Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jumbo s pěti motory. Náhradní pohon letěl přes oceán přilepený na křídle

Ojedinělou logistickou operaci uskutečnil během svého pravidelného letu ze Sydney do Johannesburgu australský národní dopravce Qantas. Na levém křídle převezl ještě další motor navíc. Cestujícím se tím let kvůli nutnému mezipřistání prodloužil o hodinu a půl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V78i32k58y45r 48B50o65h51u68m72i33l 25S68t15r14a67n72s10k85y 9737958186669

Být to u ČSA, tak je za "to" příplatek.....:-P

+6/0
8.1.2016 8:24

S48t87a97n69i56s43l97a82v 60S86r71b28a 4355174558744

zázrak techniky a u poloviny lidí, včetně samotného autora článku to vyvolá jediné: jestli náhodou nebyli na svých právech nějak kráceni cestující - jak jinak si vysvětlit titulek a jak jinak si vysvětlit polovinu dizkuse pod článkem....místní aerolinky mají podobnou sekeru na 40% letů, mnohem kratších, žádný zázrak techniky nepředstavují a přesto to nikdo neřeší.

+2/0
8.1.2016 8:14

M50i21l23a68n 54Z91e85i24d25l35e83r 2312621686779

Hmm,zazrakem bych to nenazval , spis kuriozitou a pro cestujici asi spise neprijemenost nez mimoradny zazitek .Samozrejme ze nevideli to co zachytili technici Quantasu na videu .

Onen " zazrak" tak mohli spatrit asi jen na letisti pri nastupu/vystupu z letadla nebo pokud sedeli na spravnem miste.

Muze se zdat ze 90 minut zpozdeni je relativne male , ale u skoro 15ti hodinoveho letu jako tento je to docela znat. Sice se to v clanku nepise , ale vzhledem k typu letadla , mezipristani v Perthu probehlo s cestujicimi na palube takze drepeni na zadku a cekani az letadlo dotankuje me nepripadne moc prijemny . Chapu , pro prilezitostne pasazery muze byt cesta letadlem zazitek ale ja to beru s 70-80 mesicne "naletanymi" hodinami spise jako cestovani hlucnejsim komplikovanejsim dalkovym autobusem :-)

0/−1
9.1.2016 22:11

M72i81c23h91a96l 59M52i94l93l34e73r 9496632819432

Par oprav.

1) "technici Quantasu" zadny Quantas neexistuje. Aerolinka se jmenuje QANTAS - zkratka ze jmena daneho pri zakladani spolecnosti v 1920: Queensland and Northern Territory Aerial Services

2) "Sice se to v clanku nepise , ale vzhledem k typu letadla , mezipristani v Perthu probehlo s cestujicimi na palube takze drepeni na zadku a cekani az letadlo dotankuje me nepripadne moc prijemny ."

Omyl. Samozrejme, ze se to v clanku nepise protoze se to nestalo. Bezpecnostni predpisy nedovoluji pasazerum zustat na palube letadla kdyz tankuje. Pasazeri museli jit do budovy letiste, coz jim mohlo dat prilezitost videt paty motor na kridle, samozrejme zalezi na postaveni letadla u gate.

-

Vzhledem k tvemu brblani v diskuzi si myslim, ze bylo dobre, ze jsi nebyl na palube. Asi bys znacne otravil spolucestujici svou negativni naladou.;-)

+1/−1
10.1.2016 4:08

M85i41l64a53n 21Z33e83i94d97l92e94r 2212541406189

Par pripominek

1/Ano moje chyba , za "quantas" se cervenam

2/Kde jste prisel na to , ze pri doplnovani paliva se musi letadlo opustit ? Zalezi na typu paliva ktere letadlo tankuje / doplnuje

Pokud vladnete anglictinou , zde SOP Qantasu : B747 Qantasu pouziva tato paliva Refueling with Kerosene (JET A, JET A1 JP8, TS1, RT, TH or equivalent, as approvedby the approved Aircraft Flight Manual), is allowed when passengers are boarding,on board, or disembarking.

Date-li si tu praci a projette diskuzemi (v AJ) nekterych cestujicich QF 63 zjistite ze refuelling stopover probihal s "belt sign on" a AC/OFF

3/ Samozrejme , ne timto spojem ale se stejnou spolecnosti jsem nedavno na temer identicke trase MEL-JNB letel

Naladu ma povetsinou dobrou , sem spise pozitivne naladeny optimista , ke "zlepseni" nalady si vsak neodpustim trochu jizlivou otazku ": Letel jste nekdy letadlem ? :-)

0/0
10.1.2016 5:58

M24i61c97h28a92l 54M52i93l63l76e89r 9686272739302

FYI: jiste, Zeidlere, letam. A nejen to, jsem australsky obcan uz desitky let, tudiz anglictina mi je prakticky druhou materstinou a pri nasi geograficke pozici a vzdalenostech cestuji letadlem na domacich i zamorskych linkach pravidelne. Qantas znam velmi dobre, muj prvni let s nim byl v 1969.

Co se tyce vystupu z letadla pri tankovani: odvolavam se na instrukce prave od Qantasu, kdy nam bylo pri ruznych prilezitostech oznameno, ze v dobe tankovani musi byt pasazeri z letadla venku.

Take doporucuji precist si text dole. Mluvim o tom, ze cestujici mohli paty motor videt behem letu z paluby. Pisi tam snad nekde, ze motor pripevnovali 45minut pred odletem?8-o

+2/0
10.1.2016 6:53

M28i46l60a43n 90Z96e88i96d24l66e49r 2972281926139

"ale z paluby letadla bylo mozne videt prepravovany extra motor"

Pravdepodobne jste tim chtel rici ze cestujici mohli paluby sledovat prepravovany motor . Moje pripominka byla v tom smyslu , ze cestujici nastupuji do letadla nejakych 30-45 min pred odletem . Nezda se mi , ze v dobe kdy probihaji finalni pre-flight a airside kontroly aby v tuto dobu technici provadeli pomerne slozitou operaci . To neni jako nalozit bagaz do nakladoveho prostoru . Ano , mate pravdu v tom , ze z paluby mohl nekdo instalaci spatrit , pravdepodobne to nebyli cestujici , ale to uz si hraju se slovicky a s mozna jsem s pribyvajici hodinou trochu vice jesitny :-)

0/0
10.1.2016 7:12

M64i40c50h62a25l 58M86i65l63l50e40r 9876702899432

PS. 3) cestujici mozna nevideli co zachytili technici na videu, ale z paluby letadla bylo mozne videt prepravovany extra motor, viz clanek a foto

http://www.qantasnewsroom.com.au/roo-tales/that-time-when-we-strapped-an-extra-engine-on-to-a-jumbo/

+2/0
10.1.2016 4:20

M42i24l76a34n 72Z76e74i93d96l26e26r 2712101136359

Asi opet varite z vody , bud z nevedomosti , amaterismu nebo jednoduse lzete.Nepopiram ze nekteri cestujici meli moznost extra motor z paluby letadla videt., to urcite . Ale snad si nemyslite ze takovou , celkem logisticky i technicky narocnou operaci budou provadet zhruba 30-45 minut pred odletem letadla tj pri nastupu cestujicich na palubu ? ;-D

0/−1
10.1.2016 6:20

M15i54r74o69s73l34a38v 76Z20i14k68m58u93n78d 6508662117368

V seriálu o leteckých nehodách byla také rekonstrukce příčin nehody, kdy letadlo B 747 přepravovalo "motor navíc" ....

0/0
8.1.2016 7:42

M33i33c16h82a50l 68M39i87l65l56e65r 9976412249652

extra mezipristani a let trvajici 1 1/2 hodiny navic v ramci celkove vzdalenosti neni velky problem. Kdo z cestujicih prijde o nejake dalsi spoje, tomu je prebookuji, dostanou hotelove ubytovani, prepravu z/na letiste a poukazky na jidlo a piti uplne samozrejme.

+4/−1
8.1.2016 5:03

V59l24a34d42i94m29í68r 18F85i10b23i68g17e25r 5984271751594

Myslím že i kdyby měli lidem něco kompenzovat vyjde ta doprava i tak o dost levněji než kdyby letělo extra dopravní letadlo s motorem.

+1/0
8.1.2016 4:31

T70o72m78á12š 98T70a33t11í43č46e71k 5290542150368

No a co cestující za to zpoždění dostali?

+1/−3
8.1.2016 0:32

A43n38t29o36n41i67n 40B14l63a97z96e50k 4548702797491

slane orisky navic.

0/−1
8.1.2016 3:10

P57a47v32e81l 53V91e79t22e35š71n71í27k 7355708235797

Vsadím se, že o čase příletu věděli už v době, kdy kupovali letenku. Takže žádné zpoždění nebylo.

0/0
10.1.2016 3:51

M68i62c80h80a69l 97M49i27l12l42e74r 9476102739822

ti co kupopvali letenku s predstihem vice nez par dnu to vedet nemohli, protoze Qantas sam nevedel tak dlouho predem, ze dne toho a toho bude potrebovat urgentni doruceni motoru do Johanesburgu. Nekteri pasazeri se o planovanem zpozdeni mohli dozvedet pres esemesky posilane pasazerum behem poslednich 3 dni pred odletem, nekteri az na letisti.

Qantas se samozrejme postara o pasazery zdrzene delsim spojenim, to je v jeho prepravni praxi normalka.

+1/0
10.1.2016 4:18

J56a72n 66Š31e71s16t81á53k 3898469489234

těch deset tun jim ale nevěřím...

+2/−1
7.1.2016 23:44

M16i95l68a85n 38Š36v82a69g84r17o97v67s86k49ý 9822649505588

Ani já.

0/0
8.1.2016 9:52

M14a73r35t96i88n 70B61ř14e91z18i62n79a 8378905330582

Váhu motoru bych tipoval na 3-4 tuny.

0/0
8.1.2016 15:06

J35a20k16u73b 88Š19a72f89a22n70d65a 7675627841661

Nevím, co to bylo za motor ale A380 - 5,5t, B777 8,2t.

0/0
8.1.2016 15:45

M98i88c48h86a43l 48M80i97l79l24e75r 9326902619322

6 tun, pise se to v clanku, link viz nahore

0/0
10.1.2016 4:21

L36u70k76á62š 89M57a53l44v84i25n64s61k16y 2758104953458

Ony ještě Boeingy 747 někde lítaj? Když se kouknu na flightradar24.com tak to na to moc nevypadá ...

0/−16
7.1.2016 22:22

N38i33k94o80l47a 52Č46e25c85h 9391189926

No vzhldem k tomu, že loni Boeing dodal 18 kusů, tak asi ano. ;-)

+5/0
7.1.2016 22:47

R74o42m49a98n 59K47o39r95e85c 9316762502448

Samozřejmě. A osobně musím říct, že je to mé nejoblíbenější dopravní letadlo.

+4/0
7.1.2016 23:11

V14l11a28d82i28m90í13r 23H79o86l62ý 8384371546327

Co A-380? Vyzkoušel jsem obě, ale A-380 jsem si oblíbil víc. Je pravda, že B-747 je legenda a možná v tom hraje, s jakými společnostmi jsem letěl, ale nejoblíbenější mám A-380. Potom B-777.

+5/0
8.1.2016 1:05

A34n26t73o70n23i36n 91B50l31a21z17e26k 4628662487511

Ja davam prednost Boeingu pred Airbusem.....takze 747!R^

+1/−1
8.1.2016 3:13

D11a28n39i13e47l 44Ř96e12h21á26č89e60k 5627623461317

A já tramvaji...

+6/−1
8.1.2016 3:25

M20i83l73a61n 14K12r79á30l 8773198761611

já pěškobusem

+1/0
8.1.2016 9:10

M17i83c86h60a23l 47M20i36l18l24e29r 9856812769672

letel jsem se vsemi zminenymi nekolikrat

s A380 Qantas a Emirates,

s B777 Emirates a Air New Zealand,

s B747 Qantas, British Airways a Air New Zealand

Davam prednost A380 pred B747, a rozhodne pred B777

+1/0
8.1.2016 4:42

J12o19s11e89f 68N57o69v94a51k 5818742896968

Jaké jsou důvody vašich preferencí?

0/0
8.1.2016 6:05

M26i59c81h69a34l 29M50i13l42l12e98r 9496252359932

tichost letu a extra prostor u A380,

s B747 jsem uz neletel asi 5 let, ale mam k nemu sentimentalni vazby prestoze je hlucny.

B777 je krabicka sardinek, protoze vmestna 10 lidi napres a to je na jeho rozmery moc.

Na 6 hodin mezi Prahou a Dubaji se to da jeste jakz takz snest, (pokud neni zpozdeni s vylozenim v Dubaji, jako jsme meli predloni 1 hodinu, kvuli nefunkcni stojance), ale na delsi cesty ne.

Pred 3 mesici jsem s nim letel ze Singapore do Melbourne (Emirates) , 7hodin 25 minut plus nejakych 45 minut nez jsme odstartovali a dalsich 20 minut, nez jsme se smeli zvednout ze sedadel protoze jsme kvuli zpozdenemu priletu nedostali gate.

+1/0
8.1.2016 6:55

P11a68v53e75l 31V34e21t28e68š17n86í91k 7585238905187

Naprostý souhlas.

A380 je tak tichá a stabilní, že tam dokážu usnout i v běžné turistické třídě. A i když neusnu, tak přiletím odpočatější. V porovnání s jakýmkoliv jiným letadlem (zatím jsem tedy neletěl s B787 ani s A350).

+2/0
10.1.2016 3:54

M40a71r30t38i91n 64Š46n25o57b56r 8260972756979

A350 A B787 to bude jiná.. ;-)

0/0
11.1.2016 22:48

V89á29c41l43a10v 50P22a31v24l74í90k 9472630114264

jen Lufthansa jich má desítky, United další desítky, Cathay Pacific mají flotilu cargo stejně jako dalších 20 asijských aerolinek, British mají asi 20x 747... těch je ještě stovky...

+2/0
7.1.2016 23:26

M41i58r54o29s21l90a18v 53Z15i64k18m14u16n59d 6738762947298

A co třeba Air Force ONE ...

0/0
8.1.2016 7:40

J91a19n 96C72h26o78b90o67t 5272494158631

Air Force One je putovní titul, podle toho, v čem zrovna sedí prezident.

+1/0
9.1.2016 22:03

J11o26s82e24f 40V25l67t53a56v86s97k20y 3875385451413

Samozrejme, z Londyna do USA jich je dost. jeden za druhym......

0/0
8.1.2016 14:43

P18a24v63e11l 23B52e43r19a17n 9445857370

Jinými slovy, z každého Jumba lze "snadno a rychle" vytvořit levný dálkový bombardér... ;-D

+1/0
7.1.2016 21:33

M50a30r33t90i13n 98B11a17r86t33e45k 5427611361753

ASi bych netvrdil že zrovna levný :)

+6/0
7.1.2016 21:41

J45a31k98u61b 38Š50a54f35a19n35d51a 7615867731491

Proč ne levný? Tu misi zaplatí cestující. :-)

+1/0
8.1.2016 15:48

M14i33r79o81s25l15a66v 74M29e83r38e43ď33a 7301904285670

Podla titulku to vyzera ze Jumbo ma motorov sest.

0/−13
7.1.2016 21:10

R60a25d66e72k 84V45o33n98d10r74u96š80k76a 1571484309238

Trochu mimo téma. Ale od 1. května každý den v Praze A380 Emirates.

+21/−2
7.1.2016 20:37

M82i40c18h80a54l 60M39i63l33l42e53r 9216212129882

bude zajimave zda skutecne budou letat do Prahy s A380 kazdodenne, nebo nektere dny nakonec ponechaji /znovuzavedou B777.

Samozrejme bych dal prednost kazdodennimu provozu, protoze se do Prahy chystam na navstevu nekdy v druhe puli roku a poletim pres Dubaj.

0/0
8.1.2016 4:45

P44e32t92r 35K57o82l40á47ř 2448577254151

"Piloti jsou na lety tohoto typu vycvičeni." Nikdo necvičí piloty na let s motorem navíc ... Na náhodnou stranovou disbalanci samozřejmě ano ...

+2/−19
7.1.2016 20:32
Foto

V91á76c47l16a79v 94Ř13e16h17á87k 8597780702158

Pane Koláři cvičí, budete se divit, ale cvičí. To totiž doopravdy není neobvyklý postup při přepravě motoru k dalšímu letadlu. A mimochodem, Qantas, jsou jedničky v letecké přepravě. Žil jsem v AUS a létal s nimi.

+21/−1
7.1.2016 20:47

M43i31l21a90n 55K87l63o94u91č42e34k 9544937659106

Jedničky jsou prý podle bezpečnosti, v jiných žebříčcích být jedničky nemusí.

+1/−7
7.1.2016 20:57

M98i69c46h95a45l 33M71i55l94l46e40r 9256972819362

podle svetove pasazerske ankety Skytrax, ktera se soustreduje predevsim na pohodli letu, sluzby a ochotu personalu, Qantas se zase jednou dostal do prvni svetove desitky, na 10. miste.

FYI: piloti Qantasu maji skvelou povest jako odbornici ve svem fochu.

Najdi si treba pripad letu QF32, listopad 2010 kdyz jim vybouchl motor na A380 po startu ze Singapore ( Trent 900, vyroba Rolls Royce, chyba vyrobce, nasledovalo docasne odstaveni vsech A380 s temito motory - Qantas, Singapore , Lufthansa), kapitan Richard de Crespigny

http://www.news.com.au/travel/travel-updates/how-pilot-captain-richard-de-crespigny-and-his-crew-saved-qf32-from-aviation-disaster/story-fnizu68q-1226860221061

+1/0
8.1.2016 4:53

P44e43t55r 85K76r96e26j32z66e69k 7279376

letecké katastrofy-13-10,letící titanik,jsou fakt machřiR^

+1/0
8.1.2016 12:38

M81i54l73a54n 49Z19e49i17d87l88e42r 2742691206589

Pokud to byl primy let dostali cestujici nejakou kompenzaci ? Nebo se aerolinky jako obvykle vymluvily na "provozni duvody" . Ono travit nejakych 13-14 hodin v letadle je spise za trest , to je kazda minuta navic utrpenim , tedy pokud neletite v prvni nebo business tride

+7/−5
7.1.2016 20:17

L64i95b18o56r 47F95i19l16á89k 3200475783333

Nemuseli si připlatit za to, že byli déle ve vzduchu.;-)

+7/0
7.1.2016 20:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.