Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cena ropy i proudu klesá, stát přesto Českým drahám přidá

Ceny ropy jsou na dvanáctiletých minimech, silová elektřina zlevňuje, ale stát za provoz rychlíků po Česku zaplatí letos opět více peněz než před rokem. Celkem České dráhy dostanou z ministerstva dopravy přes čtyři miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D71a18v93i77d 45P61e69t88r 7820426160955

Na železnici soukromí dopravci nepatří (pak nastává cenová válka a nikdo nemá peníze na modernizaci). Popřípadě by měly být dány standardy.

0/0
22.1.2016 21:18

V34a90c66l38a80v 65H69a89j98e66k 3656299929

Slabá náplast na to co stát ČD dluží za roky 1993-2003.

+3/0
20.1.2016 22:30

J43a19n 18J50e67m86e87l65k25a 1645960

Opět slyšíme od p. Súry ódy na soutěže. V Anglii mají se systémem jeden dopravce jedna trať již nějaké zkušenosti. Proto není nic lepšího, než se podívat na názory tam. A nenechat si lakovat sliby, že jen co se bude soutěžit, bude svět růžový.

Třeba-

http://www.express.co.uk/news/uk/631180/British-rail-commuters-spend-6-times-more-than-European-counterparts

Londýn Chelmsford, 46 km, 34 min, 12 800 Kč za měsíční náklady na dojíždění. 350 Liber. Porovnávají to s Německem, kde by to vyšlo na 95 liber.

Údajně Angláni platí největší podíl z platu na dopravu. Za moji peněženku, ne děkuji.

+6/0
20.1.2016 18:29

J84a78n 31S50ů58r22a 4385623393982

Navštivte Liberecký kraj a neporovnavejte jablka s hruškami

0/0
20.1.2016 22:58

R18o45m23a70n 45J37e91s94c29h14k51e 9748845127515

Rychlík na trati PA - Liberec před 80 lety jezdil rychleji než dnešní rychlíky.

Parní na lopatu a kluzná ložiska. Na SŽDC přidaly 2 %, ale ruší se čekárny, sníh se odklízí pozdě. Nechápu, proč náhradní dopravu mají platit ČD ?

Také informační systém SŽDC není funkční. Mnoho hlášení je pozdě. Mnohdy žádné. To je ten pokrok. A když máte problém a chcete si stěžovat, tak musíte do Prahy. Krajské centra nenajdete na webu ani v telefonním seznamu.

Opravdu funkční systém naší železnice.

0/0
21.1.2016 17:23

J61a47n 25J55e28m39e19l36k68a 1525110

Navštívím nebo kouknu někdy na stránky.

Podle mě to není míchání. Podstata je stejná. Jeden dopravce dostane infrastrukturu pro sebe a cenu zákazníkovi si může určit. Aspoň podle mě v případě jihočeské soutěže a rychlíků Plzeň Most. Jediné, že v těchto případech se nejedná o tak moc konkurenceschopnou infrastrukturu, kde by měl vlak větší výhodu proti autu a busu jako v Anglii. Ale stejně, bez dotací to nejde, tedy nemá soupeře v hromadné dopravě.

U ČD by nás takový kupón stál 900 Kč měsíčně s in 50 a cca 1300 Kč s in 25. Vydělávají Angličané 10 krát více? Ne.

Pro mě je stejně státní integrovaný systém ČD lepší než krajský, který je často pro místní a jeden kraj. Vlak jezdí často mezi kraji.

+1/0
21.1.2016 18:25

V44a28c41l85a38v 13H89a93j35e73k 3936799319

jabkja s hruškami srovnáváte vy. Na tom kousku z Liberce do Rybniště většina cestujících jezdá za tarif IDS, tarif dopravce se používá jen minimálně. Dálková doprava je o něčem úplně . Na ČD každou chvíli řeší problém, že cestující s jízdenkou ČD nastoupil do vlaku jiného dopravce, kde mu zakoupenou jízdenku neuznali.

0/0
22.1.2016 22:04

V59l95a70d95i59m55í20r 93S29o97k96o73l22í16k 5216684970190

Nechápu ten naprostý nesmysl, že by soukromý dopravce měl akceptovat režijky zaměstnanců Českých drah. Mně jako soukromému dopravci je přece naprosto jedno, kde který cestující přece pracuje. Celkově celý systém režijních jízdenek je šílený přežitek socialismu. Moje mamka pracuje ve zdravotním zařízení a taky nemám slevu na léky na předpis. Rv

+1/−4
20.1.2016 15:21

V53a28c44l91a72v 63H42a75j48e83k 3896769779

to jako všechny benefity jsou socialistický přežitek, jako třeba služební telefony, použití služebního auta k soukromým účelů, u pojišťováku slevy na pojistném pro celou rodinu, v letecké dopravě letenky zdarma a řada dalších o kterých ani nevím.

+3/0
20.1.2016 16:38

J66a67n 93K95o32b68ě23r75s23k41ý 1160256291433

I v UK kde není žádný státní dopravce jsou režijky.

+1/0
20.1.2016 16:58

M22a25r95t77i35n 36N63o50v60o85t66n32ý 3176636831164

Jenže stát to zajímat musí, protože Čd musí ze zákona akceptovat výhody i lidí, kteří pro něj nepracují.

0/0
21.1.2016 10:26

R35o14m52a30n 39J16e28s20c88h98k84e 9428395867385

Jízdní výhody byly už za Rakouska-Uherska, za 1.republiky a soukromníci také uznávali slevu zaměstnancům ČSD.. A to dokonce pouliční dráhy, například v Jihlavě, Slezské zemské dráhy apod. Tehdy to šlo DNES TO NEJDE.

0/0
21.1.2016 17:29

J76a52n 29K29o59b52ě16r63s49k23ý 1260166171393

To je prostě taková klasika. Když ČD modernizují a stát jim přidá tak je to špatně, ale kdyby ČD nedělali nic se svým vozovým parkem tak by to podle těch samých bylo taky špatně. Pak se ještě přidají řeči o tom proč mají jezdit nějaké prázdné vlaky (když v drtivé většině opravdu prázdné nebývají). Tak co teda je správně ?

+7/0
20.1.2016 12:41

J98o61s58e91f 17B15a11l72o98u14n 4150966845881

Pane Sůra,když už si hrajete na dopravního experta,zjistěte si prosím kolik autobusů ve veřejném závazku jezdí na naftu;-) Je to naprosté minimum,zbytek CNG,Fame atd...

+2/0
20.1.2016 11:25

J35a50n 31S20ů73r57a 4895783863432

Určitě. Když loni u prodejů nových autobusů po rozsáhlých dotací dosáhlo CNG podílu 25%, na naftu nikdo nejezdí.

+1/0
20.1.2016 18:09

J33o63s29e49f 12B16a23l10o21u80n 4880476365501

Skutečně nejezdí,jezdí se na Fame!!!

0/0
20.1.2016 19:20

J32a81n 36S14ů52r25a 4245623663262

Fame není alternativní palivo, ale humus:-)

0/0
20.1.2016 23:00

J38o97s91e15f 41B58a49l29o73u25n 4680526845611

P:S:Vloni,a rok před tím a další rok před tím?Rozlišuje vaše statistika busy na mhd a veřejný závazek a zájezdové?Například v Libereckém kraji jezdí autobusy na CNG už tuším nejméně 4 roky a rok co rok přibývají nové,takže znova a pravdu ;-)

0/0
20.1.2016 19:34

J69a92n 89S15ů85r14a 4985863243802

Nerozlišuje. Myslíte,ze mimo závazek se kupuje bus pro legraci? 2014 bylo výrazně méně.

0/0
20.1.2016 22:57

K86a91m31i84l 35D71o29l69e95z12e21l 6132236174672

nechopnost Toka je neuveritelna. Neni schopen, nebo nechce nic delat s mytem, nic nedela ani s zeleznici. Neschopnost nebo spise korupce

+4/0
20.1.2016 10:52

M61a41r69t72i20n 80F78i95l74i43p59c34z18y76k 3611271505833

Až stoupne cena ropy/silové elekřiny, tak jsem tedy zvědav, jak se zvedne těch uvedených dnešních 10% z celkových nákladů. Dovolím si tipnout, že z dnešních 10% se to v argumentaci pro zdražení zvedne alespoň na 50%.

+1/−1
20.1.2016 10:09

P21a27v49e37l 63Ř92a12p95e98k 7562816509655

Přidat Českým drahám je v pořádku. Alespoň za situace, kdy stát sype řádově více do masového automobilismu. Státní přerozdělování v souvislosti s masovým automobilismem dokonce překonává i natolik socialistický systém, jakým je systém důchodový. V tak nerovném prostředí se těžko dá obejít bez dotací na kolejích, vyjma těch nejlukrativnějších úseků. Přitom bez vlaků by osobní doprava zkolabovala.

+15/−3
20.1.2016 9:01

M78a81r46t33i72n 39K24a14r98á18s95e56k 9518753468208

Ale stat z masoveho automobilismu naopak vysava miliardy korun (proto se plati z PHM obri spotrebni dane, dalnicni znamky a pro nakladni auta mytne) a ty pak sype do hromadne dopravy, kde casto musi zaplatit az 90% nakladu (a zakaznik ktery sluzbu vyuziva jen 10%)

+4/−2
20.1.2016 9:09

R91a43d84e69k 29J12a89n28a34t76a 9755706234812

Vážně si myslíte, že spotřební daň (která např. při cestě Praha-Brno a spotřebě 7l/100km dělá cca 190 Kč), zaplatí náklady na tu dálnici? Ve Francii byste za podobně dlouhý úsek zaplatil mýto klidně 500-600 Kč a to tam mají spotřební daň taky.

+8/−1
20.1.2016 9:17

M32a23r34t76i79n 52K70a53r88á86s36e78k 9228193538808

Jasne ze zaplati....... stat dlouhodobe dava do vystavby a oprav cest mene nez kolik vybere na spotrebnich danich a mytu....

+4/−2
20.1.2016 9:19

P21a26v64e85l 16Ř22a95p79e45k 7762916289985

To se tak může jevit mj. proto, že stát různými způsoby přenáší náklady na obce.

0/0
20.1.2016 9:26

R94a63d52e89k 26J84a81n31a73t95a 9935486484542

Přesně tak. Kvůli přemíře osobních aut se například postavila Blanka. 30000 Kč nákladů na každého Pražana, včetně těch, co autem po městě nejezdí (a těch je většina). O nákladech na provoz tunelu nemluvě.

Přitom z toho Praha nemá vůbec nic, spotřební daně jsou příjmem státu, v Blance se mýto neplatí.

+7/0
20.1.2016 9:35

M97i43r49o88s79l74a52v 64Z58i15k37m75u20n27d 6538412127598

No a jak je možné, že v opravách silnic a mostů je cca bilionový vnitřní dluh ...

0/0
20.1.2016 13:27

M52a53r92t33i82n 88N95o33v70o58t47n30ý 3706476671664

Což je samozřejmě nesmysl. Spotřební daň nepokryje ani náklady na údržbu sítě.

0/0
21.1.2016 10:28

J97a46n 94S87ů21r53a 4555393143462

http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2016/schodek-statniho-rozpoctu-za-rok-2015-je-23541

výběr spotřební daně z minerálních olejů 75 miliard. 4 miliardy známky, 10 miliard mýto. rozpočet řsd na letošek 38 miliard.

+2/0
20.1.2016 11:12

R61a50d74e64k 77J42a93n43a94t93a 9615736594602

A co obecní a městské silnice, co výběr té daně z oborů mimo silniční dopravu, co náklady na řízení provozu (policie), atd.?

Není to málo. Jak jsem psal výše. Takové "drobnosti" jako je Blanka, jdou zcela mimo ŘSD. To zaplatila Praha, samozřejmě na úkor jiných městských výdajů, protože od státu dostává na rok pevnou částku závisející jen na počtu obyvatel.

+6/−1
20.1.2016 11:52

P92e55t13r 93N27i38v44n89i18c53k28ý 3172454245487

OK, tak kolik tedy dohromady dávají obce a města ze svého?

+2/0
20.1.2016 13:01

J98a96n 62J28e45m36e54l58k16a 1795150

Já myslím, že i zaplatí. Kolik stát dostane na spotřebních daních 130 mld? Kolik na DPH, cca 230.

To, že Francie je, co se týká daní, naprosto nehorázně rozežraná nekonkurenceschopná země, která už neví, co zdanit, je věc jiná.

0/0
20.1.2016 18:57

P35a37v51e72l 14Ř33a86p44e93k 7652496609225

Toto je klasický omyl. Automobilismus je systém, který zdroje spotřebovává, nikoli produkuje, proto tvrzení, že stát něco tahá z automobilismu, je nepřesné, ne-li přímo lživé. Ty prostředky, které stát vytahá z lidí v souvislosti s automobilismem, pocházejí z jiných odvětví. V konečném důsledku je relevantní pouze celkový objem přerozdělených peněz, tedy daně na straně jedné a výdaje na straně druhé, dále též tržní cena všech pozemků, které jsou dnes vedeny jako veřejné a na kterých lidé bezplatně odkládají svá soukromá auta.

+4/−1
20.1.2016 9:18

M75i12r71o42s31l45a70v 95Z79i94k95m96u98n55d 6238342477958

Z daně PHM se platí např. dopravní policie, soudy projednávající nehody řidičů, vězeňská služba ... přispívá se na zdravotnictví léčící následky nehod, sociální dávky těm, co v důsledku nehody skončí na vozíčku apod ... platí se školy ... je divné, že při tam velkých penězích o nichž mluvíte, nejsou peníze na opravy a údržbu silnic ...

0/0
20.1.2016 13:26

P95e23t21r 12N17i48v44n48i94c30k10ý 3292824585457

Režijky - naprostý nesmysl pro zaměstnance SŽDC a obzvlášť pro rodinné příslušníky ČD i SŽDC.

Jestli SŽDC chce dát svým zaměstnancům benefit, ať si s ČD a soukromými dopravci dohodnou množstevní slevu a režijky jim standardně zakoupí. Ze zákona to mělo dávno zmizet.

+5/−2
20.1.2016 8:06

J49i52ř42í 63K22ü37h70r 2190186550426

Kalousek to navrhoval zdanit, dle celosítových jízdenek.

No neprošlo to. Jezdí(a asi i daní) se za 100Kč ročně. Teda tuším a dost možná špatně.

0/0
20.1.2016 9:00

V54a75c15l77a72v 20H55a68j53e47k 3106739949

Když by zdanil všechny zaměstnanecké benefity, tak proč ne. Ale na to by musel zřídit nový úřad. Navíc se to ukázalo technicky obtížně realizovatelné a je otázkou, zda by to něco skutečně přineslo.

0/−1
20.1.2016 13:20

A33l96a82n 50Ř50e95p59k22a 4475606

Ale zaměstnanci SŽDC byli dřív zaměstnanci drah a jak k tomu přijdou, že když nějaký ňouma rozhodl že se to musí oddělit by už neměla jedna část nárok na režijky, když dělají pořád tu samou práci? A pro rodinné příslušníky, často děti a studenty po dobu studia to je jistě příjemný bonus :) Asi jako pro mě byl dobrý bonus režijka od DPO jakožto rodinného příslušníka zaměstnance.

+2/−2
20.1.2016 10:13

R58a13d79i69m 34Š68o35l14c 1135555735924

V Chomutově stojí provoz trolejbusu 81,-- Kč/km, tak to ten vlak je oproti tomu zadarmo ;-) No a k té naftě. ČD netankují u benzinky, ale mají dlouhodobé smlouvy a nafta je u nich daleko levnější než pro normálního automobilistu...

+9/0
20.1.2016 8:03

M68a42r26t56i89n 72Š23t15r97o48s 4789477400258

Ja můžete srovnávat provoz rychlíku a autobusu, který jkezdí ve městě a zastavuje na každých 300 metrech? Spotřeba paliva i mzdové náklady jsou úplně jinde.. I auto má ve městech mnohem vyšší spotřebu.

0/0
20.1.2016 10:58
Foto

B54r30o68n22i94s29l17a24v 56G74a92b49r31y98š 2282429961

To sice ano, ale to by nesměl být Chomutov. Čím méně trolejbusů, tím vyšší cena provozu každého kusu. A pořád to budou osekávat..., už teď mají vysokou provozní cenu jako argument k jejich likvidaci.

+3/0
20.1.2016 12:42

R27o30m40a37n 49J33e92s15c86h97k42e 9618195337425

Praha také zrušila trolejbusy. Největší tolejbusový provoz je v Brně.

0/0
21.1.2016 19:13
Foto

B39r19o23n14i44s89l59a53v 84G54a84b51r63y49š 2512249851

Já vím, taky tam nějakou dobu bydlím. :-)

0/0
21.1.2016 20:44

R64o51m60a26n 98J87e14s95c74h16k18e 9318745627475

Nerozumím, jak je vlak zadarmo ?

0/0
21.1.2016 19:11

V50á59c20l21a84v 23P97a16v66e75l54e82k 1630806396644

Už se těším na výroční zprávu, kde se budou ČD chlubit, jak hospodaří se ziskem 8-oRv

+4/−1
20.1.2016 7:47

P44a82v55e95l 67Ř72a25p39e31k 7192186689825

Subjekty zapojené do masového automobilismu také "hospodaří se ziskem", přitom státní přerozdělování v souvislosti s masovým automobilismem překonává železnici minimálně o jeden řád.

+4/−2
20.1.2016 9:04

V51a32c20l90a47v 11H13a39j39e38k 3726669449

Do úhrady prokazatelné ztráty se zahrnuje také přiměřený zisk dopravce, který je myslím dle zákona kolem 5%, takže proč ne??

0/0
20.1.2016 13:15

M93i49l54o14š 49M25a45c51k73ů 5480299652787

Fakt tomu nerozumím, při zdražování tvoří energie podstatnou část nákladů, takže, když se cena hne o kousek zdražíme, ale když cena energií klesne, tak energie tvoří nepodstatnou část ceny a příliš ji neovlivňují. Netýká se to jen ČD, ale všeobecně všech - autobusů, letadel, pekařů, ocelářů a zkrátka prostě všech co potřebují zdražit.

+1/−1
20.1.2016 7:33
Foto

P75a15t39r33i25k 53H44e90r26i79n36g 6359140540819

Zprivatizovat!!!! To jediné nás zachrání od černé díry na peníze nás daňových poplatníků.....

+3/−18
20.1.2016 6:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.