Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha začne testovat nejdelší autobus v Česku. Kvůli lince na letiště

Na pražské silnice se chystá v únoru díky ministerské výjimce zatím nejdelší autobus, který po Evropě jezdí. Začne jezdit na lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a68n36a 13P62r84o89c32h56á78z69k62o24v65á 5942530340804

Už vidím turisty, jak jezdí se zavazadly v přecpaných "sockách" .;-D

+1/0
31.1.2016 11:11

J46a25k14u63b 95N67e59p66e51ř22e30n75ý 4785674396288

Hmm, zase nevidim prostor na zavazadla..

+1/0
30.1.2016 20:32

Š17i28m77o57n 28K63o68ř19í93n44e57k 7772670226389

To jsem zvědavý, jak se ten autobus vytočí na Veleslavíně? Sice má otočnou zadní nápravu, ale stejně tam jsou problémy už teď.

+1/0
15.1.2016 17:35

M88a94r58t50i90n 48R30u15z40i45c13k27a 1482208366127

No, on bude mit problem asi i na letisti, pri vyjezdu z terminalu 1 k terminalu 2 je dost ostra zatacka.

+1/0
17.1.2016 5:20

J89a93n 83Z47i87e34g55l32e27r 1601456531118

To určitě není špatný nápad. Pražské letiště ročně přepraví na 11 milionů cestujících, a Ti se tam musí nějak dostat. A protože jich je hodně, tak je rozumné vyzkoušet na autobusových linkách vedoucích na ruzyňské Letiště Václava Havla tento velký vůz, který naráz vezme hodně lidí. Takž od DPP je to krok správným směrem.

0/0
14.1.2016 17:42

B33o11h88u82s98l90a85v 82K19r88á36l67í96k 2721270829606

Menší autobusy s kratším intervalem by byly lepší řešení.

+1/0
15.1.2016 3:04

R50o69b83e17r54t 86H73o37m90o11l70k12a 4273738860842

Tam už dááávno mělo být spojení drážní, velkokapacitní tramvaje nebo vlaky v krátkých intervalech.

+6/0
15.1.2016 10:11

P60e39t21r 11K37u65b20i44š25t16a 7849948205291

Nebýt taxikářské lobby, mohla už 20 let jezdit na letiště alespoň tramvaj. I to by bylo lepší, než současný stav.

+2/0
17.1.2016 9:56

M37i82c15h44a10l 93N82o26v26á56k 5117182702106

Nestacim se divit kolik expertu zde rozumí dopravě hlavně veřejné a ekonomice hlavně financování u veřejných zdrojů. Řešení by bylo, pokud by se sešli představitele města jakožto stakeholder který místně reguluje a financuje a zastupitel aeroholdingu, jakožto místně znalý expert a zástupce DPP jakožto technicky znalý zástupce a vytyčili si pomoci kriminalistickych otázek jak by model měl vypadat a připadne otestovali na vybraných spojích. Věc kterou v diskuzich postrádám je ze témeř všichni mluvíte o turistech, ale co zaměstnanci letištních provozu? Napadá me výborny příměr - Think out of the box! Nemyslím to jako urážku ale jako způsob uvažování...

0/0
14.1.2016 12:02

B84o22h16u70s62l79a22v 22K87r70á59l22í14k 2721710389806

Takový učený módní kecy kvůli pár autobusům...

+1/0
15.1.2016 3:07

M87a42r79t80i42n 29K22u39l86i90š 4776226946536

Aáááá, pan teoretik nám to tu přišel vysvětlit. :) Měl bych dotaz: tyhle cool anglikanizmy jste se dočetl ve skriptech VŠE pro první anebo pro druhý ročník?

+1/0
15.1.2016 3:58

M36i56c48h44a40l 92N78o33v57á49k 5257692262726

konstruktivni kritiku místo Vašich urážek bych ocenil více. zkuste příště napsat jak by řešení mělo vypadat podle Vas.

0/0
15.1.2016 9:09

P50a80t78r52i53k 27E30g29e38r 2308130799851

Doufám, že časem místo autobusu 119 pojedou ve stejné trase tramvaje 19 a s typy Škoda ForCity Alfa. Navíc pak lze udělat odbočku na Dlouhou Míli.

+1/0
14.1.2016 7:43
Foto

P58e33t91r 30M44o74o74s 6152855567

Takže železnice na letiště nebude, rozumím tomu správně?;-€

+1/−2
13.1.2016 19:55

M33a37r97t86i19n 18Š32u41l27c 2597949650465

Tak to snad bude, ale než bude na letiště železnice, budou tyhle autobusy už ve šrotu...

+10/0
13.1.2016 20:00

P19e97t68r 51Š36k15o36d20a 5237370234910

Ani sebelepší autobus nenahradí vlak, který tam už dávno měl jezdit. Jenže to by do toho nesměl mluvit každej, kdo má do pr... díru.

Tenhle typ autobusu pojme asi víc lidí, ale že by tam bylo nějak víc místa na kufry, to mi nepřijde. Ale možná to není konečná podoba.

+13/0
13.1.2016 17:59

K74a33r56e93l 35D51o96k44t93o31r 4297269294430

On by měl někdo ze zúčastněných také vzít v úvahu, že cestující z/na letiště mají zavazadlo a často objemná, která se ve stávajících autobusech nedají (v tom množství) nikam dát, takže je autobus často "prázdný", ale zablokovaný zavazadly - některá se snad ani nevejdou do uličky.

+4/0
13.1.2016 17:50

M20i29l96a70n 61W36e63l66s55e21r 5452168338781

Proč jsou nějaké předpisy o délce autobusu? Stačí zažádat o výjimku a je to.

Za chvíli se tu můžou prohánět kamiony se dvěma přívěsy a délce 50m jako v Austrálii........

Nemyslím to ve zlém. Klidně, ať si takový dlouhý autobus jezdí. Jen nechápu, k čemu jsou předpisy, zákony, vyhlášky.... když existují výjimky,

0/−3
13.1.2016 17:38

R79a30d23e23k 70J72a27n43a97t84a 9335336534672

Předpokládám, že ta výjimka je vázána na konkrétní trasu, na základě toho, že tam nejsou ostré zatáčky popř. jiná kritická místa.

+6/0
13.1.2016 17:57

V11á24c76l49a34v 16P71o26u89s26t65k61a 3650201662

Není přívěs jako návěs.... a dva dohromady 50 metrů nedají bez ohledu na to, který je který.

0/0
13.1.2016 18:03

M10i81l89a44n 73W65e24l11s15e13r 5582698928851

Nechci se hádat o slovíčka a centimetry. Ale ty dlouhé "vlaky-kamiony" v Austrálii existují. A je jedno, jestli měří 28 nebo 51 metrů. Tak doufám, že se v Česku nenajde nějaká výjimka a taky jim to tady povolí..........

0/0
13.1.2016 22:59

O98l84d37ř13i20c97h 54J95a67n66e97č71e18k 8139326953141

v poušti jsou pro to krapet jiné podmínky než na D1 - eh, vlastně II/602 ;-)

0/0
14.1.2016 8:30

J21a60n32a 41Š84r50á42m18č93í44k10o75v43á 3319578129

No, něco už jezdí.

Klasický třínápravový náklaďák má za sebou ještě návěs (ESA Logistika).

Nebo

GEIS jezdí kamiony a za sebou ještě tahají jedno nebo dvouosý přívěs.

Mají výjimky od ministerstva a jezdit můžou hlavně po dálnicích nebo do (nevím kolika km) od dálnic.

0/0
21.1.2016 16:18

R33o14b26e80r33t 62H10o67m55o85l32k77a 4743938150962

Logistika ASA (myslím, že se tak jmenují) používá za návěs ještě jeden návěs, taky jezdí na výjimku.

0/0
15.1.2016 10:14

R82o16b53e58r41t 63H67o10m85o69l11k14a 4193948910322

Tak ESA, omlouvám se firmě.

0/0
15.1.2016 10:16

L76a23d16i79s28l79a33v 86H97r31ů72z38a 8641206400286

Protože pro ty hodnoty se navrhují komunikace. To ale neznamená, že v určitých úsecích nemůže vyhovovat i pro hodnoty vyšší.

0/0
16.1.2016 17:40

J50a93n 77P60o24s13p52í90š50i58l 9807479919987

Ani tramvaj ani nijakou rychlodráhu taxíkářská loby nepřipustí, přišli by o obrovské zisky. Je jen otázkou s kým se o ně musí dělit.

+3/−3
13.1.2016 17:35

M62i46l89a39n 54W97e80l98s27e63r 5362308708421

Nemyslím si, že se pražští "zlodějští" taxikáři s někým dělí o své zisky.

Možná na někoho tlačí jinými způsoby. Nebo přes zcela jiné firmy v jiných oborech podnikání.

0/0
13.1.2016 17:49
Foto

R41u93d70o31l59f 70P85o67l11a23n71e61c19k62ý 3873774303515

Bohatě by stačilo nikoli budování železnice, ale tramvajové rychlodráhy. Pokud vím, tam tramvaj 15T má okolo 30 metrů a její konstrukční schopnosti umožňují rychlost až 120 km/hod. Provoz je ekologický a rychlý. Jenže to by někdo nahoře musel přemýšlet.

0/−3
13.1.2016 17:29

R49a16d32i19m 91Š74o79l84c 1295695945604

Oni moc dobře ví, ale nechtějí. Viz jiné příspěvky.

0/0
13.1.2016 17:55

R95a87d82o81s58l18a64v 19K25l42a37u76d77a 5884268814462

Ta "rychlodráha" má být budována kvůli Kladnu. Odbočka na letiště je bonus. Za další ta tramvajová trať by nevedla rovně, jak si nejspíš myslíte, ale zajížděla by do Sídliště Na Dědině, kde by byly čtyři zastávky... Pak máte Dlouhou Míly, terminál 3 a Na padesátníku. Konstrukční rychlost 15T je 80 - 100 km/hod, ale tady by bohatě stačilo omezení pro Prahu, které je 60.

+5/0
13.1.2016 18:04

M70i46r38o85s16l77a31v 36Z18i83k77m56u78n85d 6658972157618

Jenže v obci není rychlost 120 km/h dovolena ...

0/0
14.1.2016 18:13

B75o73h36u80s39l68a65v 42K33r72á94l42í23k 2841620129826

Na pozemní komunikaci. Pro dráhu platí Dopravní řád drah.

0/0
15.1.2016 3:15

J97i57ř31í 20V81o14r59l31í10č79e40k 9687624513206

Změníme předpisy, nakoupíme delší autobusy, nejspíš tam budeme muset provést stavební úpravy, aby ta "dlouhá bedna" vůbec z nádraží vyjela a pak tam zase zajela ;-D;-D. Když přidáte autobusy a zkrátíte intervaly, tak z toho nádraží ani nestačej vyjíždět ;-D;-D, jak je ta křižovatka na Veleslavíně kapacitně přetížená. Nejspíš už měl na to někdo myslet, když to metro v tomto místě projektoval.

0/0
13.1.2016 17:26

M78a82r64t16i71n 44Š65u98l26c 2507459960625

Když to metro někdo projektoval, tak nepočítal s tím, že z Veleslavína budou jezdit na letiště autobusy, a naprojektoval tam propojení z vestibulu na nádraží k vlaku... jenže nemohl tušit, že v době dokončení metra na letiště nepovedou koleje...

+4/0
13.1.2016 18:36

J23i51r63i 70R26u82s82n10o57k 4395652917313

Jestli bude mit stejne debilni ergonomii interieru jako ty dosavadni, tak si moc nepomuzou.

+2/0
13.1.2016 16:51

R30a17d68o84s11l64a20v 53K31l44a12u97d95a 5204628914322

Některý lidi obdivuju... Na letiště se přinesou o dvě hodiny dřív, letadlo má klidně hodinu zpoždění, půl hodiny hledají kufr a pak jim strašně vadí že autobus jede 12 minut, přitom kdyby nestavěl na Dědině, mohl by to zvládnout za 11... Navíc takovej autobus by měl stát 80 Kč, protože to nejsou ani tři Eura, takže je to vlastně za hubičku. Nás nezlikvidují uprchlíci, ale tihle blbci.

+3/−9
13.1.2016 16:51

K92a41r67e61l 67V85l37k 7769960468

8-o

+1/0
13.1.2016 17:19

V67á37c78l35a34v 50P79o22u44s90t56k64a 3440421522

Že vy jste zase něco pil?

+3/0
13.1.2016 17:33

M68a30r29t68i27n 86Š71u46l64c 2177719600635

Co je na tom tak složitého? Přímý Airport Express Bus by nejel přes staré letiště, ale přímo, místo 15 minut by na Veleslavín i na Zličín jel 10 minut. Jeli by v něm jenom lidé na letiště, takže jen cestující se zavazadly, nikdo by cestou přes kufry nevystupoval ani nenastupoval a stálo by to třeba 50 Kč, to nejsou ani 2 EUR a je to pěkně kulaté. Prostě autobus vyhrazený pro cestující z letiště a tím pádem i patřičně zaplacený. Ostatní lidé, kteří jedou na letiště nebo do nácestných zastávek by jeli autobusem MHD, zastávkovým, s normálním tarifem MHD, bez kufrů, jen by ten autobus nestál před terminály.

Tím by se mj. docílilo to, že by cestování na letiště nemuselo dotovat město, ale ty expresní linky by si na sebe mohly vydělat.

+5/0
13.1.2016 19:07

H67o49n81z57a 34B66o73b85u93l64a 9766739553399

"Testovaný autobus má bez pěti milimetrů 21 metrů." vs "

Autobusy CapaCity L jsou nejdelšími autobusy v Evropě, měří 21 995 milimetrů.":-P

+5/0
13.1.2016 16:51

J50o56s40e45f 75K33a29r25f26í16k 7562385286790

Taky jsem zmaten, chybí mi kolik je to Fábií za sebou a nebo kolik se takových autobusů vejde na fotbalové hřiště;-D

+1/0
14.1.2016 13:56
Foto

I64m41r69i26c77h 29S58u76c51h74a16r20s75k78ý 8826363635911

Ten autobus je typická socka pro pražské turisty ;-D;-D;-D R^R^R^

+1/−6
13.1.2016 16:43

M53a41r41e95k 18Š75i36m83o39n 2484347658508

Co jste tím chtěl říct?

+2/0
13.1.2016 16:56

H76o37n54z15a 38B33o16b56u76l20a 9906799883709

Myslím, že tím řekl hodně. Především však o sobě.

+12/0
13.1.2016 17:00

P68e23t52r 45K42r79a91j45č74a 9481323440602

Nejdelší co jezdí po Evropě? Možná jednokloubový jo... Ale co třeba Van Hool v Hamburku? Nemají náhodou kolem 25 metrů? :-)

+3/0
13.1.2016 16:27

O49s51k45a28r 37R27a18z65á42k 1479338777963

Jak to asi takový jezevčík-bus vytočí z konečné (a na konečnou) Veleslavín? 8-o

+2/0
13.1.2016 16:16

Š40t84ě95p63á31n 15F37r86a64n24c26l 8954879324700

Má natáčecí i zadní kola (na videu je to vidět v čase 0:29)

0/0
13.1.2016 16:27

P84e90t78r 65H15a87m55ž16í35k 7731713522703

Tak doufám, že tam bude při sezení alespoň víc místa na nohy, než v těch hnusnejch rozkodrcanejch SORech a nebo pražském metru...

+1/−4
13.1.2016 16:02

M61a13t80ú15š 22B64e81n61a60k 9778834112393

Ani moc nie, v Ba jazdia aj SOR aj Capacity GL (19,5m) a miesto na nohy a katastrofálne riešené sedačky majú oboje.

0/0
14.1.2016 20:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.