Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Aerolinky ignorují levnou ropu, palivový příplatek nechtějí srazit

Dočasné opatření, které skončí, až klesne cena ropy. Tak vysvětlovali letečtí dopravci zavedení palivového příplatku v roce 2004, kdy barel začal stoupat nad 40 dolarů. O dvanáct let později je ropa o deset dolarů levnější ropou, aerolinky však palivové příplatky účtují dál a ještě ve větší výši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97i33l12a70n 54B40e36r69g85e73r 7574300228412

zavedli taková opatření, která by i při růstu ceny ropy o dvě stě procent udržely na současné úrovni = mame 200% marzi uz dnes, kterou Vam zakaznikum nedame, neuveritelne!!!😁😁😁

+1/0
26.1.2016 6:17

P40a74v25e68l 51H82r47a34b94a63l 9695350611252

Pokud někdo dodnes nepochopil, že jediná podstatná věc je celková cena, kterou za letenku skutečně zaplatím, tak je ztracený případ. Myslel jsem, že šaškování se slevami a palivovými příplatky už na nikoho nefunguje. No ale když člověk vidí jak zase například Mountfield investuje do reklamy vše za třetinu, když ta třetina je ve skutečnosti dražší než u jiných celá cena, tak těch chudých duchem je pořád asi dost.

+1/0
22.1.2016 9:40

R10a26d86e16k 33J90a98n38a23t92a 9325526284852

Tento článek nechápu. Tzv. "palivový příplatek" je matematická technikálie. Jedna ze složek ceny, nemusí nutně znamenat cenu paliva. Souvisí to s tím, že v tarifní databázi je jednodušší změnit tuto jednu složku, než přeceňovat tarify, kterých je hodně (protože plní funkci revenue managementu). Zákazníkovi stejně není ve většině vyhledávačů výše jednotlivých složek ceny letenky zobrazována, jen celková cena ...

Co se týká výše cen obecně, není pravda, že by se nezlevňovalo. Ještě před pár lety byly např. ceny do Latinské Ameriky dvojnásobné ...

0/0
21.1.2016 18:33

M53i82c45h33a57l 57B74r27u33š14t41í40k 4875135681411

kdyz stal barel 140$ platili jsme 39 Kc za litr benzinu, podle prime umery, by za nynejsich 28$ za barel meli uctovat na benzinkach 8Kc za litr benzinu ....

0/0
21.1.2016 11:58

M44a91r25e36k 52P98a66w 3341394235125

Akorát by se stát musel vzdát těch cca 20 Kč daní, které má dnes na litru.

0/0
21.1.2016 13:38

R27a81d91e26k 32J96a92n50a59t40a 9225766854962

Trochu jste zapomnel na zpracovani, distribuci, dane, naklady na provoz pump, marzi ..

0/0
21.1.2016 18:10

M75a22r55e74k 44P87a40w 3961774105175

Daruji 105 tis. mil v OK plus. Při současné politice ČSA jsou k ničemu. Expirují příští měsíc...

0/0
21.1.2016 9:32

M25a75r85t86i58n 16N20o54v40á92k 6353177809431

to je od vás velmi šlechetné.. ale určitě jste četl to, že případný příjemce dostane buď pouze polovinu vašich mil, nebo mu bude CSA účtovat asi 0,20 kč za každou převedenou míli.. nemáte lepší je v rámci CSA zdarma darovat na charitu Paralympijský tým? Je to tam v nabídce po přihlášení vidět.

0/0
21.1.2016 12:47

R47i46c53h38a28r67d 15N28a60j39m53a91n 1887506826

Itálie je totálně ujetá co se týká ceny PHM. Však jsou příhraniční benzinky (i dálniční) v Rakousku vždy plné italských SPZ. Já pokaždé naberu až po okraj v Rakousku, vydržím s tím popojíždět po Dolomitech a potom se na výpary spouštím z hor zpět do Rakouska. Nehodlám podporovat zloděje.

+4/0
21.1.2016 7:46

O15l48d81ř84i10c56h 20J16a91n53e30č67e46k 8929706673411

stejně tak jako Švýcarsko, Francie, Norsko, ...

když Ital bydlí blízko rakouské hranice anebo pro turistu samozřejmě má smysl tankovat za čarou, ale všichni ostatní Italové a stejně tak všichni, kdo chtějí jet o něco dál na jih než jen do Dolomit, ty šílené ceny platit musí, takže se to státu asi vyplatí.

0/0
21.1.2016 9:42

M21a37r97e44k 11J77a20n 2933872644452

CSA nejlevnější letenka do Brusselu únor 3865 kč/s kufrem který nepotřebuji/ To samé Brusselairlines 2449 kč. /Pro zajímavost s kufrem 3440./ Kde je chyba u ČSA?

+2/0
21.1.2016 7:42

M42a93r69i64a36n 49P91e20š50t17a 6338338418548

Brusel - líheň teroristů. Radši se vyhnout - nikdo tam nelítá, kromě eurodůchodců.

+1/−5
21.1.2016 7:49

J98a17k60u31b 21R56o91u97s 3413630904162

Brusel je krásné historické město, ignorante.

+2/0
21.1.2016 9:26

P80e36t37r 86K95o44č21i76č21k32a 4879928276537

Copak letenky, ale benzin a nafta, které potřebujeme všichni! Přijďte se k nám do Itálie podívat.

Když stál barel 140 daru, stál litr benzinu 1,45

euro. Už půl roku stojí barel pod 50 dolarů,a benzín stojí 1.25 - 1.40 euro.

Když zítra stoupne cena o 10 dolarů, max do 5 dnů se to projeví na ceně za litr.

Tohle je to strašné svinstvo, ne palivový příplatek za letenky! Kolik procent lidí jede do práce denně letadlem....?

+1/0
21.1.2016 7:41

P82a30v60e17l 87F94a53r44a 9937267884811

Ono vůbec tento zvyk, sestavovat cenu z různých polovymyšlených položek, měla by být jasná konečná cena a hotovo! Co je mi do toho, kolik je palivový nebo jiný příplatek, stejně si to pak potom firma nijak nerozděluje.

+4/0
21.1.2016 7:26

M41i72r46o11s39l78a58v 55Z22i63k33m54u71n22d 6558302317218

V zásadě zkuste na rok dopředu vykalkulovat cenu letenky na libovolné trase, tak, abyste docílit přiměřeného zisku, třeba jen 5 % ... žádný dopravce vám není schopen na "jednotku měny" vypočítat náklady na konkrétní spoj ... počínaje tramvají a konče letadlem ...

0/−3
21.1.2016 7:41

M23a43r76i38a35n 40P90e53š68t46a 6708858198478

Samozřejmě, že se dá očekávat určitá volatilita nákladů na palivo, ale v zásadě to spočítat lze velmi přesně. Máte fixní náklady, máte variabilní - většina z nich se nevyvíjí dramaticky v průběhu ročního období. Kromě toho i cena paliva se dá zafixovat na rok určitě.

Společnosti nekalkulují cenu se ziskem - kalkulují náklady a ceny nastavují v zásadě vždy nad ní s výjimkou nějakých marketingových akcí. Samozřejmě používají modely, které se snaží vytěžit z poptávky a současně zohlednit vytíženost a konkurenci. Kde to nevychází - zruší to. Kde se daří, zdraží.

0/0
21.1.2016 7:54

R15i63c70h73a75r80d 53N38a46j14m88a58n 1757876936

Nevím jestli to jde, ale nemůžou si udělat fix na cenu paliva, jako se dělá fix na kurz??

0/0
21.1.2016 7:59

O42l74d31ř32i79c82h 22J52a15n42e55č56e70k 8419876693131

ano to se dělá zcela běžně, píše se to i v článku.

0/0
21.1.2016 9:47

O25l27d89ř11i47c78h 49J77a81n76e38č86e79k 8599516953211

když si teď koupím letenku na prosinec, tak zaplatím v tuhle chvíli nabízenou cenu a co se do té doby stane s cenou ropy mě nemusí zajímat. takže mně stejně jako dopravci může být jedno, jakou část ceny činí položka 'přepravné' a jakou které jiné příplatky.

0/0
21.1.2016 9:47

R92o25m47a15n 36J35e61s57c38h28k28e 9198225507765

Z Brna do Mnichova zavedli leteckou linku. Viděl jsem v televizi letěli na spoji 3 lidé. A nezlevní to. Já neletěl 40 let letadlem. Nelituji toho.

0/0
22.1.2016 19:22

R11o72m40a85n 86J55e62s35c53h50k13e 9538345727555

Mne zajímá výsledná cena. Ať si tam započítají co chtějí. Buď to chci nebo ne.

0/0
22.1.2016 19:24

M89a58r45i76a26n 49P63e75š88t65a 6418728288598

Palivový poplatek byl jakýsi marketing pro růst cen. Nyní je trošku přítěží, ale ten profit za to stojí. Stačí se kroutit, a když se nakupuje, není moc co řešit.

0/0
21.1.2016 7:55

H39o65n41z98a 37H23r48o73m64a49s 1575677717962

Aerolinky hlavně mají kontrakty na naftu předplacené třeba 5 let dopředu takže samozřejmě nemůžou den ze dne zlevnit. I když by samozřejmě chtěly...

+1/−2
21.1.2016 7:07
Foto

J12o81s11e87f 12N47o69v81a41k 1945115238348

Priklad? Z obrovsky spolecnosti American, United, Alaska a Cathay nemaji zadne priplatky za palivo. Platite pouze ruzne dane, zalezi na zemi a letisti. Jako kazda akciova spolecnost, je zde touha vydelat co nejvice penez, coz se v posledni dobe dari. Je naivni si myslet, ze je zde touha zlevnovat. Pouze konkurence muze prispet ke zlevneni.

+2/0
21.1.2016 7:20

H82o74n53z24a 37H12r94o86m18a13s 1265207347812

Ty co jste nejmenoval.

0/0
21.1.2016 7:22

R35i18c87h19a53r51d 60N93a87j76m39a34n 1587766966

Nemusíme chodit daleko.Co třeba naše slavna solidární daň 7% z příjmů nad 106000? Taky mela byt dávno zrušena. ..

+2/−2
21.1.2016 7:00
Foto

T69o40m85á12š 39D72v29o49ř22á54k 7715836877971

A většina si řekne, až budu mít 106.000,-Kč, tak to rád/a zaplatím:-)

+1/0
21.1.2016 7:24

M65a90r63i30a22n 61P93e32š51t58a 6618408948978

Čí je to chybě, že ji nemají? Kde udělali chybu, ti co to mají, že musí platit jakési výpalné z úspěchu.

0/0
21.1.2016 7:47

R24i89c78h35a96r27d 77N27a23j79m60a61n 1847946426

Vždyt to není zase tak moc. A s tímto příjmen (a aby vydržel) jsou spojeny mnohem vyšší výdaje než když jsem měl průměr.

0/0
21.1.2016 7:55

M46a69r63i62a37n 95P22e18š22t95a 6828748288808

Je to nesystémová penalizační daň. Samozřejmě vyšší příjem nese vyšší náklady na udržení.

0/0
21.1.2016 7:57

M34a71r44t74i15n 59D43y29t73r66y20c79h 7524204128671

Když je to tak zlý, tak proč nevyděláváte méně? ;-D

0/−2
21.1.2016 8:43

R36i66c61h84a80r93d 97N12a97j84m15a76n 1817516316

proc to minus Martine?

0/0
21.1.2016 7:37

M98a95r92i50a45n 85P56e35š60t23a 6718138538818

Aerolinky jsou hladové. Po bídě posledních let při vysokých cenách ropy se teď můžou nacpat. A lidi kupují. Ceny letenek fakticky vůbec neklesly v porovnání před pěti lety. V zajímavých destinacích právě naopak. Přitom servis klesl - oba dotázaní ČSA i Lufthansa už nedají ani bagetu, k pití je voda, zbytek si zaplať a při tom nejsou ani zdaleka nejlevnější. A šilhají už po zavedení poplatku za zavazadla. Na evropských letech zmizel rozdíl mezi low cost a "full service" aerolinky. Až přijdou horší časy, budou mít opět těžké problémy.

+2/0
21.1.2016 6:56

M84i85r20o50s85l39a31v 89Z46i86k35m69u45n89d 6988812617768

Aerolinky jsou hladové ... hladoví jsou zaměstnanci aerolinek požadující vyšší mzdy, hladová jsou letiště požadující více za přistávací poplatky, protože mají zaměstnance, kteří taky požadují vyšší mzdy, zvyšují se náklady na bezpečnost ...

a to jsou letečtí dopravci ZVÝHODNĚNI proti jiným dopravcům, protože neplatí spotřební daň z leteckého paliva ...

0/0
21.1.2016 7:37

P51e67t23r 86T11y74č26k21a 6105152479222

Letos ropa nahoru nepujde takze Blue Style se jezky napakuje.

0/0
21.1.2016 6:27
Foto

T77o50m26á26š 22D73v64o90ř52á30k 7415616197661

A co s těma ježkama budou dělat?:-)

+1/0
21.1.2016 6:47

J80a10k94u57b 52K98a45m30e45n39i93c83k20ý 4939392847336

kdyz lidi kupuji, tak neni duvod zlevnovat

0/0
21.1.2016 6:14

P82e77t68r 45C19h52v32á25t43a90l 4182552200154

No, je hezké jak se mluvčí airolinek kroutí jak žížaly.;-D...ale správně by měli odpovědět, že cene se neodvíjí od nákladů, ale od poptávky....jsou-li zákazníci ochotni cenu respektovat, je správná.... pokud ne, budou ji muset snízít....R^

+16/0
21.1.2016 5:42

J13o29s30e74f 30N62o57v16á12k 6913420202319

ale to se nerado říká v konkurenčním prostředí. a oni to řekli, sice jinak, ale řekli

0/0
21.1.2016 6:41

M42i11c79h35a15l 29T47r63i92s73k57a 2370767782237

houghton lake, michigan. 47c/gallon

0/0
21.1.2016 5:38
Foto

T61o89m88á19š 39D36v74o62ř45á72k 7755376277791

Strančice, 26,50Kč/l

+3/0
21.1.2016 6:26

M84a35r34t86i20n 30J45o18n84á88š 3184551225395

Mainburg u Mnichova, 0,89/l nafta

0/0
22.1.2016 14:06

M71a92r96t50i49n 94Š25p23á81t12a 1830564781654

Aerolinky se chovají jako naše čerpací stanice. Když se zvýší cena ropy druhý den je benzin dražší a jde to po korunách, ale když ropa rapidně zlevní tak to jde po halířích a ještě nejprve musí vyprodat "drahý " benzin kterého mají tanker...

+15/0
21.1.2016 5:14
Foto

T16o58m77á12š 67D77v66o49ř69á26k 7555436157751

Sám bych to neřekl lépe:-)

0/0
21.1.2016 6:27

P11e80t62r 26T95y13č69k47a 6325362419112

Samozrejme.Kdybys mel benzinku tak bys to delal taky. Protoze bys chtel vydelat.

+2/0
21.1.2016 6:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.