Diskuze

Švýcaři losují, kdo pojede vlakem. Nejdelší tunel otevře v červnu

Švýcarskou železnici letos čeká přelomová událost. V červnu poprvé projedou vlaky nejdelším železničním tunelem v Evropě. Zájem o jízdu prvními vlaky Gotthardským tunelem má mnohonásobně více lidí, než kolik bude v soupravách volných míst.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A41l19a87n 28Ř32e19p65k58a

13. 1. 2016 8:42

Jen nechápu, co z toho bude cestující mít, že tam pojede mezi prvními? :D Si počkám a koupím si jízdenku bez problému později, nemám rád počáteční navály :)

1 1
možnosti

co z toho kdo má, že jde na premiéru nové epizody Star wars?

1 0
možnosti

Oceňuji, že pan Sůra vybral zajímavé téma, kterému se u nás málokterý novinář věnuje.

Jen na konci je chyba. Cestující o vyhlídkovou cestu nepřijdou. Horem samozřejmě i nadále vlaky jezdit budou, ty zastávkové.

2 0
možnosti

to záleží na tom, jak ten poslední odstavec chcete chápat - podle mě je to v pořádku.

většina cestujících - ti v dálkových vlacích - o tu vyhlídkovou trasu skutečně přijdou. jenže to většinu z nich netrápí, je zajímá, že se rychleji dostanou, kam potřebují.

že zůstane možnost se po té dráze projet regionálním / turistickým vlakem - ano, samozřejmě.

0 0
možnosti

Srovnej: Blanka - práce 8 let, délka 6,4 km; Gotthard - práce 17 let, délka 57 km (složitější infrastruktura, koleje apod.).

6 0
možnosti

Já vím, je zde spousta proměnných, ale teoreticky by se ve Švýcarsku Blanka postavila za 1,9 roku a u nás Gotthard za 71 let :-)

6 0
možnosti

J42á77n 44K22o42t75ú68č

12. 1. 2016 12:11

Z dopravného hľadiska je to obrovský krok vpred, ale dúfam, že zostanú nejaké spoje aj na starej trati, tam by som sa previezol omnoho radšej. Kukať na tmu môžem kdekoľvek v metre. :)

4 0
možnosti

Bez obav, ráno jede z Airola zastávkový osobní vlak, jednotka 524, stejně tak vlaky IR obsluhující Airolo, Faido, Biascu jistě zůstanou, resp. počet osobních vlaků se může paradoxně zvýšit. Zastávkové osobníky byly kolem roku 1992 nahrazeny autobusy právě kvůli vysokému zatížení trati. Když budou nákladníky jezdit dírou, tak se uvolní kapacita pro osobníky ...

K dovršení efektu zkrácení cestovní doby musí být dokončen ještě tunel Ceneri mezi Belinzonou a Luganem ...

4 0
možnosti

Koukat na rozvoj švýcarské dopravy je opravdu radost. :-) A když k tomu připočtu jejich zdravý rozum...

5 0
možnosti

J37i97ř94í 33M28a22c74e76k

12. 1. 2016 9:20

Jet tunelem je pro toho, kdo se rád kochá krajinou, pěkná otrava. Jednou jsem jel rychlovlakem z Říma do Milána, těšil jsem se na Apeniny mezi Florencií a Boloňou, a místo toho celý asi 100km úsek byl v tunelu, jen občas na pár vteřin vlak vyjel z tunelu, aby hned zajel do dalšího.

3 0
možnosti

viz níže - ta stará trať nezanikne, můžete se po ní svézt courákem. ale hold si musíte vybrat jestli romantiku nebo rychlé spojení, obojí najednou většinou nejde

4 0
možnosti

Škoda, že se nedozvíme, jestli je tunel nejdelší na světě nebo v Evropě. Je tam obojí....

1 0
možnosti

M38a31r63e50k 18M71a27l83ý

20. 1. 2016 11:26

Tak když je nejdelší na světě, bude i v Evropě :-) Ale jo, je to zmatené, to je na iDnes normální.

0 0
možnosti

Zase smekám, rozhodovat o nákladech v referendu :-) U nás by se donedávna losovalo, kdo postaví. After party by byla jasná.

4 0
možnosti

O nákladech se rozhodovalo v referendu = ve filmovém komentáři jsou použita slova "švýcarský lid rozhodl" > navozuje to nehezkou formulku "diktatura proletariátu" (ve druhém pádě) a lidem volení politici se podrobili ...

To ovšem nemá nic společného s tím, kdo díru dlabe, na tohle byla samozřejmě taky výběrová řízení (soutěže) a vzhledem k délce tunelu se na tom podílelo více zhotovitelů. Nehledě na to, že souběžně se ve Švýcarsku dlabala řada dalších tunelů, např. přímo v Zürichu "durchmesserlinie" mezi Oerlikonem a Zürichem HB ...

1 0
možnosti

Gratuluji Švýcarům. Jde to i bez "tunelování", korupce atd a užitek z toho mají všichni, rozdíl? Oni si to uvědomují a dělají vše proto, aby to tak bylo

10 0
možnosti

Však "romantika" nezanikne. Akorát nebudou jezdit 4 páry osobních vlaků do hodiny, ale pouze jeden.

13 0
možnosti

tak tak - viz Lötschberg ve Švýcarsku anebo třeba Semmering v Rakousku, pokud se tam ten Basistunnel jednou dostaví

1 0
možnosti