Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha - Drážďany za 50 minut. Němci navrhují 26 kilometrů dlouhý tunel

Zvažovaná stavba vysokorychlostní tratě z Prahy do německých Drážďan dostala novou podobu. Německá studie navrhuje postavit na trase jeden z nejdelších železničních tunelů v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71o97m71a45n 18H98a12n19u59s 8725107849484

Bohužel tyhle projekty trpí několika problémy zaprvé jsou v nedohlednu a zadruhé pak blokují rozvoj území okolo, protože pak mají třeba 300m na každou stranu ochranný koridor a nemůže se tam nic postavit zrovna jako je tomu před Libercem u Hodkovic. Další problém je ten, že v ČR jsou povolené zatím nejdelší tunely pouze 5km.

19.3.2016 13:13

J20i51ř88í 96Z19á11h19o21r43a 5163225152429

Vidláky z Prahy by to výrazně přiblížilo civilizaci. Dobrá práce.

21.1.2016 9:38

M97a78r32t97i32n 31P83i21s53á15r 6770322424606

a že těch vidláků tu v Praze je ..

19.3.2016 13:41

Z63d64e33n12ě66k 25H73a80l22a98m53a 7822766384630

ale to o Červené Karkulce je lepší......

20.1.2016 20:28

J44a33k12u18b 73H17e18g42e82n43b63a23r93t 9485564369864

Ale jak je libo. Lokomotiva T 444.0 "Karkulka" pochází z počátku 60. let. Jde o čtyřnápravovou díeselovou lokomotivu typu B'B' s hydraulickým přenosem výkonu určenou k posuvu a k lehčí traťové službě. Původní hmotnost 46 tun se ukázala jako nevhodně nízká, a tak byly sériové jednotky vyráběny s hmotností 56 tun. Maximální rychlost tohoto červenožlutého stroje o výkonu 515 kW dosahovala 70 km/h.

26.1.2016 12:16
Foto

P20e80t74r 97M30o74o97s 6792205337

;-DR^

1.2.2016 18:04

J97i19ř98í 78K47o17c82u89r70e53k 6295334855568

Jedno video, odkud jsou ty obrázky. :D

CZ: https://www.youtube.com/watch?v=s1kj2GnYxb4

DE: https://www.youtube.com/watch?v=WCeyi_HfKGY

20.1.2016 19:56

Z55d89e29n33ě60k 60Z85á73l51i26š 2955654567873

No sláva. Konečně z Německa něco normálního.;-)

20.1.2016 19:02

J45a13n 36T19u93r95o84ň 3441730430845

Jenom 20 let? Nová "vodíková" konstanta...

20.1.2016 16:37

M74i85k65u65l64á42š 89K56a87l51i73n84a 1782563595

Hlavně, až se to bude projektovat, zamkněte inženýry z tunelu blanka do sklepa....

20.1.2016 16:06

V72á21c45l57a61v 51Z50e35m11á35n50e92k 4248913591700

Takže tak za 50 let to bude.

20.1.2016 15:28

M54a54r88e74k 84H98r18u84b61y 6627752101108

Jen aby to nedopadlo jako D5 nebo ta dalnice do Vidne:-P

20.1.2016 15:17

A92n38t51o40n46í46n 21Š33v37i85h33n32o45s 8398637391912

Nebo tunel Blanka.

20.1.2016 15:21

M96i42c95h91a13l 40K33r66e83j86č22í 1366710981883

A nebylo by rozumnější stavět spíše opevnění? :-P

20.1.2016 14:49

F74i35l11i42p 21S50m83o54l22a 9587318271137

Jako proč? Kvůli těm dvěma běžencům, kteří do ČR přišli od začátku migrační krize a těm dalším dvěma, kteří sem v následujících letech zabloudí? ;-D

21.1.2016 13:15

J51a62n 63F77i31a32l69a 7774677135109

V Čechách jsou už stovky muslimů.

19.3.2016 18:53

V35i21k16t78o61r 34K20o10š23k33a 4432690147619

Tahle stavba postrada absolutne smysl. Nemci nemaji vubec zajem napojovat vysokorychlostni trat na Drazdany. Trat do Lipska je na 200km/h a trat do Berlina se dela rekonstrukce take na 200km/h a jen z casti. Dulezita stavba co probiha je Norimberk Erfut Lipsko Berlin. Tam se bude jezdit 300. Ano je sice pekne propojit Prahu a Viden severnim koridorem. Jenze nejsou a nebudou penize na VTR. Nemame dokonceny stavajici koridory a dalsi stavby a veci a uz se tu chysta VTR. Nesmysl, jen vyhozene penize za projekty. Kdyby se spis zamerilo jak pomoct a ulehcit narustajici nakladni doprave smer zapad. Decin proste nestaci. A kdyby se udelala poradna trat z Chebu do rise bylo by to fajn.

20.1.2016 14:16

P96e79t55r 58N51o78v53o18t16n63y 1421330571

Stavající koridory už jsou v podstatě nepropustné pro další nárůst příměstské a nákladní dopravy. Čím dřív VRT, tím líp.

20.1.2016 14:20

J58i50ř76í 28K96o66c97u41r85e39k 6765744605338

To jo, ale problém je mezi Prahou a Kolínem, Prahou a Benešovem, Prahou a Berounem .. Kladno nevyjímaje. S tímhle VRT směr Lovosice nic neudělá.

Nákladní dopravě by víc pomohlo postavit druhou kolej z Velkého Oseku přes Chlumec nad Cidlinou, Hradec a Týniště do Chocně. A pak pár drobností jako přesmyk v Praze-Libni, aby nákladní vlaky nekřížily cestu osobním. A druhá trasa do Německa z Plzně směr Norimberk/Řezno.

A dořešit napojení kontejnerových terminálů na silniční síť. Cesta kolem kostela přes náves rozhodně není dobré řešení, jako je tomu v Horních Heršicích.

20.1.2016 14:44

R20a26d88e27k 29J93a73n68a35t88a 9315196604302

Je to problém i mezi Děčínem a Dráždany. Nákladní doprava tam je extrémně silná, do toho silná příměstská na německé straně, do toho každé dvě hodiny poměrně obsazené EC, které by klidně mohlo jezdit každou hodinu, protože poptávka stoupne, až příští rok Němci snad konečně dodělají a urychlí Dresden-Berlín.

20.1.2016 15:14

Z80b12y10n25ě28k 10N62o51v72á56k 7240717467632

a na to jste přišel kde, že Němci nemají zájem o napojení Drážďan? To je váš subjektivní názor?

20.1.2016 14:31

R64a93d25e80k 76J28a29n97a89t73a 9255146634842

No, skutečná VRT do Drážďaň skutečně aktuálně v plánu není. Ale to je jen proto, že do Lipska je to kousek a ta 200 km/h jim tam zatím stačí. Každopádně s ICE tam jezdí, takže napojení na vysokorychlostí síť to je.

20.1.2016 15:02

Z80b51y38n74ě57k 46N20o14v37á75k 7580417337572

Nová trať je v plánu již několik let. Je součástí TEN-T Řešilo se několik změn v plánu, ale stále zůstává v prioritách. V současnosti je podle německých médií plánováno zprovoznění na rok 2023/24

20.1.2016 16:14

F73r26a70n15t31i36š14e69k 94V16o37p83r12š61á14l20e51k 3139956980664

Tak toho se nedožiju. Je mi lehce přes 40 let a do 130 tady fakt strašit nehodlám... :-P

20.1.2016 14:12

J90a15n 84V96a88l26a53l88í87k 6156279850956

Píši za 20let to možná stihnete

20.1.2016 15:11

M49a25r56e54k 98H41r57u76b80y 6437682301618

Jenze 20 rikaji ted...takze realne 3x tolik?:-P

20.1.2016 15:17

V17á52c32l65a17v 38S36v57o16b34o64d29a 5346478869

To už budu dávno pod drnem.;-D

21.1.2016 9:47

V25l16a27d31i65m26í65r 63F93i93b57i95g66e19r 5244331511384

Psát můžou, my už jsme se měli 10 let vozit po dálnici až k Hranicím a zatím končí v polách u Hradce Králové

20.1.2016 20:50

J67a64k46u45b 65H48e20g56e68n91b18a32r88t 9785174199884

Takže jen pět let před komerční jadernou fúzí? ;-D

26.1.2016 12:18

A64u36g51u97s94t 90F86o67r70m22á79n40e90k 6965209410776

Bude se to stvět proto, aby Češi a Němci měli snazší pohyb, nebo aby mohli uprchlíci lépe cestovat do reichu ?

20.1.2016 14:06

M34a68t24e85j 68R68u55ž58i96č77k96a 3750385113216

Jednu věc je potřeba přiznat, a sice že na povrchu bude místa čím dál míň a čím dřív se začne, tím větší to má smysl.

20.1.2016 14:01

M21a57r10t21i39n 65P84a66t89e25j49d31l 4894958846505

Když němci navrhují,tak ať si to také zaplatí!

20.1.2016 13:58

K21a23r40e97l 84S71t63r19ž20a63n33o20v63s14k57ý 1928675705

Podle mě je to holý nesmysl, taková trať se neuživí. Nevím, kolik Pražanů potřebuje jet padesát minut do Drážďan a opačně. Taky tam občas potřebuju, ale dvě hodiny cesty mě nezabijou. Co z toho, že bych tam byl o hodinu dřív? Že budu o dvě hodiny dřív doma na gauči? Navíc dříve bylo účelné na trať napojit co nejvíc měst. Teď by se jelo z Prahy téměř rovnou do Drážďan, takže by šlo o trať hlavně pro osobní vlaky, které nevydělávají. Přemýšlet by se o tom dalo jedině v případě, že by to měla být nějaká významná evropská rychlotrať, třeba z Bělehradu do Kodaně, nebo něco podobného.

20.1.2016 13:58

O73l60d20ř26i47c68h 68J82a57n95e53č28e34k 8689106913561

no a co to jako podle Vás má být? samozřejmě že taková investice nemá pro izolovanou relaci Praha - Dresden. jako součást spojení od Severního moře na Balkán by taková trať ale byla potřeba velmi.

"napojit co nejvíce měst" - ta zůstanou napojena vnitrostátními rychlíky na stávající trati. pokud by ten rychlovlak měl stavět v Kralupech, pod Řípem a v Litoměřicích, těch 350 km/h mu moc platných nebude. vždyť dnešní EC mezi Prahou a Ústím taky nikde nestaví.

20.1.2016 14:03

P63e24t69r 23N35a84j46d12e29k 7117616553351

Přesně tak, Jenže tady to máte marný. Železniční fanatici si myslí, že průměrný občan potřebuje jezdit do Drážďan skoro každý den a hlavně tam potřebuje být za míň než hodinu, protože 2 už je moc ;-D Přitom drtivá většina lidí jezdí do Německa hlavně na nákupy a fakt si nedovedu představit, že bych s týdenním nákupem jel drážďanskou MHD a pak vlakem.

20.1.2016 14:09

R21a91d37e31k 35J21a89n10a96t92a 9385266884162

Vy taky neumíte zeměpis? Je snad jasné, že to není (jen) pro ježdění do Drážďan, ale spojení s půlkou Německa, ale i Holandskem, Dánskem, apod.

Např. z Prahy byste se do Franfurtu dostal za 5 hodin (za předpokladu, že po dokončení VDE8 r. 2018 Němci nic dalšího nepostaví, a to si myslím, že ještě nějaké VRT tím směrem vznikne, takže klidně jen 4 hodiny).

Vaše reakce je ve stylu "k čemu je dálnice na Rozvadov, vždyť tam chcíp pes".

20.1.2016 14:23

P66e45t98r 51N62a22j10d38e53k 7117606343341

Čím dál pojedu, tím je ten tunel z hlediska časové úspory zbytečnější. Při cestě do Francie, Belgie, Nizozemska či Skandinávie si můžu vybrat jestli poletím nebo pojedu autem, busem nebo vlakem a troufám si tvrdit, že ten vlak využívá bezkonkurenčně nejmíň lidí. A víte proč? Protože je bezkonkurenčně nejdražší. Dokud se tohle nezmění a lidi nezačnou vlaky masověji využívat, tak ty tunely jsou momentálně hloupá investice a jsou potřeba mnohem důležitější stavby.

20.1.2016 14:34

M78i45r49o66s31l12a70v 41J36a95n46o74u79š66e62k 9274761837

Nebudu tu ted hodnotit zda jste pro a nebo proti, ale z vaseho komentare jasne vyplyva, ze o tematu nemate ani zakladni podvedomi. Nechapu proc se tedy vubec timto zpusobem vyjadrujete?

20.1.2016 14:46

P95e40t88r 62N65a61j13d71e97k 7907976773341

Aneb drž hubu a plať. To by se vám líbilo. To chápu. Já bych třeba už konečně chtěl pohodlnou dálnici z jižních Čech do Linze a vůbec se pohybovat po republice autem stejně rychle a pohodlně jako v Rakousku nebo Německu. Proč má mít přednost stavba nějakého tunelu?

20.1.2016 14:57

M98i97r43o44s96l67a50v 30J12a87n98o29u93š59e39k 9364471387

V poradku. Prosel jsem si vetsinu vasich komentaru a je na nich videt ze se vseobecne neorientuje v temer jakekoliv problematice tykajici se zeleznice ci ciste budovani dopravni infrastruktury. Takze ani nemam zajem s Vami diskutovat. Hezky den.

20.1.2016 15:02

P53e58t45r 54N27a45j26d94e11k 7847476653911

To bude tím, že nejsem železniční pomatenec. Smiřte se s tím, že většína obyvatel ČR vlak skoro vůbec nepoužívá.

20.1.2016 15:14

R13a43d48e59k 52J66a23n71a59t85a 9765526254392

Většina cestujících Paříž-Londýn, Paříž-Marseill či Paříž-Brusel, atd. taky vlak donedávna nepoužívala. A šup, najednou tam cestuje vlakem více jak polovina lidí.

Už chápete princip těch investic?

20.1.2016 15:24

P68e64t66r 13N28a58j65d76e45k 7307516983701

Je tam jeden velmi podstatný rozdíl, Paříž má s aglomerací 10 milionu obyvatel, Praha tak 1,3 milionu.

Jinak já jsem nikdy nebyl proti stavbě VRT, já jen vždycky tvrdím, že jsou aktuálně mnohem důležitější stavby než tohle. K čemu je obyvateli Náchoda, že se dostane z Prahy do Drážďan o hodinu rychleji, když centrem jeho města se denně valí hlavní tranzit z ČR do Polska. Chápu, že pražák tyhle problémy vůbec nevnímá a nezajímají ho, ale 90% obyvatel žije mimo Prahu.

20.1.2016 16:00

O45l19d16ř59i21c58h 11J50a13n88e14č55e54k 8129416223441

k čemu je obyvateli Chomutova dostavba D1 z Přerova do Lipníka? tak asi tak...

20.1.2016 16:15

P10e84t74r 24N83a64j87d64e85k 7397526963551

Chomutov už má svůj obchvat pár let hotový. Běžte se jich zeptat, jestli jim byl k čemu nebo by místo něj raději chtěli železniční tunel do Německa :)

20.1.2016 16:31

M31a82r88t73i49n 66R84u44z83i52c22k58a 1272618766977

Prazska aglomerace ma cca 2,5mil....

20.1.2016 17:52

P71e14t62r 45N33a84j51d24e94k 7307356513711

Tak jestli do pražské aglomerace počítáte i vesnice u Doks, tak to potom jo :)

20.1.2016 18:04

O55l72d70ř97i16c43h 82J72a64n38e90č55e59k 8649116323121

zato jste ale automobilový fanatik.

pravda moc Čechů vlak nepoužívá. ale proč ho používají Švýcaři, Rakušani, Němci, Francouzi?

20.1.2016 15:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.