Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha - Drážďany za 50 minut. Němci navrhují 26 kilometrů dlouhý tunel

Zvažovaná stavba vysokorychlostní tratě z Prahy do německých Drážďan dostala novou podobu. Německá studie navrhuje postavit na trase jeden z nejdelších železničních tunelů v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62o83m37a29n 68H68a72n57u79s 8635937549104

Bohužel tyhle projekty trpí několika problémy zaprvé jsou v nedohlednu a zadruhé pak blokují rozvoj území okolo, protože pak mají třeba 300m na každou stranu ochranný koridor a nemůže se tam nic postavit zrovna jako je tomu před Libercem u Hodkovic. Další problém je ten, že v ČR jsou povolené zatím nejdelší tunely pouze 5km.

0/0
19.3.2016 13:13

J53i55ř93í 25Z77á47h76o61r78a 5573775722419

Vidláky z Prahy by to výrazně přiblížilo civilizaci. Dobrá práce.

+4/−5
21.1.2016 9:38

M91a94r86t24i39n 74P31i68s25á53r 6160882214516

a že těch vidláků tu v Praze je ..

0/0
19.3.2016 13:41

Z30d90e20n78ě31k 85H30a23l82a38m35a 7622736454940

ale to o Červené Karkulce je lepší......

+1/−2
20.1.2016 20:28

J14a11k91u43b 58H79e51g40e47n48b31a53r67t 9855144879394

Ale jak je libo. Lokomotiva T 444.0 "Karkulka" pochází z počátku 60. let. Jde o čtyřnápravovou díeselovou lokomotivu typu B'B' s hydraulickým přenosem výkonu určenou k posuvu a k lehčí traťové službě. Původní hmotnost 46 tun se ukázala jako nevhodně nízká, a tak byly sériové jednotky vyráběny s hmotností 56 tun. Maximální rychlost tohoto červenožlutého stroje o výkonu 515 kW dosahovala 70 km/h.

+6/0
26.1.2016 12:16
Foto

P94e32t49r 52M90o56o84s 6552245227

;-DR^

0/0
1.2.2016 18:04

J30i54ř44í 65K29o87c45u69r41e67k 6475794855588

Jedno video, odkud jsou ty obrázky. :D

CZ: https://www.youtube.com/watch?v=s1kj2GnYxb4

DE: https://www.youtube.com/watch?v=WCeyi_HfKGY

+1/0
20.1.2016 19:56

Z86d17e85n65ě96k 34Z12á25l16i95š 2955204827953

No sláva. Konečně z Německa něco normálního.;-)

+5/0
20.1.2016 19:02

J58a25n 17T11u53r24o73ň 3671320770875

Jenom 20 let? Nová "vodíková" konstanta...

+1/0
20.1.2016 16:37

M95i36k52u42l62á89š 31K17a22l20i53n60a 1742313515

Hlavně, až se to bude projektovat, zamkněte inženýry z tunelu blanka do sklepa....

+5/0
20.1.2016 16:06

V54á44c55l69a90v 69Z90e36m25á79n56e59k 4438163341850

Takže tak za 50 let to bude.

+2/0
20.1.2016 15:28

M62a70r90e39k 11H33r37u20b68y 6527762291168

Jen aby to nedopadlo jako D5 nebo ta dalnice do Vidne:-P

+1/−1
20.1.2016 15:17

A36n18t93o89n98í63n 98Š45v80i33h52n49o66s 8618727711622

Nebo tunel Blanka.

+4/0
20.1.2016 15:21

M15i37c64h60a20l 53K49r45e87j82č53í 1266670661423

A nebylo by rozumnější stavět spíše opevnění? :-P

+4/−9
20.1.2016 14:49

F79i67l71i12p 37S52m16o97l39a 9947628171907

Jako proč? Kvůli těm dvěma běžencům, kteří do ČR přišli od začátku migrační krize a těm dalším dvěma, kteří sem v následujících letech zabloudí? ;-D

+3/−2
21.1.2016 13:15

J92a30n 10F83i69a11l89a 7144567535319

V Čechách jsou už stovky muslimů.

0/0
19.3.2016 18:53

V79i39k38t88o19r 59K10o92š49k98a 4332970947399

Tahle stavba postrada absolutne smysl. Nemci nemaji vubec zajem napojovat vysokorychlostni trat na Drazdany. Trat do Lipska je na 200km/h a trat do Berlina se dela rekonstrukce take na 200km/h a jen z casti. Dulezita stavba co probiha je Norimberk Erfut Lipsko Berlin. Tam se bude jezdit 300. Ano je sice pekne propojit Prahu a Viden severnim koridorem. Jenze nejsou a nebudou penize na VTR. Nemame dokonceny stavajici koridory a dalsi stavby a veci a uz se tu chysta VTR. Nesmysl, jen vyhozene penize za projekty. Kdyby se spis zamerilo jak pomoct a ulehcit narustajici nakladni doprave smer zapad. Decin proste nestaci. A kdyby se udelala poradna trat z Chebu do rise bylo by to fajn.

+5/−9
20.1.2016 14:16

P90e93t42r 35N37o17v13o54t20n49y 1341740611

Stavající koridory už jsou v podstatě nepropustné pro další nárůst příměstské a nákladní dopravy. Čím dřív VRT, tím líp.

+10/0
20.1.2016 14:20

J32i47ř65í 57K20o65c81u96r79e98k 6845284985668

To jo, ale problém je mezi Prahou a Kolínem, Prahou a Benešovem, Prahou a Berounem .. Kladno nevyjímaje. S tímhle VRT směr Lovosice nic neudělá.

Nákladní dopravě by víc pomohlo postavit druhou kolej z Velkého Oseku přes Chlumec nad Cidlinou, Hradec a Týniště do Chocně. A pak pár drobností jako přesmyk v Praze-Libni, aby nákladní vlaky nekřížily cestu osobním. A druhá trasa do Německa z Plzně směr Norimberk/Řezno.

A dořešit napojení kontejnerových terminálů na silniční síť. Cesta kolem kostela přes náves rozhodně není dobré řešení, jako je tomu v Horních Heršicích.

+2/−1
20.1.2016 14:44

R73a97d41e92k 36J59a84n46a13t94a 9735656584872

Je to problém i mezi Děčínem a Dráždany. Nákladní doprava tam je extrémně silná, do toho silná příměstská na německé straně, do toho každé dvě hodiny poměrně obsazené EC, které by klidně mohlo jezdit každou hodinu, protože poptávka stoupne, až příští rok Němci snad konečně dodělají a urychlí Dresden-Berlín.

+3/0
20.1.2016 15:14

Z54b12y31n85ě63k 48N60o68v73á46k 7110597397812

a na to jste přišel kde, že Němci nemají zájem o napojení Drážďan? To je váš subjektivní názor?

+4/0
20.1.2016 14:31

R80a37d60e37k 57J17a27n36a20t82a 9605766304382

No, skutečná VRT do Drážďaň skutečně aktuálně v plánu není. Ale to je jen proto, že do Lipska je to kousek a ta 200 km/h jim tam zatím stačí. Každopádně s ICE tam jezdí, takže napojení na vysokorychlostí síť to je.

0/0
20.1.2016 15:02

Z20b15y72n73ě62k 85N32o24v50á95k 7720967457862

Nová trať je v plánu již několik let. Je součástí TEN-T Řešilo se několik změn v plánu, ale stále zůstává v prioritách. V současnosti je podle německých médií plánováno zprovoznění na rok 2023/24

+1/0
20.1.2016 16:14

F43r91a42n67t84i48š44e52k 64V91o83p30r37š26á54l23e68k 3369386770174

Tak toho se nedožiju. Je mi lehce přes 40 let a do 130 tady fakt strašit nehodlám... :-P

+8/0
20.1.2016 14:12
Foto

J96a25n 71V48a33l19a16l74í73k 6146429660306

Píši za 20let to možná stihnete

+1/0
20.1.2016 15:11

M62a22r47e73k 43H37r95u52b29y 6337382191318

Jenze 20 rikaji ted...takze realne 3x tolik?:-P

+1/0
20.1.2016 15:17

V40á39c30l68a56v 52S31v27o16b63o64d59a 5876328719

To už budu dávno pod drnem.;-D

0/0
21.1.2016 9:47

V13l41a82d76i55m62í22r 21F56i47b72i25g39e43r 5634871751954

Psát můžou, my už jsme se měli 10 let vozit po dálnici až k Hranicím a zatím končí v polách u Hradce Králové

0/0
20.1.2016 20:50

J13a84k77u64b 52H73e13g46e61n16b68a25r55t 9365734419914

Takže jen pět let před komerční jadernou fúzí? ;-D

0/0
26.1.2016 12:18

A41u11g66u15s88t 56F61o73r15m43á41n74e79k 6425479340266

Bude se to stvět proto, aby Češi a Němci měli snazší pohyb, nebo aby mohli uprchlíci lépe cestovat do reichu ?

+3/−18
20.1.2016 14:06
Foto

S34t44a95n17i37s97l98a89v 20H47y17s20k85ý 2667569242871

Rv

0/0
22.1.2016 10:34

M36a23t43e14j 71R83u20ž58i62č26k51a 3710555713376

Jednu věc je potřeba přiznat, a sice že na povrchu bude místa čím dál míň a čím dřív se začne, tím větší to má smysl.

+4/0
20.1.2016 14:01

M50a75r92t35i17n 74P16a65t69e97j61d58l 4614838946955

Když němci navrhují,tak ať si to také zaplatí!

0/−6
20.1.2016 13:58

K34a63r92e75l 90S19t37r96ž30a61n13o64v23s88k41ý 1568315645

Podle mě je to holý nesmysl, taková trať se neuživí. Nevím, kolik Pražanů potřebuje jet padesát minut do Drážďan a opačně. Taky tam občas potřebuju, ale dvě hodiny cesty mě nezabijou. Co z toho, že bych tam byl o hodinu dřív? Že budu o dvě hodiny dřív doma na gauči? Navíc dříve bylo účelné na trať napojit co nejvíc měst. Teď by se jelo z Prahy téměř rovnou do Drážďan, takže by šlo o trať hlavně pro osobní vlaky, které nevydělávají. Přemýšlet by se o tom dalo jedině v případě, že by to měla být nějaká významná evropská rychlotrať, třeba z Bělehradu do Kodaně, nebo něco podobného.

+4/−8
20.1.2016 13:58

O48l40d93ř28i72c22h 43J86a36n38e65č27e50k 8609116673891

no a co to jako podle Vás má být? samozřejmě že taková investice nemá pro izolovanou relaci Praha - Dresden. jako součást spojení od Severního moře na Balkán by taková trať ale byla potřeba velmi.

"napojit co nejvíce měst" - ta zůstanou napojena vnitrostátními rychlíky na stávající trati. pokud by ten rychlovlak měl stavět v Kralupech, pod Řípem a v Litoměřicích, těch 350 km/h mu moc platných nebude. vždyť dnešní EC mezi Prahou a Ústím taky nikde nestaví.

+4/0
20.1.2016 14:03

P87e60t75r 12N85a81j26d44e96k 7477186443181

Přesně tak, Jenže tady to máte marný. Železniční fanatici si myslí, že průměrný občan potřebuje jezdit do Drážďan skoro každý den a hlavně tam potřebuje být za míň než hodinu, protože 2 už je moc ;-D Přitom drtivá většina lidí jezdí do Německa hlavně na nákupy a fakt si nedovedu představit, že bych s týdenním nákupem jel drážďanskou MHD a pak vlakem.

+2/−6
20.1.2016 14:09

R94a95d44e72k 51J47a74n68a25t62a 9815716454252

Vy taky neumíte zeměpis? Je snad jasné, že to není (jen) pro ježdění do Drážďan, ale spojení s půlkou Německa, ale i Holandskem, Dánskem, apod.

Např. z Prahy byste se do Franfurtu dostal za 5 hodin (za předpokladu, že po dokončení VDE8 r. 2018 Němci nic dalšího nepostaví, a to si myslím, že ještě nějaké VRT tím směrem vznikne, takže klidně jen 4 hodiny).

Vaše reakce je ve stylu "k čemu je dálnice na Rozvadov, vždyť tam chcíp pes".

+11/0
20.1.2016 14:23

P63e42t35r 73N98a95j48d79e55k 7627746593781

Čím dál pojedu, tím je ten tunel z hlediska časové úspory zbytečnější. Při cestě do Francie, Belgie, Nizozemska či Skandinávie si můžu vybrat jestli poletím nebo pojedu autem, busem nebo vlakem a troufám si tvrdit, že ten vlak využívá bezkonkurenčně nejmíň lidí. A víte proč? Protože je bezkonkurenčně nejdražší. Dokud se tohle nezmění a lidi nezačnou vlaky masověji využívat, tak ty tunely jsou momentálně hloupá investice a jsou potřeba mnohem důležitější stavby.

+1/−7
20.1.2016 14:34

M27i25r85o39s26l52a38v 90J56a81n41o64u14š32e27k 9454221117

Nebudu tu ted hodnotit zda jste pro a nebo proti, ale z vaseho komentare jasne vyplyva, ze o tematu nemate ani zakladni podvedomi. Nechapu proc se tedy vubec timto zpusobem vyjadrujete?

+3/−1
20.1.2016 14:46

P43e70t29r 43N71a60j31d54e11k 7817306963481

Aneb drž hubu a plať. To by se vám líbilo. To chápu. Já bych třeba už konečně chtěl pohodlnou dálnici z jižních Čech do Linze a vůbec se pohybovat po republice autem stejně rychle a pohodlně jako v Rakousku nebo Německu. Proč má mít přednost stavba nějakého tunelu?

0/−5
20.1.2016 14:57

M33i70r91o21s93l64a82v 64J55a59n85o46u89š95e82k 9524231167

V poradku. Prosel jsem si vetsinu vasich komentaru a je na nich videt ze se vseobecne neorientuje v temer jakekoliv problematice tykajici se zeleznice ci ciste budovani dopravni infrastruktury. Takze ani nemam zajem s Vami diskutovat. Hezky den.

0/0
20.1.2016 15:02

P25e51t40r 56N24a66j25d81e25k 7197826793761

To bude tím, že nejsem železniční pomatenec. Smiřte se s tím, že většína obyvatel ČR vlak skoro vůbec nepoužívá.

0/−5
20.1.2016 15:14

R68a11d79e59k 44J17a82n92a73t30a 9895486154452

Většina cestujících Paříž-Londýn, Paříž-Marseill či Paříž-Brusel, atd. taky vlak donedávna nepoužívala. A šup, najednou tam cestuje vlakem více jak polovina lidí.

Už chápete princip těch investic?

+5/0
20.1.2016 15:24

P78e26t11r 44N18a21j84d47e53k 7357276553501

Je tam jeden velmi podstatný rozdíl, Paříž má s aglomerací 10 milionu obyvatel, Praha tak 1,3 milionu.

Jinak já jsem nikdy nebyl proti stavbě VRT, já jen vždycky tvrdím, že jsou aktuálně mnohem důležitější stavby než tohle. K čemu je obyvateli Náchoda, že se dostane z Prahy do Drážďan o hodinu rychleji, když centrem jeho města se denně valí hlavní tranzit z ČR do Polska. Chápu, že pražák tyhle problémy vůbec nevnímá a nezajímají ho, ale 90% obyvatel žije mimo Prahu.

0/−2
20.1.2016 16:00

O79l46d49ř25i48c72h 43J75a63n19e29č23e51k 8429556803431

k čemu je obyvateli Chomutova dostavba D1 z Přerova do Lipníka? tak asi tak...

+3/0
20.1.2016 16:15

P56e63t50r 46N35a43j19d72e13k 7637746333921

Chomutov už má svůj obchvat pár let hotový. Běžte se jich zeptat, jestli jim byl k čemu nebo by místo něj raději chtěli železniční tunel do Německa :)

0/−1
20.1.2016 16:31

M68a73r95t63i57n 74R27u79z19i11c64k29a 1402528676687

Prazska aglomerace ma cca 2,5mil....

0/0
20.1.2016 17:52

P53e12t65r 33N12a92j70d74e16k 7337826983781

Tak jestli do pražské aglomerace počítáte i vesnice u Doks, tak to potom jo :)

0/0
20.1.2016 18:04

O22l39d34ř12i59c54h 53J88a57n72e81č83e79k 8989876323661

zato jste ale automobilový fanatik.

pravda moc Čechů vlak nepoužívá. ale proč ho používají Švýcaři, Rakušani, Němci, Francouzi?

+2/0
20.1.2016 15:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.