Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aerolinky ignorují levnou ropu, palivový příplatek nechtějí srazit

Dočasné opatření, které skončí, až klesne cena ropy. Tak vysvětlovali letečtí dopravci zavedení palivového příplatku v roce 2004, kdy barel začal stoupat nad 40 dolarů. O dvanáct let později je ropa o deset dolarů levnější ropou, aerolinky však palivové příplatky účtují dál a ještě ve větší výši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i56l14a71n 77B86e81r20g82e43r 7694640928362

zavedli taková opatření, která by i při růstu ceny ropy o dvě stě procent udržely na současné úrovni = mame 200% marzi uz dnes, kterou Vam zakaznikum nedame, neuveritelne!!!😁😁😁

+1/0
26.1.2016 6:17

P86a15v51e68l 13H13r10a64b91a86l 9425900411322

Pokud někdo dodnes nepochopil, že jediná podstatná věc je celková cena, kterou za letenku skutečně zaplatím, tak je ztracený případ. Myslel jsem, že šaškování se slevami a palivovými příplatky už na nikoho nefunguje. No ale když člověk vidí jak zase například Mountfield investuje do reklamy vše za třetinu, když ta třetina je ve skutečnosti dražší než u jiných celá cena, tak těch chudých duchem je pořád asi dost.

+1/0
22.1.2016 9:40

R58a24d23e75k 92J93a65n71a35t58a 9215286664922

Tento článek nechápu. Tzv. "palivový příplatek" je matematická technikálie. Jedna ze složek ceny, nemusí nutně znamenat cenu paliva. Souvisí to s tím, že v tarifní databázi je jednodušší změnit tuto jednu složku, než přeceňovat tarify, kterých je hodně (protože plní funkci revenue managementu). Zákazníkovi stejně není ve většině vyhledávačů výše jednotlivých složek ceny letenky zobrazována, jen celková cena ...

Co se týká výše cen obecně, není pravda, že by se nezlevňovalo. Ještě před pár lety byly např. ceny do Latinské Ameriky dvojnásobné ...

0/0
21.1.2016 18:33
Foto

M80i20c96h85a34l 55B88r88u92š13t85í59k 4295795631261

kdyz stal barel 140$ platili jsme 39 Kc za litr benzinu, podle prime umery, by za nynejsich 28$ za barel meli uctovat na benzinkach 8Kc za litr benzinu ....

0/0
21.1.2016 11:58

M39a86r55e59k 60P68a29w 3931704975695

Akorát by se stát musel vzdát těch cca 20 Kč daní, které má dnes na litru.

0/0
21.1.2016 13:38

R25a78d91e57k 83J45a17n82a80t89a 9555656844422

Trochu jste zapomnel na zpracovani, distribuci, dane, naklady na provoz pump, marzi ..

0/0
21.1.2016 18:10

M69a30r20e88k 42P74a85w 3171184285345

Daruji 105 tis. mil v OK plus. Při současné politice ČSA jsou k ničemu. Expirují příští měsíc...

0/0
21.1.2016 9:32

M71a17r41t22i89n 13N25o36v85á72k 6203117559111

to je od vás velmi šlechetné.. ale určitě jste četl to, že případný příjemce dostane buď pouze polovinu vašich mil, nebo mu bude CSA účtovat asi 0,20 kč za každou převedenou míli.. nemáte lepší je v rámci CSA zdarma darovat na charitu Paralympijský tým? Je to tam v nabídce po přihlášení vidět.

0/0
21.1.2016 12:47

R24i21c95h82a36r82d 31N70a26j90m48a19n 1147376326

Itálie je totálně ujetá co se týká ceny PHM. Však jsou příhraniční benzinky (i dálniční) v Rakousku vždy plné italských SPZ. Já pokaždé naberu až po okraj v Rakousku, vydržím s tím popojíždět po Dolomitech a potom se na výpary spouštím z hor zpět do Rakouska. Nehodlám podporovat zloděje.

+4/0
21.1.2016 7:46

O83l17d69ř72i32c22h 38J74a70n89e85č40e39k 8989686583291

stejně tak jako Švýcarsko, Francie, Norsko, ...

když Ital bydlí blízko rakouské hranice anebo pro turistu samozřejmě má smysl tankovat za čarou, ale všichni ostatní Italové a stejně tak všichni, kdo chtějí jet o něco dál na jih než jen do Dolomit, ty šílené ceny platit musí, takže se to státu asi vyplatí.

0/0
21.1.2016 9:42

M63a86r28e62k 88J34a81n 2453122114892

CSA nejlevnější letenka do Brusselu únor 3865 kč/s kufrem který nepotřebuji/ To samé Brusselairlines 2449 kč. /Pro zajímavost s kufrem 3440./ Kde je chyba u ČSA?

+2/0
21.1.2016 7:42

M49a73r80i97a86n 13P12e65š49t37a 6328888848458

Brusel - líheň teroristů. Radši se vyhnout - nikdo tam nelítá, kromě eurodůchodců.

+1/−5
21.1.2016 7:49

J35a91k49u52b 91R70o56u42s 3293540264192

Brusel je krásné historické město, ignorante.

+2/0
21.1.2016 9:26
Foto

P68e93t82r 86K37o30č20i47č35k95a 4199878526357

Copak letenky, ale benzin a nafta, které potřebujeme všichni! Přijďte se k nám do Itálie podívat.

Když stál barel 140 daru, stál litr benzinu 1,45

euro. Už půl roku stojí barel pod 50 dolarů,a benzín stojí 1.25 - 1.40 euro.

Když zítra stoupne cena o 10 dolarů, max do 5 dnů se to projeví na ceně za litr.

Tohle je to strašné svinstvo, ne palivový příplatek za letenky! Kolik procent lidí jede do práce denně letadlem....?

+1/0
21.1.2016 7:41

P96a13v18e90l 41F97a42r26a 9627417424911

Ono vůbec tento zvyk, sestavovat cenu z různých polovymyšlených položek, měla by být jasná konečná cena a hotovo! Co je mi do toho, kolik je palivový nebo jiný příplatek, stejně si to pak potom firma nijak nerozděluje.

+4/0
21.1.2016 7:26

M20i40r42o16s54l35a81v 76Z43i17k81m61u98n11d 6788462207388

V zásadě zkuste na rok dopředu vykalkulovat cenu letenky na libovolné trase, tak, abyste docílit přiměřeného zisku, třeba jen 5 % ... žádný dopravce vám není schopen na "jednotku měny" vypočítat náklady na konkrétní spoj ... počínaje tramvají a konče letadlem ...

0/−3
21.1.2016 7:41

M82a61r98i65a73n 52P33e37š23t28a 6758518418518

Samozřejmě, že se dá očekávat určitá volatilita nákladů na palivo, ale v zásadě to spočítat lze velmi přesně. Máte fixní náklady, máte variabilní - většina z nich se nevyvíjí dramaticky v průběhu ročního období. Kromě toho i cena paliva se dá zafixovat na rok určitě.

Společnosti nekalkulují cenu se ziskem - kalkulují náklady a ceny nastavují v zásadě vždy nad ní s výjimkou nějakých marketingových akcí. Samozřejmě používají modely, které se snaží vytěžit z poptávky a současně zohlednit vytíženost a konkurenci. Kde to nevychází - zruší to. Kde se daří, zdraží.

0/0
21.1.2016 7:54

R54i44c20h79a15r29d 51N82a15j74m91a89n 1317566906

Nevím jestli to jde, ale nemůžou si udělat fix na cenu paliva, jako se dělá fix na kurz??

0/0
21.1.2016 7:59

O39l28d94ř16i33c57h 79J92a53n65e88č82e26k 8229636113901

ano to se dělá zcela běžně, píše se to i v článku.

0/0
21.1.2016 9:47

O75l40d17ř63i90c98h 41J90a86n10e55č33e73k 8839316763451

když si teď koupím letenku na prosinec, tak zaplatím v tuhle chvíli nabízenou cenu a co se do té doby stane s cenou ropy mě nemusí zajímat. takže mně stejně jako dopravci může být jedno, jakou část ceny činí položka 'přepravné' a jakou které jiné příplatky.

0/0
21.1.2016 9:47

R82o98m80a45n 17J92e74s51c66h23k25e 9458355707515

Z Brna do Mnichova zavedli leteckou linku. Viděl jsem v televizi letěli na spoji 3 lidé. A nezlevní to. Já neletěl 40 let letadlem. Nelituji toho.

0/0
22.1.2016 19:22

R73o10m23a89n 49J36e47s28c62h25k46e 9578335687785

Mne zajímá výsledná cena. Ať si tam započítají co chtějí. Buď to chci nebo ne.

0/0
22.1.2016 19:24

M81a67r15i79a38n 63P30e55š67t46a 6418228348858

Palivový poplatek byl jakýsi marketing pro růst cen. Nyní je trošku přítěží, ale ten profit za to stojí. Stačí se kroutit, a když se nakupuje, není moc co řešit.

0/0
21.1.2016 7:55

H26o54n60z38a 14H59r73o69m40a37s 1185447797272

Aerolinky hlavně mají kontrakty na naftu předplacené třeba 5 let dopředu takže samozřejmě nemůžou den ze dne zlevnit. I když by samozřejmě chtěly...

+1/−2
21.1.2016 7:07
Foto

J29o69s45e50f 82N86o40v56a39k 1545415868538

Priklad? Z obrovsky spolecnosti American, United, Alaska a Cathay nemaji zadne priplatky za palivo. Platite pouze ruzne dane, zalezi na zemi a letisti. Jako kazda akciova spolecnost, je zde touha vydelat co nejvice penez, coz se v posledni dobe dari. Je naivni si myslet, ze je zde touha zlevnovat. Pouze konkurence muze prispet ke zlevneni.

+2/0
21.1.2016 7:20

H54o54n53z17a 24H23r42o45m70a84s 1285297197142

Ty co jste nejmenoval.

0/0
21.1.2016 7:22

R22i36c77h71a92r82d 12N35a97j10m90a38n 1467546686

Nemusíme chodit daleko.Co třeba naše slavna solidární daň 7% z příjmů nad 106000? Taky mela byt dávno zrušena. ..

+2/−2
21.1.2016 7:00
Foto

T24o16m95á26š 15D29v24o86ř30á93k 7315476807581

A většina si řekne, až budu mít 106.000,-Kč, tak to rád/a zaplatím:-)

+1/0
21.1.2016 7:24

M83a26r30i73a81n 28P30e61š82t48a 6148508288568

Čí je to chybě, že ji nemají? Kde udělali chybu, ti co to mají, že musí platit jakési výpalné z úspěchu.

0/0
21.1.2016 7:47

R53i25c85h75a86r75d 55N78a32j12m13a84n 1967496576

Vždyt to není zase tak moc. A s tímto příjmen (a aby vydržel) jsou spojeny mnohem vyšší výdaje než když jsem měl průměr.

0/0
21.1.2016 7:55

M76a71r44i31a76n 23P82e70š64t64a 6368488628338

Je to nesystémová penalizační daň. Samozřejmě vyšší příjem nese vyšší náklady na udržení.

0/0
21.1.2016 7:57

M57a22r63t11i66n 43D15y17t54r60y14c12h 7154934278691

Když je to tak zlý, tak proč nevyděláváte méně? ;-D

0/−2
21.1.2016 8:43

R96i30c80h14a15r75d 68N29a50j42m69a54n 1307216596

proc to minus Martine?

0/0
21.1.2016 7:37

M37a92r54i73a89n 48P83e39š16t51a 6688268838268

Aerolinky jsou hladové. Po bídě posledních let při vysokých cenách ropy se teď můžou nacpat. A lidi kupují. Ceny letenek fakticky vůbec neklesly v porovnání před pěti lety. V zajímavých destinacích právě naopak. Přitom servis klesl - oba dotázaní ČSA i Lufthansa už nedají ani bagetu, k pití je voda, zbytek si zaplať a při tom nejsou ani zdaleka nejlevnější. A šilhají už po zavedení poplatku za zavazadla. Na evropských letech zmizel rozdíl mezi low cost a "full service" aerolinky. Až přijdou horší časy, budou mít opět těžké problémy.

+2/0
21.1.2016 6:56

M74i18r88o52s93l66a15v 67Z57i28k80m52u44n60d 6348722607858

Aerolinky jsou hladové ... hladoví jsou zaměstnanci aerolinek požadující vyšší mzdy, hladová jsou letiště požadující více za přistávací poplatky, protože mají zaměstnance, kteří taky požadují vyšší mzdy, zvyšují se náklady na bezpečnost ...

a to jsou letečtí dopravci ZVÝHODNĚNI proti jiným dopravcům, protože neplatí spotřební daň z leteckého paliva ...

0/0
21.1.2016 7:37

P43e10t76r 19T60y29č36k30a 6225892739612

Letos ropa nahoru nepujde takze Blue Style se jezky napakuje.

0/0
21.1.2016 6:27
Foto

T45o59m84á12š 74D34v79o11ř36á53k 7545696447351

A co s těma ježkama budou dělat?:-)

+1/0
21.1.2016 6:47

J92a47k14u33b 15K42a90m81e82n83i49c65k56ý 4689252727536

kdyz lidi kupuji, tak neni duvod zlevnovat

0/0
21.1.2016 6:14

P25e92t95r 82C31h67v41á84t98a92l 4582592880554

No, je hezké jak se mluvčí airolinek kroutí jak žížaly.;-D...ale správně by měli odpovědět, že cene se neodvíjí od nákladů, ale od poptávky....jsou-li zákazníci ochotni cenu respektovat, je správná.... pokud ne, budou ji muset snízít....R^

+16/0
21.1.2016 5:42

J17o73s34e36f 88N26o88v83á41k 6693620752109

ale to se nerado říká v konkurenčním prostředí. a oni to řekli, sice jinak, ale řekli

0/0
21.1.2016 6:41

M62i19c76h20a85l 62T98r38i75s47k52a 2700797712487

houghton lake, michigan. 47c/gallon

0/0
21.1.2016 5:38
Foto

T16o49m42á32š 92D38v42o90ř32á42k 7365566647401

Strančice, 26,50Kč/l

+3/0
21.1.2016 6:26

M61a36r29t54i66n 78J74o31n81á71š 3964891265405

Mainburg u Mnichova, 0,89/l nafta

0/0
22.1.2016 14:06

M35a80r65t19i53n 50Š77p91á37t40a 1820714291274

Aerolinky se chovají jako naše čerpací stanice. Když se zvýší cena ropy druhý den je benzin dražší a jde to po korunách, ale když ropa rapidně zlevní tak to jde po halířích a ještě nejprve musí vyprodat "drahý " benzin kterého mají tanker...

+15/0
21.1.2016 5:14
Foto

T54o77m59á15š 44D97v24o21ř33á25k 7225926727841

Sám bych to neřekl lépe:-)

0/0
21.1.2016 6:27

P66e69t35r 12T22y11č65k50a 6765262139232

Samozrejme.Kdybys mel benzinku tak bys to delal taky. Protoze bys chtel vydelat.

+2/0
21.1.2016 6:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.