Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy na levné naftě ušetří velké peníze, zlevňovat však nechtějí

Benzin i nafta zlevnily od loňského července o téměř pět korun. Řada firem, pro které je k podnikání zásadní doprava, však ceny za zboží či služeb nesnížila. Nezlevňují dopravní firmy ani výrobci pečiva. Ti to vysvětlují tím, že jsou pod velkým tlakem obchodních řetězců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L49a31d41i90s32l63a27v 47H73o76l18í23k 5882222949661

Také autobusový dopravce Arriva tvrdí, žeúsporyz pohonných hmot raději věnuje na zvýšení mezd řidičům. „Loni vzrostly v Arrivě mzdy řidičů o 5 procent, o dalším nárůstu jednáme aktuálně s odbory v rámci kolektivního vyjednávání,“ uvedl generální ředitel autobusového dopravce Daniel Adamek.

Opět nepravdivé prohlášení. V první řadě Arriva nepřidala řidičům ani 1 korunu a navíc její autobusy nejezdí na naftu (resp. na naftu jezdí až na několik málo výjimek jen vozy v záruce), ale na čistou bionaftu, u které k poklesu cen nedošlo.

0/0
12.1.2016 23:22

J72o94s67e25f 95T76r87n86k58a 9539612307949

oni nechtějí ylevňovat ani některé benzínky (hlavně ty u Dálnice)....májí ceny cca 33kč/l (D)....přitom tank ONO má cenu 23,9kč/l (D).

0/0
12.1.2016 12:51

M21a32r14t19i67n 73K58a63r16á81s12e26k 9318423568278

No dalnicni prirazka az 10kc v extremnich pripadech tu byla vzdycky a je to stejne i v jinych zemich...

+1/0
12.1.2016 13:17

P76e16t27r 64N39i43v29n73i50c94k60ý 3432814475707

A proč? Zákazníci tam nakupují, takže to není problém - spokojenost na obou stranách. Kolenovrti si mohou najít levnější bezínky.

+1/0
12.1.2016 13:19

J42o32s35e50f 72T97r55n25k63a 9409592897919

Kolenovrti? :-) 25% se mi zdá dost....a spíše než o 300 kč na nádrži mi šlo o princip, a i když to bylo za služební peníze, sjel jsem z dálnice.

No jo no, je to těžké, když krom směšného nájmu musí pumpy platit všimné/výpalné pánům z ŘSD.

A na nákladním vozu je to třeba 3200kč na nádrži...pokud bych spravoval "flotilu" náklaďáků, byl by to celkem slušný úsporný projekt (zákaz tankování na předražených pumpách) :-)

0/0
12.1.2016 14:25

M50a93r63t30i70n 19K51r36á96s90a 1609906573623

opravdu jde o velké peníze?

+2/0
12.1.2016 9:24
Foto

P24a16v39e75l 26M45a49k79o89v79e68c 8588705611

Z hlediska celého národního hospodářství určitě ano. Z hlediska jednotlivých firem je to různé...

0/−1
12.1.2016 10:51

P52e85t14r 48N50i78v79n85i73c88k34ý 3392204735517

"„Tyto nárůsty (mezd) se pohybují meziročně i ve dvouciferných procentních hodnotách,“

KTERÉ firmy navyšují mzdy dvojciferým procentem? V internetových doskuzích jsou samé plačky, že zrovna u nic se nenavyšuje už nekolik let, odbory pláčou, že navýšení o nízké jednotky procent je příliš málo...

+1/−1
12.1.2016 9:21

M70i44l92o19š 82S48e84t87í24k 3249509214600

Nebojte, až se nafta dostane na původní úroveň, hned se bude tvrdě zdražovat. ;-)

+4/0
12.1.2016 8:59

H23a94n70a 10D57o98s49t91á51l19o22v76á 1769494260154

;-D

0/0
12.1.2016 9:03

L45u15b71o96š 19Z55a86o58r74a32l 3750632700899

Tak hlavne, ze vime o cem piseme.:D A ekonomove diskutuji.:D Jen takova malickost, kde mate ceny ostatnich vstupu, ktere jdou neustale nahoru? Kde mate 3 - 5 % o ktere musite jit kazdorocne retezcum dolu. Ona se cena da tezko pocitat jen z phm, to snad jedine u dopravcu to muze mit vliv, i kdyz ani tam to nestoji jen na cene phm.

+2/0
12.1.2016 8:50

J97o39s28e66f 90T13r88n75k40a 9699802107619

Dopravci mají většinou cenu nasmlouvanou z části i k ceně nafty (tj. levná nafta =levnější doprava).

0/0
12.1.2016 12:57

P31a26v42e42l 32V78e51r18n52e52r 1123143352457

no co, pivo od noveho roku podrazilo v hospodach o 2Kc, kazdy vime, ze 99% netece primo z pivovaru do hospody, a pije se dal.

0/0
12.1.2016 8:50

P95e76t80r 44V77l12c52e79k 5932195845467

Proč by firmy měli zlevňovat? Teď mají šanci si vytvořit zdroje pro případy, až zase nafta podraží.....

+5/−1
12.1.2016 8:49

J36a39n 15J44o89r96d57a33n 5701267429

Dle mych zaznamu o tankovani, zlevnila nafta oproti lonskemu konci cervna dokonce o 7kč/l.

+1/0
12.1.2016 8:39

M10i96r22e62k 47B55á36r23t40a 2555167210941

:-):-) Dopravní firmy prý zvedají platy:-):-) Tak ten se jim povedl. ..:-) Hlavně aby se nestrhli. .:-)

+7/−1
12.1.2016 8:35

I94v91a78n 56M81a37n16t56a94s 8949494460721

Jasně, ředitel už nebere jen 80 tis měsíčně, ale 100, co se tedy divíte ;-D;-D;-D

+5/0
12.1.2016 8:40

L62u54b54o80š 64Z29a63o76r83a32l 3250642960529

Bohuzel maji pravdu, vzhledem k vysoke zamestnanosti, cili nedostatku pracovnich sil je musi preplacet, a pretahovat jeden druhemu.

+2/0
12.1.2016 8:57

F80r78a39n39t25i43š19e52k 20L50o75s 2950633682466

Kdyby firmy pořádně lidem platili tak by bylo lidí dost, jak to dělají v Německu a dalších vyspělých zemích EU kde jsou platy 4 - 5 x vyšší, ceny za zboží i za naftu či benzín jsou srovnatelné a oni generují zisk, někdo tady pěkně lže

+2/0
12.1.2016 11:52

J15o56s74e88f 84T11r81n42k74a 9369522447209

Pozor na slovo "přeplácet"....má dva významy. 1/ přeplácím - tj.dávám víc zaměstnanci než si zaslouží (s tímto výrokem bych pak byl v ČR opatrný). 2/ přeplácím = dávám víc než konkurence (tj.přeplácím konkurenci).

+2/0
12.1.2016 12:54

D72a75n24i59e38l 56K37r26a64u78s 4151373302514

Jojo, dolu to nejde, ale az se jednou paliva zacnou vracet na drivejsi urovne, uz to bude duvod pro zvyseni cen. A co teprve, az se nekdy dostanou na uroven budoucich historickych maxim?

+6/0
12.1.2016 8:33

P13e78t83r 11L59u26k71e37š 8564360789955

Nahoru to jde, ale dolů se nechce ...

+7/−1
12.1.2016 8:28

P70e47t13r 13V86l79c33e46k 5762955905467

zdejší diskutéři, ač to nepřiznávají, to mají stejně....

0/0
12.1.2016 8:50

J49o36s51e80f 35B50r47o68ž42e96k 7123575732751

Spíš naopak, ne :-P??

0/0
12.1.2016 8:55

V35i71k82t25o49r 44N63á67r18o34ž23n77ý 3989812898

Je to o trhu. Proč by někdo měl zlevňovat , když situace v autodopravě je taková , že díky nedostatku řidičů jsou firmy nuceny odmítat zakázky ?

Něco jiného by bylo , kdyby se hospodářský růst změnil v pokles a dopravním firmám by stály kamiony na dvoře a nevěděli co s nimi...

+2/−1
12.1.2016 8:27

M52a55r22t42i44n 74S17u45c46h86á18n66e46k 9987672891385

Nezlevní, protože "je lépe" a například nová administrace faktur (následne EET) bude každou firmu něco stát. I tu, která podnikala poctivě. Včera to bylo u nás na poradě. Budeme +2 účetní.

+1/0
12.1.2016 8:11

M37a60r18t49i30n 36K60u36d78r40n11a 3389126369670

Lépe je, čísla hovoří jasně. A je otázka pro jak velkou firmu +2 účetní. Ale jinak jste mimo téma.

+2/−1
12.1.2016 8:14

M56a25r86t83i69n 22S98u67c89h35á95n16e81k 9977642981275

Mimo téma. Téma o nákladech?

0/0
12.1.2016 8:21

J95i85ř27í 89E41r69b26e93n 1843624136727

Nová administrace faktur znamená vést ty nové vedle starých paralelně, nebo se starý postup opouští?

+1/0
12.1.2016 8:23

M78a42r20t28i61n 51S58u24c97h76á38n68e69k 9817532231535

Co je to za dotaz? Náklady na účetnictví půjdou v celém státu nahoru už jen z toho důvodu, že ti co jeli DPH kvartálně budou muset dělat vše měsíčně. Velké firmy musí urychlit tok dokumentů. Urychlit = mít více lidí. Teď máte na opravu 5 dnů a hned pokutu. Pokud vycházíme z logiky, že většina nekrade, ale musí to dělat, tak bude chleba dražší.

+1/0
12.1.2016 8:34

I62v71a78n 23M15a52n84t45a35s 8869984920971

Co to je za hloupost? Velké firmy jsou měsíční plátcitakže jedou stále stejně, nic nezpomalují, nic nezrychlují..

+1/−1
12.1.2016 8:43

M16a19r36t88i57n 25S76u54c40h48á49n11e49k 9667262561185

Na opravu dokladu máte 5 dnů a následuje pokuta. To dosud asi nebylo, že? Velká firma potvrdila dobropis, až na něj přišla řada. Třeba za měsíc, dva, tři, čtyři. Teď jej malá pošle do hlašení a velká bude mít 5 dnů na nápravu nepárování. To je možná plus pro malé, ale velká bude muset mít více účetních.

+1/0
12.1.2016 8:54

P87a56v71e41l 22Š83ť89a66s36t56n73ý 6914748514658

Kvartal zůstává. Kontrolní hlášení se bude podávat také jednou za čtvrt roku.

+1/−2
12.1.2016 8:55

M26a90r67t12i79n 22S66u75c68h22á23n32e77k 9727472351385

Hlašení je měsíční i pro Q plátce.

0/−2
12.1.2016 8:56

J37i47ř39í 36S60v84o32b28o68d61a 3109507846

Není, nic o tom nevíte.

+2/−1
12.1.2016 9:10

M79a87r82t32i20n 81S64u46c44h51á21n86e58k 9277892161265

Právnické osoby dávají hlašení měsíčně a tečka! Celou dobu je diskuze o firmách, ne živnostech. Niže připojil pan Šťastný leták fin. správy. Pane Svobodo, než začnete urážet, nastudujte si to.

0/0
12.1.2016 12:30

J28i10ř28í 46S53v44o25b14o41d67a 3489427276

A víte o tom, že i fyzická osoba je firma ? Nevím co je urážlivého na poznámce, že o tom nic nevíte, když to tak je.

0/0
12.1.2016 13:24

P22a25v90e87l 34Š40ť10a66s89t82n88ý 6934848364528

http://www.financnisprava.cz/assets/cs/prilohy/d-placeni-dani/2015_KH_letak.pdf

+1/0
12.1.2016 10:07

M77a43r94t26i12n 50K61u80d13r40n44a 3729776909510

Samotná informace, že někdo přijme dvě účetní může také znamenat, že má více zakázek, nebo že účetnictví flákal.

0/−3
12.1.2016 8:25

J42i32ř29í 31E35r29b98e34n 1863894486357

No a u nás na poradě bylo, že budeme +5 dělníků a +1 vývojář.

+1/0
12.1.2016 8:15

M45a21r34t60i27n 91S47u70c46h51á46n91e65k 9407212601525

To není to samé. Dělník vytváří, účetní "žere". Stejně jako úředník. Nebýt toho dělníka, pekaře, atd. Tak politik i ta účetní žere trávu.

+6/0
12.1.2016 8:25

V60i61k18t25o57r 60N69á71r59o16ž52n52ý 3559152768

Přesně.Zbytečná byrokracie žene nahoru náklady firem ..tudíž jejich výrobky budou dražší , státu působí vyšší náklady...tudíž stát bude muset vybírat více na daních...nejvíc poškozený bude daňový poplatník. Protože za výrobek zaplatí více a státu bude muset sypat více...takže mu zbyde méně peněz na koupi dalších výrobků...

+3/0
12.1.2016 8:30

J75o14s49e56f 52B23r52o35ž16e54k 7103955392621

Ne tak úplně. Výrobky budou dražší - bude vyšší HDP ;-O;-O;-O

0/0
12.1.2016 8:57

F90r23a68n55t73i34š80e33k 77L83o51s 2620113202486

Kecy nic jiného než kecy, dělal jsem ve více zahraničních firmách kde bylo od 400 do 600 zaměstnanců a účetních bylo od 3 do 5, nevíte vůbec o čem mluvíte, typuji vas na studenta s vygumovaným mozkem který jen opakuje to co někde slyšel

0/0
12.1.2016 11:56

M93a25r41t73i70n 86K25u83d68r47n10a 3349556639240

Co to je za blábol, že jim vzrostly náklady kvůli tomuhle "nárůst zastávek v obytných částech v rámci celkového počtu zastávek". Vždyť to naopak znamená, že při jedné cestě mají víc balíků a tedy vyšší příjem.

+2/−1
12.1.2016 8:08

J60i30ř16í 79E45r47b96e78n 1303334536967

A musejí furt startovat, rozjíždět se a brzdit... ;-D Pro ně by byl ideální zákazník ten, kdo denně odebere plnou dodávku balíků na jednom místě. Jako že konkurence pošty to tak dělá, ta se s adresným doručováním drobností do hačaperek zabývat nebude :-/

+1/0
12.1.2016 8:19

M29o97n92i50k12a 14K41o90n22e35c34n52a 7473171541314

Pred 13.-ti lety jsem ve firme posilal uradum nejakych 20 formularu za rok. Nyni / nevznikla nam povinost registrace k nejake dalsi dani/, jiz posilam uradum vice nez 70 !!! formularu za rok. A to jsme firmicka bwez zamestnancu. Nedovedu si predstavit, jaky narust musel byt u firem se zamestnanci, to znamena, prijmuti treba dalsiho zamestnance, tkery jen vyrizuje papiry pro uredniky, firme nic neprinese, jen ukon splneni vyrokracie, jenze tento clovek chce plat take, takze to, ze se snizi PHM o 20 procent, pokryje mozna momentalne alespon cast nakladu, ktere podniaktelum vznikaji na zaklade novym povinosti vuci statu.

+9/0
12.1.2016 7:59

J55i48ř78í 26E18r26b63e45n 1823644726507

Před lety jste je klapal na psacím stroji do tištěných formulářů a při jednom překlepu mohl být pěkný průšvih.

Dneska vám ty výkazy hlídá, tiskne a rozesílá účetní software automaticky... a jenom můj zaměstnavatel má při celkově mnohem vyšším počtu zaměstnanců polovinu účetních a personalistek, než před patnácti lety.

+1/−2
12.1.2016 8:22

F25r93a17n30t72i66š27e89k 28L44o94s 2920633502886

70 formulářů za rok, to je cca 1,4 formuláře za týden to je fakt dřina

0/0
12.1.2016 11:58

K35a76r67e71l 90N25o51v39o51t17n44y 2791655619200

Nejvyssi srovnat spotrebni dan z nafty a benzinu... ;-)

0/0
12.1.2016 7:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.