Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha - Drážďany za 50 minut. Němci navrhují 26 kilometrů dlouhý tunel

Zvažovaná stavba vysokorychlostní tratě z Prahy do německých Drážďan dostala novou podobu. Německá studie navrhuje postavit na trase jeden z nejdelších železničních tunelů v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R15o98m17a25n 13H64a28n11u81s 8115217889714

Bohužel tyhle projekty trpí několika problémy zaprvé jsou v nedohlednu a zadruhé pak blokují rozvoj území okolo, protože pak mají třeba 300m na každou stranu ochranný koridor a nemůže se tam nic postavit zrovna jako je tomu před Libercem u Hodkovic. Další problém je ten, že v ČR jsou povolené zatím nejdelší tunely pouze 5km.

0/0
19.3.2016 13:13

J33i58ř68í 90Z56á94h39o50r79a 5603195842249

Vidláky z Prahy by to výrazně přiblížilo civilizaci. Dobrá práce.

+4/−5
21.1.2016 9:38

M60a52r89t10i31n 32P39i55s86á64r 6200692454356

a že těch vidláků tu v Praze je ..

0/0
19.3.2016 13:41

Z48d96e40n87ě50k 43H47a53l76a67m44a 7202416724110

ale to o Červené Karkulce je lepší......

+1/−2
20.1.2016 20:28

J51a50k43u38b 46H28e17g28e83n92b90a55r16t 9505684429824

Ale jak je libo. Lokomotiva T 444.0 "Karkulka" pochází z počátku 60. let. Jde o čtyřnápravovou díeselovou lokomotivu typu B'B' s hydraulickým přenosem výkonu určenou k posuvu a k lehčí traťové službě. Původní hmotnost 46 tun se ukázala jako nevhodně nízká, a tak byly sériové jednotky vyráběny s hmotností 56 tun. Maximální rychlost tohoto červenožlutého stroje o výkonu 515 kW dosahovala 70 km/h.

+6/0
26.1.2016 12:16
Foto

P26e65t46r 69M19o27o19s 6662655177

;-DR^

0/0
1.2.2016 18:04

J75i32ř64í 21K89o65c54u44r23e75k 6415974165418

Jedno video, odkud jsou ty obrázky. :D

CZ: https://www.youtube.com/watch?v=s1kj2GnYxb4

DE: https://www.youtube.com/watch?v=WCeyi_HfKGY

+1/0
20.1.2016 19:56

Z77d55e94n59ě87k 40Z13á17l35i61š 2925754357403

No sláva. Konečně z Německa něco normálního.;-)

+5/0
20.1.2016 19:02

J42a33n 33T70u79r21o40ň 3951280800115

Jenom 20 let? Nová "vodíková" konstanta...

+1/0
20.1.2016 16:37

M88i61k15u55l66á51š 27K58a15l90i62n32a 1592783355

Hlavně, až se to bude projektovat, zamkněte inženýry z tunelu blanka do sklepa....

+5/0
20.1.2016 16:06

V13á67c95l13a27v 23Z40e23m12á89n51e69k 4288933101810

Takže tak za 50 let to bude.

+2/0
20.1.2016 15:28

M37a23r58e98k 78H96r61u68b19y 6757262301498

Jen aby to nedopadlo jako D5 nebo ta dalnice do Vidne:-P

+1/−1
20.1.2016 15:17

A79n11t73o91n54í17n 72Š10v24i63h86n57o48s 8138657241812

Nebo tunel Blanka.

+4/0
20.1.2016 15:21

M97i64c14h19a34l 18K11r79e55j16č16í 1376920511953

A nebylo by rozumnější stavět spíše opevnění? :-P

+4/−9
20.1.2016 14:49

F19i72l31i88p 76S76m73o86l37a 9807238591707

Jako proč? Kvůli těm dvěma běžencům, kteří do ČR přišli od začátku migrační krize a těm dalším dvěma, kteří sem v následujících letech zabloudí? ;-D

+3/−2
21.1.2016 13:15

J50a40n 92F95i53a37l76a 7614257395549

V Čechách jsou už stovky muslimů.

0/0
19.3.2016 18:53

V91i72k21t97o11r 66K72o30š21k90a 4482740807769

Tahle stavba postrada absolutne smysl. Nemci nemaji vubec zajem napojovat vysokorychlostni trat na Drazdany. Trat do Lipska je na 200km/h a trat do Berlina se dela rekonstrukce take na 200km/h a jen z casti. Dulezita stavba co probiha je Norimberk Erfut Lipsko Berlin. Tam se bude jezdit 300. Ano je sice pekne propojit Prahu a Viden severnim koridorem. Jenze nejsou a nebudou penize na VTR. Nemame dokonceny stavajici koridory a dalsi stavby a veci a uz se tu chysta VTR. Nesmysl, jen vyhozene penize za projekty. Kdyby se spis zamerilo jak pomoct a ulehcit narustajici nakladni doprave smer zapad. Decin proste nestaci. A kdyby se udelala poradna trat z Chebu do rise bylo by to fajn.

+5/−9
20.1.2016 14:16

P47e14t34r 76N76o37v21o58t39n39y 1251220201

Stavající koridory už jsou v podstatě nepropustné pro další nárůst příměstské a nákladní dopravy. Čím dřív VRT, tím líp.

+10/0
20.1.2016 14:20

J82i65ř73í 43K92o43c76u95r14e64k 6755854705188

To jo, ale problém je mezi Prahou a Kolínem, Prahou a Benešovem, Prahou a Berounem .. Kladno nevyjímaje. S tímhle VRT směr Lovosice nic neudělá.

Nákladní dopravě by víc pomohlo postavit druhou kolej z Velkého Oseku přes Chlumec nad Cidlinou, Hradec a Týniště do Chocně. A pak pár drobností jako přesmyk v Praze-Libni, aby nákladní vlaky nekřížily cestu osobním. A druhá trasa do Německa z Plzně směr Norimberk/Řezno.

A dořešit napojení kontejnerových terminálů na silniční síť. Cesta kolem kostela přes náves rozhodně není dobré řešení, jako je tomu v Horních Heršicích.

+2/−1
20.1.2016 14:44

R91a47d79e11k 64J22a29n16a32t52a 9845486124432

Je to problém i mezi Děčínem a Dráždany. Nákladní doprava tam je extrémně silná, do toho silná příměstská na německé straně, do toho každé dvě hodiny poměrně obsazené EC, které by klidně mohlo jezdit každou hodinu, protože poptávka stoupne, až příští rok Němci snad konečně dodělají a urychlí Dresden-Berlín.

+3/0
20.1.2016 15:14

Z43b42y81n81ě87k 56N88o63v47á56k 7540417147792

a na to jste přišel kde, že Němci nemají zájem o napojení Drážďan? To je váš subjektivní názor?

+4/0
20.1.2016 14:31

R42a49d57e90k 16J28a29n20a59t37a 9595106894762

No, skutečná VRT do Drážďaň skutečně aktuálně v plánu není. Ale to je jen proto, že do Lipska je to kousek a ta 200 km/h jim tam zatím stačí. Každopádně s ICE tam jezdí, takže napojení na vysokorychlostí síť to je.

0/0
20.1.2016 15:02

Z43b31y58n54ě40k 43N62o71v82á92k 7960247297372

Nová trať je v plánu již několik let. Je součástí TEN-T Řešilo se několik změn v plánu, ale stále zůstává v prioritách. V současnosti je podle německých médií plánováno zprovoznění na rok 2023/24

+1/0
20.1.2016 16:14

F10r32a56n33t18i48š73e82k 93V92o42p82r23š32á81l53e31k 3879656220304

Tak toho se nedožiju. Je mi lehce přes 40 let a do 130 tady fakt strašit nehodlám... :-P

+8/0
20.1.2016 14:12

J25a96n 10V10a69l26a70l65í64k 6926909970906

Píši za 20let to možná stihnete

+1/0
20.1.2016 15:11

M19a36r80e36k 91H50r13u60b36y 6657212571298

Jenze 20 rikaji ted...takze realne 3x tolik?:-P

+1/0
20.1.2016 15:17

V40á88c38l70a19v 58S17v17o83b35o55d33a 5476328129

To už budu dávno pod drnem.;-D

0/0
21.1.2016 9:47

V26l39a98d50i83m32í22r 54F72i94b95i24g19e69r 5884411871524

Psát můžou, my už jsme se měli 10 let vozit po dálnici až k Hranicím a zatím končí v polách u Hradce Králové

0/0
20.1.2016 20:50

J50a85k80u37b 92H83e42g90e83n34b11a35r13t 9535284109434

Takže jen pět let před komerční jadernou fúzí? ;-D

0/0
26.1.2016 12:18

A96u65g70u72s96t 27F43o65r75m23á43n97e47k 6945929660796

Bude se to stvět proto, aby Češi a Němci měli snazší pohyb, nebo aby mohli uprchlíci lépe cestovat do reichu ?

+3/−18
20.1.2016 14:06
Foto

S95t46a31n88i45s25l17a92v 48H87y52s47k91ý 2517949182351

Rv

0/0
22.1.2016 10:34

M91a75t26e79j 53R67u46ž70i27č70k97a 3920465393186

Jednu věc je potřeba přiznat, a sice že na povrchu bude místa čím dál míň a čím dřív se začne, tím větší to má smysl.

+4/0
20.1.2016 14:01

M67a32r56t80i78n 54P61a49t63e78j58d39l 4904288826705

Když němci navrhují,tak ať si to také zaplatí!

0/−6
20.1.2016 13:58

K47a88r21e13l 27S49t10r52ž77a83n27o27v54s18k10ý 1118575445

Podle mě je to holý nesmysl, taková trať se neuživí. Nevím, kolik Pražanů potřebuje jet padesát minut do Drážďan a opačně. Taky tam občas potřebuju, ale dvě hodiny cesty mě nezabijou. Co z toho, že bych tam byl o hodinu dřív? Že budu o dvě hodiny dřív doma na gauči? Navíc dříve bylo účelné na trať napojit co nejvíc měst. Teď by se jelo z Prahy téměř rovnou do Drážďan, takže by šlo o trať hlavně pro osobní vlaky, které nevydělávají. Přemýšlet by se o tom dalo jedině v případě, že by to měla být nějaká významná evropská rychlotrať, třeba z Bělehradu do Kodaně, nebo něco podobného.

+4/−8
20.1.2016 13:58

O69l93d24ř39i80c39h 35J62a10n94e38č55e52k 8449986593131

no a co to jako podle Vás má být? samozřejmě že taková investice nemá pro izolovanou relaci Praha - Dresden. jako součást spojení od Severního moře na Balkán by taková trať ale byla potřeba velmi.

"napojit co nejvíce měst" - ta zůstanou napojena vnitrostátními rychlíky na stávající trati. pokud by ten rychlovlak měl stavět v Kralupech, pod Řípem a v Litoměřicích, těch 350 km/h mu moc platných nebude. vždyť dnešní EC mezi Prahou a Ústím taky nikde nestaví.

+4/0
20.1.2016 14:03

P34e35t90r 27N31a14j12d93e36k 7437936543781

Přesně tak, Jenže tady to máte marný. Železniční fanatici si myslí, že průměrný občan potřebuje jezdit do Drážďan skoro každý den a hlavně tam potřebuje být za míň než hodinu, protože 2 už je moc ;-D Přitom drtivá většina lidí jezdí do Německa hlavně na nákupy a fakt si nedovedu představit, že bych s týdenním nákupem jel drážďanskou MHD a pak vlakem.

+2/−6
20.1.2016 14:09

R56a80d55e48k 23J75a33n58a39t72a 9905856104572

Vy taky neumíte zeměpis? Je snad jasné, že to není (jen) pro ježdění do Drážďan, ale spojení s půlkou Německa, ale i Holandskem, Dánskem, apod.

Např. z Prahy byste se do Franfurtu dostal za 5 hodin (za předpokladu, že po dokončení VDE8 r. 2018 Němci nic dalšího nepostaví, a to si myslím, že ještě nějaké VRT tím směrem vznikne, takže klidně jen 4 hodiny).

Vaše reakce je ve stylu "k čemu je dálnice na Rozvadov, vždyť tam chcíp pes".

+11/0
20.1.2016 14:23

P49e38t74r 82N55a57j95d75e31k 7537616483891

Čím dál pojedu, tím je ten tunel z hlediska časové úspory zbytečnější. Při cestě do Francie, Belgie, Nizozemska či Skandinávie si můžu vybrat jestli poletím nebo pojedu autem, busem nebo vlakem a troufám si tvrdit, že ten vlak využívá bezkonkurenčně nejmíň lidí. A víte proč? Protože je bezkonkurenčně nejdražší. Dokud se tohle nezmění a lidi nezačnou vlaky masověji využívat, tak ty tunely jsou momentálně hloupá investice a jsou potřeba mnohem důležitější stavby.

+1/−7
20.1.2016 14:34

M21i45r54o95s41l18a30v 47J56a98n13o30u32š36e53k 9944621987

Nebudu tu ted hodnotit zda jste pro a nebo proti, ale z vaseho komentare jasne vyplyva, ze o tematu nemate ani zakladni podvedomi. Nechapu proc se tedy vubec timto zpusobem vyjadrujete?

+3/−1
20.1.2016 14:46

P40e30t55r 62N65a61j60d48e95k 7827796583121

Aneb drž hubu a plať. To by se vám líbilo. To chápu. Já bych třeba už konečně chtěl pohodlnou dálnici z jižních Čech do Linze a vůbec se pohybovat po republice autem stejně rychle a pohodlně jako v Rakousku nebo Německu. Proč má mít přednost stavba nějakého tunelu?

0/−5
20.1.2016 14:57

M85i74r85o22s23l84a76v 59J77a79n19o91u38š70e61k 9324311517

V poradku. Prosel jsem si vetsinu vasich komentaru a je na nich videt ze se vseobecne neorientuje v temer jakekoliv problematice tykajici se zeleznice ci ciste budovani dopravni infrastruktury. Takze ani nemam zajem s Vami diskutovat. Hezky den.

0/0
20.1.2016 15:02

P80e68t53r 31N27a43j57d79e91k 7457916213461

To bude tím, že nejsem železniční pomatenec. Smiřte se s tím, že většína obyvatel ČR vlak skoro vůbec nepoužívá.

0/−5
20.1.2016 15:14

R67a96d96e27k 55J46a23n40a19t85a 9495616504462

Většina cestujících Paříž-Londýn, Paříž-Marseill či Paříž-Brusel, atd. taky vlak donedávna nepoužívala. A šup, najednou tam cestuje vlakem více jak polovina lidí.

Už chápete princip těch investic?

+5/0
20.1.2016 15:24

P69e36t90r 97N26a74j40d97e89k 7577646573511

Je tam jeden velmi podstatný rozdíl, Paříž má s aglomerací 10 milionu obyvatel, Praha tak 1,3 milionu.

Jinak já jsem nikdy nebyl proti stavbě VRT, já jen vždycky tvrdím, že jsou aktuálně mnohem důležitější stavby než tohle. K čemu je obyvateli Náchoda, že se dostane z Prahy do Drážďan o hodinu rychleji, když centrem jeho města se denně valí hlavní tranzit z ČR do Polska. Chápu, že pražák tyhle problémy vůbec nevnímá a nezajímají ho, ale 90% obyvatel žije mimo Prahu.

0/−2
20.1.2016 16:00

O63l43d92ř40i66c65h 42J50a93n40e53č16e85k 8189216713821

k čemu je obyvateli Chomutova dostavba D1 z Přerova do Lipníka? tak asi tak...

+3/0
20.1.2016 16:15

P14e68t75r 96N86a52j11d46e75k 7467166693171

Chomutov už má svůj obchvat pár let hotový. Běžte se jich zeptat, jestli jim byl k čemu nebo by místo něj raději chtěli železniční tunel do Německa :)

0/−1
20.1.2016 16:31

M49a61r97t93i58n 96R26u54z82i95c18k94a 1752948466917

Prazska aglomerace ma cca 2,5mil....

0/0
20.1.2016 17:52

P39e66t29r 35N17a53j94d80e54k 7767896903921

Tak jestli do pražské aglomerace počítáte i vesnice u Doks, tak to potom jo :)

0/0
20.1.2016 18:04

O89l28d36ř80i86c90h 90J18a90n58e24č55e37k 8309726673121

zato jste ale automobilový fanatik.

pravda moc Čechů vlak nepoužívá. ale proč ho používají Švýcaři, Rakušani, Němci, Francouzi?

+2/0
20.1.2016 15:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.