Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy vstupují do boje o slovenské rychlíky. Jdou proti soukromníkům

V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí. Na Slovensku se nyní ČD přihlásily do soutěže o provozování rychlíků na trati mezi Bratislavou a Banskou Bystricou společně se státními společnostmi i soukromníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29i30r45i 77Z80u81z92a88ň81á38k 4958720273326

Najděte mi vy chytří podnikatelé,kdo prodělává a platí své podnikáni ze SVÉHO podniká se proto,aby vydělal jinak je to hlupák a ne podnikatel.;-D

0/0
27.1.2016 18:33

J81a15n 45J22e20m86e56l58k33a 1595400

Pro milovníky soutěží

http://www.express.co.uk/news/uk/631180/British-rail-commuters-spend-6-times-more-than-European-counterparts

Výtah: Londýn Chelmsford, 46 km, 34 min, 12 800 Kč za měsíční kupón, £358

+2/−1
19.1.2016 22:42

O34l38d11ř64i45c67h 68J93a39n52e21č25e42k 8749136903541

reguluje jim stát či samospráva jízdné? doplácí jim 'prokazatelné ztráty'? na kolik by tam přišlo dojíždění autem?

to není o tom, jestli dopravu provozuje jeden státní dopravce, nebo vícero soukromých. je to o zákonném rámci, případně též o alternativách.

ve Vámi citovaném článku se píše, že návrat železnice do veřejných rukou by mohl přinést o 10% nižší ceny. celých 10% ;-D

zkušenosti ze střední Evropy naopak ukazují, že předání do soukromých anebo 'lokálních' rukou může vést k úsporám, lepším službám anebo zachování dopravy na tratích, kde by jinak byla zrušena.

a v posledním odstavci rovněž, že v UK dostává mnohem méně veřejných peněz, než v kterémkoliv ze států, s nimiž se v článku srovnává.

0/0
20.1.2016 12:53

J78a24n 74J79e87m22e84l23k41a 1105700

Re poslední odstavec. Omyl. To je vyjádření dopravce. Četl jsem jinde, že k žádné úspoře pro rozpočty nedošlo. Došlo k mnohonásobnému navýšení.

0/0
20.1.2016 18:44

O61l42d70ř95i84c47h 56J53a91n34e46č70e36k 8779876783691

jsem docela zvědav jaké soupravy tam bude stát požadovat a co jsou jednotliví dopravci schopni / ochotni nabídnout.

'národní dopravci', resp. jejich dcery jistě nebudou mít problém najít pár vhodných lokomotiv a k nim požadované vagony. Regiojet taky nebude mít problém, i když vectrony jsou na tuhle trať snad až příliš luxusní (a drahé). ale co LE? nabídne zase autobusy jako na šumavských lokálkách? ;-)

+1/0
19.1.2016 16:52

M88i12c47h17a94e11l 78C19h84a59r45v25á26t 9509138663962

Asi málokterá firma jde na ruku konkurenci. Tudíž nechápu, proč by to měly kupříkladu ČD dělat.

+2/0
19.1.2016 13:13

J41a96n 81H24o40r94a 6277581986

Zajímavé je mistře, že nemáte jízlivou poznámku k firmě pana Jančury, který byl ochoten ve spolupráci s DB jezdit za peníze německých daňových poplatníků, přestože proti tomu s využitím Vás, tak plamenně bojuje....

+5/−1
19.1.2016 9:37

J30a42n 52K47o12b10ě42r24s34k38ý 1620626651403

Jančura provozuje ve spolupráci s DB autobusy.

0/0
19.1.2016 13:55

R90a85d98e86k 21J37a74n83a43t13a 9395466904962

Jančura nechtěl s DB jezdit "za peníze německých daňových poplatníků", ale na EC lince Praha-Dresden-Berlin-Hamburg, která je, jako veškerá dálková doprava v Německu, komerční.

+1/0
19.1.2016 14:33

J54a58n 17H29o58r94a 6807451656

Tak proč to nejezdí, když to nebylo ve spolupráci s DB? Doteď jsem žil v tom, že se DB dohodla s ČD...

0/0
19.1.2016 14:44

O47l57d44ř82i11c25h 73J14a44n74e65č89e38k 8409176163301

bylo (mělo to být) s DB ale ne za peníze německých daňových poplatníků.

nejezdí, protože se s DB nakonec nedohodl a ty nakonec zůstaly s ČD.

+2/0
19.1.2016 15:18

R98a49d18e64k 19J45a69n74a31t42a 9145696594552

A já bych dodal, že je docela dobře možné, že DB se s Regiojetem ani dohodnout nechtěly a celé to byl jen obchodní trik, jak zatlačit u ČD na cenu ...

+1/0
19.1.2016 22:45

J29a61n 39S75ů54r73a 4675683973942

Omlouvám se, ale i po deseti přečteních jsem nepochopil, co jste mi chtěl sdělit.

0/0
19.1.2016 15:59

J70a34n 17H26o27r98a 6227371706

...za to se neomlouvejte a už to znovu nečtěte:-)

0/0
19.1.2016 20:03

K44a46r26e38l 91V35o47l40n50ý 5522717395151

Tak snad nevyhrajou.

+1/−12
18.1.2016 20:53

J16a43n 18K77o76b40ě75r59s76k39ý 1500236931843

Proč ? ČD třeba se Stadlery vyhrály výběrko na Jizerskohorskou železnici a nikdo si nestěžuje naopak je to velmi pohodlné cestování R^

+13/0
18.1.2016 20:56

O37l53d57ř31i29c76h 97J24a18n13e32č46e50k 8179426273261

sorry uklikl jsem se - mínus ;-)

+1/0
19.1.2016 9:23

K36a64r65e27l 72Ř17e48h31á81č61e21k 9662160741252

To je zase nesmyslně napsaný článek. ČD jdou proti výběrkům, protože jsou v nich značně znevýhodněné. Jinak proč by do toho nešli, na Slovensku mohou pouze získat, v ČR pouze ztratit. Stejně jako OBB.

+17/0
18.1.2016 20:44

O97l49d19ř86i92c30h 51J62a16n91e35č15e54k 8409896683271

značně znevýhodněné 8-o;-D ony prostě jen kopou kolem sebe, aby (zatím) neztratily.

že do toho jdou na Slovensku je zcela pochopitelné. a bude to zajímavý tendr, když v něm jsou čtyři 'národní dopravci'. mimochodem, kdyby ČD vyhrály, jestlipak bude i na této trati platit In-Karta? ;-)

0/−2
19.1.2016 9:26

R59a23d24e57k 37J66a64n45a18t98a 9465256864562

"jestlipak bude i na této trati platit In-Karta?"

Je to možné. In-karta je komerční sleva ČD. Pokud podmínky tendru nezakážou dávat komerční slevy, tak není důvod to nedělat.

0/0
19.1.2016 11:09

O37l17d48ř10i96c54h 34J94a83n11e59č35e47k 8119926903911

zákaz komerčních slev (akčního jízdného atd.) bych neočekával - spíš se jen reguluje maximální jízdné a pokud chce dopravce jezdit levněji, většinou může, ne?

stejně by mě ale spíše překvapilo, kdyby tam při vítězství ČD In-Karty platily (nebo při vítězství ÖBB Vorteilscard / Österreichcard) - spíš si myslím, že ne, že by dopravce nabídl nějakou nabídku extra pro Slovensko / pro tuto trať, anebo by In-Karty platily v nějakém omezeném rozsahu, např. 25% sleva bez ohledu na to, jestli máte IN25, IN50 nebo IN100.

0/0
19.1.2016 11:30

R91a93d17e92k 60J67a69n82a54t50a 9845316144472

V Německu je běžné, že dopravce nesmí prodávat dokonce žádné svoje jízdné, jen jízdenky integrovaného dorpavního systému ...

+1/0
19.1.2016 11:43

O28l44d33ř77i47c90h 88J70a71n35e28č39e55k 8779416273441

to jednak platí v Německu, druhak nikoliv bezvýhradně - např. Vogtlandbahn, která krom Trilexu provozuje i některé sousední německé tratě, má nějaké vlastní celodenní jízdenky, za třetí v Německu soukromí dopravci provozují hlavně regionální dopravu, kde má smysl (výlučně) integrovaný tarif vyžadovat.

v ČR, kde ČD nabízejí celou hromadu různých slev, a nejspíš ani na Slovensku nejspíš nikdo vlastní jízdné zakazovat nebude (pokud bude levnější než to regulované). pokud vím, RegioJet dává na lince BA-KN na méně vytížených spojích výrazné slevy i na jednotlivé jízdné.

např. v Rakousku platí exkluzivita regionálního integrovaného tarifu v tom smyslu, že pokud v rámci regionu chcete jet za základní jízdné, musí Vám dopravce prodat jízdenku podle integrovaného tarifu - ale pokud máte ÖBB VorteilsCard, tak už jedete za jízdné ÖBB i v rámci regionu. příklad: když jedete Wien - Wiener Neustadt za obyčejné jízdné, na nádraží (ať už u pokladny nebo v automatu) dostanete jedině integrovaný tarif, i když jedete jen vlakem. ale pokud máte VorteilsCard, jedete na téže trase za tarif ÖBB (obyčejné jízdné ÖBB se snad i na této trase koupit dá, ale jen v jejich eshopu). podobně to funguje i na lokálkách provozovaných spolkovými zeměmi nebo obcemi.

BA-BB je rychlíková linka, kde o exkluzivitě regionálního tarifu nelze hovořit.

0/0
19.1.2016 12:59

J24a17n 54K32o92b49ě18r76s49k77ý 1270526131493

Hlavně že opět z článku vyznívá fujfuj České Dráhy, když např. OBB nebo ZSSK mají podobný problém (nechtějí konkurenci). Je to logické, kdo by si nechtěl zachovat monopol, že ? ČD tímto tendrem mohou jen získat. Spíše by mě z článku zajímalo jestli je v soutěži nějak vyřešená tarifní integrace aby si člověk nemusel kupovat x jízdenek. To je totiž pro cestujícího nejpodstatnější věc.

+14/0
18.1.2016 19:58
Foto

B73r78o63n40i89s23l33a55v 10G12a31b31r80y74š 2302219911

Jenže tady jde o princip. České dráhy můžou i za dnešní sněžení v Praze. ;-D

+7/0
18.1.2016 21:05

J50a36n 16S69ů23r59a 4255353943242

ČD již v minulosti ukázaly, jak skvěle se v soutěžích chovají. Například na Plzeň - Most a Pardubice - Liberec ceny pod 30 Kč/vlkm. Deset let ztrátového provozu, jen aby ukázaly, že jsou lepší, než soukromníci. O ziskovosti Jizerskohorské železnice ani nemluvě.

+1/0
18.1.2016 22:55

J10a97n 22K71o27b67ě85r53s59k91ý 1460506131213

Tak ty rychlíky to byla blbost (jejich vlastní). A co ta integrace o tom se nic neví ?

0/0
18.1.2016 23:30

J67a17n 52S10ů70r67a 4435563373852

Není ještě zadávací dokumentace přesná, zatím byla kvalifikace.

0/0
18.1.2016 23:30

J75a26n 96J78e59m29e48l15k93a 1985320

No soutěž Plzeň Most a 75 Kč ;-D. Když Jančura s jízdným 1,5Kč/km dotací 150 Kč/vlkm, nabitou příměstskou tratí, trojnásobným růstem cestujících, starším strojem nebyl několik roků schopen trať dostat na nulu. Tak už vidím, že někde mezi Plzní a Mostem za 75 Kč/vlkm GW ano.

0/0
19.1.2016 11:45

O56l86d39ř13i63c94h 30J69a29n54e98č33e93k 8129166173241

jakou Jančurovu trať teď prosím máte na mysli? 8-o

když před 10 lety (?) české MD soutěžilo trati Plzeň - Most a Pardubice - Liberec, tak ČD skutečně nabídly hluboce podnákladové ceny jen aby si tratě udržely.

pokud GW věří, že jim Plzeň - Most stačí 75 Kč/km, tak jim to neberte. tam určitě nové soupravy nepošlou a provozovat rychlíky v celodenním taktu 2 hodiny je levnější než regionální spoj s vloženými spoji v dopravních špičkách.

0/0
19.1.2016 13:12

J63a37n 79J53e69m35e95l11k70a 1175930

Kterou asi, Bratislava Komárno..

0/0
19.1.2016 16:09

O40l52d40ř56i14c88h 21J29a22n96e17č71e23k 8859186413751

dobrá, takže:

- jízdné 1,22 Kč/km (BA-KN 100km 4,5€, o víkendu a v sedle levněji) - v ČR je obyčejné jízdné na 100km 143Kč. pokud je BA-KN zapojena v regionální integraci, utíkají RJ tržby na 'lítačkách'

- ano dotace souhlasí (5,7€ / vlakokm)

- nabitá příměstská trať? nevím, ale jestli, tak asi jen ve všední dny ráno do BA a odpoledne zpět

- starší stroje? ano, úplně nové prý nejsou, nýbrž cca. 5 let staré. ale RJ je má jen na dobu trvání smlouvy (9 let) na operativní leasing...

...což je jistě dražší, než když by si GW soupravy koupilo nebo pronajalo na 15 let. navíc - Vy víte, co by tam nasadili?

- jak už jsem napsal, při pravidelném 2-hodinovém taktu po celý den jsou oběhy souprav efektivnější, než když ve špičce máte na cestě dvojnásobek souprav než po zbytek dne a o víkendu (anebo ještě víc, pokud je ve špičce krom vyšší frekvence navíc musíte zdvojovat)

- o hospodaření RJ SK informace nemám.

zkrátka srovnáváte nesrovnatelné. 150 Kč za vlakokm dostává v ČR málokdo málokde. chcete tvrdit, že tedy všichni prodělávají?

0/0
19.1.2016 17:11

J91a12n 76S53ů22r34a 4515663293772

Omlouvám se, ale přesně nerozumím, co píšete. Bavíme se o soutěži na Plzeň - Most z roku 2005, kde loni smlouva vypršela.

0/0
19.1.2016 14:49

O85l60d42ř11i91c87h 36J39a75n23e52č29e15k 8899856933271

taky nechápu, viz můj příspěvek před Vámi.

ale asi je prostě jen přesvědčen, že GW za 75 Kč/km nemá šanci být v zisku.

0/0
19.1.2016 15:41

J55a64n 65S67ů61r93a 4305183673402

od toho jsou hodnotící iomise, aby řekli, zda je cena pod náklady nebo ne. gwtr je soukromý subjekt a pokud chce prodělávat, je to jeho volba.

0/0
19.1.2016 15:57

O49l27d28ř88i89c83h 20J34a68n79e94č24e83k 8869556423271

vysvětlujte panu Jemelkovi. ale on očividně pracuje u ČD.

0/0
19.1.2016 17:12

J32a72n 95J85e66m28e17l94k11a 1625200

Jasně;-D

0/0
19.1.2016 19:59

T34o65m22a92s 33N57o85v22o56t34n62y 1441944646275

Většině lidí je to jedno.

0/0
18.1.2016 23:55

M24i31r41e80k 78Z21á28v75o96d44n70ý 7532827980218

"V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí." // To je ale nadpis. Byl bych rád, kdyby mi autor našel firmu, která bude s otevřenou náručí vítat svoji konkurenci.

+17/0
18.1.2016 19:27

P93e87t31r 98N10o12v66o12t89n36y 1111430841

No hlavně nevím zda vše. Zatím vzdy stačilo podat stížnost na UOHS a nebo pockat, az MD zrusi soutěž samo. Ale nevim, jestli je to problém ČD.

+2/0
18.1.2016 19:51

M92i69r38e11k 31Z49á13v84o63d30n83ý 7982157890248

Také pravda :)

0/0
18.1.2016 19:58

M57a62r13t12i22n 45K40o73l22a95c64e25k 6565299504540

no přece Regio Jet, ten má všechny konkurenty v oblibě a je rád, když za něj budou jezdit kdekoli :-)

+4/0
18.1.2016 20:48

R76a76d43e82k 37J16a69n32a43t94a 9365396674472

"V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí."

--------------

V Česku ČD vadí především, že narozdíl od ostatních dopravců musí uznávat režijky ministerských úředníků, zaměstnanců SŽDC, jejich důchodců a jejich rodin. Toto na Slovensku neplatí.

+9/0
18.1.2016 19:10

J10a93n 22S52ů53r37a 4325973303492

A co České dráhy udělaly za celou dobu této povinnosti pro to, aby byly vyvázány z povinnosti platit sociální benefity za zaměstnance svého největšího dodavatele?

Proč tuto povinnost nenapadly u výběrového řízení na Jizerskohorskou železnici?

+3/−2
18.1.2016 22:43

M62a94r25t15i66n 34M56u64s23i74l 4160311713161

To je dobrá otázka. Režijky na Liberecku. ČD jezdící Krajskou zakázku na Jizerskohorské železnici uznávají režijky? A co Vogtl.bahn do Hrádku a Varnsdorfu, ten režijky uznává nebo ne? Myslím oficiálně. To, že si průvodčí na obou tratích před časem nevšímal člověka v nádražáckém mundůru, nechám stranou.

Máte prosím, informaci jaký je skutečný stav?

0/−1
19.1.2016 7:35

J85a51n 91S80ů68r27a 4185103153742

ČD v krajské zakázce uznávají, ale to je jejich volba. Podmínkou soutěže to nebylo. VGB neuznává. Proč taky. Dělají to, co chce po nich objednavatel a toho sociální výhody pro zaměstnance ČD a jejich dodavatele nezajímají.Pro mě je fascinující, že ČD povinnost poskytovat výhody zaměstnancům jiných firem zjevně diskriminuje a poškozuje i bez soutěží, ale nic proti tomu nedělají.

+3/0
19.1.2016 8:17

M94a69r12t13i74n 22M31u78s56i92l 4290421893641

Díky. Máte pravdu, že pokud Kraj nepožadoval uznání režijek na Jizerských tratích, je nepochopitelné, že ČD uznávané jsou. Prokazatelně musí zvyšovat ztrátu ČD, když není inkasováno jízdné, které by inkasováno být mělo. Evidentně kolega režijního kolegu (byť vlastně bez platného lupenu) z vlaku nevysadí. :-/

0/0
19.1.2016 8:52

V65a19c47l70a26v 91H40a78j32e15k 3666129459

Jenže ČD mají tuto povinnost danou zákonem, takže je nemohou neuznávat.

0/0
19.1.2016 13:21

J50a39n 13J40e62m88e50l19k95a 1315530

Já si stejně myslím, že Němci si nenechají rozebrat DB. Ani náhodu. I kdyby EU chtěla.

Švýcaři by byli asi taky padlí na hlavu, kdyby si privatizovali SBB, když mají jako jediní z mála funkční státní systém, kde bohatí nepotřebují auta.

DB poslední chvíle Berlín Drážďany 4-5Kč/Km. Anglie, soukromníci, třeba 15 Kč/km London, Taunton, 2. třída. DB - jejich ICE, Anglie 30 let starý vlak. Jedním z výsledků privatizace Anglie je úpadek jejich výrobců vlaků.

+22/−1
18.1.2016 18:03

O89l10d52ř37i74c78h 86J53a60n36e25č59e78k 8479826223431

co myslíte tím "nechat si rozebrat"? jedna věc je privatizace 'národního dopravce', druhá pustit na koleje (do objednávaného 'dotovaného' provozu) soukromé firmy.

o privatizaci dopravců jsem nikde neslyšel.

naopak soukromé firmy jezdí v Německu, Rakousku a dokonce i ve Švýcarsku. ale většinou jen na regionálních spojích - těžko lze očekávat, že Německo vypíše soutěž na provoz ICE nebo Rakousko na trať Wien - Innsbruck. nicméně cestující to takřka nepozná - krom toho, že vlaky mají jiný nátěr - protože na regionálních spojích ze zpravidla jezdí za integrovaný regionální tarif a slevové karty národního dopravce obvykle platí i u soukromníka (aspoň v Rakousku a Švýcarsku, v Německu možná spíš ne)

0/−1
19.1.2016 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.