Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha - Drážďany za 50 minut. Němci navrhují 26 kilometrů dlouhý tunel

Zvažovaná stavba vysokorychlostní tratě z Prahy do německých Drážďan dostala novou podobu. Německá studie navrhuje postavit na trase jeden z nejdelších železničních tunelů v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R50o25m82a65n 38H66a20n19u33s 8685427239774

Bohužel tyhle projekty trpí několika problémy zaprvé jsou v nedohlednu a zadruhé pak blokují rozvoj území okolo, protože pak mají třeba 300m na každou stranu ochranný koridor a nemůže se tam nic postavit zrovna jako je tomu před Libercem u Hodkovic. Další problém je ten, že v ČR jsou povolené zatím nejdelší tunely pouze 5km.

0/0
19.3.2016 13:13

J54i30ř10í 42Z85á37h22o76r78a 5663845402729

Vidláky z Prahy by to výrazně přiblížilo civilizaci. Dobrá práce.

+4/−5
21.1.2016 9:38

M53a36r91t69i62n 64P92i72s79á21r 6110862484716

a že těch vidláků tu v Praze je ..

0/0
19.3.2016 13:41

Z57d96e35n65ě29k 77H69a38l50a25m10a 7232306784540

ale to o Červené Karkulce je lepší......

+1/−2
20.1.2016 20:28

J86a41k61u98b 92H34e40g92e70n19b81a48r75t 9235174259364

Ale jak je libo. Lokomotiva T 444.0 "Karkulka" pochází z počátku 60. let. Jde o čtyřnápravovou díeselovou lokomotivu typu B'B' s hydraulickým přenosem výkonu určenou k posuvu a k lehčí traťové službě. Původní hmotnost 46 tun se ukázala jako nevhodně nízká, a tak byly sériové jednotky vyráběny s hmotností 56 tun. Maximální rychlost tohoto červenožlutého stroje o výkonu 515 kW dosahovala 70 km/h.

+6/0
26.1.2016 12:16
Foto

P24e60t92r 57M29o86o56s 6442235247

;-DR^

0/0
1.2.2016 18:04

J85i75ř68í 48K43o23c28u91r78e48k 6865554475278

Jedno video, odkud jsou ty obrázky. :D

CZ: https://www.youtube.com/watch?v=s1kj2GnYxb4

DE: https://www.youtube.com/watch?v=WCeyi_HfKGY

+1/0
20.1.2016 19:56

Z14d64e55n46ě38k 93Z25á43l98i73š 2985684857963

No sláva. Konečně z Německa něco normálního.;-)

+5/0
20.1.2016 19:02

J67a53n 15T63u78r20o54ň 3261110690485

Jenom 20 let? Nová "vodíková" konstanta...

+1/0
20.1.2016 16:37

M35i57k30u37l76á48š 68K23a75l52i64n40a 1192163295

Hlavně, až se to bude projektovat, zamkněte inženýry z tunelu blanka do sklepa....

+5/0
20.1.2016 16:06

V98á51c76l94a49v 73Z37e30m34á34n42e32k 4758363721870

Takže tak za 50 let to bude.

+2/0
20.1.2016 15:28

M62a84r97e12k 45H93r15u32b34y 6407542201548

Jen aby to nedopadlo jako D5 nebo ta dalnice do Vidne:-P

+1/−1
20.1.2016 15:17

A23n95t56o59n21í12n 49Š16v30i73h96n36o95s 8128437251912

Nebo tunel Blanka.

+4/0
20.1.2016 15:21

M86i12c64h11a55l 21K13r82e14j45č54í 1696180281273

A nebylo by rozumnější stavět spíše opevnění? :-P

+4/−9
20.1.2016 14:49

F75i30l21i46p 75S25m25o70l47a 9567648331147

Jako proč? Kvůli těm dvěma běžencům, kteří do ČR přišli od začátku migrační krize a těm dalším dvěma, kteří sem v následujících letech zabloudí? ;-D

+3/−2
21.1.2016 13:15

J19a97n 13F87i18a47l67a 7174887125669

V Čechách jsou už stovky muslimů.

0/0
19.3.2016 18:53

V83i52k76t16o65r 94K45o21š54k79a 4602740907969

Tahle stavba postrada absolutne smysl. Nemci nemaji vubec zajem napojovat vysokorychlostni trat na Drazdany. Trat do Lipska je na 200km/h a trat do Berlina se dela rekonstrukce take na 200km/h a jen z casti. Dulezita stavba co probiha je Norimberk Erfut Lipsko Berlin. Tam se bude jezdit 300. Ano je sice pekne propojit Prahu a Viden severnim koridorem. Jenze nejsou a nebudou penize na VTR. Nemame dokonceny stavajici koridory a dalsi stavby a veci a uz se tu chysta VTR. Nesmysl, jen vyhozene penize za projekty. Kdyby se spis zamerilo jak pomoct a ulehcit narustajici nakladni doprave smer zapad. Decin proste nestaci. A kdyby se udelala poradna trat z Chebu do rise bylo by to fajn.

+5/−9
20.1.2016 14:16

P49e75t71r 41N26o54v89o86t97n73y 1161420651

Stavající koridory už jsou v podstatě nepropustné pro další nárůst příměstské a nákladní dopravy. Čím dřív VRT, tím líp.

+10/0
20.1.2016 14:20

J60i70ř60í 19K85o28c53u61r32e48k 6185144525208

To jo, ale problém je mezi Prahou a Kolínem, Prahou a Benešovem, Prahou a Berounem .. Kladno nevyjímaje. S tímhle VRT směr Lovosice nic neudělá.

Nákladní dopravě by víc pomohlo postavit druhou kolej z Velkého Oseku přes Chlumec nad Cidlinou, Hradec a Týniště do Chocně. A pak pár drobností jako přesmyk v Praze-Libni, aby nákladní vlaky nekřížily cestu osobním. A druhá trasa do Německa z Plzně směr Norimberk/Řezno.

A dořešit napojení kontejnerových terminálů na silniční síť. Cesta kolem kostela přes náves rozhodně není dobré řešení, jako je tomu v Horních Heršicích.

+2/−1
20.1.2016 14:44

R52a77d34e57k 32J21a89n68a71t95a 9745726564762

Je to problém i mezi Děčínem a Dráždany. Nákladní doprava tam je extrémně silná, do toho silná příměstská na německé straně, do toho každé dvě hodiny poměrně obsazené EC, které by klidně mohlo jezdit každou hodinu, protože poptávka stoupne, až příští rok Němci snad konečně dodělají a urychlí Dresden-Berlín.

+3/0
20.1.2016 15:14

Z95b53y13n10ě33k 38N84o50v93á69k 7740567467442

a na to jste přišel kde, že Němci nemají zájem o napojení Drážďan? To je váš subjektivní názor?

+4/0
20.1.2016 14:31

R27a37d63e37k 72J44a47n18a73t25a 9825306754912

No, skutečná VRT do Drážďaň skutečně aktuálně v plánu není. Ale to je jen proto, že do Lipska je to kousek a ta 200 km/h jim tam zatím stačí. Každopádně s ICE tam jezdí, takže napojení na vysokorychlostí síť to je.

0/0
20.1.2016 15:02

Z97b63y43n23ě70k 76N64o77v44á17k 7800247347112

Nová trať je v plánu již několik let. Je součástí TEN-T Řešilo se několik změn v plánu, ale stále zůstává v prioritách. V současnosti je podle německých médií plánováno zprovoznění na rok 2023/24

+1/0
20.1.2016 16:14

F83r63a82n75t74i55š50e43k 42V47o98p22r38š86á79l86e27k 3129626910514

Tak toho se nedožiju. Je mi lehce přes 40 let a do 130 tady fakt strašit nehodlám... :-P

+8/0
20.1.2016 14:12
Foto

J40a35n 60V84a69l78a49l92í55k 6566589190466

Píši za 20let to možná stihnete

+1/0
20.1.2016 15:11

M34a19r42e16k 55H29r50u64b31y 6957242581488

Jenze 20 rikaji ted...takze realne 3x tolik?:-P

+1/0
20.1.2016 15:17

V76á96c56l88a77v 61S42v58o53b37o31d90a 5156758119

To už budu dávno pod drnem.;-D

0/0
21.1.2016 9:47

V50l85a90d49i13m91í62r 69F54i21b56i42g51e86r 5184391461354

Psát můžou, my už jsme se měli 10 let vozit po dálnici až k Hranicím a zatím končí v polách u Hradce Králové

0/0
20.1.2016 20:50

J30a11k51u45b 66H77e95g76e86n80b81a20r24t 9505534499244

Takže jen pět let před komerční jadernou fúzí? ;-D

0/0
26.1.2016 12:18

A44u14g73u55s56t 24F37o12r77m31á29n89e71k 6445969840646

Bude se to stvět proto, aby Češi a Němci měli snazší pohyb, nebo aby mohli uprchlíci lépe cestovat do reichu ?

+3/−18
20.1.2016 14:06
Foto

S73t58a15n29i23s52l35a14v 80H87y43s95k16ý 2877129722731

Rv

0/0
22.1.2016 10:34

M29a51t43e49j 67R80u25ž41i87č97k70a 3710225833196

Jednu věc je potřeba přiznat, a sice že na povrchu bude místa čím dál míň a čím dřív se začne, tím větší to má smysl.

+4/0
20.1.2016 14:01

M86a44r71t40i65n 75P49a88t43e13j18d46l 4484188226635

Když němci navrhují,tak ať si to také zaplatí!

0/−6
20.1.2016 13:58

K58a44r51e60l 32S52t74r74ž16a41n45o96v26s75k22ý 1238745565

Podle mě je to holý nesmysl, taková trať se neuživí. Nevím, kolik Pražanů potřebuje jet padesát minut do Drážďan a opačně. Taky tam občas potřebuju, ale dvě hodiny cesty mě nezabijou. Co z toho, že bych tam byl o hodinu dřív? Že budu o dvě hodiny dřív doma na gauči? Navíc dříve bylo účelné na trať napojit co nejvíc měst. Teď by se jelo z Prahy téměř rovnou do Drážďan, takže by šlo o trať hlavně pro osobní vlaky, které nevydělávají. Přemýšlet by se o tom dalo jedině v případě, že by to měla být nějaká významná evropská rychlotrať, třeba z Bělehradu do Kodaně, nebo něco podobného.

+4/−8
20.1.2016 13:58

O91l54d46ř83i34c53h 78J62a98n45e59č44e75k 8329756443221

no a co to jako podle Vás má být? samozřejmě že taková investice nemá pro izolovanou relaci Praha - Dresden. jako součást spojení od Severního moře na Balkán by taková trať ale byla potřeba velmi.

"napojit co nejvíce měst" - ta zůstanou napojena vnitrostátními rychlíky na stávající trati. pokud by ten rychlovlak měl stavět v Kralupech, pod Řípem a v Litoměřicích, těch 350 km/h mu moc platných nebude. vždyť dnešní EC mezi Prahou a Ústím taky nikde nestaví.

+4/0
20.1.2016 14:03

P37e69t32r 86N43a69j96d33e34k 7407516713671

Přesně tak, Jenže tady to máte marný. Železniční fanatici si myslí, že průměrný občan potřebuje jezdit do Drážďan skoro každý den a hlavně tam potřebuje být za míň než hodinu, protože 2 už je moc ;-D Přitom drtivá většina lidí jezdí do Německa hlavně na nákupy a fakt si nedovedu představit, že bych s týdenním nákupem jel drážďanskou MHD a pak vlakem.

+2/−6
20.1.2016 14:09

R90a94d70e91k 25J66a27n73a19t96a 9815686524382

Vy taky neumíte zeměpis? Je snad jasné, že to není (jen) pro ježdění do Drážďan, ale spojení s půlkou Německa, ale i Holandskem, Dánskem, apod.

Např. z Prahy byste se do Franfurtu dostal za 5 hodin (za předpokladu, že po dokončení VDE8 r. 2018 Němci nic dalšího nepostaví, a to si myslím, že ještě nějaké VRT tím směrem vznikne, takže klidně jen 4 hodiny).

Vaše reakce je ve stylu "k čemu je dálnice na Rozvadov, vždyť tam chcíp pes".

+11/0
20.1.2016 14:23

P24e71t64r 22N31a81j63d84e52k 7517696573831

Čím dál pojedu, tím je ten tunel z hlediska časové úspory zbytečnější. Při cestě do Francie, Belgie, Nizozemska či Skandinávie si můžu vybrat jestli poletím nebo pojedu autem, busem nebo vlakem a troufám si tvrdit, že ten vlak využívá bezkonkurenčně nejmíň lidí. A víte proč? Protože je bezkonkurenčně nejdražší. Dokud se tohle nezmění a lidi nezačnou vlaky masověji využívat, tak ty tunely jsou momentálně hloupá investice a jsou potřeba mnohem důležitější stavby.

+1/−7
20.1.2016 14:34

M48i59r10o23s37l90a41v 54J64a72n83o16u18š27e47k 9274711507

Nebudu tu ted hodnotit zda jste pro a nebo proti, ale z vaseho komentare jasne vyplyva, ze o tematu nemate ani zakladni podvedomi. Nechapu proc se tedy vubec timto zpusobem vyjadrujete?

+3/−1
20.1.2016 14:46

P27e90t41r 81N61a68j27d30e89k 7137166513291

Aneb drž hubu a plať. To by se vám líbilo. To chápu. Já bych třeba už konečně chtěl pohodlnou dálnici z jižních Čech do Linze a vůbec se pohybovat po republice autem stejně rychle a pohodlně jako v Rakousku nebo Německu. Proč má mít přednost stavba nějakého tunelu?

0/−5
20.1.2016 14:57

M31i67r81o77s24l19a83v 54J77a21n83o59u97š80e15k 9224631267

V poradku. Prosel jsem si vetsinu vasich komentaru a je na nich videt ze se vseobecne neorientuje v temer jakekoliv problematice tykajici se zeleznice ci ciste budovani dopravni infrastruktury. Takze ani nemam zajem s Vami diskutovat. Hezky den.

0/0
20.1.2016 15:02

P66e80t10r 51N66a52j66d96e40k 7957176103371

To bude tím, že nejsem železniční pomatenec. Smiřte se s tím, že většína obyvatel ČR vlak skoro vůbec nepoužívá.

0/−5
20.1.2016 15:14

R48a23d53e61k 48J35a49n33a18t87a 9955496784572

Většina cestujících Paříž-Londýn, Paříž-Marseill či Paříž-Brusel, atd. taky vlak donedávna nepoužívala. A šup, najednou tam cestuje vlakem více jak polovina lidí.

Už chápete princip těch investic?

+5/0
20.1.2016 15:24

P32e62t86r 21N17a35j86d48e69k 7287786103391

Je tam jeden velmi podstatný rozdíl, Paříž má s aglomerací 10 milionu obyvatel, Praha tak 1,3 milionu.

Jinak já jsem nikdy nebyl proti stavbě VRT, já jen vždycky tvrdím, že jsou aktuálně mnohem důležitější stavby než tohle. K čemu je obyvateli Náchoda, že se dostane z Prahy do Drážďan o hodinu rychleji, když centrem jeho města se denně valí hlavní tranzit z ČR do Polska. Chápu, že pražák tyhle problémy vůbec nevnímá a nezajímají ho, ale 90% obyvatel žije mimo Prahu.

0/−2
20.1.2016 16:00

O21l26d77ř87i47c76h 82J44a45n54e29č65e85k 8249926583921

k čemu je obyvateli Chomutova dostavba D1 z Přerova do Lipníka? tak asi tak...

+3/0
20.1.2016 16:15

P14e12t86r 94N43a44j53d83e98k 7747496103521

Chomutov už má svůj obchvat pár let hotový. Běžte se jich zeptat, jestli jim byl k čemu nebo by místo něj raději chtěli železniční tunel do Německa :)

0/−1
20.1.2016 16:31

M34a81r48t95i38n 16R39u10z58i71c94k22a 1852188666547

Prazska aglomerace ma cca 2,5mil....

0/0
20.1.2016 17:52

P30e20t93r 88N76a24j76d23e43k 7767816343131

Tak jestli do pražské aglomerace počítáte i vesnice u Doks, tak to potom jo :)

0/0
20.1.2016 18:04

O47l12d43ř44i92c29h 46J27a88n85e85č29e91k 8549406903811

zato jste ale automobilový fanatik.

pravda moc Čechů vlak nepoužívá. ale proč ho používají Švýcaři, Rakušani, Němci, Francouzi?

+2/0
20.1.2016 15:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.