Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Porodné a pastelkovné. Firma odměňuje lidi za investici do potomků

K nezvyklému kroku se odhodlal výrobce gumových těsnění do aut, společnost Saar Gummi z Červeného Kostelce. K tradičním benefitům nově začal zvýhodňovat ty zaměstnance, kteří mají děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65a60r69t97i43n 46S26e90d65o29n47a 5947653630699

Nevim zda autor psal clanek po nocnim tahu, ale jazykova korektura by byla na miste.

0/0
19.1.2016 20:28

J45o67s17e36f 19N90ý27č 9806627927303

Tato společnost patří v Náchodském regionu k nejlépe platícím a nabízí spoustu benefitů na druhou stránku také požaduje totální nasazení a dřinu že si mnohdy přijdete jako vězeň v koncentráku, který ani nemůže rozhodovat jestli v sobotu může nebo nemůže do práce..

Pro pana Poláška, který píše že nepřijímají lidi 50+ není to zcela pravda berou je- ty co dělat chtějí, ale spíše na kratší úvazek nebo brigádně což je celkem logické když tu dřinu nezvládají 30letý a často končí u doktorů protože mají ruce v háji..

Zjednodušeně řečeno fabrika kde makáte jak v Číně do roztrhání těla, ale na oplátku dostanete občas nějaký benefit aby Vám alespoň na chvíli zavřeli hubu a dali pocit jak dobrou máte práci..R^

0/0
19.1.2016 16:04

R16a50d80i79m 94P40o30l64á39š26e52k 9216363469589

Tady v Moravskoslezském kraji je u 50+ jedno, jestli chtějí dělat nebo by náhodou nechtěli. Všichni stejně nakonec pořád zůstávají na pracáku. Firmy prpostě tyto lidi neberou.

0/0
19.1.2016 16:51

L36u12m56i60r 43N44o45v80a97k 8341163416608

jojo já děti nemám a už jsem měl dvě kolegyně, které odešly 2x na 3 roky (mezitím tu rok byly, aby si pohlídaly job a měly větší mateřskou ;-D) a makali jsme za ně a jestli si někdo myslí, že jsme brali jejich platy, tak to je omyl... drželi jsme jim místo, až se vrátí... taxe vrátily a furt jsou doma, páč mají děti nemocný, chodí od 9 a domů ve 4 do školek a mají prostě práci jistou... jistý ale není, co z těch jejich dětí vyroste, já doufám, že nějaký pořádný dříči, aby bylo alespoň na důchody těch dvou kolegyň, protože na dávky a mateřský a slevy jim makám já teď ;-D;-D;-D no a jestli ty děti budou po nich furt na FB, tak to asi žádný vývar nebude ;-D;-D;-D

+1/−3
19.1.2016 15:36

M11a84r97t76i77n 36P95e44c21i69n87a 4271393

Když to dělá soukromá firma za své peníze, proč ne. Stát by to ale v žádném případě dělat neměl.

+5/0
19.1.2016 15:10

D35a47v27i34d 40P70e76c82a 1885694301296

Souhlas . Ať sníží daně.

+2/0
19.1.2016 15:21

M57a83r35t51i56n 72P62e78c28i79n41a 4481733

Přesně tak, snížení a zjednodušení daní a neházení klacků rodinám pod nohy je ta nejlepší prorodinná politika.

+2/0
19.1.2016 15:32

D83a40v11i47d 65P23e39c31a 1175954271556

Kdybychom u nás neměli u vlády levici, třeba by byl i ten necelý milion na stavbu domu při třech dětech. Viktor Orbán - Maďarsko. Marks Sobotkovi a Babiš umí jen dobře plnit koblihy. Ješte se umí postarat o své podíly ze solárního byznysu.

+2/0
19.1.2016 14:59

A66l63e38š 58L71i40s64o77v28s92k11ý 9539878472172

Konečně rozumný chlap, který myslí víc jak do příštích voleb. Když nebudou děti, tak kdo bude ve firmě pracovat za 30 let?

0/0
19.1.2016 14:51

J19o97s58e92f 97V52l50t10a68v39s26k75y 3405975211603

Lidi uz nevedi jake kraviny by vymysleli.

0/−4
19.1.2016 12:30

J71i23r97i 74K15u66c94e98r42a 5947100656662

R^

+1/0
19.1.2016 12:15

M66a36r32t67i94n 13Ž13e11l20i44n40s77k71ý 9678229549392

Rekl bych, ze je to chvalihodny postoj firmy ve stylu Tomase Bati. R^

+13/0
19.1.2016 12:13

Z66d70e97n36ě96k 62Z90á72l28i96š 2445694217863

Tahle firma nemá se stylem Tomaše Bati nic společného. To je urážka Tomáše Bati. Z téhle firmy jdete často do invalidního důchodu, do blázince nebo skončíte oběšený na radiátoru.

0/0
19.1.2016 19:23

M58a95r62t53i58n 28Ž27e95l54i12n30s37k82ý 9298129479532

Muj nazor byl pouze na ten pristup k popisovanym benefitum, zbytek nemohu komentovat ... firmu neznam. Ohledne prace v jakekoliv firme bych dnes lidem poradil, at si vazi sebe sama, sveho zdravi, maji zdravy rebricek hodnot ... nenechaji si znicit zdravi, pracuji pouze pokud na to zdravotne staci. Radeji byt nezamestnany, ale zdravy, nez chvilku dele zamestnany a pak mit trvale problemy. Dnes je zel potreba sve profesi prizpusobit i osobni majetek, pokud vam hrozi delsi nezamestnanost, neprehanejte to s majetkem, nakupem na hypteku, pujckami, at mate narok na vsechny nezamestnanecke benefity, zivotni minimum a pod. bez toho aby vam urad prvne prikazal neco prodat a at nezijete ve stresu, ze nebudete moci splacet, o neco prijdete. Holt, doba je dnes takova, zodpovedne setreni nemusi byt odmeneno, kdyz vam v nezamestnosti naridi prodat "nadmerny" majetek a maji se tak lip nezodpovedni, co vse prohyrili. A co je to za zivot zit ve stresu z banku zabaveneho baraku. Udrzujte si tedy pouze zakladni standard, budte pripraveni na dobu propusteni at z toho mate co nejvic a nezadluzujte se pokud to jde.

0/0
19.1.2016 20:32

M49a68r75t34i11n 38Ž68e14l45i59n49s96k67ý 9438899339852

... samozrejme se u toho vseho snazit o lepsi kvalifikaci, zacit pripadne i podnikat ... nejlepe v tom co cloveka bavi ... aby nezustal na pospas trhu prace jako jeho nezjimavy subjekt.

0/0
19.1.2016 20:56

Z43d24e28n18ě93k 36Z43á22l68i76š 2985234427873

Já to nenapsal zrovna nejlépe. Nějak mě nastartovalo srovnání s Baťou. Ve firmě pochopitelně nedělám. To bych byl odejit. Znám ale lidi, kteří tam dělali a jsou v invalidním důchodě. Jako dělník řeknete v této firmě ne pouze jednou a vícekrát to nestihnete. Sebevraždu jejich pracovník spáchal, znal jsem ho, byl to pohodář. Nemohu říci, co ho k tomu činu dohnalo.

0/0
19.1.2016 21:09

J35a73n 57P74a93ř86í84z29e36k 9586170987776

Zajímavé. Nevíte, co ho k tomu dohnalo a na předchozím příspěvku to hážete na firmu

0/0
21.1.2016 8:19

R29a37d21i22m 96P51o49l14á83š38e59k 9226353639649

Ono téměř v každé prosperující firmě je to dnes boj o to, aby člověk ještě před důchodem neskončil na invalidním nebo se nezbláznil. To je právě jeden ze znaků prosperující firmy, že z vás coby zaměstnance obvykle dokáže vyždímat maximum.

Mimochodem u Bati to nebylo jiné. Na jedné straně vysoké výdělky a prestižní práce pro ty, co byli velmi dobří a osvědčili se a na druhé straně obrovská dřina, i když za dost peněz pro ty, co byli horší a na tu prestižní práci se dostat nezvládli. Ono s odstupem doby je spíš vidět ta prestižní práce a vysoké platy a další benefity, ale ta dřina na nižších pracovních pozicích, bez které by ani ten Baťa nevyrostl, se jaksi nepamatuje.

Je třeba se akorát rozhlížet, jestli ta dřina v té firmě je skutečně smysluplná. Jestli ten plat stojí za tu dřinu, jestli za tu dřinu stojí nabyté zkušenosti, dovednosti a posun v kariéře, které zajistí postup buď v té firmě nebo v jiné firmě, kam přejdu....

Jestli má smysl v té firmě zůstávat, pokud se člověk blíží hranici z mladého zaměstnance na staršího neboli jestli firma se staších zaměstnanců zbavuje a nahražuje je mladými schopnými vyššího pracovního tempa nebo jestli naopak využívá vyzrálé zkušenosti a dovednosti starších.

0/0
20.1.2016 10:29

B34e39n 55P70a56v34k74a 1497923487131

To je hezké, že se nám pán pochlubil, jak dávají zaměstnancům na pár dětských botiček a již neporušují zákoník práce.:-P

+1/−11
19.1.2016 10:11

R47a65d17i65m 20P19o25l16á16š10e55k 9786573739389

Nedostatek lidí na trhu není. Firmy ještě nezačaly přijímat nezaměstnané ve věku 50+ a to včetně těch s vysokoškolským technickým vzděláním a mnohaletou praxí ve výrobě.

Zatím to je akorát mediální humbuk firem určený k tlaku na vládu, aby vrážela stále další a další peníze do státního vzdělávání, aby firmám zadarmo "dělali" stále další a další technické pracovníky. respektive aby dovážela hotové pracovníky zvenku. Aby jich byl nadbytek co nejdéle a firmy tak co nejdéle držely současné nízké platy a nemusely lidem tolik platit.

Nedostatek lidí na trhu bude teprve tehdy, až firmy vyberou a přijmou do práce i ty starší nezaměstnané ve věku 50+ a na pracáku tak zůstanou skutečně jen ti lemplové a programová nemakačenka.

+12/0
19.1.2016 9:59

R13o95s24t44i49s40l31a60v 88C80a87h59a 8745121790442

A to si opravdu myslite, ze se firme vyplati cakat mesice na pracovni povoleni, kdyz toho cloveka potrebuji ihned? I za cenu smlouvy na dobu urcitou a vyssi penize?

0/0
19.1.2016 11:16

K72a19r59e84l 41J48a73n29í43k 9158292625194

na některé pozice ano, zvláště pokud dokáže dočasný nedostatek pokrýt přesčasy

0/0
19.1.2016 14:29

R54o81s80t42i52s37l60a15v 52C17a80h86a 8765351770592

Mimochodem, videl jsem rozhovor s odborarem z OKD. Rikal, ze na Karvinsku prace neni. Redaktorka rikala, ze na Ostravsku je. Odborar na to, ze je to moc daleko..... Co na to rict a mluvit slusne. At opusti ty, jak rikaji predrazene RPG byty a jdou za praci. Mi pribuzni dojizdeji z Karvinska do Nosovic. A je jim 50+

+2/0
19.1.2016 11:24

R43a22d36i71m 37P46o29l72á42š88e39k 9766803389309

Nošovice jsou od Karvinska 20 minut. To žádné dojíždění není. tak hodinu a víc daleko autobusem, to je dojíždění.

Akorát se mně nezdá těch 50+, protože co já vidím z okolí, nezaměstnaní 50+ i dneska marně shánějí práci, firmy je prostě ignorují. Včetně těch s vysokoškolským technickým vzděláním a praxí.

+1/0
19.1.2016 12:04

P77e21t16r 17N10i55v16n47i51c73k90ý 3642374715177

Karviná - Nošovice autem 29 minut (35km) (chtěl bych tě vidět, jak to dáš za 20 minut)

Karviná - Ostrava (centrum) autem 31 minut (28 km) - tady samozřejmě záleží kam přesně v Ostravě

+1/0
19.1.2016 12:54

R15o70s23t84i30s78l56a34v 71C34a18h48a 8525231590782

Dekuji, mel jsem to rozepsano. Moje navigace dokonce ukazuje 32 a 31 minut. Jinymi slovy, zadny rozdil. Navic maloktere velke mesto to ma tak blizko do okresniho mesta ve vedlejsim okrese. Panove odborari (a dalsi musi chtit). Muj otec, kdyz ve veku 50+ prisel o praci, zacal dojizdet z mesta do vesnice, autem 16 minut (takze Karvinaci jen o 1/4 hodiny dale).

Mimochodem, ja v Praze dojizdim 40 minut, mimoprazsti, co jezdi do Prahy za praci a denne dojizdi to maji klidne i pres hodinu cesty.

+4/0
19.1.2016 12:59

R75a31d39i68m 80P68o35l32á52š95e70k 9626793729189

Aha, tak to jo. 35 km autobusem bude vycházet na tak 1 hodinu dojíždění .To jsem se skutečně spletl, pokud se má jednat přímo o Karvinou. Moje chyba.

Ale pokud se jedná o Karvinsko, Karviná je na severu u hranic s Polskem, ale Karvinsko sahá hodně dolů k Nošovicím.

0/0
19.1.2016 16:54

R56o64s36t28i26s91l59a59v 72C52a49h80a 8975611120922

Jasne, z ruznych casti okresu to je blize, nebo dal. Nicmene to nas... nastvani na me strane na odborare, ktery rekne, ze lidi z Karvinska, kde prace neni, nemohou dojizdet na Ostravsko, kde prace je, jen se musi dojizdet, to trva.....

0/0
19.1.2016 17:34

R87o71s96t68i34s67l90a48v 79C47a70h88a 8595251760612

On je to totiz zpusob, jak vytahat penize na dalsi ruzne podpory zamestnanosti apod.

0/0
19.1.2016 17:35

R63a77d53i21m 33P96o66l29á26š58e86k 9296103699739

Jízdné z Karviné do Ostravy centra bude odhaduji tak kolem 50 kč. Denně to je cca stovka na dojíždění, měsíčně to jsou dva tisíce. To je dneska pakatel.

0/0
20.1.2016 10:43

R29o58s18t97i64s20l48a50v 64C26a56h79a 8555131100432

Pakatel to neni, ale existuji snad nejake predplacene jizdne. Navic se vic lidi muze slozit na auto. Proste dojizdeni by nemela byt vymluva.

0/0
20.1.2016 10:57

R95a89d84i13m 54P49o78l95á30š52e80k 9206463489909

Předplaceným jízdným, aspoň co jsem to počítal já na své lince, se neušetří téměř nic. Zlevnění je minimální, stačí 2 - 3 dny jezdit jinak a už je to předplacené měsíční jízdné dražší než jízdné kupované na každou jízdu zvlášť.

A pakatel to je, protože až si autobusáci prosadí to zvýšení platů, které požadují, jízdné bude podle mně zvýšeno.

0/0
20.1.2016 12:52

M77a15r28t21i79n 61D60o65k23t23o22r 5379648527516

při 16000 čistého to teda pakatel není.

0/0
20.1.2016 12:14

R73a47d50i61m 43P32o48l81á39š76e71k 9896263849359

Furt lepší brát místo 16000 čistého 14000 čistého než sedět na pracáku na dávkách. Pokud ten člověk předtím nebral 30 čistého.

0/0
20.1.2016 12:48

R54a66d34i97m 57P50o14l93á61š80e77k 9586923169779

Ostravsko, konkrétně město Ostrava a její části do řekněme půl hodiny ostravskou MHD od výstupních zastávek spojů z Karvinska jsou jednoznačně v dojezdné vzdálenosti od Karviné.

Akorát je to dost pakárna mít takovou práci a jezdit tam veřejnou nedálkovou místní dopravou, kde to stojí pomalu u každých pár baráků u cesty. To vyrážíte z baráku třeba po šesté ráno, odpracujete svých 8 hodin a pokud vám trochu blbě jedou spoje a čekáte někde půl hodiny, hodinku, jste zpátky doma třeba až před sedmou večer.

Sám jsem takhle do Ostravy do práce rok jezdil, akorát trochu z opačného směru.

0/0
20.1.2016 10:39

R65o22s21t48i88s23l90a17v 40C79a10h32a 8295701160972

Nerikam, ze to neni pakarna, dojizdet. Ale nemuzou lidi cekat, ze prace prijde za nimi. A v tomto pripade opravdu neni ta prace tak daleko. Do me rodne visky jezdi bus jednou za dve hodiny, to je horsi, nez to, co popisujete. Toho odborare, co mel tehdy kecat by bylo nejlepsi poslat, at konecne pri realne praci ukaze, co je v nem.

0/0
20.1.2016 10:56

R48a24d17i30m 30P83o52l59á96š78e85k 9686823849399

R^Souhlasím.

0/0
20.1.2016 12:53

P41a14v73e63l 60Š51ť37a70s44t47n35ý 6534978344308

Dnes jsem v rádiu slyšel, že do nějakého roku (2030? ) bude poměr zaniklých a vzniklých pracovních míst 10:3. Proč je pořád trend se víc a víc množit a nestačí se jen udržovat na určité rozumné úrovni?

0/0
19.1.2016 9:55

R42a87d62i42m 63P50o72l84á92š23e61k 9236683139549

Až se do většiny výrobních firem rozšíří to, čemu se dnes říká Průmysl 4,0, přijde většina těch průměrně inteligentních pracujících kolem IQ100 s průměrným vzděláním o práci. Jejich práci, opakovanou manuální a opakovanou jednoduchou kancelářskou práci nahradí roboti a automaty. Zůstane akorát ta neopakovatelná či obtížně programovatelná práce, kde programování by bylo nákladnější než nechat to prostě udělat lidmi. A té bude stále méně a méně.....

Přibude práce pro nadprůměrně inteligentní , všelijací programátoři robotů, údržbáři hardware a software, ale to bude na 10 - 20 těch průměrných propuštěných maximálně tak 2 - 4 pracovní místa.

Pokud pro ty průměrné nebude práce jinde, třeba ve službách, péči o staré a hendikepované atd, budou potom v rámci celé ekonomiky nezaměstnatelní. I když to nebudou flákači, lemplové a vyžírky, jak se dnes k těmto lidem s oblibou staví naše TOP pseudopravice.

+2/0
19.1.2016 10:39

B17e31n 11P47a94v58k64a 1207633707771

Práce pro lidi je a bude stále dost. Naopak jí přibude. Jenom to jaksi nemá kdo platit. Ať již po superinteligenci, tak pro ikve tykve.

0/0
19.1.2016 10:55

R78a69d93i76m 85P28o39l64á90š32e36k 9296433669559

Když to jaksi nemá kdo platit, tak to práce není.

Například kdysi v každé místní vesnici existovali cestáři. Když byla v silnici díra, vzali kladivo, roztloukli kameny na štěrk a díru zaplnili. Dneska by klidně mohli dělat totéž, s tím rozdílem, že by díru zaplnili štěrkem s asfaltem.

Jenže to bychom dnes na každé 2 kilometry asfaltky platili jednoho cestáře, 20 tisíc Kč měsíčně, pokud by dostával jenom minimální plat. Lidi - řidiči by řvali, až by jim bylo vidět ústama do zadele, kdyby ty cestáře měli platit.

Proto to dělají velké stavební firmy s velkými stroji a kvalifikovanými lidmi strojníky třeba i s vysokoškolským vzděláním až tehdy, když jsou ty díry obrovské, protože to nakonec vyjde mnohem levněji.

Neboli pro jednotlivé nevzdělané cestáře s kladivem a kýblem asfaltové směsi tam práce není.

0/0
19.1.2016 11:12

B21e59n 12P47a82v33k25a 1377253347151

Píšete nesmysly, samozřejmě, že je levnější tu díru opravit, než z ní bude studna.

+1/0
19.1.2016 11:33

R13a74d65i32m 33P91o63l83á80š77e18k 9166933329579

Tak jaktože se tyto díry nikde takhle neopravují?

Nesmysly píšete Vy.

Podívejte se třeba po každém velkém dešti na příkopy a kanály. Co tam je práce, po každém dešti ty příkopy projít, motykou a rýčem odstranit nánosy, aby to optimálůně odtékalo,odstranit odpadky atd. Práce zdánlivě plno.

Jenže to by tu údržbu prodražilo tolik, ž by s tím nikdo nesouhlasil, tolik prostředků vynakládat na běžnou údržbu. takže se čeká, až se to zasviní a zanese ve velkém rozsahu a pak se objedná minibagr nebo něco podobného a bvyčistí se to najednou.

zajišťovat je to možní pouze uměle, pomocí dotovaných v podstatě sociálních prací.

Například u nás se to čistilo takhle ručně před pár lety a čistili to takhle nezaměstnaná v rámci Drábkových nucených prací. Jakmile toto šikanování a ponižování nezaměstnaných skončilo a město by muselo na tyto práce těch odhaduji na celém území města několik desítek lidí legálně zaměstnat za klasický plat, automaticky to skončilo.

0/0
19.1.2016 12:19

R77a79d28i86m 86P44o90l82á97š62e71k 9806463619509

teda, koukám, já jsem tak nasekal chyb. Moje omluva.

0/0
19.1.2016 12:36

B53e69n 70P81a52v72k42a 1667403717441

Proč se takhle neopravují? No protože města musí zaměstnat netáhla sekáním trávy a né takovou sofistikovanou činností, jako je oprava děr v chodníku či silnici. Stěžujte si ;-D

0/0
19.1.2016 12:46

M62a87r46t14i65n 79D88o14k52t96o49r 5379898237306

dnes už to kolikrát ani nedělají města ale externí firmy

0/0
20.1.2016 12:19

R75o13s59t52i54s12l43a37v 18C47a34h50a 8585251200492

Vy nazyvate to, kdyz po lidech, co dostavaji socialni davky, nekdo chce, aby za to neco udelali "šikanování a ponižování nezaměstnaných"? Tak to je husty. Kdyz nekdo ma dostavat penize a nic za to i kdyz pracovat muze, tak at pojde hlady. Mimojine tyto prace zamezovaly tomu, aby lide pracovali nekde na cerno a brali davky.

CSSD to shodila u US, ale i z jejich rad se ozyva, ze by se to melo zavest.

0/0
19.1.2016 13:04

R56a51d34i55m 53P77o42l81á82š75e92k 9646103269789

Ty práce za prvé nezamezovaly žádným černým pracem, protože to by musely trvat aspoň 8 hodin každý pracovní den. A jenom odvykaly nezaměstnané dobře a intenzívně pracovat, protože když někdo někoho nutí do práce zadarmo jen proto, aby tam určené hodiny byl, tak tu práci šidí , jak jen může.

Když pomineme jiné důvody, tak nucené práce jen dělaly ego Drábkovi a příslušným voličům TOP sebranky.

0/0
19.1.2016 17:00

R56a61d76i69m 81P24o84l69á11š35e78k 9986793249309

A kdyby Drábek chtěl skutečně těm nezaměstnaným prospět, tak by je na ty práce zaměstnal běžným způsobem coby řádné zaměstnance třeba na částečný pracovní úvazek. Aby si mohli aspoň část prostředků pro své živobytí vydělat vlastní prací za běžný plat a ne dostávat všechno jako dávky. A ne za jeden práce vydělat třeba jen stravenku za 60 Kč, to není nic jiného než výsměch papalášů těm dole, co se nemají jak bránit.

+1/0
19.1.2016 17:04

Z72d92e13n50ě97k 12Z43á68l51i42š 2305764757603

Stoprocentně souhlasím. To je moderní otroctví.

0/0
19.1.2016 19:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.