Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

PŘEHLED: Kde udělalo ministerstvo dopravy chybu v mýtném

Soutěž na výběr nového provozovatele nelze stihnout. Ministerstvo dopravy se však ani nedohodlo s Kapschem na pokračování dosavadní spolupráce. Bez smlouvy je přitom scénář jasný: výběr mýta skončí a stát přijde o 10 miliard ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37a79r10t74i18n 17P40i17š44t80o26r37a 8668178766599

Chyba se stala už při pořízení původního systému. Nemělo se dopustit, aby ho neměl plně pod kontrolou stát (resp. v případě Opencard Praha).

Když už se to stalo, dusledky musí nést ten kdo to zpackal (stát, ministrestbo, Praha, ne konkrétní lidé) a nijak ho to neopravňuje vypisovat nová nelegální výběrová řízení. Pokud to nejde jinak, původní systém bez náhrady vypnout. Nic strašného by se nestalo. (A časem by se jistě našla možnost jak něco z něj použít.)

16.1.2016 21:42

M19a72r66e72k 24M46a28r54t15i86n 8929704736980

Kde udělal soudruh Ťok chybu? Je to jednoduché - nerozumí tomu.

16.1.2016 18:32

D15a74n88i78e16l 14D39r82n35e36c 6171309856852

Pokud chtějí dostat náklady na železnici, pak by měli vybudovat intermodální terminály a rychlou a kapcitní železniční infrastrukturu. Kdyby šla polovina peněz z mýta na dotace na terminály, mohli bychom mít do 5 let slušnou síť s terminálem v každém kraji.

16.1.2016 17:40

M50a35r27e56k 25Š61i67m41o83n 2724577908608

Ťok by měl doťokat. Jeho neschopnost musí vidět i slepý.

16.1.2016 15:02

F55r69a30n24t69i43š45e74k 51M48o86s11s 8722303369469

Docela vtipný článek. Jakoby novináři nevěděli, že je Ťok s firmou Kapsch jedna ruka a tudíž úmyslně dělá kroky proto, aby bylo později nevyhnutelné s Kapschem prodloužit smlouvu na výběr mýta.

A navíc k tomu přidá úsekové měření rychlosti pomocí mýtných bran a další libůstky.

Nojo, prachy na důchod se hodí.

16.1.2016 14:43

P40e65t93r 60H41o13r78á69k 1459543229404

Způsob zadávání veřejných zakázek je zjevně natolik složitý a nepružný, že to tady nakonec skončí tak, že se vybírat mýto nebude. A dost tomu pomohl naposledy ÚOHS svým rozhodnutím.

16.1.2016 11:59

J72i90n26d30ř24i52c82h 22Š15k22o46p85e49k 4215981860395

zadávání veřejných zakázek opravdu není tak složité, jen zakázka vyžaduje určitý čas. Je problém zadavatele připravit zakázku včas, aby se mohlo začít plnit včas. To není problém zákona

16.1.2016 14:50

M55í51r40a 41K94r53a16t63o39c28h52v90í60l 8776249304154

Jsem technolog a strašně rád si vyhledávám volně zveřejněné práce studentů vysokých škol, doktorandského studia, výsledky spolupráce výzkumných a školských institucí. Většinou jsou mi inspirací, a také mne utvrzují v jednom poznatku. Politik musí vytvořit problém, bez jakékoli odpovědnosti, aby ho mohl za velké peníze nechat odstranit. Sám z toho samozřejmě nic nemá a samozřejmě upřednostňuje levná, účelná a rychlá řešení;-D;-D;-D

16.1.2016 10:11

L11i60b32o66r 85H29a47d 2239417275282

jak výstižné, dokonale výstižné ;-€

16.1.2016 11:15

M17i20c30h14a91l 39Z88e13l80e98n77ý 6464193665846

Chybi jeden a nejpodstatnejsi duvod, proc Kapsch vzdy vyhraje - pase totiz vsechny politicke strany a proto ve skutecnosti nikdo Kapsch odstavit nechce. Je to jen medialni divadlo pro obcany.

16.1.2016 10:06

J33o40s31e53f 43L32a64n44z 8195481634728

Už tady je-jmenuje se to ŘSD a funguje-ale tak nějak po česku...Rv

16.1.2016 9:46

T69o31m92a27s 62A35u86g55u29s97t48y98n 6317886201490

Pamatuju si, když se už na začátku řešilo, jestli mýtné brány nebo satelit. Kritici tvrdili to, co se projevilo později. Že bude potřeba řešit objíždění dálnic. Mít satelit, není to problém...

16.1.2016 9:28

J15a33k23u22b 10F11e95i16f90a87r 7839959516759

Chyba se stala už před mnoha a mnoha lety, kdy byla vybrána tato techologie a jako dodavatel Kapsch.;-€

16.1.2016 9:14

M21í64r37a 65K29r81a87t80o24c21h32v20í64l 8356909324324

Ale tehdy to tady na těchto diskusích vědělo 90% účastníků diskuse;-D

16.1.2016 10:13

J54o22s25e38f 85Š34e51m72e67l35í85k 7369741500907

Nějak z toho všeho neumím poznat, komu konkrétně teda ANO-bude líp: Kdo poradí?

16.1.2016 8:57

J13i53ř85í 82N70o64v68á38k 3603349188116

Už nevěřím ani tomu, že před dalšími volbami budou lepší ANOkoblihy ;-D

16.1.2016 9:05

M89í88r45a 69K24r67a65t39o83c36h46v34í39l 8846929614554

tím jste dal najevo, že vám jde jen o ty koblihy;-D

16.1.2016 10:15

M11a53r49e70k 40Š17i21m49o18n 2604667848828

Panu Ťokovi bude líp.

16.1.2016 15:04

J63i13n77d33ř61i83c31h 65L70u67k19e21š 3179764163610

Jestli se nepletu, kdysi se psalo, že ty tuny železa nad dálnicí stály 25 miliard plus každoroční poplatek Kapschi za provozování. Tak by mě zajímalo, kolik skutečně z těch miliard zbude státu. Mikrovlná technologie se nedá použít tam kde je víc křižovatek, to by byla na jedničkách jedna brána za druhou, v Německu satelitní systém funguje a jestli se budou jednou systémy v Evropěsjednocovat, aby bylo vůbec z kamionu přes krabičky vidět, je určitě satelit také výhodnější.

16.1.2016 8:42

J52a85r70d17a 81S59o79k67o40l 1586808341301

Za ty peníze na ministerstvu ani kuře nehrabe.

16.1.2016 8:32

F16r17a97n53t10i71š43e56k 16V33r19á39n89a 5409852393591

Základní chyba byla už v samotném nápadu na mýtné na způsob jeho výběru - obrovské náklady spojené s jeho realizací a následným provozem jsou peníze, které zaplatí stejně nakonec spotřebitelé, kterým se ceny za dopravu rozpustí do cen převáženého zboží, ale napakuje se tím Kapsch, státní úředníci apod. Rv

Ministerstvo mělo proto přemýšlet na levným řešením - zdokonalit systém papírových kupónů (doplněné mnohem většími pokutami za nezakoupený nebo podvodný kupón).

Jak se ukazuje i v případě pražské MHD nebo zdravotnického izipu, náklady na elektronické systémy jsou tak enormní, zejména když to zpracovávají bezskrupulózní dodavatelé, že se v mnoha případech vyplatí vrátit se zpět k papíru a čekat, až se technologie zdokonalí natolik, že bude její využití efektivní.

16.1.2016 8:11

M33i40l15o86š 65M74a94c77k10ů 5140329192927

Mám pocit, že státu jde o pěkné peníze, ale Kapsářům z Rakouska by taky přestala přitékat řeka peněz z Čech, A ty kecy, jak se budou třičtvrtě roku připravovat na vypnutí, ty se mi taky líbí, prostě 31.12. otočí vypínačem a na co se připravovat.

16.1.2016 8:03

J12o12s96e44f 64V60a21l66a 9160153713143

pokud se nemylim, tak Kapsch dostava asi (jenom) 5-8% z celkove vybrane castky. Vzhledem k tomu, ze castka urcena pro stat dorazi prakticky "zadarmo" a ze stat nema vubec zadny koncept, jak to delat jinak, bych jako nejlogictejsi variantu povazoval setrvani v soucasnem stavu.....

16.1.2016 9:25

M45i61l60o77š 90M29a93c38k80ů 5340509282427

Nevím kde ty procenta berete, asi z křišťálové koule, protože v roce 2012 se na mýtném vybralo cca 8 miliard a Kasáři se platilo kolem 2 miliard, to se ani neblíží k těm 5-8 %, mně to vychází na 25 %

16.1.2016 15:35

K50a41r12e75l 98T66e20s47t23e31r 9177410541746

Vypnutí musí připravovat - protože technologie jsou jejich, ne státu a je potreba naplánovat jak a kdo je odpojí, zabalí, odveze, uskladní a zároveň je třeba už nabízet k odprodeji či instalaci někde jinde.

"Vypnutí" bez dalšího plánu je postup, který by udělal spíš stát. A hardware by prostě správným formulářem odepsal...

16.1.2016 9:29

I35v28a91n 27B35r42e82z29i23n43a 7101187843381

I satelitni system potrebuje kontrolni brany. Jedine brany dokazi precist SPZ a rozeznat typ auta. Satelitni systemy zase maji "inteligentnejsi" krabicky - umoznuji obousmernou komunikaci pres mobilni sit. Mezi temi systemy neni az tak velky rozdil.

16.1.2016 7:55

L80u21b76o61š 77M12a24š28í18n 9899176477618

To je o neschopnosti a nebo o malou domů.

16.1.2016 7:48

L66e32o40p53o45l46d 53P67r19o87k17e24š 8859584317

Ministr dopravy Dan Ťok , má podobné myšlení jako jeho stranický guru Andrej Karusel Babiš. Tahat peníze z řidičů ,dopravních společností pomocí zvyšování pokud, zavádění silniční daně , protiprávních dvojitých trestů , vytvoření bramboračky na registrech aut ,na STK , nesmyslným přeznačováním rychlostních silnic . Jeho chaotická až hysterická snaha o čerpání peněz z fondů EU na opravy silnic vede k nekonečným kolonám a nekoordinovaným uzavírkám silnic kde dochází k miliardovým ztrátám v soukromém sektoru a to hlavně za účelem přerozdělování státních zakázek spřáteleným firmám.

Udělat kompetentní a odpovědné rozhodnutí týkající se výběru mýta , to je jiná liga , pro ministra , který se nebude mít prioritu týkající se výšky sněhu na střeše aut.

16.1.2016 7:47

J27o67h74a89n 80Z80i65n11g53e54l 7632524603161

V normální společnosti by to bylo na odvolání ministra. Ale protože u nás je to v zájmu jeho stranického šéfa, a premiér je srab, kterej si je vědom toho, že už nikdy premiérovat nebude, může si Ťok dál dělat co chce.

16.1.2016 7:54

J19o11s20e86f 80H26o95n81e89š 7641712410693

Proč zoufale hledají externího výběrcího?At udelají cokoliv,pokuta je jistá.

Proč nezaloži českou podobu rakouského Asfinagu a nemusí řešit na koho problém přehrají.V Rakousku to funguje docela dobře.

16.1.2016 7:46

V70í33t69ě46z91s52l91a10v 50J24a26r65o79š 4102307864976

No co, v nejhorším se na rok, na dva zase zavedou dálniční známky pro vozidla nad 3,5 tuny a bude to. V klidu se to vysoutěží, firmy se určitě budou několikrát odvolávat, podávat na sebe navzájem žaloby apod. Ceny za známky se nastaví tak, aby se přiblížil výběr zmiňovaným 10 mld.

16.1.2016 7:43

M81a92r91e61k 10M85a96r37t15i42n 8349454776200

Dálniční známky jsou krok zpět. Nikdy se na nich nevybere tolik, co na mýtu. Kontrola je dost značně omezená, takže stát by v takovém případě dost tratil.

16.1.2016 18:53
Foto

A27l49e20š 94K77l82o18n 7700981671159

Jeden neschopny diletant vedle druheho :-(

16.1.2016 7:38

J68o86s92e30f 10Š25t75r94a90y81b77l 7489188709469

přesně tak a další budou na řadě

16.1.2016 7:46

R71o19m86a20n 67K64o72r13e97c 9266682152518

No jo, nějak se jim to tam na ministerstvu poťokalo... :-/

16.1.2016 7:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.