Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Létající Skot se vrátil. Legendární parní mašina je zpět na trati

Jedna z nejslavnějších parních lokomotiv světa zvaná „Létající Skot“ je po desetileté rekonstrukci zpět na trati. Fanoušci, kteří se přišli na začátek nové éry slavného stroje podívat, neudrželi slzy. „Je to úžasné. Úžasné,“ neskrýval nadšení technik Colin Green z místa strojvedoucího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a54n 17B70a55r31t60u36š51k52a 7876691571133

Kdysi bylo v jedné odborné publikaci uvedeno, že vlak jezdil bez zastávky a aby bylo umožněno střídání topičů, za účelem jejich odpočinku, byl vytvořen průlez tendrem do odpočinkového místa.

0/0
13.1.2016 12:55

J84i21r74i 26Z21u45z64a18ň86á25k 4578530193916

Kdo nezná práci strojvedoucího na parní trakci nezná nic.Byl to více koníček než jen zaměstnání.;-D

+3/0
10.1.2016 17:59

M25i93c84h19a16l 58Z74e70t40e66k 3798932270527

A hlavně pekelná dřina ve špíně a vedru. A při úniku páry při poruše kotle jste se krásně uvařil jako zelenina na pařáku

Za války při hloubkových náletech se obsluha stroje snažila zachraňovat skokem do tendru s uhlím;-)

0/−1
11.1.2016 7:49

I63v72a31n 54M15a47r28e29k 6894848312

Zažil jsem páru ř.556.0 i "Šlechtičnu" ř.475.0 .není to tak docela pravda že to byla "pekelná dřina" . Záleželo na tom tom v jakém stavu byl celý stroj i na tom jaká lok. četa jej obsluhovala. Z parní mašiny šel fíra i s pomocníkem unavený (nepříliš) fyzicky, ale z motorové či elektrické lokomotivy šel zdeptaný psychicky a to bylo daleko horší . . . .Vím o čem mluvím . R^

0/0
11.1.2016 17:22

I24v63a43n 88M98a82r40e72k 6164268592

R^

0/0
11.1.2016 20:22

J37i92ř84í 48Z95o35u45p14l85n54a 1643698903430

Když to vidím a porovnám to s námi tak je mi skoro smutno! Vždyť mi jsme měli lokomotivu která ve své době jela 160km! a jmenovala se ALBATROS! Kde je jí konec když ji prošly papíry na kotel! Ví to někdo!!!

+6/0
10.1.2016 17:22

M60i83r32o63s86l77a74v 64Z28i31k37m60u16n96d 6768802217858

Ale ví, jenže je třeba odškodnit církve, zejména tu katolickou, která si nahamounila majetek mimo jiné i prodejem odpustků, konfiskacemi v pobělohorské době apod. Místo peněz bych poskytl katolické církvi odpustky ... bylo by to něco jako jsou stravenky, akorát by se za to nic nedalo pořídit ...

0/−4
11.1.2016 7:33

K78a56r55e71l 27T21a61m79p32i63e48r 8268377194

Není to tak špatné, jak si myslíte:

https://www.youtube.com/watch?v=H2GYVGivhO0

+1/0
11.1.2016 11:15

J78i29ř17í 48Z78o87u83p62l71n58a 1273298293730

Ono to video ale není přístupné!

0/−1
11.1.2016 13:22

A96l83e97š 88L76i82s58o14v64s13k38ý 9599458752262

"Vstávaly mi i chlupy na krku" - jiné chlupy ne, páč si je tam pečlivě vyholila :-))))

+2/−3
10.1.2016 11:32

J94i42ř63í 82F21r32a95n27ě57k 6732714172

Puberťaku.

+2/0
11.1.2016 7:54

O89n72d92ř10e68j 92F41e59l57c65a63n 6282484421947

Závidím Britům jejich úctu k práci svých předků.R^

+7/0
10.1.2016 8:20

M69i13r83o75s59l34a26v 95Z42i32k86m64u90n85d 6608112707288

Být výhercem těch více jak 2 mld korun, tak by se na koleje vrátily všechny parní lokomotivy mající propadlé "papíry".

+3/0
10.1.2016 9:04

L19i85b96o73r 40F44i58l76á81k 3830445833973

Nejdříve si musíš vsadit.;-)

+1/0
10.1.2016 9:33

J28i91ř83í 63E32r86b70e86n 1413404476767

Proc jim zavidite? U nas se technickych pamatek ci historickych vozidel zachovala fura, a to nejsme zadna svetova velmoc, mame mnohokrat mensi rozlohu i pocet obyvatel...

Ja mam uctu k praci predku taky. Ale nezastavuju se ve 40. letech, ale uznavam i to, co vzniklo treba pred 30 lety ...

0/0
10.1.2016 15:14

O14n36d70ř53e93j 66F79e12l27c77a23n 6852824151207

Ta úcta Britů k technickým památkám minulosti se netýká jen kolejových vozidel a vztahu k industriálním památkám obecně. U nás si to konečně začínáme uvědomovat taky, bohužel ale zejména za "komárů" se toho s příkladnou tupostí zlikvidovalo mnoho. A většinou nenávratně.

+3/0
10.1.2016 16:01

J44i24ř74í 48E23r57b86e12n 1663714936767

Škoda, že s příkladnou tupostí byla zlikvidována například celá unikátní Ringhofferova továrna na kolejová vozidla na Smíchově, kde byly v provozu i sto let staré jeřáby či točny. A kdy k tomu došlo? Hodně dlouho po roce 1989. A nepatří náhodou OC Nový Smíchov také Angličanům?

Jinak si můžeme vzpomenout na desítky až stovky dalších továren, bytových domů či jiných objektů, tvořících svou architekturou nenahraditelný genius loci a zmizelých po roce 1989. Touto dobu se například bourá královéhradecká koželužna, připravuje se bourání roháku na Václavském náměstí, z poříčských kasáren také zbylo jen vybrakované torzo obvodových stěn okolo železobetonové novostavby...

+1/0
10.1.2016 23:10

M47i48c40h48a97l 65P43a92v67l54á50t 9203403504279

Ono jim neni az tak co zavidet. Obcas se neco podari - treba s touhle lokomotivou, s Avrem Vulcan (aspon docasne..),.. ale obcas taky ne. Treba takovou Warspite rozebrali tehdy do srotu. :o(

0/0
11.1.2016 14:59

M28i25c74h15a49l 45Z14e64t76e95k 3258712370897

A co 4468 Mallard? Toho rekonstruovat nebudou? To je mnohem větší legenda...

0/0
10.1.2016 7:58

M77a83r50t37i93n 84Č34a78p39e81k 6470831487764

Tak od řady A4 LNER existuje 6 zachovaných kusů, z toho 3 jsou provozní. Není tedy důvod zprovozňovat Mallarda.

0/0
11.1.2016 21:22

J51a56n 30P97r13i27c46h84y48s56t29a71l 8961128363

Pani Barochova, opravte si chybu v posledni vete. NRM je National Railway Museum. Tedy zadne vlakove muzeum, ale muzeum zeleznicni.

+8/0
9.1.2016 22:52

P82e31t68r 28S30o40k64o71l 8362881227331

Nádhera.

+9/0
9.1.2016 22:44

M42a89r94t75i67n 97K29r25o10u54p67a 2511393859600

Slušilo by se dodat že lokomotiva držela rychlostní rekord parních lokomotiv (160km/h) do příchodu strojů A4 a Coronation. Při slavnostních jízdách se objevila i v USA, Kanadě a Austrálii. ;-)

+10/0
9.1.2016 22:35

D47e65n87i46s 65H62u81m36l 4542645625786

Předevších chybí informace, že se jedná o lokomotivu třídy Gresley A3. Flying Scotsman je "osobní" jméno podle stejnojmené trasy Londýn - Edingburgh

+7/0
9.1.2016 22:47

D58e30n26i65s 35H76u37m33l 4602165655336

Krása, ale řekl bych nikoli v únoru, ale už 23. ledna. Lístky stojí 100 liber, což není na první jízdu překvapivě mnoho. Mně pojede kolem baráku až v květnu, snad to nezaspim.

+5/0
9.1.2016 22:30

K94r39y14š17t66o31f 24L59a78n11í77k 1219870335335

uz jsem myslel, ze Colin McRae vstal z mrtvych.

+6/0
9.1.2016 22:25

Ř85e75h36o22ř 48V22l42a66s45á50k 2334514841136

"Téma:Parfémy"

To jako vážně?

Ale jinak je to krásná zpráva. Naživo ho asi neuvidím, tak snad si alespoň zahraje v nějakém dobrém filmu.

+2/0
9.1.2016 22:19

A32n24t14o81n80í41n 67Z52e32l47e96n41ý 2644983511246

V Poirotovi mají hezké rekvizity. Nejenom vlaky, ale i auta a domy.

Myslím tím seriál s D. Suchetem, ne tu zpotvořeninu co natočili Francouzi.

+4/0
10.1.2016 1:31

J86a24n 87B14a98b74j39a38k 5205565269702

U všech Skotů! ;-)

+12/0
9.1.2016 22:18

J50i30ř79í 89E17r92b96e67n 1873734286517

Do sasanek!

0/0
10.1.2016 15:09
Foto

J14a43n 68R69ů25ž74i44č35k80a 7512812365967

She flies!

0/0
9.1.2016 22:00

K88a30r27e24l 39K52r52p31a20t36a 5604966768605

S tou podbarvenou melodií jste to úplně zlikvidovali.

+4/0
9.1.2016 21:54

L73i90b57o27r 29F35i24l85á56k 3690945683503

Zase s křížkem po funuse. Létající Skot se vrátil minulý týden a vyhrál mistrovství světa v šipkách.;-D

+5/−3
9.1.2016 21:52

M40i51r35o25s48l37a18v 79Z95i18k47m69u58n88d 6988612227578

Pán má asi problém s chápáním obsahu psaného textu ...

0/0
10.1.2016 9:00

L43i64b76o67r 73F17i60l34á19k 3770625153413

Copak, stará ti nedala?;-)

0/0
10.1.2016 9:25

D67a68v56i82d 79R79o83z35e81h37n33a65l21i61k 4183814656650

Garry AndersonR^

+1/0
10.1.2016 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.