Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Daň za lepší vlaky. ČD dočasně nasazují vozy s koženkovými sedačkami

Nemilé překvapení čeká cestující na některých rychlících kategorie Rx, tedy rychlíků vyšší kvality. České dráhy nemají dostatek modernizovaných vozů a proto na ně musí nasazovat opět nejstarší koženkové soupravy. Potíže s kvalitou vozů má i RegioJet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49a44v82e18l 49G78n28i48d57a 1495334204907

Takže Astra měla sníh na představku, kvůli nedovřeným dveřím?

A s tím se může jezdit 160km/h? Já měl za to, že jak ČD tak Leo investovaly do hermeticky uzavřených vlaků kvůli aerodynamickému tlaku, když se potkávají dva vlaky. takhle mi to přídje, že když půjdu na WC tak dojdu jak hluchý sněhulák.

0/0
26.1.2016 15:59

J23o48z60e12f 75Č41e76r71n85ý 3931799913341

konečne kupéR^ z tých otvorený vagónov mám koprivku

+2/−1
19.1.2016 0:41

O10t11t50o 17P43o26s95p69í24š43i79l 4454935247918

Nechvástal se Národní dopravce, že kategorie Rx je pro rychlík vyšší kvality? Že vlastně to označení dává cestujícímu jistotu, že nepojede hnusným shnilým vozem? No to jsou mi věci...:-)

Nebo je to jinak? Třeba že R znamená "odpadkový rychlík"... Rx = 50% naděje, že nepojedete shnilým vozem... IC/EC = pouze 20% ohrožení, že někde v soupravě je řazen shnilý vůz... SC = "A možná pojede i Pendolino"...R^

0/−1
18.1.2016 20:47

V90í62t34ě89z45s12l14a78v 68B92o16c53h 6962795625496

Kéž by se jim už ty hnusný Béčka konečně rozpadly....A to, že je nasazují na ty nejdelší linky směr Luhačovice či Uherské Hradiště je typická prasárna ala ČD....

0/−4
18.1.2016 17:01

F13r26a24n77t26i96š50e15k 17V24a30n97ě14k 1797664807267

A za co by jste ty vozy nakoupil? Jeden nový vůz stojí cca 40 - 50 milionů.

+2/0
18.1.2016 17:32

M84i80r33o69s88l55a32v 95Z32i81k24m36u71n97d 6898602927768

Kdyby se místo sedmi souprav Railjet se sedmi vozy koupilo 200 rakouských ojetin (např. ABmz / Bmz mají ve dvojce polohovatelné sedačky, v modernizovaných velkoprostorech Bmpz jsou sedačky pohodlnější, je tam více místa), bylo by to za stejnou cenu, ale ČD by měly trojnásobek kvalitnějších vozů než představují "Railjetí" vozy Bmpz ... soupravy by byly z hlediska kapacity variabilnější ... k přeplněnému Railjetu se vozy nepřidávají, tím spíše, že by se na "poloviční" nástupiště na hlavním nádraží v Praze ani nevešly jelikož souprava musí zastavit u "cestového" návěstidla uprostřed nástupiště ...

0/−5
18.1.2016 16:39

V28í78t45ě74z93s21l28a82v 31B81o15c73h 6872355345376

A bylo v danou dobu na prodej 200 rakouských ojetin?

+3/0
18.1.2016 17:02

K22a97r39e79l 23Ř70e91h81á93č24e35k 9772440251392

A pan Zikmund a jeho slint o railjetech. Ty railjetech přitáhli více cestujících než by přitáhli jakékoli vozy. Prostě se lépe marketingově prodávají. Na trase z Prahy do Brna jezdí kvalitní vozy už několik let a přesto boom s nárůstem cestujících přišel až s railjety.

+6/−1
18.1.2016 17:09

V47a20c13l47a11v 79H19a86j21e50k 3166339499

Jen škoda že ČD nemohli dokončit nákup těch zbývajíchc 8 souprav.

+1/−1
18.1.2016 19:43

P89e57t93r 87H12r44a85b91á31k 6230627562860

Jinak mne překvapují ty názvy rychlíku - ryhlík lepší kvality, rychlík horší kvality. Ovšem cena stejná:))

0/−1
18.1.2016 15:45

P63e80t78r 85H49r48a16b52á67k 6620847862320

Tak bylo by od zlodějů s názvem ČD učinit aspoň to opatření, že by vytvořili novou třídu 3, která by byla o 30 procent levnější a ve které by se sedělo na těchto superstarých sedačkách. To jsou samé výmluvy a výmluvy, ale panáčkové v managmentu berou 500 tis. platy. Tam zřejmě nesedí na židlích starých 40 let.

0/−10
18.1.2016 15:43

M56a13r21t27i39n 16N47o52v90o45t30n46ý 3756986391474

500 tisíc "panáčkové" opravdu neberou, nelžete.

+4/0
18.1.2016 17:13

J26i96ř49í 90S24t26r38a17k35a 9108676262958

Tak nevím. Včera jsem tu četl hodně podobný článek, který však byl o něco delší, smysluplnější a hlavně ta část o RJ a jejich Astra vagonech o něco obšírnější. A článek nebyl podepsaný js.

Nebo že by se mi to jen zdálo?

Pane Sůra, co vy na to?

0/0
18.1.2016 15:37

J32i94ř19í 11S78t87r82a79k13a 9838556192438

Tak asi jsem si to spletl. Nebylo to na iDnes, ale na zelpage.

www.zelpage.cz

+1/0
18.1.2016 15:44

R71o44m58a48n 73S49t76o15n50e64k 1449953189391

v uvodu mate odkaz na vámi zmiňovaný článek :-)

+1/0
18.1.2016 16:00
Foto

O74n14d90r38e48j 30V55a68l49o21u45s95e20k 4550661237231

To by mne zajímalo, jak pak můžou dodržovat jízdní řád? Podle mě tyhle vagony mohly s bídou max 140km/h.

+1/−3
18.1.2016 14:57

K93a80r79e54l 92Ř58e85h36á28č49e89k 9812390731142

Ty vozy mohou 140 km/h a ty vozy co nahrazují mohou také 140 km/h a lokomotivy na této trase umí také maximálně 140 km/h. Takže v tomhle ohledu není sebemenší problém.

+6/0
18.1.2016 16:13

J70i58ř18í 74E21r54b16e87n 1873124946477

„Jedná se o přechodný stav vyvolaný aktuálními investicemi a opravami vozidel, které se soustřeďují do nadcházejících týdnů, a jsou navíc v souběhu s dlouhodobými projekty,“ citoval server mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského.

.

Ten Šťáhlavský už taky asi neumí pořádně česky. Ostatně jako většina mluvčích...

+3/−3
18.1.2016 14:30

P13a76v38e30l 47R37e50z50n25i37c84e81k 3545154114302

Ukolem kazdeho tiskoveho mluvciho je co nejvice mluvit, co nejmene pritom sdelit a hlavne u toho vypadat velmi vznesene... Jinak si to neumim vysvetlit...

+2/0
18.1.2016 16:28

M80a64r86t19i46n 41H35o61r47ň91á11k 7681861912

a je to bez poplatku za jízdné?

0/−4
18.1.2016 14:04

J91i51ř96í 21E82r59b88e28n 1523534886337

Što takoje "poplatek za jízdné"? Nějaká speciální přirážka nebo daň?

+3/0
18.1.2016 14:30
Foto

D88a43v72i35d 29S16c52h85n17e32b25e84r10g71e50r 9765818553353

Dočasně. . . . . na trase vnitrostátních linek Ústí nad Labem, Praha a zpět jsem dlouho jiné ani neviděl.

0/−1
18.1.2016 14:00

F81r62a32n44t43i83š43e31k 51V40a62n22ě42k 1307224517917

Kdyby nevznikla úplně nesmyslná kategorie vlaku Rx, tak by nevznikl tento článek.

+4/−1
18.1.2016 13:56

J87a21r71o93s25l10a84v 69P35l22a20c21h18e22t45k95a 7276166706659

Me by uplne stacilo, kdybych v prvni tride nenachazel stenice.

0/−4
18.1.2016 13:45

R97a39d51o85s83l11a55v 54K19l82a63u87d29a 5584878694832

Třeba tam jel pře váma nějakej ministr a zapomněli je odstanit:-)

+9/0
18.1.2016 13:50

J40a66r62o47s74l17a70v 33P19l42a27c26h25e24t24k51a 7856936576699

Nevim za co jsem si vyslouzil minus, ale muzu to dolozit fotkami.

0/−2
18.1.2016 15:38

R85a20d23k54a 40F59u52k58s31o91v59á 9335750217851

Opět nasazují??? Ha ha, tyhle smradlavý prosezený hrůzy, jezdí neustále a jezdit nikdy nepřestaly.

+6/−7
18.1.2016 12:54

M48i17c27h33a32l 80T61ů74m67a 7373375924674

přečtěte si ten článek prosím ještě jednou a důkladněji

+6/0
18.1.2016 13:50

K49a46r42e63l 40U10r97b30a52n 2174174241649

Bez klimatizace a wifi ani ránu..Rv

+1/−6
18.1.2016 12:39

M22i11r27o82s92l49a14v 37P74a43v67l70í34č87e33k 7453550275124

Není třeba.

+2/0
18.1.2016 12:54
Foto

D65a83v19i84d 58K94r92á74s23e64n95s10k20ý 7187670677

A proto se za těžké peníze rekonstruují vagony bez klimy a s hajzlíkem typu "Vlk v tanci". Kdo nevěří, ať tam běží. cs.wikipedia.org

+1/−1
18.1.2016 13:29

M59a56r84t43i87n 88K39o73l12l73e92r 7151213735844

Ono celkově na těch Rx moc povedený rekonstrukce nejezdí. Třeba vagon AB (teď nevim přesně označení) je sice v létě fajn, ale za tmy je tam hrozný osvětlení jak na operačním sále.

+3/0
18.1.2016 13:37
Foto

B96r89o15n58i79s13l26a67v 86G10a73b89r71y78š 2432579611

Takže nechodíte ani do divadla ani nejezdíte autem?

+1/0
18.1.2016 18:14

L66i30b73o87r 70Z82a24v75ř54e44l 8829836111872

obojí je ve vlaku nadbytečné!!

0/0
24.1.2016 0:18

J63i48r79k98a 19N14o58v87á64k 6432875965429

jó to byly vagony, v těch se dalo natáhnout a prospat se, kam se na to hrabou ty dnešní.

+15/−7
18.1.2016 12:38

R23o98m66a94n 68S26t40o47n90e10k 1969363169901

,na spaní jsou lehátkové a lůžkové vozy, takhle zabíráte jenom místo ostatním cestujícím

+6/−8
18.1.2016 12:44

Z81d34e67n43ě83k 84W22e20r51n91h78a33r52t 6137785642398

No, že těch lehátkových vozů ČD nasazuje. Pokud jedu v jedenáct v noci a jsem v kupé (a možná i ve vagonu) sám, klidně se natáhnu.

+19/−1
18.1.2016 12:45

J98i72r49k10a 76N86o48v24á67k 6702495715479

přesně

+7/0
18.1.2016 12:46

K81a72r13e23l 75N62a95s10t14o22u30p12i56l 3730251440721

milý pane, lehátkové a lůžkové vozy obvkly ve vlacích, kde jezdí tyto vozy nejsou zapojeny, ty jsou primárně jen v dálkových nočních vlacích, takže plácáte nesmysly...

+6/0
18.1.2016 13:38

M37i68r36e69k 96Z62á65v89o15d47n28ý 7292257240718

Celkem se divím, že je tady tolik chváli na koženku. Zřejmě s ní místní nejezdí na delší vzdálenosti, nebo alespoň ne v létě. Změnili by názor. ... Na druhou stranu hlavní problém "koženky" nebyla koženka samotná, ale celková koncepce a stav vagónu. 1) Prosezená sedadla, že občas se člověk bojí, kdy mu prožina vletí do ... nebo alespoň při pohybu na sedadle pěkně zavrže. 2) 8 míst v kupé je nehummání. 3) Koženkové vagóny nemají klimatizaci (pak by možná zmizel problém s přilepováním k sedačce), mají velmi starý interiér a záchody s pedály. 4) Podvozky vozů jsou dosti vyvyklané. Vůz v rychlosti 140 km/h vypadá, že uletí do teplých krajin.

+19/−2
18.1.2016 12:25

Z47d13e20ň16k30a 39V36e25s67e39l94á 8609295967290

Jezdím vlakem i na delší vzdálenosti (80 a víc km) a je fakt, že v létě to není moc příjemné, ale jinak mám radši koženky. Na nich je aspoň hnedka vidět, jestli nejsou něčím znečištěné. Ty látkové potahy vypadají značně nevábně, a to jsou kolikrát jenom ošoupané od běžného používání. Rv

+2/−1
18.1.2016 12:30

M22i33r78e93k 42Z79á45v76o84d19n46ý 7332707250768

Ošoupané? Nejsou jen vybledlé od čistících prostředků? A stalo se Vám někdy, že by byla látka nějak znečištěná? Mně za 9 aktivních dojížděcích let ani jednou.

+2/−1
18.1.2016 12:37

Z79d87e96ň58k64a 53V63e19s24e43l11á 8539675407110

Vybledlé od čistících prostředků? ;-D;-D;-D;-D;-D

No, od svačiny vyloženě zakecaná nebyla, ale co já vím, jaká všelijaká mikrozvířátka se tam ukrývají... :-P Rv

+2/0
18.1.2016 12:40

M12i46r91e84k 34Z94á49v31o80d91n11ý 7352347960828

Proč se tomu smějete? Skutečně většina potahů je poněkud bílá díky častému drhnutí čistícími prostředky.

0/0
18.1.2016 12:52

Z15d64e10ň90k58a 16V62e70s42e75l58á 8249645597410

Poznám rozdíl mezi ošoupáním, že je to opotřebované, a tím, když je to v důsledku čištění...

0/0
18.1.2016 16:05

F35r77a46n82t17i10s40e84k 89M81r40z66e25n65a 3625275388229

Tak ja videl, jak parta vodaku vylila do plysaka cele pivo - ne schvalne, ale z blbosti a opilosti. videt nebylo nic, jen citit po celem kupe. A take jsou videt divne tmave fleky ( zamastene? ) , tam kde se opira hlava.

A plysak v Prazske tramvaji, to je uplne kategorie sama o sobe. Za vlhkeho pocasi vlezete do tramvaje a je vsude citi zapach mocuvky po nocnich jizdach bezdomovcu - opet neni nic videt.

+1/0
18.1.2016 15:12

O40t37t45o 53P76o80s94p48í75š58i19l 4754805847708

Souhlasím, i když za sebe dodávám, že zlatá možnost otevřít okno a pustit dovnitř čerstvý vzduch ve srovnání s tím, když klimoška smrdí nebo nejde vůbec...

Navíc stáhnout okno a dívat se ven v sobě mělo kus romantiky, o kterou železnice postupem času přichází.;-) (Pravda, na koridoru při rychlosti 140 km/hod a vyšší to není super pocit, když člověk vystrčí hlavu ven.:-))

+1/0
18.1.2016 20:53

Z49d65e32n88ě51k 88W81e74r79n19h18a28r49t 6467145782578

Koženka je to úúúúplně poslední, co mi na vlacích ČD vadí...

+8/0
18.1.2016 12:09

M29i12r33e31k 94Z81á11v64o87d67n34ý 7802757240108

A co Vám tedy vadí?

+5/0
18.1.2016 12:19

Z54d95e75n98ě40k 38W86e32r58n62h65a44r67t 6617545112708

Chaos, zpoždění, zmatek v cenách, špína ve vlacích a na nádraží, že je občas nesnesitelně horko a jindy nesnesitelná zima a mnoho dalších, pro mě důležitějších věcí, než nějaká koženka

+2/−7
18.1.2016 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.