Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančurovy vlaky 4 roky po startu poprvé vydělaly. Svezly 3 miliony lidí

Byznys s přepravou cestujících mezi Prahou a Ostravou začíná soukromým dopravcům i přes velký pokles cen vydělávat. Čtyři roky po vstupu na koleje ohlásil zisk za celý rok Regiojet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D20a32v47e 16Ř61e66h24á15k 8648395615193

dle mluvčí je tedy Žilina v České republice, jelikož ten vůz bude jezdit na vnitrostátní lince Praha - Ostrava - Žilina.... :-D

0/−1
12.1.2016 11:05

J59i89ř82í 45H94u12d59e89c 4632881379472

S Jančurou ani zadarmo..

+2/−6
11.1.2016 22:53

J21a73n 92J59e82m66e86l27k74a 1145640

Ale stejně se podle mě ukazuje, že Pendolíno a ČD jsou pro Ostravu nenahraditelné a ještě že jezdí. Ikdyž ten, co podepisoval smlouvy na Pendolíno musel být buď .. nebo podmáznutý nebo já nevím. Zvláště servisní smlouvy. Nebo jsou rychlovlaky tak finančně náročné na provoz.

Z Lea se stal dostavník. Jančurou taky jezdím, ceny samozřejmě super, ale když člověk potřebuje jistotu, že dorazí v čas, je pro mě nepoužitelný. Bude cesta trvat 3:20 nebo 3:50? Pro přípoje nepoužitelné. Za horka nejezdím, protože nerad bych se saunoval.

Pendolíno je jediný vlak který jede Praha Ostrava za cca 2:50. Jediný který jede Ostrava Olomouc za cca 45 min. Jediný s funkčním portálem s nějakým obsahem, funkční wifi. atd. atd..

Poslední soukromník z Ostravy jede 18:30. Pak mají i do Olomouce smůlu. Ještě, že jede Pendolíno 19:20. První do Ostravy přijíždí ČD a i tak dost pozdě 8:50 a s přestupem. Ale ještě, že dotované spoje jsou :) Že v 9 Regio přijede bych se jednak nespoléhal a je to pozdě. Takže na nic.

K tomu to že ČD vozí kola je k nezaplacení.

Potřebuji-li se posunout jednu zastávku z Ostravy hlavního na Svinov chce Leo 40 Kč. ČD tuším 13, k přestupní jízdence z jiného vlaku v mém případě 0. A nevadí jim, že použiji EC.

+12/0
11.1.2016 20:48

V86a91c95l56a61v 14H74a15j64e51k 3706969819

Nevyšel téměř identický článek už před měsícemRv

+1/0
11.1.2016 18:29

L21a17d43i85s30l93a98v 93P87a73s64t32o97r51e43k 1443547348955

No chtěl bych ho vidět, kdyby jezdil bez doplatků od států za studenty.

+1/0
11.1.2016 18:06

T52o97m54a97s 85N87o82v72o94t50n75y 1211864216935

Pastorek už neví co by vymyslel. Když by stát nedoplácel za studenty, tak by studenti prostě jezdili za plnou jízdenku nebo by měli nějakou komerční slevu na ISIC apod. nějakých 10%. Autama by asi jezdit nezačali, takže by to bylo plus mínus stejné jako teď.

0/0
12.1.2016 0:39
Foto

A74l19a41n 27Ř43e91p92k12a 4685876

To je zajímavé, jeden den a hned dva články o soukromích dopravci a že každý z nich je v zisku konečně :-)

Ještě tu chybí ten, jak jsou dráhy zlé a ztrátové ;-D

+6/−1
11.1.2016 17:08

M18í36l51a 56P74i28š72t66ě19l56á96k 7473317133

To se nemůžete divit když to psal pan Sůra velký přítel a obdivovatel pana Jančury.

+2/0
11.1.2016 21:38

T53o22m61a76s 21N13o76v33o12t37n89y 1131594956855

To je zajímavé, že u soukromníka ve vlakové dopravě řveš, jak je to všechno špatně, ale v jiném oboru u podobného případu, kdy banka začínala jako malá, nízkonákladová jsi nonstop v pozoru a každou sebemenší negativní či kritickou zmínku o ní máš potřebu komentovat a obhajovat je ač moc dobře víš, že meleš nesmysly (ano mluvím o tvé posedlosti mBankou). Buď máš nějaká divná měřítka, že jednou konkurence ano a podruhé fuj nebo jsi za to placený. Tak či tak se tvé diskusní příspěvky rovnají nulové informační hodnotě.

0/−1
12.1.2016 0:43

M20a45r45t75i59n 86K23l33i63m22e91š 6306185107830

Pro mě jsou České dráhy příliš drahé. Chtěli jsme jet vlakem z Brna do Děčína. Cenová kalkulace Českých drah, pro 2 lidi tam i zpětje 1556 Kč. Když bych jel autem tak 283 km/100*7(spotřeba na 100 km)*30(Kč/litr) = 1189 Kč. Při cené 35 Kč/litr jsem na 1387 Kč. Samozřejmě + nějaká amortizace atd., ale pořád vychází už pro 2 lidi levnější jet autem.

+3/−7
11.1.2016 16:37
Foto

A30l95a70n 88Ř57e56p35k71a 4415146

Brno - Děčín zpáteční pro dva tolik? A to vám poradili na pokladně, nebo jste si to našli sami? O víkendu se se Skupinovou víkendovou jízdenkou která platí daný den po celý den bez omezení kilometrů a pro až 5 osob, max.2 starší 15ti let- celostátní verze za 679,-Kč,přes týden Celodenní jízdenka pro jednu osobu v celostátní verzi za 579, pro dvě tedy 1158.

+7/−1
11.1.2016 17:13

J45a83n 33J24e65m70e68l75k80a 1975210

A ČD aspoň mají systém slev pro skupiny, který to trochu napravuje. Někteří soukromí na to .. Prodaná sedačka je prodaná sedačka.. Jedno komu. Nějaká ekologie :-)

+2/−1
11.1.2016 19:52

T60o71m70a25s 40N87o97v64o28t81n67y 1321284166935

Takže pokud nepojede na jeden den na otočku, tak zaplatí i s tou skupinovou slevou skoro stejně jako píše (2x 679). Nehledě na to že není to tak dávno co ta jízdenka stála 550 Kč a ČD ji stále zdražují až je téměř nepoužitelná. A že ČD neumí prodat svoje nabídky, je známá věc. Kdo mimo šotoušků se v tom vyzná. I ten eshop je pořád dost nepřehledný pro běžné cestující a na pokladně jim až na světlé výjimky nikdo neporadí výhodnější nabídku. A to se nemusíme bavit ani o věcech, jako je dělení jízdenek a kombinace různých akčních slev. Pro člověka co se v tom nevyzná, je pak jasná volba zvolit jiný způsob dopravy.

+2/−1
12.1.2016 0:47

D42a69n48i38e84l 73S14c71h24n12i88t19z96e50r 5321534361126

R^

0/0
14.1.2016 1:29

M72a68r34t98i72n 27K67l37i17m22e31š 6766605157170

Jeli jsem na tři dny.

0/0
12.1.2016 9:22

O71l38d97ř37i51c22h 47J56a98n56e23č50e78k 8109246943371

i kdyby to tím autem opravdu bylo o těch 367Kč levnější, jako že není, tak Vás dost lituju, že Vám těch 183,50Kč na osobu a kodrcání se minimálně 6 hodin po českých silnicích je milejší, než bezstarostná cesta EC vlakem po jedné z nejlepších českých tratí, do nedávna dokonce bez přestupu.

a mimochodem, kudy že je to z Brna do Děčína 283km?

+4/−1
11.1.2016 18:08

J41a30n 54V47a68l42a96l31í70k 6576659900496

ju v plánovači na mapách seznamu nejkratší cesta 283km čas jízdy 6h8m

0/0
11.1.2016 18:30

R46a50d83e11k 35J22a34n26a84t88a 9355216344522

To jo, via MB, Čáslav, ale tudy málokdo pojede.

+1/0
11.1.2016 19:55

T59o76m88a36s 92N26o92v45o40t59n69y 1121944116165

6 hodin do Děčína z Brna autem? Na to jste přišel jak? Pokud pojede na výlet, asi to bude o víkendu, čili bez problémů sjízdné o dost rychleji

0/0
12.1.2016 0:50

M80a64r80t65i59n 19K71l65i76m73e12š 6706215567410

Nemusíte mě litovat, my jsme tím vlakem jeli :-) Ale nikdy více, protože jsem tenkrát ještě auto neměl. Vlak měl zpoždění asi hodinu, takže s tím časem nic moc. A pokud si nedokážete na mapě najít jak je daleko Děčín od Brna, potom lituji já vás ;-D

+1/0
12.1.2016 9:24

J29a35n 44V89a46l54a80l30í72k 6736569110206

pěkná blbost když pojedu zítra z Brna do Děčína odjezd z Brna v 7:38 přestup v Praze tak jizdenka pro dvě osoby tam vyjde na 908Kč!!!!!!!!

+2/0
11.1.2016 18:23

J33a40n 32V26a32l20a13l33í53k 6556749420876

zpáteční pro dvě osoby do půlnoci toho dne za 1158 a když by jste jel zpět až druhý den tak do půlnoci za 1726

0/0
11.1.2016 18:27

T20o21m61a89s 55N81o88v98o40t44n67y 1151634616985

A když nebydlíte u nádraží tak jenom v Brně za MHD ti dva dají dalších cca 100 Kč, podobně v Děčíně. Já jen, že se když se tu operuje s tím, že u auta se musí připočítávat to a to, tak u vlaku by se tedy mělo taky započítat vše. Jinak je mi to celkem jedno, kdo jak pojede, pouze teda pro úplnost.

+2/−1
12.1.2016 0:53

M43a17r90t13i18n 60K42l46i50m84e47š 6106525177740

Tak se kluci přiznejte kdo z vás je režijkář :-)

Oldřich Janeček 89631 , Jiří Erben 13467 , Jan Valalík 66906 , Vladimír Štěrba 22127 , Alan Řepka 456 , Matěj Vondřička 44086

0/0
12.1.2016 9:26

J78i69ř56í 58E43r69b67e81n 1283734226217

Já nejsem - ouřaduji z domova.

A teď se pochubte vy, co jste za lumena, když si myslíte, že ČD přepraví ročně 50 milionlů cestujících zadarmo ;-D

0/0
12.1.2016 21:44

M91a94r64t21i67n 58K14l88i45m64e71š 6346365777730

Otázka do placu: Kraj si v rámci IDS objedná dopravu, mimo jiné i do Horní - Dolní. Dopravce jezdí a kraj mu platí s tím, že dorovná ztráty (prostě provoz do Horní - Dolní bude ztrátový) a garantuje nějaký zisk. Předpokládám, že toto dorovnání není zahrnuto v účetnictví dopravce a ten tedy na této trati nemůže tratit. Přesto má ztráty. Nějak to nechápu.

0/0
11.1.2016 16:25
Foto

T21o15m17á80š 45D91v65o64ř97á57k 7155276397751

Možná jste to nevzal za správný konec:-)

+1/0
11.1.2016 16:29

O35l71d38ř95i49c49h 50J85a72n79e51č48e27k 8389246963311

to dorovnání pochopitelně v účetnictví je.

naopak Váš výrok "toto dorovnání není zahrnuto v účetnictví dopravce a ten tedy na této trati nemůže tratit" nějak postrádá smysl - sám říkáte, že ta linka je ztrátová, takže kdyby ono 'dorovnání' v účetnictví nebylo, byly by tam jen výnosy z jízdného a náklady, tak by na tom dopravce nutně tratit musel - aspoň účetně ;-)

0/0
11.1.2016 17:23

M31a65r94t56i76n 21K92l75i29m36e40š 6666625617410

To jo, ale linka je ztrátová pro kraj, pro objednatele, ne pro dopravce. Dopravce na ní jen vydělá, protože mu to zaplatí kraj. Proto argument že ČD mají ztrátu protože jezdí i na nelukrativních tratích neberu. ČD mají ztrátu, protože třetina lidí jezdí zadarmo a nenažranost managementu tomu taky nepřispívá.

0/−1
12.1.2016 9:28

O73n23d20ř91e42j 38P86l38í33v34a 9410375391963

Kdo jiný by měl umět správně skloňovat, než tisková muvčí?[>-]

0/0
11.1.2016 16:15

P73a36v50e10l 36M83a60t44o28u58š60e45k 5290307228204

Čeština je stejně úžasná věc! Vydělaly vlaky Jančurovy, nebo i Jančurovi? (Ačkoli zrovna v jeho případě bych se neobával, že by šlehačku slízával někdo jiný.)

+1/0
11.1.2016 14:47
Foto

T28o19m27á20š 74D13v27o31ř64á92k 7445376707311

Ne jenom ty vlaky. Jančura smrdí korunou:-)

0/0
11.1.2016 16:17

J44a83n 63V78a54l10a89l66í36k 6776799380946

RegioJet loni v Česku přepravil 3,01 milionu cestujících, o 26 % více než před rokem. „Jak vyplývá i z údajů ministerstva dopravy, nové zákazníky se v loňském roce na železnici dařilo získávat zejména soukromým dopravcům. RegioJet přilákal v roce 2015 na jediné trase dvakrát více nových zákazníků, než České dráhy s 8 tisíci spoji denně v celé své síti,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-hlasi-poprve-zisk-ddq-/eko-doprava.aspx?c=A160111_110503_eko-doprava_suj

No a prosím kolik cestujících přepravili ČD.Tak poprosím p.redaktora aby také zveřejnil kolik cestujících přepravili ČD děkuji

+1/0
11.1.2016 14:40

J61a41n 96S19ů65r25a 4235163323192

ČD dosud tyto údaje nezveřejnily.

0/0
11.1.2016 15:35

L28a31d70i18s28l45a42v 49P33a72s95t23o76r81e49k 1753227308615

Radim si ty údaje vycucal teda odkud?

0/0
11.1.2016 18:07

B81r48o39n45i17s65l89a66v 83G77a21b57r25y22š 6735444560

Těch několik lidí Radim spočítal na prstech. To zabere pár minut, tak má výsledky hned. :-)

0/0
12.1.2016 10:15

L83u90k70á31š 93Š38l56e64h98o47f64e25r 1683899135929

Koukám že koloťuci mají diskusní pohotovost ;-D

+3/−5
11.1.2016 14:34

M53a49r69t87i85n 62N52o38v77o58t70n21ý 3256796111124

Buďte rád. Alespoň se něco dovíte, protože někteří z nich mají o problematice větší přehled než pan redaktor (nemyšleno zle vůči JS).

+4/0
11.1.2016 15:49

T46o91m91a30s 58N40o87v20o82t79n18y 1281344516245

Které myslíte? Většinou se omezují na jednoduché nadávky směrem k jinému než modrému dopravci, nadávání na konkurenci a dokazování, že modrý je vždy výhodnější. Možná tak dva tu mají trochu přehled, ale jeden je zase militantní odpůrce všeho, co nejezdí po kolejích a neuzná, že jsou i jiné, mnohdy výhodnější způsoby dopravy, než (modrý) vlak.

0/0
12.1.2016 0:55

D87a18v64i70d 71P13e55c70a 1305484411526

Známý chtěl cestovat z Prahy do Bratislavy vlakem. Ten Regiojet tam ale vůbec nejezdí. Jen autobus.

0/−4
11.1.2016 14:25

L44u67k44á49š 28Š45l61e77h75o96f81e43r 1233609595159

A pointa?

+7/0
11.1.2016 14:28
Foto

T15o53m33á13š 36D44v81o12ř59á18k 7385986907311

Že tam jezdí autobus?:-)

0/0
11.1.2016 16:22

O70l81d26ř86i53c52h 47J40a89n81e72č72e48k 8899356303571

já taky vlakem Regiojetu ještě nikdy nejel, protože začaly jezdit až poté, co jsem já přestal jezdit na Ostravsko.

a co jako?

0/0
11.1.2016 14:42

M21a53r49t64i76n 24K38a26r10á85s42e88k 9198163628858

Ja chtel zase letecky do Londyna a CD tam vubec nelitaji....

+12/0
11.1.2016 14:53

L53i36b98o27r 35P17e17t66r74á63š 6505409628959

Fandím mu , ale myslím si že to pořád dotuje .

0/0
11.1.2016 14:13
Foto

T90o75m39á60š 27D54v50o66ř93á66k 7875706537661

Já mu nefandím.

Z taxíků to ale určitě dotovat nebude...

0/0
11.1.2016 16:18

J15a50n 79L75a19k86o93m63ý 7351135325134

A to kdyby se v zimě topilo a v létě chladilo a lidi se nevozili za 0, čímž se jich část i definitivně odradila, mohl být výsledek ještě lepší

+4/0
11.1.2016 14:10

J46a82k88u22b 72K96o62r13e93c 6654590581873

Chápu správně, že RJ vzrostl počet cestujících o 26 %, přičemž, dle slov p.Jančury, o 8-9 %, přičemž srovnává růst RJ na trase Pha-Ova, a u ČD v celé síti? Pokud ano, tak mi to přijde dost pokulhávající srovnání, protože je logické, že ČD v celé síti těžko může narůst počet cestujících o čtvrtinu, a to vzhledem k velkému množství lidí, které přepravují.

+5/0
11.1.2016 13:48

J17a44k86u42b 42K38o63r62e50c 6604340831743

oprava: o 8-9 % u ČD

+2/0
11.1.2016 13:49

M31a75r11t37i49n 35K37a23r18á67s77e81k 9928903178498

No ono jde o to ze regiojeu pribylo vice cestujicich v absolutnich cislech vice nez draham na cele trati (tzn v kusech mel RJ vetsi narust nez CD), jinak v % by to srovnani samo bylo mimo...

+3/−1
11.1.2016 14:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.