Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha začne testovat nejdelší autobus v Česku. Kvůli lince na letiště

Na pražské silnice se chystá v únoru díky ministerské výjimce zatím nejdelší autobus, který po Evropě jezdí. Začne jezdit na lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a20n45a 20P11r92o90c60h24á90z90k64o10v30á 5492630960684

Už vidím turisty, jak jezdí se zavazadly v přecpaných "sockách" .;-D

+1/0
31.1.2016 11:11

J22a63k31u88b 89N24e55p55e92ř16e12n19ý 4755114686348

Hmm, zase nevidim prostor na zavazadla..

+1/0
30.1.2016 20:32

Š47i54m34o82n 57K18o36ř95í15n54e13k 7902450736209

To jsem zvědavý, jak se ten autobus vytočí na Veleslavíně? Sice má otočnou zadní nápravu, ale stejně tam jsou problémy už teď.

+1/0
15.1.2016 17:35

M38a36r84t45i15n 82R73u88z55i29c85k47a 1452678176877

No, on bude mit problem asi i na letisti, pri vyjezdu z terminalu 1 k terminalu 2 je dost ostra zatacka.

+1/0
17.1.2016 5:20

J81a87n 97Z60i25e26g51l43e38r 1151236621938

To určitě není špatný nápad. Pražské letiště ročně přepraví na 11 milionů cestujících, a Ti se tam musí nějak dostat. A protože jich je hodně, tak je rozumné vyzkoušet na autobusových linkách vedoucích na ruzyňské Letiště Václava Havla tento velký vůz, který naráz vezme hodně lidí. Takž od DPP je to krok správným směrem.

0/0
14.1.2016 17:42

B19o11h52u11s69l38a98v 47K74r82á88l41í71k 2601930129876

Menší autobusy s kratším intervalem by byly lepší řešení.

+1/0
15.1.2016 3:04

R49o57b68e85r94t 13H63o84m21o76l21k68a 4933708530672

Tam už dááávno mělo být spojení drážní, velkokapacitní tramvaje nebo vlaky v krátkých intervalech.

+6/0
15.1.2016 10:11

P74e91t35r 76K46u92b66i46š58t81a 7499338765361

Nebýt taxikářské lobby, mohla už 20 let jezdit na letiště alespoň tramvaj. I to by bylo lepší, než současný stav.

+2/0
17.1.2016 9:56

M83i78c81h44a13l 34N23o45v49á24k 5567962162536

Nestacim se divit kolik expertu zde rozumí dopravě hlavně veřejné a ekonomice hlavně financování u veřejných zdrojů. Řešení by bylo, pokud by se sešli představitele města jakožto stakeholder který místně reguluje a financuje a zastupitel aeroholdingu, jakožto místně znalý expert a zástupce DPP jakožto technicky znalý zástupce a vytyčili si pomoci kriminalistickych otázek jak by model měl vypadat a připadne otestovali na vybraných spojích. Věc kterou v diskuzich postrádám je ze témeř všichni mluvíte o turistech, ale co zaměstnanci letištních provozu? Napadá me výborny příměr - Think out of the box! Nemyslím to jako urážku ale jako způsob uvažování...

0/0
14.1.2016 12:02

B86o70h62u24s93l70a28v 92K29r20á62l71í21k 2751290579536

Takový učený módní kecy kvůli pár autobusům...

+1/0
15.1.2016 3:07

M80a45r87t98i84n 83K24u87l19i64š 4506776886376

Aáááá, pan teoretik nám to tu přišel vysvětlit. :) Měl bych dotaz: tyhle cool anglikanizmy jste se dočetl ve skriptech VŠE pro první anebo pro druhý ročník?

+1/0
15.1.2016 3:58

M31i46c68h40a15l 94N78o69v62á41k 5237602882256

konstruktivni kritiku místo Vašich urážek bych ocenil více. zkuste příště napsat jak by řešení mělo vypadat podle Vas.

0/0
15.1.2016 9:09

P91a71t51r34i72k 94E97g53e34r 2178970709771

Doufám, že časem místo autobusu 119 pojedou ve stejné trase tramvaje 19 a s typy Škoda ForCity Alfa. Navíc pak lze udělat odbočku na Dlouhou Míli.

+1/0
14.1.2016 7:43
Foto

P39e78t81r 18M38o78o41s 6722445897

Takže železnice na letiště nebude, rozumím tomu správně?;-€

+1/−2
13.1.2016 19:55

M39a59r26t48i85n 66Š28u46l52c 2707639980935

Tak to snad bude, ale než bude na letiště železnice, budou tyhle autobusy už ve šrotu...

+10/0
13.1.2016 20:00

P71e77t36r 64Š63k35o47d25a 5167960964170

Ani sebelepší autobus nenahradí vlak, který tam už dávno měl jezdit. Jenže to by do toho nesměl mluvit každej, kdo má do pr... díru.

Tenhle typ autobusu pojme asi víc lidí, ale že by tam bylo nějak víc místa na kufry, to mi nepřijde. Ale možná to není konečná podoba.

+13/0
13.1.2016 17:59

K90a32r61e41l 51D60o45k59t97o16r 4437439454800

On by měl někdo ze zúčastněných také vzít v úvahu, že cestující z/na letiště mají zavazadlo a často objemná, která se ve stávajících autobusech nedají (v tom množství) nikam dát, takže je autobus často "prázdný", ale zablokovaný zavazadly - některá se snad ani nevejdou do uličky.

+4/0
13.1.2016 17:50

M15i47l50a79n 33W34e68l25s81e24r 5652108158181

Proč jsou nějaké předpisy o délce autobusu? Stačí zažádat o výjimku a je to.

Za chvíli se tu můžou prohánět kamiony se dvěma přívěsy a délce 50m jako v Austrálii........

Nemyslím to ve zlém. Klidně, ať si takový dlouhý autobus jezdí. Jen nechápu, k čemu jsou předpisy, zákony, vyhlášky.... když existují výjimky,

0/−3
13.1.2016 17:38

R79a63d91e44k 20J50a88n58a36t24a 9905396224482

Předpokládám, že ta výjimka je vázána na konkrétní trasu, na základě toho, že tam nejsou ostré zatáčky popř. jiná kritická místa.

+6/0
13.1.2016 17:57

V57á21c79l29a30v 29P89o65u19s68t55k26a 3820651632

Není přívěs jako návěs.... a dva dohromady 50 metrů nedají bez ohledu na to, který je který.

0/0
13.1.2016 18:03

M46i58l36a93n 45W54e89l35s79e51r 5102708638581

Nechci se hádat o slovíčka a centimetry. Ale ty dlouhé "vlaky-kamiony" v Austrálii existují. A je jedno, jestli měří 28 nebo 51 metrů. Tak doufám, že se v Česku nenajde nějaká výjimka a taky jim to tady povolí..........

0/0
13.1.2016 22:59

O90l53d19ř43i39c12h 43J66a53n30e84č86e60k 8739356343501

v poušti jsou pro to krapet jiné podmínky než na D1 - eh, vlastně II/602 ;-)

0/0
14.1.2016 8:30

J93a71n75a 69Š60r53á79m84č53í21k66o88v92á 3509778889

No, něco už jezdí.

Klasický třínápravový náklaďák má za sebou ještě návěs (ESA Logistika).

Nebo

GEIS jezdí kamiony a za sebou ještě tahají jedno nebo dvouosý přívěs.

Mají výjimky od ministerstva a jezdit můžou hlavně po dálnicích nebo do (nevím kolika km) od dálnic.

0/0
21.1.2016 16:18

R93o54b19e64r72t 72H32o34m43o24l69k50a 4253688130742

Logistika ASA (myslím, že se tak jmenují) používá za návěs ještě jeden návěs, taky jezdí na výjimku.

0/0
15.1.2016 10:14

R15o25b75e29r69t 85H25o82m58o89l58k26a 4893548860402

Tak ESA, omlouvám se firmě.

0/0
15.1.2016 10:16

L90a45d82i83s41l78a41v 39H98r12ů47z36a 8201656250136

Protože pro ty hodnoty se navrhují komunikace. To ale neznamená, že v určitých úsecích nemůže vyhovovat i pro hodnoty vyšší.

0/0
16.1.2016 17:40

J95a96n 85P28o44s61p23í73š84i33l 9487899249427

Ani tramvaj ani nijakou rychlodráhu taxíkářská loby nepřipustí, přišli by o obrovské zisky. Je jen otázkou s kým se o ně musí dělit.

+3/−3
13.1.2016 17:35

M74i26l34a24n 62W83e76l66s91e31r 5832958878401

Nemyslím si, že se pražští "zlodějští" taxikáři s někým dělí o své zisky.

Možná na někoho tlačí jinými způsoby. Nebo přes zcela jiné firmy v jiných oborech podnikání.

0/0
13.1.2016 17:49
Foto

R86u23d45o32l78f 91P10o85l58a88n54e72c10k30ý 3703674933185

Bohatě by stačilo nikoli budování železnice, ale tramvajové rychlodráhy. Pokud vím, tam tramvaj 15T má okolo 30 metrů a její konstrukční schopnosti umožňují rychlost až 120 km/hod. Provoz je ekologický a rychlý. Jenže to by někdo nahoře musel přemýšlet.

0/−3
13.1.2016 17:29

R89a18d87i15m 60Š92o40l11c 1495215295284

Oni moc dobře ví, ale nechtějí. Viz jiné příspěvky.

0/0
13.1.2016 17:55

R35a23d77o26s84l54a45v 35K53l91a62u82d25a 5484658734392

Ta "rychlodráha" má být budována kvůli Kladnu. Odbočka na letiště je bonus. Za další ta tramvajová trať by nevedla rovně, jak si nejspíš myslíte, ale zajížděla by do Sídliště Na Dědině, kde by byly čtyři zastávky... Pak máte Dlouhou Míly, terminál 3 a Na padesátníku. Konstrukční rychlost 15T je 80 - 100 km/hod, ale tady by bohatě stačilo omezení pro Prahu, které je 60.

+5/0
13.1.2016 18:04

M14i65r70o59s26l12a79v 49Z77i35k40m71u85n60d 6988452467688

Jenže v obci není rychlost 120 km/h dovolena ...

0/0
14.1.2016 18:13

B35o46h86u52s54l81a48v 71K64r64á94l51í76k 2761910449756

Na pozemní komunikaci. Pro dráhu platí Dopravní řád drah.

0/0
15.1.2016 3:15

J80i25ř62í 63V63o61r23l15í15č66e10k 9237304753316

Změníme předpisy, nakoupíme delší autobusy, nejspíš tam budeme muset provést stavební úpravy, aby ta "dlouhá bedna" vůbec z nádraží vyjela a pak tam zase zajela ;-D;-D. Když přidáte autobusy a zkrátíte intervaly, tak z toho nádraží ani nestačej vyjíždět ;-D;-D, jak je ta křižovatka na Veleslavíně kapacitně přetížená. Nejspíš už měl na to někdo myslet, když to metro v tomto místě projektoval.

0/0
13.1.2016 17:26

M25a12r28t15i14n 66Š78u28l15c 2437639170835

Když to metro někdo projektoval, tak nepočítal s tím, že z Veleslavína budou jezdit na letiště autobusy, a naprojektoval tam propojení z vestibulu na nádraží k vlaku... jenže nemohl tušit, že v době dokončení metra na letiště nepovedou koleje...

+4/0
13.1.2016 18:36

J23i39r87i 93R19u68s64n69o64k 4535722817333

Jestli bude mit stejne debilni ergonomii interieru jako ty dosavadni, tak si moc nepomuzou.

+2/0
13.1.2016 16:51

R90a40d76o43s14l64a50v 74K75l55a60u89d26a 5694768574822

Některý lidi obdivuju... Na letiště se přinesou o dvě hodiny dřív, letadlo má klidně hodinu zpoždění, půl hodiny hledají kufr a pak jim strašně vadí že autobus jede 12 minut, přitom kdyby nestavěl na Dědině, mohl by to zvládnout za 11... Navíc takovej autobus by měl stát 80 Kč, protože to nejsou ani tři Eura, takže je to vlastně za hubičku. Nás nezlikvidují uprchlíci, ale tihle blbci.

+3/−9
13.1.2016 16:51

K45a57r27e59l 96V30l53k 1691353359669

8-o

+1/0
13.1.2016 17:19

V62á60c41l62a61v 41P83o55u37s73t66k29a 3120291722

Že vy jste zase něco pil?

+3/0
13.1.2016 17:33

M63a22r47t57i78n 48Š98u87l94c 2887469740725

Co je na tom tak složitého? Přímý Airport Express Bus by nejel přes staré letiště, ale přímo, místo 15 minut by na Veleslavín i na Zličín jel 10 minut. Jeli by v něm jenom lidé na letiště, takže jen cestující se zavazadly, nikdo by cestou přes kufry nevystupoval ani nenastupoval a stálo by to třeba 50 Kč, to nejsou ani 2 EUR a je to pěkně kulaté. Prostě autobus vyhrazený pro cestující z letiště a tím pádem i patřičně zaplacený. Ostatní lidé, kteří jedou na letiště nebo do nácestných zastávek by jeli autobusem MHD, zastávkovým, s normálním tarifem MHD, bez kufrů, jen by ten autobus nestál před terminály.

Tím by se mj. docílilo to, že by cestování na letiště nemuselo dotovat město, ale ty expresní linky by si na sebe mohly vydělat.

+5/0
13.1.2016 19:07

H79o79n22z60a 93B24o48b18u92l98a 9576629183459

"Testovaný autobus má bez pěti milimetrů 21 metrů." vs "

Autobusy CapaCity L jsou nejdelšími autobusy v Evropě, měří 21 995 milimetrů.":-P

+5/0
13.1.2016 16:51

J72o37s18e82f 60K40a93r11f79í16k 7232875196820

Taky jsem zmaten, chybí mi kolik je to Fábií za sebou a nebo kolik se takových autobusů vejde na fotbalové hřiště;-D

+1/0
14.1.2016 13:56
Foto

I22m42r74i65c52h 47S79u63c93h86a16r51s34k57ý 8246133545571

Ten autobus je typická socka pro pražské turisty ;-D;-D;-D R^R^R^

+1/−6
13.1.2016 16:43

M30a84r89e52k 32Š60i38m90o22n 2494847218798

Co jste tím chtěl říct?

+2/0
13.1.2016 16:56

H87o11n60z98a 19B85o25b86u52l91a 9356579533889

Myslím, že tím řekl hodně. Především však o sobě.

+12/0
13.1.2016 17:00

P72e33t52r 76K32r90a19j43č60a 9621363510322

Nejdelší co jezdí po Evropě? Možná jednokloubový jo... Ale co třeba Van Hool v Hamburku? Nemají náhodou kolem 25 metrů? :-)

+3/0
13.1.2016 16:27

O43s91k18a87r 50R53a11z94á70k 1469568627143

Jak to asi takový jezevčík-bus vytočí z konečné (a na konečnou) Veleslavín? 8-o

+2/0
13.1.2016 16:16

Š44t71ě15p97á47n 59F95r12a83n11c48l 8264429444570

Má natáčecí i zadní kola (na videu je to vidět v čase 0:29)

0/0
13.1.2016 16:27

P95e90t27r 48H56a59m73ž64í19k 7101263682133

Tak doufám, že tam bude při sezení alespoň víc místa na nohy, než v těch hnusnejch rozkodrcanejch SORech a nebo pražském metru...

+1/−4
13.1.2016 16:02

M45a71t37ú80š 40B75e37n15a97k 9878574382133

Ani moc nie, v Ba jazdia aj SOR aj Capacity GL (19,5m) a miesto na nohy a katastrofálne riešené sedačky majú oboje.

0/0
14.1.2016 20:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.