Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cena ropy i proudu klesá, stát přesto Českým drahám přidá

Ceny ropy jsou na dvanáctiletých minimech, silová elektřina zlevňuje, ale stát za provoz rychlíků po Česku zaplatí letos opět více peněz než před rokem. Celkem České dráhy dostanou z ministerstva dopravy přes čtyři miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D59a45v28i12d 20P53e51t70r 7960566200775

Na železnici soukromí dopravci nepatří (pak nastává cenová válka a nikdo nemá peníze na modernizaci). Popřípadě by měly být dány standardy.

0/0
22.1.2016 21:18

V77a75c88l77a80v 82H41a38j97e77k 3196349969

Slabá náplast na to co stát ČD dluží za roky 1993-2003.

+3/0
20.1.2016 22:30

J95a54n 49J19e63m57e73l75k33a 1355810

Opět slyšíme od p. Súry ódy na soutěže. V Anglii mají se systémem jeden dopravce jedna trať již nějaké zkušenosti. Proto není nic lepšího, než se podívat na názory tam. A nenechat si lakovat sliby, že jen co se bude soutěžit, bude svět růžový.

Třeba-

http://www.express.co.uk/news/uk/631180/British-rail-commuters-spend-6-times-more-than-European-counterparts

Londýn Chelmsford, 46 km, 34 min, 12 800 Kč za měsíční náklady na dojíždění. 350 Liber. Porovnávají to s Německem, kde by to vyšlo na 95 liber.

Údajně Angláni platí největší podíl z platu na dopravu. Za moji peněženku, ne děkuji.

+6/0
20.1.2016 18:29

J16a81n 93S98ů66r91a 4425973963822

Navštivte Liberecký kraj a neporovnavejte jablka s hruškami

0/0
20.1.2016 22:58

R13o98m10a57n 89J82e51s42c57h80k35e 9938155237975

Rychlík na trati PA - Liberec před 80 lety jezdil rychleji než dnešní rychlíky.

Parní na lopatu a kluzná ložiska. Na SŽDC přidaly 2 %, ale ruší se čekárny, sníh se odklízí pozdě. Nechápu, proč náhradní dopravu mají platit ČD ?

Také informační systém SŽDC není funkční. Mnoho hlášení je pozdě. Mnohdy žádné. To je ten pokrok. A když máte problém a chcete si stěžovat, tak musíte do Prahy. Krajské centra nenajdete na webu ani v telefonním seznamu.

Opravdu funkční systém naší železnice.

0/0
21.1.2016 17:23

J12a60n 42J98e45m11e53l50k17a 1715970

Navštívím nebo kouknu někdy na stránky.

Podle mě to není míchání. Podstata je stejná. Jeden dopravce dostane infrastrukturu pro sebe a cenu zákazníkovi si může určit. Aspoň podle mě v případě jihočeské soutěže a rychlíků Plzeň Most. Jediné, že v těchto případech se nejedná o tak moc konkurenceschopnou infrastrukturu, kde by měl vlak větší výhodu proti autu a busu jako v Anglii. Ale stejně, bez dotací to nejde, tedy nemá soupeře v hromadné dopravě.

U ČD by nás takový kupón stál 900 Kč měsíčně s in 50 a cca 1300 Kč s in 25. Vydělávají Angličané 10 krát více? Ne.

Pro mě je stejně státní integrovaný systém ČD lepší než krajský, který je často pro místní a jeden kraj. Vlak jezdí často mezi kraji.

+1/0
21.1.2016 18:25

V88a42c70l16a45v 20H36a23j91e55k 3496619729

jabkja s hruškami srovnáváte vy. Na tom kousku z Liberce do Rybniště většina cestujících jezdá za tarif IDS, tarif dopravce se používá jen minimálně. Dálková doprava je o něčem úplně . Na ČD každou chvíli řeší problém, že cestující s jízdenkou ČD nastoupil do vlaku jiného dopravce, kde mu zakoupenou jízdenku neuznali.

0/0
22.1.2016 22:04

V73l32a43d75i53m55í21r 76S79o11k64o41l98í98k 5616814590580

Nechápu ten naprostý nesmysl, že by soukromý dopravce měl akceptovat režijky zaměstnanců Českých drah. Mně jako soukromému dopravci je přece naprosto jedno, kde který cestující přece pracuje. Celkově celý systém režijních jízdenek je šílený přežitek socialismu. Moje mamka pracuje ve zdravotním zařízení a taky nemám slevu na léky na předpis. Rv

+1/−4
20.1.2016 15:21

V91a85c90l93a19v 71H50a45j24e66k 3906319529

to jako všechny benefity jsou socialistický přežitek, jako třeba služební telefony, použití služebního auta k soukromým účelů, u pojišťováku slevy na pojistném pro celou rodinu, v letecké dopravě letenky zdarma a řada dalších o kterých ani nevím.

+3/0
20.1.2016 16:38

J61a98n 69K34o22b66ě77r95s60k59ý 1310186401153

I v UK kde není žádný státní dopravce jsou režijky.

+1/0
20.1.2016 16:58

M73a45r20t74i41n 42N95o56v74o80t79n23ý 3716346181414

Jenže stát to zajímat musí, protože Čd musí ze zákona akceptovat výhody i lidí, kteří pro něj nepracují.

0/0
21.1.2016 10:26

R54o84m58a58n 12J41e39s74c48h24k80e 9628415357695

Jízdní výhody byly už za Rakouska-Uherska, za 1.republiky a soukromníci také uznávali slevu zaměstnancům ČSD.. A to dokonce pouliční dráhy, například v Jihlavě, Slezské zemské dráhy apod. Tehdy to šlo DNES TO NEJDE.

0/0
21.1.2016 17:29

J84a77n 65K76o98b13ě90r59s87k55ý 1150336871543

To je prostě taková klasika. Když ČD modernizují a stát jim přidá tak je to špatně, ale kdyby ČD nedělali nic se svým vozovým parkem tak by to podle těch samých bylo taky špatně. Pak se ještě přidají řeči o tom proč mají jezdit nějaké prázdné vlaky (když v drtivé většině opravdu prázdné nebývají). Tak co teda je správně ?

+7/0
20.1.2016 12:41

J94o53s87e29f 14B45a59l81o12u42n 4160456365261

Pane Sůra,když už si hrajete na dopravního experta,zjistěte si prosím kolik autobusů ve veřejném závazku jezdí na naftu;-) Je to naprosté minimum,zbytek CNG,Fame atd...

+2/0
20.1.2016 11:25

J60a43n 24S49ů21r94a 4455153573182

Určitě. Když loni u prodejů nových autobusů po rozsáhlých dotací dosáhlo CNG podílu 25%, na naftu nikdo nejezdí.

+1/0
20.1.2016 18:09

J37o62s35e69f 12B96a18l51o30u48n 4290376735221

Skutečně nejezdí,jezdí se na Fame!!!

0/0
20.1.2016 19:20

J31a33n 35S94ů62r44a 4925673643422

Fame není alternativní palivo, ale humus:-)

0/0
20.1.2016 23:00

J37o22s89e83f 76B59a63l88o95u79n 4900506195881

P:S:Vloni,a rok před tím a další rok před tím?Rozlišuje vaše statistika busy na mhd a veřejný závazek a zájezdové?Například v Libereckém kraji jezdí autobusy na CNG už tuším nejméně 4 roky a rok co rok přibývají nové,takže znova a pravdu ;-)

0/0
20.1.2016 19:34

J79a15n 33S64ů25r86a 4965333683122

Nerozlišuje. Myslíte,ze mimo závazek se kupuje bus pro legraci? 2014 bylo výrazně méně.

0/0
20.1.2016 22:57

K27a86m69i49l 52D22o25l69e97z91e42l 6882166334732

nechopnost Toka je neuveritelna. Neni schopen, nebo nechce nic delat s mytem, nic nedela ani s zeleznici. Neschopnost nebo spise korupce

+4/0
20.1.2016 10:52

M70a84r39t41i93n 30F79i24l45i25p57c20z37y52k 3761451145523

Až stoupne cena ropy/silové elekřiny, tak jsem tedy zvědav, jak se zvedne těch uvedených dnešních 10% z celkových nákladů. Dovolím si tipnout, že z dnešních 10% se to v argumentaci pro zdražení zvedne alespoň na 50%.

+1/−1
20.1.2016 10:09

P86a65v88e88l 23Ř46a82p64e31k 7522266569905

Přidat Českým drahám je v pořádku. Alespoň za situace, kdy stát sype řádově více do masového automobilismu. Státní přerozdělování v souvislosti s masovým automobilismem dokonce překonává i natolik socialistický systém, jakým je systém důchodový. V tak nerovném prostředí se těžko dá obejít bez dotací na kolejích, vyjma těch nejlukrativnějších úseků. Přitom bez vlaků by osobní doprava zkolabovala.

+15/−3
20.1.2016 9:01

M98a10r89t53i12n 67K90a74r81á47s72e33k 9348943128868

Ale stat z masoveho automobilismu naopak vysava miliardy korun (proto se plati z PHM obri spotrebni dane, dalnicni znamky a pro nakladni auta mytne) a ty pak sype do hromadne dopravy, kde casto musi zaplatit az 90% nakladu (a zakaznik ktery sluzbu vyuziva jen 10%)

+4/−2
20.1.2016 9:09

R27a31d56e38k 45J28a67n84a80t70a 9915586384982

Vážně si myslíte, že spotřební daň (která např. při cestě Praha-Brno a spotřebě 7l/100km dělá cca 190 Kč), zaplatí náklady na tu dálnici? Ve Francii byste za podobně dlouhý úsek zaplatil mýto klidně 500-600 Kč a to tam mají spotřební daň taky.

+8/−1
20.1.2016 9:17

M37a96r87t34i58n 20K47a97r74á76s22e77k 9158273268658

Jasne ze zaplati....... stat dlouhodobe dava do vystavby a oprav cest mene nez kolik vybere na spotrebnich danich a mytu....

+4/−2
20.1.2016 9:19

P88a51v79e77l 13Ř30a69p28e54k 7792426149725

To se tak může jevit mj. proto, že stát různými způsoby přenáší náklady na obce.

0/0
20.1.2016 9:26

R40a75d42e45k 82J20a75n44a10t45a 9915486294552

Přesně tak. Kvůli přemíře osobních aut se například postavila Blanka. 30000 Kč nákladů na každého Pražana, včetně těch, co autem po městě nejezdí (a těch je většina). O nákladech na provoz tunelu nemluvě.

Přitom z toho Praha nemá vůbec nic, spotřební daně jsou příjmem státu, v Blance se mýto neplatí.

+7/0
20.1.2016 9:35

M79i25r67o22s49l68a25v 80Z49i77k60m94u16n37d 6698782777778

No a jak je možné, že v opravách silnic a mostů je cca bilionový vnitřní dluh ...

0/0
20.1.2016 13:27

M42a34r43t11i78n 41N32o17v49o30t88n15ý 3876386831734

Což je samozřejmě nesmysl. Spotřební daň nepokryje ani náklady na údržbu sítě.

0/0
21.1.2016 10:28

J88a12n 85S66ů91r45a 4575583363642

http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2016/schodek-statniho-rozpoctu-za-rok-2015-je-23541

výběr spotřební daně z minerálních olejů 75 miliard. 4 miliardy známky, 10 miliard mýto. rozpočet řsd na letošek 38 miliard.

+2/0
20.1.2016 11:12

R83a87d14e48k 74J30a67n24a15t93a 9215776464362

A co obecní a městské silnice, co výběr té daně z oborů mimo silniční dopravu, co náklady na řízení provozu (policie), atd.?

Není to málo. Jak jsem psal výše. Takové "drobnosti" jako je Blanka, jdou zcela mimo ŘSD. To zaplatila Praha, samozřejmě na úkor jiných městských výdajů, protože od státu dostává na rok pevnou částku závisející jen na počtu obyvatel.

+6/−1
20.1.2016 11:52

P89e42t28r 94N91i43v88n32i20c41k47ý 3672914215847

OK, tak kolik tedy dohromady dávají obce a města ze svého?

+2/0
20.1.2016 13:01

J96a76n 84J74e23m56e44l13k11a 1545680

Já myslím, že i zaplatí. Kolik stát dostane na spotřebních daních 130 mld? Kolik na DPH, cca 230.

To, že Francie je, co se týká daní, naprosto nehorázně rozežraná nekonkurenceschopná země, která už neví, co zdanit, je věc jiná.

0/0
20.1.2016 18:57

P47a73v32e89l 61Ř21a64p59e75k 7592276629665

Toto je klasický omyl. Automobilismus je systém, který zdroje spotřebovává, nikoli produkuje, proto tvrzení, že stát něco tahá z automobilismu, je nepřesné, ne-li přímo lživé. Ty prostředky, které stát vytahá z lidí v souvislosti s automobilismem, pocházejí z jiných odvětví. V konečném důsledku je relevantní pouze celkový objem přerozdělených peněz, tedy daně na straně jedné a výdaje na straně druhé, dále též tržní cena všech pozemků, které jsou dnes vedeny jako veřejné a na kterých lidé bezplatně odkládají svá soukromá auta.

+4/−1
20.1.2016 9:18

M91i74r61o77s71l10a16v 37Z56i38k18m26u36n13d 6328782557398

Z daně PHM se platí např. dopravní policie, soudy projednávající nehody řidičů, vězeňská služba ... přispívá se na zdravotnictví léčící následky nehod, sociální dávky těm, co v důsledku nehody skončí na vozíčku apod ... platí se školy ... je divné, že při tam velkých penězích o nichž mluvíte, nejsou peníze na opravy a údržbu silnic ...

0/0
20.1.2016 13:26

P26e49t33r 94N25i98v29n78i36c12k41ý 3442354795247

Režijky - naprostý nesmysl pro zaměstnance SŽDC a obzvlášť pro rodinné příslušníky ČD i SŽDC.

Jestli SŽDC chce dát svým zaměstnancům benefit, ať si s ČD a soukromými dopravci dohodnou množstevní slevu a režijky jim standardně zakoupí. Ze zákona to mělo dávno zmizet.

+5/−2
20.1.2016 8:06

J28i81ř47í 94K65ü40h10r 2480406900446

Kalousek to navrhoval zdanit, dle celosítových jízdenek.

No neprošlo to. Jezdí(a asi i daní) se za 100Kč ročně. Teda tuším a dost možná špatně.

0/0
20.1.2016 9:00

V24a73c35l17a41v 80H30a30j10e23k 3426959599

Když by zdanil všechny zaměstnanecké benefity, tak proč ne. Ale na to by musel zřídit nový úřad. Navíc se to ukázalo technicky obtížně realizovatelné a je otázkou, zda by to něco skutečně přineslo.

0/−1
20.1.2016 13:20
Foto

A61l57a91n 73Ř13e95p21k13a 4385116

Ale zaměstnanci SŽDC byli dřív zaměstnanci drah a jak k tomu přijdou, že když nějaký ňouma rozhodl že se to musí oddělit by už neměla jedna část nárok na režijky, když dělají pořád tu samou práci? A pro rodinné příslušníky, často děti a studenty po dobu studia to je jistě příjemný bonus :) Asi jako pro mě byl dobrý bonus režijka od DPO jakožto rodinného příslušníka zaměstnance.

+2/−2
20.1.2016 10:13

R17a30d83i83m 88Š97o25l10c 1925145795844

V Chomutově stojí provoz trolejbusu 81,-- Kč/km, tak to ten vlak je oproti tomu zadarmo ;-) No a k té naftě. ČD netankují u benzinky, ale mají dlouhodobé smlouvy a nafta je u nich daleko levnější než pro normálního automobilistu...

+9/0
20.1.2016 8:03

M55a53r28t70i60n 24Š14t78r11o84s 4859877420188

Ja můžete srovnávat provoz rychlíku a autobusu, který jkezdí ve městě a zastavuje na každých 300 metrech? Spotřeba paliva i mzdové náklady jsou úplně jinde.. I auto má ve městech mnohem vyšší spotřebu.

0/0
20.1.2016 10:58

B48r36o44n44i78s41l84a71v 27G86a57b95r40y31š 6835224490

To sice ano, ale to by nesměl být Chomutov. Čím méně trolejbusů, tím vyšší cena provozu každého kusu. A pořád to budou osekávat..., už teď mají vysokou provozní cenu jako argument k jejich likvidaci.

+3/0
20.1.2016 12:42

R91o79m76a11n 48J55e42s44c96h97k59e 9108325447955

Praha také zrušila trolejbusy. Největší tolejbusový provoz je v Brně.

0/0
21.1.2016 19:13

B50r80o59n88i65s57l34a48v 10G83a35b40r23y63š 6825814930

Já vím, taky tam nějakou dobu bydlím. :-)

0/0
21.1.2016 20:44

R88o44m92a17n 65J16e98s79c12h98k81e 9428355707945

Nerozumím, jak je vlak zadarmo ?

0/0
21.1.2016 19:11

V51á60c54l59a71v 94P56a90v66e41l75e27k 1220246296794

Už se těším na výroční zprávu, kde se budou ČD chlubit, jak hospodaří se ziskem 8-oRv

+4/−1
20.1.2016 7:47

P23a26v64e20l 86Ř50a87p84e73k 7592196639585

Subjekty zapojené do masového automobilismu také "hospodaří se ziskem", přitom státní přerozdělování v souvislosti s masovým automobilismem překonává železnici minimálně o jeden řád.

+4/−2
20.1.2016 9:04

V52a15c74l22a40v 87H61a19j33e19k 3986429529

Do úhrady prokazatelné ztráty se zahrnuje také přiměřený zisk dopravce, který je myslím dle zákona kolem 5%, takže proč ne??

0/0
20.1.2016 13:15

M36i75l88o87š 86M64a81c28k68ů 5260709602187

Fakt tomu nerozumím, při zdražování tvoří energie podstatnou část nákladů, takže, když se cena hne o kousek zdražíme, ale když cena energií klesne, tak energie tvoří nepodstatnou část ceny a příliš ji neovlivňují. Netýká se to jen ČD, ale všeobecně všech - autobusů, letadel, pekařů, ocelářů a zkrátka prostě všech co potřebují zdražit.

+1/−1
20.1.2016 7:33
Foto

P11a71t69r84i22k 84H91e42r24i35n11g 6159810360669

Zprivatizovat!!!! To jediné nás zachrání od černé díry na peníze nás daňových poplatníků.....

+3/−18
20.1.2016 6:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.