Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy vstupují do boje o slovenské rychlíky. Jdou proti soukromníkům

V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí. Na Slovensku se nyní ČD přihlásily do soutěže o provozování rychlíků na trati mezi Bratislavou a Banskou Bystricou společně se státními společnostmi i soukromníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i16r29i 61Z88u12z91a20ň96á14k 4818740683236

Najděte mi vy chytří podnikatelé,kdo prodělává a platí své podnikáni ze SVÉHO podniká se proto,aby vydělal jinak je to hlupák a ne podnikatel.;-D

0/0
27.1.2016 18:33

J11a57n 92J46e73m56e42l79k96a 1405930

Pro milovníky soutěží

http://www.express.co.uk/news/uk/631180/British-rail-commuters-spend-6-times-more-than-European-counterparts

Výtah: Londýn Chelmsford, 46 km, 34 min, 12 800 Kč za měsíční kupón, £358

+2/−1
19.1.2016 22:42

O53l25d93ř57i16c96h 85J54a11n93e83č15e24k 8129786453791

reguluje jim stát či samospráva jízdné? doplácí jim 'prokazatelné ztráty'? na kolik by tam přišlo dojíždění autem?

to není o tom, jestli dopravu provozuje jeden státní dopravce, nebo vícero soukromých. je to o zákonném rámci, případně též o alternativách.

ve Vámi citovaném článku se píše, že návrat železnice do veřejných rukou by mohl přinést o 10% nižší ceny. celých 10% ;-D

zkušenosti ze střední Evropy naopak ukazují, že předání do soukromých anebo 'lokálních' rukou může vést k úsporám, lepším službám anebo zachování dopravy na tratích, kde by jinak byla zrušena.

a v posledním odstavci rovněž, že v UK dostává mnohem méně veřejných peněz, než v kterémkoliv ze států, s nimiž se v článku srovnává.

0/0
20.1.2016 12:53

J66a31n 96J83e47m27e73l44k53a 1915500

Re poslední odstavec. Omyl. To je vyjádření dopravce. Četl jsem jinde, že k žádné úspoře pro rozpočty nedošlo. Došlo k mnohonásobnému navýšení.

0/0
20.1.2016 18:44

O78l78d21ř74i34c17h 73J17a44n13e98č27e36k 8729736383941

jsem docela zvědav jaké soupravy tam bude stát požadovat a co jsou jednotliví dopravci schopni / ochotni nabídnout.

'národní dopravci', resp. jejich dcery jistě nebudou mít problém najít pár vhodných lokomotiv a k nim požadované vagony. Regiojet taky nebude mít problém, i když vectrony jsou na tuhle trať snad až příliš luxusní (a drahé). ale co LE? nabídne zase autobusy jako na šumavských lokálkách? ;-)

+1/0
19.1.2016 16:52

M43i90c67h37a76e75l 58C98h56a55r35v50á59t 9139248553162

Asi málokterá firma jde na ruku konkurenci. Tudíž nechápu, proč by to měly kupříkladu ČD dělat.

+2/0
19.1.2016 13:13

J75a88n 28H58o96r50a 6937431426

Zajímavé je mistře, že nemáte jízlivou poznámku k firmě pana Jančury, který byl ochoten ve spolupráci s DB jezdit za peníze německých daňových poplatníků, přestože proti tomu s využitím Vás, tak plamenně bojuje....

+5/−1
19.1.2016 9:37

J79a48n 93K34o19b18ě32r40s53k85ý 1630736131303

Jančura provozuje ve spolupráci s DB autobusy.

0/0
19.1.2016 13:55

R22a28d78e81k 32J57a40n88a53t21a 9605836544782

Jančura nechtěl s DB jezdit "za peníze německých daňových poplatníků", ale na EC lince Praha-Dresden-Berlin-Hamburg, která je, jako veškerá dálková doprava v Německu, komerční.

+1/0
19.1.2016 14:33

J97a91n 95H33o94r95a 6367641746

Tak proč to nejezdí, když to nebylo ve spolupráci s DB? Doteď jsem žil v tom, že se DB dohodla s ČD...

0/0
19.1.2016 14:44

O46l47d13ř20i15c26h 60J80a12n55e76č10e79k 8259286453131

bylo (mělo to být) s DB ale ne za peníze německých daňových poplatníků.

nejezdí, protože se s DB nakonec nedohodl a ty nakonec zůstaly s ČD.

+2/0
19.1.2016 15:18

R53a36d36e42k 49J64a38n33a47t57a 9625676774762

A já bych dodal, že je docela dobře možné, že DB se s Regiojetem ani dohodnout nechtěly a celé to byl jen obchodní trik, jak zatlačit u ČD na cenu ...

+1/0
19.1.2016 22:45

J65a46n 81S40ů77r21a 4525233373712

Omlouvám se, ale i po deseti přečteních jsem nepochopil, co jste mi chtěl sdělit.

0/0
19.1.2016 15:59

J18a15n 16H54o98r82a 6737591296

...za to se neomlouvejte a už to znovu nečtěte:-)

0/0
19.1.2016 20:03

K51a69r98e31l 34V81o18l79n71ý 5572637915131

Tak snad nevyhrajou.

+1/−12
18.1.2016 20:53

J35a88n 39K27o48b46ě16r92s88k25ý 1630276361433

Proč ? ČD třeba se Stadlery vyhrály výběrko na Jizerskohorskou železnici a nikdo si nestěžuje naopak je to velmi pohodlné cestování R^

+13/0
18.1.2016 20:56

O19l39d50ř72i97c42h 26J17a76n43e22č98e32k 8979496933591

sorry uklikl jsem se - mínus ;-)

+1/0
19.1.2016 9:23

K45a68r82e25l 75Ř36e59h45á67č65e39k 9362150801932

To je zase nesmyslně napsaný článek. ČD jdou proti výběrkům, protože jsou v nich značně znevýhodněné. Jinak proč by do toho nešli, na Slovensku mohou pouze získat, v ČR pouze ztratit. Stejně jako OBB.

+17/0
18.1.2016 20:44

O89l71d78ř38i97c59h 30J75a95n58e55č27e28k 8269486653971

značně znevýhodněné 8-o;-D ony prostě jen kopou kolem sebe, aby (zatím) neztratily.

že do toho jdou na Slovensku je zcela pochopitelné. a bude to zajímavý tendr, když v něm jsou čtyři 'národní dopravci'. mimochodem, kdyby ČD vyhrály, jestlipak bude i na této trati platit In-Karta? ;-)

0/−2
19.1.2016 9:26

R39a78d94e44k 21J67a82n78a15t15a 9415136894112

"jestlipak bude i na této trati platit In-Karta?"

Je to možné. In-karta je komerční sleva ČD. Pokud podmínky tendru nezakážou dávat komerční slevy, tak není důvod to nedělat.

0/0
19.1.2016 11:09

O94l48d31ř36i53c68h 50J44a39n69e71č33e68k 8589186433961

zákaz komerčních slev (akčního jízdného atd.) bych neočekával - spíš se jen reguluje maximální jízdné a pokud chce dopravce jezdit levněji, většinou může, ne?

stejně by mě ale spíše překvapilo, kdyby tam při vítězství ČD In-Karty platily (nebo při vítězství ÖBB Vorteilscard / Österreichcard) - spíš si myslím, že ne, že by dopravce nabídl nějakou nabídku extra pro Slovensko / pro tuto trať, anebo by In-Karty platily v nějakém omezeném rozsahu, např. 25% sleva bez ohledu na to, jestli máte IN25, IN50 nebo IN100.

0/0
19.1.2016 11:30

R11a66d10e56k 20J46a82n32a88t98a 9335926274272

V Německu je běžné, že dopravce nesmí prodávat dokonce žádné svoje jízdné, jen jízdenky integrovaného dorpavního systému ...

+1/0
19.1.2016 11:43

O84l93d62ř17i94c90h 72J78a25n63e98č19e32k 8209516183731

to jednak platí v Německu, druhak nikoliv bezvýhradně - např. Vogtlandbahn, která krom Trilexu provozuje i některé sousední německé tratě, má nějaké vlastní celodenní jízdenky, za třetí v Německu soukromí dopravci provozují hlavně regionální dopravu, kde má smysl (výlučně) integrovaný tarif vyžadovat.

v ČR, kde ČD nabízejí celou hromadu různých slev, a nejspíš ani na Slovensku nejspíš nikdo vlastní jízdné zakazovat nebude (pokud bude levnější než to regulované). pokud vím, RegioJet dává na lince BA-KN na méně vytížených spojích výrazné slevy i na jednotlivé jízdné.

např. v Rakousku platí exkluzivita regionálního integrovaného tarifu v tom smyslu, že pokud v rámci regionu chcete jet za základní jízdné, musí Vám dopravce prodat jízdenku podle integrovaného tarifu - ale pokud máte ÖBB VorteilsCard, tak už jedete za jízdné ÖBB i v rámci regionu. příklad: když jedete Wien - Wiener Neustadt za obyčejné jízdné, na nádraží (ať už u pokladny nebo v automatu) dostanete jedině integrovaný tarif, i když jedete jen vlakem. ale pokud máte VorteilsCard, jedete na téže trase za tarif ÖBB (obyčejné jízdné ÖBB se snad i na této trase koupit dá, ale jen v jejich eshopu). podobně to funguje i na lokálkách provozovaných spolkovými zeměmi nebo obcemi.

BA-BB je rychlíková linka, kde o exkluzivitě regionálního tarifu nelze hovořit.

0/0
19.1.2016 12:59

J45a17n 13K73o12b43ě90r58s65k97ý 1470536451573

Hlavně že opět z článku vyznívá fujfuj České Dráhy, když např. OBB nebo ZSSK mají podobný problém (nechtějí konkurenci). Je to logické, kdo by si nechtěl zachovat monopol, že ? ČD tímto tendrem mohou jen získat. Spíše by mě z článku zajímalo jestli je v soutěži nějak vyřešená tarifní integrace aby si člověk nemusel kupovat x jízdenek. To je totiž pro cestujícího nejpodstatnější věc.

+14/0
18.1.2016 19:58

B26r22o83n77i69s61l62a27v 69G27a85b13r10y46š 6875354410

Jenže tady jde o princip. České dráhy můžou i za dnešní sněžení v Praze. ;-D

+7/0
18.1.2016 21:05

J23a25n 62S25ů88r52a 4245513133142

ČD již v minulosti ukázaly, jak skvěle se v soutěžích chovají. Například na Plzeň - Most a Pardubice - Liberec ceny pod 30 Kč/vlkm. Deset let ztrátového provozu, jen aby ukázaly, že jsou lepší, než soukromníci. O ziskovosti Jizerskohorské železnice ani nemluvě.

+1/0
18.1.2016 22:55

J50a95n 53K28o43b66ě46r86s35k53ý 1490886551563

Tak ty rychlíky to byla blbost (jejich vlastní). A co ta integrace o tom se nic neví ?

0/0
18.1.2016 23:30

J75a89n 27S70ů11r95a 4125323333842

Není ještě zadávací dokumentace přesná, zatím byla kvalifikace.

0/0
18.1.2016 23:30

J31a89n 29J68e73m96e41l73k65a 1205660

No soutěž Plzeň Most a 75 Kč ;-D. Když Jančura s jízdným 1,5Kč/km dotací 150 Kč/vlkm, nabitou příměstskou tratí, trojnásobným růstem cestujících, starším strojem nebyl několik roků schopen trať dostat na nulu. Tak už vidím, že někde mezi Plzní a Mostem za 75 Kč/vlkm GW ano.

0/0
19.1.2016 11:45

O72l50d83ř28i66c22h 21J43a84n51e67č67e86k 8359706813231

jakou Jančurovu trať teď prosím máte na mysli? 8-o

když před 10 lety (?) české MD soutěžilo trati Plzeň - Most a Pardubice - Liberec, tak ČD skutečně nabídly hluboce podnákladové ceny jen aby si tratě udržely.

pokud GW věří, že jim Plzeň - Most stačí 75 Kč/km, tak jim to neberte. tam určitě nové soupravy nepošlou a provozovat rychlíky v celodenním taktu 2 hodiny je levnější než regionální spoj s vloženými spoji v dopravních špičkách.

0/0
19.1.2016 13:12

J55a10n 81J26e21m31e37l23k97a 1715890

Kterou asi, Bratislava Komárno..

0/0
19.1.2016 16:09

O92l79d83ř77i88c82h 34J15a97n13e87č83e68k 8469816263631

dobrá, takže:

- jízdné 1,22 Kč/km (BA-KN 100km 4,5€, o víkendu a v sedle levněji) - v ČR je obyčejné jízdné na 100km 143Kč. pokud je BA-KN zapojena v regionální integraci, utíkají RJ tržby na 'lítačkách'

- ano dotace souhlasí (5,7€ / vlakokm)

- nabitá příměstská trať? nevím, ale jestli, tak asi jen ve všední dny ráno do BA a odpoledne zpět

- starší stroje? ano, úplně nové prý nejsou, nýbrž cca. 5 let staré. ale RJ je má jen na dobu trvání smlouvy (9 let) na operativní leasing...

...což je jistě dražší, než když by si GW soupravy koupilo nebo pronajalo na 15 let. navíc - Vy víte, co by tam nasadili?

- jak už jsem napsal, při pravidelném 2-hodinovém taktu po celý den jsou oběhy souprav efektivnější, než když ve špičce máte na cestě dvojnásobek souprav než po zbytek dne a o víkendu (anebo ještě víc, pokud je ve špičce krom vyšší frekvence navíc musíte zdvojovat)

- o hospodaření RJ SK informace nemám.

zkrátka srovnáváte nesrovnatelné. 150 Kč za vlakokm dostává v ČR málokdo málokde. chcete tvrdit, že tedy všichni prodělávají?

0/0
19.1.2016 17:11

J13a93n 96S90ů82r84a 4735823923542

Omlouvám se, ale přesně nerozumím, co píšete. Bavíme se o soutěži na Plzeň - Most z roku 2005, kde loni smlouva vypršela.

0/0
19.1.2016 14:49

O51l22d69ř30i93c32h 27J63a11n73e78č83e62k 8299726773341

taky nechápu, viz můj příspěvek před Vámi.

ale asi je prostě jen přesvědčen, že GW za 75 Kč/km nemá šanci být v zisku.

0/0
19.1.2016 15:41

J70a40n 44S44ů94r66a 4345293113802

od toho jsou hodnotící iomise, aby řekli, zda je cena pod náklady nebo ne. gwtr je soukromý subjekt a pokud chce prodělávat, je to jeho volba.

0/0
19.1.2016 15:57

O16l17d15ř10i83c43h 41J21a45n77e19č65e66k 8159456183461

vysvětlujte panu Jemelkovi. ale on očividně pracuje u ČD.

0/0
19.1.2016 17:12

J78a50n 73J33e23m58e24l42k47a 1585590

Jasně;-D

0/0
19.1.2016 19:59

T87o49m28a23s 25N19o57v10o88t45n52y 1501824936685

Většině lidí je to jedno.

0/0
18.1.2016 23:55

M68i14r35e98k 36Z57á86v82o55d76n67ý 7572927720618

"V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí." // To je ale nadpis. Byl bych rád, kdyby mi autor našel firmu, která bude s otevřenou náručí vítat svoji konkurenci.

+17/0
18.1.2016 19:27

P35e83t56r 32N94o58v95o49t56n56y 1441280111

No hlavně nevím zda vše. Zatím vzdy stačilo podat stížnost na UOHS a nebo pockat, az MD zrusi soutěž samo. Ale nevim, jestli je to problém ČD.

+2/0
18.1.2016 19:51

M36i98r89e38k 54Z88á19v16o47d31n11ý 7952147930518

Také pravda :)

0/0
18.1.2016 19:58

M54a66r26t84i47n 63K60o94l27a87c45e71k 6285579774640

no přece Regio Jet, ten má všechny konkurenty v oblibě a je rád, když za něj budou jezdit kdekoli :-)

+4/0
18.1.2016 20:48

R18a56d60e82k 64J47a22n67a83t65a 9235136814602

"V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí."

--------------

V Česku ČD vadí především, že narozdíl od ostatních dopravců musí uznávat režijky ministerských úředníků, zaměstnanců SŽDC, jejich důchodců a jejich rodin. Toto na Slovensku neplatí.

+9/0
18.1.2016 19:10

J28a11n 17S50ů81r39a 4715953633492

A co České dráhy udělaly za celou dobu této povinnosti pro to, aby byly vyvázány z povinnosti platit sociální benefity za zaměstnance svého největšího dodavatele?

Proč tuto povinnost nenapadly u výběrového řízení na Jizerskohorskou železnici?

+3/−2
18.1.2016 22:43

M41a81r12t92i81n 70M60u38s82i23l 4540451303391

To je dobrá otázka. Režijky na Liberecku. ČD jezdící Krajskou zakázku na Jizerskohorské železnici uznávají režijky? A co Vogtl.bahn do Hrádku a Varnsdorfu, ten režijky uznává nebo ne? Myslím oficiálně. To, že si průvodčí na obou tratích před časem nevšímal člověka v nádražáckém mundůru, nechám stranou.

Máte prosím, informaci jaký je skutečný stav?

0/−1
19.1.2016 7:35

J13a41n 98S42ů29r33a 4605773433982

ČD v krajské zakázce uznávají, ale to je jejich volba. Podmínkou soutěže to nebylo. VGB neuznává. Proč taky. Dělají to, co chce po nich objednavatel a toho sociální výhody pro zaměstnance ČD a jejich dodavatele nezajímají.Pro mě je fascinující, že ČD povinnost poskytovat výhody zaměstnancům jiných firem zjevně diskriminuje a poškozuje i bez soutěží, ale nic proti tomu nedělají.

+3/0
19.1.2016 8:17

M86a37r31t45i27n 15M68u53s16i28l 4110611543401

Díky. Máte pravdu, že pokud Kraj nepožadoval uznání režijek na Jizerských tratích, je nepochopitelné, že ČD uznávané jsou. Prokazatelně musí zvyšovat ztrátu ČD, když není inkasováno jízdné, které by inkasováno být mělo. Evidentně kolega režijního kolegu (byť vlastně bez platného lupenu) z vlaku nevysadí. :-/

0/0
19.1.2016 8:52

V96a32c36l40a89v 37H24a96j70e14k 3186829969

Jenže ČD mají tuto povinnost danou zákonem, takže je nemohou neuznávat.

0/0
19.1.2016 13:21

J52a71n 13J71e96m81e25l64k60a 1345420

Já si stejně myslím, že Němci si nenechají rozebrat DB. Ani náhodu. I kdyby EU chtěla.

Švýcaři by byli asi taky padlí na hlavu, kdyby si privatizovali SBB, když mají jako jediní z mála funkční státní systém, kde bohatí nepotřebují auta.

DB poslední chvíle Berlín Drážďany 4-5Kč/Km. Anglie, soukromníci, třeba 15 Kč/km London, Taunton, 2. třída. DB - jejich ICE, Anglie 30 let starý vlak. Jedním z výsledků privatizace Anglie je úpadek jejich výrobců vlaků.

+22/−1
18.1.2016 18:03

O32l24d68ř48i26c29h 76J57a11n11e19č91e92k 8699506283121

co myslíte tím "nechat si rozebrat"? jedna věc je privatizace 'národního dopravce', druhá pustit na koleje (do objednávaného 'dotovaného' provozu) soukromé firmy.

o privatizaci dopravců jsem nikde neslyšel.

naopak soukromé firmy jezdí v Německu, Rakousku a dokonce i ve Švýcarsku. ale většinou jen na regionálních spojích - těžko lze očekávat, že Německo vypíše soutěž na provoz ICE nebo Rakousko na trať Wien - Innsbruck. nicméně cestující to takřka nepozná - krom toho, že vlaky mají jiný nátěr - protože na regionálních spojích ze zpravidla jezdí za integrovaný regionální tarif a slevové karty národního dopravce obvykle platí i u soukromníka (aspoň v Rakousku a Švýcarsku, v Německu možná spíš ne)

0/−1
19.1.2016 9:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.