Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Létající Skot se vrátil. Legendární parní mašina je zpět na trati

Jedna z nejslavnějších parních lokomotiv světa zvaná „Létající Skot“ je po desetileté rekonstrukci zpět na trati. Fanoušci, kteří se přišli na začátek nové éry slavného stroje podívat, neudrželi slzy. „Je to úžasné. Úžasné,“ neskrýval nadšení technik Colin Green z místa strojvedoucího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a75n 27B22a45r39t29u38š71k19a 7126531501763

Kdysi bylo v jedné odborné publikaci uvedeno, že vlak jezdil bez zastávky a aby bylo umožněno střídání topičů, za účelem jejich odpočinku, byl vytvořen průlez tendrem do odpočinkového místa.

0/0
13.1.2016 12:55

J36i74r18i 51Z37u21z50a17ň98á40k 4898520573746

Kdo nezná práci strojvedoucího na parní trakci nezná nic.Byl to více koníček než jen zaměstnání.;-D

+3/0
10.1.2016 17:59

M72i88c54h60a88l 13Z12e43t58e50k 3858232560527

A hlavně pekelná dřina ve špíně a vedru. A při úniku páry při poruše kotle jste se krásně uvařil jako zelenina na pařáku

Za války při hloubkových náletech se obsluha stroje snažila zachraňovat skokem do tendru s uhlím;-)

0/−1
11.1.2016 7:49

I18v34a41n 23M33a18r98e28k 6834338402

Zažil jsem páru ř.556.0 i "Šlechtičnu" ř.475.0 .není to tak docela pravda že to byla "pekelná dřina" . Záleželo na tom tom v jakém stavu byl celý stroj i na tom jaká lok. četa jej obsluhovala. Z parní mašiny šel fíra i s pomocníkem unavený (nepříliš) fyzicky, ale z motorové či elektrické lokomotivy šel zdeptaný psychicky a to bylo daleko horší . . . .Vím o čem mluvím . R^

0/0
11.1.2016 17:22

I18v64a68n 45M36a68r87e64k 6564488272

R^

0/0
11.1.2016 20:22

J58i23ř50í 47Z43o77u34p31l37n79a 1683428813660

Když to vidím a porovnám to s námi tak je mi skoro smutno! Vždyť mi jsme měli lokomotivu která ve své době jela 160km! a jmenovala se ALBATROS! Kde je jí konec když ji prošly papíry na kotel! Ví to někdo!!!

+6/0
10.1.2016 17:22

M26i65r44o58s56l87a64v 23Z52i34k44m66u16n88d 6628302657178

Ale ví, jenže je třeba odškodnit církve, zejména tu katolickou, která si nahamounila majetek mimo jiné i prodejem odpustků, konfiskacemi v pobělohorské době apod. Místo peněz bych poskytl katolické církvi odpustky ... bylo by to něco jako jsou stravenky, akorát by se za to nic nedalo pořídit ...

0/−4
11.1.2016 7:33

K59a21r90e74l 89T39a74m95p55i52e71r 8748817114

Není to tak špatné, jak si myslíte:

https://www.youtube.com/watch?v=H2GYVGivhO0

+1/0
11.1.2016 11:15

J28i69ř33í 39Z18o68u83p13l15n87a 1163808373880

Ono to video ale není přístupné!

0/−1
11.1.2016 13:22

A70l10e71š 72L43i82s70o75v50s75k15ý 9839598412222

"Vstávaly mi i chlupy na krku" - jiné chlupy ne, páč si je tam pečlivě vyholila :-))))

+2/−3
10.1.2016 11:32

J51i76ř52í 42F47r45a64n33ě22k 6962334312

Puberťaku.

+2/0
11.1.2016 7:54

O53n32d84ř92e61j 50F13e94l83c79a38n 6912214351767

Závidím Britům jejich úctu k práci svých předků.R^

+7/0
10.1.2016 8:20

M93i28r55o57s36l70a61v 37Z45i72k43m90u33n47d 6868732487218

Být výhercem těch více jak 2 mld korun, tak by se na koleje vrátily všechny parní lokomotivy mající propadlé "papíry".

+3/0
10.1.2016 9:04

L38i47b90o57r 23F63i79l63á56k 3420235833403

Nejdříve si musíš vsadit.;-)

+1/0
10.1.2016 9:33

J69i51ř45í 76E64r69b61e69n 1253854216597

Proc jim zavidite? U nas se technickych pamatek ci historickych vozidel zachovala fura, a to nejsme zadna svetova velmoc, mame mnohokrat mensi rozlohu i pocet obyvatel...

Ja mam uctu k praci predku taky. Ale nezastavuju se ve 40. letech, ale uznavam i to, co vzniklo treba pred 30 lety ...

0/0
10.1.2016 15:14

O70n26d64ř17e19j 40F26e63l72c43a29n 6792634741927

Ta úcta Britů k technickým památkám minulosti se netýká jen kolejových vozidel a vztahu k industriálním památkám obecně. U nás si to konečně začínáme uvědomovat taky, bohužel ale zejména za "komárů" se toho s příkladnou tupostí zlikvidovalo mnoho. A většinou nenávratně.

+3/0
10.1.2016 16:01

J78i38ř47í 52E14r65b72e49n 1863694326137

Škoda, že s příkladnou tupostí byla zlikvidována například celá unikátní Ringhofferova továrna na kolejová vozidla na Smíchově, kde byly v provozu i sto let staré jeřáby či točny. A kdy k tomu došlo? Hodně dlouho po roce 1989. A nepatří náhodou OC Nový Smíchov také Angličanům?

Jinak si můžeme vzpomenout na desítky až stovky dalších továren, bytových domů či jiných objektů, tvořících svou architekturou nenahraditelný genius loci a zmizelých po roce 1989. Touto dobu se například bourá královéhradecká koželužna, připravuje se bourání roháku na Václavském náměstí, z poříčských kasáren také zbylo jen vybrakované torzo obvodových stěn okolo železobetonové novostavby...

+1/0
10.1.2016 23:10

M86i51c22h60a79l 96P52a46v25l56á47t 9113963304679

Ono jim neni az tak co zavidet. Obcas se neco podari - treba s touhle lokomotivou, s Avrem Vulcan (aspon docasne..),.. ale obcas taky ne. Treba takovou Warspite rozebrali tehdy do srotu. :o(

0/0
11.1.2016 14:59

M62i31c36h27a58l 46Z41e36t50e32k 3468912320777

A co 4468 Mallard? Toho rekonstruovat nebudou? To je mnohem větší legenda...

0/0
10.1.2016 7:58

M15a67r60t22i62n 30Č49a78p34e20k 6310171317704

Tak od řady A4 LNER existuje 6 zachovaných kusů, z toho 3 jsou provozní. Není tedy důvod zprovozňovat Mallarda.

0/0
11.1.2016 21:22

J40a57n 32P79r55i20c28h44y63s52t34a58l 8951808493

Pani Barochova, opravte si chybu v posledni vete. NRM je National Railway Museum. Tedy zadne vlakove muzeum, ale muzeum zeleznicni.

+8/0
9.1.2016 22:52

P44e62t63r 52S33o35k33o92l 8892521107421

Nádhera.

+9/0
9.1.2016 22:44

M38a21r14t19i37n 74K10r78o27u52p89a 2811143439500

Slušilo by se dodat že lokomotiva držela rychlostní rekord parních lokomotiv (160km/h) do příchodu strojů A4 a Coronation. Při slavnostních jízdách se objevila i v USA, Kanadě a Austrálii. ;-)

+10/0
9.1.2016 22:35

D24e35n62i66s 49H10u43m71l 4562785825946

Předevších chybí informace, že se jedná o lokomotivu třídy Gresley A3. Flying Scotsman je "osobní" jméno podle stejnojmené trasy Londýn - Edingburgh

+7/0
9.1.2016 22:47

D47e47n67i78s 78H23u80m16l 4392545255596

Krása, ale řekl bych nikoli v únoru, ale už 23. ledna. Lístky stojí 100 liber, což není na první jízdu překvapivě mnoho. Mně pojede kolem baráku až v květnu, snad to nezaspim.

+5/0
9.1.2016 22:30

K58r26y62š96t54o80f 58L19a82n21í97k 1409320135105

uz jsem myslel, ze Colin McRae vstal z mrtvych.

+6/0
9.1.2016 22:25

Ř97e66h63o35ř 35V42l37a62s21á47k 2724754101966

"Téma:Parfémy"

To jako vážně?

Ale jinak je to krásná zpráva. Naživo ho asi neuvidím, tak snad si alespoň zahraje v nějakém dobrém filmu.

+2/0
9.1.2016 22:19

A13n95t98o75n14í50n 85Z13e88l90e97n69ý 2104823481166

V Poirotovi mají hezké rekvizity. Nejenom vlaky, ale i auta a domy.

Myslím tím seriál s D. Suchetem, ne tu zpotvořeninu co natočili Francouzi.

+4/0
10.1.2016 1:31

J44a75n 77B25a24b52j13a28k 5815315949152

U všech Skotů! ;-)

+12/0
9.1.2016 22:18

J25i33ř77í 79E60r15b85e21n 1313354816277

Do sasanek!

0/0
10.1.2016 15:09
Foto

J65a64n 34R58ů87ž55i75č71k93a 7602852535987

She flies!

0/0
9.1.2016 22:00

K76a26r53e18l 45K69r78p20a20t46a 5644236718265

S tou podbarvenou melodií jste to úplně zlikvidovali.

+4/0
9.1.2016 21:54

L80i62b57o80r 15F47i86l47á92k 3330435493383

Zase s křížkem po funuse. Létající Skot se vrátil minulý týden a vyhrál mistrovství světa v šipkách.;-D

+5/−3
9.1.2016 21:52

M53i38r27o92s16l15a19v 93Z77i27k46m56u27n97d 6648282107208

Pán má asi problém s chápáním obsahu psaného textu ...

0/0
10.1.2016 9:00

L86i70b74o23r 23F23i54l47á66k 3600825923193

Copak, stará ti nedala?;-)

0/0
10.1.2016 9:25

D68a16v26i50d 92R26o39z58e14h76n48a63l25i11k 4633164826670

Garry AndersonR^

+1/0
10.1.2016 9:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.