Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Létající Skot se vrátil. Legendární parní mašina je zpět na trati

Jedna z nejslavnějších parních lokomotiv světa zvaná „Létající Skot“ je po desetileté rekonstrukci zpět na trati. Fanoušci, kteří se přišli na začátek nové éry slavného stroje podívat, neudrželi slzy. „Je to úžasné. Úžasné,“ neskrýval nadšení technik Colin Green z místa strojvedoucího.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a89n 60B85a27r86t69u14š83k55a 7406771301653

Kdysi bylo v jedné odborné publikaci uvedeno, že vlak jezdil bez zastávky a aby bylo umožněno střídání topičů, za účelem jejich odpočinku, byl vytvořen průlez tendrem do odpočinkového místa.

0/0
13.1.2016 12:55

J92i41r92i 79Z86u55z12a55ň70á43k 4778310363146

Kdo nezná práci strojvedoucího na parní trakci nezná nic.Byl to více koníček než jen zaměstnání.;-D

+3/0
10.1.2016 17:59

M56i42c91h12a45l 22Z48e21t15e78k 3938862730787

A hlavně pekelná dřina ve špíně a vedru. A při úniku páry při poruše kotle jste se krásně uvařil jako zelenina na pařáku

Za války při hloubkových náletech se obsluha stroje snažila zachraňovat skokem do tendru s uhlím;-)

0/−1
11.1.2016 7:49

I51v54a12n 85M36a16r72e68k 6434968282

Zažil jsem páru ř.556.0 i "Šlechtičnu" ř.475.0 .není to tak docela pravda že to byla "pekelná dřina" . Záleželo na tom tom v jakém stavu byl celý stroj i na tom jaká lok. četa jej obsluhovala. Z parní mašiny šel fíra i s pomocníkem unavený (nepříliš) fyzicky, ale z motorové či elektrické lokomotivy šel zdeptaný psychicky a to bylo daleko horší . . . .Vím o čem mluvím . R^

0/0
11.1.2016 17:22

I14v50a50n 44M58a40r56e53k 6904818572

R^

0/0
11.1.2016 20:22

J50i83ř45í 38Z63o56u29p54l67n80a 1753178673960

Když to vidím a porovnám to s námi tak je mi skoro smutno! Vždyť mi jsme měli lokomotivu která ve své době jela 160km! a jmenovala se ALBATROS! Kde je jí konec když ji prošly papíry na kotel! Ví to někdo!!!

+6/0
10.1.2016 17:22

M63i36r75o33s28l29a35v 28Z43i12k25m30u17n64d 6388592387438

Ale ví, jenže je třeba odškodnit církve, zejména tu katolickou, která si nahamounila majetek mimo jiné i prodejem odpustků, konfiskacemi v pobělohorské době apod. Místo peněz bych poskytl katolické církvi odpustky ... bylo by to něco jako jsou stravenky, akorát by se za to nic nedalo pořídit ...

0/−4
11.1.2016 7:33

K32a96r63e29l 37T85a32m37p39i79e49r 8988597824

Není to tak špatné, jak si myslíte:

https://www.youtube.com/watch?v=H2GYVGivhO0

+1/0
11.1.2016 11:15

J68i67ř51í 71Z59o88u64p16l33n31a 1633198203290

Ono to video ale není přístupné!

0/−1
11.1.2016 13:22

A54l14e34š 60L26i46s56o39v62s41k38ý 9229148902432

"Vstávaly mi i chlupy na krku" - jiné chlupy ne, páč si je tam pečlivě vyholila :-))))

+2/−3
10.1.2016 11:32

J13i89ř14í 32F74r30a56n80ě68k 6902854702

Puberťaku.

+2/0
11.1.2016 7:54

O72n18d97ř22e14j 63F67e28l29c59a94n 6942354321527

Závidím Britům jejich úctu k práci svých předků.R^

+7/0
10.1.2016 8:20

M31i93r42o95s57l35a93v 28Z40i30k16m29u25n31d 6388132137448

Být výhercem těch více jak 2 mld korun, tak by se na koleje vrátily všechny parní lokomotivy mající propadlé "papíry".

+3/0
10.1.2016 9:04

L76i64b52o90r 67F30i23l91á85k 3780445713843

Nejdříve si musíš vsadit.;-)

+1/0
10.1.2016 9:33

J71i78ř35í 31E58r26b69e90n 1383754596717

Proc jim zavidite? U nas se technickych pamatek ci historickych vozidel zachovala fura, a to nejsme zadna svetova velmoc, mame mnohokrat mensi rozlohu i pocet obyvatel...

Ja mam uctu k praci predku taky. Ale nezastavuju se ve 40. letech, ale uznavam i to, co vzniklo treba pred 30 lety ...

0/0
10.1.2016 15:14

O27n84d32ř47e22j 98F44e72l65c31a29n 6182534391897

Ta úcta Britů k technickým památkám minulosti se netýká jen kolejových vozidel a vztahu k industriálním památkám obecně. U nás si to konečně začínáme uvědomovat taky, bohužel ale zejména za "komárů" se toho s příkladnou tupostí zlikvidovalo mnoho. A většinou nenávratně.

+3/0
10.1.2016 16:01

J15i88ř15í 80E36r53b50e70n 1573394596597

Škoda, že s příkladnou tupostí byla zlikvidována například celá unikátní Ringhofferova továrna na kolejová vozidla na Smíchově, kde byly v provozu i sto let staré jeřáby či točny. A kdy k tomu došlo? Hodně dlouho po roce 1989. A nepatří náhodou OC Nový Smíchov také Angličanům?

Jinak si můžeme vzpomenout na desítky až stovky dalších továren, bytových domů či jiných objektů, tvořících svou architekturou nenahraditelný genius loci a zmizelých po roce 1989. Touto dobu se například bourá královéhradecká koželužna, připravuje se bourání roháku na Václavském náměstí, z poříčských kasáren také zbylo jen vybrakované torzo obvodových stěn okolo železobetonové novostavby...

+1/0
10.1.2016 23:10

M76i80c84h60a93l 60P61a91v69l50á73t 9113553954589

Ono jim neni az tak co zavidet. Obcas se neco podari - treba s touhle lokomotivou, s Avrem Vulcan (aspon docasne..),.. ale obcas taky ne. Treba takovou Warspite rozebrali tehdy do srotu. :o(

0/0
11.1.2016 14:59

M84i37c15h69a98l 39Z17e26t61e48k 3708692660467

A co 4468 Mallard? Toho rekonstruovat nebudou? To je mnohem větší legenda...

0/0
10.1.2016 7:58

M58a78r96t50i51n 14Č23a15p54e47k 6330911447384

Tak od řady A4 LNER existuje 6 zachovaných kusů, z toho 3 jsou provozní. Není tedy důvod zprovozňovat Mallarda.

0/0
11.1.2016 21:22

J52a96n 45P39r61i52c93h74y97s54t32a53l 8161808543

Pani Barochova, opravte si chybu v posledni vete. NRM je National Railway Museum. Tedy zadne vlakove muzeum, ale muzeum zeleznicni.

+8/0
9.1.2016 22:52

P53e77t97r 23S31o98k83o36l 8512761987181

Nádhera.

+9/0
9.1.2016 22:44

M43a32r90t63i54n 90K83r33o27u19p27a 2721303179950

Slušilo by se dodat že lokomotiva držela rychlostní rekord parních lokomotiv (160km/h) do příchodu strojů A4 a Coronation. Při slavnostních jízdách se objevila i v USA, Kanadě a Austrálii. ;-)

+10/0
9.1.2016 22:35

D35e12n75i53s 59H90u60m47l 4662775485656

Předevších chybí informace, že se jedná o lokomotivu třídy Gresley A3. Flying Scotsman je "osobní" jméno podle stejnojmené trasy Londýn - Edingburgh

+7/0
9.1.2016 22:47

D40e38n74i45s 54H35u10m26l 4742895205986

Krása, ale řekl bych nikoli v únoru, ale už 23. ledna. Lístky stojí 100 liber, což není na první jízdu překvapivě mnoho. Mně pojede kolem baráku až v květnu, snad to nezaspim.

+5/0
9.1.2016 22:30

K62r51y35š63t68o54f 80L13a13n35í62k 1299550505955

uz jsem myslel, ze Colin McRae vstal z mrtvych.

+6/0
9.1.2016 22:25

Ř41e89h72o10ř 13V16l34a15s83á60k 2784884961846

"Téma:Parfémy"

To jako vážně?

Ale jinak je to krásná zpráva. Naživo ho asi neuvidím, tak snad si alespoň zahraje v nějakém dobrém filmu.

+2/0
9.1.2016 22:19

A61n70t35o84n11í62n 48Z91e97l95e40n23ý 2794213581346

V Poirotovi mají hezké rekvizity. Nejenom vlaky, ale i auta a domy.

Myslím tím seriál s D. Suchetem, ne tu zpotvořeninu co natočili Francouzi.

+4/0
10.1.2016 1:31

J71a19n 90B15a54b75j77a57k 5305355619482

U všech Skotů! ;-)

+12/0
9.1.2016 22:18

J29i39ř62í 69E29r34b24e38n 1773664836257

Do sasanek!

0/0
10.1.2016 15:09
Foto

J21a40n 36R33ů17ž14i20č92k91a 7142482295637

She flies!

0/0
9.1.2016 22:00

K35a74r69e64l 79K19r32p15a28t65a 5454566218835

S tou podbarvenou melodií jste to úplně zlikvidovali.

+4/0
9.1.2016 21:54

L26i51b39o10r 57F80i23l48á69k 3590665273923

Zase s křížkem po funuse. Létající Skot se vrátil minulý týden a vyhrál mistrovství světa v šipkách.;-D

+5/−3
9.1.2016 21:52

M11i53r44o18s45l70a65v 79Z14i60k12m13u95n29d 6448112177318

Pán má asi problém s chápáním obsahu psaného textu ...

0/0
10.1.2016 9:00

L15i51b67o63r 81F17i87l96á89k 3620775923563

Copak, stará ti nedala?;-)

0/0
10.1.2016 9:25

D26a20v59i65d 86R34o63z90e22h12n48a54l84i58k 4943954786190

Garry AndersonR^

+1/0
10.1.2016 9:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.