22a39ň79u84r20a 1705264893563

Jak rozkrást státní majetek. Skupina Penta je vlastněna pěti společníky, kterými jsou Marek Dospiva, Jaroslav Haščák, Martin Kúšik, Jozef Oravkin a Jozef Špirko. Má pět poboček – v České republice, na Slovensku, v Polsku, na Kypru a v Nizozemí.

0/−3
6.1.2016 16:42

J43i19r43i 53D37o47m11i26n39i21k 1231268961630

No a co ? mají peníze, které chtějí sami dobrovolně investovat, státní kasu to nebude stát ani korunu. To je špatně ? 8-o

+2/−2
6.1.2016 16:44

L30u93k35á60š 24V87a19ň15u54r60a 1445154203523

Ale to je nesmysl. Chtějí jen rozkrást státní majetek, který byl v rukou státních drah.

+1/−2
6.1.2016 16:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.