Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy vstupují do boje o slovenské rychlíky. Jdou proti soukromníkům

V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí. Na Slovensku se nyní ČD přihlásily do soutěže o provozování rychlíků na trati mezi Bratislavou a Banskou Bystricou společně se státními společnostmi i soukromníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90i33r76i 50Z68u76z47a10ň98á10k 4258130853416

Najděte mi vy chytří podnikatelé,kdo prodělává a platí své podnikáni ze SVÉHO podniká se proto,aby vydělal jinak je to hlupák a ne podnikatel.;-D

0/0
27.1.2016 18:33

J38a54n 55J32e64m65e19l39k28a 1555600

Pro milovníky soutěží

http://www.express.co.uk/news/uk/631180/British-rail-commuters-spend-6-times-more-than-European-counterparts

Výtah: Londýn Chelmsford, 46 km, 34 min, 12 800 Kč za měsíční kupón, £358

+2/−1
19.1.2016 22:42

O59l52d70ř41i17c13h 64J49a43n29e95č71e39k 8919626883641

reguluje jim stát či samospráva jízdné? doplácí jim 'prokazatelné ztráty'? na kolik by tam přišlo dojíždění autem?

to není o tom, jestli dopravu provozuje jeden státní dopravce, nebo vícero soukromých. je to o zákonném rámci, případně též o alternativách.

ve Vámi citovaném článku se píše, že návrat železnice do veřejných rukou by mohl přinést o 10% nižší ceny. celých 10% ;-D

zkušenosti ze střední Evropy naopak ukazují, že předání do soukromých anebo 'lokálních' rukou může vést k úsporám, lepším službám anebo zachování dopravy na tratích, kde by jinak byla zrušena.

a v posledním odstavci rovněž, že v UK dostává mnohem méně veřejných peněz, než v kterémkoliv ze států, s nimiž se v článku srovnává.

0/0
20.1.2016 12:53

J98a56n 56J13e89m85e32l45k80a 1115820

Re poslední odstavec. Omyl. To je vyjádření dopravce. Četl jsem jinde, že k žádné úspoře pro rozpočty nedošlo. Došlo k mnohonásobnému navýšení.

0/0
20.1.2016 18:44

O81l94d61ř15i31c88h 18J34a75n67e90č95e59k 8629516223421

jsem docela zvědav jaké soupravy tam bude stát požadovat a co jsou jednotliví dopravci schopni / ochotni nabídnout.

'národní dopravci', resp. jejich dcery jistě nebudou mít problém najít pár vhodných lokomotiv a k nim požadované vagony. Regiojet taky nebude mít problém, i když vectrony jsou na tuhle trať snad až příliš luxusní (a drahé). ale co LE? nabídne zase autobusy jako na šumavských lokálkách? ;-)

+1/0
19.1.2016 16:52

M82i25c39h12a75e53l 39C70h97a57r69v65á48t 9959368123812

Asi málokterá firma jde na ruku konkurenci. Tudíž nechápu, proč by to měly kupříkladu ČD dělat.

+2/0
19.1.2016 13:13

J67a48n 67H89o49r49a 6837381226

Zajímavé je mistře, že nemáte jízlivou poznámku k firmě pana Jančury, který byl ochoten ve spolupráci s DB jezdit za peníze německých daňových poplatníků, přestože proti tomu s využitím Vás, tak plamenně bojuje....

+5/−1
19.1.2016 9:37

J96a17n 59K96o50b47ě73r88s62k64ý 1700806151513

Jančura provozuje ve spolupráci s DB autobusy.

0/0
19.1.2016 13:55

R31a43d33e41k 48J68a37n71a63t93a 9775936134542

Jančura nechtěl s DB jezdit "za peníze německých daňových poplatníků", ale na EC lince Praha-Dresden-Berlin-Hamburg, která je, jako veškerá dálková doprava v Německu, komerční.

+1/0
19.1.2016 14:33

J51a42n 75H55o72r63a 6567321216

Tak proč to nejezdí, když to nebylo ve spolupráci s DB? Doteď jsem žil v tom, že se DB dohodla s ČD...

0/0
19.1.2016 14:44

O10l16d31ř90i58c42h 70J40a10n62e95č46e55k 8269176453681

bylo (mělo to být) s DB ale ne za peníze německých daňových poplatníků.

nejezdí, protože se s DB nakonec nedohodl a ty nakonec zůstaly s ČD.

+2/0
19.1.2016 15:18

R84a34d52e65k 28J55a43n29a47t30a 9875256174502

A já bych dodal, že je docela dobře možné, že DB se s Regiojetem ani dohodnout nechtěly a celé to byl jen obchodní trik, jak zatlačit u ČD na cenu ...

+1/0
19.1.2016 22:45

J94a97n 32S32ů34r26a 4765783383912

Omlouvám se, ale i po deseti přečteních jsem nepochopil, co jste mi chtěl sdělit.

0/0
19.1.2016 15:59

J63a76n 41H17o18r94a 6257671206

...za to se neomlouvejte a už to znovu nečtěte:-)

0/0
19.1.2016 20:03

K14a78r31e78l 54V81o60l86n71ý 5212227815251

Tak snad nevyhrajou.

+1/−12
18.1.2016 20:53

J92a21n 10K47o33b93ě81r28s90k15ý 1950606111503

Proč ? ČD třeba se Stadlery vyhrály výběrko na Jizerskohorskou železnici a nikdo si nestěžuje naopak je to velmi pohodlné cestování R^

+13/0
18.1.2016 20:56

O23l36d21ř51i15c30h 14J13a71n73e29č76e49k 8739396153661

sorry uklikl jsem se - mínus ;-)

+1/0
19.1.2016 9:23

K26a19r48e83l 29Ř16e69h71á30č85e90k 9222720351282

To je zase nesmyslně napsaný článek. ČD jdou proti výběrkům, protože jsou v nich značně znevýhodněné. Jinak proč by do toho nešli, na Slovensku mohou pouze získat, v ČR pouze ztratit. Stejně jako OBB.

+17/0
18.1.2016 20:44

O53l40d46ř60i59c68h 17J61a20n89e49č36e27k 8559546183881

značně znevýhodněné 8-o;-D ony prostě jen kopou kolem sebe, aby (zatím) neztratily.

že do toho jdou na Slovensku je zcela pochopitelné. a bude to zajímavý tendr, když v něm jsou čtyři 'národní dopravci'. mimochodem, kdyby ČD vyhrály, jestlipak bude i na této trati platit In-Karta? ;-)

0/−2
19.1.2016 9:26

R85a47d78e50k 62J66a93n29a50t78a 9835436224902

"jestlipak bude i na této trati platit In-Karta?"

Je to možné. In-karta je komerční sleva ČD. Pokud podmínky tendru nezakážou dávat komerční slevy, tak není důvod to nedělat.

0/0
19.1.2016 11:09

O97l47d11ř33i19c36h 77J55a97n18e57č37e93k 8789786523261

zákaz komerčních slev (akčního jízdného atd.) bych neočekával - spíš se jen reguluje maximální jízdné a pokud chce dopravce jezdit levněji, většinou může, ne?

stejně by mě ale spíše překvapilo, kdyby tam při vítězství ČD In-Karty platily (nebo při vítězství ÖBB Vorteilscard / Österreichcard) - spíš si myslím, že ne, že by dopravce nabídl nějakou nabídku extra pro Slovensko / pro tuto trať, anebo by In-Karty platily v nějakém omezeném rozsahu, např. 25% sleva bez ohledu na to, jestli máte IN25, IN50 nebo IN100.

0/0
19.1.2016 11:30

R75a76d12e36k 34J55a77n89a73t52a 9405196894322

V Německu je běžné, že dopravce nesmí prodávat dokonce žádné svoje jízdné, jen jízdenky integrovaného dorpavního systému ...

+1/0
19.1.2016 11:43

O27l96d97ř50i88c26h 31J44a81n20e39č49e70k 8929356723251

to jednak platí v Německu, druhak nikoliv bezvýhradně - např. Vogtlandbahn, která krom Trilexu provozuje i některé sousední německé tratě, má nějaké vlastní celodenní jízdenky, za třetí v Německu soukromí dopravci provozují hlavně regionální dopravu, kde má smysl (výlučně) integrovaný tarif vyžadovat.

v ČR, kde ČD nabízejí celou hromadu různých slev, a nejspíš ani na Slovensku nejspíš nikdo vlastní jízdné zakazovat nebude (pokud bude levnější než to regulované). pokud vím, RegioJet dává na lince BA-KN na méně vytížených spojích výrazné slevy i na jednotlivé jízdné.

např. v Rakousku platí exkluzivita regionálního integrovaného tarifu v tom smyslu, že pokud v rámci regionu chcete jet za základní jízdné, musí Vám dopravce prodat jízdenku podle integrovaného tarifu - ale pokud máte ÖBB VorteilsCard, tak už jedete za jízdné ÖBB i v rámci regionu. příklad: když jedete Wien - Wiener Neustadt za obyčejné jízdné, na nádraží (ať už u pokladny nebo v automatu) dostanete jedině integrovaný tarif, i když jedete jen vlakem. ale pokud máte VorteilsCard, jedete na téže trase za tarif ÖBB (obyčejné jízdné ÖBB se snad i na této trase koupit dá, ale jen v jejich eshopu). podobně to funguje i na lokálkách provozovaných spolkovými zeměmi nebo obcemi.

BA-BB je rychlíková linka, kde o exkluzivitě regionálního tarifu nelze hovořit.

0/0
19.1.2016 12:59

J49a97n 61K18o66b20ě64r73s91k33ý 1420456831473

Hlavně že opět z článku vyznívá fujfuj České Dráhy, když např. OBB nebo ZSSK mají podobný problém (nechtějí konkurenci). Je to logické, kdo by si nechtěl zachovat monopol, že ? ČD tímto tendrem mohou jen získat. Spíše by mě z článku zajímalo jestli je v soutěži nějak vyřešená tarifní integrace aby si člověk nemusel kupovat x jízdenek. To je totiž pro cestujícího nejpodstatnější věc.

+14/0
18.1.2016 19:58
Foto

B45r17o85n39i39s94l37a89v 36G93a40b94r90y95š 2832849831

Jenže tady jde o princip. České dráhy můžou i za dnešní sněžení v Praze. ;-D

+7/0
18.1.2016 21:05

J64a11n 36S89ů21r37a 4245603863432

ČD již v minulosti ukázaly, jak skvěle se v soutěžích chovají. Například na Plzeň - Most a Pardubice - Liberec ceny pod 30 Kč/vlkm. Deset let ztrátového provozu, jen aby ukázaly, že jsou lepší, než soukromníci. O ziskovosti Jizerskohorské železnice ani nemluvě.

+1/0
18.1.2016 22:55

J76a95n 91K88o98b97ě72r93s42k83ý 1630946761863

Tak ty rychlíky to byla blbost (jejich vlastní). A co ta integrace o tom se nic neví ?

0/0
18.1.2016 23:30

J58a71n 67S77ů71r28a 4685883163482

Není ještě zadávací dokumentace přesná, zatím byla kvalifikace.

0/0
18.1.2016 23:30

J77a44n 56J56e34m78e71l77k52a 1615600

No soutěž Plzeň Most a 75 Kč ;-D. Když Jančura s jízdným 1,5Kč/km dotací 150 Kč/vlkm, nabitou příměstskou tratí, trojnásobným růstem cestujících, starším strojem nebyl několik roků schopen trať dostat na nulu. Tak už vidím, že někde mezi Plzní a Mostem za 75 Kč/vlkm GW ano.

0/0
19.1.2016 11:45

O93l43d15ř40i96c28h 12J51a10n30e68č33e49k 8419496693451

jakou Jančurovu trať teď prosím máte na mysli? 8-o

když před 10 lety (?) české MD soutěžilo trati Plzeň - Most a Pardubice - Liberec, tak ČD skutečně nabídly hluboce podnákladové ceny jen aby si tratě udržely.

pokud GW věří, že jim Plzeň - Most stačí 75 Kč/km, tak jim to neberte. tam určitě nové soupravy nepošlou a provozovat rychlíky v celodenním taktu 2 hodiny je levnější než regionální spoj s vloženými spoji v dopravních špičkách.

0/0
19.1.2016 13:12

J88a67n 74J87e88m53e20l64k51a 1255680

Kterou asi, Bratislava Komárno..

0/0
19.1.2016 16:09

O62l22d84ř51i25c36h 64J37a61n46e74č98e65k 8479166273181

dobrá, takže:

- jízdné 1,22 Kč/km (BA-KN 100km 4,5€, o víkendu a v sedle levněji) - v ČR je obyčejné jízdné na 100km 143Kč. pokud je BA-KN zapojena v regionální integraci, utíkají RJ tržby na 'lítačkách'

- ano dotace souhlasí (5,7€ / vlakokm)

- nabitá příměstská trať? nevím, ale jestli, tak asi jen ve všední dny ráno do BA a odpoledne zpět

- starší stroje? ano, úplně nové prý nejsou, nýbrž cca. 5 let staré. ale RJ je má jen na dobu trvání smlouvy (9 let) na operativní leasing...

...což je jistě dražší, než když by si GW soupravy koupilo nebo pronajalo na 15 let. navíc - Vy víte, co by tam nasadili?

- jak už jsem napsal, při pravidelném 2-hodinovém taktu po celý den jsou oběhy souprav efektivnější, než když ve špičce máte na cestě dvojnásobek souprav než po zbytek dne a o víkendu (anebo ještě víc, pokud je ve špičce krom vyšší frekvence navíc musíte zdvojovat)

- o hospodaření RJ SK informace nemám.

zkrátka srovnáváte nesrovnatelné. 150 Kč za vlakokm dostává v ČR málokdo málokde. chcete tvrdit, že tedy všichni prodělávají?

0/0
19.1.2016 17:11

J20a16n 25S84ů19r35a 4885843853722

Omlouvám se, ale přesně nerozumím, co píšete. Bavíme se o soutěži na Plzeň - Most z roku 2005, kde loni smlouva vypršela.

0/0
19.1.2016 14:49

O14l89d93ř74i54c13h 42J87a86n45e27č18e23k 8759216173971

taky nechápu, viz můj příspěvek před Vámi.

ale asi je prostě jen přesvědčen, že GW za 75 Kč/km nemá šanci být v zisku.

0/0
19.1.2016 15:41

J24a67n 18S50ů82r35a 4125543443102

od toho jsou hodnotící iomise, aby řekli, zda je cena pod náklady nebo ne. gwtr je soukromý subjekt a pokud chce prodělávat, je to jeho volba.

0/0
19.1.2016 15:57

O83l53d86ř95i66c38h 63J60a47n66e71č29e95k 8339586293811

vysvětlujte panu Jemelkovi. ale on očividně pracuje u ČD.

0/0
19.1.2016 17:12

J11a92n 48J72e11m36e73l26k77a 1315310

Jasně;-D

0/0
19.1.2016 19:59

T63o91m29a20s 13N58o44v98o48t59n79y 1591254726505

Většině lidí je to jedno.

0/0
18.1.2016 23:55

M36i94r70e84k 90Z62á52v20o52d51n60ý 7202517600318

"V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí." // To je ale nadpis. Byl bych rád, kdyby mi autor našel firmu, která bude s otevřenou náručí vítat svoji konkurenci.

+17/0
18.1.2016 19:27

P49e59t41r 38N83o73v51o18t92n73y 1231290421

No hlavně nevím zda vše. Zatím vzdy stačilo podat stížnost na UOHS a nebo pockat, az MD zrusi soutěž samo. Ale nevim, jestli je to problém ČD.

+2/0
18.1.2016 19:51

M41i31r43e32k 10Z60á98v78o55d92n40ý 7672207800768

Také pravda :)

0/0
18.1.2016 19:58

M67a51r48t92i47n 26K19o29l27a86c88e75k 6835859774200

no přece Regio Jet, ten má všechny konkurenty v oblibě a je rád, když za něj budou jezdit kdekoli :-)

+4/0
18.1.2016 20:48

R77a42d19e78k 30J18a37n19a90t60a 9525936664112

"V Česku dělají České dráhy vše proto, aby stát nepustil do smluv na dálkové vlaky konkurenci. V zahraničí jim ale tyto soutěže nevadí."

--------------

V Česku ČD vadí především, že narozdíl od ostatních dopravců musí uznávat režijky ministerských úředníků, zaměstnanců SŽDC, jejich důchodců a jejich rodin. Toto na Slovensku neplatí.

+9/0
18.1.2016 19:10

J70a72n 92S74ů49r50a 4355303813262

A co České dráhy udělaly za celou dobu této povinnosti pro to, aby byly vyvázány z povinnosti platit sociální benefity za zaměstnance svého největšího dodavatele?

Proč tuto povinnost nenapadly u výběrového řízení na Jizerskohorskou železnici?

+3/−2
18.1.2016 22:43

M31a12r25t45i20n 84M25u92s76i82l 4610341113111

To je dobrá otázka. Režijky na Liberecku. ČD jezdící Krajskou zakázku na Jizerskohorské železnici uznávají režijky? A co Vogtl.bahn do Hrádku a Varnsdorfu, ten režijky uznává nebo ne? Myslím oficiálně. To, že si průvodčí na obou tratích před časem nevšímal člověka v nádražáckém mundůru, nechám stranou.

Máte prosím, informaci jaký je skutečný stav?

0/−1
19.1.2016 7:35

J55a59n 24S38ů12r85a 4735253623262

ČD v krajské zakázce uznávají, ale to je jejich volba. Podmínkou soutěže to nebylo. VGB neuznává. Proč taky. Dělají to, co chce po nich objednavatel a toho sociální výhody pro zaměstnance ČD a jejich dodavatele nezajímají.Pro mě je fascinující, že ČD povinnost poskytovat výhody zaměstnancům jiných firem zjevně diskriminuje a poškozuje i bez soutěží, ale nic proti tomu nedělají.

+3/0
19.1.2016 8:17

M25a26r82t18i45n 37M84u57s60i92l 4570281923901

Díky. Máte pravdu, že pokud Kraj nepožadoval uznání režijek na Jizerských tratích, je nepochopitelné, že ČD uznávané jsou. Prokazatelně musí zvyšovat ztrátu ČD, když není inkasováno jízdné, které by inkasováno být mělo. Evidentně kolega režijního kolegu (byť vlastně bez platného lupenu) z vlaku nevysadí. :-/

0/0
19.1.2016 8:52

V98a16c45l59a26v 82H48a45j71e90k 3296899369

Jenže ČD mají tuto povinnost danou zákonem, takže je nemohou neuznávat.

0/0
19.1.2016 13:21

J95a28n 94J51e16m48e97l29k92a 1115160

Já si stejně myslím, že Němci si nenechají rozebrat DB. Ani náhodu. I kdyby EU chtěla.

Švýcaři by byli asi taky padlí na hlavu, kdyby si privatizovali SBB, když mají jako jediní z mála funkční státní systém, kde bohatí nepotřebují auta.

DB poslední chvíle Berlín Drážďany 4-5Kč/Km. Anglie, soukromníci, třeba 15 Kč/km London, Taunton, 2. třída. DB - jejich ICE, Anglie 30 let starý vlak. Jedním z výsledků privatizace Anglie je úpadek jejich výrobců vlaků.

+22/−1
18.1.2016 18:03

O56l49d96ř14i73c17h 53J36a66n32e39č95e50k 8249976783771

co myslíte tím "nechat si rozebrat"? jedna věc je privatizace 'národního dopravce', druhá pustit na koleje (do objednávaného 'dotovaného' provozu) soukromé firmy.

o privatizaci dopravců jsem nikde neslyšel.

naopak soukromé firmy jezdí v Německu, Rakousku a dokonce i ve Švýcarsku. ale většinou jen na regionálních spojích - těžko lze očekávat, že Německo vypíše soutěž na provoz ICE nebo Rakousko na trať Wien - Innsbruck. nicméně cestující to takřka nepozná - krom toho, že vlaky mají jiný nátěr - protože na regionálních spojích ze zpravidla jezdí za integrovaný regionální tarif a slevové karty národního dopravce obvykle platí i u soukromníka (aspoň v Rakousku a Švýcarsku, v Německu možná spíš ne)

0/−1
19.1.2016 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.