Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančurovy vlaky 4 roky po startu poprvé vydělaly. Svezly 3 miliony lidí

Byznys s přepravou cestujících mezi Prahou a Ostravou začíná soukromým dopravcům i přes velký pokles cen vydělávat. Čtyři roky po vstupu na koleje ohlásil zisk za celý rok Regiojet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D76a49v72e 34Ř21e43h11á52k 8578955945133

dle mluvčí je tedy Žilina v České republice, jelikož ten vůz bude jezdit na vnitrostátní lince Praha - Ostrava - Žilina.... :-D

0/−1
12.1.2016 11:05

J31i16ř98í 54H60u80d87e88c 4362741779162

S Jančurou ani zadarmo..

+2/−6
11.1.2016 22:53

J90a38n 16J53e75m20e90l66k22a 1395420

Ale stejně se podle mě ukazuje, že Pendolíno a ČD jsou pro Ostravu nenahraditelné a ještě že jezdí. Ikdyž ten, co podepisoval smlouvy na Pendolíno musel být buď .. nebo podmáznutý nebo já nevím. Zvláště servisní smlouvy. Nebo jsou rychlovlaky tak finančně náročné na provoz.

Z Lea se stal dostavník. Jančurou taky jezdím, ceny samozřejmě super, ale když člověk potřebuje jistotu, že dorazí v čas, je pro mě nepoužitelný. Bude cesta trvat 3:20 nebo 3:50? Pro přípoje nepoužitelné. Za horka nejezdím, protože nerad bych se saunoval.

Pendolíno je jediný vlak který jede Praha Ostrava za cca 2:50. Jediný který jede Ostrava Olomouc za cca 45 min. Jediný s funkčním portálem s nějakým obsahem, funkční wifi. atd. atd..

Poslední soukromník z Ostravy jede 18:30. Pak mají i do Olomouce smůlu. Ještě, že jede Pendolíno 19:20. První do Ostravy přijíždí ČD a i tak dost pozdě 8:50 a s přestupem. Ale ještě, že dotované spoje jsou :) Že v 9 Regio přijede bych se jednak nespoléhal a je to pozdě. Takže na nic.

K tomu to že ČD vozí kola je k nezaplacení.

Potřebuji-li se posunout jednu zastávku z Ostravy hlavního na Svinov chce Leo 40 Kč. ČD tuším 13, k přestupní jízdence z jiného vlaku v mém případě 0. A nevadí jim, že použiji EC.

+12/0
11.1.2016 20:48

V34a57c31l25a72v 32H32a37j60e29k 3916249309

Nevyšel téměř identický článek už před měsícemRv

+1/0
11.1.2016 18:29

L61a71d11i56s79l94a33v 11P71a65s43t81o37r56e75k 1473157388905

No chtěl bych ho vidět, kdyby jezdil bez doplatků od států za studenty.

+1/0
11.1.2016 18:06

T91o72m73a96s 38N65o25v66o14t47n27y 1861974246845

Pastorek už neví co by vymyslel. Když by stát nedoplácel za studenty, tak by studenti prostě jezdili za plnou jízdenku nebo by měli nějakou komerční slevu na ISIC apod. nějakých 10%. Autama by asi jezdit nezačali, takže by to bylo plus mínus stejné jako teď.

0/0
12.1.2016 0:39
Foto

A91l14a18n 43Ř85e26p15k40a 4625916

To je zajímavé, jeden den a hned dva články o soukromích dopravci a že každý z nich je v zisku konečně :-)

Ještě tu chybí ten, jak jsou dráhy zlé a ztrátové ;-D

+6/−1
11.1.2016 17:08

M87í42l44a 74P55i88š54t89ě11l32á57k 7873737713

To se nemůžete divit když to psal pan Sůra velký přítel a obdivovatel pana Jančury.

+2/0
11.1.2016 21:38

T90o64m38a29s 63N54o77v44o67t51n64y 1711384716525

To je zajímavé, že u soukromníka ve vlakové dopravě řveš, jak je to všechno špatně, ale v jiném oboru u podobného případu, kdy banka začínala jako malá, nízkonákladová jsi nonstop v pozoru a každou sebemenší negativní či kritickou zmínku o ní máš potřebu komentovat a obhajovat je ač moc dobře víš, že meleš nesmysly (ano mluvím o tvé posedlosti mBankou). Buď máš nějaká divná měřítka, že jednou konkurence ano a podruhé fuj nebo jsi za to placený. Tak či tak se tvé diskusní příspěvky rovnají nulové informační hodnotě.

0/−1
12.1.2016 0:43

M74a86r41t20i14n 50K32l79i90m57e57š 6726955967900

Pro mě jsou České dráhy příliš drahé. Chtěli jsme jet vlakem z Brna do Děčína. Cenová kalkulace Českých drah, pro 2 lidi tam i zpětje 1556 Kč. Když bych jel autem tak 283 km/100*7(spotřeba na 100 km)*30(Kč/litr) = 1189 Kč. Při cené 35 Kč/litr jsem na 1387 Kč. Samozřejmě + nějaká amortizace atd., ale pořád vychází už pro 2 lidi levnější jet autem.

+3/−7
11.1.2016 16:37
Foto

A37l13a39n 45Ř52e31p87k84a 4765186

Brno - Děčín zpáteční pro dva tolik? A to vám poradili na pokladně, nebo jste si to našli sami? O víkendu se se Skupinovou víkendovou jízdenkou která platí daný den po celý den bez omezení kilometrů a pro až 5 osob, max.2 starší 15ti let- celostátní verze za 679,-Kč,přes týden Celodenní jízdenka pro jednu osobu v celostátní verzi za 579, pro dvě tedy 1158.

+7/−1
11.1.2016 17:13

J23a52n 74J91e20m83e59l81k47a 1355450

A ČD aspoň mají systém slev pro skupiny, který to trochu napravuje. Někteří soukromí na to .. Prodaná sedačka je prodaná sedačka.. Jedno komu. Nějaká ekologie :-)

+2/−1
11.1.2016 19:52

T25o76m69a31s 68N83o46v71o16t80n81y 1471764246605

Takže pokud nepojede na jeden den na otočku, tak zaplatí i s tou skupinovou slevou skoro stejně jako píše (2x 679). Nehledě na to že není to tak dávno co ta jízdenka stála 550 Kč a ČD ji stále zdražují až je téměř nepoužitelná. A že ČD neumí prodat svoje nabídky, je známá věc. Kdo mimo šotoušků se v tom vyzná. I ten eshop je pořád dost nepřehledný pro běžné cestující a na pokladně jim až na světlé výjimky nikdo neporadí výhodnější nabídku. A to se nemusíme bavit ani o věcech, jako je dělení jízdenek a kombinace různých akčních slev. Pro člověka co se v tom nevyzná, je pak jasná volba zvolit jiný způsob dopravy.

+2/−1
12.1.2016 0:47

D41a92n29i30e86l 11S64c12h90n97i57t86z79e73r 5961894571706

R^

0/0
14.1.2016 1:29

M55a21r36t69i24n 82K46l50i22m69e36š 6406145977770

Jeli jsem na tři dny.

0/0
12.1.2016 9:22

O59l51d66ř62i27c48h 43J59a73n77e33č21e96k 8659976183901

i kdyby to tím autem opravdu bylo o těch 367Kč levnější, jako že není, tak Vás dost lituju, že Vám těch 183,50Kč na osobu a kodrcání se minimálně 6 hodin po českých silnicích je milejší, než bezstarostná cesta EC vlakem po jedné z nejlepších českých tratí, do nedávna dokonce bez přestupu.

a mimochodem, kudy že je to z Brna do Děčína 283km?

+4/−1
11.1.2016 18:08

J34a75n 30V13a33l71a77l45í83k 6456879940746

ju v plánovači na mapách seznamu nejkratší cesta 283km čas jízdy 6h8m

0/0
11.1.2016 18:30

R59a92d59e19k 30J31a40n36a40t32a 9225606614912

To jo, via MB, Čáslav, ale tudy málokdo pojede.

+1/0
11.1.2016 19:55

T90o71m48a83s 24N61o45v16o38t76n73y 1351794876275

6 hodin do Děčína z Brna autem? Na to jste přišel jak? Pokud pojede na výlet, asi to bude o víkendu, čili bez problémů sjízdné o dost rychleji

0/0
12.1.2016 0:50

M42a12r54t64i97n 27K39l60i87m44e75š 6766635927530

Nemusíte mě litovat, my jsme tím vlakem jeli :-) Ale nikdy více, protože jsem tenkrát ještě auto neměl. Vlak měl zpoždění asi hodinu, takže s tím časem nic moc. A pokud si nedokážete na mapě najít jak je daleko Děčín od Brna, potom lituji já vás ;-D

+1/0
12.1.2016 9:24

J18a51n 70V79a86l72a44l61í72k 6426399530636

pěkná blbost když pojedu zítra z Brna do Děčína odjezd z Brna v 7:38 přestup v Praze tak jizdenka pro dvě osoby tam vyjde na 908Kč!!!!!!!!

+2/0
11.1.2016 18:23

J81a44n 94V51a51l19a97l29í66k 6956629730606

zpáteční pro dvě osoby do půlnoci toho dne za 1158 a když by jste jel zpět až druhý den tak do půlnoci za 1726

0/0
11.1.2016 18:27

T20o60m48a48s 83N80o23v83o68t32n63y 1981104536965

A když nebydlíte u nádraží tak jenom v Brně za MHD ti dva dají dalších cca 100 Kč, podobně v Děčíně. Já jen, že se když se tu operuje s tím, že u auta se musí připočítávat to a to, tak u vlaku by se tedy mělo taky započítat vše. Jinak je mi to celkem jedno, kdo jak pojede, pouze teda pro úplnost.

+2/−1
12.1.2016 0:53

M50a80r32t68i73n 74K78l52i48m33e34š 6536945347500

Tak se kluci přiznejte kdo z vás je režijkář :-)

Oldřich Janeček 89631 , Jiří Erben 13467 , Jan Valalík 66906 , Vladimír Štěrba 22127 , Alan Řepka 456 , Matěj Vondřička 44086

0/0
12.1.2016 9:26

J55i17ř15í 36E61r83b22e34n 1573574406797

Já nejsem - ouřaduji z domova.

A teď se pochubte vy, co jste za lumena, když si myslíte, že ČD přepraví ročně 50 milionlů cestujících zadarmo ;-D

0/0
12.1.2016 21:44

M23a22r41t51i51n 65K10l77i84m72e93š 6986845417180

Otázka do placu: Kraj si v rámci IDS objedná dopravu, mimo jiné i do Horní - Dolní. Dopravce jezdí a kraj mu platí s tím, že dorovná ztráty (prostě provoz do Horní - Dolní bude ztrátový) a garantuje nějaký zisk. Předpokládám, že toto dorovnání není zahrnuto v účetnictví dopravce a ten tedy na této trati nemůže tratit. Přesto má ztráty. Nějak to nechápu.

0/0
11.1.2016 16:25
Foto

T98o25m58á36š 27D59v27o76ř55á93k 7725906237381

Možná jste to nevzal za správný konec:-)

+1/0
11.1.2016 16:29

O56l73d20ř43i94c65h 40J17a80n82e87č93e55k 8649816233151

to dorovnání pochopitelně v účetnictví je.

naopak Váš výrok "toto dorovnání není zahrnuto v účetnictví dopravce a ten tedy na této trati nemůže tratit" nějak postrádá smysl - sám říkáte, že ta linka je ztrátová, takže kdyby ono 'dorovnání' v účetnictví nebylo, byly by tam jen výnosy z jízdného a náklady, tak by na tom dopravce nutně tratit musel - aspoň účetně ;-)

0/0
11.1.2016 17:23

M51a30r75t22i18n 98K30l22i29m94e44š 6856575777730

To jo, ale linka je ztrátová pro kraj, pro objednatele, ne pro dopravce. Dopravce na ní jen vydělá, protože mu to zaplatí kraj. Proto argument že ČD mají ztrátu protože jezdí i na nelukrativních tratích neberu. ČD mají ztrátu, protože třetina lidí jezdí zadarmo a nenažranost managementu tomu taky nepřispívá.

0/−1
12.1.2016 9:28

O86n49d38ř98e83j 65P88l74í76v91a 9440755481323

Kdo jiný by měl umět správně skloňovat, než tisková muvčí?[>-]

0/0
11.1.2016 16:15

P14a61v93e41l 87M31a70t47o25u48š73e88k 5300757708944

Čeština je stejně úžasná věc! Vydělaly vlaky Jančurovy, nebo i Jančurovi? (Ačkoli zrovna v jeho případě bych se neobával, že by šlehačku slízával někdo jiný.)

+1/0
11.1.2016 14:47
Foto

T30o32m15á24š 17D16v36o81ř39á49k 7625546977291

Ne jenom ty vlaky. Jančura smrdí korunou:-)

0/0
11.1.2016 16:17

J73a33n 81V88a25l42a50l53í69k 6556139490336

RegioJet loni v Česku přepravil 3,01 milionu cestujících, o 26 % více než před rokem. „Jak vyplývá i z údajů ministerstva dopravy, nové zákazníky se v loňském roce na železnici dařilo získávat zejména soukromým dopravcům. RegioJet přilákal v roce 2015 na jediné trase dvakrát více nových zákazníků, než České dráhy s 8 tisíci spoji denně v celé své síti,“ řekl majitel RegioJetu Radim Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-hlasi-poprve-zisk-ddq-/eko-doprava.aspx?c=A160111_110503_eko-doprava_suj

No a prosím kolik cestujících přepravili ČD.Tak poprosím p.redaktora aby také zveřejnil kolik cestujících přepravili ČD děkuji

+1/0
11.1.2016 14:40

J88a34n 93S45ů22r14a 4815703213692

ČD dosud tyto údaje nezveřejnily.

0/0
11.1.2016 15:35

L34a25d97i34s22l12a48v 68P26a48s94t73o50r16e40k 1603377548765

Radim si ty údaje vycucal teda odkud?

0/0
11.1.2016 18:07
Foto

B61r58o20n67i81s47l56a44v 13G49a49b26r58y61š 2622579731

Těch několik lidí Radim spočítal na prstech. To zabere pár minut, tak má výsledky hned. :-)

0/0
12.1.2016 10:15

L27u17k38á50š 31Š86l85e10h38o24f83e86r 1143619765369

Koukám že koloťuci mají diskusní pohotovost ;-D

+3/−5
11.1.2016 14:34

M93a59r21t23i57n 25N86o64v66o44t29n75ý 3326466221864

Buďte rád. Alespoň se něco dovíte, protože někteří z nich mají o problematice větší přehled než pan redaktor (nemyšleno zle vůči JS).

+4/0
11.1.2016 15:49

T58o66m43a29s 25N35o39v71o34t66n53y 1321724576985

Které myslíte? Většinou se omezují na jednoduché nadávky směrem k jinému než modrému dopravci, nadávání na konkurenci a dokazování, že modrý je vždy výhodnější. Možná tak dva tu mají trochu přehled, ale jeden je zase militantní odpůrce všeho, co nejezdí po kolejích a neuzná, že jsou i jiné, mnohdy výhodnější způsoby dopravy, než (modrý) vlak.

0/0
12.1.2016 0:55

D86a72v88i64d 12P51e43c26a 1115304731836

Známý chtěl cestovat z Prahy do Bratislavy vlakem. Ten Regiojet tam ale vůbec nejezdí. Jen autobus.

0/−4
11.1.2016 14:25

L86u66k20á76š 90Š12l95e37h47o28f56e21r 1673299485889

A pointa?

+7/0
11.1.2016 14:28
Foto

T89o71m64á90š 19D44v41o13ř43á81k 7195456247491

Že tam jezdí autobus?:-)

0/0
11.1.2016 16:22

O41l98d51ř51i52c14h 23J89a61n29e76č29e60k 8689256773951

já taky vlakem Regiojetu ještě nikdy nejel, protože začaly jezdit až poté, co jsem já přestal jezdit na Ostravsko.

a co jako?

0/0
11.1.2016 14:42

M82a12r54t36i38n 65K81a73r51á35s16e43k 9198913598238

Ja chtel zase letecky do Londyna a CD tam vubec nelitaji....

+12/0
11.1.2016 14:53

L96i85b57o68r 26P75e44t74r98á20š 6445249898829

Fandím mu , ale myslím si že to pořád dotuje .

0/0
11.1.2016 14:13
Foto

T72o87m65á84š 36D42v69o23ř13á43k 7695776107781

Já mu nefandím.

Z taxíků to ale určitě dotovat nebude...

0/0
11.1.2016 16:18

J16a56n 52L36a26k16o63m82ý 7661185795164

A to kdyby se v zimě topilo a v létě chladilo a lidi se nevozili za 0, čímž se jich část i definitivně odradila, mohl být výsledek ještě lepší

+4/0
11.1.2016 14:10

J67a78k36u28b 30K67o82r67e61c 6284760331653

Chápu správně, že RJ vzrostl počet cestujících o 26 %, přičemž, dle slov p.Jančury, o 8-9 %, přičemž srovnává růst RJ na trase Pha-Ova, a u ČD v celé síti? Pokud ano, tak mi to přijde dost pokulhávající srovnání, protože je logické, že ČD v celé síti těžko může narůst počet cestujících o čtvrtinu, a to vzhledem k velkému množství lidí, které přepravují.

+5/0
11.1.2016 13:48

J27a52k83u82b 24K98o48r75e64c 6684520661173

oprava: o 8-9 % u ČD

+2/0
11.1.2016 13:49

M96a83r29t89i30n 56K14a29r73á89s85e83k 9228113938418

No ono jde o to ze regiojeu pribylo vice cestujicich v absolutnich cislech vice nez draham na cele trati (tzn v kusech mel RJ vetsi narust nez CD), jinak v % by to srovnani samo bylo mimo...

+3/−1
11.1.2016 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.