Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy na levné naftě ušetří velké peníze, zlevňovat však nechtějí

Benzin i nafta zlevnily od loňského července o téměř pět korun. Řada firem, pro které je k podnikání zásadní doprava, však ceny za zboží či služeb nesnížila. Nezlevňují dopravní firmy ani výrobci pečiva. Ti to vysvětlují tím, že jsou pod velkým tlakem obchodních řetězců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L28a35d19i79s52l73a17v 49H63o23l52í57k 5932762209181

Také autobusový dopravce Arriva tvrdí, žeúsporyz pohonných hmot raději věnuje na zvýšení mezd řidičům. „Loni vzrostly v Arrivě mzdy řidičů o 5 procent, o dalším nárůstu jednáme aktuálně s odbory v rámci kolektivního vyjednávání,“ uvedl generální ředitel autobusového dopravce Daniel Adamek.

Opět nepravdivé prohlášení. V první řadě Arriva nepřidala řidičům ani 1 korunu a navíc její autobusy nejezdí na naftu (resp. na naftu jezdí až na několik málo výjimek jen vozy v záruce), ale na čistou bionaftu, u které k poklesu cen nedošlo.

0/0
12.1.2016 23:22

J55o70s28e19f 69T67r15n50k23a 9139382447219

oni nechtějí ylevňovat ani některé benzínky (hlavně ty u Dálnice)....májí ceny cca 33kč/l (D)....přitom tank ONO má cenu 23,9kč/l (D).

0/0
12.1.2016 12:51

M27a39r63t71i65n 37K26a52r46á73s11e88k 9518143568768

No dalnicni prirazka az 10kc v extremnich pripadech tu byla vzdycky a je to stejne i v jinych zemich...

+1/0
12.1.2016 13:17

P17e84t85r 88N22i55v20n15i25c66k60ý 3302674655487

A proč? Zákazníci tam nakupují, takže to není problém - spokojenost na obou stranách. Kolenovrti si mohou najít levnější bezínky.

+1/0
12.1.2016 13:19

J45o71s37e45f 83T87r85n38k49a 9929642197959

Kolenovrti? :-) 25% se mi zdá dost....a spíše než o 300 kč na nádrži mi šlo o princip, a i když to bylo za služební peníze, sjel jsem z dálnice.

No jo no, je to těžké, když krom směšného nájmu musí pumpy platit všimné/výpalné pánům z ŘSD.

A na nákladním vozu je to třeba 3200kč na nádrži...pokud bych spravoval "flotilu" náklaďáků, byl by to celkem slušný úsporný projekt (zákaz tankování na předražených pumpách) :-)

0/0
12.1.2016 14:25

M27a30r28t63i57n 73K16r28á51s55a 1979716283573

opravdu jde o velké peníze?

+2/0
12.1.2016 9:24
Foto

P55a97v76e95l 83M79a34k64o26v23e67c 8728875301

Z hlediska celého národního hospodářství určitě ano. Z hlediska jednotlivých firem je to různé...

0/−1
12.1.2016 10:51

P56e46t94r 56N45i24v87n94i48c96k71ý 3932594305937

"„Tyto nárůsty (mezd) se pohybují meziročně i ve dvouciferných procentních hodnotách,“

KTERÉ firmy navyšují mzdy dvojciferým procentem? V internetových doskuzích jsou samé plačky, že zrovna u nic se nenavyšuje už nekolik let, odbory pláčou, že navýšení o nízké jednotky procent je příliš málo...

+1/−1
12.1.2016 9:21

M26i39l73o64š 40S39e39t72í96k 3799389704610

Nebojte, až se nafta dostane na původní úroveň, hned se bude tvrdě zdražovat. ;-)

+4/0
12.1.2016 8:59

H13a14n94a 84D84o84s71t14á59l50o35v14á 1699604580784

;-D

0/0
12.1.2016 9:03

L34u89b30o14š 69Z10a83o92r17a57l 3890262730979

Tak hlavne, ze vime o cem piseme.:D A ekonomove diskutuji.:D Jen takova malickost, kde mate ceny ostatnich vstupu, ktere jdou neustale nahoru? Kde mate 3 - 5 % o ktere musite jit kazdorocne retezcum dolu. Ona se cena da tezko pocitat jen z phm, to snad jedine u dopravcu to muze mit vliv, i kdyz ani tam to nestoji jen na cene phm.

+2/0
12.1.2016 8:50

J76o16s52e35f 90T43r11n86k18a 9739572887669

Dopravci mají většinou cenu nasmlouvanou z části i k ceně nafty (tj. levná nafta =levnější doprava).

0/0
12.1.2016 12:57

P87a47v60e69l 78V79e92r72n89e18r 1653913132307

no co, pivo od noveho roku podrazilo v hospodach o 2Kc, kazdy vime, ze 99% netece primo z pivovaru do hospody, a pije se dal.

0/0
12.1.2016 8:50

P11e76t36r 93V54l40c61e73k 5292615435697

Proč by firmy měli zlevňovat? Teď mají šanci si vytvořit zdroje pro případy, až zase nafta podraží.....

+5/−1
12.1.2016 8:49

J24a77n 47J80o56r56d79a43n 5941557569

Dle mych zaznamu o tankovani, zlevnila nafta oproti lonskemu konci cervna dokonce o 7kč/l.

+1/0
12.1.2016 8:39

M87i21r45e79k 35B86á97r85t43a 2865237980191

:-):-) Dopravní firmy prý zvedají platy:-):-) Tak ten se jim povedl. ..:-) Hlavně aby se nestrhli. .:-)

+7/−1
12.1.2016 8:35

I81v78a12n 58M15a24n28t97a35s 8189654250351

Jasně, ředitel už nebere jen 80 tis měsíčně, ale 100, co se tedy divíte ;-D;-D;-D

+5/0
12.1.2016 8:40

L19u21b69o34š 55Z30a48o81r19a60l 3360862300759

Bohuzel maji pravdu, vzhledem k vysoke zamestnanosti, cili nedostatku pracovnich sil je musi preplacet, a pretahovat jeden druhemu.

+2/0
12.1.2016 8:57

F10r81a11n77t37i98š76e53k 31L38o80s 2360573612136

Kdyby firmy pořádně lidem platili tak by bylo lidí dost, jak to dělají v Německu a dalších vyspělých zemích EU kde jsou platy 4 - 5 x vyšší, ceny za zboží i za naftu či benzín jsou srovnatelné a oni generují zisk, někdo tady pěkně lže

+2/0
12.1.2016 11:52

J79o64s98e77f 46T75r32n27k87a 9539872427969

Pozor na slovo "přeplácet"....má dva významy. 1/ přeplácím - tj.dávám víc zaměstnanci než si zaslouží (s tímto výrokem bych pak byl v ČR opatrný). 2/ přeplácím = dávám víc než konkurence (tj.přeplácím konkurenci).

+2/0
12.1.2016 12:54

D92a96n78i36e96l 32K35r36a63u46s 4961183832654

Jojo, dolu to nejde, ale az se jednou paliva zacnou vracet na drivejsi urovne, uz to bude duvod pro zvyseni cen. A co teprve, az se nekdy dostanou na uroven budoucich historickych maxim?

+6/0
12.1.2016 8:33

P88e41t53r 28L71u85k78e38š 8944360189835

Nahoru to jde, ale dolů se nechce ...

+7/−1
12.1.2016 8:28

P98e77t64r 22V34l49c66e79k 5592335585547

zdejší diskutéři, ač to nepřiznávají, to mají stejně....

0/0
12.1.2016 8:50

J38o35s36e75f 25B27r12o69ž61e19k 7423845442341

Spíš naopak, ne :-P??

0/0
12.1.2016 8:55

V25i55k27t64o12r 51N27á23r32o56ž70n51ý 3229562518

Je to o trhu. Proč by někdo měl zlevňovat , když situace v autodopravě je taková , že díky nedostatku řidičů jsou firmy nuceny odmítat zakázky ?

Něco jiného by bylo , kdyby se hospodářský růst změnil v pokles a dopravním firmám by stály kamiony na dvoře a nevěděli co s nimi...

+2/−1
12.1.2016 8:27

M14a16r64t81i97n 89S46u59c12h22á76n33e48k 9317882441785

Nezlevní, protože "je lépe" a například nová administrace faktur (následne EET) bude každou firmu něco stát. I tu, která podnikala poctivě. Včera to bylo u nás na poradě. Budeme +2 účetní.

+1/0
12.1.2016 8:11

M76a98r33t20i61n 94K31u17d36r25n12a 3799156739150

Lépe je, čísla hovoří jasně. A je otázka pro jak velkou firmu +2 účetní. Ale jinak jste mimo téma.

+2/−1
12.1.2016 8:14

M54a27r56t13i76n 13S45u44c78h95á24n51e34k 9287782901435

Mimo téma. Téma o nákladech?

0/0
12.1.2016 8:21

J21i91ř73í 22E33r41b51e21n 1433744716737

Nová administrace faktur znamená vést ty nové vedle starých paralelně, nebo se starý postup opouští?

+1/0
12.1.2016 8:23

M44a78r96t48i71n 77S30u73c85h67á75n40e64k 9547232471525

Co je to za dotaz? Náklady na účetnictví půjdou v celém státu nahoru už jen z toho důvodu, že ti co jeli DPH kvartálně budou muset dělat vše měsíčně. Velké firmy musí urychlit tok dokumentů. Urychlit = mít více lidí. Teď máte na opravu 5 dnů a hned pokutu. Pokud vycházíme z logiky, že většina nekrade, ale musí to dělat, tak bude chleba dražší.

+1/0
12.1.2016 8:34

I96v87a56n 33M68a67n23t98a92s 8319854150911

Co to je za hloupost? Velké firmy jsou měsíční plátcitakže jedou stále stejně, nic nezpomalují, nic nezrychlují..

+1/−1
12.1.2016 8:43

M43a37r73t69i43n 26S26u12c62h49á57n26e56k 9537252421565

Na opravu dokladu máte 5 dnů a následuje pokuta. To dosud asi nebylo, že? Velká firma potvrdila dobropis, až na něj přišla řada. Třeba za měsíc, dva, tři, čtyři. Teď jej malá pošle do hlašení a velká bude mít 5 dnů na nápravu nepárování. To je možná plus pro malé, ale velká bude muset mít více účetních.

+1/0
12.1.2016 8:54

P77a27v14e67l 45Š85ť24a50s75t21n83ý 6484788564438

Kvartal zůstává. Kontrolní hlášení se bude podávat také jednou za čtvrt roku.

+1/−2
12.1.2016 8:55

M68a92r33t47i66n 93S20u95c30h49á44n47e98k 9167212231965

Hlašení je měsíční i pro Q plátce.

0/−2
12.1.2016 8:56

J66i45ř52í 68S10v34o96b51o58d28a 3669157426

Není, nic o tom nevíte.

+2/−1
12.1.2016 9:10

M63a83r92t23i57n 62S30u77c74h61á66n31e82k 9277112471255

Právnické osoby dávají hlašení měsíčně a tečka! Celou dobu je diskuze o firmách, ne živnostech. Niže připojil pan Šťastný leták fin. správy. Pane Svobodo, než začnete urážet, nastudujte si to.

0/0
12.1.2016 12:30

J44i64ř96í 86S81v42o13b74o68d68a 3359957186

A víte o tom, že i fyzická osoba je firma ? Nevím co je urážlivého na poznámce, že o tom nic nevíte, když to tak je.

0/0
12.1.2016 13:24

P75a53v89e87l 85Š60ť54a84s58t57n92ý 6284908824848

http://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/d-placeni-dani/2015_KH_letak.pdf

+1/0
12.1.2016 10:07

M47a27r16t95i13n 42K83u12d17r54n81a 3509886489870

Samotná informace, že někdo přijme dvě účetní může také znamenat, že má více zakázek, nebo že účetnictví flákal.

0/−3
12.1.2016 8:25

J93i93ř80í 66E85r23b40e93n 1413504926407

No a u nás na poradě bylo, že budeme +5 dělníků a +1 vývojář.

+1/0
12.1.2016 8:15

M85a16r14t67i89n 59S28u37c50h61á39n92e75k 9907502821435

To není to samé. Dělník vytváří, účetní "žere". Stejně jako úředník. Nebýt toho dělníka, pekaře, atd. Tak politik i ta účetní žere trávu.

+6/0
12.1.2016 8:25

V13i19k64t45o69r 63N97á46r34o95ž70n16ý 3329742548

Přesně.Zbytečná byrokracie žene nahoru náklady firem ..tudíž jejich výrobky budou dražší , státu působí vyšší náklady...tudíž stát bude muset vybírat více na daních...nejvíc poškozený bude daňový poplatník. Protože za výrobek zaplatí více a státu bude muset sypat více...takže mu zbyde méně peněz na koupi dalších výrobků...

+3/0
12.1.2016 8:30

J19o11s96e94f 13B86r91o90ž70e20k 7473415642871

Ne tak úplně. Výrobky budou dražší - bude vyšší HDP ;-O;-O;-O

0/0
12.1.2016 8:57

F90r93a72n57t60i37š41e38k 93L26o52s 2150303652626

Kecy nic jiného než kecy, dělal jsem ve více zahraničních firmách kde bylo od 400 do 600 zaměstnanců a účetních bylo od 3 do 5, nevíte vůbec o čem mluvíte, typuji vas na studenta s vygumovaným mozkem který jen opakuje to co někde slyšel

0/0
12.1.2016 11:56

M56a30r28t85i83n 82K73u93d54r78n56a 3219286929350

Co to je za blábol, že jim vzrostly náklady kvůli tomuhle "nárůst zastávek v obytných částech v rámci celkového počtu zastávek". Vždyť to naopak znamená, že při jedné cestě mají víc balíků a tedy vyšší příjem.

+2/−1
12.1.2016 8:08

J32i31ř42í 58E43r11b97e58n 1703474236807

A musejí furt startovat, rozjíždět se a brzdit... ;-D Pro ně by byl ideální zákazník ten, kdo denně odebere plnou dodávku balíků na jednom místě. Jako že konkurence pošty to tak dělá, ta se s adresným doručováním drobností do hačaperek zabývat nebude :-/

+1/0
12.1.2016 8:19

M16o80n52i96k65a 35K37o24n88e28c54n79a 7143261101274

Pred 13.-ti lety jsem ve firme posilal uradum nejakych 20 formularu za rok. Nyni / nevznikla nam povinost registrace k nejake dalsi dani/, jiz posilam uradum vice nez 70 !!! formularu za rok. A to jsme firmicka bwez zamestnancu. Nedovedu si predstavit, jaky narust musel byt u firem se zamestnanci, to znamena, prijmuti treba dalsiho zamestnance, tkery jen vyrizuje papiry pro uredniky, firme nic neprinese, jen ukon splneni vyrokracie, jenze tento clovek chce plat take, takze to, ze se snizi PHM o 20 procent, pokryje mozna momentalne alespon cast nakladu, ktere podniaktelum vznikaji na zaklade novym povinosti vuci statu.

+9/0
12.1.2016 7:59

J77i14ř25í 22E44r68b93e30n 1713714326607

Před lety jste je klapal na psacím stroji do tištěných formulářů a při jednom překlepu mohl být pěkný průšvih.

Dneska vám ty výkazy hlídá, tiskne a rozesílá účetní software automaticky... a jenom můj zaměstnavatel má při celkově mnohem vyšším počtu zaměstnanců polovinu účetních a personalistek, než před patnácti lety.

+1/−2
12.1.2016 8:22

F58r70a56n48t70i12š66e22k 12L80o89s 2840903782456

70 formulářů za rok, to je cca 1,4 formuláře za týden to je fakt dřina

0/0
12.1.2016 11:58

K13a76r62e53l 26N11o79v80o66t31n10y 2451475869310

Nejvyssi srovnat spotrebni dan z nafty a benzinu... ;-)

0/0
12.1.2016 7:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.