Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Daň za lepší vlaky. ČD dočasně nasazují vozy s koženkovými sedačkami

Nemilé překvapení čeká cestující na některých rychlících kategorie Rx, tedy rychlíků vyšší kvality. České dráhy nemají dostatek modernizovaných vozů a proto na ně musí nasazovat opět nejstarší koženkové soupravy. Potíže s kvalitou vozů má i RegioJet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34a13v39e93l 11G83n49i16d74a 1765174164217

Takže Astra měla sníh na představku, kvůli nedovřeným dveřím?

A s tím se může jezdit 160km/h? Já měl za to, že jak ČD tak Leo investovaly do hermeticky uzavřených vlaků kvůli aerodynamickému tlaku, když se potkávají dva vlaky. takhle mi to přídje, že když půjdu na WC tak dojdu jak hluchý sněhulák.

0/0
26.1.2016 15:59

J83o81z20e96f 15Č19e24r38n15ý 3671459693951

konečne kupéR^ z tých otvorený vagónov mám koprivku

+2/−1
19.1.2016 0:41

O31t56t42o 45P19o48s86p51í78š49i84l 4144885807498

Nechvástal se Národní dopravce, že kategorie Rx je pro rychlík vyšší kvality? Že vlastně to označení dává cestujícímu jistotu, že nepojede hnusným shnilým vozem? No to jsou mi věci...:-)

Nebo je to jinak? Třeba že R znamená "odpadkový rychlík"... Rx = 50% naděje, že nepojedete shnilým vozem... IC/EC = pouze 20% ohrožení, že někde v soupravě je řazen shnilý vůz... SC = "A možná pojede i Pendolino"...R^

0/−1
18.1.2016 20:47

V62í91t33ě56z39s64l18a58v 75B36o52c92h 6422875915686

Kéž by se jim už ty hnusný Béčka konečně rozpadly....A to, že je nasazují na ty nejdelší linky směr Luhačovice či Uherské Hradiště je typická prasárna ala ČD....

0/−4
18.1.2016 17:01

F10r16a40n47t20i89š44e73k 48V72a71n19ě62k 1407734537117

A za co by jste ty vozy nakoupil? Jeden nový vůz stojí cca 40 - 50 milionů.

+2/0
18.1.2016 17:32

M78i63r30o60s14l93a49v 21Z61i18k31m43u29n73d 6588612957478

Kdyby se místo sedmi souprav Railjet se sedmi vozy koupilo 200 rakouských ojetin (např. ABmz / Bmz mají ve dvojce polohovatelné sedačky, v modernizovaných velkoprostorech Bmpz jsou sedačky pohodlnější, je tam více místa), bylo by to za stejnou cenu, ale ČD by měly trojnásobek kvalitnějších vozů než představují "Railjetí" vozy Bmpz ... soupravy by byly z hlediska kapacity variabilnější ... k přeplněnému Railjetu se vozy nepřidávají, tím spíše, že by se na "poloviční" nástupiště na hlavním nádraží v Praze ani nevešly jelikož souprava musí zastavit u "cestového" návěstidla uprostřed nástupiště ...

0/−5
18.1.2016 16:39

V60í52t56ě50z90s27l25a91v 54B28o24c11h 6862785315326

A bylo v danou dobu na prodej 200 rakouských ojetin?

+3/0
18.1.2016 17:02

K35a60r94e67l 98Ř37e76h26á58č84e49k 9332370201632

A pan Zikmund a jeho slint o railjetech. Ty railjetech přitáhli více cestujících než by přitáhli jakékoli vozy. Prostě se lépe marketingově prodávají. Na trase z Prahy do Brna jezdí kvalitní vozy už několik let a přesto boom s nárůstem cestujících přišel až s railjety.

+6/−1
18.1.2016 17:09

V86a29c21l98a93v 48H81a26j68e17k 3566529589

Jen škoda že ČD nemohli dokončit nákup těch zbývajíchc 8 souprav.

+1/−1
18.1.2016 19:43

P92e45t25r 75H24r14a71b70á81k 6740247352910

Jinak mne překvapují ty názvy rychlíku - ryhlík lepší kvality, rychlík horší kvality. Ovšem cena stejná:))

0/−1
18.1.2016 15:45

P61e82t91r 88H48r75a94b42á74k 6770597672660

Tak bylo by od zlodějů s názvem ČD učinit aspoň to opatření, že by vytvořili novou třídu 3, která by byla o 30 procent levnější a ve které by se sedělo na těchto superstarých sedačkách. To jsou samé výmluvy a výmluvy, ale panáčkové v managmentu berou 500 tis. platy. Tam zřejmě nesedí na židlích starých 40 let.

0/−10
18.1.2016 15:43

M45a16r49t94i72n 59N54o59v57o51t38n95ý 3746436741474

500 tisíc "panáčkové" opravdu neberou, nelžete.

+4/0
18.1.2016 17:13

J20i14ř16í 37S32t66r17a11k42a 9258946682658

Tak nevím. Včera jsem tu četl hodně podobný článek, který však byl o něco delší, smysluplnější a hlavně ta část o RJ a jejich Astra vagonech o něco obšírnější. A článek nebyl podepsaný js.

Nebo že by se mi to jen zdálo?

Pane Sůra, co vy na to?

0/0
18.1.2016 15:37

J14i96ř49í 79S80t39r93a21k23a 9178786292518

Tak asi jsem si to spletl. Nebylo to na iDnes, ale na zelpage.

http://www.zelpage.cz/zpravy/9582

+1/0
18.1.2016 15:44

R65o20m41a43n 87S27t53o14n77e13k 1259923299341

v uvodu mate odkaz na vámi zmiňovaný článek :-)

+1/0
18.1.2016 16:00
Foto

O11n43d67r49e92j 47V58a24l36o42u36s18e39k 4760971397321

To by mne zajímalo, jak pak můžou dodržovat jízdní řád? Podle mě tyhle vagony mohly s bídou max 140km/h.

+1/−3
18.1.2016 14:57

K75a42r21e52l 10Ř31e23h72á38č58e33k 9692180311362

Ty vozy mohou 140 km/h a ty vozy co nahrazují mohou také 140 km/h a lokomotivy na této trase umí také maximálně 140 km/h. Takže v tomhle ohledu není sebemenší problém.

+6/0
18.1.2016 16:13

J75i60ř90í 95E29r87b54e27n 1183974696487

„Jedná se o přechodný stav vyvolaný aktuálními investicemi a opravami vozidel, které se soustřeďují do nadcházejících týdnů, a jsou navíc v souběhu s dlouhodobými projekty,“ citoval server mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského.

.

Ten Šťáhlavský už taky asi neumí pořádně česky. Ostatně jako většina mluvčích...

+3/−3
18.1.2016 14:30

P95a38v13e27l 70R51e93z85n26i30c93e77k 3665344384492

Ukolem kazdeho tiskoveho mluvciho je co nejvice mluvit, co nejmene pritom sdelit a hlavne u toho vypadat velmi vznesene... Jinak si to neumim vysvetlit...

+2/0
18.1.2016 16:28

M46a37r10t63i14n 77H83o68r67ň75á13k 7561251512

a je to bez poplatku za jízdné?

0/−4
18.1.2016 14:04

J25i33ř22í 76E94r63b39e87n 1843734796287

Što takoje "poplatek za jízdné"? Nějaká speciální přirážka nebo daň?

+3/0
18.1.2016 14:30
Foto

D19a14v19i95d 19S13c66h60n49e51b73e41r98g59e11r 9125628663723

Dočasně. . . . . na trase vnitrostátních linek Ústí nad Labem, Praha a zpět jsem dlouho jiné ani neviděl.

0/−1
18.1.2016 14:00

F57r53a89n31t50i81š23e26k 33V60a15n98ě74k 1887984937877

Kdyby nevznikla úplně nesmyslná kategorie vlaku Rx, tak by nevznikl tento článek.

+4/−1
18.1.2016 13:56

J57a93r51o16s55l15a29v 55P25l55a21c65h56e85t24k77a 7266556476459

Me by uplne stacilo, kdybych v prvni tride nenachazel stenice.

0/−4
18.1.2016 13:45

R85a91d54o22s69l27a10v 90K27l82a35u50d95a 5634918834202

Třeba tam jel pře váma nějakej ministr a zapomněli je odstanit:-)

+9/0
18.1.2016 13:50

J32a68r95o95s79l44a36v 18P95l77a44c58h86e18t42k23a 7796196406479

Nevim za co jsem si vyslouzil minus, ale muzu to dolozit fotkami.

0/−2
18.1.2016 15:38

R13a69d68k22a 74F42u55k38s21o73v38á 9125880377291

Opět nasazují??? Ha ha, tyhle smradlavý prosezený hrůzy, jezdí neustále a jezdit nikdy nepřestaly.

+6/−7
18.1.2016 12:54

M91i55c60h75a69l 84T26ů72m47a 7653645194864

přečtěte si ten článek prosím ještě jednou a důkladněji

+6/0
18.1.2016 13:50

K56a15r47e75l 82U51r96b51a59n 2644584751739

Bez klimatizace a wifi ani ránu..Rv

+1/−6
18.1.2016 12:39

M66i94r31o45s87l29a75v 44P13a20v90l81í21č55e57k 7193920525884

Není třeba.

+2/0
18.1.2016 12:54
Foto

D25a81v90i54d 19K28r25á41s32e80n25s71k19ý 7777270357

A proto se za těžké peníze rekonstruují vagony bez klimy a s hajzlíkem typu "Vlk v tanci". Kdo nevěří, ať tam běží. https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_Bdtee276_%C4%8CD

+1/−1
18.1.2016 13:29

M61a24r70t90i96n 24K64o20l26l27e98r 7481473855604

Ono celkově na těch Rx moc povedený rekonstrukce nejezdí. Třeba vagon AB (teď nevim přesně označení) je sice v létě fajn, ale za tmy je tam hrozný osvětlení jak na operačním sále.

+3/0
18.1.2016 13:37
Foto

B76r53o12n28i64s73l51a41v 29G16a38b31r34y84š 2932589581

Takže nechodíte ani do divadla ani nejezdíte autem?

+1/0
18.1.2016 18:14

L39i39b84o98r 24Z35a62v63ř67e29l 8639226141602

obojí je ve vlaku nadbytečné!!

0/0
24.1.2016 0:18

J30i15r63k26a 33N70o91v65á57k 6182215525369

jó to byly vagony, v těch se dalo natáhnout a prospat se, kam se na to hrabou ty dnešní.

+15/−7
18.1.2016 12:38

R32o71m32a90n 20S87t77o23n62e91k 1119283239721

,na spaní jsou lehátkové a lůžkové vozy, takhle zabíráte jenom místo ostatním cestujícím

+6/−8
18.1.2016 12:44

Z42d65e59n26ě78k 65W47e18r67n22h79a43r37t 6537755232608

No, že těch lehátkových vozů ČD nasazuje. Pokud jedu v jedenáct v noci a jsem v kupé (a možná i ve vagonu) sám, klidně se natáhnu.

+19/−1
18.1.2016 12:45

J37i32r68k14a 55N55o76v37á88k 6422375395949

přesně

+7/0
18.1.2016 12:46

K74a47r20e18l 98N64a39s93t48o19u69p72i54l 3530351710791

milý pane, lehátkové a lůžkové vozy obvkly ve vlacích, kde jezdí tyto vozy nejsou zapojeny, ty jsou primárně jen v dálkových nočních vlacích, takže plácáte nesmysly...

+6/0
18.1.2016 13:38

M20i10r81e57k 72Z73á47v58o80d37n36ý 7572737190918

Celkem se divím, že je tady tolik chváli na koženku. Zřejmě s ní místní nejezdí na delší vzdálenosti, nebo alespoň ne v létě. Změnili by názor. ... Na druhou stranu hlavní problém "koženky" nebyla koženka samotná, ale celková koncepce a stav vagónu. 1) Prosezená sedadla, že občas se člověk bojí, kdy mu prožina vletí do ... nebo alespoň při pohybu na sedadle pěkně zavrže. 2) 8 míst v kupé je nehummání. 3) Koženkové vagóny nemají klimatizaci (pak by možná zmizel problém s přilepováním k sedačce), mají velmi starý interiér a záchody s pedály. 4) Podvozky vozů jsou dosti vyvyklané. Vůz v rychlosti 140 km/h vypadá, že uletí do teplých krajin.

+19/−2
18.1.2016 12:25

Z40d40e33ň47k16a 97V58e11s74e50l29á 8329145737610

Jezdím vlakem i na delší vzdálenosti (80 a víc km) a je fakt, že v létě to není moc příjemné, ale jinak mám radši koženky. Na nich je aspoň hnedka vidět, jestli nejsou něčím znečištěné. Ty látkové potahy vypadají značně nevábně, a to jsou kolikrát jenom ošoupané od běžného používání. Rv

+2/−1
18.1.2016 12:30

M16i67r66e25k 86Z82á14v32o93d36n20ý 7352517900658

Ošoupané? Nejsou jen vybledlé od čistících prostředků? A stalo se Vám někdy, že by byla látka nějak znečištěná? Mně za 9 aktivních dojížděcích let ani jednou.

+2/−1
18.1.2016 12:37

Z56d89e37ň42k45a 96V78e25s79e48l79á 8759445517740

Vybledlé od čistících prostředků? ;-D;-D;-D;-D;-D

No, od svačiny vyloženě zakecaná nebyla, ale co já vím, jaká všelijaká mikrozvířátka se tam ukrývají... :-P Rv

+2/0
18.1.2016 12:40

M25i46r82e40k 18Z14á52v98o57d84n72ý 7722177600328

Proč se tomu smějete? Skutečně většina potahů je poněkud bílá díky častému drhnutí čistícími prostředky.

0/0
18.1.2016 12:52

Z92d36e16ň47k39a 92V79e22s18e14l26á 8409345787880

Poznám rozdíl mezi ošoupáním, že je to opotřebované, a tím, když je to v důsledku čištění...

0/0
18.1.2016 16:05

F88r51a55n56t43i90s10e25k 49M20r16z95e33n41a 3545785678949

Tak ja videl, jak parta vodaku vylila do plysaka cele pivo - ne schvalne, ale z blbosti a opilosti. videt nebylo nic, jen citit po celem kupe. A take jsou videt divne tmave fleky ( zamastene? ) , tam kde se opira hlava.

A plysak v Prazske tramvaji, to je uplne kategorie sama o sobe. Za vlhkeho pocasi vlezete do tramvaje a je vsude citi zapach mocuvky po nocnich jizdach bezdomovcu - opet neni nic videt.

+1/0
18.1.2016 15:12

O75t16t67o 82P28o81s88p39í44š10i25l 4334395907528

Souhlasím, i když za sebe dodávám, že zlatá možnost otevřít okno a pustit dovnitř čerstvý vzduch ve srovnání s tím, když klimoška smrdí nebo nejde vůbec...

Navíc stáhnout okno a dívat se ven v sobě mělo kus romantiky, o kterou železnice postupem času přichází.;-) (Pravda, na koridoru při rychlosti 140 km/hod a vyšší to není super pocit, když člověk vystrčí hlavu ven.:-))

+1/0
18.1.2016 20:53

Z68d42e48n38ě70k 28W14e83r59n90h95a11r79t 6967685932198

Koženka je to úúúúplně poslední, co mi na vlacích ČD vadí...

+8/0
18.1.2016 12:09

M43i10r47e44k 34Z30á56v79o49d74n17ý 7802437600798

A co Vám tedy vadí?

+5/0
18.1.2016 12:19

Z71d94e18n17ě24k 87W25e35r42n66h39a21r98t 6777145792538

Chaos, zpoždění, zmatek v cenách, špína ve vlacích a na nádraží, že je občas nesnesitelně horko a jindy nesnesitelná zima a mnoho dalších, pro mě důležitějších věcí, než nějaká koženka

+2/−7
18.1.2016 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.