Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cena ropy i proudu klesá, stát přesto Českým drahám přidá

Ceny ropy jsou na dvanáctiletých minimech, silová elektřina zlevňuje, ale stát za provoz rychlíků po Česku zaplatí letos opět více peněz než před rokem. Celkem České dráhy dostanou z ministerstva dopravy přes čtyři miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D58a45v41i12d 17P30e81t75r 7610596100205

Na železnici soukromí dopravci nepatří (pak nastává cenová válka a nikdo nemá peníze na modernizaci). Popřípadě by měly být dány standardy.

0/0
22.1.2016 21:18

V46a60c24l33a59v 50H62a61j77e64k 3446269429

Slabá náplast na to co stát ČD dluží za roky 1993-2003.

+3/0
20.1.2016 22:30

J49a97n 80J18e97m32e72l41k70a 1745120

Opět slyšíme od p. Súry ódy na soutěže. V Anglii mají se systémem jeden dopravce jedna trať již nějaké zkušenosti. Proto není nic lepšího, než se podívat na názory tam. A nenechat si lakovat sliby, že jen co se bude soutěžit, bude svět růžový.

Třeba-

http://www.express.co.uk/news/uk/631180/British-rail-commuters-spend-6-times-more-than-European-counterparts

Londýn Chelmsford, 46 km, 34 min, 12 800 Kč za měsíční náklady na dojíždění. 350 Liber. Porovnávají to s Německem, kde by to vyšlo na 95 liber.

Údajně Angláni platí největší podíl z platu na dopravu. Za moji peněženku, ne děkuji.

+6/0
20.1.2016 18:29

J54a45n 87S55ů82r16a 4275983953722

Navštivte Liberecký kraj a neporovnavejte jablka s hruškami

0/0
20.1.2016 22:58

R74o43m78a46n 15J54e83s54c23h29k98e 9618185487725

Rychlík na trati PA - Liberec před 80 lety jezdil rychleji než dnešní rychlíky.

Parní na lopatu a kluzná ložiska. Na SŽDC přidaly 2 %, ale ruší se čekárny, sníh se odklízí pozdě. Nechápu, proč náhradní dopravu mají platit ČD ?

Také informační systém SŽDC není funkční. Mnoho hlášení je pozdě. Mnohdy žádné. To je ten pokrok. A když máte problém a chcete si stěžovat, tak musíte do Prahy. Krajské centra nenajdete na webu ani v telefonním seznamu.

Opravdu funkční systém naší železnice.

0/0
21.1.2016 17:23

J76a38n 86J68e48m71e57l29k78a 1245610

Navštívím nebo kouknu někdy na stránky.

Podle mě to není míchání. Podstata je stejná. Jeden dopravce dostane infrastrukturu pro sebe a cenu zákazníkovi si může určit. Aspoň podle mě v případě jihočeské soutěže a rychlíků Plzeň Most. Jediné, že v těchto případech se nejedná o tak moc konkurenceschopnou infrastrukturu, kde by měl vlak větší výhodu proti autu a busu jako v Anglii. Ale stejně, bez dotací to nejde, tedy nemá soupeře v hromadné dopravě.

U ČD by nás takový kupón stál 900 Kč měsíčně s in 50 a cca 1300 Kč s in 25. Vydělávají Angličané 10 krát více? Ne.

Pro mě je stejně státní integrovaný systém ČD lepší než krajský, který je často pro místní a jeden kraj. Vlak jezdí často mezi kraji.

+1/0
21.1.2016 18:25

V16a77c70l46a44v 30H68a74j64e12k 3706919779

jabkja s hruškami srovnáváte vy. Na tom kousku z Liberce do Rybniště většina cestujících jezdá za tarif IDS, tarif dopravce se používá jen minimálně. Dálková doprava je o něčem úplně . Na ČD každou chvíli řeší problém, že cestující s jízdenkou ČD nastoupil do vlaku jiného dopravce, kde mu zakoupenou jízdenku neuznali.

0/0
22.1.2016 22:04

V88l85a56d54i13m42í46r 95S24o77k54o29l58í60k 5336254550630

Nechápu ten naprostý nesmysl, že by soukromý dopravce měl akceptovat režijky zaměstnanců Českých drah. Mně jako soukromému dopravci je přece naprosto jedno, kde který cestující přece pracuje. Celkově celý systém režijních jízdenek je šílený přežitek socialismu. Moje mamka pracuje ve zdravotním zařízení a taky nemám slevu na léky na předpis. Rv

+1/−4
20.1.2016 15:21

V64a84c97l76a22v 18H78a98j39e86k 3526469129

to jako všechny benefity jsou socialistický přežitek, jako třeba služební telefony, použití služebního auta k soukromým účelů, u pojišťováku slevy na pojistném pro celou rodinu, v letecké dopravě letenky zdarma a řada dalších o kterých ani nevím.

+3/0
20.1.2016 16:38

J83a60n 96K81o91b26ě54r86s41k27ý 1460376331503

I v UK kde není žádný státní dopravce jsou režijky.

+1/0
20.1.2016 16:58

M86a83r95t53i29n 10N46o84v92o10t76n77ý 3776556721544

Jenže stát to zajímat musí, protože Čd musí ze zákona akceptovat výhody i lidí, kteří pro něj nepracují.

0/0
21.1.2016 10:26

R92o59m21a93n 92J32e76s68c16h69k67e 9328475477705

Jízdní výhody byly už za Rakouska-Uherska, za 1.republiky a soukromníci také uznávali slevu zaměstnancům ČSD.. A to dokonce pouliční dráhy, například v Jihlavě, Slezské zemské dráhy apod. Tehdy to šlo DNES TO NEJDE.

0/0
21.1.2016 17:29

J53a70n 30K94o12b85ě67r51s98k26ý 1890606301133

To je prostě taková klasika. Když ČD modernizují a stát jim přidá tak je to špatně, ale kdyby ČD nedělali nic se svým vozovým parkem tak by to podle těch samých bylo taky špatně. Pak se ještě přidají řeči o tom proč mají jezdit nějaké prázdné vlaky (když v drtivé většině opravdu prázdné nebývají). Tak co teda je správně ?

+7/0
20.1.2016 12:41

J23o69s81e41f 47B66a34l43o39u28n 4200256885821

Pane Sůra,když už si hrajete na dopravního experta,zjistěte si prosím kolik autobusů ve veřejném závazku jezdí na naftu;-) Je to naprosté minimum,zbytek CNG,Fame atd...

+2/0
20.1.2016 11:25

J60a77n 98S47ů32r55a 4155563813522

Určitě. Když loni u prodejů nových autobusů po rozsáhlých dotací dosáhlo CNG podílu 25%, na naftu nikdo nejezdí.

+1/0
20.1.2016 18:09

J85o86s51e60f 94B14a41l11o72u54n 4460876365831

Skutečně nejezdí,jezdí se na Fame!!!

0/0
20.1.2016 19:20

J80a22n 36S23ů51r20a 4795233133172

Fame není alternativní palivo, ale humus:-)

0/0
20.1.2016 23:00

J14o24s56e41f 26B94a53l95o15u39n 4380966265471

P:S:Vloni,a rok před tím a další rok před tím?Rozlišuje vaše statistika busy na mhd a veřejný závazek a zájezdové?Například v Libereckém kraji jezdí autobusy na CNG už tuším nejméně 4 roky a rok co rok přibývají nové,takže znova a pravdu ;-)

0/0
20.1.2016 19:34

J69a52n 94S33ů92r28a 4345953423622

Nerozlišuje. Myslíte,ze mimo závazek se kupuje bus pro legraci? 2014 bylo výrazně méně.

0/0
20.1.2016 22:57

K46a12m39i82l 79D77o60l25e47z37e85l 6252236294912

nechopnost Toka je neuveritelna. Neni schopen, nebo nechce nic delat s mytem, nic nedela ani s zeleznici. Neschopnost nebo spise korupce

+4/0
20.1.2016 10:52

M82a87r74t82i97n 25F34i72l19i70p17c83z79y80k 3531701715613

Až stoupne cena ropy/silové elekřiny, tak jsem tedy zvědav, jak se zvedne těch uvedených dnešních 10% z celkových nákladů. Dovolím si tipnout, že z dnešních 10% se to v argumentaci pro zdražení zvedne alespoň na 50%.

+1/−1
20.1.2016 10:09

P20a38v86e21l 73Ř28a54p23e90k 7692406319565

Přidat Českým drahám je v pořádku. Alespoň za situace, kdy stát sype řádově více do masového automobilismu. Státní přerozdělování v souvislosti s masovým automobilismem dokonce překonává i natolik socialistický systém, jakým je systém důchodový. V tak nerovném prostředí se těžko dá obejít bez dotací na kolejích, vyjma těch nejlukrativnějších úseků. Přitom bez vlaků by osobní doprava zkolabovala.

+15/−3
20.1.2016 9:01

M33a12r49t15i52n 51K96a26r37á73s92e67k 9748953968788

Ale stat z masoveho automobilismu naopak vysava miliardy korun (proto se plati z PHM obri spotrebni dane, dalnicni znamky a pro nakladni auta mytne) a ty pak sype do hromadne dopravy, kde casto musi zaplatit az 90% nakladu (a zakaznik ktery sluzbu vyuziva jen 10%)

+4/−2
20.1.2016 9:09

R70a75d65e34k 15J83a41n79a19t68a 9295686164552

Vážně si myslíte, že spotřební daň (která např. při cestě Praha-Brno a spotřebě 7l/100km dělá cca 190 Kč), zaplatí náklady na tu dálnici? Ve Francii byste za podobně dlouhý úsek zaplatil mýto klidně 500-600 Kč a to tam mají spotřební daň taky.

+8/−1
20.1.2016 9:17

M93a51r61t47i15n 43K73a37r12á72s55e33k 9468453298468

Jasne ze zaplati....... stat dlouhodobe dava do vystavby a oprav cest mene nez kolik vybere na spotrebnich danich a mytu....

+4/−2
20.1.2016 9:19

P76a30v75e51l 24Ř13a15p25e72k 7902316409465

To se tak může jevit mj. proto, že stát různými způsoby přenáší náklady na obce.

0/0
20.1.2016 9:26

R33a82d90e69k 43J31a40n29a69t61a 9335506684132

Přesně tak. Kvůli přemíře osobních aut se například postavila Blanka. 30000 Kč nákladů na každého Pražana, včetně těch, co autem po městě nejezdí (a těch je většina). O nákladech na provoz tunelu nemluvě.

Přitom z toho Praha nemá vůbec nic, spotřební daně jsou příjmem státu, v Blance se mýto neplatí.

+7/0
20.1.2016 9:35

M20i11r68o48s21l43a41v 48Z53i26k90m51u87n36d 6888552827128

No a jak je možné, že v opravách silnic a mostů je cca bilionový vnitřní dluh ...

0/0
20.1.2016 13:27

M37a14r28t81i84n 88N24o14v98o75t25n96ý 3346826211924

Což je samozřejmě nesmysl. Spotřební daň nepokryje ani náklady na údržbu sítě.

0/0
21.1.2016 10:28

J14a55n 33S78ů86r98a 4975783663982

http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2016/schodek-statniho-rozpoctu-za-rok-2015-je-23541

výběr spotřební daně z minerálních olejů 75 miliard. 4 miliardy známky, 10 miliard mýto. rozpočet řsd na letošek 38 miliard.

+2/0
20.1.2016 11:12

R27a54d94e50k 73J85a58n94a46t49a 9315346214542

A co obecní a městské silnice, co výběr té daně z oborů mimo silniční dopravu, co náklady na řízení provozu (policie), atd.?

Není to málo. Jak jsem psal výše. Takové "drobnosti" jako je Blanka, jdou zcela mimo ŘSD. To zaplatila Praha, samozřejmě na úkor jiných městských výdajů, protože od státu dostává na rok pevnou částku závisející jen na počtu obyvatel.

+6/−1
20.1.2016 11:52

P43e22t66r 26N50i29v42n79i57c83k79ý 3642754955137

OK, tak kolik tedy dohromady dávají obce a města ze svého?

+2/0
20.1.2016 13:01

J39a34n 61J81e66m44e28l63k34a 1895650

Já myslím, že i zaplatí. Kolik stát dostane na spotřebních daních 130 mld? Kolik na DPH, cca 230.

To, že Francie je, co se týká daní, naprosto nehorázně rozežraná nekonkurenceschopná země, která už neví, co zdanit, je věc jiná.

0/0
20.1.2016 18:57

P11a87v42e88l 68Ř92a11p89e66k 7292826569595

Toto je klasický omyl. Automobilismus je systém, který zdroje spotřebovává, nikoli produkuje, proto tvrzení, že stát něco tahá z automobilismu, je nepřesné, ne-li přímo lživé. Ty prostředky, které stát vytahá z lidí v souvislosti s automobilismem, pocházejí z jiných odvětví. V konečném důsledku je relevantní pouze celkový objem přerozdělených peněz, tedy daně na straně jedné a výdaje na straně druhé, dále též tržní cena všech pozemků, které jsou dnes vedeny jako veřejné a na kterých lidé bezplatně odkládají svá soukromá auta.

+4/−1
20.1.2016 9:18

M33i28r68o70s25l84a96v 89Z55i65k21m86u48n66d 6758352797868

Z daně PHM se platí např. dopravní policie, soudy projednávající nehody řidičů, vězeňská služba ... přispívá se na zdravotnictví léčící následky nehod, sociální dávky těm, co v důsledku nehody skončí na vozíčku apod ... platí se školy ... je divné, že při tam velkých penězích o nichž mluvíte, nejsou peníze na opravy a údržbu silnic ...

0/0
20.1.2016 13:26

P76e59t48r 41N98i89v88n89i78c74k19ý 3752304815747

Režijky - naprostý nesmysl pro zaměstnance SŽDC a obzvlášť pro rodinné příslušníky ČD i SŽDC.

Jestli SŽDC chce dát svým zaměstnancům benefit, ať si s ČD a soukromými dopravci dohodnou množstevní slevu a režijky jim standardně zakoupí. Ze zákona to mělo dávno zmizet.

+5/−2
20.1.2016 8:06

J38i62ř97í 72K13ü77h37r 2100206450766

Kalousek to navrhoval zdanit, dle celosítových jízdenek.

No neprošlo to. Jezdí(a asi i daní) se za 100Kč ročně. Teda tuším a dost možná špatně.

0/0
20.1.2016 9:00

V55a49c11l26a74v 20H78a52j32e17k 3286339379

Když by zdanil všechny zaměstnanecké benefity, tak proč ne. Ale na to by musel zřídit nový úřad. Navíc se to ukázalo technicky obtížně realizovatelné a je otázkou, zda by to něco skutečně přineslo.

0/−1
20.1.2016 13:20
Foto

A79l80a45n 20Ř87e24p34k82a 4455586

Ale zaměstnanci SŽDC byli dřív zaměstnanci drah a jak k tomu přijdou, že když nějaký ňouma rozhodl že se to musí oddělit by už neměla jedna část nárok na režijky, když dělají pořád tu samou práci? A pro rodinné příslušníky, často děti a studenty po dobu studia to je jistě příjemný bonus :) Asi jako pro mě byl dobrý bonus režijka od DPO jakožto rodinného příslušníka zaměstnance.

+2/−2
20.1.2016 10:13

R84a68d13i32m 11Š59o76l49c 1125635535504

V Chomutově stojí provoz trolejbusu 81,-- Kč/km, tak to ten vlak je oproti tomu zadarmo ;-) No a k té naftě. ČD netankují u benzinky, ale mají dlouhodobé smlouvy a nafta je u nich daleko levnější než pro normálního automobilistu...

+9/0
20.1.2016 8:03

M72a14r64t39i32n 96Š74t56r15o35s 4279917660678

Ja můžete srovnávat provoz rychlíku a autobusu, který jkezdí ve městě a zastavuje na každých 300 metrech? Spotřeba paliva i mzdové náklady jsou úplně jinde.. I auto má ve městech mnohem vyšší spotřebu.

0/0
20.1.2016 10:58
Foto

B48r85o84n62i40s96l64a42v 23G51a18b29r75y81š 2152639781

To sice ano, ale to by nesměl být Chomutov. Čím méně trolejbusů, tím vyšší cena provozu každého kusu. A pořád to budou osekávat..., už teď mají vysokou provozní cenu jako argument k jejich likvidaci.

+3/0
20.1.2016 12:42

R86o91m17a41n 55J57e90s36c18h87k52e 9598505207645

Praha také zrušila trolejbusy. Největší tolejbusový provoz je v Brně.

0/0
21.1.2016 19:13
Foto

B43r20o90n64i49s33l56a84v 53G58a61b55r19y56š 2252689921

Já vím, taky tam nějakou dobu bydlím. :-)

0/0
21.1.2016 20:44

R35o47m34a84n 35J22e90s93c57h54k51e 9538145907135

Nerozumím, jak je vlak zadarmo ?

0/0
21.1.2016 19:11

V86á73c19l83a27v 64P40a31v11e48l57e78k 1980476436214

Už se těším na výroční zprávu, kde se budou ČD chlubit, jak hospodaří se ziskem 8-oRv

+4/−1
20.1.2016 7:47

P48a94v26e22l 25Ř35a39p31e29k 7952176939805

Subjekty zapojené do masového automobilismu také "hospodaří se ziskem", přitom státní přerozdělování v souvislosti s masovým automobilismem překonává železnici minimálně o jeden řád.

+4/−2
20.1.2016 9:04

V13a80c61l55a74v 80H10a71j96e14k 3626149459

Do úhrady prokazatelné ztráty se zahrnuje také přiměřený zisk dopravce, který je myslím dle zákona kolem 5%, takže proč ne??

0/0
20.1.2016 13:15

M85i36l55o22š 52M59a45c16k56ů 5360919742767

Fakt tomu nerozumím, při zdražování tvoří energie podstatnou část nákladů, takže, když se cena hne o kousek zdražíme, ale když cena energií klesne, tak energie tvoří nepodstatnou část ceny a příliš ji neovlivňují. Netýká se to jen ČD, ale všeobecně všech - autobusů, letadel, pekařů, ocelářů a zkrátka prostě všech co potřebují zdražit.

+1/−1
20.1.2016 7:33
Foto

P56a52t89r87i19k 70H58e27r30i85n11g 6149270470719

Zprivatizovat!!!! To jediné nás zachrání od černé díry na peníze nás daňových poplatníků.....

+3/−18
20.1.2016 6:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.