Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy na levné naftě ušetří velké peníze, zlevňovat však nechtějí

Benzin i nafta zlevnily od loňského července o téměř pět korun. Řada firem, pro které je k podnikání zásadní doprava, však ceny za zboží či služeb nesnížila. Nezlevňují dopravní firmy ani výrobci pečiva. Ti to vysvětlují tím, že jsou pod velkým tlakem obchodních řetězců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27a56d17i43s83l62a66v 41H45o83l43í55k 5222482989621

Také autobusový dopravce Arriva tvrdí, žeúsporyz pohonných hmot raději věnuje na zvýšení mezd řidičům. „Loni vzrostly v Arrivě mzdy řidičů o 5 procent, o dalším nárůstu jednáme aktuálně s odbory v rámci kolektivního vyjednávání,“ uvedl generální ředitel autobusového dopravce Daniel Adamek.

Opět nepravdivé prohlášení. V první řadě Arriva nepřidala řidičům ani 1 korunu a navíc její autobusy nejezdí na naftu (resp. na naftu jezdí až na několik málo výjimek jen vozy v záruce), ale na čistou bionaftu, u které k poklesu cen nedošlo.

0/0
12.1.2016 23:22

J51o89s12e16f 97T77r87n97k44a 9759952637389

oni nechtějí ylevňovat ani některé benzínky (hlavně ty u Dálnice)....májí ceny cca 33kč/l (D)....přitom tank ONO má cenu 23,9kč/l (D).

0/0
12.1.2016 12:51

M21a74r95t80i58n 82K93a63r46á46s72e38k 9638433548338

No dalnicni prirazka az 10kc v extremnich pripadech tu byla vzdycky a je to stejne i v jinych zemich...

+1/0
12.1.2016 13:17

P96e36t35r 36N70i89v71n88i42c45k29ý 3222414465297

A proč? Zákazníci tam nakupují, takže to není problém - spokojenost na obou stranách. Kolenovrti si mohou najít levnější bezínky.

+1/0
12.1.2016 13:19

J33o54s65e49f 12T83r72n27k84a 9619252777609

Kolenovrti? :-) 25% se mi zdá dost....a spíše než o 300 kč na nádrži mi šlo o princip, a i když to bylo za služební peníze, sjel jsem z dálnice.

No jo no, je to těžké, když krom směšného nájmu musí pumpy platit všimné/výpalné pánům z ŘSD.

A na nákladním vozu je to třeba 3200kč na nádrži...pokud bych spravoval "flotilu" náklaďáků, byl by to celkem slušný úsporný projekt (zákaz tankování na předražených pumpách) :-)

0/0
12.1.2016 14:25

M47a71r53t53i90n 70K18r48á35s72a 1669326413593

opravdu jde o velké peníze?

+2/0
12.1.2016 9:24
Foto

P61a46v51e57l 43M23a90k17o87v61e59c 8818165221

Z hlediska celého národního hospodářství určitě ano. Z hlediska jednotlivých firem je to různé...

0/−1
12.1.2016 10:51

P74e19t58r 19N52i98v44n88i54c57k13ý 3912204565667

"„Tyto nárůsty (mezd) se pohybují meziročně i ve dvouciferných procentních hodnotách,“

KTERÉ firmy navyšují mzdy dvojciferým procentem? V internetových doskuzích jsou samé plačky, že zrovna u nic se nenavyšuje už nekolik let, odbory pláčou, že navýšení o nízké jednotky procent je příliš málo...

+1/−1
12.1.2016 9:21

M32i34l88o49š 47S30e68t50í47k 3339709714840

Nebojte, až se nafta dostane na původní úroveň, hned se bude tvrdě zdražovat. ;-)

+4/0
12.1.2016 8:59

H22a71n46a 77D95o98s89t26á30l66o87v52á 1159144420584

;-D

0/0
12.1.2016 9:03

L46u86b55o68š 81Z97a21o21r60a46l 3700362840869

Tak hlavne, ze vime o cem piseme.:D A ekonomove diskutuji.:D Jen takova malickost, kde mate ceny ostatnich vstupu, ktere jdou neustale nahoru? Kde mate 3 - 5 % o ktere musite jit kazdorocne retezcum dolu. Ona se cena da tezko pocitat jen z phm, to snad jedine u dopravcu to muze mit vliv, i kdyz ani tam to nestoji jen na cene phm.

+2/0
12.1.2016 8:50

J47o66s86e72f 51T75r60n14k11a 9939352987439

Dopravci mají většinou cenu nasmlouvanou z části i k ceně nafty (tj. levná nafta =levnější doprava).

0/0
12.1.2016 12:57

P80a83v45e15l 70V32e63r91n63e87r 1723733112207

no co, pivo od noveho roku podrazilo v hospodach o 2Kc, kazdy vime, ze 99% netece primo z pivovaru do hospody, a pije se dal.

0/0
12.1.2016 8:50

P98e17t69r 23V13l77c63e79k 5242105395527

Proč by firmy měli zlevňovat? Teď mají šanci si vytvořit zdroje pro případy, až zase nafta podraží.....

+5/−1
12.1.2016 8:49

J37a57n 52J60o56r34d10a24n 5751157889

Dle mych zaznamu o tankovani, zlevnila nafta oproti lonskemu konci cervna dokonce o 7kč/l.

+1/0
12.1.2016 8:39

M24i16r44e30k 98B73á92r84t61a 2525677900901

:-):-) Dopravní firmy prý zvedají platy:-):-) Tak ten se jim povedl. ..:-) Hlavně aby se nestrhli. .:-)

+7/−1
12.1.2016 8:35

I97v25a70n 29M29a80n53t92a76s 8239784120441

Jasně, ředitel už nebere jen 80 tis měsíčně, ale 100, co se tedy divíte ;-D;-D;-D

+5/0
12.1.2016 8:40

L38u86b57o97š 94Z31a84o10r35a91l 3130132700939

Bohuzel maji pravdu, vzhledem k vysoke zamestnanosti, cili nedostatku pracovnich sil je musi preplacet, a pretahovat jeden druhemu.

+2/0
12.1.2016 8:57

F62r56a71n61t46i58š36e88k 37L15o29s 2700813382746

Kdyby firmy pořádně lidem platili tak by bylo lidí dost, jak to dělají v Německu a dalších vyspělých zemích EU kde jsou platy 4 - 5 x vyšší, ceny za zboží i za naftu či benzín jsou srovnatelné a oni generují zisk, někdo tady pěkně lže

+2/0
12.1.2016 11:52

J44o13s98e91f 22T26r93n89k40a 9679662647989

Pozor na slovo "přeplácet"....má dva významy. 1/ přeplácím - tj.dávám víc zaměstnanci než si zaslouží (s tímto výrokem bych pak byl v ČR opatrný). 2/ přeplácím = dávám víc než konkurence (tj.přeplácím konkurenci).

+2/0
12.1.2016 12:54

D94a21n10i34e65l 33K81r40a39u64s 4521223172324

Jojo, dolu to nejde, ale az se jednou paliva zacnou vracet na drivejsi urovne, uz to bude duvod pro zvyseni cen. A co teprve, az se nekdy dostanou na uroven budoucich historickych maxim?

+6/0
12.1.2016 8:33

P67e86t25r 66L55u49k95e36š 8104900869755

Nahoru to jde, ale dolů se nechce ...

+7/−1
12.1.2016 8:28

P14e32t88r 14V95l47c63e24k 5882125495947

zdejší diskutéři, ač to nepřiznávají, to mají stejně....

0/0
12.1.2016 8:50

J88o51s97e20f 91B90r90o68ž54e38k 7783325832271

Spíš naopak, ne :-P??

0/0
12.1.2016 8:55

V70i38k97t14o33r 34N29á43r44o77ž43n91ý 3119372338

Je to o trhu. Proč by někdo měl zlevňovat , když situace v autodopravě je taková , že díky nedostatku řidičů jsou firmy nuceny odmítat zakázky ?

Něco jiného by bylo , kdyby se hospodářský růst změnil v pokles a dopravním firmám by stály kamiony na dvoře a nevěděli co s nimi...

+2/−1
12.1.2016 8:27

M14a82r72t97i72n 67S45u56c15h44á40n45e57k 9957812471715

Nezlevní, protože "je lépe" a například nová administrace faktur (následne EET) bude každou firmu něco stát. I tu, která podnikala poctivě. Včera to bylo u nás na poradě. Budeme +2 účetní.

+1/0
12.1.2016 8:11

M43a67r48t59i90n 64K82u15d59r20n17a 3159196649660

Lépe je, čísla hovoří jasně. A je otázka pro jak velkou firmu +2 účetní. Ale jinak jste mimo téma.

+2/−1
12.1.2016 8:14

M86a84r81t40i15n 63S48u70c64h93á66n67e74k 9377472951725

Mimo téma. Téma o nákladech?

0/0
12.1.2016 8:21

J43i75ř52í 50E46r68b31e77n 1223864656617

Nová administrace faktur znamená vést ty nové vedle starých paralelně, nebo se starý postup opouští?

+1/0
12.1.2016 8:23

M36a90r48t57i55n 63S27u89c27h98á10n77e72k 9807912251365

Co je to za dotaz? Náklady na účetnictví půjdou v celém státu nahoru už jen z toho důvodu, že ti co jeli DPH kvartálně budou muset dělat vše měsíčně. Velké firmy musí urychlit tok dokumentů. Urychlit = mít více lidí. Teď máte na opravu 5 dnů a hned pokutu. Pokud vycházíme z logiky, že většina nekrade, ale musí to dělat, tak bude chleba dražší.

+1/0
12.1.2016 8:34

I44v19a86n 76M40a62n67t28a96s 8649174680531

Co to je za hloupost? Velké firmy jsou měsíční plátcitakže jedou stále stejně, nic nezpomalují, nic nezrychlují..

+1/−1
12.1.2016 8:43

M49a11r21t79i26n 46S21u13c57h46á30n96e71k 9647122711585

Na opravu dokladu máte 5 dnů a následuje pokuta. To dosud asi nebylo, že? Velká firma potvrdila dobropis, až na něj přišla řada. Třeba za měsíc, dva, tři, čtyři. Teď jej malá pošle do hlašení a velká bude mít 5 dnů na nápravu nepárování. To je možná plus pro malé, ale velká bude muset mít více účetních.

+1/0
12.1.2016 8:54

P30a42v85e68l 34Š20ť34a98s68t71n50ý 6914488934738

Kvartal zůstává. Kontrolní hlášení se bude podávat také jednou za čtvrt roku.

+1/−2
12.1.2016 8:55

M50a25r86t30i61n 36S69u87c66h88á24n21e25k 9217372891185

Hlašení je měsíční i pro Q plátce.

0/−2
12.1.2016 8:56

J96i64ř77í 47S44v42o24b12o52d17a 3749537716

Není, nic o tom nevíte.

+2/−1
12.1.2016 9:10

M18a82r95t14i20n 51S13u74c11h70á63n52e71k 9567182971955

Právnické osoby dávají hlašení měsíčně a tečka! Celou dobu je diskuze o firmách, ne živnostech. Niže připojil pan Šťastný leták fin. správy. Pane Svobodo, než začnete urážet, nastudujte si to.

0/0
12.1.2016 12:30

J18i60ř73í 84S24v10o59b40o35d23a 3439227866

A víte o tom, že i fyzická osoba je firma ? Nevím co je urážlivého na poznámce, že o tom nic nevíte, když to tak je.

0/0
12.1.2016 13:24

P82a96v79e82l 92Š19ť11a73s18t62n87ý 6474438224168

http://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/d-placeni-dani/2015_KH_letak.pdf

+1/0
12.1.2016 10:07

M89a36r43t27i92n 91K43u88d39r70n58a 3529696909750

Samotná informace, že někdo přijme dvě účetní může také znamenat, že má více zakázek, nebo že účetnictví flákal.

0/−3
12.1.2016 8:25

J38i25ř91í 14E89r79b58e61n 1553444896437

No a u nás na poradě bylo, že budeme +5 dělníků a +1 vývojář.

+1/0
12.1.2016 8:15

M30a23r40t72i17n 19S32u95c18h30á51n78e96k 9537352301405

To není to samé. Dělník vytváří, účetní "žere". Stejně jako úředník. Nebýt toho dělníka, pekaře, atd. Tak politik i ta účetní žere trávu.

+6/0
12.1.2016 8:25

V33i27k34t44o91r 69N83á56r63o62ž53n44ý 3909532828

Přesně.Zbytečná byrokracie žene nahoru náklady firem ..tudíž jejich výrobky budou dražší , státu působí vyšší náklady...tudíž stát bude muset vybírat více na daních...nejvíc poškozený bude daňový poplatník. Protože za výrobek zaplatí více a státu bude muset sypat více...takže mu zbyde méně peněz na koupi dalších výrobků...

+3/0
12.1.2016 8:30

J72o78s13e25f 31B60r35o55ž61e70k 7343595282481

Ne tak úplně. Výrobky budou dražší - bude vyšší HDP ;-O;-O;-O

0/0
12.1.2016 8:57

F77r68a48n35t43i30š98e97k 73L45o65s 2750203632746

Kecy nic jiného než kecy, dělal jsem ve více zahraničních firmách kde bylo od 400 do 600 zaměstnanců a účetních bylo od 3 do 5, nevíte vůbec o čem mluvíte, typuji vas na studenta s vygumovaným mozkem který jen opakuje to co někde slyšel

0/0
12.1.2016 11:56

M41a52r34t57i71n 75K80u31d74r94n84a 3709566109840

Co to je za blábol, že jim vzrostly náklady kvůli tomuhle "nárůst zastávek v obytných částech v rámci celkového počtu zastávek". Vždyť to naopak znamená, že při jedné cestě mají víc balíků a tedy vyšší příjem.

+2/−1
12.1.2016 8:08

J73i31ř16í 86E24r36b19e24n 1903554196367

A musejí furt startovat, rozjíždět se a brzdit... ;-D Pro ně by byl ideální zákazník ten, kdo denně odebere plnou dodávku balíků na jednom místě. Jako že konkurence pošty to tak dělá, ta se s adresným doručováním drobností do hačaperek zabývat nebude :-/

+1/0
12.1.2016 8:19

M22o36n15i67k85a 93K12o36n22e61c82n46a 7263131731634

Pred 13.-ti lety jsem ve firme posilal uradum nejakych 20 formularu za rok. Nyni / nevznikla nam povinost registrace k nejake dalsi dani/, jiz posilam uradum vice nez 70 !!! formularu za rok. A to jsme firmicka bwez zamestnancu. Nedovedu si predstavit, jaky narust musel byt u firem se zamestnanci, to znamena, prijmuti treba dalsiho zamestnance, tkery jen vyrizuje papiry pro uredniky, firme nic neprinese, jen ukon splneni vyrokracie, jenze tento clovek chce plat take, takze to, ze se snizi PHM o 20 procent, pokryje mozna momentalne alespon cast nakladu, ktere podniaktelum vznikaji na zaklade novym povinosti vuci statu.

+9/0
12.1.2016 7:59

J64i86ř30í 24E33r52b39e78n 1613824536607

Před lety jste je klapal na psacím stroji do tištěných formulářů a při jednom překlepu mohl být pěkný průšvih.

Dneska vám ty výkazy hlídá, tiskne a rozesílá účetní software automaticky... a jenom můj zaměstnavatel má při celkově mnohem vyšším počtu zaměstnanců polovinu účetních a personalistek, než před patnácti lety.

+1/−2
12.1.2016 8:22

F49r96a24n30t59i49š74e62k 87L11o81s 2430433472126

70 formulářů za rok, to je cca 1,4 formuláře za týden to je fakt dřina

0/0
12.1.2016 11:58

K36a14r12e23l 60N71o32v92o76t31n66y 2961435739320

Nejvyssi srovnat spotrebni dan z nafty a benzinu... ;-)

0/0
12.1.2016 7:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.