Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aerolinky ignorují levnou ropu, palivový příplatek nechtějí srazit

Dočasné opatření, které skončí, až klesne cena ropy. Tak vysvětlovali letečtí dopravci zavedení palivového příplatku v roce 2004, kdy barel začal stoupat nad 40 dolarů. O dvanáct let později je ropa o deset dolarů levnější ropou, aerolinky však palivové příplatky účtují dál a ještě ve větší výši.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M66i43l19a96n 30B25e80r51g15e92r 7364410188862

zavedli taková opatření, která by i při růstu ceny ropy o dvě stě procent udržely na současné úrovni = mame 200% marzi uz dnes, kterou Vam zakaznikum nedame, neuveritelne!!!😁😁😁

+1/0
26.1.2016 6:17

P19a93v57e86l 41H66r77a52b18a30l 9815720591122

Pokud někdo dodnes nepochopil, že jediná podstatná věc je celková cena, kterou za letenku skutečně zaplatím, tak je ztracený případ. Myslel jsem, že šaškování se slevami a palivovými příplatky už na nikoho nefunguje. No ale když člověk vidí jak zase například Mountfield investuje do reklamy vše za třetinu, když ta třetina je ve skutečnosti dražší než u jiných celá cena, tak těch chudých duchem je pořád asi dost.

+1/0
22.1.2016 9:40

R44a54d96e19k 62J66a39n67a45t38a 9885156614762

Tento článek nechápu. Tzv. "palivový příplatek" je matematická technikálie. Jedna ze složek ceny, nemusí nutně znamenat cenu paliva. Souvisí to s tím, že v tarifní databázi je jednodušší změnit tuto jednu složku, než přeceňovat tarify, kterých je hodně (protože plní funkci revenue managementu). Zákazníkovi stejně není ve většině vyhledávačů výše jednotlivých složek ceny letenky zobrazována, jen celková cena ...

Co se týká výše cen obecně, není pravda, že by se nezlevňovalo. Ještě před pár lety byly např. ceny do Latinské Ameriky dvojnásobné ...

0/0
21.1.2016 18:33
Foto

M57i33c37h53a26l 22B77r85u78š32t21í66k 4895245351871

kdyz stal barel 140$ platili jsme 39 Kc za litr benzinu, podle prime umery, by za nynejsich 28$ za barel meli uctovat na benzinkach 8Kc za litr benzinu ....

0/0
21.1.2016 11:58

M24a56r64e78k 17P60a95w 3261784515565

Akorát by se stát musel vzdát těch cca 20 Kč daní, které má dnes na litru.

0/0
21.1.2016 13:38

R51a57d28e97k 36J14a11n93a83t92a 9385566474342

Trochu jste zapomnel na zpracovani, distribuci, dane, naklady na provoz pump, marzi ..

0/0
21.1.2016 18:10

M57a74r73e96k 94P75a25w 3411564245425

Daruji 105 tis. mil v OK plus. Při současné politice ČSA jsou k ničemu. Expirují příští měsíc...

0/0
21.1.2016 9:32

M49a82r68t95i36n 20N73o74v64á35k 6383607349841

to je od vás velmi šlechetné.. ale určitě jste četl to, že případný příjemce dostane buď pouze polovinu vašich mil, nebo mu bude CSA účtovat asi 0,20 kč za každou převedenou míli.. nemáte lepší je v rámci CSA zdarma darovat na charitu Paralympijský tým? Je to tam v nabídce po přihlášení vidět.

0/0
21.1.2016 12:47

R62i87c29h51a94r85d 10N27a54j59m84a31n 1287836746

Itálie je totálně ujetá co se týká ceny PHM. Však jsou příhraniční benzinky (i dálniční) v Rakousku vždy plné italských SPZ. Já pokaždé naberu až po okraj v Rakousku, vydržím s tím popojíždět po Dolomitech a potom se na výpary spouštím z hor zpět do Rakouska. Nehodlám podporovat zloděje.

+4/0
21.1.2016 7:46

O41l20d10ř13i65c85h 31J42a97n56e81č64e80k 8819976283241

stejně tak jako Švýcarsko, Francie, Norsko, ...

když Ital bydlí blízko rakouské hranice anebo pro turistu samozřejmě má smysl tankovat za čarou, ale všichni ostatní Italové a stejně tak všichni, kdo chtějí jet o něco dál na jih než jen do Dolomit, ty šílené ceny platit musí, takže se to státu asi vyplatí.

0/0
21.1.2016 9:42

M49a22r42e86k 95J88a61n 2373412324372

CSA nejlevnější letenka do Brusselu únor 3865 kč/s kufrem který nepotřebuji/ To samé Brusselairlines 2449 kč. /Pro zajímavost s kufrem 3440./ Kde je chyba u ČSA?

+2/0
21.1.2016 7:42

M19a21r15i90a88n 10P33e25š37t56a 6688978408558

Brusel - líheň teroristů. Radši se vyhnout - nikdo tam nelítá, kromě eurodůchodců.

+1/−5
21.1.2016 7:49

J31a93k22u30b 28R44o55u40s 3703810154512

Brusel je krásné historické město, ignorante.

+2/0
21.1.2016 9:26

P86e45t30r 48K74o33č63i92č32k86a 4519908746807

Copak letenky, ale benzin a nafta, které potřebujeme všichni! Přijďte se k nám do Itálie podívat.

Když stál barel 140 daru, stál litr benzinu 1,45

euro. Už půl roku stojí barel pod 50 dolarů,a benzín stojí 1.25 - 1.40 euro.

Když zítra stoupne cena o 10 dolarů, max do 5 dnů se to projeví na ceně za litr.

Tohle je to strašné svinstvo, ne palivový příplatek za letenky! Kolik procent lidí jede do práce denně letadlem....?

+1/0
21.1.2016 7:41

P58a82v90e66l 79F24a11r40a 9737947484161

Ono vůbec tento zvyk, sestavovat cenu z různých polovymyšlených položek, měla by být jasná konečná cena a hotovo! Co je mi do toho, kolik je palivový nebo jiný příplatek, stejně si to pak potom firma nijak nerozděluje.

+4/0
21.1.2016 7:26

M23i86r81o77s49l32a84v 47Z22i87k93m88u80n45d 6438462327448

V zásadě zkuste na rok dopředu vykalkulovat cenu letenky na libovolné trase, tak, abyste docílit přiměřeného zisku, třeba jen 5 % ... žádný dopravce vám není schopen na "jednotku měny" vypočítat náklady na konkrétní spoj ... počínaje tramvají a konče letadlem ...

0/−3
21.1.2016 7:41

M52a31r55i46a85n 72P49e14š12t90a 6498568708358

Samozřejmě, že se dá očekávat určitá volatilita nákladů na palivo, ale v zásadě to spočítat lze velmi přesně. Máte fixní náklady, máte variabilní - většina z nich se nevyvíjí dramaticky v průběhu ročního období. Kromě toho i cena paliva se dá zafixovat na rok určitě.

Společnosti nekalkulují cenu se ziskem - kalkulují náklady a ceny nastavují v zásadě vždy nad ní s výjimkou nějakých marketingových akcí. Samozřejmě používají modely, které se snaží vytěžit z poptávky a současně zohlednit vytíženost a konkurenci. Kde to nevychází - zruší to. Kde se daří, zdraží.

0/0
21.1.2016 7:54

R98i68c19h75a21r54d 46N29a15j36m68a69n 1877116846

Nevím jestli to jde, ale nemůžou si udělat fix na cenu paliva, jako se dělá fix na kurz??

0/0
21.1.2016 7:59

O44l79d64ř17i39c51h 27J60a75n11e18č38e44k 8309936973651

ano to se dělá zcela běžně, píše se to i v článku.

0/0
21.1.2016 9:47

O27l67d89ř22i35c67h 34J77a96n32e26č28e76k 8259836473291

když si teď koupím letenku na prosinec, tak zaplatím v tuhle chvíli nabízenou cenu a co se do té doby stane s cenou ropy mě nemusí zajímat. takže mně stejně jako dopravci může být jedno, jakou část ceny činí položka 'přepravné' a jakou které jiné příplatky.

0/0
21.1.2016 9:47

R66o20m83a48n 40J82e81s17c42h73k13e 9258125987205

Z Brna do Mnichova zavedli leteckou linku. Viděl jsem v televizi letěli na spoji 3 lidé. A nezlevní to. Já neletěl 40 let letadlem. Nelituji toho.

0/0
22.1.2016 19:22

R38o13m52a30n 21J71e19s22c39h39k42e 9288105417985

Mne zajímá výsledná cena. Ať si tam započítají co chtějí. Buď to chci nebo ne.

0/0
22.1.2016 19:24

M85a34r90i25a62n 83P23e27š85t84a 6178158918928

Palivový poplatek byl jakýsi marketing pro růst cen. Nyní je trošku přítěží, ale ten profit za to stojí. Stačí se kroutit, a když se nakupuje, není moc co řešit.

0/0
21.1.2016 7:55

H31o62n94z33a 16H89r73o71m63a35s 1565577977542

Aerolinky hlavně mají kontrakty na naftu předplacené třeba 5 let dopředu takže samozřejmě nemůžou den ze dne zlevnit. I když by samozřejmě chtěly...

+1/−2
21.1.2016 7:07
Foto

J18o97s63e80f 75N43o87v78a33k 1855455368258

Priklad? Z obrovsky spolecnosti American, United, Alaska a Cathay nemaji zadne priplatky za palivo. Platite pouze ruzne dane, zalezi na zemi a letisti. Jako kazda akciova spolecnost, je zde touha vydelat co nejvice penez, coz se v posledni dobe dari. Je naivni si myslet, ze je zde touha zlevnovat. Pouze konkurence muze prispet ke zlevneni.

+2/0
21.1.2016 7:20

H85o66n44z13a 66H26r28o18m75a47s 1945937507342

Ty co jste nejmenoval.

0/0
21.1.2016 7:22

R23i69c65h67a15r84d 68N18a87j30m36a38n 1577156526

Nemusíme chodit daleko.Co třeba naše slavna solidární daň 7% z příjmů nad 106000? Taky mela byt dávno zrušena. ..

+2/−2
21.1.2016 7:00
Foto

T39o18m87á78š 74D86v14o28ř31á89k 7405786457421

A většina si řekne, až budu mít 106.000,-Kč, tak to rád/a zaplatím:-)

+1/0
21.1.2016 7:24

M60a68r85i34a18n 73P18e67š28t40a 6508558778788

Čí je to chybě, že ji nemají? Kde udělali chybu, ti co to mají, že musí platit jakési výpalné z úspěchu.

0/0
21.1.2016 7:47

R24i76c37h68a23r65d 46N38a16j24m75a46n 1197516436

Vždyt to není zase tak moc. A s tímto příjmen (a aby vydržel) jsou spojeny mnohem vyšší výdaje než když jsem měl průměr.

0/0
21.1.2016 7:55

M77a73r15i32a74n 37P60e49š14t48a 6408438718898

Je to nesystémová penalizační daň. Samozřejmě vyšší příjem nese vyšší náklady na udržení.

0/0
21.1.2016 7:57

M57a38r28t19i35n 13D54y61t71r65y78c95h 7314624718571

Když je to tak zlý, tak proč nevyděláváte méně? ;-D

0/−2
21.1.2016 8:43

R70i64c66h33a49r65d 44N32a12j51m63a37n 1337296816

proc to minus Martine?

0/0
21.1.2016 7:37

M31a74r48i58a85n 56P37e82š47t88a 6258128498538

Aerolinky jsou hladové. Po bídě posledních let při vysokých cenách ropy se teď můžou nacpat. A lidi kupují. Ceny letenek fakticky vůbec neklesly v porovnání před pěti lety. V zajímavých destinacích právě naopak. Přitom servis klesl - oba dotázaní ČSA i Lufthansa už nedají ani bagetu, k pití je voda, zbytek si zaplať a při tom nejsou ani zdaleka nejlevnější. A šilhají už po zavedení poplatku za zavazadla. Na evropských letech zmizel rozdíl mezi low cost a "full service" aerolinky. Až přijdou horší časy, budou mít opět těžké problémy.

+2/0
21.1.2016 6:56

M78i15r97o77s55l76a75v 76Z47i49k90m92u94n17d 6838492267388

Aerolinky jsou hladové ... hladoví jsou zaměstnanci aerolinek požadující vyšší mzdy, hladová jsou letiště požadující více za přistávací poplatky, protože mají zaměstnance, kteří taky požadují vyšší mzdy, zvyšují se náklady na bezpečnost ...

a to jsou letečtí dopravci ZVÝHODNĚNI proti jiným dopravcům, protože neplatí spotřební daň z leteckého paliva ...

0/0
21.1.2016 7:37

P52e83t56r 30T82y13č84k11a 6435812289442

Letos ropa nahoru nepujde takze Blue Style se jezky napakuje.

0/0
21.1.2016 6:27
Foto

T34o63m94á78š 32D45v64o59ř76á51k 7155546367971

A co s těma ježkama budou dělat?:-)

+1/0
21.1.2016 6:47

J66a91k61u30b 97K96a71m85e59n64i95c57k31ý 4939912547436

kdyz lidi kupuji, tak neni duvod zlevnovat

0/0
21.1.2016 6:14

P93e57t13r 24C37h97v26á83t48a83l 4662602100774

No, je hezké jak se mluvčí airolinek kroutí jak žížaly.;-D...ale správně by měli odpovědět, že cene se neodvíjí od nákladů, ale od poptávky....jsou-li zákazníci ochotni cenu respektovat, je správná.... pokud ne, budou ji muset snízít....R^

+16/0
21.1.2016 5:42

J12o93s83e46f 92N48o23v82á31k 6713470132399

ale to se nerado říká v konkurenčním prostředí. a oni to řekli, sice jinak, ale řekli

0/0
21.1.2016 6:41

M82i73c23h70a66l 32T18r21i96s33k82a 2380927442457

houghton lake, michigan. 47c/gallon

0/0
21.1.2016 5:38
Foto

T59o22m15á35š 58D86v93o63ř46á57k 7985156297211

Strančice, 26,50Kč/l

+3/0
21.1.2016 6:26

M36a40r75t34i67n 42J19o34n23á98š 3374911655155

Mainburg u Mnichova, 0,89/l nafta

0/0
22.1.2016 14:06

M69a11r17t98i14n 77Š32p18á65t22a 1540524881194

Aerolinky se chovají jako naše čerpací stanice. Když se zvýší cena ropy druhý den je benzin dražší a jde to po korunách, ale když ropa rapidně zlevní tak to jde po halířích a ještě nejprve musí vyprodat "drahý " benzin kterého mají tanker...

+15/0
21.1.2016 5:14
Foto

T75o23m67á27š 87D10v69o91ř16á14k 7345126357351

Sám bych to neřekl lépe:-)

0/0
21.1.2016 6:27

P98e16t96r 66T30y87č93k45a 6495982119512

Samozrejme.Kdybys mel benzinku tak bys to delal taky. Protoze bys chtel vydelat.

+2/0
21.1.2016 6:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.