Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha začne testovat nejdelší autobus v Česku. Kvůli lince na letiště

Na pražské silnice se chystá v únoru díky ministerské výjimce zatím nejdelší autobus, který po Evropě jezdí. Začne jezdit na lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a79n61a 59P96r34o50c24h68á57z54k70o36v37á 5672350630684

Už vidím turisty, jak jezdí se zavazadly v přecpaných "sockách" .;-D

+1/0
31.1.2016 11:11

J63a30k77u21b 90N31e59p24e14ř55e66n69ý 4435724826478

Hmm, zase nevidim prostor na zavazadla..

+1/0
30.1.2016 20:32

Š65i15m25o35n 89K61o57ř62í84n92e39k 7572400716849

To jsem zvědavý, jak se ten autobus vytočí na Veleslavíně? Sice má otočnou zadní nápravu, ale stejně tam jsou problémy už teď.

+1/0
15.1.2016 17:35

M43a76r71t44i53n 83R45u53z71i96c48k71a 1652308396987

No, on bude mit problem asi i na letisti, pri vyjezdu z terminalu 1 k terminalu 2 je dost ostra zatacka.

+1/0
17.1.2016 5:20

J23a97n 50Z93i90e63g28l24e78r 1841336491928

To určitě není špatný nápad. Pražské letiště ročně přepraví na 11 milionů cestujících, a Ti se tam musí nějak dostat. A protože jich je hodně, tak je rozumné vyzkoušet na autobusových linkách vedoucích na ruzyňské Letiště Václava Havla tento velký vůz, který naráz vezme hodně lidí. Takž od DPP je to krok správným směrem.

0/0
14.1.2016 17:42

B87o58h83u26s66l56a44v 31K88r55á12l86í10k 2561150389176

Menší autobusy s kratším intervalem by byly lepší řešení.

+1/0
15.1.2016 3:04

R68o13b15e79r73t 24H14o38m97o54l81k87a 4503968440962

Tam už dááávno mělo být spojení drážní, velkokapacitní tramvaje nebo vlaky v krátkých intervalech.

+6/0
15.1.2016 10:11

P40e12t61r 24K58u35b98i93š22t94a 7469808405731

Nebýt taxikářské lobby, mohla už 20 let jezdit na letiště alespoň tramvaj. I to by bylo lepší, než současný stav.

+2/0
17.1.2016 9:56

M11i34c45h61a30l 82N14o56v72á79k 5567442872786

Nestacim se divit kolik expertu zde rozumí dopravě hlavně veřejné a ekonomice hlavně financování u veřejných zdrojů. Řešení by bylo, pokud by se sešli představitele města jakožto stakeholder který místně reguluje a financuje a zastupitel aeroholdingu, jakožto místně znalý expert a zástupce DPP jakožto technicky znalý zástupce a vytyčili si pomoci kriminalistickych otázek jak by model měl vypadat a připadne otestovali na vybraných spojích. Věc kterou v diskuzich postrádám je ze témeř všichni mluvíte o turistech, ale co zaměstnanci letištních provozu? Napadá me výborny příměr - Think out of the box! Nemyslím to jako urážku ale jako způsob uvažování...

0/0
14.1.2016 12:02

B29o50h17u31s12l66a16v 66K10r93á75l31í51k 2301410479116

Takový učený módní kecy kvůli pár autobusům...

+1/0
15.1.2016 3:07

M91a61r54t40i42n 14K80u66l43i28š 4956746906206

Aáááá, pan teoretik nám to tu přišel vysvětlit. :) Měl bych dotaz: tyhle cool anglikanizmy jste se dočetl ve skriptech VŠE pro první anebo pro druhý ročník?

+1/0
15.1.2016 3:58

M15i29c76h55a18l 38N94o81v44á31k 5957522772286

konstruktivni kritiku místo Vašich urážek bych ocenil více. zkuste příště napsat jak by řešení mělo vypadat podle Vas.

0/0
15.1.2016 9:09

P11a85t38r65i61k 73E37g67e42r 2698890559351

Doufám, že časem místo autobusu 119 pojedou ve stejné trase tramvaje 19 a s typy Škoda ForCity Alfa. Navíc pak lze udělat odbočku na Dlouhou Míli.

+1/0
14.1.2016 7:43
Foto

P85e79t69r 63M87o80o91s 6882915857

Takže železnice na letiště nebude, rozumím tomu správně?;-€

+1/−2
13.1.2016 19:55

M68a66r20t43i58n 90Š63u83l16c 2287109950785

Tak to snad bude, ale než bude na letiště železnice, budou tyhle autobusy už ve šrotu...

+10/0
13.1.2016 20:00

P11e27t29r 60Š19k45o73d78a 5137270604240

Ani sebelepší autobus nenahradí vlak, který tam už dávno měl jezdit. Jenže to by do toho nesměl mluvit každej, kdo má do pr... díru.

Tenhle typ autobusu pojme asi víc lidí, ale že by tam bylo nějak víc místa na kufry, to mi nepřijde. Ale možná to není konečná podoba.

+13/0
13.1.2016 17:59

K77a51r81e48l 70D70o55k63t44o54r 4757579964940

On by měl někdo ze zúčastněných také vzít v úvahu, že cestující z/na letiště mají zavazadlo a často objemná, která se ve stávajících autobusech nedají (v tom množství) nikam dát, takže je autobus často "prázdný", ale zablokovaný zavazadly - některá se snad ani nevejdou do uličky.

+4/0
13.1.2016 17:50

M20i51l18a35n 65W91e22l15s41e31r 5282458328331

Proč jsou nějaké předpisy o délce autobusu? Stačí zažádat o výjimku a je to.

Za chvíli se tu můžou prohánět kamiony se dvěma přívěsy a délce 50m jako v Austrálii........

Nemyslím to ve zlém. Klidně, ať si takový dlouhý autobus jezdí. Jen nechápu, k čemu jsou předpisy, zákony, vyhlášky.... když existují výjimky,

0/−3
13.1.2016 17:38

R22a43d85e61k 94J53a42n97a92t44a 9145666344822

Předpokládám, že ta výjimka je vázána na konkrétní trasu, na základě toho, že tam nejsou ostré zatáčky popř. jiná kritická místa.

+6/0
13.1.2016 17:57

V60á82c80l96a36v 96P11o87u27s18t73k27a 3250841162

Není přívěs jako návěs.... a dva dohromady 50 metrů nedají bez ohledu na to, který je který.

0/0
13.1.2016 18:03

M77i81l46a86n 94W79e62l57s48e60r 5952168928431

Nechci se hádat o slovíčka a centimetry. Ale ty dlouhé "vlaky-kamiony" v Austrálii existují. A je jedno, jestli měří 28 nebo 51 metrů. Tak doufám, že se v Česku nenajde nějaká výjimka a taky jim to tady povolí..........

0/0
13.1.2016 22:59

O43l17d49ř16i15c37h 59J83a40n50e52č70e64k 8939346653871

v poušti jsou pro to krapet jiné podmínky než na D1 - eh, vlastně II/602 ;-)

0/0
14.1.2016 8:30

J59a98n63a 84Š93r96á60m95č33í75k52o40v53á 3659418169

No, něco už jezdí.

Klasický třínápravový náklaďák má za sebou ještě návěs (ESA Logistika).

Nebo

GEIS jezdí kamiony a za sebou ještě tahají jedno nebo dvouosý přívěs.

Mají výjimky od ministerstva a jezdit můžou hlavně po dálnicích nebo do (nevím kolika km) od dálnic.

0/0
21.1.2016 16:18

R62o60b29e23r28t 60H10o22m79o30l50k63a 4283368310132

Logistika ASA (myslím, že se tak jmenují) používá za návěs ještě jeden návěs, taky jezdí na výjimku.

0/0
15.1.2016 10:14

R82o28b88e52r41t 23H30o88m87o16l92k56a 4383438750322

Tak ESA, omlouvám se firmě.

0/0
15.1.2016 10:16

L25a48d60i21s16l75a44v 28H84r43ů94z15a 8891676480946

Protože pro ty hodnoty se navrhují komunikace. To ale neznamená, že v určitých úsecích nemůže vyhovovat i pro hodnoty vyšší.

0/0
16.1.2016 17:40

J42a76n 17P38o26s80p93í56š84i83l 9947429279147

Ani tramvaj ani nijakou rychlodráhu taxíkářská loby nepřipustí, přišli by o obrovské zisky. Je jen otázkou s kým se o ně musí dělit.

+3/−3
13.1.2016 17:35

M16i88l62a11n 68W84e59l24s73e66r 5472938958561

Nemyslím si, že se pražští "zlodějští" taxikáři s někým dělí o své zisky.

Možná na někoho tlačí jinými způsoby. Nebo přes zcela jiné firmy v jiných oborech podnikání.

0/0
13.1.2016 17:49
Foto

R38u35d55o70l12f 85P67o74l41a16n47e65c34k86ý 3543684803485

Bohatě by stačilo nikoli budování železnice, ale tramvajové rychlodráhy. Pokud vím, tam tramvaj 15T má okolo 30 metrů a její konstrukční schopnosti umožňují rychlost až 120 km/hod. Provoz je ekologický a rychlý. Jenže to by někdo nahoře musel přemýšlet.

0/−3
13.1.2016 17:29

R71a56d18i48m 44Š87o80l80c 1295105695694

Oni moc dobře ví, ale nechtějí. Viz jiné příspěvky.

0/0
13.1.2016 17:55

R72a90d92o49s86l13a45v 32K85l18a64u71d11a 5804308494842

Ta "rychlodráha" má být budována kvůli Kladnu. Odbočka na letiště je bonus. Za další ta tramvajová trať by nevedla rovně, jak si nejspíš myslíte, ale zajížděla by do Sídliště Na Dědině, kde by byly čtyři zastávky... Pak máte Dlouhou Míly, terminál 3 a Na padesátníku. Konstrukční rychlost 15T je 80 - 100 km/hod, ale tady by bohatě stačilo omezení pro Prahu, které je 60.

+5/0
13.1.2016 18:04

M89i53r11o74s53l53a19v 53Z91i12k69m61u46n24d 6658922217668

Jenže v obci není rychlost 120 km/h dovolena ...

0/0
14.1.2016 18:13

B62o75h79u84s78l25a37v 38K28r63á16l78í81k 2501660249356

Na pozemní komunikaci. Pro dráhu platí Dopravní řád drah.

0/0
15.1.2016 3:15

J88i12ř17í 96V21o18r70l71í74č17e14k 9317124853896

Změníme předpisy, nakoupíme delší autobusy, nejspíš tam budeme muset provést stavební úpravy, aby ta "dlouhá bedna" vůbec z nádraží vyjela a pak tam zase zajela ;-D;-D. Když přidáte autobusy a zkrátíte intervaly, tak z toho nádraží ani nestačej vyjíždět ;-D;-D, jak je ta křižovatka na Veleslavíně kapacitně přetížená. Nejspíš už měl na to někdo myslet, když to metro v tomto místě projektoval.

0/0
13.1.2016 17:26

M59a24r15t23i94n 86Š46u14l63c 2457829470775

Když to metro někdo projektoval, tak nepočítal s tím, že z Veleslavína budou jezdit na letiště autobusy, a naprojektoval tam propojení z vestibulu na nádraží k vlaku... jenže nemohl tušit, že v době dokončení metra na letiště nepovedou koleje...

+4/0
13.1.2016 18:36

J84i96r48i 58R60u34s16n78o15k 4525662877433

Jestli bude mit stejne debilni ergonomii interieru jako ty dosavadni, tak si moc nepomuzou.

+2/0
13.1.2016 16:51

R80a25d79o53s90l49a78v 18K40l32a89u42d18a 5564828584502

Některý lidi obdivuju... Na letiště se přinesou o dvě hodiny dřív, letadlo má klidně hodinu zpoždění, půl hodiny hledají kufr a pak jim strašně vadí že autobus jede 12 minut, přitom kdyby nestavěl na Dědině, mohl by to zvládnout za 11... Navíc takovej autobus by měl stát 80 Kč, protože to nejsou ani tři Eura, takže je to vlastně za hubičku. Nás nezlikvidují uprchlíci, ale tihle blbci.

+3/−9
13.1.2016 16:51

K18a76r36e55l 90V31l25k 7649520938

8-o

+1/0
13.1.2016 17:19

V54á66c69l80a96v 66P22o37u94s94t85k18a 3370551562

Že vy jste zase něco pil?

+3/0
13.1.2016 17:33

M68a42r94t64i15n 66Š46u96l18c 2857539600475

Co je na tom tak složitého? Přímý Airport Express Bus by nejel přes staré letiště, ale přímo, místo 15 minut by na Veleslavín i na Zličín jel 10 minut. Jeli by v něm jenom lidé na letiště, takže jen cestující se zavazadly, nikdo by cestou přes kufry nevystupoval ani nenastupoval a stálo by to třeba 50 Kč, to nejsou ani 2 EUR a je to pěkně kulaté. Prostě autobus vyhrazený pro cestující z letiště a tím pádem i patřičně zaplacený. Ostatní lidé, kteří jedou na letiště nebo do nácestných zastávek by jeli autobusem MHD, zastávkovým, s normálním tarifem MHD, bez kufrů, jen by ten autobus nestál před terminály.

Tím by se mj. docílilo to, že by cestování na letiště nemuselo dotovat město, ale ty expresní linky by si na sebe mohly vydělat.

+5/0
13.1.2016 19:07

H85o38n70z26a 45B92o19b75u44l67a 9836749713589

"Testovaný autobus má bez pěti milimetrů 21 metrů." vs "

Autobusy CapaCity L jsou nejdelšími autobusy v Evropě, měří 21 995 milimetrů.":-P

+5/0
13.1.2016 16:51

J74o72s95e57f 38K50a27r29f14í79k 7702425286200

Taky jsem zmaten, chybí mi kolik je to Fábií za sebou a nebo kolik se takových autobusů vejde na fotbalové hřiště;-D

+1/0
14.1.2016 13:56
Foto

I97m84r15i35c18h 47S64u98c46h57a67r20s35k51ý 8886703625461

Ten autobus je typická socka pro pražské turisty ;-D;-D;-D R^R^R^

+1/−6
13.1.2016 16:43

M94a67r60e90k 82Š77i16m94o48n 2484797138168

Co jste tím chtěl říct?

+2/0
13.1.2016 16:56

H19o51n30z14a 81B31o88b17u21l66a 9916939883619

Myslím, že tím řekl hodně. Především však o sobě.

+12/0
13.1.2016 17:00

P88e11t46r 26K97r70a29j22č23a 9381763950972

Nejdelší co jezdí po Evropě? Možná jednokloubový jo... Ale co třeba Van Hool v Hamburku? Nemají náhodou kolem 25 metrů? :-)

+3/0
13.1.2016 16:27

O24s50k55a69r 19R83a67z65á72k 1199538287513

Jak to asi takový jezevčík-bus vytočí z konečné (a na konečnou) Veleslavín? 8-o

+2/0
13.1.2016 16:16

Š49t32ě65p89á63n 92F68r36a60n35c39l 8634229464420

Má natáčecí i zadní kola (na videu je to vidět v čase 0:29)

0/0
13.1.2016 16:27

P10e96t12r 61H41a97m32ž26í56k 7731323662383

Tak doufám, že tam bude při sezení alespoň víc místa na nohy, než v těch hnusnejch rozkodrcanejch SORech a nebo pražském metru...

+1/−4
13.1.2016 16:02

M36a59t47ú34š 78B64e69n31a20k 9618964782723

Ani moc nie, v Ba jazdia aj SOR aj Capacity GL (19,5m) a miesto na nohy a katastrofálne riešené sedačky majú oboje.

0/0
14.1.2016 20:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.