Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jumbo s pěti motory. Náhradní pohon letěl přes oceán přilepený na křídle

Ojedinělou logistickou operaci uskutečnil během svého pravidelného letu ze Sydney do Johannesburgu australský národní dopravce Qantas. Na levém křídle převezl ještě další motor navíc. Cestujícím se tím let kvůli nutnému mezipřistání prodloužil o hodinu a půl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66i97k68y69r 34B53o29h65u71m10i57l 22S60t51r45a34n77s37k26y 9197278796499

Být to u ČSA, tak je za "to" příplatek.....:-P

+6/0
8.1.2016 8:24

S40t37a17n65i68s57l55a62v 18S14r81b28a 4375344658134

zázrak techniky a u poloviny lidí, včetně samotného autora článku to vyvolá jediné: jestli náhodou nebyli na svých právech nějak kráceni cestující - jak jinak si vysvětlit titulek a jak jinak si vysvětlit polovinu dizkuse pod článkem....místní aerolinky mají podobnou sekeru na 40% letů, mnohem kratších, žádný zázrak techniky nepředstavují a přesto to nikdo neřeší.

+2/0
8.1.2016 8:14

M59i30l73a61n 91Z30e37i66d13l62e34r 2242581846769

Hmm,zazrakem bych to nenazval , spis kuriozitou a pro cestujici asi spise neprijemenost nez mimoradny zazitek .Samozrejme ze nevideli to co zachytili technici Quantasu na videu .

Onen " zazrak" tak mohli spatrit asi jen na letisti pri nastupu/vystupu z letadla nebo pokud sedeli na spravnem miste.

Muze se zdat ze 90 minut zpozdeni je relativne male , ale u skoro 15ti hodinoveho letu jako tento je to docela znat. Sice se to v clanku nepise , ale vzhledem k typu letadla , mezipristani v Perthu probehlo s cestujicimi na palube takze drepeni na zadku a cekani az letadlo dotankuje me nepripadne moc prijemny . Chapu , pro prilezitostne pasazery muze byt cesta letadlem zazitek ale ja to beru s 70-80 mesicne "naletanymi" hodinami spise jako cestovani hlucnejsim komplikovanejsim dalkovym autobusem :-)

0/−1
9.1.2016 22:11

M98i85c58h37a42l 26M87i59l18l25e47r 9486182789332

Par oprav.

1) "technici Quantasu" zadny Quantas neexistuje. Aerolinka se jmenuje QANTAS - zkratka ze jmena daneho pri zakladani spolecnosti v 1920: Queensland and Northern Territory Aerial Services

2) "Sice se to v clanku nepise , ale vzhledem k typu letadla , mezipristani v Perthu probehlo s cestujicimi na palube takze drepeni na zadku a cekani az letadlo dotankuje me nepripadne moc prijemny ."

Omyl. Samozrejme, ze se to v clanku nepise protoze se to nestalo. Bezpecnostni predpisy nedovoluji pasazerum zustat na palube letadla kdyz tankuje. Pasazeri museli jit do budovy letiste, coz jim mohlo dat prilezitost videt paty motor na kridle, samozrejme zalezi na postaveni letadla u gate.

-

Vzhledem k tvemu brblani v diskuzi si myslim, ze bylo dobre, ze jsi nebyl na palube. Asi bys znacne otravil spolucestujici svou negativni naladou.;-)

+1/−1
10.1.2016 4:08

M18i10l21a34n 66Z87e53i28d56l19e98r 2492611166339

Par pripominek

1/Ano moje chyba , za "quantas" se cervenam

2/Kde jste prisel na to , ze pri doplnovani paliva se musi letadlo opustit ? Zalezi na typu paliva ktere letadlo tankuje / doplnuje

Pokud vladnete anglictinou , zde SOP Qantasu : B747 Qantasu pouziva tato paliva Refueling with Kerosene (JET A, JET A1 JP8, TS1, RT, TH or equivalent, as approvedby the approved Aircraft Flight Manual), is allowed when passengers are boarding,on board, or disembarking.

Date-li si tu praci a projette diskuzemi (v AJ) nekterych cestujicich QF 63 zjistite ze refuelling stopover probihal s "belt sign on" a AC/OFF

3/ Samozrejme , ne timto spojem ale se stejnou spolecnosti jsem nedavno na temer identicke trase MEL-JNB letel

Naladu ma povetsinou dobrou , sem spise pozitivne naladeny optimista , ke "zlepseni" nalady si vsak neodpustim trochu jizlivou otazku ": Letel jste nekdy letadlem ? :-)

0/0
10.1.2016 5:58

M41i14c33h37a82l 41M77i96l33l85e70r 9706652469542

FYI: jiste, Zeidlere, letam. A nejen to, jsem australsky obcan uz desitky let, tudiz anglictina mi je prakticky druhou materstinou a pri nasi geograficke pozici a vzdalenostech cestuji letadlem na domacich i zamorskych linkach pravidelne. Qantas znam velmi dobre, muj prvni let s nim byl v 1969.

Co se tyce vystupu z letadla pri tankovani: odvolavam se na instrukce prave od Qantasu, kdy nam bylo pri ruznych prilezitostech oznameno, ze v dobe tankovani musi byt pasazeri z letadla venku.

Take doporucuji precist si text dole. Mluvim o tom, ze cestujici mohli paty motor videt behem letu z paluby. Pisi tam snad nekde, ze motor pripevnovali 45minut pred odletem?8-o

+2/0
10.1.2016 6:53

M80i29l87a79n 53Z34e12i33d27l87e54r 2672111276439

"ale z paluby letadla bylo mozne videt prepravovany extra motor"

Pravdepodobne jste tim chtel rici ze cestujici mohli paluby sledovat prepravovany motor . Moje pripominka byla v tom smyslu , ze cestujici nastupuji do letadla nejakych 30-45 min pred odletem . Nezda se mi , ze v dobe kdy probihaji finalni pre-flight a airside kontroly aby v tuto dobu technici provadeli pomerne slozitou operaci . To neni jako nalozit bagaz do nakladoveho prostoru . Ano , mate pravdu v tom , ze z paluby mohl nekdo instalaci spatrit , pravdepodobne to nebyli cestujici , ale to uz si hraju se slovicky a s mozna jsem s pribyvajici hodinou trochu vice jesitny :-)

0/0
10.1.2016 7:12

M76i35c53h83a82l 43M25i80l95l90e39r 9136872489952

PS. 3) cestujici mozna nevideli co zachytili technici na videu, ale z paluby letadla bylo mozne videt prepravovany extra motor, viz clanek a foto

http://www.qantasnewsroom.com.au/roo-tales/that-time-when-we-strapped-an-extra-engine-on-to-a-jumbo/

+2/0
10.1.2016 4:20

M27i87l80a12n 38Z79e61i81d61l97e38r 2792161486379

Asi opet varite z vody , bud z nevedomosti , amaterismu nebo jednoduse lzete.Nepopiram ze nekteri cestujici meli moznost extra motor z paluby letadla videt., to urcite . Ale snad si nemyslite ze takovou , celkem logisticky i technicky narocnou operaci budou provadet zhruba 30-45 minut pred odletem letadla tj pri nastupu cestujicich na palubu ? ;-D

0/−1
10.1.2016 6:20

M72i76r78o88s19l45a26v 80Z62i21k65m48u90n87d 6248312247848

V seriálu o leteckých nehodách byla také rekonstrukce příčin nehody, kdy letadlo B 747 přepravovalo "motor navíc" ....

0/0
8.1.2016 7:42

M31i69c66h85a97l 88M63i24l52l90e85r 9546622189412

extra mezipristani a let trvajici 1 1/2 hodiny navic v ramci celkove vzdalenosti neni velky problem. Kdo z cestujicih prijde o nejake dalsi spoje, tomu je prebookuji, dostanou hotelove ubytovani, prepravu z/na letiste a poukazky na jidlo a piti uplne samozrejme.

+4/−1
8.1.2016 5:03

V67l27a61d33i97m38í59r 11F17i28b89i71g40e69r 5934471761234

Myslím že i kdyby měli lidem něco kompenzovat vyjde ta doprava i tak o dost levněji než kdyby letělo extra dopravní letadlo s motorem.

+1/0
8.1.2016 4:31

T93o84m78á70š 86T77a88t35í93č92e34k 5940182570568

No a co cestující za to zpoždění dostali?

+1/−3
8.1.2016 0:32

A17n32t69o61n96i26n 55B70l68a59z67e17k 4278322547581

slane orisky navic.

0/−1
8.1.2016 3:10

P53a18v40e68l 33V62e96t40e82š44n71í44k 7665758225207

Vsadím se, že o čase příletu věděli už v době, kdy kupovali letenku. Takže žádné zpoždění nebylo.

0/0
10.1.2016 3:51

M42i24c33h46a33l 85M79i96l47l23e19r 9216282699702

ti co kupopvali letenku s predstihem vice nez par dnu to vedet nemohli, protoze Qantas sam nevedel tak dlouho predem, ze dne toho a toho bude potrebovat urgentni doruceni motoru do Johanesburgu. Nekteri pasazeri se o planovanem zpozdeni mohli dozvedet pres esemesky posilane pasazerum behem poslednich 3 dni pred odletem, nekteri az na letisti.

Qantas se samozrejme postara o pasazery zdrzene delsim spojenim, to je v jeho prepravni praxi normalka.

+1/0
10.1.2016 4:18

J13a48n 43Š80e85s76t88á33k 3538359389774

těch deset tun jim ale nevěřím...

+2/−1
7.1.2016 23:44

M61i53l21a14n 92Š47v57a74g13r97o17v34s66k38ý 9422319195528

Ani já.

0/0
8.1.2016 9:52

M85a22r22t72i68n 95B32ř93e35z42i53n89a 8788215940182

Váhu motoru bych tipoval na 3-4 tuny.

0/0
8.1.2016 15:06

J27a53k36u19b 25Š73a70f94a67n15d40a 7195237561441

Nevím, co to bylo za motor ale A380 - 5,5t, B777 8,2t.

0/0
8.1.2016 15:45

M66i23c11h48a26l 64M87i84l24l81e98r 9216242319222

6 tun, pise se to v clanku, link viz nahore

0/0
10.1.2016 4:21

L28u95k39á58š 21M88a93l10v36i22n50s27k15y 2638644223798

Ony ještě Boeingy 747 někde lítaj? Když se kouknu na flightradar24.com tak to na to moc nevypadá ...

0/−16
7.1.2016 22:22

N77i97k85o76l77a 71Č77e52c38h 9671219376

No vzhldem k tomu, že loni Boeing dodal 18 kusů, tak asi ano. ;-)

+5/0
7.1.2016 22:47

R26o61m55a72n 55K85o44r79e64c 9456542712238

Samozřejmě. A osobně musím říct, že je to mé nejoblíbenější dopravní letadlo.

+4/0
7.1.2016 23:11

V73l36a74d46i82m31í59r 68H29o42l26ý 8454451496347

Co A-380? Vyzkoušel jsem obě, ale A-380 jsem si oblíbil víc. Je pravda, že B-747 je legenda a možná v tom hraje, s jakými společnostmi jsem letěl, ale nejoblíbenější mám A-380. Potom B-777.

+5/0
8.1.2016 1:05

A60n15t81o30n82i72n 20B59l94a54z58e76k 4308422257411

Ja davam prednost Boeingu pred Airbusem.....takze 747!R^

+1/−1
8.1.2016 3:13

D52a23n62i14e45l 12Ř16e55h46á61č67e96k 5287383361207

A já tramvaji...

+6/−1
8.1.2016 3:25

M46i19l29a58n 63K33r88á50l 8623758791901

já pěškobusem

+1/0
8.1.2016 9:10

M33i53c38h36a13l 10M72i32l81l44e88r 9576982369832

letel jsem se vsemi zminenymi nekolikrat

s A380 Qantas a Emirates,

s B777 Emirates a Air New Zealand,

s B747 Qantas, British Airways a Air New Zealand

Davam prednost A380 pred B747, a rozhodne pred B777

+1/0
8.1.2016 4:42

J31o14s23e41f 65N28o48v40a20k 5238652776298

Jaké jsou důvody vašich preferencí?

0/0
8.1.2016 6:05

M33i22c51h68a32l 24M31i91l32l41e92r 9276642139372

tichost letu a extra prostor u A380,

s B747 jsem uz neletel asi 5 let, ale mam k nemu sentimentalni vazby prestoze je hlucny.

B777 je krabicka sardinek, protoze vmestna 10 lidi napres a to je na jeho rozmery moc.

Na 6 hodin mezi Prahou a Dubaji se to da jeste jakz takz snest, (pokud neni zpozdeni s vylozenim v Dubaji, jako jsme meli predloni 1 hodinu, kvuli nefunkcni stojance), ale na delsi cesty ne.

Pred 3 mesici jsem s nim letel ze Singapore do Melbourne (Emirates) , 7hodin 25 minut plus nejakych 45 minut nez jsme odstartovali a dalsich 20 minut, nez jsme se smeli zvednout ze sedadel protoze jsme kvuli zpozdenemu priletu nedostali gate.

+1/0
8.1.2016 6:55

P11a30v70e59l 37V49e67t45e49š44n24í72k 7835238285237

Naprostý souhlas.

A380 je tak tichá a stabilní, že tam dokážu usnout i v běžné turistické třídě. A i když neusnu, tak přiletím odpočatější. V porovnání s jakýmkoliv jiným letadlem (zatím jsem tedy neletěl s B787 ani s A350).

+2/0
10.1.2016 3:54

M47a32r53t97i69n 92Š29n35o83b14r 8900982726299

A350 A B787 to bude jiná.. ;-)

0/0
11.1.2016 22:48

V23á10c24l21a39v 88P51a16v50l79í65k 9752110344184

jen Lufthansa jich má desítky, United další desítky, Cathay Pacific mají flotilu cargo stejně jako dalších 20 asijských aerolinek, British mají asi 20x 747... těch je ještě stovky...

+2/0
7.1.2016 23:26

M51i46r78o13s28l55a94v 21Z14i67k17m11u45n74d 6328572677728

A co třeba Air Force ONE ...

0/0
8.1.2016 7:40

J29a31n 23C58h72o83b38o70t 5402814738421

Air Force One je putovní titul, podle toho, v čem zrovna sedí prezident.

+1/0
9.1.2016 22:03

J92o90s94e27f 42V66l22t94a54v73s28k87y 3195525311873

Samozrejme, z Londyna do USA jich je dost. jeden za druhym......

0/0
8.1.2016 14:43

P15a41v27e31l 96B13e80r13a93n 9915737930

Jinými slovy, z každého Jumba lze "snadno a rychle" vytvořit levný dálkový bombardér... ;-D

+1/0
7.1.2016 21:33

M73a56r24t22i47n 71B74a26r16t28e42k 5657441721273

ASi bych netvrdil že zrovna levný :)

+6/0
7.1.2016 21:41

J55a12k34u49b 30Š62a50f65a98n64d51a 7445887191901

Proč ne levný? Tu misi zaplatí cestující. :-)

+1/0
8.1.2016 15:48

M32i49r92o27s30l96a58v 15M50e46r77e15ď81a 7851984605850

Podla titulku to vyzera ze Jumbo ma motorov sest.

0/−13
7.1.2016 21:10

R34a85d35e10k 68V52o52n41d33r90u25š57k95a 1371844169248

Trochu mimo téma. Ale od 1. května každý den v Praze A380 Emirates.

+21/−2
7.1.2016 20:37

M94i91c71h27a51l 29M96i96l83l12e51r 9566672789102

bude zajimave zda skutecne budou letat do Prahy s A380 kazdodenne, nebo nektere dny nakonec ponechaji /znovuzavedou B777.

Samozrejme bych dal prednost kazdodennimu provozu, protoze se do Prahy chystam na navstevu nekdy v druhe puli roku a poletim pres Dubaj.

0/0
8.1.2016 4:45

P13e64t19r 13K83o90l63á96ř 2498847954161

"Piloti jsou na lety tohoto typu vycvičeni." Nikdo necvičí piloty na let s motorem navíc ... Na náhodnou stranovou disbalanci samozřejmě ano ...

+2/−19
7.1.2016 20:32

V42á57c54l19a91v 97Ř66e90h16á88k 8687820652378

Pane Koláři cvičí, budete se divit, ale cvičí. To totiž doopravdy není neobvyklý postup při přepravě motoru k dalšímu letadlu. A mimochodem, Qantas, jsou jedničky v letecké přepravě. Žil jsem v AUS a létal s nimi.

+21/−1
7.1.2016 20:47

M12i84l49a11n 83K65l21o25u53č41e27k 9814327339416

Jedničky jsou prý podle bezpečnosti, v jiných žebříčcích být jedničky nemusí.

+1/−7
7.1.2016 20:57

M93i32c41h54a23l 63M49i39l92l58e58r 9116872929242

podle svetove pasazerske ankety Skytrax, ktera se soustreduje predevsim na pohodli letu, sluzby a ochotu personalu, Qantas se zase jednou dostal do prvni svetove desitky, na 10. miste.

FYI: piloti Qantasu maji skvelou povest jako odbornici ve svem fochu.

Najdi si treba pripad letu QF32, listopad 2010 kdyz jim vybouchl motor na A380 po startu ze Singapore ( Trent 900, vyroba Rolls Royce, chyba vyrobce, nasledovalo docasne odstaveni vsech A380 s temito motory - Qantas, Singapore , Lufthansa), kapitan Richard de Crespigny

http://www.news.com.au/travel/travel-updates/how-pilot-captain-richard-de-crespigny-and-his-crew-saved-qf32-from-aviation-disaster/story-fnizu68q-1226860221061

+1/0
8.1.2016 4:53

P94e36t47r 55K87r78e56j48z10e40k 7949276

letecké katastrofy-13-10,letící titanik,jsou fakt machřiR^

+1/0
8.1.2016 12:38

M13i23l90a20n 75Z43e58i21d65l36e37r 2512731626559

Pokud to byl primy let dostali cestujici nejakou kompenzaci ? Nebo se aerolinky jako obvykle vymluvily na "provozni duvody" . Ono travit nejakych 13-14 hodin v letadle je spise za trest , to je kazda minuta navic utrpenim , tedy pokud neletite v prvni nebo business tride

+7/−5
7.1.2016 20:17

L56i51b35o64r 33F31i39l45á90k 3430755443623

Nemuseli si připlatit za to, že byli déle ve vzduchu.;-)

+7/0
7.1.2016 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.