Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurovy vlaky 4 roky po startu poprvé vydělaly. Svezly 3 miliony lidí

Byznys s přepravou cestujících mezi Prahou a Ostravou začíná soukromým dopravcům i přes velký pokles cen vydělávat. Čtyři roky po vstupu na koleje ohlásil zisk za celý rok Regiojet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D54a81v35e 94Ř34e22h88á53k 8818805515603

dle mluvčí je tedy Žilina v České republice, jelikož ten vůz bude jezdit na vnitrostátní lince Praha - Ostrava - Žilina.... :-D

0/−1
12.1.2016 11:05

J43i33ř39í 33H57u62d72e94c 4252661759112

S Jančurou ani zadarmo..

+2/−6
11.1.2016 22:53

J25a86n 89J21e27m60e23l48k81a 1235710

Ale stejně se podle mě ukazuje, že Pendolíno a ČD jsou pro Ostravu nenahraditelné a ještě že jezdí. Ikdyž ten, co podepisoval smlouvy na Pendolíno musel být buď .. nebo podmáznutý nebo já nevím. Zvláště servisní smlouvy. Nebo jsou rychlovlaky tak finančně náročné na provoz.

Z Lea se stal dostavník. Jančurou taky jezdím, ceny samozřejmě super, ale když člověk potřebuje jistotu, že dorazí v čas, je pro mě nepoužitelný. Bude cesta trvat 3:20 nebo 3:50? Pro přípoje nepoužitelné. Za horka nejezdím, protože nerad bych se saunoval.

Pendolíno je jediný vlak který jede Praha Ostrava za cca 2:50. Jediný který jede Ostrava Olomouc za cca 45 min. Jediný s funkčním portálem s nějakým obsahem, funkční wifi. atd. atd..

Poslední soukromník z Ostravy jede 18:30. Pak mají i do Olomouce smůlu. Ještě, že jede Pendolíno 19:20. První do Ostravy přijíždí ČD a i tak dost pozdě 8:50 a s přestupem. Ale ještě, že dotované spoje jsou :) Že v 9 Regio přijede bych se jednak nespoléhal a je to pozdě. Takže na nic.

K tomu to že ČD vozí kola je k nezaplacení.

Potřebuji-li se posunout jednu zastávku z Ostravy hlavního na Svinov chce Leo 40 Kč. ČD tuším 13, k přestupní jízdence z jiného vlaku v mém případě 0. A nevadí jim, že použiji EC.

+12/0
11.1.2016 20:48

V29a78c31l85a48v 37H57a27j19e10k 3556319519

Nevyšel téměř identický článek už před měsícemRv

+1/0
11.1.2016 18:29

L78a78d78i34s39l32a86v 52P65a48s14t22o94r38e40k 1423977378875

No chtěl bych ho vidět, kdyby jezdil bez doplatků od států za studenty.

+1/0
11.1.2016 18:06

T24o54m18a47s 18N34o24v76o16t66n30y 1791734176215

Pastorek už neví co by vymyslel. Když by stát nedoplácel za studenty, tak by studenti prostě jezdili za plnou jízdenku nebo by měli nějakou komerční slevu na ISIC apod. nějakých 10%. Autama by asi jezdit nezačali, takže by to bylo plus mínus stejné jako teď.

0/0
12.1.2016 0:39

A42l91a31n 89Ř61e39p57k32a 4245656

To je zajímavé, jeden den a hned dva články o soukromích dopravci a že každý z nich je v zisku konečně :-)

Ještě tu chybí ten, jak jsou dráhy zlé a ztrátové ;-D

+6/−1
11.1.2016 17:08

M35í57l17a 94P58i89š30t85ě11l22á13k 7693537643

To se nemůžete divit když to psal pan Sůra velký přítel a obdivovatel pana Jančury.

+2/0
11.1.2016 21:38

T57o32m65a65s 72N90o40v92o79t12n17y 1491794686795

To je zajímavé, že u soukromníka ve vlakové dopravě řveš, jak je to všechno špatně, ale v jiném oboru u podobného případu, kdy banka začínala jako malá, nízkonákladová jsi nonstop v pozoru a každou sebemenší negativní či kritickou zmínku o ní máš potřebu komentovat a obhajovat je ač moc dobře víš, že meleš nesmysly (ano mluvím o tvé posedlosti mBankou). Buď máš nějaká divná měřítka, že jednou konkurence ano a podruhé fuj nebo jsi za to placený. Tak či tak se tvé diskusní příspěvky rovnají nulové informační hodnotě.

0/−1
12.1.2016 0:43

M64a98r87t82i89n 10K39l64i86m84e79š 6296665707470

Pro mě jsou České dráhy příliš drahé. Chtěli jsme jet vlakem z Brna do Děčína. Cenová kalkulace Českých drah, pro 2 lidi tam i zpětje 1556 Kč. Když bych jel autem tak 283 km/100*7(spotřeba na 100 km)*30(Kč/litr) = 1189 Kč. Při cené 35 Kč/litr jsem na 1387 Kč. Samozřejmě + nějaká amortizace atd., ale pořád vychází už pro 2 lidi levnější jet autem.

+3/−7
11.1.2016 16:37

A66l76a44n 97Ř33e94p66k66a 4915316

Brno - Děčín zpáteční pro dva tolik? A to vám poradili na pokladně, nebo jste si to našli sami? O víkendu se se Skupinovou víkendovou jízdenkou která platí daný den po celý den bez omezení kilometrů a pro až 5 osob, max.2 starší 15ti let- celostátní verze za 679,-Kč,přes týden Celodenní jízdenka pro jednu osobu v celostátní verzi za 579, pro dvě tedy 1158.

+7/−1
11.1.2016 17:13

J84a32n 49J67e24m89e20l65k86a 1225390

A ČD aspoň mají systém slev pro skupiny, který to trochu napravuje. Někteří soukromí na to .. Prodaná sedačka je prodaná sedačka.. Jedno komu. Nějaká ekologie :-)

+2/−1
11.1.2016 19:52

T23o68m24a98s 69N47o85v46o15t30n92y 1351124676195

Takže pokud nepojede na jeden den na otočku, tak zaplatí i s tou skupinovou slevou skoro stejně jako píše (2x 679). Nehledě na to že není to tak dávno co ta jízdenka stála 550 Kč a ČD ji stále zdražují až je téměř nepoužitelná. A že ČD neumí prodat svoje nabídky, je známá věc. Kdo mimo šotoušků se v tom vyzná. I ten eshop je pořád dost nepřehledný pro běžné cestující a na pokladně jim až na světlé výjimky nikdo neporadí výhodnější nabídku. A to se nemusíme bavit ani o věcech, jako je dělení jízdenek a kombinace různých akčních slev. Pro člověka co se v tom nevyzná, je pak jasná volba zvolit jiný způsob dopravy.

+2/−1
12.1.2016 0:47

D25a83n12i22e72l 77S13c59h49n42i24t74z76e29r 5921164361566

R^

0/0
14.1.2016 1:29

M77a52r76t74i60n 47K58l60i46m97e94š 6816645407510

Jeli jsem na tři dny.

0/0
12.1.2016 9:22

O39l87d96ř91i18c19h 79J73a36n10e34č91e27k 8919396773721

i kdyby to tím autem opravdu bylo o těch 367Kč levnější, jako že není, tak Vás dost lituju, že Vám těch 183,50Kč na osobu a kodrcání se minimálně 6 hodin po českých silnicích je milejší, než bezstarostná cesta EC vlakem po jedné z nejlepších českých tratí, do nedávna dokonce bez přestupu.

a mimochodem, kudy že je to z Brna do Děčína 283km?

+4/−1
11.1.2016 18:08
Foto

J25a82n 35V91a57l77a35l50í75k 6746819300936

ju v plánovači na mapách seznamu nejkratší cesta 283km čas jízdy 6h8m

0/0
11.1.2016 18:30

R18a90d83e86k 79J37a83n96a55t82a 9515516514812

To jo, via MB, Čáslav, ale tudy málokdo pojede.

+1/0
11.1.2016 19:55

T42o54m28a81s 72N82o21v56o72t82n73y 1141464316275

6 hodin do Děčína z Brna autem? Na to jste přišel jak? Pokud pojede na výlet, asi to bude o víkendu, čili bez problémů sjízdné o dost rychleji

0/0
12.1.2016 0:50

M36a87r85t65i45n 25K47l22i89m18e42š 6326895737400

Nemusíte mě litovat, my jsme tím vlakem jeli :-) Ale nikdy více, protože jsem tenkrát ještě auto neměl. Vlak měl zpoždění asi hodinu, takže s tím časem nic moc. A pokud si nedokážete na mapě najít jak je daleko Děčín od Brna, potom lituji já vás ;-D

+1/0
12.1.2016 9:24
Foto

J82a19n 25V32a17l67a12l90í69k 6726319350266

pěkná blbost když pojedu zítra z Brna do Děčína odjezd z Brna v 7:38 přestup v Praze tak jizdenka pro dvě osoby tam vyjde na 908Kč!!!!!!!!

+2/0
11.1.2016 18:23
Foto

J79a49n 57V19a57l18a69l26í15k 6366139690526

zpáteční pro dvě osoby do půlnoci toho dne za 1158 a když by jste jel zpět až druhý den tak do půlnoci za 1726

0/0
11.1.2016 18:27

T46o84m59a82s 19N80o73v62o66t50n95y 1771294356655

A když nebydlíte u nádraží tak jenom v Brně za MHD ti dva dají dalších cca 100 Kč, podobně v Děčíně. Já jen, že se když se tu operuje s tím, že u auta se musí připočítávat to a to, tak u vlaku by se tedy mělo taky započítat vše. Jinak je mi to celkem jedno, kdo jak pojede, pouze teda pro úplnost.

+2/−1
12.1.2016 0:53

M25a64r39t28i45n 97K63l79i60m33e61š 6726675147780

Tak se kluci přiznejte kdo z vás je režijkář :-)

Oldřich Janeček 89631 , Jiří Erben 13467 , Jan Valalík 66906 , Vladimír Štěrba 22127 , Alan Řepka 456 , Matěj Vondřička 44086

0/0
12.1.2016 9:26

J48i71ř85í 31E18r29b81e88n 1983674676757

Já nejsem - ouřaduji z domova.

A teď se pochubte vy, co jste za lumena, když si myslíte, že ČD přepraví ročně 50 milionlů cestujících zadarmo ;-D

0/0
12.1.2016 21:44

M83a70r38t82i91n 92K14l86i86m89e15š 6166715857610

Otázka do placu: Kraj si v rámci IDS objedná dopravu, mimo jiné i do Horní - Dolní. Dopravce jezdí a kraj mu platí s tím, že dorovná ztráty (prostě provoz do Horní - Dolní bude ztrátový) a garantuje nějaký zisk. Předpokládám, že toto dorovnání není zahrnuto v účetnictví dopravce a ten tedy na této trati nemůže tratit. Přesto má ztráty. Nějak to nechápu.

0/0
11.1.2016 16:25
Foto

T96o19m50á75š 93D23v94o64ř73á69k 7985536757251

Možná jste to nevzal za správný konec:-)

+1/0
11.1.2016 16:29

O95l71d52ř61i36c34h 95J67a40n57e85č80e24k 8729426983101

to dorovnání pochopitelně v účetnictví je.

naopak Váš výrok "toto dorovnání není zahrnuto v účetnictví dopravce a ten tedy na této trati nemůže tratit" nějak postrádá smysl - sám říkáte, že ta linka je ztrátová, takže kdyby ono 'dorovnání' v účetnictví nebylo, byly by tam jen výnosy z jízdného a náklady, tak by na tom dopravce nutně tratit musel - aspoň účetně ;-)

0/0
11.1.2016 17:23

M69a20r19t40i22n 14K53l72i20m19e11š 6386395257760

To jo, ale linka je ztrátová pro kraj, pro objednatele, ne pro dopravce. Dopravce na ní jen vydělá, protože mu to zaplatí kraj. Proto argument že ČD mají ztrátu protože jezdí i na nelukrativních tratích neberu. ČD mají ztrátu, protože třetina lidí jezdí zadarmo a nenažranost managementu tomu taky nepřispívá.

0/−1
12.1.2016 9:28

O17n24d43ř37e78j 80P75l27í31v49a 9330695611303

Kdo jiný by měl umět správně skloňovat, než tisková muvčí?[>-]

0/0
11.1.2016 16:15

P79a94v63e13l 58M89a22t62o21u51š98e41k 5520347948664

Čeština je stejně úžasná věc! Vydělaly vlaky Jančurovy, nebo i Jančurovi? (Ačkoli zrovna v jeho případě bych se neobával, že by šlehačku slízával někdo jiný.)

+1/0
11.1.2016 14:47
Foto

T52o62m49á70š 46D85v93o61ř33á82k 7485706857701

Ne jenom ty vlaky. Jančura smrdí korunou:-)

0/0
11.1.2016 16:17
Foto

J60a82n 73V77a56l15a51l48í27k 6616659650256

RegioJet loni v Česku přepravil 3,01 milionu cestujících, o 26 % více než před rokem. „Jak vyplývá i z údajů ministerstva dopravy, nové zákazníky se v loňském roce na železnici dařilo získávat zejména soukromým dopravcům. RegioJet přilákal v roce 2015 na jediné trase dvakrát více nových zákazníků, než České dráhy s 8 tisíci spoji denně v celé své síti,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-hlasi-poprve-zisk-ddq-/eko-doprava.aspx?c=A160111_110503_eko-doprava_suj

No a prosím kolik cestujících přepravili ČD.Tak poprosím p.redaktora aby také zveřejnil kolik cestujících přepravili ČD děkuji

+1/0
11.1.2016 14:40

J12a84n 53S84ů19r73a 4675103613332

ČD dosud tyto údaje nezveřejnily.

0/0
11.1.2016 15:35

L75a36d28i70s80l64a87v 13P50a12s37t77o30r84e46k 1823567488895

Radim si ty údaje vycucal teda odkud?

0/0
11.1.2016 18:07
Foto

B96r83o55n43i10s50l75a24v 18G80a69b34r47y83š 2562549171

Těch několik lidí Radim spočítal na prstech. To zabere pár minut, tak má výsledky hned. :-)

0/0
12.1.2016 10:15

L74u49k63á44š 75Š58l37e86h93o27f48e70r 1383699835699

Koukám že koloťuci mají diskusní pohotovost ;-D

+3/−5
11.1.2016 14:34

M26a15r88t74i84n 51N55o72v83o27t78n13ý 3286806321234

Buďte rád. Alespoň se něco dovíte, protože někteří z nich mají o problematice větší přehled než pan redaktor (nemyšleno zle vůči JS).

+4/0
11.1.2016 15:49

T19o95m28a21s 71N41o69v95o60t26n61y 1791474546345

Které myslíte? Většinou se omezují na jednoduché nadávky směrem k jinému než modrému dopravci, nadávání na konkurenci a dokazování, že modrý je vždy výhodnější. Možná tak dva tu mají trochu přehled, ale jeden je zase militantní odpůrce všeho, co nejezdí po kolejích a neuzná, že jsou i jiné, mnohdy výhodnější způsoby dopravy, než (modrý) vlak.

0/0
12.1.2016 0:55

D20a53v28i57d 18P71e12c60a 1115654461646

Známý chtěl cestovat z Prahy do Bratislavy vlakem. Ten Regiojet tam ale vůbec nejezdí. Jen autobus.

0/−4
11.1.2016 14:25

L72u40k55á63š 80Š17l51e51h26o96f51e10r 1293539725239

A pointa?

+7/0
11.1.2016 14:28
Foto

T14o14m11á48š 73D72v60o54ř19á19k 7295616187401

Že tam jezdí autobus?:-)

0/0
11.1.2016 16:22

O81l55d98ř10i23c42h 79J18a19n38e30č56e81k 8209346733841

já taky vlakem Regiojetu ještě nikdy nejel, protože začaly jezdit až poté, co jsem já přestal jezdit na Ostravsko.

a co jako?

0/0
11.1.2016 14:42

M94a66r97t59i62n 91K72a14r27á30s46e43k 9288983218688

Ja chtel zase letecky do Londyna a CD tam vubec nelitaji....

+12/0
11.1.2016 14:53

L69i97b51o85r 86P72e63t13r75á82š 6535669628489

Fandím mu , ale myslím si že to pořád dotuje .

0/0
11.1.2016 14:13
Foto

T85o69m24á52š 31D11v54o47ř19á51k 7815786767971

Já mu nefandím.

Z taxíků to ale určitě dotovat nebude...

0/0
11.1.2016 16:18

J61a19n 97L68a59k58o40m34ý 7461115305904

A to kdyby se v zimě topilo a v létě chladilo a lidi se nevozili za 0, čímž se jich část i definitivně odradila, mohl být výsledek ještě lepší

+4/0
11.1.2016 14:10

J89a24k16u95b 38K33o28r56e16c 6934220261543

Chápu správně, že RJ vzrostl počet cestujících o 26 %, přičemž, dle slov p.Jančury, o 8-9 %, přičemž srovnává růst RJ na trase Pha-Ova, a u ČD v celé síti? Pokud ano, tak mi to přijde dost pokulhávající srovnání, protože je logické, že ČD v celé síti těžko může narůst počet cestujících o čtvrtinu, a to vzhledem k velkému množství lidí, které přepravují.

+5/0
11.1.2016 13:48

J72a59k28u26b 71K18o87r21e53c 6154160321943

oprava: o 8-9 % u ČD

+2/0
11.1.2016 13:49

M35a38r11t84i48n 32K61a16r94á57s19e84k 9338343728828

No ono jde o to ze regiojeu pribylo vice cestujicich v absolutnich cislech vice nez draham na cele trati (tzn v kusech mel RJ vetsi narust nez CD), jinak v % by to srovnani samo bylo mimo...

+3/−1
11.1.2016 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.