- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak další tunýlek vyvedení státního - přesněji městského majetku soukromé firmě. Za nějaký čas Penta prohlásí, že rekonstrukce budov spojených s provozem nádraží a kolejiště není možná pro ten či onen důvod, nádraží se zruší, v centru Prahy vznikne další administrativně-obchodní moloch. Zlodějny, lumpárny a tunely neskončí nikdy?
Tak určitě... Vizualizace plné zeleně a architektonických skvostů, realita bude hektar betonových ploch uprostřed uzavřených areálů sterilních kancelářských budov.
Je zajímavé, ze kvůli této kauze je vcelku politicky klid. Kdyz vezmu jak lidi řvali při církevních restitucich, řešili veci, které nikdo ze současně žijících lidi nezažil a těžko může nezkresleně posoudit a teď je tady kauza, kdy je nějaká "smlouva", spousta lidi dostalo všimne do kapsi a nic se neděje.Prostě pohoda.
Ta smlouva byla uzavřena 2004-6 a nelze s ní udělat nic jiného, než ji plnit....
nedivil bych se jestli někdo od penty nemá ruce v té škodovce. Tyhle obchody se neplánují každý den.
Pěkně nesmyslný, možná senzacechtivý nadpis. Masarykovo nádraží jako takové se v žádném případě prodávat nebude, počítá se s ním do budoucna jako s nádražím Hlavním. Prodávat se budou jen pozemky k němu přilehlé, dnes nevyužívané.
Ono je to vidět i ta té mapce dole. Ale holt málokterý novinář se na mapě vyzná a titulkář zřejmě ze všech nejmíň.
No a jedná se tedy o pozemky vyznačené v mapě nebo teda jde o pozemky, které v mapě v článku vyznačeny nejsou, na kterých stojí to nádraží.
Z historie:
http://www.bezkorupce.cz/blog/2011/10/07/tajemne-ceske-drahy-konci-musi-dat-informace-o-nadrazi/
http://www.bezkorupce.cz/documents/masarykovo-nadr-smlouva.pdf
Takže další na řadě je nádraží Brno. Tam je to podobné.
V takových přestavbách, kde ještě původně nějak žijí lidé, se potom rozprostírají odlidštěné podmínky zoufalé provozní tuposti.
Nerozumíte tomu kruhovému objezdu na magistrále? To si Penta řeší připojení z ulic Na Florenci a Křižíkova a všem řidičům zmasakruje rovnou magistrálu?
A mohl by někdo, nejlépe z dobře placených novinářů, zjistit, co to tedy znamená?
To "kolejiště" je tady otřes. Všichni ho tady roky obchází jak trubky. Na Vinohrady se nedostanete, do Karlína se nedostanete, na Žižkov se nedostanete. Pražská civilizace končí na hranicích v Šervůdu.
Měl vzniknout Centrální terminál a vyřešit chodce. Vznikne? Čekal bych, že by potřeboval státní pozemky. S Pentou patrně nevznikne a nastává tedy stav zakonzervování stavu zmasakrovaného Florence a Šervůdu z 19. století?
Centrální terminál měl umožnit pěším projít z "Václaváku" do Karlína. Propojit Hlavní nádraží, Masaryčku a Florenc. Spojit metro B, C (Hl. Nádraží + Florenc) a snad i D jedním vestibulem. Dát sem i pohyblivé pásy pro chodce, jak na letišti. Mělo se dát konečně pěšky projít ze Šervůdu na Žižkov a do Karlína. Tato vize padá? Místo toho tady bude všude Penta a lidé pobíhající oklikou navěky Hybernskou?
A co propojení Masaryčky a Hlavního nádraží? To je ve hře nebo šance na propojení padla prodejem pozemků? Byla šance pustit vlaky z Hlavního nádraží na Ruzyň, když tedy budujeme trať na letiště.
A co zbourání Masaryčky? Nebyl by to pro Pentu bonus, získat to komplet bez nádraží? Podle textu se zdá, že právě to nikdo neuvažuje. Není to cílem? Nebude to nakonec etapa 2?
Vaš text je nějaký zmatený. Pletete to všechno dohromady.
Jenom k vaší obavě, že se nikdo nikam nedostane: bude to logicky naopak lepší, když místo různých neveřejných skladů budou retail prostory, tak se tam bude normálně dát chodit.
Konkrétně při rekostrukci Masaryčky se udělá podchod z Opletalovy do ulice na Florenci. A východ z Hlaváku na Žižkov je také v plánu, výstavba má začít po dokončení opravy střechy haly, tj. do 2 let.
Známá firma, to jsou ti co zlikvidovali severomoravské vodovody a kanalizace, ti už mají mít dávno zákaz vstupu na český trh a majitele v lochu