Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Daň za lepší vlaky. ČD dočasně nasazují vozy s koženkovými sedačkami

Nemilé překvapení čeká cestující na některých rychlících kategorie Rx, tedy rychlíků vyšší kvality. České dráhy nemají dostatek modernizovaných vozů a proto na ně musí nasazovat opět nejstarší koženkové soupravy. Potíže s kvalitou vozů má i RegioJet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15a13v90e97l 58G87n63i67d36a 1835504874437

Takže Astra měla sníh na představku, kvůli nedovřeným dveřím?

A s tím se může jezdit 160km/h? Já měl za to, že jak ČD tak Leo investovaly do hermeticky uzavřených vlaků kvůli aerodynamickému tlaku, když se potkávají dva vlaky. takhle mi to přídje, že když půjdu na WC tak dojdu jak hluchý sněhulák.

0/0
26.1.2016 15:59

J70o52z66e93f 20Č29e91r48n93ý 3181579753341

konečne kupéR^ z tých otvorený vagónov mám koprivku

+2/−1
19.1.2016 0:41

O15t69t72o 76P14o28s39p77í13š44i91l 4704155697428

Nechvástal se Národní dopravce, že kategorie Rx je pro rychlík vyšší kvality? Že vlastně to označení dává cestujícímu jistotu, že nepojede hnusným shnilým vozem? No to jsou mi věci...:-)

Nebo je to jinak? Třeba že R znamená "odpadkový rychlík"... Rx = 50% naděje, že nepojedete shnilým vozem... IC/EC = pouze 20% ohrožení, že někde v soupravě je řazen shnilý vůz... SC = "A možná pojede i Pendolino"...R^

0/−1
18.1.2016 20:47

V45í61t42ě14z26s64l87a14v 60B40o43c90h 6292905205936

Kéž by se jim už ty hnusný Béčka konečně rozpadly....A to, že je nasazují na ty nejdelší linky směr Luhačovice či Uherské Hradiště je typická prasárna ala ČD....

0/−4
18.1.2016 17:01

F43r31a33n81t93i93š58e78k 32V57a64n67ě18k 1737324157587

A za co by jste ty vozy nakoupil? Jeden nový vůz stojí cca 40 - 50 milionů.

+2/0
18.1.2016 17:32

M59i12r42o75s52l59a68v 27Z64i22k46m70u36n20d 6868912507588

Kdyby se místo sedmi souprav Railjet se sedmi vozy koupilo 200 rakouských ojetin (např. ABmz / Bmz mají ve dvojce polohovatelné sedačky, v modernizovaných velkoprostorech Bmpz jsou sedačky pohodlnější, je tam více místa), bylo by to za stejnou cenu, ale ČD by měly trojnásobek kvalitnějších vozů než představují "Railjetí" vozy Bmpz ... soupravy by byly z hlediska kapacity variabilnější ... k přeplněnému Railjetu se vozy nepřidávají, tím spíše, že by se na "poloviční" nástupiště na hlavním nádraží v Praze ani nevešly jelikož souprava musí zastavit u "cestového" návěstidla uprostřed nástupiště ...

0/−5
18.1.2016 16:39

V49í81t87ě48z51s13l63a80v 68B10o29c95h 6852185385416

A bylo v danou dobu na prodej 200 rakouských ojetin?

+3/0
18.1.2016 17:02

K69a87r76e27l 89Ř70e63h64á38č80e21k 9182940471762

A pan Zikmund a jeho slint o railjetech. Ty railjetech přitáhli více cestujících než by přitáhli jakékoli vozy. Prostě se lépe marketingově prodávají. Na trase z Prahy do Brna jezdí kvalitní vozy už několik let a přesto boom s nárůstem cestujících přišel až s railjety.

+6/−1
18.1.2016 17:09

V74a66c25l81a33v 69H21a59j39e21k 3706909689

Jen škoda že ČD nemohli dokončit nákup těch zbývajíchc 8 souprav.

+1/−1
18.1.2016 19:43

P96e67t35r 37H41r94a49b97á25k 6320677782270

Jinak mne překvapují ty názvy rychlíku - ryhlík lepší kvality, rychlík horší kvality. Ovšem cena stejná:))

0/−1
18.1.2016 15:45

P32e19t69r 90H54r85a30b32á54k 6390707352140

Tak bylo by od zlodějů s názvem ČD učinit aspoň to opatření, že by vytvořili novou třídu 3, která by byla o 30 procent levnější a ve které by se sedělo na těchto superstarých sedačkách. To jsou samé výmluvy a výmluvy, ale panáčkové v managmentu berou 500 tis. platy. Tam zřejmě nesedí na židlích starých 40 let.

0/−10
18.1.2016 15:43

M70a58r37t46i16n 29N79o93v66o69t54n83ý 3756106961774

500 tisíc "panáčkové" opravdu neberou, nelžete.

+4/0
18.1.2016 17:13

J59i43ř56í 13S15t46r11a89k48a 9658846692458

Tak nevím. Včera jsem tu četl hodně podobný článek, který však byl o něco delší, smysluplnější a hlavně ta část o RJ a jejich Astra vagonech o něco obšírnější. A článek nebyl podepsaný js.

Nebo že by se mi to jen zdálo?

Pane Sůra, co vy na to?

0/0
18.1.2016 15:37

J52i38ř64í 12S36t33r90a70k77a 9268486982338

Tak asi jsem si to spletl. Nebylo to na iDnes, ale na zelpage.

www.zelpage.cz

+1/0
18.1.2016 15:44

R65o48m25a16n 78S84t32o53n94e95k 1239313989341

v uvodu mate odkaz na vámi zmiňovaný článek :-)

+1/0
18.1.2016 16:00

O56n47d97r49e43j 19V57a24l41o89u80s48e76k 4160171807261

To by mne zajímalo, jak pak můžou dodržovat jízdní řád? Podle mě tyhle vagony mohly s bídou max 140km/h.

+1/−3
18.1.2016 14:57

K17a14r81e80l 62Ř73e41h86á98č47e90k 9572410501792

Ty vozy mohou 140 km/h a ty vozy co nahrazují mohou také 140 km/h a lokomotivy na této trase umí také maximálně 140 km/h. Takže v tomhle ohledu není sebemenší problém.

+6/0
18.1.2016 16:13

J37i98ř43í 32E79r76b14e88n 1743504166357

„Jedná se o přechodný stav vyvolaný aktuálními investicemi a opravami vozidel, které se soustřeďují do nadcházejících týdnů, a jsou navíc v souběhu s dlouhodobými projekty,“ citoval server mluvčího Českých drah Petra Štáhlavského.

.

Ten Šťáhlavský už taky asi neumí pořádně česky. Ostatně jako většina mluvčích...

+3/−3
18.1.2016 14:30

P35a39v18e25l 46R23e78z15n27i27c52e93k 3725654624442

Ukolem kazdeho tiskoveho mluvciho je co nejvice mluvit, co nejmene pritom sdelit a hlavne u toho vypadat velmi vznesene... Jinak si to neumim vysvetlit...

+2/0
18.1.2016 16:28

M70a66r66t98i48n 11H21o77r72ň84á11k 7481131242

a je to bez poplatku za jízdné?

0/−4
18.1.2016 14:04

J17i40ř55í 48E16r56b89e31n 1543434626457

Što takoje "poplatek za jízdné"? Nějaká speciální přirážka nebo daň?

+3/0
18.1.2016 14:30
Foto

D61a20v55i48d 58S23c24h69n27e17b83e16r85g33e28r 9405518613213

Dočasně. . . . . na trase vnitrostátních linek Ústí nad Labem, Praha a zpět jsem dlouho jiné ani neviděl.

0/−1
18.1.2016 14:00

F39r12a13n19t22i48š33e59k 15V53a49n21ě32k 1467124487107

Kdyby nevznikla úplně nesmyslná kategorie vlaku Rx, tak by nevznikl tento článek.

+4/−1
18.1.2016 13:56

J31a34r35o86s34l42a95v 98P55l48a61c81h37e59t78k92a 7316326426589

Me by uplne stacilo, kdybych v prvni tride nenachazel stenice.

0/−4
18.1.2016 13:45

R10a43d98o34s63l18a25v 77K95l60a68u83d84a 5274188274352

Třeba tam jel pře váma nějakej ministr a zapomněli je odstanit:-)

+9/0
18.1.2016 13:50

J33a15r68o16s20l65a10v 71P76l77a92c69h28e10t24k69a 7886106866359

Nevim za co jsem si vyslouzil minus, ale muzu to dolozit fotkami.

0/−2
18.1.2016 15:38

R11a33d25k26a 27F13u94k78s77o96v19á 9515610677971

Opět nasazují??? Ha ha, tyhle smradlavý prosezený hrůzy, jezdí neustále a jezdit nikdy nepřestaly.

+6/−7
18.1.2016 12:54

M26i72c52h89a77l 98T62ů85m40a 7313185774604

přečtěte si ten článek prosím ještě jednou a důkladněji

+6/0
18.1.2016 13:50

K54a23r94e27l 30U90r33b10a88n 2524874171699

Bez klimatizace a wifi ani ránu..Rv

+1/−6
18.1.2016 12:39

M30i92r79o67s51l18a59v 12P96a95v46l20í19č36e47k 7463840935194

Není třeba.

+2/0
18.1.2016 12:54
Foto

D35a43v34i64d 12K91r30á69s43e96n37s30k63ý 7827170777

A proto se za těžké peníze rekonstruují vagony bez klimy a s hajzlíkem typu "Vlk v tanci". Kdo nevěří, ať tam běží. cs.wikipedia.org

+1/−1
18.1.2016 13:29

M69a16r71t79i98n 27K57o56l27l57e16r 7211643855624

Ono celkově na těch Rx moc povedený rekonstrukce nejezdí. Třeba vagon AB (teď nevim přesně označení) je sice v létě fajn, ale za tmy je tam hrozný osvětlení jak na operačním sále.

+3/0
18.1.2016 13:37

B14r57o78n80i36s95l38a77v 75G31a47b26r14y69š 6745824370

Takže nechodíte ani do divadla ani nejezdíte autem?

+1/0
18.1.2016 18:14

L11i58b77o39r 22Z24a19v17ř84e76l 8469536841192

obojí je ve vlaku nadbytečné!!

0/0
24.1.2016 0:18

J14i57r43k32a 72N84o11v80á80k 6412385955579

jó to byly vagony, v těch se dalo natáhnout a prospat se, kam se na to hrabou ty dnešní.

+15/−7
18.1.2016 12:38

R61o10m53a86n 51S73t78o19n16e17k 1329913429681

,na spaní jsou lehátkové a lůžkové vozy, takhle zabíráte jenom místo ostatním cestujícím

+6/−8
18.1.2016 12:44

Z72d50e29n90ě33k 89W22e42r68n69h46a12r97t 6367305762468

No, že těch lehátkových vozů ČD nasazuje. Pokud jedu v jedenáct v noci a jsem v kupé (a možná i ve vagonu) sám, klidně se natáhnu.

+19/−1
18.1.2016 12:45

J11i25r66k57a 17N41o89v94á78k 6162985975499

přesně

+7/0
18.1.2016 12:46

K21a40r40e25l 37N40a60s49t15o16u45p28i41l 3820491480751

milý pane, lehátkové a lůžkové vozy obvkly ve vlacích, kde jezdí tyto vozy nejsou zapojeny, ty jsou primárně jen v dálkových nočních vlacích, takže plácáte nesmysly...

+6/0
18.1.2016 13:38

M52i88r39e70k 31Z75á75v20o65d18n39ý 7942537830228

Celkem se divím, že je tady tolik chváli na koženku. Zřejmě s ní místní nejezdí na delší vzdálenosti, nebo alespoň ne v létě. Změnili by názor. ... Na druhou stranu hlavní problém "koženky" nebyla koženka samotná, ale celková koncepce a stav vagónu. 1) Prosezená sedadla, že občas se člověk bojí, kdy mu prožina vletí do ... nebo alespoň při pohybu na sedadle pěkně zavrže. 2) 8 míst v kupé je nehummání. 3) Koženkové vagóny nemají klimatizaci (pak by možná zmizel problém s přilepováním k sedačce), mají velmi starý interiér a záchody s pedály. 4) Podvozky vozů jsou dosti vyvyklané. Vůz v rychlosti 140 km/h vypadá, že uletí do teplých krajin.

+19/−2
18.1.2016 12:25

Z44d29e58ň16k71a 81V98e88s25e95l94á 8199305387750

Jezdím vlakem i na delší vzdálenosti (80 a víc km) a je fakt, že v létě to není moc příjemné, ale jinak mám radši koženky. Na nich je aspoň hnedka vidět, jestli nejsou něčím znečištěné. Ty látkové potahy vypadají značně nevábně, a to jsou kolikrát jenom ošoupané od běžného používání. Rv

+2/−1
18.1.2016 12:30

M58i49r55e13k 63Z20á68v78o88d63n64ý 7152707320318

Ošoupané? Nejsou jen vybledlé od čistících prostředků? A stalo se Vám někdy, že by byla látka nějak znečištěná? Mně za 9 aktivních dojížděcích let ani jednou.

+2/−1
18.1.2016 12:37

Z54d60e31ň32k82a 22V33e43s76e92l53á 8989235737350

Vybledlé od čistících prostředků? ;-D;-D;-D;-D;-D

No, od svačiny vyloženě zakecaná nebyla, ale co já vím, jaká všelijaká mikrozvířátka se tam ukrývají... :-P Rv

+2/0
18.1.2016 12:40

M66i54r80e89k 58Z88á48v50o30d12n75ý 7492697510178

Proč se tomu smějete? Skutečně většina potahů je poněkud bílá díky častému drhnutí čistícími prostředky.

0/0
18.1.2016 12:52

Z76d37e66ň92k51a 44V86e97s54e63l35á 8169775197200

Poznám rozdíl mezi ošoupáním, že je to opotřebované, a tím, když je to v důsledku čištění...

0/0
18.1.2016 16:05

F20r54a15n62t96i19s33e80k 72M42r15z20e11n30a 3175715638909

Tak ja videl, jak parta vodaku vylila do plysaka cele pivo - ne schvalne, ale z blbosti a opilosti. videt nebylo nic, jen citit po celem kupe. A take jsou videt divne tmave fleky ( zamastene? ) , tam kde se opira hlava.

A plysak v Prazske tramvaji, to je uplne kategorie sama o sobe. Za vlhkeho pocasi vlezete do tramvaje a je vsude citi zapach mocuvky po nocnich jizdach bezdomovcu - opet neni nic videt.

+1/0
18.1.2016 15:12

O69t26t25o 42P29o31s90p78í56š35i35l 4334815707408

Souhlasím, i když za sebe dodávám, že zlatá možnost otevřít okno a pustit dovnitř čerstvý vzduch ve srovnání s tím, když klimoška smrdí nebo nejde vůbec...

Navíc stáhnout okno a dívat se ven v sobě mělo kus romantiky, o kterou železnice postupem času přichází.;-) (Pravda, na koridoru při rychlosti 140 km/hod a vyšší to není super pocit, když člověk vystrčí hlavu ven.:-))

+1/0
18.1.2016 20:53

Z30d44e16n54ě96k 52W55e92r59n46h33a85r76t 6477905702258

Koženka je to úúúúplně poslední, co mi na vlacích ČD vadí...

+8/0
18.1.2016 12:09

M91i93r77e35k 82Z71á28v62o96d54n49ý 7602447780908

A co Vám tedy vadí?

+5/0
18.1.2016 12:19

Z38d85e37n57ě46k 72W72e69r48n68h83a66r91t 6787875432618

Chaos, zpoždění, zmatek v cenách, špína ve vlacích a na nádraží, že je občas nesnesitelně horko a jindy nesnesitelná zima a mnoho dalších, pro mě důležitějších věcí, než nějaká koženka

+2/−7
18.1.2016 12:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.