Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha - Drážďany za 50 minut. Němci navrhují 26 kilometrů dlouhý tunel

Zvažovaná stavba vysokorychlostní tratě z Prahy do německých Drážďan dostala novou podobu. Německá studie navrhuje postavit na trase jeden z nejdelších železničních tunelů v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R34o79m82a75n 22H31a42n44u72s 8875387949604

Bohužel tyhle projekty trpí několika problémy zaprvé jsou v nedohlednu a zadruhé pak blokují rozvoj území okolo, protože pak mají třeba 300m na každou stranu ochranný koridor a nemůže se tam nic postavit zrovna jako je tomu před Libercem u Hodkovic. Další problém je ten, že v ČR jsou povolené zatím nejdelší tunely pouze 5km.

0/0
19.3.2016 13:13

J51i29ř38í 96Z25á19h19o49r61a 5853945272739

Vidláky z Prahy by to výrazně přiblížilo civilizaci. Dobrá práce.

+4/−5
21.1.2016 9:38

M51a77r16t94i56n 83P10i39s85á64r 6590952524726

a že těch vidláků tu v Praze je ..

0/0
19.3.2016 13:41

Z92d87e58n47ě18k 73H32a34l70a80m82a 7722806524700

ale to o Červené Karkulce je lepší......

+1/−2
20.1.2016 20:28

J47a12k22u43b 84H19e18g87e31n27b39a68r81t 9615614959244

Ale jak je libo. Lokomotiva T 444.0 "Karkulka" pochází z počátku 60. let. Jde o čtyřnápravovou díeselovou lokomotivu typu B'B' s hydraulickým přenosem výkonu určenou k posuvu a k lehčí traťové službě. Původní hmotnost 46 tun se ukázala jako nevhodně nízká, a tak byly sériové jednotky vyráběny s hmotností 56 tun. Maximální rychlost tohoto červenožlutého stroje o výkonu 515 kW dosahovala 70 km/h.

+6/0
26.1.2016 12:16
Foto

P44e96t82r 79M10o74o87s 6122415277

;-DR^

0/0
1.2.2016 18:04

J16i34ř22í 83K12o57c67u48r61e47k 6625674635848

Jedno video, odkud jsou ty obrázky. :D

CZ: https://www.youtube.com/watch?v=s1kj2GnYxb4

DE: https://www.youtube.com/watch?v=WCeyi_HfKGY

+1/0
20.1.2016 19:56

Z98d36e30n78ě15k 50Z71á19l83i67š 2375824687903

No sláva. Konečně z Německa něco normálního.;-)

+5/0
20.1.2016 19:02

J47a37n 34T40u52r90o11ň 3621190430365

Jenom 20 let? Nová "vodíková" konstanta...

+1/0
20.1.2016 16:37

M20i24k23u98l58á61š 76K43a97l79i73n54a 1192953895

Hlavně, až se to bude projektovat, zamkněte inženýry z tunelu blanka do sklepa....

+5/0
20.1.2016 16:06

V54á96c50l54a55v 28Z87e76m10á34n23e32k 4248713831450

Takže tak za 50 let to bude.

+2/0
20.1.2016 15:28

M26a85r51e93k 36H58r20u35b16y 6607492701208

Jen aby to nedopadlo jako D5 nebo ta dalnice do Vidne:-P

+1/−1
20.1.2016 15:17

A72n82t24o43n62í46n 14Š22v64i87h17n32o46s 8228737451392

Nebo tunel Blanka.

+4/0
20.1.2016 15:21

M61i71c24h43a56l 67K66r12e63j94č85í 1246480931783

A nebylo by rozumnější stavět spíše opevnění? :-P

+4/−9
20.1.2016 14:49

F27i65l37i51p 97S87m61o34l79a 9337618971437

Jako proč? Kvůli těm dvěma běžencům, kteří do ČR přišli od začátku migrační krize a těm dalším dvěma, kteří sem v následujících letech zabloudí? ;-D

+3/−2
21.1.2016 13:15

J71a88n 46F45i88a75l97a 7764557755269

V Čechách jsou už stovky muslimů.

0/0
19.3.2016 18:53

V24i56k41t97o50r 27K96o26š92k38a 4142800847329

Tahle stavba postrada absolutne smysl. Nemci nemaji vubec zajem napojovat vysokorychlostni trat na Drazdany. Trat do Lipska je na 200km/h a trat do Berlina se dela rekonstrukce take na 200km/h a jen z casti. Dulezita stavba co probiha je Norimberk Erfut Lipsko Berlin. Tam se bude jezdit 300. Ano je sice pekne propojit Prahu a Viden severnim koridorem. Jenze nejsou a nebudou penize na VTR. Nemame dokonceny stavajici koridory a dalsi stavby a veci a uz se tu chysta VTR. Nesmysl, jen vyhozene penize za projekty. Kdyby se spis zamerilo jak pomoct a ulehcit narustajici nakladni doprave smer zapad. Decin proste nestaci. A kdyby se udelala poradna trat z Chebu do rise bylo by to fajn.

+5/−9
20.1.2016 14:16

P47e50t10r 46N44o20v93o68t33n40y 1731580501

Stavající koridory už jsou v podstatě nepropustné pro další nárůst příměstské a nákladní dopravy. Čím dřív VRT, tím líp.

+10/0
20.1.2016 14:20

J34i71ř94í 11K70o88c20u36r50e55k 6625824615358

To jo, ale problém je mezi Prahou a Kolínem, Prahou a Benešovem, Prahou a Berounem .. Kladno nevyjímaje. S tímhle VRT směr Lovosice nic neudělá.

Nákladní dopravě by víc pomohlo postavit druhou kolej z Velkého Oseku přes Chlumec nad Cidlinou, Hradec a Týniště do Chocně. A pak pár drobností jako přesmyk v Praze-Libni, aby nákladní vlaky nekřížily cestu osobním. A druhá trasa do Německa z Plzně směr Norimberk/Řezno.

A dořešit napojení kontejnerových terminálů na silniční síť. Cesta kolem kostela přes náves rozhodně není dobré řešení, jako je tomu v Horních Heršicích.

+2/−1
20.1.2016 14:44

R45a14d15e66k 17J60a22n51a35t97a 9405216654312

Je to problém i mezi Děčínem a Dráždany. Nákladní doprava tam je extrémně silná, do toho silná příměstská na německé straně, do toho každé dvě hodiny poměrně obsazené EC, které by klidně mohlo jezdit každou hodinu, protože poptávka stoupne, až příští rok Němci snad konečně dodělají a urychlí Dresden-Berlín.

+3/0
20.1.2016 15:14

Z33b90y75n71ě54k 97N36o43v91á73k 7940957947472

a na to jste přišel kde, že Němci nemají zájem o napojení Drážďan? To je váš subjektivní názor?

+4/0
20.1.2016 14:31

R62a81d83e58k 64J28a73n65a97t37a 9815466964702

No, skutečná VRT do Drážďaň skutečně aktuálně v plánu není. Ale to je jen proto, že do Lipska je to kousek a ta 200 km/h jim tam zatím stačí. Každopádně s ICE tam jezdí, takže napojení na vysokorychlostí síť to je.

0/0
20.1.2016 15:02

Z59b32y88n81ě26k 54N38o91v85á63k 7900167777332

Nová trať je v plánu již několik let. Je součástí TEN-T Řešilo se několik změn v plánu, ale stále zůstává v prioritách. V současnosti je podle německých médií plánováno zprovoznění na rok 2023/24

+1/0
20.1.2016 16:14

F86r27a55n39t59i76š39e81k 72V89o15p36r66š92á48l88e18k 3119656830684

Tak toho se nedožiju. Je mi lehce přes 40 let a do 130 tady fakt strašit nehodlám... :-P

+8/0
20.1.2016 14:12

J84a23n 78V49a19l70a95l30í66k 6586499500506

Píši za 20let to možná stihnete

+1/0
20.1.2016 15:11

M20a20r36e16k 46H92r29u50b26y 6907212271708

Jenze 20 rikaji ted...takze realne 3x tolik?:-P

+1/0
20.1.2016 15:17

V97á46c73l82a15v 22S48v56o11b14o75d89a 5506158429

To už budu dávno pod drnem.;-D

0/0
21.1.2016 9:47

V61l15a41d65i85m26í81r 38F62i11b63i71g63e27r 5684311671314

Psát můžou, my už jsme se měli 10 let vozit po dálnici až k Hranicím a zatím končí v polách u Hradce Králové

0/0
20.1.2016 20:50

J47a72k58u55b 83H52e37g11e92n18b16a60r26t 9945874869884

Takže jen pět let před komerční jadernou fúzí? ;-D

0/0
26.1.2016 12:18

A20u59g55u41s53t 25F18o21r80m50á50n84e38k 6425819170676

Bude se to stvět proto, aby Češi a Němci měli snazší pohyb, nebo aby mohli uprchlíci lépe cestovat do reichu ?

+3/−18
20.1.2016 14:06

S12t42a83n15i30s87l38a84v 33H72y32s11k84ý 2677839752381

Rv

0/0
22.1.2016 10:34

M70a22t89e93j 56R49u44ž13i12č85k25a 3630755333526

Jednu věc je potřeba přiznat, a sice že na povrchu bude místa čím dál míň a čím dřív se začne, tím větší to má smysl.

+4/0
20.1.2016 14:01

M57a91r54t12i83n 89P71a26t56e30j51d85l 4194958816665

Když němci navrhují,tak ať si to také zaplatí!

0/−6
20.1.2016 13:58

K18a10r84e20l 94S77t18r84ž43a70n27o84v51s68k68ý 1968975585

Podle mě je to holý nesmysl, taková trať se neuživí. Nevím, kolik Pražanů potřebuje jet padesát minut do Drážďan a opačně. Taky tam občas potřebuju, ale dvě hodiny cesty mě nezabijou. Co z toho, že bych tam byl o hodinu dřív? Že budu o dvě hodiny dřív doma na gauči? Navíc dříve bylo účelné na trať napojit co nejvíc měst. Teď by se jelo z Prahy téměř rovnou do Drážďan, takže by šlo o trať hlavně pro osobní vlaky, které nevydělávají. Přemýšlet by se o tom dalo jedině v případě, že by to měla být nějaká významná evropská rychlotrať, třeba z Bělehradu do Kodaně, nebo něco podobného.

+4/−8
20.1.2016 13:58

O36l74d38ř73i54c67h 98J94a42n73e15č63e34k 8169296293161

no a co to jako podle Vás má být? samozřejmě že taková investice nemá pro izolovanou relaci Praha - Dresden. jako součást spojení od Severního moře na Balkán by taková trať ale byla potřeba velmi.

"napojit co nejvíce měst" - ta zůstanou napojena vnitrostátními rychlíky na stávající trati. pokud by ten rychlovlak měl stavět v Kralupech, pod Řípem a v Litoměřicích, těch 350 km/h mu moc platných nebude. vždyť dnešní EC mezi Prahou a Ústím taky nikde nestaví.

+4/0
20.1.2016 14:03

P63e89t22r 57N79a83j69d68e23k 7717856743861

Přesně tak, Jenže tady to máte marný. Železniční fanatici si myslí, že průměrný občan potřebuje jezdit do Drážďan skoro každý den a hlavně tam potřebuje být za míň než hodinu, protože 2 už je moc ;-D Přitom drtivá většina lidí jezdí do Německa hlavně na nákupy a fakt si nedovedu představit, že bych s týdenním nákupem jel drážďanskou MHD a pak vlakem.

+2/−6
20.1.2016 14:09

R60a53d87e59k 68J16a37n44a55t26a 9215986444442

Vy taky neumíte zeměpis? Je snad jasné, že to není (jen) pro ježdění do Drážďan, ale spojení s půlkou Německa, ale i Holandskem, Dánskem, apod.

Např. z Prahy byste se do Franfurtu dostal za 5 hodin (za předpokladu, že po dokončení VDE8 r. 2018 Němci nic dalšího nepostaví, a to si myslím, že ještě nějaké VRT tím směrem vznikne, takže klidně jen 4 hodiny).

Vaše reakce je ve stylu "k čemu je dálnice na Rozvadov, vždyť tam chcíp pes".

+11/0
20.1.2016 14:23

P79e79t45r 20N65a31j61d15e16k 7847116563901

Čím dál pojedu, tím je ten tunel z hlediska časové úspory zbytečnější. Při cestě do Francie, Belgie, Nizozemska či Skandinávie si můžu vybrat jestli poletím nebo pojedu autem, busem nebo vlakem a troufám si tvrdit, že ten vlak využívá bezkonkurenčně nejmíň lidí. A víte proč? Protože je bezkonkurenčně nejdražší. Dokud se tohle nezmění a lidi nezačnou vlaky masověji využívat, tak ty tunely jsou momentálně hloupá investice a jsou potřeba mnohem důležitější stavby.

+1/−7
20.1.2016 14:34

M68i14r41o94s22l29a54v 22J60a74n73o47u22š91e70k 9184731117

Nebudu tu ted hodnotit zda jste pro a nebo proti, ale z vaseho komentare jasne vyplyva, ze o tematu nemate ani zakladni podvedomi. Nechapu proc se tedy vubec timto zpusobem vyjadrujete?

+3/−1
20.1.2016 14:46

P57e44t48r 88N87a76j60d30e53k 7357556473121

Aneb drž hubu a plať. To by se vám líbilo. To chápu. Já bych třeba už konečně chtěl pohodlnou dálnici z jižních Čech do Linze a vůbec se pohybovat po republice autem stejně rychle a pohodlně jako v Rakousku nebo Německu. Proč má mít přednost stavba nějakého tunelu?

0/−5
20.1.2016 14:57

M58i21r25o68s40l23a31v 97J78a89n31o28u14š70e71k 9534391897

V poradku. Prosel jsem si vetsinu vasich komentaru a je na nich videt ze se vseobecne neorientuje v temer jakekoliv problematice tykajici se zeleznice ci ciste budovani dopravni infrastruktury. Takze ani nemam zajem s Vami diskutovat. Hezky den.

0/0
20.1.2016 15:02

P96e42t82r 53N22a52j78d25e63k 7437916753291

To bude tím, že nejsem železniční pomatenec. Smiřte se s tím, že většína obyvatel ČR vlak skoro vůbec nepoužívá.

0/−5
20.1.2016 15:14

R66a23d71e25k 36J96a32n40a93t51a 9135776544262

Většina cestujících Paříž-Londýn, Paříž-Marseill či Paříž-Brusel, atd. taky vlak donedávna nepoužívala. A šup, najednou tam cestuje vlakem více jak polovina lidí.

Už chápete princip těch investic?

+5/0
20.1.2016 15:24

P70e83t16r 88N76a24j44d57e14k 7297156983711

Je tam jeden velmi podstatný rozdíl, Paříž má s aglomerací 10 milionu obyvatel, Praha tak 1,3 milionu.

Jinak já jsem nikdy nebyl proti stavbě VRT, já jen vždycky tvrdím, že jsou aktuálně mnohem důležitější stavby než tohle. K čemu je obyvateli Náchoda, že se dostane z Prahy do Drážďan o hodinu rychleji, když centrem jeho města se denně valí hlavní tranzit z ČR do Polska. Chápu, že pražák tyhle problémy vůbec nevnímá a nezajímají ho, ale 90% obyvatel žije mimo Prahu.

0/−2
20.1.2016 16:00

O88l24d59ř86i15c13h 69J64a15n41e54č45e55k 8169596133891

k čemu je obyvateli Chomutova dostavba D1 z Přerova do Lipníka? tak asi tak...

+3/0
20.1.2016 16:15

P79e74t67r 35N18a41j56d54e25k 7617846193181

Chomutov už má svůj obchvat pár let hotový. Běžte se jich zeptat, jestli jim byl k čemu nebo by místo něj raději chtěli železniční tunel do Německa :)

0/−1
20.1.2016 16:31

M52a20r36t34i42n 26R43u64z96i74c83k61a 1652518606527

Prazska aglomerace ma cca 2,5mil....

0/0
20.1.2016 17:52

P30e17t83r 54N23a48j40d41e46k 7807816123411

Tak jestli do pražské aglomerace počítáte i vesnice u Doks, tak to potom jo :)

0/0
20.1.2016 18:04

O89l50d84ř55i95c88h 44J18a31n72e42č68e34k 8829986833731

zato jste ale automobilový fanatik.

pravda moc Čechů vlak nepoužívá. ale proč ho používají Švýcaři, Rakušani, Němci, Francouzi?

+2/0
20.1.2016 15:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.