Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Létající Skot se vrátil. Legendární parní mašina je zpět na trati

Jedna z nejslavnějších parních lokomotiv světa zvaná „Létající Skot“ je po desetileté rekonstrukci zpět na trati. Fanoušci, kteří se přišli na začátek nové éry slavného stroje podívat, neudrželi slzy. „Je to úžasné. Úžasné,“ neskrýval nadšení technik Colin Green z místa strojvedoucího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a94n 30B98a17r63t15u82š67k72a 7196111941793

Kdysi bylo v jedné odborné publikaci uvedeno, že vlak jezdil bez zastávky a aby bylo umožněno střídání topičů, za účelem jejich odpočinku, byl vytvořen průlez tendrem do odpočinkového místa.

0/0
13.1.2016 12:55

J88i60r86i 91Z39u22z98a22ň70á32k 4498450343606

Kdo nezná práci strojvedoucího na parní trakci nezná nic.Byl to více koníček než jen zaměstnání.;-D

+3/0
10.1.2016 17:59

M81i13c75h51a92l 67Z56e67t55e79k 3668182610667

A hlavně pekelná dřina ve špíně a vedru. A při úniku páry při poruše kotle jste se krásně uvařil jako zelenina na pařáku

Za války při hloubkových náletech se obsluha stroje snažila zachraňovat skokem do tendru s uhlím;-)

0/−1
11.1.2016 7:49

I77v40a35n 39M56a96r52e36k 6664528952

Zažil jsem páru ř.556.0 i "Šlechtičnu" ř.475.0 .není to tak docela pravda že to byla "pekelná dřina" . Záleželo na tom tom v jakém stavu byl celý stroj i na tom jaká lok. četa jej obsluhovala. Z parní mašiny šel fíra i s pomocníkem unavený (nepříliš) fyzicky, ale z motorové či elektrické lokomotivy šel zdeptaný psychicky a to bylo daleko horší . . . .Vím o čem mluvím . R^

0/0
11.1.2016 17:22

I21v93a56n 33M97a58r70e38k 6544118632

R^

0/0
11.1.2016 20:22

J96i66ř18í 36Z32o30u15p17l34n31a 1603428443400

Když to vidím a porovnám to s námi tak je mi skoro smutno! Vždyť mi jsme měli lokomotivu která ve své době jela 160km! a jmenovala se ALBATROS! Kde je jí konec když ji prošly papíry na kotel! Ví to někdo!!!

+6/0
10.1.2016 17:22

M95i19r87o37s18l54a46v 33Z54i80k72m98u43n56d 6308952787178

Ale ví, jenže je třeba odškodnit církve, zejména tu katolickou, která si nahamounila majetek mimo jiné i prodejem odpustků, konfiskacemi v pobělohorské době apod. Místo peněz bych poskytl katolické církvi odpustky ... bylo by to něco jako jsou stravenky, akorát by se za to nic nedalo pořídit ...

0/−4
11.1.2016 7:33

K65a23r43e68l 31T30a73m31p31i59e27r 8748607614

Není to tak špatné, jak si myslíte:

https://www.youtube.com/watch?v=H2GYVGivhO0

+1/0
11.1.2016 11:15

J22i91ř12í 48Z81o11u45p56l27n72a 1213368633320

Ono to video ale není přístupné!

0/−1
11.1.2016 13:22

A86l57e85š 38L51i53s75o30v96s37k87ý 9679628852322

"Vstávaly mi i chlupy na krku" - jiné chlupy ne, páč si je tam pečlivě vyholila :-))))

+2/−3
10.1.2016 11:32

J85i16ř79í 30F20r86a50n54ě80k 6232774702

Puberťaku.

+2/0
11.1.2016 7:54

O18n94d69ř56e94j 65F50e43l72c72a88n 6332174841907

Závidím Britům jejich úctu k práci svých předků.R^

+7/0
10.1.2016 8:20

M94i73r60o24s47l58a33v 41Z66i41k16m52u45n45d 6138142247728

Být výhercem těch více jak 2 mld korun, tak by se na koleje vrátily všechny parní lokomotivy mající propadlé "papíry".

+3/0
10.1.2016 9:04

L81i67b35o36r 80F91i11l21á52k 3580225273553

Nejdříve si musíš vsadit.;-)

+1/0
10.1.2016 9:33

J92i67ř22í 36E16r74b28e48n 1853914276507

Proc jim zavidite? U nas se technickych pamatek ci historickych vozidel zachovala fura, a to nejsme zadna svetova velmoc, mame mnohokrat mensi rozlohu i pocet obyvatel...

Ja mam uctu k praci predku taky. Ale nezastavuju se ve 40. letech, ale uznavam i to, co vzniklo treba pred 30 lety ...

0/0
10.1.2016 15:14

O89n32d83ř25e42j 70F82e72l32c65a13n 6872164531887

Ta úcta Britů k technickým památkám minulosti se netýká jen kolejových vozidel a vztahu k industriálním památkám obecně. U nás si to konečně začínáme uvědomovat taky, bohužel ale zejména za "komárů" se toho s příkladnou tupostí zlikvidovalo mnoho. A většinou nenávratně.

+3/0
10.1.2016 16:01

J53i53ř95í 87E17r39b85e85n 1613854136147

Škoda, že s příkladnou tupostí byla zlikvidována například celá unikátní Ringhofferova továrna na kolejová vozidla na Smíchově, kde byly v provozu i sto let staré jeřáby či točny. A kdy k tomu došlo? Hodně dlouho po roce 1989. A nepatří náhodou OC Nový Smíchov také Angličanům?

Jinak si můžeme vzpomenout na desítky až stovky dalších továren, bytových domů či jiných objektů, tvořících svou architekturou nenahraditelný genius loci a zmizelých po roce 1989. Touto dobu se například bourá královéhradecká koželužna, připravuje se bourání roháku na Václavském náměstí, z poříčských kasáren také zbylo jen vybrakované torzo obvodových stěn okolo železobetonové novostavby...

+1/0
10.1.2016 23:10

M19i44c64h38a95l 95P63a17v46l84á57t 9263633444919

Ono jim neni az tak co zavidet. Obcas se neco podari - treba s touhle lokomotivou, s Avrem Vulcan (aspon docasne..),.. ale obcas taky ne. Treba takovou Warspite rozebrali tehdy do srotu. :o(

0/0
11.1.2016 14:59

M45i37c64h34a29l 61Z85e74t94e89k 3148192200147

A co 4468 Mallard? Toho rekonstruovat nebudou? To je mnohem větší legenda...

0/0
10.1.2016 7:58

M46a31r38t39i65n 72Č37a67p37e17k 6910521467514

Tak od řady A4 LNER existuje 6 zachovaných kusů, z toho 3 jsou provozní. Není tedy důvod zprovozňovat Mallarda.

0/0
11.1.2016 21:22

J67a94n 78P34r72i46c50h58y96s61t83a51l 8331688683

Pani Barochova, opravte si chybu v posledni vete. NRM je National Railway Museum. Tedy zadne vlakove muzeum, ale muzeum zeleznicni.

+8/0
9.1.2016 22:52

P48e90t86r 52S13o10k62o28l 8862961707631

Nádhera.

+9/0
9.1.2016 22:44

M76a98r56t41i75n 25K43r16o10u20p79a 2451733629860

Slušilo by se dodat že lokomotiva držela rychlostní rekord parních lokomotiv (160km/h) do příchodu strojů A4 a Coronation. Při slavnostních jízdách se objevila i v USA, Kanadě a Austrálii. ;-)

+10/0
9.1.2016 22:35

D34e75n54i23s 48H68u98m88l 4252145985436

Předevších chybí informace, že se jedná o lokomotivu třídy Gresley A3. Flying Scotsman je "osobní" jméno podle stejnojmené trasy Londýn - Edingburgh

+7/0
9.1.2016 22:47

D51e15n75i91s 36H11u82m72l 4592495295176

Krása, ale řekl bych nikoli v únoru, ale už 23. ledna. Lístky stojí 100 liber, což není na první jízdu překvapivě mnoho. Mně pojede kolem baráku až v květnu, snad to nezaspim.

+5/0
9.1.2016 22:30

K36r89y62š68t37o21f 50L78a49n22í38k 1519410835315

uz jsem myslel, ze Colin McRae vstal z mrtvych.

+6/0
9.1.2016 22:25

Ř94e77h19o41ř 37V76l80a91s10á33k 2284524431896

"Téma:Parfémy"

To jako vážně?

Ale jinak je to krásná zpráva. Naživo ho asi neuvidím, tak snad si alespoň zahraje v nějakém dobrém filmu.

+2/0
9.1.2016 22:19

A89n37t84o56n47í85n 58Z15e40l61e13n63ý 2304923381766

V Poirotovi mají hezké rekvizity. Nejenom vlaky, ale i auta a domy.

Myslím tím seriál s D. Suchetem, ne tu zpotvořeninu co natočili Francouzi.

+4/0
10.1.2016 1:31

J33a59n 51B79a86b93j49a17k 5915405549962

U všech Skotů! ;-)

+12/0
9.1.2016 22:18

J61i44ř19í 67E16r87b58e83n 1523944926967

Do sasanek!

0/0
10.1.2016 15:09
Foto

J72a89n 47R57ů38ž72i55č86k62a 7332982675117

She flies!

0/0
9.1.2016 22:00

K63a13r95e87l 76K63r17p40a60t52a 5944526448575

S tou podbarvenou melodií jste to úplně zlikvidovali.

+4/0
9.1.2016 21:54

L41i44b54o33r 37F65i54l16á96k 3550915783293

Zase s křížkem po funuse. Létající Skot se vrátil minulý týden a vyhrál mistrovství světa v šipkách.;-D

+5/−3
9.1.2016 21:52

M83i66r44o38s45l50a66v 51Z84i62k95m75u41n85d 6658212467528

Pán má asi problém s chápáním obsahu psaného textu ...

0/0
10.1.2016 9:00

L15i92b24o23r 52F17i10l70á11k 3550575153493

Copak, stará ti nedala?;-)

0/0
10.1.2016 9:25

D95a96v43i32d 72R25o24z59e11h76n16a56l81i58k 4563954796870

Garry AndersonR^

+1/0
10.1.2016 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.